Leuke updates hier!
Ook hier zijn de eerste losse stapjes gezet (ze is nu 17,5 maand oud). Lopen achter de loopwagen of aan een handje doet ze al een tijdje. Verder los lopen is volgens mij nu meer een kwestie van vertrouwen krijgen dan dat ze het niet goed genoeg kan. We oefenen in ieder geval iedere dag!
Ze begint ook ja te knikken of nee te schudden als je bepaalde vragen stelt, dat is ook echt heel leuk om te zien want volgens mij begrijpt ze echt wat er gevraagd wordt

Wat ze ook een leuk spelletje vind is vragen waar d'r ogen/oren/neus/mond/handen/etc zitten en dan wijst ze die aan

Praten doet ze nog niet echt behalve papa en mama, maar dat deed ik zelf ook niet. Ik praatte zelf een maand voor mijn tweede verjaardag. Dat vinden m'n ouders nog steeds een heel leuk verhaal, want mijn eerste woorden waren "zo, dat is een hoge brug" toen we met de auto op vakantie naar Spanje gingen, we ergens in de Ardennen reden en we onder zo'n viaduct door reden die je daar veel hebt. Vervolgens de hele reis naar Spanje aan 1 stuk door blijven praten. Opa en oma waren daar al en dachten bijkans dat er een ander kind mee was

Lang verhaal kort, mijn moeder denkt dat het hier ook zo gaat lopen
Morgen gaat ze overigens voor de allereerste keer uit logeren, dat vind ik nog best wel spannend! Zal vast wel goed komen, want slapen is geen enkel probleem. Ook gaan we in oktober voor het eerst met het vliegtuig op vakantie (vorig jaar zijn we met de auto geweest), dus dat vind ik ook nog wel een beetje spannend.