abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129397432
Beste mede fokkers,

Voor dit verhaal heb ik een nieuw account aangemaakt. Ik zal proberen om het kort te houden, maar als ik eenmaal aan het typen ben kon het zomaar een lang stuk tekst worden.

Ik ben op zoek naar een luisterend oor, naar goeie raad, een plek om alles van mezelf af te schrijven en de hoop dat ik me wat beter ga kunnen voelen.. Here's the thing.

Ik ben een jongen 23 en heb nu 5,5 jaar een relatie met een meid die even oud is. Super relatie, elkaars beste maatjes, nooit gekke dingen buiten de gebruikelijke ruzietjes van tijd tot tijd. Twee jaar samen gewoond, ging meer dan goed, beste tijd van ons leven. Beide wel nog student dus samenwonen moest onderbroken worden. We geven elkaar alle vrijheid om ook ons eigen ding te doen.

Sinds ruim een jaar geleden ging ik stage lopen aan de andere kant van het land. Geen probleem, we zagen elkaar bijna elk weekend. Toen ging zij een half jaar studeren in Duitsland. Ook prima, skype werkt fantastisch en we zagen elkaar elke twee maanden. Nadat ze terug was hebben we drie geweldige weken gehad. Daarna ging zij voor een half jaar na Zuid Afrika, de grote droom van haar en de grootste test tot nu toe.

Niks aan de hand, skype werkt ook hier prima en ik ben druk met school dus de tijd vliegt. Tot aan de laatste maand van haar verblijf. Ze whatsappt nauwelijks meer en van skypen komt het niet. Na een tijdje vraag ik haar hoe het zit en ze weet niet meer of ze nog hetzelfde voor me voelt..

Bijkomend feit, nadat zij terugkomt vertrek ik na twee weken voor een half jaar naar de VS om te studeren (mijn grote droom). Dat hele avontuur waar ik bijna een jaar voorbereiding in heb gestoken is nu bijna een blok aan mijn been, ik heb er zelden nog zin in en baal van de korte tijd die we straks maar hebben om iets voor elkaar te krijgen.

Situatie nu: over 10 dagen komt ze terug naar Nederland. Ik weet nu zo'n drie weken dat dit speelt. Sindsdien hebben we weinig contact gehad. Het contact dat we hadden waren zware gesprekken over onze situatie. Ik geef aan niks ervan te snappen, zij geeft aan niks zeker te weten. Ze is niet vreemd gegaan, dat speelt hier gelukkig niet, maar het is verdomd kut.

Sinds een week zit ik in het buitenland met mijn familie, ver van huis, nauwelijks tijd voor mezelf en nauwelijks contact met haar. Ik trek het nu niet meer dus nu jullie de situatie weten moet ik even van me afschrijven hoe ik me voel.

Elke dag en elke nacht ben ik aan het malen en piekeren. Ik wil haar 1000 dingen zeggen, hele verhalen schrijven hoe ik me voel. Hoe moeilijk dit ook is ik doe dit niet. Het enige dat ik hoop daarmee te bereiken is een beter gevoel van binnen.

Gisteravond heb ik voor het eerst met iemand anders gesproken, mijn beste vriendin maar ook een goeie vriendin van haar. Zij was blijkbaar al op de hoogte en kon niks zeggen, alleen luisteren. Mijn maten wonen aan de andere kant van het land en zijn niet echt de beste in serieus liefdes advies als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Dus vandaar dat ik me wend tot fok. Ik zit nog ruim een week in het buitenland op vakantie en ik ga stuk hier. Als we terugkomen ga ik haar van het vliegveld ophalen, ik kijk daar enorm naar uit maar ook tegenop omdat ik zo bang ben dat het eigenlijk al verloren is en nooit meer hetzelfde zal zijn.. na een kleine zes jaar... :(

Pfff valt hier überhaupt iets zinnigs over te zeggen. Iedereen in ieder geval bedankt voor het bieden van een luisterend oor!
  Spellchecker zaterdag 27 juli 2013 @ 10:12:32 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_129397498
Het van je afschrijven is al een eerste stap .... Vreet het niet alleen op!

Heel veel sterkte!
pi_129397518
Ze heeft een ander ontmoet in Afrika.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 10:16:18 #4
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129397552
Jullie zijn uit elkaar gegroeid, geen wonder als je in zo'n mate je eigen gang gaat. Op Skypegesprekken kun je geen toekomst bouwen.
Resistance is futile.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 10:21:04 #5
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129397624
En het zou me niks verbazen als er een ander in haar leven is. Deze lifestyle is voor maar heel weinig mensen weggelegd, elkaar een paar weken zien voordat de een of de ander weer vertrekt.
Had je nou werkelijk verwacht dat je zo een gezamenlijk leven op kunt bouwen? De kracht van een relatie is dat je bij elkaar bent, en niet dat je zo ver mogelijk bij elkaar vandaan bent.

Verder: jij was 18 toen je haar leerde kennen, dikke kans dat zowel jij als zij niet meer dezelfde personen zijn. Misschien ben jij niet meer degene waar zij verliefd op werd?
Resistance is futile.
pi_129397673
Twee keuzes:

- accepteer de nieuwe situatie en kijk waar het schip strandt.
- grijp in en pak het eerste beste vliegtuig naar zuid-afrika en verras haar.
pi_129397747
Eens met Seven.

Jullie zijn lang samen geweest en hebben nu vrijheid geproefd. Zij beseft misschien nu pas dat er ook andere mensen bestaan. Jij gaat nu ook voor langere tijd weg. Kun je beter vrijgezel zijn.
pi_129397780
Eén ding klopt niet, dat ze een ander heeft. We hebben nog nooit een woord gelogen tegen elkaar, ik heb haar dit specifiek gevraagd en ze heeft oprecht geantwoord. Als ik hier wordt voorgelogen dan is dit het grootste bedrog ooit en zou ik niet meer weten hoe ik ooit nog iemand kon vertrouwen.

Uit elkaar gegroeid wil ik natuurlijk niet geloven maar rationeel gezien weet ik dat dit natuurlijk de oorzaak is. Ik wil alleen niet begrijpen hoe dit binnen een maand (of ok mss vijf) kan gebeuren na vijf jaar perfecte relatie. Ik wil gewoon mezelf voorhouden dat als ik haar op het vliegveld ophaal dat alles weer ineens ok is...
pi_129397815
Als ik niet naar Amerika ging zou ik haar opzoeken! Maar nu.. geen geld helaas.

Bedankt voor alle reacties tot nu toe!
pi_129397848
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:29 schreef love-and-hate het volgende:
Eén ding klopt niet, dat ze een ander heeft. We hebben nog nooit een woord gelogen tegen elkaar, ik heb haar dit specifiek gevraagd en ze heeft oprecht geantwoord. Als ik hier wordt voorgelogen dan is dit het grootste bedrog ooit en zou ik niet meer weten hoe ik ooit nog iemand kon vertrouwen.

[...]

Welcome to the club!

Gebeurt iedereen, gozer. Eerste keer is kut, 2e keer is mwah.

En dan, voordat je het weet, ben je 37 en 5 jaar getrouwd.

Don't worry about it.
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
  zaterdag 27 juli 2013 @ 10:46:41 #11
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_129398161
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:14 schreef Scorpie het volgende:
quote:
[..]
Duidelijk. Ze heeft een ander. En ze liegt erover.

SPOILER: Kübler-Ross
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
  zaterdag 27 juli 2013 @ 10:58:26 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129398460
quote:
Hoe weet je nou of iemand oprecht is via Skype? En al zou ze inderdaad een ander hebben: kom je wel weer overheen.
pi_129398600
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:08 schreef love-and-hate het volgende:
Mijn maten wonen aan de andere kant van het land en zijn niet echt de beste in serieus liefdes advies als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Dus vandaar dat ik me wend tot fok.
Goede keus, fok is een verzamelpunt voor casanova's ^O^
pindazakje
  zaterdag 27 juli 2013 @ 11:04:10 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129398603
quote:

Uit elkaar gegroeid wil ik natuurlijk niet geloven maar rationeel gezien weet ik dat dit natuurlijk de oorzaak is. Ik wil alleen niet begrijpen hoe dit binnen een maand (of ok mss vijf) kan gebeuren na vijf jaar perfecte relatie. Ik wil gewoon mezelf voorhouden dat als ik haar op het vliegveld ophaal dat alles weer ineens ok is...
Hoe kun je je relatie perfect noemen als je niet samen bent? Door de fysieke afstand groei je onherroepelijk uit elkaar en dat is verre van perfect. Verder: of je wel of niet bedrogen bent, het feit dat dit 'ineens' gaat spelen is wel een teken aan de wand dat er een ander in het spel is/was.
Resistance is futile.
pi_129398702
quote:
:') Gast, doe eens niet zo naief.
pi_129398920
Lullig.
pi_129399386
Haha mooie eye openers. Ze zit in een huis vol dames, doet daar vrijwilligers werk met kinderen, heeft het beste met me voor en zegt dat er geen ander in het spel is, evenals onze gezamenlijke vriendin die me daarvan overtuigt. Ik geloof dit, ik sta open voor al jullie standpunten, dank daarvoor! Maar hier ga ik jullie verder niet meer van proberen te overtuigen :)

Tuurlijk geloof ik dat onze relatie prima door kan zo. En tuurlijk is dat naïef, dat blijkt nu wel. Ik wil alleen nu nog niks anders geloven dan dat het goed gaat komen!

Tot dusver, allemaal bedankt, elke opinie is welkom. Ik houd jullie op de hoogte van deze soap (zolang ik internet blijf vinden hier haha) over 10 dagen komt ze terug.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 11:40:52 #18
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129399501
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 11:35 schreef love-and-hate het volgende:
Haha mooie eye openers. Ze zit in een huis vol dames, doet daar vrijwilligers werk met kinderen,
Wat dit te maken heeft met wel of niet vreemdgaan is me een raadsel.

quote:
heeft het beste met me voor en zegt dat er geen ander in het spel is,
Dit is overigens een van de redenen waarom mensen vaak niet vertellen dat er een ander in het spel is; ze willen hun partner niet onnodig (nog meer) pijn doen.
pi_129399558
Dankjewel voor je reactie :)
pi_129399567
Je had het beter uit kunnen maken toen je wist dat je elkaar 1,5 jaar nouwelijks ging zien. Na die 1,5 jaar kan je elkaar altijd nog opzoeken en kijken of er nog iets is.
pi_129399583
Als jullie beiden naar het andere einde van de wereld gaan , dan lijkt ergens logisch dat je uit elkaar groeit.
Een relatie doe je namelijk met elkaar en niet dat de ander dan naar het buitenland gaat, want ergens geeft dat aan beiden kanten niet echt meer het idee meer dat je er voor wilt gaan.

Ik denk dat beiden eigenlijk allang niet meer voor de relatie gaan en beiden gewoon te bang zijn om de knoop door te hakken .
  zaterdag 27 juli 2013 @ 11:45:57 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129399612
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 11:35 schreef love-and-hate het volgende:
Haha mooie eye openers. Ze zit in een huis vol dames, doet daar vrijwilligers werk met kinderen, heeft het beste met me voor en zegt dat er geen ander in het spel is, evenals onze gezamenlijke vriendin die me daarvan overtuigt. Ik geloof dit, ik sta open voor al jullie standpunten, dank daarvoor! Maar hier ga ik jullie verder niet meer van proberen te overtuigen :)

Tuurlijk geloof ik dat onze relatie prima door kan zo. En tuurlijk is dat naïef, dat blijkt nu wel. Ik wil alleen nu nog niks anders geloven dan dat het goed gaat komen!

Tot dusver, allemaal bedankt, elke opinie is welkom. Ik houd jullie op de hoogte van deze soap (zolang ik internet blijf vinden hier haha) over 10 dagen komt ze terug.
Het feit dat een gezamenlijke vriendin zich geroepen voelt om jou te overtuigen, vind je dat niet veelzeggend? Is die gezamenlijke vriendin ook in Afrika?
Resistance is futile.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 11:47:26 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129399649
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:46 schreef DumDaDum het volgende:

[..]

[..]

Duidelijk. Ze heeft een ander. En ze liegt erover.

SPOILER: Kübler-Ross
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ontkenningsfase. Ben benieuwd wanneer woede zijn intrede gaat doen.
Resistance is futile.
pi_129399775
Gezamenlijke vriendin zit niet in afrika nee ;)

Ik kan van mijn kant uit oprecht zeggen dat ik er vol voor wil gaan. Zij geeft aan enorm te genieten van haar vrijheid in afrika en voelt het niet meer zo, vandaar dat ze twijfelt. Ze wil als ze terug komt er vol voor gaan maar ik kan niet voor haar spreken natuurlijk.

Als en wanneer ik in een volgende fase ga belanden gaan we snel genoeg merken.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 11:52:56 #25
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129399795
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 11:47 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ontkenningsfase. Ben benieuwd wanneer woede zijn intrede gaat doen.
Nadat hij door de reacties hier nog eens even goed gaat nadenken over de situatie en tot de conclusie komt dat hij misschien toch wel erg naief is (geweest).
pi_129399918
Oh ik ben ontzettend naïef, de belangrijkste reden om hier te posten naast van me afschrijven is de typerende ongezouten meningen van mede fokkers te horen krijgen.

Ik kan heel emotioneel zijn maar ook heel rationeel. Als ik zo maar dat grafiekje kijk denk ik dat ik diep van binnen al bij de put ben beland. Ik moet alleen wachten tot ze terug in Nederland is om te zien dat het onnodig was of om het achter me te laten en me op Amerika te richten en uit de put te klimmen.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 12:00:54 #27
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129400020
Mijn mening: laat het achter je en ga genieten van je tijd in de VS. Als het nu al niet goed gaat zal het echt niet beter worden wanneer je daar zit (vergeet ook de impact van in verschillende tijdzones zitten niet) en het laatste wat je moet willen is via Skype in die periode constant met je relatieproblemen bezig zijn in plaats van het daar naar je zin te hebben.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 12:01:50 #28
78918 SeLang
Black swans matter
pi_129400047
Ik vrees inderdaad dat dit over en uit is.

Het was ook te verwachten imo, want zeker als je jong bent overleeft een relatie het meestal niet als je zo lang elkaar niet (fysiek) ziet. En al helemaal niet als je beiden in een nieuwe omgeving met nieuwe ervaringen doorbrengt.

Verder is het met vrouwen meestal zo dat als je zo'n soort mededeling krijgt, dan zijn ze er zelf allang helemaal klaar mee. Dan kun je er al niets meer aan veranderen. Bij vrouwen werken die dingen anders dan bij mannen is mijn ervaring.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_129400246
Amen to that, die laatste zin.. tot mijn grote spijt, die ervaring heb ik ook
  zaterdag 27 juli 2013 @ 12:16:41 #30
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_129400483
Goed dat je je hart even hebt kunnen luchten hier.
Maar je kunt nu wel gaan speculeren over hoe het zal gaan als ze terug is, maar dat heeft natuurlijk helemaal geen zin ;)
Wie weet valt het wel heel erg mee.
Ik zou er nu deze dagen nog het beste van maken en laat het op je af komen.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_129400547
Mijn werd ook verteld en verzekerd dat er geen ander was toen het na 2jaar opeens over was. Ook door haar maar ook door goede vriendinnen van haar en mij.
Als t dan uiteindelijk uit is kom je er toch achter dat t wel zo is.
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_129400563
Dat vind ik het beste advies tot nu toe (misschien omdat ik dat wil horen) maar who cares want het is waar.

Dit verhaal typen heeft enorm geholpen. Nu ga ik alles van me af zetten, genieten, en verder kijken als we weer bij elkaar zijn.

Ik kom bij jullie terug zodra ik weer een wifi spot ga vinden hier! ;)
pi_129400599
Exentric90, we'll see.. de tijd zal het leren. Jullie horen van me!
pi_129400683
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:32 schreef ChungLingSoo het volgende:

Welcome to the club!

Gebeurt iedereen, gozer. Eerste keer is kut, 2e keer is mwah.

En dan, voordat je het weet, ben je 37 en 5 jaar getrouwd.

Don't worry about it.
:D Dat is een hele korte bocht. Maar je hebt wel in grote lijnen gelijk.
pi_129401022
Erg kut voor je man.. ik weet precies hoe je je voelt want ik heb ook in die situatie gezeten.
Je vriendin geniet nu volop van haar vrijheid nu ze daar zit, en merkt dat ze het zonder jou ook prima kan.
Geef het gewoon even de tijd.. laat haar bijkomen van alle indrukken die ze in zuid-afrika heeft op gedaan.. Als ze haar oude leven in Nederland weer oppakt gaat ze je vanzelf weer missen :) doe tot die tijd in ieder geval geen domme dingen door haar te claimen!! dat is iets waar mannen heel snel naar neigen als de relatie ten einde loopt, maar op die manier duw je haar juist verder van je af! Ik heb die fout wel gemaakt en ik ben haar nu kwijt.. dit is 5 maand geleden gebeurt en ik heb er nog steeds spijt van
pi_129401215
quote:

Als je elkaar zo jong ontmoet en gaat allebei studeren etc groeien mensen nog wel vaak uit elkaar al wonen ze in het zelfde huis, laat staan als je allebei steeds de wereld over trekt

Ook al zou je haar van het vliegtuig op halen en alles is weer oke, dan zal het dat niet blijven als jij weer weg bent

Ik denk wel dat het goed is dat jullie je dromen achter na zijn gegaan, los van elkaar want anders zou je later altijd zo'n 'wat als' gevoel hebben en zelfs het gevoel kunnen krijgen dat de ander je droom tegen heeft gehouden. Dan loopt je relatie daar weer op stuk.

Het is gewoon niet iedereen gegeven om bij zijn of haar jeugdliefde te blijven omdat het leven verder gaat en iedereen veranderd. Zelden verander je allebei precies gelijk en dezelfde richting op.

Er is denk ik ook weinig advies dat we je kunnen geven. Als jullie nu andere mensen zijn dan toen jullie de relatie begonnen, of het gevoel is over van 1 kant, dan is er niets dat je kunt doen om dat te veranderen

sterkte
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_129401828
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:01 schreef SeLang het volgende:
Ik vrees inderdaad dat dit over en uit is.

Het was ook te verwachten imo, want zeker als je jong bent overleeft een relatie het meestal niet als je zo lang elkaar niet (fysiek) ziet. En al helemaal niet als je beiden in een nieuwe omgeving met nieuwe ervaringen doorbrengt.

Verder is het met vrouwen meestal zo dat als je zo'n soort mededeling krijgt, dan zijn ze er zelf allang helemaal klaar mee. Dan kun je er al niets meer aan veranderen. Bij vrouwen werken die dingen anders dan bij mannen is mijn ervaring.
Eens is :) Met name dat laatste, weet niet zo waarom dat zo is, maar je ziet en hoort het overal. Als men het al zegt, zijn ze er 9 van de 10 keer al klaar mee. En waarschijnlijk al met vriendinnen maanden over lopen kletsen hoe we het 'fatsoenlijk' kunnen eindigen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 14:07:12 #38
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_129403961
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:19 schreef Exentric90 het volgende:
Mijn werd ook verteld en verzekerd dat er geen ander was toen het na 2jaar opeens over was. Ook door haar maar ook door goede vriendinnen van haar en mij.
Als t dan uiteindelijk uit is kom je er toch achter dat t wel zo is.
Dus omdat het bij jou zo was, is het altijd zo?

Los van jouw post; Ik vind het verbazingwekkend hoeveel direct gaan roepen 'ze is vreemdegegaan dit dat'. Kom op man, op basis van deze informatie? :')
Natuurlijk is het een mogelijkheid, maar jullie doen haast alsof het een feit is.

TS, laat je niet gek maken. Als jij je vriendin goed genoeg kent om haar te geloven dat ze trouw gebleven is, moet je haar vooral geloven. Ik vind daarbij de reactie van Luxuria het beste; Niet teveel zorgen maken, wacht rustig af tot ze hier is en kijk dan wat er gebeurt. :) Meer kun je nu toch niet doen.

Zorg wel dat het geregeld en duidelijk is voordat jij naar Amerika vertrekt. Anders verzuurt het je eigen trip ook nog, dat moet je niet willen.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_129404244
quote:

Uit elkaar gegroeid wil ik natuurlijk niet geloven maar rationeel gezien weet ik dat dit natuurlijk de oorzaak is. Ik wil alleen niet begrijpen hoe dit binnen een maand (of ok mss vijf) kan gebeuren na vijf jaar perfecte relatie.
Perfecte relaties bestaan niet. Alleen in sprookjesboeken.
"Zeemanshuwelijken" kunnen op zich prima, maar daar moet je beiden wel het juiste karakter voor hebben en vaak is degene die achterblijft degene die de meeste problemen met de situatie heeft.

Wat dat betreft is er best een kans dat ze heel anders gaat reageren als jij in de VS zit en zij elke dag in de saaie Nederlandse routine zit.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 14:34:20 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129404733
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 11:52 schreef love-and-hate het volgende:
Gezamenlijke vriendin zit niet in afrika nee ;)

Ik kan van mijn kant uit oprecht zeggen dat ik er vol voor wil gaan. Zij geeft aan enorm te genieten van haar vrijheid in afrika en voelt het niet meer zo, vandaar dat ze twijfelt. Ze wil als ze terug komt er vol voor gaan maar ik kan niet voor haar spreken natuurlijk.

Als en wanneer ik in een volgende fase ga belanden gaan we snel genoeg merken.
Nou ja, dan heb je dus geen enkele reden om die vriendin op haar woord te geloven, hoe moet zij dit nou weten?
Resistance is futile.
pi_129404751
Als je elkaar lange tijd niet kan zien kan je het m.i. sowieso beter uitmaken en wellicht afspreken dat je elkaar als je weer terugbent nog een keer uitnodigt voor een etentje en dan kijkt of het weer / nog steeds klikt.

Een mens is niet gemaakt om een relatie te hebben die bestaat uit één uur per week skypen. :{
pi_129404852
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 14:34 schreef jaha het volgende:
Een mens is niet gemaakt om een relatie te hebben die bestaat uit één uur per week skypen. :{
pi_129405181
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 11:44 schreef formerjellybean het volgende:
Als jullie beiden naar het andere einde van de wereld gaan , dan lijkt ergens logisch dat je uit elkaar groeit.
Een relatie doe je namelijk met elkaar en niet dat de ander dan naar het buitenland gaat, want ergens geeft dat aan beiden kanten niet echt meer het idee meer dat je er voor wilt gaan.

Dit dus.

Ik vind het heel erg rot voor je en je voelt je nu klote, maar:
Als je er voor kiest om elkaar praktisch 1,5 jaar niet te zien om je eigen dromen waar te maken, neem je het risico dat je uit elkaar groeit. Dat had je van te voren kunnen weten! Jullie hebben bewust het risico genomen. Daarmee verkiezen jullie het investeren in jullie eigen dromen boven het investeren in jullie relatie.

In een relatie moet je constant investeren, je moet er constant aan werken! Als je er dan vreemd van opkijkt dat je uit elkaar groeit, ben je in mijn ogen naïef!

Laatste noodoplossing: Amerika cancelen en al je tijd in haar steken! Anders komt het sowieso niet meer goed jongen.. En net wat formerjellybean zegt: misschien zijn jullie onbewust inderdaad allebei klaar met deze relatie, maar willen jullie het nog niet toegeven aan jezelf.
pi_129405270
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 14:51 schreef sopzeep het volgende:

[..]

Dit dus.

Als je er voor kiest om elkaar praktisch 1,5 jaar niet te zien om je eigen dromen waar te maken, neem je het risico dat je uit elkaar groeit. Dat had je van te voren kunnen weten! Jullie hebben bewust het risico genomen. Daarmee verkiezen jullie het investeren in jullie eigen dromen boven het investeren in jullie relatie.

In een relatie moet je constant investeren, je moet er constant aan werken! Als je er dan vreemd van opkijkt dat je uit elkaar groeit, ben je in mijn ogen naïef!

Laatste noodoplossing: Amerika cancelen en al je tijd in haar steken! Anders komt het sowieso niet meer goed jongen.. En net wat formerjellybean zegt: misschien zijn jullie onbewust inderdaad allebei klaar met deze relatie, maar willen jullie het nog niet toegeven aan jezelf.
alles kwijt wat je geïnvesteerd hebt om er achter te komen dat het toch echt over is tussen jullie en je droom niet meer kunnen uitvoeren?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  zaterdag 27 juli 2013 @ 15:28:27 #45
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_129406000
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 14:51 schreef sopzeep het volgende:

[..]

Dit dus.

Ja joh. En dan de rest van je leven, elke keer als je naar je vriendin kijkt die je met veel moeite hebt omgepraat om bij je te blijven, de vrouw zien die jou je Amerika-droom heeft doen laten vallen. Echt, een relatie red je niet door je eigen dromen te laten vallen. In een goede relatie komen je eigen dingen juist tot bloei, die moet je helemaal niet hoeven afkappen.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_129408234
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 14:07 schreef VeerEli het volgende:

[..]

...
Dat hoor je mij niet zeggen wel?
Ik bedoel alleen te zeggen dat het altijd alsnog kan.
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_129408393
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 15:28 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Ja joh. En dan de rest van je leven, elke keer als je naar je vriendin kijkt die je met veel moeite hebt omgepraat om bij je te blijven, de vrouw zien die jou je Amerika-droom heeft doen laten vallen. Echt, een relatie red je niet door je eigen dromen te laten vallen. In een goede relatie komen je eigen dingen juist tot bloei, die moet je helemaal niet hoeven afkappen.
Als je de essentie van mijn post had begrepen, had je dit waarschijnlijk niet geplaatst.
Mijn punt is: Deze relatie komt duidelijk niet meer goed als ze elkaar straks weer een half jaar niet zien. De enige noodoplossing om eraan te werken is Amerika cancelen. Wat dus absoluut niet mijn advies is: ik heb het bewust zo gechargeerd opgeschreven, zodat helder is dat er maar twee alternatieven zijn. Dat maakt de keuze wellicht 'gemakkelijker'.

Het is dus makkelijk: óf 1) Amerika cancelen, óf 2) het verwerken (wat even tijd kost) en daarna lekker gaan genieten en je droom waarmaken in Amerika.

Ik zou overduidelijk voor het tweede gaan; omdat het maar de vraag is of het goedkomt als je thuisblijft, de twijfels liggen bij haar ... en al helemaal omdat zij al 2x is weggeweest...
  zaterdag 27 juli 2013 @ 17:30:31 #48
404753 CruisinDen
Slachtoffer v/d maatschappij
pi_129408915
Cancel de VS alsjeblieft niet. Het kwaad is waarschijnlijk al geschied.

Zoveel reizen, zoveel nieuwe ervaringen is een enorme persoonlijke ontwikkeling. Voor jullie beide. Daardoor kan je nagaan of zij nu nog wel het meisje is wat je 6 jaar geleden ontmoette. (En zo zal zij ook denken, toch?)

En dat uit elkaar groeien.. Ja dat had je natuurlijk wel aan kunnen zien komen. Geef je droom alsjeblieft niet op en geniet er gewoon van. Met of zonder vriendin. Want dat doet zij ook.
pi_129410695
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 17:30 schreef CruisinDen het volgende:
Cancel de VS alsjeblieft niet. Het kwaad is waarschijnlijk al geschied.

DIT!
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 27 juli 2013 @ 19:59:46 #50
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_129412313
Houd je ons op de hoogte TS? Ben wel benieuwd hoe het afloopt.

Succes en sterkte in ieder geval.
pi_129412437
Ts is fok!ker zonder 25cm :')
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_129412609
Oh wat rot. Hopelijk komt het goed, of jullie nou samen blijven of niet! Sterkte.
  zondag 28 juli 2013 @ 00:33:18 #53
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_129420887
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 14:07 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Los van jouw post; Ik vind het verbazingwekkend hoeveel direct gaan roepen 'ze is vreemdegegaan dit dat'. Kom op man, op basis van deze informatie? :')
Natuurlijk is het een mogelijkheid, maar jullie doen haast alsof het een feit is.

TS, laat je niet gek maken. Als jij je vriendin goed genoeg kent om haar te geloven dat ze trouw gebleven is, moet je haar vooral geloven. Ik vind daarbij de reactie van Luxuria het beste; Niet teveel zorgen maken, wacht rustig af tot ze hier is en kijk dan wat er gebeurt. :) Meer kun je nu toch niet doen.

Zorg wel dat het geregeld en duidelijk is voordat jij naar Amerika vertrekt. Anders verzuurt het je eigen trip ook nog, dat moet je niet willen.
Nee, we hebben niet veel informatie, maar des te meer levenservaring.

Ik denk dat een zinsnede als 'genieten van mijn vrijheid' ontzettend veel zegt. Want van wat is ze vrij en waarom geniet ze daarvan? Als ze haar relatie met TS niet als beperking / remming gezien zou hebben, zou ze nooit met zo'n formulering gekomen zijn. Want dan had ze zich ook mèt een relatie vrij gevoeld.
Ook het woordje 'genieten' spreekt boekdelen. Ze geniet van dingen waarvan ze niet kan/mag genieten omdat ze een relatie heeft. Ergo: sex en eventueel liefde met een of meer anderen, want dat is het enige wat niet kan als je een relatie hebt. Oftewel, ze ligt met een ander te krikken of heeft zich in weten te houden, maar zou het alsnog heel graag willen. Echter, dat laatste is gezien de menselijke aard, erg onwaarschijnlijk.

Vandaar de eindconclusie die anderen voor me al hebben getrokken: ze heeft lekker van bbc lopen genieten in SA

bbc = http://www.urbandictionary.com/define.php?term=bbc

[ Bericht 2% gewijzigd door Puntenjager op 28-07-2013 00:40:05 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zondag 28 juli 2013 @ 02:09:08 #54
399873 upnx
it's me
pi_129423984
Denk dat dit het beste is wat je kan overkomen. Ik heb ook ooit eens 9 maanden met iemand mogen Skypen. Na 3 dagen echt samen waren we elkaar echter spuugzat. Het is gewoon niet hetzelfde.

Je bent nu vrij om te doen en laten wat je wilt in Amerika. Misschien wordt je grote droom nog groter en sla je een Amerikaanse aan de haak.
  zondag 28 juli 2013 @ 09:06:00 #55
78918 SeLang
Black swans matter
pi_129426793
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 02:09 schreef upnx het volgende:
Denk dat dit het beste is wat je kan overkomen. Ik heb ook ooit eens 9 maanden met iemand mogen Skypen. Na 3 dagen echt samen waren we elkaar echter spuugzat. Het is gewoon niet hetzelfde.
Of je leest even de OP
Mijn reisverslagen
  zondag 28 juli 2013 @ 09:19:14 #56
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129426892
TS, ik was ooit met een militair die 3 maanden naar Afghanistan ging. We konden helemaal opnieuw beginnen want hij had zijn relativeringsvermogen in Kabul gelaten en ik werd nogal mondig en onafhankelijk door alles zelf te doen.
Resistance is futile.
  zondag 28 juli 2013 @ 09:21:05 #57
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129426905
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 02:09 schreef upnx het volgende:
Denk dat dit het beste is wat je kan overkomen.
En dit. Je gaat naar fucking Amerika, GENIET!! En dan zonder dat geleuter op Skype.
Resistance is futile.
pi_129428862
Dit soort dingen kunnen je van binnen helemaal opvreten. Het is rot, maar er is nu niets wat je kan doen om haar gevoel te veranderen.
quote:

Dit is heel erg waar. :)
  zondag 28 juli 2013 @ 12:49:25 #59
399873 upnx
it's me
pi_129429984
quote:
Of je leest even de OP
Wat wil je dat ik daar lees? 9 maanden is lang hoor, ook als je daarvoor jaren bij elkaar was.
pi_129430530
quote:
Dit is echt zo hard waar.

Maar het er dan toch nog uren over moeten hebben, want dan hebben jullie het 'samen besloten' :') En wee je gebeente als je als kerel op eigen houtje enige beslissing maakt over je relatie ..
"Pools are perfect for holding water"
pi_129430582
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Eens is :) Met name dat laatste, weet niet zo waarom dat zo is, maar je ziet en hoort het overal. Als men het al zegt, zijn ze er 9 van de 10 keer al klaar mee. En waarschijnlijk al met vriendinnen maanden over lopen kletsen hoe we het 'fatsoenlijk' kunnen eindigen.
Serieus, als ik een euro kreeg voor elke keer dat ik in mijn omgeving zoiets hoorde ..
  zondag 28 juli 2013 @ 13:23:24 #62
78918 SeLang
Black swans matter
pi_129430804
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 12:49 schreef upnx het volgende:

[..]

Wat wil je dat ik daar lees? 9 maanden is lang hoor, ook als je daarvoor jaren bij elkaar was.
Misschien las ik je post dan verkeerd, maar het suggereerde dat je 9 maanden hebt geskyped en daarna pas iemand 3 dagen irl zag. TS heeft een >5 jaar relatie + samengewoond en ging daarna skypen, dus niet een internet vriendinnetje ofzo. Misschien bedoelde je dat niet maar zo las ik je post.
Mijn reisverslagen
pi_129430810
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2013 00:33 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Nee, we hebben niet veel informatie, maar des te meer levenservaring.

Ik denk dat een zinsnede als 'genieten van mijn vrijheid' ontzettend veel zegt. Want van wat is ze vrij en waarom geniet ze daarvan? Als ze haar relatie met TS niet als beperking / remming gezien zou hebben, zou ze nooit met zo'n formulering gekomen zijn. Want dan had ze zich ook mèt een relatie vrij gevoeld.
Ook het woordje 'genieten' spreekt boekdelen. Ze geniet van dingen waarvan ze niet kan/mag genieten omdat ze een relatie heeft. Ergo: sex en eventueel liefde met een of meer anderen, want dat is het enige wat niet kan als je een relatie hebt. Oftewel, ze ligt met een ander te krikken of heeft zich in weten te houden, maar zou het alsnog heel graag willen. Echter, dat laatste is gezien de menselijke aard, erg onwaarschijnlijk.

Vandaar de eindconclusie die anderen voor me al hebben getrokken: ze heeft lekker van bbc lopen genieten in SA

bbc = http://www.urbandictionary.com/define.php?term=bbc
Ik wil niet zo ver gaan om dus te concluderen dat ze vreemd is gegaan (of dat wil), maar met het dik gedrukte ben ik het toch wel heel erg eens.

Heb trouwens in een vergelijkbare situatie gezeten. Vriendin 2 jaar in Australie/Azie, na 7 maanden uit het niets: 'ik loop hier al een poosje over te denken' (lees: heb al besloten) .. 'beperking in mijn vrijheid' .. bla bla. Ik was er meteen klaar mee.

Heb nooit helemaal begrepen waarom ze een relatie als een beperking van haar vrijheid zag. Open relatie was imo geen enkel probleem geweest. Maar naar eigen zeggen werkte het missen van mij, als een beperking. Dan zat ze nog te veel met haar hoofd in NL. En in plaats van dat ze op haar reis van zelfontwikkeling ( :') ) dáár nou juist mee om leerde gaan, was het gewoon een stuk simpeler om dat hele aspect van haar leven los te snijden. Heb het altijd nogal dom en makkelijk gevonden. Ochja.
pi_129431023
Nou ik snap het ergens best hoor als je in een ander land en een relatie ver weg hebt , dan is de relatie toch meer soort beperking om je te richten waar je mee bezig bent.

Je staat minder open voor de situatie daar omdat je toch steeds bezig bent met de ander in een ander lang en dat word op een lange duur een beperking.

Ik denk eigenlijk dat ts misschien beter dingen zo even kan laten , juist even richten op Amerika en het eigenlijk misschien zien als een nieuw begin daarzo.
pi_129451378
Bedankt voor al jullie reacties! Ik beb blij met alle meningen die ik krijg van iedereen, helpt enorm om met een andere bril naar de hele situatie te kijken ook al hoor je een hoop dingen liever niet.

Ik voel me van tijd tot tijd echt enorm rot en het vreet me inderdaad helemaal op van binnen. Vreemdgaan is nog steeds out of the question voor mij, daar ken ik haar meer dan goed genoeg voor. Speculeren mogen jullie natuurlijk van harte ;)

Maar zoals meerdere malen gezegd is ook mijn ervaring met vrouwen dat ze vaak al voor een groot deel de beslissing genomen hebben. Ik houd mezelf het worst case scenario voor en sla me hier door de dagen heen. Nog 8 nachten voor ik haar ga ophalen van het vliegveld. Er is nog steeds een vurige naïeve hoop dat met die ene knuffel alles in orde komt.

Laatste twee dagen weinig contact gehad. Zij is daar alles aan het afsluiten en afscheid aan het nemen. Ze weet verder niks meer of minder en wil me geen valse hoop geven (hieruit kun je zeer pijnlijke conclusies trekken) maar geeft ook oprecht aan er vol voor te gaan samen, en daarin geeft ze me ook gwen reden om aan haar oprechtheid te twijfelen.

Dus that's it..

Ik ben wel heel benieuwd, Seven. hoe is het met jou en je uitgezonden vriend afgelopen?
  zondag 28 juli 2013 @ 23:13:23 #66
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129451742
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 23:05 schreef love-and-hate het volgende:
Bedankt voor al jullie reacties! Ik beb blij met alle meningen die ik krijg van iedereen, helpt enorm om met een andere bril naar de hele situatie te kijken ook al hoor je een hoop dingen liever niet.

Ik voel me van tijd tot tijd echt enorm rot en het vreet me inderdaad helemaal op van binnen. Vreemdgaan is nog steeds out of the question voor mij, daar ken ik haar meer dan goed genoeg voor. Speculeren mogen jullie natuurlijk van harte ;)

Maar zoals meerdere malen gezegd is ook mijn ervaring met vrouwen dat ze vaak al voor een groot deel de beslissing genomen hebben. Ik houd mezelf het worst case scenario voor en sla me hier door de dagen heen. Nog 8 nachten voor ik haar ga ophalen van het vliegveld. Er is nog steeds een vurige naïeve hoop dat met die ene knuffel alles in orde komt.

Laatste twee dagen weinig contact gehad. Zij is daar alles aan het afsluiten en afscheid aan het nemen. Ze weet verder niks meer of minder en wil me geen valse hoop geven (hieruit kun je zeer pijnlijke conclusies trekken) maar geeft ook oprecht aan er vol voor te gaan samen, en daarin geeft ze me ook gwen reden om aan haar oprechtheid te twijfelen.

Dus that's it..

Ik ben wel heel benieuwd, Seven. hoe is het met jou en je uitgezonden vriend afgelopen?
We hebben elkaar nog 1,5 jaar het leven zuur gemaakt tot er niets dan kille haat overbleef. Kan me niets leuks meer aan hem herinneren we zijn 5 jaar samen geweest, huis gekocht en alles :') .Er moet toch iets goed geweest zijn aan die relatie, maar het negatieve is zo gaan overheersen dat ik me echt maar met moeite een paar leuke dingetjes kan herinneren.
Resistance is futile.
pi_129452279
Hmmm heel zuur, maar wel een verhaal waar ik zelf misschien ook mijn lessen uit kan trekken. Hoe graag ik ook verder wil, als het dan toch voorbij is dan maar snel en duidelijk zodat ik er later met goeie herinneringen op kan terug kijken en ik me zonder omkijken op Amerika kan storten.
pi_129452706
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 12:02 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Dit is heel erg waar. :)
Sowieso, als een van de 2 twijfelt of de gevoelens er nog zijn dan komt dan vrijwel nooit meer goed. Dat komt echt niet zomaar weer terug. De knoop daadwerklijk definitief doorhakken is een ander verhaal, dat is niet makkelijk omdat je al zo lang samen bent, maar nog 1 of 2 pogingen wagen om te kijken of het gevoel weer terugkomt zal uiteindelijk in 99,99% van de gevallen resulteren in meer pijn. Dat kan ik je helaas uit ervaring vertellen.

De hoop die je nog hebt dat alles weer goed gaat komen als je elkaar weer ziet is echt killing.
ze zijn fucking nice.
  zondag 28 juli 2013 @ 23:40:29 #69
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129453063
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 23:24 schreef love-and-hate het volgende:
Hmmm heel zuur, maar wel een verhaal waar ik zelf misschien ook mijn lessen uit kan trekken. Hoe graag ik ook verder wil, als het dan toch voorbij is dan maar snel en duidelijk zodat ik er later met goeie herinneringen op kan terug kijken en ik me zonder omkijken op Amerika kan storten.
Hoe het ook loopt, jouw Amerika avontuur mag er niet onder lijden want dat ga je haar kwalijk nemen.
Resistance is futile.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 29 juli 2013 @ 00:18:14 #70
163650 Greys
pi_129454643
quote:
2s.gif Op zondag 28 juli 2013 23:40 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hoe het ook loopt, jouw Amerika avontuur mag er niet onder lijden want dat ga je haar kwalijk nemen.
Hij gaat het vooral zichzèlf kwalijk nemen...

TS, wat ik niet helemaal snap is dat je hier nu twee keer hebt gezegd dat zij je heeft aangegeven er 'vol voor te willen gaan' als ze terug is. Dan snap ik het verhaal niet ben ik bang, zal het straks nog eens opnieuw gaan lezen allemaal. Ze geeft jou dus aan dat zij het nog wèl ziet zitten? Ik bedoel, wáár wil ze nou precies vol voor gaan als ze terug is dan?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_129486534
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 23:33 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:

[..]

Sowieso, als een van de 2 twijfelt of de gevoelens er nog zijn dan komt dan vrijwel nooit meer goed. Dat komt echt niet zomaar weer terug
Mensen moeten gewoon onder ogen zien dat een verliefd gevoel nooit een heel leven lang blijft bestaan. Een goede relatie kenmerkt zich door het feit dat beide partners elkaar het licht in de ogen gunnen zonder dat er altijd en eeuwig een "gevoel" moet zijn. :Y
pi_129488771
ze gaat misschien niet vreemd, maar ze heeft al andere opties uitstaan. Zoveel is wel zeker.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_129489798
Hoe kan ze er vol voor gaan als jij binnen twee weken alweer naar de andere kant van de wereld vertrekt? Eigenlijk klinkt het een beetje als een loze belofte, of een belofte om die periode tussen haar terugkomst en jouw vertrek haar best te doen en daarna weer terug te vallen in het oude patroon - want de afstand. En ik zeg niet dat dit dan willens en wetens is, ze heeft vast de beste intenties, maar ik geloof niet dat je in zo'n korte periode een relatie kan redden als je daarna weer zo ver van elkaar vandaan bent. Zo'n periode is eerder aftasten en een beginnetje maken en dit begin wordt dan direct weer weggevaagd. Mits jullie dan evengoed besluiten dat het goed genoeg aanvoelt, dan zit je denk ik alsnog in onzekerheid of de relatie er over een half jaar nog wel is of dat jullie dan weer aan hetzelfde riedeltje mogen beginnen.

Overigens ben ik het er niet mee eens dat twijfelen over gevoel per se een doodsteek moet zijn. Mijn vriend had dat ook, maar dat was bij zijn exen rond hetzelfde punt in de relatie (na 1,5-2 jaar) ook het geval. Mijns inziens was het een gevalletje van bindingsangst, het is ook echt uit geweest. Hij gaf later aan dat hij inderdaad na was gaan denken over samenwonen en hij was begonnen over samen een auto kopen waardoor hij ineens - uit het niets - aan alles begon te twijfelen. We tikken nu tegen de vier jaar en we hebben inmiddels samenwoonplannen (eerst een goede baan vinden in plaats van een onderbetaalde functie), maar hij wilde niet zo iemand zijn die met een meisje ergens gaat wonen en dat het dan na een jaar uitgaat. Hij wilde 100% zeker zijn. En dat begrijp ik best, liever dat hij al zijn onzekerheden even bij me kwijt kan en we erover kunnen praten, hij zijn twijfels voor zichzelf uitzoekt nadat we wel erover hebben gesproken dan dat het kapot loopt omdat hij er op een veel later moment achterkomt dat ik niet het meisje ben met wie hij wil settelen.
Geheel offtopic, maar ik wilde aantonen dat er ook nog succesverhalen zijn in deze wereld. ;) Het hoeft niet per se slecht te eindigen omdat er twijfels zijn. Mijn relatie is nu zelfs beter dan ooit.
pi_129491715
Dankjewel voor je verhaal, fijn om te lezen.

Ik heb een update die ik heel graag van me af wil schrijven.

Ik had een vreselijke dag, voelde me enorm eenzaam. 's Avonds kreeg ik een smsje dat ik haar niet meer hoefde op te komen halen, dat laat ze haar vader doen. Ze zit zo enorm in Afrika en haar vrijwilligerswerk, ze kan het niet loslaten, wil niet weg en wordt misselijk bij de gedachte terug te moeten naar Nederland. Ontmoeten op het vliegveld was te pijnlijk door alles wat voorgevallen is tussen ons. Ik zie haar wel maandag avond.

Ik heb hierover willen praten met vrienden maar iedereen was druk of sliep al dus ik heb haar proberen te bellen, maar ze wil even niks horen van mij. Ik heb toen even voor mezelf gekozen, gewhatsappt dat ik alles voor haar doe, dat ze egoïstisch is en dat ik er zo klaar mee ben. Dat gaf ze toe en ze wilde daar nu niks aan veranderen. Ik heb t uit willen maken maar haar sterkte gewenst in haar laatste week en ben in bed gaan liggen....

Ze is oprecht en eerlijk maar de uitkomst is niet positief. Ik kan het na ruim vijf jaar niet zo beëindigen ook al zou ik het bijna graag willen om van de kwelling af te zijn. Maar ik moet haar gewoon eerst zien en weer face to face kunnen spreken. Nu kan ik dat niet zo overhaast. Maar man man man wat een kut gedoe.
pi_129492143
Ze wil van je af. Ik ben het wel eens dat de manier waarop ze dat duidelijk maakt niet erg sjiek is. Maar goed hoe ze dat duidelijk maakt is ook niet echt relevant, want het zal altijd kut zijn voor de persoon die achter blijft. Valt weinig anders van te maken dat je het moet accepteren. Maar in Amerika lopen ook best veel leuke meiden rond moet je maar denken.
pi_129493025
Ik denk dus dat je beter even helemaal op Amerika kunt richten en haar los laten, ik denk dat je het nu moeilijk vind maar ik denk dat je als je zelf in Amerika haar meer snapt en je eigenlijk meer voluit voor Amerika kan gaan.
pi_129493118
Amen... :) Thanks!
pi_129494494
wat een kutverhaal. Ik hoop dat je maandag een goed gesprek met haar kan voeren dat ongeacht de uitkomst recht doet aan jullie band, Ik reageer niet zo vaak op topics maar ik vind dit echt heel vervelend om te lezen.

Zoek genoeg afleiding. Met vrienden moet je dit soort dingen niet altijd willen bespreken want dan krijg je toch alleen maar diarree over je heen, maar het kan ook juist ontnuchterend (hehe) werken om gewoon een biertje te drinken met je maten
pi_129497349
Ik vind het echt belachelijk hoe ze jou behandelt na vijf jaar relatie :X Zo te horen ben je beter af zonder haar en verdient ze jou niet. Veel sterkte :*
  Redactie Frontpage dinsdag 30 juli 2013 @ 10:24:25 #80
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_129498020
Ik snap niet hoe je vriendin het in haar hoofd haalt jou zo te behandelen na 5 jaar lief en leed gedeeld te hebben.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 30 juli 2013 @ 13:51:18 #81
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_129504168
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 23:58 schreef love-and-hate het volgende:
Dankjewel voor je verhaal, fijn om te lezen.

Ik heb een update die ik heel graag van me af wil schrijven.

Ik had een vreselijke dag, voelde me enorm eenzaam. 's Avonds kreeg ik een smsje dat ik haar niet meer hoefde op te komen halen, dat laat ze haar vader doen. Ze zit zo enorm in Afrika en haar vrijwilligerswerk, ze kan het niet loslaten, wil niet weg en wordt misselijk bij de gedachte terug te moeten naar Nederland. Ontmoeten op het vliegveld was te pijnlijk door alles wat voorgevallen is tussen ons. Ik zie haar wel maandag avond.

Ik heb hierover willen praten met vrienden maar iedereen was druk of sliep al dus ik heb haar proberen te bellen, maar ze wil even niks horen van mij. Ik heb toen even voor mezelf gekozen, gewhatsappt dat ik alles voor haar doe, dat ze egoïstisch is en dat ik er zo klaar mee ben. Dat gaf ze toe en ze wilde daar nu niks aan veranderen. Ik heb t uit willen maken maar haar sterkte gewenst in haar laatste week en ben in bed gaan liggen....

Ze is oprecht en eerlijk maar de uitkomst is niet positief. Ik kan het na ruim vijf jaar niet zo beëindigen ook al zou ik het bijna graag willen om van de kwelling af te zijn. Maar ik moet haar gewoon eerst zien en weer face to face kunnen spreken. Nu kan ik dat niet zo overhaast. Maar man man man wat een kut gedoe.
Jezus wat heb jij een stront in je ogen :')

Waarschijnlijk stond dr nieuwe vlam op het vliegveld. Of zat die bij haar in het vliegtuig.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_129511082
Ik zou me dus echt niet zo makkelijk laten afschepen! Hoe fout kan ze zijn?! Na een relatie van 5 jaar (die officieel nog niet over is) niet eens het respect kunnen opbrengen om je te laten ophalen van het vliegveld door je partner die al maanden geduldig wacht op je terugkeer.

Als ik TS was zou ik 'gewoon' naar het vliegveld gaan en haar opwachten...
pi_129514256
You are so right.. ik deel precies hetzelfde gevoel. Ze is echt arrogant, egoïstisch en asociaal bezig.. daar ben ik ook enorm boos om. Dat weet ze ook.

Maar.. ik ben helaas maar een mens. En ik geef zo enorm veel om haar dat ik alles in een flits zou vergeven. Mijn liefde voor haar is ook de reden dat ik elke dag worstel en vecht om geen contact met haar te zoeken, voor haar niet maar vooral voor mezelf niet want daar word ik niks beter van.

Ik heb haar gisteravond gezegd, doei. veel plezier je laatste week. tot maandag. Nu ga ik (proberen....) op geen enkele manier meer contact met haar zoeken en haar maandag thuis opzoeken, ze woont vlak bij mij en haar familie daar is op vakantie dus we zijn een paar dagen met z'n tweeën waarin ze dus een beetje op mijn gezelschap is aangewezen.

Nadat ik haar face to face heb gesproken kan ik mijn conclusie trekken, het kan nog, of wetend dat er niet meer in zit de eer aan mezelf houden.. want ik voel me echt als een voetveeg behandeld..

Nu het slopende wachten overleven... wat een enorme kut periode!
pi_129515400
Als ze toch van plan is om je te dumpen zou ik niet tot maandag willen wachten. Als ze zo dicht bij woont kan er toch wel eerder een face-to-face ontmoeting tot stand komen?
pi_129516034
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 19:08 schreef computergirl het volgende:
Als ze toch van plan is om je te dumpen zou ik niet tot maandag willen wachten. Als ze zo dicht bij woont kan er toch wel eerder een face-to-face ontmoeting tot stand komen?
Gaat lastig als ze nu in Afrika zit. :P
pi_129516203
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 19:26 schreef Celeone het volgende:

[..]

Gaat lastig als ze nu in Afrika zit. :P
Maar ze komt toch niet pas maandag aan, of ben ik nou helemaal confuus :@
pi_129516289
quote:
. Ze is niet vreemd gegaan
Who's the check? Sorry, maar het lijkt hier duidelijk erop dat ze vreemd is gegaan. Dumpen die handel, jij verdient beter. Genoeg leuks in de VS.
#freefrederike
pi_129516313
Yes, maandag landt ze op het vliegveld en komt ze naar huis toe.
pi_129516408
quote:

Gast, meen je dit nou? Welkom in de koude wereld. Jij bent duidelijk veel te lang in een relatie geweest, mensen liegen constant. Ook zij. Ik vind het spijtig voor je want je klinkt als een goede knul.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:33 schreef love-and-hate het volgende:
Maar.. ik ben helaas maar een mens. En ik geef zo enorm veel om haar dat ik alles in een flits zou vergeven. Mijn liefde voor haar is ook de reden dat ik elke dag worstel en vecht om geen contact met haar te zoeken, voor haar niet maar vooral voor mezelf niet want daar word ik niks beter van.

Ik herken jezelf in een oude relatie van mij. Ik heb het met je te doen.
#freefrederike
pi_129516555
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 19:32 schreef love-and-hate het volgende:
Yes, maandag landt ze op het vliegveld en komt ze naar huis toe.
Oh sorry, dacht dat ze voor het weekend thuis was, sorry
pi_129518303
quote:
4s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 19:35/url] schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/324200]PizzaMizza het volgende:

[..]

Gast, meen je dit nou? Welkom in de koude wereld. Jij bent duidelijk veel te lang in een relatie geweest, mensen liegen constant. Ook zij. Ik vind het spijtig voor je want je klinkt als een goede knul.

[..]

Ik herken jezelf in een oude relatie van mij. Ik heb het met je te doen.
Bedankt voor je reactie, het helpt me echt dat er mensen zijn die ik op de hoogte kan houden en die meelez(v)en. Fijn om hier van me af te schrijven deze moeilijke dagen.

Ik ken haar 7 jaar waarvan 6 als beste vrienden en ruim 5 als partners. Eerlijkheid is onze kracht samen. Er is ook hier nog geen leugen gevallen, hoe hard de waarheid ook is. Deze situatie is veel en veel pijnlijker dan wanneer ze me nu zou zeggen dat ze een ander had, dat weet ze zelf ook.

Want hoe kan ik in godsnaam concurreren met het leven dat ze heeft in zuid afrika dat ze nooit meer wil opgeven...
  dinsdag 30 juli 2013 @ 21:00:44 #92
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_129519980
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 20:31 schreef love-and-hate het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie, het helpt me echt dat er mensen zijn die ik op de hoogte kan houden en die meelez(v)en. Fijn om hier van me af te schrijven deze moeilijke dagen.

Ik ken haar 7 jaar waarvan 6 als beste vrienden en ruim 5 als partners. Eerlijkheid is onze kracht samen. Er is ook hier nog geen leugen gevallen, hoe hard de waarheid ook is. Deze situatie is veel en veel pijnlijker dan wanneer ze me nu zou zeggen dat ze een ander had, dat weet ze zelf ook.

Want hoe kan ik in godsnaam concurreren met het leven dat ze heeft in zuid afrika dat ze nooit meer wil opgeven...
Die laatste zin moet echt heel erg snel uit je hoofd.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_129520206
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 20:31 schreef love-and-hate het volgende:

[..]

Daarom moet je eigenlijk niet mee willen concureren en gewoon al ben je pissig en wil je graag op een goede manier afsluiten soms lukt dat niet en dan kan je beter concentreren op wat je wel kan doen je eigen toekomst en je eigen leven.
Blijf hier geen tijd aan verspillen , doe gewoon je eigen ding en ga lekker naar Amerika zoals je al van plan was en laat haar maar even lekker gewoon in haar eigen sop gaar koken.

Het is een verspilling van energie en je kan je energie beter in andere dingen steken die je momenteel nodig hebt. Richt je op Amerika en laat haar los , hoe moeilijk je het ook vind.

Ik denk als je allemaal dingen gaat doen als gesprekken willen forceren enzo je gewoon later terugkijkt met spijt naar jezelf , blijf sterk en richt je op andere dingen en sta gewoon boven haar rare en onvolwassen gedraag want geloof me later kijk je terug met spijt dat je zo meegegaan bent in het onvolwassen gedrag.

Ik denk dat je nu je gram wilt halen en je gelijk maar uiteindelijk doet het er zo niet toe.
pi_129520815
Je slaat de spijker nogal op z'n kop, ik herken mezelf er enorm in. Op dit moment heb ik haar uit mijn whatsapp gegooid, facebook notificaties uitgeschakeld etc en ga ik geen enkel contact meer zoeken. Even een weekje stilte, want gesprekken forceren ben ik de beste in, ik wil altijd veel teveel over mijn gevoel praten.

Ik kan haar echter nog niet buitensluiten totdat ik haar weer vastgehouden en face to face gesproken heb. De paar dagen die we ongestoord voor onszelf kunnen hebben wil ik aangrijpen om te zien waar we staan. Er is niemand thuis bij haar (vakantie) en ik heb de sleutel dus op een gegeven moment moet ze wel contact zoeken.

Het is naïef, veel te goed voor haar, maar mijn lieve vriendinnetje en beste maatje niet meer in mijn leven kan ik nog niet.. nog iets minder dan een week malen en piekeren en inhouden..

Kan iemand zich hier in vinden..? Ik ben ook maar mens.. of heb ik een enorme plank voor mijn kop nu?
pi_129522690
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 21:13 schreef love-and-hate het volgende:
Je slaat de spijker nogal op z'n kop, ik herken mezelf er enorm in. Op dit moment heb ik haar uit mijn whatsapp gegooid, facebook notificaties uitgeschakeld etc en ga ik geen enkel contact meer zoeken. Even een weekje stilte, want gesprekken forceren ben ik de beste in, ik wil altijd veel teveel over mijn gevoel praten.

Ik kan haar echter nog niet buitensluiten totdat ik haar weer vastgehouden en face to face gesproken heb. De paar dagen die we ongestoord voor onszelf kunnen hebben wil ik aangrijpen om te zien waar we staan. Er is niemand thuis bij haar (vakantie) en ik heb de sleutel dus op een gegeven moment moet ze wel contact zoeken.

Het is naïef, veel te goed voor haar, maar mijn lieve vriendinnetje en beste maatje niet meer in mijn leven kan ik nog niet.. nog iets minder dan een week malen en piekeren en inhouden..

Kan iemand zich hier in vinden..? Ik ben ook maar mens.. of heb ik een enorme plank voor mijn kop nu?
Tuurlijk maar ze wil niet meer , hoe hard en lullig het ook is en ik denk dat je hoopt op een vriendschappelijk goede afloop maar ik denk ook dat je er misschien bij moet neerleggen dat dat niet gebeurd , ze heeft al aangegeven je niet te willen zien en spreken en toch wil jij dat wel , ik denk dat je uiteindelijk juist als je vanalles wilt je veel meer kapotmaakt dan je zelf zal willen en waarom blijven investeren in iemand die al keihard aangegeven heeft het niet meer te willen.

Ik denk dat je het jezelf veel moeilijker maakt dan het is , want dan zie je haar is het niet zoals je wilt zit je weer in zak en as en heb je straks geen plezier meer in naar Amerika gaan doe dat gewoon niet.
Je maakt het jezelf veel moeilijker dan het mensen zijn niet altijd even eerlijk mensen lossen en beeindigen relaties niet altijd netjes , iemand die al aangeeft niet meer te willen moet je niet achternalopen en hopen op een nette afsluiting want dan kun je wachten tot je een ons weegt en ondertussen stel je alleen jezelf te leur.

Richt je op je nieuwe toekomst in een nieuw land zonder haar en laat haar maar even helemaal voor wat het is .
pi_129523443
Ik snap wat je zegt. Het klopt grotendeels ook. Maar ze heeft echter gezegd dat het nu te pijnlijk is in haar laatste week in Afrika om contact met mij te hebben omdat ze niet weet hoe het zal gaan tussen ons en de gesprekken toch wel daar over gaan.

Ze wil als ze terug is wel samen kijken hoe het gaat, dan heeft ze daar kunnen afsluiten. Vandaar dat ik zo dubbel ben.. en enorm gek op haar, ik zou mezelf nooit vergeven om niet te bekijken wat ervan te maken is.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 30 juli 2013 @ 22:02:41 #97
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_129523568
Ik hoop het beste voor je TS.
Weet een beetje hoe je je voelt, vooral qua geen contact willen van haar kant. ;(

Sterkte en succes.
pi_129523645
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:00 schreef love-and-hate het volgende:
Maar ze heeft echter gezegd dat het nu te pijnlijk is in haar laatste week in Afrika om contact met mij te hebben omdat ze niet weet hoe het zal gaan tussen ons en de gesprekken toch wel daar over gaan.
ik vind dat toch wel raar hoor. Ze mist je dus niet? Je zou verwachten dat, als de relatie echt nog enig leven in zich had, ze zou denken: "jammer dat ik Afrika moet verlaten, maar ik zie dan in ieder geval love-and-hate weer". Maar zo zit ze er dus niet in?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_129523832
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:03 schreef Argento het volgende:

[..]

ik vind dat toch wel raar hoor. Ze mist je dus niet? Je zou verwachten dat, als de relatie echt nog enig leven in zich had, ze zou denken: "jammer dat ik Afrika moet verlaten, maar ik zie dan in ieder geval love-and-hate weer". Maar zo zit ze er dus niet in?
Heb je wel eens aan de andere kant van zo'n relatie gezeten? Dat jij degene bent die een hele lange tijd in het buitenland bent, terwijl je partner thuis zit?
pi_129524023
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:07 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Heb je wel eens aan de andere kant van zo'n relatie gezeten? Dat jij degene bent die een hele lange tijd in het buitenland bent, terwijl je partner thuis zit?
euh
nee
pi_129524140
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:00 schreef love-and-hate het volgende:
Ik snap wat je zegt. Het klopt grotendeels ook. Maar ze heeft echter gezegd dat het nu te pijnlijk is in haar laatste week in Afrika om contact met mij te hebben omdat ze niet weet hoe het zal gaan tussen ons en de gesprekken toch wel daar over gaan.

Ze wil als ze terug is wel samen kijken hoe het gaat, dan heeft ze daar kunnen afsluiten. Vandaar dat ik zo dubbel ben.. en enorm gek op haar, ik zou mezelf nooit vergeven om niet te bekijken wat ervan te maken is.
Zij is al veel verder in het proces.
pi_129524291
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:09 schreef Argento het volgende:

[..]

euh
nee
Ik wel....en dat wat normaal lijkt als je thuisblijver bent, is heel anders als je weg bent.
Je dagelijkse routine en leven ligt dan zover weg van Nederland, dat het ook heel ver in je achterhoofd verdwijnt.
pi_129524398
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:14 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik wel....en dat wat normaal lijkt als je thuisblijver bent, is heel anders als je weg bent.
Je dagelijkse routine en leven ligt dan zover weg van Nederland, dat het ook heel ver in je achterhoofd verdwijnt.
je jarenlange relatie ook? En wel zo ver weg dat je het niet aankunt om door je vriend van het vliegveld te worden opgehaald? Ik vind het nog steeds vrij bizar.
pi_129524904
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:16 schreef Argento het volgende:

[..]

je jarenlange relatie ook? En wel zo ver weg dat je het niet aankunt om door je vriend van het vliegveld te worden opgehaald? Ik vind het nog steeds vrij bizar.
Hoe het in dit specifieke geval is weet ik natuurlijk niet, ook al omdat ik een man ben en een vrouw dat mss allemaal anders beleeft, maar als je in een soort van "zeemanshuwelijk" zit, dan vraagt dat een bepaald soort karakter en als je langdurig weg bent, dan nemen zoals bij iedereen de dagelijkse routines en gebeurtenissen de overhand.

Natuurlijk denk je dan wel eens aan je partner die thuis zit, maar je kunt zo weinig met die gevoelens, dat het makkelijker is om die ver weg te stoppen, anders zit je na een paar weken met heimwee alweer thuis (en voor mezelf heb ik het nog over het pré-skype tijdperk, dus waren de mogelijkheden om te communiceren nog veel minder als nu)

Je gaat je ergens anders thuis voelen (vooropgesteld dat het je daar goed bevalt uiteraard) en dat doet een heleboel met je mindset en je weer aanpassen aan de nieuwe thuissituatie kost tijd en omschakeling.
pi_129526908
Kingstown, bedankt voor het delen van je persoonlijke ervaringen. Zeer bruikbaar. Dit is inderdaad precies wat er speelt bij haar. Nu maar hopen dat de twee weken die we samen hebben in Nederland voldoende zijn om erachter te komen of ze haar gevoelens terug kan vinden.

Dat ze me niet wil weerzien op het vliegveld vind ik zelf ook bizar en verdrietig, maar ik maak mezelf maar wijs dat ik haar begrijp daarin... het is gelukkig maar een kwestie van een paar uur voordat ik haar alsnog zie.

Of ze al verder zit in het proces, dat denk ik niet. Ze zit volgens mij in geen enkel proces, ze is ons gevoel gewoon vergeten. Of dat nog terug komt als we weer samen zijn... I don't know... ik hoop het.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 23:20:11 #106
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129527708
Stap 3. Woede. ;( .

Ik snap niet zo goed waarom iedereen zo valt over het feit dat ze niet wil dat TS hem afhaalt? Ik vind dat een vrij natuurlijke reactie, het is niet zo dat ze hem volledig afscheept en zulke zaken bespreek je nu eenmaal niet in het openbaar op Schiphol in de aankomsthal. Ik zou me er enorm opgelaten bij voelen uit beide standpunten bekeken, en ze geeft bovendien aan dat ze hem de dag van aankomst nog wil spreken.

Dat zij al veel verder is in dit proces dan TS lijkt me wel duidelijk.

TS, waarom vind je het zo pijnlijk? Meer het feit dat ze het contact afkapt (100% eens, dat is de makkelijkste uitweg voor haar en oneerlijk tegenover jou omdat ze probeert de verwijten te ontlopen) of gaat het echt puur om het feit dat je haar niet af kunt halen, en dat daarmee jouw fantasie van 1 knuffel en het is weer OK een beetje in duigen valt?
Resistance is futile.
pi_129528572
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:20 schreef Seven. het volgende:

TS, waarom vind je het zo pijnlijk? Meer het feit dat ze het contact afkapt (100% eens, dat is de makkelijkste uitweg voor haar en oneerlijk tegenover jou omdat ze probeert de verwijten te ontlopen) of gaat het echt puur om het feit dat je haar niet af kunt halen, en dat daarmee jouw fantasie van 1 knuffel en het is weer OK een beetje in duigen valt?
Ik ben een emotioneel wrak dus ik maak van een mug een olifant ;)

Het contact afkappen voor deze laatste week vind ik pijnlijk omdat ik graag met haar spreek, maar begrijpelijk van haar kant en uiteindelijk beter want ik zou haar helemaal gek maken met mijn eindeloze gebreuzel.

Dat ik haar niet mag afhalen verandert in feite weinig maar het benadrukt in mijn ogen dat ik nu niet meer op de eerste plaats sta bij haar.
pi_129528653
Wat een kutsituatie TS. Zo lang moeten wachten op die ontmoeting en tot die tijd balanceren tussen hoop en vrees. Net als de meeste andere posters zie ik het weinig rooskleurig in. Je vriendin is om de een of andere reden tot de conclusie gekomen dat ze niet met je verder wil en heeft je dat op een weinig chique manier duidelijk gemaakt. Na vijf jaar had dat met wat meer respect gemogen. Ik ben benieuwd wat ze je maandag te vertellen heeft.

Veel sterkte! En: het is een cliché, maar het leven gaat door. Echt waar.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 23:44:27 #109
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129528714
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:42 schreef Budapestenaar het volgende:
Wat een kutsituatie TS. Zo lang moeten wachten op die ontmoeting en tot die tijd balanceren tussen hoop en vrees. Net als de meeste andere posters zie ik het weinig rooskleurig in. Je vriendin is om de een of andere reden tot de conclusie gekomen dat ze niet met je verder wil en heeft je dat op een weinig chique manier duidelijk gemaakt. Na vijf jaar had dat met wat meer respect gemogen. Ik ben benieuwd wat ze je maandag te vertellen heeft.

Veel sterkte! En: het is een cliché, maar het leven gaat door. Echt waar.
Wat is er precies niet zo chique aan?
Resistance is futile.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 23:48:01 #110
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129528851
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:40 schreef love-and-hate het volgende:

[..]

Ik ben een emotioneel wrak dus ik maak van een mug een olifant ;)

Het contact afkappen voor deze laatste week vind ik pijnlijk omdat ik graag met haar spreek, maar begrijpelijk van haar kant en uiteindelijk beter want ik zou haar helemaal gek maken met mijn eindeloze gebreuzel.

Dat ik haar niet mag afhalen verandert in feite weinig maar het benadrukt in mijn ogen dat ik nu niet meer op de eerste plaats sta bij haar.
:* . Mag best hoor, na 5 jaar is er niks mis mee om even door een diep dal te gaan.

Contact afkappen is een beetje als de pleister er in een keer aftrekken. Pijnlijk zeker, maar in mijn optiek is dat vrijwel altijd de makkelijkste manier om het losmaken in gang te zetten, niet alleen voor haar. Je krijgt de kans om je vragen te stellen en de dialoog aan te gaan, en wie weet zullen jullie er wel vaker dan eens over praten. Maar een beetje afstand nu, je ziet dat je *poef* in een klap een fase verder bent in de verwerking.
Resistance is futile.
pi_129528987
quote:
Mandingo ~O>

Maar ontopic:

quote:

Situatie nu: over 10 dagen komt ze terug naar Nederland. Ik weet nu zo'n drie weken dat dit speelt. Sindsdien hebben we weinig contact gehad. Het contact dat we hadden waren zware gesprekken over onze situatie. Ik geef aan niks ervan te snappen, zij geeft aan niks zeker te weten. Ze is niet vreemd gegaan, dat speelt hier gelukkig niet, maar het is verdomd kut.

Hoe weet jij dat ze niet vreemd is gegaan?

Als je relatie al spontaan over kan gaan zonder dat jij iets merkt, dan merk je ook niet of er een ander is.
pi_129529029
Mocht ik haar niet meer zien of spreken en het zou zo eindigen dan is het niet zo chique dat dat niet eens face to face kan of zelfs maar via de telefoon.. met überhaupt nauwelijks woorden..

Maar er is (nog) niks voorbij, maandag wordt het spannend, ik denk dat het dan niet wordt uitgesproken, maar snel merkbaar is welke kant op het muntje gaat vallen.

Dank jullie allemaal so far voor jullie support en ongezouten meningen! Jullie zijn meer hulp voor me dan ik op had kunnen hopen :*
  dinsdag 30 juli 2013 @ 23:54:20 #113
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129529117
Spreek het zelf gewoon uit maandag, dit is toch niks zo man. Spreek het uit, ben even verdrietig, en ga vol goede moed en zonder zorgen naar de VS! :)
pi_129529420
Als ik het maandag toch wil beëindigen dan net zo goed nu. Maar die paar (lange) dagen kan ik ook nog wel wachten. Dan kan de hele boel beëindigen altijd dinsdag nog.

Jullie worden op de hoogte gehouden!

Maandag vanaf 14:00 een live blog van minuut tot minuut, en een livestream voor de die hard fans ;)
  woensdag 31 juli 2013 @ 00:04:29 #115
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_129529533
Jullie zijn nog zo jong. Alles kan nog.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  woensdag 31 juli 2013 @ 00:04:44 #116
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129529539
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 00:01 schreef love-and-hate het volgende:

Jullie worden op de hoogte gehouden!

Maandag vanaf 14:00 een live blog van minuut tot minuut, en een livestream voor de die hard fans ;)
Misschien ook wat "love-and-hate" fanspullen zoals t-shirts laten drukken.
pi_129529906
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:02 schreef love-and-hate het volgende:
Kingstown, bedankt voor het delen van je persoonlijke ervaringen. Zeer bruikbaar. Dit is inderdaad precies wat er speelt bij haar. Nu maar hopen dat de twee weken die we samen hebben in Nederland voldoende zijn om erachter te komen of ze haar gevoelens terug kan vinden.

Dat ze me niet wil weerzien op het vliegveld vind ik zelf ook bizar en verdrietig, maar ik maak mezelf maar wijs dat ik haar begrijp daarin... het is gelukkig maar een kwestie van een paar uur voordat ik haar alsnog zie.

Of ze al verder zit in het proces, dat denk ik niet. Ze zit volgens mij in geen enkel proces, ze is ons gevoel gewoon vergeten. Of dat nog terug komt als we weer samen zijn... I don't know... ik hoop het.
Yw, maar zoals ik al zei....ik ben een man en die reageren niet altijd hetzelfde als dat vrouwen dat doen, maar wat ik tussen de regels uit jouw verhaal lees, komt me niet helemaal onbekend voor. ;)

Wat je zegt over dat ze het gevoel vergeten is, is ook heel herkenbaar....dan kwam ik na 8 maanden weer terug en dan dacht ik....ow ja....nu moet ik heel blij zijn om m'n vriendin weer te zien, maar dat was puur rationeel....gevoelsmatig was het er niet. Als je niet de kans hebt om op regelmatige basis het gevoel te onderhouden, dan gaat het slijten en dan duurde het bij mij echt een paar weken voordat ik weer een beetje gesetteld was.

Het goede nieuws is dat het gevoel niet weg is, maar weggestopt en dat het tijd nodig heeft om weer naar boven te komen en of dat bij jouw vriendin gaat gebeuren kan niemand je helaas garanderen.

Succes!

Edit:

Over dat vreemdgaan....dat zie ik veel minder als optie, dan dat velen hier dat doen.
pi_129530977
Wauw wat een kutsituatie man:s veel succes maandag
pi_129533276
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:44 schreef Seven. het volgende:

[..]

Er is geen pijnloze manier om een relatie te verbreken maar vanuit Afrika roepen dat je twijfelt over je gevoelens en geen duidelijkheid geven of het nu wel of niet uit is vind ik niet zo netjes. Wees duidelijk zodat TS ook verder kan met zijn leven.
  woensdag 31 juli 2013 @ 10:14:16 #120
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_129535801
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 06:38 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Er is geen pijnloze manier om een relatie te verbreken maar vanuit Afrika roepen dat je twijfelt over je gevoelens en geen duidelijkheid geven of het nu wel of niet uit is vind ik niet zo netjes. Wees duidelijk zodat TS ook verder kan met zijn leven.
Idd, of houd dat laatste weekje ook nog even je mond en begin er over in NL ofzo, kan je er tenminste fatsoenlijk over praten.
Maar ja, snap ook wel weer dat dat voor haar heel kut is. Het is gewoon een kut situatie.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  woensdag 31 juli 2013 @ 10:41:07 #121
405222 Ataturko
Mussie Kemal
pi_129536571
Ze heeft, althans dat denk ik, de smaak te pakken gekregen van de Afrikaanse Haan.
  woensdag 31 juli 2013 @ 10:50:38 #122
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_129536876
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 06:38 schreef Budapestenaar het volgende:
Er is geen pijnloze manier om een relatie te verbreken maar vanuit Afrika roepen dat je twijfelt over je gevoelens en geen duidelijkheid geven of het nu wel of niet uit is vind ik niet zo netjes. Wees duidelijk zodat TS ook verder kan met zijn leven
Kan me het anders wel voorstellen hoor, als ze er mee wacht totdat ze terug is staat TS haar vol verwachting op te wachten op Schiphol en verwacht hij weer net als vanouds bij zijn vriendin te kunnen zijn terwijl bij haar blijkbaar het gevoel al weg is. Wat dat betreft snap ik wel dat ze het al vanuit Afrika aankaart om pijnlijke situaties bij thuiskomt te voorkomen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_129539490
Ook ik heb een aantal lange afstandsrelaties gehad, en het zelfs afgezworen en er toch weer in belandt. Je merkt op een gegegeven moment wel of een ander de kleine dingen die je op afstand wel kan doen ook daadwerkelijk doet, of juist de boel gaat ontlopen omdat ze het elke keer zien als een confrontatie van gemis. Ik ben flink pissig geweest om de keren dat het uiteindelijk niet lukte de afstand te overbruggen (en heb soms ook bewust de confrontatie gezocht zodat er een point of no return was bereikt en zo mijn valse hoop achter me te laten), maar veel later vond ik het toch wel menselijk dat men verder ging het hun leven. Na mijn afzwering voor een lange afstand relatie toch weer voor iemand ver weg gevallen, en besloot het een kans te geven omdat ze imo wel over karaktereigenschappen te beschikken (lees levenservaring) om het een succes te laten worden. Ze is uiteindelijk mijn vrouw is geworden en hebben samen een kind.

Terug naar jou situatie: je benaderd nu alles nog vanuit het perspectief dat je situatie een probleem is, maar je hebt er veel meer aan dit als een oplossing te zien. Je hebt geluk dat dit nu gebeurd en niet veel later. Er gaan zoveel relaties stuk omdat de partner niet mee kan in veranderende omstandigheden. Conclusie: misschien wel de juiste persoon, maar niet de juiste plaats en/of het juiste moment. Je weet nu in ieder geval wat je wel zoekt in een partner en wat je niet trekt, dus je volgende "keuze" zal alleen maar beter zijn.

Juiste beslissingen berusten op ervaring. Ervaring berust op onjuiste beslissingen.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_129559608
Jaja, ervaring is de optelsom van al je stommiteiten.. maar nu heb ik niets aan die wijsheden want ik kan me alleen maar vastklampen aan de mogelijkheid van een goede afloop.

Het voelt namelijk zo onwerkelijk, we hadden het best al uitgestippeld, afstuderen, een baantje zoeken en een mooi appartementje huren. Toen ze zelfs halverwege in Afrika zat heeft ze voorgesteld om als we allebei terug waren in Nederland voor ons tweeën af te spreken dat we samen ons leven willen leiden, een officieuze verloving zeg maar.

Dat voelde zo goed, ik ben zo gehecht geraakt aan die zekerheid en mijn leven met haar, dat ik nog niet weet hoe ik dat ga kunnen loslaten.

Nog 4 dagen... contact vermijden is nog steeds gelukt maar goh, wat vreet ik mezelf op van binnen.......
pi_129559892
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 21:54 schreef love-and-hate het volgende:
Jaja, ervaring is de optelsom van al je stommiteiten.. maar nu heb ik niets aan die wijsheden want ik kan me alleen maar vastklampen aan de mogelijkheid van een goede afloop.

Het voelt namelijk zo onwerkelijk, we hadden het best al uitgestippeld, afstuderen, een baantje zoeken en een mooi appartementje huren. Toen ze zelfs halverwege in Afrika zat heeft ze voorgesteld om als we allebei terug waren in Nederland voor ons tweeën af te spreken dat we samen ons leven willen leiden, een officieuze verloving zeg maar.

Dat voelde zo goed, ik ben zo gehecht geraakt aan die zekerheid en mijn leven met haar, dat ik nog niet weet hoe ik dat ga kunnen loslaten.

Nog 4 dagen... contact vermijden is nog steeds gelukt maar goh, wat vreet ik mezelf op van binnen.......
Ik lurk al een tijdje mee :@

Als je belangrijkste houvast voor je toekomst dreigt weg te vallen, zal het aankomen op je mentale weerbaarheid.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_129561976
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 22:00 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ik lurk al een tijdje mee :@

Als je belangrijkste houvast voor je toekomst dreigt weg te vallen, zal het aankomen op je mentale weerbaarheid.
Mijn mentale weerbaarheid heeft momenteel het nulpunt wel bereikt :')
pi_129562098
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 22:49 schreef love-and-hate het volgende:

[..]

Mijn mentale weerbaarheid heeft momenteel het nulpunt wel bereikt :')
Only way is up ;)

Probeer je emoties zoveel mogelijk in dwang te houden. Dat kan bepalend zijn voor jullie eventuele toekomst samen.

Vergeet ook niet: Hoe goed je haar ook denkt te kennen, vrouwen ervaren dit soort dingen anders dan mannen.

Wees sterk ^O^

[ Bericht 20% gewijzigd door FireFox1 op 31-07-2013 23:03:20 ]
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_129562411
Moah, ik vrees voor een tijdelijke stagnatie
  woensdag 31 juli 2013 @ 23:00:30 #129
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129562459
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 22:59 schreef love-and-hate het volgende:
Moah, ik vrees voor een tijdelijke stagnatie
Hoort erbij, maar daarna gaat het alleen maar beter ^O^
  woensdag 31 juli 2013 @ 23:10:25 #130
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129562907
quote:

Snap ik wel. Het is niet alleen het feit dat je ineens geen vriendin meer hebt, maar ook moet je je toekomst noodgedwongen herzien, om maar niet te spreken van het 'verlies' van vrienden die eigenlijk meer haar vrienden zijn en haar familie. Je leven staat op zijn kop. Echt niet raar dat je even aan de grond zit met je humeur...

Maar het zal je nog best mee kunnen vallen hoe snel je de zonnige kant ervan in kunt zien. Mijn vermoeden: binnen een paar weken na aankomst in Amerika.
Resistance is futile.
pi_129564127
quote:

Lang geleden maar heel herkenbaar, dat niet weten hoe te kunnen loslaten en vastklampen aan een goede afloop.
Daarom mijn tussenzin van de confrontatie opzoeken zodat er een point of no return ontstond waardoor in ieder geval die verdomde valse hoop weg was. Deze dame had me nog toevertrouwd als ik haar eerder ten huwelijk had gevraagd (telefonisch - op afstand) dan had ze zeker ja gezegd. Terwijl ik zoiets nooit van mijn leven telefonisch zou willen doen, maar op een manier die recht deed aan haar. 9 maanden na mijn bewuste conflict was ze met een ander getrouwd, en nog 3 maanden later had ze een kind hoorde ik via via. Net klaar met haar studie en ze liet er geen gras over groeien. Klaar voor een volgende fase zeg maar (dat speelt wellicht bij jou ook?), terwijl ze dat met mij nooit kunnen hebben want ik was ook nog bezig met mijn studie naar mijn werk, en dan nog allerlei inkomenseisen voor IND etc. Met mij is het daarna helemaal goed gekomen, maar het heeft wel flinke tijd (meer dan 6 maanden) geduurd voordat ik er een beetje overheen was en open stond voor een ander.

Terug naar jou. Ik hoop voor je dat ze weer een beetje bij haar positieven komt als ze weer terug is en er kunnen nog veel meer dingen geschreven worden die je prettig vindt om te horen. Misschien houdt ze wel zoveel van je dat ze je ook een onbekommerde ervaring zonder restricties in USA gunt? Maar wat haar motief ook is, neem jezelf ook een beetje in bescherming. Probeer niet alles te begrijpen.

Om het met Rod Steward te zeggen "The first cut is the deepest" of met Queen "Too much love can kill you". Doe jezelf niet tekort door er net zo lang als ik over te doen om er overheen te komen. Er zijn zoveel mooie lieve vrouwen in de wereld, je bent het vast waard dat er genoeg vrouwen zijn die moeite willen doen om jouw hart te veroveren!

[ Bericht 2% gewijzigd door Hineni op 31-07-2013 23:53:40 ]
pi_129576406
Vandaag mijn slechtste dag tot dusver.. geen verandering in de situatie, maar ik voel me zwaar zwaar klote. Ik kan helemaal niks doen, nergens energie voor opbrengen en alleen maar janken.

Ik heb geprobeerd zolang mogelijk te slapen maar om 8 uur werd ik wakker en schoot ze meteen in mijn hoofd, samen met de stekende pijn in mijn buik.

Ik leef tussen hoop en vrees, kan alleen maar denken aan maandag, hoe ik haar zal zien, of ze me niet toch gaat laten zitten, of we ooit nog bij elkaar kunnen zijn. De dagen kruipen, maandag lijkt alleen maar verder weg te geraken en ik weet ook niet of ik wel wil dat het snel maandag wordt.

Ik voel me ook enorm vriendloos. Ik heb altijd genoeg sociale contacten gehad, nu in de zomervakantie wat minder, maar echte vrienden eigenlijk bijna niet. Op haar na maar 1 of 2, maar dat blijken nu meer haar vrienden dan mijn vrienden in mijn ogen. Ik heb geprobeerd erover te praten met een aantal mensen die ik het toevertrouwde maar voelde me niet begrepen of voelde aan dat mijn emotionele gezanik niet gewenst was.

Ik speel met plannen om wat voor te bereiden voor maandag, iets simpels, iets liefs. Ze zit er waarschijnlijk helemaal doorheen na haar lange reis en emotioneel aan de grond nadat ze alles daar heeft moeten opgeven. Iemand enig idee... ik zou niet weten of ze überhaupt wel wat gaat willen van mij. Ik wil haar troosten, bij haar zijn, alles goedmaken.

Pff.. opluchting.. Wat. Een. Kut. Dag.

*emotionele stand uit*
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 1 augustus 2013 @ 16:35:14 #133
163650 Greys
pi_129583148
Je bent wel erg rekening aan het houden met hààr gevoel zeg... 'zij zit er vast doorheen, zij is vast emotioneel'. Zie je haar rekening houden met jouw gevoel?? Niet echt he?
Stel je niet te afhankelijk op naar haar, niets is zo onaantrekkelijk als een wanhopig iemand. Het is moeilijk, maar wees eens wat harder voor haar en wat minder afhankelijk? :*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_129583304
Op basis waarvan denk je dat je maandag wel duidelijkheid hebt? Denk niet dat ze je wil kwetsen dus hou rekening met de mogelijkheid dat ze geen uitgesproken mening heeft en/of tegenstrijdige signalen geeft.

Kan ze niet hetzelfde soort werk als ze in zuid-afrika heeft gedaan in amerika gaan doen als jij er bent? Als je haar passie kan delen, begrijpen en zelf ook hebt ervaren dan heb je waarschijnlijk een belangrijk deel van haar leven wat jullie kunnen delen.
pi_129583506
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:53 schreef love-and-hate het volgende:

Ik speel met plannen om wat voor te bereiden voor maandag, iets simpels, iets liefs. Ze zit er waarschijnlijk helemaal doorheen na haar lange reis en emotioneel aan de grond nadat ze alles daar heeft moeten opgeven. Iemand enig idee... ik zou niet weten of ze überhaupt wel wat gaat willen van mij. Ik wil haar troosten, bij haar zijn, alles goedmaken.

Gast, niet slecht bedoeld hoor, maar het klinkt meer alsof je het initiatief iets meer van haar kant moet laten komen. Als ze het allemaal niet meer weet in de relatie is het laatste wat je wil doen haar (nog meer) verdrukken.

Niet dat ik er verstand van heb, maar ik heb het iig genoeg meegemaakt.

Laatste keer dat ik twijfelde over een relatie (LANG geleden) en iets liefs wou doen werd ik het huis uitgelazerd.

Daarna herken je het in ieder geval :) Laat het nou even aan haar. Kan jullie allebei een hoop pijn besparen.
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
pi_129583767
Aan een kant vind ik het naar voor je maar eigenlijk wel dit je gaat zelf naar Amerika toe dan weet je toch eigenlijk ook al dat het uit elkaar groeien kan gebeuren , dat je toekomst veranderd en kijk in haar schoenen snap ik haar ook wel want aan de andere kant zij mag dan straks thuis komen om jou weer na 2 weken naar Amerika te zien gaan. Ik kan me voorstellen dat zij het juist ook moeilijk vind om je te zien omdat ze jou straks ook naar Amerika ziet gaan. En daar sta je dan minder bij stil .
Ik vind het ergens een beetje een dubbele standaard.

Als heel erg eerlijk bent en heel erg logisch nadenkt zit daar toch gewoon geen toekomst in. Jullie hebben op deze manier eigenlijk wel beiden er gewoon voor gekozen om er niet meer voor te gaan.

Een relatie kun je niet staande houden als niet een maar 2 gewoon gaan reizen en besluiten aan het andere einde van de wereld te zitten.
pi_129583993
Het is beter om maandag even af te wachten TS. Zij is aan zet. Nog even volhouden. :@
pi_129584370
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 16:56 schreef formerjellybean het volgende:
.

Een relatie kun je niet staande houden als niet een maar 2 gewoon gaan reizen en besluiten aan het andere einde van de wereld te zitten.
Oh dus alsTS gewoon thuis blijft om vriendinnetje haar droom te laten najagen is het weer helmaal volmaakte relatie?
pi_129584567
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 16:56 schreef formerjellybean het volgende:
Aan een kant vind ik het naar voor je maar eigenlijk wel dit je gaat zelf naar Amerika toe dan weet je toch eigenlijk ook al dat het uit elkaar groeien kan gebeuren , dat je toekomst veranderd en kijk in haar schoenen snap ik haar ook wel want aan de andere kant zij mag dan straks thuis komen om jou weer na 2 weken naar Amerika te zien gaan. Ik kan me voorstellen dat zij het juist ook moeilijk vind om je te zien omdat ze jou straks ook naar Amerika ziet gaan. En daar sta je dan minder bij stil .
Ik vind het ergens een beetje een dubbele standaard.

Als heel erg eerlijk bent en heel erg logisch nadenkt zit daar toch gewoon geen toekomst in. Jullie hebben op deze manier eigenlijk wel beiden er gewoon voor gekozen om er niet meer voor te gaan.

Ik heb met moeite je post kunnen lezen, maar ben het er totaal niet mee eens. Al je dromen opgeven op het moment dat je een relatie hebt zal je relatie zeker geen goed doen. Ik vind het erg knap als je gewoon je dromen najaagt ondanks je relatie :)

TS, ik snap heel goed dat je uit wanhoop iets liefs voor haar wil doen, je wil er ten slotte alles aan doen om het niet kapot te laten gaan. Maar bespaar het jezelf en haar alsjeblieft. Voor haar is het ook niet tof als jij iets liefs voor haar doet terwijl zij het eigenlijk uit wil maken. Ik denk dat ze zich erg opgelaten zal voelen.
Laat haar ook alsjeblieft voor jou vechten en laat haar initiatief nemen. Jij bent het ook waard! En als ze dat niet doet dan weet je genoeg.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 17:42:46 #140
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_129584941
Ik leef met je mee!

Ik heb toevallig ook een half jaar in Zuid-Afrika gezeten terwijl ik al 3,5 jaar een relatie thuis had en ik begrijp wel wat Kingstown zegt. Emotioneel gezien sluit je je tijdelijk af ofzo voor het thuisfront om het makkelijk te maken.
Alleen heb ik nooit echt twijfels gehad ofzo om mijn relatie te stoppen en het moment dat hij me op Schiphol stond op te wachten was ik daadwerkelijk blij!
Dan kan je juist weer al je gevoel onbegrensd ergens in kwijt zeg maar.
Het hielp ook dat hij mij na 4 maanden kwam opzoeken, voor hem werd alles weer even bevestigd dat het qua mijn gevoel gewoon goed zat.

Ik zou als ik jou was je nu niet van alles in je hoofd halen en gewoon wachten op wat ze maandag (of later) uiteindelijk te zeggen heeft. Misschien moet ze eenmaal hier even wennen, kan ook.
Maar doe en denk niets rigoureus, jullie hebben een hoop samen opgebouwd en er is tot nu toe nog niks drastisch/definitiefs uitgesproken dus blijf tot die tijd gewoon rustig.
Van jezelf opfokken wordt niemand beter!

Relax dus ff en wij slepen je de laatste dagen wel erdoorheen! :s)
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_129591450
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 17:25 schreef Oognip het volgende:

[..]

Ik heb met moeite je post kunnen lezen, maar ben het er totaal niet mee eens. Al je dromen opgeven op het moment dat je een relatie hebt zal je relatie zeker geen goed doen. Ik vind het erg knap als je gewoon je dromen najaagt ondanks je relatie :)

TS, ik snap heel goed dat je uit wanhoop iets liefs voor haar wil doen, je wil er ten slotte alles aan doen om het niet kapot te laten gaan. Maar bespaar het jezelf en haar alsjeblieft. Voor haar is het ook niet tof als jij iets liefs voor haar doet terwijl zij het eigenlijk uit wil maken. Ik denk dat ze zich erg opgelaten zal voelen.
Laat haar ook alsjeblieft voor jou vechten en laat haar initiatief nemen. Jij bent het ook waard! En als ze dat niet doet dan weet je genoeg.
Ik zeg niet dat je beiden je dromen op moet geven voor een relatie maar allebei naar het andere eind van de wereld gaan op lang termijn doet de relatie gewoon niet goed als de een weg is en de andere weer meteen afscheid kan gaan nemen doet het gewoon je relatie niet goed.

Hier is niet het geval dat er een weg is maar beiden en dat maakt het wel heel wat moeilijker om een relatie stand te laten houden .
pi_129591750
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 21:26 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je beiden je dromen op moet geven voor een relatie maar allebei naar het andere eind van de wereld gaan op lang termijn doet de relatie gewoon niet goed als de een weg is en de andere weer meteen afscheid kan gaan nemen doet het gewoon je relatie niet goed.

Hier is niet het geval dat er een weg is maar beiden en dat maakt het wel heel wat moeilijker om een relatie stand te laten houden .
Lekkere logica hoor. Zij is 2 keer naar het buitenland gegaan en nu is het de 'schuld' van TS dat zij er geen trek meer in heeft
pi_129594491
quote:
Toen ze zelfs halverwege in Afrika zat heeft ze voorgesteld om als we allebei terug waren in Nederland voor ons tweeën af te spreken dat we samen ons leven willen leiden, een officieuze verloving zeg maar.

Dat voelde zo goed, ik ben zo gehecht geraakt aan die zekerheid en mijn leven met haar,
Dat kan wel goed voelen zon afspraak, maar het is natuurlijk helemaal niks. Dat is een beetje het punt van een relatie: je kunt nooit afdwingen dat iemand voor altijd bij je blijft als die iemand dat eigenlijk niet (meer) wil. En die wil kan in theorie van dag op dag veranderen.

Het helpt (althans mij) om dat te aanvaarden. Juist als je doordrongen bent van het feit dat je die aanspraken niet hebt en dat ook accepteert, besef je dat iedere dag dat de relatie voortduurt, een goeie dag is. En als dat op een dag anders is, dan kun je misschien (uiteindelijk) wat makkelijker berusten in het besef dat de gerechtvaardigde keus van allebei of van één van beide is.
pi_129594510
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door Argento op 01-08-2013 22:46:39 (vergissing) ]
pi_129597506
Wat ben ik jullie enorm dankbaar voor alle reacties en betrokkenheid, betekent echt veel voor me! :)

Update ten opzichte van mijn gevoelens en standpunt:

Vanmiddag was ik echt brak en zat ik aan de grond zoals te lezen in mijn post. Ik ben er vanmiddag met mijn vader op uit geweest, samen even wat gezelligheid gedeeld, nog op t terrasje gezeten en het nog even erover gehad. Niet dat hij me kan helpen, maar wel fijn.

Ik moet zeggen, ik heb me sinds vanmiddag sinds meer dan een week niet meer zo goed gevoeld. Ik wordt laatste dagen elke ochtend met zo'n zwaar pijnlijk gevoel wakker, ik hoop dat deze opluchting morgen doorzet :)

Vraag me niet waarom maar ik heb op het moment een soort van berusting kunnen vinden. Ik ga nu lekker uitkijken naar Amerika als primaire doel, daar moet al mijn energie en plezier in gaan zitten.

Na het lezen van jullie reacties hebben jullie gelijk. Ik was me ervan bewust dat ik haar veel gun en me behulpzaam wil opstellen ondanks dat ik nog steeds niet amused ben met hoe ik wordt behandeld, maar ik probeer dat te begrijpen in haar situatie (of dat maak ik mezelf wijs).

Jullie hebben helemaal gelijk, ik kan haar wel alles geven, maar ik ben t niet waard om daar niks voor terug te krijgen. Ik heb nu al bijna drie weken weinig contact maar telkens zwichtte ik ervoor toch wat liefs te sturen zonder wat liefs terug te krijgen. Nu ben ik best trots dat ik heb uitgesproken dat ik het kut vind hoe ze doet en dat we vervolgens gezegd hebben geen contact te hebbeb tot ze terug is en ik dat ook heb volgehouden :)

Nu moet ik even nadenken hoe ik dit ga aanpakken als ze terug is. Natuurlijk moet ik haar zo snel mogelijk zien. Maar natuurlijk hebben jullie gelijk dat er dan geen uitspraak gaat volgen over onze relatie. Dus blijf ik slapen of niet? Ga ik haar troosten als ze verdrietig is om haar terugkeer?

Ik denk dat ik ga inschatten hoe oprecht ze wil dat het tussen ons werkt en als ik niet denk dat ze daavan overtuigd is dan zal ze moeten begrijpen dat ik mezelf op Amerika ga richten. Als ze me dan toch zou missen terwijl ik nog in het land ben wil ik haar best zien maar dan zal het van haar moeten komen. Jullie hebben daar helemaal gelijk in en ik ben het daar ook helemaal mee eens. (Als zij daar niet toe bereid is zou het sowieso nooit meer kunnen werken)

Oké, als ik morgen nog steeds achter deze uitspraken sta voel ik me sterk en trots en onafhankelijk :D

Nog ideeën over hoe ik ervoor zorg dat zij er ook voor zal moeten werken?
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 00:07:47 #146
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129597699
Gelukkig heb je het hier opgeschreven, dan kun je het morgen in ieder geval teruglezen!

En je kunt niet afdwingen dat iemand voor een relatie werkt, dat moet die persoon zelf willen. Je kunt wel laten zien/merken dat je niet afhankelijk bent van haar, dat je haar niet nodig hebt, dan bedenkt ze misschien zelf als ze toch verder zou willen dat ook zij ervoor moet werken. En zo niet, dan kun je onhankelijk, sterk en trots de VS betreden! :)
pi_129597887
Goed voornemen TS O+
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 2 augustus 2013 @ 00:21:28 #148
163650 Greys
pi_129598175
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 00:01 schreef love-and-hate het volgende:

Dat moet volledig uit haarzelf komen en anders is het fake en heb je er toch niks aan :*
Dus nee, daar kán jij niet voor zorgen. Ook niet proberen dus, want dan ben ik bang dat je haar eerder irriteert door als een claimende Jack Russel aan haar broekspijpen te gaan hangen. Dat klinkt hard, maar ik kan me jouw gevoel indenken hoor, het is ook zwaar klote.

Wat je ook doet, niet gaan smeken oid. En laten haar ouders/vrienden e.d. haar maar troosten als ze zo verdrietig is dat ze weer terug is. Jij hebt je eigen verdriet, daar troost ze jou ook niet mee. Kop omhoog, je hoeft niet lelijk tegen haar te doen, maar ga d'r niet in de watten leggen. Laat haar los en zie of ze uit zichzelf naar je terug komt. Da's het enige dat je kunt doen. Sterkte.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_129598299
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 00:42 schreef love-and-hate het volgende:
Amen... :) Thanks!
Waarom zeg je telkens amen? Heeft God hier iets mee te maken ofzo?

Overigens: whatsapp haar gewoon dat je er klaar mee bent en laat nooit meer wat van je horen. Dit wordt m niet meer
pi_129598341
Verkeerd geformuleerd natuurlijk, ik bedoelde natuurlijk te vragen hoe ik ervoor kan zorgen dat ik me niet te afhankelijk en aanhankelijk ga opstellen.

Dat troosten gaat nog lastig worden :')

Nu ben ik sterk, maar als we met z'n tweeën bij haar thuis zijn, zij zegt niet verder te kunnen maar mijn troost als vriend nodig te hebben.. dan zie ik mezelf niet weglopen :')
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 2 augustus 2013 @ 00:30:34 #151
163650 Greys
pi_129598434
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 00:27 schreef love-and-hate het volgende:
Verkeerd geformuleerd natuurlijk, ik bedoelde natuurlijk te vragen hoe ik ervoor kan zorgen dat ik me niet te afhankelijk en aanhankelijk ga opstellen.

Dat troosten gaat nog lastig worden :')

Nu ben ik sterk, maar als we met z'n tweeën bij haar thuis zijn, zij zegt niet verder te kunnen maar mijn troost als vriend nodig te hebben.. dan zie ik mezelf niet weglopen :')
Stel dat ze dat zegt, dan is dat behoorlijk egoïstisch van haar. Houd je dat maar goed voor.
Zeg dan gerust dat jij ook troost nodig hebt omdat je verdrietig bent over het beëindigen van jullie relatie en dat jullie nu niet de aangewezen personen zijn om elkaar 'als vrienden' te troosten. Je kunt niet van het ene op het andere moment die knop om zetten en alleen nog maar vrienden zijn van de één op de andere dag. Dat mag zij ook wel begrijpen hoor.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 00:35:55 #152
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129598629
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 00:30 schreef Greys het volgende:

[..]

Stel dat ze dat zegt, dan is dat behoorlijk egoïstisch van haar. Houd je dat maar goed voor.
Zeg dan gerust dat jij ook troost nodig hebt omdat je verdrietig bent over het beëindigen van jullie relatie en dat jullie nu niet de aangewezen personen zijn om elkaar 'als vrienden' te troosten. Je kunt niet van het ene op het andere moment die knop om zetten en alleen nog maar vrienden zijn van de één op de andere dag. Dat mag zij ook wel begrijpen hoor.

Dit! ^O^
Kies voor jezelf TS, ook al doet dat haar misschien even pijn. Zo heeft ze naar jou toe ook gedaan de laatste tijd en daar had zij blijkbaar ook geen problemen mee.
pi_129598678
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:44 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat zij hem zo goed als dumpt terwijl ze aan de andere kant van de wereld is, niet wil dat hij haar ophaalt nadat hij maanden heeft gewacht en geen contact wil.

Ik zou daar echt meteen klaar mee zijn. Mijn ex kwam ook met dat soort bullshit. En dat een gesprek zou komen als hij tot rust was gekomen. Na 2 dagen in shock huilen heb ik m gezegd dat ik geen gesprek meer hoef en dat het niet alleen uit is, maar dat ik m ook nooit meer hoefde te zien/spreken.

We woonden samen, hij ging toen logeren bij een vriend. Ik daar langs gereden de volgende dag en z'n spullen in een paar tassen afgeleverd en weggegaan terwijl beide heren met open mond toekeken. Daarna een tijd lang flink in de put gezeten, maar dat heeft hij nooit geweten. Tijd later kwam ik m toevallig tegen en toen was hij degene die smeekte. Ik voel me er nog steeds goed bij lol. Je moet niet achter haar aanlopen
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 00:38:22 #154
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_129598724
Ik vind het maar vreemd, de meeste mensen vinden het fijn als ze weer naar gaan.famikie en vrienden weer om je heen.

Allemaal leuk en aardig day je in Afrika de wijze blanke gaat uithangen, maar binnen 2 weken zijn ze je daar toch weer vergeten omdat er weer een nieuwe buslading blanken wordt ingevlogen.

Been there done that.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_129598755
Dat is waar, pff, weer een nieuwe situatie geleerd waarin ik me sterk kan opstellen :)

Ik ben zo benieuwd naar maandag. Ik vraag me af hoe ik haar zal aantreffen en of alles echt zo erg is als we samen zijn, of dat het meevalt (of erger).

We hebben nu dus contractbreuk op haar verzoek maar ik vind het zelf ook wel bevrijdend. Ik weet alleen niet of ik zaterdag zou vragen voor toch nog een belletje voordat ze vliegt. Stel er gebeurt wat ofzo?
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 00:41:45 #156
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129598813
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 00:39 schreef love-and-hate het volgende:
Dat is waar, pff, weer een nieuwe situatie geleerd waarin ik me sterk kan opstellen :)

Ik ben zo benieuwd naar maandag. Ik vraag me af hoe ik haar zal aantreffen en of alles echt zo erg is als we samen zijn, of dat het meevalt (of erger).

We hebben nu dus contractbreuk op haar verzoek maar ik vind het zelf ook wel bevrijdend. Ik weet alleen niet of ik zaterdag zou vragen voor toch nog een belletje voordat ze vliegt. Stel er gebeurt wat ofzo?
Je kan haar natuurlijk gewoon een berichtje met "ondanks alles een goede reis gewenst" ofzo sturen. Als je niks terugkrijgt weet je weer even genoeg.
pi_129598914
Eigenlijk denk ik niet dat ik wat stuur. Het voelt slecht om wéér degene te zijn die opnieuw het contact weer legt.

Zij hoort niks meer tot ik wat hoor.

Zo. Ik loop nergens achter aan! ;)
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 00:47:20 #158
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129598968
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 00:44 schreef love-and-hate het volgende:
Eigenlijk denk ik niet dat ik wat stuur. Het voelt slecht om wéér degene te zijn die opnieuw het contact weer legt.

^O^ Moet je zien wat je in een paar dagen kunt bereiken. Van down en afhankelijk naar trots en onafhankelijk :) Nu nog volhouden als je haar weer spreekt/ziet, dat zal het meest lastige zijn.
pi_129602328
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 00:44 schreef love-and-hate het volgende:

:Y ^O^
pi_129602748
Hm ok.. klein nieuwtje.

Gisteravond had ik een foto op Facebook gezet van het terrasje gistermiddag. Net om 8:00 krijgt ik een whatsappje van haar, dat ik er moe uitzie en of ik wil een beetje geniet..?

Meteen zonder denk pats boem teruggestuurd natuurlijk dat het wel oké gaat en hoe het dan met haar gaat laatste dagen. Ik had bijna een heel verhaal opgehangen over van alles en nog wat maar gelukkig bleef het bij die twee dingen.

Nu weer 20 minuten verder is het nog stil van haar uit. Ik weet niet wat en of ik hier iets van moet maken. Maar eventjes voelde het verdomd goed dat ze sinds best wel lang vraagt hoe het met mij gaat...
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 2 augustus 2013 @ 08:27:50 #161
163650 Greys
pi_129602803
Klinkt eerlijk gezegd alsof ze peilt hoe schuldig ze zich moet voelen.. en hoe nerveus ze moet zijn om jou onder ogen te komen maandag. Ze schat in of het een heisa gaat worden maandag denk ik. Mag je d'r nog steeds niet van Schiphol halen? Ik denk nog steeds dat daar nog iemand landt die jij niet mag zien.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_129602825
Damn.. nja ik heb haar maar weer meteen uit m'n whatsapp overzicht gegooid om niet in de verleiding te komen. Hm, nu weet ik even niet wat ik moet denken.
pi_129602927
Niks denken, het is toch speculatie. Maandag hoor je wel wat er speelt. Het heeft weinig zin om je druk te maken over dingen die je niet kan beïnvloeden. Wu wei.

Nu drammen zal alleen maar tegenovergesteld resultaat voor je opleveren.
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
pi_129603014
Lang leve fok. Waar ik ongestoord kan drammen en zeiken en iedereen die het zat is gewoon wegklikt.

Ik heb spijt van mijn antwoord aan haar, so much for being strong.. :') Maarja nu maar weer afwachten en niks doen tot maandag.
pi_129603159
Een berichtje sturen en vragen hoe het met je gaat, wetende dat er een wedervraag volgt, om vervolgens niet meer te antwoorden (althans, daar ga ik nu even vanuit). Ze houdt wel erg weinig rekening met jouw gevoelens. Als zij zich maar goed voelt. Als je nu terugkijkt op de afgelopen vijf jaar, is er dan een patroon te herkennen of is dit volledig nieuw?

Laat het maandag niet afhangen van haar genade, maar maak zelf ook een serieuze afweging of je dit nog wel wilt. Stel: je blijft bij elkaar en zodra jij in de VS zit, begint dit hele spelletje opnieuw? Dan is een time-out misschien verstandiger.
pi_129603375
Ik lees al eventjes mee.. Vind 't sterk van je dat je er steeds beter/sterker mee omgaat. Ze gaat niet netjes met je om. Ze zal vast wel van je houden, maar het respect naar jou toe is ver te zoeken.

Ik kan me voorstellen dat er twijfel is als je zo lang uit elkaar bent. Daarom ben ik er ook van overtuigd dat jij echt een top tijd tegemoet gaat in de States ( ben ook een beetje jaloers overigens :p ) Maar dat ze dit op deze manier aanpakt na zo'n tijd relatie met elkaar.. Ik had m'n (ex)vriend een schop gegeven.
Que Sera ~
pi_129603621
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 08:47 schreef love-and-hate het volgende:
Lang leve fok. Waar ik ongestoord kan drammen en zeiken en iedereen die het zat is gewoon wegklikt.

Ik heb spijt van mijn antwoord aan haar, so much for being strong.. :') Maarja nu maar weer afwachten en niks doen tot maandag.
:( Eigenlijk had je inderdaad niks moeten sturen, maar ik snap het wel hoor :Y Waarschijnlijk had ik hetzelfde gedaan.
pi_129603935
Dat zij nu iets stuurt is een kut streek van haar, niets meer en niets minder.
Zij merkt dat jij je er misschien in hebt berust dat het wel eens uit kan gaan, en bent je daar emotioneel op aan het voor bereiden.
Al wil ze er graag mee stoppen, wil ze zich begeerd voelen en voelen dat jij haar toch nog wil.
Een soort van zelfbevrediging, zo zie ik het, want vrouwen doen dat soort dingen.

Anyway, gast, echt..
Ga d'r boven staan, laat haar merken bij terugkomst dat je er boven staat.
Laat haar contact opnemen met jou, niet andersom.
Ze heeft je als een zak stront behandeld, en dat mag ze voelen ook.
Als buitenstaander is dit makkelijk zeggen, I know.

Maar bekijk het ook eens van een andere kant, met betrekking tot Amerika.
Die trip/studie kan op geen beter moment komen, voor jou persoonlijk.
Gaat het uit, zeg ik nu dat het je 3-4 weken kost, max, om over haar heen te zijn.
Je bent uit je omgeving, ontmoet tal van nieuwe mensen, nieuwe omgeving, alles is anders..
Je hebt niet eens tijd om aan haar te denken, en ik geloof dat je meer van je periode daar geniet als vrijgezel, dan als je vriendin hier in Nederland zit.

Succes in ieder geval, ben benieuwd hoe dit af loopt.
Ik hoop alleen dat je aan haar laat zien, dat je ook zonder haar kunt.
pi_129604975
Dat ze het in Afrika zo 'gevonden' heeft is haar manier om haar onzekerheid te bedekken. Jullie zijn allebei onzeker, maar zijn allebei ook niet gelukkig met de relatie. Je moet op papier zetten wat je van haar wilt weten voor je naar Amerika gaat en daar in het gesprek van maandag antwoord op krijgen.

Ik heb sinds kort ook mijn antwoorden na een relatie van vijf jaar en ben vrijgezel. Niet omdat ik dat leuk vind of omdat ze niet mijn 'ware' was maar omdat we niet meer op een lijn zaten en we daar allebei niet gelukkig van werden.

Als jij haar geloofd dat ze niet vreemdgaat moet je dat ook lekker blijven geloven, ik zie daarvan in je verhaal geen enkel bewijs.

Heel veel sterkte.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 10:29:54 #170
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_129605318
Goh, wat weet iedereen toch goed in te vullen wat zij denkt en vindt op grond van die paar berichtjes die TS geschreven heeft over wat zij gezegd heeft.

Laat je hier niets aanpraten TS, ga gewoon maandag dat gesprek met haar aan en luister goed naar wat zij zelf te zeggen heeft.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_129605720
Ex van ts heeft de touwtjes wel goed in de handen met haar psychologische spelletjes. Kan maar zo zijn dat zij jou je USA avontuurtje niet gunt. Maar sowieso zijn relaties over een lange afstand moordend op den duur.
pi_129609448
Als je nu gewoon zelf zou uitmaken... maar ja, dat is natuurlijk heel makkelijk gezegd.
pi_129609806
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 12:37 schreef Little_Dolls het volgende:
Als je nu gewoon zelf zou uitmaken... maar ja, dat is natuurlijk heel makkelijk gezegd.
Ik denk niet dat TS het type is dat zich beter voelt omdat HIJ het uitmaakte en niet zijn vriendinnetje. :')
pi_129610305
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 12:47 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Ik denk niet dat TS het type is dat zich beter voelt omdat HIJ het uitmaakte en niet zijn vriendinnetje. :')
Dat is toch ook het punt niet? :{ Hij zou zichzelf gewoon uit zijn eigen lijden kunnen verlossen...
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 13:15:47 #175
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_129610891
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 13:00 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Dat is toch ook het punt niet? :{ Hij zou zichzelf gewoon uit zijn eigen lijden kunnen verlossen...
Ik denk dat er tussen hun 2 wel echte liefde is, en als dat zo is dat geef je niet zo snel op, alleen omdat het even moeilijk is of tegenzit, ik vind dat ze gewoon samen erover moeten praten, maar dan wel op een rustige manier uiteraard...
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_129611453
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 13:15 schreef F1978 het volgende:

[..]

Ik denk dat er tussen hun 2 wel echte liefde is, en als dat zo is dat geef je niet zo snel op, alleen omdat het even moeilijk is of tegenzit, ik vind dat ze gewoon samen erover moeten praten, maar dan wel op een rustige manier uiteraard...
Misschien moet je dit hele topic eens wat beter doorlezen...
pi_129612902
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 13:00 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Maar zijn lijden is dat zijn relatie uit gaat, niet dat zijn vriendinnetje het uitmaakt.
pi_129613087
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:07 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Maar zijn lijden is dat zijn relatie uit gaat, niet dat zijn vriendinnetje het uitmaakt.
Ik zou gewoon denken het meer korte pijn is op deze manier, maar goed
pi_129613202
sterkte!
dus
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:22:46 #180
408723 F1978
pi_129613477
Succes ermee, maar ik denk dat het wel goed gaat komen persoonlijk
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:23:18 #181
408723 F1978
pi_129613504
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 13:29 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Misschien moet je dit hele topic eens wat beter doorlezen...
daar heb je gelijk in, heb ik niet gedaan idd :@
pi_129613725
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 00:01 schreef love-and-hate het volgende:

Nu moet ik even nadenken hoe ik dit ga aanpakken als ze terug is. Natuurlijk moet ik haar zo snel mogelijk zien. Maar natuurlijk hebben jullie gelijk dat er dan geen uitspraak gaat volgen over onze relatie. Dus blijf ik slapen of niet? Ga ik haar troosten als ze verdrietig is om haar terugkeer?

Ik denk dat ik ga inschatten hoe oprecht ze wil dat het tussen ons werkt en als ik niet denk dat ze daavan overtuigd is dan zal ze moeten begrijpen dat ik mezelf op Amerika ga richten. Als ze me dan toch zou missen terwijl ik nog in het land ben wil ik haar best zien maar dan zal het van haar moeten komen. Jullie hebben daar helemaal gelijk in en ik ben het daar ook helemaal mee eens. (Als zij daar niet toe bereid is zou het sowieso nooit meer kunnen werken)

Oké, als ik morgen nog steeds achter deze uitspraken sta voel ik me sterk en trots en onafhankelijk :D

Gewoon niet te veel over nadenken, en zien wat er dan goed voelt.
En geen domme overhaaste beslissingen maken ;)
dus
pi_129622250
Ooh wat een hoop reacties weer, echt super want dat had ik weer even nodig!

Ik ben zo enorm pissed, boos en verdrietig dat ze vanochtend dat berichtje stuurde, waarna ik direct (stom) antwoordde, en vervolgens hoor ik niks meer..... :(

Het liefst zou ik haar nu keihard uitschelden via whatsapp en haar eens goed de waarheid vertellen. Het is normaal echt niet zo dat ik makkelijk over me heen laat lopen of sociaal zwak ben.. Ik heb alleen zo'n enorme zwak voor haar...

Ik ken haar ook helemaal niet op deze manier dus kan ook bijna niet geloven dat ze dit doet om mij bewust pijn te doen. Ze is gewoon te veel met zichzelf bezig om aan mij te denken. Maar de berusting van gisteren is weer een beetje weggevaagd...

Ik heb in ieder geval niks meer terug gestuurd. Ik kan ruzie zoeken via whatsapp, of het uitmaken of goedpraten maar alles gaat sowieso slechter eindigen dan hoe het er nu voor staat. (sowieso uitmaken via whatsapp na zoveel jaar... no go voor mij)

Ik vind het gewoon zo enorm lastig.. ik probeer me echt heel hard op Amerika te focussen en ik merk dat ik daar van binnen ook echt veel zin in heb op bepaalde momenten. Maar aan de andere kant kijk ik volgens mij onbewust met goeie hoop uit naar maandag, ook al probeer ik mezelf elke minuut te vertellen dat dit eigenlijk niet meer verder kan...

Maarja, dan denk ik, ik zou zo graag voor haar willen vechten, haar op haar gemak stellen en lieve dingen voor haar doen, zoals ik zou verwachten dat zij normaal ook voor mij zou doen als de situatie omgekeerd was.

Ik haat haar nu zo erg, maar ik kan me nog steeds geen leven zonder haar voorstellen. Nooit meer samen filmpje kijken, op vakantie, samenwonen, seks.. het lijkt zo kort geleden maar zo onbereikbaar nu.

Maar goed.. dat was mijn uitbarsting weer voorvandaag.. lucht wel echt op! Beste keuze van de afgelopen weken om dit topic te openen anders had ik mezelf nooit zo sterk kunnen houden tegenover haar.

Want sterk moet ik blijven! Daar kan ik kracht uit halen en dat is volgens mij de enige optie ook.. Hoe ik me ook voel, ze gaat even niks meer merken. Dat berichtje vanochtend was een fout, maar een heel kleintje gelukkig en ik heb ervan geleerd. Ze gaat pas wat horen op het moment dat ze weer in Nederland is en mij vraagt wanneer we elkaar zullen zien. Of dat nu maandag, dinsdag of woensdag is... dat beloof ik jullie nu hier! :) Ik ga niet smeken of bedelen.. en als ik bij haar ben wil ik me ook sterk houden, niet lelijk doen, maar mezelf beschermen (maar dat zie ik mezelf nog niet klaarspelen, té moeilijk!). Als alles misgaat ben ik binnen 2 weken weg van alles en kan ik me 100% op mezelf richten.

Laat het me lukken om sterk te zijn! :'(
pi_129626064
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 08:23 schreef love-and-hate het volgende:
Maar eventjes voelde het verdomd goed dat ze sinds best wel lang vraagt hoe het met mij gaat...
dat is wel triest he. Dat je je 'verdomd goed voelt' omdat je vriendin van een aantal jaar eens een keer de moeite neemt om te vragen hoe het met je gaat.
pi_129626208
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:39 schreef Argento het volgende:

[..]

dat is wel triest he. Dat je je 'verdomd goed voelt' omdat je vriendin van een aantal jaar eens een keer de moeite neemt om te vragen hoe het met je gaat.
Idd, dan is het wel ver gekomen lijkt mij... :{
pi_129626363
Deze laatste dagen is t inderdaad ver gekomen.. Jullie hebben gelijk..

Ik kijk uit naar en ik vrees voor maandag, ik ga zo enorm zwichten voor haar..
pi_129626778
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:46 schreef love-and-hate het volgende:

Wij zullen allemaal voor je duimen ^O^
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:40:22 #188
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129628886
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 20:46 schreef love-and-hate het volgende:

Nee dat ga je niet :{w Kom nou, en dan over een paar weken of maanden weer hier doorheen moeten omdat je weer alleen maar aan haar dacht die bewuste maandag en niet aan jezelf? Je weet nu hoe moeilijk het is om je onafhankelijk op te stellen maar ook hoe goed het voelt. Ga je nou niet maandag als ze 2x knippert met d'r ogen weer afhankelijk opstellen met alle gevolgen van dien.

Beetje offtopic: volgens mij heb ik het nog nooit zo goed voorgehad met iemand in r&p als TS :D Hij verdient ook gewoon een betere vriendin.

O en ik weet niet meer wie dat zei van dat ie ineens niet meer naar schiphol zou mogen gaan omdat er iemand zou zijn die hij niet mocht zien... Dat heb ik dus serieus een keer meegemaakt :') ;(
pi_129629275
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:40 schreef kwiwi het volgende:
O en ik weet niet meer wie dat zei van dat ie ineens niet meer naar schiphol zou mogen gaan omdat er iemand zou zijn die hij niet mocht zien... Dat heb ik dus serieus een keer meegemaakt :') ;(
Leuk... :{
pi_129629370
quote:

[..]

Beetje offtopic: volgens mij heb ik het nog nooit zo goed voorgehad met iemand in r&p als TS :D Hij verdient ook gewoon een betere vriendin.

TS, hou je van kiwi's? O nee, kwiwi's? Ik voel een fok-huwelijk aankomen ^)

*)

(helemaal eens trouwens met het ontopic deel van kwiwi's post)
pi_129631630
quote:

[..]

Dat vind ik echt lief! :*

Het doet echt pijn omdat ik me realiseer dat je zo enorm gelijk hebt. Wat is er in hemelsnaam met mijn vriendin gebeurd?

Morgen eindelijk terug naar nederland na een fantastische vakantie van twee weken met mijn ouders, wat een hel was dat gezien de omstandigheden. Ik ben echt blij als ik weer terug ben in Nederland en wat tijd voor mezelf kan maken zonder mensen om me heen.

Zondag heb ik wat afgesproken met vrienden (eigen vrienden haha) dus dat helpt ook vast.

Daarna zal ik een plan van aanpak voor maandag maken...
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 2 augustus 2013 @ 23:05:12 #192
163650 Greys
pi_129632402
quote:

Dat zei ik.
En ik denk het echt :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_129632575
En haar pa die haar nu gaat ophalen dan? Die zou daar echt niet om tegen mij liegen gelukkig. Dit is de enige theorie waar ik echt een vette streep door heb kunnen zetten.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 23:11:34 #194
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129632647
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 23:10 schreef love-and-hate het volgende:
En haar pa die haar nu gaat ophalen dan? Die zou daar echt niet om tegen mij liegen gelukkig. Dit is de enige theorie waar ik echt een vette streep door heb kunnen zetten.
Ik kan je anders nog wel een theorie vertellen hoor :P Maar je hebt er weinig aan nu.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 2 augustus 2013 @ 23:12:42 #195
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_129632715
quote:
Heb je haar vader gesproken of zegt ze dat?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 2 augustus 2013 @ 23:13:50 #196
163650 Greys
pi_129632770
quote:
Stel ze gaat daar op Schiphol een of andere gast gedag staan huggen die bij haar in hetzelfde vliegtuig zat en ook uit Z-A naar Nederland terug ging, dan kan ze haar vader nog wel wijs maken dat dat gewoon een goede vriend was en dat ze hem gaat missen enzo. Jou gaat ze dat niet wijs kunnen maken of ze wil iig niet dat je dat zou zien wellicht.

Zeg niet dat het zo is hoor, maar zou kunnen. Ik vind het raar dat je ineens niet meer naar Schiphol *mag* komen.

Je zei net dat je bang bent dat je keihard voor d'r gaat zwichten. Maar wáárvoor dan? Ik ben namelijk bang voor je dat ze afstandelijk gaat doen maandag. Of zelfs met een smoes gaat komen dat ze te moe is van de reis en een andere keer met je wil afspreken. Er valt weinig meer te zwichten denk ik, bereid je daar op voor, dan kan het alleen maar meevallen :*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_129632805
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 23:05 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat zei ik.
En ik denk het echt :@
Maar stel dat ze daar iemand ontmoet heeft, dan is het toch wel heel toevallig dat ze toevallig hetzelfde vliegtuig terug hebben? Het is niet zo dat er 1 vliegtuig per week gaat of zo.

Of ben ik nu zo naief?
pi_129632849
quote:

[..]

Nee dat ga je niet :{w Kom nou, en dan over een paar weken of maanden weer hier doorheen moeten omdat je weer alleen maar aan haar dacht die bewuste maandag en niet aan jezelf? Je weet nu hoe moeilijk het is om je onafhankelijk op te stellen maar ook hoe goed het voelt. Ga je nou niet maandag als ze 2x knippert met d'r ogen weer afhankelijk opstellen met alle gevolgen van dien.

Hier ben ik het mee eens O+
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 2 augustus 2013 @ 23:15:32 #199
163650 Greys
pi_129632853
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 23:14 schreef Oognip het volgende:

[..]

Maar stel dat ze daar iemand ontmoet heeft, dan is het toch wel heel toevallig dat ze toevallig hetzelfde vliegtuig terug hebben? Het is niet zo dat er 1 vliegtuig per week gaat of zo.

Of ben ik nu zo naief?
Mwah, stel ze zijn verliefd op elkaar, dan zorgen ze evt wel dat ze bij elkaar in het vliegtuig zitten toch? Zou ik wel doen iig als ik zo'n lange reis voor de boeg had en diegene moest toch ook in die periode terug, dan ging ik mooi samen...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_129632921
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 23:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Mwah, stel ze zijn verliefd op elkaar, dan zorgen ze evt wel dat ze bij elkaar in het vliegtuig zitten toch? Zou ik wel doen iig als ik zo'n lange reis voor de boeg had en diegene moest toch ook in die periode terug, dan ging ik mooi samen...
Ik zie niet zo goed in wat die 11 uur samen in een vliegtuig nog voor toegevoegde waarde heeft, maar dat ben ik. :P
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 23:18:48 #201
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129633006
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 23:13 schreef Greys het volgende:

[..]

Stel ze gaat daar op Schiphol een of andere gast gedag staan huggen die bij haar in hetzelfde vliegtuig zat en ook uit Z-A naar Nederland terug ging, dan kan ze haar vader nog wel wijs maken dat dat gewoon een goede vriend was en dat ze hem gaat missen enzo. Jou gaat ze dat niet wijs kunnen maken of ze wil iig niet dat je dat zou zien wellicht.

Zeg niet dat het zo is hoor, maar zou kunnen. Ik vind het raar dat je ineens niet meer naar Schiphol *mag* komen.

Je zei net dat je bang bent dat je keihard voor d'r gaat zwichten. Maar wáárvoor dan? Ik ben namelijk bang voor je dat ze afstandelijk gaat doen maandag. Of zelfs met een smoes gaat komen dat ze te moe is van de reis en een andere keer met je wil afspreken. Er valt weinig meer te zwichten denk ik, bereid je daar op voor, dan kan het alleen maar meevallen :*
Ah, dat was dus precies ook mijn theorie.

Weet ook niet of het zo zit, maar het zou me niet verbazen als het wel zo zit.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 2 augustus 2013 @ 23:22:10 #202
163650 Greys
pi_129633166
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 23:17 schreef Oognip het volgende:

[..]

Ik zie niet zo goed in wat die 11 uur samen in een vliegtuig nog voor toegevoegde waarde heeft, maar dat ben ik. :P
Als je reteverliefd op iemand bent, is elke minuut dat je bij elkaar bent soms belangrijk :+
Voorál als je weet dat je elkaar daarna een tijdje niet ziet, wellicht....

Maar kan me voorstellen dat dit heel klote is voor TS om te lezen :@ Sorry TS :*
Omdat het nog helemaal niet waar hoeft te zijn. Maar ik denk wel dat je op zoiets voorbereid moet zijn eerlijk gezegd en ik hóóp oprecht dat ik het mis heb.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 23:28:59 #203
408723 F1978
pi_129633498
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 23:22 schreef Greys het volgende:

[..]

Als je reteverliefd op iemand bent, is elke minuut dat je bij elkaar bent soms belangrijk :+
Voorál als je weet dat je elkaar daarna een tijdje niet ziet, wellicht....

Maar kan me voorstellen dat dit heel klote is voor TS om te lezen :@ Sorry TS :*
Omdat het nog helemaal niet waar hoeft te zijn. Maar ik denk wel dat je op zoiets voorbereid moet zijn eerlijk gezegd en ik hóóp oprecht dat ik het mis heb.
Goed gezegd...daar ben ik het helemaal mee eens, het is gewoon zo hard soms, maar voor de ware moet je blijven knokken...
pi_129639995
De koek kan ook op zijn, man. Na 5.5 jaar willen mensen soms wel eens wat nieuws. Blijf realistisch op zijn tijd.
pi_129640547
Eerlijk gezegd denk ik niet dat ik me er veel slechter door zou voelen, mooi excuus om direct alle contact te verbreken. Dan hoort ze wel weer van me nadat ik terug ben uit Amerika ;) Maar ik voel haar altijd enorm goed aan, of ze me nu bezeikt of een verassing voor me heeft of wat dan ook, ik heb dat altijd meteen door.

Maar anyways, worst case scenario zit in mijn hoofd dus dat is goed.

Als ik heel rationeel nadenk voorspel Ik het volgende voor maandag. Ze komt thuis, laat dat op een gegeven moment weten. Ze wil me pas zien als haar vader weg is of op het punt staat om weg te gaan. Dan wil ze dat ik bij haar ben maar liever wachten tot de volgende dag om te praten. Ik blijf dan slapen, alles zal een beetje awkward en afstandelijk zijn hoewel ik sowieso contact zou gaan zoeken dan. Volgende dag praten we, zij kan zeggen hoe ze erin staat, waarschijnlijk heeft ze tijd nodig. En dan maken we een plan voor de komende tijd.

Dat is mijn voorspelling. Hier zal de waarheid waarschijnlijk dicht tegen aan zitten. Dat is goed want dan kan ik mezelf een klein beetje voorbereiden hoe ik me moet opstellen tegenover haar.

Ik wil haar in mijn leven, maar ik wil haar ook laten vechten voor ons, ze krijgt me niet zo. Ik ga niks lelijks tegen haar zeggen maar ze krijgt ook niet te zien hoe graag ik dit wil en hoe kapot ik ervan ben. Sterk zijn voor mijn eigen bescherming en ook voor de beste kans op het redden van wat er te redden valt lijkt mij. Wel lastig voor mij, maar dit hebben jullie me als geen ander doen inzien! :)

Hoe ik dit precies moet gaan aanpakken is me echter nog een raadsel.
pi_129641170
Je ziet het nog betrekkelijk positief in. Ik denk dat ze het gewoon gaat uitmaken en later op de avond haar nieuwe vlam treft.
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 10:03:12 #207
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_129641196
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 23:13 schreef Greys het volgende:
Ik vind het raar dat je ineens niet meer naar Schiphol *mag* komen.
Ik vind dat dus helemaal niet raar. Zo'n ontmoeting bij de uitgang van de bagageruimte is nu eenmaal geen normale ontmoeting, het is een plek waar mensen elkaar na een lange reis meestal feestelijk ontvangen en om de hals vliegen. Met allemaal vrolijke mensen die elkaar na lange tijd weer terug zien.

Ik kan me dus heel goed voorstellen dat je dat even niet gaat trekken als het niet goed zit tussen beiden. Het gaat nu waarschijnlijk een beladen ontmoeting worden en die wil je niet op een druk vliegveld na een lange vermoeidende vliegreis hebben. Die wil je liever hebben op een plek waar je alleen bent met zijn tweeën, wanneer je weer een beetje bent bijgekomen van de vlucht.

Eerlijk gezegd zie ik ook niet zo heel veel redenen om aan haar verhaal te twijfelen. TS zegt pas dat het eigenlijk pas de laatste maand is gaan spelen, toen de terugreis dus weer in zicht kwam. Het is helemaal niet vreemd dat iemand verliefd wordt op een ander land en een andere cultuur en daardoor ook in een conflict terecht komt waarbij ze moet kiezen tussen twee 'levens'. Het nieuwe leven in Afrika dat ze heeft ontdekt en het oude leven met haar vriend in Nederland. Het is best denkbaar dat de concurrent van TS geen andere kerel is maar gewoon een andere manier van leven.
pi_129641198
quote:
hoe weet je eigenlijk dat haar vader haar komt ophalen? Wie heeft dat gezegd?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 augustus 2013 @ 10:21:01 #209
862 Arcee
Look closer
pi_129641462
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 10:03 schreef Argento het volgende:
hoe weet je eigenlijk dat haar vader haar komt ophalen? Wie heeft dat gezegd?
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 23:58 schreef love-and-hate het volgende:
's Avonds kreeg ik een smsje dat ik haar niet meer hoefde op te komen halen, dat laat ze haar vader doen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_129642011
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 06:56 schreef love-and-hate het volgende:

Dat is mijn voorspelling. Hier zal de waarheid waarschijnlijk dicht tegen aan zitten. Dat is goed want dan kan ik mezelf een klein beetje voorbereiden hoe ik me moet opstellen tegenover haar.

Andere optie is dat ze niets laat horen op maandag, hou daar ook rekening mee.

Verder:
quote:
Hey, misschien misinterpreteren wij hier alles verkeerd. Da's ook een optie! Maar nogmaals, mijn tip: Laat het even aan haar, zij moet het het allemaal even uitzoeken.

Op dit moment: Zij is oorzaak, jij bent gevolg. Ga jezelf niet als oorzaak zien of denken dat je nog iets kan veranderen. Daar maak je haar ook niet blij mee.

En ik wil je nog een keer wijzen op mijn eerste post in dit topic. Tis niet het einde van de wereld mocht het stuklopen he. Je went er aan.
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 14:00:15 #211
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_129645697
Zou maandag niet eens heengaan, zorg ervoor dat jij de touwtjes weer in handen krijgt TS want dat heb je op het moment niet. Dat je haar bericht terug stuurde toen je op het terras zat heeft je waarschijnlijk genekt.

Tevens is zij gewoon fout bezig dus laat haar maar moeite doen, als ze dat niet doet verdien je namelijk gewoon beter, hoe kut dat ook is op dat moment.
pi_129646015
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 08:47 schreef love-and-hate het volgende:
Niets mis mee toch? Je wilde dat zij contact zou zoeken in plaats van dat het van jou moet komen steeds. Dat is nu gebeurd. Ik ben het overigens wel eens met Greys dat het lijkt op het peilen of ze zich schuldig moet voelen.
pi_129647837
Sterkte! Ik denk dat je een keuze moet maken tussen haar en jou studie in Amerika. Ik denk persoonlijk dat het nog te redden is. Maar wanneer jij een half jaar vertrekt groeien jullie echt uit elkaar en is het gedaan.
pi_129647859
Tvp.

Tevens: Als ze appt, niet meer reageren. Behalve als ze thuis is. ;)
pi_129647906
Probeer inderdaad weer controle over de situatie te krijgen TS!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 16:58:45 #216
409071 MeHappy
Girl who living her dreams
pi_129649775
Sterkte!
I just love every person.
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 17:07:18 #217
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129649985
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 15:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Probeer inderdaad weer controle over de situatie te krijgen TS!
Maandag whatsappen: er is wat tussengekomen, ik kan in plaats van vanavond morgen wel even langskomen.

En dan ook niet reageren op de eventuele extreem emotionele berichten die ze stuurt, alleen na een tijdje eenmalig: nogmaals, morgen heb ik tijd voor je.

Alles in de vorm van een mededeling, geen vraag. Bam, touwtjes in handen _O_
pi_129650177
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 17:07 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Maandag whatsappen: er is wat tussengekomen, ik kan in plaats van vanavond morgen wel even langskomen.

En dan ook niet reageren op de eventuele extreem emotionele berichten die ze stuurt, alleen na een tijdje eenmalig: nogmaals, morgen heb ik tijd voor je.

Vrees dat dit voor de TS nogal "makkelijk gezegd" lijkt...
pi_129650352
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 17:14 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Vrees dat dit voor de TS nogal "makkelijk gezegd" lijkt...
Hij zit zich erg te verheugen op het 'blijven slapen' dat in zijn scenario opgenomen is :D
pi_129650373
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 17:21 schreef computergirl het volgende:

[..]

Hij zit zich erg te verheugen op het 'blijven slapen' dat in zijn scenario opgenomen is :D
... en doet zichzelf er alleen maar pijn mee. ;(
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 17:28:50 #221
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129650539
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 17:21 schreef computergirl het volgende:

[..]

Dat is eigenlijkhet stomste wat hij zou kunnen doen in zo'n situatie, dan heeft ze gelijk in de gaten hoe graag hij haar wil en als ie sterk wil zijn (of in ieder geval overkomen tegenover haar) moet ie zeggen "ik ga naar huis". Anders weet ze gelijk hoe laat het is en gaat ze gewoon verder zoals ze eerder deed tegen 'm, ze weet dan immers toch dat hij nog steeds het makke lammetje zonder ruggengraat is.

Niet vervelend bedoeld TS :*
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 augustus 2013 @ 17:36:46 #222
862 Arcee
Look closer
pi_129650757
quote:

Kijk, heren, zo doen vrouwen dat dus. :Y)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 17:37:48 #223
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129650780
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 17:36 schreef Arcee het volgende:

[..]

Kijk, heren, zo doen vrouwen dat dus. :Y)
Dit is inderdaad gebaseerd op eigen ervaring _O-
pi_129650956
quote:

[..]

Bitch :D
pi_129651859
quote:

[..]

Hey! Da's lang geleden!

Jaar of 15 ?

Hoe is het nu met je ?
pi_129654544
quote:
Jep, met een grote piemel waarschijnlijk
pi_129657085
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 17:22 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

... en doet zichzelf er alleen maar pijn mee. ;(
Dit inderdaad. Ik zou erg voorzichtig zijn met je verwachtingen. Misschien is ze maandag wel zo moe dat ze niets van zich laat horen en/of wil ze je die dag nog niet zien. Blijven slapen zou ik al helemaal niet vanuit gaan.
Hoe je je gaat vasthouden aan zo'n voorspelling, hoe groter de kans dat het gaat tegenvallen.
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_129657286
Eigenlijk zou het beter zijn om helemaal géén voorstellingen te maken (zowel goede als slechte) en gewoon op je laten afkomen, maar dat is natuurlijk niet zo evident als je er constant mee in je hoofd zit...
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 21:14:11 #229
401996 Zanger_Rinus
Professioneel showartiest
pi_129658351
Misschien maar eens een bezoekje brengen aan Schiphol met een roemruchte spionagetechniek?

:')
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 3 augustus 2013 @ 21:15:59 #230
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_129658404
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 21:14 schreef Zanger_Rinus het volgende:
Misschien maar eens een bezoekje brengen aan Schiphol met een roemruchte spionagetechniek?

[ afbeelding ]
Daar zat ik ook al aan te denken :D Gewoon vlakbij de aankomsthal gaan staan en gaan kijken en niet naar ze toe gaan.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 3 augustus 2013 @ 22:10:04 #231
163650 Greys
pi_129660105
Verstop je net als Ruud Gullit op Schiphol achter een vuilcontainer.

(Aan degenen die nu 'wait whut' denken.. jullie komen te weinig in SHO)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 22:13:36 #232
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129660225
Als ik dichter bij schiphol zou zijn maandag zou ik met wat foto's op zak zelf een kijkje gaan nemen voor TS :D En met camera, of course.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 3 augustus 2013 @ 22:14:10 #233
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_129660243
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 22:10 schreef Greys het volgende:

Whehe :D

Maar het is serieus best een goed idee, weet TS meteen of ze liegt en dus met een ander is of dat daadwerkelijk haar vader haar 'gewoon' ophaalt.
pi_129660293
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 22:14 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Whehe :D

Maar het is serieus best een goed idee, weet TS meteen of ze liegt en dus met een ander is of dat daadwerkelijk haar vader haar 'gewoon' ophaalt.
Ik zou behoorlijk pissed zijn als ik TS' vriendin was. Straks is er helemaal niks aan de hand :D klein beetje vertrouwen mag er nog wel zijn toch...
pi_129660326
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 22:15 schreef Oognip het volgende:

[..]

Ik zou behoorlijk pissed zijn als ik TS' vriendin was. Straks is er helemaal niks aan de hand :D klein beetje vertrouwen mag er nog wel zijn toch...
Nou niks aan de hand, ze wil de relatie afbreken....
pi_129660384
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 22:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nou niks aan de hand, ze wil de relatie afbreken....
Er wordt hier toch gesuggereerd over een evt. nieuwe liefde van de vriendin van TS? Met niks aan de hand doelde ik op dat ze misschien gewoon alleen aankomt... TS zou toch naar Schiphol moeten gaan om zijn vriendin te betrappen?
pi_129660424
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:16 schreef Seven. het volgende:
Jullie zijn uit elkaar gegroeid, geen wonder als je in zo'n mate je eigen gang gaat. Op Skypegesprekken kun je geen toekomst bouwen.
Ik denk dit. Te veel en te lang uit elkaar. Je kunt daarmee overdrijven en ik denk dat jullie dit hebben gedaan. Denk dat ze in Afrika verliefd is geworden oid...

NIets mis mee, voor jezelf en je kansen te kiezen en zeker ook doen. Het domste wat je kunt doen is nu niet naar de VS gaan. Beter zet je er een punt achter en geniet je van jouw tijd daar. ZIjn jullie echt voorbestemd, dan is ze er na jouw jaar in de VS gewoon weer.
Whatever...
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 3 augustus 2013 @ 22:21:11 #238
163650 Greys
pi_129660455
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 22:18 schreef Oognip het volgende:

[..]

Er wordt hier toch gesuggereerd over een evt. nieuwe liefde van de vriendin van TS? Met niks aan de hand doelde ik op dat ze misschien gewoon alleen aankomt... TS zou toch naar Schiphol moeten gaan om zijn vriendin te betrappen?
Als ze hem spot kan hij toch gewoon zeggen 'ja hallo je bent ruim vijf jaar m'n vriendin, no way dat ik je niet kom ophalen'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_129660603
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 22:21 schreef Greys het volgende:

[..]

Als ze hem spot kan hij toch gewoon zeggen 'ja hallo je bent ruim vijf jaar m'n vriendin, no way dat ik je niet kom ophalen'.
Ja dat kan en dan is er niks meer over van 'laat haar maar lekker naar jou toe komen en laat haar maar moeite doen'.
pi_129660711
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 22:18 schreef Oognip het volgende:

[..]

Hij heeft weinig te verliezen iig.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 3 augustus 2013 @ 22:35:22 #241
163650 Greys
pi_129660942
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 22:25 schreef Oognip het volgende:

[..]

Ja dat kan en dan is er niks meer over van 'laat haar maar lekker naar jou toe komen en laat haar maar moeite doen'.
Mijn verstop je achter de vuilnisbak net als Gullit was een grapje. Ik hoopte eigenlijk dat dat wel duidelijk was :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_129660987
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 22:35 schreef Greys het volgende:

[..]

Mijn verstop je achter de vuilnisbak net als Gullit was een grapje. Ik hoopte eigenlijk dat dat wel duidelijk was :@
Ja, dat was wel duidelijk :D Maar er waren er meerdere die het volgens mij wel een goed idee leken :P
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 3 augustus 2013 @ 22:55:53 #243
163650 Greys
pi_129661648
In dat geval: NEE. Nee nee en nog eens nee. Niet doen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 3 augustus 2013 @ 23:27:25 #244
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_129662807
TS heeft dan in ieder geval zekerheid. :Y
pi_129666295
Vandaag 16 uur in de auto gezeten en weer terug in NL. Dus ik heb een bak tijd gehad om te denken en te denken en te denken....

Ik heb me vandaag best sterk gevoeld. Ik heb bedacht hoe ik haar graag wil vertellen dat ik met haar meeleef om het leven dat ze heeft moeten achter laten, maar hoe ik op dit moment geen draagvlak meer zie voor een relatie, zeker omdat zij al aangegeven heeft te twijfelen. Inderdaad NIET blijven slapen eerste nacht en lichamelijk contact beperken tot een knuffel.

In mijn verveelde uurtjes in de auto heb ik een soort brief getypt, bedoeld voor haar over hoe ik me voel, maar ik denk niet dat ze die ooit krijgt. Was wel fijn om dat zo doordacht en krachtig verwoord op papier te hebben kunnen zetten.

Maar nu ik weer thuis zit en de gedachte me bekruipt dat ze hier maandag is, misschien niks laat weten en ik niet bij haar ben terwijl ze 5 minuten van me vandaan is (ipv 10.000km!) Dan wordt ik weer helemaal een schoothondje :')

Die taktiek 'er is wat tussen gekomen' is wel keihard en waarschijnlijk nog in zekere zin effectief ook. Maar ook wel erg doorzichtig. Die kan ik me wel voornemen maar die voer ik toch niet uit haha :')

Ik ga haar in ieder geval niet ophalen van het vliegveld, (wie heeft trouwens bedacht dat ze op schiphol aan zou komen? :p). Ze krijgt ook gwen prettigw vlucht gewenst en ik ga haar ook niet vragen of ze veilig is geland. Dat is het maximale dat ik op dit moment kan geven. Morgen maar weer verder zien.. van dag tot dag.

Ik wil een afloop waarbij ik me zelfstandig en onafhankelijk opstel waarna zij met hangende pootjes terugkomt, alles weer goed wordt en ik gerust naar Amerika kan :p maarja, wishful thinking!

Amerika is sowieso niet te cancelen en dat zou anders ook niet gebeuren. Zij wel naar Afrika en ik niet naar Amerika.. dan zeg ik doei en bekijkt ze het zich maar :)
pi_129666618
Maandaag is de grote dag. Zul je net zien dat het topic vol zit _O-
pi_129666682
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 22:10 schreef Greys het volgende:

Fixed ;)

Het idee klinkt leuk, maar als er niets aan de hand is weet de vriendin van TS wel dat TS haar niet meer vertrouwt en dan beland je van de regen in de drup ben ik bang.
pi_129666802
LOL. De vriendin van TS stelt zich op als niet te vertrouwen bitch hoor. Ergens in het topic werd nog genoemd dat ze TS het avontuur in Amerika niet gunt en daarom moeilijk doet. Het verbaast me niet eens veel. Past wel in de rest van het karakter dat TS in een paar steekwoorden geschetst heeft. Ze vind zichzelf oneindig veel belangrijker dan de gevoelens van haar vriendje.
pi_129666851
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 17:28 schreef kwiwi het volgende:

[Hij zit zich erg te verheugen op het 'blijven slapen' dat in zijn scenario opgenomen is :D]

Dat is eigenlijkhet stomste wat hij zou kunnen doen in zo'n situatie, dan heeft ze gelijk in de gaten hoe graag hij haar wil en als ie sterk wil zijn (of in ieder geval overkomen tegenover haar) moet ie zeggen "ik ga naar huis". Anders weet ze gelijk hoe laat het is en gaat ze gewoon verder zoals ze eerder deed tegen 'm, ze weet dan immers toch dat hij nog steeds het makke lammetje zonder ruggengraat is.

Niet vervelend bedoeld TS :*
Grappig om te zien. Hoe ik er echt van overtuigd ben dat ik een redelijk objectieve blik op de zaak kan werpen, maar al mijn reacties natuurlijk zo subjectief zijn als maar zijn kan.

Wat ben ik blij voor iedere reality check steeds van jullie allemaal! Zonder jullie zou ik nog steeds als een mak lammetje elke dag een lief berichtje sturen, ook al weet ik dat t niks op schiet :') Dit hele topic helpt me zo enorm!!

Dankdankdank jullie allemaal voor alle tijd en moeite so far! :*
pi_129666983
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 01:03 schreef jaha het volgende:
LOL. De vriendin van TS stelt zich op als niet te vertrouwen bitch hoor. Ergens in het topic werd nog genoemd dat ze TS het avontuur in Amerika niet gunt en daarom moeilijk doet. Het verbaast me niet eens veel. Past wel in de rest van het karakter dat TS in een paar steekwoorden geschetst heeft. Ze vind zichzelf oneindig veel belangrijker dan de gevoelens van haar vriendje.
Dat ze me Amerika niet gunt is in ieder geval niet door mij gezegd. Dit is een van de weinige zekerheden die ik nog heb, dit gunt ze me juist (al is t omdat als ze me niet meer wil ze me een half jaar niet hoeft te zien :p)

Maar dat ze nu zo enorm egoïstisch is... dat vind ik zo verdrietig. Want ik wil dat niet toegeven maar het is zo enorm waar.. en zo erg niet zoals ze altijd is geweest, normaal stelde ze mij boven alles, soms zelfs ten koste van haar. Dusja.. ik ken mijn eigen vriendinnetje niet meer terug..
pi_129667029
quote:

[..]

Dat vind ok wel héél asociaal.
Je hebt nog altijd een relatie en haar terugkomst was ruim van te voren bekend.
Als je je slecht behandeld voelt praat je er over, maar behandel je de anfer niet ook asociaal. Dat maakt het alleen maar erger.
pi_129667060
Het spreekwoord dat hier van toepassing is: "Uit het oog, uit het hart". Daar kan geen skype-gesprek wat aan doen. Overigens vind ik dat geen reden om iemand als oude voddenlap te behandelen. Maar goed dat is mijn mening - daar koop je niet zo veel voor.

Ik zou mijn conclusies trekken en het zelf uitmaken.
pi_129667418
Ik weet niet sinds wanneer ze egoïstisch is, maar is het geen optie dat ze het gewoon moeilijk heeft met haar vertrek uit Afrika?
pi_129667488
quote:
14s.gif Op zondag 4 augustus 2013 01:20 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Ik weet niet sinds wanneer ze egoïstisch is, maar is het geen optie dat ze het gewoon moeilijk heeft met haar vertrek uit Afrika?
Ik waardeer je input, maar lees even het topic door... :)
pi_129667612
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 01:21 schreef love-and-hate het volgende:

[..]

Ik waardeer je input, maar lees even het topic door... :)
Ik ben vandaag verder gegaan waar ik donderdag was gebleven, ben alweer dingen vergeten denk ik, sorry :@
pi_129667719
Dat ze het moeilijk heeft met haar vertrek uit Afrika is zo'n beetje het hele punt. Waarom ze me daarom niet meer lijkt te kennen of ook maar iets van interesse toont is me een raadsel. Maandag hoop ik dus uit te vinden wat de stand van zaken is, met eerbehoud haha.
pi_129668305
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 01:27 schreef love-and-hate het volgende:
Dat ze het moeilijk heeft met haar vertrek uit Afrika is zo'n beetje het hele punt. Waarom ze me daarom niet meer lijkt te kennen of ook maar iets van interesse toont is me een raadsel. Maandag hoop ik dus uit te vinden wat de stand van zaken is, met eerbehoud haha.
Waarom zou je nu al niet afstand kunnen nemen? Ik heb (helaas) genoeg van dit soort zaken bij vrienden mogen meemaken en zelfs 1 keer bij mezelf en je moet jezelf vooral geen hoop geven. Want dat gaat alleen maar pijn opleveren.
pi_129668396
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 01:27 schreef love-and-hate het volgende:
Dat ze het moeilijk heeft met haar vertrek uit Afrika is zo'n beetje het hele punt. Waarom ze me daarom niet meer lijkt te kennen of ook maar iets van interesse toont is me een raadsel.
Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat ze nu wel gewend is dat jij ver weg bent terwijl haar vrienden daar, waar ze de laatste tijd heel veel bij is geweest, nu iedere dag weer dicht bij haar zijn. Daarnaast heeft ze daar nu natuurlijk ook een geweldige tijd (ze vervult immers een droom).
Ik denk dat het vooral is dat ze niet aan een terugkeer wil denken. Hetzelfde wat jij op het eind van je VS-trip ook zult hebben.
Het enige wat ik niet kan verklaren is dat haar vader haar op moet komen halen van schiphol. Misschien dat het is dat ze toch door iemand opgehaald moet worden en ze meteen door kan naar huis in plaats van meteen weer helemaal blij te moeten doen omdat jij en haar vrienden daar zijn.
pi_129668703
Ik kwam dit net tegen in een ander topic, misschien dat je vriendin hetzelfde heeft:
quote:
Vanmorgen moest ik helaas weer afscheid van hem nemen en sindsdien heb ik het gevoel dat ik gek word! Overal waar ik kom en kijk moet ik weer denken aan hoe wij daar diezelfde ochtend nog hand in hand liepen en ik voel me de hele dag al zo naar. Alsof ik leeg ben van binnen. Ik heb ook nergens zin in, ook niet in dingen die ik normaal gesproken hartstikke leuk zou vinden. Ik kan alleen maar voor me uit staren en janken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2013 01:56:15 ]
  zondag 4 augustus 2013 @ 02:04:27 #260
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129668999
Het ergste van dit hele verhaal is dat TS nog hoop heeft, terwijl hij diep van binnen al weet dat het voorbij is....
Resistance is futile.
  zondag 4 augustus 2013 @ 02:07:21 #261
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_129669101
Godverdomme dit soort verhalen ;(

Leef met je mee man.....
  zondag 4 augustus 2013 @ 08:18:08 #262
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129671943
quote:
13s.gif Op zondag 4 augustus 2013 01:09 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Dat vind ok wel héél asociaal.
Je hebt nog altijd een relatie en haar terugkomst was ruim van te voren bekend.
Als je je slecht behandeld voelt praat je er over, maar behandel je de anfer niet ook asociaal. Dat maakt het alleen maar erger.
Ik liet alleen maar weten hoe je de touwtjes eindelijk weer in handen zou kunnen krijgen, zei niet dat het een aardige oplossing was. Maar laten we eerlijk zijn, die vriendin doet ook niet aller aardigst tegen TS terwijl hij dat wel al steeds is gebleven. Zo iemand verdient ook wel eens een koekje van eigen deeg als je het mij vraagt. Misschien snapt ze dan ook eens hoe verloren en aan de kant gezet TS zich gevoeld heeft in die tussentijd.
pi_129672176
quote:
9s.gif Op zondag 4 augustus 2013 02:04 schreef Seven. het volgende:
Het ergste van dit hele verhaal is dat TS nog hoop heeft, terwijl hij diep van binnen al weet dat het voorbij is....
Mooi verwoord :')

Ik probeer mezelf iedere dag en ieder uur te vertellen dat ik geen vriendin meer heb. Ik ben bang dat het pas echt doordringt als ik er direct mee geconfronteerd wordt.

Ik ben er in ieder geval uit dat als we bij elkaar zijn ik haar zeg dat ik geen basis meer zie voor een relatie. Misschien kunnen we opnieuw verliefd worden maar voor nu is dat voorbij. Die gaat ze niet verwachten. Normaal ben ik te lief en zou tot aan het eind alles voor haar doen, dat weet ze.
pi_129672186
By the way, ik heb nog nooit een topic volgemaakt. What's next? Gewoon een nieuwe maken? Moeten daar nog posts uit dit topic in worden gezet?
  zondag 4 augustus 2013 @ 09:10:09 #265
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129672200
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 09:08 schreef love-and-hate het volgende:
By the way, ik heb nog nooit een topic volgemaakt. What's next? Gewoon een nieuwe maken? Moeten daar nog posts uit dit topic in worden gezet?
Als ie dicht is zie je een knop "nieuw deel openen", als je daar op drukt gaat alles vanzelf :)
  zondag 4 augustus 2013 @ 09:11:04 #266
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129672211
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 09:07 schreef love-and-hate het volgende:

[..]

Ik probeer mezelf iedere dag en ieder uur te vertellen dat ik geen vriendin meer heb. Ik ben bang dat het pas echt doordringt als ik er direct mee geconfronteerd wordt.

Ik ben er in ieder geval uit dat als we bij elkaar zijn ik haar zeg dat ik geen basis meer zie voor een relatie. Misschien kunnen we opnieuw verliefd worden maar voor nu is dat voorbij. Die gaat ze niet verwachten. Normaal ben ik te lief en zou tot aan het eind alles voor haar doen, dat weet ze.
_O_ ^O^
  Redactie Sport / Supervogel zondag 4 augustus 2013 @ 09:18:59 #267
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_129672268
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 09:10 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Als ie dicht is zie je een knop "nieuw deel openen", als je daar op drukt gaat alles vanzelf :)
Het is alleen nog geen reeks volgens mij, moet een modje dat even maken.
pi_129672461
quote:
14s.gif Op zondag 4 augustus 2013 09:18 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Het is alleen nog geen reeks volgens mij, moet een modje dat even maken.
Als je op 'nieuw deel' klikt wordt het vanzelf een reeks :)
  Redactie Sport / Supervogel zondag 4 augustus 2013 @ 09:49:43 #269
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_129672495
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 09:45 schreef Oognip het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest ja. ;)
Maar goed, dat komt vanzelf wel goed.

@TS: hoe laat komt ze op Schiphol aan?
pi_129672605
quote:
14s.gif Op zondag 4 augustus 2013 09:49 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest ja. ;)
Maar goed, dat komt vanzelf wel goed.

@TS: hoe laat komt ze op Schiphol aan?
Het is echt zo :')
pi_129672919
Ze komt nog steeds niet op schiphol aan zoals ik op pagina 10 al zei :P

Maar ze landt morgen, volgens mij zo ergens tussen 12:00 en 13:00. Ze zal wel pas tegen 18:00 thuis zijn. Geen idee hoe laat en of ik daar bericht van ga krijgen.
pi_129673048
Morgen? Ik dacht dat ze vandaag zou landen en dat jullie elkaar morgen zouden spreken.
Als ze landt tussen 12:00 en 13:00 moet ze wel eerder dan 18:00 thuis kunnen zijn volgens mij. Of woon je echt vier uur rijden van het vliegveld?
  Redactie Sport / Supervogel zondag 4 augustus 2013 @ 10:40:25 #273
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_129673070
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 10:31 schreef love-and-hate het volgende:
Ze komt nog steeds niet op schiphol aan zoals ik op pagina 10 al zei :P

Maar ze landt morgen, volgens mij zo ergens tussen 12:00 en 13:00. Ze zal wel pas tegen 18:00 thuis zijn. Geen idee hoe laat en of ik daar bericht van ga krijgen.
Oh ja :D
Zal dus ergens morgenavond zijn dat we meer weten. Succes.

quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 10:39 schreef jaha het volgende:
Morgen? Ik dacht dat ze vandaag zou landen en dat jullie elkaar morgen zouden spreken.
Als ze landt tussen 12:00 en 13:00 moet ze wel eerder dan 18:00 thuis kunnen zijn volgens mij. Of woon je echt vier uur rijden van het vliegveld?
Als dat bijv Brussel of Weeze is kan dat maar zo ja.
pi_129673321
Land inderdaad maandag, op Brussel. In mijn ervaring is tijd tussen landen en daadwerkelijk wegrijden van het vliegveld zeker 1 tot 2 uur. Dus verwacht haar niet voor de avond thuis. Dus morgen wordt lekker afleiding zoeken en wachten wachten wachten
pi_129674233
TS, heb je soms geen hobby waar je je even mee kunt bezighouden om toch nog een béétje afleiding te hebben?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 augustus 2013 @ 11:40:31 #276
862 Arcee
Look closer
pi_129674301
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 09:45 schreef Oognip het volgende:
Nee, users kunnen niet een reeks aanmaken. :)

Je krijgt ook niet de optie 'nieuw deel', maar alleen 'nieuw topic'.

TS zou in R&P / R&P-Feedback even kunnen vragen of er nu al een reeks van gemaakt kan worden, maar er kan ook achteraf een verzoek gedaan worden. Het komt hoe dan ook wel goed. :Y)
pi_129674710
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 11:40 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nee, users kunnen niet een reeks aanmaken. :)

Je krijgt ook niet de optie 'nieuw deel', maar alleen 'nieuw topic'.

TS zou in R&P / R&P-Feedback even kunnen vragen of er nu al een reeks van gemaakt kan worden, maar er kan ook achteraf een verzoek gedaan worden. Het komt hoe dan ook wel goed. :Y)
Oh, excuses dan :P
Ik maak ook altijd alleen nieuwe topics in reeksen dus ik heb te snel geschreeuwd :+
  zondag 4 augustus 2013 @ 11:59:37 #278
78918 SeLang
Black swans matter
pi_129674731
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 11:40 schreef Arcee het volgende:
Het komt hoe dan ook wel goed. :Y)
Dit topic gaat vandaag nog wel vol en dan kan er een reeks van gemaakt worden ruim voordat morgenavond de ontknoping komt.
Mijn reisverslagen
  zondag 4 augustus 2013 @ 12:28:35 #279
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129675427
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 09:07 schreef love-and-hate het volgende:

[..]

Goed zo. Kies voor jezelf, je bent beter af zonder haar en haar getwijfel. Er zijn vrouwen die jou veel gelukkiger kunnen maken. En in Amerika ben je beter vogelvrij zodat je je niet schuldig hoeft te voelen als je met een beeldschone chick in bed belandt.

In feite zou je haar gewoon een whatsapp kunnen sturen met de boodschap dat je dit gesprek eigenlijk niet wil. Of nee, dat je haar niet meer hoeft (in nette bewoording). Dat je gewoon je spullen op komt halen en de hare brengt. Bam, einde aan de relatie, einde aan de onzekerheid. Maar dan kun je door met je leven en je vol op Amerika storten.
Resistance is futile.
  zondag 4 augustus 2013 @ 12:30:06 #280
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_129675465
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 10:01 schreef Oognip het volgende:

[..]

Het is echt zo :')
Nee bij het eerste en tweede topic wordt het niet automatisch een reeks, dat moet een modje inderdaad doen ;)

Edit - Was al gereageerd :P
All she wants and needs is just a little taste..
pi_129675494
Nou dat moet helemaal goedkomen dan! :P

quote:
3s.gif Op zondag 4 augustus 2013 11:38 schreef Little_Dolls het volgende:
TS, heb je soms geen hobby waar je je even mee kunt bezighouden om toch nog een béétje afleiding te hebben?
Nu ik weer terug ben van vakantie gelukkig wel (vakantie lijkt goeie afleiding maar was best wel een hel). Vanochtend lekker een uurtje gaan fietsen, doe ik graag. Maakt m'n hoofd leeg. En vanavond heb ik met een paar vrienden afgesproken. Die zie ik immers voorlopig niet meer. Terassje zitten, verdriet weg drinken, mijn hart luchten en dan lekker alles vergeten :)

Vanaf morgen kan ik me storten op de dingen die ik nog moet regelen voor ik naar the States vertrek, kan ik gelijk voorpret opwekken.

En natuurlijk dit topic in de gaten houden en updaten.

Maarja het blijft natuurlijk heel dicht aan de oppervlakte in mijn hoofd zitten ;)
pi_129675621
quote:
2s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:28 schreef Seven. het volgende:

[..]

Goed zo. Kies voor jezelf, je bent beter af zonder haar en haar getwijfel. Er zijn vrouwen die jou veel gelukkiger kunnen maken. En in Amerika ben je beter vogelvrij zodat je je niet schuldig hoeft te voelen als je met een beeldschone chick in bed belandt.

In feite zou je haar gewoon een whatsapp kunnen sturen met de boodschap dat je dit gesprek eigenlijk niet wil. Of nee, dat je haar niet meer hoeft (in nette bewoording). Dat je gewoon je spullen op komt halen en de hare brengt. Bam, einde aan de relatie, einde aan de onzekerheid. Maar dan kun je door met je leven en je vol op Amerika storten.
Er is een verschil tussen wat ik zou moeten doen, wat ik zou willen doen en wat ik daadwerkelijk doe. Zo sterk om het nog zonder haar te zien uit te maken ben ik niet :') Als ik dat trouwens nu stuur dan ziet ze dat als ze landt, dat vind ik dan ook weer extreem lullig.

Er zijn ook nog een aantal praktische problemen. Ik zou een aantal (dure noodzakelijke spullen van haar lenen die ik meeneem naar in Amerika. Zij gaat in mijn studenten kamer wonen terwijl ik in het buitenland zit. En we hebben nog een hele inboedel samen die momenteel overal en nergens is opgeslagen.

Ik kan haar dus niet van het ene op het andere moment uit mijn leven verbannen..
  Redactie Sport / Supervogel zondag 4 augustus 2013 @ 12:42:36 #283
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_129675750
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:36 schreef love-and-hate het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen wat ik zou moeten doen, wat ik zou willen doen en wat ik daadwerkelijk doe. Zo sterk om het nog zonder haar te zien uit te maken ben ik niet :') Als ik dat trouwens nu stuur dan ziet ze dat als ze landt, dat vind ik dan ook weer extreem lullig.

Er zijn ook nog een aantal praktische problemen. Ik zou een aantal (dure noodzakelijke spullen van haar lenen die ik meeneem naar in Amerika. Zij gaat in mijn studenten kamer wonen terwijl ik in het buitenland zit. En we hebben nog een hele inboedel samen die momenteel overal en nergens is opgeslagen.

Ik kan haar dus niet van het ene op het andere moment uit mijn leven verbannen..
Ik snap je wel hoor, vind die adviezen dat je haar idd maar nooit meer moet zien wat ver gaan.
Zometeen valt haar reactie wel mee en komt het alleen doordat ze afscheid nemen moeilijk vond enzo en gaat het morgenavond weer goed tussen jullie. Wil totaal niet voorbarig zijn oid, maar ik zou gewoon even afwachten tot ze contact opneemt voordat je te snel het allemaal afkapt en er later spijt van krijgt, dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.
pi_129675894
Mee eens :)

Plan is dan nu ook, wachten tot ze contact legt. Naar haar toe gaan, beetje peilen hoe het gaat. Vertellen dat hoe we met elkaar zijn omgegaan laatste weken in mijn ogen niet meer relatie waardig is. Dus aangeven dat ik er nu even niet meer mee door kan, maar eerst wil afwachten om te zien hoe de zaken gaan lopen.

Dit lijkt me niet te lief, duidelijk standpunt en belangrijkste.. haalbaar voor mezelf, want hier durf ik 100% achter te staan.

Is dit nog te soft? Ik ben wel heel boos geweest na hoe ze me behandeld heeft, maar gezien haar ongetwijfeld moeilijke periode en ons lange verleden heb ik doe boosheid kunnen wegstoppen. Blijft alleen nog veel verdriet over op basis waarvan ik bovenstaande beslissing heb gemaakt voor mezelf.
pi_129675935
Drop haar gewoon. Getwijfel is een no-go.
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
  zondag 4 augustus 2013 @ 12:51:25 #286
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129675963
quote:

[..]

Als je haar gewoon, zoals je eerder aangaf, eerlijk vertelt dat je geen basis meer ziet voor een relatie etc. dan hoeft het helemaal geen probleem te zijn om (ook al is het uit) nog die praktische afspraken na te komen.
  zondag 4 augustus 2013 @ 12:55:27 #287
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129676050
quote:

[..]

;) geen probleem, het is maar een suggestie natuurlijk maar je zou het zomaar kunnen doen want uiteindelijk gaat zij ook zo met jou om op het moment.

Die inboedel: daar zou ik als ik jou was nu al over nadenken. Tegen de tijd dat jij naar Amerika gaat is het te laat om er iets aan te veranderen. Als er spullen zijn die jij graag wil, probeer dat morgen direct af te dwingen.

Dikke kans dat zij haar lijstje al klaar heeft, voorkom een situatie waarin jij verdoofd alles aan haar toezegt. Bereid je op alle praktische zaken voor, die kun je echt niet uitstellen want je hebt maar een paar weken. Wil je haar eigenlijk wel in jouw kamer terwijl jij in Amerika bent? Rare situatie hoor, om je ex in je kamer te hebben. Welke spullen van jou liggen bij haar ouders? Lijst maken en morgen direct meenemen. Zet haar spullen vast klaar. Bereid alvast voor hoe jij al je spullen terugkrijgt.
Resistance is futile.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 4 augustus 2013 @ 12:56:46 #288
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_129676085
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:50 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Drop haar gewoon. Getwijfel is een no-go.
:'). Post dan niks.
  zondag 4 augustus 2013 @ 12:59:09 #289
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129676148
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:51 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Als je haar gewoon, zoals je eerder aangaf, eerlijk vertelt dat je geen basis meer ziet voor een relatie etc. dan hoeft het helemaal geen probleem te zijn om (ook al is het uit) nog die praktische afspraken na te komen.
Hoeft geen probleem te zijn, maar het kan wel een probleem worden. Gezien het feit dat er maar 2 of 3 weken zijn om alles af te handelen, is het zaak om de problemen te voorkomen door nu in ieder geval te bedenken hoe hij het wil hebben.

En TS, ik persoonlijk vind je te soft ;) .
Resistance is futile.
pi_129676184
Haha, Seven dat gaat wel enorm ver, maar ik moest er een beetje om lachen :P

We hebben geen ruzie gehad en er is geen reden waarom we hier niet later over kunnen praten. Mijn kamer is ingericht met ónze spullen en ik kan geen dubbele huur betalen. Hoeft geen probleem te zijn.

Ik denk dat als ik haar morgen na haar lange reis out of the blue een lijstje geef met alle spullen die ik wil hebben dat ik kan vertrekken en nooit meer iets van haar terugzie :') (en de spullen ook niet haha)
  zondag 4 augustus 2013 @ 13:02:26 #291
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129676228
quote:
2s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:59 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hoeft geen probleem te zijn, maar het kan wel een probleem worden. Gezien het feit dat er maar 2 of 3 weken zijn om alles af te handelen, is het zaak om de problemen te voorkomen door nu in ieder geval te bedenken hoe hij het wil hebben.
Ja dat wel, maar in een relatie blijven omdat het vanwege een paar spullen praktisch is is in ieder geval geen goede oplossing. Dat is het al niet als er kinderen bij betrokken zijn, laat staan dat het om een camera o.i.d. gaat :P
pi_129676260
quote:
2s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:59 schreef Seven. het volgende:

[..]
En TS, ik persoonlijk vind je te soft ;) .
Oke, die zal ik in mijn achterhoofd houden als ik haar weer zie en het erop aan komt! ;)
  zondag 4 augustus 2013 @ 13:05:57 #293
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_129676320
Echt, al die mensen hier die al aansturen op uitmaken...
Wordt er tegenwoordig niet meer gevochten voor een relatie? :N

En TS, je bent helemaal niet soft, je laat je van alles aanpraten door mensen die denken dat spelletjes spelen blijkbaar ok is als het niet goed gaat met je relatie. Jij bent de enige die je vriendin echt kent, wees gewoon jezelf en praat met haar als je haar weer ziet. Eerlijke en open communicatie naar elkaar over hoe jullie je relatie nu ervaren, that's the key.
pi_129676449
Fijne reactie :)

Ik blijf bij mijn plan van aanpak. Ik ga gewoon het gesprek aan, geef aan dat ik er tot het eindevoor zou willen vechten, maar zolang dat niet meer van haar uit ook gebeurt kan ik er niet meer mee door, zeker niet met Amerika in het vooruitzicht.

Dan zien we vanzelf wel hoe het gesprek en de situatie zich ontwikkelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door love-and-hate op 04-08-2013 13:19:26 ]
pi_129676471
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:48 schreef love-and-hate het volgende:
maar gezien haar ongetwijfeld moeilijke periode
Je houdt mijns inziens echt nog te veel rekening met haar.
Zoals ik het lees, krijg ik de indruk dat je het wel te lief zult brengen, maar je bent ook (nog) niet boos. Boosheid zou wel helpen om op je strepen te gaan staan denk ik.
Hoe het gesprek uiteindelijk zal lopen, weet je gewoon niet dus houd goed in gedachten wat je wilt en vooral wat je niet wilt.
"The problem with common sense is that most people are morons."
  zondag 4 augustus 2013 @ 13:15:07 #296
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129676541
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:05 schreef Joanne35 het volgende:
Echt, al die mensen hier die al aansturen op uitmaken...
Wordt er tegenwoordig niet meer gevochten voor een relatie? :N

Je bedoelt: wordt er tegenwoordig niet meer getrokken aan een dood paard? Nee, dat wordt inderdaad minder gedaan dan vroeger, en maar goed ook. Je leeft maar 1x, waarom dan dat leven (te) lang doorbrengen met iemand die je links laat liggen als het haar even handig uitkomt? Voor haar 10 vrouwen die beter bij 'm passen, maar dat weet je niet als je wanhopig aan je al stukgelopen relatie probeert vast te houden.
pi_129676563
quote:
14s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:42 schreef Pino112 het volgende:
Ik snap je wel hoor, vind die adviezen dat je haar idd maar nooit meer moet zien wat ver gaan.
Ik vind zulke adviezen een beetje raar. Alsof je na een lange relatie, zo 'patsboem' de relatie maar gaat verbreken omdat iemand een beetje raar gedrag aan het vertonen is. Goddomme, rare mensen hier soms. :') _O-
pi_129676576
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:15 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Je bedoelt: wordt er tegenwoordig niet meer getrokken aan een dood paard? Nee, dat wordt inderdaad minder gedaan dan vroeger, en maar goed ook. Je leeft maar 1x, waarom dan dat leven (te) lang doorbrengen met iemand die je links laat liggen als het haar even handig uitkomt? Voor haar 10 vrouwen die beter bij 'm passen, maar dat weet je niet als je wanhopig aan je al stukgelopen relatie probeert vast te houden.
Hoe weet jij nou weer dat 't trekken aan een dood paard is?
  zondag 4 augustus 2013 @ 13:19:31 #299
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129676646
quote:
10s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:16 schreef _klauoon het volgende:

[..]

Hoe weet jij nou weer dat 't trekken aan een dood paard is?
Jij vindt dat deze relatie nog iets levensvatbaars is op dit moment, na het lezen van het hele topic? Misschien, heel misschien wel, als TS niet over een paar weken naar de VS zou gaan en hij het ook niet erg zou vinden hoe ze tegen hem doet. Maar ja hij gaat nou eenmaal wel naar de Vs en vindt het zo te zien niet leuk hoe hij behandeld wordt.
  zondag 4 augustus 2013 @ 13:23:52 #300
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_129676728
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:19 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Jij vindt dat deze relatie nog iets levensvatbaars is op dit moment, na het lezen van het hele topic?
Ik heb het hele topic gelezen, en wat ik vooral zie is een hoop ophitsende fok!'ers die TS van alles aanpraten en zijn vriendin al opzij gezet hebben als iemand die zonder respect met haar vriend omgaat, of als een vreemdganger, terwijl we alleen maar wat schaarse informatie hebben en ik eerlijk gezegd voor geen van beide aanwijzingen zie in zijn posts. Het is allemaal pure speculatie, en ik heb het idee dat sommige fok!'ers hier meer kwaad doen dan goed.

Als blijkt dat het een dood paard is komt TS daar straks nadat ze thuis komt wel achter. Er is geen enkele reden om nu al vooruit te lopen op mogelijke scenario's. Als ik TS was zou ik me nu op die vriendin gaan richten en fok! even laten voor wat het is, als het moeilijk gaat met je relatie wil je niet een hele schare ophitsende mensen aan de zijlijn hebben staan die allemaal hun mening over het gebeuren hebben.
  zondag 4 augustus 2013 @ 13:28:40 #301
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129676830
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 13:23 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ik heb het hele topic gelezen, en wat ik vooral zie is een hoop ophitsende fok!'ers die TS van alles aanpraten en zijn vriendin al opzij gezet hebben als iemand die zonder respect met haar vriend omgaat, of als een vreemdganger, terwijl we alleen maar wat schaarse informatie hebben en ik eerlijk gezegd voor geen van beide aanwijzingen zie in zijn posts. Het is allemaal pure speculatie, en ik heb het idee dat sommige fok!'ers hier meer kwaad doen dan goed.

Als blijkt dat het een dood paard is komt TS daar straks nadat ze thuis komt wel achter. Er is geen enkele reden om nu al vooruit te lopen op mogelijke scenario's. Als ik TS was zou ik me nu op die vriendin gaan richten en fok! even laten voor wat het is, als het moeilijk gaat met je relatie wil je niet een hele schare ophitsende mensen aan de zijlijn hebben staan die allemaal hun mening over het gebeuren hebben.
Hij vond de meningen, zoals je dan vast ook hebt gelezen, juist fijn om te horen. En TS moet zich vooral eens op zichzelf richten m.i., in plaats van wederom op zijn vriendin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')