Och, elke druppel is er weer één.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nog los van dit allemaal we praten hier over een bezuiniging van hooguit 60 miljoen op een totaalplaatje van 1,5 miljard. a) druppel op een gloeiende plaat b) de administratieve lasten die erbij komen kijken zullen nog hoger worden dan de bezuiniging zelf.
Heerlijk dit soort halve maatregelen. En maar toejuichen!
Kijk, dit is nou eens verstandig.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:53 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als Schippers wilt bezuinigen schrapt ze alle zorg buiten Nederland. Waarom met zijn allen betalen voor zorg voor de minderheid die naar het buitenland kiest te gaan?
Prima, maar daar komt je stelling wel feitelijk op neer. Maar, zoals ik al eerder zei, is dit een actie van Nederland en niet vanuit de EU.quote:
quote:[img]httphttp://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/11.gif://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op donderdag 1 augustus 2013 12:07 schreef Pizzakoppo het volgende:
Waarom zouden alleen cijfers een geldig argument vormen? Dat is onzin. Mijn tante is slechts N=1, dat is waar, maar wat ik van haar hoor strookt met andere ervaringen en informatie in de krant. Bovendien zit er een bekende economische valkuil in het verhaal, namelijk slechts naar de kosten van een deel van de behandeling kijken (en daar dus op kiezen) in plaats van naar de totale kosten van de behandeling kijken. Als artsen in Nederland weer allerlei tests of foto's opnieuw doen/maken omdat ze niet op informatie van hun buitenlandse collegae willen varen dan drijft dat de totale kosten van de behandeling op. Dat strookt ook met het feit dat het ministerie een bezuiniging denkt te kunnen realiseren.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:08 schreef Zienswijze het volgende:
Dus je baseert het op persoonlijke ervaringen en niet op (officiële) cijfers. Dan komt je stelling niet bepaald overtuigend over.
Het verschil tussen publieke en private bestedingen. Daarbij ben je sowieso een domoor wanneer je op verre reizen gaat zonder reisverzekering.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een druppel die je zelf uiteindelijk weer gaat dokken.
Precies.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:53 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als Schippers wilt bezuinigen schrapt ze alle zorg buiten Nederland. Waarom met zijn allen betalen voor zorg voor de minderheid die naar het buitenland kiest te gaan?
Dat mag wellicht niet van de EU. Gokje.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:53 schreef Wokkel het volgende:
Het komt uiteindelijk neer op een lastenverzwaring niet zozeer een bezuiniging. Nog afgezien van het feit dat de prijzen van een reisverzekering uiteraard ook de pan uit zullen gaan reizen. Ik ben namelijk verplicht verzekerd in Nederland, ook al zit ik er niet. Dubbele lasten.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:56 schreef nikk het volgende:
[..]
Het verschil tussen publieke en private bestedingen. Daarbij ben je sowieso een domoor wanneer je op verre reizen gaat zonder reisverzekering.
Een druppel die wordt betaald door de persoon die ervoor kiest om naar het buitenland te gaan. Alle anderen besparen zich de druppel.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een druppel die je zelf uiteindelijk weer gaat dokken.
Neenee, hoho. Die zich slechts buiten Europa begeven. Wel even de arbitraire scheidslijn aanhouden he.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:58 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Een druppel die wordt betaald door de persoon die ervoor kiest om naar het buitenland te gaan. Alle anderen besparen zich de druppel.
Je maakt weer dezelfde fout door het enkel over persoonlijke ervaringen te hebben. Het kan prima zijn dat een paar artsen extra kosten hebben moeten maken, maar zonder officiële cijfers kan ik daar geen conclusies uit trekken en derhalve niet met je stelling meegaan.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:56 schreef Kowloon het volgende:
[..]
[..]
Waarom zouden alleen cijfers een geldig argument vormen? Dat is onzin. Mijn tante is slechts N=1, dat is waar, maar wat ik van haar hoor strookt met andere ervaringen en informatie in de krant. Bovendien zit er een bekende economische valkuil in het verhaal, namelijk slechts naar de kosten van een deel van de behandeling kijken (en daar dus op kiezen) in plaats van naar de totale kosten van de behandeling kijken. Als artsen in Nederland weer allerlei tests of foto's opnieuw doen/maken omdat ze niet op informatie van hun buitenlandse collegae willen varen dan drijft dat de totale kosten van de behandeling op. Dat strookt ook met het feit dat het ministerie een bezuiniging denkt te kunnen realiseren.
Dan begrijp je niet wat een bezuiniging is.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het komt uiteindelijk neer op een lastenverzwaring niet zozeer een bezuiniging. Nog afgezien van het feit dat de prijzen van een reisverzekering uiteraard ook de pan uit zullen gaan reizen. Ik ben namelijk verplicht verzekerd in Nederland, ook al zit ik er niet. Dubbele lasten.
Het blijft een druppel en je moet ergens een lijn trekken.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neenee, hoho. Die zich slechts buiten Europa begeven. Wel even de arbitraire scheidslijn aanhouden he.
Arbitrair.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neenee, hoho. Die zich slechts buiten Europa begeven. Wel even de arbitraire scheidslijn aanhouden he.
Dat is dit zeker niet in ieder geval. Ik verwijs je daarbij nogmaals naar de situatie v.w.b. enclaves of gedeelde grenzen met Europa. Ceuta en Melillia gaan in hun handjes knijpen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:00 schreef nikk het volgende:
[..]
Dan begrijp je niet wat een bezuiniging is.
En dat had in mijn ogen Nederland moeten zijn. Dat noem je pas een bezuiniging.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:01 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het blijft een druppel en je moet ergens een lijn trekken.
Joh, ga toch lekker met Nederlands belastinggeld een derdewereldland als Polen steunen. Of wat dacht je van nog eens 500 miljard euro naar die geweldige EU van je over te maken?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:00 schreef nikk het volgende:
[..]
Dan begrijp je niet wat een bezuiniging is.
Trek die grens dan om onze eigen landsgrenzen. Dan bespaar je pas kosten.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:01 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het blijft een druppel en je moet ergens een lijn trekken.
Gast. Ga terug naar de Telegraaf ofzo. Dat past meer bij jouw niveau.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Joh, ga toch lekker met Nederlands belastinggeld een derdewereldland als Polen steunen. Of wat dacht je van nog eens 500 miljard euro naar die geweldige EU van je over te maken?
Je maakt jezelf enkel belachelijk door te pleiten voor wel vergoeding van zorgkosten in derdewereldlanden als Roemenië en Bulgarije maar niet voor vergoeding van diezelfde zorgkosten in een derdewereldland als Tunesië.
Right. Ga jij vanuit Casablanca naar Ceuta als je een hartaanval krijgt?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is dit zeker niet in ieder geval. Ik verwijs je daarbij nogmaals naar de situatie v.w.b. enclaves of gedeelde grenzen met Europa. Ceuta en Melillia gaan in hun handjes knijpen.
Je bedoelt de Financial Times? Daar kan jij met je NRC'tje niet aan tippen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:04 schreef nikk het volgende:
[..]
Gast. Ga terug naar de Telegraaf ofzo. Dat past meer bij jouw niveau.
Dat het nu niet mogelijk is, betekent niet dat het niet mag.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:58 schreef Leipo666 het volgende:
waarom mag ik mij niet verzekeren bij een andere verzekeraar binnen de EU?
dan heb je tenminste echte keus en marktwerking
Je weet waar het gros van de Marokkaanse Nederlanders zitten? En uiteraard dat is een uitzondering, maar dergelijke gevallen zullen ook niet de kostenpost vormen waar wij het hier over hebben.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 13:04 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Right. Ga jij vanuit Casablanca naar Ceuta als je een hartaanval krijgt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |