Acht minuten!quote:Ziekenhuis belt ambulance
Een fietsster die gistermiddag op 200 meter van het Delfzicht Ziekenhuis in Delfzijl werd aangereden door een auto die haar geen voorrang gaf, moest wachten op de ambulancedienst voordat ze hulp kreeg vanuit het ziekenhuis.
Een voorbijganger meldde aan de balie van het ziekenhuis dat de 89-jarige vrouw vlakbij de hoofdingang was aangereden en vroeg of een arts of verpleegkundige naar het slachtoffer kon komen kijken. Het ziekenhuis belde 112 voor een ambulance en ondernam verder geen actie.
Regelgeving
Volgens voorlichtster Ria Wubbels van de Ommelander Ziekenhuisgroep is alles wat buiten het terrein van het ziekenhuis gebeurt een zaak van de ambulancedienst.
Dit is regelgeving van het Ministerie van Volksgezondheid. De ambulancedienst moet een slachtoffer eerst ophalen. Pas dan mag het slachtoffer naar de eerste hulp worden gebracht.
De ambulance was binnen acht minuten ter plekke. De vrouw bleek uiteindelijk lichtgewond te zijn en mocht na onderzoek weer naar huis.
hoezo , moesten ze zo ver lopen naar het ziekenhuis ?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:27 schreef Trebo het volgende:
Vorige week had een speler van onze tegenstander (voetbal) een gebroken enkel. Hij heeft 25 minuten op het veld gelegen voor de ambulance kwam.
Wie had er moeten gaan kijken dan?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:27 schreef nikky het volgende:
Belachelijk!
Ze hadden ook even kunnen kijken en de kosten voor een ambu kunnen besparen.
Een ambulance heeft alles bij zich om het slachtoffer te stabiliseren en veilig te transporteren.quote:
Volgens mij zijn ze nooit bij een ziekenhuis gestationeerd... (en die er wel staan, zullen ergens mee bezig zijn denk ik..)quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:29 schreef Postbus100 het volgende:
(oke, aangenomen dat die ambulance bij het ziekenhuis was)
Alsof gebroken enkel spoedeisend is.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:27 schreef Trebo het volgende:
Vorige week had een speler van onze tegenstander (voetbal) een gebroken enkel. Hij heeft 25 minuten op het veld gelegen voor de ambulance kwam.
Is de ambulancepost ook bij het ziekenhuis dan?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:29 schreef Postbus100 het volgende:
Nou, ik kan nog begrijpen dat ze een ambulance belt. Ik bedoel: die weten precies waar je zo'n persoon naar toe moet brengen.
Maar (oke, aangenomen dat die ambulance bij het ziekenhuis was) om acht minuten van de achterdeur naar de voordeur te rijden... Pfff.. mag hopen dat ze er in andere gevallen sneller over doen.
Opzich niet, maar na 25minuten op de grond kan je wel last krijgen van onderkoelingsverschijnselenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:35 schreef spierbal het volgende:
[..]
Alsof gebroken enkel spoedeisend is.
Al rijden er 2 ambu's per gemeente en ze krijgen op weg naar de gebroken enkel een melding van hartaanval dan laten ze die voetballer die over het algemeen toch mietjes zijn wel even liggen. Ze kunnen wel een jas over hem heen doen of zijn ze zo slim niet?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:36 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Opzich niet, maar na 25minuten op de grond kan je wel last krijgen van onderkoelingsverschijnselen
Nu je het zegt, met gebroken armen e.d. (geen ervaring) moet je vaak op eigen gelegenheid naar het ziekenhuis/EHBO-post komen. Waarom dan wachten op een ambulance?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:35 schreef spierbal het volgende:
[..]
Alsof gebroken enkel spoedeisend is.
En er was niemand die hem even naar het ziekenhuis kon brengen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:36 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Opzich niet, maar na 25minuten op de grond kan je wel last krijgen van onderkoelingsverschijnselen
Kdenk dat enkel iets gecompliceerder is om te vervoeren, maar alsnog vind ik het geen spoedeisend iets.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:38 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Nu je het zegt, met gebroken armen e.d. (geen ervaring) moet je vaak op eigen gelegenheid naar het ziekenhuis/EHBO-post komen. Waarom dan wachten op een ambulance?
Je gaat echt niet slepen met iemand die een botbreuk heeft. Dat zal de persoon in kwestie niet toelatenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:39 schreef padlarf het volgende:
[..]
En er was niemand die hem even naar het ziekenhuis kon brengen?
Ik ben al jáááááren in de veronderstelling dat Ambulances vertrekken vanuit ziekenhuizenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:39 schreef Snowballed het volgende:
Tja ze moeten uit Appingedam komen dacht ik, dus 8 min. is helemaal niet zo slecht volgens mij..
Daarbij was er ook geen hele hoge spoed nodig...
Hoeft ook niet, want het andere been doet het nog.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 16:41 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Je gaat echt niet slepen met iemand die een botbreuk heeft. Dat zal de persoon in kwestie niet toelaten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |