abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129571917
quote:
Mensen die op vakantie buiten Europa gaan, moeten binnenkort mogelijk een aparte verzekering afsluiten voor ziektekosten. Minister Edith Schippers stuurt in het najaar hierover een wetsvoorstel naar de Tweede Kamer. Dat zei een woordvoerder donderdag.

Het idee is niet nieuw. Het kabinet-Rutte I kwam in 2010 al met het plan.
Schippers hoopt met de maatregel zo'n 60 miljoen euro te besparen. De zorgkosten van vakantiegangers in Europa worden nog wel vergoed.

Om schrapping van de dekking mogelijk te maken, moeten verdragen met bijvoorbeeld Turkije en Marokko worden aangepast. Volgens de NOS verlopen de gesprekken daarover echter moeizaam, de landen verzetten zich omdat ze geen versobering van de regeling willen. Elk jaar wordt er voor ongeveer tien miljoen euro aan zorg in Turkije vergoed, de helft zoveel in Marokko.

http://www.volkskrant.nl/(...)t-te-vervallen.dhtml
Schippers aan het Nederlandse volk
pi_129572125
Lijkt me een prima bezuinigingsvoorstel. Wie verre reizen kan betalen, kan zich ook wel extra voor zorg verzekeren.
pi_129572229
quote:
Om schrapping van de dekking mogelijk te maken, moeten verdragen met bijvoorbeeld Turkije en Marokko worden aangepast.
Nederlandse politiek kennende zullen juist deze 2 landen een uitzondering gaan vormen
  donderdag 1 augustus 2013 @ 10:27:47 #4
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_129572321
En weer noemen ze het bezuinigen, maar is het dus gewoon stelen van de Nederlanders.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_129572398
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:27 schreef mvdejong het volgende:
En weer noemen ze het bezuinigen, maar is het dus gewoon stelen van de Nederlanders.
Dat is altijd. Als ze in hun eigen organisatie snijden worden er ook Nederlanders op straat gezet. Wat je ook doet, minder geld uitgeven door de overheid doet uiteindelijk altijd pijn bij één of meerdere burgers.
pi_129572407
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:20 schreef Elfletterig het volgende:
Lijkt me een prima bezuinigingsvoorstel. Wie verre reizen kan betalen, kan zich ook wel extra voor zorg verzekeren.
Euh: eerder een verder uitholling van het zorgverzekeringsysteem. Trouwens, denk maar niet dat we minder gaan betalen, er zal volgend jaar wel weer een nieuwe verhoging samen met een verhoging van het eigen risico aankomen, zelfs als dit weggestreept wordt.

Nu ik niet veel buiten Europa meer kom is het natuurlijk niet interessant, maar er gaat telkens weer een regeltje uit de vergoedingen weg zonder dat er in positieve zin iets van merken.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_129572478
quote:
We zullen toch iets moeten doen om de alsmaar stijgende zorguitgaven in te dammen. Ik vind het nogal kortzichtig om dat 'stelen' te noemen. De zorguitgaven worden door de belastingbetalende Nederlander opgehoest, dus die heeft er ook baat bij dat die uitgaven niet ongebreideld door blijven stijgen.
pi_129572505
quote:
Het gaat om een besparing van 60 mio. Die losse verzekeringen gaan een veelvoud kosten.

Dit is gewoon de bevolking een oor aannaaien en dom... Gewoon dom.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_129572557
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:31 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Euh: eerder een verder uitholling van het zorgverzekeringsysteem. Trouwens, denk maar niet dat we minder gaan betalen, er zal volgend jaar wel weer een nieuwe verhoging samen met een verhoging van het eigen risico aankomen, zelfs als dit weggestreept wordt.

Nu ik niet veel buiten Europa meer kom is het natuurlijk niet interessant, maar er gaat telkens weer een regeltje uit de vergoedingen weg zonder dat er in positieve zin iets van merken.
Er mankeert veel aan ons zorgsysteem. Deze week was er nog een zorgverlener op tv die zijn beklag deed over praktijksituaties waarin er gewoon te weinig handen aan het bed zijn. Dat terwijl managers riante salarissen opstrijken en zorgverzekeraar vorig jaar 1,4 miljard euro winst maakten. Het systeem faalt, dat ben ik met je eens.

Maar dat laat nog steeds onverlet dat de zorguitgaven al jarenlang als een raket stijgen. Je zult toch iets moeten doen om die stijging een halt toe te roepen. En dat betekent keuzes maken. En dan heb ik liever dat essentiële basiszorg zo veel mogelijk onaangetast blijft, terwijl we dan wat extra's vragen van mensen die genoeg geld hebben om verre reizen te maken.
pi_129572562
We zakken langzaam af naar een systeem waarbij je bij ziekte met een basisverzekering terecht kunt bij een soort van publiek ziekenhuis waar je familie je eten moet brengen, slaapzalen en 1 overwerkte dokter, of je bulkt van 't geld en je kunt daarom een privekliniek betalen met goeie zorg..
Dit is een Signature....
pi_129572564
Niet de belastingbetaler maar de voor ziektekosten verzekerde draait er voor op. Zorgverzekeraars maken extreme winsten en de politiek stelt dat de dekking van het basispakket minder moet. Soms snap ik het niet
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
  donderdag 1 augustus 2013 @ 10:37:47 #12
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_129572569
quote:
15s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

We zullen toch iets moeten doen om de alsmaar stijgende zorguitgaven in te dammen. Ik vind het nogal kortzichtig om dat 'stelen' te noemen. De zorguitgaven worden door de belastingbetalende Nederlander opgehoest, dus die heeft er ook baat bij dat die uitgaven niet ongebreideld door blijven stijgen.
Wat de zorg echt duur heeft gemaakt, is dat de overheid onder de gebruikelijke leugens de verantwoordelijkheid voor de zorgverzekering heeft overgedragen aan de commerciele wereld. Met het ziekenfonds als grootste speler in de markt had de overheid veel betere grip gehad op de kosten. Maar, grote bedrijven vette vissen toewerpen levert na de politieke carriere lucratieve commissariaten op. Bovendien was dan de overheid direct aansprakelijk en politiek afrekenbaar geweest, en als er iets is dat de overheid de laatste jaren niet wil is echte verantwoordelijkheid.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 10:38:45 #13
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_129572587
quote:
15s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:37 schreef Elfletterig het volgende:
terwijl managers riante salarissen opstrijken
Marginale kostenpost gekeken naar het gehele zorgbudget. Altijd jaloerse paupers zonder ambitie die elke dag precies om 4 naar huis gaan en 0,0 inzet tonen om hogerop te komen, die zeiken op dat soort mensen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 10:39:45 #14
358523 IkStampOpTacos
pi_129572614
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:37 schreef virl3 het volgende:
We zakken langzaam af naar een systeem waarbij je bij ziekte met een basisverzekering terecht kunt bij een soort van publiek ziekenhuis waar je familie je eten moet brengen, slaapzalen en 1 overwerkte dokter, of je bulkt van 't geld en je kunt daarom een privekliniek betalen met goeie zorg..
Precies, beter zorg je er voor om bij die 2e groep te horen dan. 8-)
-
pi_129572640
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het gaat om een besparing van 60 mio. Die losse verzekeringen gaan een veelvoud kosten.

Dit is gewoon de bevolking een oor aannaaien en dom... Gewoon dom.
Waarom dan niet gewoon alles buiten nederland in de standaardzorg verzekering uitsluiten.
pi_129572670
quote:

[..]

Er mankeert veel aan ons zorgsysteem. Deze week was er nog een zorgverlener op tv die zijn beklag deed over praktijksituaties waarin er gewoon te weinig handen aan het bed zijn. Dat terwijl managers riante salarissen opstrijken en zorgverzekeraar vorig jaar 1,4 miljard euro winst maakten. Het systeem faalt, dat ben ik met je eens.

Maar dat laat nog steeds onverlet dat de zorguitgaven al jarenlang als een raket stijgen. Je zult toch iets moeten doen om die stijging een halt toe te roepen. En dat betekent keuzes maken. En dan heb ik liever dat essentiële basiszorg zo veel mogelijk onaangetast blijft, terwijl we dan wat extra's vragen van mensen die genoeg geld hebben om verre reizen te maken.
Maar dat is nu net het zure, deze actie is puur symboolpolitiek. Men verwacht 60 miljoen te bezuinigen. Dat is nog geen druppel op de gloeiende plaat van de stijgende onkosten. Ofwel het klinkt heel aanlokkelijk, maar het doet feitelijk niks behalve een inperking van de voorwaarden. Een algehele herstructurering zou een veel grotere besparing opleveren, maar dat gaat op andere punten pijn doen.

Het is bijvoorbeeld ook van de zotte dat er op personeel bezuinigd wordt die aan het bed staan. Sinds ik nieuws kijk hoor ik niks anders dan dat er weer op zorg (en daarmee indirect personeel) bezuinigd wordt (iemand nog de massa stakingen van de jaren negentig). Maar structureel wordt er niks opgelost, het is eigenlijk alleen maar erger geworden na de afschaffing van het ziekenfonds (wat een globale, makkelijk te overzien pot was).
pi_129572687
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:41 schreef Basp1 het volgende:

Waarom dan niet gewoon alles buiten nederland in de standaardzorg verzekering uitsluiten.
Dat is alleen nog een stap verder de verkeerde richting in, dus ik snap niet wat je hiermee wil.
pi_129572714
Ik begrijp het niet, de kosten worden toch niet door de staat betaald, maar door de verzekeraar.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129572722
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:39 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Precies, beter zorg je er voor om bij die 2e groep te horen dan. 8-)
Ja leuk , maar het merendeel van de NL zal daar niet bij kunnen horen. Ik wil geen klasse maatschappij waarbij de elite het volk weer als voetveeg gaat gebruiken. Want je kunt wel heel leuk roepen dat je ervoor moet zorgen, maar er zijn genoeg onvoorziene gebeurtenissen die je nog in je leven gaat tegen komen, als je dan toevallig wel aan de verkeerde kant beland wil ik je nog wel eens horen met je grote mond.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 10:44:31 #20
358523 IkStampOpTacos
pi_129572724
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:37 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Wat de zorg echt duur heeft gemaakt, is dat de overheid onder de gebruikelijke leugens de verantwoordelijkheid voor de zorgverzekering heeft overgedragen aan de commerciele wereld. Met het ziekenfonds als grootste speler in de markt had de overheid veel betere grip gehad op de kosten. Maar, grote bedrijven vette vissen toewerpen levert na de politieke carriere lucratieve commissariaten op. Bovendien was dan de overheid direct aansprakelijk en politiek afrekenbaar geweest, en als er iets is dat de overheid de laatste jaren niet wil is echte verantwoordelijkheid.
Helemaal mee eens.

Eigenlijk de afweging: privatiseren en er vanuit gaan dat er een toename onstaat in de kosteneffectiviteit en dus een besparing oplevert. Nadeel is dus dat het doel 'winst' wordt.
Of niet privatiseren en gaan voor kwaliteit gaan met de kans dat de kosten uit de hand lopen doordat de staat eindverantwoordelijk blijft voor de kosten.
-
  donderdag 1 augustus 2013 @ 10:45:25 #21
358523 IkStampOpTacos
pi_129572745
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja leuk , maar het merendeel van de NL zal daar niet bij kunnen horen. Ik wil geen klasse maatschappij waarbij de elite het volk weer als voetveeg gaat gebruiken. Want je kunt wel heel leuk roepen dat je ervoor moet zorgen, maar er zijn genoeg onvoorziene gebeurtenissen die je nog in je leven gaat tegen komen, als je dan toevallig wel aan de verkeerde kant beland wil ik je nog wel eens horen met je grote mond.
Weet ik. Niet zo happen. ;)
-
pi_129572746
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:37 schreef virl3 het volgende:
Positief puntje: ik ken het beeld van India nog. Waar de "armere" burger voor een operatie zelf zijn bandages, spuiten, hechtdraad en naalden (en anitbiotica) moet kopen. Ben je iets vergeten? jammer dan, dan gebruiken we het ook niet.

Ik heb ooit een doktersrekening gezien van het ziekenhuis waar mijn zoontje geboren is. Zonder liegen, 2 meter papier! En dat dan effe voor vertrek pinnen (gelukkig hoefde ik vooraf niets te kopen -- privé ziekenhuis).
pi_129572754
Wat ik niet helemaal begrijp: Er wordt (volgens de OP) 60mio bespaard door dat plan. 10mio gaat nu naar Turkijke, en 5mio naar Marokko. Hoe komt het dat 25% van de buitenlandse zorgkosten in die landen terecht komt? Ik weet dat mensen goedkoop hun ogen laten laseren in Turkije omdat het daar goedkoper is, maar dat doen ze natuurlijk alleen omdat ze het niet vergoed krijgen van de verzekering. Dat is dus niet de verklaring. Weet iemand hoe dit zit?
pi_129572756
quote:

Maar dat laat nog steeds onverlet dat de zorguitgaven al jarenlang als een raket stijgen.
Nou ben je weer aan het liegen... Het stijgt, maar de stijging is wel gedempt.
pi_129572757
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:38 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Marginale kostenpost gekeken naar het gehele zorgbudget. Altijd jaloerse paupers zonder ambitie die elke dag precies om 4 naar huis gaan en 0,0 inzet tonen om hogerop te komen, die zeiken op dat soort mensen.
Slechte argumenten. De salarissen van zorgmanagers zijn zo hoog dat er gemakkelijk 2-3 extra medewerkers van kunnen worden bekostigd wanneer je het salaris tot normale proporties terugbrengt. Er wordt enorm veel geld in de zorg gepompt door ons als belastingbetalers.

Ik raad je dit artikel aan als leesvoer:
'Een dikke Audi rijden terwijl mensen in hun eigen stront moeten liggen'

Verder is de argumentatie over paupers en 0,0 procent ronduit bizar, zo niet beledigend voor mensen die in de zorg werken. Dat zijn namelijk mensen die zwaar en moeilijk werk verrichten, met veelal een hoge werkdruk. Een werkdruk die mede zo hoog is omdat het geld niet wordt besteed aan extra menskracht, maar aan een dure Audi en een vorstelijk salaris voor de directeur.

Die zorgverleners werken zich een slag in de rondte en dan kom jij aanzetten met de opmerking dat ze geen inzet tonen? Ik zou jou weleens zorgbehoevend in een bed willen zien liggen, al was het maar voor een dagje. Niet dat ik je dat toewens, maar ik zou de frustratie op je gezicht graag willen zien wanneer je op het rode knopje drukt en er komt urenlang geen verpleger.
pi_129572780
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is alleen nog een stap verder de verkeerde richting in, dus ik snap niet wat je hiermee wil.
Dan kunnen de verzekeraars de premie nog meer laten zakken. ipv 60 miljoen besparen ze dan misschien wel 600 miljoen. Scheelt toch weer 3.15 euro per maand per persoon op de verzekeringspremie. ;)
pi_129572793
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Weet ik. Niet zo happen. ;)
Als je het echt zou weten zou je niet zo'n opmerking maken. :')
pi_129572799
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:45 schreef DonJames het volgende:
Wat ik niet helemaal begrijp: Er wordt (volgens de OP) 60mio bespaard door dat plan. 10mio gaat nu naar Turkijke, en 5mio naar Marokko. Hoe komt het dat 25% van de buitenlandse zorgkosten in die landen terecht komt? Ik weet dat mensen goedkoop hun ogen laten laseren in Turkije omdat het daar goedkoper is, maar dat doen ze natuurlijk alleen omdat ze het niet vergoed krijgen van de verzekering. Dat is dus niet de verklaring. Weet iemand hoe dit zit?
Ik begrijp überhaupt niet hoe de staat last heeft van een buitenlandse dekking door commerciële partijen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129572820
quote:
Er zullen zat zijn die de Nederlandse artsen niet vertrouwen en naar hun geboorteland gaan om wel goed geholpen te worden. Als we weten over hoeveel mensen het gaat, wat de behandelingen zijn, en dat afspiegelen tegen wat er in Nederland aan kosten gemaakt zouden zijn, dan zou het best nog aardig mee kunnen vallen (en wij als verzekerden nog goedkoper op deze manier uit zijn ook!)
pi_129572847
quote:
Turkse ziekenhuizen zijn beter dan die in NL _O_
pi_129572882
quote:
Niets mis met een dikke Audi, wel met een column als argument.

Het probleem in de zorg zit vele malen structureler dan die dingetjes die jij steeds noemt. Jij kijkt naar een auto die drie keer over de kop is gegaan en roept: het ventieldopje linksachter ontbreekt, dat moeten we eerst eens oplossen!
  donderdag 1 augustus 2013 @ 10:51:30 #32
358523 IkStampOpTacos
pi_129572887
quote:
15s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Slechte argumenten. De salarissen van zorgmanagers zijn zo hoog dat er gemakkelijk 2-3 extra medewerkers van kunnen worden bekostigd wanneer je het salaris tot normale proporties terugbrengt. Er wordt enorm veel geld in de zorg gepompt door ons als belastingbetalers.

Ik raad je dit artikel aan als leesvoer:
'Een dikke Audi rijden terwijl mensen in hun eigen stront moeten liggen'

Verder is de argumentatie over paupers en 0,0 procent ronduit bizar, zo niet beledigend voor mensen die in de zorg werken. Dat zijn namelijk mensen die zwaar en moeilijk werk verrichten, met veelal een hoge werkdruk. Een werkdruk die mede zo hoog is omdat het geld niet wordt besteed aan extra menskracht, maar aan een dure Audi en een vorstelijk salaris voor de directeur.

Die zorgverleners werken zich een slag in de rondte en dan kom jij aanzetten met de opmerking dat ze geen inzet tonen? Ik zou jou weleens zorgbehoevend in een bed willen zien liggen, al was het maar voor een dagje. Niet dat ik je dat toewens, maar ik zou de frustratie op je gezicht graag willen zien wanneer je op het rode knopje drukt en er komt urenlang geen verpleger.
Natuurlijk overdrijf ik, mijn punt is meer dat een groot deel van de Nederlanders naar mijn mening te veel onterecht wijzen naar mensen met een hoog salaris en het lijkt dat veel van de, vaak laagopgeleiden, een bijna communistisch nivelleringssysteem willen doorvoeren. Boetes naar inkomen, elke belasting naar inkomen enz enz.
Ik vind ook dat sommige mensen te veel verdienen in de publieke sector, maar verschil moet er wezen en deze mensen overal de schuld van geven en de hoge salarissen als oorzaak aanwijzen van de alsmaar stijgende kosten van de zorg is veel te simpel en ronduit belachelijk.
-
  donderdag 1 augustus 2013 @ 10:52:55 #33
358523 IkStampOpTacos
pi_129572910
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als je het echt zou weten zou je niet zo'n opmerking maken. :')
Als ik wat zou weten? Hoe het werkt dat 90% slechte zorg heeft ten behoeve van de 10% specialistisch zorg in een privékliniek?
-
pi_129572918
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan kunnen de verzekeraars de premie nog meer laten zakken. ipv 60 miljoen besparen ze dan misschien wel 600 miljoen. Scheelt toch weer 3.15 euro per maand per persoon op de verzekeringspremie. ;)
En iedereen moet zich voor 15 euro per maand bij gaan verzekeren....

Dat is wat ik bedoel.

Kijk, ik ben al verzekerd wereldwijd, dus mij zou het toevallig wat geld opleveren, maar vrijwel iedereen heeft meer kosten.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 10:53:24 #35
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_129572924
quote:

[..]

Ik ga vandaag ook om 4 uur naar huis.
Maar ik was dan ook al om half 8 begonnen.

Problem much?
pi_129572925
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Turkse ziekenhuizen zijn beter dan die in NL _O_
Mogelijk, maar Marokkaanse ziekenhuizen?

Verder vraag ik me af of dit nou besparend werkt. De meeste mensen gaan immers niet speciaal naar het buitenland voor een medische ingreep als dat niet nodig is. Oftewel: als het in het buitenland niet meer wordt vergoed, laten ze het wel in Nederland doen (wat waarschijnlijk nog duurder is ook).
pi_129572939
quote:

[..]

Dat denk je maar :') Je krijgt minder voor het zelfde of meer geld.
pi_129572970
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:53 schreef DonJames het volgende:

[..]

Mogelijk, maar Marokkaanse ziekenhuizen?

Verder vraag ik me af of dit nou besparend werkt. De meeste mensen gaan immers niet speciaal naar het buitenland voor een medische ingreep als dat niet nodig is. Oftewel: als het in het buitenland niet meer wordt vergoed, laten ze het wel in Nederland doen (wat waarschijnlijk nog duurder is ook).
Tja het is wel makkelijk scoren als je kan roepen dat je toch nog hebt kunnen voorkomen dat 15 miljoen euro per jaar naar Turkije en Marokko hebt kunnen voorkomen. Wat er daarna gebeurt boeit niet echt.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 10:55:06 #39
358523 IkStampOpTacos
pi_129572976
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:53 schreef lipjes het volgende:

[..]

Ik ga vandaag ook om 4 uur naar huis.
Maar ik was dan ook al om half 8 begonnen.

Problem much?
nee totaal niet. Dat was mijn punt ook niet. Mijn punt was dat de vaak ambitieloze mensen die geen extra moeite willen doen om ooit hogerop te komen vaak het hardste zeiken op de 'vriendjespolitiek' en hoge salarissen van mensen die jarenlang aan hun carriere hebben gewerkt.
-
pi_129573004
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

En iedereen moet zich voor 15 euro per maand bij gaan verzekeren....

Dat is wat ik bedoel.

Kijk, ik ben al verzekerd wereldwijd, dus mij zou het toevallig wat geld opleveren, maar vrijwel iedereen heeft meer kosten.
En geldt die verzekering dan voor het hele jaar, of kan kan je ook een verzekering afsluiten voor de duur dat je op vakantie gaat.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129573013
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Dat denk je maar :') Je krijgt minder voor het zelfde of meer geld.
Ow gaat die bezuiniging niet bij de mensen terecht komen. :P

Ik ben soms te naief dat ik altijd maar denk dat onze politici er voor de burgers zitten. :D
  donderdag 1 augustus 2013 @ 10:56:34 #42
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_129573015
Tevens is het hele zorgstelsel zoals het nu is gewoon ruk, en dat heb ik zelf mogen ondervinden.
Even kort gekeken over de afgelopen 5 jaar had ik bijna geen kosten, zo af en toe eens een ibuprofen tegen de hoofdpijn en soms eens een huisartsbezoek.

Dus in het kader van bezuinigingen, alles eruit gegooid en basis + tand gehouden en eigen risico op max gegooid.
2 maanden later, klachten, nog 2 maanden later, reuma.
Ondertussen 20 bloedonderzoeken gehad, MRI's, Echo's, Röntgenfoto's, alles.
Besparing voor mij?
0.0

Daar komt dan nog de permanente medicatie bij en de fysio waarvan ik 21 behandelingen zelf mag gaan betalen.

Maar alles gaat goed in de zorg hoor.
pi_129573025
De ziekenhuizen, huisarts enz worden toch door de zorgverzekeringspremie betaald.. hoe kan het dan zijn dat de minister van volksgezondheid met deze maatregel, een bezuiniging inboekt. Mijns inziens, zou dat alleen zo zijn als er ziektekosten die onder de AWBZ vallen in het buitenland worden gemaakt, en voor zover ik weet heb je geen bejaardenhuizen / gehandicapten verblijven , die zich niet in nederland bevinden.
pi_129573049
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Kan niet via EU regelgeving denk ik.
Toen ik in Italie en Oostenrijk was, hoefde je als EU burger niets te betalen.
Ik gok dat dat andersom ook werkt.

Overigens zal de reisverzekering wel duurder worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_129573059
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:56 schreef lipjes het volgende:
Tevens is het hele zorgstelsel zoals het nu is gewoon ruk, en dat heb ik zelf mogen ondervinden.
Even kort gekeken over de afgelopen 5 jaar had ik bijna geen kosten, zo af en toe eens een ibuprofen tegen de hoofdpijn en soms eens een huisartsbezoek.

Dus in het kader van bezuinigingen, alles eruit gegooid en basis + tand gehouden en eigen risico op max gegooid.
2 maanden later, klachten, nog 2 maanden later, reuma.
Ondertussen 20 bloedonderzoeken gehad, MRI's, Echo's, Röntgenfoto's, alles.
Besparing voor mij?
0.0

Daar komt dan nog de permanente medicatie bij en de fysio waarvan ik 21 behandelingen zelf mag gaan betalen.

Maar alles gaat goed in de zorg hoor.
ik had de tandarts er ook nog uitgegooit, vervolgens werden de tarieven losgelaten, en kreeg ik een rekening van 500 euro
pi_129573073
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:51 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Natuurlijk overdrijf ik, mijn punt is meer dat een groot deel van de Nederlanders naar mijn mening te veel onterecht wijzen naar mensen met een hoog salaris en het lijkt dat veel van de, vaak laagopgeleiden, een bijna communistisch nivelleringssysteem willen doorvoeren. Boetes naar inkomen, elke belasting naar inkomen enz enz.
Ik vind ook dat sommige mensen te veel verdienen in de publieke sector, maar verschil moet er wezen en deze mensen overal de schuld van geven en de hoge salarissen als oorzaak aanwijzen van de alsmaar stijgende kosten van de zorg is veel te simpel en ronduit belachelijk.
Het gaat niet om het wijzen naar mensen met een hoog salaris; het gaat om de vraag hoe terecht, hoe zuiver en hoe gepast dat hoge salaris is. Om maar letterlijk de titel van dat opinie-artikel te vertalen in een vraag: Hoe gepast is het dat een directeur van een zorginstellling een riant salaris opstrijkt en in een dikke Audi rijdt, terwijl de mensen in zijn instelling urenlang in hun eigen stront liggen? Ik zal mijn antwoord vast geven: totaal ongepast en moreel verwerpelijk.

Ik zou overigens geen enkel zinnig argument kunnen bedenken waarom een directeur van een zorginstelling meer dan 2,5 keer modaal (ik ben nog mild) moet verdienen. Geef zo'n man pakweg 80.000 euro jaarsalaris; prima. Maar waarom moet het soms wel drie, vier ton zijn?
pi_129573074
quote:
Dat dus, helemaal mee eens.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 10:59:15 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_129573076
Als de zorg in het buitenland goedkoper was dan hier dan zouden ze er niet over piekeren de vergoeding stop te zetten, maar doordat het fraudegevoelig is en er voor de locatie absurde (Nederlandse) prijzen gedeclareerd worden krijg je dit dus.

Iets wat "toch wel vergoed wordt" is altijd duurder, ook in NL.... dus in landen waar men corruptie en fraude niet zo'n probleem vindt worden ze wel vrolijk van een NL zorgpas.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_129573082
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik begrijp überhaupt niet hoe de staat last heeft van een buitenlandse dekking door commerciële partijen.
De kosten worden via verevening (deels) doorberekend aan de staat omdat verzekeraars verplicht zijn iedereen te accepteren in de basis verzekering.

Verder vraag ik me af of dit wel het bedrag gaat opleveren, zorg in het buitenland is vaak veel goedkoper dan hier. Als mensen meer hier blijven vanwege de kosten en dus hier meer ziek worden gaat het eerder geld kosten.
pi_129573107
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:59 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:

[..]

Dat dus, helemaal mee eens.
Buiten Europa is een verre reis?
Allah Al Watan Al Malik
pi_129573116
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

In elk geval verder dan binnen Europa.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 1 augustus 2013 @ 11:00:47 #52
358523 IkStampOpTacos
pi_129573119
quote:
15s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het gaat niet om het wijzen naar mensen met een hoog salaris; het gaat om de vraag hoe terecht, hoe zuiver en hoe gepast dat hoge salaris is. Om maar letterlijk de titel van dat opinie-artikel te vertalen in een vraag: Hoe gepast is het dat een directeur van een zorginstellling een riant salaris opstrijkt en in een dikke Audi rijdt, terwijl de mensen in zijn instelling urenlang in hun eigen stront liggen? Ik zal mijn antwoord vast geven: totaal ongepast en moreel verwerpelijk.

Ik zou overigens geen enkel zinnig argument kunnen bedenken waarom een directeur van een zorginstelling meer dan 2,5 keer modaal (ik ben nog mild) moet verdienen. Geef zo'n man pakweg 80.000 euro jaarsalaris; prima. Maar waarom moet het soms wel drie, vier ton zijn?
Geen idee, moet je hem daar op afrekenen of de mensen die hem aannemen? Wat denk je, dat hij zichzelf op die positie posteert?
-
  donderdag 1 augustus 2013 @ 11:00:55 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_129573122
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_129573140
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:00 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Goeie constatering.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 11:01:45 #55
358523 IkStampOpTacos
pi_129573141
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:00 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ja, Zwitserland is wel verder dan Griekenland ja. :7
-
pi_129573147
ik vind Turkije niet onder de 'verre reizen' vallen
pi_129573160
Tja, daar kun je over twisten maar je moet ergens een streep zetten. Ik ga nooit op vakantie dus voor mij is het geen probleem. Net als de accijnzen op bier en tabak. Gewoon niet roken en drinken, dan hoef je die extra tax ook niet te betalen.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 11:02:47 #58
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_129573170
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:58 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

ik had de tandarts er ook nog uitgegooit, vervolgens werden de tarieven losgelaten, en kreeg ik een rekening van 500 euro
Ik ben vorig jaar niet eens naar de tandarts geweest wegens de kosten.
Dit jaar even ingehaald, 1 gaatje dus niks gemist.
pi_129573171
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:59 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De kosten worden via verevening (deels) doorberekend aan de staat omdat verzekeraars verplicht zijn iedereen te accepteren in de basis verzekering.

Verder vraag ik me af of dit wel het bedrag gaat opleveren, zorg in het buitenland is vaak veel goedkoper dan hier. Als mensen meer hier blijven vanwege de kosten en dus hier meer ziek worden gaat het eerder geld kosten.
Dag mag je wel even verder uitleggen. Ik betaal daar toch ook premie voor? Dus welke kosten worden gedeeltelijk dan verhaald op de staat? Ik ga naar Marokko en word daar ziek. Er volgt een onderzoek door de arts. Die arts rekent 10 euro. 10 euro declareer ik bij de zorgverzekeraar. Hoe is dit anders dan een regulier onderzoek binnen Europa?
Allah Al Watan Al Malik
pi_129573177
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:01 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja, Zwitserland is wel verder dan Griekenland ja. :7
Hangt van je vertrekpunt af, maar beide liggen in Europa, dus wat is je punt?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_129573180
Ga je nooit op vakantie? je bent toch van Sunweb...
pi_129573189
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:00 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Geen idee, moet je hem daar op afrekenen of de mensen die hem aannemen? Wat denk je, dat hij zichzelf op die positie posteert?
Dus een bestuurder hoeft geen empathie te hebben en mag gewoon lekker graaien en ander onethisch gedrag vertonen maar degene die de bestuurder aan het roer zetten mogen we wel daarop aanspreken? :')
  donderdag 1 augustus 2013 @ 11:04:16 #63
358523 IkStampOpTacos
pi_129573213
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:03 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Hangt van je vertrekpunt af, maar beide liggen in Europa, dus wat is je punt?
Oh wacht, dacht dat het over EU ging. My bad. o|O
-
pi_129573241
Goed plan, grootschalige zorg in een ver buitenland werkt fraude in de hand.

quote:
AMSTERDAM - Zorgverzekeraar Agis doet in Marokko zaken met een corrupt netwerk van klinieken. Agis dwingt Nederlandse verzekerden in Marokko zich te laten verzorgen door bevriende artsen tegen te hoge kosten. Dit blijkt uit getuigenverklaringen in een dossier over misstanden bij Agis in Marokko in het bezit van de Volkskrant.

Uit de verklaringen, onder meer van verzekerden, blijkt dat patiënten in Marokko door Agis consequent worden doorverwezen naar klinieken die te hoge bedragen vragen. Toen een man niet het tienvoudige wilde betalen voor een bloedonderzoek, zei de verpleegkundige: 'Wat zeurt u nou meneer, Agis betaalt toch?'

Belangenverstrengeling
Opnamen worden onnodig lang gerekt, patiënten worden onnodige behandelingen opgedrongen. Vaak moeten patiënten vanuit het hele land gebruik maken van een ambulancedienst uit Casablanca, in het bezit van de hoofdarts van Agis. Hier zou sprake zijn van belangenverstrengeling. Zo werd de zieke moeder van Halafi Ouhammou door half Marokko gesleept per ambulance. Na een lijdensweg van weken, overleed zij vlak na repatriëring naar Nederland.

Verzekerden die zich bij het steunpunt van Agis in Marokko melden krijgen te horen dat een behandeling alleen vergoed wordt als zij naar bepaalde klinieken gaan. Deze klinieken - in Casablanca - leveren volgens ingevoerde bronnen niet per se kwalitatief de beste zorg. Uit de verklaringen komt een beeld naar voren van een cultuur van steekpenningen, monopolies en vriendjespolitiek. Dit alles onder toeziend oog van de directeur van het Agis-steunpunt ter plaatse, dat in 2000 zijn deuren opende vanwege de toenemende vraag naar zorg in het land van herkomst van vooral oudere migranten.

Agis, sinds 2008 onderdeel van verzekeraar Achmea, heeft zo'n 130 duizend Nederlandse Marokkanen in haar bestand. 'Wij herkennen de klachten', zegt de woordvoerder van Agis. 'Die hebben wij serieus onderzocht.' Op de uitkomsten van dat onderzoek wil zij niet ingaan. Agis heeft wel prijs- en kwaliteitsafspraken met klinieken gemaakt, aldus de woordvoerder.
http://www.volkskrant.nl/(...)gis-in-Marokko.dhtml
pi_129573265
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:05 schreef Wokkel het volgende:
Goed plan, grootschalige zorg in een ver buitenland werkt fraude in de hand.

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)gis-in-Marokko.dhtml
Oud nieuws, irrelevant en ook vrij goed opgepakt door Agis.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 1 augustus 2013 @ 11:06:12 #66
358523 IkStampOpTacos
pi_129573266
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus een bestuurder hoeft geen empathie te hebben en mag gewoon lekker graaien en ander onethisch gedrag vertonen maar degene die de bestuurder aan het roer zetten mogen we wel daarop aanspreken? :')
Dat zeg ik niet. Die bestuurder wil ook gewoon een zo hoog mogelijk salaris, dat wil iedereen... Dat de RvB of de directie daarmee akkoord gaat is toch prima voor hem. Wat verwacht je dan? Dat hij zo laag mogelijk inzet bij eventuele salarisonderhandelingen? Doe jij zeker ook. :')
-
pi_129573312
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oud nieuws, irrelevant en ook vrij goed opgepakt door Agis.
Zeker wel relevant. Het ligt voor de hand dat een land met goedkopere zorg de toerist maar wat graag wat langer in een (voor lokale begrippen) duur ziekenhuis houdt om zo extra geld binnen te slepen.
pi_129573320
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dag mag je wel even verder uitleggen. Ik betaal daar toch ook premie voor? Dus welke kosten worden gedeeltelijk dan verhaald op de staat? Ik ga naar Marokko en wordt daar ziek. Er volgt een onderzoek door de arts. Die arts rekent 10 euro. 10 euro declareer ik bij de zorgverzekeraar. Hoe is dit anders dan een regulier onderzoek binnen Europa?
De verevening vindt plaats voor de hele basisverzekering. Het is een fonds waaruit verzekeraars betaald worden op basis van de risicoanalyse van hun cliënten, de overheid stort daar ook geld in. Als de kosten voor de basisverzekering dalen, omdat er minder gedekt wordt, hoeft de overheid minder in dat fonds te storten.
pi_129573343
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:07 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Zeker wel relevant. Het ligt voor de hand dat een land met goedkopere zorg de toerist maar wat graag wat langer in een (voor lokale begrippen) duur ziekenhuis houdt om zo extra geld binnen te slepen.
Knap, want Agis is hier toch echt de boosdoener, die toeristen dwingt om bepaalde klinieken juist te bezoeken - mooie twist van het artikel.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 1 augustus 2013 @ 11:09:53 #70
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_129573369
quote:
AOW'ers die in het buitenland wonen hebben soms een verplichte zorgverzekering in Nederland. Het gaat om landen waar Nederland een verdrag mee heeft gesloten (alle EER-landen, Turkije, Marokko, de ex-Joegoslavische staten en nog een aantal). Ouderen hebben meer ziektekosten, ook als ze in Turkije wonen. AOW'ers die in een ander land wonen moeten nu al zelf een verzekering afsluiten, en vallen dus ook niet onder deze bezuiniging. Hetzelfde geldt voor ouderen die in een Europees land wonen, want die blijven verzekerd.
pi_129573377
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Knap, want Agis is hier toch echt de boosdoener - mooie twist van het artikel.
Het mes snijdt dus aan twee kanten, zorgverzekeraars die een loopje nemen met de waarheid krijgen geen geld meer en klinieken die toeristen maar wat graag (onnodig) vertroetelen ook niet.

Win-win voor de overheid en dus voor de belastingbetaler.
pi_129573414
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:10 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Het mes snijdt dus aan twee kanten, zorgverzekeraars die een loopje nemen met de waarheid krijgen geen geld meer en klinieken die toeristen maar wat graag (onnodig) vertroetelen ook niet.

Alleen gaat het hier niet om de frauduleuze praktijken. Bovendien behoud je die ook als je er een extra kostenplaatje aan plakt. De enige die de dupe is, is dus de zieke Kees of Achmed - die een extra verzekering moet afsluiten en dus het risico loopt genaaid te worden door zowel verzekeraar als dergelijke klinieken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129573420
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:06 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Die bestuurder wil ook gewoon een zo hoog mogelijk salaris, dat wil iedereen... Dat de RvB of de directie daarmee akkoord gaat is toch prima voor hem. Wat verwacht je dan? Dat hij zo laag mogelijk inzet bij eventuele salarisonderhandelingen? Doe jij zeker ook. :')
Ik ben wel realistisch genoeg om mijn eigen beperkingen te weten en dat houdt dus in dat ik geen aansturende managementfunctie ambieer. (maar dan ben ik natuurlijk weer de uitzondering :') )

Hoe oud ben jij? Heb je uberhaubt ooit wel al eens in een bedrijf/organisatie gewerkt waarbij je ziet dat er bij veel organisaties teveel omhoog gevallen managers zijn die inhoudelijk/ aansturend gewoon niets bijdragen en de meeste bedrijven vaak draaien op het kader.

Het zijn voornamelijk papieren wijsheden die ik je zie spuien gespeend van enige realisitische praktijkervaringen.
pi_129573423
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:00 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik vind dat je de vraag - eigenlijk een morele / ethische kwestie - op deze manier wel érg gemakkelijk ontwijkt. Wie wie aanneemt, vind ik niet zo bijster relevant. Het is meer dat er een wijdverspreide cultuur is waarin dit soort zaken normaal wordt gevonden. Kijk maar de top van de bankenwereld; daar zie je een zelfde soort wereldvreemdheid. De diverse managerslagen weten voortreffelijk hun riante salarissen te beredeneren...

En wat dat posteren betreft: natuurlijk speelt het netwerk daarbij een rol. Regelmatig gaat het om mensen die elkaar ergens goed van kennen. De directeur heeft nog wel een vriendje die in de Raad van Commissarissen wil gaan zitten. Of omgekeerd.
pi_129573431
goh wat fijn, wel binnen europa verzekerd.
dat is als zeggen, je bent nog wel in eigen land verzekerd. want heel europa is tegenwoordig je eigen land.

echt waardeloos dit. betekend gewoon dat je nog een extra verzekering erbij moet nemen, als je misschien af en toe buiten europa wilt reizen. dat heet dan bezuinigingen, minder geven voor dezelfde zorgpremie.

of, en zo zal dat ook wel vaak gaan, dat mensen buiten europa iets krijgen en dan met gigantische problemen komente zitten in het buitenaldn, omdat ze niet verzekerd zijn.
pi_129573449
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:01 schreef arjan1212 het volgende:
ik vind Turkije niet onder de 'verre reizen' vallen
Ik wel. Turkije ligt voor 95 procent buiten Europa. Je moet bovendien ergens een grens trekken. En het lijkt me handiger om dat per land te doen dan met een passer op de landkaart te gaan knoeien.
pi_129573475
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:10 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Zowieso een kul argument om corruptie tegen te gaan. In elke voorwaarde staat gewoon heel helder dat de zorgkosten vergoed worden zolang de behandeling niet boven het normbedrag voor eenzelfde behandeling in Nederland uitstijgt.

Ofwel, als dat niet gebeurt zijn we DUS goedkoper uit door daar behandeld te worden.
pi_129573524
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:08 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De verevening vindt plaats voor de hele basisverzekering. Het is een fonds waaruit verzekeraars betaald worden op basis van de risicoanalyse van hun cliënten, de overheid stort daar ook geld in. Als de kosten voor de basisverzekering dalen, omdat er minder gedekt wordt, hoeft de overheid minder in dat fonds te storten.
Ehm, maar die kosten worden dan anders toch in Nederland gemaakt? Tegen vaak nog veel hogere tarieven? Kost dat dan niet meer geld?
Allah Al Watan Al Malik
pi_129573525
Beste Elfletterig,

Je hóeft niet elk topic dat iets met "zorg" te maken heeft om te buigen in een discussie over graaiende bestuurders. Het heeft nu ook weer eigenlijk helemaal niets te maken met het onderwerp van dit topic. Oh ja, en aangezien er het woord "Marokko" in de OP staat: voor een Marokkanenbash geldt wat mij betreft hetzelfde.

Groetjes, DonJames
  donderdag 1 augustus 2013 @ 11:16:26 #80
358523 IkStampOpTacos
pi_129573538
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik ben wel realistisch genoeg om mijn eigen beperkingen te weten en dat houdt dus in dat ik geen aansturende managementfunctie ambieer. (maar dan ben ik natuurlijk weer de uitzondering :') )

Hoe oud ben jij? Heb je uberhaubt ooit wel al eens in een bedrijf/organisatie gewerkt waarbij je ziet dat er bij veel organisaties teveel omhoog gevallen managers zijn die inhoudelijk/ aansturend gewoon niets bijdragen en de meeste bedrijven vaak draaien op het kader.

Het zijn voornamelijk papieren wijsheden die ik je zie spuien gespeend van enige realisitische praktijkervaringen.
Ja, ik werk bij de GGZ en als je wil weten waarom de kosten van de geestelijke gezondheidszorg zijn verdubbeld de laatste tijd kan ik je het zo vertellen. Wat betreft het bestuur, ja daar zitten veel incompetente mensen bij, hier is veel onderling gesteggel en geruzie. Hoeveel die mensen verdienen is mij onduidelijk, het dan ook geen instelling van de overheid maar een bedrijf die z'n inkomsten louter uit de AWBZ en andere regelingen haalt. Zie daar de ongecontroleerde toename van de kosten in de zorg.
-
  † In Memoriam † donderdag 1 augustus 2013 @ 11:17:23 #81
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_129573570
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:37 schreef mvdejong het volgende:

[..]

+10
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_129573645
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ehm, maar die kosten worden dan anders toch in Nederland gemaakt? Tegen vaak nog veel hogere tarieven? Kost dat dan niet meer geld?
De vraag is hoe de extra kosten die jij noemt zich verhouden tot de besparing van de gemaakte kosten in het buitenland die nu niet meer gedekt worden. Als mensen naar het buitenland blijven gaan is het een besparing, als mensen de kosten nu in Nederland gaan maken kost het meer geld. Persoonlijk denk ik dat men dit niet kan inschatten maar ik ben ook bang dat de besparing zwaar gaat tegenvallen.
pi_129573653
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dag mag je wel even verder uitleggen. Ik betaal daar toch ook premie voor? Dus welke kosten worden gedeeltelijk dan verhaald op de staat? Ik ga naar Marokko en word daar ziek. Er volgt een onderzoek door de arts. Die arts rekent 10 euro. 10 euro declareer ik bij de zorgverzekeraar. Hoe is dit anders dan een regulier onderzoek binnen Europa?
Hmm, ja, nu zijn de mensen die buiten Europa gaan de dupe ervan. Een ieder betaalt premie, nietwaar?

Dus degene die iets verder reist mag zijn een aanvullende verzekering afsluiten en de camper die niet verder dan Frankrijk komt, krijgt alles vergoed? Ietwat oneerlijk.
pi_129573679
quote:
15s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik wel. Turkije ligt voor 95 procent buiten Europa. Je moet bovendien ergens een grens trekken. En het lijkt me handiger om dat per land te doen dan met een passer op de landkaart te gaan knoeien.
Maar waarom die grens op een kunstmatig lijntje als Europa? Doe dan óf elke zorg in het buitenland wordt niet meer vergoed óf alle zorg in het buitenland wordt vergoed.
pi_129573698
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:20 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De vraag is hoe de extra kosten die jij noemt zich verhouden tot de besparing van de gemaakte kosten in het buitenland die nu niet meer gedekt worden. Als mensen naar het buitenland blijven gaan is het een besparing, als mensen de kosten nu in Nederland gaan maken kost het meer geld. Persoonlijk denk ik dat men dit niet kan inschatten maar ik ben ook bang dat de besparing zwaar gaat tegenvallen.
Zeker als we rekening gaan houden met het eigen risico. Maar goed, het geeft de verzekeraars weer een extra inkomstenbron. En daar is zij natuurlijk minister voor - en nogmaals, dan ben ik benieuwd hoe de verzekeraars dat in de praktijk gaan aanpakken. Moet ik mij het hele jaar 'voor het buitenland' verzekeren of kan dat ook voor twee weken.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 1 augustus 2013 @ 11:22:23 #86
358523 IkStampOpTacos
pi_129573699
quote:
15s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:21 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar waarom die grens op een kunstmatig lijntje als Europa? Doe dan óf elke zorg in het buitenland wordt niet meer vergoed óf alle zorg in het buitenland wordt vergoed.
En als je een ongeluk hebt in Nederland op de grens met Duitsland maar je wordt naar een Duits ziekenhuis gebracht omdat die dichter in de buurt is / meer capaciteit heeft? Dan ben je dus fucked wil je zeggen?
-
pi_129573703
Bovendien, zorg in Engeland is goedkoper dan zorg in Turkije bijvoorbeeld. Dus de zorgkosten in Turkije worden niet meer vergoed, maar de zorgkosten in Engeland wél? Eigenlijk ben je dan duurder uit dan wanneer je het andersom zou doen.
pi_129573752
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

En als je een ongeluk hebt in Nederland op de grens met Duitsland maar je wordt naar een Duits ziekenhuis gebracht omdat die dichter in de buurt is / meer capaciteit heeft? Dan ben je dus fucked wil je zeggen?
Duitsland valt ook onder het buitenland. Men wilt blijkbaar ergens een lijn trekken. Waarom de lijn dan een kunstmatig lijntje als Europa is, is mij ook een raadsel.

Als je écht kosten wil besparen, dan moet je buitenlandse zorg in goedkope landen (Turkije, Mexico, etc) wél vergoeden en buitenlandse zorg in dure landen (Spanje, Italie, etc) niet meer vergoeden.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 11:24:39 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_129573761
Vroeger.... als in toen er nog ziekenfonds en particulier was, moest je je medische kosten in het buitenland ook apart gewoon verzekeren. Dat deed je bij je reisverzekering.... en nog steeds is het bij een reisverzekering een optie om medische kosten mee te verzekeren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_129573784
Gelukkig ben ik voor de auto nog wel verzekerd in 'het buitenland',
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 1 augustus 2013 @ 11:25:44 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_129573801
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:22 schreef Zienswijze het volgende:
Bovendien, zorg in Engeland is goedkoper dan zorg in Turkije bijvoorbeeld. Dus de zorgkosten in Turkije worden niet meer vergoed, maar de zorgkosten in Engeland wél? Eigenlijk ben je dan duurder uit dan wanneer je het andersom zou doen.
Als de zorg in Engeland goedkoper is dan de zorg in Turkije dan klopt er iets niet, en dan weet je dat je in Turkije met je Nederlandse zorgpas naar een duur privéziekenhuis gebracht wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_129573810
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:24 schreef Leandra het volgende:
Vroeger.... als in toen er nog ziekenfonds en particulier was, moest je je medische kosten in het buitenland ook apart gewoon verzekeren. Dat deed je bij je reisverzekering.... en nog steeds is het bij een reisverzekering een optie om medische kosten mee te verzekeren.
Echter, toen betaalde je je ook niet helemaal lijp aan een 'basisverzekering'. Vergelijking gaat mank.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 1 augustus 2013 @ 11:26:11 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_129573819
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:25 schreef Mutant01 het volgende:
Gelukkig ben ik voor de auto nog wel verzekerd in 'het buitenland',
Ook niet onbeperkt, kijk maar eens na op je groene kaart.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_129573823
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zeker als we rekening gaan houden met het eigen risico. Maar goed, het geeft de verzekeraars weer een extra inkomstenbron. En daar is zij natuurlijk minister voor - en nogmaals, dan ben ik benieuwd hoe de verzekeraars dat in de praktijk gaan aanpakken. Moet ik mij het hele jaar 'voor het buitenland' verzekeren of kan dat ook voor twee weken.
Mwauh, de problematiek ligt mijn inziens niet bij de zorgverzekeraars. Dit is weer één van de vele maatregelen die het hersenloze kabinet neemt; de zorgverzekeraars hebben dit idee niet geponeerd.

Ik vraag mij inderdaad ook af hoe dat in de praktijk gaat. Je gaat even voor een vakantie of een zakenreis iets verder dan het Europees kunstmatig lijntje en je dient direct een aanvullende zorgverzekering in te kopen ofzo? En de camper die niet verder in z'n hele leven dan Frankrijk komt heeft geen extra kosten?
  donderdag 1 augustus 2013 @ 11:27:13 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_129573850
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Echter, toen betaalde je je ook niet helemaal lijp aan een 'basisverzekering'. Vergelijking gaat mank.
Mwah, als je net onder de ziekenfondsgrens zat betaalde je een stuk meer dan wanneer je net boven de grens zat en particulier was.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_129573876
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als de zorg in Engeland goedkoper is dan de zorg in Turkije dan klopt er iets niet, en dan weet je dat je in Turkije met je Nederlandse zorgpas naar een duur privéziekenhuis gebracht wordt.
Typfout, de zorg in Engeland is natuurlijk duurder dan Turkijke (o.a. hogere loonkosten).

Enfin, wat ik wil zeggen, is als je écht op buitenlandse zorg wil bezuinigen dan moet je ook naar de prijs kijken. De zorg in Turkije is goedkoper dan die van Engeland, dus je zou de zorg in Engeland dan niet meer moeten vergoeden en de zorg in Turkije wel.
pi_129573878
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah, als je net onder de ziekenfondsgrens zat betaalde je een stuk meer dan wanneer je net boven de grens zat en particulier was.
Het gaat om de kosten in het algemeen. We zijn nu wel degelijk veel meer kwijt aan dezelfde vorm van zorg dan destijds het geval was.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129573900
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ook niet onbeperkt, kijk maar eens na op je groene kaart.
Niet onbeperkt, dat klopt - ook zo arbitrair. Maar gelukkig wel in de landen waar ik naartoe reis.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129573937
Turken en Marokkanen naaien dus. Turkije is ook zoveel verder dan Griekenland..
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_129574015
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het gaat om de kosten in het algemeen. We zijn nu wel degelijk veel meer kwijt aan dezelfde vorm van zorg dan destijds het geval was.
Effe quoten:

De premie bleef echter alleen betaalbaar doordat via het abonnementssysteem een lagere prijs voor medisch zorg werd bedongen, dan de eigenlijke kostprijs. Voor artsen, specialisten en apothekers was het ziekenfondssysteem dus niet altijd onverdeeld gunstig, hoewel ze er wel een min of meer gegarandeerd deel van hun inkomen uit ontvingen. De onderhandelingen tussen ziekenfondsen en medici over de ziekenfondstarieven voor medische zorg verliepen over het algemeen vrij moeizaam en leidden een aantal keren tot heftige conflicten. De lagere inkomsten uit de ziekenfondspraktijk werd door de meeste medici gecompenseerd door hogere tarieven voor particulier patiënten.
pi_129574024
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:30 schreef De_Coulance het volgende:
Turken en Marokkanen naaien dus. Turkije is ook zoveel verder dan Griekenland..
Het is niet per se Turken en Marokkanen naaien, maar het is wel heel onzinnig om dat lijntje op een kunstmatig iets als Europa te trekken.
pi_129574031
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:13 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Zowieso een kul argument om corruptie tegen te gaan. In elke voorwaarde staat gewoon heel helder dat de zorgkosten vergoed worden zolang de behandeling niet boven het normbedrag voor eenzelfde behandeling in Nederland uitstijgt.

Ofwel, als dat niet gebeurt zijn we DUS goedkoper uit door daar behandeld te worden.
Het normbedrag in NL is vaak hoger dan het bedrag in verre landen, daarom heb ik het ook over landen met goedkopere zorg. En als je mensen daar dus 7 dagen in het ziekenhuis laat liggen waar ze hier met een nachtje er alweer uit zijn ben je wel degelijk duurder uit.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Alleen gaat het hier niet om de frauduleuze praktijken. Bovendien behoud je die ook als je er een extra kostenplaatje aan plakt. De enige die de dupe is, is dus de zieke Kees of Achmed - die een extra verzekering moet afsluiten en dus het risico loopt genaaid te worden door zowel verzekeraar als dergelijke klinieken.
Zodra iets niet meer uit de grote belastingpot komt maar uit een potje van het verzekeringsbedrijf zelf heb je kans dat er wat meer op gelet gaat worden. Kees of Achmed kiezen er zelf voor om op vakantie te gaan, dan moeten ze zelf ook maar zorgen voor adequate verzekeringen.
pi_129574057
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:32 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het is niet per se Turken en Marokkanen naaien, maar het is wel heel onzinnig om dat lijntje op een kunstmatig iets als Europa te trekken.
Dat is niet kunstmatig maar bewust, omdat Turkije en Marokko natuurlijk grote kostenposten zijn. Bij veel verzekeringen en bijvoorbeeld Telecombedrijven rekent men Turkije wél tot Europa.
Het is ook een EU kandidaat-lidstaat, zit in de Raad van Europa en doet mee met vrijwel alle Europese evenementen.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
  donderdag 1 augustus 2013 @ 11:35:54 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_129574092
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:34 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Dat is niet kunstmatig maar bewust, omdat Turkije en Marokko natuurlijk grote kostenposten zijn. Bij veel verzekeringen en bijvoorbeeld Telecom bedrijven rekent men Turkije tot Europa.
Omdat ze daarmee een grote groep klanten binnenhalen, dat staat een commerciële partij vrij natuurlijk.
Zo staat het de zorgverzekeraars ook vrij zorg in Turkije en Marokko onder een aanvullende verzekering te laten vallen als het uit de basisverzekering verdwijnt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_129574095
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Particulier verzekerd zijn was anders geen pretje. Mensen die ziekenfonds verzekerd waren (en dus 3 tientjes per maan betaalden) betalen nu ook vrij weinig door de zorgtoeslag die ze ontvangen.
pi_129574145
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat ze daarmee een grote groep klanten binnenhalen, dat staat een commerciële partij vrij natuurlijk.
Zo staat het de zorgverzekeraars ook vrij zorg in Turkije en Marokko onder een aanvullende verzekering te laten vallen als het uit de basisverzekering verdwijnt.
Het heeft ook te maken met sentimenten in de samenleving. Je komt er eerder mee weg, velen juichen het zelfs toe, als je deze groep benadeelt.
  † In Memoriam † donderdag 1 augustus 2013 @ 11:38:17 #107
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_129574172
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:36 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Particulier verzekerd zijn was anders geen pretje. Mensen die ziekenfonds verzekerd waren (en dus 3 tientjes per maan betaalden) betalen nu ook vrij weinig door de zorgtoeslag die ze ontvangen.
Jaja, het was 20 GULDEN dat ik betaalde en nu minus de ZT 80 EURO!!!!
Ja dat scheelt bijna niks NOT
pi_129574178
quote:

[..]

Dat is niet kunstmatig maar bewust, omdat Turkije en Marokko natuurlijk grote kostenposten zijn. Bij veel verzekeringen en bijvoorbeeld Telecombedrijven rekent men Turkije wél tot Europa.
Het is ook een EU kandidaat-lidstaat, zit in de Raad van Europa en doet mee met vrijwel alle Europese evenementen.
Waarom zouden dat grote kostenposten zijn? De Nederlandse vakantieganger die zijn zorg in Frankrijk afneemt is duurder uit dan de Nederlandse vakantieganger die zijn zorg in Turkije afneemt.

Dit is wéér het zoveelste domme hersenspinsel van dit kabinet. Als je écht op buitenlandse zorg wil bezuinigen, dan moet je het juist andersom doen: buitenlandse zorg in een goedkoop land als Turkije wél vergoeden en buitenlandse zorg in een duur land als Frankrijk of Italië níet vergoeden.
pi_129574223
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:38 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Waarom zouden dat grote kostenposten zijn? De Nederlandse vakantieganger die zijn zorg in Frankrijk afneemt is duurder uit dan de Nederlandse vakantieganger die zijn zorg in Turkije afneemt.

Dit is wéér het zoveelste domme hersenspinsel van dit kabinet. Als je écht op buitenlandse zorg wil bezuinigen, dan moet je het juist andersom doen: buitenlandse zorg in een goedkoop land als Turkije wél vergoeden en buitenlandse zorg in een duur land als Frankrijk of Italië níet vergoeden.
Zoals ik al zei: sentimenten in de samenleving. Je komt er politiek gezien veel bekaaider vanaf als je zorg in Frankrijk niet meer vergoed.
pi_129574230
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:38 schreef Snowsquall het volgende:

[..]

Jaja, het was 20 GULDEN dat ik betaalde en nu minus de ZT 80 EURO!!!!
Ja dat scheelt bijna niks NOT
En je bent in dezelfde inkomensgroep blijven hangen? Hoeveel zorgtoeslag krijg je nu dan?
  † In Memoriam † donderdag 1 augustus 2013 @ 11:40:34 #111
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_129574242
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:40 schreef Wokkel het volgende:

[..]

En je bent in dezelfde inkomensgroep blijven hangen? Hoeveel zorgtoeslag krijg je nu dan?
Ja E50,-
pi_129574292
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:39 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: sentimenten in de samenleving. Je komt er politiek gezien veel bekaaider vanaf als je zorg in Frankrijk niet meer vergoed.
Het komt er dus grofweg op neer dat de autochtone vakantieganger (die meestal niet verder dan Frankrijk of Spanje komt) geen extra kosten kwijt is, terwijl de allochtone vakantieganger wél extra kosten kwijt is.

Terwijl de zorg in Turkije eigenlijk goedkoper is dan zorg in Frankrijk of Spanje :') , dus de Nederlandse belastingbetaler an sich zou goedkoper uit zijn wanneer de buitenlandse zorg in Turkije wel vergoed zou worden en de buitenlandse zorg in een steuntrekkersland als Spanje niet.
pi_129574301
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:32 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Effe quoten:

De premie bleef echter alleen betaalbaar doordat via het abonnementssysteem een lagere prijs voor medisch zorg werd bedongen, dan de eigenlijke kostprijs. Voor artsen, specialisten en apothekers was het ziekenfondssysteem dus niet altijd onverdeeld gunstig, hoewel ze er wel een min of meer gegarandeerd deel van hun inkomen uit ontvingen. De onderhandelingen tussen ziekenfondsen en medici over de ziekenfondstarieven voor medische zorg verliepen over het algemeen vrij moeizaam en leidden een aantal keren tot heftige conflicten. De lagere inkomsten uit de ziekenfondspraktijk werd door de meeste medici gecompenseerd door hogere tarieven voor particulier patiënten.
Ah, dank.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129574353
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ah, dank.
Saillant detail zijnde: toen lukte het dus wel om de kosten te drukken door de onderhandelingen onder druk te zetten. Nu vliegen we weg met de onkosten, en schijnt het niet te lukken om een goedkopere prijs voor een... euh..... Bulk product af te spreken.
pi_129574368
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:40 schreef Snowsquall het volgende:

[..]

Ja E50,-
Dan betaal je dus zo'n 40 euro premie bij geen vrijwillig E.R. of zo'n 25 euro bij 500 vrijwillig E.R.

Lijkt mij redelijk vergelijkbaar met de drie tientjes van vele jaren terug (in guldens).
  donderdag 1 augustus 2013 @ 11:45:29 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_129574380
quote:

[..]

Is dat wel zo? Die Nederlandse toerist in Turkije wordt naar een dure privékliniek gebracht als hij een probleem heeft.
De toerist in Frankrijk krijgt een absurd lage rekening mee na een ziekenhuisbezoek en wat voorgeschreven medicijnen.

En ja, dat laatste is geen gok maar weet ik zeker, mijn zoon heeft tijdens een schoolkamp een bezoekje aan een Frans ziekenhuis gebracht, en ik was behoorlijk van slag van de rekening, zo laag...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_129574396
quote:

[..]

Dat klopt, maar het bekt lekker en is gemakkelijker te verkopen. Daarom noemt men ook de andere landen in het buitenland niet in het artikel. Louter Turkije en Marokko.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129574425
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is dat wel zo? Die Nederlandse toerist in Turkije wordt naar een dure privékliniek gebracht als hij een probleem heeft.
De toerist in Frankrijk krijgt een absurd lage rekening mee na een ziekenhuisbezoek en wat voorgeschreven medicijnen.

En ja, dat laatste is geen gok maar weet ik zeker, mijn zoon heeft tijdens een schoolkamp een bezoekje aan een Frans ziekenhuis gebracht, en ik was behoorlijk van slag van de rekening, zo laag...
De zorg in een dure privékliniek in Marokko is nog goedkoper dan de generieke zorg in Frankrijk. Dat kan ik ook wel garanderen. En nu?
Allah Al Watan Al Malik
pi_129574455
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat klopt, maar het bekt lekker en is gemakkelijker te verkopen. Daarom noemt men ook de andere landen in het buitenland niet in het artikel. Louter Turkije en Marokko.
Het is dat de Nederlandse regering allerlei achterlijke Europese landen als Spanje, Italië en een racistisch land als Griekenland het hand boven het hoofd houdt (zie de leningen en garanties aan deze landen). Nu wordt de Nederlandse vakantieganger ook nog eens vertroetelt, omdat de Nederlandse vakantieganger doorgaans niet verder dan deze landen komt.

En degene die 100 km verder reist, mag wel voor een extra verzekering gaan dokken.
pi_129574468
quote:

[..]

nou Turkije in de dekking dan. Ik vind het geen gek idee ergens een grens te trekken van wat wel binnen de dekking valt en wat niet, waar die grens moet liggen kan je over twisten.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 11:49:27 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_129574484
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De zorg in een dure privékliniek in Marokko is nog goedkoper dan de generieke zorg in Frankrijk. Dat kan ik ook wel garanderen. En nu?
Dan zou er geen reden zijn die zorg niet te vergoeden, tenzij er met die "goedkopere zorg" gefraudeerd wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_129574496
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:48 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het is dat de Nederlandse regering allerlei achterlijke Europese landen als Spanje, Italië en een racistisch land als Griekenland het hand boven het hoofd houdt (zie de leningen en garanties aan deze landen). Nu wordt de Nederlandse vakantieganger ook nog eens vertroetelt, omdat de Nederlandse vakantieganger doorgaans niet verder dan deze landen komt.

En degene die 100 km verder reist, mag wel voor een extra verzekering gaan dokken.
100 km? Je bedoelt 1 km. Ik neem aan dat zorg in de Spaanse enclaves ook vergoed gaat worden. Dat gaat nog voor superleuke taferelen zorgen. De Spanjaarden kunnen hun geluk niet op.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129574535
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Indien dit het geval is, dan wordt het grootste deel van die Franse kostenpost door de Franse belastingbetaler betaald. Andersom draait dan de Nederlandse belastingbetaler op voor de zorgkosten die de Franse toerist hier maakt.

De zorgprijs in Turkije is goedkoper dan de zorgprijs in Frankrijk (lagere loonkosten, lagere kosten van materiaal en onderhoud). Als je dus wil besparen, dan vergoed je de zorgkosten in Frankrijk niet (en de Nederlandse belastingbetaler betaalt dus ook niet mee aan de rekening van de zorgkosten die de Franse toerist hier maakt).
pi_129574554
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

100 km? Je bedoelt 1 km. Ik neem aan dat zorg in de Spaanse enclaves ook vergoed gaat worden. Dat gaat nog voor superleuke taferelen zorgen. De Spanjaarden kunnen hun geluk niet op.
Puur symboolpolitiek van de hersenloze VVD dus.
pi_129574584
Matig, ik ga nog wel eens naar China, dus dan heb ik in de toekomst daar een aparte zorgverzekering voor nodig. Aan de andere kant vind ik het wel goed om dat idiote zorgtoerisme te bestrijden. Dus mensen die een reis ondernemen specifiek om een medische behandeling uit te laten voeren. Nieuw heupje in Turkije bijvoorbeeld.
pi_129574613
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:53 schreef Kowloon het volgende:
Matig, ik ga nog wel eens naar China, dus dan heb ik in de toekomst daar een aparte zorgverzekering voor nodig. Aan de andere kant vind ik het wel goed om dat idiote zorgtoerisme te bestrijden. Dus mensen die een reis ondernemen specifiek om een medische behandeling uit te laten voeren. Nieuw heupje in Turkije bijvoorbeeld.
Een nieuw heupje in Turkije is goedkoper dan een nieuw heupje in Nederland. Dus als je wil besparen, dan moedig je dat juist toe?
pi_129574614
quote:

[..]

Zeker weten, in tegenstelling tot de hardwerkende managers. Jij bent net zo simpel :')
  † In Memoriam † donderdag 1 augustus 2013 @ 11:55:00 #128
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_129574636
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:45 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dan betaal je dus zo'n 40 euro premie bij geen vrijwillig E.R. of zo'n 25 euro bij 500 vrijwillig E.R.

Lijkt mij redelijk vergelijkbaar met de drie tientjes van vele jaren terug (in guldens).
Ik weet niet waar jij rekenen hebt geleerd maar bij mij blijft er E80,- over om te betalen en het ER is E220. Jij telt voor een gezond iemand ja, daar zal het wellicht voor meevallen maar niet voor iemand die chronisch ziek is. En dan hebben we het nog maar niet over de dingen die je alsnog moet betalen bovenop het ER wat je standaard kwijt bent per jaar en het extra verzekeren.
pi_129574644
quote:
..en dat is dus wat ik niet snap aan het hele plannetje. In Turkije is dat goedkoper dan in Nederland. En aangezien iemand niet zomaar voor de lol een nieuwe heup laat plaatsen, zie ik de besparing t.o.v. het huidige systeem niet echt..
pi_129574651
quote:
Het is sowieso onverstandig om naar een ver land te gaan zonder extra zorgdekking. Stel dat de ambulancedienst besluit om jouw tegen *special price* toeristentarief te vervoeren wat boven de NL norm ligt, dan mag je dat zelf dokken :)

En daarnaast spaart het je je verplichte eigen risico wanneer je dat bij je reisverzekering kan claimen.
pi_129574667
Prima bezuinigingsmaatregel. Waarom mensen via een verplichte verzekering laten meebetalen aan zorg buiten de EU?
  † In Memoriam † donderdag 1 augustus 2013 @ 11:56:45 #132
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_129574684
als je een goede reisverzekering hebt dan dekt die toch de kosten in het buitenland(buiten EU)
pi_129574692
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:55 schreef Snowsquall het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij rekenen hebt geleerd maar bij mij blijft er E80,- over om te betalen en het ER is E220. Jij telt voor een gezond iemand ja, daar zal het wellicht voor meevallen maar niet voor iemand die chronisch ziek is. En dan hebben we het nog maar niet over de dingen die je alsnog moet betalen bovenop het ER wat je standaard kwijt bent per jaar en het extra verzekeren.
Verplicht ER is 350 in 2013. Ik noem gewoon de prijzen van de basisverzekering, daar hebben wij het toch over in dit topic?
pi_129574701
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:56 schreef nikk het volgende:
Prima bezuinigingsmaatregel. Waarom mensen via een verplichte verzekering laten meebetalen aan zorg buiten de EU?
Waarom zorg in buitenlandse landen in de EU wél vergoeden en zorg in buitenlandse landen buiten de EU (waar het doorgaans ook nog eens goedkoper is) niet vergoeden?
pi_129574710
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan zou er geen reden zijn die zorg niet te vergoeden, tenzij er met die "goedkopere zorg" gefraudeerd wordt.
Die is er dus kennelijk wel. Fraudeproblematiek staat daar toch echt buiten van. Tenzij je wilt stellen dat er binnen Europa niet gefraudeerd wordt.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † donderdag 1 augustus 2013 @ 11:57:52 #136
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_129574714
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:57 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Verplicht ER is 350 in 2013. Ik noem gewoon de prijzen van de basisverzekering, daar hebben wij het toch over in dit topic?
Oh oke, 350 ER dus.
pi_129574746
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:57 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Waarom zorg in buitenlandse landen als de EU wél vergoeden en zorg in buitenlandse landen buiten de EU (waar het doorgaans ook nog eens goedkoper is) niet vergoeden?
Omdat het niet een taak van de overheid is. Sowieso is het dom om zonder reisverzekering tegen medische kosten op reis te gaan (wat sowieso vrijwel niemand doet die buiten de EU reist...).
pi_129574760
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:57 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ja, maar het eigen risico speelt in het totaalplaatje natuurlijk een belangrijke rol.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129574774
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:58 schreef nikk het volgende:

[..]

Omdat het niet een taak van de overheid is.
En zorg in Frankrijk vergoeden is wel een taak van de overheid?
Allah Al Watan Al Malik
pi_129574822
De winst van de zorgverzekeraars is de laatste tijd meerdere keren over de kop gegaan. Fokking miljardenwinsten hebben we het over; VGZ meldde laatst bijvoorbeeld dat ze *zes keer zoveel winst* hadden gemaakt als in het vorige jaar. Dan kan je toch niet meer gaan huilen over "alsmaal stijgende zorguitgaven", en alweer gaan snijden in basiszorg en met lastenverzwaringen komen?

Punt is nu dat als je op reis gaat buiten de EU, je enerzijds *wel* verplicht bent om je zorgpremie te betalen (die mag je namelijk niet opzeggen zonder je ook uit NL uit te schrijven), maar dat je daar *helemaal niks* meer voor krijgt. Niet eens meer de meest noodzakelijke medische noodhulp. Je betaalt dus noodgedwongen dubbele premie. Naaistreek gewoon.
pi_129574824
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:51 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Puur symboolpolitiek van de hersenloze VVD dus.
In de praktijk zeker. Gewoon in Spanje naar de dokter / het ziekenhuis. Net zo simpel. Mag de staat het dubbele gaan lappen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129574829
quote:
5s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:54 schreef Zienswijze het volgende:
Een nieuw heupje in Turkije is goedkoper dan een nieuw heupje in Nederland. Dus als je wil sparen, dan moedig je dat juist toe?
Maar dat is niet het geval denk ik. Een nieuwe heup in Turkije zorgt vaak weer voor extra kosten in Nederland. Er moet controle plaats vinden en wellicht moeten er zelfs correcties uitgevoerd worden, om maar eens wat te noemen
pi_129574842
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:58 schreef nikk het volgende:

[..]

Omdat het niet een taak van de overheid is. Sowieso is het dom om zonder reisverzekering tegen medische kosten op reis te gaan (wat sowieso vrijwel niemand doet die buiten de EU reist...).
Je zegt zelf dat het niet de taak vd overheid is, dus waarom de zorg in buitenlandse landen binnen de EU wél blijven vergoeden?
pi_129574858
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:01 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Maar dat is niet het geval denk ik. Een nieuwe heup in Turkije zorgt vaak weer voor extra kosten in Nederland. Er moet controle plaats vinden en wellicht moeten er zelfs correcties uitgevoerd worden, om maar eens wat te noemen
Heb je daar een bron voor?
pi_129574991
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:02 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Heb je daar een bron voor?
Geen macrogegevens, maar wel een microbron, mijn tante met een nieuwe heup, geplaatst in Turkije. En denk maar niet dat Nederlandse artsen op informatie van hun collegea in het buitenland varen, dat zorgt dus weer voor veel nieuwe onderzoeken.
pi_129574994
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:56 schreef nikk het volgende:
Ik ben een voorstander van alleen een zorgverzekering binnen eigen huis. Ik wil niet meebetalen aan van die kneuzen die te hard rijden, roken, drinken of werken.
pi_129575033
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:06 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Geen macrogegevens, maar wel een microbron, mijn tante met een nieuwe heup, geplaatst in Turkije. En denk maar niet dat Nederlandse artsen op informatie van hun collegea in het buitenland varen, dat zorgt dus weer voor veel nieuwe onderzoeken.
:')
pi_129575061
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:06 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dus je baseert het op persoonlijke ervaringen en niet op (officiële) cijfers. Dan komt je stelling niet bepaald overtuigend over.
pi_129575085
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:06 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ik ben een voorstander van alleen een zorgverzekering binnen eigen huis. Ik wil niet meebetalen aan van die kneuzen die te hard rijden, roken, drinken of werken.
Ben ik met je eens. Dus OF buitenlandse zorg wel vergoeden (ongeacht of het binnen of buiten Europa is) OF buitenlandse zorg niet meer vergoeden. Ik prefereer dan het laatste.
pi_129575184
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En zorg in Frankrijk vergoeden is wel een taak van de overheid?
Gelet op de afspraken in de EU hierover ligt dat natuurlijk anders.
pi_129575208
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:12 schreef nikk het volgende:

[..]

Gelet op de afspraken in de EU hierover ligt dat natuurlijk anders.
Dat klopt, maar goed er zijn dus kennelijk ook afspraken over met Marokko en Turkije. Als die gewijzigd kunnen worden, dan zou dat ook binnen de EU moeten kunnen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129575230
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat klopt, maar goed er zijn dus kennelijk ook afspraken over met Marokko en Turkije. Als die gewijzigd kunnen worden, dan zou dat ook binnen de EU kunnen.
Marokko of Turkije vallen in een heel andere categorie dan de EU. Maar dat snap je hopelijk ook wel.
pi_129575253
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat klopt, maar goed er zijn dus kennelijk ook afspraken over met Marokko en Turkije. Als die gewijzigd kunnen worden, dan zou dat ook binnen de EU moeten kunnen.
Ja maar je vergeet 1 belangrijk punt. Namelijk dat dat beide landen zijn waar Moslims wonen die per definitie idioot zijn en achterlopen op ons, het superieure westen. Derhalve is zorg verleend in die landen altijd van mindere kwaliteit dan zoals wij die leveren en dat zorgt voor hogere zorgkosten. Derhalve is het te beredeneren.
pi_129575354
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:14 schreef nikk het volgende:

[..]

Marokko of Turkije vallen in een heel andere categorie dan de EU. Maar dat snap je hopelijk ook wel.
Volgens mij zijn afspraken afspraken. Ongeacht met wie, kan jij je ten alle tijden inzetten om die afspraak gewijzigd te krijgen. Simpel. De stelling 'EU' dus we kunnen het niet wijzigen, gaat mij iets te ver.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129575957
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Volgens mij zijn afspraken afspraken. Ongeacht met wie, kan jij je ten alle tijden inzetten om die afspraak gewijzigd te krijgen. Simpel. De stelling 'EU' dus we kunnen het niet wijzigen, gaat mij iets te ver.
Omdat we in de EU streven naar harmonisatie van wet- en regelgeving en de rechten van onderdanen van de individuele lidstaten. Maar als in jouw wereld geen verschil bestaat tussen de EU en de eerste beste Afrikaanse land mag je dat gerust vinden. Met de realiteit heeft het echter weinig te maken.
pi_129576054
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:38 schreef nikk het volgende:

[..]

Omdat we in de EU streven naar harmonisatie van wet- en regelgeving en de rechten van onderdanen van de individuele lidstaten. Maar als in jouw wereld geen verschil bestaat tussen de EU en de eerste beste Afrikaanse land mag je dat gerust vinden. Met de realiteit heeft het echter weinig te maken.
Als men streeft naar harmonisatie van wet- en regelgeving en de rechten van onderdanen van individuele lidstaten, dient men dergelijke zaken op EU niveau aan te kaarten. Dit is echter niet het geval, zoals blijkt uit dit nieuwsbericht - waarbij Nederland op eigen houtje aan het overleggen is met Marokko en Turkije. Over realiteit gesproken. En nee, ik zie geen verschil tussen de EU en het eerste beste Afrikaanse land, zolang de EU landen als Roemenië, Bulgarije, Griekenland en nog een dozijn andere soortgelijke landen binnen haar gelederen heeft waarin fraude aan de orde van de dag is - (waar de zorg dan ineens wel vergoed wordt) en het ontwikkelingsniveau zeer slecht is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129576058
quote:

[..]

Nee, dat betekent 600 miljoen meer winst.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_129576127
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als men streeft naar harmonisatie van wet- en regelgeving en de rechten van onderdanen van individuele lidstaten, dient men dergelijke staten op EU niveau aan te kaarten. Over realiteit gesproken. En nee, ik zie geen verschil tussen de EU en het eerste beste Afrikaanse land, zolang de EU landen als Roemenie en Bulgarije en nog een dozijn andere landen binnen haar gelederen heeft.
Prima. Er is in jouw wereld geen verschil tussen Zimbabwe en Spanje.
pi_129576143
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:44 schreef nikk het volgende:

[..]

Er is geen verschil tussen Tunesie en Roemenie nee.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129576145
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:38 schreef nikk het volgende:

[..]

Schippers heeft niets over de EU gezegd, maar daarentegen heeft ze het over Europa. Europa en de EU zijn veel verschillende zaken qua landen die erbij horen. Schippers wil wel de kosten in een derdewereldland als Albanië wel vergoeden maar de kosten in een derdewereldland als Tunesië niet vergoeden.

Juist, ja. Klinkt heel logisch.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 12:45:44 #161
3542 Gia
User under construction
pi_129576184
Ik vind dit een goede bezuiniging. De meeste mensen zijn hiervoor ook verzekerd via de reisverzekering. Die hoefde alleen in voorkomende gevallen niet uit te keren, omdat dit viel onder de basisverzekering.
pi_129576195
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:44 schreef nikk het volgende:

[..]

Er is inderdaad wel een verschil tussen Spanje en Botswana. Dat eerste land is zelfs nog corrupter dan dat tweede land. En jij als eurofiel wil dat eerste land ook nog eens steunen met hardwerkend Nederlands belastinggeld.
pi_129576216
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:46 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Er is inderdaad wel een verschil tussen Spanje en Botswana. Dat eerste land is zelfs nog corrupter dan dat tweede land. En jij als eurofiel wil dan eerste land ook nog eens steunen met hardwerkend Nederlands belastinggeld.
Met Europa bedoelt ze:

http://www.ehic.nl/
pi_129576231
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:45 schreef Gia het volgende:
Ik vind dit een goede bezuiniging. De meeste mensen zijn hiervoor ook verzekerd via de reisverzekering. Die hoefde alleen in voorkomende gevallen niet uit te keren, omdat dit viel onder de basisverzekering.
Niet per se. Wanneer je je eigen risico opsoupeert door een buitenlandse behandeling kan je dit gewoon claimen bij je reisverzekering met medische dekking, net als zaken die buiten je basisverzekeringsdekking vallen.
pi_129576251
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:46 schreef nikk het volgende:

[..]

Met Europa bedoelt ze:

http://www.ehic.nl/
Dus de kosten in Roemenië worden wel vergoed maar de kosten in Tunesië niet?

Heel logisch allemaal. Maak jij ook nog eens wat geld van jezelf naar Griekenland over ten gunste van die o zo geweldige EU?
pi_129576258
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:46 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Er is inderdaad wel een verschil tussen Spanje en Botswana. Dat eerste land is zelfs nog corrupter dan dat tweede land. En jij als eurofiel wil dat eerste land ook nog eens steunen met hardwerkend Nederlands belastinggeld.
Dat ik een realist ben en ik graag kijk naar feiten betekent niet dat ik een eurofiel ben. Integendeel zelfs. Maar dat is voor een Telegraaf-Tokkie waarschijnlijk niet te begrijpen.
pi_129576294
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:48 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat ik een realist ben en ik graag kijk naar feiten betekent niet dat ik een eurofiel ben. Integendeel zelfs. Maar dat is voor een Telegraaf-Tokkie waarschijnlijk niet te begrijpen.
Ik ben verre van een Telegraaf-Tokkie. Ik lees voornamelijk internationale zakenkranten. Maar dat doet er niet toe.

Jij vindt het prima dat de kosten in het ene derdewereldland als Roemenië wel vergoed wordt en in het andere derdewereldland als Tunesië niet. Mooie scheidslijn!
pi_129576299
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:48 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dus de kosten in Roemenië worden wel vergoed maar de kosten in Tunesië niet?

Heel logisch allemaal. Maak jij ook nog eens wat geld van jezelf naar Griekenland over ten gunste van die o zo geweldige EU?
Nog los van dit allemaal we praten hier over een bezuiniging van hooguit 60 miljoen op een totaalplaatje van 1,5 miljard. a) druppel op een gloeiende plaat b) de administratieve lasten die erbij komen kijken zullen nog hoger worden dan de bezuiniging zelf.

Heerlijk dit soort halve maatregelen. En maar toejuichen!
Allah Al Watan Al Malik
pi_129576340
quote:
6s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nog los van dit allemaal we praten hier over een bezuiniging van hooguit 60 miljoen op een totaalplaatje van 1,5 miljard. a) druppel op een groeide plaat b) de administratieve lasten die erbij komen kijken zullen nog hoger worden dan de bezuiniging zelf.

Dit terwijl de zorg in Tunesië goedkoper is dan de zorg in een duur land als Frankrijk. Dus als Schippers echt wil bezuinigen, dan kapt ze de vergoeding uit dat tweede land af.

Qua puntje b) heb je natuurlijk helemaal gelijk. Weer extra administratieve rompslomp erbij.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 12:51:09 #170
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_129576342
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:41 schreef charon het volgende:

[..]

Nee, dat betekent 600 miljoen meer winst.
Waar koop ik aandelen in een zorgverzekeraar?
pi_129576349
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:49 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik ben verre van een Telegraaf-Tokkie. Ik lees voornamelijk internationale zakenkranten. Maar dat doet er niet toe.

Jij vindt het prima dat de kosten in het ene derdewereldland als Roemenië wel vergoed wordt en in het andere derdewereldland als Tunesië niet. Mooie scheidslijn!
Ja want de een is Europa en de ander niet. Lekker puh. Tot zover de argumentatie van nikk..
Allah Al Watan Al Malik
pi_129576366
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:45 schreef Gia het volgende:
Dat zit meestal helemaal niet in de reisverzekering, want dan ben je dubbel verzekerd en dat is natuurlijk nooit slim. Bij een reisverzekering zitten hoogstens wat aanvullende zaken zoals extra tandheelkundige zorg, repatriatie, noodvervoer etc en dat is reletief goedkoop. Als je geen dekking via je zorgverzekering hebt en ook alle basiszorg moet bijverzekeren dan wordt een reisverzekering opeens heel veel duurder hoor.
pi_129576404
quote:
9s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja want de een is Europa en de ander niet. Lekker puh. Tot zover de argumentatie van nikk..
Je maakt jezelf belachelijk.
pi_129576414
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:51 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dit terwijl de zorg in Tunesië goedkoper is dan de zorg in een duur land als Frankrijk. Dus als Schippers echt wil bezuinigen, dan kapt ze de vergoeding uit dat tweede land af.

Qua puntje b) heb je natuurlijk helemaal gelijk. Weer extra administratieve rompslomp erbij.
Als Schippers wilt bezuinigen schrapt ze alle zorg buiten Nederland. Waarom met zijn allen betalen voor zorg voor de minderheid die naar het buitenland kiest te gaan?
pi_129576416
quote:
9s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Precies, we zijn allemaal Europese broeders.

Dat er bakken Nederlands belastinggeld naar Zuid- en Oost-Europa vliegt, doet nikk er niet toe. Broeders op een kunstmatig getrokken lijntje moet je immers steunen.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 12:54:07 #176
3542 Gia
User under construction
pi_129576423
quote:
6s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nog los van dit allemaal we praten hier over een bezuiniging van hooguit 60 miljoen op een totaalplaatje van 1,5 miljard. a) druppel op een gloeiende plaat b) de administratieve lasten die erbij komen kijken zullen nog hoger worden dan de bezuiniging zelf.

Och, elke druppel is er weer één.
pi_129576432
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:53 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Als Schippers wilt bezuinigen schrapt ze alle zorg buiten Nederland. Waarom met zijn allen betalen voor zorg voor de minderheid die naar het buitenland kiest te gaan?
Kijk, dit is nou eens verstandig.
pi_129576449
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:53 schreef nikk het volgende:

[..]

Je maakt jezelf belachelijk.
Prima, maar daar komt je stelling wel feitelijk op neer. Maar, zoals ik al eerder zei, is dit een actie van Nederland en niet vanuit de EU.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129576469
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Och, elke druppel is er weer één.
Een druppel die je zelf uiteindelijk weer gaat dokken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129576518
quote:
[img]httphttp://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/11.gif://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op donderdag 1 augustus 2013 12:07 schreef Pizzakoppo het volgende:
:')
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:08 schreef Zienswijze het volgende:
Dus je baseert het op persoonlijke ervaringen en niet op (officiële) cijfers. Dan komt je stelling niet bepaald overtuigend over.
Waarom zouden alleen cijfers een geldig argument vormen? Dat is onzin. Mijn tante is slechts N=1, dat is waar, maar wat ik van haar hoor strookt met andere ervaringen en informatie in de krant. Bovendien zit er een bekende economische valkuil in het verhaal, namelijk slechts naar de kosten van een deel van de behandeling kijken (en daar dus op kiezen) in plaats van naar de totale kosten van de behandeling kijken. Als artsen in Nederland weer allerlei tests of foto's opnieuw doen/maken omdat ze niet op informatie van hun buitenlandse collegae willen varen dan drijft dat de totale kosten van de behandeling op. Dat strookt ook met het feit dat het ministerie een bezuiniging denkt te kunnen realiseren.
pi_129576522
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het verschil tussen publieke en private bestedingen. Daarbij ben je sowieso een domoor wanneer je op verre reizen gaat zonder reisverzekering.
pi_129576523
quote:

[..]

Precies.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129576549
quote:
Dat mag wellicht niet van de EU. Gokje.
pi_129576564
waarom mag ik mij niet verzekeren bij een andere verzekeraar binnen de EU? :(
dan heb je tenminste echte keus en marktwerking
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_129576570
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:56 schreef nikk het volgende:

[..]

Het verschil tussen publieke en private bestedingen. Daarbij ben je sowieso een domoor wanneer je op verre reizen gaat zonder reisverzekering.
Het komt uiteindelijk neer op een lastenverzwaring niet zozeer een bezuiniging. Nog afgezien van het feit dat de prijzen van een reisverzekering uiteraard ook de pan uit zullen gaan reizen. Ik ben namelijk verplicht verzekerd in Nederland, ook al zit ik er niet. Dubbele lasten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129576577
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een druppel die wordt betaald door de persoon die ervoor kiest om naar het buitenland te gaan. Alle anderen besparen zich de druppel.
pi_129576609
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:58 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Een druppel die wordt betaald door de persoon die ervoor kiest om naar het buitenland te gaan. Alle anderen besparen zich de druppel.
Neenee, hoho. Die zich slechts buiten Europa begeven. Wel even de arbitraire scheidslijn aanhouden he.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129576623
quote:
2s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:56 schreef Kowloon het volgende:

[..]

[..]

Waarom zouden alleen cijfers een geldig argument vormen? Dat is onzin. Mijn tante is slechts N=1, dat is waar, maar wat ik van haar hoor strookt met andere ervaringen en informatie in de krant. Bovendien zit er een bekende economische valkuil in het verhaal, namelijk slechts naar de kosten van een deel van de behandeling kijken (en daar dus op kiezen) in plaats van naar de totale kosten van de behandeling kijken. Als artsen in Nederland weer allerlei tests of foto's opnieuw doen/maken omdat ze niet op informatie van hun buitenlandse collegae willen varen dan drijft dat de totale kosten van de behandeling op. Dat strookt ook met het feit dat het ministerie een bezuiniging denkt te kunnen realiseren.
Je maakt weer dezelfde fout door het enkel over persoonlijke ervaringen te hebben. Het kan prima zijn dat een paar artsen extra kosten hebben moeten maken, maar zonder officiële cijfers kan ik daar geen conclusies uit trekken en derhalve niet met je stelling meegaan.
pi_129576633
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het komt uiteindelijk neer op een lastenverzwaring niet zozeer een bezuiniging. Nog afgezien van het feit dat de prijzen van een reisverzekering uiteraard ook de pan uit zullen gaan reizen. Ik ben namelijk verplicht verzekerd in Nederland, ook al zit ik er niet. Dubbele lasten.
Dan begrijp je niet wat een bezuiniging is.
pi_129576656
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Neenee, hoho. Die zich slechts buiten Europa begeven. Wel even de arbitraire scheidslijn aanhouden he.
Het blijft een druppel en je moet ergens een lijn trekken.
pi_129576671
quote:

[..]

Arbitrair. :')

Google even op EHIC ofzo. :')
pi_129576679
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:00 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is dit zeker niet in ieder geval. Ik verwijs je daarbij nogmaals naar de situatie v.w.b. enclaves of gedeelde grenzen met Europa. Ceuta en Melillia gaan in hun handjes knijpen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129576704
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:01 schreef Wokkel het volgende:

[..]

En dat had in mijn ogen Nederland moeten zijn. Dat noem je pas een bezuiniging.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129576726
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:00 schreef nikk het volgende:

[..]

Joh, ga toch lekker met Nederlands belastinggeld een derdewereldland als Polen steunen. Of wat dacht je van nog eens 500 miljard euro naar die geweldige EU van je over te maken?

Je maakt jezelf enkel belachelijk door te pleiten voor wel vergoeding van zorgkosten in derdewereldlanden als Roemenië en Bulgarije maar niet voor vergoeding van diezelfde zorgkosten in een derdewereldland als Tunesië.
pi_129576739
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:01 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Trek die grens dan om onze eigen landsgrenzen. Dan bespaar je pas kosten.
pi_129576763
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:03 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Joh, ga toch lekker met Nederlands belastinggeld een derdewereldland als Polen steunen. Of wat dacht je van nog eens 500 miljard euro naar die geweldige EU van je over te maken?

Je maakt jezelf enkel belachelijk door te pleiten voor wel vergoeding van zorgkosten in derdewereldlanden als Roemenië en Bulgarije maar niet voor vergoeding van diezelfde zorgkosten in een derdewereldland als Tunesië.
Gast. Ga terug naar de Telegraaf ofzo. Dat past meer bij jouw niveau. :')
pi_129576768
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is dit zeker niet in ieder geval. Ik verwijs je daarbij nogmaals naar de situatie v.w.b. enclaves of gedeelde grenzen met Europa. Ceuta en Melillia gaan in hun handjes knijpen.
Right. Ga jij vanuit Casablanca naar Ceuta als je een hartaanval krijgt?
pi_129576774
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:04 schreef nikk het volgende:

[..]

Gast. Ga terug naar de Telegraaf ofzo. Dat past meer bij jouw niveau. :')
Je bedoelt de Financial Times? Daar kan jij met je NRC'tje niet aan tippen.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:04:52 #199
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_129576777
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:58 schreef Leipo666 het volgende:
waarom mag ik mij niet verzekeren bij een andere verzekeraar binnen de EU? :(
dan heb je tenminste echte keus en marktwerking
Dat het nu niet mogelijk is, betekent niet dat het niet mag.
Een buitenlandse verzekeraar mag best in Nederland een verzekering aanbieden conform de Zorgverzekeringswet. Er is alleen geen verzekeraar die het doet, net zoals er niet of nauwelijks buitenlandse banken hypotheken verstrekken in Nederland.
pi_129576795
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:04 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Right. Ga jij vanuit Casablanca naar Ceuta als je een hartaanval krijgt?
Je weet waar het gros van de Marokkaanse Nederlanders zitten? En uiteraard dat is een uitzondering, maar dergelijke gevallen zullen ook niet de kostenpost vormen waar wij het hier over hebben.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129576808
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je weet waar het gros van de Marokkaanse Nederlanders zitten?
In de grote steden?

quote:
En uiteraard dat is een uitzondering, maar dergelijke gevallen zullen ook niet de kostenpost vormen waar wij het hier over hebben.
[

Welke gevallen dan wel?
pi_129576819
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:05 schreef Wokkel het volgende:

[..]

In de grote steden?
Langs de Marokkaanse 'costa's.'
Allah Al Watan Al Malik
pi_129576827
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:04 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je bedoelt de Financial Times? Daar kan jij met je NRC'tje niet aan tippen.
Je leest het, maar je past meer bij de PVV-Henk-en Ingrid-Telegraaf-kliek. Dit is geen verwijt, slechts een constatering.
pi_129576845
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:05 schreef Wokkel het volgende:

[..]

In de grote steden?

[..]

[

Welke gevallen dan wel?
Gebroken been, arm, voet, kneuzingen, sneetjes, diarree, hoofdpijn, mazelen, weet ik veel wat. Dat soort zaken. De dagelijkse ziektes. De 'reis' en toeristen-ziektes. Als je halfdood bent wordt je niet nog even naar Ceuta gereden nee.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129576855
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Gebroken been, arm, voet, kneuzingen, sneetjes, diarree, hoofdpijn, mazelen, weet ik veel wat. Dat soort zaken. De dagelijkse ziektes. De 'reis' en toeristen-ziektes.
Het gaat uitsluitend om spoedeisende noodzakelijke zorg, ik neem aan dat diarree of hoofdpijn daar in de regel niet onder valt.
pi_129576953
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:06 schreef nikk het volgende:

[..]

Je leest het, maar je past meer bij de PVV-Henk-en Ingrid-Telegraaf-kliek. Dit is geen verwijt, slechts een constatering.
Zo'n beetje alle geleerden uit de wereld hebben kritiek op de EU. Enkel degenen met een bord voor hun kop blijven die o zo geweldige EU en de euro steunen. Lees je bijvoorbeeld eens over the Optimum Currency Areas in. En de keiharde bezuinigingen onder druk van de EU zijn vast heel goed voor de Nederlandse economie ^O^. Geweldig, die EU!

Maar goed, dat is allemaal bijzaak. Wil je kosten besparen, dan kap je de vergoede zorg in zowel Roemenië, Tunesië als Bulgarije af. En niet een arbitrair lijntje door Europa trekken.
pi_129576956
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:07 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Het gaat uitsluitend om spoedeisende noodzakelijke zorg, ik neem aan dat diarree of hoofdpijn daar in de regel niet onder valt.
Hoezo? Ook niet-spoedeisende zorg kan gedeclareerd worden..
Allah Al Watan Al Malik
pi_129577002
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Aha, wist ik niet. Dat maakt het alleen maar absurder.
pi_129577192
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:11 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zo'n beetje alle geleerden uit de wereld hebben kritiek op de EU. Enkel degenen met een bord voor hun kop blijven die o zo geweldige EU en de euro steunen. Lees je bijvoorbeeld eens over the Optimum Currency Areas in. En de keiharde bezuinigingen onder druk van de EU zijn vast heel goed voor de Nederlandse economie ^O^. Geweldig, die EU!

Maar goed, dat is allemaal bijzaak. Wil je kosten besparen, dan kap je de vergoede zorg in zowel Roemenië, Tunesië als Bulgarije af. En niet een arbitrair lijntje door Europa trekken.
Gast, ik ben een euroscepticus.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:27:40 #210
66825 Reya
Fier Wallon
pi_129577377
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:03 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Joh, ga toch lekker met Nederlands belastinggeld een derdewereldland als Polen steunen.
Polen is een 'derdewereldland'? :?
pi_129577424
quote:
2s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:27 schreef Reya het volgende:

[..]

In vergelijking met India? Absoluut.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:30:06 #212
66825 Reya
Fier Wallon
pi_129577453
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:11 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Zo'n beetje alle geleerden uit de wereld hebben kritiek op de EU.
Wat zijn 'geleerden'? En hoe weet u zo goed hun positie aangaande de EU?
pi_129577457
quote:

[..]

Vergeleken met West-Europa wel.
pi_129577493
quote:

[..]

Het heeft, ondanks EU-subsidies, minder km snelweg dan Marokko swa. Wat is deze.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129577522
Niet om het een of ander, Zienwijze, maar er zijn ook zat 'geleerden' die wel degelijk positief zijn over de EU. Ja, er is kritiek over hoe de Unie de zaken momenteel aanpakt. Met name het feit dat de Europese leiders geen echte besluiten durven te nemen, wordt gekraakt. Ik heb daarentegen weinig stukken gelezen van 'geleerden' die pleiten voor het einde van de Unie. Men is wel voorstander van aanpassingen, maar dat lijkt mij dan ook een niet meer dan gezonde instelling.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:32:42 #216
66825 Reya
Fier Wallon
pi_129577523
quote:
2s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:30 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Vergeleken met West-Europa wel.
Sinds wanneer is 'derdewereldland' een maat? In courant taalgebruik lijkt het me duiden op een specifiek aantal landen die specifieke problemen kennen (hongersnoden, gewapende conflicten, vluchtelingenproblematiek).
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:33:19 #217
66825 Reya
Fier Wallon
pi_129577545
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het heeft, ondanks EU-subsidies, minder km snelweg dan Marokko swa. Wat is deze.
Verschil is wel dat op snelwegen in Polen ezels niet toegestaan zijn als vervoermiddel;
pi_129577549
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:20 schreef nikk het volgende:

[..]

Gast, ik ben een euroscepticus.
Maar, nikk, waarom neem je het dan op voor Schippers? Het is toch absurd dat ze zo'n arbitraire scheidslijn trekt en het dan ook nog op kostenbesparing gooit?

Wil je het echt op kostenbesparing gooien, dan dien je te kijken naar hoe je de vergoeding op buitenlandse zorg verdeelt, dus welke landen en behandelingen wel en niet vergoeden. Dat gaat veel verder dan het louter op een lijntje om Europa heen gooien.....

En hoeveel "bespaart" ze nu, 60 miljoen? Als je het onderzoek dieper uitgraaft, bovengenoemde criteria in acht neemt, kan je wellicht veel meer besparen. En dit meer besparen komt de Nederlandse burgers in crisistijd enkel ten goede.
pi_129577581
quote:
6s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:33 schreef Reya het volgende:

[..]

Verschil is wel dat op snelwegen in Polen ezels niet toegestaan zijn als vervoermiddel;
Dronken paarden daarentegen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129577677
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:32 schreef KoosVogels het volgende:
Niet om het een of ander, Zienwijze, maar er zijn ook zat 'geleerden' die wel degelijk positief zijn over de EU. Ja, er is kritiek over hoe de Unie de zaken momenteel aanpakt. Met name het feit dat de Europese leiders geen echte besluiten durven te nemen, wordt gekraakt. Ik heb daarentegen weinig stukken gelezen van 'geleerden' die pleiten voor het einde van de Unie. Men is wel voorstander van aanpassingen, maar dat lijkt mij dan ook een niet meer dan gezonde instelling.
Uit zowat de hele wereld komt kritiek op het Europese bezuinigingsbeleid, dat het klein beetje herstel meteen teniet wordt gedaan.

Ik heb het ook niet over het einde van de EU gehad (daar ben ik ook geen voorstander van), maar wel over een bezinning omtrent de huidige gang van zaken binnen de EU.

Dat Schippers dan als haar territorium de EU-grenzen neemt om zorgkosten wel en niet te vergoeden, is niet slim. Zou andere criteria hanteren omtrent het vergoeden van buitenlandse zorg, dan kan ze wellicht veel meer kunnen besparen, wat de Nederlandse burger enkel ten goede komt.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:40:39 #221
66825 Reya
Fier Wallon
pi_129577742
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:37 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Uit zowat de hele wereld komt kritiek op het Europese bezuinigingsbeleid, dat het klein beetje herstel meteen teniet wordt gedaan.

Ik heb het ook niet over het einde van de EU gehad (daar ben ik ook geen voorstander van), maar wel over een bezinning omtrent de huidige gang van zaken binnen de EU.

Dat Schippers dan als haar territorium de EU-grenzen neemt om zorgkosten wel en niet te vergoeden, is niet slim. Zou andere criteria hanteren omtrent het vergoeden van buitenlandse zorg, dan kan ze wellicht veel meer kunnen besparen, wat de Nederlandse burger enkel ten goede komt.
Iik begrijp sowieso niet waarom ze zich op dergelijk klein bier richt. Als patiënten bijvoorbeeld met zijn drieën één bed zouden delen, zou dat leiden tot een enorme besparing.
pi_129577782
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:37 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Jij bent voorstander van het Amerikaanse stimuleringsbeleid?
pi_129578151
quote:

[..]

Wat is er arbitrair om de EU als scheidslijn aan te houden?
De EU is 1 blok waarin de regels en rechten van burgers zoveel mogelijk geharmoniseerd worden/zijn.

1 van die rechten is medische bijstand. Daarom hoef je als EU burger ook niet in andere EU landen voor zorg te betalen.

Turkije en Marokko zijn geen lid van de EU, ergo ze behoren tot de rest van de wereld samen met een hoop andere landen.

Ik ben het er mee eens dat het een besparing van niets is maar de lijn is vrij zuiver getrokken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_129578212
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, maar of ze dan ook uitbetalen...

Criteria voor vergoeding van zorg in het buitenland zijn dat het noodhulp is voor klachten die ongepland zijn, en dermate ernstig dat er niet gewacht kan worden totdat je terug in NL bent.

Zware aanhoudende diarree kan hier best onder vallen (dat kan dodelijk zijn als je het niet behandelt), een hoofdpijntje waarschijnlijk niet. En een borstverkleining omdat je ontzettend last van je rug hebt zeker niet.
pi_129578313
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:56 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja, maar of ze dan ook uitbetalen...

Criteria voor vergoeding van zorg in het buitenland zijn dat het noodhulp is voor klachten die ongepland zijn, en dermate ernstig dat er niet gewacht kan worden totdat je terug in NL bent.

Zware aanhoudende diarree kan hier best onder vallen (dat kan dodelijk zijn als je het niet behandelt), een hoofdpijntje waarschijnlijk niet. En een borstverkleining omdat je ontzettend last van je rug hebt zeker niet.
De meeste zorgverzekeraars vergoeden (naar mijn weten) ook gewoon niet-spoedeisende hulp (en de daarbij voorgeschreven medicatie). Uiteraard eerst van je eigen risico. Voor sommige landen heb je ook helemaal geen toestemming van de verzekeraar nodig.

http://www.vgz.nl/vergoedingen/buitenland/eu-eer-landen

quote:
Spoedeisend of niet-spoedeisend

Voor medische hulp in het buitenland maken we onderscheid tussen spoedeisende en niet-spoedeisende zorg:

Spoedeisende zorg: Dit is onverwachte medische zorg tijdens uw tijdelijke verblijf in het buitenland. De behandeling kan niet wachten totdat u terug bent in Nederland. U hoeft in de meeste gevallen geen kosten voor te schieten.
Niet-spoedeisende zorg: Dit is zorg waarvan u al langer weet dat u die moet ondergaan. Bijvoorbeeld een bezoek aan een polikliniek of een ingreep. De kosten voor niet-spoedeisende zorg betaalt u zelf en declareert u daarna bij VGZ.
Vergoedingen medische zorg buitenland

Vergoeding uit de basisverzekering

Volledige vergoeding voor spoedeisende zorg tijdens uw vakantie of tijdelijke verblijf in het buitenland op basis van Nederlandse marktconforme tarieven.
Volledige vergoeding voor niet-spoedeisende zorg in het buitenland (na toestemming van VGZ), op basis van Nederlandse marktconforme tarieven.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mutant01 op 01-08-2013 14:06:53 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_129578323
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:33 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar, nikk, waarom neem je het dan op voor Schippers? Het is toch absurd dat ze zo'n arbitraire scheidslijn trekt en het dan ook nog op kostenbesparing gooit?
Omdat het geen arbitraire scheidslijn is. Dat ik euroscepticus ben betekent niet dat de realiteit er niet meer toe doet...

quote:
Wil je het echt op kostenbesparing gooien, dan dien je te kijken naar hoe je de vergoeding op buitenlandse zorg verdeelt, dus welke landen en behandelingen wel en niet vergoeden. Dat gaat veel verder dan het louter op een lijntje om Europa heen gooien.....

En hoeveel "bespaart" ze nu, 60 miljoen? Als je het onderzoek dieper uitgraaft, bovengenoemde criteria in acht neemt, kan je wellicht veel meer besparen. En dit meer besparen komt de Nederlandse burgers in crisistijd enkel ten goede.
Mogelijk. Maar het ministerie (en de rekenkamers) denken daar dus anders over. Daarbij is het doel van de minister niet een besparing voor de burger te realiseren, maar voor op de (rijks)begroting.

[ Bericht 2% gewijzigd door nikk op 01-08-2013 14:11:15 ]
pi_129578513
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Turkije en Marokko zijn geen lid van de EU, ergo ze behoren tot de rest van de wereld samen met een hoop andere landen.
Nee, daar zijn dus afspraken mee gemaakt. Dat men die afspraken wil wijzigen is een tweede. Maar de claim, ze zijn geen lid van de EU dus.... gaat niet op.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129578583
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, daar zijn dus afspraken mee gemaakt. Dat men die afspraken wil wijzigen is een tweede. Maar de claim, ze zijn geen lid van de EU dus.... gaat niet op.
Dat gaat wel op want ondanks afspraken zijn ze geen lid van de EU.
Er zullen vast ook afspraken zijn gemaakt met China. Maar dat maakt het nog geen EU.
pi_129578624
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat gaat wel op want ondanks afspraken zijn ze geen lid van de EU.
Er zullen vast ook afspraken zijn gemaakt met China. Maar dat maakt het nog geen EU.
China is geen verdragsland. En dat ze geen lid zijn van de EU, maakt niet dat je zomaar eventjes eenzijdig allerlei verdragen kan gaan aanpassen. Het is geen Monopoly.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129578636
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

China is geen verdragsland. En dat ze geen lid zijn van de EU, maakt niet dat je zomaar eventjes eenzijdig allerlei verdragen kan gaan aanpassen. Het is geen Monopoly.
We zullen zien.
pi_129578688
quote:
10s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:11 schreef nikk het volgende:

[..]

We zullen zien.
Oe, is dat een dreigement?
Allah Al Watan Al Malik
pi_129578698
quote:

[..]

Dat verdrag kent vast wel opzeggingsgronden :)
pi_129578719
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:13 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dat verdrag kent vast wel opzeggingsgronden :)
Vast en zeker. Welke dat zijn is weer een tweede.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129578729
quote:

[..]

Zolang ze weinig bijdragen en veel kosten kan dat wel. Zelfde met de aanpak van kinderbijslag en andere zaken. Wat betreft AOW heb je gelijk.
pi_129578789
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Zolang ze weinig bijdragen en veel kosten kan dat wel. Zelfde met de aanpak van kinderbijslag en andere zaken. Wat betreft AOW heb je gelijk.
Waar heb jij het over? Dat zit niet allemaal onder één verdrag. Het ene verdrag is het andere niet. Verder geldt dat zorg geld kost inderdaad, dat heb je heel goed gezien. Vandaar de trek naar Melillia en Ceuta.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129578816
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waar heb jij het over? Dat zit niet allemaal onder één verdrag. Het ene verdrag is het andere niet. Verder geldt dat zorg geld kost inderdaad, dat heb je heel goed gezien.
Dat zeg ik toch niet. Ik wijs alleen aan dat die verdragen ook eenzijdig zijn gestopt.
pi_129578829
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet. Ik wijs alleen aan dat die verdragen ook eenzijdig zijn gestopt.
Die verdragen zijn niet eenzijdig gestopt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129578844
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die verdragen zijn niet eenzijdig gestopt.
Volgens mij was er nogal wat gesputter en gedreig toen het gebeurde.
pi_129578875
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 14:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Volgens mij was er nogal wat gesputter en gedreig toen het gebeurde.
Lodewijk liet een scheetje - en van dreiging was overigens geen sprake. Gesputter uiteraard wel, dat is ook logisch. Overigens ontvangen kinderen die na 2002 zijn geboren sowieso al geen kinderbijslag, naar mijn weten (als ze in het buitenland zitten). Het was een uitstervende zaak.
Allah Al Watan Al Malik
pi_129581395
Dieven zijn het meer niet. Dan wil ik ook geen premie betalen voor de periode die ik in het buitenland verblijf.
pi_129581506
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 15:37 schreef Chadi het volgende:
Dieven zijn het meer niet. Dan wil ik ook geen premie betalen voor de periode die ik in het buitenland verblijf.
Vraag jij je huurbaas ook de huur terug voor de tijd dat je op vakantie was? Of vraag je je afvalstoffenheffing terug als je een keertje geen vuilniszak buiten zet?
pi_129581601
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 15:40 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Vraag jij je huurbaas ook de huur terug voor de tijd dat je op vakantie was? Of vraag je je afvalstoffenheffing terug als je een keertje geen vuilniszak buiten zet?
vergelijking van lik me gat. Dit gaat om het verzekeren. Je kan ieder andere verzekering schorsen voor een periode. Waarom niet deze als je er toch geen gebruik van kan en mag maken?
pi_129581759
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 15:40 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Als ik voor langere tijd naar het buitenland ga zeg ik inderdaad mijn huur op ja. Ik heb geprobeerd om ook mijn zorgverzekering op te zeggen maar daarvoor moet je zowat afstand doen van je staatsburgerschap.
pi_129582297
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 15:44 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dit gaat om het verzekeren. Je kan ieder andere verzekering schorsen voor een periode.
Feitelijk onjuist.
pi_129582901
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 15:44 schreef Chadi het volgende:

[..]

vergelijking van lik me gat. Dit gaat om het verzekeren. Je kan ieder andere verzekering schorsen voor een periode. Waarom niet deze als je er toch geen gebruik van kan en mag maken?
So not true. Je kan vaak al niet eens je sportschool abo stopzetten voor je vakantie, laat staan je verzekeringen.

quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 15:50 schreef Farenji het volgende:

[..]

Als ik voor langere tijd naar het buitenland ga zeg ik inderdaad mijn huur op ja. Ik heb geprobeerd om ook mijn zorgverzekering op te zeggen maar daarvoor moet je zowat afstand doen van je staatsburgerschap.
Wat is langere tijd? Als je je uitschrijft uit het GBA ben je ook niet meer verzekeringsplichtig.
pi_129583174
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 16:26 schreef Wokkel het volgende:

Wat is langere tijd? Als je je uitschrijft uit het GBA ben je ook niet meer verzekeringsplichtig.
Als je je uitschrijft uit het GBA word je in feite uitgeschreven als Nederlander en moet je als je terugkomt een inburgeringsexamen doen, en heb je grote kans dat je een flinke belastingaanslag voor je kiezen krijgt, voor het geschatte geld dat je volgens de BD in het buitenland verdiend zou hebben. :')
pi_129583371
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 16:36 schreef Farenji het volgende:

[..]

Als je je uitschrijft uit het GBA word je in feite uitgeschreven als Nederlander en moet je als je terugkomt een inburgeringsexamen doen, en heb je grote kans dat je een flinke belastingaanslag voor je kiezen krijgt, voor het geschatte geld dat je volgens de BD in het buitenland verdiend zou hebben. :')
Dubbel onzin, waar haal je het vandaan?
pi_129583387
quote:
Onzin, je hoeft niet buiten Europa te reizen en lang niet iedereen doet dat.
PWBF
pi_129583921
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 16:43 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dubbel onzin, waar haal je het vandaan?
Dat eerste vertelde de medewerker van het gemeenteloket waar ik was om een postadres aan te vragen (wat ik maar niet heb gedaan omdat je dan blijkbaar ook automatisch uitgeschreven wordt als je langer dan 6 maanden wegblijft). En dat van het inburgeringsexamen en belastingaanslag heb ik van meerdere mensen gehoord die voor langere tijd (1+ jaar) uit NL weg zijn gegaan, en zich wel hebben uitgeschreven. Zelf bleef ik korter weg en heb ik me maar bij mijn ouders laten inschrijven, en de zorgverzekering dus ook aangehouden.
pi_129588127
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 13:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij bent voorstander van het Amerikaanse stimuleringsbeleid?
Dat behoort zeker tot een van de mogelijkheden. Amerika is nagenoeg uit de recessie. De economie groet met 2 tot 2,5%, de huizenprijzen stijgen weer en de werkloosheid is gedaald tot een niveau lager dan dat van Nederland.
pi_129588292
Straks ook binnen Europa
  donderdag 1 augustus 2013 @ 19:49:30 #252
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_129588303
Goeie maatregel. Eigenlijk is het zelfs vreemd dat dit niet eerder in het aanvullende pakket gestopt is.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 19:50:25 #253
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_129588329
quote:
Volgens de NOS verlopen de gesprekken daarover echter moeizaam, de landen verzetten zich omdat ze geen versobering van de regeling willen. Elk jaar wordt er voor ongeveer tien miljoen euro aan zorg in Turkije vergoed, de helft zoveel in Marokko
Goh wat vreemd dat ze niet akkoord gaan met minder geld krijgen... :{
  donderdag 1 augustus 2013 @ 22:46:50 #254
3542 Gia
User under construction
pi_129594526
quote:
14s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 19:49 schreef beantherio het volgende:
Goeie maatregel. Eigenlijk is het zelfs vreemd dat dit niet eerder in het aanvullende pakket gestopt is.
Vind ik ook. Daarbij kun je je ook verzekeren met een reisverzekering.
Die betalen alleen niet uit als je opzettelijk voor een bepaalde behandeling naar het buitenland reist. As far as I know.
pi_129594554
gewoon mensen eindelijk stoppen verplichten dingen te kopen.
Communisme hier :r
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  donderdag 1 augustus 2013 @ 22:53:00 #256
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129594764
Je kunt je er toch apart voor verzekeren, indien gewenst.

Bovendien is er enorm veel fraude met dit soort verzekeringen buiten Europa. Dat wordt nu door iedereen betaald, ook door mensen die nooit buiten Europa komen. Dat is niet eerlijk.
The End Times are wild
pi_129602533
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:53 schreef LXIV het volgende:

Bovendien is er enorm veel fraude met dit soort verzekeringen buiten Europa. Dat wordt nu door iedereen betaald, ook door mensen die nooit buiten Europa komen. Dat is niet eerlijk.
solidariteit IS niet eerlijk

ik betaal voor andermans kinderen
ik betaal als jonge god O-) voor ouderenzorg
etc...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_129602562
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 22:53 schreef LXIV het volgende:
Je kunt je er toch apart voor verzekeren, indien gewenst.

Is het dan eerlijker als ik voor fraude in Roemenië betaal? Oké, dan weten we dat ook weer. Zo niet, haal dan fraude niet aan als argument.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 08:11:13 #259
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129602576
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 08:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Is het dan eerlijker als ik voor fraude in Roemenië betaal? Oké, dan weten we dat ook weer. Zo niet, haal dan fraude niet aan als argument.
Nee, natuurlijk niet. Maar Roemenië maakt nu eenmaal deel uit van de (door mij ook ongewenste) Europese Unie.
The End Times are wild
pi_129602590
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 08:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Maar Roemenië maakt nu eenmaal deel uit van de (door mij ook ongewenste) Europese Unie.
Ja, dat is een bijzonder slecht argument. Dan moet men (want niet alleen jij doet het, de staat ook) fraude niet als argument gebruiken bij de invoering van dit soort regelgeving. Dan had men dit ook vanuit Europees verband moeten regelen. En dat laatste dat doet Schippers niet. Derhalve betaal jij nu net zo goed hard mee aan de fraude in Roemenie, Hongarije en Griekenland. Van eerlijkheid is geen sprake. Ook nu niet.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 08:14:55 #261
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129602619
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 08:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, dat is een bijzonder slecht argument. Dan moet men (want niet alleen jij doet het, de staat ook) fraude niet als argument gebruiken bij de invoering van dit soort regelgeving. Dan had men dit ook vanuit Europees verband moeten regelen. En dat laatste dat doet Schippers niet. Derhalve betaal jij nu net zo goed hard mee aan de fraude in Roemenie, Hongarije en Griekenland. Van eerlijkheid is geen sprake. Ook nu niet.
Je hebt wel een goed punt hoor!
Misschien ben ik fraude vanuit Roemenië, Hongarije en Griekenland teveel als een onvermijdelijk 'fact of life' gaan zien, zodat ik nog niet eens over het ontlopen daarvan meer nadenk.
The End Times are wild
pi_129609249
Maak van het basispakket gewoon écht een basispakket. Relatief kleine zaken als een bril, hoortoestellen, kleine ingrepen etc. kunnen mensen prima zelf betalen, daar heb je geen verzekering voor nodig en al helemaal geen basisverzekering (gelukkig zijn zaken als een bril, de pil en rollators er grotendeels al uitgehaald). Ook voor luxe als opnames in het buitenland kun je best een extra reisverzekering afsluiten, dat hoeft niet in het basispakket opgenomen te worden. Alleen voor levensbedreigende zaken zou er een basisverzekering moeten zijn, wie meer wil kan bijverzekeren.
pi_129609317
Kan ik mijn premie voor de tijd die ik niet in Nederland verblijf dan ook terugvragen?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_129628418
quote:
Dat zou volgens het oude systeem (ziekenfonds) een goede opmerking zijn.. Alhoewel niet helemaal ook bedenk ik mij net, het zal je gebeuren dat je broer die vroeger is geemigreerd is komen te overlijden en jij gaat naar de begrafenis in Australie en precies daar gebeurt er iets waardoor je daar behandelt moet worden.. Kortom, eigenlijk slaat je opmerking ook nergens op.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_129629648
quote:
8s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:01 schreef Farenji het volgende:
De winst van de zorgverzekeraars is de laatste tijd meerdere keren over de kop gegaan. Fokking miljardenwinsten hebben we het over; VGZ meldde laatst bijvoorbeeld dat ze *zes keer zoveel winst* hadden gemaakt als in het vorige jaar. Dan kan je toch niet meer gaan huilen over "alsmaal stijgende zorguitgaven", en alweer gaan snijden in basiszorg en met lastenverzwaringen komen?

Dit idd. Als er zoveel winst wordt gemaakt, dan kan dat wel wat afgeroomd worden. De stijging zit dan op zijn minst gedeeltelijk in de stijging van de winst en niet in de stijging van de feitelijk kosten.
Marktwerking zou het toch efficiënter en goedkoper moeten maken? Vooralsnog blijkt dat niet erg in de gezondheidszorg (wat nogal logisch is, want gezondheid is geen product zoals een TV waarvoor je even lekker prijstechnisch gaat shoppen. Als je been gebroken is, wil je gewoon naar het ziekenhuis).
pi_129629711
Goed plan, als je voldoende middelen hebt om buiten Europa te reizen moet die paar euro per maand voor een aanvullende verzekering er ook nog wel van af kunnen. :)
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 22:01:18 #267
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_129629829
Vraag mij af of je dit deel uit kunt laten maken van een doorlopende reisverzekering.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  † In Memoriam † vrijdag 2 augustus 2013 @ 22:29:29 #268
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129631024
http://www.nu.nl/economie(...)4-miljard-winst.html

Dus er moet 60 miljoen op de zorg bespaard worden terwijl de zorgverzekeraars vorig jaar 1,4 miljard winst maakten ? Volgens mij zie ik een logischere oplossing ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_129632167
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:29 schreef 2cv het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)4-miljard-winst.html

Dus er moet 60 miljoen op de zorg bespaard worden terwijl de zorgverzekeraars vorig jaar 1,4 miljard winst maakten ? Volgens mij zie ik een logischere oplossing ...
Ja, dat sowieso. Maar alle beetjes helpen.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 23:03:07 #270
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_129632310
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:01 schreef Cheiron het volgende:
Vraag mij af of je dit deel uit kunt laten maken van een doorlopende reisverzekering.
Waarom niet?
  † In Memoriam † vrijdag 2 augustus 2013 @ 23:08:18 #271
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129632506
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 22:59 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ja, dat sowieso. Maar alle beetjes helpen.
Begin dan eerst met het grootste beetje in plaats van de burger weer uit te knijpen.
pi_129632747
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 23:08 schreef 2cv het volgende:

[..]

Begin dan eerst met het grootste beetje in plaats van de burger weer uit te knijpen.
Dat zou beter zijn, maar dit is makkelijker te realiseren waarschijnlijk. Bij het uitknijpen denk ik aan het uitwringen tot op de laatste cent. Dat gaat op voor maatregelen voor mensen die zeer weinig geld hebben. Dat gaat voor deze maatregel niet op vind ik. Mensen die echt weinig geld hebben, hebben ook geen geld om buiten Europa te reizen.

Deze maatregel raakt dus niet de armsten, en dat voor een VVD minister. :)
  † In Memoriam † vrijdag 2 augustus 2013 @ 23:14:59 #273
25682 2cv
Niet subtiel
pi_129632826
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 23:13 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat zou beter zijn, maar dit is makkelijker te realiseren waarschijnlijk. Bij het uitknijpen denk ik aan het uitwringen tot op de laatste cent. Dat gaat op voor maatregelen voor mensen die zeer weinig geld hebben. Dat gaat voor deze maatregel niet op vind ik. Mensen die echt weinig geld hebben, hebben ook geen geld om buiten Europa te reizen.

Deze maatregel raakt dus niet de armsten, en dat voor een VVD minister. :)
Je hebt een punt. Dan kan die 1,4 miljard mooi terug naar diegenen die moeite hebben met het betalen van de zorgverzekering ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')