Ik heb dat nooit begrepen dat gezeur daarover.quote:Renault waarschuwde al voor te laag minimumgewicht
Gepubliceerd op 24 Oct 2013 09:37
Renault heeft de teams en de andere motorleveranciers lang geleden reeds gewezen op mogelijke problemen met het minimumgewicht voor 2014, maar die signalen zijn genegeerd. Nu maken de langere en zwaardere rijders zich zorgen omdat sommige renstallen de ondergrens van 690 kilo gaan overschrijden en de voorkeur geven een lichte coureurs.
hoe minder gewicht, hoe meer je net ballast kunt spelen en verdelen. De coureur zit altijd op de zelfde plaats. Denk ik. Of zoquote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik heb dat nooit begrepen dat gezeur daarover.
Ze moeten aan een minimum gewicht voldoen en daarom gaat de voorkeur uit naar kleinere coureurs? Ja als je dicht tegen dat minimum aan wilt zitten natuurlijk, maar in de laatste zin staat dat sommige teams de ondergrens gaan passeren. Dan moet je toch juist een zwaardere coureur hebben om die 690 kilo te halen of ben ik nou gek?
Wat ze bedoelen is dat ze met de wagen alleen al boven de 690 kilo uit gaan komen en daardoor een lichtere coureur willen om niet veel te zwaar (en daardoor kansloos) te gaan worden.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik heb dat nooit begrepen dat gezeur daarover.
Ze moeten aan een minimum gewicht voldoen en daarom gaat de voorkeur uit naar kleinere coureurs? Ja als je dicht tegen dat minimum aan wilt zitten natuurlijk, maar in de laatste zin staat dat sommige teams de ondergrens gaan passeren. Dan moet je toch juist een zwaardere coureur hebben om die 690 kilo te halen of ben ik nou gek?
Dat staat er niet. Althans zoals ik het lees gaan ze minder dan 690 wegen.quote:Wat ze bedoelen is dat ze met de wagen alleen al boven de 690 kilo uit gaan komen
De ondergrens overschrijden kun je op twee manieren lezen. Je kunt dat naar boven of naar onder overschrijden. Dat eerste lijkt me logischer.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat staat er niet. Althans zoals ik het lees gaan ze minder dan 690 wegen.
Dat heb je met die kut sites die het originele stuk waarschijnlijk niet goed vertalenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat staat er niet. Althans zoals ik het lees gaan ze minder dan 690 wegen.
Denk dat de meeste teams er wel onder komen. Alleen of je 10 kg vrij te plaatsen hebt of 20 kan voor de balans nogal uitmaken, denk ik.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De ondergrens overschrijden kun je op twee manieren lezen. Je kunt dat naar boven of naar onder overschrijden. Dat eerste lijkt me logischer.
Er is in ieder geval een minimum gewicht en sommige teams zullen er boven uit gaan komen en daardoor liever een lichtere coureur willen hebben.
SPT / F1 Silly Season 2013/2014 wint $ het van V?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:56 schreef Rossdale het volgende:
http://www.racingfanatic.(...)-replace-pastor.html
Massa dus waarschijnlijk naar Williams
dat weet ik wel zeker. Ze hebben het liefst dat je met redelijk wat gewicht kunt spelen, waardoor het zwaartepunt van de auto nog lager komt te liggen en daarnaast ook nog eens de balans een stuk kunt verbeteren.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:51 schreef Waffle het volgende:
[..]
Denk dat de meeste teams er wel onder komen. Alleen of je 10 kg vrij te plaatsen hebt of 20 kan voor de balans nogal uitmaken, denk ik.
F1 coureurs zijn dan ook topatletenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:59 schreef Wombcat het volgende:
De coureurs zijn iha nu ook allicht. Vettel, Alonso en Hamilton zitten op een gewicht wat amper onderdoet voor dat van profwielrenners.
In het blad Formule 1 staat toevallig ook een 310Bquote:Op zondag 27 oktober 2013 21:32 schreef Geralt het volgende:
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=53505
Voor mocht iemand genoeg geld hebben
quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:42 schreef Michael_Moore het volgende:
[ afbeelding ]
SPORT [ afbeelding ]
Blij dat die arrogante kwal is opgerot aan het eind van het seizoen.quote:
Edit: Marks was me voor zie ik.quote:Ross Brawn will leave his position as Mercedes team principal at the end of the Formula 1 season.
Brawn and Mercedes have failed to reach an agreement on a role in which he would have been happy to stay at the team, sources close to Mercedes said.
Mercedes will now be run in tandem by their two executive directors, Toto Wolff and Paddy Lowe, along with non-executive chairman Niki Lauda.
Both Mercedes and Brawn refused to comment on the development.
Brawn's impending departure follows months of talks between Mercedes bosses and the man who masterminded Michael Schumacher's seven world titles at Benetton and Ferrari.
The German company had originally last winter signed Lowe, who was formerly the technical director of McLaren, with the intention of him replacing Brawn with immediate effect.
But plans then changed, with Mercedes saying they wanted a 'soft transition', that they would like Brawn to stay and that he was in control of his own destiny.
Lauda pushed for Brawn to remain at the team, but the stumbling block was over the level of authority he would have.
Brawn, 58, wanted to stay in overall charge, as he made clear at the Japanese Grand Prix earlier this month.
However, sources close to the team say that option was never open.
Mercedes believe a single team principal is an outdated concept given the complexities of modern F1. They were hoping to persuade Brawn to stay on in another role that did not involve the day-to-day running of the team.
Negotiations reached an impasse and Brawn decided he had no option but to leave.
Wolff, the executive director (business), will now run the political and financial sides of the team, while Lowe, the executive director (technical), will be in charge of the sporting and technical aspects. Wolff is also the director of Mercedes' motorsport operation.
Brawn's future is unclear. He has emphasised that he would not try to line up a new job elsewhere while still in his present role, but he is now free to find one if he wishes to continue working in F1.
He has been linked with roles running Honda's new F1 programme when the Japanese manufacturer returns to the sport in 2015 as engine partner to McLaren, as well as to a position with governing body the FIA.
FIA president Jean Todt used to work with Brawn at Ferrari, in roles very similar to those now to be occupied by Wolff and Lowe at Mercedes.
Brawn moving to Honda is considered unlikely by some insiders, who say he had grown frustrated with certain aspects of working with the company when he ran their F1 team in 2007-8, particularly dealing with Honda management and repeated trips to Japan.
Claims Brawn will move to McLaren, though, are incorrect, according to sources.
Jij had ook wat meer typwerkquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 11:37 schreef sasquatsch het volgende:
Brawn weg bij Mercedes
[..]
Edit: Marks was me voor zie ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |