je weet het van te voren als je een smartphone koopt. als je dingen liever prive houdt dan koop je een normale telefoon.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:03 schreef BasEnAad het volgende:
Het is heel erg, maar ik hou er al een tijdje rekening mee in mijn communicatie dat ik word afgeluisterd. En blijkbaar is dat terecht.
Eerst was het alleen voor terroristen, erna voor pedofielen, en nu al mensen die hennep telen. Whats next?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:05 schreef Elan het volgende:
Stond ook op regionieuws. Zoonlief zit in de hennepteelt.
De naïviteit.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:05 schreef GroningseGast het volgende:
[..]
je weet het van te voren als je een smartphone koopt. als je dingen liever prive houdt dan koop je een normale telefoon.
idd, wel alles op hyves/msn/whatever willen delen maar het geheim willen houden voor de politiequote:
Ja want sms kunnen ze niet onderscheppen zeker hahaquote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:05 schreef GroningseGast het volgende:
[..]
je weet het van te voren als je een smartphone koopt. als je dingen liever prive houdt dan koop je een normale telefoon.
Exact dat lijkt mij iets waarschijnlijker.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:09 schreef Ronaldsen het volgende:
Oh hij werd al in de gaten gehouden, dat maakt het iets minder bizar
want?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:12 schreef Starm het volgende:
[..]
Exact dat lijkt mij iets waarschijnlijker.
De politie logt echt niet heel whatsappend Nederland op woorden als bom.
http://www.spitsnieuws.nl(...)t-encryptie-whatsappquote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:50 schreef Scorpie het volgende:
Tijd om over te gaan op versleuteling.
Ik weet het, er is al een alternatief op komst.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:53 schreef maily het volgende:
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)t-encryptie-whatsapp
Precies. Of zijn het computers die geen context kennen?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:47 schreef TweeGrolsch het volgende:
Als de politie zo'n whatsapp bericht kan lezen waarom hebben ze dan niet door dat dit een grap was? Als je dit gesprek meeleest dan denkt geen normaal mens toch dat dit een gesprek tussen terroristen is...
Dan is iedereen in dit forum ook in gevaar.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Precies. Of zijn het computers die geen context kennen?
Dit is zo ontzettend laxerend.²
Ik begin een patroon te ontdekken, waar komt je ziekelijke fascinatie met fecaliën eigenlijk vandaan?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Precies. Of zijn het computers die geen context kennen?
Dit is zo ontzettend laxerend.²
Ah, spraakberichtjes. In dat geval ga ik er al helemaal van uit dat er 'gewoon' iemand heeft meegeluisterd toen hij dat zei en de politie heeft ingelicht.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 19:37 schreef Pwn_zoon het volgende:
Ahh wilde deze eigenlijk gisteren al posten, stond in de krant (De Limburger).
Wegens tijdgebrek echter nog niet aan toegekomen.
vind dit nieuws wel frontpage waardig ivm. recente privacy ophef.
[ afbeelding ]
Je doet net of het een of andere (laxeer)drug is.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 19:52 schreef Fir3fly het volgende:
Whatsapp maakt meer kapot dan je lief is.
quote:Op woensdag 9 oktober 2013 19:33 schreef Me_Wesley het volgende:
Geloof er geen reet van. Waarschijnlijk is de helft van het verhaal weer weggelaten, of is het in een groepsgesprek gezegd en heeft iemand naar aanleiding daarvan de popo gebeld.
Ja inderdaad, als je zo naïef bent als jou dan klopt er niks van.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 19:49 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ah, spraakberichtjes. In dat geval ga ik er al helemaal van uit dat er 'gewoon' iemand heeft meegeluisterd toen hij dat zei en de politie heeft ingelicht.
Okquote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:22 schreef DSVM het volgende:
[..]
[..]
Ja inderdaad, als je zo naïef bent als jou dan klopt er niks van.
sommige dingen waren vroeger echt beterquote:Op woensdag 9 oktober 2013 19:51 schreef Gia het volgende:
Mijn man's grootvader zei altijd: 'een bom erop!' , als hij zich ergens boos over maakte. Moet je nu dus niet meer doen.
Het gaat in dit geval om voiceberichten, dat zouden ze helemaal aan de intonatie moeten kunnen horen of iets een grap is.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:47 schreef TweeGrolsch het volgende:
Als de politie zo'n whatsapp bericht kan lezen waarom hebben ze dan niet door dat dit een grap was? Als je dit gesprek meeleest dan denkt geen normaal mens toch dat dit een gesprek tussen terroristen is...
quote:Op woensdag 9 oktober 2013 19:07 schreef Brum_brum het volgende:
Bom roepen op het internet moet gewoon net zo behandeld worden als bom roepen op het vliegveld. Als je een beetje kan nadenken dan weet je wel dat je volledig hysterisch op je woorden moet letten want dat maakt de wereld weer een stukje veiliger ofzo.
Dus het is wachten op het volgende incident. Als dit waar is vind ik het vrij schokkend eerlijk gezegd.quote:D66 wil opheldering na mogelijk meelezen politie in Whatsapp
Door: Just Fontein
9-10-13 - 19:09 'Ik ga mee! Lijkt mij leuk, maar hopelijk geen bommetje gegooid daar', stuurde de vader zijn zoon. © ANP.
Na een Whatsapp-conversatie over de voetbalwedstrijd Fortuna - MVV waarin vader en zoon het woord bom gebruikten, werd de zoon later thuis opgewacht door de politie. Dat schreef dagblad De Limburger vorige week. D66 heeft inmiddels opheldering gevraagd aan minister Opstelten (Veiligheid en Justitie) over het mogelijk meelezen in de Whatsapp van burgers.
Een Fortuna Sittard-supporter © ANP.
'Doe toch normaal man. Tjsonge tjsonge! Ik heb zelf een bom gemaakt. Dikke bommmm, haha'
Een Fortuna Sittard-fan die anoniem wil blijven kocht vorige week drie kaarten voor de derby Fortuna-MVV. 'Vraag pap eens of hij tijd heeft', stuurt hij zijn moeder.
De vader antwoordt in een voicebericht: 'Ik ga mee! Lijkt mij leuk, maar hopelijk geen bommetje gegooid daar'. Een referentie aan het bomincident in december vorig jaar bij de wedstrijd Fortuna-MVV, waarbij zes mensen gewond raakten.
Waarop de zoon weer reageert: 'Doe toch normaal man. Tjsonge tjsonge! Ik heb zelf een bom gemaakt. Dikke bommmm, haha'.
Vier agenten in burger
Vrijdag rond etenstijd wordt de zoon door zijn moeder thuis afgezet. Vier agenten in burger stappen uit een geparkeerde auto. 'Kerels met pistolen aan de broekriem komen op me af: 'Ben jij die en die? Het verhaal gaat dat je een bom meeneemt naar het stadion'.'
De jongen herinnert zich de Whatsapp-berichten. 'Ik heb het woordje bom nergens anders laten vallen.' Hij legt de situatie uit aan de agenten en in het bijzijn van zijn moeder speelt hij de voiceberichten af. 'Ik was in een melige bui en was me absoluut van geen kwaad bewust', aldus de jongen. De agenten komen al snel tot de conclusie dat het hier om vals alarm gaat.
Als de vader het verhaal 's avonds bij de supportersvereniging van Fortuna Sittard vertelt, wordt het herkend door enkele aanwezigen. 'Ah, was dat jouw zoon', krijgt hij te horen.
'Mocht het waar zijn dan is het een duidelijk voorbeeld van hoe de rechten van de staat boven de rechten van de burger komen te staan'
D66-Kamerlid Gerard Schouw
'Allerlei verhalen'
Het staat overigens nog helemaal niet vast of de politie heeft meegelezen en -geluisterd met de Whatsappberichten van de jongen. De politie kan het gerucht niet bevestigen of ontkennen en verwacht morgen met een reactie te kunnen komen, laat de politiewoordvoerder Limburg weten. De voorzitter van de Fortuna Sittard-supportersvereniging zegt 'allerlei verhalen te hebben gehoord, maar niets te kunnen bevestigen'.
D66 ziet de geruchten als goede aanleiding om minister Opstelten aan de tand te voelen. 'Mocht het namelijk waar zijn, dan is het een duidelijk voorbeeld van hoe de rechten van de staat boven de rechten van de burger komen te staan. 'Ik heb niets te verbergen' is vaak de reactie van mensen als het gaat om de privacy. Waar ze dan geen rekening mee houden is dat door een misinterpretatie je opeens vier gewapende politiemensen voor je deur kunt krijgen', aldus D66-Kamerlid Gerard Schouw.
De Persgroep Digital. Alle rechten voorbehouden.
http://www.volkskrant.nl/(...)ie-in-Whatsapp.dhtml
Uhm, alle overige criminelen?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:08 schreef DSVM het volgende:
[..]
Eerst was het alleen voor terroristen, erna voor pedofielen, en nu al mensen die hennep telen. Whats next?
Gelukkig boeit het niet wat van jou wel of niet mag. Het gaat er om of het van de rechter mag. En dat is nu even de vraag.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:37 schreef bambino het volgende:
[..]
Uhm, alle overige criminelen?
Waarom gaat iedereen meteen huilie huilie doen als iemand word afgetapt.
Als je illegaal bezig bent, met wat voor een praktijken dan ook, dan mag je van mij afgeluisterd worden tot in je badkamer.
Je vraagt er zelf om.
Mocht het nou het geval zijn dat ze van iedereen zomaar kunnen aftappen word het een ander verhaal.
Een hennep teler is in mijn ogen nog steeds een crimineel en mogen van mij opgepakt worden.
Persoonlijk lijkt het mij sterk dat ze die lijntjes hebben afgetapt zonder van te voren met het OM of iets dergelijks dat te hebben besproken. Geen garantie natuurlijk maar daar ga ik van uit.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 22:43 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Gelukkig boeit het niet wat van jou wel of niet mag. Het gaat er om of het van de rechter mag. En dat is nu even de vraag.
Precies. Dus als ze het afgetapt hadden was dat wel duidelijk geweest, en hadden ze ook niet naderhand nog eens langs hoeven te komen om het allemaal te horen. Lijkt mij een gevalletje wederhoor.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:55 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het gaat in dit geval om voiceberichten, dat zouden ze helemaal aan de intonatie moeten kunnen horen of iets een grap is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |