Goh wat vreemd dat ze niet akkoord gaan met minder geld krijgen...quote:Volgens de NOS verlopen de gesprekken daarover echter moeizaam, de landen verzetten zich omdat ze geen versobering van de regeling willen. Elk jaar wordt er voor ongeveer tien miljoen euro aan zorg in Turkije vergoed, de helft zoveel in Marokko
Vind ik ook. Daarbij kun je je ook verzekeren met een reisverzekering.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 19:49 schreef beantherio het volgende:
Goeie maatregel. Eigenlijk is het zelfs vreemd dat dit niet eerder in het aanvullende pakket gestopt is.
solidariteit IS niet eerlijkquote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:53 schreef LXIV het volgende:
Bovendien is er enorm veel fraude met dit soort verzekeringen buiten Europa. Dat wordt nu door iedereen betaald, ook door mensen die nooit buiten Europa komen. Dat is niet eerlijk.
Is het dan eerlijker als ik voor fraude in Roemenië betaal? Oké, dan weten we dat ook weer. Zo niet, haal dan fraude niet aan als argument.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:53 schreef LXIV het volgende:
Je kunt je er toch apart voor verzekeren, indien gewenst.
Bovendien is er enorm veel fraude met dit soort verzekeringen buiten Europa. Dat wordt nu door iedereen betaald, ook door mensen die nooit buiten Europa komen. Dat is niet eerlijk.
Nee, natuurlijk niet. Maar Roemenië maakt nu eenmaal deel uit van de (door mij ook ongewenste) Europese Unie.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 08:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is het dan eerlijker als ik voor fraude in Roemenië betaal? Oké, dan weten we dat ook weer. Zo niet, haal dan fraude niet aan als argument.
Ja, dat is een bijzonder slecht argument. Dan moet men (want niet alleen jij doet het, de staat ook) fraude niet als argument gebruiken bij de invoering van dit soort regelgeving. Dan had men dit ook vanuit Europees verband moeten regelen. En dat laatste dat doet Schippers niet. Derhalve betaal jij nu net zo goed hard mee aan de fraude in Roemenie, Hongarije en Griekenland. Van eerlijkheid is geen sprake. Ook nu niet.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 08:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Maar Roemenië maakt nu eenmaal deel uit van de (door mij ook ongewenste) Europese Unie.
Je hebt wel een goed punt hoor!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 08:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, dat is een bijzonder slecht argument. Dan moet men (want niet alleen jij doet het, de staat ook) fraude niet als argument gebruiken bij de invoering van dit soort regelgeving. Dan had men dit ook vanuit Europees verband moeten regelen. En dat laatste dat doet Schippers niet. Derhalve betaal jij nu net zo goed hard mee aan de fraude in Roemenie, Hongarije en Griekenland. Van eerlijkheid is geen sprake. Ook nu niet.
Dat zou volgens het oude systeem (ziekenfonds) een goede opmerking zijn.. Alhoewel niet helemaal ook bedenk ik mij net, het zal je gebeuren dat je broer die vroeger is geemigreerd is komen te overlijden en jij gaat naar de begrafenis in Australie en precies daar gebeurt er iets waardoor je daar behandelt moet worden.. Kortom, eigenlijk slaat je opmerking ook nergens op.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:20 schreef Elfletterig het volgende:
Lijkt me een prima bezuinigingsvoorstel. Wie verre reizen kan betalen, kan zich ook wel extra voor zorg verzekeren.
Dit idd. Als er zoveel winst wordt gemaakt, dan kan dat wel wat afgeroomd worden. De stijging zit dan op zijn minst gedeeltelijk in de stijging van de winst en niet in de stijging van de feitelijk kosten.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:01 schreef Farenji het volgende:
De winst van de zorgverzekeraars is de laatste tijd meerdere keren over de kop gegaan. Fokking miljardenwinsten hebben we het over; VGZ meldde laatst bijvoorbeeld dat ze *zes keer zoveel winst* hadden gemaakt als in het vorige jaar. Dan kan je toch niet meer gaan huilen over "alsmaal stijgende zorguitgaven", en alweer gaan snijden in basiszorg en met lastenverzwaringen komen?
Ja, dat sowieso. Maar alle beetjes helpen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:29 schreef 2cv het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)4-miljard-winst.html
Dus er moet 60 miljoen op de zorg bespaard worden terwijl de zorgverzekeraars vorig jaar 1,4 miljard winst maakten ? Volgens mij zie ik een logischere oplossing ...
Waarom niet?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:01 schreef Cheiron het volgende:
Vraag mij af of je dit deel uit kunt laten maken van een doorlopende reisverzekering.
Begin dan eerst met het grootste beetje in plaats van de burger weer uit te knijpen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 22:59 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ja, dat sowieso. Maar alle beetjes helpen.
Dat zou beter zijn, maar dit is makkelijker te realiseren waarschijnlijk. Bij het uitknijpen denk ik aan het uitwringen tot op de laatste cent. Dat gaat op voor maatregelen voor mensen die zeer weinig geld hebben. Dat gaat voor deze maatregel niet op vind ik. Mensen die echt weinig geld hebben, hebben ook geen geld om buiten Europa te reizen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:08 schreef 2cv het volgende:
[..]
Begin dan eerst met het grootste beetje in plaats van de burger weer uit te knijpen.
Je hebt een punt. Dan kan die 1,4 miljard mooi terug naar diegenen die moeite hebben met het betalen van de zorgverzekeringquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:13 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat zou beter zijn, maar dit is makkelijker te realiseren waarschijnlijk. Bij het uitknijpen denk ik aan het uitwringen tot op de laatste cent. Dat gaat op voor maatregelen voor mensen die zeer weinig geld hebben. Dat gaat voor deze maatregel niet op vind ik. Mensen die echt weinig geld hebben, hebben ook geen geld om buiten Europa te reizen.
Deze maatregel raakt dus niet de armsten, en dat voor een VVD minister.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |