Doet ze hier ookquote:Op woensdag 25 september 2013 21:42 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Volgens mij leren ze zo ook snel 'zelf' aankleden.
S doet iig al haar voetjes omhoog en helpt mee.
Geen dank !quote:Op woensdag 25 september 2013 22:01 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Was nu pas weer thuis bedankt dat je me helpt herrinderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
Gossie, als hij het nodig heeft gewoon doen iddquote:Op woensdag 25 september 2013 21:28 schreef Kyara het volgende:
M heeft ook een snelle thermometer. De meisjes een langzame. Maar die zijn nog wat makkelijker te hanteren en in bedwang te houden. Als M het op zijn heupen heeft dan heb ik echt wel kracht nodig om hem in bedwang te houden. Echt wel sterk.
Hij was vanavond weer helemaal over de rooie. Zo erg dat ik hem om 6 uur met kleren en al en zonder avondeten (wilde hij niet) in bed heb gelegd. Uurtje later werd hij wakker en heeft hij liggend op de grond een boterham gegeten, zo ontzettend moe. Arm kind. Vanaf nu dus echt weer 2 keer per dag slapen want ik denk dat daar het probleem zit. Al die ontwikkelingen kosten ook zoveel energie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
E. is vanaf dat ze een maand of 11 was rustig aan met de pot mee gaan eten als dat kon. Ik maak nog steeds een minder pittige/kruidige variant voor haar maar voor haar gevoel eet ze gewoon hetzelfde als wij. Ging en gaat helemaal prima!quote:Op donderdag 26 september 2013 08:10 schreef Kwisted het volgende:
NTS klinkt echt heel rot. Ik vind dat clubsoda echt heel goed advies geeft. Ik heb zelf nog geen ervaring, maar ik ben benieuwd om te lezen hoe je het aan gaat pakken. Heel veel succes ermee![]()
Ik weet zo weinig te vertellen over F.leur. Alles gaat hier z'n gangetje. Ze eet goed, slaapt goed (zonder speen!), speelt leuk, knuffelt graag. KDV gaat prima. Super fijn dus!
Ze vindt nu bumba super leuk trouwens. Ze mag sochtends 1 filmpje kijken naast mij in bed van 2(?)min haha. Ik ben nog al spastisch wat tv/filmpjes kijken betreft. Maar ze vindt het super! Wat vinden jullie kindjes leuk??
Vanaf 1 jaar mogen kindjes ineens 'alles' eten toch. Hebben jullie dat gedaan?
Dat heb ik ook een keer gedaan. Hij was er inderdaad stil vanquote:Op woensdag 25 september 2013 21:48 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb M eens met zijn blote billen in bed gezet toen hij me bleef schoppen tijdens het verschonen, ondanks herhaaldelijk waarschuwen. Heb hem gezegd dat ik zijn fles ging maken en dat we het daarna nog eens gingen proberen. Heeft wel indruk gemaakt hij stond heel beteuterd te kijken naar zijn blote bips met de luier in zijn hand![]()
Wat naar NTS, en herkenbaar ook. Zulke fasen hebben wij hier geregeld. Het is een faaaaaaaaaaaaaaaaase en het gaat allemaal voorbij, maar rot is het wel!![]()
Gut, die arme, moee (?) M. Wat zijn ze dan nog klein he? Lekker terug naar twee slaapjes dus, slaapkopje.
Er zijn nog een paar dingen die nog worden afgeraden tot 1,5 (kool, ui, scherpe kruiden). Sinds 11 maanden wilde mijn mini opeens niets meer geprakt eten, dus krijgt hij een bord met stukjes. Vlees is awesome, groente lust hij vaak ook wel, aardappelen, rijst of pasta gaat moeizamer (hij lust het wel maar wil vaak niet). We maken nu 2x per week iets 'anders' (rijst met prutje en gevulde pannenkoekjes met spinazie en roomkaas bijvoorbeeld), maar het is lastig inschatten wat hij lekker vindt/ wil eten. Verder eten we nu veel aardappelen/groente/vlees, daar is hij toch het meest fan van.quote:Op donderdag 26 september 2013 08:10 schreef Kwisted het volgende:
NTS klinkt echt heel rot. Ik vind dat clubsoda echt heel goed advies geeft. Ik heb zelf nog geen ervaring, maar ik ben benieuwd om te lezen hoe je het aan gaat pakken. Heel veel succes ermee![]()
Ik weet zo weinig te vertellen over F.leur. Alles gaat hier z'n gangetje. Ze eet goed, slaapt goed (zonder speen!), speelt leuk, knuffelt graag. KDV gaat prima. Super fijn dus!
Ze vindt nu bumba super leuk trouwens. Ze mag sochtends 1 filmpje kijken naast mij in bed van 2(?)min haha. Ik ben nog al spastisch wat tv/filmpjes kijken betreft. Maar ze vindt het super! Wat vinden jullie kindjes leuk??
Vanaf 1 jaar mogen kindjes ineens 'alles' eten toch. Hebben jullie dat gedaan?
The_Tankgirl toch? (Ik haal haar en TAP ook altijd door elkaarquote:Op donderdag 26 september 2013 08:07 schreef Susie het volgende:
even eenvoor NTS! Geen tips en dergelijks, dit is volgens mij wel heftiger dan een fase, hulp inschakelen lijkt mij ook verstandig, heeft TAP dat ook niet gehad?
Haha welnee dat ding is dummyproofquote:Op donderdag 26 september 2013 12:09 schreef Kyara het volgende:
Mijn man kegt de AH scanner in de winkelwagen en M krijgt dan een pak melk of zo naast hem in het zitje om op te passen. En hij mag de lege flessen erin gooien en op het bonnetjesknopje drukken.
Ik zou hem geen scanner durven geven, straks ontregelt hij de hele boel
Wat ik graag doe is belonen van goed gedrag. Oei wat klinkt dit vreselijkquote:Op donderdag 26 september 2013 12:10 schreef Zoë23 het volgende:
Kz
Je kunt ook regels hebben en duidelijkheid zonder (veel/lange) strijd.
Ik denk dat als je in het algemeen duidelijk maakt wat je wilt (bij mama blijven tijdens het lopen, op de stoep blijven, handje geven bij oversteken, niet op de tafel staan etc etc) je ook regels hebt en ook duidelijk bent.
Meestal bekijk ik het vanuit mezelf, wat zou ik prettig vinden?
Als streng niet bij jou past, wat past qua opvoedingsstijl wel bij je? Streng zijn is niet de enige manier
Lief! Dat denk ik ook, als ik jouw verhalen zo'n beetje meekrijg. M is niet een kind wat grenzen opzoekt, maar wel een jongetje wat in een ongebreideld enthousiasme om de wereld te ontdekken soms een ongeleid projectiel is. En iemand wiens emoties hem soms overspoelen, daarin heeft hij begrenzing en nabijheid nodig. Ik zie ook veel parallellen in hou jij I opvoedt en het is altijd leuk om dat te lezen, het houdt je scherp ofzo.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:24 schreef Phaidra het volgende:
Clubsoda, volgens mij lijken M en I in karakter best veel op elkaar. Ik vind het daarom heel prettig om te lezen hoe jij met hem omgaat. Ik denk dat we ook wat opvoeding en onze ideeën daarover wel dicht bij elkaar liggen (of in ieder geval, hoe ik het zou willen zien/doen). Bedankt voor je mooie, duidelijke post hierboven. Heel herkenbaar weer!
Helemaal mee eens !quote:Op donderdag 26 september 2013 12:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Lief! Dat denk ik ook, als ik jouw verhalen zo'n beetje meekrijg. M is niet een kind wat grenzen opzoekt, maar wel een jongetje wat in een ongebreideld enthousiasme om de wereld te ontdekken soms een ongeleid projectiel is. En iemand wiens emoties hem soms overspoelen, daarin heeft hij begrenzing en nabijheid nodig. Ik zie ook veel parallellen in hou jij I opvoedt en het is altijd leuk om dat te lezen, het houdt je scherp ofzo.
KZ, ik zou mezelf ook niet als 'streng' omschrijven. Ik ben wel duidelijk denk ik. Er zijn heel veel regels waar ik M alleen maar af en toe aan hoef te herinneren. Ik zeg dan bijvoorbeeld "aai mama maar, dat is fijner dan slaan" en dan is het over. Ik heb geen neiging tot conflictvermijdend gedragMaar soms overkomt het me wel dat ik denk "laat M maar spelen terwijl ik zit te ontbijten, ik heb geen zin in drama als hij in zijn stoel moet" Maar dan weet ik dat ik juist moet doorpakken, want ik vind samen ontbijten belangrijk, en zijn boosheid daarover moet geen reden zijn om mijn regel daarover te veranderen. Hoogstens mijn aanpak, maar dat is wat anders. Ik word steeds minder 'bang' voor driftbuien omdat ik er steeds beter mee om kan gaan.
En taal is een sleutelrol. Soms flap ik er een "je kunt ook nooit eens stilstaan!" uit en dat vind ik heel erg. Dat probeer ik echt niet te doen, want het is zo oneerlijk om er twintig vorige keren bij te halen. Het gaat om het hier en nu. Ik denk dat je met taal en bewoording heel veel kunt bereiken.
En dat met die scanner is geen probleem voor mij hoor, damesHet is meer een illustratie van iets waarover ik waakzaam ben en waarin vooral mijn eigen houding een rol speelt. Over het algemeen ben ik heel stressvrij op boodschappen dag en is het gewoon gezellig. Maar hij vraagt wel mijn aandacht en dat mag ook, daar is mijn kind voor. M krijgt trouwens ook altijd iets om op te passen Kyara, maar wel graag elke minuut iets anders, anders is het saai
Behalve het doosjes diepvriesvruchtjes, daar kan hij een half uur aan zitten likken
quote:Op donderdag 26 september 2013 12:47 schreef Zoë23 het volgende:
Kz
http://www.anababa.nl/opvoeding/theorie/opvoedingsstijlen
Op Google is vast heel veel te vinden.
Eigen opvoeding is belangrijk denk ik. Zo weet je wat je wel en niet prettig vind en wat je wel of niet voor je meisje wilt.
quote:Op donderdag 26 september 2013 12:51 schreef kleinzusje het volgende:
Dan ga ik voor 3
( maar wie niet ?)
Deze.. Verwacht niet meer van je kind, dan je kind aankan. Als je veel meer verwacht, frustreert het elke keer, zowel bij het kind dat nooit voldoet aan verwachtingen, als bij de ouder.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:04 schreef Troeta het volgende:
En van mijn bijna 3-jarige verwacht ik nog niet eens ....
Ja hier helemaal mee eensquote:Op donderdag 26 september 2013 14:12 schreef Clubsoda het volgende: maar ik merk aan mezelf dat ik wel goed moet afwegen wát we dan gaan doen en als ik iets bedenk waar ik alleen maar edgier van word, dat het dan averechts werk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |