Hoezo? enkele weken terug nog iemand overleden eraan....quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:01 schreef Marks het volgende:
Iets waar ik ook al vaak voor ´´waarschuw´´ hier op dit forum, wat Davidson zegt over F1: het is te veilig
http://www.gpupdate.net/n(...)-te-veilig-geworden/
Sorry hoor, maar ik vind dat wel een achterlijk opmerking van iemand die een collega verloren heeft in dezelfde race als waar hij aan meereed dit jaar. En diezelfde race een jaar eerder heeft hij zijn rug op 2 plaatsen gebroken.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:01 schreef Marks het volgende:
Iets waar ik ook al vaak voor ´´waarschuw´´ hier op dit forum, wat Davidson zegt over F1: het is te veilig
http://www.gpupdate.net/n(...)-te-veilig-geworden/
Ik denk dat hij het specifiek over F1 circuits heeft.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:55 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik vind dat wel een achterlijk opmerking van iemand die een collega verloren heeft in dezelfde race als waar hij aan meereed dit jaar. En diezelfde race een jaar eerder heeft hij zijn rug op 2 plaatsen gebroken.
Ja ja, Anthony circuits zijn veel te veilig
Het bronartikel schetst een iets ander beeld. Davidson erkent dat de circuits veiliger zijn geworden, maar ook dat dat als keerzijde heeft dat de coureurs gevaarlijker zijn gaan rijden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:55 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik vind dat wel een achterlijk opmerking van iemand die een collega verloren heeft in dezelfde race als waar hij aan meereed dit jaar. En diezelfde race een jaar eerder heeft hij zijn rug op 2 plaatsen gebroken.
Ja ja, Anthony circuits zijn veel te veilig
En even laterquote:The problem is, the safer the circuit becomes the more ruthless the driving becomes. So today there is such little respect for each others' safety on the track. They feel like they can bang wheels in a straight line, but 'the car is mega-safe – it will take it' is the belief and therefore you get this crazy, almost borderline reckless driving coming into play.
Conlusie: rijders zijn te veel gewend aan veilige circuits, rijden daardoor gevaarlijker waardoor ze eerder in de problemen komen en als het zo ver is, weten ze er niet goed mee om te gaan. Dat is een heel ander verhaal dan 'Formule 1 moet gevaarlijker, want da's tof'quote:"Knowing there is virtually no consequence to running wide has made drivers think they are invincible," he said. "We are nurturing young drivers who don't know what to do if they encounter a low-grip surface."
Als je een keer een andere klasse dan de F1 wilt bezoeken dan kan ik je in elk geval de diverse 1000km van xxx aanraden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:54 schreef Meike26 het volgende:
Volgend jaar eindelijk eens naar een WTCC race ? I hope so
Ben ik met je eens. Formule1 is formule1 niet meer.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:54 schreef Meike26 het volgende:
Helemaal waar inderdaad. Die Herman Tilke heeft een naam opgebouwd waar hij nooit meer vanaf komt. Maar anderzijds is dat ook de schuld van de commerciele sport die het geworden is. Het gaat allang niet meer om de sport, het gaat om de kijkcijfers.
Ik zeg het niet graag, maar ergens hoop ik op een failliet verklaring van de sport of dat er iets anders binnen de FIA/Foca gaat gebeuren waarom de huidige F1 moet stoppen. Een frisse wind door de sport, kleiner, toegankelijk en terug naar het pure racen, zonder de veiligheid te verliezen die ze de afgelopen 20 jaar hebben opgebouwd. Maar het is al lang niet meer de sport waar de allerbeste coureurs van de wereld rondrijden.
De wagentjes die we volgend jaar gaan zien met grasmaaier geluid en enkele uitlaat gaat er imo een hoop verloren aan het geen waar F1 voor staat. Het is een semi-cup geworden waar ze alsmaar meer en meer bizarre regeltjes verzinnen om het spannend en gelijkwaardig te maken voor de tv kijker.
Waar zijn de jaren gebleven dat ik niet van de tv af te slaan was... Het boeit mij steeds minder die F1. Volgend jaar eindelijk eens naar een WTCC race ? I hope so
Idd, daar heb ik de beslissing al van genomen dat ik komend jaar naar de 6 uurs van Spa ga. Tis dat de laaste paar 6 uurs races van het WEC op zo'n kut tijdstippen waren, anders was ik niet van de buis te slaanquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:03 schreef Geralt het volgende:
Als je een keer een andere klasse dan de F1 wilt bezoeken dan kan ik je in elk geval de diverse 1000km van xxx aanraden.
Ook elk jaar weer machtig op Spaquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:27 schreef JohnB52 het volgende:
Ik ben.vorig jaar naar een WSR evenement geweest, vond de WSR 3.5 karretjes toch bruter klinken dan de RBR die daar was...
Maargoed. WSR is volgend jaar ook weer op de Nürburgring en op Spa. Denk dat ik wel een vd 2 ga bezoeken
*wordquote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:25 schreef caspervc het volgende:
Niet alleen zijn de circuits veiliger geworden, ook de regeldrift slaat wmb door.
Elke (bijna) botsing wordt onderzocht, er worden straffen uitgedeeld, gridstraffen, boetes, drive thru's.. alles, maar dan ook alles wordt onderzocht. Daar wordt ik ook een keer vierkant van...
Nee, maar ze meten wel met 2 maten. In de GP van Zuid Korea ook. Op beeld is het niet gezien, maar Giedo kreeg al vrij vroeg in de race een Drive through omdat hij een voordeel gehad zou hebben bij het buiten de lijnen rijden. Dit is wat er volgens Giedo gebeurt is :quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:22 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
*word
Van mij mag alles onderzocht worden, zolang er maar geen onterechte straffen worden uitgedeeld, dat gebeurt dan ook niet zo vaak.
Later in die race had Perez overduidelijk voordeel van een buiten de baan actie en zijn actie werd beoordeeld ná de race. Niet omdat Giedo een Nederlander is dat ik dit betwist, ik vond het op zich al opmerkelijk zonder de beelden van Giedo gezien te hebben en die actie van Perez, dat er 2 verschillende manieren zijn geweest op het eventueel bestraffen van een rijder.quote:Giedo van der Garde had zondag in de Grand Prix van Zuid-Korea zijn beste klassering van dit jaar in de Formule 1 in zicht. De Nederlander eindigde in zijn Caterham als 15de, maar de 13de plaats was mogelijk geweest.
'Ik zat er dicht bij. Zonder die 'drive through penalty' was het misschien gelukt', zei de autocoureur na de race. 'Uiteraard is dat wel frustrerend, maar het laat wel zien dat het spannend is en dat is goed voor mijn motivatie.'
'VDG' kende een uitstekende start op het Korea International Circuit in Yeongam. Hij rukte op van de 20ste naar de 15de positie. Even later moest de rookie uitwijken voor een slippende Felipe Massa (Ferrari): 'Ik moest helemaal buitenom om contact met nog een paar andere auto's te voorkomen. Volgens mij duwde ik niemand van de baan.' De wedstrijdjury zag het anders en liet de Nederlander voor straf een extra rit door de pitstraat rijden. Hij zakte daardoor van de 12de naar de 22ste en laatste positie.
Van der Garde kreeg in het vervolg van de race de opdracht de concurrenten van Marussia te achterhalen. Hij slaagde erin zowel Jules Bianchi als Max Chilton voorbij te streven. Hij maakte daarbij dankbaar gebruik van de twee onderbrekingen in de wedstrijd, waarin de safety car voor het veld uitreed. 'Vooral mijn pitstop in de eerste ronde van de safety car was goed. Die hielp mij om voorbij Chilton te komen. Dat was teamwork dat ik zeker moet vermelden, want het is van wezenlijk belang is dit soort races.'
Omdat het dan geen GT meer is. Staat voor GranTurismo = grote afstand vrij vertaald. Een race van 2 uur is dan niet leuk meer. Lekker zo houden die 6, 12 en 24 uurs races en Ziggo + UPC vragen of Motors TV eindelijk eens in het basispakket komt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:25 schreef nils7 het volgende:
Waarom past de FIA de GT niet aan naar F1 achtige races/opzet.
Je kan mij niet wijsmaken dat de tribunes niet volstromen met Ferrari's Lambo's, Porsches, GTR's, Vipers, Corvettes.
Alleen nu zijn die races lastig te volgen door de Endurance-achtige insteek.
Gewoon kwali op zaterdag en een race op zondag. Zorg dat ze wat meer power mogen krijgen dat t richting de DTM gaat of erover qua snelheid (mits ze daar al niet op zitten).
Ik heb dat nooit begrepen dat gezeur daarover.quote:Renault waarschuwde al voor te laag minimumgewicht
Gepubliceerd op 24 Oct 2013 09:37
Renault heeft de teams en de andere motorleveranciers lang geleden reeds gewezen op mogelijke problemen met het minimumgewicht voor 2014, maar die signalen zijn genegeerd. Nu maken de langere en zwaardere rijders zich zorgen omdat sommige renstallen de ondergrens van 690 kilo gaan overschrijden en de voorkeur geven een lichte coureurs.
hoe minder gewicht, hoe meer je net ballast kunt spelen en verdelen. De coureur zit altijd op de zelfde plaats. Denk ik. Of zoquote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik heb dat nooit begrepen dat gezeur daarover.
Ze moeten aan een minimum gewicht voldoen en daarom gaat de voorkeur uit naar kleinere coureurs? Ja als je dicht tegen dat minimum aan wilt zitten natuurlijk, maar in de laatste zin staat dat sommige teams de ondergrens gaan passeren. Dan moet je toch juist een zwaardere coureur hebben om die 690 kilo te halen of ben ik nou gek?
Wat ze bedoelen is dat ze met de wagen alleen al boven de 690 kilo uit gaan komen en daardoor een lichtere coureur willen om niet veel te zwaar (en daardoor kansloos) te gaan worden.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik heb dat nooit begrepen dat gezeur daarover.
Ze moeten aan een minimum gewicht voldoen en daarom gaat de voorkeur uit naar kleinere coureurs? Ja als je dicht tegen dat minimum aan wilt zitten natuurlijk, maar in de laatste zin staat dat sommige teams de ondergrens gaan passeren. Dan moet je toch juist een zwaardere coureur hebben om die 690 kilo te halen of ben ik nou gek?
Dat staat er niet. Althans zoals ik het lees gaan ze minder dan 690 wegen.quote:Wat ze bedoelen is dat ze met de wagen alleen al boven de 690 kilo uit gaan komen
De ondergrens overschrijden kun je op twee manieren lezen. Je kunt dat naar boven of naar onder overschrijden. Dat eerste lijkt me logischer.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat staat er niet. Althans zoals ik het lees gaan ze minder dan 690 wegen.
Dat heb je met die kut sites die het originele stuk waarschijnlijk niet goed vertalenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat staat er niet. Althans zoals ik het lees gaan ze minder dan 690 wegen.
Denk dat de meeste teams er wel onder komen. Alleen of je 10 kg vrij te plaatsen hebt of 20 kan voor de balans nogal uitmaken, denk ik.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De ondergrens overschrijden kun je op twee manieren lezen. Je kunt dat naar boven of naar onder overschrijden. Dat eerste lijkt me logischer.
Er is in ieder geval een minimum gewicht en sommige teams zullen er boven uit gaan komen en daardoor liever een lichtere coureur willen hebben.
SPT / F1 Silly Season 2013/2014 wint $ het van V?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:56 schreef Rossdale het volgende:
http://www.racingfanatic.(...)-replace-pastor.html
Massa dus waarschijnlijk naar Williams
dat weet ik wel zeker. Ze hebben het liefst dat je met redelijk wat gewicht kunt spelen, waardoor het zwaartepunt van de auto nog lager komt te liggen en daarnaast ook nog eens de balans een stuk kunt verbeteren.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:51 schreef Waffle het volgende:
[..]
Denk dat de meeste teams er wel onder komen. Alleen of je 10 kg vrij te plaatsen hebt of 20 kan voor de balans nogal uitmaken, denk ik.
F1 coureurs zijn dan ook topatletenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:59 schreef Wombcat het volgende:
De coureurs zijn iha nu ook allicht. Vettel, Alonso en Hamilton zitten op een gewicht wat amper onderdoet voor dat van profwielrenners.
In het blad Formule 1 staat toevallig ook een 310Bquote:Op zondag 27 oktober 2013 21:32 schreef Geralt het volgende:
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=53505
Voor mocht iemand genoeg geld hebben
quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:42 schreef Michael_Moore het volgende:
[ afbeelding ]
SPORT [ afbeelding ]
Blij dat die arrogante kwal is opgerot aan het eind van het seizoen.quote:
Edit: Marks was me voor zie ik.quote:Ross Brawn will leave his position as Mercedes team principal at the end of the Formula 1 season.
Brawn and Mercedes have failed to reach an agreement on a role in which he would have been happy to stay at the team, sources close to Mercedes said.
Mercedes will now be run in tandem by their two executive directors, Toto Wolff and Paddy Lowe, along with non-executive chairman Niki Lauda.
Both Mercedes and Brawn refused to comment on the development.
Brawn's impending departure follows months of talks between Mercedes bosses and the man who masterminded Michael Schumacher's seven world titles at Benetton and Ferrari.
The German company had originally last winter signed Lowe, who was formerly the technical director of McLaren, with the intention of him replacing Brawn with immediate effect.
But plans then changed, with Mercedes saying they wanted a 'soft transition', that they would like Brawn to stay and that he was in control of his own destiny.
Lauda pushed for Brawn to remain at the team, but the stumbling block was over the level of authority he would have.
Brawn, 58, wanted to stay in overall charge, as he made clear at the Japanese Grand Prix earlier this month.
However, sources close to the team say that option was never open.
Mercedes believe a single team principal is an outdated concept given the complexities of modern F1. They were hoping to persuade Brawn to stay on in another role that did not involve the day-to-day running of the team.
Negotiations reached an impasse and Brawn decided he had no option but to leave.
Wolff, the executive director (business), will now run the political and financial sides of the team, while Lowe, the executive director (technical), will be in charge of the sporting and technical aspects. Wolff is also the director of Mercedes' motorsport operation.
Brawn's future is unclear. He has emphasised that he would not try to line up a new job elsewhere while still in his present role, but he is now free to find one if he wishes to continue working in F1.
He has been linked with roles running Honda's new F1 programme when the Japanese manufacturer returns to the sport in 2015 as engine partner to McLaren, as well as to a position with governing body the FIA.
FIA president Jean Todt used to work with Brawn at Ferrari, in roles very similar to those now to be occupied by Wolff and Lowe at Mercedes.
Brawn moving to Honda is considered unlikely by some insiders, who say he had grown frustrated with certain aspects of working with the company when he ran their F1 team in 2007-8, particularly dealing with Honda management and repeated trips to Japan.
Claims Brawn will move to McLaren, though, are incorrect, according to sources.
Jij had ook wat meer typwerkquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 11:37 schreef sasquatsch het volgende:
Brawn weg bij Mercedes
[..]
Edit: Marks was me voor zie ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |