abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 14 september 2013 @ 02:12:27 #1
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_131153321
Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad. Deze dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.

De volgende steden/landen hadden/hebben verschillende namen:
Congo / Zaïre
Beijing / Peking
Mumbai / Bombay
Kolkata / Calcutta
Madras / Chennai
Birma / Myanmar
Gorkum / Gorinchem
's-Hertogenbosch / Den Bosch
's-Gravenhage / Den Haag

TV-programma's

- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar!)

- Wicky de Viking is een jongetje :o Maar zijn stem wordt ingesproken door een vrouw, net als die van Bart Simpson

- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);

-Dat Dolf de kraai uit A.J. Kwak eigenlijk Hitler moet voorstellen.



Afkortingen en merken/logo's

- Horeca staat voor Hotel, Restaurant, Café

- Benelux staat voor België, Nederland, Luxemburg

- De naam van benzinepomp Q8 komt van Kuwait; Esso komt van S.O., wat staat voor Standard Oil. BP heeft zijn oorsprong in British Petroleum, niet in BenzinePomp.

- Dat het sportmerk Asics heet, wat staat voor Anima Sana In Corpore Sano (een gezonde geest in een gezond lichaam), in plaats van Oasics.

- Dat er 'Disney' in het bekende logo stond, en niet 'Disnep' of 'Gisnep';

- Dat 'rinse' in 'Rinse appelstroop' geen merk of plaatsnaam is, maar 'lichtelijk zuur' betekent

- Brinta is de afkorting van BReakfast INstant TArwe

- Dat het Fila is en niet fils

Logo's
Toblerone, beer in de berg:


Amazon van A tot Z:


NBC is een pauw:


In de ruimte tussen de 'e' en de 'x' zit een pijl:


LG heeft een pacman (of dit origineel het idee was is niet bekend):


In het carrefourlogo zit een witte 'C':


In de ruimte tussen de F en de vlag staat een 1:


Unileverlogo is gemaakt van producten:


Sony vaio. va = variabel, aangegeven met het golfje. Variabel = analoog. IO = 10 = digitaal + "input/output":


Het SUN-logo. UN vormt de S:


En het Enexis logo, bevat zowel de letter "E" als een stekker:


Diversen


- Dat er verschil zit tussen de knoopsluiting van een blouse(L) en overhemd(R); deze zijn gespiegeld.

- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;

- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )

- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...

- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;

- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )

- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn

Vorige delen:
GC / Dingen die je pas jaaaaaaaren later begrepen hebt! Deel 78

Deze OP is hier te vinden.
"Go Ahead, Make My Day !!"
  zaterdag 14 september 2013 @ 02:13:04 #2
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_131153333
Lapo
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 02:01 schreef Lone_Gunman het volgende:
Dat "Wit-Rusland" oftewel Belarus niets met het land Rusland (dus dat het etymologisch geen soort van light-versie van Rusland is, maar in praktijk eigenlijk weer wel) te maken heeft maar eigenlijk een min of meer foutieve benaming is als gevolg van verkeerd intepreteren. De betekenis 'Belarus; is een samentrekking van "Wit" en "Roes", dat laatste is het gebied waar o.a. Belarus ligt en werd ook wel Roethenië genoemd. In zekere zin slaat de term "Wit-Rusland" op "Wit-Roethenië". :)
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_131155491
De dag beginnen met het lezen van dit :') Denk dat het een leuk topic wordt....zelf weet ik nu niks te verzinnen
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
  zaterdag 14 september 2013 @ 16:32:04 #4
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_131166719
Ik dacht vroeger altijd dat de duitsers grijze uniformen aanhadden. Doordat je altijd zwartwit foto's zag
De mensen zijn gek geworden
pi_131171339
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 16:32 schreef Da hopman het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat de duitsers grijze uniformen aanhadden. Doordat je altijd zwartwit foto's zag

Op een kleurenfoto vind ik dit ook nog best grijs.
  † In Memoriam † zaterdag 14 september 2013 @ 19:24:29 #6
187254 Giertje
lets all make believe
pi_131171849
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:09 schreef mister.bucket het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Op een kleurenfoto vind ik dit ook nog best grijs.
ik blijf het schitterende uniformen vinden
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
pi_131171955
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:24 schreef Giertje het volgende:

[..]

ik blijf het schitterende uniformen vinden
Klopt, om niet té ver off-topic te gaan, de SS uniformen zijn ontworpen door Hugo Boss. Al ga ik er vanuit dat je dat al wist, misschien anderen niet.
  † In Memoriam † zaterdag 14 september 2013 @ 19:29:35 #8
187254 Giertje
lets all make believe
pi_131172095
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:26 schreef mister.bucket het volgende:

[..]

Klopt, om niet té ver off-topic te gaan, de SS uniformen zijn ontworpen door Hugo Boss. Al ga ik er vanuit dat je dat al wist, misschien anderen niet.
dat wist ik inderdaad schitterende uniformen inderdaad
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
pi_131174273
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 16:32 schreef Da hopman het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat de duitsers grijze uniformen aanhadden. Doordat je altijd zwartwit foto's zag
Klopt. Sowieso dacht ik (en heb ik nog wel) het idee dat de wereld er vroeger heel grauwig en mistroostig uitzag, ook vanwege zwartwit foto's en films.
pi_131175621
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:29 schreef Giertje het volgende:

[..]

dat wist ik inderdaad schitterende uniformen inderdaad
ik kan ze niet mooi vinden omdat ik weet waar ze voor staan...
There are only 151 Pokémon.
  zaterdag 14 september 2013 @ 21:26:52 #11
407262 Lonely-girl
graag verwijderen
pi_131177328
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 20:49 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

ik kan ze niet mooi vinden omdat ik weet waar ze voor staan...
Dat heb ik dus ook.
pi_131177527
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:26 schreef mister.bucket het volgende:

[..]

Klopt, om niet té ver off-topic te gaan, de SS uniformen zijn ontworpen door Hugo Boss. Al ga ik er vanuit dat je dat al wist, misschien anderen niet.
Van meerdere onderdelen lees ik net. Wist ik niet.
  zaterdag 14 september 2013 @ 21:35:43 #13
410729 strijdlustige_Ria
Objectiviteit met een knipoog
pi_131177740
Nooit echt last van gehad, ik doorgrond dat meestal meteen.

gr ria
  zondag 15 september 2013 @ 00:29:26 #14
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_131185198
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 20:20 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Klopt. Sowieso dacht ik (en heb ik nog wel) het idee dat de wereld er vroeger heel grauwig en mistroostig uitzag, ook vanwege zwartwit foto's en films.
Staat in de OP ;) Is een klassieker :)
"Go Ahead, Make My Day !!"
  zondag 15 september 2013 @ 07:38:56 #15
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_131188780
quote:
9s.gif Op zaterdag 14 september 2013 21:30 schreef Specularium het volgende:

[..]

Van meerdere onderdelen lees ik net. Wist ik niet.
Fanta is ook een product van de Coca-Cola branche in Duitsland omdat ze door een handelsembargo niet meer aan ingrediënten van cola konden komen dus moesten ze een alternatief zoeken. Er werd gezegd dat de marketingmannen hun 'fantasie' moesten gebruiken om aan een naam te komen, vandaar Fanta.

With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_131190301
Ik dacht vroeger altijd als we in Duitsland reden dat ''Ausfahrt'' uitvaart betekende en dat dat een afslag was naar een begraafplaats ofzo :') Vond het altijd gek dat ze zoveel begraafplaatsen langs de snelweg hadden daar :D
i still see your shadows in my room
pi_131190656
quote:
10s.gif Op zondag 15 september 2013 10:48 schreef Dearest het volgende:
Ik dacht vroeger altijd als we in Duitsland reden dat ''Ausfahrt'' uitvaart betekende en dat dat een afslag was naar een begraafplaats ofzo :') Vond het altijd gek dat ze zoveel begraafplaatsen langs de snelweg hadden daar :D
Uit de OP :P.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 02:12 schreef Lone_Gunman het volgende:
- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;

- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )
జ్ఞ‌ా
pi_131190956
Ik las gisteren dat elk spookje in pacman een eigen identiteit en gedrag heeft. Dacht altijd dat die dingen gewoon willekeurig bewogen.
pi_131191236
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 11:26 schreef -0- het volgende:
Ik las gisteren dat elk spookje in pacman een eigen identiteit en gedrag heeft. Dacht altijd dat die dingen gewoon willekeurig bewogen.
Dat dacht ik ook.. Leg uit :)
pi_131191401
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 11:38 schreef Funkel het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook.. Leg uit :)
Het rode spookje achtervolgt pacman voortdurend.
Het roze spookje voert af en toe verrassingsaanvallen uit.
Het blauwe spookje is bang en ontwijkt pacman.
Het oranje spookje doet maar wat.
pi_131191454
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 11:38 schreef Funkel het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook.. Leg uit :)
http://www.webpacman.com/ghosts.html
జ్ఞ‌ా
pi_131194224
quote:
14s.gif Op zondag 15 september 2013 11:11 schreef µ het volgende:

[..]

Uit de OP :P.

[..]

Maar ik dacht ook niet dat het een plaatsnaam was :D
i still see your shadows in my room
pi_131194850
Ik ben er gisteren achtergekomen dat Twente geen stad is maar een gebied :')

Wij zijn elk jaar gastgezin van spelertjes van Twente omdat er hier elk jaar een groot top D toernooi wordt georganiseerd. Maar gisteren dus geleerd dat Twente helemaal geen stad is * :o
pi_131194859
quote:
10s.gif Op zondag 15 september 2013 10:48 schreef Dearest het volgende:
Ik dacht vroeger altijd als we in Duitsland reden dat ''Ausfahrt'' uitvaart betekende en dat dat een afslag was naar een begraafplaats ofzo :') Vond het altijd gek dat ze zoveel begraafplaatsen langs de snelweg hadden daar :D
Ik heb wel eens gehad met het plaatsje Zurich, vlak bij de afsluitdijk.
'Huh, staat Zurich nu al op de borden?'
pi_131195476
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 13:41 schreef krokusje31 het volgende:
Ik ben er gisteren achtergekomen dat Twente geen stad is maar een gebied :')

Wij zijn elk jaar gastgezin van spelertjes van Twente omdat er hier elk jaar een groot top D toernooi wordt georganiseerd. Maar gisteren dus geleerd dat Twente helemaal geen stad is * :o
Really :')
i still see your shadows in my room
pi_131195797
quote:
2s.gif Op zondag 15 september 2013 13:58 schreef Dearest het volgende:

[..]

Really :')
Dankje. Vind mezelf idd ook :')
  zondag 15 september 2013 @ 14:14:38 #27
405257 Fred0w
Life is Music
pi_131196086
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 13:41 schreef krokusje31 het volgende:
Ik ben er gisteren achtergekomen dat Twente geen stad is maar een gebied :')

Wij zijn elk jaar gastgezin van spelertjes van Twente omdat er hier elk jaar een groot top D toernooi wordt georganiseerd. Maar gisteren dus geleerd dat Twente helemaal geen stad is * :o
Ik heb weleens gedacht dat Twente een provincie is.. maar een stad?
pi_131196655
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 13:41 schreef krokusje31 het volgende:
Ik ben er gisteren achtergekomen dat Twente geen stad is maar een gebied :')

Wij zijn elk jaar gastgezin van spelertjes van Twente omdat er hier elk jaar een groot top D toernooi wordt georganiseerd. Maar gisteren dus geleerd dat Twente helemaal geen stad is * :o
:N
pi_131200197
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 13:41 schreef krokusje31 het volgende:
Ik ben er gisteren achtergekomen dat Twente geen stad is maar een gebied :')

Wij zijn elk jaar gastgezin van spelertjes van Twente omdat er hier elk jaar een groot top D toernooi wordt georganiseerd. Maar gisteren dus geleerd dat Twente helemaal geen stad is * :o
:o
జ్ఞ‌ా
  Moderator zondag 15 september 2013 @ 23:44:51 #30
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_131223686
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2013 13:41 schreef krokusje31 het volgende:
Ik ben er gisteren achtergekomen dat Twente geen stad is maar een gebied :')

Wij zijn elk jaar gastgezin van spelertjes van Twente omdat er hier elk jaar een groot top D toernooi wordt georganiseerd. Maar gisteren dus geleerd dat Twente helemaal geen stad is * :o
Hoe oud ben je? :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 16 september 2013 @ 21:04:18 #31
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_131254794
Voor ipad en iphonegebruikers: shifttoets dubbeltappen, dan tik je in kapitalen. Ik gebruik al 4 jaar Apple devices en ik ontek het nu pas net. :D
pi_131255139
Mijn ouders spraken altijd dialect met elkaar, waardoor ik er pas op de middelbare school (ja echt) achter kwam dat woorden als 'krang' helemaal geen ABN zijn, maar dialect voor binnenstebuiten (je trui bijvoorbeeld binnenstebuiten aanhebben) en dat buiten het dorp waar ik woonde, echt niemand die woorden kende.
All meanings, we know, depend on the key of interpretation. (George Eliot)
  maandag 16 september 2013 @ 21:43:01 #33
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_131257417
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 21:04 schreef Aventura het volgende:
Voor ipad en iphonegebruikers: shifttoets dubbeltappen, dan tik je in kapitalen. Ik gebruik al 4 jaar Apple devices en ik ontek het nu pas net. :D
Android ook, toch?
heitieh
pi_131260474
quote:
99s.gif Op maandag 16 september 2013 21:43 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Android ook, toch?
Bij mijn Android werkt dit in elk geval niet, daar moet je de Shift toets een tijdje (1 seconde ofzo) voor vasthouden.
pi_131268350
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 02:12 schreef Lone_Gunman het volgende:
Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad. Deze dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.

De volgende steden/landen hadden/hebben verschillende namen:
Congo / Zaïre
Beijing / Peking
Mumbai / Bombay
Kolkata / Calcutta
Madras / Chennai
Birma / Myanmar
Gorkum / Gorinchem
's-Hertogenbosch / Den Bosch
's-Gravenhage / Den Haag

TV-programma's

- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar!)

- Wicky de Viking is een jongetje :o Maar zijn stem wordt ingesproken door een vrouw, net als die van Bart Simpson

- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);

-Dat Dolf de kraai uit A.J. Kwak eigenlijk Hitler moet voorstellen.

[ afbeelding ]

Afkortingen en merken/logo's

- Horeca staat voor Hotel, Restaurant, Café

- Benelux staat voor België, Nederland, Luxemburg

- De naam van benzinepomp Q8 komt van Kuwait; Esso komt van S.O., wat staat voor Standard Oil. BP heeft zijn oorsprong in British Petroleum, niet in BenzinePomp.

- Dat het sportmerk Asics heet, wat staat voor Anima Sana In Corpore Sano (een gezonde geest in een gezond lichaam), in plaats van Oasics.

- Dat er 'Disney' in het bekende logo stond, en niet 'Disnep' of 'Gisnep';

- Dat 'rinse' in 'Rinse appelstroop' geen merk of plaatsnaam is, maar 'lichtelijk zuur' betekent

- Brinta is de afkorting van BReakfast INstant TArwe

- Dat het Fila is en niet fils

Logo's
Toblerone, beer in de berg:
[ afbeelding ]

Amazon van A tot Z:
[ afbeelding ]

NBC is een pauw:
[ afbeelding ]

In de ruimte tussen de 'e' en de 'x' zit een pijl:
[ afbeelding ]

LG heeft een pacman (of dit origineel het idee was is niet bekend):
[ afbeelding ]

In het carrefourlogo zit een witte 'C':
[ afbeelding ]

In de ruimte tussen de F en de vlag staat een 1:
[ afbeelding ]

Unileverlogo is gemaakt van producten:
[ afbeelding ]

Sony vaio. va = variabel, aangegeven met het golfje. Variabel = analoog. IO = 10 = digitaal + "input/output":
[ afbeelding ]

Het SUN-logo. UN vormt de S:
[ afbeelding ]

En het Enexis logo, bevat zowel de letter "E" als een stekker:
[ afbeelding ]

Diversen

[ afbeelding ]
- Dat er verschil zit tussen de knoopsluiting van een blouse(L) en overhemd(R); deze zijn gespiegeld.

- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;

- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )

- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...

- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;

- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )

- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn

Vorige delen:
GC / Dingen die je pas jaaaaaaaren later begrepen hebt! Deel 78

Deze OP is hier te vinden.
waarom staat Rhodesie - Zimmbabwe niet in het rijtje landen?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 17 september 2013 @ 07:34:32 #36
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_131268902
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 21:04 schreef Aventura het volgende:
Voor ipad en iphonegebruikers: shifttoets dubbeltappen, dan tik je in kapitalen. Ik gebruik al 4 jaar Apple devices en ik ontek het nu pas net. :D
ik wist het niet eens... :@
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
  dinsdag 17 september 2013 @ 07:35:15 #37
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_131268906
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 03:19 schreef Skv het volgende:

[..]

waarom staat Rhodesie - Zimmbabwe niet in het rijtje landen?
Of Opper-Volta - Burkina Faso ? :)
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
  dinsdag 17 september 2013 @ 13:19:17 #38
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_131276060
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 03:19 schreef Skv het volgende:

[..]

waarom staat Rhodesie - Zimmbabwe niet in het rijtje landen?
Omdat ik deze lijst niet heb opgesteld, maar een voortvloeisel is van vorige delen. We kunnen deze wel erop zetten met nog een hoop andere voor de goede orde :)
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_131276093
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 13:19 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

Omdat ik deze lijst niet heb opgesteld, maar een kopie is van het origineel. We kunnen deze wel erop zetten met nog een hoop andere voor de goede orde :)
Doe dat! En maak er dan direct Rhodesië - Zimbabwe van.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_131276370
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 20:20 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Klopt. Sowieso dacht ik (en heb ik nog wel) het idee dat de wereld er vroeger heel grauwig en mistroostig uitzag, ook vanwege zwartwit foto's en films.
Dat herken ik wel ja, al was de wereld toen ook wel minder kleurrijk denk ik. Als ik zie wat voor fluoriserende kleuren we tegenwoordig hebben qua kleding, gieters en meubels, dat was toen niet zo. Maar de natuur en de lucht en de zon etcetera waren natuurlijk wel gewoon kleurrijk. :)
  dinsdag 17 september 2013 @ 14:35:12 #41
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_131278706
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 20:49 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

ik kan ze niet mooi vinden omdat ik weet waar ze voor staan...
Mooi is voor mij ook niet het juiste woord, indrukwekkend vind ik het wel.
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
pi_131278717
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 21:04 schreef Aventura het volgende:
Voor ipad en iphonegebruikers: shifttoets dubbeltappen, dan tik je in kapitalen. Ik gebruik al 4 jaar Apple devices en ik ontek het nu pas net. :D
Dat is dus wel handig om na twee jaar achter te komen ja. :@
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_131279183
quote:
99s.gif Op maandag 16 september 2013 21:43 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Android ook, toch?
Ja, bij het Google-toetsenbord is dat ook zo. Kwam er zelf ook kortgeleden pas achter. :7
pi_131287462
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 20:49 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

ik kan ze niet mooi vinden omdat ik weet waar ze voor staan...
Zoiets moet je dan ook apart kunnen zien. Het is zoals ieder mooi pak of shirt oid.
  dinsdag 17 september 2013 @ 22:07:44 #45
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131297293
Sommige songteksten van nummers van vroeger toen ik nog niet echt engels kon.

Daarnet "Cotton Eye Joe" weer gehoord. En dan gehoord/gelezen wat dat grietje eigenlijk zingt :')
  dinsdag 17 september 2013 @ 22:18:08 #46
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_131297987
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:07 schreef Cue_ het volgende:
Sommige songteksten van nummers van vroeger toen ik nog niet echt engels kon.

Daarnet "Cotton Eye Joe" weer gehoord. En dan gehoord/gelezen wat dat grietje eigenlijk zingt :')
Hehe. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  dinsdag 17 september 2013 @ 22:21:09 #47
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131298222
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:18 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Hehe. :')
Gelijk maar een jaren 90 album opgezet en eens echt naar de teksten luisteren / teksten meelezen.
Michael Jackson - They Don't Care About Us.. precies hetzelfde, kende eigenlijk alleen het refrein.. best erg :@
pi_131298612
"Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;"
Haha deze is zo leuk! Dit dacht ik altijd toen ik een jaar of 8 was. :o
  dinsdag 17 september 2013 @ 22:32:30 #49
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_131298924
quote:
11s.gif Op maandag 16 september 2013 21:09 schreef OreaPaTende het volgende:
Mijn ouders spraken altijd dialect met elkaar, waardoor ik er pas op de middelbare school (ja echt) achter kwam dat woorden als 'krang' helemaal geen ABN zijn, maar dialect voor binnenstebuiten (je trui bijvoorbeeld binnenstebuiten aanhebben) en dat buiten het dorp waar ik woonde, echt niemand die woorden kende.
Krang is volgens mij niet echt dialect, maar kent gewoon de ene helft wel en de andere helft niet.
Ik ken het iig wel.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 17 september 2013 @ 22:35:16 #50
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131299033
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:32 schreef Daywalk3r het volgende:

Krang is volgens mij niet echt dialect, maar kent gewoon de ene helft wel en de andere helft niet.
Ik ken het iig wel.
Krang (dialect)
Krang betekent in veel Nedersaksische dialekten "achterstevoren", "binnenstebuiten", "tegendraads", "eigenwijs" of "onlogisch".
(wiki)
  dinsdag 17 september 2013 @ 22:35:31 #51
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_131299044
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:21 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Gelijk maar een jaren 90 album opgezet en eens echt naar de teksten luisteren / teksten meelezen.
Michael Jackson - They Don't Care About Us.. precies hetzelfde, kende eigenlijk alleen het refrein.. best erg :@
Dat heb ik ook gedaan, en nu luister ik bij alle muziek heel goed naar de tekst. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  dinsdag 17 september 2013 @ 22:36:23 #52
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131299075
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:35 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Dat heb ik ook gedaan, en nu luister ik bij alle muziek heel goed naar de tekst. :')
Haha :D
Ik moet het echt lezen om het echt tot me door te laten dringen in veel gevallen.
  dinsdag 17 september 2013 @ 22:36:48 #53
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_131299091
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:35 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Krang (dialect)
Krang betekent in veel Nedersaksische dialekten "achterstevoren", "binnenstebuiten", "tegendraads", "eigenwijs" of "onlogisch".
(wiki)
Ah! Nouja ik kom dan ook oet Twente vöt dus da is't ook wa logisch.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 17 september 2013 @ 22:38:22 #54
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_131299159
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:36 schreef Daywalk3r het volgende:

Ah! Nouja ik kom dan ook oet Twente vöt dus da is't ook wa logisch.
Ik ook, maar ken het woord niet :+
(maargoed ik kan dan ook geen twens :') )
  dinsdag 17 september 2013 @ 22:45:41 #55
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_131299531
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:36 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Haha :D
Ik moet het echt lezen om het echt tot me door te laten dringen in veel gevallen.
Ik zoek zowat altijd de tekst op om het beter te begrijpen. :')

90's:

Everybody stutters one way or the other
So check out my message to you.
As a matter of fact I don't let nothin' hold you back.
If the Scatman can do it so can you.

Everybody's sayin' that the Scatman stutters
But doesn't ever stutter when he sings.
But what you don't know I'm gonna tell you right now
That the stutter and the scat is the same thing.
Yo I'm the Scatman.

Hij was ook iemand die zwaar last had van stotteren.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_131301594
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:35 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Dat heb ik ook gedaan, en nu luister ik bij alle muziek heel goed naar de tekst. :')
Heel vaak versta je (delen van) de tekst niet, en om nu elke keer de lyrics op te snorren.

Toch wel bijzonder dat je bij oude nummers (die je al jaren niet gehoord hebt) toch nog de tekst mee kunt brallen. Zo was er vandaag 'The Wall' van Pink Floyd op de radio. Heb 'm vast meer dan 15 jaar niet meer gehoord, en toch foutloos meezingen. :P
  dinsdag 17 september 2013 @ 23:43:57 #57
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_131301697
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 23:40 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Heel vaak versta je (delen van) de tekst niet, en om nu elke keer de lyrics op te snorren.

Toch wel bijzonder dat je bij oude nummers (die je al jaren niet gehoord hebt) toch nog de tekst mee kunt brallen. Zo was er vandaag 'The Wall' van Pink Floyd op de radio. Heb 'm vast meer dan 15 jaar niet meer gehoord, en toch foutloos meezingen. :P
Het lijken soms ook maar popliedjes, maar die teksten zijn soms erg goed.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_131313228
Had vanochtend een helder momentje bij Duits; Mittwoch (woensdag) betekent gewoon ''midden in de week'' :D
i still see your shadows in my room
pi_131313536
quote:
11s.gif Op maandag 16 september 2013 21:09 schreef OreaPaTende het volgende:
Mijn ouders spraken altijd dialect met elkaar, waardoor ik er pas op de middelbare school (ja echt) achter kwam dat woorden als 'krang' helemaal geen ABN zijn, maar dialect voor binnenstebuiten (je trui bijvoorbeeld binnenstebuiten aanhebben) en dat buiten het dorp waar ik woonde, echt niemand die woorden kende.
Oh mijn god, same :')
Ie hebt oen trui krang umme zittn :(
i still see your shadows in my room
  woensdag 18 september 2013 @ 16:57:39 #60
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_131318229
Ik mis Siam/Thailand in de OP.

Een van mijn ooms bracht na thuiskomst van werken aan de beruchte Birmalijn een Siamese bruid mee naar huis. Heel raar vond ik het toen het land een andere naam kreeg. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_131325534
Dat pandarijst niet bestaat, maar pandaNrijst wel
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_131325633
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 21:04 schreef Aventura het volgende:
Voor ipad en iphonegebruikers: shifttoets dubbeltappen, dan tik je in kapitalen. Ik gebruik al 4 jaar Apple devices en ik ontek het nu pas net. :D
Kapitalen?
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_131325910
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:37 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Kapitalen?
gokje hoofdletters?
pi_131325947
quote:
10s.gif Op woensdag 18 september 2013 14:14 schreef Dearest het volgende:
Had vanochtend een helder momentje bij Duits; Mittwoch (woensdag) betekent gewoon ''midden in de week'' :D
:D
  vrijdag 20 september 2013 @ 16:56:49 #65
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_131385837
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:37 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Kapitalen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kapitaal_(typografie)
pi_131385975
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 22:27 schreef Emm16 het volgende:
"Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;"
Haha deze is zo leuk! Dit dacht ik altijd toen ik een jaar of 8 was. :o
Van hetzelfde genre is: dat er géén man in een hokje zit die alle stoplichten van de stad bedient met een paar knopjes.
Ik stond vandaag achter een paar jochies bij het stoplicht: "Joh, je moet gewoon heel veel achter elkaar drukken, dan denken ze dat er een heleboel mensen staan!" "Ja man, dan doen ze hem sneller op groen!" :Y
  zaterdag 21 september 2013 @ 16:57:40 #67
410729 strijdlustige_Ria
Objectiviteit met een knipoog
pi_131415001
quote:
10s.gif Op woensdag 18 september 2013 14:14 schreef Dearest het volgende:
Had vanochtend een helder momentje bij Duits; Mittwoch (woensdag) betekent gewoon ''midden in de week'' :D
Jij bent niet erg veel naar de duitse lessen geweest

gr ria
  † In Memoriam † zaterdag 21 september 2013 @ 17:20:20 #68
187254 Giertje
lets all make believe
pi_131415485
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 september 2013 17:02 schreef Laureline het volgende:

[..]

Van hetzelfde genre is: dat er géén man in een hokje zit die alle stoplichten van de stad bedient met een paar knopjes.
Ik stond vandaag achter een paar jochies bij het stoplicht: "Joh, je moet gewoon heel veel achter elkaar drukken, dan denken ze dat er een heleboel mensen staan!" "Ja man, dan doen ze hem sneller op groen!" :Y
dat dacht ik vroeger ook :')
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
  Moderator zaterdag 21 september 2013 @ 19:18:09 #69
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_131418644
Lily Allen - Not Fair gaat over seks, wist ik toen niet eens :')
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_131418936
Dat V&D hetzelfde is als Vroom & Dreesmann.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  zaterdag 21 september 2013 @ 21:48:26 #71
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_131424223
Nog even over het zwart-wit van vroeger: Ik heb bij alles vóór circa 1900 dan weer niet het idee dat het zwart-wit was. Van de periode 1900-1960 kan ik het mij nog steeds heel moeilijk voorstellen :').
  zaterdag 21 september 2013 @ 22:16:45 #72
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131425558
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 september 2013 17:02 schreef Laureline het volgende:

[..]

Van hetzelfde genre is: dat er géén man in een hokje zit die alle stoplichten van de stad bedient met een paar knopjes.
Ik stond vandaag achter een paar jochies bij het stoplicht: "Joh, je moet gewoon heel veel achter elkaar drukken, dan denken ze dat er een heleboel mensen staan!" "Ja man, dan doen ze hem sneller op groen!" :Y
Die tic zit er bij mij nog steeds in, ik druk altijd vijf keer...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_131429995
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2013 22:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Die tic zit er bij mij nog steeds in, ik druk altijd vijf keer...
Ik denk ook altijd dat de knop het niet doet en druk ook nog een paar keer.

Mijn moeder zei vroeger dat ik niet op de knop mocht drukken als het voetgangerslichtje al groen was want dan ging 'ie just weer eerder op rood.
Heb ik daardoor jaren gedacht dat dat zo was, dus altijd angstvallig kijken of het niet toevallig al groen was toen ik op de knop wilde drukken want stel je voor...
  zondag 22 september 2013 @ 13:48:46 #74
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131439806
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 00:46 schreef Janiks het volgende:
Wow, ik heb altijd gedacht dat het ding in het midden je amandelen was (vond het al raar dat het meervoud is). Blijkt dat dus je huig te zijn :|
>:O
Ok stelletje hokboeren
pi_131444511
Vanmiddag ergens gelezen dat als je veel stress hebt/bang bent/boos bent/druk maakt over dingen er iets in je hersenen gebeurt waardoor je meer cortisol aanmaakt (hormoon dat gemaakt wordt in de bijnierschors uit cholesterol, aka stresshormoon). Hierdoor kom je aan (of val je in ieder geval niet af :D ).

Met andere woorden; als jij 10km gaat hardlopen met een chill muziekje op heeft dat waarschijnlijk veel meer effect dan als jij 10km gaat hardlopen maar je wel zorgen maakt over of je wel op tijd komt om de kinderen van school te halen, of je het deze maand wel gaat redden met je geld of whatever the fuck je je druk om kunt maken.

Nu komt het: Ik legde dus de link met het spreekwoord ''maak je niet dik'', ik snapte nooit waarom ze dan niet zeiden ''maak je niet druk'', maar in principe ben je jezelf 'dik' aan het maken als je je druk maakt :D Weet niet of het er ook maar iets mee te maken heeft, maar ik vond het wel een mooie beredenering en ook wel knap van mezelf dat ik hier zelf op ben gekomen :D
i still see your shadows in my room
pi_131456765
explanation Japanese honorifics

Wist ik al lang natuurlijk(sinds begin 2002) :P
  zondag 22 september 2013 @ 21:05:02 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131457137
quote:
2s.gif Op zondag 22 september 2013 15:56 schreef Dearest het volgende:
Vanmiddag ergens gelezen dat als je veel stress hebt/bang bent/boos bent/druk maakt over dingen er iets in je hersenen gebeurt waardoor je meer cortisol aanmaakt (hormoon dat gemaakt wordt in de bijnierschors uit cholesterol, aka stresshormoon). Hierdoor kom je aan (of val je in ieder geval niet af :D ).

Met andere woorden; als jij 10km gaat hardlopen met een chill muziekje op heeft dat waarschijnlijk veel meer effect dan als jij 10km gaat hardlopen maar je wel zorgen maakt over of je wel op tijd komt om de kinderen van school te halen, of je het deze maand wel gaat redden met je geld of whatever the fuck je je druk om kunt maken.

Nu komt het: Ik legde dus de link met het spreekwoord ''maak je niet dik'', ik snapte nooit waarom ze dan niet zeiden ''maak je niet druk'', maar in principe ben je jezelf 'dik' aan het maken als je je druk maakt :D Weet niet of het er ook maar iets mee te maken heeft, maar ik vond het wel een mooie beredenering en ook wel knap van mezelf dat ik hier zelf op ben gekomen :D
http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/dik

Zie 428.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator zondag 22 september 2013 @ 21:11:26 #78
9859 crew  Karina
Woman
pi_131457521
OK naar aanleiding van een opmerking van TigerXtrm net tijdens de reclame van de NS.

Nick & Simon is ook NS :@

Kwartje was bij mij tot nu toe nog niet gevallen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_131457593
quote:
99s.gif Op zondag 22 september 2013 21:11 schreef Karina het volgende:
OK naar aanleiding van een opmerking van een andere user net tijdens de reclame van de NS.

Nick & Simon is ook NS :@

Kwartje was bij mij tot nu toe nog niet gevallen.
Heuj! Geef eens credit :(
No amount of money ever bought a second of time.
  zondag 22 september 2013 @ 21:12:54 #80
393175 appelen
Grappenmaker in optima forma
pi_131457603
quote:
99s.gif Op zondag 22 september 2013 21:11 schreef Karina het volgende:
OK naar aanleiding van een opmerking van een andere user net tijdens de reclame van de NS.

Nick & Simon is ook NS :@

Kwartje was bij mij tot nu toe nog niet gevallen.
:') Serieus. Dat je zo diepzinnig nadenkt bij reclames :P
  Moderator zondag 22 september 2013 @ 21:13:17 #81
9859 crew  Karina
Woman
pi_131457627
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 21:12 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Heuj! Geef eens credit :(
Door jou kwam ik erachter inderdaad :*
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_131457631
Huh gaan we hier verder :P
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_131457634
quote:
99s.gif Op zondag 22 september 2013 21:11 schreef Karina het volgende:
OK naar aanleiding van een opmerking van een andere user net tijdens de reclame van de NS.

Nick & Simon is ook NS :@

Kwartje was bij mij tot nu toe nog niet gevallen.
Inderdaad :o
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zondag 22 september 2013 @ 21:14:00 #84
393175 appelen
Grappenmaker in optima forma
pi_131457662
Bij deze: tv-sc kaping.
  Moderator zondag 22 september 2013 @ 21:14:14 #85
9859 crew  Karina
Woman
pi_131457677
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 21:14 schreef appelen het volgende:
Bij deze: tv-sc kaping.
Nee dat doen we niet. Hup terug.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_131457703
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 21:14 schreef appelen het volgende:
Bij deze: tv-sc kaping.
Niet doen appelen lief zijn en snel weer terug
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  zondag 22 september 2013 @ 21:14:48 #87
393175 appelen
Grappenmaker in optima forma
pi_131457707
quote:
99s.gif Op zondag 22 september 2013 21:14 schreef Karina het volgende:

[..]

Nee dat doen we niet. Hup terug.
Maar er is reclame -O-
  zondag 22 september 2013 @ 21:15:15 #88
393175 appelen
Grappenmaker in optima forma
pi_131457729
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 21:14 schreef WcPot het volgende:

[..]

Niet doen appelen lief zijn en snel weer terug
;(
pi_131457737
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 21:14 schreef appelen het volgende:

[..]

Maar er is reclame -O-
Heul niet meer
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_131554096
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/09/25/oad-reizen-is-failliet/
Dat Oad een afkorting is van Overijsselse Autobusdiensten

En ook nog dat Sandd staat voor Sort and Deliver.
pi_131555506
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 september 2013 19:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
Lily Allen - Not Fair gaat over seks, wist ik toen niet eens :')
Eerder over het gebrek aan goede kwaliteit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 25 september 2013 @ 16:45:28 #92
405257 Fred0w
Life is Music
pi_131556355
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 15:42 schreef Nepthys het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/09/25/oad-reizen-is-failliet/
Dat Oad een afkorting is van Overijsselse Autobusdiensten
Daar ben ik zojuist ook achter gekomen.
  woensdag 25 september 2013 @ 16:45:33 #93
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_131556359
Ik dacht altijd dat 'vogelvrij zijn' positief was...
Er zat WEL genoeg koriander in.
  woensdag 25 september 2013 @ 16:47:08 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131556440
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:45 schreef Anosmos het volgende:
Ik dacht altijd dat 'vogelvrij zijn' positief was...
Als een vogel zo vrij wel. Vogelvrij niet.

Is wel een beetje merkwaardig, ja.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 25 september 2013 @ 17:41:23 #95
407262 Lonely-girl
graag verwijderen
pi_131558282
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als een vogel zo vrij wel. Vogelvrij niet.

Is wel een beetje merkwaardig, ja.
Ja, daar ben ik ook pas een paar jaar achter.
  woensdag 25 september 2013 @ 17:51:16 #96
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_131558636
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:45 schreef Anosmos het volgende:
Ik dacht altijd dat 'vogelvrij zijn' positief was...
idem :)
"Go Ahead, Make My Day !!"
  Moderator woensdag 25 september 2013 @ 18:10:01 #97
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_131559158
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Eerder over het gebrek aan goede kwaliteit.
Van seks ja. Dus het gaat over seks
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_131566872
Ik kwam er vandaag achter dat "yie ar" als in "Yie Ar Kung Fu" Chinees is voor "één twee".

pi_131567750
Toen ik vroeger wel eens ergens aan vast zat, b.v met m'n veter aan mijn fiets of touwtje van mijn jas tussen de deur, riep ik altijd: "maham!Ik zit vast!" waarop zij altijd antwoorde: dat zitten hondjes ook wel eens."

pas toen ik een jaar of 12 was en onze hond gedekt werd snapte ik wat ze daarmee bedoelde.
pi_131568399
Wat een idioot antwoord eigenlijk, tegen een kind :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_131569172
Huh, ik snap 'm niet :? Wat heeft dat specifiek met gedekte honden te maken? Ik heb geen ervaring met honden en al helemaal niet als ze gedekt worden. Ik zou juist denken dat honden uitgelaten worden aan de lijn en dat die moeder dat bedoelde.
Spoilers!
pi_131569498
quote:
5s.gif Op woensdag 25 september 2013 22:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Huh, ik snap 'm niet :? Wat heeft dat specifiek met gedekte honden te maken? Ik heb geen ervaring met honden en al helemaal niet als ze gedekt worden. Ik zou juist denken dat honden uitgelaten worden aan de lijn en dat die moeder dat bedoelde.
als hondjes gedekt worden dan zit het mannetje altijd voor een paar minuutjes vast aan het vrouwtje. Met zijn dingetje zeg maar.
pi_131569878
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 22:06 schreef Weesebeesje het volgende:
als hondjes gedekt worden dan zit het mannetje altijd voor een paar minuutjes vast aan het vrouwtje. Met zijn dingetje zeg maar.
Iets wat Lucky Strike nu pas jaaaaaaren later door heeft 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_131569965
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 22:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Iets wat Lucky Strike nu pas jaaaaaaren later door heeft 8-)
:Y
Spoilers!
pi_131570279
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 22:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Iets wat Lucky Strike nu pas jaaaaaaren later door heeft 8-)
oeps! :|
dan had ik het misschien beter niet kunnen zeggen.
En nu? Zal ik dan maar zeggen dat hondjes wel eens vast gebonden zitten aan een boom? Of dat ze vast zitten aan de riem zoals hij/zij eerst dacht?
pi_131571506
Bedoelde ze niet letterlijk dat een hond zichzelf wel eens vast loopt aan een riem? Of loop ik alleen met idiote honden?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_131571940
Nee dat bedoelde ze daar niet mee. Ik heb het haar later eens gevraagd en toen zei ze dat over de dekking. :D
nee je bent ook niet de enige met idiote honden hoor. Die van mij die is ook niet zo snugger. Hahaha :D
pi_131572607
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:48 schreef Isabeau het volgende:
Wat een idioot antwoord eigenlijk, tegen een kind :')
Spoilers!
  woensdag 25 september 2013 @ 23:01:49 #109
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_131572713
_O-

(Ik zou dat trouwens nooit tegen m'n kinderen zeggen :')


Voor de iPad/iPhone/ Samsung gebruikers, als je je vinger op het scherm vasthoudt gaat de 'muis' er naar toe en hoef je dus niet je complete zin te deleten.

Mijn htc had een scroll oogje. Mijn huidige Samsung niet. Na twee weken zei m'n zwager het, anders had ik nu nog lopen foeteren, want ik mis m'n scrolloogje nogsteeds! Dit werkt dus ook op de iPad zo. Waarschijnlijk ook op de iPhone :P

En dat van de hoofdletters wist ik dan weer wel :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_131577448
Dat "totall loss" gewoon de Nederlandse vertaling is van "totaal verlies", en dus niet een woord uitgevonden door de auto industrie is.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_131577591
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 08:13 schreef Mgolovic het volgende:
Dat "totall loss" gewoon de Nederlandse vertaling is van "totaal verlies", en dus niet een woord uitgevonden door de auto industrie is.
Wel veel l's. Het is total loss. :P
  donderdag 26 september 2013 @ 12:23:25 #112
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_131582539
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 08:13 schreef Mgolovic het volgende:
Dat "totall loss" gewoon de Nederlandse vertaling is van "totaal verlies", en dus niet een woord uitgevonden door de auto industrie is.
Ik krijg soms de indruk dat veel mensen dat niet weten...

Vroeger dacht ik ook dat het tota(a)l los was. Dus helemaal los als in "uit elkaar". :D
heitieh
  donderdag 26 september 2013 @ 12:26:06 #113
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_131582608
quote:
99s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:23 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Ik krijg soms de indruk dat veel mensen dat niet weten...

Vroeger dacht ik ook dat het tota(a)l los was. Dus helemaal los als in "uit elkaar". :D
Ik ook, en ik denk nog heul veul meer.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_131582762
quote:
99s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:23 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Ik krijg soms de indruk dat veel mensen dat niet weten...

Vroeger dacht ik ook dat het tota(a)l los was. Dus helemaal los als in "uit elkaar". :D
Ik dacht als kind dat het 'Totolos' was :')
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_131582809
quote:
5s.gif Op woensdag 25 september 2013 22:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Huh, ik snap 'm niet :? Wat heeft dat specifiek met gedekte honden te maken? Ik heb geen ervaring met honden en al helemaal niet als ze gedekt worden. Ik zou juist denken dat honden uitgelaten worden aan de lijn en dat die moeder dat bedoelde.
Dat zou ik ook denken.. geen idee hoe het werkt bij honden, of het anders is dan bij mensen.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
  donderdag 26 september 2013 @ 12:36:10 #116
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_131582836
Dat een (American) football zo heet omdat het 1 foot long is.
En altijd het laatste woord.
  donderdag 26 september 2013 @ 12:47:10 #117
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_131583115
Ik dacht altijd dat je derby uitsprak als 'durby' maar je schijnt het uit te spreken als 'darby' :o
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_131583987
Ik ben er al een tijdje achter, maar veel mensen weten volgens mij niet dat;

0800-politie eigenlijk 0800-7654843 is.

(Waarbij de letters van Politie corresponderen met de letters die onder het nummer vallen 1=spatie 2=abc 3=def etc.

Op mijn werk hebben we sinds kort ook zo'n gratis informatienummer maar er wordt nauwelijks gebruik van gemaakt en klanten blijven bellen naar het betaalde nummer.

Heb daarom het idee dat veel mensen dit niet weten.
Abracadabra, tapate guarra!
  donderdag 26 september 2013 @ 13:25:13 #119
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131584116
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 08:13 schreef Mgolovic het volgende:
Dat "totall loss" gewoon de Nederlandse vertaling is van "totaal verlies", en dus niet een woord uitgevonden door de auto industrie is.
'Totaal verlies' is de Nederlandse vertaling van 'total loss' bedoel je. >:O
Ok stelletje hokboeren
  donderdag 26 september 2013 @ 13:29:58 #120
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_131584237
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:47 schreef Revanches het volgende:
Ik dacht altijd dat je derby uitsprak als 'durby' maar je schijnt het uit te spreken als 'darby' :o
Tomato, tomato. Britten zegen darby, Amerikanen zeggen durby.
Ok stelletje hokboeren
pi_131584312
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:25 schreef padlarf het volgende:

[..]

'Totaal verlies' is de Nederlandse vertaling van 'total loss' bedoel je. >:O
Ja dat bedoelde ik inderdaad :)
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_131584585
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:19 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Ik ben er al een tijdje achter, maar veel mensen weten volgens mij niet dat;

0800-politie eigenlijk 0800-7654843 is.

(Waarbij de letters van Politie corresponderen met de letters die onder het nummer vallen 1=spatie 2=abc 3=def etc.

Op mijn werk hebben we sinds kort ook zo'n gratis informatienummer maar er wordt nauwelijks gebruik van gemaakt en klanten blijven bellen naar het betaalde nummer.

Heb daarom het idee dat veel mensen dit niet weten.
0900-8844 is het niet-noodnummer van de politie. Da's hetzelfde als 0900-TUIG ;).
జ్ఞ‌ా
pi_131633353
Altijd gedacht dat een Sedan een automerk was.
  vrijdag 27 september 2013 @ 23:30:59 #124
291540 CasselerRIP
John H. Kennedy
pi_131634126
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:19 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Ik ben er al een tijdje achter, maar veel mensen weten volgens mij niet dat;

0800-politie eigenlijk 0800-7654843 is.

(Waarbij de letters van Politie corresponderen met de letters die onder het nummer vallen 1=spatie 2=abc 3=def etc.

Op mijn werk hebben we sinds kort ook zo'n gratis informatienummer maar er wordt nauwelijks gebruik van gemaakt en klanten blijven bellen naar het betaalde nummer.

Heb daarom het idee dat veel mensen dit niet weten.
Ik snap niet echt wat je bedoelt denk ik. Iedereen weet toch wel hoe die 'letternummers' werken? En wat is het verband met dat betaalde en informatienummer?
pi_131634673
Ik kom er net achter dat het woord 'ombudsman' een internationaal woord is en niet alleen in Nederland voor komt :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_131634800
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 september 2013 17:02 schreef Laureline het volgende:

[..]

Van hetzelfde genre is: dat er géén man in een hokje zit die alle stoplichten van de stad bedient met een paar knopjes.
Ik stond vandaag achter een paar jochies bij het stoplicht: "Joh, je moet gewoon heel veel achter elkaar drukken, dan denken ze dat er een heleboel mensen staan!" "Ja man, dan doen ze hem sneller op groen!" :Y
Deed me hier aan denken:
pi_131639412
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 23:49 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik kom er net achter dat het woord 'ombudsman' een internationaal woord is en niet alleen in Nederland voor komt :')
Apartheid ook.
Spoilers!
  zaterdag 28 september 2013 @ 09:12:45 #128
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_131639456
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 september 2013 09:05 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Apartheid ook.
Apartheid is een van origine Nederlands woord, ombudsman is een Zweeds woord.
Géén kloon van tvlxd!
pi_131639530
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 09:12 schreef Montov het volgende:

[..]

Apartheid is een van origine Nederlands woord, ombudsman is een Zweeds woord.
Klopt, maar wel een woord dat dus ook internationaal is.
Spoilers!
pi_131654326
Net door fok!: Dat het toentertijd is en niet toendertijd....
pi_131696067
Dat ze niet zingt: "I couldn't dance for another", maar "I couldn't ask for another".

(Groove is in the heart.)
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  maandag 30 september 2013 @ 01:27:08 #132
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_131698582
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 23:43 schreef Brummetje_ het volgende:
Dat ze niet zingt: "I couldn't dance for another", maar "I couldn't ask for another".

(Groove is in the heart.)
Brummen _O_
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_131698840
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 23:43 schreef Brummetje_ het volgende:
Dat ze niet zingt: "I couldn't dance for another", maar "I couldn't ask for another".

(Groove is in the heart.)
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator maandag 30 september 2013 @ 09:51:12 #134
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131701586
quote:
11s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:21 schreef thabit het volgende:
Ik kwam er vandaag achter dat "yie ar" als in "Yie Ar Kung Fu" Chinees is voor "één twee".

Ik kwam er laatst achter dat in yie ar kung fu 2 die dingen die uit de lucht vallen thee moet voorstellen, net als de blaadjes die je kunt krijgen als je drie van die mannekes in de stukjes voor de daadwerkelijke tegenstander neerhakt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 30 september 2013 @ 09:55:02 #135
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131701666
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:19 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Ik ben er al een tijdje achter, maar veel mensen weten volgens mij niet dat;

0800-politie eigenlijk 0800-7654843 is.

(Waarbij de letters van Politie corresponderen met de letters die onder het nummer vallen 1=spatie 2=abc 3=def etc.

Op mijn werk hebben we sinds kort ook zo'n gratis informatienummer maar er wordt nauwelijks gebruik van gemaakt en klanten blijven bellen naar het betaalde nummer.

Heb daarom het idee dat veel mensen dit niet weten.
In nederland moet je voor de politie toch 0800-tuig bellen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131701855
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2013 09:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

In nederland moet je voor de politie toch 0800-tuig bellen :D
0900-8844
To err is human, to forgive bovine.
  Moderator maandag 30 september 2013 @ 10:05:32 #137
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131701893
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 10:03 schreef ß het volgende:

[..]

0900-8844
Ah 0900-tuig dus :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131703918
Nog iets over telefoonnummers, weet niet of het klopt maar ik herinner het mij als volgt.

Die 'korte nummers' zoals 3333 (voor 3FM) zijn in werkelijkheid 06-[kort][kort], dus 06 3333 3333.

Als iemand daar meer over weet hoor ik het graag ;).
జ్ఞ‌ా
pi_131704199
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 23:30 schreef CasselerRIP het volgende:

[..]

Ik snap niet echt wat je bedoelt denk ik. Iedereen weet toch wel hoe die 'letternummers' werken? En wat is het verband met dat betaalde en informatienummer?
Je staat er van te kijken hoeveel mensen dit niet weten, zo ervaar ik het in ieder geval wel.

Er is geen verband tussen die nummers, het ene nummer is gewoon een een huis(bedrijfs)aansluiting
(016x - xx xx xx) waar dus een paar cent per minuut voor betaald moet worden.

Dan hebben we sinds kort het gratis 0800 - TEKST nummer, waar men nauwelijks tot geen gebruik van maakt. Bij navraag waarom men dit nummer niet gebruikt geeft men aan dat dit niet bekend was.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_131705683
Tapioca is Cassave
🐱
pi_131724621
Dat mannetje van Oxxio is niet Ad Visser.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 13:55:31 #142
403253 Meke
after all this time? always.
pi_131808826
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 11:44 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Je staat er van te kijken hoeveel mensen dit niet weten, zo ervaar ik het in ieder geval wel.

Er is geen verband tussen die nummers, het ene nummer is gewoon een een huis(bedrijfs)aansluiting
(016x - xx xx xx) waar dus een paar cent per minuut voor betaald moet worden.

Dan hebben we sinds kort het gratis 0800 - TEKST nummer, waar men nauwelijks tot geen gebruik van maakt. Bij navraag waarom men dit nummer niet gebruikt geeft men aan dat dit niet bekend was.
Niet bekend mee is iets anders dan niet snappen ;) Als je al jaren naar een bedrijf belt via een bepaald nummer kan ik me voorstellen dat je gewoon simpelweg niet weet dat het veranderd is :)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 15:19:02 #143
242879 Onnoman
The On And Only
pi_131811085
dat alleen spa orange op waarheid gebaseerd is
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  donderdag 3 oktober 2013 @ 15:41:24 #144
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_131811622
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 12:26 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ik ook, en ik denk nog heul veul meer.
:@ :@ |:(
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  donderdag 3 oktober 2013 @ 15:46:51 #145
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_131811773
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:19 schreef Onnoman het volgende:
dat alleen spa orange op waarheid gebaseerd is
?
BAM dit is 3KB
pi_131815037
Driving home for christmas wordt niet gezongen door een dikke, oude neger. Had de zanger nooit gezien en vond z'n stem klinken als een dikke, oude neger.
pi_131815221
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 17:51 schreef gebruiker01 het volgende:
Driving home for christmas wordt niet gezongen door een dikke, oude neger. Had de zanger nooit gezien en vond z'n stem klinken als een dikke, oude neger.
! :@
pi_131815882
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 09:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Klopt, maar wel een woord dat dus ook internationaal is.
Zo kwam ik vandaag ook pollen tegen in een Engelse handleiding.
  Moderator vrijdag 4 oktober 2013 @ 00:35:51 #149
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_131831764
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 september 2013 19:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
Lily Allen - Not Fair gaat over seks, wist ik toen niet eens :')
"toen"? Dat nummer is pas drie jaar oud :') en nogal overduidelijk waar het over gaat als je naar de tekst luistert, wat dacht jij dan? :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator vrijdag 4 oktober 2013 @ 00:44:05 #150
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_131831934
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 23:43 schreef Brummetje_ het volgende:
Dat ze niet zingt: "I couldn't dance for another", maar "I couldn't ask for another".

(Groove is in the heart.)
ik dacht tot een jaar geleden dat ze 'groove is in the house' zong :D

En bij 'Out of space' van Prodigy verstond ik als kind 'I'm gonna take you to another dimension, and close the kitchen' ipv 'pay close attention' :@ :')

Overigens verstaan veel mensen dat nummer sowieso verkeerd aangezien ze " I'm gonna send him to outer space, To find another race" zingen en niet another place :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator vrijdag 4 oktober 2013 @ 08:54:33 #151
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131834800
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 00:44 schreef MaJo het volgende:

[..]

ik dacht tot een jaar geleden dat ze 'groove is in the house' zong :D

En bij 'Out of space' van Prodigy verstond ik als kind 'I'm gonna take you to another dimension, and close the kitchen' ipv 'pay close attention' :@ :')

Overigens verstaan veel mensen dat nummer sowieso verkeerd aangezien ze " I'm gonna send him to outer space, To find another race" zingen en niet another place :D
En hier is de context :


Gaat over de duivel wegjagen naar 'outer space' waar hij een ander 'race' kan gaan pesten :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131839065
Vanuit dit topic:
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 12:00 schreef Ashen het volgende:

[..]

Volgens mij zit je goed ja! Victor Reinier dus!

[ afbeelding ]
Waarom je hem echter moet halen is mij niet helemaal duidelijk...
Victor Reinier presenteerde Lucky Letters 8)7
Somebody that I used to know
pi_131839186
Dat ze zingen: life is live :o ipv life is life
En dat maakt het liedje een stuk meer awesome
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_131839415
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 12:12 schreef Neo-Mullen het volgende:
Dat ze zingen: life is live :o ipv life is life
En dat maakt het liedje een stuk meer awesome
Bedoel je dat nummer van Opus? Want dat is live is life.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 12:27:46 #155
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_131839561
Niet echt jaren maar ik kom er net achter dat de naam van de anonieme klokkenluiderssite Publeaks een woordgrapje is...
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 17:05:12 #156
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_131848264
Ik zat net een boek over architectuur te lezen en toen kwam ik er ineens achter waarom een blauwdruk een blauw-druk heet.


Ik dacht altijd dat het gewoon maar een uitdrukking was.

Wiki legt het uit:
quote:
Een blauwdruk is een met behulp van cyanotypie gemaakte directe fotografische kopie in witte lijnen op een blauwe achtergrond, waarbij de achtergrond blauw kleurt door het gebruik van cyanidezouten.
pi_131848325
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 17:05 schreef Gwywen het volgende:
Ik zat net een boek over architectuur te lezen en toen kwam ik er ineens achter waarom een blauwdruk een blauw-druk heet.
[ afbeelding ]

Ik dacht altijd dat het gewoon maar een uitdrukking was.

Wiki legt het uit:

[..]

nooit een blauwdruk voorbij zien komen in films of games? :P
Wie dit leest is hek.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 17:08:40 #158
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_131848354
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 17:07 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

nooit een blauwdruk voorbij zien komen in films of games? :P
Nooit zo op gelet eigenlijk, of niet tot me doorgedrongen. :@
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 18:44:45 #159
242879 Onnoman
The On And Only
pi_131850700
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 15:46 schreef Loll het volgende:

[..]

?
spa rood is niet rood spa blauw is niet blauw spa groen is niet groen :D
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 22:10:54 #160
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_131858411
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 00:44 schreef MaJo het volgende:

[..]

Overigens verstaan veel mensen dat nummer sowieso verkeerd aangezien ze " I'm gonna send him to outer space, To find another race" zingen en niet another place :D
Ik dacht altijd dat het "I'm transcending to outer space" was.
pi_131873021
Dat als je een deel van iemands post selecteert en dan op de quote-knop klikt, dat dan alleen het geselecteerde deel van die post gequote wordt. :o
  Moderator zaterdag 5 oktober 2013 @ 14:43:23 #162
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131873042
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:42 schreef swollywood het volgende:
Dat als je een deel van iemands post selecteert en dan op de quote-knop klikt, dat dan alleen het geselecteerde deel van die post gequote wordt. :o
O+ mooi hè, hendig ook. Is nog niet heel lang.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131873172
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:43 schreef Bosbeetle het volgende:
hendig ook.
Werkt inderdaad prima :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 13:07:07 #164
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_131967244
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 00:44 schreef MaJo het volgende:

[..]

ik dacht tot een jaar geleden dat ze 'groove is in the house' zong :D

En bij 'Out of space' van Prodigy verstond ik als kind 'I'm gonna take you to another dimension, and close the kitchen' ipv 'pay close attention' :@ :')

Overigens verstaan veel mensen dat nummer sowieso verkeerd aangezien ze " I'm gonna send him to outer space, To find another race" zingen en niet another place :D
Ik verstond het altijd als 'hey klote vincent' :')
Kaleidoscopiklimax
  woensdag 9 oktober 2013 @ 07:37:54 #165
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_131995797
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 18:44 schreef Onnoman het volgende:

[..]

spa rood is niet rood spa blauw is niet blauw spa groen is niet groen :D
Misschien dat ze daarom het nu ook Spa Reine, Spa Maria nogwat enzo noemen.
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
pi_131996502
Hier in de stad heb je cafetaria 't Bintje. Pas van de week drong het tot me door dat het dus heet naar die aardappelsoort :7
  woensdag 9 oktober 2013 @ 11:04:18 #167
211963 contactdoos
Altijd onder spanning..
pi_131999009
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 08:55 schreef Sylvana het volgende:
Hier in de stad heb je cafetaria 't Bintje. Pas van de week drong het tot me door dat het dus heet naar die aardappelsoort :7
Eyeopener! Hier ook een cafetaria 't Bintje in de buurt... nooit geweten :')
  woensdag 9 oktober 2013 @ 11:31:23 #168
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_131999778
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:42 schreef swollywood het volgende:
Dat als je een deel van iemands post selecteert en dan op de quote-knop klikt, dat dan alleen het geselecteerde deel van die post gequote wordt. :o
:o
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_131999884
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:42 schreef swollywood het volgende:
Dat als je een deel van iemands post selecteert
Handig!
Spoilers!
pi_132000207
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:42 schreef swollywood het volgende:
Dat als je een deel van iemands post selecteert en dan op de quote-knop klikt, dat dan alleen het geselecteerde deel van die post gequote wordt. :o
wist ik ook niet, handig :D!
thanks voor het delen!
  Redactie Frontpage woensdag 9 oktober 2013 @ 11:57:09 #171
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_132000595
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 13:07 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Ik verstond het altijd als 'hey klote vincent' :')
Ik ook!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  woensdag 9 oktober 2013 @ 12:26:04 #172
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_132001447
quote:
2s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:04 schreef contactdoos het volgende:

[..]

Eyeopener! Hier ook een cafetaria 't Bintje in de buurt... nooit geweten :')
in cafeteria 't bintje laat iedereen een windje :P :')
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
pi_132008022
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:42 schreef swollywood het volgende:
Dat als je een deel van iemands post selecteert en dan op de quote-knop klikt, dat dan alleen het geselecteerde deel van die post gequote wordt. :o
Ha, dat wist ik 8-) . Omdat ik vroeger op een forum zat die ook die luxe kende en ervan uit ging dat zo'n goed ontwikkeld forum als Fok! dat ook wel zou hebben.
Somebody that I used to know
  woensdag 9 oktober 2013 @ 16:53:34 #174
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132009744
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 08:55 schreef Sylvana het volgende:
Hier in de stad heb je cafetaria 't Bintje. Pas van de week drong het tot me door dat het dus heet naar die aardappelsoort :7
En weet je, zonder te spieken, ook waar die aardappel zijn naam aan dankt?
The love you take is equal to the love you make.
pi_132010804
quote:
6s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 16:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En weet je, zonder te spieken, ook waar die aardappel zijn naam aan dankt?
Nee, vertel? :)
pi_132011131
quote:
6s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 16:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En weet je, zonder te spieken, ook waar die aardappel zijn naam aan dankt?
Ik weet dat Bintje ook als meisjesnaam gebruikt wordt. Naam, dochter of lief van de ontdekker?
  woensdag 9 oktober 2013 @ 17:50:00 #177
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132011567
Ik denk aan Bint van Bordewijk. Maar misschien is dat een kip-ei-gedachte.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_132012078
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 17:35 schreef FaroHaviva het volgende:

[..]

Ik weet dat Bintje ook als meisjesnaam gebruikt wordt. Naam, dochter of lief van de ontdekker?
Volgens mij (lees: de Donald Duck van een heel aantal jaren geleden) heeft de kweker van de aardappel, die tevens onderwijzer was, de aardappel vernoemd naar zijn favoriete leerlinge Bintje. Zoiets.

Edit, volgens Wikipedia zat ik er niet ver naast :) : http://nl.wikipedia.org/wiki/Bintje
Somebody that I used to know
pi_132012176
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:42 schreef swollywood het volgende:
Dat als je een deel van iemands post selecteert en dan op de quote-knop klikt, dat dan alleen het geselecteerde deel van die post gequote wordt. :o
Werkt helaas niet op de iPad.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  roze woensdag 9 oktober 2013 @ 18:11:47 #180
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_132012296
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:42 schreef swollywood het volgende:
Dat als je een deel van iemands post selecteert en dan op de quote-knop klikt, dat dan alleen het geselecteerde deel van die post gequote wordt. :o
Hier kwam ik ook vorige week pas achter :')!
Your beauty never ever scared me.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 20:09:40 #181
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_132016502
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:07 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Werkt helaas niet op de iPad.
Het is dan ook quoten voor volwassenen. iQuote werkt idd niet.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 20:22:22 #182
405616 BlueJeans
I'm feelin' eletric
pi_132017098
Deze mop:
Jantje koopt een goudvis. Die kost 2 euro. Dat vindt Jantje te duur. Hij zegt: ''Geef me dan maar een zilvervisje''.

.....Wist ik veel wat een zilvervisje was, ik dacht dat er echt een zilveren vis bestond. Wist ik veel dat het zo'n vies beestje is die altijd achter je behang zit. :')
Want ik wil gezellig met je neutronenbommenstickers op m'n nieuwe tas gaan plakken!
pi_132059827
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 20:22 schreef BlueJeans het volgende:
Deze mop:
Jantje koopt een goudvis. Die kost 2 euro. Dat vindt Jantje te duur. Hij zegt: ''Geef me dan maar een zilvervisje''.

.....Wist ik veel wat een zilvervisje was, ik dacht dat er echt een zilveren vis bestond. Wist ik veel dat het zo'n vies beestje is die altijd achter je behang zit. :')
Dat....niet die... ;)
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_132059949
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 08:41 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Dat....niet die... ;)
Dat vis, ja?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_132059976
Ik kom er net achter dat je naast blind en doof ook nog stom hebt, dat je niet kan praten. Nooit geweten, daarvan ook doofstom :D!
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:54:58 #186
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132059984
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 08:52 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Dat vis, ja?
Vies beestje dat.
The love you take is equal to the love you make.
pi_132060013
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 08:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Vies beestje dat.
Weer niet goed doorgelezen 8)7
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:52:30 #188
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_132060988
quote:
2s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:11 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Hier kwam ik ook vorige week pas achter :')!
Oh, ik quote altijd de hele post en haal dan de zinnen weg die ik niet wil quoten. Een deel van de post selecteren kende ik nog niet :)
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  roze vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:53:33 #189
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_132061015
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:52 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Oh, ik quote altijd de hele post en haal dan de zinnen weg die ik niet wil quoten. Een deel van de post selecteren kende ik nog niet :)
Ik kwam er p.o achter :9 Ik had p.o een zin geselecteerd toen ik op quote drukte
Your beauty never ever scared me.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:01:55 #190
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_132062573
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 08:54 schreef FreddyBundy het volgende:
Ik kom er net achter dat je naast blind en doof ook nog stom hebt, dat je niet kan praten. Nooit geweten, daarvan ook doofstom :D!
Ook nooit van een stomme film gehoord?
heitieh
pi_132064240
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:01 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Ook nooit van een stomme film gehoord?
Of van de stomme van Campen! :)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:24:17 #192
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_132064496
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:01 schreef Vlindur het volgende:
Voor de iPad/iPhone/ Samsung gebruikers, als je je vinger op het scherm vasthoudt gaat de 'muis' er naar toe en hoef je dus niet je complete zin te deleten.
die 'muis' heet de text cursor.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:28:32 #193
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_132064615
quote:
3s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 14:42 schreef swollywood het volgende:
Dat als je een deel van iemands post selecteert en dan op de quote-knop klikt, dat dan alleen het geselecteerde deel van die post gequote wordt. :o
Egnie :N
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:29:03 #194
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_132064625
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:24 schreef Tokus het volgende:

[..]

die 'muis' heet de text cursor.
Ah. Thnx ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_132067234
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:28 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Egnie :N
Echt wel! Nooit geweten haha thanks :D
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:07:19 #196
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_132067710
Bij het liedje van "hoedje van papier" gaat het om een glazenkast (de kast waar de glazen in staan). Ik dacht altijd dat het om een glazen kast ging (een kast met glazen deuren).
Sometimes you see knopjes
pi_132067825
quote:
4s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:07 schreef banapples het volgende:
Bij het liedje van "hoedje van papier" gaat het om een glazenkast (de kast waar de glazen in staan). Ik dacht altijd dat het om een glazen kast ging (een kast met glazen deuren).
:o 8)7
pi_132068488
quote:
4s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:07 schreef banapples het volgende:
Bij het liedje van "hoedje van papier" gaat het om een glazenkast (de kast waar de glazen in staan). Ik dacht altijd dat het om een glazen kast ging (een kast met glazen deuren).
Ik dacht aan een volledig glazen (vitrine)kast :Y
Spoilers!
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:30:44 #199
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132068496
quote:
4s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:07 schreef banapples het volgende:
Bij het liedje van "hoedje van papier" gaat het om een glazenkast (de kast waar de glazen in staan). Ik dacht altijd dat het om een glazen kast ging (een kast met glazen deuren).
Dat dacht ik ook altijd. Een hoedje van papier heeft ook niks te zoeken in een glazenkast!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_132069270
quote:
4s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:07 schreef banapples het volgende:
Bij het liedje van "hoedje van papier" gaat het om een glazenkast (de kast waar de glazen in staan). Ik dacht altijd dat het om een glazen kast ging (een kast met glazen deuren).
Wie zegt dat? :)
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:58:26 #201
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_132069380
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:55 schreef Funkel het volgende:

[..]

Wie zegt dat? :)
Wikipedia en ook meerdere andere bronnen schrijven het als 1 woord.
Sometimes you see knopjes
  Moderator vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:44:14 #202
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_132070684
Ik dacht altijd dat het gewoon mooi in het metrum paste en dat er daarom voor een kast gekozen is met drie lettergrepen.

Het ding had net zo goed in een boekenkast of een voorraadkast gezet kunnen worden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_132071696
quote:
4s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:07 schreef banapples het volgende:
Bij het liedje van "hoedje van papier" gaat het om een glazenkast (de kast waar de glazen in staan). Ik dacht altijd dat het om een glazen kast ging (een kast met glazen deuren).
Wist ik ook niet. Maar alsnog slaat die zin helemaal nergens op. Als het hoedje dan niet past, zet hem in een glazenkast :N Waarom? :?
Somebody that I used to know
pi_132073703
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:16 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wist ik ook niet. Maar alsnog slaat die zin helemaal nergens op. Als het hoedje dan niet past, zet hem in een glazenkast :N Waarom? :?
Voor de sier in de vitrinekast?
Ik denk dat je met die oude, veelal verbasterde liedjes niet te veel naar spelling en grammatica moet kijken. Glas was kostbaar, dus een glazen kast zal een kast met ruitjesdeuren geweest zijn. Ruitjes om je mooiste spullen ten toon te stellen in de mooie kamer, waar je bijna nooit kwam, om vooral niets te verslijten.
pi_132073809
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 17:26 schreef Teslynd het volgende:
Voor de sier in de vitrinekast?
Ik denk dat je met die oude, veelal verbasterde liedjes niet te veel naar spelling en grammatica moet kijken. Glas was kostbaar, dus een glazen kast zal een kast met ruitjesdeuren geweest zijn. Ruitjes om je mooiste spullen ten toon te stellen in de mooie kamer, waar je bijna nooit kwam, om vooral niets te verslijten.
Ik ga met deze verklaring mee :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_132076525
In de VS hebben ze geen rotondes. :)
pi_132076658
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:19 schreef vencodark het volgende:
In de VS hebben ze geen rotondes. :)
Haha, echt? :D
Te moeilijk zeker :P
pi_132076721
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:24 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Haha, echt? :D
Te moeilijk zeker :P
Nee, daar maken ze kruispunten met vier stopborden. Wie het eerst komt heeft voorrang, maar je moet wel eerst stilstaan, ofzo.

Je mag er wel bijna overal door rood als je rechts afslaat, zou hier ook wel chill zijn.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_132076785
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:26 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Nee, daar maken ze kruispunten met vier stopborden. Wie het eerst komt heeft voorrang, maar je moet wel eerst stilstaan, ofzo.
Ja, dat wist ik wel. Iemand die ik ken wist dat namelijk niet toen hij er voor het eerst was, en die dacht: er komt niks aan, dus ik rijd door, die vent naast 'm in de auto (Amerikaan) werd helemaal gek omdat hij niet stopte.
Zo ben ik er achter gekomen. :P
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:35:57 #210
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_132077014
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:19 schreef vencodark het volgende:
In de VS hebben ze geen rotondes. :)
Onzin
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_132077139
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:35 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Onzin
Graham Northon zei het tegen Snoop aangezien die een Tom Tom had ingesproken. En Snoop bevestigde het. Ik heb niet verder onderzoek verricht.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:40:29 #212
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_132077183
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:39 schreef vencodark het volgende:

[..]

Graham Northon zei het tegen Snoop aangezien die een Tom Tom had ingesproken. En Snoop bevestigde het. Ik heb niet verder onderzoek verricht.
https://maps.google.com/m(...)cbp=12,18.07,,0,7.13
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:38:51 #213
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_132079485
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:39 schreef vencodark het volgende:

[..]

Graham Northon zei het tegen Snoop aangezien die een Tom Tom had ingesproken. En Snoop bevestigde het. Ik heb niet verder onderzoek verricht.
http://www.bbc.co.uk/news/magazine-13863498
quote:
About 3,000 have been built in the US in the last 20 years.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:51:33 #214
379903 Landyacht
Guzzling the gas.
pi_132080107
Enigzins offtopic, maar groot pluspunt van de amerikaanse kruispunten waarbij gebruik wordt gemaakt van verkeerslichten is dat deze aan de overzijde hangen en dus niet, zoals hier, recht boven je auto als je vooraan in de rij staat. Niets zo irritant als met je bakkes plat op het dashboard moeten liggen om die pislichten te kunnen zien.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:54:43 #215
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_132080242
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 20:51 schreef Landyacht het volgende:
Enigzins offtopic, maar groot pluspunt van de amerikaanse kruispunten waarbij gebruik wordt gemaakt van verkeerslichten is dat deze aan de overzijde hangen en dus niet, zoals hier, recht boven je auto als je vooraan in de rij staat. Niets zo irritant als met je bakkes plat op het dashboard moeten liggen om die pislichten te kunnen zien.
Daar heb je deze voor:
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
  Redactie Frontpage zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:43:07 #216
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_132110427
131012_3926_Air.jpg?rand=69817011
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:47:10 #217
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_132110545
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:39 schreef vencodark het volgende:

[..]

Graham Northon zei het tegen Snoop aangezien die een Tom Tom had ingesproken. En Snoop bevestigde het. Ik heb niet verder onderzoek verricht.
Hier...lijstje van alleen rotondes in New Jersey

http://en.m.wikipedia.org(...)ircles_in_New_Jersey

Zijn er niet veel echter.

(Inb4 roundabout. In USA word term traffic circle gebruikt)
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
pi_132111002
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 22:43 schreef Djeez het volgende:
[ afbeelding ]
Bron?
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 23:18:38 #219
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132111385
quote:
Een airbag is een opblaasbaar kussen dat in een auto is gemonteerd ter bescherming bij ongevallen. De bag wordt ook wel veiligheidskussen, luchtkussen, of plofkussen genoemd. De letterlijke vertaling van airbag zou luchtzak zijn. De eerste drie letters van de naam slaan echter niet op “lucht” maar zijn een afkorting van Automotive Inflatable Restraint. Bij een ongeluk wordt het kussen automatisch opgeblazen en beschermt daardoor het lichaam tegen letsel. Airbags bestaan al vanaf 1971.
http://www.leerwiki.nl/Ai(...)ook_met_risico’;s
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 14 oktober 2013 @ 07:51:45 #220
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_132147761
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:26 schreef Me_Wesley het volgende:

Nee, daar maken ze kruispunten met vier stopborden. Wie het eerst komt heeft voorrang, maar je moet wel eerst stilstaan, ofzo.

Volgens mij is dat in Roemenië ook zo.
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
pi_132148105
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 08:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Vies beestje dat.
Dank je :)
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_132153043
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 07:51 schreef najazeg het volgende:

[..]

Volgens mij is dat in Roemenië ook zo.
In Roemenie heeft de Dacia met de meest agressieve zigeuner voorrang. Of neemt. Verder vond ik het wel een leuk land.
  maandag 14 oktober 2013 @ 14:11:20 #223
396591 moddermonster
advocaat van de duivel
pi_132154764
Vrijdag uitgevonden dat RGB-kleuren staan voor rood, groen en blauw :@
pi_132154843
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2013 14:11 schreef moddermonster het volgende:
Vrijdag uitgevonden dat RGB-kleuren staan voor rood, groen en blauw :@
Nu CMYK nog.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  maandag 14 oktober 2013 @ 14:15:13 #225
396591 moddermonster
advocaat van de duivel
pi_132154872
quote:
17s.gif Op maandag 14 oktober 2013 14:14 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Nu CMYK nog.
Cyaan, Magenta, Geel, nog iets? :?
pi_132154891
quote:
5s.gif Op maandag 14 oktober 2013 14:15 schreef moddermonster het volgende:

[..]

Cyaan, Magenta, Geel, nog iets? :?
Key :)
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  Redactie Frontpage maandag 14 oktober 2013 @ 14:15:56 #227
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_132154893
Black, dacht ik. Kan me vergissen.

Ik vergis me :Y Aanvullende info :P

quote:
The "K" in CMYK stands for key because in four-color printing, cyan, magenta, and yellow printing plates are carefully keyed, or aligned, with the key of the black key plate. Some sources suggest that the "K" in CMYK comes from the last letter in "black" and was chosen because B already means blue.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  maandag 14 oktober 2013 @ 14:45:35 #228
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_132155658
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2013 14:11 schreef moddermonster het volgende:
Vrijdag uitgevonden dat RGB-kleuren staan voor rood, groen en blauw :@
Ik dacht altijd Rood, Geel, Blauw. Want Geel+Blauw is toch Groen? Hoe krijg je anders geel?
Sometimes you see knopjes
pi_132155726
http://en.wikipedia.org/wiki/RGB_color_model
Dat is voor beeldschermen.
Jij bent in de war met:
http://en.wikipedia.org/wiki/CMYK_color_model
Bedoeld voor afdrukken.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  maandag 14 oktober 2013 @ 14:48:20 #230
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_132155769
quote:
2s.gif Op maandag 14 oktober 2013 14:45 schreef banapples het volgende:

[..]

Ik dacht altijd Rood, Geel, Blauw. Want Geel+Blauw is toch Groen? Hoe krijg je anders geel?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 14 oktober 2013 @ 14:55:46 #231
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_132156013
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 14:47 schreef FrankRicard het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/RGB_color_model
Dat is voor beeldschermen.
Jij bent in de war met:
http://en.wikipedia.org/wiki/CMYK_color_model
Bedoeld voor afdrukken.
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 14:48 schreef Bart het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik snap het niet meer ;(
Sometimes you see knopjes
  maandag 14 oktober 2013 @ 14:58:57 #232
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_132156098
quote:
2s.gif Op maandag 14 oktober 2013 14:55 schreef banapples het volgende:

[..]

[..]

Ik snap het niet meer ;(
Jij haalt subtractieve en additieve kleuren door elkaar. Als je aan het verven bent op de basisschool, en je mengt rood geel en blauw, dan krijg je 'zwart' (in de prakijk donkerbruin, maar het zou zwart moeten zijn). Met licht kleuren mengen in plaats van verf/inkt, werkt het anders. Dan krijg je wit, als je alle kleuren mengt. Licht en verf, dat werkt dus anders :).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 14 oktober 2013 @ 15:00:33 #233
265048 banapples
Appelig banaantje
pi_132156146
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 14:58 schreef Bart het volgende:

[..]

Jij haalt subtractieve en additieve kleuren door elkaar. Als je aan het verven bent op de basisschool, en je mengt rood geel en blauw, dan krijg je 'zwart' (in de prakijk donkerbruin, maar het zou zwart moeten zijn). Met licht kleuren mengen in plaats van verf/inkt, werkt het anders. Dan krijg je wit, als je alle kleuren mengt. Licht en verf, dat werkt dus anders :).
Ik dacht dat ik nog wel zo goed had opgelet tijdens Klokhuis vroeger.
Sometimes you see knopjes
pi_132156285

links is licht (je beeldscherm/tv), rechts is verf (zoals je op de basisschool/middelbare school gedaan hebt)
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  maandag 14 oktober 2013 @ 15:11:47 #235
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_132156456
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 20:54 schreef Maringo het volgende:

[..]

Daar heb je deze voor:
[ afbeelding ]
was da?
BAM dit is 3KB
  maandag 14 oktober 2013 @ 15:17:59 #236
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_132156628
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 15:11 schreef Loll het volgende:

[..]

was da?
Een stoplichtkijker. Die plak je op je voorruit bovenaan en dan kan je de stoplichten boven je beter zien.
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
  maandag 14 oktober 2013 @ 15:19:43 #237
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_132156682
Aight dat is pas handig dat moet ik ff bestellen.
BAM dit is 3KB
pi_132156904
quote:
2s.gif Op maandag 14 oktober 2013 15:17 schreef Maringo het volgende:

[..]

Een stoplichtkijker. Die plak je op je voorruit bovenaan en dan kan je de stoplichten boven je beter zien.
Speciaal voor de sjonnies die scheef hangen in hun golfjes die niet doorhebben dat een meter voorbij de stopstreep rijden en de verkeerslichten niet kunnen zien samenhangt.
  maandag 14 oktober 2013 @ 16:58:23 #239
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_132159894
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 15:27 schreef pikinhand het volgende:

[..]

Speciaal voor de sjonnies die scheef hangen in hun golfjes die niet doorhebben dat een meter voorbij de stopstreep rijden en de verkeerslichten niet kunnen zien samenhangt.
En voor mensen die lang zijn en met hun hoofd tegen het dak aanzitten en anders hun hoofd op hun dashboard moeten leggen om het te kunnen zien.
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
pi_132162668
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2013 16:58 schreef Maringo het volgende:

[..]

En voor mensen die lang zijn en met hun hoofd tegen het dak aanzitten en anders hun hoofd op hun dashboard moeten leggen om het te kunnen zien.
Dit.
  maandag 14 oktober 2013 @ 22:10:45 #241
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_132172810
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:57 schreef Mirjam het volgende:

[..]

speculoos heeft geen speculaaskruiden (hence de 'loos' )
pi_132181645
Dat álle stof (kleding/beddegoed) uit hele dunne draadjes bestaat. En niet alleen kleding van bijv wol, waar je de draden goed kan zien.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_132186258
Ik wil graag na jaren de betekenis/oorsprong bevatten van het woord spiegelei, heb wel gevonden dat het een gebakken ei met heel gebleven dooier is en ze zien er uit als spiegeltjes, omdat geel en wit niet gemengd zijn.
Maar weet iemand waar het woord vandaan komt?
Liefde en infectie
pi_132186339
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:52 schreef lucky_m3 het volgende:
Ik wil graag na jaren de betekenis/oorsprong bevatten van het woord spiegelei, heb wel gevonden dat het een gebakken ei met heel gebleven dooier is en ze zien er uit als spiegeltjes, omdat geel en wit niet gemengd zijn.
Maar weet iemand waar het woord vandaan komt?
quote:
P.A.F. van Veen en N. van der Sijs (1997), Van Dale Etymologisch woordenboek

spiegelei [gebakken ei met heel gebleven dooier] {1701} leenvertaling van frans ½uf au miroir.
J. Vercoullie (1925), Beknopt etymologisch woordenboek der Nederlandsche taal

spiegeleieren o. meerv., ze zien er uit als spiegeltjes, omdat geel en wit niet gemengd zijn.
pi_132186848
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:55 schreef Godtje het volgende:

[..]

[..]

Waarom zien twee ongemengde kleuren eruit als een spiegel?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_132186893
Dat je relnichten kan herkennen aan blauwe koplampen in de auto.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_132186958
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 13:15 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Waarom zien twee ongemengde kleuren eruit als een spiegel?
Heeft het niet te maken met de bordjes van de conducteurs vroeger? Of is dit kip-ei-verhaal?

Dit noemt men namelijk ook spiegeleieren:
Somebody that I used to know
pi_132187026
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 13:18 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Heeft het niet te maken met de bordjes van de conducteurs vroeger? Of is dit kip-ei-verhaal?

Dit noemt men namelijk ook spiegeleieren:
[ afbeelding ]
Dit bordje lijkt me vernoemd naar het ei.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:30:16 #249
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_132189264
Dat snob komt van sine nobilitate (zonder adel).

Las ik daarnet in de Volkskrant.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_132250342
Dat het niet verboden is met oordopjes of een koptelefoon op deel te nemen aan het verkeer!

Te vaak heb ik ze in paniek verstopt als er een politieagent voorbij kwam.
pi_132251130
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 07:27 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Dat het niet verboden is met oordopjes of een koptelefoon op deel te nemen aan het verkeer!

Te vaak heb ik ze in paniek verstopt als er een politieagent voorbij kwam.
Op de fiets zou het kunnen maar nog onverstandig. In alle andere gevallen mogen ze het van mij verbieden.
pi_132253426
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:26 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Nee, daar maken ze kruispunten met vier stopborden. Wie het eerst komt heeft voorrang, maar je moet wel eerst stilstaan, ofzo.

Je mag er wel bijna overal door rood als je rechts afslaat, zou hier ook wel chill zijn.
dat is in Zuid Afrika ook zo.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_132254267
Hoe je op FOK! een heel leeg bericht kan invoeren, zoals hieronder.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_132254287



























Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 11:14:33 #255
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_132254355
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 11:12 schreef Nielsch het volgende:

Wat is deze? :o
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_132254370
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 11:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat is deze? :o
Een leeg bericht
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 oktober 2013 @ 11:17:48 #257
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_132254437
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 11:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Een leeg bericht
Van één regel...

Of de quote werkt anders.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_132289631
Jezus moer, dé moer waarmee de rotor aan de helikopter is bevestigd.
Mocht de moer loslaten, dan ...... O-)
Liefde en infectie
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:52:16 #259
396645 Wuwik
wuwiksah!
pi_132300849
het tikken van de stoplichten geen drummer in de paal is.
kwam ik achter nadat het op een reclamen was geweest als grap.......
pi_132405909
Oebele, dat was die jeugdserie met Wieteke van Dort en Willem Nijholt.

Vandaag zag ik, dat Oebele een oude jongensnaam is:

Betekenis van Oebele, wat betekent deze naam? - Meisjesnamen
www.jongensenmeisjesnamen.nl/betekenis/oebele/‎;
De naam Oebele betekent "Schitterende wolf, Schitterend door zijn erfgrond" ... Heet jij ook Oebele of vind je Oebele een leuke naam. Laat in een reactie ...
  maandag 21 oktober 2013 @ 20:47:30 #261
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_132408075
Dat Stephen King en Stephen Hawking niet dezelfde persoon zijn. :o 8)7
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_132415650
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 20:47 schreef Gitarist het volgende:
Dat Stephen King en Stephen Hawking niet dezelfde persoon zijn. :o 8)7
Een is een horror/thiller schrijver uit VS,andere is een wetenschapper uit GB(was zelf in Star Trek:TNG). :P
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:42:50 #263
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_132430582
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 22:54 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Een is een horror/thiller schrijver uit VS,andere is een wetenschapper uit GB(was zelf in Star Trek:TNG). :P
Ja dat snap ik, maar ik haalde ze altijd door elkaar. Vond het al zo bijzonder dat hij meerdere kwaliteiten had (en bijzonder slim zijn, èn goede boeken schrijven. En dat alles terwijl hij best wel gehandicapt is)...

Zal wel door de achternaam komen...
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_132431983
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:42 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Ja dat snap ik, maar ik haalde ze altijd door elkaar. Vond het al zo bijzonder dat hij meerdere kwaliteiten had (en bijzonder slim zijn, èn goede boeken schrijven. En dat alles terwijl hij best wel gehandicapt is)...

Zal wel door de achternaam komen...
:D Scheelt maar een paar letters. :P
Ja, die met de ballen in de bek.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:29:54 #265
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_132432237
Dat Jamiroquai een band is en niet maar 1 persoon.
  Moderator dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:08:00 #266
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_132433666
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Dat Jamiroquai een band is en niet maar 1 persoon.
Met Jay Kay als zanger
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_132433962
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:08 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Met Jay Kay als zanger
Die volgens mij nog het enige originele bandlid is, al die andere zijn al een paar keer vervangen.
pi_132434779
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:42 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Ja dat snap ik, maar ik haalde ze altijd door elkaar. Vond het al zo bijzonder dat hij meerdere kwaliteiten had (en bijzonder slim zijn, èn goede boeken schrijven. En dat alles terwijl hij best wel gehandicapt is)...

Zal wel door de achternaam komen...
Jaja :+

quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:22 schreef Biancavia het volgende:

[..]

:D Scheelt maar een paar letters. :P
En een paar nationaliteit. :D
pi_132435186
Dat Dubai geen land is, maar een stad.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_132435409
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Dat Jamiroquai een band is en niet maar 1 persoon.
Ik dacht dat het ook de naam van 1 persoon was :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_132436483
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 15:45 schreef Brummetje_ het volgende:
Dat Dubai geen land is, maar een stad.
En een Emiraat.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_132445468
Dat Do niet zingt: "Oh thinking about how young he is." :@ :P
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_132446090
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:10 schreef Brummetje_ het volgende:
Dat Do niet zingt: "Oh thinking about how young he is." :@ :P
Whahaha! Cannot unhear.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:47:48 #274
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_132447814
Do? :')
heitieh
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:56:13 #275
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_132448359
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:47 schreef Joooo-pi het volgende:
Do? :')
Idd _O- _O-

DJ Sammy natuurlijk

*) Geintje. Bryan ^O^
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_132479062
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:41 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik ben al jáááááren in de veronderstelling dat Ambulances vertrekken vanuit ziekenhuizen |:( 8)7 _O-
Blijkt het helemaal niet zo te zijn. Delfzijl heeft niet eens een ambulancepost, zie: http://www.ambulancezorggroningen.nl/ambulanceposten/groningen-2. Sjonge :')
Somebody that I used to know
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:45:04 #277
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_132479173
Vroegah dacht ik altijd dat ' het kwartje van Kok' iets positiefs was, dat we allemaal een kwartje van 'm gekregen hadden ofzo
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_132482291
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:45 schreef Turbomuis het volgende:
Vroegah dacht ik altijd dat ' het kwartje van Kok' iets positiefs was, dat we allemaal een kwartje van 'm gekregen hadden ofzo
Dat dacht ik ook ja.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 18:33:23 #279
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_132482631
Wtf is het kwartje van Kok :').
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  woensdag 23 oktober 2013 @ 18:40:51 #280
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_132482934
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 18:33 schreef RockNijntje het volgende:
Wtf is het kwartje van Kok :').
Een tijdelijke maatregel :')
heitieh
  woensdag 23 oktober 2013 @ 18:41:21 #281
403253 Meke
after all this time? always.
pi_132482959
quote:
99s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 18:40 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Een "tijdelijke" maatregel :')
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 18:55:16 #282
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_132483450
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 18:33 schreef RockNijntje het volgende:
Wtf is het kwartje van Kok :').
quote:
Het kwartje van Kok is de naamgeving van de accijnsverhoging op autobrandstof in Nederland die onderdeel was van het pakket maatregelen uit de zogeheten Tussenbalans 1991 van het kabinet-Lubbers III, waarin Wim Kok Minister van Financiën was (en Staatssecretaris van Financiën Marius van Amelsvoort (CDA) uitvoerder van het plan tot accijnsverhoging was).
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_132551753
Dat liedje van Eiffel 65 "i'm blue"
daar word gezongen
"I'm blue ,
if i was green i would die.
if i was green i would die"

niet "dabadee daba dai"



[ Bericht 5% gewijzigd door GekkePoes op 25-10-2013 16:17:16 ]
🐱
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:17:14 #284
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_132552058
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:08 schreef GekkePoes het volgende:
Dat liedje van Eiffel 65 "i'm blue"
daar word gezongen
"I'm blue ,
if i was green i would die.
if i was green i would die"

niet "dabadee daba dai"

Dit is niet waar. Het nummer heet niet voor niets "Blue (Da Ba Dee)".
Ok stelletje hokboeren
pi_132552072
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:17 schreef padlarf het volgende:

[..]

Dit is niet waar. Het nummer heet niet voor niets "Blue (Da Ba Dee)".
Dat is dus de fout :D
🐱
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:19:36 #286
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_132552154
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:17 schreef GekkePoes het volgende:

[..]

Dat is dus de fout :D
Ze hebben hun eigen nummer een verkeerde titel gegeven? :')

Wat jij zegt is gewoon niet waar.
Ok stelletje hokboeren
pi_132552204
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:19 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ze hebben hun eigen nummer een verkeerde titel gegeven? :')

Wat jij zegt is gewoon niet waar.
luister naar dat stukje dan :D
🐱
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:26:27 #288
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_132552421
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:20 schreef GekkePoes het volgende:

[..]

luister naar dat stukje dan :D

Dat je het er in kunt horen ontken ik niet. Maar dat is niet de echte tekst.

quote:
The song's distorted vocals were composed using a pitch shifter/harmonizer effect.[2] Due to the heavy beat and distorted nature of these vocals, it appears to the ear as an oronym, causing this specific line to be commonly misheard, as various websites show. One of the most commonly misheard versions is "if I was green I would die."
http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_(Da_Ba_Dee)

quote:
Jey recalls the moment of inspiration: "What happened was Maruizio was playing this tune on the piano and the producer walked in and said, 'Maruizio, what are we going to with this?' He said, 'Why not make a dance song out of this one and put some da ba dee on this thing you're playing.' I was walking by at the moment and they said, 'Sit down, help us out with the verse and let's write some lyrics.' He came up with the 'da ba dee.' It's like la la la, or na na na na, something that everybody can actually sing. You don't need to know the language.
http://jam.canoe.ca/Music(...)00/03/25/744855.html
Ok stelletje hokboeren
pi_132552428
I'm blue and I would beat off a guy
I would beat off a guy
I would beat off a guy.

Je kan er zoveel dingen in horen, maar het is gewoon dabadee dabada
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:43:52 #290
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_132553032
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:26 schreef Sautor het volgende:
I'm blue and I would beat off a guy
I would beat off a guy
I would beat off a guy.

Je kan er zoveel dingen in horen, maar het is gewoon dabadee dabada
Dit zing ik ook altijd :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_132553136
Ik verstond altijd: "I would die (op z'n NL), I would die (op z'n Engels).
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:52:04 #292
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_132553316
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:08 schreef GekkePoes het volgende:
Dat liedje van Eiffel 65 "i'm blue"
daar word gezongen
"I'm blue ,
if i was green i would die.
if i was green i would die"

niet "dabadee daba dai"

Als je dát erin hoort, ben je echt toe aan nieuwe speakers.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_132553657
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:52 schreef Bart het volgende:

[..]

Als je dát erin hoort, ben je echt toe aan nieuwe speakers.
Ik heb net die zelfde lyrics gevonden maar chrome weigert de link te copy pasten omdat er een komma in staat _O-
🐱
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:01:14 #294
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_132555423
Heel internet staat vol met van alles. Maar het is gewoon da be dee
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_132609389
Ik kwam er gisteravond via de radio achter dat de wintertijd 5 maanden duurt, en de zomertijd 7 maand. Ik dacht altijd 6 om 6 :D
  zondag 27 oktober 2013 @ 13:37:53 #296
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_132614876
Ik haal vaak de functie van de shift-toets en de Caps Lock door elkaar als het gaat om hoofdletters.
Bedacht me gisteren dat Lock 'op slot zetten' betekent. En caps staat waarschijnlijk voor Capitals (hoofdletters). Het zet de hoofdletters dus op slot. Zo lang je er niet opnieuw op drukt, houd je hoofdletters. In tegenstelling tot de shift-toets. De naam van die Caps Lock toets zegt gewoon alles! :@
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_132614903
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 13:37 schreef pietkanarie het volgende:
Ik haal vaak de functie van de shift-toets en de Caps Lock door elkaar als het gaat om hoofdletters.
Bedacht me gisteren dat Lock 'op slot zetten' betekent. En caps staat waarschijnlijk voor Capitals (hoofdletters). Het zet de hoofdletters dus op slot. Zo lang je er niet opnieuw op drukt, houd je hoofdletters. In tegenstelling tot de shift-toets. De naam van die Caps Lock toets zegt gewoon alles! :@
En wat dacht je van Num Lock en Scoll Lock? ;)
Somebody that I used to know
  zondag 27 oktober 2013 @ 13:49:35 #298
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_132615264
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2013 13:38 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

En wat dacht je van Num Lock en Scoll Lock? ;)
Gebruikte ik beide niet, dus had eigenlijk geen idee waar dat voor stond. Even opgezocht . Er zijn volgens mij zoveel functies die ik nog niet ken, lichtelijk digibeet ;)
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  zondag 27 oktober 2013 @ 14:03:41 #299
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_132615856
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 10:28 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik kwam er gisteravond via de radio achter dat de wintertijd 5 maanden duurt, en de zomertijd 7 maand. Ik dacht altijd 6 om 6 :D
Het is ook een tijd 6 om 6 geweest.

Quote van Wikipedia
quote:
In Europa geldt een richtlijn die is vastgesteld door de Europese Unie. Deze geldt voor alle landen van de EU. Sinds 2002 luidt de regel als volgt:

de zomertijd begint op de laatste zondag van maart, als de klok om 01:00 UTC (Nederlandse/Belgische tijd: 02:00 uur) een uur vooruit wordt gezet, en eindigt op de laatste zondag van oktober, als de klok om 01:00 UTC (Nederland/België: 03:00 uur zomertijd) een uur terug wordt gezet.[9]

Doordat het tijdstip van overgang gekoppeld is aan 01:00 UTC wordt in alle Europese tijdzones (west, centraal en oost) de klok op hetzelfde moment verzet. De vroegste begindatum is volgens deze regel 25 maart (zoals in 2012), de vroegste einddatum 25 oktober (zoals in 2009).

Ook vrijwel alle landen in Europa die geen lid zijn van de EU volgen deze richtlijn. De uitzonderingen zijn IJsland en Wit-Rusland (die geen zomertijd gebruiken) en Rusland (dat in 2011 permanent op zomertijd overgeschakeld is).

Voor 2002 waren de regels iets anders:

Van 1981-1995 liep de zomertijd van de laatste zondag van maart tot de laatste zondag van september. Hierdoor was de vroegste begindatum 25 maart (in 1984 en 1990) en de laatste einddatum 30 september (eveneens in 1984 en 1990).
Vanaf 1996 eindigde de zomertijd (volgens een wijziging in de richtlijn) op de laatste zondag van oktober. Deze wijziging werd doorgevoerd om de zomertijd met die in het Verenigd Koninkrijk te synchroniseren.
Tussen 1996 en 2002 hadden enkele Europese landen een afwijkende regeling ten opzichte van de huidige.
Tot 1995 dus maart-september, sindsdien maart-oktober in Nederland. Voor 1981 hebben we trouwens nog meer afwijkende zomertijdperiodes gehad, maar die zal de meerderheid hier op Fok! zich niet herinneren :P
pi_132617168
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 10:28 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik kwam er gisteravond via de radio achter dat de wintertijd 5 maanden duurt, en de zomertijd 7 maand. Ik dacht altijd 6 om 6 :D
:o _O_
Nooit bij stilgestaan :@
pi_132624691
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 10:28 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik kwam er gisteravond via de radio achter dat de wintertijd 5 maanden duurt, en de zomertijd 7 maand. Ik dacht altijd 6 om 6 :D
De overgang van eind september was nogal deprimerend. Opeens, patsboem in de herfsttijd met het vroege donker. Sinds het verschoven is naar eind oktober, val ik niet meer gelijk de winterdepressie.

O help, laatste post. Wil iemand anders het volgende deel openen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')