abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129399918
Oh ik ben ontzettend naïef, de belangrijkste reden om hier te posten naast van me afschrijven is de typerende ongezouten meningen van mede fokkers te horen krijgen.

Ik kan heel emotioneel zijn maar ook heel rationeel. Als ik zo maar dat grafiekje kijk denk ik dat ik diep van binnen al bij de put ben beland. Ik moet alleen wachten tot ze terug in Nederland is om te zien dat het onnodig was of om het achter me te laten en me op Amerika te richten en uit de put te klimmen.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 12:00:54 #27
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129400020
Mijn mening: laat het achter je en ga genieten van je tijd in de VS. Als het nu al niet goed gaat zal het echt niet beter worden wanneer je daar zit (vergeet ook de impact van in verschillende tijdzones zitten niet) en het laatste wat je moet willen is via Skype in die periode constant met je relatieproblemen bezig zijn in plaats van het daar naar je zin te hebben.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 12:01:50 #28
78918 SeLang
Black swans matter
pi_129400047
Ik vrees inderdaad dat dit over en uit is.

Het was ook te verwachten imo, want zeker als je jong bent overleeft een relatie het meestal niet als je zo lang elkaar niet (fysiek) ziet. En al helemaal niet als je beiden in een nieuwe omgeving met nieuwe ervaringen doorbrengt.

Verder is het met vrouwen meestal zo dat als je zo'n soort mededeling krijgt, dan zijn ze er zelf allang helemaal klaar mee. Dan kun je er al niets meer aan veranderen. Bij vrouwen werken die dingen anders dan bij mannen is mijn ervaring.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_129400246
Amen to that, die laatste zin.. tot mijn grote spijt, die ervaring heb ik ook
  zaterdag 27 juli 2013 @ 12:16:41 #30
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_129400483
Goed dat je je hart even hebt kunnen luchten hier.
Maar je kunt nu wel gaan speculeren over hoe het zal gaan als ze terug is, maar dat heeft natuurlijk helemaal geen zin ;)
Wie weet valt het wel heel erg mee.
Ik zou er nu deze dagen nog het beste van maken en laat het op je af komen.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_129400547
Mijn werd ook verteld en verzekerd dat er geen ander was toen het na 2jaar opeens over was. Ook door haar maar ook door goede vriendinnen van haar en mij.
Als t dan uiteindelijk uit is kom je er toch achter dat t wel zo is.
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_129400563
Dat vind ik het beste advies tot nu toe (misschien omdat ik dat wil horen) maar who cares want het is waar.

Dit verhaal typen heeft enorm geholpen. Nu ga ik alles van me af zetten, genieten, en verder kijken als we weer bij elkaar zijn.

Ik kom bij jullie terug zodra ik weer een wifi spot ga vinden hier! ;)
pi_129400599
Exentric90, we'll see.. de tijd zal het leren. Jullie horen van me!
pi_129400683
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:32 schreef ChungLingSoo het volgende:

Welcome to the club!

Gebeurt iedereen, gozer. Eerste keer is kut, 2e keer is mwah.

En dan, voordat je het weet, ben je 37 en 5 jaar getrouwd.

Don't worry about it.
:D Dat is een hele korte bocht. Maar je hebt wel in grote lijnen gelijk.
pi_129401022
Erg kut voor je man.. ik weet precies hoe je je voelt want ik heb ook in die situatie gezeten.
Je vriendin geniet nu volop van haar vrijheid nu ze daar zit, en merkt dat ze het zonder jou ook prima kan.
Geef het gewoon even de tijd.. laat haar bijkomen van alle indrukken die ze in zuid-afrika heeft op gedaan.. Als ze haar oude leven in Nederland weer oppakt gaat ze je vanzelf weer missen :) doe tot die tijd in ieder geval geen domme dingen door haar te claimen!! dat is iets waar mannen heel snel naar neigen als de relatie ten einde loopt, maar op die manier duw je haar juist verder van je af! Ik heb die fout wel gemaakt en ik ben haar nu kwijt.. dit is 5 maand geleden gebeurt en ik heb er nog steeds spijt van
pi_129401215
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:29 schreef love-and-hate het volgende:

Uit elkaar gegroeid wil ik natuurlijk niet geloven maar rationeel gezien weet ik dat dit natuurlijk de oorzaak is. Ik wil alleen niet begrijpen hoe dit binnen een maand (of ok mss vijf) kan gebeuren na vijf jaar perfecte relatie. Ik wil gewoon mezelf voorhouden dat als ik haar op het vliegveld ophaal dat alles weer ineens ok is...
Als je elkaar zo jong ontmoet en gaat allebei studeren etc groeien mensen nog wel vaak uit elkaar al wonen ze in het zelfde huis, laat staan als je allebei steeds de wereld over trekt

Ook al zou je haar van het vliegtuig op halen en alles is weer oke, dan zal het dat niet blijven als jij weer weg bent

Ik denk wel dat het goed is dat jullie je dromen achter na zijn gegaan, los van elkaar want anders zou je later altijd zo'n 'wat als' gevoel hebben en zelfs het gevoel kunnen krijgen dat de ander je droom tegen heeft gehouden. Dan loopt je relatie daar weer op stuk.

Het is gewoon niet iedereen gegeven om bij zijn of haar jeugdliefde te blijven omdat het leven verder gaat en iedereen veranderd. Zelden verander je allebei precies gelijk en dezelfde richting op.

Er is denk ik ook weinig advies dat we je kunnen geven. Als jullie nu andere mensen zijn dan toen jullie de relatie begonnen, of het gevoel is over van 1 kant, dan is er niets dat je kunt doen om dat te veranderen

sterkte
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_129401828
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:01 schreef SeLang het volgende:
Ik vrees inderdaad dat dit over en uit is.

Het was ook te verwachten imo, want zeker als je jong bent overleeft een relatie het meestal niet als je zo lang elkaar niet (fysiek) ziet. En al helemaal niet als je beiden in een nieuwe omgeving met nieuwe ervaringen doorbrengt.

Verder is het met vrouwen meestal zo dat als je zo'n soort mededeling krijgt, dan zijn ze er zelf allang helemaal klaar mee. Dan kun je er al niets meer aan veranderen. Bij vrouwen werken die dingen anders dan bij mannen is mijn ervaring.
Eens is :) Met name dat laatste, weet niet zo waarom dat zo is, maar je ziet en hoort het overal. Als men het al zegt, zijn ze er 9 van de 10 keer al klaar mee. En waarschijnlijk al met vriendinnen maanden over lopen kletsen hoe we het 'fatsoenlijk' kunnen eindigen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 14:07:12 #38
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_129403961
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 12:19 schreef Exentric90 het volgende:
Mijn werd ook verteld en verzekerd dat er geen ander was toen het na 2jaar opeens over was. Ook door haar maar ook door goede vriendinnen van haar en mij.
Als t dan uiteindelijk uit is kom je er toch achter dat t wel zo is.
Dus omdat het bij jou zo was, is het altijd zo?

Los van jouw post; Ik vind het verbazingwekkend hoeveel direct gaan roepen 'ze is vreemdegegaan dit dat'. Kom op man, op basis van deze informatie? :')
Natuurlijk is het een mogelijkheid, maar jullie doen haast alsof het een feit is.

TS, laat je niet gek maken. Als jij je vriendin goed genoeg kent om haar te geloven dat ze trouw gebleven is, moet je haar vooral geloven. Ik vind daarbij de reactie van Luxuria het beste; Niet teveel zorgen maken, wacht rustig af tot ze hier is en kijk dan wat er gebeurt. :) Meer kun je nu toch niet doen.

Zorg wel dat het geregeld en duidelijk is voordat jij naar Amerika vertrekt. Anders verzuurt het je eigen trip ook nog, dat moet je niet willen.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_129404244
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:29 schreef love-and-hate het volgende:

Uit elkaar gegroeid wil ik natuurlijk niet geloven maar rationeel gezien weet ik dat dit natuurlijk de oorzaak is. Ik wil alleen niet begrijpen hoe dit binnen een maand (of ok mss vijf) kan gebeuren na vijf jaar perfecte relatie.
Perfecte relaties bestaan niet. Alleen in sprookjesboeken.
"Zeemanshuwelijken" kunnen op zich prima, maar daar moet je beiden wel het juiste karakter voor hebben en vaak is degene die achterblijft degene die de meeste problemen met de situatie heeft.

Wat dat betreft is er best een kans dat ze heel anders gaat reageren als jij in de VS zit en zij elke dag in de saaie Nederlandse routine zit.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 14:34:20 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129404733
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 11:52 schreef love-and-hate het volgende:
Gezamenlijke vriendin zit niet in afrika nee ;)

Ik kan van mijn kant uit oprecht zeggen dat ik er vol voor wil gaan. Zij geeft aan enorm te genieten van haar vrijheid in afrika en voelt het niet meer zo, vandaar dat ze twijfelt. Ze wil als ze terug komt er vol voor gaan maar ik kan niet voor haar spreken natuurlijk.

Als en wanneer ik in een volgende fase ga belanden gaan we snel genoeg merken.
Nou ja, dan heb je dus geen enkele reden om die vriendin op haar woord te geloven, hoe moet zij dit nou weten?
Resistance is futile.
pi_129404751
Als je elkaar lange tijd niet kan zien kan je het m.i. sowieso beter uitmaken en wellicht afspreken dat je elkaar als je weer terugbent nog een keer uitnodigt voor een etentje en dan kijkt of het weer / nog steeds klikt.

Een mens is niet gemaakt om een relatie te hebben die bestaat uit één uur per week skypen. :{
pi_129404852
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 14:34 schreef jaha het volgende:
Een mens is niet gemaakt om een relatie te hebben die bestaat uit één uur per week skypen. :{
pi_129405181
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 11:44 schreef formerjellybean het volgende:
Als jullie beiden naar het andere einde van de wereld gaan , dan lijkt ergens logisch dat je uit elkaar groeit.
Een relatie doe je namelijk met elkaar en niet dat de ander dan naar het buitenland gaat, want ergens geeft dat aan beiden kanten niet echt meer het idee meer dat je er voor wilt gaan.

Dit dus.

Ik vind het heel erg rot voor je en je voelt je nu klote, maar:
Als je er voor kiest om elkaar praktisch 1,5 jaar niet te zien om je eigen dromen waar te maken, neem je het risico dat je uit elkaar groeit. Dat had je van te voren kunnen weten! Jullie hebben bewust het risico genomen. Daarmee verkiezen jullie het investeren in jullie eigen dromen boven het investeren in jullie relatie.

In een relatie moet je constant investeren, je moet er constant aan werken! Als je er dan vreemd van opkijkt dat je uit elkaar groeit, ben je in mijn ogen naïef!

Laatste noodoplossing: Amerika cancelen en al je tijd in haar steken! Anders komt het sowieso niet meer goed jongen.. En net wat formerjellybean zegt: misschien zijn jullie onbewust inderdaad allebei klaar met deze relatie, maar willen jullie het nog niet toegeven aan jezelf.
pi_129405270
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 14:51 schreef sopzeep het volgende:

[..]

Dit dus.

Als je er voor kiest om elkaar praktisch 1,5 jaar niet te zien om je eigen dromen waar te maken, neem je het risico dat je uit elkaar groeit. Dat had je van te voren kunnen weten! Jullie hebben bewust het risico genomen. Daarmee verkiezen jullie het investeren in jullie eigen dromen boven het investeren in jullie relatie.

In een relatie moet je constant investeren, je moet er constant aan werken! Als je er dan vreemd van opkijkt dat je uit elkaar groeit, ben je in mijn ogen naïef!

Laatste noodoplossing: Amerika cancelen en al je tijd in haar steken! Anders komt het sowieso niet meer goed jongen.. En net wat formerjellybean zegt: misschien zijn jullie onbewust inderdaad allebei klaar met deze relatie, maar willen jullie het nog niet toegeven aan jezelf.
alles kwijt wat je geïnvesteerd hebt om er achter te komen dat het toch echt over is tussen jullie en je droom niet meer kunnen uitvoeren?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  zaterdag 27 juli 2013 @ 15:28:27 #45
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_129406000
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 14:51 schreef sopzeep het volgende:

[..]

Dit dus.

Ja joh. En dan de rest van je leven, elke keer als je naar je vriendin kijkt die je met veel moeite hebt omgepraat om bij je te blijven, de vrouw zien die jou je Amerika-droom heeft doen laten vallen. Echt, een relatie red je niet door je eigen dromen te laten vallen. In een goede relatie komen je eigen dingen juist tot bloei, die moet je helemaal niet hoeven afkappen.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_129408234
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 14:07 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Dus omdat het bij jou zo was, is het altijd zo?
...
Dat hoor je mij niet zeggen wel?
Ik bedoel alleen te zeggen dat het altijd alsnog kan.
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_129408393
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 15:28 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Ja joh. En dan de rest van je leven, elke keer als je naar je vriendin kijkt die je met veel moeite hebt omgepraat om bij je te blijven, de vrouw zien die jou je Amerika-droom heeft doen laten vallen. Echt, een relatie red je niet door je eigen dromen te laten vallen. In een goede relatie komen je eigen dingen juist tot bloei, die moet je helemaal niet hoeven afkappen.
Als je de essentie van mijn post had begrepen, had je dit waarschijnlijk niet geplaatst.
Mijn punt is: Deze relatie komt duidelijk niet meer goed als ze elkaar straks weer een half jaar niet zien. De enige noodoplossing om eraan te werken is Amerika cancelen. Wat dus absoluut niet mijn advies is: ik heb het bewust zo gechargeerd opgeschreven, zodat helder is dat er maar twee alternatieven zijn. Dat maakt de keuze wellicht 'gemakkelijker'.

Het is dus makkelijk: óf 1) Amerika cancelen, óf 2) het verwerken (wat even tijd kost) en daarna lekker gaan genieten en je droom waarmaken in Amerika.

Ik zou overduidelijk voor het tweede gaan; omdat het maar de vraag is of het goedkomt als je thuisblijft, de twijfels liggen bij haar ... en al helemaal omdat zij al 2x is weggeweest...
  zaterdag 27 juli 2013 @ 17:30:31 #48
404753 CruisinDen
Slachtoffer v/d maatschappij
pi_129408915
Cancel de VS alsjeblieft niet. Het kwaad is waarschijnlijk al geschied.

Zoveel reizen, zoveel nieuwe ervaringen is een enorme persoonlijke ontwikkeling. Voor jullie beide. Daardoor kan je nagaan of zij nu nog wel het meisje is wat je 6 jaar geleden ontmoette. (En zo zal zij ook denken, toch?)

En dat uit elkaar groeien.. Ja dat had je natuurlijk wel aan kunnen zien komen. Geef je droom alsjeblieft niet op en geniet er gewoon van. Met of zonder vriendin. Want dat doet zij ook.
pi_129410695
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 17:30 schreef CruisinDen het volgende:
Cancel de VS alsjeblieft niet. Het kwaad is waarschijnlijk al geschied.

DIT!
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 27 juli 2013 @ 19:59:46 #50
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_129412313
Houd je ons op de hoogte TS? Ben wel benieuwd hoe het afloopt.

Succes en sterkte in ieder geval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')