Lauda zelf was er ook enorm van onder de indruk, hij had tot ie de eerste beelden van de film zag nooit doorgehad hoe anderen zijn ongeluk hebben meegemaakt, hij was na het ongeluk alleen maar bezig om zo snel mogelijk terug te komen.quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:09 schreef Marks het volgende:
Ben trouwens wel onder de indruk van deze trailer
Die ga ik wel kijken in de bios
Vandaar dat veel coureurs uit de WSR overstappen naar de GP2 (en omgekeerd). WSR 3.5 is bijna alleen een doorstroommogelijkheid voor de Red Bull coureurs. De rest komt uit de GP2. En dat is al jaren zo, net zoals niet altijd de winnaar van de GP2 doorstroomt naar de F1, zoals de behoorlijk onderschatte Giorgio Pantano, die zo'n beetje alles onder de F1 gewonnen heeft.quote:Op woensdag 18 september 2013 12:49 schreef Marks het volgende:
Ferrari baas: GP2 is een lachertje http://www.gpupdate.net/n(...)n-waardeloze-klasse/
En DAT is waar hij 100% gelijk in heeft.
Het bewijs daarvoor komt als Valsecchi geen racezitje krijgt bij Lotus volgend jaar.
Ik weet dat veel hier het daar niet mee eens zijn, omdat hij zo lang nodig had om kampioen te worden, maar dat is bijzaak. Hij IS de kampioen en als het een geloofwaardige klasse is, zou je dan sowieso zeker F1 waardig moeten zijn.
Daarbij viel mij afgelopen weekend op, na voor het eerst dit seizoen weer een race te hebben gekeken, het niveau in de World Series 3.5 echt veel hoger ligt dan de bots, smijt en glijfestijn races van de GP2.
Van stoa ga je niet harder autorijden, in tegendeel. Ik vind je voorspelling dan ook niet erg logisch. Alonso mag dan een mentaal zwakke huilebalk zijn die in de cruciale fases van het seizoen onder zijn eigen maat presteert, hij is wel erg snel. Kimi was in het verleden al niet sneller dan Massa, dus ik zie niet in waarom hij dat nu ineens wel zou zijn. En als je niet sneller bent dan Massa dan leg je het ruim af tegen Alonso.quote:Op zaterdag 14 september 2013 16:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Persoonlijk voorspel ik dat Alonso degene is die finaal door de mand gaat vallen en niet Kimi.
Die kutspanjool gaat gillend gek worden van die stoïcijnse Fin
Dus je verwacht dat Raikkonen ongeveer net zo scoort tov Alonso als Massa? Oftewel dat hij ongeveer 40-50% scoort van de punten van Alonso?quote:Op woensdag 18 september 2013 14:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Van stoa ga je niet harder autorijden, in tegendeel. Ik vind je voorspelling dan ook niet erg logisch. Alonso mag dan een mentaal zwakke huilebalk zijn die in de cruciale fases van het seizoen onder zijn eigen maat presteert, hij is wel erg snel. Kimi was in het verleden al niet sneller dan Massa, dus ik zie niet in waarom hij dat nu ineens wel zou zijn. En als je niet sneller bent dan Massa dan leg je het ruim af tegen Alonso.
wat voor prutser moet Grosjean dan wel niet zijn?quote:Op woensdag 18 september 2013 14:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dus je verwacht dat Raikkonen ongeveer net zo scoort tov Alonso als Massa? Oftewel dat hij ongeveer 40-50% scoort van de punten van Alonso?
Ik verwacht vooral dat hij 2 a 3 tienden per rondje langzamer zal rondrijden.quote:Op woensdag 18 september 2013 14:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dus je verwacht dat Raikkonen ongeveer net zo scoort tov Alonso als Massa? Oftewel dat hij ongeveer 40-50% scoort van de punten van Alonso?
In de kwalificatie of in de race?quote:Op woensdag 18 september 2013 14:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik verwacht vooral dat hij 2 a 3 tienden per rondje langzamer zal rondrijden.
Kwalificatie en rondjes in de race waarbij niet gespaard wordt maar het om de snelheid gaat.quote:Op woensdag 18 september 2013 14:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In de kwalificatie of in de race?
Maar niet nadat hij de GP2 had gewonnen, maar vele jaren eerder, toen hij slecht materiaal kreeg en uiteindelijk ervoor koos om zijn geld beter te besteden dan bij een team dat hem tweederangs materiaal gaf.quote:Op woensdag 18 september 2013 13:58 schreef Beach het volgende:
Pantano heeft gewoon in de F1 gereden hoor.
Maar je durft geen uitspraken te doen wat dat in scores doet?quote:Op woensdag 18 september 2013 14:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kwalificatie en rondjes in de race waarbij niet gespaard wordt maar het om de snelheid gaat.
Uiteraard zal het een effect hebben op de scores, maar mijn stelling is dat Raikkonen hoewel een prima coureur niet tot de allersnelsten behoort, zoals Alonso, Hamilton en Vettel daar wel toe behoren. Dat schijnt een heel gewaagde stelling te zijn, hoewel het eigenlijk een open deur is, omdat F1 liefhebbers nou eenmaal graag hun dromen met feiten verwarren. Maar kom dan niet aan met dat ik iets niet durf. Ik verschuil me niet achter ingewikkelde gedachtenkronkels om snelheidsverschillen of het gebrek daaraan te verklaren: Als Raikkonen een supersnelle coureur was geweest, dan had hij Heidfeld, Massa en Grosjean wel verslagen resp. ruim verslagen, want dat dat geen supersnelle coureurs zijn daar is iedereen het wel over eens.quote:Op woensdag 18 september 2013 15:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar je durft geen uitspraken te doen wat dat in scores doet?
Terwijl dat volgens jouw redenatie zo eenvoudig zou moeten zijn. Massa en Raikkonen scoorden namelijk ongeveer evenveel punten (en overwinningen) in de 2½ jaar dat ze samen bij Ferrari reden.
Dus zou hij het tov Alonso hetzelfde moeten doen als Massa.
Over het algemeen blijkt de gave om heel hard te gaan met een F1-auto vrij stabiel. Je hebt wel eens dat een coureur weinig kan of juist alles kan met een bepaalde auto, maar snelle coureurs worden niet supersnel en supersnelle worden niet zomaar gewoon snel. Ik zie niet in waarom dat nu anders zou zijn omdat Kimi zo grappig is.quote:Ik denk dat de Raikkonen van toen en de Massa van toen niet de Raikkonen van nu en de Massa van nu zijn, en dat Raikkonen het relatief beter gaat doen. Dat 'ie wel wat minder is dan Alonso, en 60-75% van diens punten scoort. Dus het beter doet dan Massa.
Een coureur kan beter worden als hij in andere disciplines heeft gereden. Michael Schumacher werd ook beter nadat hij Endurance gereden heeft, want in de F3 kon hij niet winnen van Frentzen. Na zijn Endurance carriere wel.quote:Op woensdag 18 september 2013 15:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Uiteraard zal het een effect hebben op de scores, maar mijn stelling is dat Raikkonen hoewel een prima coureur niet tot de allersnelsten behoort, zoals Alonso, Hamilton en Vettel daar wel toe behoren. Dat schijnt een heel gewaagde stelling te zijn, hoewel het eigenlijk een open deur is, omdat F1 liefhebbers nou eenmaal graag hun dromen met feiten verwarren. Maar kom dan niet aan met dat ik iets niet durf. Ik verschuil me niet achter ingewikkelde gedachtenkronkels om snelheidsverschillen of het gebrek daaraan te verklaren: Als Raikkonen een supersnelle coureur was geweest, dan had hij Heidfeld, Massa en Grosjean wel verslagen resp. ruim verslagen, want dat dat geen supersnelle coureurs zijn daar is iedereen het wel over eens.
[..]
Over het algemeen blijkt de gave om heel hard te gaan met een F1-auto vrij stabiel. Je hebt wel eens dat een coureur weinig kan of juist alles kan met een bepaalde auto, maar snelle coureurs worden niet supersnel en supersnelle worden niet zomaar gewoon snel. Ik zie niet in waarom dat nu anders zou zijn omdat Kimi zo grappig is.
Kimi was een misrekening van Ferrari, die willen immers altijd een eerste en een tweede coureur, en hadden dan ook verwacht dat Kimi Massa tot tweede coureur zou degraderen. Dat kon hij overduidelijk niet en toen mocht hij opdonderen. Nu halen ze hem als tweede coureur.
Wie zou duurder zijn? Raikkonen of Massa?quote:Op woensdag 18 september 2013 15:23 schreef sasquatsch het volgende:
En waarom zouden ze bij Ferrari Kimi halen als hij niet in staat was om Massa te verslaan? Dan hadden ze net zo goed Massa kunnen behouden.
Nee, je hoeft mij geen woorden in de mond te leggen. Ik ben duidelijk genoeg.quote:Op woensdag 18 september 2013 15:23 schreef Wombcat het volgende:
Kortom: je gaat er vanuit dat Raikkonen relatief hetzelfde scoort tov Alonso als Massa, dus 40-50% haalt van het puntenaantal dat Alonso haalt.
Schumacher is altijd de snellere F1-coureur geweest van de twee. Dat Kimi in de modder ging spelen was omdat Ferrari hem gedumpt had, niet om beter te worden.quote:Op woensdag 18 september 2013 15:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een coureur kan beter worden als hij in andere disciplines heeft gereden. Michael Schumacher werd ook beter nadat hij Endurance gereden heeft, want in de F3 kon hij niet winnen van Frentzen. Na zijn Endurance carriere wel.
Het is ook lood om oud ijzer, zoals hun gezamenlijke seizoenen lieten zien. Massa was ietsje sneller, maar niet beslissend veel sneller. Massa heeft wel wat erg diepe dalletjes gehad, of het is publicitair beter, Kimi is immers zo populair dat mensen doen alsof hij supersnel is, of ze willen Alonso wat prikkelen. Na verloop van tijd is Massa immers wel wat erg een knechtje geworden.quote:En waarom zouden ze bij Ferrari Kimi halen als hij niet in staat was om Massa te verslaan? Dan hadden ze net zo goed Massa kunnen behouden.
Ja, precies, vandaar mijn conclusiequote:Op woensdag 18 september 2013 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, je hoeft mij geen woorden in de mond te leggen. Ik ben duidelijk genoeg.
Kimi niet sneller dan Massa? Hoe komt het dan dat ie op de 4e plek staat in de tussenstand en Massa op de 7e plek?quote:Op woensdag 18 september 2013 14:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Van stoa ga je niet harder autorijden, in tegendeel. Ik vind je voorspelling dan ook niet erg logisch. Alonso mag dan een mentaal zwakke huilebalk zijn die in de cruciale fases van het seizoen onder zijn eigen maat presteert, hij is wel erg snel. Kimi was in het verleden al niet sneller dan Massa, dus ik zie niet in waarom hij dat nu ineens wel zou zijn. En als je niet sneller bent dan Massa dan leg je het ruim af tegen Alonso.
Punten zijn niet alleen van snelheid afhankelijk. Dus dat verband is vrij indirect. Ik snap niet waarom je zo moeilijk doet.quote:Op woensdag 18 september 2013 15:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, precies, vandaar mijn conclusie
Hij zal hetzelfde presteren als Massa en dat zal je terug zien in de punten. Vloeit er logisch uit voort.
vandaar ook mijn vraag:quote:Op woensdag 18 september 2013 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, je hoeft mij geen woorden in de mond te leggen. Ik ben duidelijk genoeg.
quote:Op woensdag 18 september 2013 14:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat voor prutser moet Grosjean dan wel niet zijn?
Je hoeft je niet dommer voor te doen dan je bent.quote:Op woensdag 18 september 2013 15:34 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Kimi niet sneller dan Massa? Hoe komt het dan dat ie op de 4e plek staat in de tussenstand en Massa op de 7e plek?
Ik probeer me aan jouw nivo aan te passen, is wel lastig... zo laag ga ik normaal niet.quote:Op woensdag 18 september 2013 15:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je hoeft je niet dommer voor te doen dan je bent.
Omdat je anders weer je eigen (vage) definities aan gaat houden, waardoor er niets te bepalen is., Zoals je al gedaan hebt met je uitspraak net dat Raikkonen 2-3 tienden langzamer is op momenten dat het er volgens jou toe doet (kwalificatie en de rondes in de race waarbij niet gespaard wordt).quote:Op woensdag 18 september 2013 15:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Punten zijn niet alleen van snelheid afhankelijk. Dus dat verband is vrij indirect. Ik snap niet waarom je zo moeilijk doet.
Nee, sneller juist. Als hij niet bewusteloos was geraakt had hij immers wel geremd.quote:Op woensdag 18 september 2013 15:43 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik probeer me aan jouw nivo aan te passen, is wel lastig... zo laag ga ik normaal niet.
Je vergeet namelijk dat Massa destijds een ongeluk heeft gehad waardoor ie langzamer is gaan rijden.
Massa is nooit een supersnelle coureur geweest en Kimi ook niet, dat lieten ze allebei voor en na Massa's ongeluk zien.quote:Toen Kimi en Massa nog samen in een team zaten waren ze nog aan elkaar gewaagd, nu dus niet meer en is Kimi dus sneller.
Ik verwijt hem ook niks. Hij heeft het fabeltje dat hij zo'n supersnelle coureur zou zijn niet verzonnen. Maar Ferrari stuurt hem natuurlijk niet op betaald verlof om Alonso te halen omdat hij voldeed aan de verwachtingen.quote:Daarbij vergeet je ook dat Ferrari Kimi niet gedumpt heeft, ze hebben 'm betaald verlof gegeven waardoor ie "in de modder kon spelen".
Een paar miljoen krijgen om niet te rijden? ik denk dat een hoop mensen het zo zouden doen.
Ja, en? Dat maakt hem nog steeds geen supersnelle coureur.quote:Even een jaartje er tussenuit heeft Kimi ook goed gedaan, hij heeft prima gereden bij Lotus, zelfs 27 races achterelkaar in de punten gereden en sinds z'n aantreden bij Lotus was ie ook constant over de finish gegaan (al kwam er laatst een einde aan die reeks)
quote:Set in the golden era of Grand Prix Racing '1' tells the story of a generation of charismatic drivers who raced on the edge, risking their lives during Formula 1's deadliest period, and the men who stood up and changed the sport forever.
W00t, op de publieken nog wel.. Is daar een petrolhead geinfiltreerd?quote:Op woensdag 18 september 2013 18:45 schreef sasquatsch het volgende:
Morgen in EenVandaag (18.15 tot 18.45 op Nederland 1) een interview met Niki Lauda over de film Rush.
ik lig helemaal dubbel, als die zuiplap Alonso gewoon zoek rijdt, omdat Alonso niet meer gemotiveerd is en lekker aan het cashen is bij FERRARIquote:Op woensdag 18 september 2013 15:23 schreef Wombcat het volgende:
Kortom: je gaat er vanuit dat Raikkonen relatief hetzelfde scoort tov Alonso als Massa, dus 40-50% haalt van het puntenaantal dat Alonso haalt.
Is er ook een goede docu over het eind van de jaren 80/begin jaren 90? En dan bedoel ik niet de Senna films.quote:Op woensdag 18 september 2013 21:41 schreef sasquatsch het volgende:
En nog een film over de F1 die binnenkort uitkomt. Een documentaire over de F1 dit keer.
1 (2013) - IMDb
[..]
Wat is dit voor bullshit? Je ziet aan de T-cam toch welke coureur het is?quote:Formule 1 overweegt ban op vele nieuwe helm livery's
De Formule 1 speelt met het idee om het constante veranderen van de helm livery's door de coureurs in te dammen. Dat schrijft Bild. Een verbod zou het voor toeschouwers en televisiekijkers makkelijker moeten maken om de rijders van elkaar te onderscheiden.
Sebastian Vettel van Red Bull Racing is een meester in verschillende helm livery's hanteren, hij gebruikt elk weekend en bijna per sessie een andere kleurstelling. In Singapore heeft hij een soort discobal op zijn hoofd. Maar ook Lewis Hamilton heeft zijn vertrouwde gele helm ingeruild voor een wit exemplaar. Het is een komen en gaan van helmen tegenwoordig.
Daar moest maar eens een eind aan komen, vindt het technisch comité. Een voorstel is ingediend om coureurs toestemming te geven om voortaan één keer per jaar een andere helm te introduceren. Oud-coureur Niki Lauda is voorstander. "Een ban op de vele nieuwe helm livery's zou een goede ontwikkeling zijn. Zelfs ik kan de rijders op de baan amper uit elkaar houden."
quote:Op zaterdag 21 september 2013 13:05 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wat is dit voor bullshit? Je ziet aan de T-cam toch welke coureur het is?
twitter:NobleF1 twitterde op zondag 22-09-2013 om 10:36:01Caterham will stick with Renault power for the next three years. Full story soon reageer retweet
Ook lullig. Sparen voor 2014 met iemand zn geld die je er dan uit trapt.quote:Fernandes dicht Kovalainen grote kans toe om opnieuw te racen bij Caterham
Tony Fernandes, die nog altijd hoog aangeschreven staat bij Caterham, heeft verklaard dat Heikki Kovalainen mogelijk terugkeert op de grid in 2014. Dat zou ten koste gaan van Nederlander Giedo van der Garde, zijn sponsorgeld zou volgend jaar niet meer van belang zijn.
"We waren aan het sparen voor 2014," zei Fernandes. "Dit is hoe de Formule 1 helaas werkt, we moeten het budget in acht houden wanneer we een beslissing nemen." Gevraagd of Heikki Kovalainen terugkeert in 2014 na vier invalbeurten op vrijdagen antwoordde de Maleisiër: "de kans is groot".
Charles Pic zou vrij zeker zijn van zijn zitje voor 2014, dus Van der Garde zou plaats moeten ruimen mocht de Fin terugkeren.
Wat een open deur zeg, Giedo vervangt hem een jaar en zorgt voor geld, waarna Kovalainen hem weer vervangt als Caterham genoeg heeft. Triest, vooral als je kijk hoe Giedo dit seizoen gegroeid isquote:Op zondag 22 september 2013 12:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ook lullig. Sparen voor 2014 met iemand zn geld die je er dan uit trapt.![]()
![]()
Als hij volgend jaar weer een zak geld meeneemt is er misschien nog wel een andere optiequote:Op zondag 22 september 2013 12:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat een open deur zeg, Giedo vervangt hem een jaar en zorgt voor geld, waarna Kovalainen hem weer vervangt als Caterham genoeg heeft. Triest, vooral als je kijk hoe Giedo dit seizoen gegroeid is
Helemaal niks, dat is juist datgene wat het zo triest maakt.quote:Op zondag 22 september 2013 12:51 schreef bloodymary1 het volgende:
En wat is het nut eigenlijk, wat heeft die hele Heiki nou laten zien?
Hij zal wel wat beter kunnen dan die die andere 2 anders ga je niet als teambaas 10 miljoen aan inkomsten inleveren + nog een substantieel salaris er bovenop betalen.quote:Op zondag 22 september 2013 12:51 schreef bloodymary1 het volgende:
En wat is het nut eigenlijk, wat heeft die hele Heiki nou laten zien?
Niks. Hij is niet sneller dan Pic of vd Garde.quote:Op zondag 22 september 2013 12:51 schreef bloodymary1 het volgende:
En wat is het nut eigenlijk, wat heeft die hele Heiki nou laten zien?
Zonder die touche tegen de muur was hij sneller geweest dan Pic.quote:Op zondag 22 september 2013 12:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Wel leuk om te zien en horen hoe positief ze steeds bij de BBC zijn over Van der Garde. Gisteren Eddie Jordan ook weer.
Dat is blijkbaar niet meer genoeg in de F1, het draait allemaal om geld...quote:Op zondag 22 september 2013 12:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Wel leuk om te zien en horen hoe positief ze steeds bij de BBC zijn over Van der Garde. Gisteren Eddie Jordan ook weer.
Daar maakt Frijns meer kans op.quote:Op zondag 22 september 2013 12:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Zou hem wel eens in een echte wagen willen zien rijden.
Die twee in hetzelfde team, dat zou echt helemaal geweldig zijnquote:
Als hij zijn vader dan maar thuis laat, die hoef ik echt niet steeds in beeld met zijn domme klets. Maar dat zal op de BBC gelukkig toch wel meevallen.quote:Op zondag 22 september 2013 13:02 schreef Geralt het volgende:
[..]
Daar maakt Frijns meer kans op.
Het wachten is op Verstappen Junior denk ik.
Die is goed op weg om weer een Wereldtitel op zn naam te schrijven. Dit weekend als ik me niet vergis.
Die gaat het helemaal maken in de F1 over een paar jaar![]()
Beetje meer respect graag voor Neerlands succesvolste F1 coureurquote:Op zondag 22 september 2013 13:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Als hij zijn vader dan maar thuis laat, die hoef ik echt niet steeds in beeld met zijn domme klets. Maar dat zal op de BBC gelukkig toch wel meevallen.
Ja, ik weet het. Het was een prima coureur, maar als mens....quote:Op zondag 22 september 2013 13:07 schreef Geralt het volgende:
[..]
Beetje meer respect graag voor Neerlands succesvolste F1 coureur
Moet hij wel geld meenemen, anders kan hij net als Frijns aan de kant toekijken.quote:Op zondag 22 september 2013 13:02 schreef Geralt het volgende:
[..]
Daar maakt Frijns meer kans op.
Het wachten is op Verstappen Junior denk ik.
Die is goed op weg om weer een Wereldtitel op zn naam te schrijven. Dit weekend als ik me niet vergis.
Die gaat het helemaal maken in de F1 over een paar jaar![]()
of de vries, die al steun heeft van mclarenquote:Op zondag 22 september 2013 13:02 schreef Geralt het volgende:
[..]
Daar maakt Frijns meer kans op.
Het wachten is op Verstappen Junior denk ik.
Die is goed op weg om weer een Wereldtitel op zn naam te schrijven. Dit weekend als ik me niet vergis.
Die gaat het helemaal maken in de F1 over een paar jaar![]()
Móet die eerst beter presteren.quote:Op zondag 22 september 2013 13:57 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
of de vries, die al steun heeft van mclaren
Dan maken Vandoorne en/of Magnussen (als Mclaren Jr's) toch meer kans, die behalen tenminste wél resultaten in tegenstelling tot De Vries die pas 1 overwinning in de FR2.0 heeft.quote:Op zondag 22 september 2013 13:57 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
of de vries, die al steun heeft van mclaren
dat kun je wel zeggen ja. Dit ziet er ronduit gevaarlijk uit en dan zijn de waarschuwingen wel op haar plaatsquote:Op maandag 23 september 2013 11:11 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Blick heeft een filmpje geplaatst van hoe Webber precies werd opgepikt door Alonso. Het maakt de tik op de vingers die beiden hebben gekregen een stuk beter te begrijpen. Link
Dat maakt het al een stuk duidelijker, Alonso staat daar bijna midden op de baan.quote:Op maandag 23 september 2013 11:11 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Blick heeft een filmpje geplaatst van hoe Webber precies werd opgepikt door Alonso. Het maakt de tik op de vingers die beiden hebben gekregen een stuk beter te begrijpen. Link
Zekerquote:Op maandag 23 september 2013 11:11 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Blick heeft een filmpje geplaatst van hoe Webber precies werd opgepikt door Alonso. Het maakt de tik op de vingers die beiden hebben gekregen een stuk beter te begrijpen. Link
Het gaat niet helemaal lekker met dat bedrijf, gewoon duimen dat ze er volgend jaar niet meer zijn en RTL de rechten weer kan krijgen.quote:Op maandag 23 september 2013 11:41 schreef Breaker.Faker het volgende:
Film1 en Sport1 hebben een aanbieding beide abonnementen zijn de eerste 3 maanden 7,50 per maand.
Dit heeft weinig zin als je alleen sport1 wilt voor de formule1 alleen de GP van Zuid-Korea en de GP Abu Dhabi zijn nog te volgen via sport1 dit zijn toch meestal de saaiste races van de kalender. Met een saaie commentator helemaal als Albers naast kom zitten.
Ik denk dat FOX eerder de rechten koopt dan RTL...quote:Op maandag 23 september 2013 11:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat niet helemaal lekker met dat bedrijf, gewoon duimen dat ze er volgend jaar niet meer zijn en RTL de rechten weer kan krijgen.
Als ze het beter aanpakken dan Sport1 zal ik daar ok niet wakker van liggen, moeten ze natuurlijk wel met een normale prijs komen.quote:Op maandag 23 september 2013 11:56 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Ik denk dat FOX eerder de rechten koopt dan RTL...
Fox heeft meerdere sportzenders, waarvan 3 voor voetbal en 2 voor andere sporten. Formule 1 zou sowieso op een van de andere sportkanalen komen. Nadeel van Fox net zoals Sport1 is dat het achter de decoder zit, met misschien de mogelijkheid van een samenvatting op het open net, zoals nu bij Sport1 en Veronica. Dus veel verschil met nu zal het niet worden als het naar Fox gaat.quote:Op maandag 23 september 2013 12:09 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik denk het niet FOX is meer gericht op voetbal ik denk niet dat ze ook Fomule1 bij willen hebben.
En als FOX toch de formule1 koopt dan denk dat voetbal voor formule1 gaat is er dan tijdens de formule1 een voetbal wedstrijd dan gaat voetbal voor. En moeten we de gp in herhaling kijken. Laat de formule1 terug komen bij RTL7 ik hoop dat ze Olav Mol dan weer aannemen.
Ik weet niet hoe het nu zit maar dacht altijd dat FOX en SKY gelieerd waren, als dat zo is gewoon integraal SKY F1 overnemenquote:Op maandag 23 september 2013 11:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als ze het beter aanpakken dan Sport1 zal ik daar ok niet wakker van liggen, moeten ze natuurlijk wel met een normale prijs komen.
Fox en Sky zijn allebei van Rupert Murdoch, dus er is wel een verband. Integraal overnemen is wellicht minder handig, omdat je op die manier de mensen die niet goed genoeg Engels spreken niet over krijgt.quote:Op maandag 23 september 2013 12:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het nu zit maar dacht altijd dat FOX en SKY gelieerd waren, als dat zo is gewoon integraal SKY F1 overnemen
Denk je, ik denk dat het geen enkel probleem isquote:Op maandag 23 september 2013 13:00 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Fox en Sky zijn allebei van Rupert Murdoch, dus er is wel een verband. Integraal overnemen is wellicht minder handig, omdat je op die manier de mensen die niet goed genoeg Engels spreken niet over krijgt.
Voor jou en mij niet, maar er zijn genoeg mensen in Nederland die niet goed genoeg zijn in Engels om live commentaar mee te kunnen volgen. Die groep heeft weinig reden om een abonnement te nemen op Sky/Fox in plaats van op RTL Duitsland te kijkenquote:Op maandag 23 september 2013 13:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk je, ik denk dat het geen enkel probleem is
Ik vind die naam, Rupert Murdoch, altijd een beetje zo een naam alsof het een villain is in een of andere James Bond film ofzo. Geen idee waaromquote:Op maandag 23 september 2013 13:00 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Fox en Sky zijn allebei van Rupert Murdoch, dus er is wel een verband. Integraal overnemen is wellicht minder handig, omdat je op die manier de mensen die niet goed genoeg Engels spreken niet over krijgt.
Absurd. Engels zou een verplicht eindexamenvak moeten zijn.quote:Op maandag 23 september 2013 13:33 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Voor jou en mij niet, maar er zijn genoeg mensen in Nederland die niet goed genoeg zijn in Engels om live commentaar mee te kunnen volgen.
Engels is op de meeste scholen een verplicht eindexamen vak en wordt al vanaf groep 7 op de basisschool gegeven. De mensen spreken imho tegenwoordig beter Engels dan vroeger.quote:Op maandag 23 september 2013 23:22 schreef Geralt het volgende:
[..]
Absurd. Engels zou een verplicht eindexamenvak moeten zijn.
Wordt dat tegenwoordig uberhaupt nog wel gegeven op de basisschool?
Indien ja: 2 jaar eerder mee beginnen.
Als ik zo om me heen kijk verbaas ik me er soms gewoon echt over hoe slecht (of gewoon helemaal niet!) engels de mensen spreken
Elliott Carver, de schurk uit Tomorrow Never Dies, is deels op Murdoch gebaseerdquote:Op maandag 23 september 2013 23:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik vind die naam, Rupert Murdoch, altijd een beetje zo een naam alsof het een villain is in een of andere James Bond film ofzo. Geen idee waarom
Is het, maar dat betekent niet dat mensen er goed in zijn. Wiskunde is ook verplicht, en er zijn genoeg mensen die niet goed kunnen rekenen. Daarnaast kijken niet alleen jongeren die veel met Engels in aanraking komen naar Formule 1, maar ook redelijke wat oudere luiquote:Op maandag 23 september 2013 23:22 schreef Geralt het volgende:
[..]
Absurd. Engels zou een verplicht eindexamenvak moeten zijn.
Wordt dat tegenwoordig uberhaupt nog wel gegeven op de basisschool?
Indien ja: 2 jaar eerder mee beginnen.
Als ik zo om me heen kijk verbaas ik me er soms gewoon echt over hoe slecht (of gewoon helemaal niet!) engels de mensen spreken
In mijn eigen ervaring was Engels ook zo'n vak. Je had de groep die geen fuck deed en gemiddeld toch wel op een 8 of hoger uitkwam, en de groep die er hard aan moest trekken om überhaupt een voldoende te krijgen.quote:Op maandag 23 september 2013 23:25 schreef Geralt het volgende:
Jamaar wiskunde snap je of niet en zelfs zonder talenknobbel kan je engels wel relatief makkelijk leren lijkt me.
zit ie nog niet in het bejaardenhuis?quote:Op maandag 23 september 2013 23:31 schreef Geralt het volgende:
Wat doet Huub Rothengatter bij Jos en Max Verstappen in Frankrijk?
Ow god nee, blijf uit de buurt lulhannes!![]()
Rush? 3 oktober pasquote:Op dinsdag 24 september 2013 17:59 schreef THEFXR het volgende:
Heeft iemand al die film gezien over Lauda?
komende zaterdag is juist de voorpremièrequote:Op dinsdag 24 september 2013 18:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ooh, een maat belde mij dat ie bijna uit de bioscoop was, alleen zaterdag draaide ie nog
ja daarom, is wel even een stomp waard, dacht ik zoquote:Op dinsdag 24 september 2013 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
komende zaterdag is juist de voorpremière
gewoon hem de grindbak in schoffelenquote:Op dinsdag 24 september 2013 18:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja daarom, is wel even een stomp waard, dacht ik zo
Dan ga ik hem zien.quote:Op dinsdag 24 september 2013 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
komende zaterdag is juist de voorpremière
Het gemiddelde niveau van het Engels van Nederlanders mag dan niet bijster hoog liggen, maar kan jij mij drie landen noemen die het beter doen? Landen waar Engels een (semi-)officiële taal is of die een voormalige Britse kolonie zijn tellen niet mee.quote:Op maandag 23 september 2013 23:22 schreef Geralt het volgende:
[..]
Absurd. Engels zou een verplicht eindexamenvak moeten zijn.
Wordt dat tegenwoordig uberhaupt nog wel gegeven op de basisschool?
Indien ja: 2 jaar eerder mee beginnen.
Als ik zo om me heen kijk verbaas ik me er soms gewoon echt over hoe slecht (of gewoon helemaal niet!) engels de mensen spreken
quote:Mark Webber’s 10-place grid penalty has put a focus on the ‘three strikes’ system, introduced to give some meaning to the previously rather pointless awarding of reprimands.
Webber was unlucky enough to be the only driver to already have two in his 2013 account. So who else has earned one this year and thus has to be a little careful over the remaining six races? Here’s the full list, in alphabetical order.
F Alonso, Stopping on the track (Singapore, Race)
J Bianchi, Failing to stop for the weighbridge (GB, Qualifying)
V Bottas, Failure to slow for yellow flags (Canada, FP1)
P Di Resta, Causing a collision (Italy, Race)
L Hamilton, Failure to enter the pit lane correctly [bollard] (Belgium, FP2)
C Pic, Re-joining the track in an unsafe manner (Belgium, FP2)
K Raikkonen, Below minimum time for SC lap (Monaco, Race)
N Rosberg, Failure to slow for yellow flags (GB, Race)
A Sutil, Driving unnecessarily slowly in the pit entry (Australia, Qual)
In addition Lotus has two reprimands, for an unsafe release in FP2 at Silverstone, and because a team member (actually a Renault engineer) was not wearing a helmet during Romain Grosjean’s stop in Singapore. Although there is no totting up system for teams a repeat of a similar offence could earn a stiffer penalty.
quote:The FIA says that the new Concorde Agreement has come into force, and that it provides for a boost in funds for the governing body.
The news comes as the World Motor Sport Council gathering kicks off in Dubrovnik and the timing gives Jean Todt a handy PR boost as the election battle begins to ramp up.
A statement said: The agreement reached by the FIA and the Formula 1 Group in July 2013, setting out the framework for implementation of the Concorde Agreement for the period 2013 – 2020, has now come into force, following the approval of the respective governing bodies of the signatory parties.
This agreement provides the FIA with significantly improved financial means to pursue its regulatory missions and to reflect the enhanced role undertaken by the FIA in the Motor Sport. The parties have agreed a strong and stable sporting governance framework which includes the Formula 1 Group, the FIA and the participating teams. The agreement lays down solid foundations for the further development of the FIA Formula One World Championship. Now that the agreement is operative, the parties will move towards the conclusion of a multi-party Concorde agreement.
The last point suggests that dealings with the teams are not yet complete, contrary to what was previously understood.
Jean Todt said: “We can be proud of this agreement, which establishes a more effective framework for the governance of the FIA Formula One World Championship. The FIA looks forward to continuing to fulfill its historic role as the guarantor of both regulation and safety in F1 for many years to come.”
Bernie Ecclestone added: “I am very pleased that the agreement between the FIA and the Formula 1 Group has been concluded.”
Meanwhile presidential candidate David Ward offered the following response: “The final conclusion of the negotiations over the Concorde Agreement is a very positive development for the FIA. This is a solid achievement by Jean Todt and I congratulate him for it. The question now is what will the new resources from Concorde be used for? The answer should be for investment in ‘grass roots’ development of motor sport.
“In my manifesto I have proposed to ‘use all the revenue in excess of regulatory costs of the F1 Championship for investment in motor sport safety, sustainability, solidarity funding of ASN development programmes, and for training of officials and volunteers. Jean Todt has yet to publish a manifesto or explain how he will use the new funds now available to the FIA. Sooner rather than later this should be made clear to the FIA membership.”
quote:Formula One racing’s governing body, the FIA, has published the calendar for the 2014 world championship following a meeting of its World Motor Sport Council in Croatia on Friday. It features four additions to the 2013 schedule - New Jersey, Austria, Russia and Mexico - with three Grands Prix - Korea, New Jersey and Mexico - listed as provisional.
The New Jersey round will be the second of three races on consecutive weekends, sandwiched between Monaco in late May and Canada in early June. It will take place on a temporary street circuit along the Hudson River in Weehawken and West New York, with the New York City skyline as its backdrop.
The Austrian round in late June will be staged at Spielberg’s Red Bull Ring, formerly known as the A1-Ring, which previously hosted the race between 1997 and 2003. The venue began life as the Osterreichring, home to the Austrian Grand Prix for 18 consecutive years from its inception in 1970.
An all-new circuit in Sochi, home to the 2014 Winter Olympic Games, will be the site of the inaugural Russian Grand Prix at the start of October. At 5.9 kilometres, the Sochi Olympic Park Circuit will be longer than all but two tracks on the current F1 calendar (Spa-Francorchamps in Belgium and Silverstone in Great Britain).
November will see the return of Mexico to the F1 calendar, at the same venue which staged the country’s last Grand Prix in 1992 - Mexico City’s Autodromo Hermanos Rodriguez.
The 2014 calendar in full:
16/03 Australia
30/03 Malaysia
06/04 Bahrain
20/04 China
27/04 Korea (provisional)
11/05 Spain
25/05 Monaco
01/06 America, New Jersey (provisional*)
08/06 Canada
22/06 Austria
06/07 Britain
20/07 Germany
27/07 Hungary
24/08 Belgium
07/09 Italy
21/09 Singapore
05/10 Russia
12/10 Japan
26/10 Abu Dhabi
09/11 USA, Austin
16/11 Mexico (provisional*)
30/11 Brazil
* subject to circuit approval
quote:...
The World Council has also addressed the tender process for single suppliers to F1 – confirming that it and not Bernie Ecclestone makes the ultimate call. In this new process, the FIA will be confirmed as the body in charge of conducting the tender process. The Commercial Rights Holder will be entitled to run the commercial negotiations with potential suppliers, with a view to the selected single supplier being officially appointed by the WMSC.
In order to cover the transition period and considering the contracts already settled by FOM and the Teams with Pirelli, the WMSC today confirmed that Pirelli may continue to supply tyres to competitors in the FIA F1 World Championship, subject to the requisite technical and safety standards of the FIA being met.
quote:F1's major teams reportedly oppose moves to appoint a single fuel supplier.
Last week after the meeting of the World Motor Sport Council, it emerged that the new Concorde Agreement paves the way for a single supplier of fuel in future.
The FIA will be "in charge of conducting the tender process", the governing body's media statement said, with Bernie Ecclestone "entitled to run the commercial negotiations with potential suppliers".
But according to Germany's Sport Bild on Wednesday, the big teams are not happy about this development.
That's because they all have separate and lucrative deals in place with major oil corporations: Ferrari with Shell, Renault with Total, Mercedes with Petronas, McLaren with Mobil.
But if, for example, Total is selected as F1's sole fuel supplier, that would cost Ferrari its EUR 25 million deal with Shell, Mercedes its 30m Petronas deal, and so on.
The FIA announced last Friday that it has now signed up to the new Concorde Agreement with the commercial rights holder, led by Ecclestone.
And separately, the teams - even Marussia, according to The Times newspaper - all now have financial deals in place with the F1 chief executive.
But before the actual tripartite Concorde Agreement is in force, the teams have to sign up, and Sport Bild said the new fuel issue could be a fly in the ointment.
Alsof een bedrijf zich wil profileren voor iets wat "misschien" niet van hun is. En alsof een bedrijf iets in de F1 wil doen zonder dat het publiek weet dat ze het doen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 01:49 schreef SiGNe het volgende:
Zoiets zou alleen kunnen als de echte leverancier onbekend blijft zodat de sponsorende bedrijven nog kunnen zeggen dat het hun brandstof is.
Of een mix van de merken.
Maar waar gaat dat geld heen dat met zo'n contract is gemoeid?
Vloeit dat terug naar de teams (liefst de teams die het financieel aal moeilijk hebben) of gaat dat naar de organisatie (en Bernie)?
Dat laatste is natuurlijk uit den boze en een vernietiging van de F1.
Het lijkt me verstandiger als ieder team voor zichzelf te bepaalt welke brandstof ze willen tanken, niet alleen vanwege de sponsordeals maar ook omdat het natuurlijk een goede reclame is voor elk bedrijf.
Als economische belangen spelen houden ze het zoals het nu is.
Een bedrijf wil zich niet profileren voor iets dat niet van hun is tenzij ze kunnen zeggen dat het van hun is zonder dat daar enkel bewijs voor is.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 02:24 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Alsof een bedrijf zich wil profileren voor iets wat "misschien" niet van hun is. En alsof een bedrijf iets in de F1 wil doen zonder dat het publiek weet dat ze het doen.
Maar laat ze het maar lekker doorzetten, kijkende naar de trend van de laatste jaren is dat helemaal geen slecht idee voor Berie & co., maar dan wordt 't tijd dat ze de naam wel gaan veranderen.
van "Formula 1" naar "World Endurance Single-Seated Spec-Racing Championship" ofzo
Ga ik volgende week ff heen denk ik.quote:
Hij was minder dan gehoopt... ik zag net zoveel tieten als race auto's....quote:
quote:Sauber will continue using Ferrari engines next year, the team has announced.
The team said on Friday the deal was for “supply of the complete powertrain, including engine, gearbox and ERS [Energy Recovery System] in a multi-year agreement”.
Team principal Monisha Kaltenborn said: “We are pleased to extend our technical partnership with Ferrari taking Sauber into the new era of engines that starts in 2014.”
“Ferrari has been a long standing partner of the team, first from 1997 to 2005 and then again from 2010 onwards. We are proud to extend our relationship with such a prestigious and renowned brand and look forward to entering the 2014 season with a strong and reliable partner like Ferrari.”
Sauber are the final team to confirm their choice of engine supplier next year.
Aangepast. Normaal gesproken maak ik dit soort fouten niet.quote:
ehhh ...quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Aangepast. Normaal gesproken maak ik dit soort fouten niet.
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:20 schreef sasquatsch het volgende:
FIA verbied een Pirelli test van McLaren
Niet ondat ze niet zouden mogen testen, maar omdat de test op het circuit van Austin plaats zou vinden een paar weken voordat daar de GP is.
quote:
quote:Mercedes team principal Ross Brawn is set to leave the German outfit for McLaren at the end of the season, according to Sport Bild (German).
The report suggests Brawn will be replaced by former McLaren technical director Paddy Lowe, who joined Mercedes as an executive director earlier this year.
Brawn previously won seven world titles alongside Michael Schumacher with Benetton and Ferrari, where he worked as technical director and devised race strategies.
In 2009 he followed that success as team principal of his own Brawn team, where British driver Jenson Button led the debutant outfit to world championship success.
The report suggests Brawn is now set to work with McLaren and Japanese engine manufacturer Honda, which will supply engines from the 2015 season, when the British company's ties with Mercedes will end.
Any move would reunite Brawn with former driver Button at the Woking-based outfit from next season, with the team hoping to recover from what has been a disappointing 2013 season thus far.
With technical requirements set to undergo another big change ahead of 2014, as discussed by McLaren sporting director Sam Michael, per Formula1.com, the capture of Brawn would be a major boost for the British outfit.
Team principal Martin Whitmarsh is keen to recruit a top partner for Button, with Fernando Alonso recently mentioned according to the Telegraph's Tom Cary. Added to Brawn's reported arrival, McLaren looks set to make big moves this winter as it seeks to advance from this season's lowly fifth place.
Per Autoweek.com, McLaren announced losses of $5 million for the 2012 season last week, but that will not deter the team from making bold moves as it attempts to return to the top of the sport.
For Mercedes, Brawn's exit would be the latest move in a reshuffle of the team's management, after what has been a disappointing season.
Having showed signs of promise at various stages of the campaign, it has been unable to challenge the supremacy of Red Bull and is now competing with Ferrari for second place in the title race.
Executive director Toto Wolff recently told NBC Sports that the team was "disappointed" with recent results and the hope will be that, despite the loss of Brawn's experience, a change of leadership will bring success to the German manufacturer.
Ross Brawn, Mercedes team principalquote:Op maandag 7 oktober 2013 13:56 schreef Meike26 het volgende:
*Al vraag ik mij af wie er verantwoordelijk was voor het geblunder tijdens deze race in Korea. Hamilton had er gewoon weer voorbij gemoeten en even snel een pitstopje maken voordat Rosberg binnen kwam met neuswissel. Lijkt mij geen Brawn-taktiek, die man is wel wat slimmer dan dat.
Teveel kapiteins op een schip werkt niet, is bij Mercedes ook het geval, zou bij McLaren hetzelfde zijn, Ross moet lekker gaan rentenieren van zijn dik verdiende BrawnF1 centjesquote:Op maandag 7 oktober 2013 13:56 schreef Meike26 het volgende:
Laat het maar gebeuren ja.. Ik wil die McLarens in 2015 zeker weer op het podium zien. Brawn is daar een handig hulpstukje in![]()
*Al vraag ik mij af wie er verantwoordelijk was voor het geblunder tijdens deze race in Korea. Hamilton had er gewoon weer voorbij gemoeten en even snel een pitstopje maken voordat Rosberg binnen kwam met neuswissel. Lijkt mij geen Brawn-taktiek, die man is wel wat slimmer dan dat.
twitter:joesaward twitterde op donderdag 10-10-2013 om 10:43:07A new deal for Brazil http://t.co/Z8TG3SIK4W reageer retweet
Maxquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:58 schreef JohnB52 het volgende:
En dan nog wat positief nieuws:
http://m.gpupdate.net/nl/(...)im-met-formule-auto/
Dat lijkt me welquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:46 schreef Geralt het volgende:
Zelfmoord vraagteken? Dat zal toch niet aan complicaties zijn nog wel?
Dit was vandaag een jaar geleden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Lijkt me toch wel complicaties ja.
Misschien heeft het wel helemaal niks met het ongeluk te maken.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:46 schreef Geralt het volgende:
Zelfmoord vraagteken? Dat zal toch niet aan complicaties zijn nog wel?
Misschien niet en misschien wel. Met het statement van de familie weten we dat niet. Ze zijn alleen blij dat ze haar nog anderhalf jaar in haar midden hebben mogen hebben.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien heeft het wel helemaal niks met het ongeluk te maken.
Lijkt dus vooralsnog niets te maken te hebben met haar ongeluk?quote:Spaanse autoriteiten melden dat De Villota hoogstwaarschijnlijk een natuurlijke dood gestorven is.
Een hartaanval zou de oorzaak zijn.
quote:Maria de Villota death a consequence of Marussia F1 crash injuries
Maria de Villota died as a consequence of the injuries she suffered in her Marussia Formula 1 test crash, according to her family.
The Spaniard had suffered massive head injuries and lost her right eye when she collided with a team support truck during a straightline test at Duxford Aerodrome in July 2012.
De Villota, who was 33, was found dead in a hotel room in Seville on Friday morning.
Maria de Villota obituary: 1980-2013
She had recovered from her injuries sufficiently to undertake extensive charity work, as part of which she attended this year's Spanish Grand Prix, and was due to launch her autobiography on Monday.
A statement read by de Villota's sister Isabel said the family had been informed that her death was a legacy of her injuries last year.
"Maria left us while she was sleeping, approximately at 6am, as a consequence of the neurological injuries that she suffered in July of 2012, according to what the forensic doctor has told us," said the family statement.
"Maria is gone, but she has left us a very clear message of joy and hope, which is helping the family move on in these moments."
She will be buried in Madrid "in the most strict intimacy."
A former sportscar and touring car racer, de Villota eventually focused on single-seaters. She competed in Superleague Formula and tested a 2009 Renault for Lotus in 2011 before becoming Marussia's test driver last season.
quote:Caterham launches Moto2 team for 2014, signs Josh Herrin
Caterham has announced that it will field a Moto2 team in 2014 as it moves into motorcycle racing.
The Formula 1 squad and sportscar manufacturer will partner with chassis-builder Suter to field a two-bike squad next year, and has signed AMA Superbike champion Josh Herrin as its first rider.
The Moto2 announcement is a precursor to Caterham's move into road bike production.
Caterham Group co-chairman Dato' Kamarudin Bin Meranun said the announcement of the Moto2 was just the first step in the firm's motorcycle ambitions.
"We will be making more announcements in due course on the second rider who will join Josh, and providing more details on our team structure and goals," he said.
"For now, we can say that we will be on the grid from 2014 with the experienced hand of Johan Stigefelt as our team manager, and this is just the start of our ambitions on two wheels.
"We announced in November 2012 that Caterham Cars is now in a joint venture with Renault to build a new range of road cars, and we will soon be making further announcements about our plans for taking Caterham's two wheeled interests from the track to the road."
Caterham boss Tony Fernandes' AirAsia business has been a long-time motorcycle racing sponsor and will continue to back Malaysian Moto3 rider Zulfahmi Khairuddin.
Dit lees ik ook lekker op tijdquote:Op zondag 13 oktober 2013 20:32 schreef THEFXR het volgende:
Hunt VS Lauda: De Grootste Rivalen In De Formule 1
RTL 7
22:00 - 23:05 uur
Met zulke genen is wel wel logisch dat ie het zo goed doet in de race-sport, ma oud-karter en pa oud-F1 coureur...quote:Op maandag 14 oktober 2013 00:03 schreef Marks het volgende:
Toch soort F1 nieuws,
ex vrouw Verstappen hard gecrasht op Zandvoort vandaag http://www.telegraaf.nl/t(...)tappen_crasht__.html
Je kan beter op de link klikken, dan zie je tekst en meerdere plaatjes die de werking uitleggen. Dit plaatje komt uit de technical regulations voor 2014.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:50 schreef Geralt het volgende:
Beetje erg klein plaatje. Zelfs als ik er op klik heb ik het idee dat ik een nieuwe bril moet hebben
15 jaar is niet zo lang?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:29 schreef 4-elements het volgende:
Wordt nog een heel gevecht om het zitje bij Marussia. McLaren probeert steeds fanatieker Kevin Magnussen daar te slijten, terwijl Max Chilton ook nog steeds denkt een kans te maken om daar te blijven.
btw, Jan Magnussen werd dan wel jong vader bedenk ik me net. Zo lang is hij zelf nog niet verdwenen uit de F1. Hij is zelf pas 40, zijn zoon 21. Zouden samen kunnen rijden in de GT's
1998 lijkt als de dag van gisteren. Of ik word gewoon oud, dat kan ookquote:
Ja zeker, maar heel erg veelbelovend klinkt het allemaal nietquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 14:59 schreef Beach het volgende:
Eerst maar eens afwachten hoe het op de baan klinkt ipv zo te beoordelen.
Sterker nog, wat mij betreft kunnen ze nog beter met de oude BRM V16's gaan rijden.quote:
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:37 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja zeker, maar heel erg veelbelovend klinkt het allemaal niet
Ik wil de V12's terug man!
Wat een stofzuigerquote:
2 woorden: Afgrijselijk enquote:
Je kan het blijven roepen, maar gebeuren zal het niet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:37 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja zeker, maar heel erg veelbelovend klinkt het allemaal niet
Ik wil de V12's terug man!
Vast en zeker.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:37 schreef Hawaii_Tim het volgende:
De V6-turbo went, zoals eerder de V10 en de V8 ook wenden.
Voor mij ook niet. Zeker niet zelfs. Maar dan mag ik het nog wel jammer vinden.quote:Het andere geluid zal voor mij niet de reden zijn om niet meer te kijken
Het is gewoon minder tof. Dat wil niet zeggen niet tof. Maar minder tof. En minder tof is jammer.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je kan het blijven roepen, maar gebeuren zal het niet.
En zo erg is het niet. Ik heb de turbo's in de jaren '80 meegemaakt (o.a. op Zandvoort) en kan je verzekeren dat het nog steeds hard klinkt. Misschien niet zo als een V12 of V16, maar je hebt nog steeds oordoppen nodig als je er naast staat.
Duidelijk. Dat stuurtje had ie dus al.quote:We interfaced the system with Giedos current steering wheel.
Die maakten wel meer toeren dan de huidige generatiequote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je kan het blijven roepen, maar gebeuren zal het niet.
En zo erg is het niet. Ik heb de turbo's in de jaren '80 meegemaakt (o.a. op Zandvoort) en kan je verzekeren dat het nog steeds hard klinkt. Misschien niet zo als een V12 of V16, maar je hebt nog steeds oordoppen nodig als je er naast staat.
Hij heeft wel de verkeerde kleding aan...quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 12:19 schreef Geralt het volgende:
Ik vraag me trouwens af welk stuurtje hij op die base heeft zitten.
http://simsteering.com/products.html
Hier staat ie niet bij in elk geval
=edit=
[..]
Duidelijk. Dat stuurtje had ie dus al.
Maar rijdt wel in zn eigen auto. Dat dan weer wel.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 12:31 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Hij heeft wel de verkeerde kleding aan...
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 12:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die maakten wel meer toeren dan de huidige generatie
OK er is dus nog hoopquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 12:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Juist minder. Toen ik naar Zandvoort ging hadden de turbo motoren zo'n 11.000 toeren. In 1988 hadden de Honda's 12.500 toeren en de turbo's in 2014 zullen zo'n 15.000 toeren hebben. Pas na 1994 kwamen de (atmosferische) motoren boven de 15.000 toeren uit.
Pure sound van de "oude" turbo's is aardig vergelijkbaar volgens mij, en daar verlangen "we" toch allemaal zo naar terug?quote:
Een arc g27-e was het geweest.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 12:19 schreef Geralt het volgende:
Ik vraag me trouwens af welk stuurtje hij op die base heeft zitten.
http://simsteering.com/products.html
Hier staat ie niet bij in elk geval
=edit=
[..]
Duidelijk. Dat stuurtje had ie dus al.
Cool. Ken je hem of wat?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:30 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Een arc g27-e was het geweest.
@vosss, net ff gevraagd, het is iracing1 met n paar plug-ins en custom made f1 physics
ik denk dat het in het echt sowieso wel meevalt, op vol volumequote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:37 schreef Hawaii_Tim het volgende:
De V6-turbo went, zoals eerder de V10 en de V8 ook wenden. Het andere geluid zal voor mij niet de reden zijn om niet meer te kijken
Sowieso vind ik t huidige geluid op tv niet echt tot z'n recht komen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:16 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik denk dat het in het echt sowieso wel meevalt, op vol volume
Euhm, ja dat bedoelde ik ook. Geen idee waarom ik dat typtequote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:37 schreef Geralt het volgende:
Ow ik lees op zn twitter (waar ik nog altijd geen zak van snap, zal wel de leeftijd zijn) dat het rFactor 1 is en niet iRacing.
Omdat het een goeie simracer is waarschijnlijkquote:Op maandag 21 oktober 2013 13:29 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Euhm, ja dat bedoelde ik ook. Geen idee waarom ik dat typte
Wat betreft online racen is het 'helaas' ongeevenaard. rFactor, rFactor2 (waar je jaarlijks voor moet betalen voor online), NetKar, Live For Speed, het is allemaal dramatisch online.quote:Op maandag 21 oktober 2013 13:30 schreef Geralt het volgende:
[..]
Omdat het een goeie simracer is waarschijnlijk
Ik gebruik het al jaren njiet meer. Het idee van elke maand betalen staat me totaal niet aan.
Hoezo? enkele weken terug nog iemand overleden eraan....quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:01 schreef Marks het volgende:
Iets waar ik ook al vaak voor ´´waarschuw´´ hier op dit forum, wat Davidson zegt over F1: het is te veilig
http://www.gpupdate.net/n(...)-te-veilig-geworden/
Sorry hoor, maar ik vind dat wel een achterlijk opmerking van iemand die een collega verloren heeft in dezelfde race als waar hij aan meereed dit jaar. En diezelfde race een jaar eerder heeft hij zijn rug op 2 plaatsen gebroken.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:01 schreef Marks het volgende:
Iets waar ik ook al vaak voor ´´waarschuw´´ hier op dit forum, wat Davidson zegt over F1: het is te veilig
http://www.gpupdate.net/n(...)-te-veilig-geworden/
Ik denk dat hij het specifiek over F1 circuits heeft.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:55 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik vind dat wel een achterlijk opmerking van iemand die een collega verloren heeft in dezelfde race als waar hij aan meereed dit jaar. En diezelfde race een jaar eerder heeft hij zijn rug op 2 plaatsen gebroken.
Ja ja, Anthony circuits zijn veel te veilig
Het bronartikel schetst een iets ander beeld. Davidson erkent dat de circuits veiliger zijn geworden, maar ook dat dat als keerzijde heeft dat de coureurs gevaarlijker zijn gaan rijden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:55 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik vind dat wel een achterlijk opmerking van iemand die een collega verloren heeft in dezelfde race als waar hij aan meereed dit jaar. En diezelfde race een jaar eerder heeft hij zijn rug op 2 plaatsen gebroken.
Ja ja, Anthony circuits zijn veel te veilig
En even laterquote:The problem is, the safer the circuit becomes the more ruthless the driving becomes. So today there is such little respect for each others' safety on the track. They feel like they can bang wheels in a straight line, but 'the car is mega-safe – it will take it' is the belief and therefore you get this crazy, almost borderline reckless driving coming into play.
Conlusie: rijders zijn te veel gewend aan veilige circuits, rijden daardoor gevaarlijker waardoor ze eerder in de problemen komen en als het zo ver is, weten ze er niet goed mee om te gaan. Dat is een heel ander verhaal dan 'Formule 1 moet gevaarlijker, want da's tof'quote:"Knowing there is virtually no consequence to running wide has made drivers think they are invincible," he said. "We are nurturing young drivers who don't know what to do if they encounter a low-grip surface."
Als je een keer een andere klasse dan de F1 wilt bezoeken dan kan ik je in elk geval de diverse 1000km van xxx aanraden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:54 schreef Meike26 het volgende:
Volgend jaar eindelijk eens naar een WTCC race ? I hope so
Ben ik met je eens. Formule1 is formule1 niet meer.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:54 schreef Meike26 het volgende:
Helemaal waar inderdaad. Die Herman Tilke heeft een naam opgebouwd waar hij nooit meer vanaf komt. Maar anderzijds is dat ook de schuld van de commerciele sport die het geworden is. Het gaat allang niet meer om de sport, het gaat om de kijkcijfers.
Ik zeg het niet graag, maar ergens hoop ik op een failliet verklaring van de sport of dat er iets anders binnen de FIA/Foca gaat gebeuren waarom de huidige F1 moet stoppen. Een frisse wind door de sport, kleiner, toegankelijk en terug naar het pure racen, zonder de veiligheid te verliezen die ze de afgelopen 20 jaar hebben opgebouwd. Maar het is al lang niet meer de sport waar de allerbeste coureurs van de wereld rondrijden.
De wagentjes die we volgend jaar gaan zien met grasmaaier geluid en enkele uitlaat gaat er imo een hoop verloren aan het geen waar F1 voor staat. Het is een semi-cup geworden waar ze alsmaar meer en meer bizarre regeltjes verzinnen om het spannend en gelijkwaardig te maken voor de tv kijker.
Waar zijn de jaren gebleven dat ik niet van de tv af te slaan was... Het boeit mij steeds minder die F1. Volgend jaar eindelijk eens naar een WTCC race ? I hope so
Idd, daar heb ik de beslissing al van genomen dat ik komend jaar naar de 6 uurs van Spa ga. Tis dat de laaste paar 6 uurs races van het WEC op zo'n kut tijdstippen waren, anders was ik niet van de buis te slaanquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:03 schreef Geralt het volgende:
Als je een keer een andere klasse dan de F1 wilt bezoeken dan kan ik je in elk geval de diverse 1000km van xxx aanraden.
Ook elk jaar weer machtig op Spaquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:27 schreef JohnB52 het volgende:
Ik ben.vorig jaar naar een WSR evenement geweest, vond de WSR 3.5 karretjes toch bruter klinken dan de RBR die daar was...
Maargoed. WSR is volgend jaar ook weer op de Nürburgring en op Spa. Denk dat ik wel een vd 2 ga bezoeken
*wordquote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:25 schreef caspervc het volgende:
Niet alleen zijn de circuits veiliger geworden, ook de regeldrift slaat wmb door.
Elke (bijna) botsing wordt onderzocht, er worden straffen uitgedeeld, gridstraffen, boetes, drive thru's.. alles, maar dan ook alles wordt onderzocht. Daar wordt ik ook een keer vierkant van...
Nee, maar ze meten wel met 2 maten. In de GP van Zuid Korea ook. Op beeld is het niet gezien, maar Giedo kreeg al vrij vroeg in de race een Drive through omdat hij een voordeel gehad zou hebben bij het buiten de lijnen rijden. Dit is wat er volgens Giedo gebeurt is :quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:22 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
*word
Van mij mag alles onderzocht worden, zolang er maar geen onterechte straffen worden uitgedeeld, dat gebeurt dan ook niet zo vaak.
Later in die race had Perez overduidelijk voordeel van een buiten de baan actie en zijn actie werd beoordeeld ná de race. Niet omdat Giedo een Nederlander is dat ik dit betwist, ik vond het op zich al opmerkelijk zonder de beelden van Giedo gezien te hebben en die actie van Perez, dat er 2 verschillende manieren zijn geweest op het eventueel bestraffen van een rijder.quote:Giedo van der Garde had zondag in de Grand Prix van Zuid-Korea zijn beste klassering van dit jaar in de Formule 1 in zicht. De Nederlander eindigde in zijn Caterham als 15de, maar de 13de plaats was mogelijk geweest.
'Ik zat er dicht bij. Zonder die 'drive through penalty' was het misschien gelukt', zei de autocoureur na de race. 'Uiteraard is dat wel frustrerend, maar het laat wel zien dat het spannend is en dat is goed voor mijn motivatie.'
'VDG' kende een uitstekende start op het Korea International Circuit in Yeongam. Hij rukte op van de 20ste naar de 15de positie. Even later moest de rookie uitwijken voor een slippende Felipe Massa (Ferrari): 'Ik moest helemaal buitenom om contact met nog een paar andere auto's te voorkomen. Volgens mij duwde ik niemand van de baan.' De wedstrijdjury zag het anders en liet de Nederlander voor straf een extra rit door de pitstraat rijden. Hij zakte daardoor van de 12de naar de 22ste en laatste positie.
Van der Garde kreeg in het vervolg van de race de opdracht de concurrenten van Marussia te achterhalen. Hij slaagde erin zowel Jules Bianchi als Max Chilton voorbij te streven. Hij maakte daarbij dankbaar gebruik van de twee onderbrekingen in de wedstrijd, waarin de safety car voor het veld uitreed. 'Vooral mijn pitstop in de eerste ronde van de safety car was goed. Die hielp mij om voorbij Chilton te komen. Dat was teamwork dat ik zeker moet vermelden, want het is van wezenlijk belang is dit soort races.'
Omdat het dan geen GT meer is. Staat voor GranTurismo = grote afstand vrij vertaald. Een race van 2 uur is dan niet leuk meer. Lekker zo houden die 6, 12 en 24 uurs races en Ziggo + UPC vragen of Motors TV eindelijk eens in het basispakket komt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:25 schreef nils7 het volgende:
Waarom past de FIA de GT niet aan naar F1 achtige races/opzet.
Je kan mij niet wijsmaken dat de tribunes niet volstromen met Ferrari's Lambo's, Porsches, GTR's, Vipers, Corvettes.
Alleen nu zijn die races lastig te volgen door de Endurance-achtige insteek.
Gewoon kwali op zaterdag en een race op zondag. Zorg dat ze wat meer power mogen krijgen dat t richting de DTM gaat of erover qua snelheid (mits ze daar al niet op zitten).
Ik heb dat nooit begrepen dat gezeur daarover.quote:Renault waarschuwde al voor te laag minimumgewicht
Gepubliceerd op 24 Oct 2013 09:37
Renault heeft de teams en de andere motorleveranciers lang geleden reeds gewezen op mogelijke problemen met het minimumgewicht voor 2014, maar die signalen zijn genegeerd. Nu maken de langere en zwaardere rijders zich zorgen omdat sommige renstallen de ondergrens van 690 kilo gaan overschrijden en de voorkeur geven een lichte coureurs.
hoe minder gewicht, hoe meer je net ballast kunt spelen en verdelen. De coureur zit altijd op de zelfde plaats. Denk ik. Of zoquote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik heb dat nooit begrepen dat gezeur daarover.
Ze moeten aan een minimum gewicht voldoen en daarom gaat de voorkeur uit naar kleinere coureurs? Ja als je dicht tegen dat minimum aan wilt zitten natuurlijk, maar in de laatste zin staat dat sommige teams de ondergrens gaan passeren. Dan moet je toch juist een zwaardere coureur hebben om die 690 kilo te halen of ben ik nou gek?
Wat ze bedoelen is dat ze met de wagen alleen al boven de 690 kilo uit gaan komen en daardoor een lichtere coureur willen om niet veel te zwaar (en daardoor kansloos) te gaan worden.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik heb dat nooit begrepen dat gezeur daarover.
Ze moeten aan een minimum gewicht voldoen en daarom gaat de voorkeur uit naar kleinere coureurs? Ja als je dicht tegen dat minimum aan wilt zitten natuurlijk, maar in de laatste zin staat dat sommige teams de ondergrens gaan passeren. Dan moet je toch juist een zwaardere coureur hebben om die 690 kilo te halen of ben ik nou gek?
Dat staat er niet. Althans zoals ik het lees gaan ze minder dan 690 wegen.quote:Wat ze bedoelen is dat ze met de wagen alleen al boven de 690 kilo uit gaan komen
De ondergrens overschrijden kun je op twee manieren lezen. Je kunt dat naar boven of naar onder overschrijden. Dat eerste lijkt me logischer.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat staat er niet. Althans zoals ik het lees gaan ze minder dan 690 wegen.
Dat heb je met die kut sites die het originele stuk waarschijnlijk niet goed vertalenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat staat er niet. Althans zoals ik het lees gaan ze minder dan 690 wegen.
Denk dat de meeste teams er wel onder komen. Alleen of je 10 kg vrij te plaatsen hebt of 20 kan voor de balans nogal uitmaken, denk ik.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De ondergrens overschrijden kun je op twee manieren lezen. Je kunt dat naar boven of naar onder overschrijden. Dat eerste lijkt me logischer.
Er is in ieder geval een minimum gewicht en sommige teams zullen er boven uit gaan komen en daardoor liever een lichtere coureur willen hebben.
SPT / F1 Silly Season 2013/2014 wint $ het van V?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:56 schreef Rossdale het volgende:
http://www.racingfanatic.(...)-replace-pastor.html
Massa dus waarschijnlijk naar Williams
dat weet ik wel zeker. Ze hebben het liefst dat je met redelijk wat gewicht kunt spelen, waardoor het zwaartepunt van de auto nog lager komt te liggen en daarnaast ook nog eens de balans een stuk kunt verbeteren.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:51 schreef Waffle het volgende:
[..]
Denk dat de meeste teams er wel onder komen. Alleen of je 10 kg vrij te plaatsen hebt of 20 kan voor de balans nogal uitmaken, denk ik.
F1 coureurs zijn dan ook topatletenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:59 schreef Wombcat het volgende:
De coureurs zijn iha nu ook allicht. Vettel, Alonso en Hamilton zitten op een gewicht wat amper onderdoet voor dat van profwielrenners.
In het blad Formule 1 staat toevallig ook een 310Bquote:Op zondag 27 oktober 2013 21:32 schreef Geralt het volgende:
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=53505
Voor mocht iemand genoeg geld hebben
quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:42 schreef Michael_Moore het volgende:
[ afbeelding ]
SPORT [ afbeelding ]
Blij dat die arrogante kwal is opgerot aan het eind van het seizoen.quote:
Edit: Marks was me voor zie ik.quote:Ross Brawn will leave his position as Mercedes team principal at the end of the Formula 1 season.
Brawn and Mercedes have failed to reach an agreement on a role in which he would have been happy to stay at the team, sources close to Mercedes said.
Mercedes will now be run in tandem by their two executive directors, Toto Wolff and Paddy Lowe, along with non-executive chairman Niki Lauda.
Both Mercedes and Brawn refused to comment on the development.
Brawn's impending departure follows months of talks between Mercedes bosses and the man who masterminded Michael Schumacher's seven world titles at Benetton and Ferrari.
The German company had originally last winter signed Lowe, who was formerly the technical director of McLaren, with the intention of him replacing Brawn with immediate effect.
But plans then changed, with Mercedes saying they wanted a 'soft transition', that they would like Brawn to stay and that he was in control of his own destiny.
Lauda pushed for Brawn to remain at the team, but the stumbling block was over the level of authority he would have.
Brawn, 58, wanted to stay in overall charge, as he made clear at the Japanese Grand Prix earlier this month.
However, sources close to the team say that option was never open.
Mercedes believe a single team principal is an outdated concept given the complexities of modern F1. They were hoping to persuade Brawn to stay on in another role that did not involve the day-to-day running of the team.
Negotiations reached an impasse and Brawn decided he had no option but to leave.
Wolff, the executive director (business), will now run the political and financial sides of the team, while Lowe, the executive director (technical), will be in charge of the sporting and technical aspects. Wolff is also the director of Mercedes' motorsport operation.
Brawn's future is unclear. He has emphasised that he would not try to line up a new job elsewhere while still in his present role, but he is now free to find one if he wishes to continue working in F1.
He has been linked with roles running Honda's new F1 programme when the Japanese manufacturer returns to the sport in 2015 as engine partner to McLaren, as well as to a position with governing body the FIA.
FIA president Jean Todt used to work with Brawn at Ferrari, in roles very similar to those now to be occupied by Wolff and Lowe at Mercedes.
Brawn moving to Honda is considered unlikely by some insiders, who say he had grown frustrated with certain aspects of working with the company when he ran their F1 team in 2007-8, particularly dealing with Honda management and repeated trips to Japan.
Claims Brawn will move to McLaren, though, are incorrect, according to sources.
Jij had ook wat meer typwerkquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 11:37 schreef sasquatsch het volgende:
Brawn weg bij Mercedes
[..]
Edit: Marks was me voor zie ik.
Vooral copy/paste.quote:
Of Williams, waar ik echt sterk op hoop. Als Massa dan naar Williams gaat, dan wel in combi met Brawn, dat kan nog wel gaan werken dan. Zo niet naar Williams, dan zie ik Brawn weer liever naar een klein team gaan als Force India of Caterham. En dat Massa dan niet naar Williams gaat... of elk ander F1 team dan ook. Uit met de Braziliaanse pret.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 11:40 schreef Geralt het volgende:
Hopelijk met Honda straks. Aimabele man voor zover ik vanaf thuis op de bank met nootjes en bier kan beoordelen.
Ik ben geen fan van Massa, ik zie hem volgend jaar liever niet meer in de F1, dan hem nog wel in de F1 te zien. Als hij een zitje weet te vinden in het DTM of Indycar achtige, geen probleem, maar ik zal hem niet volgen in iedergeval.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 12:12 schreef Geralt het volgende:
Ok dus Massa mag alleen nog maar racen als dat bij Brawn is en anders niet?
Waarom dat zo?
Dat ze Permane maar aan de kant zetten. Tegen je coureur schreeuwen GET OUT OF THE FUCKING WAY slaat nergens op.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:04 schreef JohnB52 het volgende:
K las vanochtend.ook weer in een italiaanse krant dat Raikkonen het seizoen niet af gaat maken en Valsecci zijn plek in mag nemen...
doen ze niet. Daarvoor zijn de financiële belangen te groot. Lotus kan plaats 2 in het constructeurskampioenschap nog binnenhalen en daar gaan ze nu maximaal voorquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:04 schreef JohnB52 het volgende:
K las vanochtend.ook weer in een italiaanse krant dat Raikkonen het seizoen niet af gaat maken en Valsecci zijn plek in mag nemen...
Lotus heeft dat geld hard nodig lijkt me inderdaadquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
doen ze niet. Daarvoor zijn de financiële belangen te groot. Lotus kan plaats 2 in het constructeurskampioenschap nog binnenhalen en daar gaan ze nu maximaal voor
Sinds ie dat doet, gaat t best redelijk met m, en dat meen ik serieus!quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:07 schreef Geralt het volgende:
Dat ie aan de kant moet kan ook op een normale manier en als ie daar niet naar luistert dan is dat jammer. Kimi hoeft niet eens te luisteren, want hij gaat toch weg. Ergo: je kan het hem vriendelijk vragen, maar niet verwachten dat hij nog in het belang van het team rijdt. Zie bv ook Massa, die geeft ook gewoon aan alleen nog voor zn eigen te rijden.
Ben wel benieuwd wat die Davide kan, mag van mij invallen...quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:04 schreef JohnB52 het volgende:
K las vanochtend.ook weer in een italiaanse krant dat Raikkonen het seizoen niet af gaat maken en Valsecci zijn plek in mag nemen...
Oud nieuwsquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:20 schreef Breaker.Faker het volgende:
http://www.nusport.nl/for(...)-seizoen-elkaar.html Maldonado eind dit seizoen weg bij Williams.
twitter:MBrundleF1 twitterde op woensdag 30-10-2013 om 06:25:06Speaking with Niki Lauda last night he's determined to keep Ross Brawn at Merc if he can. That will take some doing to change Ross's mind reageer retweet
Neequote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:41 schreef THEFXR het volgende:
heeft VDG al een contract voor volgend jaar?
Gaat niet gebeuren lijkt me, anders gaan ze ook niet alle moeite doen om Raikkonen in Abu Dhabi weer met de kortere wielbasis te laten rijden. Ja, hij had gewoon meteen aan de kant moeten gaan en je had hem er best uit kunnen gooien als hij vaker dan één keer in de weg was blijven rijden. Maar nu niet, zeker met dergelijke belangen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:04 schreef JohnB52 het volgende:
K las vanochtend.ook weer in een italiaanse krant dat Raikkonen het seizoen niet af gaat maken en Valsecci zijn plek in mag nemen...
Vrijdagtestje zou toch mogen, toch een gemis t.o.v. een jaar of 5 geleden toen er nog vrijdagtesters zoals Kubica en Vettel waren...quote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:32 schreef wimderon het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren lijkt me, anders gaan ze ook niet alle moeite doen om Raikkonen in Abu Dhabi weer met de kortere wielbasis te laten rijden. Ja, hij had gewoon meteen aan de kant moeten gaan en je had hem er best uit kunnen gooien als hij vaker dan één keer in de weg was blijven rijden. Maar nu niet, zeker met dergelijke belangen.
Dat was bij Lotus geen probleem, hebben ze al gezegd. Enige manier voor Lotus om Hulkenberg te kunnen krijgen is als die investering door Quantum doorgaat. En dat lijkt vooralsnog niet het geval te zijn, waardoor Maldonado op pole position staat met zijn 20 miljoen oliedollars.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:59 schreef Geralt het volgende:
Hulkenberg heeft ook zn lengte tegen zich werken
Je blijft je topic promoten he?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat was bij Lotus geen probleem, hebben ze al gezegd. Enige manier voor Lotus om Hulkenberg te kunnen krijgen is als die investering door Quantum doorgaat. En dat lijkt vooralsnog niet het geval te zijn, waardoor Maldonado op pole position staat met zijn 20 miljoen oliedollars.
Wat dus ook in het Silly Season topic staat.
Hij had naast Vettel moeten komen komend jaar.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als Hulkenberg weer zo'n kut zitje krijgt nok ik met kijken.
Mee eens.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hij had naast Vettel moeten komen komend jaar.
Vettel/Hulkenberg, Alonso/Kimi, Rosberg/Hamilton
Mooie teams had je dan gehad
Die kiezen nog eerder voor Di Resta , of, verrassend, Chilton.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:55 schreef Geralt het volgende:
Zou wel zuur zijn voor Hulkenberg. Die verdient dat zitje meer dan Maldonado wat mij betreft.
En veel keus blijft er niet over. Blijven plakken, of terug naar FI en daar wordt je ook niet vrolijk van
twitter:CroftyF1 twitterde op donderdag 31-10-2013 om 11:58:46I understand that Pastor Maldonado has signed for Lotus in the last 24 hours. A blow for Nico Hulkenberg, also in the hunt for a seat there reageer retweet
Grote rubberen band om de auto heenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:28 schreef Wombcat het volgende:
Grosjean en Maldonado in de Lotus.
Die mogen hun auto's dan wel crashproof maken
twee reservechassis per weekend meequote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:37 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Grote rubberen band om de auto heen
Nou inderdaad zeg die crashen wel heeeeeeeeeeeeel vaak dit jaar zeg.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:28 schreef Wombcat het volgende:
Grosjean en Maldonado in de Lotus.
Die mogen hun auto's dan wel crashproof maken
quote:Williams driver Pastor Maldonado has insisted that he is yet to make a decision about his future as rumors linking the Venezuelan driver with a move away from the team persist.
Maldonado’s relationship with Williams appears to have deteriorated in recent weeks due to the poor pace of the car, causing him to claim that he “may as well stay at home”. Further to that, a rift emerged with teammate Valtteri Bottas at the Japanese Grand Prix when Maldonado forced the Finn off the track at the third to last corner of the race, gaining a position in the process. However, the Venezuelan driver insists that he has nothing to reveal about his future yet.
“At the moment, I don’t have a decision yet,” he explained. “The decision will be down to me so I prefer to take some more time. I really hope to have the decision before the end of the season, there’s still a couple of weeks to go so we’ll see. I cannot guarantee I will leave the team or I will stay, I will do my best.
“The decision is very important. It’s my third season in my career, so it’s a very important moment professionally for me. I will want to have the best decision for my future.”
However, Maldonado did confirm that he had more than one offer on the table as well as stating that he would like backers PDVSA to follow him to his new team. Lotus team principal Eric Boullier revealed in India that Kimi Raikkonen‘s seat would most probably be filled by either Maldonado or Nico Hulkenberg next season, and the money from the state-owned Venezuelan oil company could remedy some of the financial troubles at Enstone, but a recent investigation by the government could put this funding at risk.
“I have some offers at the moment and I’m analyzing that very well,” Maldonado explained. “I’m hoping to have the best decision for myself.
“Many teams are struggling with money, I cannot guarantee that I have or will have money. In my career, I have a strong sponsor in my back which is quite good. If I move, I hope for them to come with me.”
2012 belde, ze wilden hun grap terug...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:28 schreef Wombcat het volgende:
Grosjean en Maldonado in de Lotus.
Die mogen hun auto's dan wel crashproof maken
En toch zijn die oliedollars ook niet helemaal zeker want er gingen ook verhalen dat PDVSA zou moeten stoppen als sponsor omdat het een staatsbedrijf is en staatssteun mag niet..quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat was bij Lotus geen probleem, hebben ze al gezegd. Enige manier voor Lotus om Hulkenberg te kunnen krijgen is als die investering door Quantum doorgaat. En dat lijkt vooralsnog niet het geval te zijn, waardoor Maldonado op pole position staat met zijn 20 miljoen oliedollars.
Wat dus ook in het Silly Season topic staat.
Dat dat geld niet zeker is staat ook in de post drie posts hierboven. Weliswaar niet om die reden, maar omdat er een onderzoek loopt naar fraude met sponsoring en of PDVSA überhaupt met Maldonado meegaat naar een ander team (aangezien ze anders Williams een afkoopsom moeten betalen).quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:55 schreef SiGNe het volgende:
[..]
En toch zijn die oliedollars ook niet helemaal zeker want er gingen ook verhalen dat PDVSA zou moeten stoppen als sponsor omdat het een staatsbedrijf is en staatssteun mag niet..
Wat dat betreft een beetje hetzelfde verhaal als Alonso en Santander (contract van 33 miljoen)quote:Op donderdag 31 oktober 2013 15:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat dat geld niet zeker is staat ook in de post drie posts hierboven. Weliswaar niet om die reden, maar omdat er een onderzoek loopt naar fraude met sponsoring en of PDVSA überhaupt met Maldonado meegaat naar een ander team (aangezien ze anders Williams een afkoopsom moeten betalen).
Over dat hij er niet was:quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:16 schreef Marks het volgende:
GERUCHT: Kimi rijdt al niet meer bij Lotus vanaf nu
http://www.gpupdate.net/n(...)donderdag-abu-dhabi/
Moet zeggen dat ik het prima vind. Ik mag het wel, zo wat rijderswissels de laatste races
Ergo: zal wel los lopen. Hij zou er sowieso niet zijn op donderdagquote:There’s a lot more to this Kimi Vs Lotus debacle than meets the eye. Actually, let me rephrase that. There’s a lot less to this Kimi Vs Lotus debacle than meets the eye.
OK, so here are the facts.
Kimi hasn’t been paid. Kimi is off to Ferrari. Kimi’s patience was tested by a frantic radio message from the team in India, made out of exasperation at him not heeding team orders to let his team-mate through, who was faster at that point in the race but critical on engine. Kimi had serious words with the team after the race. Kimi failed to turn up in the Abu Dhabi paddock today.
All would seem to be deeply unwell with the relationship, and there is no doubt that there are serious strains between the Finn and the team which brought him back to F1 just under two years ago. The relationship may be at breaking point. Kimi may have been on the verge of deciding not to race in Abu Dhabi this weekend. Kimi may yet fail to see out the season with Lotus.
But Kimi was not in the paddock today because he had never had any intention of being. And this decision was taken long before he was told to get out of the effing way.
On Sunday morning in India a few colleagues and I had a coffee and a croissant at Lotus hospitality and were chewing the fat with someone at the team whose job it is to know where the drivers are and what they are doing. We were talking about travel plans to the next race and when we would all be getting to the UAE. Romain was getting there early and would be doing a bit of PR work in the week. And Kimi? Kimi was going back home to Switzerland. He would be flying to Abu Dhabi on Thursday.
“On Thursday?” we asked, “Isn’t that a bit late… for media and stuff?”
“Well yes, but it wouldn’t be the first time he’d missed it, would it?”
This was Sunday morning. In India.
So why was Lotus making media notifications that included interview slots for the Finn when he would either be at the airport or in the sky? Why was no notification given to the media that these interviews were not going to take place?
Perhaps this team member had got things wrong. But I doubt that as he had no reason to tell us false travel plans, and would have been well within the loop of who was going to be where and when.
Perhaps Kimi changed his travel plans late in the day to arrive in time for media sessions but then thought better of it and switched them back again. But that seems like an awful lot of hassle for a man famous for not being a massive fan of hassle.
Davide Valsecchi, the man Lotus would rely upon to stand in for Raikkonen if he fails to race this weekend, entered the paddock precisely at 15:00 today. That is precisely the time when Raikkonen was due to be in media interviews. Every other driver, be they reserve pilot or world champion, had long since been in the paddock. So why the precise timing of 15:00?
To me this entire thing smacks of the creative PR for which Lotus has marked itself out. It smells like a team trying to keep a headline going, trying to keep the wheels on a story that keeps them top of the twitter trending tree.
Social media is a critical tool for Lotus. Some are fans of the way they go about it. Others not. Sources tell me that after the Indian Grand Prix and the manner in which the team spoke to Raikkonen, the team’s social media pages took a hammering both from comments and depleting numbers of followers or fans. The team’s hasty apology to Raikkonen midweek seemed to have been an attempt not to curry favour with their driver, but simply to stem the flow of social media fans away from their pages.
Pages which, if we are honest, will heamorrhage fans when Kimi moves to Ferrari anyway, and the Finn’s ardent supporters go with him.
What was it Arthur Conan Doyle wrote to come from the mouth of Sherlock Holmes? “When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.” Something like that, I seem to recall.
While there is no impossibility in the factors around Kimi’s travel plans having changed since Sunday, I for one do not buy the explanation. Because as I understand it this is the way it was always supposed to be.
As such, the only truth I can garner from anything today is that while Kimi and Lotus’ relationship is strained, and while there is a chance he won’t see out the season, today has got absolutely nothing to do with it.
He was never supposed to be here. The fact that he isn’t, simply isn’t a story.
ik geloof er niks van, het zou echt een schande zijn.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:16 schreef Marks het volgende:
GERUCHT: Kimi rijdt al niet meer bij Lotus vanaf nu
http://www.gpupdate.net/n(...)donderdag-abu-dhabi/
Moet zeggen dat ik het prima vind. Ik mag het wel, zo wat rijderswissels de laatste races
Dat wel, maar misschien verklaart het al wel waarom de deal met Quantum niet door is gegaan. Die denken ook, die spelen vuile spelletjes, hier doen we niet aan mee voor circa 20 miljoen pegels.quote:Op vrijdag 1 november 2013 00:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik geloof er niks van, het zou echt een schande zijn.
Dat is toch nog niet van de tafel, die deal met Quantum, duurt alleen wat langer dan gepland/verwachtquote:Op vrijdag 1 november 2013 08:27 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat wel, maar misschien verklaart het al wel waarom de deal met Quantum niet door is gegaan. Die denken ook, die spelen vuile spelletjes, hier doen we niet aan mee voor circa 20 miljoen pegels.
Want voor de rest is het in mijn ogen juist een erg intressant team met een enorm potentieel.
twitter:joesaward twitterde op vrijdag 01-11-2013 om 08:40:18The future of Lotus F1 http://t.co/qQiEBffZee reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |