abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132399288
Iets waar ik ook al vaak voor ´´waarschuw´´ hier op dit forum, wat Davidson zegt over F1: het is te veilig

http://www.gpupdate.net/n(...)-te-veilig-geworden/
pi_132410972
http://m.gpupdate.net/nl/(...)t-genoemd-te-worden/

Oud nieuws: hij mag er volgend jaar gaan rijden.

Erg opmerkelijke keuze!


Bron:

https://mobile.twitter.co(...)creen_name=takiinoue
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:12:57 #203
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_132438394
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:01 schreef Marks het volgende:
Iets waar ik ook al vaak voor ´´waarschuw´´ hier op dit forum, wat Davidson zegt over F1: het is te veilig

http://www.gpupdate.net/n(...)-te-veilig-geworden/
Hoezo? enkele weken terug nog iemand overleden eraan....
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_132439084
Davidson heeft wel gelijk.

Het is te makkelijk geworden om buiten de baan te rijden zonder dat je ervoor afgestraft wordt. Door weer meer grindbakken terug te brengen wordt een fout sneller afgestraft zonder dat het er minder veilig op hoeft te worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:55:01 #205
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_132439811
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:01 schreef Marks het volgende:
Iets waar ik ook al vaak voor ´´waarschuw´´ hier op dit forum, wat Davidson zegt over F1: het is te veilig

http://www.gpupdate.net/n(...)-te-veilig-geworden/
Sorry hoor, maar ik vind dat wel een achterlijk opmerking van iemand die een collega verloren heeft in dezelfde race als waar hij aan meereed dit jaar. En diezelfde race een jaar eerder heeft hij zijn rug op 2 plaatsen gebroken.
Ja ja, Anthony circuits zijn veel te veilig :N
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_132443700
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:55 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar ik vind dat wel een achterlijk opmerking van iemand die een collega verloren heeft in dezelfde race als waar hij aan meereed dit jaar. En diezelfde race een jaar eerder heeft hij zijn rug op 2 plaatsen gebroken.
Ja ja, Anthony circuits zijn veel te veilig :N
Ik denk dat hij het specifiek over F1 circuits heeft.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132443714
En daar geef ik hem gelijk in.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:46:51 #208
39237 crew  H_T
2733
pi_132444072
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:55 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar ik vind dat wel een achterlijk opmerking van iemand die een collega verloren heeft in dezelfde race als waar hij aan meereed dit jaar. En diezelfde race een jaar eerder heeft hij zijn rug op 2 plaatsen gebroken.
Ja ja, Anthony circuits zijn veel te veilig :N
Het bronartikel schetst een iets ander beeld. Davidson erkent dat de circuits veiliger zijn geworden, maar ook dat dat als keerzijde heeft dat de coureurs gevaarlijker zijn gaan rijden.

quote:
The problem is, the safer the circuit becomes the more ruthless the driving becomes. So today there is such little respect for each others' safety on the track. They feel like they can bang wheels in a straight line, but 'the car is mega-safe – it will take it' is the belief and therefore you get this crazy, almost borderline reckless driving coming into play.
En even later

quote:
"Knowing there is virtually no consequence to running wide has made drivers think they are invincible," he said. "We are nurturing young drivers who don't know what to do if they encounter a low-grip surface."
Conlusie: rijders zijn te veel gewend aan veilige circuits, rijden daardoor gevaarlijker waardoor ze eerder in de problemen komen en als het zo ver is, weten ze er niet goed mee om te gaan. Dat is een heel ander verhaal dan 'Formule 1 moet gevaarlijker, want da's tof'
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_132444474
Helemaal waar inderdaad. Die Herman Tilke heeft een naam opgebouwd waar hij nooit meer vanaf komt. Maar anderzijds is dat ook de schuld van de commerciele sport die het geworden is. Het gaat allang niet meer om de sport, het gaat om de kijkcijfers.

Ik zeg het niet graag, maar ergens hoop ik op een failliet verklaring van de sport of dat er iets anders binnen de FIA/Foca gaat gebeuren waarom de huidige F1 moet stoppen. Een frisse wind door de sport, kleiner, toegankelijk en terug naar het pure racen, zonder de veiligheid te verliezen die ze de afgelopen 20 jaar hebben opgebouwd. Maar het is al lang niet meer de sport waar de allerbeste coureurs van de wereld rondrijden.

De wagentjes die we volgend jaar gaan zien met grasmaaier geluid en enkele uitlaat gaat er imo een hoop verloren aan het geen waar F1 voor staat. Het is een semi-cup geworden waar ze alsmaar meer en meer bizarre regeltjes verzinnen om het spannend en gelijkwaardig te maken voor de tv kijker.

Waar zijn de jaren gebleven dat ik niet van de tv af te slaan was... Het boeit mij steeds minder die F1. Volgend jaar eindelijk eens naar een WTCC race ? I hope so _O_
pi_132445041
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:54 schreef Meike26 het volgende:
Volgend jaar eindelijk eens naar een WTCC race ? I hope so _O_
Als je een keer een andere klasse dan de F1 wilt bezoeken dan kan ik je in elk geval de diverse 1000km van xxx aanraden. :)

Zelf wil ik nog altijd graag een keertje de 24 uur van Le Mans bijwonen. Dat lijkt me ook een fantastisch evenement _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132445305
Ow die heten tegenwoordig allemaal de 6 uur van en niet meer de 1000km van.

FIA WEC dus. Zeker de moeite waard en heel niet duur om te bezoeken :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132446563
Ik ben.vorig jaar naar een WSR evenement geweest, vond de WSR 3.5 karretjes toch bruter klinken dan de RBR die daar was...

Maargoed. WSR is volgend jaar ook weer op de Nürburgring en op Spa. Denk dat ik wel een vd 2 ga bezoeken
pi_132446660
Het nadeel van de WEC / 6 uurs races vind ik dat het wel machtig mooi is, geluid, auto's je weet het zelf wel. Maar het is lastig te volgen wie in welke ronde zit. Je hebt echt live-timing nodig wil je de race goed kunnen volgen.

Bij het WTCC is het voornamelijk close racing en iedereen finisht bijna altijd de races in de zelfde ronde als de winnaar. DTM is ook erg leuk, maar is ook na 2004/2004 te commercieel geworden en heeft het de charme verloren waar je gewoon de pitboxxen binnen kon wandelen van diverse teams. Dat is nu ook niet meer zo. WTCC ziet er wat dat betreft veel openen en sfeervoller uit en dus ook toegankelijker.

Naast de WEC races is een VLN race op de Nordschleife ook niet verkeerd trouwens, maar daar ook, je hebt wel iets van live-timing nodig om race te kunnen volgen.
pi_132446749
Ja dat is wel een nadeel ja.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132447922
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 19:54 schreef Meike26 het volgende:
Helemaal waar inderdaad. Die Herman Tilke heeft een naam opgebouwd waar hij nooit meer vanaf komt. Maar anderzijds is dat ook de schuld van de commerciele sport die het geworden is. Het gaat allang niet meer om de sport, het gaat om de kijkcijfers.

Ik zeg het niet graag, maar ergens hoop ik op een failliet verklaring van de sport of dat er iets anders binnen de FIA/Foca gaat gebeuren waarom de huidige F1 moet stoppen. Een frisse wind door de sport, kleiner, toegankelijk en terug naar het pure racen, zonder de veiligheid te verliezen die ze de afgelopen 20 jaar hebben opgebouwd. Maar het is al lang niet meer de sport waar de allerbeste coureurs van de wereld rondrijden.

De wagentjes die we volgend jaar gaan zien met grasmaaier geluid en enkele uitlaat gaat er imo een hoop verloren aan het geen waar F1 voor staat. Het is een semi-cup geworden waar ze alsmaar meer en meer bizarre regeltjes verzinnen om het spannend en gelijkwaardig te maken voor de tv kijker.

Waar zijn de jaren gebleven dat ik niet van de tv af te slaan was... Het boeit mij steeds minder die F1. Volgend jaar eindelijk eens naar een WTCC race ? I hope so _O_
Ben ik met je eens. Formule1 is formule1 niet meer.
Er zijn veel te veel regels nu hoor je elke weer op de boardradio zeggen dat ze op de banden slijtage moeten letten. Dit heeft totaal niet met racen te maken net als DRS.

Vroeger keek ik graag naar de formule1 ik bleef daar voor thuis. Zondag is weer een race weer op zo saaie Herman Tilke grote kans dat ik deze race niet ga kijken. Omdat ik nu al weet dat het weer een saaie race gaat worden. Echt een leuke race hebben we dit seizoen niet gehad.
pi_132449114
De races van voor Silverstone waren wel leuk om te kijken omdat er wat gebeurde. Nu niet meer met die nieuwe banden.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:12:42 #217
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_132449394
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:03 schreef Geralt het volgende:
Als je een keer een andere klasse dan de F1 wilt bezoeken dan kan ik je in elk geval de diverse 1000km van xxx aanraden. :)
Idd, daar heb ik de beslissing al van genomen dat ik komend jaar naar de 6 uurs van Spa ga. Tis dat de laaste paar 6 uurs races van het WEC op zo'n kut tijdstippen waren, anders was ik niet van de buis te slaan ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:27 schreef JohnB52 het volgende:
Ik ben.vorig jaar naar een WSR evenement geweest, vond de WSR 3.5 karretjes toch bruter klinken dan de RBR die daar was...

Maargoed. WSR is volgend jaar ook weer op de Nürburgring en op Spa. Denk dat ik wel een vd 2 ga bezoeken
Ook elk jaar weer machtig op Spa _O_
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_132454744
In 2014 in de WEC gaan ze onder andere met dezelfde turbomotoren rijden als in de F1, 1,6 liter V6. Verder wordt (fuel) efficiency belangrijker dan performance. Dus zul je veel meer hybride wagens gaan tegenkomen. Ze gaan dus heel erg de F1 achterna. Dus ik vraag me af of je er beter geluid en betere races zult vinden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_132458701
In elk geval betere prijzen. Vooralsnog dan.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 23 oktober 2013 @ 09:25:47 #220
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_132464754
Niet alleen zijn de circuits veiliger geworden, ook de regeldrift slaat wmb door.

Elke (bijna) botsing wordt onderzocht, er worden straffen uitgedeeld, gridstraffen, boetes, drive thru's.. alles, maar dan ook alles wordt onderzocht. Daar wordt ik ook een keer vierkant van...
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_132466001
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:25 schreef caspervc het volgende:
Niet alleen zijn de circuits veiliger geworden, ook de regeldrift slaat wmb door.

Elke (bijna) botsing wordt onderzocht, er worden straffen uitgedeeld, gridstraffen, boetes, drive thru's.. alles, maar dan ook alles wordt onderzocht. Daar wordt ik ook een keer vierkant van...
*word

Van mij mag alles onderzocht worden, zolang er maar geen onterechte straffen worden uitgedeeld, dat gebeurt dan ook niet zo vaak.
pi_132467457
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 10:22 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

*word

Van mij mag alles onderzocht worden, zolang er maar geen onterechte straffen worden uitgedeeld, dat gebeurt dan ook niet zo vaak.
Nee, maar ze meten wel met 2 maten. In de GP van Zuid Korea ook. Op beeld is het niet gezien, maar Giedo kreeg al vrij vroeg in de race een Drive through omdat hij een voordeel gehad zou hebben bij het buiten de lijnen rijden. Dit is wat er volgens Giedo gebeurt is :

AD.nl :
quote:
Giedo van der Garde had zondag in de Grand Prix van Zuid-Korea zijn beste klassering van dit jaar in de Formule 1 in zicht. De Nederlander eindigde in zijn Caterham als 15de, maar de 13de plaats was mogelijk geweest.
'Ik zat er dicht bij. Zonder die 'drive through penalty' was het misschien gelukt', zei de autocoureur na de race. 'Uiteraard is dat wel frustrerend, maar het laat wel zien dat het spannend is en dat is goed voor mijn motivatie.'

'VDG' kende een uitstekende start op het Korea International Circuit in Yeongam. Hij rukte op van de 20ste naar de 15de positie. Even later moest de rookie uitwijken voor een slippende Felipe Massa (Ferrari): 'Ik moest helemaal buitenom om contact met nog een paar andere auto's te voorkomen. Volgens mij duwde ik niemand van de baan.' De wedstrijdjury zag het anders en liet de Nederlander voor straf een extra rit door de pitstraat rijden. Hij zakte daardoor van de 12de naar de 22ste en laatste positie.

Van der Garde kreeg in het vervolg van de race de opdracht de concurrenten van Marussia te achterhalen. Hij slaagde erin zowel Jules Bianchi als Max Chilton voorbij te streven. Hij maakte daarbij dankbaar gebruik van de twee onderbrekingen in de wedstrijd, waarin de safety car voor het veld uitreed. 'Vooral mijn pitstop in de eerste ronde van de safety car was goed. Die hielp mij om voorbij Chilton te komen. Dat was teamwork dat ik zeker moet vermelden, want het is van wezenlijk belang is dit soort races.'
Later in die race had Perez overduidelijk voordeel van een buiten de baan actie en zijn actie werd beoordeeld ná de race. Niet omdat Giedo een Nederlander is dat ik dit betwist, ik vond het op zich al opmerkelijk zonder de beelden van Giedo gezien te hebben en die actie van Perez, dat er 2 verschillende manieren zijn geweest op het eventueel bestraffen van een rijder.

Die hele regelgeving is een soepzooitje en zo corrupt als wat. Daar mag echt naar gekeken worden en niet meer elke race een andere coureur uitnodigen, maar gewoon een ex F1 coureur aannemen als officiele functie binnen de F1 sport. Een seizoen lang 1 paar ogen extra die objectief kunnen beoordelen wat goed of fout is en wat fout is altijd berechten op dezelfde manier.

En inderdaad geen gezeik meer dat er 2 auto's lichtjes elkaar hebben geraakt en gelijk een onderzoek instellen. }:|
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:25:53 #223
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_132469551
Waarom past de FIA de GT niet aan naar F1 achtige races/opzet.
Je kan mij niet wijsmaken dat de tribunes niet volstromen met Ferrari's Lambo's, Porsches, GTR's, Vipers, Corvettes.

Alleen nu zijn die races lastig te volgen door de Endurance-achtige insteek.

Gewoon kwali op zaterdag en een race op zondag. Zorg dat ze wat meer power mogen krijgen dat t richting de DTM gaat of erover qua snelheid (mits ze daar al niet op zitten).
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_132469997
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:25 schreef nils7 het volgende:
Waarom past de FIA de GT niet aan naar F1 achtige races/opzet.
Je kan mij niet wijsmaken dat de tribunes niet volstromen met Ferrari's Lambo's, Porsches, GTR's, Vipers, Corvettes.

Alleen nu zijn die races lastig te volgen door de Endurance-achtige insteek.

Gewoon kwali op zaterdag en een race op zondag. Zorg dat ze wat meer power mogen krijgen dat t richting de DTM gaat of erover qua snelheid (mits ze daar al niet op zitten).
Omdat het dan geen GT meer is. Staat voor GranTurismo = grote afstand vrij vertaald. Een race van 2 uur is dan niet leuk meer. Lekker zo houden die 6, 12 en 24 uurs races en Ziggo + UPC vragen of Motors TV eindelijk eens in het basispakket komt. ^O^
pi_132470003
Ja, t is niet voor niets een endurance race, anders kunnen we de 24h van le mans ook wel inkorten!
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:39:22 #226
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_132470026
ander naampje mag ook ;)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:26:39 #227
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_132475960
Beetje offtopic, maar vorige week in Londen Rush gekeken met twee vrienden die nog minder met F1 hebben dan de gemiddelde persoon. We vonden het alledrie een geweldige film, iets wat ik totaal niet verwacht had. Zeer aangename verrassing *O*.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_132507582
quote:
Renault waarschuwde al voor te laag minimumgewicht
Gepubliceerd op 24 Oct 2013 09:37

Renault heeft de teams en de andere motorleveranciers lang geleden reeds gewezen op mogelijke problemen met het minimumgewicht voor 2014, maar die signalen zijn genegeerd. Nu maken de langere en zwaardere rijders zich zorgen omdat sommige renstallen de ondergrens van 690 kilo gaan overschrijden en de voorkeur geven een lichte coureurs.
Ik heb dat nooit begrepen dat gezeur daarover.

Ze moeten aan een minimum gewicht voldoen en daarom gaat de voorkeur uit naar kleinere coureurs? Ja als je dicht tegen dat minimum aan wilt zitten natuurlijk, maar in de laatste zin staat dat sommige teams de ondergrens gaan passeren. Dan moet je toch juist een zwaardere coureur hebben om die 690 kilo te halen of ben ik nou gek? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132507627
quote:
7s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:29 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik heb dat nooit begrepen dat gezeur daarover.

Ze moeten aan een minimum gewicht voldoen en daarom gaat de voorkeur uit naar kleinere coureurs? Ja als je dicht tegen dat minimum aan wilt zitten natuurlijk, maar in de laatste zin staat dat sommige teams de ondergrens gaan passeren. Dan moet je toch juist een zwaardere coureur hebben om die 690 kilo te halen of ben ik nou gek? :@
hoe minder gewicht, hoe meer je net ballast kunt spelen en verdelen. De coureur zit altijd op de zelfde plaats. Denk ik. Of zo :P
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_132507633
quote:
7s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:29 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik heb dat nooit begrepen dat gezeur daarover.

Ze moeten aan een minimum gewicht voldoen en daarom gaat de voorkeur uit naar kleinere coureurs? Ja als je dicht tegen dat minimum aan wilt zitten natuurlijk, maar in de laatste zin staat dat sommige teams de ondergrens gaan passeren. Dan moet je toch juist een zwaardere coureur hebben om die 690 kilo te halen of ben ik nou gek? :@
Wat ze bedoelen is dat ze met de wagen alleen al boven de 690 kilo uit gaan komen en daardoor een lichtere coureur willen om niet veel te zwaar (en daardoor kansloos) te gaan worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_132507676
quote:
Wat ze bedoelen is dat ze met de wagen alleen al boven de 690 kilo uit gaan komen
Dat staat er niet. Althans zoals ik het lees gaan ze minder dan 690 wegen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132507807
quote:
7s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:33 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat staat er niet. Althans zoals ik het lees gaan ze minder dan 690 wegen.
De ondergrens overschrijden kun je op twee manieren lezen. Je kunt dat naar boven of naar onder overschrijden. Dat eerste lijkt me logischer.

Er is in ieder geval een minimum gewicht en sommige teams zullen er boven uit gaan komen en daardoor liever een lichtere coureur willen hebben.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 24 oktober 2013 @ 11:38:50 #233
131800 Tarado
capô de fusca
pi_132507839
quote:
7s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:33 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat staat er niet. Althans zoals ik het lees gaan ze minder dan 690 wegen.
Dat heb je met die kut sites die het originele stuk waarschijnlijk niet goed vertalen
pi_132508042
Ok duidelijk. Ik dacht al ben ik nou gek of wat :') :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132509871
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:37 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De ondergrens overschrijden kun je op twee manieren lezen. Je kunt dat naar boven of naar onder overschrijden. Dat eerste lijkt me logischer.

Er is in ieder geval een minimum gewicht en sommige teams zullen er boven uit gaan komen en daardoor liever een lichtere coureur willen hebben.
Denk dat de meeste teams er wel onder komen. Alleen of je 10 kg vrij te plaatsen hebt of 20 kan voor de balans nogal uitmaken, denk ik.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  donderdag 24 oktober 2013 @ 15:56:04 #236
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_132515657
http://www.racingfanatic.(...)-replace-pastor.html

Massa dus waarschijnlijk naar Williams
Please sir. When moon? When Mustang?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 oktober 2013 @ 16:15:13 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132516251
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 12:51 schreef Waffle het volgende:

[..]

Denk dat de meeste teams er wel onder komen. Alleen of je 10 kg vrij te plaatsen hebt of 20 kan voor de balans nogal uitmaken, denk ik.
dat weet ik wel zeker. Ze hebben het liefst dat je met redelijk wat gewicht kunt spelen, waardoor het zwaartepunt van de auto nog lager komt te liggen en daarnaast ook nog eens de balans een stuk kunt verbeteren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132519670
De coureurs zijn iha nu ook allicht. Vettel, Alonso en Hamilton zitten op een gewicht wat amper onderdoet voor dat van profwielrenners.
pi_132535751
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 17:59 schreef Wombcat het volgende:
De coureurs zijn iha nu ook allicht. Vettel, Alonso en Hamilton zitten op een gewicht wat amper onderdoet voor dat van profwielrenners.
F1 coureurs zijn dan ook topatleten :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132635607
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=53505

Voor mocht iemand genoeg geld hebben :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 28 oktober 2013 @ 13:07:30 #242
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_132652424
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2013 21:32 schreef Geralt het volgende:
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=53505

Voor mocht iemand genoeg geld hebben :+
In het blad Formule 1 staat toevallig ook een 310B :P
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_132666332

8)7

Blijkbaar kunnen ze dit ook niet bij Sport1. Het moet er 11 zijn 8 bij Minardi en 3 bij Red Bull racing.
pi_132670348


SPORT _O_
Feel free to ignore my comments.
pi_132670581
quote:
14s.gif Op maandag 28 oktober 2013 20:42 schreef Michael_Moore het volgende:
[ afbeelding ]

SPORT [ afbeelding ] _O_
:{w
pi_132670734
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 20:47 schreef Meike26 het volgende:

[..]

:{w

Blij dat die arrogante kwal is opgerot aan het eind van het seizoen. :r
Feel free to ignore my comments.
pi_132686075
Brawn gaat weg bij Mercedes na dit seizoen

http://www.gpupdate.net/n(...)s-mercedes-teambaas/
pi_132686106
Brawn weg bij Mercedes

quote:
Ross Brawn will leave his position as Mercedes team principal at the end of the Formula 1 season.

Brawn and Mercedes have failed to reach an agreement on a role in which he would have been happy to stay at the team, sources close to Mercedes said.

Mercedes will now be run in tandem by their two executive directors, Toto Wolff and Paddy Lowe, along with non-executive chairman Niki Lauda.

Both Mercedes and Brawn refused to comment on the development.

Brawn's impending departure follows months of talks between Mercedes bosses and the man who masterminded Michael Schumacher's seven world titles at Benetton and Ferrari.

The German company had originally last winter signed Lowe, who was formerly the technical director of McLaren, with the intention of him replacing Brawn with immediate effect.

But plans then changed, with Mercedes saying they wanted a 'soft transition', that they would like Brawn to stay and that he was in control of his own destiny.

Lauda pushed for Brawn to remain at the team, but the stumbling block was over the level of authority he would have.

Brawn, 58, wanted to stay in overall charge, as he made clear at the Japanese Grand Prix earlier this month.

However, sources close to the team say that option was never open.

Mercedes believe a single team principal is an outdated concept given the complexities of modern F1. They were hoping to persuade Brawn to stay on in another role that did not involve the day-to-day running of the team.

Negotiations reached an impasse and Brawn decided he had no option but to leave.

Wolff, the executive director (business), will now run the political and financial sides of the team, while Lowe, the executive director (technical), will be in charge of the sporting and technical aspects. Wolff is also the director of Mercedes' motorsport operation.

Brawn's future is unclear. He has emphasised that he would not try to line up a new job elsewhere while still in his present role, but he is now free to find one if he wishes to continue working in F1.

He has been linked with roles running Honda's new F1 programme when the Japanese manufacturer returns to the sport in 2015 as engine partner to McLaren, as well as to a position with governing body the FIA.

FIA president Jean Todt used to work with Brawn at Ferrari, in roles very similar to those now to be occupied by Wolff and Lowe at Mercedes.

Brawn moving to Honda is considered unlikely by some insiders, who say he had grown frustrated with certain aspects of working with the company when he ran their F1 team in 2007-8, particularly dealing with Honda management and repeated trips to Japan.

Claims Brawn will move to McLaren, though, are incorrect, according to sources.
Edit: Marks was me voor zie ik. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_132686142
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 11:37 schreef sasquatsch het volgende:
Brawn weg bij Mercedes

[..]

Edit: Marks was me voor zie ik. :)
Jij had ook wat meer typwerk ;)
pi_132686174
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 11:38 schreef Marks het volgende:

[..]

Jij had ook wat meer typwerk ;)
Vooral copy/paste. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_132686176
Hopelijk met Honda straks. Aimabele man voor zover ik vanaf thuis op de bank met nootjes en bier kan beoordelen.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132686718
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 11:40 schreef Geralt het volgende:
Hopelijk met Honda straks. Aimabele man voor zover ik vanaf thuis op de bank met nootjes en bier kan beoordelen.

:)
Of Williams, waar ik echt sterk op hoop. Als Massa dan naar Williams gaat, dan wel in combi met Brawn, dat kan nog wel gaan werken dan. Zo niet naar Williams, dan zie ik Brawn weer liever naar een klein team gaan als Force India of Caterham. En dat Massa dan niet naar Williams gaat... of elk ander F1 team dan ook. Uit met de Braziliaanse pret.
pi_132686881
Ok dus Massa mag alleen nog maar racen als dat bij Brawn is en anders niet?

Waarom dat zo?

:@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:17:40 #254
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_132687005
Laat Brawn lekker naar Lotus gaan, daar is nu ruimte zat voor nieuwe mensen ;)
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_132687740
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 12:12 schreef Geralt het volgende:
Ok dus Massa mag alleen nog maar racen als dat bij Brawn is en anders niet?

Waarom dat zo?

:@
Ik ben geen fan van Massa, ik zie hem volgend jaar liever niet meer in de F1, dan hem nog wel in de F1 te zien. Als hij een zitje weet te vinden in het DTM of Indycar achtige, geen probleem, maar ik zal hem niet volgen in iedergeval.

Maar als de geruchten waar zijn dat Massa naar Williams gaat, dan zou ik het wel weer tof vinden dat hij dit gaat doen naast Brawn. Volgens mij had hij ook een goede band met hem tot eind 2008.
Brawn zie ik dan sowieso wel graag naar Williams gaan om dit team weer naar de kop te brengen. En zover ik weet is Brawn ook een groot bewonderaar van Frank Williams.

En zoniet naar Williams, dan ForceIndia, Sauber, Marussia of Caterham. :)
pi_132688103
K las vanochtend.ook weer in een italiaanse krant dat Raikkonen het seizoen niet af gaat maken en Valsecci zijn plek in mag nemen...
pi_132688143
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 13:04 schreef JohnB52 het volgende:
K las vanochtend.ook weer in een italiaanse krant dat Raikkonen het seizoen niet af gaat maken en Valsecci zijn plek in mag nemen...
Dat ze Permane maar aan de kant zetten. Tegen je coureur schreeuwen GET OUT OF THE FUCKING WAY slaat nergens op.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132688166
Dat ie aan de kant moet kan ook op een normale manier en als ie daar niet naar luistert dan is dat jammer. Kimi hoeft niet eens te luisteren, want hij gaat toch weg. Ergo: je kan het hem vriendelijk vragen, maar niet verwachten dat hij nog in het belang van het team rijdt. Zie bv ook Massa, die geeft ook gewoon aan alleen nog voor zn eigen te rijden.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:11:13 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132688239
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 13:04 schreef JohnB52 het volgende:
K las vanochtend.ook weer in een italiaanse krant dat Raikkonen het seizoen niet af gaat maken en Valsecci zijn plek in mag nemen...
doen ze niet. Daarvoor zijn de financiële belangen te groot. Lotus kan plaats 2 in het constructeurskampioenschap nog binnenhalen en daar gaan ze nu maximaal voor
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:39:43 #260
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_132688883
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 13:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

doen ze niet. Daarvoor zijn de financiële belangen te groot. Lotus kan plaats 2 in het constructeurskampioenschap nog binnenhalen en daar gaan ze nu maximaal voor
Lotus heeft dat geld hard nodig lijkt me inderdaad
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_132689291
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 13:07 schreef Geralt het volgende:
Dat ie aan de kant moet kan ook op een normale manier en als ie daar niet naar luistert dan is dat jammer. Kimi hoeft niet eens te luisteren, want hij gaat toch weg. Ergo: je kan het hem vriendelijk vragen, maar niet verwachten dat hij nog in het belang van het team rijdt. Zie bv ook Massa, die geeft ook gewoon aan alleen nog voor zn eigen te rijden.

:)
Sinds ie dat doet, gaat t best redelijk met m, en dat meen ik serieus!
pi_132689361
http://www.gpupdate.net/n(...)ed-bull-junior-team/

Die ligt er dus ook uit...

Toch 7 maanden volgehouden.
pi_132691208
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 13:04 schreef JohnB52 het volgende:
K las vanochtend.ook weer in een italiaanse krant dat Raikkonen het seizoen niet af gaat maken en Valsecci zijn plek in mag nemen...
Ben wel benieuwd wat die Davide kan, mag van mij invallen...
pi_132699221
http://www.nusport.nl/for(...)-seizoen-elkaar.html Maldonado eind dit seizoen weg bij Williams.
pi_132699925
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 19:20 schreef Breaker.Faker het volgende:
http://www.nusport.nl/for(...)-seizoen-elkaar.html Maldonado eind dit seizoen weg bij Williams.
Oud nieuws :)

Nusport loopt een dag achter.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_132724612
MBrundleF1 twitterde op woensdag 30-10-2013 om 06:25:06 Speaking with Niki Lauda last night he's determined to keep Ross Brawn at Merc if he can. That will take some doing to change Ross's mind reageer retweet
pi_132726834
heeft VDG al een contract voor volgend jaar?
pi_132726977
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 15:41 schreef THEFXR het volgende:
heeft VDG al een contract voor volgend jaar?
Nee
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_132728609
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 13:04 schreef JohnB52 het volgende:
K las vanochtend.ook weer in een italiaanse krant dat Raikkonen het seizoen niet af gaat maken en Valsecci zijn plek in mag nemen...
Gaat niet gebeuren lijkt me, anders gaan ze ook niet alle moeite doen om Raikkonen in Abu Dhabi weer met de kortere wielbasis te laten rijden. Ja, hij had gewoon meteen aan de kant moeten gaan en je had hem er best uit kunnen gooien als hij vaker dan één keer in de weg was blijven rijden. Maar nu niet, zeker met dergelijke belangen.
pi_132743951
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 16:32 schreef wimderon het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren lijkt me, anders gaan ze ook niet alle moeite doen om Raikkonen in Abu Dhabi weer met de kortere wielbasis te laten rijden. Ja, hij had gewoon meteen aan de kant moeten gaan en je had hem er best uit kunnen gooien als hij vaker dan één keer in de weg was blijven rijden. Maar nu niet, zeker met dergelijke belangen.
Vrijdagtestje zou toch mogen, toch een gemis t.o.v. een jaar of 5 geleden toen er nog vrijdagtesters zoals Kubica en Vettel waren...
pi_132744081
Kubica ;(

Wel de titel gewonnen laatst dacht ik. Misschien volgend jaar een stapje omhoog weer :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132756237
Volgens een hoop tweets is het toch Maldonado die naar Lotus gaat, en niet Hulkenberg.

Kan alleen nog niks op de bekende websites vinden...
pi_132756284
Zou wel zuur zijn voor Hulkenberg. Die verdient dat zitje meer dan Maldonado wat mij betreft.

En veel keus blijft er niet over. Blijven plakken, of terug naar FI en daar wordt je ook niet vrolijk van ;(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 31 oktober 2013 @ 12:58:18 #274
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_132756352
Zonde, Maldonado is echt een zwaar middelmatige coureur. Hulkenberg verdient echt een zitje bij een topteam, maar ook hij wordt benadeeld door gebrek aan geld.

Echt walgelijk, net zoals Frijns en DaCosta die ook gewoon een zitje in de F1 verdienen :r
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_132756381
Hulkenberg heeft ook zn lengte tegen zich werken :{
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132756426
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 12:59 schreef Geralt het volgende:
Hulkenberg heeft ook zn lengte tegen zich werken :{
Dat was bij Lotus geen probleem, hebben ze al gezegd. Enige manier voor Lotus om Hulkenberg te kunnen krijgen is als die investering door Quantum doorgaat. En dat lijkt vooralsnog niet het geval te zijn, waardoor Maldonado op pole position staat met zijn 20 miljoen oliedollars.

Wat dus ook in het Silly Season topic staat.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 31 oktober 2013 @ 13:03:55 #277
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_132756504
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:00 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat was bij Lotus geen probleem, hebben ze al gezegd. Enige manier voor Lotus om Hulkenberg te kunnen krijgen is als die investering door Quantum doorgaat. En dat lijkt vooralsnog niet het geval te zijn, waardoor Maldonado op pole position staat met zijn 20 miljoen oliedollars.

Wat dus ook in het Silly Season topic staat.
Je blijft je topic promoten he? :D
Please sir. When moon? When Mustang?
  Redactie Sport donderdag 31 oktober 2013 @ 13:07:47 #278
274204 crew  Mexicanobakker
pi_132756579
Als Hulkenberg weer zo'n kut zitje krijgt nok ik met kijken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_132756915
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als Hulkenberg weer zo'n kut zitje krijgt nok ik met kijken.
Hij had naast Vettel moeten komen komend jaar.

Vettel/Hulkenberg, Alonso/Kimi, Rosberg/Hamilton

Mooie teams had je dan gehad :Y
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Sport donderdag 31 oktober 2013 @ 13:19:58 #280
274204 crew  Mexicanobakker
pi_132756967
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:18 schreef Geralt het volgende:

[..]

Hij had naast Vettel moeten komen komend jaar.

Vettel/Hulkenberg, Alonso/Kimi, Rosberg/Hamilton

Mooie teams had je dan gehad :Y
Mee eens.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_132757009
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 12:55 schreef Geralt het volgende:
Zou wel zuur zijn voor Hulkenberg. Die verdient dat zitje meer dan Maldonado wat mij betreft.

En veel keus blijft er niet over. Blijven plakken, of terug naar FI en daar wordt je ook niet vrolijk van ;(
Die kiezen nog eerder voor Di Resta , of, verrassend, Chilton.

Die heeft iets van 10/12 miljoen $ sponsorgeld.
pi_132757135
CroftyF1 twitterde op donderdag 31-10-2013 om 11:58:46 I understand that Pastor Maldonado has signed for Lotus in the last 24 hours. A blow for Nico Hulkenberg, also in the hunt for a seat there reageer retweet
pi_132757190
Grosjean en Maldonado in de Lotus.
Die mogen hun auto's dan wel crashproof maken :o
  Redactie Sport donderdag 31 oktober 2013 @ 13:28:40 #284
274204 crew  Mexicanobakker
pi_132757202
Hulkenberg zal dus wel bij Sauber blijven. Hopen dat die volgend jaar ineens vliegt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 31 oktober 2013 @ 13:37:01 #285
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_132757481
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:28 schreef Wombcat het volgende:
Grosjean en Maldonado in de Lotus.
Die mogen hun auto's dan wel crashproof maken :o
Grote rubberen band om de auto heen :D
Please sir. When moon? When Mustang?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 oktober 2013 @ 13:38:35 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132757528
quote:
3s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:37 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Grote rubberen band om de auto heen :D
twee reservechassis per weekend mee :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_132757621
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:28 schreef Wombcat het volgende:
Grosjean en Maldonado in de Lotus.
Die mogen hun auto's dan wel crashproof maken :o
Nou inderdaad zeg die crashen wel heeeeeeeeeeeeel vaak dit jaar zeg.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  donderdag 31 oktober 2013 @ 13:44:43 #288
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_132757733
Ik vind Grosjean dit jaar echt fantastisch rijden, ik ben stiekem wel fan van hem aan het worden.

Ik vind het een beetje een Hamilton-achtige rijder, soms wat roekeloos maar vaak wel erg goed kunnen presteren. Zeker met de enorme druk die hij na alle crashes van vorig jaar en huidige structuur van zijn contract op zijn schouders had en heeft. ^O^
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_132758091
Maldonado zegt in ieder geval dat nog niets beslist is. En dat het nog niet duidelijk is of zijn sponsor (PDVSA) met hem mee gaat.
quote:
Williams driver Pastor Maldonado has insisted that he is yet to make a decision about his future as rumors linking the Venezuelan driver with a move away from the team persist.

Maldonado’s relationship with Williams appears to have deteriorated in recent weeks due to the poor pace of the car, causing him to claim that he “may as well stay at home”. Further to that, a rift emerged with teammate Valtteri Bottas at the Japanese Grand Prix when Maldonado forced the Finn off the track at the third to last corner of the race, gaining a position in the process. However, the Venezuelan driver insists that he has nothing to reveal about his future yet.

“At the moment, I don’t have a decision yet,” he explained. “The decision will be down to me so I prefer to take some more time. I really hope to have the decision before the end of the season, there’s still a couple of weeks to go so we’ll see. I cannot guarantee I will leave the team or I will stay, I will do my best.

“The decision is very important. It’s my third season in my career, so it’s a very important moment professionally for me. I will want to have the best decision for my future.”

However, Maldonado did confirm that he had more than one offer on the table as well as stating that he would like backers PDVSA to follow him to his new team. Lotus team principal Eric Boullier revealed in India that Kimi Raikkonen‘s seat would most probably be filled by either Maldonado or Nico Hulkenberg next season, and the money from the state-owned Venezuelan oil company could remedy some of the financial troubles at Enstone, but a recent investigation by the government could put this funding at risk.

“I have some offers at the moment and I’m analyzing that very well,” Maldonado explained. “I’m hoping to have the best decision for myself.

“Many teams are struggling with money, I cannot guarantee that I have or will have money. In my career, I have a strong sponsor in my back which is quite good. If I move, I hope for them to come with me.”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_132760075
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:28 schreef Wombcat het volgende:
Grosjean en Maldonado in de Lotus.
Die mogen hun auto's dan wel crashproof maken :o
2012 belde, ze wilden hun grap terug...
  donderdag 31 oktober 2013 @ 14:55:35 #291
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_132760124
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:00 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat was bij Lotus geen probleem, hebben ze al gezegd. Enige manier voor Lotus om Hulkenberg te kunnen krijgen is als die investering door Quantum doorgaat. En dat lijkt vooralsnog niet het geval te zijn, waardoor Maldonado op pole position staat met zijn 20 miljoen oliedollars.

Wat dus ook in het Silly Season topic staat.
En toch zijn die oliedollars ook niet helemaal zeker want er gingen ook verhalen dat PDVSA zou moeten stoppen als sponsor omdat het een staatsbedrijf is en staatssteun mag niet..
pi_132761094
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:55 schreef SiGNe het volgende:

[..]

En toch zijn die oliedollars ook niet helemaal zeker want er gingen ook verhalen dat PDVSA zou moeten stoppen als sponsor omdat het een staatsbedrijf is en staatssteun mag niet..
Dat dat geld niet zeker is staat ook in de post drie posts hierboven. Weliswaar niet om die reden, maar omdat er een onderzoek loopt naar fraude met sponsoring en of PDVSA überhaupt met Maldonado meegaat naar een ander team (aangezien ze anders Williams een afkoopsom moeten betalen).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 31 oktober 2013 @ 15:47:52 #293
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_132761893
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 15:25 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat dat geld niet zeker is staat ook in de post drie posts hierboven. Weliswaar niet om die reden, maar omdat er een onderzoek loopt naar fraude met sponsoring en of PDVSA überhaupt met Maldonado meegaat naar een ander team (aangezien ze anders Williams een afkoopsom moeten betalen).
Wat dat betreft een beetje hetzelfde verhaal als Alonso en Santander (contract van 33 miljoen)
pi_132777707
GERUCHT: Kimi rijdt al niet meer bij Lotus vanaf nu
http://www.gpupdate.net/n(...)donderdag-abu-dhabi/

Moet zeggen dat ik het prima vind. Ik mag het wel, zo wat rijderswissels de laatste races :Y
pi_132777941
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_132781855
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 22:16 schreef Marks het volgende:
GERUCHT: Kimi rijdt al niet meer bij Lotus vanaf nu
http://www.gpupdate.net/n(...)donderdag-abu-dhabi/

Moet zeggen dat ik het prima vind. Ik mag het wel, zo wat rijderswissels de laatste races :Y
Over dat hij er niet was:

quote:
There’s a lot more to this Kimi Vs Lotus debacle than meets the eye. Actually, let me rephrase that. There’s a lot less to this Kimi Vs Lotus debacle than meets the eye.

OK, so here are the facts.

Kimi hasn’t been paid. Kimi is off to Ferrari. Kimi’s patience was tested by a frantic radio message from the team in India, made out of exasperation at him not heeding team orders to let his team-mate through, who was faster at that point in the race but critical on engine. Kimi had serious words with the team after the race. Kimi failed to turn up in the Abu Dhabi paddock today.

All would seem to be deeply unwell with the relationship, and there is no doubt that there are serious strains between the Finn and the team which brought him back to F1 just under two years ago. The relationship may be at breaking point. Kimi may have been on the verge of deciding not to race in Abu Dhabi this weekend. Kimi may yet fail to see out the season with Lotus.

But Kimi was not in the paddock today because he had never had any intention of being. And this decision was taken long before he was told to get out of the effing way.

On Sunday morning in India a few colleagues and I had a coffee and a croissant at Lotus hospitality and were chewing the fat with someone at the team whose job it is to know where the drivers are and what they are doing. We were talking about travel plans to the next race and when we would all be getting to the UAE. Romain was getting there early and would be doing a bit of PR work in the week. And Kimi? Kimi was going back home to Switzerland. He would be flying to Abu Dhabi on Thursday.

“On Thursday?” we asked, “Isn’t that a bit late… for media and stuff?”

“Well yes, but it wouldn’t be the first time he’d missed it, would it?”

This was Sunday morning. In India.

So why was Lotus making media notifications that included interview slots for the Finn when he would either be at the airport or in the sky? Why was no notification given to the media that these interviews were not going to take place?

Perhaps this team member had got things wrong. But I doubt that as he had no reason to tell us false travel plans, and would have been well within the loop of who was going to be where and when.

Perhaps Kimi changed his travel plans late in the day to arrive in time for media sessions but then thought better of it and switched them back again. But that seems like an awful lot of hassle for a man famous for not being a massive fan of hassle.

Davide Valsecchi, the man Lotus would rely upon to stand in for Raikkonen if he fails to race this weekend, entered the paddock precisely at 15:00 today. That is precisely the time when Raikkonen was due to be in media interviews. Every other driver, be they reserve pilot or world champion, had long since been in the paddock. So why the precise timing of 15:00?

To me this entire thing smacks of the creative PR for which Lotus has marked itself out. It smells like a team trying to keep a headline going, trying to keep the wheels on a story that keeps them top of the twitter trending tree.

Social media is a critical tool for Lotus. Some are fans of the way they go about it. Others not. Sources tell me that after the Indian Grand Prix and the manner in which the team spoke to Raikkonen, the team’s social media pages took a hammering both from comments and depleting numbers of followers or fans. The team’s hasty apology to Raikkonen midweek seemed to have been an attempt not to curry favour with their driver, but simply to stem the flow of social media fans away from their pages.

Pages which, if we are honest, will heamorrhage fans when Kimi moves to Ferrari anyway, and the Finn’s ardent supporters go with him.

What was it Arthur Conan Doyle wrote to come from the mouth of Sherlock Holmes? “When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.” Something like that, I seem to recall.

While there is no impossibility in the factors around Kimi’s travel plans having changed since Sunday, I for one do not buy the explanation. Because as I understand it this is the way it was always supposed to be.

As such, the only truth I can garner from anything today is that while Kimi and Lotus’ relationship is strained, and while there is a chance he won’t see out the season, today has got absolutely nothing to do with it.

He was never supposed to be here. The fact that he isn’t, simply isn’t a story.
Ergo: zal wel los lopen. Hij zou er sowieso niet zijn op donderdag :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 1 november 2013 @ 00:20:48 #297
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_132782256
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 22:16 schreef Marks het volgende:
GERUCHT: Kimi rijdt al niet meer bij Lotus vanaf nu
http://www.gpupdate.net/n(...)donderdag-abu-dhabi/

Moet zeggen dat ik het prima vind. Ik mag het wel, zo wat rijderswissels de laatste races :Y
ik geloof er niks van, het zou echt een schande zijn.
pi_132785287
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 00:20 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik geloof er niks van, het zou echt een schande zijn.
Dat wel, maar misschien verklaart het al wel waarom de deal met Quantum niet door is gegaan. Die denken ook, die spelen vuile spelletjes, hier doen we niet aan mee voor circa 20 miljoen pegels.
Want voor de rest is het in mijn ogen juist een erg intressant team met een enorm potentieel.
  vrijdag 1 november 2013 @ 08:47:18 #299
131800 Tarado
capô de fusca
pi_132785514
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2013 08:27 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dat wel, maar misschien verklaart het al wel waarom de deal met Quantum niet door is gegaan. Die denken ook, die spelen vuile spelletjes, hier doen we niet aan mee voor circa 20 miljoen pegels.
Want voor de rest is het in mijn ogen juist een erg intressant team met een enorm potentieel.
Dat is toch nog niet van de tafel, die deal met Quantum, duurt alleen wat langer dan gepland/verwacht

pi_132786622
Raikkonen inmiddels op het circruit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')