Dat klopt, maar goed er zijn dus kennelijk ook afspraken over met Marokko en Turkije. Als die gewijzigd kunnen worden, dan zou dat ook binnen de EU moeten kunnen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:12 schreef nikk het volgende:
[..]
Gelet op de afspraken in de EU hierover ligt dat natuurlijk anders.
Marokko of Turkije vallen in een heel andere categorie dan de EU. Maar dat snap je hopelijk ook wel.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar goed er zijn dus kennelijk ook afspraken over met Marokko en Turkije. Als die gewijzigd kunnen worden, dan zou dat ook binnen de EU kunnen.
Ja maar je vergeet 1 belangrijk punt. Namelijk dat dat beide landen zijn waar Moslims wonen die per definitie idioot zijn en achterlopen op ons, het superieure westen. Derhalve is zorg verleend in die landen altijd van mindere kwaliteit dan zoals wij die leveren en dat zorgt voor hogere zorgkosten. Derhalve is het te beredeneren.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar goed er zijn dus kennelijk ook afspraken over met Marokko en Turkije. Als die gewijzigd kunnen worden, dan zou dat ook binnen de EU moeten kunnen.
Volgens mij zijn afspraken afspraken. Ongeacht met wie, kan jij je ten alle tijden inzetten om die afspraak gewijzigd te krijgen. Simpel. De stelling 'EU' dus we kunnen het niet wijzigen, gaat mij iets te ver.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:14 schreef nikk het volgende:
[..]
Marokko of Turkije vallen in een heel andere categorie dan de EU. Maar dat snap je hopelijk ook wel.
Omdat we in de EU streven naar harmonisatie van wet- en regelgeving en de rechten van onderdanen van de individuele lidstaten. Maar als in jouw wereld geen verschil bestaat tussen de EU en de eerste beste Afrikaanse land mag je dat gerust vinden. Met de realiteit heeft het echter weinig te maken.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn afspraken afspraken. Ongeacht met wie, kan jij je ten alle tijden inzetten om die afspraak gewijzigd te krijgen. Simpel. De stelling 'EU' dus we kunnen het niet wijzigen, gaat mij iets te ver.
Als men streeft naar harmonisatie van wet- en regelgeving en de rechten van onderdanen van individuele lidstaten, dient men dergelijke zaken op EU niveau aan te kaarten. Dit is echter niet het geval, zoals blijkt uit dit nieuwsbericht - waarbij Nederland op eigen houtje aan het overleggen is met Marokko en Turkije. Over realiteit gesproken. En nee, ik zie geen verschil tussen de EU en het eerste beste Afrikaanse land, zolang de EU landen als Roemenië, Bulgarije, Griekenland en nog een dozijn andere soortgelijke landen binnen haar gelederen heeft waarin fraude aan de orde van de dag is - (waar de zorg dan ineens wel vergoed wordt) en het ontwikkelingsniveau zeer slecht is.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:38 schreef nikk het volgende:
[..]
Omdat we in de EU streven naar harmonisatie van wet- en regelgeving en de rechten van onderdanen van de individuele lidstaten. Maar als in jouw wereld geen verschil bestaat tussen de EU en de eerste beste Afrikaanse land mag je dat gerust vinden. Met de realiteit heeft het echter weinig te maken.
Nee, dat betekent 600 miljoen meer winst.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan kunnen de verzekeraars de premie nog meer laten zakken. ipv 60 miljoen besparen ze dan misschien wel 600 miljoen. Scheelt toch weer 3.15 euro per maand per persoon op de verzekeringspremie.
Prima. Er is in jouw wereld geen verschil tussen Zimbabwe en Spanje.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als men streeft naar harmonisatie van wet- en regelgeving en de rechten van onderdanen van individuele lidstaten, dient men dergelijke staten op EU niveau aan te kaarten. Over realiteit gesproken. En nee, ik zie geen verschil tussen de EU en het eerste beste Afrikaanse land, zolang de EU landen als Roemenie en Bulgarije en nog een dozijn andere landen binnen haar gelederen heeft.
Er is geen verschil tussen Tunesie en Roemenie nee.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:44 schreef nikk het volgende:
[..]
Prima. Er is in jouw wereld geen verschil tussen Zimbabwe en Spanje.
Schippers heeft niets over de EU gezegd, maar daarentegen heeft ze het over Europa. Europa en de EU zijn veel verschillende zaken qua landen die erbij horen. Schippers wil wel de kosten in een derdewereldland als Albanië wel vergoeden maar de kosten in een derdewereldland als Tunesië niet vergoeden.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:38 schreef nikk het volgende:
[..]
Omdat we in de EU streven naar harmonisatie van wet- en regelgeving en de rechten van onderdanen van de individuele lidstaten. Maar als in jouw wereld geen verschil bestaat tussen de EU en de eerste beste Afrikaanse land mag je dat gerust vinden. Met de realiteit heeft het echter weinig te maken.
Er is inderdaad wel een verschil tussen Spanje en Botswana. Dat eerste land is zelfs nog corrupter dan dat tweede land. En jij als eurofiel wil dat eerste land ook nog eens steunen met hardwerkend Nederlands belastinggeld.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:44 schreef nikk het volgende:
[..]
Prima. Er is in jouw wereld geen verschil tussen Zimbabwe en Spanje.
Met Europa bedoelt ze:quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Er is inderdaad wel een verschil tussen Spanje en Botswana. Dat eerste land is zelfs nog corrupter dan dat tweede land. En jij als eurofiel wil dan eerste land ook nog eens steunen met hardwerkend Nederlands belastinggeld.
Niet per se. Wanneer je je eigen risico opsoupeert door een buitenlandse behandeling kan je dit gewoon claimen bij je reisverzekering met medische dekking, net als zaken die buiten je basisverzekeringsdekking vallen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:45 schreef Gia het volgende:
Ik vind dit een goede bezuiniging. De meeste mensen zijn hiervoor ook verzekerd via de reisverzekering. Die hoefde alleen in voorkomende gevallen niet uit te keren, omdat dit viel onder de basisverzekering.
Dus de kosten in Roemenië worden wel vergoed maar de kosten in Tunesië niet?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:46 schreef nikk het volgende:
[..]
Met Europa bedoelt ze:
http://www.ehic.nl/
Dat ik een realist ben en ik graag kijk naar feiten betekent niet dat ik een eurofiel ben. Integendeel zelfs. Maar dat is voor een Telegraaf-Tokkie waarschijnlijk niet te begrijpen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Er is inderdaad wel een verschil tussen Spanje en Botswana. Dat eerste land is zelfs nog corrupter dan dat tweede land. En jij als eurofiel wil dat eerste land ook nog eens steunen met hardwerkend Nederlands belastinggeld.
Ik ben verre van een Telegraaf-Tokkie. Ik lees voornamelijk internationale zakenkranten. Maar dat doet er niet toe.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:48 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat ik een realist ben en ik graag kijk naar feiten betekent niet dat ik een eurofiel ben. Integendeel zelfs. Maar dat is voor een Telegraaf-Tokkie waarschijnlijk niet te begrijpen.
Nog los van dit allemaal we praten hier over een bezuiniging van hooguit 60 miljoen op een totaalplaatje van 1,5 miljard. a) druppel op een gloeiende plaat b) de administratieve lasten die erbij komen kijken zullen nog hoger worden dan de bezuiniging zelf.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dus de kosten in Roemenië worden wel vergoed maar de kosten in Tunesië niet?
Heel logisch allemaal. Maak jij ook nog eens wat geld van jezelf naar Griekenland over ten gunste van die o zo geweldige EU?
Dit terwijl de zorg in Tunesië goedkoper is dan de zorg in een duur land als Frankrijk. Dus als Schippers echt wil bezuinigen, dan kapt ze de vergoeding uit dat tweede land af.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nog los van dit allemaal we praten hier over een bezuiniging van hooguit 60 miljoen op een totaalplaatje van 1,5 miljard. a) druppel op een groeide plaat b) de administratieve lasten die erbij komen kijken zullen nog hoger worden dan de bezuiniging zelf.
Heerlijk dit soort halve maatregelen. En maar toejuichen!
Waar koop ik aandelen in een zorgverzekeraar?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:41 schreef charon het volgende:
[..]
Nee, dat betekent 600 miljoen meer winst.
Ja want de een is Europa en de ander niet. Lekker puh. Tot zover de argumentatie van nikk..quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:49 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik ben verre van een Telegraaf-Tokkie. Ik lees voornamelijk internationale zakenkranten. Maar dat doet er niet toe.
Jij vindt het prima dat de kosten in het ene derdewereldland als Roemenië wel vergoed wordt en in het andere derdewereldland als Tunesië niet. Mooie scheidslijn!
Dat zit meestal helemaal niet in de reisverzekering, want dan ben je dubbel verzekerd en dat is natuurlijk nooit slim. Bij een reisverzekering zitten hoogstens wat aanvullende zaken zoals extra tandheelkundige zorg, repatriatie, noodvervoer etc en dat is reletief goedkoop. Als je geen dekking via je zorgverzekering hebt en ook alle basiszorg moet bijverzekeren dan wordt een reisverzekering opeens heel veel duurder hoor.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:45 schreef Gia het volgende:
Ik vind dit een goede bezuiniging. De meeste mensen zijn hiervoor ook verzekerd via de reisverzekering. Die hoefde alleen in voorkomende gevallen niet uit te keren, omdat dit viel onder de basisverzekering.
Je maakt jezelf belachelijk.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja want de een is Europa en de ander niet. Lekker puh. Tot zover de argumentatie van nikk..
Als Schippers wilt bezuinigen schrapt ze alle zorg buiten Nederland. Waarom met zijn allen betalen voor zorg voor de minderheid die naar het buitenland kiest te gaan?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dit terwijl de zorg in Tunesië goedkoper is dan de zorg in een duur land als Frankrijk. Dus als Schippers echt wil bezuinigen, dan kapt ze de vergoeding uit dat tweede land af.
Qua puntje b) heb je natuurlijk helemaal gelijk. Weer extra administratieve rompslomp erbij.
Precies, we zijn allemaal Europese broeders.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja want de een is Europa en de ander niet. Lekker puh. Tot zover de argumentatie van nikk..
Och, elke druppel is er weer één.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nog los van dit allemaal we praten hier over een bezuiniging van hooguit 60 miljoen op een totaalplaatje van 1,5 miljard. a) druppel op een gloeiende plaat b) de administratieve lasten die erbij komen kijken zullen nog hoger worden dan de bezuiniging zelf.
Heerlijk dit soort halve maatregelen. En maar toejuichen!
Kijk, dit is nou eens verstandig.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:53 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als Schippers wilt bezuinigen schrapt ze alle zorg buiten Nederland. Waarom met zijn allen betalen voor zorg voor de minderheid die naar het buitenland kiest te gaan?
Prima, maar daar komt je stelling wel feitelijk op neer. Maar, zoals ik al eerder zei, is dit een actie van Nederland en niet vanuit de EU.quote:
quote:[img]httphttp://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/11.gif://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op donderdag 1 augustus 2013 12:07 schreef Pizzakoppo het volgende:
Waarom zouden alleen cijfers een geldig argument vormen? Dat is onzin. Mijn tante is slechts N=1, dat is waar, maar wat ik van haar hoor strookt met andere ervaringen en informatie in de krant. Bovendien zit er een bekende economische valkuil in het verhaal, namelijk slechts naar de kosten van een deel van de behandeling kijken (en daar dus op kiezen) in plaats van naar de totale kosten van de behandeling kijken. Als artsen in Nederland weer allerlei tests of foto's opnieuw doen/maken omdat ze niet op informatie van hun buitenlandse collegae willen varen dan drijft dat de totale kosten van de behandeling op. Dat strookt ook met het feit dat het ministerie een bezuiniging denkt te kunnen realiseren.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:08 schreef Zienswijze het volgende:
Dus je baseert het op persoonlijke ervaringen en niet op (officiële) cijfers. Dan komt je stelling niet bepaald overtuigend over.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |