abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217644427
Hier is grote zus jaja :D O+.

Onze jongste is afgelopen week 1 jaar geworden en dit is wel weer echt genieten. Ik vind tot nu toe 1-2 jaar het leukste O+.

Beetje jammer alleen dat ik sinds kort weer aan het werk ben dus het is een beetje van altijd thuis naar nooit meer thuis gegaan :') .
  donderdag 15 mei 2025 @ 20:51:03 #177
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_217644787
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2025 20:19 schreef Smart_ass het volgende:
Hier is grote zus jaja :D O+.

Onze jongste is afgelopen week 1 jaar geworden en dit is wel weer echt genieten. Ik vind tot nu toe 1-2 jaar het leukste O+.

Beetje jammer alleen dat ik sinds kort weer aan het werk ben dus het is een beetje van altijd thuis naar nooit meer thuis gegaan :') .
AWW O+ 2 Jaja’s!

Gefeliciteerd *O* maar dat zal wel even wennen zijn weer ja
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Official ESF Kreviewer woensdag 28 mei 2025 @ 23:12:27 #178
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217783526
Zit een beetje te twijfelen. In september gaan we weer naar familie in Spanje en meestal vliegen we. Dochter doet het prima, maar het zijn wel pittige dagen met zo'n kleine op schoot.
Bovendien niet goedkoop met auto huren.

Qua zomervakantie vind ik het altijd heerlijk om gewoon met de auto te gaan, maar kun je dat zo'n kleintje aandoen om twee dagen achter elkaar in de auto te zitten? Het is toch iets van 2100km.
Vooral het feit dat we nooit langer dan 2 uur hebben gereden en ze dan meestal slaapt maakt het lastig, want wat nu als ze na drie uur echt geen zin meer heeft. Dan ben je wel committed.

Misschien toch maar weer de ellende van vliegen.
pi_217784870
Ik zag en zie daar ook tegenop, maar het ging eigenlijk heel erg goed en hoop dat het de volgende keer weer zo goed gaat.

De laatste keer zijn we op de heenweg rond 3 uur in de nacht vertrokken en sliep de kabouter tot 7:30 uur. Daarna wat vaker gestopt voor een luier, fles/broodje en wat te spelen. Over de reis van 9 uur hebben we toen 12 uur gedaan.

Voor de terugweg zijn we om 19:00 uur vertrokken, heeft de kabouter de hele rit geslapen en hebben we er 9 uur en 15 minuten (tanken in Luxemburg) over gedaan. Eenmaal thuis hebben we hem nog in bed kunnen leggen en hebben we zelf ook nog een paar uur in bed kunnen slapen.

De volgende keer willen we toch wat verder weg en overwegen we een overnachting op iig de heenreis. En dan ongepland, dus gewoon zo ver mogelijk rijden tot het niet meer gaat.

Oh en tip mijnerzijds; zorg dat de plek naast jullie dochter vrij is. Als het even niet gaat, kan er iemand naast zitten.
  Official ESF Kreviewer donderdag 29 mei 2025 @ 10:17:35 #180
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217785877
Ja dat sowieso. En tegen die tijd zit ze ook vooruit dat scheelt ook al wel.
We hebben ook een behoorlijk grote station dus ruimte zat.

Echt de hele nacht rijden zie ik zelf niet zo zitten, mijn ervaring is dat ik zelf na een uur of tien, twaalf overdag rijden ook wel klaar ben. 's nachts word ik echt sneller moe.

Vriendin maakt zich trouwens geen zorgen, dat scheelt ook al wel, die zit niet met tegenzin in de auto.

Nu ja we hebben nog even tijd om er over na t denken.
pi_217787495
Kun jij trouwens de ellende van het vliegen vertellen icm een kindje? Want ik wil eigenlijk een keer vliegen en mijn vriend wil juist weer met de auto.
  Official ESF Kreviewer donderdag 29 mei 2025 @ 14:37:52 #182
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217787918
quote:
3s.gif Op donderdag 29 mei 2025 13:42 schreef Anne het volgende:
Kun jij trouwens de ellende van het vliegen vertellen icm een kindje? Want ik wil eigenlijk een keer vliegen en mijn vriend wil juist weer met de auto.
Ja niks in principe. Maar vorige vlucht werd gecancelled en verplaatst naar 06:05 dus moesten er om 02:00 uur uit.
Dochter was vanaf dat moment wel wakker en die doet het prima de hele dag, maar het is wel een gesleep overal met koffers, kinderwagen die niet mee mag in de cabine, twee uur wachten voordat je vliegtuig in mag, lang in de rij staan en lang stilzitten in te krappe vliegtuigen (ondanks dat we rij 1 zaten, dat is wel echt een pre).

Voordeel is wel dat je overal voorrang krijgt en er altijd wel een stewardess is die heel lief doet en helpt.

Maar ja, ik vind vliegen toch altijd met of zonder kind wel een klein beetje spannend/stress met vertraging, koffers enzo, dus ik ben geen goede graadmeter ondanks dat ik al 100x gevlogen heb.

Aandacht genoeg:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kreator op 29-05-2025 14:43:25 ]
pi_217861056
Hier ook ouder van een dreumes van 18 maanden. Ze slaapt altijd als een roosje, daar zijn we erg dankbaar voor. Kan me niet herinneren wanneer ik er voor het laatst naartoe moest s nachts.. Daarnaast net waterpokken achter de rug, ze doet het goed O+ enige 'problemen' zijn er bij eten, pfff wat een strijd soms.. Er valt geen pijl op te trekken of ze iets lekker vindt (de volgende keer is hetzelfde gerecht bijvoorbeeld helemaal niet meer goed). Ze gooit echt veel op de grond ook grrrr, iemand tips?
pi_217861539
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 21:01 schreef Mip1988 het volgende:
Hier ook ouder van een dreumes van 18 maanden. Ze slaapt altijd als een roosje, daar zijn we erg dankbaar voor. Kan me niet herinneren wanneer ik er voor het laatst naartoe moest s nachts.. Daarnaast net waterpokken achter de rug, ze doet het goed O+ enige 'problemen' zijn er bij eten, pfff wat een strijd soms.. Er valt geen pijl op te trekken of ze iets lekker vindt (de volgende keer is hetzelfde gerecht bijvoorbeeld helemaal niet meer goed). Ze gooit echt veel op de grond ook grrrr, iemand tips?
Komt uiteindelijk wel goed.. dat is tip 1 :D.

Maar als je bang bent dat ze bijvoorbeeld te weinig binnenkrijgt; ik zorg dat er eigenlijk altijd wel iets te eten staat op tafel (paprika, tomaatjes, fruit). Ook als ie zegt dat ie niet hoeft. Uiteindelijk begint ie het toch ineens te pakken tussen het spelen door en dan vind ik de groente tijdens het avondeten ook wat minder belangrijk.

Oh en veel zelf laten doen (dus ook spelen, opscheppen) tijdens het zelf eten en ook laten helpen met koken. Ik kreeg broccoli er bijvoorbeeld met geen mogelijkheid in, totdat ik hem een tijdje geleden vroeg of hij de boompjes in een pannetje met water wilde doen. Toen wilde hij later bij het avondeten wel “boompjuh etuhhh”. Vandaag hebben we met zijn tweetjes flammkuchen gemaakt en hij heeft echt heeeul veel gegeten en ik denk dat dit mede komt door wat we vooraf hebben gedaan.
pi_217861560
quote:
14s.gif Op donderdag 29 mei 2025 14:37 schreef Kreator het volgende:

[..]
Ja niks in principe. Maar vorige vlucht werd gecancelled en verplaatst naar 06:05 dus moesten er om 02:00 uur uit.
Dochter was vanaf dat moment wel wakker en die doet het prima de hele dag, maar het is wel een gesleep overal met koffers, kinderwagen die niet mee mag in de cabine, twee uur wachten voordat je vliegtuig in mag, lang in de rij staan en lang stilzitten in te krappe vliegtuigen (ondanks dat we rij 1 zaten, dat is wel echt een pre).

Voordeel is wel dat je overal voorrang krijgt en er altijd wel een stewardess is die heel lief doet en helpt.

Maar ja, ik vind vliegen toch altijd met of zonder kind wel een klein beetje spannend/stress met vertraging, koffers enzo, dus ik ben geen goede graadmeter ondanks dat ik al 100x gevlogen heb.

Aandacht genoeg:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat schetig, je spoiler O+.

En ik voel je wat betreft het vliegen an sich al stressvol vinden, maar fijn dat dit dus niet ligt aan het feit dat je jullie meisje erbij hebt.
  Official ESF Kreviewer donderdag 5 juni 2025 @ 22:32:31 #186
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217862015
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juni 2025 21:45 schreef Anne het volgende:

[..]
Wat schetig, je spoiler O+.

En ik voel je wat betreft het vliegen an sich al stressvol vinden, maar fijn dat dit dus niet ligt aan het feit dat je jullie meisje erbij hebt.
Nu ja. Wel ook een beetje. Je hoopt toch dat je kind geen oorpijn krijgt of de hele reis gaat schreeuwen/janken van ellende. Niet dat we dat thuis gewend zijn maar in een vliegtuig hoop je helemaal dat ze gewoon rustig is.
En het blijft een gesleep met alle extra spullen die mee moeten aan boord en verschonen op de grond voorin is ook niet ideaal.

Maar verder, appeltje eitje.
pi_217863517
Oh jongens, mijn dochter kan dus nog niet lopen. Maar sinds gisteren heeft ze de loopfiets wel ontdekt. En daar wil ze nu dus de hele dag op. Wens mij sterkte met weer een nieuwe dag. :’)

Heel soms wil ze afwisselen met het schommeldier dat ze ook pas net kan. Dat scheelt wel er achteraan lopen, haha
  vrijdag 6 juni 2025 @ 09:08:15 #188
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_217864234
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 21:01 schreef Mip1988 het volgende:
Groenten aanbieden buiten avondeten om inderdaad, zodat het “snoepen” is ipv eten. Proberen zoveel mogelijk hetzelfde te eten (eventueel in aangepaste vorm maar wel gelijke ingrediënten) zodat ze ziet dat jullie het ook eten. En eventueel een bakje erbij waar alles in mag wat ze wil weggooien (als het gooien is om niet lekker vinden).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_217865311
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 22:32 schreef Kreator het volgende:

[..]
Nu ja. Wel ook een beetje. Je hoopt toch dat je kind geen oorpijn krijgt of de hele reis gaat schreeuwen/janken van ellende. Niet dat we dat thuis gewend zijn maar in een vliegtuig hoop je helemaal dat ze gewoon rustig is.
En het blijft een gesleep met alle extra spullen die mee moeten aan boord en verschonen op de grond voorin is ook niet ideaal.

Maar verder, appeltje eitje.
Er is in het toilet over het algemeen gewoon een verschoontafel hoor! Dat was wel onze ervaring iig. Houdt qua ruimte ook niet over, maar is niet op de grond. :D
pi_217865328
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 06:54 schreef Myraela het volgende:
Oh jongens, mijn dochter kan dus nog niet lopen. Maar sinds gisteren heeft ze de loopfiets wel ontdekt. En daar wil ze nu dus de hele dag op. Wens mij sterkte met weer een nieuwe dag. :’)

Heel soms wil ze afwisselen met het schommeldier dat ze ook pas net kan. Dat scheelt wel er achteraan lopen, haha
Sterkte :D.
Dat zal straks waarschijnlijk ook zo zijn met wel zelfstandig kunnen lopen; dan kan ze het, dan moet ze het, dan wil ze het.
pi_217865356
Oh mensen, nog één maand en 6 dagen en dan is mijn dreumes geen dreumes meer.
Bij het baby-af moest ik een traantje laten en ook nu word ik al een beetje emo als ik eraan denk.

Wel vind ik het echt zo mooi dat ik na het eerste pittige jaar, dit tweede jaar élke dag echt zo onwijs kan genieten van de onvoorwaardelijke liefde en trots die ik voor mijn kabouter voel. Ik zou hem soms wel op willen eten! O+.
pi_217866423
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 11:36 schreef Anne het volgende:
Oh mensen, nog één maand en 6 dagen en dan is mijn dreumes geen dreumes meer.
Bij het baby-af moest ik een traantje laten en ook nu word ik al een beetje emo als ik eraan denk.
Ik heb wat minder het emo, maar:
quote:
Wel vind ik het echt zo mooi dat ik na het eerste pittige jaar, dit tweede jaar élke dag echt zo onwijs kan genieten van de onvoorwaardelijke liefde en trots die ik voor mijn kabouter voel. Ik zou hem soms wel op willen eten! O+.
Dit sowieso!

Net terug van de Zandstuve (aanrader!), en net als @Myraela de hele dag achter de loopfiets aan. Dat gaat echt zo goed!
Andere moeder vroeg hoe oud ie was, want haar zoontje van bijna 3 kon het ook heel goed sindskort. Toen moest ik antwoorden dat R. eind juli 2 wordt :@ 8-)
pi_217870246
Fijn dat het leuk was op de zandstuve! Wij gaan over 4 weken weer.

Ik vind dreumesen zo leuk. O+
Ze zette haar eerste stapjes begin mei en dat ging per week beter. Sinds een week loopt ze meer dan dat ze kruipt en dat gaat helemaal prima. Ze zit nu in een fase dat ze naar iedereen (ook honden) heel enthousiast zwaait, met haar arm hoog in de lucht en vaak ook nog ha erbij roept.
Gebaart ook als ze klaar is of iets op is met de handjes de lucht in. Heerlijk dit.

Helaas heeft ze even geleden een deur naar zich toe getrokken en kwam ze met haar handje onder de deur. 1 nagel heeft losgelaten, hoop dat er een oké nagel terug gaat groeien.

Verder zitten we in de overgang van 2 naar 1 dutje waardoor de dagen wat onvoorspelbaarder zijn.
Als ze 's ochtends slaapt is ze rond lunchtijd wakker, maar als ze niet slaapt moet ze dan zoiets naar bed. Beetje irritant als je dingen (om slaapjes heen) wil plannen.
pi_217872131
Dreumesen O+. Ik geniet hier ook met volle teugen van onze laatste dreumes.

Ach Nolita wat sneu van haar handje en nagel! Heeft ze er last van?

Ik merk hier dat ze echt sneller is dan haar zussen, bijzonder om te zien. Ze loopt al ruim drie maanden eerder dan dat haar zussen dat deden en ze is eigenlijk ook al een paar maanden naar één slaapje over. Het gaat zo snel!!! ;( O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')