abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131380394
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131380403
Mijn laatste post:

quote:
BMR, hier na een ruime week 1x overgeven en een dag verhoging. Viel me best mee eigenlijk.

Interessant onderwerp over stimuleren of niet. Wie weet welke talenten onze kinderen onbenut laten... :D

Schoenen... 1 paar gympen / eerste loopschoenen en sinds afgelopen weekend een paar regenlaarsjes. En nog gympen uit een KD-pakketje maat 22, maar dat duurt nog een jaar denk ik... Hij heeft nu maat 18! Binnenkort wel op zoek naar warme winterschoenen. Zag wel leuke bij Van Haren, maar moeten we even passen.
Oh ja, Sam: hogere schoenen kunnen zorgen voor zwakkere enkels, maar als je ze afwisselt kan het geen kwaad. En binnen heeft ze ze ook niet aan toch? Ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen (en ik heb 5 jaar in een schoenenwinkel gewerkt met grote kinderafdeling, dus ik durf wel te zeggen dat ik enige kennis heb ;)).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131380494
Hier 2 paar schoentjes in gebruik nu. Eerste loopschoentjes (halfhoge laarsjes) en een paar gympjes van H&M. Maat 19/20 heeft ze nu trouwens, groeispurtje gehad! 2 maanden terug was het nog maat 17/18. We komen denk ik de winter niet door op deze schoentjes dus misschien in december/januari voor nog een paar kijken. Regenlaarsjes moet (!!) ik ook nog scoren O+. Ik hou van regenlaarsjes!
  vrijdag 20 september 2013 @ 14:06:03 #4
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131380700
Regenlaarsjes wil ik ook nog kopen :) Of nou ja....Eerst maar eens kijken ofdat er nog een paar kleine laarsjes op zolder liggen :@ (vanaf maat 25 ben ik voorzien iig :7 )
pi_131380765
PE, tja, misschien is 'schreeuwen' niet helemaal het juiste woord. Het zijn hier nog echt van die blije dreumesgilletjes natuurlijk ook, da's wat anders dan het verbaald geweld van jouw grote jongens denk ik ;) In ieder geval, wat ik probeer aan M uit te leggen is dat we thuis/in winkels/in de auto met een 'binnenstem' praten (dat heb ik van mijn zus in Amerika, daar is dat blijkbaar een heel normaal begrip, ik vind het echt een heel handig concept), zodat we elkaars oren geen pijn doen. Buiten mag er harder gepraat worden, en gillen tijdens het spelen is wat mij betreft ook prima, mits niet 's ochtends heel vroeg als de buren nog slapen. Een beetje kinderlawaai moet kunnen vind ik. En echt die hard schreeuwen, dat kan soms best fijn zijn (wilde ik als kind ook best wel eens, lekker schreeuwen). Dan laat ik 'm wel uit in het bos ofzo :P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_131380890
over schreeuwn gesproken, mijn dreumes houd ervan haaha. Gisteren met de belasting aan de telefoon nou ik was niet te verstaan. Op de achtergrond hele tijd ''haaa haaa ha haaaa haa haa haaa ahhh'' dus ik zo van Lisa stop is met schreeuwen. Gaat ze naar haar hobbelpaard zegt ze ''hhiiii hii hii hiiiiiiii '' ik lag helemaal dubbel en heb vandaag maar terug gebeld toen ze in bed lag.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_131381101
M schreeuwt ook vaak als ik aan het bellen ben of in gesprek :Y Ze zijn niet op hun achterhoofd gevallen ;)
pi_131381151
oh, dan roept de mijne altijd "hallo", met zo'n heel schattig stemmetje.

Nou ja, eerst maar eens 1 paar schoenen scoren. Die aapies kunnen nu echt niet buiten. Maar ja, schoenen gaan straks natuurlijk ook in de zandbak en zo. Regenlaarsjes O+ maar daarvoor moeten ze wel echt goed lopen dus dat is hier nog niet aan de orde. Geen idee ook welke maat M heeft.
  vrijdag 20 september 2013 @ 14:21:06 #9
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131381164
Hier wordt niet zo vaak geschreeuwd door Cristel, behalve dan als de grote broers ruzie hebben (en dus schreeuwen) Dan gaat ze keihard gillen, ze houdt dus niet van ruzie! Gelukkig maar!

Oh en ik kan 's ochtends ook niet computeren ofzo, want dan wil ze bij me op schoot, en constant op het toetsenbord rammen (het uitknopje heeft ze ook al gevonden :') ) Dus ik ben bijna verplicht om Nederland 3 te kijken met haar :')
pi_131381638
Tv gaat hier overdag zelden aan. Alleen als hij echt moe, zielig, hangerig of zo is. Soms komt hij aan mijn been hangen als ik achter de pc zit en dan wil hij op schoot. Kijken we samen een youtube filmpje van het zandkasteel of zo.

We hebben digitale tv en neem altijd het zandkasteel en nijntje op dus dat kan ook altijd gekeken worden. Maar ga dan liever met hem met de leeeegoh (duplo) bouwuh of teken makuh.

Maar vaak genoeg mag ik niet meespelen en dan kan ik dus iets voor mezelf doen.
  vrijdag 20 september 2013 @ 14:45:42 #11
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131382038
E. kijkt af en toe wel een half uurtje babytv. Soms 's ochtends als ze wat hangerig wordt maar nog niet echt moe is, en meestal wel even als ik aan het koken ben. Ze heeft nog wel het concentratievermogen van een fruitvliegje dus meestal staat ze binnen 3 minuten alweer naast me in de keuken :') O+.

Als ze ziek is hangen we trouwens wel iets vaker voor de tv, dan heeft ze er ook meer het geduld voor.
  vrijdag 20 september 2013 @ 14:48:42 #12
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_131382131
Ha, hier ook lawaai maken (x2) als ik aan de telefoon ben! Volgens mij vinden ze t helemaal niks.

Tv kijken ze hier bijna nooit. Filmpjes op laptop wel. Op t moment zijn ze helemaal gek van de tekenfilmpjes van 'de wielen van de bus'. En ik vind t toch lelijk! Haha. Maar als zij het maar leuk vinden ;).

Iets voor mezelf doen mag ik bijna niet meer. Soms doe ik het toch (zoals vanochtend: ik ben moe, heb nergens zin in en wilde gewoon ff achter de laptop) en dan heb ik wel om de haverklap een dreinende/jammerende peuter aan m'n been hangen ja (die ik dan natuurlijk steeds iets nieuws aanbied. Maarja ik vind dat hij ook moet leren dat hij niet altijd met mama kan spelen). De grote kan zich al prima vermaken gelukkig.
  vrijdag 20 september 2013 @ 14:53:58 #13
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131382316
Ik vraag me dat wel eens af. Hoeveel spelen jullie samen met jullie dreumes?
E. kan zichzelf best prima vermaken maar ze vind het toch ook wel heel leuk om bij mij te zijn en samen met mij een toren te bouwen/te 'puzzelen' e.d. Sommige dagen zit ik de hele dag op de vloer om samen met haar te spelen, andere dagen kan ze zichzelf prima vermaken. Ik doe altijd het huishouden als ze slaapt dus als ze wakker is heb ik daar ook niet veel aan te doen. Als ze zich dus zelf vermaakt zit ik maar een beetje op de bank te kijken hoe zij speelt :').
Ik moet denk ik ook weer eens nieuw speelgoed voor d'r inslaan. Waar spelen/speelden jullie 14 maandertjes veel mee?
pi_131382769
Soesa, het ligt helemaal aan zijn bui hoeveel we samen spelen. Als hij moe is heeft hij wat meer begeleiding nodig, maar op andere dagen gaat zelf spelen juist heel goed. Mijn 15 maander speelt nu veel met stapelbekers, inlegpuzzels, vormenstoof en duplo. Speeltjes ergens in stoppen is helemaal de bom! En we moeten boekjes lezen. Veeeeel boekjes (vooral de boekjes met dieren erin) en dan ook 100x achter elkaar.

Babytv staat hier meestal tijdens het koken op en als hij een keer heel vroeg wakker is. Lekker samen op de bank hangen O+.

Als de mini zelf speelt, probeer ik wat te lezen. Krant of tijdschrift. Of internetten natuurlijk :P
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131382772
Hier valt niet goed aan te geven hoeveel ik met M. speel. De wilde spellen doet hij nu vooral met z'n papa. Ik lees, teken en puzzel nu vooral veel met hem en help hem met bijvoorbeeld duplo of doen-alsof-spelletjes als hij dat komt vragen. Eind van de middag spelen we vaak wildere spelletjes, zoals verstoppertje (als hij zich dan verstopt voor papa en hij mij kan zien, doet hij z'n vingertje voor z'n mond: 'ssssst'. :D ), tikkertje, voetballen, dansen, enz.

De tv staat hier eigenlijk alleen aan voor Sesamstraat en heel af en toe voor een filmpje via youtube. Alleen de afgelopen dagen was hij dus ziek en toen hebben we wel veel op de bank filmpjes gekeken en erover gekletst.

Ik vind het nu wel belangrijk om aan te geven dat andere mensen ook eigen wensen/ behoeften hebben.
Zo kreeg hij van het weekend z'n tante wel steeds mee om samen met hem te springen, maar op een gegeven ogenblik zat ze lekker en toen heb ik ook tegen M. gezegd: 'M. je wil graag springen met Z. (enthousiast geknik), maar jullie hebben net gesprongen. Tante Z. wil nu graag zitten. Tante Z. is moe van het springen. Na het drinken komt mama met jou springen.'
En dan is het ook goed. :D 8)7 Hij verzint dan vaak zelfs iets nieuws om te doen. Als ik alleen kort aangeef dat we niet gaan springen blijft hij het vragen. Ik denk dat hij meer begrijpt dan ik dacht of hij vindt m'n hele verhaal gewoon zo saai dat hij denkt: laatmaar. :')

Die aanpak gebruik ik nu ook als ik iets voor mezelf wil doen. Ik leg uit wat ik graag wil, het waarom en wanneer ik wel weer met hem kom spelen/ lezen/ enz. Eventueel zet ik hem dan aan iets voor zichzelf.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_131382785
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 14:53 schreef Tante_Soesa het volgende:
E. kan zichzelf best prima vermaken maar ze vind het toch ook wel heel leuk om bij mij te zijn en samen met mij een toren te bouwen/te 'puzzelen' e.d. Sommige dagen zit ik de hele dag op de vloer om samen met haar te spelen, andere dagen kan ze zichzelf prima vermaken. Ik doe altijd het huishouden als ze slaapt dus als ze wakker is heb ik daar ook niet veel aan te doen. Als ze zich dus zelf vermaakt zit ik maar een beetje op de bank te kijken hoe zij speelt :').
Ik moet denk ik ook weer eens nieuw speelgoed voor d'r inslaan. Waar spelen/speelden jullie 14 maandertjes veel mee?
M kan zich zelf heel goed vermaken. Ik speel meestal wel even met hem mee, met duplo bouw ik dan een stevig onderstel waarop hij dan een toren bouwt. Of we lezen samen een boekje. Of hij tekent en ik zit er naast. En we stoeien, dansen, lopen, zingen. Maar hij speelt ook heel veel alleen. Maar goed, hij heeft natuurlijk ook 2 zusjes die ook eten moeten hebben dus de aandacht moet dan verdeeld worden. Gelukkig geeft hij ook goed aan wanneer hij aandacht wil hebben en daar geef ik ook meestal gehoor aan.

Met 14 maanden veel gespeeld met blokjes, autootjes, knuffels, boekjes en zijn nijntje laptop. (dat haal ik tenminste uit de foto's uit die tijd :@ )
pi_131383006
Ik vergat de bal nog! Sinds een paar weken vindt hij die ook erg leuk. Oppakken en weer weggooien en soms ook echt voetballen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131383178
Oh ja, ballen in alle vormen en maten :Y
  vrijdag 20 september 2013 @ 15:26:15 #19
250838 Fee-nix
pi_131383268
Phaidra kan hij met 15 maanden al puzzelen en de vormenstoof? Vind ik knap! S begint het nu net door te krijgen (19 maanden).

Samen spelen... soms wel, soms niet. Ligt eraan wat hij zelf aan het doen is en hoe goed hij zich daarmee vermaakt. Hij vindt t wel erg leuk om samen te spelen tegenwoordig en de interactie daarbij wordt ook steeds leuker :). Samen met de vormenstoof is nu een hit. Of hem pakken (hij zegt dan 'kappen!' en rent weg :D ).
  vrijdag 20 september 2013 @ 15:27:36 #20
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131383307
Dank voor jullie reacties!

E. begint het concept 'dat is van mama/papa' nu een beetje te begrijpen. Althans, als ze iets van mij pakt en ik zeg dat dat van mij is dan komt ze het brengen. Van de week riep ze ineens: papa! en liep ze naar hem toe met z'n bril in haar handjes :D Dus misschien snapt ze dat ook wel als ik iets voor mezelf wil doen.

Dat zijn idd ook wel de dingen waar E. mee speelt, blokjes, knuffels, boekjes, laptopje, bal. Ook met de vormenstoof is ze bezig, de rondjes kan ze al goed!
pi_131383676
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 15:26 schreef Fee-nix het volgende:
Phaidra kan hij met 15 maanden al puzzelen en de vormenstoof? Vind ik knap! S begint het nu net door te krijgen (19 maanden).

Samen spelen... soms wel, soms niet. Ligt eraan wat hij zelf aan het doen is en hoe goed hij zich daarmee vermaakt. Hij vindt t wel erg leuk om samen te spelen tegenwoordig en de interactie daarbij wordt ook steeds leuker :). Samen met de vormenstoof is nu een hit. Of hem pakken (hij zegt dan 'kappen!' en rent weg :D ).
Hij heeft deze puzzel:

en dat gaat nu steeds beter. Hij vindt het ook leuk om gewoon met de beestjes te spelen. Bij een gewone inlegpuzzel met 'knopjes' lukt de zon wel (stukje is rond) maar de andere stukjes nog niet.

Hier lukt ook de ronde vorm van de vormenstoof, en daarna gaat hij de andere vormen proberen ook in het ronde gaatje te proppen :D. Dat kwartje valt nog niet echt. Maar dan pakt hij de deksel eraf en dan gaat het wel :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 20 september 2013 @ 15:44:45 #22
250838 Fee-nix
pi_131383793
O dat is een leuke puzzel! Heb ik volgens mij ook eens voor de verjaardag van 1 van m'n boys gevraagd, maar nooit gekregen.

Vormenstoof begint S nu echt te snappen. Hij probeert nog wel stukjes in het verkeerde vormpje te duwen, maar dan zegt hij zelf steeds 'nee' 'nee' 'past niet' en dan als hij hem boven de goede houdt is het 'jaaaa' :D. Deksel eraf is ook handig idd :P.
pi_131384145
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 15:40 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Hij heeft deze puzzel:

[ afbeelding ]

en dat gaat nu steeds beter. Hij vindt het ook leuk om gewoon met de beestjes te spelen. Bij een gewone inlegpuzzel met 'knopjes' lukt de zon wel (stukje is rond) maar de andere stukjes nog niet.

Hier lukt ook de ronde vorm van de vormenstoof, en daarna gaat hij de andere vormen proberen ook in het ronde gaatje te proppen :D. Dat kwartje valt nog niet echt. Maar dan pakt hij de deksel eraf en dan gaat het wel :+.
Herkenbaar :D
Of als ik een stukje voordoe het stukje erna in hetzelfde gaat proberen te proppen. Ook als.het het rondje is
pi_131384458
Wij hebben een hele ingewikkelde vormenstoof, met vijfhoeken en andere gekke vormen, tweedehands in een batch gekocht. M meldt zich dan bij me "eh eh eh", dat ik 'm open moeten maken en dan ligt er zo'n berg vormpjes in de kamer en ik ben nou een paar keer verbaasd geweest dat die blokjes daarna allemaal weg waren :? Heeft hij ze er dus echt allemaal in gekregen. Dus ik geloof dat hij de vormenstoof prima snapt en dit geeft ook direct antwoord op de vraag of M wel eens alleen speelt geloof ik :9

Ik heb niet echt beleid op speelgebied. M speelt graag en veel alleen, en kan prima zijn aandacht vragen als hij die nodig heeft. Het wisselt ook heel sterk per dag, sommige dagen speelt hij heerlijk voor zich uit en op andere momenten wil hij liefst aan me geplakt zitten. Ik waai altijd maar een beetje mee. Soms heeft hij ook echt even een aanmoediging nodig in de vorm van "ga anders even lekker lezen" om zichzelf even te vermaken.
pi_131384783
Vormenstoof gaat hier goed. Ook de ingewikkeldere vormen. Hij zegt dan zelf al "draaien" als het niet lukt. Ook zijn Janod puzzel gaat nu moeiteloos. Met 14 maanden ging inderdaad alleen de vissekom (rond) en het ronde blokje in de vormenstoof. Vormenstoof ik soms wel lastig omdat de schildpad dan wegloopt.

deze puzzel
pi_131385060
Waar loopt de schildpad dan heen Kyara? Ikniesnapnie :@ Wat een leuke puzzel! Janod maakt zulk mooi spul O+ M is ook dol op puzzelen. Ik heb laatst een voortuigenpuzzel gekocht. We oefenen dus nu hard met het verschil tussen brandweerauto, ziekenauto en politieauto. Gelukkig zeggen ze allemaal tatutatatutatutatutatutatutatutatu :')

M begint niet ook dingen waar te nemen die er niet zijn (dat klinkt alsof hij hallucineert :+ nou ja, you get my drift). Laatst haalde hij zijn puzzel uit de kast en werd ik uit de keuken geplukt onder een luid: "mama! boom!" en inderdaad, het stukje van de boom was weg. En laatst kwam hij me ook al vertellen "tractor nee" omdat zijn O+ tractor O+ in de gang stond. Best knap vind ik dat, die denkomslag.
pi_131385494
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 14:53 schreef Tante_Soesa het volgende:
Lisa kan en niet samen spelen maar ook lang niet altijd alleen. soms lijkt ze het leuk te vinden om gewoon te vervelen op je te klimmen aan je te hangen en je te volgen terwijl ze dan echt niet samen wil spelen. ze is ook helemaal niet makkelijk toch geniet ik ervan. Als we samen spelen dan is het tekenen ofzo maar lang niet elke dag. Ik vind dat je heel de dag een soort van samen speelt. je motiveert haar reikt dingen aan helpt met dingen pakken etc.

mijn vriend heeft hier niet echt het geduld voor en als hij een dagje alleen is met dr bivakeerd hij eigenlijk altijd in de speeltuin. Kind blij, hij blij, ik blij haha

doen waar jij en je kleine zich goed bij voelen en ook zeker niet schuldig voelen als dat dan maar weinig is.
pi_131385655
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 16:31 schreef Clubsoda het volgende:
Waar loopt de schildpad dan heen Kyara? Ikniesnapnie :@ Wat een leuke puzzel! Janod maakt zulk mooi spul O+ M is ook dol op puzzelen. Ik heb laatst een voortuigenpuzzel gekocht. We oefenen dus nu hard met het verschil tussen brandweerauto, ziekenauto en politieauto. Gelukkig zeggen ze allemaal tatutatatutatutatutatutatutatutatu :')

M begint niet ook dingen waar te nemen die er niet zijn (dat klinkt alsof hij hallucineert :+ nou ja, you get my drift). Laatst haalde hij zijn puzzel uit de kast en werd ik uit de keuken geplukt onder een luid: "mama! boom!" en inderdaad, het stukje van de boom was weg. En laatst kwam hij me ook al vertellen "tractor nee" omdat zijn O+ tractor O+ in de gang stond. Best knap vind ik dat, die denkomslag.
Oh dat is wel knap. Sowieso leuk hoe zich dingen beginnen te vormen en ze dingen aan elkaar koppelen.

Ik zie nu dat er ook een schildpad op de puzzel zit. Die gaat nergens heen. Maar zijn vormenstoof is ook een vorm van een schildpad en dan is het soms lastig om die blokjes erin te duwen.

pi_131386932
Wat een leuke puzzels
& leuke verhalen

Het is hier echt pittig nu vriend weg is & S overgeeft en ik last van m'n rug en bekken heb pff.

S heeft 1 paar schoentjes maar zoals ik het hier lees kan ik er dus best nog een paar bijkopen :+

Tante soesa
Lekker van genieten! S zit wel vaak bij me, ik denk doordat ze zo lang pijn heeft gehad en nogsteeds wel vaak last heeft, ze het liefst bij me is. Vind ik niet erg en als ze slaapt heb ik wel weer tijd voor mezelf.

Speelgoed.. Grote blokken en duplo enzo vind ze erg leuk. Verder pop verzorgen O+ dansen,zingen,lezen,tekenen
pi_131408587
Sluit me aan bij Zoe: wat een leuke puzzels ! en leuke verhalen O+
Alles gisteren bijgelezen, haak maar gewoon weer aan.

Over spelen:
Mede door jullie zie ik spelen nu wat breder. Dus ook samen het bed opmaken bijvoorbeeld :)
Hier speelt ze veel zelfstandig maar altijd in het zicht. Heel soms alleen op dr eigen kamer, maar dan niet lang. Ik help haar vaak op weg. Zet een mand klaar met spullen, pak de blokken en maak een beginnetje, of geef haar een snoertje en een oude mp5 speler van mij ;) Ook kan ze uren zoet zijn met een sleutelbos, 2 blokjes, 2 takjes etc. Ze loopt dan rondjes door het huis, om de bank, naar de gang en weer terug. Meestal op muziek !
We tekenen samen, doen samen de afwas, bed opmaken, was in de machine, planten water geven. Dansen, kiekeboe, naar de speeltuin, zandbak, lopen buiten in Artis of het bos/park, duplo en blokken worden vooral in emmertjes gedaan en er weer uit gehaald. Een toren maken mag niet, die wordt meteen omgegooid.
Muziek maken met een rammelaar, in bad met de pop, badstickers op de muur plakken, alles uit het bad kiepen, boekjes pakken en terug brengen, voorlezen, op de banken klimmen als ik de kussens er af haal, verstoppen onder het dekbed, spelen met eigen servies van plastic, de pop een fles geven, hond en blokkenkar trekken ( sinds kort).

Meestal laat ik haar in de ochtend afwisselend zelf spelen en samen met mij dingen doen. Na het middagslaapje gaan we naar buiten. Soms in de ochtend ook even naar de speeltuin om wat tijd te rekken tot het middag dutje.
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_131423680
Zoë balen van het vele overgeven en van je rugpijn. *O* voor het potje!

Leuke puzzels en verhalen.

Hier 3 paar schoenen, sandalen (die tijd is nu voorbij), regenlaarsjes en veterschoentjes. Denk dat er nog laarsjes (heb ik pas in maat 22) en/ of moonboots voor de wint bij moeten komen.

Phaidra, wat jouw uk leuk vind is hier ook een hit. Verder wordt er gespeeld met alle speeltjes van grote broer waar hij aan mag zitten, houten trein, auto's, gezelschapsspellen etc. Zelfs de vormenstoof kan hij al aardig, met wat hulp en die is best moeilijk, in vorm van een huisje en de blokken vallen er pas in als je op de schoorsteen drukt.

Soesa, geniet ervan. Hier brengt onze uk ook vanalles, laatst papa's sloffen, dus die zei, dat hij alleen og de krant misde.

Wij hebben deze puzzel, die niet moeilijk is en ook veel ruimte voor creatief spel biedt:

Kz, klinkt ook superleuk.

Hier gisternacht ineens gespuugd, na 5 minuten sliep hij weer en vandaag veel boertjes, voedsel wat omhoog kwam en een klein beetje gespuugd. Hoop dat de nacht rustig is ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_131424948
Die is leuk Tinu O+ Waar heb je die vandaan ?
  zaterdag 21 september 2013 @ 23:11:06 #33
250838 Fee-nix
pi_131427792
O die puzzel vind ik ook super Tinu! Ben ook benieuwd waar die vandaan komt.
pi_131433907
De puzzel is van Imaginarium: http://www.imaginarium.nl/.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 22 september 2013 @ 08:52:06 #35
250838 Fee-nix
pi_131434036
O wat een gave site, die kende ik nog niet, thnx!
pi_131434044
Welkom nieuwe dreumesmoeders Kwisted en Mangostine! w/ w/ w/ w/
pi_131434227
Feenix, ze hebben ook fysieke winkels. Bij mij zit er eentje vlakbij in Amstelveen. Het is een aparte keten, dus je zult niet dezelfde/ merk spullen kunnen kopen als in andere speelgoedwinkels. Ik vind dat ze superleuke speeltjesdingen hebben en ook aardig veel houten speelgoed.

Welkom Mango en Kwisted en gefeliciteerd *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 22 september 2013 @ 09:41:19 #38
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131434261
Jaaaa, Mango en Kwis hebben een dreumes *O*!

Leuke winkels zijn dat idd Tinu
pi_131434278
*O* Mango en Kwis in dreumesland, gefeliciteerd! *O* (tot over een dikke maand! :W )
pi_131434326
Oooh, die site is echt leuk! O+
pi_131434703
Mango en Kwisted gefeliciteerd *O* en welkom *O*
pi_131434707
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 08:12 schreef Tinuviel het volgende:
De puzzel is van Imaginarium: http://www.imaginarium.nl/.
*;
pi_131434779
http://www.imaginarium.nl(...)or-het-bad-58762.htm

Dit is dan ook weer zo raar ? Staat in de categorie 12-36 maanden, maar is geschikt vanaf 3 jaar ;) :?
  zondag 22 september 2013 @ 10:34:10 #44
250838 Fee-nix
pi_131434814
*O* Mango en Kwisted gefeliciteerd! *O* En welkom!

Tinu bedankt voor de tip! Mijn man werkt in Amstelveen, dus ik onthoud hem zeker!
pi_131434873
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 10:31 schreef kleinzusje het volgende:

Dit is dan ook weer zo raar ? Staat in de categorie 12-36 maanden, maar is geschikt vanaf 3 jaar ;) :?
alles waar kleine onderdelen bij zitten of die uiteen kunnen vallen in kleine onderdelen zijn 3+
Bij al het teken en kleurspul is er inslikgevaar dus 3+. Maar kinderen onder de 3 kunnen dat heus wel gebruiken alleen dan met begeleiding. Maar goed, wie laat zijn kind nou alleen in bad zitten?

Is vooral indekken voor de fabrikant. Een kind jonger dan 3 kan daar heus wel mee spelen hoor :Y
pi_131435186
Snap ik
pi_131435391
Sorry, had de ;) over het hoofd gezien :@
pi_131435523
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:13 schreef Kyara het volgende:
Sorry, had de ;) over het hoofd gezien :@
O+ :*
pi_131437024
Gefeliciteerd mango en kwisted!!!! *O* *O*

Die badstiften zijn ook leuk maar wel 2x zo duur als bij de intertoys :D zag ze laatst in de winkel liggen
pi_131437175
Ik wil die badkraan.
pi_131437311
Bij die badstiften gaan sommige kleuren heel moeilijk van je badrand heb ik gehoord.
Wij hebben hier de badkraan O+ en een of ander pooh badspeelding dat bellen kan blazen en een glijbaan heeft. die is nu ook favoriet. De badkraan is even uit maar ik verwacht dat nr 2 heb ook wel leuk gaat vinden.
pi_131438256
Welkom verse dreumessen!

Mooie puzzel Tinu! Ga de website even bookmarken want het grote cadeauseizoen komt er weer aan. Zo'n badkraan vind ik ook super maar M wil vooral onder de douche de laatste tijd.

Qua speelgoed hebben we een treinbaan uit de speelotheek gehaald. Hij snapt al best goed hoe het werkt met rails bouwen en de trein er opzetten en rijden. En oveal moeten 'poppies' bij, in de locotief maar ook in de auto's. Als de poppies op zijn voldoet een pakje zakdoeken ook als chauffeur :')

M krijgt steeds meer uithoudingsvermogen met lopen. Vanochtend een uur gewandeld. Naar het park, daar twee rondjes gemaakt en terug naar huis. Wel met de nodige speelpauzes tussendoor natuurlijk maar ik hoefde hem helemaal niet te tillen. Wel handig dat de buggy steeds vaker kan thuisblijven.
pi_131438797
Had helemaalnog niet gezien, dat ze zoveel leuke badspellen hebben. Die ga ik ook onthouden voor het aankomende cadeauseizoen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131440880
CS
Lijkt me erg leuk om lekker een stuk te kunnen wandelen met dreumes!

Heb eindelijk geschikte laarsjes voor S gevonden.
http://www.bristol.nl/nld(...)sia-10201074-64.html
Uiteindelijk duurder dan ik had gepland maar de goedkopere laarsjes vond ik niet comfi voor S. Ze staan echt super leuk O+
pi_131441252
CS fijn zo een lange wandeling.

Ik wilde laatst de straat uit en tot het einde van de kruisende straat lopen. Dat lukte nog niet eens. We kwamen te veel open voortuinen in, die dreumes allemaal moest bekijken. Toen we net onze straat uit waren, was de luiertas interessanter en de banaan, die daar in zat. Toen heb ik hem maar in de wagen gezet met een stuk banaan in de hand ;)

Zoë leuke laarsjes. Fijn, dat S er goed op loopt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131443750
Herkenbaar Tinu, ik heb M ook tijden uit alle voortuinen geplukt en hij wilde ook altijd bij iedere auto stilstaan. Maar we zijn gewoon blijven oefenen en nu wandelt hij heel gezellig mee.

Lieve laarsjes Zoe!
pi_131445699
Soms ben ik blij dat C niet loopt, als je die prijzen ziet van kinderschoenen :P
pi_131447308
S wil ook in elke tuin kijken en alle auto's zijn erg interessant. De buurtkatten enz natuurlijk ook :9

Xanteh
Hoe gaat het met de oefeningen vd fysio?
  zondag 22 september 2013 @ 17:13:40 #59
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131447375
Leuk Zoë! En wat zijn schoenen idd duur zeg.... ik moet ook nog goede winterschoenen voor Anouk.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_131447559
Leuk Zoe ! O+ Zijn de zolen flex ?
CS: Wat leuk zeg dat hij al zo lang kan lopen ^O^
Hier gaat ze steeds op dr hurken zitten :D
pi_131451342
Haai!! :W

Crosspost uit t babytopic:

Het feest vandaag was echt heel geslaagd. O+ Ik was een relaxte mama ondanks heel veel visite. F.leur heeft het tegen al mijn verwachtingen in super goed gedaan. Ik was bang dat ze heel eenkennig zou zijn en zo onder de indruk van de drukte dat ze de hele dag aan mijn been zou hangen. Maar het tegenovergestelde was waar! *O* Ze vond kadootjes uitpakken super leuk. En we hebben echt suuuuuuper veel speelgoed gekregen, en ik vond alles leuk :D

Foto's van vandaag (beetje groot wel, niet quoten aub!):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gezellig om hier weer met oude bekende mee te kletsen :Y

[ Bericht 18% gewijzigd door Kwisted op 23-09-2013 06:38:15 ]
pi_131452493
Mijn buurvrouw zei die mensen hebben er vast niets tegen, anders hadden ze wel een hek of een deur voor hun voortuin geplaatst. Al ben ik daar niet zo zeker van. Wij hebben ook geen hek en geen deur, maar onze voortuin is dan ook verre van af.

Xanteh hoe gaat het met je meisje en met het lopen?

Kwisted welkom! Wat een leuke foto's. Ik had net ook in het babytopic gespiekt. Jullie waren overdag natuurlijk druk met feest vieren :)

Ik weet weer wat echte tandjespoep is. Het stinkt en wij hadden 2 doorgelekte luiers binnen 48 uur. Verder gaathet prima hier. Wij waren vandaag op de speeltuin en meneer kroop het trapje op, liep over de loopbrug, nog wat trapjes tussendoor en ging zelfstandig van de glijbaan af, met een klein beetje hulp. Er was daar ook een moeder met haar kinderen en haar hond. De jongens mochten de bal voor de hond gooien, reuzeleuk. Alleen mijn dreumes heeft een haat- liefde verhouding met hondjes, hij vind ze leuk, maar ook zo eng, dat hij begint te huilen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131452857
Welkom Kwisted ! Wat een prachtmeid. O+
Wat heeft ze gekregen ? Bardossa laarsjes ? Wat was er niet perfect aan de taart ?
Mooie foto's , schattig ! En wat een BOS HAAR

Tinu: je dreumes en het hondje *;
pi_131452934
Kwisted en mango welkom!

Mag ik even egoposten?

Na al 3 weken standaard op de badkamervloer plassen voor het douchen, dacht ik vandaag ik probeer het potje, ze zat maar te zitten en te zitten heel braaf en vrolijk,, en ze zegt "aklaar" dus ik had zoiets van nou dan gaan we douchen tik haar op 3 keutels in de pot! Zooo trots en weet niet wat ik ervan moet denken, een begin of toeval?

Nu iedere avond voor het douchen gewoon even op het potje zitten :-)
pi_131453862
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 19:24 schreef kleinzusje het volgende:
Welkom Kwisted ! Wat een prachtmeid. O+
Wat heeft ze gekregen ? Bardossa laarsjes ? Wat was er niet perfect aan de taart ?
Mooie foto's , schattig ! En wat een BOS HAAR

Tinu: je dreumes en het hondje *;
Dankjwel! Ze heeft echt zoveel gekregen. Maar geen bardossa laarsjes. De laarsjes die ze aanheeft zijn van Jochie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^O^ Ze zijn niet eens zo heel duur (in verhouding tot anderen }:| )voor compleet leren laarsjes. Iets van 50,- ofzo.

Ze heeft echt vanalles gekregen
SPOILER
pi_131453864
Wat leuk Sam ! O+
Heb er nog geen verstand van, maar klinkt heel knap. Plassen ook op het potje ?

Super Kwisted ! Ook zo leuk dat ze het uitpakken leuk vond. Grote meid heb je :Y O+
  zondag 22 september 2013 @ 19:56:24 #67
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131453950
Heeee, die schoentjes heeft E ook O+. Wij krijgen ook veel complimenten idd :D

Leuke foto's Kwis!
pi_131454221
Zijn erg leuk *;
pi_131454272
Welkom kwisted en mango!

Lief dat julie het vragen Tinu en Zoë :)
Niet echt geweldig, wel wat beter hoor maar de oefeningen gaan niet altijd even soepel en tot nu toe niet veel resultaat. Was bij de huisarts van de week (voor een andere kwestie) en hij wilde graag dat we langs de kinderarts gaan om extra te checken of er niks anders aan de hand is, dus 8 oktober moeten we er heen. Volgens de huisarts was dat beter dan gewoonweg het advies van het concentratiebureau (ja echt, zijn woorden haha, een huisarts met humor :') ) op te volgen.
pi_131454318
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2013 19:53 schreef kleinzusje het volgende:
Wat leuk Sam ! O+
Heb er nog geen verstand van, maar klinkt heel knap. Plassen ook op het potje ?

Super Kwisted ! Ook zo leuk dat ze het uitpakken leuk vond. Grote meid heb je :Y O+
Nee plassen had ik juist verwacht dat sloeg ze vandaag over haha ,, het leukse was toch wel over mama dr been bungele tijdens het afvegen :-p

Xanteh wat naar :(

Kwisted wat een leuke spulletjes :-)
pi_131454712
Leuke cadeau's Kwisted! Die vingerpopboekjes vond M ook prachtig.

Tinu, klinkt goed! M kan inmiddels ook bijna zelf de glijbaan op. Alleen af nog wat hulp bij het gaan zitten.

Xanteh, misschien wel goed om langs de KA te gaan voor een extra check. Fijn dat de ha zo meedenkt. Hoe vaak komt de fysio bij jullie langs?

Knap hoor Sam!
pi_131454873
quote:
17s.gif Op zondag 22 september 2013 20:18 schreef Kyara het volgende:
Leuke cadeau's Kwisted! Die vingerpopboekjes vond M ook prachtig.

Tinu, klinkt goed! M kan inmiddels ook bijna zelf de glijbaan op. Alleen af nog wat hulp bij het gaan zitten.

Xanteh, misschien wel goed om langs de KA te gaan voor een extra check. Fijn dat de ha zo meedenkt. Hoe vaak komt de fysio bij jullie langs?

Knap hoor Sam!
ik kom jou ook overal tegen ;)
pi_131454891
Ik stalk ;)
  zondag 22 september 2013 @ 20:29:58 #74
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131455185
Ik zit een beetje met een dilemma en zou daar graag jullie mening over horen.
R kan per 1 november naar de peuterspeelzaal voor 3 ochtenden/middagen in de week. Maar de meesten zitten vol.
Nu zou ik het liefst willen dat hij naar een peuterspeelzaal gaat die vlak bij mijn gastouder is. Mocht ik het geluk hebben weer een baan te vinden dan kan hij bij die gastouder terecht en dus ook bij die peuterspeelzaal.
Maar deze hebben pas in februari plek.

Nu heb ik wel een plek gevonden per 1 november in een andere peuterspeelzaal. Toen ik contact opnam met de administratie, omdat ik ondanks dat ik een plek gevonden had toch op de wachtlijst wilde voor de peuterspeelzaal vlakbij die gastouder, reageerden die met ja dan kan je beter tot februari wachten.

Maar ik merk aan R dat hij nu echt heel graag met andere kinderen speelt. En hem dan te laten wachten tot februari?
Naar mijn mening kan hij best voor 3 maanden eerst op die andere peuterspeelzaal alvast.

Of is een wisseling nou echt te schokkend op zo'n leeftijd?
Rayen 2½ jaar!
pi_131455260
Aww Tinu

Kz
Ja flexibele zool :)

Geweldig mooi meisje kwisted O+
En leuke cadeaus! Theepot & koekjestrommel heeft S ook, vind ze na heel wat maanden nog steeds leuk

Sam
Wat goed!

Xanteh
Jeetje wat akelig :( hoop dat de ka jullie verder kan helpen

S wilde net niet slapen dus oké, loopt ze naar het potje 'pshh'
Moest ze dus nog even plassen :D
Sinds de zomervakantie gaat ze nu op het potje en we hebben steeds minder luiers nodig ^O^
pi_131455979
Wat knap van je dochter Sam!

Wat vervelend Xanteh. Als de oefeningen van de fysio niet helpen is het denk ik goed om de ka te laten kijken.

Wat een leuke cadeautjes Kwisted. Leuke meid heb je. Op de laatste foto lijkt ze al een stuk groter.

TJ sorry heb geen ervaring met zo een wisseling. Het kan natuurlijk altijd wisseling plaatsvinden op een opvang vanwege vertrekkende leidster of kinderen, maar als je je kind overplaatst is dat natuurlijk een grotere verandering.

Wat goed van S Zoë.

Hier onrustige dreumes, in slaap vallen was al moeilijk en nu weer wakker. Stomme tandjes :(
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131456143
Hoe oud is r, Timejumper?

Gefeliciteerd Kwisted! En wat een leuke kadootjes!! Wat ziet ze er al groot uit zeg, wauw!

Gewoon doen Sam, voor het douchen op het potje zetten. Zal ws. toeval zijn, want door het geluid van het stromende water moet je plassen. Nena plast dan ook altijd. Goed idee van je om het potje neer te zetten, kan je er een gewoonte van maken en zo leren ze het!

Mango ook gefeliciteerd!! Leuk iedereen naar het dreumestopic!
pi_131457712
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 20:48 schreef Troeta het volgende:
Hoe oud is r, Timejumper?

Gefeliciteerd Kwisted! En wat een leuke kadootjes!! Wat ziet ze er al groot uit zeg, wauw!

Gewoon doen Sam, voor het douchen op het potje zetten. Zal ws. toeval zijn, want door het geluid van het stromende water moet je plassen. Nena plast dan ook altijd. Goed idee van je om het potje neer te zetten, kan je er een gewoonte van maken en zo leren ze het!

Mango ook gefeliciteerd!! Leuk iedereen naar het dreumestopic!
Zo dacht ik ook. Overdag komt ze na het poepen de luier en de doekjes brengen, en nu dus gepoept op het potje, was echt verbaast want bij amber werd er altijd gekweken als een speenvarken.

Me moeder zeindat ik met 1 jaar en 9 maanden zindelijk was overdag dus we zullen zien :-)
  zondag 22 september 2013 @ 21:25:43 #79
250838 Fee-nix
pi_131458323
CS wandelen met S gaat hier ook steeds beter :). Vanmiddag ook weer gedaan. Je moet wel veeeeel geduld hebben :P.

Sam wat knap, op het potje gepoept! Wie weet een begin idd. Goed idee om er een gewoonte van te maken.

Zoë wat fijn dat je steeds minder luiers nodig hebt!

Kwisted wat een super leuke foto's van je mooie meisje. Erg mooie taart ook. Ben benieuwd wat er niet perfect aan was :D.

TJ ik weet ook niet zo goed wat wijsheid is. Ieder kind reageert daar denk ik anders op. Ik weet dat het bij J in ieder geval best even duurde voordat hij gewend was, dus hem had ik niet graag na 3 maanden weer ergens anders heen gebracht. Maar voor een ander kindje kan het net zo goed wel prima gaan...

Hier verbaasde S ons gisteren en vandaag. Gisteren zat hij in z'n stoel aan tafel en hij zei 'uit'. Toen zei m'n man: 'nee, we gaan eerst eten.' Zegt S: 'eerst eten, dan uit'. :o We dachten nog: dat is vast toeval, hij hoort dat soort zinnetjes zo vaak van J, dat is vast meer papegaaien dan wijsheid.
Nou vandaag komen we binnen van het wandelen. S wil zijn schoenen gaan opruimen, maar mijn man wil eerst nog zijn jas uit doen. Dus die zegt tegen S: 'eerst jas uit'. En S zegt: 'eerst jas, dan schoenen'. En meteen daarna, terwijl hij zijn schoenen aan het opruimen is: 'eerst schoenen, dan bed.' En dat was nog waar ook: ze gingen daarna echt naar bed. Noujaaaaa. Bijdehandje :D.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fee-nix op 22-09-2013 21:33:48 ]
pi_131458881
Xanteh: wat rot zeg ! :* hoop dat er niks ernstigs is. Heeft ze last ?
TJ: heb geen advies, weet er nog te weinig van. Lees dus vol belangstelling mee :)
Zoe: wat knap zeg. Doe je haar wel een luier om ?
Tinu: gelukt ?
Fee: wat super knap van S ! 8-)
Lopen jullie kinderen aan de hand ? De mijne niet :)
pi_131459448
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 21:34 schreef kleinzusje het volgende:
Xanteh: wat rot zeg ! :* hoop dat er niks ernstigs is. Heeft ze last ?
TJ: heb geen advies, weet er nog te weinig van. Lees dus vol belangstelling mee :)
Zoe: wat knap zeg. Doe je haar wel een luier om ?
Tinu: gelukt ?
Fee: wat super knap van S ! 8-)
Lopen jullie kinderen aan de hand ? De mijne niet :)
Mijnes gaat boos op de grond zitten als ze aan de hand moet lopen en als je haar dan weer rechtzet gaat ze languit op de grond liggen stampen :-p
pi_131459977
Mijnes loopt alleen maar aan de hand.

Na een paar avonden op een rij een dreumes huilend en overstuur wakker is het nu (nog?) rustig boven. Vandaag toch maar 2x laten slapen. Misschien was het ene slaapjes toch net wat te weinig. Vandaag verjaardag gehad en hij deed echt zo leuk! Ging helemaal zijn eigen gang en lekker spelen. Heel vrij en ongedwongen. Okey, alleen even huilen toen een ander kindje ook met de rode auto ging spelen waar hij mee wilde spelen. Tja, samen spelen, samen delen.....
pi_131461269
Fee wat is S een slim jongetje ;)

KZ, ik heb hem gevoed en toen viel hij weer in slaap.

Mijn kind pakt soms mijn hand als ik hem aanbied, soms ook niet, dan wil hij het zelf doen.

Kyara, fijn, dat hij zo leuk deed. lastig is dat nog wel met samen spelen, samen delen op deze leeftijd.

Ik was op de speeltuin en daar was een moeder met dreumes en baby. Van de 4 kinderen wilden dus 3 de bal voor de hond gooien: 1 van 16 maanden, 1 van 23 maanden en 1 van 4,5 jaar en wachten tot hun beurt was voor ze allemaal erg lastig ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131461678
Ja, geduld komt pas veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel later :D

Was wel heel sneu hoor. Gezichtje begon een beetje te betrekken en lipje te trillen. Maar ja, als er 4 auto's zijn en 4 kindjes dan kan je niet met alle auto's spelen. Hij probeerde het autootje ook terug te pakken maar het andere jongetje hield hem stevig vast. Wel schattig om te zien.
pi_131464105
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 10:31 schreef kleinzusje het volgende:

Hema heeft ook badstiften, erg leuk, maar het is lastig uitleggen dat het je wel op de badkamermuur mag kleuren en niet op andere muren.

Of de deur van de badkamer, die hier hele mooie kleuren heeft :+
pi_131468831
Kyara M kan zo te horen wel voor zich opkomen. Ook al lukte het nu niet omdat het andere kind sterker was.

Troeta, dat is idd een lastig aspect aan die stiften. Ik had als kind ook iets van lichaamsverf voor in bad. Toen bleek ik er wel allergisch voor.

Slechte nacht hier, tandjesleed en om 23 uur of iets later heeft mijn dreumes ook nog overgegeven. De laatste dagen gebeurt dat tenminste 1keer per dag.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 23 september 2013 @ 07:43:03 #87
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131468889
Kwisted, gefeliciteerd! Leuke foto's *O*

TJ , Ik zou m lekker nog 3 maanden laten wachten eerlijk gezegd..... Maar ik ken jouw kind natuurlijk niet ;)

Sam, wat knap zeg, dat ze al op het potje gaat! *O*

Dat badverf/zeep krigj je volgens mij erg moeilijk uit je badkamer....Hier komt het iig niet in huis (en ze wil toch niet in bad, dus ja...)

Tinu vervelend tandjesleed! Ik heb ook tandjesleed :X Sta op mn kop van de pijn
pi_131468948
PE beterschap! Wat is er mis? Ga je straks naar detandarts?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 23 september 2013 @ 07:54:50 #89
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131468960
ontstoken tand of tandvlees of wortel....geen idee...het doet zeer iig. Heb zoiets al eerder gehad en toen kreeg ik antibiotica, maar nu zijn het volgens mij 2 tanden :X

Ben er echt zó klaar mee he. wat mij betreft trekken ze alles eruit :(

En ja, ik ga straks wel ff naar de tandarts, kan bellen vanaf 8 uur
pi_131469095
Nog welkom aan de nieuwe dreumesen!! Mango en kwisted, nog gefeliciteerd! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131469887
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 07:27 schreef Tinuviel het volgende:
Kyara M kan zo te horen wel voor zich opkomen. Ook al lukte het nu niet omdat het andere kind sterker was.
Ik vond het ook al heel wat. Andere kindje was trouwens 3 maanden jonger en 2 koppen kleiner :D

en een stuk lomper, die kroop zo over mijn meisjes heeft, zo over D's hoofd. Die vonden het trouwens geen probleem :D

PE, klinkt pijnlijk. Sterkte!
pi_131472643
He bah PE, sterkte!

Zag nog leuk speelgoed voorbij komen, vooral dat houten bakfietsje :9
Vind het wel jammer dat speelgoed vaak zo duur moet zijn, meestal ga ik langs de kringloop, daar verkopen ze soms ook nieuw speelgoed (soms zelfs in de verpakking) voor weinig.

kz: nee geen last van gelukkig. Ze wil vandaag ineens de hele tijd staan (met hulp, hand onder haar kont) bij de vensterbank *O* Ben benieuwd wat de ka zegt, hoop dat het een gevalletje 'gewoon traag' is :{
pi_131473884
Xanteh,hopelijk inderdaa niks ernstigs,

Hier net voor het middagdutje op het potje, en ja hoor een reuze plas. Die was trouwens nog helemaal blank, zoe bij jullie ook? De luiers zijn wel altijd wat gelig.
  maandag 23 september 2013 @ 12:42:20 #94
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131475017
Ja dat bakfietsje O+ Zo schattig!

Xanteh, waarom moeten jullie naar de Kinderarts?

Wow, knap hoor Sam!

Nou, de tandarts heeft een gaatje geboord, antibiotica erin gedaan, en 2 röntgenfoto's gemaakt, nu is de pijn wel minder gelukkig....Maar dat kan ook komen door de ibruprofen en 2 paracetamol :+
pi_131475045
Wat goed Sam!
Verschilt per moment van de dag. Het is hier lichtgeel tot doorzichtig. Tot nu toe nooit echt geel.
pi_131475065
En een :* voor tanden/tandjesleed!
pi_131475273
Echt gele plas betekend toch dat je te weinig vocht binnen krijgt, of heb ik dat verkeerd? Dus dan lijkt mij dat heldere urine juist goed is.

Hopen dat het werkt PE, klinkt naar iedergeval. Maar sowieso alles wat met de tandarts te maken heeft klinkt naar in mijn ogen ;)

C moet naar de ka omdat de huisarts graag wil dat ze extra gecheckt wordt of er niks anders aan de hand is, aangezien ze de motoriek heeft van een 7 maanden oude baby. Of fysio alleen wel genoeg is.
pi_131475402
Iemand hier nog cadeautips voor een 1jarig wordend neefje?
Ik heb al een Domoor gekocht maar ben nog opzoek naar wat kleins :)
pi_131475649
Wat is het een dom oor?
pi_131476902
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 12:59 schreef Rickario het volgende:
Iemand hier nog cadeautips voor een 1jarig wordend neefje?
Ik heb al een Domoor gekocht maar ben nog opzoek naar wat kleins :)
[ afbeelding ]
ik heb op de vorige pagina gepost wat wij heel leuk vonden om te krijgen.

Kleine dingetjes die leuk zijn om te geven: kijk-voelboekjes/voorleesboekjes/bal/houten puzzel/knutselspul
pi_131476912
Welkom nieuwe dreumesmama's! Heb ik F d'r foto's gemist..

Mijnes zit volgens mij in de 15 maanden sprong. Sinds januari ging ze zowel overdag als 's avonds zonder mokken (door)slapen. Afgelopen week was ze wat onrustiger en gisteravond helemaal van padje af. Was ik niet meer gewend, moest echt even omschakelen :D. Verder doet ze het heel goed, wat een ontwikkelingen deze maanden zeg, jeetje. Ze zegt ook steeds poeppppp als ze heeft gepoept, houdt niet van vieze billetjes geloof ik ;).

Hier ook een zoektocht naar betaalbare, leuke flexschoentjes/laarsjes.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_131479950
clauwheee: doe je weer eens een foto van je dreumes ? O+ Wat kan ze allemaal ? En wat hield dat in, van dr padje af ? Op Marktplaats staan veel nieuwe schoentjes voor minder.

Domoor ? zo'n beker dus als hier boven ? Wat grappig ! 8-)

Sam: wat knap zeg. Jouw dochter is zo snel met alles :)

Xanteh: Gelukkig heeft ze geen last. En wat leuk van het staan *O* Ik koop ook veel bij de kringloop.

Kyara: Trillend lipje van M O+

Tinu en PE: tandjes en TANDEN leed :*

Troeta en FR: lijkt me inderdaad een nadeel. Stift die er niet meer afgaat en overal op kleuren. Ik ga wel eens bij de hema kijken. Misschien voor over een half jaar ?
pi_131480767
Ik wil heel graag bij de kringloop kijken maar er is hier niet echt iets in de buurt. Wil ook zo graag van die oude prentenboeken.
pi_131480931
quote:
17s.gif Op maandag 23 september 2013 15:31 schreef Kyara het volgende:
Ik wil heel graag bij de kringloop kijken maar er is hier niet echt iets in de buurt. Wil ook zo graag van die oude prentenboeken.
Om plaatjes in te lijsten ?
pi_131481157
Om neer te zetten. M heeft zo'n boekenschap op zijn kamer, daar staan de mooie boeken. De rest van zijn boeken staat in zijn boekenkastje en die plundert hij regelmatig.
pi_131481240
quote:
17s.gif Op maandag 23 september 2013 15:40 schreef Kyara het volgende:
Om neer te zetten. M heeft zo'n boekenschap op zijn kamer, daar staan de mooie boeken. De rest van zijn boeken staat in zijn boekenkastje en die plundert hij regelmatig.
Leuk ! O+

SPOILER
pi_131481349
Die van mij hangt aan me, plakt aan me, wil opgetild worden, knuffelen, bij me liggen/zitten en ik moet 24/7 in het zicht zijn. Zelfs alleen ontbijten met vaders is niet goed. :? :o
Sprong ? Welke dan ?
Tis super zoet hoor, maar ik wil ook wel eens even kunnen poepen ofzo
  maandag 23 september 2013 @ 15:47:06 #108
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131481401
Volgens Oei ik Groei zit E nu wel in een sprong, de 9e. Vanaf wk 59 tm 65 zo'n beetje. Das best lang ;).

E is ook wat plakkerig. Lief en lastig!
pi_131483905
Kz, van het padje af, helemaal de weg kwijt, huilen dus ;). Ik zal snel een foto posten. Veel woordjes leert ze, kan heel goed duidelijk maken wat ze wil of bedoelt, kruipen doet ze niet meer/alleen maar lopen, dingen als puzzels en vormenstoof gaan ineens beter enzovoort. Heel leuk om te zien.

Ik hield de sprongen eigenlijk niet zo bij, maar een collega met een meisje van N haar leeftijd herkende het en vertelde dat er rond deze periode ook weer eentje zit.
pi_131484030
Dank voor het warme welkom hier! O+
Ik probeer vanavond even mee te lezen en mijn dreumes ( :o ) te showen.
pi_131485003
:W

verjaardagsspam *O*
pi_131489587
Rickario, leuke beker die Domoor. Boekjes oid idd kun je erbij geven.

Clauwhee, hopelijk vanavond makkelijker naar bed. Hier wordt poep niet genoemd, maar zodra dat gebeurd is wordt hij aanhankelijk en wil verschoont worden. Bovendien is het te ruiken ook.

Wat knap Sam. Wel een goed idee om het potje te doen voordat ze gaat douchen. ,ijn kleine volgt me ook naar de wc. Dus dan is zo een potje misschien ook handig ;)

Kyara, misschien heb je ergens een kringloopwinkel waar je met de auto heen kunt? Vlakbij mijn werk zit er een hele grote waar ik allang een keertje in wilde, maar is er nog niet van gekomen.

PE fijn, dat het beter gaat.

Mijn man heeft de co- sleeper, de uitvalbeveiliging voor mijn dreumes weggehaald en ook de zijkant er weer ingezet in zijn opruimingsdrang. Even bedenken wat ik nu ga doen als de kleine s'nachts drinkt of voor andere reden bij ons slaapt. Ik ben bang, dat hij uit bed valt als ik hem niet tussen ons in leg. Iemand een idee?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131490981
In een ledikantje op je kamer ,voeden en terug leggen geen optie?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sam1993 op 23-09-2013 20:47:06 ]
pi_131491145
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 20:21 schreef Sam1993 het volgende:
In een ledikantje op je kamer voeden en terug leggen geen optie?
Hoe bedoel je in een ledikantje voeden en terugleggen? Ik voedde hem bij ons in bed en sliep dan weer, ik hoefde hem niet terug te leggen, maar dat durf ik nu niet, tenminste niet als ik hem aan de buitenkant leg. En de afgelopen nachten kwam hij een aantal keer drinken en spuugde gisteren ook nog. Zie het niet echt zitten om steeds op te staan en hem terug te leggen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131491806
Bed met de lange kant tegen de muur en dreumes aan die kant leggen ?
pi_131491979
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 20:41 schreef kleinzusje het volgende:
Bed met de lange kant tegen de muur en dreumes aan die kant leggen ?
Daarvoor is de kamer niet breed genoeg helaas en ik heb nu 2 slapende kids naast onze slaapkamer liggen, dus wil ook niet de slaapkamer verbouwen. Zou het reisbed een beetje een uitvalbeveiliging zijn? Straks even kijken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131492064
Als het voor 1 nacht is kun je ook 2 dekbedden of een matras naast jullie bed leggen ? Hij komt dan "zacht" neer.
pi_131492128
Hmm als je hem niet weg kunt leggen na een voeding zou ik het niet wete, ik ben helemaal tegen samen slapen dus heb me er nooit in verdiept
pi_131492162
In eerste instantie voor 1 nacht. En dan manlief vriendelijk verzoeken het morgen weer terug te zetten.

Sam wegleggen kan ik hem wel denk ik. Doe het alleen liever niet, want dan kan ik direct verder slapen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131492203
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 20:50 schreef Tinuviel het volgende:
In eerste instantie voor 1 nacht. En dan manlief vriendelijk verzoeken het morgen weer terug te zetten.
Of dan gewoon 1 nachtje tussen jullie in O+
pi_131492396
Tinu
Ik zou hem voor 1 nachtje wel terug in het ledikant leggen.
S drinkt niet meer bij me maar slaapt soms wel bij me en toen ze aan de buitenkant lag viel ze bijna. Vond ik echt een rotgevoel. Dus nu breng ik haar weer terug naar haar bedje, slaapt toch prettiger.
Het kan ook best zijn dat hij voor minder nachtvoedingen komt als hij je niet ruikt zegmaar.
pi_131492736
Ik kijk nog wel even wat het wordt. Anders het reisbedje naast ons bed opzetten en dan gaat hij daar in of blijft tussen ons in bed liggen. Hij heeft de afgelopen dagen veel last van natte hik. En de afgelopen dagen of avonden ook wel een keer gespuugd. Dus ik ben bang, dat als hij in zijn eigen kamer slaapt, en hij s'nachts spuugt, dat we het niet meekrijgen. Kan ook proberen hem te voeden voordat ik naar bed ga, dan komt hij misschien later in de nacht pas.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131492815
Tinu, Faye ligt bij ons tussenin, ik draai haar ook niet met de andere kant met voeden, ik rol wat verder over mijn heup heen om met de bovenste borst te voeden, is even wennen maar gaat prima!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_131492843
Spugen is wel naar ja :(
Op een gegeven moment voedde ik alleen met rechts omdat ze dan tussen ons in kon blijven liggen.
pi_131493127
Wat vinden jullie de voors en tegens bij het "samen in bed slapen" ? Ben wel erg benieuwd ! En ook blij te lezen dat we hier niet de enige zijn
pi_131493130
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:04 schreef Marjolijntje het volgende:
Tinu, Faye ligt bij ons tussenin, ik draai haar ook niet met de andere kant met voeden, ik rol wat verder over mijn heup heen om met de bovenste borst te voeden, is even wennen maar gaat prima!
Dan blijf je wel wakker tijdens het voeden toch? Ja dat doe ik ook weleens, dat is ook een idee.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131493200
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:10 schreef kleinzusje het volgende:
Wat vinden jullie de voors en tegens bij het "samen in bed slapen" ? Ben wel erg benieuwd ! En ook blij te lezen dat we hier niet de enige zijn
Een groot plus samen met bv vond ik altijd kunnen blijven slapen terwijl hij drinkt en dan ook niet het bed uit moeten om hem terug te brengen naar zijn eigen bed. Daarnaast merk ik, dat de geur en nabijheid van ons hem ook tot rust laat komen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131493400
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 21:10 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Dan blijf je wel wakker tijdens het voeden toch? Ja dat doe ik ook weleens, dat is ook een idee.
Ik slaap sowieso slecht als ze drinkt, maar ik kan wel in slaap vallen als ik heel moe ben :) Maakt niet uit aan welke kant ze drinkt. Maar ze kan dan gewoon fijn in het midden blijven liggen.
  maandag 23 september 2013 @ 21:18:21 #129
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131493470
quote:
E heeft best een aantal keer bij ons in bed geslapen, toen ze heel klein was en rond de 7 maanden ofzo, toen had ze last van verlatingsangst en was ze ook een paar keer achter elkaar ziek.

Hoe gezellig ik het ook vind, ik slaap voor geen meter. Ons bed is groot genoeg (180 breed) maar E neemt daar ong een meter van in beslag ;). Ze woelt, draait, schuift etc. Ook vind ze het nu veel te gezellig bij ons, ze gaat echt niet meer slapen. Hier komt het dus nooit meer voor. Ze slaapt ook gewoon supergoed zonder ons :)
pi_131493583
Ik slaap erg onrustig beweeg veel en het moet muisstil zijn als lisa bij me lag sliep ik dus niet. Na 6 weken mee gestopt. Verder vind ik het fijn dat ik af en toe kind "vrij" ben.
pi_131493608
Kz
S sliep bijna niet door de Reflux (we wisten eerst niet wat er aan de hand was) en bij ons kwam ze tot rust. Daarnaast deed de bv haar ook goed.
Nu ze sinds kort geen bv meer krijgt slaapt ze smorgens meestal nog bij me O+ lekker knus. Of als vriend weg is. Ik merk dat ze hem echt mist en dat ze dan niet graag alleen is.
Ik heb gemerkt dat ik niet bang hoef te zijn dat ze na een nachtje bij ons slapen, ze niet meer in haar eigen bed wil ofzo. Dat gaat allemaal prima. Laatst was vriend weg en sliep ze gezellig 2x een week bij me..en sinds hij terug is slaapt ze weer lekker in naar eigen bed.

We doen wat goed voelt :)

Wat was voor jullie de reden om samen te slapen?
  maandag 23 september 2013 @ 21:22:32 #132
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131493664
Dit gaat me vast niet in dank worden afgenomen, maar ik vind het eigenlijk best wel lui als je niet je kind terug wilt leggen in zn eigen bed 'omdat je dan moet opstaan' :@

Cristel heeft 1x bij ons geslapen, omdat wij radeloos waren en ze maar bleef janken....
En 2x toen we op vakantie waren, ook omdat we niet meer wisten wat te doen...

Maar verder, lekker in het eigen bed. Ben ook doodsbang dat als ze tussen ons in zou slapen dat ze er dan uitvalt, over ons heen klimt, of nog erger..de slaapkamerdeur opendoet en dan van de trap af pleurt :X
  maandag 23 september 2013 @ 21:22:49 #133
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131493682
quote:
Ik heb geen tegens bij het samen in bed slapen, maar ben toch stiekum wel blij dat ons bed daarvoor gewoon te klein is (1.60 breed). Als het bed breder was geweest, dan had ik het nog niet fijn gevonden denk ik. Na 10 weken naast ons in de wieg is ze naar haar eigen kamer gegaan en daarna sliep ik ook beter, ik werd echt van ieder zuchtje wakker, en aangezien mevrouw nogal een draaikont is in bed, geloof ik niet dat ik dan überhaupt nog zou slapen....hoe groot het bed ook zou zijn ;)
Maar goed, ieder kind is anders, die van mij is vreselijk vroeg wakker ;)

En nog even een *O* voor de nieuwe dreumessen!
pi_131493705
Fee, wat knap van S dat hij dat al snapt! Dat lijkt me ook echt zo'n vallend kwartje, de ontdekking dat er eerst het ene kan gebeuren en daarna het andere.

M heeft nooit bij ons in bed geslapen. Ik weet dat het veilig kan maar vertrouwde mezelf er niet mee, en ik ben ook nogal gehecht aan mijn ruimte in bed. Wel een maand of drie een co-sleeper, en daarna sliep hij beter op zijn eigen kamer. Viel samen met het stoppen van de nachtvoedingen. Inmiddels zou het best eens bij me mogen slapen, plek zat inmiddels :P Maar hij wil niet. Wel eens geprobeerd met slecht in slaap komen, maar hij slaapt gewoon niet. Ik zou het, af en toe, wel gezellig vinden, maar ik kan hem moeilijk dwingen ;) Ik denk dat het wel weer komt als hij een beetje groter is.
pi_131493724
PE
Daar heb je traphekjes voor toch? :9

Wij hebben snachts iig altijd het Traphekje dicht

En over "lui", ik begrijp Tinu wel. Nachtvoedingen + een drukke baan + huishouden en kinderen.. Dan heb je je nachtrust wel nodig.
  maandag 23 september 2013 @ 21:25:17 #136
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131493801
ja maar dat kan dus niet bij onze trap....we hebben van die ronde palen, en ik zou niet weten hoe ik het moet vastzetten daar....Wel hebben we een traphekje bij Cristel's kamer :) (ook veiliger vind ik, dan kan ze ook niet naar de kamer van de jongens met de lego/playmobil etc.)
pi_131493819
Het is begonnen in mei. Vanaf dat ze kan staan wilde ze niet meer in haar eigen bed slapen. Ik had geen zin in die strijd en bij ons sliep ze de hele nacht door. Ik vind dat ze zo veel meemaakt overdag en dat ze zo zelfstandig is. Het lijkt wel alsof ze ons snacht nodig heeft. Ze wordt dan helemaal rustig en we slapen alle 3 goed.
Als kleine baby sliep ze bij ons in bed en in de wieg op onze kamer. daarna tijd eigen kamer en dat ging prima.
pi_131493842
Ik ben ook gewoon veel te lui om 's nachts 10x mn bed uit te gaan, in de kou te zitten, Faye weer in haar bed te leggen, wachten tot ik het warm heb en verder slapen. Om dat na 2 uur weer te kunnen doen. Ik slaap beter en meer als Faye bij ons in bed ligt.
We zijn ermee begonnen toen ze alleen bij ons op de borst sliep. Of niet. Daarna kon ze tussen ons in en daar is ze blijven liggen. :)
pi_131493907
M heeft in het begin wel op mij geslapen maar nu slaapt hij niet meer bij ons. Hij slaapt dan niet maar gaat zitten klooien (en letterlijk in de gordijnen hangen). Meisjes slapen soms wel bij me als ik zelf in slaap ben gevallen tijdens het voeden.

En ja, ik ben dan ook lui maar na een hele nacht heen en weer lopen blijf ik ook liever liggen.
pi_131493945
N heeft nog nooit bij ons geslapen. Bewust vanuit onze kant maar ook N heeft er nog nooit behoefte aan gehad. Ze ziet ons bed als speelplek, niet als slaapplek. Dat houden we ook zo, ieder z'n eigen bed, werkt voor ons allemaal het beste.
pi_131493957
Oja dat is dan lastig met zo'n trap PE

Kz
Lief dat ze zo tot rust komt O+
pi_131494113
Hier een mega rustig meisje ( snachts) behalve als ze ziek is. Ze slaapt zelfs zonder slaapzak. En 1 verdieping, dus geen angst voor enge trappen. Ze klimt sochtends zelf uit bed en maakt me wakker O+
  maandag 23 september 2013 @ 21:31:19 #143
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131494159
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:27 schreef clauwheee het volgende:
N heeft nog nooit bij ons geslapen. Bewust vanuit onze kant maar ook N heeft er nog nooit behoefte aan gehad. Ze ziet ons bed als speelplek, niet als slaapplek. Dat houden we ook zo, ieder z'n eigen bed, werkt voor ons allemaal het beste.
+1 Voor het slapen gaan we wel eerst op ons bed boekje lezen en slaapzak aan doen, als papa er ook nog bij is, dan is het dolle pret O+
pi_131494183
Ons bed is 1.60 :D
pi_131494225
Vanuit welk uitgangspunt clauwheee ?
Ik ben erg benieuwd omdat ik niet wil dat ze met 16 jaar nog bij ons in bed ligt. Daar ben ik dan soms bang voor.
  maandag 23 september 2013 @ 21:34:33 #146
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131494339
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:31 schreef kleinzusje het volgende:
Ons bed is 1.60 :D
Jij hebt geen grote dreumes :P ;)
pi_131494406
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 21:34 schreef Susie het volgende:

[..]

Jij hebt geen grote dreumes :P ;)
:D *;
pi_131494415
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 21:31 schreef Susie het volgende:

[..]

+1 Voor het slapen gaan we wel eerst op ons bed boekje lezen en slaapzak aan doen, als papa er ook nog bij is, dan is het dolle pret O+
Hier ook, slaapzak aan op ons bed, dan nog even knuffelen/stoeien, daarna gaat de clown die papa heet naar beneden. Afhankelijk van hoeveel ze gegeten heeft nog wat melk, ik ga met d'r tandenpoetsen en dan naar bed.
  maandag 23 september 2013 @ 21:36:41 #149
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131494450
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:32 schreef kleinzusje het volgende:
Ik ben erg benieuwd omdat ik niet wil dat ze met 16 jaar nog bij ons in bed ligt. Daar ben ik dan soms bang voor.
Nou moet ik zeggen dat mijn collega een zoon van 4 heeft die nog zeeeeer regelmatig het bed van zijn ouders claimt door dus ook echt over dwars te gaan liggen, met zijn hoofd op papa en benen bij mama.... daar zou ik dus echt niet aan moeten denken, ik zou echt niet kunnen slapen (mijn collega overigens ook niet ;) )
pi_131494614
Ze wilde voor dat ze kon staan echt niet bij ons slapen. Ging echt prima in haar eigen bed. Heb het idee dat het een fase is.
pi_131494637
Wij hebben ook een 1,60 bed :D
pi_131494699
Kz
Bij ons gaat het afwisselen van ons bed/haar bed prima.
pi_131494749
Wij hadden tot Juli ook een 1.60 bed en nu een 1.80 *O*
Maar als ze bij ons slaapt lig ik nog steeds op het randje van ons bed :D
  maandag 23 september 2013 @ 21:42:48 #154
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131494770
Oliver slaapt bij mij, de lange rukken nu wel sindskort in co-sleeper.

Waarom omdat het natuurlijk is , goed voor de Borstvoeding en hij die behoefte heeft. Zijn rustpunt , zijn veiligheid.
Daarbij ten tijde van zijn kinkhoest mocht hij niet alleen slapen.
Makkelijker is het niet, maar wellicht omdat Oliver ook een heel prikkelgevoelig manneke is?
Dit werkt voor ons het beste :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_131494904
quote:
Rust en duidelijkheid voor iedereen. We hebben het voor ze kwam eigenlijk al afgesproken samen en ons eraan gehouden. Wij vinden het belangrijk dat ze haar eigen kamer en bed als veilige plek ziet en hebben in de periode dat ze lastig sliep daar ook aan vastgehouden. Altijd getroost in haar bed of als ze bij een van ons in slaap was gevallen altijd terug naar eigen bed gebracht. Dat heeft ons trouwens heel wat nachten gekost t/m december, maar plukken we nu (denken we) de vruchten van.
Zo'n situatie als gisteren ook, ze is 2,5 uur verschrikkelijk verdrietig geweest maar uiteindelijk zelf in haar eigen bed in slaap gevallen, nadat wij haar telkens hebben laten weten dat we vlakbij d'r waren.
pi_131495044
Daarbij denk ik wel dat het afhankelijk van het kind is hoor, en waar je je samen met je kind(eren) het beste bij voelt.
pi_131495109
quote:
Mijn buurjongetje, sliep altijd bij zijn ouders, was dus toen hij dat niet meer mocht bangop zijn eigen kamer, kind is nun11 en slaapt nog bij papa en mama, met zijn bed tegen dat van zijn ouders...
pi_131495198
Faye slaapt overdag en het eerste deel van de nacht prima in haar eigen bed, op haar eigen kamer. Ik maak me daar echt niet druk over. Ook bij oma en op het KDV slaapt ze prima in haar eigen bedje op de slaapkamer :)
pi_131495489
Dank ! leuk al die meningen !
Truste ;) :W
pi_131495627
Hier ook een 1,80 bed en ik lig ook aan de rand als hij bij ons ligt. Sluit me bij Zoë aan: ik werk 32 uur en heb 2 kids waarvan de kleine vaak meermaals s'nachts wakker wordt en de grote ook nog weleens s'nachts of anders s'ochtends vroeg tussen 5.30 uur en 6 uur vaak al wakker is. Dan mag ik van mezelf ook de luiheid hebben dat ik de kleine dan bij ons laat slapen vind ik. En hij slaapt prima bij ons tenzij hij heel erg onrustig is. Ik sluit ook beide traphekjes s'avonds (trap naar boven en naar beneden) en zoek verder ook de veiligste oplossing, zodat hij niet uit bed kan vallen. Als hij over ons heen probeert te klimmen, worden we er echt ook wakker van en voorkomen, dat hij het bed uit klautert.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131495629
Als is M nog zo over de zeik, hij gaat echt niet bij ons in bed slapen ;(
Net geprobeerd. Gelukkig slaapt hij nu eindelijk wel in zijn eigen bed.
  maandag 23 september 2013 @ 22:01:25 #162
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131495732
Sam dat jij het niet normaal vind wil niet zeggen dat het niet normaal is :)

Vroeger was dat heel normaal dat meerderen bij elkaar lagen en ook bij de ouders. Het is echt een hedendaagse tendens dat een ieder maar een eigen kamer moet hebben.
pi_131495763
Arme M :* hopelijk gaat de rest van de nacht wel goed!

Denk dat het hier scheelt dat Faye zichzelf in slaap drinkt. Wakker met zn allen op bed is ook feest :)
pi_131495844
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:51 schreef Marjolijntje het volgende:
Faye slaapt overdag en het eerste deel van de nacht prima in haar eigen bed, op haar eigen kamer. Ik maak me daar echt niet druk over. Ook op het KDV slaapt ze prima in haar eigen bedje op de slaapkamer :)
+1

Onze grote heeft niet in een co- sleeper of bij ons in bed meer geslapen toen hij zo oud was als zijn kleine broer nu. En die komt ook nog weleens naar beneden en zegt dat hij bang is of niet op zijn eigen kamer wil slapen. We willen ook de jongens straks samen op een kamer laten slapen. Alleen vanwege de nachtvoedingen lijkt het me nu nog niet zo handig, maar vind het prima om eens te proberen. Vanaf welke leeftijd sliepen jullie kinderen samen op een kamer als ze dat doen.

Ik bedoel niet jouw meisjes Kyara, die slapen natuurlijk samen op een kamer. Worden ze trouwens niet wakker van elkaar?
Hopelijk slaapt M de rest van de nacht lekker.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131495900
Och lieve M! Hopelijk slaapt ie nu lekker Kyara.
pi_131496012
Ik ben zelf een tweeling en ik weet nog dat ik altijd wakker werd van mijn ondeugende trippeltrappeltrippeltrapzus toen we op 1 kamer lagen :D O+
pi_131496168
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:01 schreef _evenstar_ het volgende:
Sam dat jij het niet normaal vind wil niet zeggen dat het niet normaal is :)

Vroeger was dat heel normaal dat meerderen bij elkaar lagen en ook bij de ouders. Het is echt een hedendaagse tendens dat een ieder maar een eigen kamer moet hebben.
Waar zeg ik dat dan? Ik geef antwoord op kz fat het risico er dus is. Daarbij vinden mam en pap het ook niks maar hebben geen zin in ruzie met zoon
pi_131496319
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 22:06 schreef clauwheee het volgende:
Ik ben zelf een tweeling en ik weet nog dat ik altijd wakker werd van mijn ondeugende trippeltrappeltrippeltrapzus toen we op 1 kamer lagen :D O+
Ik werd wakker gehouden door mijn zus toen we samen op een kamer sliepen omdat ze in zichzelf praatte voor het in slaap vallen. Toen verhuisden we naar een groter huis en kregen elk een eigen kamer, dat vonden we maar eng en gingen weer vaker bij elkaar op de kamer slapen ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131496420
Wij later ook, precies hetzelfde :D
  maandag 23 september 2013 @ 22:15:45 #170
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131496534
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 22:09 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat dan? Ik geef antwoord op kz fat het risico er dus is. Daarbij vinden mam en pap het ook niks maar hebben geen zin in ruzie met zoon
Sorry Ik dacht gezien de ... Je het maar raar vond. :)
pi_131497123
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 22:15 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Sorry Ik dacht gezien de ... Je het maar raar vond. :)
Iedereen moet dat zelf weten ik heb er helemaal niks mee en me vriend gelukkig ook niet maar als kind en ouder het willen vind ik het niet raar. Maar ik zou er nooit voor kiezen zeker niet met de gedachte dat het overv10 jaar het zelfde kan zijn :-)
pi_131502929
Ik sliep met mijn tweelingbroertje in 1 bedje en wij sliepen goed. Later in 2 ledikantjes op 1 kamer etc.

Tinu
Hoe ging de nacht?

En bij jullie Kyara?

S werd half6 wakker. Handje bij de luier.. S wil je op het potje? "ja!"
Mijn moeder vertelde me al dat ze vast snachts enz nu ook wel op het potje zou willen plassen. Heb onderbroekjes en hemdjes voor S gekocht, is makkelijker dan rompers.
Verder praat ze echt veel meer! (8> vind het leuk om kleuren te benoemen en ze zegt het nog redelijk na ook :D
pi_131502958
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:59 schreef Tinuviel het volgende:
Hier ook een 1,80 bed en ik lig ook aan de rand als hij bij ons ligt...
Correctie, ons bed is ook 1,60.

Zoë dat meer praten hebben we hier ook. Ik zong vanochtend: klaar, klaar, klaar toen hij aangekleed was. Hoor ik: kla, kla.

Toen onze kleuter zindelijk werd, gingen we aan het begin samen met hem s'nachts naar de wc. Maar om ongelukjes te voorkomen zetten we hem even op de wc als wij gingen slapen. Dat werkte heel goed.

Nacht was onrustig. Gisteravond was hij rond 22 uur wakker, heb hem gevoed en in zijn bed gelegd en s'nachts na 1 voeding ook in zijn eigen bed gelegd. Maar toch werd hij nog vaker wakker en hij heeft een deel van de nacht tussen ons in geslapen. Al bevalt in ons midden slapen toch wat minder dan wisselen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131508746
Meh... Eindelijk weer een dagje rustig thuis met de mini en de hele dag is hij al niet te genieten -O-. En na 20 min ook alweer wakker geworden van zijn middagslaapje. Ik had me er zo op verheugd...

/egopost, heb even geen energie om op iedereen te reageren. Ik hoop toch snel weer wat gezelliger te zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131508929
Zoe: wat gaat ze hard O+
Tinu: voor de rommelige nacht :* Man kan aan de slag voor de cosleeper zo te horen :D
Phaidra: :*
pi_131510331
Phaidra :*

Hier wat het gisteravond weer drama. Tot diep in de nacht (mijn post was wat voorbarig). Dood- en doodmoe en dan niet kunnen slapen. Compleet over de rooie. Denk dat we dus weer terug moeten naar 2 slaapjes of 1 hele lange want hij trekt het gewoon niet.

M is met 11 weken naar zijn eigen kamer verhuisd. En dat was omdat we elkaar toen wakker hielden. Zodra hij op zijn eigen kamer lag, sliep hij door. Maar hij kreeg fv dus voor nachtvoedingen moest ik er sowieso uit en naar beneden. Imo maakt dat ook nogal wat uit.

Meisjes worden wel wakker van elkaar maar slapen ook zo weer verder. Maar ik ga er daardoor wel wat sneller heen als ik anders zou doen denk ik. Ze zijn natuurlijk ook best wel wat gewend.

Vandaag opa/oma dag op het kdv gehad. Dus met oma en zusjes daarheen gegaan. Was erg leuk: liedjes gezongen, M heeft met oma gedanst en daarna lekker buiten gespeeld. Hij vond het echt leuk dat wij er waren en de meisjes hebben ook heel veel aandacht gehad.
pi_131510633
Kyara: wat een avond/nacht ! :{ :* Hoop dat het straks beter gaat. Als hij nog 2 slaapjes nodig heeft en het kan, doen ! Je dag klinkt super gezellig ! O+
pi_131513497
Nog even een plaatje bij het praatje:

voor een kind dat heel behoedzaam en voorzichtig is, kunnen andere dingen hem niet snel en hard genoeg gaan. Hij ging echt flink tekeer op dat wipding. Dacht echt dat hij over de kop zou slaan :X
pi_131523769
Phaidra balen zeg van de slechte dag. Dikke :*

Kz het liefst wel, maar manlief gaat nog aan het werk zodra de kinderen in bed zijn. Vanavond krijg ik mijn co- sleeper dus niet terug.

Kyara, balen van de slechte nacht. Bij ons was het ook bal. Dikke :* maar wat een leuke dag zeg en leuke foto's.

Op het kdv ging het vandaag volgens de leidster beter dan vorige week, hij deed 2 slaapjes voor in totaal 2,5 uur en was niet aan het huilen en moeilijk te troosten zoals vorige week. Ik denk dat het door tandjes komt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 24 september 2013 @ 22:35:25 #180
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131533831
Ik ben stiekem verliefd op M. O+
Hoop dat vannacht beter gaat.

Tinu ook voor jullie een betere nacht.

Mijn krielkippie wordt groot, niet qua formaat :') al zitten we eindelijk in 74!
, maar in zijn doen.
Hij puzzelt ineens en hij heeft een brievenbus spel dat hij foutloos weet de kleuren in de juiste brievenbus te stoppen. Zijn fijne motoriek is echt bijzonder goed.
Spreken doet hij nog niet echt veel maar hij begrijpt donders goed beide talen en nee/no is het woord als hij niet wil.
We wachten nog op logopedie ivm zijn slikken en sensorische problemen, maar met foodplay zijn we echt wel al wat stapjes verder.
Hij is een klein bengeltje O+
pi_131541454
zo ik ga maar eens mijn best doen om hier een beetje in te lezen!

Leuke foto Kyara!

Ik vind het nog wel heel gek dat F.leur nu een dreumes is. Ze lijkt ook ineens veel meer te kunnen enzo :P
pi_131541480
Ik vind dat ze in dat 2e jaar ook echt ineens sprongen kunnen maken qua ontwikkeling.

Gisteravond was het rustig maar in plaats daarvan vanochtend om 05:30 met een ik-ben-zo-moe-maar-wil/kan-niet-slapen-dus-ik-ga-maar-compleet-over-de-rooie dreumes }:| Na een haf uurtje sliep hij weer. Echt niet leuk -O-
  woensdag 25 september 2013 @ 08:12:28 #183
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131541582
is dat toevallig niet de reden van het beroerde slapen enzo, een 'sprong' Hij heeft natuurlijk net ontdekt dat hij los kan lopen? Weet ook niet hoor, ben zeker geen expert en zie alles als een faaaaassseeee :P
En die ontwikkelingen blijven leuk! O+ Hier zitten we in de papagaai fase....alles wordt nagezegd! O+
pi_131542201
Ik ben zo benieuwd wat F.leur het komende jaar allemaal gaat leren! Ik kan het me allemaal helemaal nog niet voorstellen!

Ik lees hier allemaal weer bekende nick's maar ik weet niet meer welk kindje nou ookal weer bij wie hoorde. Op een enkeling na natuurlijk :)
pi_131542496
Morning c_/
Ken je de mijnes nog Kwisted ?
pi_131542539
Suus: papagaaifase O+ Hier met geluidjes en gebaren
Kyara: :* voor het slapen. Klinkt als een fase/sprong ? Lieve foto's !
Tinu: Nog een nacht op 1.60 dus.
evenstar: post je wel eens een foto ? Ben zo benieuwd naar je kleine bengel
pi_131543305
Kyara: wat een leuke speelfoto's hopelijk gaat hij ook snel weer beter slapen.
Kwisted, ze gaan ook zoveel leren!
Tinu, hopelijk straksde co sleeper terug
Evenstar, fijn dat hij wat groter begint te worden.

Hier is de duplo ontdekt :-)

[ Bericht 17% gewijzigd door Sam1993 op 25-09-2013 22:00:37 ]
  woensdag 25 september 2013 @ 09:59:57 #188
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131543478
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 08:57 schreef Kwisted het volgende:
Ik ben zo benieuwd wat F.leur het komende jaar allemaal gaat leren! Ik kan het me allemaal helemaal nog niet voorstellen!

Ik lees hier allemaal weer bekende nick's maar ik weet niet meer welk kindje nou ookal weer bij wie hoorde. Op een enkeling na natuurlijk :)
Het blijft gewoon zo hard gaan die ontwikkeling! E, die ken je vast nog wel ;), is bijna 14 maanden en loopt al bijna 2 maanden! Ik kan me al niet meer anders voorstellen. Ze gaat ook steeds meer kletsen, ze zegt nu: papa, mama, aai, bouwen, speen, hu hu(waf waf), ja, nee, die, daar en een heleboel onverstaanbaars :+. Ze snapt al zoveel: 'ga de speen/het doekje/het boekje etc maar pakken', 'geef maar aan papa/mama', 'wil je drinken/eten' etc etc.
O+

Cliché, het wordt steeds leuker!
  woensdag 25 september 2013 @ 10:08:09 #189
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131543668
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 09:17 schreef kleinzusje het volgende:
Suus: papagaaifase O+ Hier met geluidjes en gebaren
Kyara: :* voor het slapen. Klinkt als een fase/sprong ? Lieve foto's !
Tinu: Nog een nacht op 1.60 dus.
evenstar: post je wel eens een foto ? Ben zo benieuwd naar je kleine bengel
Zal straks even keer doen als ik thuis ben :)
pi_131543848
Sam
Mooie meid!
Hier is S sinds een week ook dol op duplo

Evenstar
Fijn dat hij het goed doet. Het eten gaat met foodplay dus al iets beter?

Kwisted
S ken je vast nog wel :9
Ja ze leren echt zoveel! :o en het is echt zo leuk!

O+

Kyara
-O- voor de nacht.
Misschien idd wat Susie zegt.. Verwerking van het kunnen lopen?

S sliep gisternacht en vannacht ook iets minder goed in haar eigen bed maar wel bij mij. Ze droomde ook, onrustig slapen & snel/langzaam ademhalen enzo.
Ze gaat echt supersnel met allerlei nieuwe woordjes dus dat zal ze wel moeten verwerken?

Ze heeft ook verhoging (weet niet precies hoeveel, ze wil niet getemperatuurd worden) en moest vanmorgen weer kokhalzen. Morgen moet ze de menC prik -O- (en dan gaat mijn moeder mee omdat ik moet werken :'( )

[ Bericht 7% gewijzigd door Zoë23 op 25-09-2013 21:35:13 ]
  woensdag 25 september 2013 @ 10:29:12 #191
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131544223
Ja hij eet nu een hele rijstwafek over de dag en in de avond meestal wel paar hapjes bonen of aardappel ( eetlepel a 2 eetlepels of halve aardappel en fruit kauwt hij wel maar slikt hij nog niet door. Wel fruitsmoothie half glaasje :)
  woensdag 25 september 2013 @ 10:44:49 #192
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_131544671
Evenstar wat ontzettend goed van O.!! (en van jou ook!)
Hopelijk zet van de stijgende lijn door!

Kyara, rot zeg, die prutnachten.

En welkom nieuwbakken dreumessen!

Verder krijg ik het maar amper bijgelezen, sorry!
Ik ga toch maar proberen om vanaf nu wat meer mee te lezen en te reageren, misschien werkt dat beter ;).

Met Draakje is het nog steeds goed, lekker heftig die (vroege) peuterpubertijd *zucht*. En dan komen er ook nog 4 hoektanden aan dus ze is me toch een partij gezellig joh :N.
Maar we overleven dit ook wel weer.
Deze week de bevestiging gekregen voor 5 uur per week psz vanaf haar verjaardag, ben echt benieuwd hoe dat zal gaan.
  woensdag 25 september 2013 @ 11:42:39 #193
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131546249
zo nog lastig te vinden, meneer wil niet op de foto :+

pi_131547745
Leuke foto's allemaal, vooral die met de gorilla haha
:* voor de prutnachten en sprongetjes en fases, soms echt even doorbijten.

Zoë, op welke manier temperatuur je? Heb hier 1 voor tussen de billen maar mijn kraamverzorgster zei dat je hem ook onder de oksel kan doen maar dan moet je er ongeveer 0.5 graad bij optellen. En we hebben er 1 voor in het oor.

Ik vind niet echt dat er veel geleerd wordt tot nu toe in het tweede jaar maar dat komt denk ik door de motorische problemen die ze heeft, misschien focus ik me daar nu teveel op en te weinig op de andere dingen. Ze eet ineens wel megaveel de laatste dagen, misschien een groeispeurtje? Maat 80 was wat te groot maar lijkt nu alweer te klein te worden?

Vanmiddag fysio en 8 okt. ka :)
pi_131547937
Wat fijn Evenstar
Leuk om foto's van jou mannetje te zien :)

Xanteh
Tussen de billen = echt onmogelijk en bij oortemp. zit ze niet stil.
Tussen de oksel kan ik wel proberen, goede tip

Vast een groeispurt! Hoop dat de ka jullie verder kan helpen :*
  woensdag 25 september 2013 @ 12:38:38 #196
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131548239
Xanteh heb gemist denk ik maar wat voor motorische problemen heeft je meisje?

Zoë hier hebben ze temperatuur stickers misschien daar eens voor kijken?
pi_131548393
Evenstar
Wist niet dat zoiets bestond :+ zal er naar kijken
  woensdag 25 september 2013 @ 12:56:22 #198
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131548784
Oortemperaturen duurt bij ons echt maar 1 seconde?
pi_131548983
Sam: wat een knappert is het toch ! Duplo moet ik nog aanschaffen. Hebben nu de babyduplo en maar een klein beetje "echte".

Soesa: Hier kan ze nog bijna geen woordjes zeggen, maar begrijpt veel. Zoals jij omschrijft. En als ik zeg " Geef de pop eens een flesje" snapt ze het en doet het. Zo knap !

Evenstar: wat een prachtig jongetje heb je zeg O+ Heeftiealverkering ? O+

Zoe: wat is ze groot ! Dat haar _O_ Echt een meisje ! poppenmoeder.

NTS: Doen hoor, gezellig als je post ^O^ En leerzaam

Xanteh: groeispurtje en ze kan staan toch ? :*

Anoukje en een oortermometer >:)
pi_131549061
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:03 schreef kleinzusje het volgende:
Sam: wat een knappert is het toch ! Duplo moet ik nog aanschaffen. Hebben nu de babyduplo en maar een klein beetje "echte".

Soesa: Hier kan ze nog bijna geen woordjes zeggen, maar begrijpt veel. Zoals jij omschrijft. En als ik zeg " Geef de pop eens een flesje" snapt ze het en doet het. Zo knap !

Heuj }:|
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131549143
Leuke foto's O+
En ik heb ook een zwak voor jouw mini evenstar O+

Denk inderdaad dat het hier een sprongetje/fase/whatever is. Ga er in elk geval wel van uit dat het tijdelijk is :D ;)
pi_131550104
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:03 schreef kleinzusje het volgende:

De duplo is allemaal van Amber geweest een kist vol mijn moeder heeft ook nog een volle komo zak :-) kijk eens de komende weken bij het kruidvat daar hebben wij toen grote tonnen van hello kitty en winny the pooh gekocht :-)
  woensdag 25 september 2013 @ 13:44:08 #203
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131550112
Nee nog geen verkering :+
pi_131553536
Wat een leuke foto's komen er voorbij! Meisjes met poppen en duplo, en een meneer met een aap (of andersom eigenlijk)

Kyara, balen van die nachten..
We zijn er hier weer doorheen. Slapen gaat opeens weer makkelijker..

Evenstar, fijn dat het de goede kant op gaat met eten!

Hier heeft de "ik-wil-niet-slapen, maar ontwikkel-mijn-spraak"-fase, plaatsgemaakt voor de "ik-ben-veel-te-nieuwsgierig-fase.. Zo stond hij eergisteren opeens op het dressoir (1 meter hoog), in de snoepjespot te graaien die op de bar erachter staat.. Vandaag kwam hij erachter dat je je vinger niet overal in moet stoppen. Hij zag een gaatje het schuif-mechanisme van een la (zo'n metalen strip aan de zijkant). En toen zat hij klem. Heeft hem een coole pleister opgeleverd, want het was nog best scherp, net een velletje los..
Maar hij puzzelt opeens beter, praat steeds met met 2 woorden, leert sowieso een hoop woorden, zegt netjes astekieft als je iets krijgt of geeft, en geeft zijn broer en ons opeens een hoop kusjes en knuffels (zeker als hij daarvoor met een duploblokje op je hoofd heeft getimmerd)..
  woensdag 25 september 2013 @ 16:10:42 #205
348178 NotTheSame
pi_131555168
O. <3! Wat is het toch een knapperd!

Kleinzusje, ik heb Duplo gekocht toen er een actie was bij Intertoys. Scheelde me toen iets van ¤ 75,= op een huis en de dierentuin. Die actie was vorig jaar in oktober, en ik denk dat ze die dit jaar weer doen!

Deepfreeze, wat is D. toch een stuntpiloot zeg :o :+ !
pi_131557651
Hoe gaat het bij jullie kz?
Ik kan niet zoveel met haar haar :( moet ik het afknippen? Staartjes enzo haalt ze er nogsteeds snel uit

DF
Veel veranderingen dus!
pi_131558088
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:22 schreef Zoë23 het volgende:
Hoe gaat het bij jullie kz?
Ik kan niet zoveel met haar haar :( moet ik het afknippen? Staartjes enzo haalt ze er nogsteeds snel uit

DF
Veel veranderingen dus!
Bij lisa het zelfde ik laat het groeien en houdt de pony bij zodat het niet voor dr ogen gaat hangen :-)
pi_131558761
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:36 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Bij lisa het zelfde ik laat het groeien en houdt de pony bij zodat het niet voor dr ogen gaat hangen :-)
mijn handen kriebelen om staartjes en speldjes etc in haar haar te doen haha. Kort haar staat haar wel dus is ook helemaal niet erg.
Dat het nu wat langer is en er weinig model in zit vind ik minder. Ik weet dat je er ff 'doorheen' moet voor langer haar maar ja.. :P
pi_131558934
Als je de pony schuin naar twee kanten knipt komt er ook een modelletje in :-)
pi_131559403
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:10 schreef NotTheSame het volgende:
O. <3! Wat is het toch een knapperd!

Kleinzusje, ik heb Duplo gekocht toen er een actie was bij Intertoys. Scheelde me toen iets van ¤ 75,= op een huis en de dierentuin. Die actie was vorig jaar in oktober, en ik denk dat ze die dit jaar weer doen!

Deepfreeze, wat is D. toch een stuntpiloot zeg :o :+ !
Zo hadden wij vorig jaar de boerderij van duplo voor een mooie prijs. Vaak in oktober/november wel weer aanbiedingen van lego&duplo.

Het haar zit hier volgens simpel jongenscoup. Dat is wel weer makkelijk...

Dat stuntpiloten waren we wel een beetje gewend. Ik ren ook niet meer. Meestal schrikt hij dan juist. Terwijl hij eigenlijk niet echt iets doet dat buiten zijn kunnen ligt (hij stond heel beheerst op het dressoir, met een handje aan de bar).
Maar anderen houden altijd hun hart vast, als daantje weer eens iets uitspookt :P
pi_131559905
Leuke Foto's Zoë en Sam.

Eenstar, wat een leukerd heb je!

Zoë ga je de prik uitstellen als ze morgen nog steeds niet lekker is? Succes anders met de prik.

Xanteh poeh wat een traject, ik hoop dat fysio en ka kunnen vinden, waarom ze motorisch minder goed is.

Df, hier net zo een jongetje. Een seconde niet opgelet of op zijn level gekeken en dan zitten de vingers er alweer ergens tussen: zo had hij de duim tussen de tuindeur toen manlief die sloot op onze vakantie en automatische deuren zijn ook lekker gevaarlijk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131562851
Sam
Dat staat S niet :9 ze krijgt een schuine lok net als mama haha

Tinu
Ja dan stel ik m uit. Wel jammer want hij is al vaak verzet.
Dankje

Met oksel temp had ze 35,8graden en ikzelf 35.5 en vriend 35,7graden. Hier moet dus nog 0,5gr bij op?

Susie
Ik krijg er naar mijn idee geen goede meting mee (oortemp) ligt vast aan mij :+
pi_131563200
35,8?? Of 38,5?
Waarom meet je niet gewoon met een een thermometer in de kont? Weet je het zeker.
pi_131563335
Volgens mijn oude kraamverzorgster wel Zoë en die zat al 30 jaar in het vak, maar 100% zeker ben ik niet ;) Anders probeer je het bij je vriend en jezelf en dan het met de oorthermometer :) en misschien wil S een haarband in?

Kz: ja het staan gaat steeds beter alleen kwam er vanmorgen achter dat ze scheef op haar rechtervoet staat en dat viel de fysio vandaag ook op. Oefeningen gingen prima vandaag samen met de fysio. Volgende week kijkt de fysio verder naar de voet en schrijft een brief voor de ka.

Tinu dat klinkt pijnlijk die vinger tussen zo'n deur :o alles goed gekomen?
pi_131563748
Troeta
35,8 zoals in t rijtje staat. Omdat ze niets wil (liggen, wat dan ook) en schopt en hard huilt als ik ga tempen. Bij hard huilen gaat ze gelijk overgeven dus doet meer kwaad dan goed.

Xanteh
Oorthermometer heeft mijn zus nu Maargoed ik merk wel dat S niet fit is en als ze morgen nog zo is dan krijgt ze gewoon geen prik.

-O- hoop dat ze jullie goed verder kunnen helpen
pi_131564314
Au voor de vingers tinu! hier gebeurd het ook regelmatig, helemaal nu hij zo graag alle deuren dicht wil doen.. Gaat niet altijd goed..

Tempen doe ik het liefst in de billen. Dat is toch de meest constante waarde. Alleen in de nacht gebruik ik de oorthermometer, want dan blijft hij lekker slapen. Als het dan hoger is dan 38/5-39 doe ik alsnog de billen, omdat het vaak een halve tot een hele graad hoger is..
Van de kraam mocht ik zelf wel onder de oksel. Dat was ook redelijk rond de 35,5, maar je merkt zelf ook wel als je koortsig wordt, en dan had het nog rectaal gemoeten..

Daan is nog lekker aan het babbelen boven. Iets te laat uit bed vanmiddag...
Hij was voor het slapen nog bessen aan het tellen op de fles limonade. "zessj - aggg" (6-8). Ik wist wel dat hij die nummer gebruikte als chris telde, maar dat hij het ook bij iets anders toepast is weer nieuw.. Nu nog leren bij 1 te beginnen :P
pi_131566151
Bij oksel krijg je een onderschatting van de temperatuur van een halve tot een hele graad. Het is de meest onbetrouwbare manier om temperatuur te meten. Ik zou zeker twee keer meten en inderdaad vergelijken met mijn eigen temperatuur.

M houdt ook niet van rectaal temperaturen (wie wel :+ ), maar ik heb een supersnelle thermometer. Bij het luierwisselen meet ik snel en voor hij er erg in heeft is het alweer afgelopen.
pi_131566424
Dank voor de duplo tips ^O^
Hier gaat het helemaal goed O+
Meisje is weer fit en is vandaag voor het eerst van de glijbaan afgeweest 8-)
SPOILER
Rest: nu te moe, later meer ):O
pi_131566441
bitterend ik mis je hier :'(
pi_131566561
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:44 schreef _evenstar_ het volgende:
Nee nog geen verkering :+
quote:
10s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:06 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Heuj }:|
_O- _O-
pi_131566579
Pff die van ons duurt echt een eeuwigheid. Erg irritant.
Vandaar dat we de oorthermometer hadden gekocht maar die heeft m'n zus nu.

we zien morgenvroeg wel hoe S zich voelt en dan zal ik svonds wel een praktischere thermometer kopen.

DF
Knap!

Fijn kz! Ik mis bitterend ook :( wat is de reden? :( breien?
pi_131566874
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:16 schreef Zoë23 het volgende:
Pff die van ons duurt echt een eeuwigheid. Erg irritant.
Vandaar dat we de oorthermometer hadden gekocht maar die heeft m'n zus nu.

we zien morgenvroeg wel hoe S zich voelt en dan zal ik svonds wel een praktischere thermometer kopen.

DF
Knap!

Fijn kz! Ik mis bitterend ook :( wat is de reden? :( breien?
Wij hadden er een van de zeeman van winnie the pooh voor 3 euro is binnen 15 seconde klaar,

Hier is de ervaring dat een harde punt fijner is, kan niet tegen de zijkant wiebelen of steken :-)
  woensdag 25 september 2013 @ 21:23:21 #223
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131566948
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:21 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Wij hadden er een van de zeeman van winnie the pooh voor 3 euro is binnen 15 seconde klaar,

Hier is de ervaring dat een harde punt fijner is, kan niet tegen de zijkant wiebelen of steken :-)
15 sec :o. Das behoorlijk lang hoor! Je hebt van Kruidvat geloof ik thermometers die binnen 10 sec klaar zijn en dat is al lang voor mijn woelwater ;). Hier is het ook een crime. Ze perst die thermometer er gewoon uit :')
pi_131567105
Mijn hemathermometer is in 10 seconden klaar. Zo supersnel is het dus niet :@ Een stuk sneller dan mijn eigen thermomether though en in de praktijk gaat het hier, ondanks mede-woelwater, prima. Maar misschien is hij traag van begrip :')

Oorthermometer moet je heel goed op het trommelvlies richten volgens mij, dat is ook nog best een uitdaging.
pi_131567241
M heeft ook een snelle thermometer. De meisjes een langzame. Maar die zijn nog wat makkelijker te hanteren en in bedwang te houden. Als M het op zijn heupen heeft dan heb ik echt wel kracht nodig om hem in bedwang te houden. Echt wel sterk.

Hij was vanavond weer helemaal over de rooie. Zo erg dat ik hem om 6 uur met kleren en al en zonder avondeten (wilde hij niet) in bed heb gelegd. Uurtje later werd hij wakker en heeft hij liggend op de grond een boterham gegeten, zo ontzettend moe. Arm kind. Vanaf nu dus echt weer 2 keer per dag slapen want ik denk dat daar het probleem zit. Al die ontwikkelingen kosten ook zoveel energie.
pi_131567391
:W

Daar was ik weer (bedankt kz :9 ) maar ik was dus inderdaad bezig met leren breien en soms ook erg vroeg naar bed gaan door hoofdpijn..sorry voor de afwezigheid :@

Wat zielig Kyara :'( als hij 2 keer moet slapen is het geen probleem toch :*

We kunnen sinds 1 week bijna niet meer verschonen! ze laat het bijna niet toe en ik krijg haar moeilijk op de commode..vanavond ging papa verschonen en om haar stil te houden hing ik boven op met mijn borst *) :+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_131567399
Och arme M ! :'(
Echt weer 2 x laten slapen hoor :*
pi_131567416
bitterend *O*
pi_131567450
Ik weet niet wat voor thermometer we hebben :? ik kan me niet herinneren waar wij het vandaan hebben...en weet ook niet de laatste keer die hij gebruikt is hmm

Er zijn dus langzame en snelle?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_131567460
quote:
17s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:32 schreef kleinzusje het volgende:
bitterend *O*
:D :*
pi_131567660
Ik heb er 1 van de agis, die doet er een half uur over 8)7
pi_131567755
Bitterend :W

Hoofdpijn weer wat gezakt? Ik zie je al met je tieten boven R hangen als een soort koekhappen :D

Ja, 2x slapen is geen probleem hoor, sterker nog, voor mij is het wel prettig want dan slapen ze allemaal en anders heb ik veel overlap en maar 2x 30 minuten rust of zo. Maar soms kan het even niet anders en dan lukt het ook wel (zoals met die opa/oma dag en zondag gaan we naar de Apenheul) maar niet meer zo structureel.
pi_131567849
Bitterend gezellig! :s)
Minder van het moeizame verschonen. Ik verschoon haar vaak staand (na plas op het potje of in luier) gaat makkelijker en sneller. Bij poep moet ze wel even liggen en dan krijgt ze iets (wasknijper ofzo :+ ) in dr hand

Die van ons doet er ook langer dan 15sec over hoor.
pi_131567908
Mijn moeder had M laatst een potlood gegeven tijdens het verschonen }:|
pi_131567909
Lees net jou post Kyara. Wat sneu :(
  woensdag 25 september 2013 @ 21:40:55 #236
348178 NotTheSame
pi_131567924
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:32 schreef bitterend het volgende:
Ik weet niet wat voor Thermometer we hebben :? ik kan me niet herinneren waar wij het vandaan hebben...en weet ook niet de laatste keer die hij gebruikt is hmm
Dat dus... Er zwerven er hier 2 door het huis, maar vraag me nou echt niet waar die gebleven zijn...

Hier ook verschoningsperikelen. Of beter gezegd, om alles word hier momenteel een strijd gemaakt. Moedeloos word ik er van ;( .

Kyara, hopelijk helpt een tweede slaapje!
pi_131567928
KZ lol hoe komt dat?? is het geen digitale?

Kyara ik moet zeggen dat het echt zo uitzag als een koekhappen :Y) maar ze heeft zich zo hevig verzet tegen het verschonen met tranen en al :'(

Wel fijn als hij zo veel slaapt! zo wel voor hem als voor jou denk ik! Apenheul *O* lijkt me echt leuk! hoe gaat het met lopen? heeft ie meer vertrouw in?
pi_131567945
Hier hetzelfde met verschonen Zoe ( en ook met aankleden) :D
pi_131567989
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:40 schreef bitterend het volgende:
KZ lol hoe komt dat?? is het geen digitale?

Kyara ik moet zeggen dat het echt zo uitzag als een koekhappen :Y) maar ze heeft zich zo hevig verzet tegen het verschonen met tranen en al :'(

Wel fijn als hij zo veel slaapt! zo wel voor hem als voor jou denk ik! Apenheul *O* lijkt me echt leuk! hoe gaat het met lopen? heeft ie meer vertrouw in?
Ja, digitale uit het kraampakket :D
pi_131568009
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:40 schreef bitterend het volgende:
Wel fijn als hij zo veel slaapt! zo wel voor hem als voor jou denk ik! Apenheul lijkt me echt leuk! hoe gaat het met lopen? heeft ie meer vertrouw in?
Ja, vandaag ging heel goed. Uit zichzelf een paar keer de kamer doorgelopen. Dinsdag gaan we schoenen voor hem kopen.
pi_131568021
quote:
17s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:40 schreef Kyara het volgende:
Mijn moeder had M laatst een potlood gegeven tijdens het verschonen }:|
Ik geef R ook altijd wat maar sinds 1 week smijt ze alles en gaat ze enorm zitten wurmen! echt ik krijg haar niet in bedwang zo sterk is ze..soms krijgt ze dus de ipad omdat het niet anders kan..andere keren inderdaad staand!
pi_131568033
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:41 schreef kleinzusje het volgende:
Hier hetzelfde met verschonen Zoe ( en ook met aankleden) :D
Volgens mij leren ze zo ook snel 'zelf' aankleden.
S doet iig al haar voetjes omhoog en helpt mee.
pi_131568129
quote:
17s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:42 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja, vandaag ging heel goed. Uit zichzelf een paar keer de kamer doorgelopen. Dinsdag gaan we schoenen voor hem kopen.
Leuk eerste schoentjes O+
Ik had Adidas voor R besteld toen..waren 20 euro's. Heel flexible waren ze, daarna was het zomer en heeft ze op Geox gelopen van ahem 45 euro's :X maar die hebben de hele zomer mee gedaan (april - september) en zien er nog super netjes uit!
pi_131568131
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:40 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Dat dus... Er zwerven er hier 2 door het huis, maar vraag me nou echt niet waar die gebleven zijn...

Hier ook verschoningsperikelen. Of beter gezegd, om alles word hier momenteel een strijd gemaakt. Moedeloos word ik er van ;( .

Kyara, hopelijk helpt een tweede slaapje!
Ik wil uitgebreid verslag van alle perikelen. Minimaal 1 A4 ;) .
Nee, lastig meid. Maar wel leerzaam om te lezen wat jullie tegenkomen en wat jullie doen ^O^

Sam: Ik zou die spoilerfoto weghalen :@ Hoe mooi ook er zij hier echt randdebielen
pi_131568227
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:42 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ik geef R ook altijd wat maar sinds 1 week smijt ze alles en gaat ze enorm zitten wurmen! echt ik krijg haar niet in bedwang zo sterk is ze..soms krijgt ze dus de ipad omdat het niet anders kan..andere keren inderdaad staand!
Ja, ik ook. Maar een potlood was niet zo handig aangezien er nu een mooie potloodtekening op mijn witte muur staat....
pi_131568233
NTS mijn uk is echt enorm aan het veranderen! het is echt geen dreumes meer :o ze heeft een super sterk eigen wil, weet wat ze wil en hoe ze het gaat krijgen! soms echt er leuk maar soms zoo vermoeiend!
pi_131568246
quote:
17s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:45 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja, ik ook. Maar een potlood was niet zo handig aangezien er nu een mooie potloodtekening op mijn witte muur staat....
Picaso O+
pi_131568417
Ik heb M eens met zijn blote billen in bed gezet toen hij me bleef schoppen tijdens het verschonen, ondanks herhaaldelijk waarschuwen. Heb hem gezegd dat ik zijn fles ging maken en dat we het daarna nog eens gingen proberen. Heeft wel indruk gemaakt hij stond heel beteuterd te kijken naar zijn blote bips met de luier in zijn hand O+

Wat naar NTS, en herkenbaar ook. Zulke fasen hebben wij hier geregeld. Het is een faaaaaaaaaaaaaaaaase en het gaat allemaal voorbij, maar rot is het wel! O+

Gut, die arme, moee (? :+ ) M. Wat zijn ze dan nog klein he? Lekker terug naar twee slaapjes dus, slaapkopje.
pi_131569185
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:44 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Ik wil uitgebreid verslag van alle perikelen. Minimaal 1 A4 ;) .
Nee, lastig meid. Maar wel leerzaam om te lezen wat jullie tegenkomen en wat jullie doen ^O^

Sam: Ik zou die spoilerfoto weghalen :@ Hoe mooi ook er zij hier echt randdebielen
Was nu pas weer thuis bedankt dat je me helpt herrinderen.
pi_131570251
oh ellende als ze niet willen verschonen, Mex was en is nog steeds een drama ook. Nena gelukkig niet.
Maar laten temperaturen moeten ze gewoon van me, met afleiding of in de houdgreep.
Geeft ze echt over of is het een goede manier om jou te laten stoppen van haar?
En de thermometer van Hema is idd heel snel, echt een aanrader! En kost maar 3 euro ofzo.

Grappig clubsoda!! Zie hem helemaal staan!
pi_131571169
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:42 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Volgens mij leren ze zo ook snel 'zelf' aankleden.
S doet iig al haar voetjes omhoog en helpt mee.
Doet ze hier ook O+ en handjes omhoog ;)
pi_131571199
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 22:01 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Was nu pas weer thuis bedankt dat je me helpt herrinderen.
Geen dank !
  woensdag 25 september 2013 @ 22:35:07 #253
348178 NotTheSame
pi_131571334
Verdorie, had ik net even een dag helemaal uitgewerkt voor onder de spoiler, crasht Chrome :(!
Heb ook weinig puf meer om het nog eens te beschrijven want de tranen gingen over m'n wangen toen ik het teruglas.

SPOILER
  woensdag 25 september 2013 @ 22:43:13 #254
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131571706
Vervelend NTS..... (gedeeltelijk herkenbaar, maar dan voor mijn zoon van 7...)

Er bestaat ook zoiets als video training oid.... Misschien even een keer aankaarten bij de ggd (of soortgelijke instantie?) gewoon voor advies?

Oh, en verder even een O+ voor de leuke foto's van kyara, sam en evenstar O+
pi_131572708
Wat ik wel herken in je verhaal NTS is het feit dat ze het alleen thuis doet. Dat is toch een situatie waarin jullie relatie en de regels die er gelden erg centraal staan, omdat er weinig afleiding is. Ik heb het al eens vaker gezegd, maar ik kan met M echt perioden hebben waarin we heel moeizaam op elkaar reageren. Eigenlijk wat jij beschrijft; hij doet is wat ik niet prettig vindt, ik waarschuw hem, hij luistert niet, ik word kribbig... etc. M is om het weekend bij zijn vader en het is hier vooral vaak bal op de woensdag voordat hij het weekend naar papa gaat, en hij dus al 1,5 week bij mij is. Hij komt dan heel vaak op zondag gereset terug lijkt het wel, vrolijk en ontspannen en bij zijn vader is hij dan ook erg lief geweest.

Wat ik zeggen wil: zitten jullie niet te veel op elkaars lip waardoor alles erger lijkt? Kun je haar een dagje uitbesteden (je werkt niet toch? of heb ik dat verkeerd onthouden?) zodat zij zich kan uitleven en jij tot jezelf kan komen? Helpt het als jullie de dag beginnen met de deur uitgaan en lekker bewegen? Hier is het dramagarantie als we niet vlot na het ontbijt de deur uitgaan. Rondje buitenspelen is echt nodig om de energie kwijt te raken.

Verder: kun je kritisch naar de regels kijken die je hebt? Wat mag ze allemaal niet van je en wat doet ze het liefst wel? Is het allemaal strikt noodzakelijk dat ze dat gedrag afleert of zijn er ook dingen bij die eigenlijk de moeite niet waard zijn om de strijd aan te gaan? Kun je sommige dingen ook anders aanpakken? Bijvoorbeeld dingen die stuk kunnen wegzetten, of als ze ergens mee gooit, het gewoon wegzetten zonder de discussie aan te gaan? Ik kan mezelf soms zo vreselijk willen verliezen in 'mijn gelijk' willen krijgen; ik wil gedrag corrigeren en het helemaal netjes afhandelen met uitleg en consequentie en hier en daar, maar soms werkt het veel beter om te waarschuwen en anders hop, speelgoed waar mee gegooid wordt weg en je bedenkt maar even wat anders om jezelf te vermaken.

En tot slot een brutale vraag (waar ik geen antwoord op hoef): hoe gaat het met de spanningen in je relatie? Zou ze daarop kunnen reageren, qua grenzen opzoeken?

Dit is wat me zo te binnen schiet. Adem vooral door, als ze 18 is, doet ze niet meer zo. Komt goed! ;) En een ontaarde moeder ben je niet. Je houdt zielsveel van je meisje. Maar deze leeftijd is gewoon echt niet makkelijk :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 25-09-2013 23:09:57 ]
pi_131572783
Pittig NTS, hoe oud is ze precies? En wat voor dingen doet ze waar je bij moet corrigeren?
Heb ej het idee dat het strafstoeltje werkt? Want onder de 2 is wel vroeg voor een strafstoeltje.

Ik vind dreumessen echt niet te corrigeren namelijk, maar dan heb ik nu als voorbeeld mijn zoontje in mijn hoofd...alleen afleiding helpt of het maar laten gaan, of het helemaal anders doen.
Ander ritme, ander eten, op de grond eten desnoods, dat soort dingen.
En verder schrijft Clubsoda wijze woorden!

En videobegeleiding is een hele goede tip!
En een :* , want het is gewoon zwaar!
pi_131573049
Ik vind M wel te corrigeren maar moeizaam en het vraagt zoveel herhaling. En ik merk steeds meer dat zijn geheugen en aandachtsspannen zo beperkt is. Ik ben erg van het uitleggen en begrip tonen, maar daar kan hij soms niets mee. Voor ik uitgepraat ben doet hij het opnieuw. Een simpel "nee!" helpt dan veel beter. Het druist tegen mn intuitie en aard in, maar het helpt wel.
pi_131574408
Och, NTS, wat verdrietig voor jullie dat het nu zo gaat. :* Knap dat je het zo bespreekt, dat lijkt me best moeilijk. Clubsoda geeft in elk geval al goede adviezen/ tips.

SPOILER
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_131574634
quote:
17s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:28 schreef Kyara het volgende:
M heeft ook een snelle thermometer. De meisjes een langzame. Maar die zijn nog wat makkelijker te hanteren en in bedwang te houden. Als M het op zijn heupen heeft dan heb ik echt wel kracht nodig om hem in bedwang te houden. Echt wel sterk.

Hij was vanavond weer helemaal over de rooie. Zo erg dat ik hem om 6 uur met kleren en al en zonder avondeten (wilde hij niet) in bed heb gelegd. Uurtje later werd hij wakker en heeft hij liggend op de grond een boterham gegeten, zo ontzettend moe. Arm kind. Vanaf nu dus echt weer 2 keer per dag slapen want ik denk dat daar het probleem zit. Al die ontwikkelingen kosten ook zoveel energie.
Gossie, als hij het nodig heeft gewoon doen idd :* Er gebeurt ook zoveel bij die mini mensjes, soms gaat het ook zo snel ineens, ik snap best dat ze dan even meer nodig hebben..

Ik weet niet eens waar onze thermometers liggen, al meer dan een jaar niet gebruikt.. Ik doe de "hand op hoofd" methode. Pas als ik me echt zorgen maak pak ik de thermometer, maar dat is dus al heeeeeel lang geleden gelukkig :)
pi_131577009
Troeta
Zuur komt sowieso nog veel omhoog en ze kokhalst ook regelmatig (als ze druk is geweest met spelen bijv) dus gaat gaat gewoon erg snel bij haar. Als ze overstuur is gooit ze alles er uit.
Zie het niet echt als middel tegen mij omdat ik zie hoe het gedurende de dag gaat met het zuur/kokhalzen. Als er gewoon niets aan de hand was en ze alleen overgeeft als ze iets niet wil zou ik dat wel hebben.

NTS
Wat een vervelende situatie :*
SPOILER
pi_131577210
NTS, wat naar. Lijkt me inderdaad goed om te doorbreken. Wat hierboven ook al wordt genoemd. Merk ook wel dat nu ik veel thuis ben, ik ook degene ben die het "moet ontgelden". Succes :*

M heeft tot 7 uur geslapen en is nu blij. Eens kijken of hij het tot 09.30 uur volhoudt voor zijn eerste slaapje.
  donderdag 26 september 2013 @ 08:07:02 #262
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131577399
even een :* voor NTS! Geen tips en dergelijks, dit is volgens mij wel heftiger dan een fase, hulp inschakelen lijkt mij ook verstandig, heeft TAP dat ook niet gehad?
pi_131577421
NTS klinkt echt heel rot. Ik vind dat clubsoda echt heel goed advies geeft. Ik heb zelf nog geen ervaring, maar ik ben benieuwd om te lezen hoe je het aan gaat pakken. Heel veel succes ermee :*

Ik weet zo weinig te vertellen over F.leur. Alles gaat hier z'n gangetje. Ze eet goed, slaapt goed (zonder speen!), speelt leuk, knuffelt graag. KDV gaat prima. Super fijn dus!

Ze vindt nu bumba super leuk trouwens. Ze mag sochtends 1 filmpje kijken naast mij in bed van 2(?)min haha. Ik ben nog al spastisch wat tv/filmpjes kijken betreft. Maar ze vindt het super! Wat vinden jullie kindjes leuk??

Vanaf 1 jaar mogen kindjes ineens 'alles' eten toch. Hebben jullie dat gedaan?
  donderdag 26 september 2013 @ 08:23:37 #264
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131577525
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 08:10 schreef Kwisted het volgende:
NTS klinkt echt heel rot. Ik vind dat clubsoda echt heel goed advies geeft. Ik heb zelf nog geen ervaring, maar ik ben benieuwd om te lezen hoe je het aan gaat pakken. Heel veel succes ermee :*

Ik weet zo weinig te vertellen over F.leur. Alles gaat hier z'n gangetje. Ze eet goed, slaapt goed (zonder speen!), speelt leuk, knuffelt graag. KDV gaat prima. Super fijn dus!

Ze vindt nu bumba super leuk trouwens. Ze mag sochtends 1 filmpje kijken naast mij in bed van 2(?)min haha. Ik ben nog al spastisch wat tv/filmpjes kijken betreft. Maar ze vindt het super! Wat vinden jullie kindjes leuk??

E. is vanaf dat ze een maand of 11 was rustig aan met de pot mee gaan eten als dat kon. Ik maak nog steeds een minder pittige/kruidige variant voor haar maar voor haar gevoel eet ze gewoon hetzelfde als wij. Ging en gaat helemaal prima!

E. kijkt ook wel eens babytv of filmpjes op de iPad. Ze vind de Eggbirds leuk, Woezel en Pip ( ;( ) en Nijntje. Bumba heb ik zelf iets tegen :') dus dat heeft ze eigenlijk nog nooit gezien!

Jeetje, NTS, dat klinkt heftig en rot :*
pi_131577694
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:48 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb M eens met zijn blote billen in bed gezet toen hij me bleef schoppen tijdens het verschonen, ondanks herhaaldelijk waarschuwen. Heb hem gezegd dat ik zijn fles ging maken en dat we het daarna nog eens gingen proberen. Heeft wel indruk gemaakt hij stond heel beteuterd te kijken naar zijn blote bips met de luier in zijn hand O+

Wat naar NTS, en herkenbaar ook. Zulke fasen hebben wij hier geregeld. Het is een faaaaaaaaaaaaaaaaase en het gaat allemaal voorbij, maar rot is het wel! O+

Gut, die arme, moee (? :+ ) M. Wat zijn ze dan nog klein he? Lekker terug naar twee slaapjes dus, slaapkopje.
Dat heb ik ook een keer gedaan. Hij was er inderdaad stil van :D. Luier verschonen en aankleden zijn al tijden een worsteling. Iets in de handen geven helpt niet meer, dat wordt dan weggesmeten. Staand aankleden is het ook nog niet, dan loopt hij steeds weg. Ik heb het idee dat zijn geduld heel langzaam weer terug komt, het is niet meer elke keer drama op het aankleedkussen.

Kyara wat rot dat inslapen nu zo moeilijk gaat. Hopelijk helpt het om hem 2x te laten slapen.

NTS :*. Het is wel herkenbaar ook, wij zitten ook in een fase dat er vooral niet geluisterd wordt. Ik denk deels een reactie op een wat gestreste periode. Ik reageer ook niet altijd hoe ik graag zou willen reageren, fijne wisselwerking dus.

Ik zag nog mooie foto's voorbij komen. Zoë ik verbaas me steeds hoe groot en oud S al is/lijkt!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131578057
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 08:10 schreef Kwisted het volgende:

Er zijn nog een paar dingen die nog worden afgeraden tot 1,5 (kool, ui, scherpe kruiden). Sinds 11 maanden wilde mijn mini opeens niets meer geprakt eten, dus krijgt hij een bord met stukjes. Vlees is awesome, groente lust hij vaak ook wel, aardappelen, rijst of pasta gaat moeizamer (hij lust het wel maar wil vaak niet). We maken nu 2x per week iets 'anders' (rijst met prutje en gevulde pannenkoekjes met spinazie en roomkaas bijvoorbeeld), maar het is lastig inschatten wat hij lekker vindt/ wil eten. Verder eten we nu veel aardappelen/groente/vlees, daar is hij toch het meest fan van.

Bumba vind ik zelf vreselijk, dus dat kijk ik tot nu toe niet :+. Wel af en toe babytv, Sesamstraat en zappelin filmpjes op de tablet. En hij is helemaal fan van het liedje 'dansen met Nijntje' inclusief bijbehorend filmpje O+. Dat zit in de app kinderkijkbuis, sowieso een aanrader!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131578937
NTS: :* Dan zit het je echt hoog als je moet huilen bij het teruglezen. :* Wel dapper dat je het opschrijft ! Moedig ook dat je videobegeleiding overweegt. Ik ben er niet in thuis, maar dat lijkt me wel spannend. En confronterend. Alles is al zo'n beetje gezegd denk ik. CS heeft mooie woorden en ook de rest stellen vragen of geven misschien tips waar je wat aan hebt.
Als ik jouw verhaal zo lees dan ben ik juist bang dat ik te veel goed vind. Maar mn meisje is nog erg klein en misschien makkelijk ? En bij gevaarlijke dingen durf ik nee te zeggen. Straffen heb ik nog nooit gedaan. Met welke leeftijd is dit bij jullie begonnen ?

Dat "naar buiten gaan" is hier voor mij zo ontzettend belangrijk. 2 x per dag gaan we er op uit. Meestal in de ochtend heel kort, na het ontbijt en in de middag langer.

Verder:

Mijn dreumes eet met de pot mee, maar eet niet veel en drinkt ook nog melk. Ze is gek op kruiden/pittig/hartig. Champignons en Yoghurt zonder iets zijn favoriet. daarnaast heb ik een snackbaby op de wereld gezet. Alles wat vet is lust ze :o

TV: Wij kijken naar Hopla, tik-tak en babytv. Althans mn man. Ik heb aan alles een hekel :@ ook als kind al, dus er staat me nog wat te wachten :D We kijken het op de laptop en soms op dvd via tv.

Fijn dat M beter heeft geslapen !
rest : c_/
pi_131579677
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 08:07 schreef Susie het volgende:
even een :* voor NTS! Geen tips en dergelijks, dit is volgens mij wel heftiger dan een fase, hulp inschakelen lijkt mij ook verstandig, heeft TAP dat ook niet gehad?
The_Tankgirl toch? (Ik haal haar en TAP ook altijd door elkaar :@ )

Zoe, dat herken ik, wat je daar beschrijft. Op dagen dat het bij ons moeizaam gaat (en dat is eigenlijk altijd maar één dag, sporadisch twee, maar nooit aaneengesloten periodes), heb ik ook weinig zin in spelen. Omdat ik moe ben van de strijd claim ik veel tijd voor mezelf, wat natuurlijk averechts werkt. Ik probeer me steeds weer bewust te zijn van het feit dat mijn houding een cruciale rol speelt. En dus gaan we juist spelen of iets leuks doen, en dan vooral spelletjes met niet te veel regels. Dansen of springen of voetballen of pakkertje of samen rennen, en niet braaf kleuren aan tafel of een boekje lezen, want dat zijn ook weer teveel regels en te veel een keurslijf.

KZ, ik denk dat het echt sterk afhankelijk is van het temperament van je kind ook. Dingen die hier in huis echt niet mogen zijn gooien met eten, gooien met speelgoed wat daar niet voor bedoeld is of spullen van mij, en schoppen en slaan. Maar ik denk dat elke dag daarvan wel iets gebeurt. Daarvoor straf ik niet, maar ik vertel dat ik het niet wil. Straffen is wat mij betreft op de gang zetten, en dat is nu een keer of vijf voorgekomen, ik denk de eerste keer toen M zo'n 16 maanden was?

Lastiger vind ik de eindeloze 'discussies' die we hebben over dingen die voor mij geen basisprincipe zijn, maar waarbij ik wel graag wil dat M naar me luistert. Bijvoorbeeld gisteren in de Albert Heijn, M zat in het wagentje en we doen altijd aan zelfscannen. Vindt hij machtig mooi, lekker alle spulletjes bekijken maar vooral ook dat apparaat en het lampje. Hij mag van mij alles wat we kopen bekijken en vasthouden, het briefje vasthouden en toekijken als ik scan. Hij mag niet steeds maar op de knopjes van het scanapparaat drukken want dan raakt dat ding van streek en heb ik een controle te pakken }:| Maar dat doet hij dus rustig 10 keer achter elkaar wél, en dan leg ik uit, leid ik af etc. etc. Ik weet niet of alle dreumessen zo zijn en of jouw dreumes in dat geval braaf haar handjes bij zich zou houden :P Op dagen dat ik lekker in mijn vel zit en ontspannen ben, vind ik dat geen enkel probleem en zou ik het ook niet als 'stout' betitelen, maar op dagen dat ik moe en gestresst ben, dan kan ik er heel slecht tegen en vind ik hem grensoverschrijdend. Dus daar moet ik me bewust van zijn dat mijn perceptie van wat hij doet, maakt hoe storend ik het vind. Ik vind zulk gedrag dus doorgaans niet vervelend (ik zit gelukkig vaker goed in mijn vel dan slecht ;) ), maar het vraagt wel mijn continue aandacht; kijken wat hij doet en wil, wat ik daarvan vind, hoe ik dat gedrag kan sturen naar iets acceptabelers, wat het met mij doet, hoe ik reageer en waarom. Ik ben dus eigenlijk continu aan het opvoeden terwijl ik de boodschappen doe. Leuk en uitdagend, maar ook vermoeiend.

Lang verhaal :@ Terugkomend op je vraag, ik zou geen problemen zoeken waar ze niet zijn, als jij en je dame in harmonie samenleven zou ik me verder niet zoveel aantrekken van wat Clubsoda met haar kind uitspookt :P Maar ik vind de opmerking dat je streng 'durft' te zijn als ze iets gevaarlijk doet best veelzeggend, en ik zou me kunnen voorstellen dat dat iets is om nog eens op te reflecteren, als ik even mijn ongevraagde advies mag geven :@

Kwisted, wij kijken hier elke avond na het eten en voor het slapengaan 20 minuutje televisie. Drie afleveringen van Bumba of, liever nog, Sesamstraat. Fijn momentje, M komt even tot rust en hij zit heerlijk bij me en we knuffelen O+

M is vanaf 15 maanden ofzo met de pot gaan meeëten (daarvoor zat hij in zijn Olvaritfase :') ) Ik hou nauwelijks rekening met hem, we eten alleen geen rauwe groenten en ik doe voorzichtig met zout. Hij lust graag gekruid eten en is bijvoorbeeld dol op curry :Y)
pi_131580188
Kz, ligt idd heel erg aan je kind. M mag ook best veel maar die is ook niet echt "stout". Wij zijn streng op uit baldadigheid gooien en dingen mbt zijn zusjes (en gevaarlijke dingen).

M kreeg trouwens wel boerenkool en zo toen hij 1 was. Gewoon rustig aan dingen geïntroduceerd. Maar hij eet sowieso nog apart van ons.

Bumbo vind ik ook vreselijk. M vindt het zandkasteel en Nijntje leuk. Soms even babytv.
pi_131581071
Clubsoda, volgens mij lijken M en I in karakter best veel op elkaar. Ik vind het daarom heel prettig om te lezen hoe jij met hem omgaat. Ik denk dat we ook wat opvoeding en onze ideeën daarover wel dicht bij elkaar liggen (of in ieder geval, hoe ik het zou willen zien/doen ;)). Bedankt voor je mooie, duidelijke post hierboven. Heel herkenbaar weer!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_131581262
CS
Een spel zonder al te veel regels lijkt me ook lekker afleidend en leuk voor het kind. Wat onder m'n spoiler staat..daar bemoei ik me niet mee omdat ik weet dat diegene dat niet prettig vind (tips ofzo geven) alleen als diegene erover begint vertel ik wat ik in bepaalde situaties bij S doe.
Elk kind is ook weer anders natuurlijk maar vind het vervelend voor moeder omdat het zo vermoeiend is voor haar.

S is eigenlijk niet 'stout'. Ik vind klimmen en de wereld ontdekken niet 'stout'. Het is misschien ook maar net wat een ouder 'stout' (discussiewaardig?) vind.
Ik weet dat S een klimgeit is dus help ik haar het zo veilig mogelijk te doen en gevaarlijke klimobjecten zet ik weg.
Bijv een fauteuil bij de vensterbank..ze zat binnen een paar seconden op de vensterbank. Prima als ik erbij ben maar gevaarlijk als ik in de keuken ben. Dus staat de fauteuil nu aan de andere kant vd kamer.
Ik leer haar wat 'wel' de bedoeling is om af te leiden van wat 'niet'. Zoals een dier aaien ipv te richten op 'slaan' etc.
Mijn moeder zegt: wat aandacht krijgt, groeit. En daar geloof ik ook wel in.

Gedoe in de supermarkt vind ik ook niet zo prettig :9 misschien door de vele prikkels dat kindjes vaak van alles willen/minder goed luisteren etc?

Qua eten:
S eet vaak wat wij eten maar dat is gewoon 'simpel' en vers.
  donderdag 26 september 2013 @ 11:33:32 #272
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131581294
Nts :*
  donderdag 26 september 2013 @ 11:38:29 #273
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_131581417
Ik vind het trouwens frustrerend dat ik Oliver vaak niet begrijp met zijn "spreken" .
Ik praat veel en benoem etc. en hij spreekt zelf 15 woordjes en niet eens super duidelijk.
Waar zus op zijn leeftijd volzinnen sprak en je echt leuke gesprekjes kon hebben etc..
pi_131581666
CS: Ik schreef expres "durf" om aan te geven dat ik streng zijn lastig vind en moet leren. Ik weet dat grenzen stellen juist veiligheid kan bieden, maar ik moet het leren. Dus je hebt gelijk en ik weet dat.

Mn angst is voor negativiteit en strijd. Boosheid vind ik ook erg naar. Maar alles om de vrede te bewaren en een verwend prinsesje, tsja dat lijkt me niks. Ben nog aan het ontdekken en kijk bewust wat ik tegen kom met haar. Zit ook aan een cursus te denken ter ondersteuning. Ik hou van cursussen en leren O+ Vandaar !

Vindt je het niet een idee om soms niet te scannen bij de AH ? :D Als je te moe bent ofzo ?
Of is dat vermijden ?

Tot slot van mijn speerkbeurt:

Die kleine uk van me heeft vaak echt wel door of iets niet ok is. Dan kijkt ze me aan met zo'n blik :P En ik vergeet misschien dat ik best duidelijk ben.

[ Bericht 28% gewijzigd door kleinzusje op 26-09-2013 11:55:05 ]
  donderdag 26 september 2013 @ 12:00:57 #275
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131581999
Als ik boodschappen ga doen, neem ik altijd 2 handscanners een voor R en één voor mij. Zo kan hij lekker zijn gang gaan en hoef ik niet eindeloos te corrigeren.
Wat snapt zo'n dreumes daar nou van, die vind het alleen maar interessant die piepende knopjes.
En zo zijn we allebei vrolijk.
Rayen 2½ jaar!
pi_131582199
Mijn man kegt de AH scanner in de winkelwagen en M krijgt dan een pak melk of zo naast hem in het zitje om op te passen. En hij mag de lege flessen erin gooien en op het bonnetjesknopje drukken.

Ik zou hem geen scanner durven geven, straks ontregelt hij de hele boel :X
pi_131582221
Kz
Je kunt ook regels hebben en duidelijkheid zonder (veel/lange) strijd.
Ik denk dat als je in het algemeen duidelijk maakt wat je wilt (bij mama blijven tijdens het lopen, op de stoep blijven, handje geven bij oversteken, niet op de tafel staan etc etc) je ook regels hebt en ook duidelijk bent.

Meestal bekijk ik het vanuit mezelf, wat zou ik prettig vinden?
Als streng niet bij jou past, wat past qua opvoedingsstijl wel bij je? Streng zijn is niet de enige manier
pi_131582260
Een -O- ..
S heeft om 9uur de menC prik gehad maar ik kan mijn moeder al vanaf 10u niet bereiken :( vindiknietleuk..
  donderdag 26 september 2013 @ 12:18:47 #279
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_131582435
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:09 schreef Kyara het volgende:
Mijn man kegt de AH scanner in de winkelwagen en M krijgt dan een pak melk of zo naast hem in het zitje om op te passen. En hij mag de lege flessen erin gooien en op het bonnetjesknopje drukken.

Ik zou hem geen scanner durven geven, straks ontregelt hij de hele boel :X
Haha welnee dat ding is dummyproof :P :9 ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_131582613
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:10 schreef Zoë23 het volgende:
Kz
Je kunt ook regels hebben en duidelijkheid zonder (veel/lange) strijd.
Ik denk dat als je in het algemeen duidelijk maakt wat je wilt (bij mama blijven tijdens het lopen, op de stoep blijven, handje geven bij oversteken, niet op de tafel staan etc etc) je ook regels hebt en ook duidelijk bent.

Meestal bekijk ik het vanuit mezelf, wat zou ik prettig vinden?
Als streng niet bij jou past, wat past qua opvoedingsstijl wel bij je? Streng zijn is niet de enige manier
Wat ik graag doe is belonen van goed gedrag. Oei wat klinkt dit vreselijk :P
Dus fijne dingen benoemen en prijzen.
Veel knuffelen, veiligheid bieden, uitleg geven, niet schreeuwen.....................
Maar ook veel lol maken *O*

Wasdatvoor stijl ?
pi_131582692
En ik associeer streng misschien te veel met boos.
Ook wil ik dat er ruimte is voor haar gevoelens en dat die er mogen zijn.
Dat ik zo min mogelijk projecteer of me daar bewust van ben en het het kan corrigeren. Wil met man op 1 lijn zitten en haar duidelijkheid en grenzen geven. Veiligheid als basis.
Ik probeer zo veel mogelijk "gedrag" en "het zijn" uit elkaar te halen.
Dus in taal: "Ik vind" ipv " je bent".
Denk dat ik door mn eigen kind nu ook geconfronteerd word met mn eigen jeugd en dingen van vroeger. Dacht dit al behoorlijk in kaart te hebben, maar er komen dingen voorbij die ik vergeten was. Ben me er van bewust, dat is denk ik al heel wat.
pi_131582812
Maar hee, ze slaapt *O*
en heeft de pop een fles gegeven en met vader gefietst door de stad en gepoept en goed gegeten en geschaterd ( van het lachen) en gedanst en en en *; Ik vind haar zo fantastisch *;
pi_131582813
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 11:24 schreef Phaidra het volgende:
Clubsoda, volgens mij lijken M en I in karakter best veel op elkaar. Ik vind het daarom heel prettig om te lezen hoe jij met hem omgaat. Ik denk dat we ook wat opvoeding en onze ideeën daarover wel dicht bij elkaar liggen (of in ieder geval, hoe ik het zou willen zien/doen ;)). Bedankt voor je mooie, duidelijke post hierboven. Heel herkenbaar weer!
Lief! Dat denk ik ook, als ik jouw verhalen zo'n beetje meekrijg. M is niet een kind wat grenzen opzoekt, maar wel een jongetje wat in een ongebreideld enthousiasme om de wereld te ontdekken soms een ongeleid projectiel is. En iemand wiens emoties hem soms overspoelen, daarin heeft hij begrenzing en nabijheid nodig. Ik zie ook veel parallellen in hou jij I opvoedt en het is altijd leuk om dat te lezen, het houdt je scherp ofzo.

KZ, ik zou mezelf ook niet als 'streng' omschrijven. Ik ben wel duidelijk denk ik. Er zijn heel veel regels waar ik M alleen maar af en toe aan hoef te herinneren. Ik zeg dan bijvoorbeeld "aai mama maar, dat is fijner dan slaan" en dan is het over. Ik heb geen neiging tot conflictvermijdend gedrag :@ Maar soms overkomt het me wel dat ik denk "laat M maar spelen terwijl ik zit te ontbijten, ik heb geen zin in drama als hij in zijn stoel moet" Maar dan weet ik dat ik juist moet doorpakken, want ik vind samen ontbijten belangrijk, en zijn boosheid daarover moet geen reden zijn om mijn regel daarover te veranderen. Hoogstens mijn aanpak, maar dat is wat anders. Ik word steeds minder 'bang' voor driftbuien omdat ik er steeds beter mee om kan gaan.

En taal is een sleutelrol. Soms flap ik er een "je kunt ook nooit eens stilstaan!" uit en dat vind ik heel erg. Dat probeer ik echt niet te doen, want het is zo oneerlijk om er twintig vorige keren bij te halen. Het gaat om het hier en nu. Ik denk dat je met taal en bewoording heel veel kunt bereiken.

En dat met die scanner is geen probleem voor mij hoor, dames :D Het is meer een illustratie van iets waarover ik waakzaam ben en waarin vooral mijn eigen houding een rol speelt. Over het algemeen ben ik heel stressvrij op boodschappendag en is het gewoon gezellig. Maar hij vraagt wel mijn aandacht en dat mag ook, daar is hij mijn kind voor. M krijgt trouwens ook altijd iets om op te passen Kyara, maar wel graag elke minuut iets anders, anders is het saai :+ Behalve het doosjes diepvriesvruchtjes, daar kan hij een half uur aan zitten likken 8)7
pi_131582871
Oh maar als ik dit zo lees ben ik ook duidelijk en zijn er hier wel regels :D
pi_131582887
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:35 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Lief! Dat denk ik ook, als ik jouw verhalen zo'n beetje meekrijg. M is niet een kind wat grenzen opzoekt, maar wel een jongetje wat in een ongebreideld enthousiasme om de wereld te ontdekken soms een ongeleid projectiel is. En iemand wiens emoties hem soms overspoelen, daarin heeft hij begrenzing en nabijheid nodig. Ik zie ook veel parallellen in hou jij I opvoedt en het is altijd leuk om dat te lezen, het houdt je scherp ofzo.

KZ, ik zou mezelf ook niet als 'streng' omschrijven. Ik ben wel duidelijk denk ik. Er zijn heel veel regels waar ik M alleen maar af en toe aan hoef te herinneren. Ik zeg dan bijvoorbeeld "aai mama maar, dat is fijner dan slaan" en dan is het over. Ik heb geen neiging tot conflictvermijdend gedrag :@ Maar soms overkomt het me wel dat ik denk "laat M maar spelen terwijl ik zit te ontbijten, ik heb geen zin in drama als hij in zijn stoel moet" Maar dan weet ik dat ik juist moet doorpakken, want ik vind samen ontbijten belangrijk, en zijn boosheid daarover moet geen reden zijn om mijn regel daarover te veranderen. Hoogstens mijn aanpak, maar dat is wat anders. Ik word steeds minder 'bang' voor driftbuien omdat ik er steeds beter mee om kan gaan.

En taal is een sleutelrol. Soms flap ik er een "je kunt ook nooit eens stilstaan!" uit en dat vind ik heel erg. Dat probeer ik echt niet te doen, want het is zo oneerlijk om er twintig vorige keren bij te halen. Het gaat om het hier en nu. Ik denk dat je met taal en bewoording heel veel kunt bereiken.

En dat met die scanner is geen probleem voor mij hoor, dames :D Het is meer een illustratie van iets waarover ik waakzaam ben en waarin vooral mijn eigen houding een rol speelt. Over het algemeen ben ik heel stressvrij op boodschappen dag en is het gewoon gezellig. Maar hij vraagt wel mijn aandacht en dat mag ook, daar is mijn kind voor. M krijgt trouwens ook altijd iets om op te passen Kyara, maar wel graag elke minuut iets anders, anders is het saai :+ Behalve het doosjes diepvriesvruchtjes, daar kan hij een half uur aan zitten likken 8)7
Helemaal mee eens !
pi_131583118
Kz
http://www.anababa.nl/opvoeding/theorie/opvoedingsstijlen
Op Google is vast heel veel te vinden.

Eigen opvoeding is belangrijk denk ik. Zo weet je wat je wel en niet prettig vind en wat je wel of niet voor je meisje wilt.
pi_131583212
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:47 schreef Zoë23 het volgende:
Kz
http://www.anababa.nl/opvoeding/theorie/opvoedingsstijlen
Op Google is vast heel veel te vinden.

Eigen opvoeding is belangrijk denk ik. Zo weet je wat je wel en niet prettig vind en wat je wel of niet voor je meisje wilt.
^O^ :*

Dan ga ik voor 3 *O*
( maar wie niet ?)
pi_131583315
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:51 schreef kleinzusje het volgende:
Dan ga ik voor 3 *O*
( maar wie niet ?)
:D de andere stijlen lijken misschien ook wel negatief vergeleken met nr3
Het is ook wel erg kort omschreven allemaal en misschien niet het beste voorbeeld :+ maar er zijn iig verschillende stijlen haha.

:( zal mijn moeder nog eens bellen. Poging 100 -O-
pi_131583371
Wat is er dan met je moeder Zoe ? Moet ze helpen ?
  donderdag 26 september 2013 @ 13:02:17 #290
250838 Fee-nix
pi_131583521
Zo, heb weer een boel pagina's gemist hier. Maar dat zijn jullie wel van me gewend ;).

Zag dat het ging over slapen in je eigen bed of juist met elkaar. En over verschoningsperikelen. Maar dat is al zoooo veel pagina's terug, dat ik jullie niet nu nog eens zal vermoeien met m'n ervaringen op dat gebied :P. Moest lachen om Bitterends 'koekhappen' en Clubsoda's beteuterde jongetje die in z'n blote kont in bed gezet werd :D.

Dan het verhaal van NTS. Dikke knuffel meis! :* Het lijkt me heel moeilijk en ik vind t dapper dat je er hier zo open over bent. Er is al heel veel gezegd en ik sluit me dus maar even bij de rest aan... Goed dat je zelf ook al over hulp aan t nadenken bent. Dat kan echt zo'n verlichting geven! (Mijn situatie is niet hetzelfde, maar ik vond t steeds moeilijker om met m'n oudste leuk en gezellig de dag door te komen. Nu hij op de opvang zit, voel ik veel minder 'druk' en gaat het met mij ook weer een stuk beter.)

Over buiten spelen: ik merk ook dat m'n kids het nodig hebben om minimaal 1 keer per dag buiten hun energie kwijt te raken. Als we dan weer naar binnen gaan, zijn ze ook een stuk liever :).

Clubsoda, ik merk idd ook dat mijn jongens ontzettend reageren op hoe ik in mijn vel zit. Als ik moe ben, kan ik veel minder hebben en wil ik ook wel eens achter m'n laptop gaan zitten en me even wat afzonderen. En hoewel ik dan denk 'ff lekker niets vandaag', zijn dat eigenlijk de rotste dagen, want dan gaan ze dus ruzie maken, proberen m'n aandacht te trekken etc. Ik raak daar weer geirriteerd van want 'sjongejonge, ik mag toch ook wel eens iets voor mezelf doen }:| '. En zo hebben we allemaal geen leuk dagje. Beter zou ik dan actief kunnen worden en iets met ze gaan doen. Maarja, ik geef toe: soms heb ik er echt geen zin in en doe ik het ook niet. En dan bedenk ik me 's avonds: nou, dit was geen 'super-mama' dag... morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen.
En uit nieuwsgierigheid: wat zijn bij jou dan de regels bij het tekenen en/of boekje lezen? Je noemt dat dat soms geen geschikte 'spelletjes' zijn, omdat ze teveel regels hebben. Maar zou je sommige van die regels niet los kunnen laten? Of zijn het echt regels als: niet kauwen op je boekje/potlood, niet het boekje stukmaken etc.?
Als ik naar mezelf kijk, denk ik dat ik heel weinig regels heb die vertellen 'hoe' ze met iets moeten/mogen spelen. Het tekenen mag van mij ook rustig overgaan in papier scheuren bijvoorbeeld. Of alleen maar de potloden in en uit het bakje doen. Boekje lezen kan ook van voor naar achter, of zoals m'n oudste, die bij een bepaald boek maar naar 1 bladzijde wil kijken (want daar staat een glijbaan op :P ).

Met streng zijn heb ik geen moeite trouwens. Ik moet soms juist opletten dat ik niet de hele dag in de 'politie-modus' sta. Maar ik merk tegenwoordig dus ook: hoe meer ik met ze speel en het 'gezellig' hou, hoe minder er sprake is van ruzie (tussen de jongens) of uitproberen (naar mij toe). Het heeft gewoon zoveel met de sfeer in huis te maken, dat verbaast me soms!

Zoë wat naar dat je je moeder al zo lang niet kan bereiken. Denk je dat er iets met S aan de hand is na die prik? Dan zou je moeder jou toch wel gebeld hebben?

En nog even een O+ voor mijn S, gewoon omdat het kan O+ . Ik had net J in mijn eentje weggebracht (S was thuis bij papa) en toen ik thuiskwam en op de bank ging zitten, kwam S bij me en begon me spontaan heel veel kusjes te geven O+ .
pi_131584015
KZ...R slaapt nog steeds in onze kamer..we kunnen haar gewoon niet missen :@

Ik heb alles gelezen en het gaat hier grotendeels ook zo. Zoals Fee zegt ook, hier reageert ze ook op hoe ik in mijn vel zit! sommige dagen heb ik energie voor niks en dat is ze meer aan het gooien met speelgoed, op de grond liggen huilen enzo! niet leuk -O- en naar buiten gaan is echt een must hier! vanochtend hebben we lekker gevoetbald in de speeltuin, steentjes verzameld en ze ging ook weer een paar keer op de grond rollen..nouja soit!

Ik weet nog die ene keer dat ze midden op staat ging liggen :{ ik was zoooo boos :@ na een paar keer weg lopen en doei roepen was ik er klaar mee en tilde ik dr echt bij dr arm, beetje hard :@ soms verlies ook mijn geduld..ik probeer echt echt na te denken elke keer maar soms lukt het niet...

Trouwens met eten gooien doet ze niet meer, dat was paar maanden terug erg vaak. Na een paar keer nee zeggen pakte ik haar hand terwijl ze ging gooien en zette ik het eten terug op tafel..misschien niet het beste methode maar dat doet ze niet meer.
Ze doet weinig wat niet mag momenteel behalve dus krijsen als ze verschoont moet worden :(
pi_131584096
Er zijn bij ons trouwens geen scanners! dat lijkt me wel erg leuk voor dr! hier mag ze wat ik haar aangeef in het karretje gooien. Soms gaat ze in dingen bijten (laatst door het zakje van de broccoli heen gebeten :X )bij sommige winkels hebben ze kleine boodschappen karretjes voor kinderen. Dat lijkt me ook erg leuk! hebben we helaas ook niet.
pi_131584636
Fee, ik bedoel met name dat lezen en tekenen bijvoorbeeld nog best wat beperking vragen. Het zal mij verder zorg zijn wat M tekent, of niet tekent, maar hij moet er wel voor in zijn stoel zitten en hij moet wel op het papier tekenen en niet op de tafel :P En met lezen wil ik, als hij met mij samen wil lezen, dat hij rustig blijft zitten. Dus niet op mijn schoot, van mijn schoot af, op mijn schoot, van mijn schoot, op mijn schoot... of op mij springen. In die zin zijn zulke activiteiten vaak toch de begrenzend en is iets fysiekers beter. Weet niet of ik me zo helder uitdruk?
pi_131585069
Opvoeding? Ik doe maar wat ;)
Maar het komt (toevallig) redelijk overeen met de ideeen van triple P en montessori. Ruimte voor je eigen ik, gevoelens, wensen, emoties. Maar wel binnen de grenzen van fatsoenlijkheid, veiligheid. Dat gaat meestal vanzelf. Maar er zijn ook periodes waarbij ik mijn haren uit mijn hoofd trek, omdat 1 van de jongens zo de grenzen opzoekt.
Nu is het Daan die duidelijk de grenzen opzoekt, qua veiligheid (klimgeiten) en qua fatsoen (blokjes op je kop timmeren). Maar het is een soort golfbeweging, fases van rust en even stabiel de dingen oefenen die je weet, en fases met uitspattingen waar de ontwikkeling vooruitgaat en de grenzen onderzocht worden. Soms gaan de grenzen dan mee (hij mag nu best op een stoel staan spelen bij het dressoir), soms ook niet (blokje op mijn kop timmeren dus)..
Als ze zo'n harde grens bereikt hebt, dan is het bij chris 2 keer waarschuwen en dan een consequentie (afhankelijk van situatie). Daan zet ik vaak even ergens tegen de muur. Liefst even tussen kast&bank, of kast&muur. Zodat hij ook niet teveel indrukken krijgt. Dan krijst hij de frustraties even eruit, en speelt dan weer netjes verder..

Sfeer is ook wel zo'n ding. Zeker Chris heeft en had zo'n gevoelige band met mij. Als ik van mijn padje ben, gaat hij meedoen, en raken we samen verder van de leg. Meestal hielp het dan om even actief iets samen te gaan. Wandelen, koekjes bakken, hoge duplo torens bouwen. Even ik&jij tijd..

Hoe je dingen zegt kan ook wel meespelen, meer op de lange termijn ook.

Maar ik ga ook gerust wel eens een dag flink onderuit, en wordt ik gillend gek. De dag erna pakken we het dan weer op, en gaan we vrolijk verder..

SPOILER
pi_131585181
Ik denk dan, een groot stuk krant op tafel en laat maar lekker krassen en is het echt zo erg dat van schoot af?
Ik weet wel dat het bloedirritant kan zijn hoor en steeds die pagina's omslaan, maar ik heb niet de verwachting dat een dreumes al braaf stil blijft zitten met voorlezen.
En van mijn bijna 3-jarige verwacht ik nog niet eens dat hij van zo'n scanner met lampjes en knopjes afblijft.
Pick your battles is het toch?
Alles is oefenen, soms doen ze het en luisteren ze naar je, maar vaak gewoon niet.
pi_131585455
Ja natuurlijk, ik bedoel dus ook dat ik dat soort dingen niet doe als ik merk dat hij druk is en ik moe. Dan doen we iets wat ons beter ligt. Komt vanzelf weer een moment dat hij het fijn vindt om even rustig stil te zitten en te tekenen of waarin hij graag voorgelezen wil worden. En ik ben denk ik wel een beetje overgevoelig maar dat eindeloze op-af, dat trek ik op sommige moment echt slecht.

Ik reageerde eigenlijk alleen op Zoë's opmerking dat ze zich afvraagt of je niet juist moet spelen op momenten dat het even moeizaam gaat, om de positieve sfeer terug te krijgen. Daar ben ik het mee eens, maar ik merk aan mezelf dat ik wel goed moet afwegen wát we dan gaan doen en als ik iets bedenk waar ik alleen maar edgier van word, dat het dan averechts werk ;)
pi_131585485
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:04 schreef Troeta het volgende:
En van mijn bijna 3-jarige verwacht ik nog niet eens ....
Deze.. Verwacht niet meer van je kind, dan je kind aankan. Als je veel meer verwacht, frustreert het elke keer, zowel bij het kind dat nooit voldoet aan verwachtingen, als bij de ouder.

Als je verwacht dat het netjes eet, zal het altijd teveel morsen als 1-jarige. Maar als je probeert om te kijken waar je kunt helpen (bestek, schort, bordkeuze). En verder verwacht ik niet meer dan dat het niet gaat gooien met zijn eten. En ik het bestek niet naar mijn hoofd krijg :P
pi_131585608
Ik ben het mee eens maar..laatst waren we in de parkeergarage van het winkel centrum. Ik ging het karretje terug brengen, zette R op de grond en zei WACHT! ze stopte, en heeft netjes op mij staan wachten tot het karretje weg was, toen gingen we samen hand in hand naar de auto!
Ik was dus echt zooo blij verbaasd dat ze zo heeft geluisterd! ik had verwacht dat ik achter haar aan moest rennen!
  donderdag 26 september 2013 @ 14:19:25 #299
250838 Fee-nix
pi_131585622
Bitterend, op straat liggen lijkt me ook eng idd! Snap dat je daar boos om wordt. En het net te hard bij de arm pakken... helaas heb ik dat ook weleens gedaan ;( . Dat vind ik dan achteraf echt niet tof van mezelf en ik probeer er ook altijd heel erg op te letten. Het komt bijna nooit voor, gelukkig.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:12 schreef Clubsoda het volgende: maar ik merk aan mezelf dat ik wel goed moet afwegen wát we dan gaan doen en als ik iets bedenk waar ik alleen maar edgier van word, dat het dan averechts werk ;)
Ja hier helemaal mee eens :).

En ik snap je over het boekje en het tekenen :D. Daar kun je natuurlijk alsnog wel oplossingen voor bedenken (iets op tafel wat de hele tafel bedekt waar wel op getekend mag worden bijv. Of dat hij in z'n stoel een boekje leest, terwijl jij op je eigen stoel meekijkt en -praat), maar als jij en hij blijer worden van iets waarbij hij echt even wat energie kwijt kan, lijkt dat me ook een veel beter plan ;).
pi_131585645
oja, daar heb je helemaal gelijk in Clubsoda.
Maar ik vond de verwachtingen over het algemeen in het topic nogal groot van dreumesjes. Een strafstoeltje lijkt mij juist averechts werken nog bijv.
Mex blijft daar ook nog niet op zitten, die zet ik op de gang en dan hou ik de deur even dicht.

En dat is een mooie zin Deepfreeze en helemaal waar. Als je dat ene tv-programma wil kijken en je wil dat ze gaan slapen, waardoor je het net wat te snel afraffelt en ze helemaal niet gaan slapen...kan ook zo frustrerend zijn:D
pi_131585877
Bitterend, soms verrassen ze je wel. Maar blijkbaar had je het ergens toch goed aangevoeld? Soms weet je intuïtie meer dan je denkt..
Tenminste, dat is mijn ervaring in sommige situaties.

Aan tafel tekenen, dan doe ik standaard een oud tafellaken erop. Een stapel papier, waskrijtjes, en gaan. Maakt hij het uit dat het kleed vies wordt..

Vanochtend op de kruipgroep met scheerschuim gespeeld. Dat is ook erg leuk. Spul op een placemat spuiten, en maar tekenen, vegen, voelen (en opeten). Daan was een half uur verder, en wilde eigenlijk nog niet stoppen. Veel te leuk gevoel..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')