Hoezo? enkele weken terug nog iemand overleden eraan....quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:01 schreef Marks het volgende:
Iets waar ik ook al vaak voor ´´waarschuw´´ hier op dit forum, wat Davidson zegt over F1: het is te veilig
http://www.gpupdate.net/n(...)-te-veilig-geworden/
Sorry hoor, maar ik vind dat wel een achterlijk opmerking van iemand die een collega verloren heeft in dezelfde race als waar hij aan meereed dit jaar. En diezelfde race een jaar eerder heeft hij zijn rug op 2 plaatsen gebroken.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:01 schreef Marks het volgende:
Iets waar ik ook al vaak voor ´´waarschuw´´ hier op dit forum, wat Davidson zegt over F1: het is te veilig
http://www.gpupdate.net/n(...)-te-veilig-geworden/
Ik denk dat hij het specifiek over F1 circuits heeft.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:55 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik vind dat wel een achterlijk opmerking van iemand die een collega verloren heeft in dezelfde race als waar hij aan meereed dit jaar. En diezelfde race een jaar eerder heeft hij zijn rug op 2 plaatsen gebroken.
Ja ja, Anthony circuits zijn veel te veilig
Het bronartikel schetst een iets ander beeld. Davidson erkent dat de circuits veiliger zijn geworden, maar ook dat dat als keerzijde heeft dat de coureurs gevaarlijker zijn gaan rijden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:55 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik vind dat wel een achterlijk opmerking van iemand die een collega verloren heeft in dezelfde race als waar hij aan meereed dit jaar. En diezelfde race een jaar eerder heeft hij zijn rug op 2 plaatsen gebroken.
Ja ja, Anthony circuits zijn veel te veilig
En even laterquote:The problem is, the safer the circuit becomes the more ruthless the driving becomes. So today there is such little respect for each others' safety on the track. They feel like they can bang wheels in a straight line, but 'the car is mega-safe – it will take it' is the belief and therefore you get this crazy, almost borderline reckless driving coming into play.
Conlusie: rijders zijn te veel gewend aan veilige circuits, rijden daardoor gevaarlijker waardoor ze eerder in de problemen komen en als het zo ver is, weten ze er niet goed mee om te gaan. Dat is een heel ander verhaal dan 'Formule 1 moet gevaarlijker, want da's tof'quote:"Knowing there is virtually no consequence to running wide has made drivers think they are invincible," he said. "We are nurturing young drivers who don't know what to do if they encounter a low-grip surface."
Als je een keer een andere klasse dan de F1 wilt bezoeken dan kan ik je in elk geval de diverse 1000km van xxx aanraden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:54 schreef Meike26 het volgende:
Volgend jaar eindelijk eens naar een WTCC race ? I hope so
Ben ik met je eens. Formule1 is formule1 niet meer.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:54 schreef Meike26 het volgende:
Helemaal waar inderdaad. Die Herman Tilke heeft een naam opgebouwd waar hij nooit meer vanaf komt. Maar anderzijds is dat ook de schuld van de commerciele sport die het geworden is. Het gaat allang niet meer om de sport, het gaat om de kijkcijfers.
Ik zeg het niet graag, maar ergens hoop ik op een failliet verklaring van de sport of dat er iets anders binnen de FIA/Foca gaat gebeuren waarom de huidige F1 moet stoppen. Een frisse wind door de sport, kleiner, toegankelijk en terug naar het pure racen, zonder de veiligheid te verliezen die ze de afgelopen 20 jaar hebben opgebouwd. Maar het is al lang niet meer de sport waar de allerbeste coureurs van de wereld rondrijden.
De wagentjes die we volgend jaar gaan zien met grasmaaier geluid en enkele uitlaat gaat er imo een hoop verloren aan het geen waar F1 voor staat. Het is een semi-cup geworden waar ze alsmaar meer en meer bizarre regeltjes verzinnen om het spannend en gelijkwaardig te maken voor de tv kijker.
Waar zijn de jaren gebleven dat ik niet van de tv af te slaan was... Het boeit mij steeds minder die F1. Volgend jaar eindelijk eens naar een WTCC race ? I hope so
Idd, daar heb ik de beslissing al van genomen dat ik komend jaar naar de 6 uurs van Spa ga. Tis dat de laaste paar 6 uurs races van het WEC op zo'n kut tijdstippen waren, anders was ik niet van de buis te slaanquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:03 schreef Geralt het volgende:
Als je een keer een andere klasse dan de F1 wilt bezoeken dan kan ik je in elk geval de diverse 1000km van xxx aanraden.
Ook elk jaar weer machtig op Spaquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:27 schreef JohnB52 het volgende:
Ik ben.vorig jaar naar een WSR evenement geweest, vond de WSR 3.5 karretjes toch bruter klinken dan de RBR die daar was...
Maargoed. WSR is volgend jaar ook weer op de Nürburgring en op Spa. Denk dat ik wel een vd 2 ga bezoeken
*wordquote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:25 schreef caspervc het volgende:
Niet alleen zijn de circuits veiliger geworden, ook de regeldrift slaat wmb door.
Elke (bijna) botsing wordt onderzocht, er worden straffen uitgedeeld, gridstraffen, boetes, drive thru's.. alles, maar dan ook alles wordt onderzocht. Daar wordt ik ook een keer vierkant van...
Nee, maar ze meten wel met 2 maten. In de GP van Zuid Korea ook. Op beeld is het niet gezien, maar Giedo kreeg al vrij vroeg in de race een Drive through omdat hij een voordeel gehad zou hebben bij het buiten de lijnen rijden. Dit is wat er volgens Giedo gebeurt is :quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:22 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
*word
Van mij mag alles onderzocht worden, zolang er maar geen onterechte straffen worden uitgedeeld, dat gebeurt dan ook niet zo vaak.
Later in die race had Perez overduidelijk voordeel van een buiten de baan actie en zijn actie werd beoordeeld ná de race. Niet omdat Giedo een Nederlander is dat ik dit betwist, ik vond het op zich al opmerkelijk zonder de beelden van Giedo gezien te hebben en die actie van Perez, dat er 2 verschillende manieren zijn geweest op het eventueel bestraffen van een rijder.quote:Giedo van der Garde had zondag in de Grand Prix van Zuid-Korea zijn beste klassering van dit jaar in de Formule 1 in zicht. De Nederlander eindigde in zijn Caterham als 15de, maar de 13de plaats was mogelijk geweest.
'Ik zat er dicht bij. Zonder die 'drive through penalty' was het misschien gelukt', zei de autocoureur na de race. 'Uiteraard is dat wel frustrerend, maar het laat wel zien dat het spannend is en dat is goed voor mijn motivatie.'
'VDG' kende een uitstekende start op het Korea International Circuit in Yeongam. Hij rukte op van de 20ste naar de 15de positie. Even later moest de rookie uitwijken voor een slippende Felipe Massa (Ferrari): 'Ik moest helemaal buitenom om contact met nog een paar andere auto's te voorkomen. Volgens mij duwde ik niemand van de baan.' De wedstrijdjury zag het anders en liet de Nederlander voor straf een extra rit door de pitstraat rijden. Hij zakte daardoor van de 12de naar de 22ste en laatste positie.
Van der Garde kreeg in het vervolg van de race de opdracht de concurrenten van Marussia te achterhalen. Hij slaagde erin zowel Jules Bianchi als Max Chilton voorbij te streven. Hij maakte daarbij dankbaar gebruik van de twee onderbrekingen in de wedstrijd, waarin de safety car voor het veld uitreed. 'Vooral mijn pitstop in de eerste ronde van de safety car was goed. Die hielp mij om voorbij Chilton te komen. Dat was teamwork dat ik zeker moet vermelden, want het is van wezenlijk belang is dit soort races.'
Omdat het dan geen GT meer is. Staat voor GranTurismo = grote afstand vrij vertaald. Een race van 2 uur is dan niet leuk meer. Lekker zo houden die 6, 12 en 24 uurs races en Ziggo + UPC vragen of Motors TV eindelijk eens in het basispakket komt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:25 schreef nils7 het volgende:
Waarom past de FIA de GT niet aan naar F1 achtige races/opzet.
Je kan mij niet wijsmaken dat de tribunes niet volstromen met Ferrari's Lambo's, Porsches, GTR's, Vipers, Corvettes.
Alleen nu zijn die races lastig te volgen door de Endurance-achtige insteek.
Gewoon kwali op zaterdag en een race op zondag. Zorg dat ze wat meer power mogen krijgen dat t richting de DTM gaat of erover qua snelheid (mits ze daar al niet op zitten).
Ik heb dat nooit begrepen dat gezeur daarover.quote:Renault waarschuwde al voor te laag minimumgewicht
Gepubliceerd op 24 Oct 2013 09:37
Renault heeft de teams en de andere motorleveranciers lang geleden reeds gewezen op mogelijke problemen met het minimumgewicht voor 2014, maar die signalen zijn genegeerd. Nu maken de langere en zwaardere rijders zich zorgen omdat sommige renstallen de ondergrens van 690 kilo gaan overschrijden en de voorkeur geven een lichte coureurs.
hoe minder gewicht, hoe meer je net ballast kunt spelen en verdelen. De coureur zit altijd op de zelfde plaats. Denk ik. Of zoquote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik heb dat nooit begrepen dat gezeur daarover.
Ze moeten aan een minimum gewicht voldoen en daarom gaat de voorkeur uit naar kleinere coureurs? Ja als je dicht tegen dat minimum aan wilt zitten natuurlijk, maar in de laatste zin staat dat sommige teams de ondergrens gaan passeren. Dan moet je toch juist een zwaardere coureur hebben om die 690 kilo te halen of ben ik nou gek?
Wat ze bedoelen is dat ze met de wagen alleen al boven de 690 kilo uit gaan komen en daardoor een lichtere coureur willen om niet veel te zwaar (en daardoor kansloos) te gaan worden.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik heb dat nooit begrepen dat gezeur daarover.
Ze moeten aan een minimum gewicht voldoen en daarom gaat de voorkeur uit naar kleinere coureurs? Ja als je dicht tegen dat minimum aan wilt zitten natuurlijk, maar in de laatste zin staat dat sommige teams de ondergrens gaan passeren. Dan moet je toch juist een zwaardere coureur hebben om die 690 kilo te halen of ben ik nou gek?
Dat staat er niet. Althans zoals ik het lees gaan ze minder dan 690 wegen.quote:Wat ze bedoelen is dat ze met de wagen alleen al boven de 690 kilo uit gaan komen
De ondergrens overschrijden kun je op twee manieren lezen. Je kunt dat naar boven of naar onder overschrijden. Dat eerste lijkt me logischer.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat staat er niet. Althans zoals ik het lees gaan ze minder dan 690 wegen.
Dat heb je met die kut sites die het originele stuk waarschijnlijk niet goed vertalenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat staat er niet. Althans zoals ik het lees gaan ze minder dan 690 wegen.
Denk dat de meeste teams er wel onder komen. Alleen of je 10 kg vrij te plaatsen hebt of 20 kan voor de balans nogal uitmaken, denk ik.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 11:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De ondergrens overschrijden kun je op twee manieren lezen. Je kunt dat naar boven of naar onder overschrijden. Dat eerste lijkt me logischer.
Er is in ieder geval een minimum gewicht en sommige teams zullen er boven uit gaan komen en daardoor liever een lichtere coureur willen hebben.
SPT / F1 Silly Season 2013/2014 wint $ het van V?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:56 schreef Rossdale het volgende:
http://www.racingfanatic.(...)-replace-pastor.html
Massa dus waarschijnlijk naar Williams
dat weet ik wel zeker. Ze hebben het liefst dat je met redelijk wat gewicht kunt spelen, waardoor het zwaartepunt van de auto nog lager komt te liggen en daarnaast ook nog eens de balans een stuk kunt verbeteren.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 12:51 schreef Waffle het volgende:
[..]
Denk dat de meeste teams er wel onder komen. Alleen of je 10 kg vrij te plaatsen hebt of 20 kan voor de balans nogal uitmaken, denk ik.
F1 coureurs zijn dan ook topatletenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:59 schreef Wombcat het volgende:
De coureurs zijn iha nu ook allicht. Vettel, Alonso en Hamilton zitten op een gewicht wat amper onderdoet voor dat van profwielrenners.
In het blad Formule 1 staat toevallig ook een 310Bquote:Op zondag 27 oktober 2013 21:32 schreef Geralt het volgende:
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=53505
Voor mocht iemand genoeg geld hebben
quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:42 schreef Michael_Moore het volgende:
[ afbeelding ]
SPORT [ afbeelding ]
Blij dat die arrogante kwal is opgerot aan het eind van het seizoen.quote:
Edit: Marks was me voor zie ik.quote:Ross Brawn will leave his position as Mercedes team principal at the end of the Formula 1 season.
Brawn and Mercedes have failed to reach an agreement on a role in which he would have been happy to stay at the team, sources close to Mercedes said.
Mercedes will now be run in tandem by their two executive directors, Toto Wolff and Paddy Lowe, along with non-executive chairman Niki Lauda.
Both Mercedes and Brawn refused to comment on the development.
Brawn's impending departure follows months of talks between Mercedes bosses and the man who masterminded Michael Schumacher's seven world titles at Benetton and Ferrari.
The German company had originally last winter signed Lowe, who was formerly the technical director of McLaren, with the intention of him replacing Brawn with immediate effect.
But plans then changed, with Mercedes saying they wanted a 'soft transition', that they would like Brawn to stay and that he was in control of his own destiny.
Lauda pushed for Brawn to remain at the team, but the stumbling block was over the level of authority he would have.
Brawn, 58, wanted to stay in overall charge, as he made clear at the Japanese Grand Prix earlier this month.
However, sources close to the team say that option was never open.
Mercedes believe a single team principal is an outdated concept given the complexities of modern F1. They were hoping to persuade Brawn to stay on in another role that did not involve the day-to-day running of the team.
Negotiations reached an impasse and Brawn decided he had no option but to leave.
Wolff, the executive director (business), will now run the political and financial sides of the team, while Lowe, the executive director (technical), will be in charge of the sporting and technical aspects. Wolff is also the director of Mercedes' motorsport operation.
Brawn's future is unclear. He has emphasised that he would not try to line up a new job elsewhere while still in his present role, but he is now free to find one if he wishes to continue working in F1.
He has been linked with roles running Honda's new F1 programme when the Japanese manufacturer returns to the sport in 2015 as engine partner to McLaren, as well as to a position with governing body the FIA.
FIA president Jean Todt used to work with Brawn at Ferrari, in roles very similar to those now to be occupied by Wolff and Lowe at Mercedes.
Brawn moving to Honda is considered unlikely by some insiders, who say he had grown frustrated with certain aspects of working with the company when he ran their F1 team in 2007-8, particularly dealing with Honda management and repeated trips to Japan.
Claims Brawn will move to McLaren, though, are incorrect, according to sources.
Jij had ook wat meer typwerkquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 11:37 schreef sasquatsch het volgende:
Brawn weg bij Mercedes
[..]
Edit: Marks was me voor zie ik.
Vooral copy/paste.quote:
Of Williams, waar ik echt sterk op hoop. Als Massa dan naar Williams gaat, dan wel in combi met Brawn, dat kan nog wel gaan werken dan. Zo niet naar Williams, dan zie ik Brawn weer liever naar een klein team gaan als Force India of Caterham. En dat Massa dan niet naar Williams gaat... of elk ander F1 team dan ook. Uit met de Braziliaanse pret.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 11:40 schreef Geralt het volgende:
Hopelijk met Honda straks. Aimabele man voor zover ik vanaf thuis op de bank met nootjes en bier kan beoordelen.
Ik ben geen fan van Massa, ik zie hem volgend jaar liever niet meer in de F1, dan hem nog wel in de F1 te zien. Als hij een zitje weet te vinden in het DTM of Indycar achtige, geen probleem, maar ik zal hem niet volgen in iedergeval.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 12:12 schreef Geralt het volgende:
Ok dus Massa mag alleen nog maar racen als dat bij Brawn is en anders niet?
Waarom dat zo?
Dat ze Permane maar aan de kant zetten. Tegen je coureur schreeuwen GET OUT OF THE FUCKING WAY slaat nergens op.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:04 schreef JohnB52 het volgende:
K las vanochtend.ook weer in een italiaanse krant dat Raikkonen het seizoen niet af gaat maken en Valsecci zijn plek in mag nemen...
doen ze niet. Daarvoor zijn de financiële belangen te groot. Lotus kan plaats 2 in het constructeurskampioenschap nog binnenhalen en daar gaan ze nu maximaal voorquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:04 schreef JohnB52 het volgende:
K las vanochtend.ook weer in een italiaanse krant dat Raikkonen het seizoen niet af gaat maken en Valsecci zijn plek in mag nemen...
Lotus heeft dat geld hard nodig lijkt me inderdaadquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
doen ze niet. Daarvoor zijn de financiële belangen te groot. Lotus kan plaats 2 in het constructeurskampioenschap nog binnenhalen en daar gaan ze nu maximaal voor
Sinds ie dat doet, gaat t best redelijk met m, en dat meen ik serieus!quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:07 schreef Geralt het volgende:
Dat ie aan de kant moet kan ook op een normale manier en als ie daar niet naar luistert dan is dat jammer. Kimi hoeft niet eens te luisteren, want hij gaat toch weg. Ergo: je kan het hem vriendelijk vragen, maar niet verwachten dat hij nog in het belang van het team rijdt. Zie bv ook Massa, die geeft ook gewoon aan alleen nog voor zn eigen te rijden.
Ben wel benieuwd wat die Davide kan, mag van mij invallen...quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:04 schreef JohnB52 het volgende:
K las vanochtend.ook weer in een italiaanse krant dat Raikkonen het seizoen niet af gaat maken en Valsecci zijn plek in mag nemen...
Oud nieuwsquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:20 schreef Breaker.Faker het volgende:
http://www.nusport.nl/for(...)-seizoen-elkaar.html Maldonado eind dit seizoen weg bij Williams.
twitter:MBrundleF1 twitterde op woensdag 30-10-2013 om 06:25:06Speaking with Niki Lauda last night he's determined to keep Ross Brawn at Merc if he can. That will take some doing to change Ross's mind reageer retweet
Neequote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:41 schreef THEFXR het volgende:
heeft VDG al een contract voor volgend jaar?
Gaat niet gebeuren lijkt me, anders gaan ze ook niet alle moeite doen om Raikkonen in Abu Dhabi weer met de kortere wielbasis te laten rijden. Ja, hij had gewoon meteen aan de kant moeten gaan en je had hem er best uit kunnen gooien als hij vaker dan één keer in de weg was blijven rijden. Maar nu niet, zeker met dergelijke belangen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:04 schreef JohnB52 het volgende:
K las vanochtend.ook weer in een italiaanse krant dat Raikkonen het seizoen niet af gaat maken en Valsecci zijn plek in mag nemen...
Vrijdagtestje zou toch mogen, toch een gemis t.o.v. een jaar of 5 geleden toen er nog vrijdagtesters zoals Kubica en Vettel waren...quote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:32 schreef wimderon het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren lijkt me, anders gaan ze ook niet alle moeite doen om Raikkonen in Abu Dhabi weer met de kortere wielbasis te laten rijden. Ja, hij had gewoon meteen aan de kant moeten gaan en je had hem er best uit kunnen gooien als hij vaker dan één keer in de weg was blijven rijden. Maar nu niet, zeker met dergelijke belangen.
Dat was bij Lotus geen probleem, hebben ze al gezegd. Enige manier voor Lotus om Hulkenberg te kunnen krijgen is als die investering door Quantum doorgaat. En dat lijkt vooralsnog niet het geval te zijn, waardoor Maldonado op pole position staat met zijn 20 miljoen oliedollars.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:59 schreef Geralt het volgende:
Hulkenberg heeft ook zn lengte tegen zich werken
Je blijft je topic promoten he?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat was bij Lotus geen probleem, hebben ze al gezegd. Enige manier voor Lotus om Hulkenberg te kunnen krijgen is als die investering door Quantum doorgaat. En dat lijkt vooralsnog niet het geval te zijn, waardoor Maldonado op pole position staat met zijn 20 miljoen oliedollars.
Wat dus ook in het Silly Season topic staat.
Hij had naast Vettel moeten komen komend jaar.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als Hulkenberg weer zo'n kut zitje krijgt nok ik met kijken.
Mee eens.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hij had naast Vettel moeten komen komend jaar.
Vettel/Hulkenberg, Alonso/Kimi, Rosberg/Hamilton
Mooie teams had je dan gehad
Die kiezen nog eerder voor Di Resta , of, verrassend, Chilton.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:55 schreef Geralt het volgende:
Zou wel zuur zijn voor Hulkenberg. Die verdient dat zitje meer dan Maldonado wat mij betreft.
En veel keus blijft er niet over. Blijven plakken, of terug naar FI en daar wordt je ook niet vrolijk van
twitter:CroftyF1 twitterde op donderdag 31-10-2013 om 11:58:46I understand that Pastor Maldonado has signed for Lotus in the last 24 hours. A blow for Nico Hulkenberg, also in the hunt for a seat there reageer retweet
Grote rubberen band om de auto heenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:28 schreef Wombcat het volgende:
Grosjean en Maldonado in de Lotus.
Die mogen hun auto's dan wel crashproof maken
twee reservechassis per weekend meequote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:37 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Grote rubberen band om de auto heen
Nou inderdaad zeg die crashen wel heeeeeeeeeeeeel vaak dit jaar zeg.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:28 schreef Wombcat het volgende:
Grosjean en Maldonado in de Lotus.
Die mogen hun auto's dan wel crashproof maken
quote:Williams driver Pastor Maldonado has insisted that he is yet to make a decision about his future as rumors linking the Venezuelan driver with a move away from the team persist.
Maldonado’s relationship with Williams appears to have deteriorated in recent weeks due to the poor pace of the car, causing him to claim that he “may as well stay at home”. Further to that, a rift emerged with teammate Valtteri Bottas at the Japanese Grand Prix when Maldonado forced the Finn off the track at the third to last corner of the race, gaining a position in the process. However, the Venezuelan driver insists that he has nothing to reveal about his future yet.
“At the moment, I don’t have a decision yet,” he explained. “The decision will be down to me so I prefer to take some more time. I really hope to have the decision before the end of the season, there’s still a couple of weeks to go so we’ll see. I cannot guarantee I will leave the team or I will stay, I will do my best.
“The decision is very important. It’s my third season in my career, so it’s a very important moment professionally for me. I will want to have the best decision for my future.”
However, Maldonado did confirm that he had more than one offer on the table as well as stating that he would like backers PDVSA to follow him to his new team. Lotus team principal Eric Boullier revealed in India that Kimi Raikkonen‘s seat would most probably be filled by either Maldonado or Nico Hulkenberg next season, and the money from the state-owned Venezuelan oil company could remedy some of the financial troubles at Enstone, but a recent investigation by the government could put this funding at risk.
“I have some offers at the moment and I’m analyzing that very well,” Maldonado explained. “I’m hoping to have the best decision for myself.
“Many teams are struggling with money, I cannot guarantee that I have or will have money. In my career, I have a strong sponsor in my back which is quite good. If I move, I hope for them to come with me.”
2012 belde, ze wilden hun grap terug...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:28 schreef Wombcat het volgende:
Grosjean en Maldonado in de Lotus.
Die mogen hun auto's dan wel crashproof maken
En toch zijn die oliedollars ook niet helemaal zeker want er gingen ook verhalen dat PDVSA zou moeten stoppen als sponsor omdat het een staatsbedrijf is en staatssteun mag niet..quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat was bij Lotus geen probleem, hebben ze al gezegd. Enige manier voor Lotus om Hulkenberg te kunnen krijgen is als die investering door Quantum doorgaat. En dat lijkt vooralsnog niet het geval te zijn, waardoor Maldonado op pole position staat met zijn 20 miljoen oliedollars.
Wat dus ook in het Silly Season topic staat.
Dat dat geld niet zeker is staat ook in de post drie posts hierboven. Weliswaar niet om die reden, maar omdat er een onderzoek loopt naar fraude met sponsoring en of PDVSA überhaupt met Maldonado meegaat naar een ander team (aangezien ze anders Williams een afkoopsom moeten betalen).quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:55 schreef SiGNe het volgende:
[..]
En toch zijn die oliedollars ook niet helemaal zeker want er gingen ook verhalen dat PDVSA zou moeten stoppen als sponsor omdat het een staatsbedrijf is en staatssteun mag niet..
Wat dat betreft een beetje hetzelfde verhaal als Alonso en Santander (contract van 33 miljoen)quote:Op donderdag 31 oktober 2013 15:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat dat geld niet zeker is staat ook in de post drie posts hierboven. Weliswaar niet om die reden, maar omdat er een onderzoek loopt naar fraude met sponsoring en of PDVSA überhaupt met Maldonado meegaat naar een ander team (aangezien ze anders Williams een afkoopsom moeten betalen).
Over dat hij er niet was:quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:16 schreef Marks het volgende:
GERUCHT: Kimi rijdt al niet meer bij Lotus vanaf nu
http://www.gpupdate.net/n(...)donderdag-abu-dhabi/
Moet zeggen dat ik het prima vind. Ik mag het wel, zo wat rijderswissels de laatste races
Ergo: zal wel los lopen. Hij zou er sowieso niet zijn op donderdagquote:There’s a lot more to this Kimi Vs Lotus debacle than meets the eye. Actually, let me rephrase that. There’s a lot less to this Kimi Vs Lotus debacle than meets the eye.
OK, so here are the facts.
Kimi hasn’t been paid. Kimi is off to Ferrari. Kimi’s patience was tested by a frantic radio message from the team in India, made out of exasperation at him not heeding team orders to let his team-mate through, who was faster at that point in the race but critical on engine. Kimi had serious words with the team after the race. Kimi failed to turn up in the Abu Dhabi paddock today.
All would seem to be deeply unwell with the relationship, and there is no doubt that there are serious strains between the Finn and the team which brought him back to F1 just under two years ago. The relationship may be at breaking point. Kimi may have been on the verge of deciding not to race in Abu Dhabi this weekend. Kimi may yet fail to see out the season with Lotus.
But Kimi was not in the paddock today because he had never had any intention of being. And this decision was taken long before he was told to get out of the effing way.
On Sunday morning in India a few colleagues and I had a coffee and a croissant at Lotus hospitality and were chewing the fat with someone at the team whose job it is to know where the drivers are and what they are doing. We were talking about travel plans to the next race and when we would all be getting to the UAE. Romain was getting there early and would be doing a bit of PR work in the week. And Kimi? Kimi was going back home to Switzerland. He would be flying to Abu Dhabi on Thursday.
“On Thursday?” we asked, “Isn’t that a bit late… for media and stuff?”
“Well yes, but it wouldn’t be the first time he’d missed it, would it?”
This was Sunday morning. In India.
So why was Lotus making media notifications that included interview slots for the Finn when he would either be at the airport or in the sky? Why was no notification given to the media that these interviews were not going to take place?
Perhaps this team member had got things wrong. But I doubt that as he had no reason to tell us false travel plans, and would have been well within the loop of who was going to be where and when.
Perhaps Kimi changed his travel plans late in the day to arrive in time for media sessions but then thought better of it and switched them back again. But that seems like an awful lot of hassle for a man famous for not being a massive fan of hassle.
Davide Valsecchi, the man Lotus would rely upon to stand in for Raikkonen if he fails to race this weekend, entered the paddock precisely at 15:00 today. That is precisely the time when Raikkonen was due to be in media interviews. Every other driver, be they reserve pilot or world champion, had long since been in the paddock. So why the precise timing of 15:00?
To me this entire thing smacks of the creative PR for which Lotus has marked itself out. It smells like a team trying to keep a headline going, trying to keep the wheels on a story that keeps them top of the twitter trending tree.
Social media is a critical tool for Lotus. Some are fans of the way they go about it. Others not. Sources tell me that after the Indian Grand Prix and the manner in which the team spoke to Raikkonen, the team’s social media pages took a hammering both from comments and depleting numbers of followers or fans. The team’s hasty apology to Raikkonen midweek seemed to have been an attempt not to curry favour with their driver, but simply to stem the flow of social media fans away from their pages.
Pages which, if we are honest, will heamorrhage fans when Kimi moves to Ferrari anyway, and the Finn’s ardent supporters go with him.
What was it Arthur Conan Doyle wrote to come from the mouth of Sherlock Holmes? “When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.” Something like that, I seem to recall.
While there is no impossibility in the factors around Kimi’s travel plans having changed since Sunday, I for one do not buy the explanation. Because as I understand it this is the way it was always supposed to be.
As such, the only truth I can garner from anything today is that while Kimi and Lotus’ relationship is strained, and while there is a chance he won’t see out the season, today has got absolutely nothing to do with it.
He was never supposed to be here. The fact that he isn’t, simply isn’t a story.
ik geloof er niks van, het zou echt een schande zijn.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:16 schreef Marks het volgende:
GERUCHT: Kimi rijdt al niet meer bij Lotus vanaf nu
http://www.gpupdate.net/n(...)donderdag-abu-dhabi/
Moet zeggen dat ik het prima vind. Ik mag het wel, zo wat rijderswissels de laatste races
Dat wel, maar misschien verklaart het al wel waarom de deal met Quantum niet door is gegaan. Die denken ook, die spelen vuile spelletjes, hier doen we niet aan mee voor circa 20 miljoen pegels.quote:Op vrijdag 1 november 2013 00:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik geloof er niks van, het zou echt een schande zijn.
Dat is toch nog niet van de tafel, die deal met Quantum, duurt alleen wat langer dan gepland/verwachtquote:Op vrijdag 1 november 2013 08:27 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat wel, maar misschien verklaart het al wel waarom de deal met Quantum niet door is gegaan. Die denken ook, die spelen vuile spelletjes, hier doen we niet aan mee voor circa 20 miljoen pegels.
Want voor de rest is het in mijn ogen juist een erg intressant team met een enorm potentieel.
twitter:joesaward twitterde op vrijdag 01-11-2013 om 08:40:18The future of Lotus F1 http://t.co/qQiEBffZee reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |