abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer vrijdag 15 augustus 2025 @ 15:58:39 #226
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_218511429
Ah. Waterpokken. Gelukkig voor de vakantie en niet tijdens. Maar wel vol tijdens het enige jaarlijkse dorpsfeest.
Ze lijkt er verder geen last van te hebben maar zit wel helemaal onder de bulten.
pi_218536921
Jaaaaaa jongens, ze heeft haar eerste stapjes gelopen. O+ Zoals verwacht wil ze vooral gewoon niet geholpen worden. Dus gisteravond besloot ze gewoon ineens te gaan lopen. Eerst terwijl ze op een randje zat, maar daarna ook gewoon terwijl ze op de grond zat. Zonder hulp los rechtop gekomen een aantal stappen gezet.

Ze is er zelf ook zo blij mee. Al juichend valt ze dan weer om.
  maandag 18 augustus 2025 @ 21:00:05 #228
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_218536985
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 20:55 schreef Myraela het volgende:
Jaaaaaa jongens, ze heeft haar eerste stapjes gelopen. O+ Zoals verwacht wil ze vooral gewoon niet geholpen worden. Dus gisteravond besloot ze gewoon ineens te gaan lopen. Eerst terwijl ze op een randje zat, maar daarna ook gewoon terwijl ze op de grond zat. Zonder hulp los rechtop gekomen een aantal stappen gezet.

Ze is er zelf ook zo blij mee. Al juichend valt ze dan weer om.
Heel leuk. Helemaal trots zeker?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_218537876
Haha leuk hè myraela.
En wat een verschillen ook, onze dochter is van dezelfde dag en loopt al 3,5 maand. Rent inmiddels soms in een poging haar zussen op de skeelers bij te houden. :D

Nog niet heel veel herkenbare woordjes hier wel heel veel gebrabbel. En ook leuk om te zien welke verbanden ze legt. Verder een blij ei die op de camping naar iedereen heeft staan zwaaien die naar haar keek. En alle beesten die we tegenkwamen vond ze te gek. (Honden, koeien, pony's, konijnen, geiten etc). Ze roept naar alles, ook de vogels en vliegen enzo.
Van de glijbaan gaan (en het trapje opklimmen) en met water spelen zijn favoriet momenteel.
Heerlijk kind. O+
pi_218540602
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 21:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
Heel leuk. Helemaal trots zeker?
Echt hoor. Ik kan ook maar naar het filmpje blijven kijken. O+
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:31:19 #231
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_218541061
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 15:58 schreef Kreator het volgende:
Ah. Waterpokken. Gelukkig voor de vakantie en niet tijdens. Maar wel vol tijdens het enige jaarlijkse dorpsfeest.
Ze lijkt er verder geen last van te hebben maar zit wel helemaal onder de bulten.
Beterschap! Hopelijk valt het mee met de jeuk.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Official ESF Kreviewer dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:16:11 #232
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_218543682
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 14:31 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Beterschap! Hopelijk valt het mee met de jeuk.
Thx! Ja, het ergste is weer achter de rug en met 1 of andere speciale vette creme viel de jeuk ook enorm mee. Ze had alleen 's nachts wel pijn dus veel huilen, dat zijn we niet gewend hier.

En ik hoop dat die van ons ook eens gaat lopen.
pi_218544592
Die van ons rent ook het hele huis door. Ze is sowieso echt genieten O+ O+ O+ al helemaal tov haar twee zussen die ik echt wel vaak achter het behang wil plakken de laatste tijd :') .
  woensdag 20 augustus 2025 @ 08:26:12 #234
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_218545800
Onze meid is momenteel ook wel erg O+ cute O+. Steentjes verzamelen, rondsjouwen met pop, enorm spiegelen in gedrag wat soms echt hilarisch is. En steeds meer praten en kletsen.
pi_218561577
Leuke updates hier!

Ook hier zijn de eerste losse stapjes gezet (ze is nu 17,5 maand oud). Lopen achter de loopwagen of aan een handje doet ze al een tijdje. Verder los lopen is volgens mij nu meer een kwestie van vertrouwen krijgen dan dat ze het niet goed genoeg kan. We oefenen in ieder geval iedere dag!
Ze begint ook ja te knikken of nee te schudden als je bepaalde vragen stelt, dat is ook echt heel leuk om te zien want volgens mij begrijpt ze echt wat er gevraagd wordt O+ Wat ze ook een leuk spelletje vind is vragen waar d'r ogen/oren/neus/mond/handen/etc zitten en dan wijst ze die aan O+

Praten doet ze nog niet echt behalve papa en mama, maar dat deed ik zelf ook niet. Ik praatte zelf een maand voor mijn tweede verjaardag. Dat vinden m'n ouders nog steeds een heel leuk verhaal, want mijn eerste woorden waren "zo, dat is een hoge brug" toen we met de auto op vakantie naar Spanje gingen, we ergens in de Ardennen reden en we onder zo'n viaduct door reden die je daar veel hebt. Vervolgens de hele reis naar Spanje aan 1 stuk door blijven praten. Opa en oma waren daar al en dachten bijkans dat er een ander kind mee was _O-
Lang verhaal kort, mijn moeder denkt dat het hier ook zo gaat lopen :P

Morgen gaat ze overigens voor de allereerste keer uit logeren, dat vind ik nog best wel spannend! Zal vast wel goed komen, want slapen is geen enkel probleem. Ook gaan we in oktober voor het eerst met het vliegtuig op vakantie (vorig jaar zijn we met de auto geweest), dus dat vind ik ook nog wel een beetje spannend.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:16:00 #236
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_218563229
Vliegen valt reuze mee. Gewoon zorgen voor wat afleiding en je overgeven aan de ellende van vliegen.

Woordjes worden hier steeds meer. Ja, nee, bah, mama, papa, opa, oma, ok, doeidoei, etc
Hoogtepunt voor haar zelf is de tipi tent van de action. Daar zit ze de hele dag in te spelen. Lopen achter de loopwagen gaat ook wel goed, maar zelf nog niet. Ik vind ook wel dat haar linkervoet scheef staat maar vriendin maakt zich nog geen zorgen.

Begint wel echt leuk te worden dat ze alles snapt. Opdrachten geven werkt al enorm goed. Ruim je spullen op, leg de schoenen in de gang, zet je drinken op tafel. Echt mooi om te zien.
  maandag 25 augustus 2025 @ 07:37:32 #237
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_218585353
Doei allemaal, wij schuiven een topic door :)!

Gisteren haar verjaardag gevierd, er was heel veel WOW, ze heeft haar taart keurig met een vorkje gegeten :D en ze was dolgelukkig met alle gezelligheid en pret.

Het was een heerlijk jaar met zoveel leuke ontwikkelingen en veranderingen.. benieuwd wat de peuterjaren gaan brengen. We beginnen met een intake op de PSZ vanmiddag, daar start ze volgende week.

Veel plezier nog met de dreumessen en tot over een tijdje!
pi_218618948
Ik heb ook een dreumesje voor dit topic. Ik ben lang niet op dit forum geweest dus daarom stel ik hem nu pas voor.

Als het nog in de OP kan mag L. erin, van maart 2024. Hij is dus 18 maanden. Heeft een oudere broer van bijna 4 die in het peuter topic zit.

Loopt en rent helemaal los
Maar praten en brabbelen nog helemaal niet. Z’n grote broer praatte ook erg laat en daar hebben we veel logopedie voor nodig gehad om dat recht te breien voor hij naar school gaat. Ik voel klant nr 2 aankomen
pi_218619950
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 15:16 schreef Kreator het volgende:
Vliegen valt reuze mee. Gewoon zorgen voor wat afleiding en je overgeven aan de ellende van vliegen.

Woordjes worden hier steeds meer. Ja, nee, bah, mama, papa, opa, oma, ok, doeidoei, etc
Hoogtepunt voor haar zelf is de tipi tent van de action. Daar zit ze de hele dag in te spelen. Lopen achter de loopwagen gaat ook wel goed, maar zelf nog niet. Ik vind ook wel dat haar linkervoet scheef staat maar vriendin maakt zich nog geen zorgen.

Begint wel echt leuk te worden dat ze alles snapt. Opdrachten geven werkt al enorm goed. Ruim je spullen op, leg de schoenen in de gang, zet je drinken op tafel. Echt mooi om te zien.
Ik ben wel een klein beetje een vliegtuignerd, dus ik vind het zelf altijd wel leuk om te vliegen. Zeker als kantoorslaaf die nooit hoeft te reizen voor werk, dus die paar keer dat ik vlieg geniet ik er altijd wel van :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')