Omdat het geen arbitraire scheidslijn is. Dat ik euroscepticus ben betekent niet dat de realiteit er niet meer toe doet...quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Maar, nikk, waarom neem je het dan op voor Schippers? Het is toch absurd dat ze zo'n arbitraire scheidslijn trekt en het dan ook nog op kostenbesparing gooit?
Mogelijk. Maar het ministerie (en de rekenkamers) denken daar dus anders over. Daarbij is het doel van de minister niet een besparing voor de burger te realiseren, maar voor op de (rijks)begroting.quote:Wil je het echt op kostenbesparing gooien, dan dien je te kijken naar hoe je de vergoeding op buitenlandse zorg verdeelt, dus welke landen en behandelingen wel en niet vergoeden. Dat gaat veel verder dan het louter op een lijntje om Europa heen gooien.....
En hoeveel "bespaart" ze nu, 60 miljoen? Als je het onderzoek dieper uitgraaft, bovengenoemde criteria in acht neemt, kan je wellicht veel meer besparen. En dit meer besparen komt de Nederlandse burgers in crisistijd enkel ten goede.
Nee, daar zijn dus afspraken mee gemaakt. Dat men die afspraken wil wijzigen is een tweede. Maar de claim, ze zijn geen lid van de EU dus.... gaat niet op.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Turkije en Marokko zijn geen lid van de EU, ergo ze behoren tot de rest van de wereld samen met een hoop andere landen.
Dat gaat wel op want ondanks afspraken zijn ze geen lid van de EU.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 14:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, daar zijn dus afspraken mee gemaakt. Dat men die afspraken wil wijzigen is een tweede. Maar de claim, ze zijn geen lid van de EU dus.... gaat niet op.
China is geen verdragsland. En dat ze geen lid zijn van de EU, maakt niet dat je zomaar eventjes eenzijdig allerlei verdragen kan gaan aanpassen. Het is geen Monopoly.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 14:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat gaat wel op want ondanks afspraken zijn ze geen lid van de EU.
Er zullen vast ook afspraken zijn gemaakt met China. Maar dat maakt het nog geen EU.
We zullen zien.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 14:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
China is geen verdragsland. En dat ze geen lid zijn van de EU, maakt niet dat je zomaar eventjes eenzijdig allerlei verdragen kan gaan aanpassen. Het is geen Monopoly.
Dat verdrag kent vast wel opzeggingsgrondenquote:Op donderdag 1 augustus 2013 14:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
China is geen verdragsland. En dat ze geen lid zijn van de EU, maakt niet dat je zomaar eventjes eenzijdig allerlei verdragen kan gaan aanpassen. Het is geen Monopoly.
Vast en zeker. Welke dat zijn is weer een tweede.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 14:13 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat verdrag kent vast wel opzeggingsgronden
Zolang ze weinig bijdragen en veel kosten kan dat wel. Zelfde met de aanpak van kinderbijslag en andere zaken. Wat betreft AOW heb je gelijk.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 14:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waar heb jij het over? Dat zit niet allemaal onder één verdrag. Het ene verdrag is het andere niet. Verder geldt dat zorg geld kost inderdaad, dat heb je heel goed gezien. Vandaar de trek naar Melillia en Ceuta.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 14:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zolang ze weinig bijdragen en veel kosten kan dat wel. Zelfde met de aanpak van kinderbijslag en andere zaken. Wat betreft AOW heb je gelijk.
Dat zeg ik toch niet. Ik wijs alleen aan dat die verdragen ook eenzijdig zijn gestopt.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 14:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waar heb jij het over? Dat zit niet allemaal onder één verdrag. Het ene verdrag is het andere niet. Verder geldt dat zorg geld kost inderdaad, dat heb je heel goed gezien.
Die verdragen zijn niet eenzijdig gestopt.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 14:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet. Ik wijs alleen aan dat die verdragen ook eenzijdig zijn gestopt.
Volgens mij was er nogal wat gesputter en gedreig toen het gebeurde.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 14:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die verdragen zijn niet eenzijdig gestopt.
Lodewijk liet een scheetje - en van dreiging was overigens geen sprake. Gesputter uiteraard wel, dat is ook logisch. Overigens ontvangen kinderen die na 2002 zijn geboren sowieso al geen kinderbijslag, naar mijn weten (als ze in het buitenland zitten). Het was een uitstervende zaak.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 14:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Volgens mij was er nogal wat gesputter en gedreig toen het gebeurde.
Vraag jij je huurbaas ook de huur terug voor de tijd dat je op vakantie was? Of vraag je je afvalstoffenheffing terug als je een keertje geen vuilniszak buiten zet?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:37 schreef Chadi het volgende:
Dieven zijn het meer niet. Dan wil ik ook geen premie betalen voor de periode die ik in het buitenland verblijf.
vergelijking van lik me gat. Dit gaat om het verzekeren. Je kan ieder andere verzekering schorsen voor een periode. Waarom niet deze als je er toch geen gebruik van kan en mag maken?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:40 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Vraag jij je huurbaas ook de huur terug voor de tijd dat je op vakantie was? Of vraag je je afvalstoffenheffing terug als je een keertje geen vuilniszak buiten zet?
Als ik voor langere tijd naar het buitenland ga zeg ik inderdaad mijn huur op ja. Ik heb geprobeerd om ook mijn zorgverzekering op te zeggen maar daarvoor moet je zowat afstand doen van je staatsburgerschap.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:40 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Vraag jij je huurbaas ook de huur terug voor de tijd dat je op vakantie was? Of vraag je je afvalstoffenheffing terug als je een keertje geen vuilniszak buiten zet?
Feitelijk onjuist.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dit gaat om het verzekeren. Je kan ieder andere verzekering schorsen voor een periode.
So not true. Je kan vaak al niet eens je sportschool abo stopzetten voor je vakantie, laat staan je verzekeringen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
vergelijking van lik me gat. Dit gaat om het verzekeren. Je kan ieder andere verzekering schorsen voor een periode. Waarom niet deze als je er toch geen gebruik van kan en mag maken?
Wat is langere tijd? Als je je uitschrijft uit het GBA ben je ook niet meer verzekeringsplichtig.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:50 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als ik voor langere tijd naar het buitenland ga zeg ik inderdaad mijn huur op ja. Ik heb geprobeerd om ook mijn zorgverzekering op te zeggen maar daarvoor moet je zowat afstand doen van je staatsburgerschap.
Als je je uitschrijft uit het GBA word je in feite uitgeschreven als Nederlander en moet je als je terugkomt een inburgeringsexamen doen, en heb je grote kans dat je een flinke belastingaanslag voor je kiezen krijgt, voor het geschatte geld dat je volgens de BD in het buitenland verdiend zou hebben.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 16:26 schreef Wokkel het volgende:
Wat is langere tijd? Als je je uitschrijft uit het GBA ben je ook niet meer verzekeringsplichtig.
Dubbel onzin, waar haal je het vandaan?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 16:36 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als je je uitschrijft uit het GBA word je in feite uitgeschreven als Nederlander en moet je als je terugkomt een inburgeringsexamen doen, en heb je grote kans dat je een flinke belastingaanslag voor je kiezen krijgt, voor het geschatte geld dat je volgens de BD in het buitenland verdiend zou hebben.
Onzin, je hoeft niet buiten Europa te reizen en lang niet iedereen doet dat.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:27 schreef mvdejong het volgende:
En weer noemen ze het bezuinigen, maar is het dus gewoon stelen van de Nederlanders.
Dat eerste vertelde de medewerker van het gemeenteloket waar ik was om een postadres aan te vragen (wat ik maar niet heb gedaan omdat je dan blijkbaar ook automatisch uitgeschreven wordt als je langer dan 6 maanden wegblijft). En dat van het inburgeringsexamen en belastingaanslag heb ik van meerdere mensen gehoord die voor langere tijd (1+ jaar) uit NL weg zijn gegaan, en zich wel hebben uitgeschreven. Zelf bleef ik korter weg en heb ik me maar bij mijn ouders laten inschrijven, en de zorgverzekering dus ook aangehouden.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 16:43 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dubbel onzin, waar haal je het vandaan?
Dat behoort zeker tot een van de mogelijkheden. Amerika is nagenoeg uit de recessie. De economie groet met 2 tot 2,5%, de huizenprijzen stijgen weer en de werkloosheid is gedaald tot een niveau lager dan dat van Nederland.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij bent voorstander van het Amerikaanse stimuleringsbeleid?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |