Dat moment inderdaad. Massa wist het dit weekend alquote:Op dinsdag 10 september 2013 22:53 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
jup, ik zei het ook al direct na het interview met Lee McKenzie. hij zei iets in de trand van: ik wil mijn best nog doen voor Ferrari, en andere teams laten zien wat ik waard ben.
Die wist genoeg op dat moment
volgens deze lijst verdient massa meer dan Raikonenquote:Op dinsdag 10 september 2013 23:06 schreef JohnB52 het volgende:
Is kimi en Alonso niet te duur voor Ferrari?
Neuh. Santander betaalt Alonso en met hoofdsponsor Marlboro kan Ferrari de ijsjes die Kimi moet krijgen wel betalenquote:Op dinsdag 10 september 2013 23:06 schreef JohnB52 het volgende:
Is kimi en Alonso niet te duur voor Ferrari?
Daniel Ricciardo. Is vorige week al bekend gewordenquote:Op dinsdag 10 september 2013 23:10 schreef THEFXR het volgende:
hoe zit het met red bull, wie vervangt Mark?
zie je wel, ik loop helemaal achterquote:Op dinsdag 10 september 2013 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daniel Ricciardo. Is vorige week al bekend geworden
Kan een goede leraar zijn voor opkomend talent (of jochies die een rijke papa met veel invloed hebben (Sirotkin))quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:10 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik denk dat Massa wel klaar is in de F1. Ik denk niet dat Sauber zit te wachten op zijn komst.
Misschien dat Zandvoort dan ook weer haalbaar is, die heeft al te weinig "lawaaidagen" waardoor F1 al af valt.quote:Op maandag 9 september 2013 20:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De Formule E?
Ook dat is al een tijdje bekend. Er doen zelfs reguliere raceteams aan mee, zoals Andretti Autosport uit de IndyCars.
En daar waar de F1 er niet in slaagt om voet aan de grond te krijgen (zoals London) zijn deze steden wel bereid om de Formule E toe te laten omdat het veel minder (geluids)overlast en vervuiling met zich mee brengt.
quote:Kimi Raikkonen will join Fernando Alonso at Ferrari in 2014.
The Finn, who won the world title with Ferrari in 2007 but was replaced by Alonso at the end of 2009, has signed a one-year deal with an option for 2015.
Ferrari, who will now have arguably the strongest driver line-up in Formula 1, have not yet announced the deal but are expected to do so imminently.
Raikkonen, 33, will replace Felipe Massa, who announced on Twitter that he will leave at the end of the season.
The Brazilian, who had earlier been informed of Ferrari's decision and has driven for the Italian outfit since 2006, said: "From 2014 I will no longer be driving for Ferrari.
"I would like to thank the team for all the victories and incredible moments experienced together.
"Right now I want to push as hard as possible with Ferrari for the remaining seven races.
Alles kan maar lijkt me toch stugquote:Op woensdag 11 september 2013 08:48 schreef Rossdale het volgende:
Nog steeds speculatie, zowel Ferrari als Kimi hebben nog niets aangekondigd. De media roept dit alleen omdat Massa nu zeker gaat wieberen.
Ik denk nog steeds dat Alonso ook vertrekt eigenlijk
Als het goed is heeft ferrari het om 9:00 bekend gemaakt.quote:Op woensdag 11 september 2013 08:48 schreef Rossdale het volgende:
Nog steeds speculatie, zowel Ferrari als Kimi hebben nog niets aangekondigd. De media roept dit alleen omdat Massa nu zeker gaat wieberen.
Ik denk nog steeds dat Alonso ook vertrekt eigenlijk
er staat nog niets op de Ferrari-sitequote:Op woensdag 11 september 2013 09:17 schreef opreis het volgende:
[..]
Als het goed is heeft ferrari het om 9:00 bekend gemaakt.
twitter:SkySportsF1 twitterde op woensdag 11-09-2013 om 14:04:29It’s official: Kimi Raikkonen is to join Ferrari for 2014. Story on way at http://t.co/cQnbizTYrI #SkyF1 reageer retweet
twitter:Lotus_F1Team twitterde op woensdag 11-09-2013 om 14:06:54So #Kimi is off to #Ferrari for 2014; it hurts a little bit… #F1 #Raikkonen http://t.co/HkFhWvqpTo reageer retweet
Massa moet gewoon stoppenquote:Op woensdag 11 september 2013 14:28 schreef nils7 het volgende:
Nico naar Lotus en dan Massa en die Rus bij Sauber....
Is t weer rond
Stop de tijdquote:Op woensdag 11 september 2013 14:28 schreef nils7 het volgende:
Nico naar Lotus en dan Massa en die Rus bij Sauber....
Is t weer rond
zoals ik al zeiquote:Op woensdag 11 september 2013 14:28 schreef nils7 het volgende:
Nico naar Lotus en dan Massa en die Rus bij Sauber....
Is t weer rond
Raikkonen is er ook een jaartje tussenuit geweest (doorbetaald door Ferrari zodat ze Alonso konden aannemen) en Alonso heeft de afgelopen jaren natuurlijk ook hulp gehad van Massa.quote:
Snelle conclusie, heeft Raikkonen nooit hulp gehad?quote:Op woensdag 11 september 2013 14:48 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Raikkonen is er ook een jaartje tussenuit geweest (doorbetaald door Ferrari zodat ze Alonso konden aannemen) en Alonso heeft de afgelopen jaren natuurlijk ook hulp gehad van Massa.
Alonso is er ook een jaar tussenuit geweest! En wat de hulp van Massa betreft zijn het misschien een paar overwinningen. Daarnaast reden ze voor verschillende teams.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:48 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Raikkonen is er ook een jaartje tussenuit geweest (doorbetaald door Ferrari zodat ze Alonso konden aannemen) en Alonso heeft de afgelopen jaren natuurlijk ook hulp gehad van Massa.
Als ze maar een auto hebben om RBR te verslaan, die auto mag wat mij betreft ook van Mercedes, McLaren of wie dan ook komenquote:Op woensdag 11 september 2013 15:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alonso is er ook een jaar tussenuit geweest! En wat de hulp van Massa betreft zijn het misschien een paar overwinningen. Daarnaast reden ze voor verschillende teams.
Maar het wordt gewoon een mooi gevecht (hoop ik) tussen die twee.
Vettel jaren achterelkaar kampioen is ook niet leuk inderdaad, zeker niet als de strijd halverwege het jaar al redelijk gestreden is.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als ze maar een auto hebben om RBR te verslaan, die auto mag wat mij betreft ook van Mercedes, McLaren of wie dan ook komen
Eerder pech, door de McLarens die zichzelf steeds opbliezenquote:Op woensdag 11 september 2013 14:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Snelle conclusie, heeft Raikkonen nooit hulp gehad?
Nu nog een Ferrari ipv een Iveco en het wordt misschien nog watquote:Op woensdag 11 september 2013 17:20 schreef Sinister-D- het volgende:
Had me dat een maand geleden gezegd gehad, en ik had ze vierkant uitgelachen en ze voor gek verklaardNooit gedacht dat Raikkonen zou terugkeren ivm de meningsverschillen die hij heeft (gehad?) met Montezemelo.
Maar aangezien de geruchten toch wel heel sterk waren het afgelopen weekend komt dit niet meer als een verrassing.
Zoals ik al eerder heb gezegd: wat mij betreft het sterkste duo op de grid volgend jaar
hahah dit hoop ik welquote:Op woensdag 11 september 2013 18:27 schreef Sinister-D- het volgende:
Ben trouwens benieuwd of Rob Smedley Kimi's engineer gaat worden. Dat gaat een gouden duo worden dan wat betreft communicatie
Vraag ik me af, zoveel heb je niet aan een teammaat die vaak te ver van je af zitquote:Op woensdag 11 september 2013 18:46 schreef THEFXR het volgende:
Alonso is niet blij, nu zijn bitch weggaat.
dit dus, iedereen al voorbaring over een duo. Zou natuurlijk leuke zijn die 2 in 1 team, kijken wie het beter doet, maar dan nog moeten ze vettel verslaan.quote:Op woensdag 11 september 2013 18:53 schreef JohnB52 het volgende:
Is Alonso al bevestigd bij Ferrari?
Precies als Ron Dennis hem toen gewoon een auto kon leveren die heel bleef en waar niet spontaan wielen of vleugels vanaf braken dan had Kimi reeds 2 titels op zak en waarschijnlijk zelfs 3.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:59 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Eerder pech, door de McLarens die zichzelf steeds opbliezen![]()
En verder:
Kimi is 2 jaar afwezig geweest (2010/2011), Alonso 1 jaar (2002). In 2002 behaalde Kimi geen overwinning (beide coureurs behaalden hun eerste overwinning in 2003), in 2010 en 2011 behaalde Alonso 6 overwinningen.
Wil je een directe vergelijking, alleen de jaren dat ze beiden meededen (dus Kimi zonder 2002 en Alonso zonder 2010/11):
Kimi / Alonso
Races: 172 / 184
Wins: 20 / 26
Podiums: 72 / 80
WC: 1 / 2
Lijkt me niet voorbarig want het is al bevestigdquote:Op woensdag 11 september 2013 18:55 schreef opreis het volgende:
[..]
dit dus, iedereen al voorbaring over een duo. Zou natuurlijk leuke zijn die 2 in 1 team, kijken wie het beter doet, maar dan nog moeten ze vettel verslaan.
Alonso heeft een doorlopend contract nog op zak.quote:Op woensdag 11 september 2013 18:55 schreef opreis het volgende:
[..]
dit dus, iedereen al voorbaring over een duo. Zou natuurlijk leuke zijn die 2 in 1 team, kijken wie het beter doet, maar dan nog moeten ze vettel verslaan.
quote:Through www.ferrari.com, he also had a word for Kimi Raikkonen. “I’d like to welcome my new travelling companion: together, starting next year, we will have to tackle a very demanding technical and racing challenge.”
in 2008 werd het in de laatste bocht van de laatste race beslist..., das nog mooier.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:43 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Vettel jaren achterelkaar kampioen is ook niet leuk inderdaad, zeker niet als de strijd halverwege het jaar al redelijk gestreden is.
Eigenlijk is het 't mooiste als het kampioenschap pas in de laatste wedstrijd gestreden is zoals in 2008 (en toen was er ook slechts 1 punt verschil tussen Hamilton en Massa)
Een paar bochten voor het eind was dat; niet de laatste bocht. Toch?quote:Op woensdag 11 september 2013 19:37 schreef WEST het volgende:
[..]
in 2008 werd het in de laatste bocht van de laatste race beslist..., das nog mooier.
Een race op woensdag?quote:Op woensdag 11 september 2013 20:30 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een paar bochten voor het eind was dat; niet de laatste bocht. Toch?
Overigens won Kimi vandaag 8 jaar geleden op Spa
11 september valt elk jaar op een woensdag?quote:
quote:Op woensdag 11 september 2013 20:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
11 september valt elk jaar op een woensdag?
Laatste bocht bij het opkomen van het gedeelte start/finish. Dat noem ik wel de laatste bochtquote:Op woensdag 11 september 2013 20:30 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een paar bochten voor het eind was dat; niet de laatste bocht. Toch?
Overigens won Kimi vandaag 8 jaar geleden op Spa
Volgens mij ging Lewis Glock al iets eerder voorbij dan de laatste bocht.quote:Op woensdag 11 september 2013 21:26 schreef WEST het volgende:
[..]
Laatste bocht bij het opkomen van het gedeelte start/finish. Dat noem ik wel de laatste bocht
Nee, want de ploffende banden op Silverstone waren de reden dat ze deze banden hebben.quote:Op woensdag 11 september 2013 22:20 schreef Marks het volgende:
En nog even dit hersenspinseltje van mij:
kunnen ze de oude pirelli banden niet terugnemen?
Want het viel me op dat de laatste races nu niet echt spannend waren
Maar, het waren de teams die over de grens van de banden gingen als ik het me goed herinner. Niet dat Pirelli inferieur rubber leverde.quote:Op woensdag 11 september 2013 22:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, want de ploffende banden op Silverstone waren de reden dat ze deze banden hebben.
Ik vind het wel tof dat ondanks enige overmacht van Vettel, je toch NIET kan zeggen ''oh, die wint ook Singapore wel even''.quote:Op woensdag 11 september 2013 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
Volgende race gaat Hamilton winnen, let maar op. Spa en Monza zijn wat standaloneraces op de kalender omdat het twee echte hogesnelheidscircuits zijn. Daar heb je deels een apart pakket voor nodig. Red Bull had dat perfect voor elkaar, de rest minder. Nu komt Singapore en daar zullen de verhoudingen weer anders liggen.
Een paar teams hadden ontdekt dat de banden beter presteerden wanneer ze verkeerd geplaatst werden, maar daar konden de sloffen niet zo goed tegenquote:Op woensdag 11 september 2013 22:25 schreef Marks het volgende:
[..]
Maar, het waren de teams die over de grens van de banden gingen als ik het me goed herinner. Niet dat Pirelli inferieur rubber leverde.
Zeker jammer maar ik denk niet dat ie in de F1 nog op de volle 100% kan rijden en af en toe over het randje kan gaan (net zoals Massa na zijn ongeluk).quote:Op woensdag 11 september 2013 23:31 schreef Geralt het volgende:
Kubica weer gecrashed, zelf en bijrijder wel ok.
Zo jammer dat zn F1 avontuur vroegtijdig ten einde is gekomen
In 2001, toch een dominant jaar van Schumacher, konden we dat ook niet zeggen.quote:Op woensdag 11 september 2013 22:26 schreef Marks het volgende:
[..]
Ik vind het wel tof dat ondanks enige overmacht van Vettel, je toch NIET kan zeggen ''oh, die wint ook Singapore wel even''.
Het is daarmee toch anders dan de overmacht van Schumi een kleine 10 jaar terug.
Als ik het voor het zeggen had bij de competitie zou ik echt alles al op volgend jaar gooien, als Vettel SIN niet wint dan wordt hij 2e of 3e, m.a.w. niet meer in te halen.quote:Op woensdag 11 september 2013 22:26 schreef Marks het volgende:
[..]
Ik vind het wel tof dat ondanks enige overmacht van Vettel, je toch NIET kan zeggen ''oh, die wint ook Singapore wel even''.
Het is daarmee toch anders dan de overmacht van Schumi een kleine 10 jaar terug.
zou je zeggen, maar het werkt wel tweeledig. Als ze dat allemaal doen dan gaat Red Bull Racing dat ook doen en heb je kans dat er aan de krachtsverhoudingen niets verandert. Is er een team dat Red Bull nog dwingt tot het produceren van updates dan hebben andere renstallen juist kans om voor komend seizoen naderbij te komenquote:Op donderdag 12 september 2013 10:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als ik het voor het zeggen had bij de competitie zou ik echt alles al op volgend jaar gooien, als Vettel SIN niet wint dan wordt hij 2e of 3e, m.a.w. niet meer in te halen.
Ik denk dat ze bij Red Bull geen updates meer nodig hebben, die hebben het heel goed gedaan op de circuits waar ze normaal zwakker zijn en gaan nu weer naar de circuits waar ze normaliter sterker zijn, daar moet de rest maar weer eens aan zien te komen. Verder racen ze keer op keer tegen een andere concurrent, met damage control zijn ze er al.quote:Op donderdag 12 september 2013 10:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zou je zeggen, maar het werkt wel tweeledig. Als ze dat allemaal doen dan gaat Red Bull Racing dat ook doen en heb je kans dat er aan de krachtsverhoudingen niets verandert. Is er een team dat Red Bull nog dwingt tot het produceren van updates dan hebben andere renstallen juist kans om voor komend seizoen naderbij te komen
Waarom was dit niet bekend van tevoren? Ik woon op slechts 10km van die plekquote:Op donderdag 12 september 2013 17:35 schreef Breaker.Faker het volgende:
2013 Mobility Conference Week: Delegates enjoyed an exciting vision of the future of motoring at yesterday’s iMobility Challenge with Nico Rosberg, Giedo van der Garde, Robin Frijns and Kevin Abbring.
Full story on: http://www.fia.com/news/racing-future-mobility — met Nico Rosberg, Robin Frijns, Giedo van der Garde en Kevin Abbring in Valkenburg.
[ afbeelding ]
Eigenlijk (stiekem) is het katwijkquote:Op donderdag 12 september 2013 18:27 schreef Sinister-D- het volgende:
Een Valkenburg wat niet in Zuid-Limburgligt is géén Valkenburg, maar een plaats met een verkeerd gekozen naam
Ik zag dit ook pas vandaag op de Facebook van de FIA en vandaag is dit gepost.quote:Op donderdag 12 september 2013 17:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom was dit niet bekend van tevoren? Ik woon op slechts 10km van die plek
Nee dus.quote:Op woensdag 11 september 2013 18:27 schreef Sinister-D- het volgende:
Ben trouwens benieuwd of Rob Smedley Kimi's engineer gaat worden. Dat gaat een gouden duo worden dan wat betreft communicatie
quote:Sep.13 (GMM) Kimi Raikkonen's return to Ferrari could spell the end of race engineer Rob Smedley's career at the Italian team.
As rumours of the Finn's signing became clearer at Monza last weekend, some insiders could not hide their sniggering at the thought of Briton Smedley working hand-in-hand with 'iceman' Raikkonen.
"They would have to supply his (Smedley's) headset without a microphone," Germany's Auto Motor und Sport quotes one paddock wag as chuckling.
That's because 39-year-old Smedley is famous for his close, and almost fatherly relationship with the departing Felipe Massa.
Indeed, Smedley is known for talking at length on the radio with Massa, often calling the Brazilian 'Felipe-baby' and issuing detailed driving and tactical instructions.
Italy's Autosprint reports that Ferrari pairing Raikkonen - who last year earned cult status by telling his race engineer to 'leave me alone, I know what I'm doing' - with Smedley is highly unlikely.
In fact, Smedley has been linked with a return to Williams for 2014. Just before beginning his F1 career with Jordan, Smedley worked for Williams' touring car team.
Autosprint said Smedley would likely not be a mere race engineer at Williams, but rather will take on a role with greater technical or engineering responsibility.
Nu krijgt hij een nieuwe. Ferrari is wijzer geworden na de vorige keer toen Raikkonen nogal tegenviel. Ze nemen hem als tweede rijder, de vorige keer had hij 1e rijder moeten worden door wezenlijk sneller te zijn dan Massa, maar dat zit nou eenmaal niet in hem.quote:Op woensdag 11 september 2013 18:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vraag ik me af, zoveel heb je niet aan een teammaat die vaak te ver van je af zit
Ik vind 4 laat staan 5 titels op rij ook wel wat teveel eer voor Vettel. Maar ja, zowel Kimi als Hamilton als Alonso hebben de afgelopen jaren vaak genoeg een betere auto gehad dan Vettel, alleen is Kimi gewoon niet snel genoeg, zoals volgend seizoen nog maar weer eens zal blijken, is labiele Lewis niet in staat om dat om te zetten in punten, en heeft Alonso het al 2 keer op cruciale fases in het kampioenschap af laten weten.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als ze maar een auto hebben om RBR te verslaan, die auto mag wat mij betreft ook van Mercedes, McLaren of wie dan ook komen
Dat laatste ben ik niet zo met je eens over vaak genoeg een betere auto, dat is eerder af en toe gebleken en dan ook nog eens verdeeld over die 3 teams.quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nu krijgt hij een nieuwe. Ferrari is wijzer geworden na de vorige keer toen Raikkonen nogal tegenviel. Ze nemen hem als tweede rijder, de vorige keer had hij 1e rijder moeten worden door wezenlijk sneller te zijn dan Massa, maar dat zit nou eenmaal niet in hem.
[..]
Ik vind 4 laat staan 5 titels op rij ook wel wat teveel eer voor Vettel. Maar ja, zowel Kimi als Hamilton als Alonso hebben de afgelopen jaren vaak genoeg een betere auto gehad dan Vettel, alleen is Kimi gewoon niet snel genoeg, zoals volgend seizoen nog maar weer eens zal blijken, is labiele Lewis niet in staat om dat om te zetten in punten, en heeft Alonso het al 2 keer op cruciale fases in het kampioenschap af laten weten.
Als McLaren in de 2e seizoenshelft zegt dat ze de beste auto hebben, en Hamilton zegt dat het aan auto ligt terwijl hij niet loskomt van Button, dan staat los van wat de uitkomst van de strijd zou zijn wel vast dat Hamilton niet maximaliseert, en dat is dan het verschil met Vettel. Als de Lotus wordt bestuurd door een coureur die wel sneller is dan de categorie Massa, dan staat die auto er ook al veel beter op. Als Alonso in de cruciale races wel optimaal presteert ipv het tempo van Massa te volgen, dan had die 2 keer WK kunnen worden.quote:Op vrijdag 13 september 2013 12:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik niet zo met je eens over vaak genoeg een betere auto, dat is eerder af en toe gebleken en dan ook nog eens verdeeld over die 3 teams.
Misschien is Vettel wel van een andere orde door zijn mentale hardheid...quote:Op vrijdag 13 september 2013 13:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als McLaren in de 2e seizoenshelft zegt dat ze de beste auto hebben, en Hamilton zegt dat het aan auto ligt terwijl hij niet loskomt van Button, dan staat los van wat de uitkomst van de strijd zou zijn wel vast dat Hamilton niet maximaliseert, en dat is dan het verschil met Vettel. Als de Lotus wordt bestuurd door een coureur die wel sneller is dan de categorie Massa, dan staat die auto er ook al veel beter op. Als Alonso in de cruciale races wel optimaal presteert ipv het tempo van Massa te volgen, dan had die 2 keer WK kunnen worden.
Vettel is namelijk niet van een andere orde tov de rest zoals Schumacher, hij is slechts een van de toppers alleen wel de enige die de mentale hardheid heeft om consistent er alles uit te halen en te pieken wanneer het nodig is. Dat is jammer want op die manier wil het maar geen echte twee- of driestrijd worden.
quote:Ferrari has further boosted its technical structure with the signing of Lotus' head of aerodynamics Dirk de Beer.
As part of a concerted effort by the Maranello outfit to push itself forward so it can capture its first title since 2007, it has convinced de Beer to join.
Although there has been no official announcement about Ferrari's plans, it is expected that de Beer will work alongside the team's current head of aero Loic Bigois when his current contract with Lotus runs out at the end of this year.
Ferrari showed how serious it is in its efforts to ramp up its organisation when it signed Lotus' former technical director James Allison earlier this year.
Allison joined the team at the beginning of this month and is likely to have targeted the key individuals that he thinks can help make a difference at Ferrari.
Ferrari team principal Stefano Domenicali revealed earlier this week that it was Allison's input in to the progress that Kimi Raikkonen had made on the technical front that helped convince the team to swoop for him as replacement for Felipe Massa.
De Beer's departure from Lotus will be another blow to the team, which had already lost Allison and Raikkonen to Ferrari.
The Enstone-based team still has hopes that an investment deal with partners Infinity Racing can help deliver the financial backing that will allow it to push forward with an improved infrastructure.
Nu moeten ze alleen die windtunnel nog in orde krijgen...quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:11 schreef sasquatsch het volgende:
Ferrari heeft er zin in. Naast Raikkonen en Allison die al van Lotus overkwamen, hebben ze ook Lotus hoofd aerodynamica Derk de Beer overgenomen
[..]
Probleem van Ferrari hun windtunnel is, is dat ze dat ding nooit gebruikte tot aan de in-season testban. Daarvoor reden ze altijd rondjes op Fiorano met een testteam. Daardoor hebben ze een enorme achterstand met die tunnel.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:09 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Nu moeten ze alleen die windtunnel nog in orde krijgen...
Ik vraag me alleen af of het inderdaad aan de windtunnel lag, hoe lang zouden die problemen nu al spelen, anderhalf jaar?
Lijkt mij dat zoiets wel sneller gefixed kan worden aangezien de tunnel eerst wel normaal werkte.
Daarbij hebben ze dat ding niet alleen nodig voor de ontwikkeling van F1 wagens, ook de consumentenFerrari wordt er in getest.
Hoe kan men wel een snelle wagen maken als de LaFerrari als die tunnel niet goed werkt?
ah, dus het ligt niet aan de tunnel zelf maar aan gebruikservaring en tekort aan technisch personeel..quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:30 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Probleem van Ferrari hun windtunnel is, is dat ze dat ding nooit gebruikte tot aan de in-season testban. Daarvoor reden ze altijd rondjes op Fiorano met een testteam. Daardoor hebben ze een enorme achterstand met die tunnel.
Beknopt gezegd wel ja.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:31 schreef SiGNe het volgende:
[..]
ah, dus het ligt niet aan de tunnel zelf maar aan gebruikservaring en tekort aan technisch personeel..
Persoonlijk voorspel ik dat Alonso degene is die finaal door de mand gaat vallen en niet Kimi.quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nu krijgt hij een nieuwe. Ferrari is wijzer geworden na de vorige keer toen Raikkonen nogal tegenviel. Ze nemen hem als tweede rijder, de vorige keer had hij 1e rijder moeten worden door wezenlijk sneller te zijn dan Massa, maar dat zit nou eenmaal niet in hem.
[..]
Ik vind 4 laat staan 5 titels op rij ook wel wat teveel eer voor Vettel. Maar ja, zowel Kimi als Hamilton als Alonso hebben de afgelopen jaren vaak genoeg een betere auto gehad dan Vettel, alleen is Kimi gewoon niet snel genoeg, zoals volgend seizoen nog maar weer eens zal blijken, is labiele Lewis niet in staat om dat om te zetten in punten, en heeft Alonso het al 2 keer op cruciale fases in het kampioenschap af laten weten.
daar kwam nog even bij dat ze de tunnel ook nog eens aangepast hebben om met een 60% schaalmodel te kunnen testen. Dat heeft ze nog eens teruggeworpen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:30 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Probleem van Ferrari hun windtunnel is, is dat ze dat ding nooit gebruikte tot aan de in-season testban. Daarvoor reden ze altijd rondjes op Fiorano met een testteam. Daardoor hebben ze een enorme achterstand met die tunnel.
Lijkt me niet zo moeilijk om ervaren (windtunnel)personeel aan te nemen bij Ferrari. Ik kan me juist iets herinneren dat er technische problemen waren met de tunnel (verkeerd design oid) en dat ze daar pas laat achter kwamen...quote:
Klopt, dat is een uitleg die er destijds aan gegeven werd. Maar dat soort zaken hangen weer vast aan onervarenheid met de windtunnel lijkt me dan. Je kunt wel personeel aannemen die meer ervaring hebben met windtunnels, maar er zal geen enkele windtunnel hetzelfde zijn (op de basis na dan, tunneltje en wat windquote:Op zaterdag 14 september 2013 17:28 schreef kepler het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo moeilijk om ervaren (windtunnel)personeel aan te nemen bij Ferrari. Ik kan me juist iets herinneren dat er technische problemen waren met de tunnel (verkeerd design oid) en dat ze daar pas laat achter kwamen...
http://www.jamesallenonf1(...)to-the-championship/quote:Ferrari president Luca di Montezemolo has spoken about the rehiring of Kimi Raikkonen, comparing him to Niki Lauda, who returned to F1 after a short break more motivated than he had been before and suggesting that he can emulate the Austrian and beat his team mate to the world championship,
“Raikkonen’s case is almost identical to Lauda,” Montezemolo says in Gazzetta dello Sport today. “Also Niki at a certain point said ‘enough’ because he couldn’t do it any more. I’m speaking of the twin brother of Kimi, because the driver who we had racing for us wasn’t the one we hired.
“The break has done him good, he has returned to greatness, he’s won races, he’s finished lots of races. I wanted a driver who would make me look back on Massa with regret and I’ve got one. From Raikkonen I am demanding victories, consistency, podiums. Alonso will be the main beneficiary. Returning to Lauda, when he came back remember he beat Prost (his McLaren team mate) to the world championship..”
Montezemolo’s words are designed to stir up both drivers. In the interviews he recalls his jokes of 2009, Raikkonen’s last season with Ferrari, where Montezemolo kept saying that Raikkonen’s twin brother was in the car, not the champion, while he stirs the pot with Alonso, suggesting that Raikkonen will put pressure on the Spaniard and that will benefit him. Like Enzo Ferrari before him, who liked to consider himself “an agitator of men” Montezemolo is filling the role in the modern era.
Asked at what stage he spoke to Raikkonen, Montezemolo said ten days before the Italian Grand Prix at Monza.
Montezemolo says that there has been no reconsideration of the position of team principal Stefano Domenicali, despite a difficult season for the team, suggesting that the Raikkonen decision was driven by Domenicali so he must see it through and take responsibility for it, “We would miss him. He was the main factor in rehiring Kimi,” said Montezemolo. “He’s done great work for the future. And let’s not forget that in the last three years we’ve lost the title at the last race, through no fault of his.”
quote:Op dinsdag 17 september 2013 09:13 schreef Tarado het volgende:
Montezemolo says Raikkonen could beat Alonso to the championship
[..]
I wanted a driver who would make me look back on Massa with regret and I’ve got one.
http://www.jamesallenonf1(...)to-the-championship/
Misschien die opmerking van Montezemelo in het verkeerde keelgat van Massa geschoten?quote:Fernando Alonso/Kimi Raikkonen will clash at Ferrari - Felipe Massa
By Lito Cavalcanti and Pablo Elizalde Tuesday, September 17th 2013, 08:59 GMT
Fernando Alonso F1 Ferrari 2013
Felipe Massa has warned Ferrari that the Fernando Alonso-Kimi Raikkonen partnership will result in a clash that the Maranello squad will struggle to deal with.
Lotus driver Raikkonen will join Alonso at the Italian squad in 2014 after securing a two-year deal that means Massa will leave Ferrari after eight seasons with the team.
It will be the first time Ferrari has two world champions in its line-up since 1953.
"I know both Fernando and Kimi on and off the track and I rate them as excellent drivers, but I'm afraid they will collide when sharing the team," said Massa in an interview with Brazilian F1 broadcaster Galvao Bueno on TV Globo.
"I told the bosses to breathe as much as possible while they still can because it will be hard for them to breathe next season."
Massa was Raikkonen's team-mate from 2007 to 2009, and has partnered Alonso at Ferrari for the past four seasons.
What now for Felipe Massa?
The Brazilian says he has enjoyed his time with the Spaniard.
"I'm sure Fernando likes me, he has to," he said. "We have a nice relationship, I'm sure he sees me as a personal friend as I see him.
"Kimi and myself are also good friends, much more than when we were team-mates."
Fernando Alonso F1 Ferrari 2013
Massa, however, made it clear that he will not play a supporting role to Alonso this year now he does not have a contract with the team.
"I will not race for Alonso from now on," he said.
"Right from Friday at Singapore I'll be working for myself.
"I will attack all the time, every lap. It's come the time to look after myself."
Dat had hij eerder moeten doen dit jaar. Hij rijdt al jaren in dienst van Alonso, waar het team zelf voor zorgde en nu heeft Montezemelo er spijt van om hem te houden?quote:Op dinsdag 17 september 2013 13:45 schreef MoriniStylr het volgende:
[..]
[..]
Misschien die opmerking van Montezemelo in het verkeerde keelgat van Massa geschoten?
alsof hij zich in heeft moeten houdenquote:Op dinsdag 17 september 2013 13:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat had hij eerder moeten doen dit jaar. Hij rijdt al jaren in dienst van Alonso, waar het team zelf voor zorgde en nu heeft Montezemelo er spijt van om hem te houden?
Misschien niet dit jaar, maar in 2010 heeft hij Alonso wel voorbij moeten laten, terwijl hij een race kon winnen. "Fernando is faster than you. Confirm!"quote:Op dinsdag 17 september 2013 15:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
alsof hij zich in heeft moeten houden
Zodra Alonso in z'n spiegels komt gaat Massa al opzij, bij elke race...quote:Op dinsdag 17 september 2013 18:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Misschien niet dit jaar, maar in 2010 heeft hij Alonso wel voorbij moeten laten, terwijl hij een race kon winnen. "Fernando is faster than you. Confirm!"
Die koeienquote:
Joh. Kijk ff op wie je reageert. Dat scheelt weer een zinloze discussie.quote:Op vrijdag 13 september 2013 12:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik niet zo met je eens over vaak genoeg een betere auto, dat is eerder af en toe gebleken en dan ook nog eens verdeeld over die 3 teams.
Wat ik lees aan reviews van racefans, journalisten, etc. lijkt dat wel mee te vallen.quote:Op dinsdag 17 september 2013 22:12 schreef twiFight het volgende:
Ik vrees toch veel te veel hollywood prefab drama om nog een leuke film te zijn voor de racefans.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |