quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:32 schreef ChungLingSoo het volgende:
Welcome to the club!
Gebeurt iedereen, gozer. Eerste keer is kut, 2e keer is mwah.
En dan, voordat je het weet, ben je 37 en 5 jaar getrouwd.
Don't worry about it.
Als je elkaar zo jong ontmoet en gaat allebei studeren etc groeien mensen nog wel vaak uit elkaar al wonen ze in het zelfde huis, laat staan als je allebei steeds de wereld over trektquote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:29 schreef love-and-hate het volgende:
Uit elkaar gegroeid wil ik natuurlijk niet geloven maar rationeel gezien weet ik dat dit natuurlijk de oorzaak is. Ik wil alleen niet begrijpen hoe dit binnen een maand (of ok mss vijf) kan gebeuren na vijf jaar perfecte relatie. Ik wil gewoon mezelf voorhouden dat als ik haar op het vliegveld ophaal dat alles weer ineens ok is...
Eens isquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:01 schreef SeLang het volgende:
Ik vrees inderdaad dat dit over en uit is.
Het was ook te verwachten imo, want zeker als je jong bent overleeft een relatie het meestal niet als je zo lang elkaar niet (fysiek) ziet. En al helemaal niet als je beiden in een nieuwe omgeving met nieuwe ervaringen doorbrengt.
Verder is het met vrouwen meestal zo dat als je zo'n soort mededeling krijgt, dan zijn ze er zelf allang helemaal klaar mee. Dan kun je er al niets meer aan veranderen. Bij vrouwen werken die dingen anders dan bij mannen is mijn ervaring.
Dus omdat het bij jou zo was, is het altijd zo?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:19 schreef Exentric90 het volgende:
Mijn werd ook verteld en verzekerd dat er geen ander was toen het na 2jaar opeens over was. Ook door haar maar ook door goede vriendinnen van haar en mij.
Als t dan uiteindelijk uit is kom je er toch achter dat t wel zo is.
Perfecte relaties bestaan niet. Alleen in sprookjesboeken.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:29 schreef love-and-hate het volgende:
Uit elkaar gegroeid wil ik natuurlijk niet geloven maar rationeel gezien weet ik dat dit natuurlijk de oorzaak is. Ik wil alleen niet begrijpen hoe dit binnen een maand (of ok mss vijf) kan gebeuren na vijf jaar perfecte relatie.
Nou ja, dan heb je dus geen enkele reden om die vriendin op haar woord te geloven, hoe moet zij dit nou weten?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 11:52 schreef love-and-hate het volgende:
Gezamenlijke vriendin zit niet in afrika nee
Ik kan van mijn kant uit oprecht zeggen dat ik er vol voor wil gaan. Zij geeft aan enorm te genieten van haar vrijheid in afrika en voelt het niet meer zo, vandaar dat ze twijfelt. Ze wil als ze terug komt er vol voor gaan maar ik kan niet voor haar spreken natuurlijk.
Als en wanneer ik in een volgende fase ga belanden gaan we snel genoeg merken.
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:34 schreef jaha het volgende:
Een mens is niet gemaakt om een relatie te hebben die bestaat uit één uur per week skypen.
Dit dus.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 11:44 schreef formerjellybean het volgende:
Als jullie beiden naar het andere einde van de wereld gaan , dan lijkt ergens logisch dat je uit elkaar groeit.
Een relatie doe je namelijk met elkaar en niet dat de ander dan naar het buitenland gaat, want ergens geeft dat aan beiden kanten niet echt meer het idee meer dat je er voor wilt gaan.
alles kwijt wat je geïnvesteerd hebt om er achter te komen dat het toch echt over is tussen jullie en je droom niet meer kunnen uitvoeren?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:51 schreef sopzeep het volgende:
[..]
Dit dus.
Ik vind het heel erg rot voor je en je voelt je nu klote, maar:
Als je er voor kiest om elkaar praktisch 1,5 jaar niet te zien om je eigen dromen waar te maken, neem je het risico dat je uit elkaar groeit. Dat had je van te voren kunnen weten! Jullie hebben bewust het risico genomen. Daarmee verkiezen jullie het investeren in jullie eigen dromen boven het investeren in jullie relatie.
In een relatie moet je constant investeren, je moet er constant aan werken! Als je er dan vreemd van opkijkt dat je uit elkaar groeit, ben je in mijn ogen naïef!
Laatste noodoplossing: Amerika cancelen en al je tijd in haar steken! Anders komt het sowieso niet meer goed jongen.. En net wat formerjellybean zegt: misschien zijn jullie onbewust inderdaad allebei klaar met deze relatie, maar willen jullie het nog niet toegeven aan jezelf.
Ja joh. En dan de rest van je leven, elke keer als je naar je vriendin kijkt die je met veel moeite hebt omgepraat om bij je te blijven, de vrouw zien die jou je Amerika-droom heeft doen laten vallen. Echt, een relatie red je niet door je eigen dromen te laten vallen. In een goede relatie komen je eigen dingen juist tot bloei, die moet je helemaal niet hoeven afkappen.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:51 schreef sopzeep het volgende:
[..]
Dit dus.
Ik vind het heel erg rot voor je en je voelt je nu klote, maar:
Als je er voor kiest om elkaar praktisch 1,5 jaar niet te zien om je eigen dromen waar te maken, neem je het risico dat je uit elkaar groeit. Dat had je van te voren kunnen weten! Jullie hebben bewust het risico genomen. Daarmee verkiezen jullie het investeren in jullie eigen dromen boven het investeren in jullie relatie.
In een relatie moet je constant investeren, je moet er constant aan werken! Als je er dan vreemd van opkijkt dat je uit elkaar groeit, ben je in mijn ogen naïef!
Laatste noodoplossing: Amerika cancelen en al je tijd in haar steken! Anders komt het sowieso niet meer goed jongen.. En net wat formerjellybean zegt: misschien zijn jullie onbewust inderdaad allebei klaar met deze relatie, maar willen jullie het nog niet toegeven aan jezelf.
Dat hoor je mij niet zeggen wel?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:07 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Dus omdat het bij jou zo was, is het altijd zo?
...
Als je de essentie van mijn post had begrepen, had je dit waarschijnlijk niet geplaatst.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:28 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Ja joh. En dan de rest van je leven, elke keer als je naar je vriendin kijkt die je met veel moeite hebt omgepraat om bij je te blijven, de vrouw zien die jou je Amerika-droom heeft doen laten vallen. Echt, een relatie red je niet door je eigen dromen te laten vallen. In een goede relatie komen je eigen dingen juist tot bloei, die moet je helemaal niet hoeven afkappen.
DIT!quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:30 schreef CruisinDen het volgende:
Cancel de VS alsjeblieft niet. Het kwaad is waarschijnlijk al geschied.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |