Oh ja, Sam: hogere schoenen kunnen zorgen voor zwakkere enkels, maar als je ze afwisselt kan het geen kwaad. En binnen heeft ze ze ook niet aan toch? Ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen (en ik heb 5 jaar in een schoenenwinkel gewerkt met grote kinderafdeling, dus ik durf wel te zeggen dat ik enige kennis hebquote:BMR, hier na een ruime week 1x overgeven en een dag verhoging. Viel me best mee eigenlijk.
Interessant onderwerp over stimuleren of niet. Wie weet welke talenten onze kinderen onbenut laten...
Schoenen... 1 paar gympen / eerste loopschoenen en sinds afgelopen weekend een paar regenlaarsjes. En nog gympen uit een KD-pakketje maat 22, maar dat duurt nog een jaar denk ik... Hij heeft nu maat 18! Binnenkort wel op zoek naar warme winterschoenen. Zag wel leuke bij Van Haren, maar moeten we even passen.
M kan zich zelf heel goed vermaken. Ik speel meestal wel even met hem mee, met duplo bouw ik dan een stevig onderstel waarop hij dan een toren bouwt. Of we lezen samen een boekje. Of hij tekent en ik zit er naast. En we stoeien, dansen, lopen, zingen. Maar hij speelt ook heel veel alleen. Maar goed, hij heeft natuurlijk ook 2 zusjes die ook eten moeten hebben dus de aandacht moet dan verdeeld worden. Gelukkig geeft hij ook goed aan wanneer hij aandacht wil hebben en daar geef ik ook meestal gehoor aan.quote:Op vrijdag 20 september 2013 14:53 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik vraag me dat wel eens af. Hoeveel spelen jullie samen met jullie dreumes?
E. kan zichzelf best prima vermaken maar ze vind het toch ook wel heel leuk om bij mij te zijn en samen met mij een toren te bouwen/te 'puzzelen' e.d. Sommige dagen zit ik de hele dag op de vloer om samen met haar te spelen, andere dagen kan ze zichzelf prima vermaken. Ik doe altijd het huishouden als ze slaapt dus als ze wakker is heb ik daar ook niet veel aan te doen. Als ze zich dus zelf vermaakt zit ik maar een beetje op de bank te kijken hoe zij speelt.
Ik moet denk ik ook weer eens nieuw speelgoed voor d'r inslaan. Waar spelen/speelden jullie 14 maandertjes veel mee?
Hij heeft deze puzzel:quote:Op vrijdag 20 september 2013 15:26 schreef Fee-nix het volgende:
Phaidra kan hij met 15 maanden al puzzelen en de vormenstoof? Vind ik knap! S begint het nu net door te krijgen (19 maanden).
Samen spelen... soms wel, soms niet. Ligt eraan wat hij zelf aan het doen is en hoe goed hij zich daarmee vermaakt. Hij vindt t wel erg leuk om samen te spelen tegenwoordig en de interactie daarbij wordt ook steeds leuker. Samen met de vormenstoof is nu een hit. Of hem pakken (hij zegt dan 'kappen!' en rent weg
).
Herkenbaarquote:Op vrijdag 20 september 2013 15:40 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hij heeft deze puzzel:
[ afbeelding ]
en dat gaat nu steeds beter. Hij vindt het ook leuk om gewoon met de beestjes te spelen. Bij een gewone inlegpuzzel met 'knopjes' lukt de zon wel (stukje is rond) maar de andere stukjes nog niet.
Hier lukt ook de ronde vorm van de vormenstoof, en daarna gaat hij de andere vormen proberen ook in het ronde gaatje te proppen. Dat kwartje valt nog niet echt. Maar dan pakt hij de deksel eraf en dan gaat het wel
.
Lisa kan en niet samen spelen maar ook lang niet altijd alleen. soms lijkt ze het leuk te vinden om gewoon te vervelen op je te klimmen aan je te hangen en je te volgen terwijl ze dan echt niet samen wil spelen. ze is ook helemaal niet makkelijk toch geniet ik ervan. Als we samen spelen dan is het tekenen ofzo maar lang niet elke dag. Ik vind dat je heel de dag een soort van samen speelt. je motiveert haar reikt dingen aan helpt met dingen pakken etc.quote:Op vrijdag 20 september 2013 14:53 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik vraag me dat wel eens af. Hoeveel spelen jullie samen met jullie dreumes?
E. kan zichzelf best prima vermaken maar ze vind het toch ook wel heel leuk om bij mij te zijn en samen met mij een toren te bouwen/te 'puzzelen' e.d. Sommige dagen zit ik de hele dag op de vloer om samen met haar te spelen, andere dagen kan ze zichzelf prima vermaken. Ik doe altijd het huishouden als ze slaapt dus als ze wakker is heb ik daar ook niet veel aan te doen. Als ze zich dus zelf vermaakt zit ik maar een beetje op de bank te kijken hoe zij speelt.
Ik moet denk ik ook weer eens nieuw speelgoed voor d'r inslaan. Waar spelen/speelden jullie 14 maandertjes veel mee?
Oh dat is wel knap. Sowieso leuk hoe zich dingen beginnen te vormen en ze dingen aan elkaar koppelen.quote:Op vrijdag 20 september 2013 16:31 schreef Clubsoda het volgende:
Waar loopt de schildpad dan heen Kyara? IkniesnapnieWat een leuke puzzel! Janod maakt zulk mooi spul
M is ook dol op puzzelen. Ik heb laatst een voortuigenpuzzel gekocht. We oefenen dus nu hard met het verschil tussen brandweerauto, ziekenauto en politieauto. Gelukkig zeggen ze allemaal tatutatatutatutatutatutatutatutatu
![]()
M begint niet ook dingen waar te nemen die er niet zijn (dat klinkt alsof hij hallucineertnou ja, you get my drift). Laatst haalde hij zijn puzzel uit de kast en werd ik uit de keuken geplukt onder een luid: "mama! boom!" en inderdaad, het stukje van de boom was weg. En laatst kwam hij me ook al vertellen "tractor nee" omdat zijn
tractor
in de gang stond. Best knap vind ik dat, die denkomslag.
quote:Op zondag 22 september 2013 08:12 schreef Tinuviel het volgende:
De puzzel is van Imaginarium: http://www.imaginarium.nl/.
alles waar kleine onderdelen bij zitten of die uiteen kunnen vallen in kleine onderdelen zijn 3+quote:Op zondag 22 september 2013 10:31 schreef kleinzusje het volgende:
http://www.imaginarium.nl(...)or-het-bad-58762.htm
Dit is dan ook weer zo raar ? Staat in de categorie 12-36 maanden, maar is geschikt vanaf 3 jaar![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gezellig om hier weer met oude bekende mee te kletsen
[ Bericht 18% gewijzigd door Kwisted op 23-09-2013 06:38:15 ]
Dankjwel! Ze heeft echt zoveel gekregen. Maar geen bardossa laarsjes. De laarsjes die ze aanheeft zijn van Jochiequote:Op zondag 22 september 2013 19:24 schreef kleinzusje het volgende:
Welkom Kwisted ! Wat een prachtmeid.![]()
Wat heeft ze gekregen ? Bardossa laarsjes ? Wat was er niet perfect aan de taart ?
Mooie foto's , schattig ! En wat een BOS HAAR
Tinu: je dreumes en het hondje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze zijn niet eens zo heel duur (in verhouding tot anderen
)voor compleet leren laarsjes. Iets van 50,- ofzo.
Ze heeft echt vanalles gekregenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee plassen had ik juist verwacht dat sloeg ze vandaag over haha ,, het leukse was toch wel over mama dr been bungele tijdens het afvegen :-pquote:Op zondag 22 september 2013 19:53 schreef kleinzusje het volgende:
Wat leuk Sam !![]()
Heb er nog geen verstand van, maar klinkt heel knap. Plassen ook op het potje ?
Super Kwisted ! Ook zo leuk dat ze het uitpakken leuk vond. Grote meid heb je![]()
![]()
ik kom jou ook overal tegenquote:Op zondag 22 september 2013 20:18 schreef Kyara het volgende:
Leuke cadeau's Kwisted! Die vingerpopboekjes vond M ook prachtig.
Tinu, klinkt goed! M kan inmiddels ook bijna zelf de glijbaan op. Alleen af nog wat hulp bij het gaan zitten.
Xanteh, misschien wel goed om langs de KA te gaan voor een extra check. Fijn dat de ha zo meedenkt. Hoe vaak komt de fysio bij jullie langs?
Knap hoor Sam!
Zo dacht ik ook. Overdag komt ze na het poepen de luier en de doekjes brengen, en nu dus gepoept op het potje, was echt verbaast want bij amber werd er altijd gekweken als een speenvarken.quote:Op zondag 22 september 2013 20:48 schreef Troeta het volgende:
Hoe oud is r, Timejumper?
Gefeliciteerd Kwisted! En wat een leuke kadootjes!! Wat ziet ze er al groot uit zeg, wauw!
Gewoon doen Sam, voor het douchen op het potje zetten. Zal ws. toeval zijn, want door het geluid van het stromende water moet je plassen. Nena plast dan ook altijd. Goed idee van je om het potje neer te zetten, kan je er een gewoonte van maken en zo leren ze het!
Mango ook gefeliciteerd!! Leuk iedereen naar het dreumestopic!
Mijnes gaat boos op de grond zitten als ze aan de hand moet lopen en als je haar dan weer rechtzet gaat ze languit op de grond liggen stampen :-pquote:Op zondag 22 september 2013 21:34 schreef kleinzusje het volgende:
Xanteh: wat rot zeg !hoop dat er niks ernstigs is. Heeft ze last ?
TJ: heb geen advies, weet er nog te weinig van. Lees dus vol belangstelling mee![]()
Zoe: wat knap zeg. Doe je haar wel een luier om ?
Tinu: gelukt ?
Fee: wat super knap van S !![]()
Lopen jullie kinderen aan de hand ? De mijne niet
Hema heeft ook badstiften, erg leuk, maar het is lastig uitleggen dat het je wel op de badkamermuur mag kleuren en niet op andere muren.quote:Op zondag 22 september 2013 10:31 schreef kleinzusje het volgende:
http://www.imaginarium.nl(...)or-het-bad-58762.htm
Dit is dan ook weer zo raar ? Staat in de categorie 12-36 maanden, maar is geschikt vanaf 3 jaar![]()
Ik vond het ook al heel wat. Andere kindje was trouwens 3 maanden jonger en 2 koppen kleinerquote:Op maandag 23 september 2013 07:27 schreef Tinuviel het volgende:
Kyara M kan zo te horen wel voor zich opkomen. Ook al lukte het nu niet omdat het andere kind sterker was.
ik heb op de vorige pagina gepost wat wij heel leuk vonden om te krijgen.quote:Op maandag 23 september 2013 12:59 schreef Rickario het volgende:
Iemand hier nog cadeautips voor een 1jarig wordend neefje?
Ik heb al een Domoor gekocht maar ben nog opzoek naar wat kleins
[ afbeelding ]
Om plaatjes in te lijsten ?quote:Op maandag 23 september 2013 15:31 schreef Kyara het volgende:
Ik wil heel graag bij de kringloop kijken maar er is hier niet echt iets in de buurt. Wil ook zo graag van die oude prentenboeken.
Leuk !quote:Op maandag 23 september 2013 15:40 schreef Kyara het volgende:
Om neer te zetten. M heeft zo'n boekenschap op zijn kamer, daar staan de mooie boeken. De rest van zijn boeken staat in zijn boekenkastje en die plundert hij regelmatig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
Hoe bedoel je in een ledikantje voeden en terugleggen? Ik voedde hem bij ons in bed en sliep dan weer, ik hoefde hem niet terug te leggen, maar dat durf ik nu niet, tenminste niet als ik hem aan de buitenkant leg. En de afgelopen nachten kwam hij een aantal keer drinken en spuugde gisteren ook nog. Zie het niet echt zitten om steeds op te staan en hem terug te leggen.quote:Op maandag 23 september 2013 20:21 schreef Sam1993 het volgende:
In een ledikantje op je kamer voeden en terug leggen geen optie?
Daarvoor is de kamer niet breed genoeg helaas en ik heb nu 2 slapende kids naast onze slaapkamer liggen, dus wil ook niet de slaapkamer verbouwen. Zou het reisbed een beetje een uitvalbeveiliging zijn? Straks even kijken.quote:Op maandag 23 september 2013 20:41 schreef kleinzusje het volgende:
Bed met de lange kant tegen de muur en dreumes aan die kant leggen ?
Of dan gewoon 1 nachtje tussen jullie inquote:Op maandag 23 september 2013 20:50 schreef Tinuviel het volgende:
In eerste instantie voor 1 nacht. En dan manlief vriendelijk verzoeken het morgen weer terug te zetten.
Dan blijf je wel wakker tijdens het voeden toch? Ja dat doe ik ook weleens, dat is ook een idee.quote:Op maandag 23 september 2013 21:04 schreef Marjolijntje het volgende:
Tinu, Faye ligt bij ons tussenin, ik draai haar ook niet met de andere kant met voeden, ik rol wat verder over mijn heup heen om met de bovenste borst te voeden, is even wennen maar gaat prima!
Een groot plus samen met bv vond ik altijd kunnen blijven slapen terwijl hij drinkt en dan ook niet het bed uit moeten om hem terug te brengen naar zijn eigen bed. Daarnaast merk ik, dat de geur en nabijheid van ons hem ook tot rust laat komen.quote:Op maandag 23 september 2013 21:10 schreef kleinzusje het volgende:
Wat vinden jullie de voors en tegens bij het "samen in bed slapen" ? Ben wel erg benieuwd ! En ook blij te lezen dat we hier niet de enige zijn
Ik slaap sowieso slecht als ze drinkt, maar ik kan wel in slaap vallen als ik heel moe benquote:Op maandag 23 september 2013 21:10 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Dan blijf je wel wakker tijdens het voeden toch? Ja dat doe ik ook weleens, dat is ook een idee.
E heeft best een aantal keer bij ons in bed geslapen, toen ze heel klein was en rond de 7 maanden ofzo, toen had ze last van verlatingsangst en was ze ook een paar keer achter elkaar ziek.quote:Op maandag 23 september 2013 21:10 schreef kleinzusje het volgende:
Wat vinden jullie de voors en tegens bij het "samen in bed slapen" ? Ben wel erg benieuwd ! En ook blij te lezen dat we hier niet de enige zijn
Ik heb geen tegens bij het samen in bed slapen, maar ben toch stiekum wel blij dat ons bed daarvoor gewoon te klein is (1.60 breed). Als het bed breder was geweest, dan had ik het nog niet fijn gevonden denk ik. Na 10 weken naast ons in de wieg is ze naar haar eigen kamer gegaan en daarna sliep ik ook beter, ik werd echt van ieder zuchtje wakker, en aangezien mevrouw nogal een draaikont is in bed, geloof ik niet dat ik dan überhaupt nog zou slapen....hoe groot het bed ook zou zijnquote:Op maandag 23 september 2013 21:10 schreef kleinzusje het volgende:
+1 Voor het slapen gaan we wel eerst op ons bed boekje lezen en slaapzak aan doen, als papa er ook nog bij is, dan is het dolle pretquote:Op maandag 23 september 2013 21:27 schreef clauwheee het volgende:
N heeft nog nooit bij ons geslapen. Bewust vanuit onze kant maar ook N heeft er nog nooit behoefte aan gehad. Ze ziet ons bed als speelplek, niet als slaapplek. Dat houden we ook zo, ieder z'n eigen bed, werkt voor ons allemaal het beste.
Hier ook, slaapzak aan op ons bed, dan nog even knuffelen/stoeien, daarna gaat de clown die papa heet naar beneden. Afhankelijk van hoeveel ze gegeten heeft nog wat melk, ik ga met d'r tandenpoetsen en dan naar bed.quote:Op maandag 23 september 2013 21:31 schreef Susie het volgende:
[..]
+1 Voor het slapen gaan we wel eerst op ons bed boekje lezen en slaapzak aan doen, als papa er ook nog bij is, dan is het dolle pret
Nou moet ik zeggen dat mijn collega een zoon van 4 heeft die nog zeeeeer regelmatig het bed van zijn ouders claimt door dus ook echt over dwars te gaan liggen, met zijn hoofd op papa en benen bij mama.... daar zou ik dus echt niet aan moeten denken, ik zou echt niet kunnen slapen (mijn collega overigens ook nietquote:Op maandag 23 september 2013 21:32 schreef kleinzusje het volgende:
Vanuit welk uitgangspunt clauwheee ?
Ik ben erg benieuwd omdat ik niet wil dat ze met 16 jaar nog bij ons in bed ligt. Daar ben ik dan soms bang voor.
Rust en duidelijkheid voor iedereen. We hebben het voor ze kwam eigenlijk al afgesproken samen en ons eraan gehouden. Wij vinden het belangrijk dat ze haar eigen kamer en bed als veilige plek ziet en hebben in de periode dat ze lastig sliep daar ook aan vastgehouden. Altijd getroost in haar bed of als ze bij een van ons in slaap was gevallen altijd terug naar eigen bed gebracht. Dat heeft ons trouwens heel wat nachten gekost t/m december, maar plukken we nu (denken we) de vruchten van.quote:Op maandag 23 september 2013 21:32 schreef kleinzusje het volgende:
Ik ben erg benieuwd omdat ik niet wil dat ze met 16 jaar nog bij ons in bed ligt. Daar ben ik dan soms bang voor.
Mijn buurjongetje, sliep altijd bij zijn ouders, was dus toen hij dat niet meer mocht bangop zijn eigen kamer, kind is nun11 en slaapt nog bij papa en mama, met zijn bed tegen dat van zijn ouders...quote:Op maandag 23 september 2013 21:32 schreef kleinzusje het volgende:
+1quote:Op maandag 23 september 2013 21:51 schreef Marjolijntje het volgende:
Faye slaapt overdag en het eerste deel van de nacht prima in haar eigen bed, op haar eigen kamer. Ik maak me daar echt niet druk over. Ook op het KDV slaapt ze prima in haar eigen bedje op de slaapkamer
Waar zeg ik dat dan? Ik geef antwoord op kz fat het risico er dus is. Daarbij vinden mam en pap het ook niks maar hebben geen zin in ruzie met zoonquote:Op maandag 23 september 2013 22:01 schreef _evenstar_ het volgende:
Sam dat jij het niet normaal vind wil niet zeggen dat het niet normaal is![]()
Vroeger was dat heel normaal dat meerderen bij elkaar lagen en ook bij de ouders. Het is echt een hedendaagse tendens dat een ieder maar een eigen kamer moet hebben.
Ik werd wakker gehouden door mijn zus toen we samen op een kamer sliepen omdat ze in zichzelf praatte voor het in slaap vallen. Toen verhuisden we naar een groter huis en kregen elk een eigen kamer, dat vonden we maar eng en gingen weer vaker bij elkaar op de kamer slapenquote:Op maandag 23 september 2013 22:06 schreef clauwheee het volgende:
Ik ben zelf een tweeling en ik weet nog dat ik altijd wakker werd van mijn ondeugende trippeltrappeltrippeltrapzus toen we op 1 kamer lagen![]()
Sorry Ik dacht gezien de ... Je het maar raar vond.quote:Op maandag 23 september 2013 22:09 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat dan? Ik geef antwoord op kz fat het risico er dus is. Daarbij vinden mam en pap het ook niks maar hebben geen zin in ruzie met zoon
Iedereen moet dat zelf weten ik heb er helemaal niks mee en me vriend gelukkig ook niet maar als kind en ouder het willen vind ik het niet raar. Maar ik zou er nooit voor kiezen zeker niet met de gedachte dat het overv10 jaar het zelfde kan zijn :-)quote:Op maandag 23 september 2013 22:15 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Sorry Ik dacht gezien de ... Je het maar raar vond.
Correctie, ons bed is ook 1,60.quote:Op maandag 23 september 2013 21:59 schreef Tinuviel het volgende:
Hier ook een 1,80 bed en ik lig ook aan de rand als hij bij ons ligt...
Het blijft gewoon zo hard gaan die ontwikkeling! E, die ken je vast nog welquote:Op woensdag 25 september 2013 08:57 schreef Kwisted het volgende:
Ik ben zo benieuwd wat F.leur het komende jaar allemaal gaat leren! Ik kan het me allemaal helemaal nog niet voorstellen!
Ik lees hier allemaal weer bekende nick's maar ik weet niet meer welk kindje nou ookal weer bij wie hoorde. Op een enkeling na natuurlijk
Zal straks even keer doen als ik thuis benquote:Op woensdag 25 september 2013 09:17 schreef kleinzusje het volgende:
Suus: papagaaifaseHier met geluidjes en gebaren
Kyara:voor het slapen. Klinkt als een fase/sprong ? Lieve foto's !
Tinu: Nog een nacht op 1.60 dus.
evenstar: post je wel eens een foto ? Ben zo benieuwd naar je kleine bengel
Heujquote:Op woensdag 25 september 2013 13:03 schreef kleinzusje het volgende:
Sam: wat een knappert is het toch ! Duplo moet ik nog aanschaffen. Hebben nu de babyduplo en maar een klein beetje "echte".
Soesa: Hier kan ze nog bijna geen woordjes zeggen, maar begrijpt veel. Zoals jij omschrijft. En als ik zeg " Geef de pop eens een flesje" snapt ze het en doet het. Zo knap !
Evenstar: wat een prachtig jongetje heb je zegHeeftiealverkering ?
![]()
Zoe: wat is ze groot ! Dat haarEcht een meisje ! poppenmoeder.
NTS: Doen hoor, gezellig als je postEn leerzaam
Xanteh: groeispurtje en ze kan staan toch ?![]()
Anoukje en een oortermometer
De duplo is allemaal van Amber geweest een kist vol mijn moeder heeft ook nog een volle komo zak :-) kijk eens de komende weken bij het kruidvat daar hebben wij toen grote tonnen van hello kitty en winny the pooh gekocht :-)quote:Op woensdag 25 september 2013 13:03 schreef kleinzusje het volgende:
Sam: wat een knappert is het toch ! Duplo moet ik nog aanschaffen. Hebben nu de babyduplo en maar een klein beetje "echte".
Soesa: Hier kan ze nog bijna geen woordjes zeggen, maar begrijpt veel. Zoals jij omschrijft. En als ik zeg " Geef de pop eens een flesje" snapt ze het en doet het. Zo knap !
Evenstar: wat een prachtig jongetje heb je zegHeeftiealverkering ?
![]()
Zoe: wat is ze groot ! Dat haarEcht een meisje ! poppenmoeder.
NTS: Doen hoor, gezellig als je postEn leerzaam
Xanteh: groeispurtje en ze kan staan toch ?![]()
Anoukje en een oortermometer
Bij lisa het zelfde ik laat het groeien en houdt de pony bij zodat het niet voor dr ogen gaat hangen :-)quote:Op woensdag 25 september 2013 17:22 schreef Zoë23 het volgende:
Hoe gaat het bij jullie kz?
Ik kan niet zoveel met haar haarmoet ik het afknippen? Staartjes enzo haalt ze er nogsteeds snel uit
DF
Veel veranderingen dus!
mijn handen kriebelen om staartjes en speldjes etc in haar haar te doen haha. Kort haar staat haar wel dus is ook helemaal niet erg.quote:Op woensdag 25 september 2013 17:36 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Bij lisa het zelfde ik laat het groeien en houdt de pony bij zodat het niet voor dr ogen gaat hangen :-)
Zo hadden wij vorig jaar de boerderij van duplo voor een mooie prijs. Vaak in oktober/november wel weer aanbiedingen van lego&duplo.quote:Op woensdag 25 september 2013 16:10 schreef NotTheSame het volgende:
O. <3! Wat is het toch een knapperd!
Kleinzusje, ik heb Duplo gekocht toen er een actie was bij Intertoys. Scheelde me toen iets van ¤ 75,= op een huis en de dierentuin. Die actie was vorig jaar in oktober, en ik denk dat ze die dit jaar weer doen!
Deepfreeze, wat is D. toch een stuntpiloot zeg![]()
!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rest: nu te moe, later meer
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
Wij hadden er een van de zeeman van winnie the pooh voor 3 euro is binnen 15 seconde klaar,quote:Op woensdag 25 september 2013 21:16 schreef Zoë23 het volgende:
Pff die van ons duurt echt een eeuwigheid. Erg irritant.
Vandaar dat we de oorthermometer hadden gekocht maar die heeft m'n zus nu.
we zien morgenvroeg wel hoe S zich voelt en dan zal ik svonds wel een praktischere thermometer kopen.
DF
Knap!
Fijn kz! Ik mis bitterend ookwat is de reden?
breien?
15 secquote:Op woensdag 25 september 2013 21:21 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Wij hadden er een van de zeeman van winnie the pooh voor 3 euro is binnen 15 seconde klaar,
Hier is de ervaring dat een harde punt fijner is, kan niet tegen de zijkant wiebelen of steken :-)
Dat dus... Er zwerven er hier 2 door het huis, maar vraag me nou echt niet waar die gebleven zijn...quote:Op woensdag 25 september 2013 21:32 schreef bitterend het volgende:
Ik weet niet wat voor Thermometer we hebbenik kan me niet herinneren waar wij het vandaan hebben...en weet ook niet de laatste keer die hij gebruikt is hmm
Ja, digitale uit het kraampakketquote:Op woensdag 25 september 2013 21:40 schreef bitterend het volgende:
KZ lol hoe komt dat?? is het geen digitale?
Kyara ik moet zeggen dat het echt zo uitzag als een koekhappenmaar ze heeft zich zo hevig verzet tegen het verschonen met tranen en al
![]()
Wel fijn als hij zo veel slaapt! zo wel voor hem als voor jou denk ik! Apenheullijkt me echt leuk! hoe gaat het met lopen? heeft ie meer vertrouw in?
Ja, vandaag ging heel goed. Uit zichzelf een paar keer de kamer doorgelopen. Dinsdag gaan we schoenen voor hem kopen.quote:Op woensdag 25 september 2013 21:40 schreef bitterend het volgende:
Wel fijn als hij zo veel slaapt! zo wel voor hem als voor jou denk ik! Apenheul lijkt me echt leuk! hoe gaat het met lopen? heeft ie meer vertrouw in?
Ik geef R ook altijd wat maar sinds 1 week smijt ze alles en gaat ze enorm zitten wurmen! echt ik krijg haar niet in bedwang zo sterk is ze..soms krijgt ze dus de ipad omdat het niet anders kan..andere keren inderdaad staand!quote:Op woensdag 25 september 2013 21:40 schreef Kyara het volgende:
Mijn moeder had M laatst een potlood gegeven tijdens het verschonen
Volgens mij leren ze zo ook snel 'zelf' aankleden.quote:Op woensdag 25 september 2013 21:41 schreef kleinzusje het volgende:
Hier hetzelfde met verschonen Zoe ( en ook met aankleden)
Leuk eerste schoentjesquote:Op woensdag 25 september 2013 21:42 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, vandaag ging heel goed. Uit zichzelf een paar keer de kamer doorgelopen. Dinsdag gaan we schoenen voor hem kopen.
Ik wil uitgebreid verslag van alle perikelen. Minimaal 1 A4quote:Op woensdag 25 september 2013 21:40 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Dat dus... Er zwerven er hier 2 door het huis, maar vraag me nou echt niet waar die gebleven zijn...
Hier ook verschoningsperikelen. Of beter gezegd, om alles word hier momenteel een strijd gemaakt. Moedeloos word ik er van.
Kyara, hopelijk helpt een tweede slaapje!
Ja, ik ook. Maar een potlood was niet zo handig aangezien er nu een mooie potloodtekening op mijn witte muur staat....quote:Op woensdag 25 september 2013 21:42 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ik geef R ook altijd wat maar sinds 1 week smijt ze alles en gaat ze enorm zitten wurmen! echt ik krijg haar niet in bedwang zo sterk is ze..soms krijgt ze dus de ipad omdat het niet anders kan..andere keren inderdaad staand!
Picasoquote:Op woensdag 25 september 2013 21:45 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Maar een potlood was niet zo handig aangezien er nu een mooie potloodtekening op mijn witte muur staat....
Was nu pas weer thuis bedankt dat je me helpt herrinderen.quote:Op woensdag 25 september 2013 21:44 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Ik wil uitgebreid verslag van alle perikelen. Minimaal 1 A4.
Nee, lastig meid. Maar wel leerzaam om te lezen wat jullie tegenkomen en wat jullie doen![]()
Sam: Ik zou die spoilerfoto weghalenHoe mooi ook er zij hier echt randdebielen
Doet ze hier ookquote:Op woensdag 25 september 2013 21:42 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Volgens mij leren ze zo ook snel 'zelf' aankleden.
S doet iig al haar voetjes omhoog en helpt mee.
Geen dank !quote:Op woensdag 25 september 2013 22:01 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Was nu pas weer thuis bedankt dat je me helpt herrinderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
Gossie, als hij het nodig heeft gewoon doen iddquote:Op woensdag 25 september 2013 21:28 schreef Kyara het volgende:
M heeft ook een snelle thermometer. De meisjes een langzame. Maar die zijn nog wat makkelijker te hanteren en in bedwang te houden. Als M het op zijn heupen heeft dan heb ik echt wel kracht nodig om hem in bedwang te houden. Echt wel sterk.
Hij was vanavond weer helemaal over de rooie. Zo erg dat ik hem om 6 uur met kleren en al en zonder avondeten (wilde hij niet) in bed heb gelegd. Uurtje later werd hij wakker en heeft hij liggend op de grond een boterham gegeten, zo ontzettend moe. Arm kind. Vanaf nu dus echt weer 2 keer per dag slapen want ik denk dat daar het probleem zit. Al die ontwikkelingen kosten ook zoveel energie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
E. is vanaf dat ze een maand of 11 was rustig aan met de pot mee gaan eten als dat kon. Ik maak nog steeds een minder pittige/kruidige variant voor haar maar voor haar gevoel eet ze gewoon hetzelfde als wij. Ging en gaat helemaal prima!quote:Op donderdag 26 september 2013 08:10 schreef Kwisted het volgende:
NTS klinkt echt heel rot. Ik vind dat clubsoda echt heel goed advies geeft. Ik heb zelf nog geen ervaring, maar ik ben benieuwd om te lezen hoe je het aan gaat pakken. Heel veel succes ermee![]()
Ik weet zo weinig te vertellen over F.leur. Alles gaat hier z'n gangetje. Ze eet goed, slaapt goed (zonder speen!), speelt leuk, knuffelt graag. KDV gaat prima. Super fijn dus!
Ze vindt nu bumba super leuk trouwens. Ze mag sochtends 1 filmpje kijken naast mij in bed van 2(?)min haha. Ik ben nog al spastisch wat tv/filmpjes kijken betreft. Maar ze vindt het super! Wat vinden jullie kindjes leuk??
Vanaf 1 jaar mogen kindjes ineens 'alles' eten toch. Hebben jullie dat gedaan?
Dat heb ik ook een keer gedaan. Hij was er inderdaad stil vanquote:Op woensdag 25 september 2013 21:48 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb M eens met zijn blote billen in bed gezet toen hij me bleef schoppen tijdens het verschonen, ondanks herhaaldelijk waarschuwen. Heb hem gezegd dat ik zijn fles ging maken en dat we het daarna nog eens gingen proberen. Heeft wel indruk gemaakt hij stond heel beteuterd te kijken naar zijn blote bips met de luier in zijn hand![]()
Wat naar NTS, en herkenbaar ook. Zulke fasen hebben wij hier geregeld. Het is een faaaaaaaaaaaaaaaaase en het gaat allemaal voorbij, maar rot is het wel!![]()
Gut, die arme, moee (?) M. Wat zijn ze dan nog klein he? Lekker terug naar twee slaapjes dus, slaapkopje.
Er zijn nog een paar dingen die nog worden afgeraden tot 1,5 (kool, ui, scherpe kruiden). Sinds 11 maanden wilde mijn mini opeens niets meer geprakt eten, dus krijgt hij een bord met stukjes. Vlees is awesome, groente lust hij vaak ook wel, aardappelen, rijst of pasta gaat moeizamer (hij lust het wel maar wil vaak niet). We maken nu 2x per week iets 'anders' (rijst met prutje en gevulde pannenkoekjes met spinazie en roomkaas bijvoorbeeld), maar het is lastig inschatten wat hij lekker vindt/ wil eten. Verder eten we nu veel aardappelen/groente/vlees, daar is hij toch het meest fan van.quote:Op donderdag 26 september 2013 08:10 schreef Kwisted het volgende:
NTS klinkt echt heel rot. Ik vind dat clubsoda echt heel goed advies geeft. Ik heb zelf nog geen ervaring, maar ik ben benieuwd om te lezen hoe je het aan gaat pakken. Heel veel succes ermee![]()
Ik weet zo weinig te vertellen over F.leur. Alles gaat hier z'n gangetje. Ze eet goed, slaapt goed (zonder speen!), speelt leuk, knuffelt graag. KDV gaat prima. Super fijn dus!
Ze vindt nu bumba super leuk trouwens. Ze mag sochtends 1 filmpje kijken naast mij in bed van 2(?)min haha. Ik ben nog al spastisch wat tv/filmpjes kijken betreft. Maar ze vindt het super! Wat vinden jullie kindjes leuk??
Vanaf 1 jaar mogen kindjes ineens 'alles' eten toch. Hebben jullie dat gedaan?
The_Tankgirl toch? (Ik haal haar en TAP ook altijd door elkaarquote:Op donderdag 26 september 2013 08:07 schreef Susie het volgende:
even eenvoor NTS! Geen tips en dergelijks, dit is volgens mij wel heftiger dan een fase, hulp inschakelen lijkt mij ook verstandig, heeft TAP dat ook niet gehad?
Haha welnee dat ding is dummyproofquote:Op donderdag 26 september 2013 12:09 schreef Kyara het volgende:
Mijn man kegt de AH scanner in de winkelwagen en M krijgt dan een pak melk of zo naast hem in het zitje om op te passen. En hij mag de lege flessen erin gooien en op het bonnetjesknopje drukken.
Ik zou hem geen scanner durven geven, straks ontregelt hij de hele boel
Wat ik graag doe is belonen van goed gedrag. Oei wat klinkt dit vreselijkquote:Op donderdag 26 september 2013 12:10 schreef Zoë23 het volgende:
Kz
Je kunt ook regels hebben en duidelijkheid zonder (veel/lange) strijd.
Ik denk dat als je in het algemeen duidelijk maakt wat je wilt (bij mama blijven tijdens het lopen, op de stoep blijven, handje geven bij oversteken, niet op de tafel staan etc etc) je ook regels hebt en ook duidelijk bent.
Meestal bekijk ik het vanuit mezelf, wat zou ik prettig vinden?
Als streng niet bij jou past, wat past qua opvoedingsstijl wel bij je? Streng zijn is niet de enige manier
Lief! Dat denk ik ook, als ik jouw verhalen zo'n beetje meekrijg. M is niet een kind wat grenzen opzoekt, maar wel een jongetje wat in een ongebreideld enthousiasme om de wereld te ontdekken soms een ongeleid projectiel is. En iemand wiens emoties hem soms overspoelen, daarin heeft hij begrenzing en nabijheid nodig. Ik zie ook veel parallellen in hou jij I opvoedt en het is altijd leuk om dat te lezen, het houdt je scherp ofzo.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:24 schreef Phaidra het volgende:
Clubsoda, volgens mij lijken M en I in karakter best veel op elkaar. Ik vind het daarom heel prettig om te lezen hoe jij met hem omgaat. Ik denk dat we ook wat opvoeding en onze ideeën daarover wel dicht bij elkaar liggen (of in ieder geval, hoe ik het zou willen zien/doen). Bedankt voor je mooie, duidelijke post hierboven. Heel herkenbaar weer!
Helemaal mee eens !quote:Op donderdag 26 september 2013 12:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Lief! Dat denk ik ook, als ik jouw verhalen zo'n beetje meekrijg. M is niet een kind wat grenzen opzoekt, maar wel een jongetje wat in een ongebreideld enthousiasme om de wereld te ontdekken soms een ongeleid projectiel is. En iemand wiens emoties hem soms overspoelen, daarin heeft hij begrenzing en nabijheid nodig. Ik zie ook veel parallellen in hou jij I opvoedt en het is altijd leuk om dat te lezen, het houdt je scherp ofzo.
KZ, ik zou mezelf ook niet als 'streng' omschrijven. Ik ben wel duidelijk denk ik. Er zijn heel veel regels waar ik M alleen maar af en toe aan hoef te herinneren. Ik zeg dan bijvoorbeeld "aai mama maar, dat is fijner dan slaan" en dan is het over. Ik heb geen neiging tot conflictvermijdend gedragMaar soms overkomt het me wel dat ik denk "laat M maar spelen terwijl ik zit te ontbijten, ik heb geen zin in drama als hij in zijn stoel moet" Maar dan weet ik dat ik juist moet doorpakken, want ik vind samen ontbijten belangrijk, en zijn boosheid daarover moet geen reden zijn om mijn regel daarover te veranderen. Hoogstens mijn aanpak, maar dat is wat anders. Ik word steeds minder 'bang' voor driftbuien omdat ik er steeds beter mee om kan gaan.
En taal is een sleutelrol. Soms flap ik er een "je kunt ook nooit eens stilstaan!" uit en dat vind ik heel erg. Dat probeer ik echt niet te doen, want het is zo oneerlijk om er twintig vorige keren bij te halen. Het gaat om het hier en nu. Ik denk dat je met taal en bewoording heel veel kunt bereiken.
En dat met die scanner is geen probleem voor mij hoor, damesHet is meer een illustratie van iets waarover ik waakzaam ben en waarin vooral mijn eigen houding een rol speelt. Over het algemeen ben ik heel stressvrij op boodschappen dag en is het gewoon gezellig. Maar hij vraagt wel mijn aandacht en dat mag ook, daar is mijn kind voor. M krijgt trouwens ook altijd iets om op te passen Kyara, maar wel graag elke minuut iets anders, anders is het saai
Behalve het doosjes diepvriesvruchtjes, daar kan hij een half uur aan zitten likken
quote:Op donderdag 26 september 2013 12:47 schreef Zoë23 het volgende:
Kz
http://www.anababa.nl/opvoeding/theorie/opvoedingsstijlen
Op Google is vast heel veel te vinden.
Eigen opvoeding is belangrijk denk ik. Zo weet je wat je wel en niet prettig vind en wat je wel of niet voor je meisje wilt.
quote:Op donderdag 26 september 2013 12:51 schreef kleinzusje het volgende:
Dan ga ik voor 3
( maar wie niet ?)
Deze.. Verwacht niet meer van je kind, dan je kind aankan. Als je veel meer verwacht, frustreert het elke keer, zowel bij het kind dat nooit voldoet aan verwachtingen, als bij de ouder.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:04 schreef Troeta het volgende:
En van mijn bijna 3-jarige verwacht ik nog niet eens ....
Ja hier helemaal mee eensquote:Op donderdag 26 september 2013 14:12 schreef Clubsoda het volgende: maar ik merk aan mezelf dat ik wel goed moet afwegen wát we dan gaan doen en als ik iets bedenk waar ik alleen maar edgier van word, dat het dan averechts werk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |