Dat was bij Lotus geen probleem, hebben ze al gezegd. Enige manier voor Lotus om Hulkenberg te kunnen krijgen is als die investering door Quantum doorgaat. En dat lijkt vooralsnog niet het geval te zijn, waardoor Maldonado op pole position staat met zijn 20 miljoen oliedollars.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:59 schreef Geralt het volgende:
Hulkenberg heeft ook zn lengte tegen zich werken
Je blijft je topic promoten he?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat was bij Lotus geen probleem, hebben ze al gezegd. Enige manier voor Lotus om Hulkenberg te kunnen krijgen is als die investering door Quantum doorgaat. En dat lijkt vooralsnog niet het geval te zijn, waardoor Maldonado op pole position staat met zijn 20 miljoen oliedollars.
Wat dus ook in het Silly Season topic staat.
Hij had naast Vettel moeten komen komend jaar.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als Hulkenberg weer zo'n kut zitje krijgt nok ik met kijken.
Mee eens.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hij had naast Vettel moeten komen komend jaar.
Vettel/Hulkenberg, Alonso/Kimi, Rosberg/Hamilton
Mooie teams had je dan gehad
Die kiezen nog eerder voor Di Resta , of, verrassend, Chilton.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:55 schreef Geralt het volgende:
Zou wel zuur zijn voor Hulkenberg. Die verdient dat zitje meer dan Maldonado wat mij betreft.
En veel keus blijft er niet over. Blijven plakken, of terug naar FI en daar wordt je ook niet vrolijk van
twitter:CroftyF1 twitterde op donderdag 31-10-2013 om 11:58:46I understand that Pastor Maldonado has signed for Lotus in the last 24 hours. A blow for Nico Hulkenberg, also in the hunt for a seat there reageer retweet
Grote rubberen band om de auto heenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:28 schreef Wombcat het volgende:
Grosjean en Maldonado in de Lotus.
Die mogen hun auto's dan wel crashproof maken
twee reservechassis per weekend meequote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:37 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Grote rubberen band om de auto heen
Nou inderdaad zeg die crashen wel heeeeeeeeeeeeel vaak dit jaar zeg.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:28 schreef Wombcat het volgende:
Grosjean en Maldonado in de Lotus.
Die mogen hun auto's dan wel crashproof maken
quote:Williams driver Pastor Maldonado has insisted that he is yet to make a decision about his future as rumors linking the Venezuelan driver with a move away from the team persist.
Maldonado’s relationship with Williams appears to have deteriorated in recent weeks due to the poor pace of the car, causing him to claim that he “may as well stay at home”. Further to that, a rift emerged with teammate Valtteri Bottas at the Japanese Grand Prix when Maldonado forced the Finn off the track at the third to last corner of the race, gaining a position in the process. However, the Venezuelan driver insists that he has nothing to reveal about his future yet.
“At the moment, I don’t have a decision yet,” he explained. “The decision will be down to me so I prefer to take some more time. I really hope to have the decision before the end of the season, there’s still a couple of weeks to go so we’ll see. I cannot guarantee I will leave the team or I will stay, I will do my best.
“The decision is very important. It’s my third season in my career, so it’s a very important moment professionally for me. I will want to have the best decision for my future.”
However, Maldonado did confirm that he had more than one offer on the table as well as stating that he would like backers PDVSA to follow him to his new team. Lotus team principal Eric Boullier revealed in India that Kimi Raikkonen‘s seat would most probably be filled by either Maldonado or Nico Hulkenberg next season, and the money from the state-owned Venezuelan oil company could remedy some of the financial troubles at Enstone, but a recent investigation by the government could put this funding at risk.
“I have some offers at the moment and I’m analyzing that very well,” Maldonado explained. “I’m hoping to have the best decision for myself.
“Many teams are struggling with money, I cannot guarantee that I have or will have money. In my career, I have a strong sponsor in my back which is quite good. If I move, I hope for them to come with me.”
2012 belde, ze wilden hun grap terug...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:28 schreef Wombcat het volgende:
Grosjean en Maldonado in de Lotus.
Die mogen hun auto's dan wel crashproof maken
En toch zijn die oliedollars ook niet helemaal zeker want er gingen ook verhalen dat PDVSA zou moeten stoppen als sponsor omdat het een staatsbedrijf is en staatssteun mag niet..quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat was bij Lotus geen probleem, hebben ze al gezegd. Enige manier voor Lotus om Hulkenberg te kunnen krijgen is als die investering door Quantum doorgaat. En dat lijkt vooralsnog niet het geval te zijn, waardoor Maldonado op pole position staat met zijn 20 miljoen oliedollars.
Wat dus ook in het Silly Season topic staat.
Dat dat geld niet zeker is staat ook in de post drie posts hierboven. Weliswaar niet om die reden, maar omdat er een onderzoek loopt naar fraude met sponsoring en of PDVSA überhaupt met Maldonado meegaat naar een ander team (aangezien ze anders Williams een afkoopsom moeten betalen).quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:55 schreef SiGNe het volgende:
[..]
En toch zijn die oliedollars ook niet helemaal zeker want er gingen ook verhalen dat PDVSA zou moeten stoppen als sponsor omdat het een staatsbedrijf is en staatssteun mag niet..
Wat dat betreft een beetje hetzelfde verhaal als Alonso en Santander (contract van 33 miljoen)quote:Op donderdag 31 oktober 2013 15:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat dat geld niet zeker is staat ook in de post drie posts hierboven. Weliswaar niet om die reden, maar omdat er een onderzoek loopt naar fraude met sponsoring en of PDVSA überhaupt met Maldonado meegaat naar een ander team (aangezien ze anders Williams een afkoopsom moeten betalen).
Over dat hij er niet was:quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:16 schreef Marks het volgende:
GERUCHT: Kimi rijdt al niet meer bij Lotus vanaf nu
http://www.gpupdate.net/n(...)donderdag-abu-dhabi/
Moet zeggen dat ik het prima vind. Ik mag het wel, zo wat rijderswissels de laatste races
Ergo: zal wel los lopen. Hij zou er sowieso niet zijn op donderdagquote:There’s a lot more to this Kimi Vs Lotus debacle than meets the eye. Actually, let me rephrase that. There’s a lot less to this Kimi Vs Lotus debacle than meets the eye.
OK, so here are the facts.
Kimi hasn’t been paid. Kimi is off to Ferrari. Kimi’s patience was tested by a frantic radio message from the team in India, made out of exasperation at him not heeding team orders to let his team-mate through, who was faster at that point in the race but critical on engine. Kimi had serious words with the team after the race. Kimi failed to turn up in the Abu Dhabi paddock today.
All would seem to be deeply unwell with the relationship, and there is no doubt that there are serious strains between the Finn and the team which brought him back to F1 just under two years ago. The relationship may be at breaking point. Kimi may have been on the verge of deciding not to race in Abu Dhabi this weekend. Kimi may yet fail to see out the season with Lotus.
But Kimi was not in the paddock today because he had never had any intention of being. And this decision was taken long before he was told to get out of the effing way.
On Sunday morning in India a few colleagues and I had a coffee and a croissant at Lotus hospitality and were chewing the fat with someone at the team whose job it is to know where the drivers are and what they are doing. We were talking about travel plans to the next race and when we would all be getting to the UAE. Romain was getting there early and would be doing a bit of PR work in the week. And Kimi? Kimi was going back home to Switzerland. He would be flying to Abu Dhabi on Thursday.
“On Thursday?” we asked, “Isn’t that a bit late… for media and stuff?”
“Well yes, but it wouldn’t be the first time he’d missed it, would it?”
This was Sunday morning. In India.
So why was Lotus making media notifications that included interview slots for the Finn when he would either be at the airport or in the sky? Why was no notification given to the media that these interviews were not going to take place?
Perhaps this team member had got things wrong. But I doubt that as he had no reason to tell us false travel plans, and would have been well within the loop of who was going to be where and when.
Perhaps Kimi changed his travel plans late in the day to arrive in time for media sessions but then thought better of it and switched them back again. But that seems like an awful lot of hassle for a man famous for not being a massive fan of hassle.
Davide Valsecchi, the man Lotus would rely upon to stand in for Raikkonen if he fails to race this weekend, entered the paddock precisely at 15:00 today. That is precisely the time when Raikkonen was due to be in media interviews. Every other driver, be they reserve pilot or world champion, had long since been in the paddock. So why the precise timing of 15:00?
To me this entire thing smacks of the creative PR for which Lotus has marked itself out. It smells like a team trying to keep a headline going, trying to keep the wheels on a story that keeps them top of the twitter trending tree.
Social media is a critical tool for Lotus. Some are fans of the way they go about it. Others not. Sources tell me that after the Indian Grand Prix and the manner in which the team spoke to Raikkonen, the team’s social media pages took a hammering both from comments and depleting numbers of followers or fans. The team’s hasty apology to Raikkonen midweek seemed to have been an attempt not to curry favour with their driver, but simply to stem the flow of social media fans away from their pages.
Pages which, if we are honest, will heamorrhage fans when Kimi moves to Ferrari anyway, and the Finn’s ardent supporters go with him.
What was it Arthur Conan Doyle wrote to come from the mouth of Sherlock Holmes? “When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.” Something like that, I seem to recall.
While there is no impossibility in the factors around Kimi’s travel plans having changed since Sunday, I for one do not buy the explanation. Because as I understand it this is the way it was always supposed to be.
As such, the only truth I can garner from anything today is that while Kimi and Lotus’ relationship is strained, and while there is a chance he won’t see out the season, today has got absolutely nothing to do with it.
He was never supposed to be here. The fact that he isn’t, simply isn’t a story.
ik geloof er niks van, het zou echt een schande zijn.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:16 schreef Marks het volgende:
GERUCHT: Kimi rijdt al niet meer bij Lotus vanaf nu
http://www.gpupdate.net/n(...)donderdag-abu-dhabi/
Moet zeggen dat ik het prima vind. Ik mag het wel, zo wat rijderswissels de laatste races
Dat wel, maar misschien verklaart het al wel waarom de deal met Quantum niet door is gegaan. Die denken ook, die spelen vuile spelletjes, hier doen we niet aan mee voor circa 20 miljoen pegels.quote:Op vrijdag 1 november 2013 00:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik geloof er niks van, het zou echt een schande zijn.
Dat is toch nog niet van de tafel, die deal met Quantum, duurt alleen wat langer dan gepland/verwachtquote:Op vrijdag 1 november 2013 08:27 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat wel, maar misschien verklaart het al wel waarom de deal met Quantum niet door is gegaan. Die denken ook, die spelen vuile spelletjes, hier doen we niet aan mee voor circa 20 miljoen pegels.
Want voor de rest is het in mijn ogen juist een erg intressant team met een enorm potentieel.
twitter:joesaward twitterde op vrijdag 01-11-2013 om 08:40:18The future of Lotus F1 http://t.co/qQiEBffZee reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |