abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129397432
Beste mede fokkers,

Voor dit verhaal heb ik een nieuw account aangemaakt. Ik zal proberen om het kort te houden, maar als ik eenmaal aan het typen ben kon het zomaar een lang stuk tekst worden.

Ik ben op zoek naar een luisterend oor, naar goeie raad, een plek om alles van mezelf af te schrijven en de hoop dat ik me wat beter ga kunnen voelen.. Here's the thing.

Ik ben een jongen 23 en heb nu 5,5 jaar een relatie met een meid die even oud is. Super relatie, elkaars beste maatjes, nooit gekke dingen buiten de gebruikelijke ruzietjes van tijd tot tijd. Twee jaar samen gewoond, ging meer dan goed, beste tijd van ons leven. Beide wel nog student dus samenwonen moest onderbroken worden. We geven elkaar alle vrijheid om ook ons eigen ding te doen.

Sinds ruim een jaar geleden ging ik stage lopen aan de andere kant van het land. Geen probleem, we zagen elkaar bijna elk weekend. Toen ging zij een half jaar studeren in Duitsland. Ook prima, skype werkt fantastisch en we zagen elkaar elke twee maanden. Nadat ze terug was hebben we drie geweldige weken gehad. Daarna ging zij voor een half jaar na Zuid Afrika, de grote droom van haar en de grootste test tot nu toe.

Niks aan de hand, skype werkt ook hier prima en ik ben druk met school dus de tijd vliegt. Tot aan de laatste maand van haar verblijf. Ze whatsappt nauwelijks meer en van skypen komt het niet. Na een tijdje vraag ik haar hoe het zit en ze weet niet meer of ze nog hetzelfde voor me voelt..

Bijkomend feit, nadat zij terugkomt vertrek ik na twee weken voor een half jaar naar de VS om te studeren (mijn grote droom). Dat hele avontuur waar ik bijna een jaar voorbereiding in heb gestoken is nu bijna een blok aan mijn been, ik heb er zelden nog zin in en baal van de korte tijd die we straks maar hebben om iets voor elkaar te krijgen.

Situatie nu: over 10 dagen komt ze terug naar Nederland. Ik weet nu zo'n drie weken dat dit speelt. Sindsdien hebben we weinig contact gehad. Het contact dat we hadden waren zware gesprekken over onze situatie. Ik geef aan niks ervan te snappen, zij geeft aan niks zeker te weten. Ze is niet vreemd gegaan, dat speelt hier gelukkig niet, maar het is verdomd kut.

Sinds een week zit ik in het buitenland met mijn familie, ver van huis, nauwelijks tijd voor mezelf en nauwelijks contact met haar. Ik trek het nu niet meer dus nu jullie de situatie weten moet ik even van me afschrijven hoe ik me voel.

Elke dag en elke nacht ben ik aan het malen en piekeren. Ik wil haar 1000 dingen zeggen, hele verhalen schrijven hoe ik me voel. Hoe moeilijk dit ook is ik doe dit niet. Het enige dat ik hoop daarmee te bereiken is een beter gevoel van binnen.

Gisteravond heb ik voor het eerst met iemand anders gesproken, mijn beste vriendin maar ook een goeie vriendin van haar. Zij was blijkbaar al op de hoogte en kon niks zeggen, alleen luisteren. Mijn maten wonen aan de andere kant van het land en zijn niet echt de beste in serieus liefdes advies als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Dus vandaar dat ik me wend tot fok. Ik zit nog ruim een week in het buitenland op vakantie en ik ga stuk hier. Als we terugkomen ga ik haar van het vliegveld ophalen, ik kijk daar enorm naar uit maar ook tegenop omdat ik zo bang ben dat het eigenlijk al verloren is en nooit meer hetzelfde zal zijn.. na een kleine zes jaar... :(

Pfff valt hier überhaupt iets zinnigs over te zeggen. Iedereen in ieder geval bedankt voor het bieden van een luisterend oor!
  Spellchecker zaterdag 27 juli 2013 @ 10:12:32 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_129397498
Het van je afschrijven is al een eerste stap .... Vreet het niet alleen op!

Heel veel sterkte!
pi_129397518
Ze heeft een ander ontmoet in Afrika.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 10:16:18 #4
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129397552
Jullie zijn uit elkaar gegroeid, geen wonder als je in zo'n mate je eigen gang gaat. Op Skypegesprekken kun je geen toekomst bouwen.
Resistance is futile.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 10:21:04 #5
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129397624
En het zou me niks verbazen als er een ander in haar leven is. Deze lifestyle is voor maar heel weinig mensen weggelegd, elkaar een paar weken zien voordat de een of de ander weer vertrekt.
Had je nou werkelijk verwacht dat je zo een gezamenlijk leven op kunt bouwen? De kracht van een relatie is dat je bij elkaar bent, en niet dat je zo ver mogelijk bij elkaar vandaan bent.

Verder: jij was 18 toen je haar leerde kennen, dikke kans dat zowel jij als zij niet meer dezelfde personen zijn. Misschien ben jij niet meer degene waar zij verliefd op werd?
Resistance is futile.
pi_129397673
Twee keuzes:

- accepteer de nieuwe situatie en kijk waar het schip strandt.
- grijp in en pak het eerste beste vliegtuig naar zuid-afrika en verras haar.
pi_129397747
Eens met Seven.

Jullie zijn lang samen geweest en hebben nu vrijheid geproefd. Zij beseft misschien nu pas dat er ook andere mensen bestaan. Jij gaat nu ook voor langere tijd weg. Kun je beter vrijgezel zijn.
pi_129397780
Eén ding klopt niet, dat ze een ander heeft. We hebben nog nooit een woord gelogen tegen elkaar, ik heb haar dit specifiek gevraagd en ze heeft oprecht geantwoord. Als ik hier wordt voorgelogen dan is dit het grootste bedrog ooit en zou ik niet meer weten hoe ik ooit nog iemand kon vertrouwen.

Uit elkaar gegroeid wil ik natuurlijk niet geloven maar rationeel gezien weet ik dat dit natuurlijk de oorzaak is. Ik wil alleen niet begrijpen hoe dit binnen een maand (of ok mss vijf) kan gebeuren na vijf jaar perfecte relatie. Ik wil gewoon mezelf voorhouden dat als ik haar op het vliegveld ophaal dat alles weer ineens ok is...
pi_129397815
Als ik niet naar Amerika ging zou ik haar opzoeken! Maar nu.. geen geld helaas.

Bedankt voor alle reacties tot nu toe!
pi_129397848
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:29 schreef love-and-hate het volgende:
Eén ding klopt niet, dat ze een ander heeft. We hebben nog nooit een woord gelogen tegen elkaar, ik heb haar dit specifiek gevraagd en ze heeft oprecht geantwoord. Als ik hier wordt voorgelogen dan is dit het grootste bedrog ooit en zou ik niet meer weten hoe ik ooit nog iemand kon vertrouwen.

[...]

Welcome to the club!

Gebeurt iedereen, gozer. Eerste keer is kut, 2e keer is mwah.

En dan, voordat je het weet, ben je 37 en 5 jaar getrouwd.

Don't worry about it.
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
  zaterdag 27 juli 2013 @ 10:46:41 #11
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_129398161
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:14 schreef Scorpie het volgende:
Ze heeft een ander ontmoet in Afrika.
quote:
[..]
Duidelijk. Ze heeft een ander. En ze liegt erover.

SPOILER: Kübler-Ross
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
  zaterdag 27 juli 2013 @ 10:58:26 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129398460
quote:
Hoe weet je nou of iemand oprecht is via Skype? En al zou ze inderdaad een ander hebben: kom je wel weer overheen.
pi_129398600
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:08 schreef love-and-hate het volgende:
Mijn maten wonen aan de andere kant van het land en zijn niet echt de beste in serieus liefdes advies als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Dus vandaar dat ik me wend tot fok.
Goede keus, fok is een verzamelpunt voor casanova's ^O^
pindazakje
  zaterdag 27 juli 2013 @ 11:04:10 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129398603
quote:

Uit elkaar gegroeid wil ik natuurlijk niet geloven maar rationeel gezien weet ik dat dit natuurlijk de oorzaak is. Ik wil alleen niet begrijpen hoe dit binnen een maand (of ok mss vijf) kan gebeuren na vijf jaar perfecte relatie. Ik wil gewoon mezelf voorhouden dat als ik haar op het vliegveld ophaal dat alles weer ineens ok is...
Hoe kun je je relatie perfect noemen als je niet samen bent? Door de fysieke afstand groei je onherroepelijk uit elkaar en dat is verre van perfect. Verder: of je wel of niet bedrogen bent, het feit dat dit 'ineens' gaat spelen is wel een teken aan de wand dat er een ander in het spel is/was.
Resistance is futile.
pi_129398702
quote:
:') Gast, doe eens niet zo naief.
pi_129398920
Lullig.
pi_129399386
Haha mooie eye openers. Ze zit in een huis vol dames, doet daar vrijwilligers werk met kinderen, heeft het beste met me voor en zegt dat er geen ander in het spel is, evenals onze gezamenlijke vriendin die me daarvan overtuigt. Ik geloof dit, ik sta open voor al jullie standpunten, dank daarvoor! Maar hier ga ik jullie verder niet meer van proberen te overtuigen :)

Tuurlijk geloof ik dat onze relatie prima door kan zo. En tuurlijk is dat naïef, dat blijkt nu wel. Ik wil alleen nu nog niks anders geloven dan dat het goed gaat komen!

Tot dusver, allemaal bedankt, elke opinie is welkom. Ik houd jullie op de hoogte van deze soap (zolang ik internet blijf vinden hier haha) over 10 dagen komt ze terug.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 11:40:52 #18
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129399501
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 11:35 schreef love-and-hate het volgende:
Haha mooie eye openers. Ze zit in een huis vol dames, doet daar vrijwilligers werk met kinderen,
Wat dit te maken heeft met wel of niet vreemdgaan is me een raadsel.

quote:
heeft het beste met me voor en zegt dat er geen ander in het spel is,
Dit is overigens een van de redenen waarom mensen vaak niet vertellen dat er een ander in het spel is; ze willen hun partner niet onnodig (nog meer) pijn doen.
pi_129399558
Dankjewel voor je reactie :)
pi_129399567
Je had het beter uit kunnen maken toen je wist dat je elkaar 1,5 jaar nouwelijks ging zien. Na die 1,5 jaar kan je elkaar altijd nog opzoeken en kijken of er nog iets is.
pi_129399583
Als jullie beiden naar het andere einde van de wereld gaan , dan lijkt ergens logisch dat je uit elkaar groeit.
Een relatie doe je namelijk met elkaar en niet dat de ander dan naar het buitenland gaat, want ergens geeft dat aan beiden kanten niet echt meer het idee meer dat je er voor wilt gaan.

Ik denk dat beiden eigenlijk allang niet meer voor de relatie gaan en beiden gewoon te bang zijn om de knoop door te hakken .
  zaterdag 27 juli 2013 @ 11:45:57 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129399612
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 11:35 schreef love-and-hate het volgende:
Haha mooie eye openers. Ze zit in een huis vol dames, doet daar vrijwilligers werk met kinderen, heeft het beste met me voor en zegt dat er geen ander in het spel is, evenals onze gezamenlijke vriendin die me daarvan overtuigt. Ik geloof dit, ik sta open voor al jullie standpunten, dank daarvoor! Maar hier ga ik jullie verder niet meer van proberen te overtuigen :)

Tuurlijk geloof ik dat onze relatie prima door kan zo. En tuurlijk is dat naïef, dat blijkt nu wel. Ik wil alleen nu nog niks anders geloven dan dat het goed gaat komen!

Tot dusver, allemaal bedankt, elke opinie is welkom. Ik houd jullie op de hoogte van deze soap (zolang ik internet blijf vinden hier haha) over 10 dagen komt ze terug.
Het feit dat een gezamenlijke vriendin zich geroepen voelt om jou te overtuigen, vind je dat niet veelzeggend? Is die gezamenlijke vriendin ook in Afrika?
Resistance is futile.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 11:47:26 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129399649
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:46 schreef DumDaDum het volgende:

[..]

[..]

Duidelijk. Ze heeft een ander. En ze liegt erover.

SPOILER: Kübler-Ross
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ontkenningsfase. Ben benieuwd wanneer woede zijn intrede gaat doen.
Resistance is futile.
pi_129399775
Gezamenlijke vriendin zit niet in afrika nee ;)

Ik kan van mijn kant uit oprecht zeggen dat ik er vol voor wil gaan. Zij geeft aan enorm te genieten van haar vrijheid in afrika en voelt het niet meer zo, vandaar dat ze twijfelt. Ze wil als ze terug komt er vol voor gaan maar ik kan niet voor haar spreken natuurlijk.

Als en wanneer ik in een volgende fase ga belanden gaan we snel genoeg merken.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 11:52:56 #25
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129399795
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 11:47 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ontkenningsfase. Ben benieuwd wanneer woede zijn intrede gaat doen.
Nadat hij door de reacties hier nog eens even goed gaat nadenken over de situatie en tot de conclusie komt dat hij misschien toch wel erg naief is (geweest).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')