Oh ja, Sam: hogere schoenen kunnen zorgen voor zwakkere enkels, maar als je ze afwisselt kan het geen kwaad. En binnen heeft ze ze ook niet aan toch? Ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen (en ik heb 5 jaar in een schoenenwinkel gewerkt met grote kinderafdeling, dus ik durf wel te zeggen dat ik enige kennis hebquote:BMR, hier na een ruime week 1x overgeven en een dag verhoging. Viel me best mee eigenlijk.
Interessant onderwerp over stimuleren of niet. Wie weet welke talenten onze kinderen onbenut laten...
Schoenen... 1 paar gympen / eerste loopschoenen en sinds afgelopen weekend een paar regenlaarsjes. En nog gympen uit een KD-pakketje maat 22, maar dat duurt nog een jaar denk ik... Hij heeft nu maat 18! Binnenkort wel op zoek naar warme winterschoenen. Zag wel leuke bij Van Haren, maar moeten we even passen.
M kan zich zelf heel goed vermaken. Ik speel meestal wel even met hem mee, met duplo bouw ik dan een stevig onderstel waarop hij dan een toren bouwt. Of we lezen samen een boekje. Of hij tekent en ik zit er naast. En we stoeien, dansen, lopen, zingen. Maar hij speelt ook heel veel alleen. Maar goed, hij heeft natuurlijk ook 2 zusjes die ook eten moeten hebben dus de aandacht moet dan verdeeld worden. Gelukkig geeft hij ook goed aan wanneer hij aandacht wil hebben en daar geef ik ook meestal gehoor aan.quote:Op vrijdag 20 september 2013 14:53 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik vraag me dat wel eens af. Hoeveel spelen jullie samen met jullie dreumes?
E. kan zichzelf best prima vermaken maar ze vind het toch ook wel heel leuk om bij mij te zijn en samen met mij een toren te bouwen/te 'puzzelen' e.d. Sommige dagen zit ik de hele dag op de vloer om samen met haar te spelen, andere dagen kan ze zichzelf prima vermaken. Ik doe altijd het huishouden als ze slaapt dus als ze wakker is heb ik daar ook niet veel aan te doen. Als ze zich dus zelf vermaakt zit ik maar een beetje op de bank te kijken hoe zij speelt.
Ik moet denk ik ook weer eens nieuw speelgoed voor d'r inslaan. Waar spelen/speelden jullie 14 maandertjes veel mee?
Hij heeft deze puzzel:quote:Op vrijdag 20 september 2013 15:26 schreef Fee-nix het volgende:
Phaidra kan hij met 15 maanden al puzzelen en de vormenstoof? Vind ik knap! S begint het nu net door te krijgen (19 maanden).
Samen spelen... soms wel, soms niet. Ligt eraan wat hij zelf aan het doen is en hoe goed hij zich daarmee vermaakt. Hij vindt t wel erg leuk om samen te spelen tegenwoordig en de interactie daarbij wordt ook steeds leuker. Samen met de vormenstoof is nu een hit. Of hem pakken (hij zegt dan 'kappen!' en rent weg
).
Herkenbaarquote:Op vrijdag 20 september 2013 15:40 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hij heeft deze puzzel:
[ afbeelding ]
en dat gaat nu steeds beter. Hij vindt het ook leuk om gewoon met de beestjes te spelen. Bij een gewone inlegpuzzel met 'knopjes' lukt de zon wel (stukje is rond) maar de andere stukjes nog niet.
Hier lukt ook de ronde vorm van de vormenstoof, en daarna gaat hij de andere vormen proberen ook in het ronde gaatje te proppen. Dat kwartje valt nog niet echt. Maar dan pakt hij de deksel eraf en dan gaat het wel
.
Lisa kan en niet samen spelen maar ook lang niet altijd alleen. soms lijkt ze het leuk te vinden om gewoon te vervelen op je te klimmen aan je te hangen en je te volgen terwijl ze dan echt niet samen wil spelen. ze is ook helemaal niet makkelijk toch geniet ik ervan. Als we samen spelen dan is het tekenen ofzo maar lang niet elke dag. Ik vind dat je heel de dag een soort van samen speelt. je motiveert haar reikt dingen aan helpt met dingen pakken etc.quote:Op vrijdag 20 september 2013 14:53 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik vraag me dat wel eens af. Hoeveel spelen jullie samen met jullie dreumes?
E. kan zichzelf best prima vermaken maar ze vind het toch ook wel heel leuk om bij mij te zijn en samen met mij een toren te bouwen/te 'puzzelen' e.d. Sommige dagen zit ik de hele dag op de vloer om samen met haar te spelen, andere dagen kan ze zichzelf prima vermaken. Ik doe altijd het huishouden als ze slaapt dus als ze wakker is heb ik daar ook niet veel aan te doen. Als ze zich dus zelf vermaakt zit ik maar een beetje op de bank te kijken hoe zij speelt.
Ik moet denk ik ook weer eens nieuw speelgoed voor d'r inslaan. Waar spelen/speelden jullie 14 maandertjes veel mee?
Oh dat is wel knap. Sowieso leuk hoe zich dingen beginnen te vormen en ze dingen aan elkaar koppelen.quote:Op vrijdag 20 september 2013 16:31 schreef Clubsoda het volgende:
Waar loopt de schildpad dan heen Kyara? IkniesnapnieWat een leuke puzzel! Janod maakt zulk mooi spul
M is ook dol op puzzelen. Ik heb laatst een voortuigenpuzzel gekocht. We oefenen dus nu hard met het verschil tussen brandweerauto, ziekenauto en politieauto. Gelukkig zeggen ze allemaal tatutatatutatutatutatutatutatutatu
![]()
M begint niet ook dingen waar te nemen die er niet zijn (dat klinkt alsof hij hallucineertnou ja, you get my drift). Laatst haalde hij zijn puzzel uit de kast en werd ik uit de keuken geplukt onder een luid: "mama! boom!" en inderdaad, het stukje van de boom was weg. En laatst kwam hij me ook al vertellen "tractor nee" omdat zijn
tractor
in de gang stond. Best knap vind ik dat, die denkomslag.
quote:Op zondag 22 september 2013 08:12 schreef Tinuviel het volgende:
De puzzel is van Imaginarium: http://www.imaginarium.nl/.
alles waar kleine onderdelen bij zitten of die uiteen kunnen vallen in kleine onderdelen zijn 3+quote:Op zondag 22 september 2013 10:31 schreef kleinzusje het volgende:
http://www.imaginarium.nl(...)or-het-bad-58762.htm
Dit is dan ook weer zo raar ? Staat in de categorie 12-36 maanden, maar is geschikt vanaf 3 jaar![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |