abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131476912
Welkom nieuwe dreumesmama's! Heb ik F d'r foto's gemist..

Mijnes zit volgens mij in de 15 maanden sprong. Sinds januari ging ze zowel overdag als 's avonds zonder mokken (door)slapen. Afgelopen week was ze wat onrustiger en gisteravond helemaal van padje af. Was ik niet meer gewend, moest echt even omschakelen :D. Verder doet ze het heel goed, wat een ontwikkelingen deze maanden zeg, jeetje. Ze zegt ook steeds poeppppp als ze heeft gepoept, houdt niet van vieze billetjes geloof ik ;).

Hier ook een zoektocht naar betaalbare, leuke flexschoentjes/laarsjes.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_131479950
clauwheee: doe je weer eens een foto van je dreumes ? O+ Wat kan ze allemaal ? En wat hield dat in, van dr padje af ? Op Marktplaats staan veel nieuwe schoentjes voor minder.

Domoor ? zo'n beker dus als hier boven ? Wat grappig ! 8-)

Sam: wat knap zeg. Jouw dochter is zo snel met alles :)

Xanteh: Gelukkig heeft ze geen last. En wat leuk van het staan *O* Ik koop ook veel bij de kringloop.

Kyara: Trillend lipje van M O+

Tinu en PE: tandjes en TANDEN leed :*

Troeta en FR: lijkt me inderdaad een nadeel. Stift die er niet meer afgaat en overal op kleuren. Ik ga wel eens bij de hema kijken. Misschien voor over een half jaar ?
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_131480767
Ik wil heel graag bij de kringloop kijken maar er is hier niet echt iets in de buurt. Wil ook zo graag van die oude prentenboeken.
pi_131480931
quote:
17s.gif Op maandag 23 september 2013 15:31 schreef Kyara het volgende:
Ik wil heel graag bij de kringloop kijken maar er is hier niet echt iets in de buurt. Wil ook zo graag van die oude prentenboeken.
Om plaatjes in te lijsten ?
pi_131481157
Om neer te zetten. M heeft zo'n boekenschap op zijn kamer, daar staan de mooie boeken. De rest van zijn boeken staat in zijn boekenkastje en die plundert hij regelmatig.
pi_131481240
quote:
17s.gif Op maandag 23 september 2013 15:40 schreef Kyara het volgende:
Om neer te zetten. M heeft zo'n boekenschap op zijn kamer, daar staan de mooie boeken. De rest van zijn boeken staat in zijn boekenkastje en die plundert hij regelmatig.
Leuk ! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_131481349
Die van mij hangt aan me, plakt aan me, wil opgetild worden, knuffelen, bij me liggen/zitten en ik moet 24/7 in het zicht zijn. Zelfs alleen ontbijten met vaders is niet goed. :? :o
Sprong ? Welke dan ?
Tis super zoet hoor, maar ik wil ook wel eens even kunnen poepen ofzo
  maandag 23 september 2013 @ 15:47:06 #108
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131481401
Volgens Oei ik Groei zit E nu wel in een sprong, de 9e. Vanaf wk 59 tm 65 zo'n beetje. Das best lang ;).

E is ook wat plakkerig. Lief en lastig!
pi_131483905
Kz, van het padje af, helemaal de weg kwijt, huilen dus ;). Ik zal snel een foto posten. Veel woordjes leert ze, kan heel goed duidelijk maken wat ze wil of bedoelt, kruipen doet ze niet meer/alleen maar lopen, dingen als puzzels en vormenstoof gaan ineens beter enzovoort. Heel leuk om te zien.

Ik hield de sprongen eigenlijk niet zo bij, maar een collega met een meisje van N haar leeftijd herkende het en vertelde dat er rond deze periode ook weer eentje zit.
pi_131484030
Dank voor het warme welkom hier! O+
Ik probeer vanavond even mee te lezen en mijn dreumes ( :o ) te showen.
pi_131485003
:W

verjaardagsspam *O*
pi_131489587
Rickario, leuke beker die Domoor. Boekjes oid idd kun je erbij geven.

Clauwhee, hopelijk vanavond makkelijker naar bed. Hier wordt poep niet genoemd, maar zodra dat gebeurd is wordt hij aanhankelijk en wil verschoont worden. Bovendien is het te ruiken ook.

Wat knap Sam. Wel een goed idee om het potje te doen voordat ze gaat douchen. ,ijn kleine volgt me ook naar de wc. Dus dan is zo een potje misschien ook handig ;)

Kyara, misschien heb je ergens een kringloopwinkel waar je met de auto heen kunt? Vlakbij mijn werk zit er een hele grote waar ik allang een keertje in wilde, maar is er nog niet van gekomen.

PE fijn, dat het beter gaat.

Mijn man heeft de co- sleeper, de uitvalbeveiliging voor mijn dreumes weggehaald en ook de zijkant er weer ingezet in zijn opruimingsdrang. Even bedenken wat ik nu ga doen als de kleine s'nachts drinkt of voor andere reden bij ons slaapt. Ik ben bang, dat hij uit bed valt als ik hem niet tussen ons in leg. Iemand een idee?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_131490981
In een ledikantje op je kamer ,voeden en terug leggen geen optie?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sam1993 op 23-09-2013 20:47:06 ]
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_131491145
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 20:21 schreef Sam1993 het volgende:
In een ledikantje op je kamer voeden en terug leggen geen optie?
Hoe bedoel je in een ledikantje voeden en terugleggen? Ik voedde hem bij ons in bed en sliep dan weer, ik hoefde hem niet terug te leggen, maar dat durf ik nu niet, tenminste niet als ik hem aan de buitenkant leg. En de afgelopen nachten kwam hij een aantal keer drinken en spuugde gisteren ook nog. Zie het niet echt zitten om steeds op te staan en hem terug te leggen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131491806
Bed met de lange kant tegen de muur en dreumes aan die kant leggen ?
pi_131491979
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 20:41 schreef kleinzusje het volgende:
Bed met de lange kant tegen de muur en dreumes aan die kant leggen ?
Daarvoor is de kamer niet breed genoeg helaas en ik heb nu 2 slapende kids naast onze slaapkamer liggen, dus wil ook niet de slaapkamer verbouwen. Zou het reisbed een beetje een uitvalbeveiliging zijn? Straks even kijken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131492064
Als het voor 1 nacht is kun je ook 2 dekbedden of een matras naast jullie bed leggen ? Hij komt dan "zacht" neer.
pi_131492128
Hmm als je hem niet weg kunt leggen na een voeding zou ik het niet wete, ik ben helemaal tegen samen slapen dus heb me er nooit in verdiept
pi_131492162
In eerste instantie voor 1 nacht. En dan manlief vriendelijk verzoeken het morgen weer terug te zetten.

Sam wegleggen kan ik hem wel denk ik. Doe het alleen liever niet, want dan kan ik direct verder slapen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131492203
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 20:50 schreef Tinuviel het volgende:
In eerste instantie voor 1 nacht. En dan manlief vriendelijk verzoeken het morgen weer terug te zetten.
Of dan gewoon 1 nachtje tussen jullie in O+
pi_131492396
Tinu
Ik zou hem voor 1 nachtje wel terug in het ledikant leggen.
S drinkt niet meer bij me maar slaapt soms wel bij me en toen ze aan de buitenkant lag viel ze bijna. Vond ik echt een rotgevoel. Dus nu breng ik haar weer terug naar haar bedje, slaapt toch prettiger.
Het kan ook best zijn dat hij voor minder nachtvoedingen komt als hij je niet ruikt zegmaar.
pi_131492736
Ik kijk nog wel even wat het wordt. Anders het reisbedje naast ons bed opzetten en dan gaat hij daar in of blijft tussen ons in bed liggen. Hij heeft de afgelopen dagen veel last van natte hik. En de afgelopen dagen of avonden ook wel een keer gespuugd. Dus ik ben bang, dat als hij in zijn eigen kamer slaapt, en hij s'nachts spuugt, dat we het niet meekrijgen. Kan ook proberen hem te voeden voordat ik naar bed ga, dan komt hij misschien later in de nacht pas.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131492815
Tinu, Faye ligt bij ons tussenin, ik draai haar ook niet met de andere kant met voeden, ik rol wat verder over mijn heup heen om met de bovenste borst te voeden, is even wennen maar gaat prima!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_131492843
Spugen is wel naar ja :(
Op een gegeven moment voedde ik alleen met rechts omdat ze dan tussen ons in kon blijven liggen.
pi_131493127
Wat vinden jullie de voors en tegens bij het "samen in bed slapen" ? Ben wel erg benieuwd ! En ook blij te lezen dat we hier niet de enige zijn
pi_131493130
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:04 schreef Marjolijntje het volgende:
Tinu, Faye ligt bij ons tussenin, ik draai haar ook niet met de andere kant met voeden, ik rol wat verder over mijn heup heen om met de bovenste borst te voeden, is even wennen maar gaat prima!
Dan blijf je wel wakker tijdens het voeden toch? Ja dat doe ik ook weleens, dat is ook een idee.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131493200
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:10 schreef kleinzusje het volgende:
Wat vinden jullie de voors en tegens bij het "samen in bed slapen" ? Ben wel erg benieuwd ! En ook blij te lezen dat we hier niet de enige zijn
Een groot plus samen met bv vond ik altijd kunnen blijven slapen terwijl hij drinkt en dan ook niet het bed uit moeten om hem terug te brengen naar zijn eigen bed. Daarnaast merk ik, dat de geur en nabijheid van ons hem ook tot rust laat komen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_131493400
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 21:10 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Dan blijf je wel wakker tijdens het voeden toch? Ja dat doe ik ook weleens, dat is ook een idee.
Ik slaap sowieso slecht als ze drinkt, maar ik kan wel in slaap vallen als ik heel moe ben :) Maakt niet uit aan welke kant ze drinkt. Maar ze kan dan gewoon fijn in het midden blijven liggen.
  maandag 23 september 2013 @ 21:18:21 #129
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_131493470
quote:
E heeft best een aantal keer bij ons in bed geslapen, toen ze heel klein was en rond de 7 maanden ofzo, toen had ze last van verlatingsangst en was ze ook een paar keer achter elkaar ziek.

Hoe gezellig ik het ook vind, ik slaap voor geen meter. Ons bed is groot genoeg (180 breed) maar E neemt daar ong een meter van in beslag ;). Ze woelt, draait, schuift etc. Ook vind ze het nu veel te gezellig bij ons, ze gaat echt niet meer slapen. Hier komt het dus nooit meer voor. Ze slaapt ook gewoon supergoed zonder ons :)
pi_131493583
Ik slaap erg onrustig beweeg veel en het moet muisstil zijn als lisa bij me lag sliep ik dus niet. Na 6 weken mee gestopt. Verder vind ik het fijn dat ik af en toe kind "vrij" ben.
pi_131493608
Kz
S sliep bijna niet door de Reflux (we wisten eerst niet wat er aan de hand was) en bij ons kwam ze tot rust. Daarnaast deed de bv haar ook goed.
Nu ze sinds kort geen bv meer krijgt slaapt ze smorgens meestal nog bij me O+ lekker knus. Of als vriend weg is. Ik merk dat ze hem echt mist en dat ze dan niet graag alleen is.
Ik heb gemerkt dat ik niet bang hoef te zijn dat ze na een nachtje bij ons slapen, ze niet meer in haar eigen bed wil ofzo. Dat gaat allemaal prima. Laatst was vriend weg en sliep ze gezellig 2x een week bij me..en sinds hij terug is slaapt ze weer lekker in naar eigen bed.

We doen wat goed voelt :)

Wat was voor jullie de reden om samen te slapen?
  maandag 23 september 2013 @ 21:22:32 #132
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131493664
Dit gaat me vast niet in dank worden afgenomen, maar ik vind het eigenlijk best wel lui als je niet je kind terug wilt leggen in zn eigen bed 'omdat je dan moet opstaan' :@

Cristel heeft 1x bij ons geslapen, omdat wij radeloos waren en ze maar bleef janken....
En 2x toen we op vakantie waren, ook omdat we niet meer wisten wat te doen...

Maar verder, lekker in het eigen bed. Ben ook doodsbang dat als ze tussen ons in zou slapen dat ze er dan uitvalt, over ons heen klimt, of nog erger..de slaapkamerdeur opendoet en dan van de trap af pleurt :X
  maandag 23 september 2013 @ 21:22:49 #133
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131493682
quote:
Ik heb geen tegens bij het samen in bed slapen, maar ben toch stiekum wel blij dat ons bed daarvoor gewoon te klein is (1.60 breed). Als het bed breder was geweest, dan had ik het nog niet fijn gevonden denk ik. Na 10 weken naast ons in de wieg is ze naar haar eigen kamer gegaan en daarna sliep ik ook beter, ik werd echt van ieder zuchtje wakker, en aangezien mevrouw nogal een draaikont is in bed, geloof ik niet dat ik dan überhaupt nog zou slapen....hoe groot het bed ook zou zijn ;)
Maar goed, ieder kind is anders, die van mij is vreselijk vroeg wakker ;)

En nog even een *O* voor de nieuwe dreumessen!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_131493705
Fee, wat knap van S dat hij dat al snapt! Dat lijkt me ook echt zo'n vallend kwartje, de ontdekking dat er eerst het ene kan gebeuren en daarna het andere.

M heeft nooit bij ons in bed geslapen. Ik weet dat het veilig kan maar vertrouwde mezelf er niet mee, en ik ben ook nogal gehecht aan mijn ruimte in bed. Wel een maand of drie een co-sleeper, en daarna sliep hij beter op zijn eigen kamer. Viel samen met het stoppen van de nachtvoedingen. Inmiddels zou het best eens bij me mogen slapen, plek zat inmiddels :P Maar hij wil niet. Wel eens geprobeerd met slecht in slaap komen, maar hij slaapt gewoon niet. Ik zou het, af en toe, wel gezellig vinden, maar ik kan hem moeilijk dwingen ;) Ik denk dat het wel weer komt als hij een beetje groter is.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_131493724
PE
Daar heb je traphekjes voor toch? :9

Wij hebben snachts iig altijd het Traphekje dicht

En over "lui", ik begrijp Tinu wel. Nachtvoedingen + een drukke baan + huishouden en kinderen.. Dan heb je je nachtrust wel nodig.
  maandag 23 september 2013 @ 21:25:17 #136
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_131493801
ja maar dat kan dus niet bij onze trap....we hebben van die ronde palen, en ik zou niet weten hoe ik het moet vastzetten daar....Wel hebben we een traphekje bij Cristel's kamer :) (ook veiliger vind ik, dan kan ze ook niet naar de kamer van de jongens met de lego/playmobil etc.)
pi_131493819
Het is begonnen in mei. Vanaf dat ze kan staan wilde ze niet meer in haar eigen bed slapen. Ik had geen zin in die strijd en bij ons sliep ze de hele nacht door. Ik vind dat ze zo veel meemaakt overdag en dat ze zo zelfstandig is. Het lijkt wel alsof ze ons snacht nodig heeft. Ze wordt dan helemaal rustig en we slapen alle 3 goed.
Als kleine baby sliep ze bij ons in bed en in de wieg op onze kamer. daarna tijd eigen kamer en dat ging prima.
pi_131493842
Ik ben ook gewoon veel te lui om 's nachts 10x mn bed uit te gaan, in de kou te zitten, Faye weer in haar bed te leggen, wachten tot ik het warm heb en verder slapen. Om dat na 2 uur weer te kunnen doen. Ik slaap beter en meer als Faye bij ons in bed ligt.
We zijn ermee begonnen toen ze alleen bij ons op de borst sliep. Of niet. Daarna kon ze tussen ons in en daar is ze blijven liggen. :)
pi_131493907
M heeft in het begin wel op mij geslapen maar nu slaapt hij niet meer bij ons. Hij slaapt dan niet maar gaat zitten klooien (en letterlijk in de gordijnen hangen). Meisjes slapen soms wel bij me als ik zelf in slaap ben gevallen tijdens het voeden.

En ja, ik ben dan ook lui maar na een hele nacht heen en weer lopen blijf ik ook liever liggen.
pi_131493945
N heeft nog nooit bij ons geslapen. Bewust vanuit onze kant maar ook N heeft er nog nooit behoefte aan gehad. Ze ziet ons bed als speelplek, niet als slaapplek. Dat houden we ook zo, ieder z'n eigen bed, werkt voor ons allemaal het beste.
pi_131493957
Oja dat is dan lastig met zo'n trap PE

Kz
Lief dat ze zo tot rust komt O+
pi_131494113
Hier een mega rustig meisje ( snachts) behalve als ze ziek is. Ze slaapt zelfs zonder slaapzak. En 1 verdieping, dus geen angst voor enge trappen. Ze klimt sochtends zelf uit bed en maakt me wakker O+
  maandag 23 september 2013 @ 21:31:19 #143
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131494159
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:27 schreef clauwheee het volgende:
N heeft nog nooit bij ons geslapen. Bewust vanuit onze kant maar ook N heeft er nog nooit behoefte aan gehad. Ze ziet ons bed als speelplek, niet als slaapplek. Dat houden we ook zo, ieder z'n eigen bed, werkt voor ons allemaal het beste.
+1 Voor het slapen gaan we wel eerst op ons bed boekje lezen en slaapzak aan doen, als papa er ook nog bij is, dan is het dolle pret O+
pi_131494183
Ons bed is 1.60 :D
pi_131494225
Vanuit welk uitgangspunt clauwheee ?
Ik ben erg benieuwd omdat ik niet wil dat ze met 16 jaar nog bij ons in bed ligt. Daar ben ik dan soms bang voor.
  maandag 23 september 2013 @ 21:34:33 #146
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131494339
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:31 schreef kleinzusje het volgende:
Ons bed is 1.60 :D
Jij hebt geen grote dreumes :P ;)
pi_131494406
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 21:34 schreef Susie het volgende:

[..]

Jij hebt geen grote dreumes :P ;)
:D *;
pi_131494415
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 21:31 schreef Susie het volgende:

[..]

+1 Voor het slapen gaan we wel eerst op ons bed boekje lezen en slaapzak aan doen, als papa er ook nog bij is, dan is het dolle pret O+
Hier ook, slaapzak aan op ons bed, dan nog even knuffelen/stoeien, daarna gaat de clown die papa heet naar beneden. Afhankelijk van hoeveel ze gegeten heeft nog wat melk, ik ga met d'r tandenpoetsen en dan naar bed.
  maandag 23 september 2013 @ 21:36:41 #149
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_131494450
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:32 schreef kleinzusje het volgende:
Vanuit welk uitgangspunt clauwheee ?
Ik ben erg benieuwd omdat ik niet wil dat ze met 16 jaar nog bij ons in bed ligt. Daar ben ik dan soms bang voor.
Nou moet ik zeggen dat mijn collega een zoon van 4 heeft die nog zeeeeer regelmatig het bed van zijn ouders claimt door dus ook echt over dwars te gaan liggen, met zijn hoofd op papa en benen bij mama.... daar zou ik dus echt niet aan moeten denken, ik zou echt niet kunnen slapen (mijn collega overigens ook niet ;) )
pi_131494614
Ze wilde voor dat ze kon staan echt niet bij ons slapen. Ging echt prima in haar eigen bed. Heb het idee dat het een fase is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')