abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129524140
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:00 schreef love-and-hate het volgende:
Ik snap wat je zegt. Het klopt grotendeels ook. Maar ze heeft echter gezegd dat het nu te pijnlijk is in haar laatste week in Afrika om contact met mij te hebben omdat ze niet weet hoe het zal gaan tussen ons en de gesprekken toch wel daar over gaan.

Ze wil als ze terug is wel samen kijken hoe het gaat, dan heeft ze daar kunnen afsluiten. Vandaar dat ik zo dubbel ben.. en enorm gek op haar, ik zou mezelf nooit vergeven om niet te bekijken wat ervan te maken is.
Zij is al veel verder in het proces.
pi_129524291
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:09 schreef Argento het volgende:

[..]

euh
nee
Ik wel....en dat wat normaal lijkt als je thuisblijver bent, is heel anders als je weg bent.
Je dagelijkse routine en leven ligt dan zover weg van Nederland, dat het ook heel ver in je achterhoofd verdwijnt.
pi_129524398
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:14 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik wel....en dat wat normaal lijkt als je thuisblijver bent, is heel anders als je weg bent.
Je dagelijkse routine en leven ligt dan zover weg van Nederland, dat het ook heel ver in je achterhoofd verdwijnt.
je jarenlange relatie ook? En wel zo ver weg dat je het niet aankunt om door je vriend van het vliegveld te worden opgehaald? Ik vind het nog steeds vrij bizar.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_129524904
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:16 schreef Argento het volgende:

[..]

je jarenlange relatie ook? En wel zo ver weg dat je het niet aankunt om door je vriend van het vliegveld te worden opgehaald? Ik vind het nog steeds vrij bizar.
Hoe het in dit specifieke geval is weet ik natuurlijk niet, ook al omdat ik een man ben en een vrouw dat mss allemaal anders beleeft, maar als je in een soort van "zeemanshuwelijk" zit, dan vraagt dat een bepaald soort karakter en als je langdurig weg bent, dan nemen zoals bij iedereen de dagelijkse routines en gebeurtenissen de overhand.

Natuurlijk denk je dan wel eens aan je partner die thuis zit, maar je kunt zo weinig met die gevoelens, dat het makkelijker is om die ver weg te stoppen, anders zit je na een paar weken met heimwee alweer thuis (en voor mezelf heb ik het nog over het pré-skype tijdperk, dus waren de mogelijkheden om te communiceren nog veel minder als nu)

Je gaat je ergens anders thuis voelen (vooropgesteld dat het je daar goed bevalt uiteraard) en dat doet een heleboel met je mindset en je weer aanpassen aan de nieuwe thuissituatie kost tijd en omschakeling.
pi_129526908
Kingstown, bedankt voor het delen van je persoonlijke ervaringen. Zeer bruikbaar. Dit is inderdaad precies wat er speelt bij haar. Nu maar hopen dat de twee weken die we samen hebben in Nederland voldoende zijn om erachter te komen of ze haar gevoelens terug kan vinden.

Dat ze me niet wil weerzien op het vliegveld vind ik zelf ook bizar en verdrietig, maar ik maak mezelf maar wijs dat ik haar begrijp daarin... het is gelukkig maar een kwestie van een paar uur voordat ik haar alsnog zie.

Of ze al verder zit in het proces, dat denk ik niet. Ze zit volgens mij in geen enkel proces, ze is ons gevoel gewoon vergeten. Of dat nog terug komt als we weer samen zijn... I don't know... ik hoop het.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 23:20:11 #106
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129527708
Stap 3. Woede. ;( .

Ik snap niet zo goed waarom iedereen zo valt over het feit dat ze niet wil dat TS hem afhaalt? Ik vind dat een vrij natuurlijke reactie, het is niet zo dat ze hem volledig afscheept en zulke zaken bespreek je nu eenmaal niet in het openbaar op Schiphol in de aankomsthal. Ik zou me er enorm opgelaten bij voelen uit beide standpunten bekeken, en ze geeft bovendien aan dat ze hem de dag van aankomst nog wil spreken.

Dat zij al veel verder is in dit proces dan TS lijkt me wel duidelijk.

TS, waarom vind je het zo pijnlijk? Meer het feit dat ze het contact afkapt (100% eens, dat is de makkelijkste uitweg voor haar en oneerlijk tegenover jou omdat ze probeert de verwijten te ontlopen) of gaat het echt puur om het feit dat je haar niet af kunt halen, en dat daarmee jouw fantasie van 1 knuffel en het is weer OK een beetje in duigen valt?
Resistance is futile.
pi_129528572
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:20 schreef Seven. het volgende:

TS, waarom vind je het zo pijnlijk? Meer het feit dat ze het contact afkapt (100% eens, dat is de makkelijkste uitweg voor haar en oneerlijk tegenover jou omdat ze probeert de verwijten te ontlopen) of gaat het echt puur om het feit dat je haar niet af kunt halen, en dat daarmee jouw fantasie van 1 knuffel en het is weer OK een beetje in duigen valt?
Ik ben een emotioneel wrak dus ik maak van een mug een olifant ;)

Het contact afkappen voor deze laatste week vind ik pijnlijk omdat ik graag met haar spreek, maar begrijpelijk van haar kant en uiteindelijk beter want ik zou haar helemaal gek maken met mijn eindeloze gebreuzel.

Dat ik haar niet mag afhalen verandert in feite weinig maar het benadrukt in mijn ogen dat ik nu niet meer op de eerste plaats sta bij haar.
pi_129528653
Wat een kutsituatie TS. Zo lang moeten wachten op die ontmoeting en tot die tijd balanceren tussen hoop en vrees. Net als de meeste andere posters zie ik het weinig rooskleurig in. Je vriendin is om de een of andere reden tot de conclusie gekomen dat ze niet met je verder wil en heeft je dat op een weinig chique manier duidelijk gemaakt. Na vijf jaar had dat met wat meer respect gemogen. Ik ben benieuwd wat ze je maandag te vertellen heeft.

Veel sterkte! En: het is een cliché, maar het leven gaat door. Echt waar.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 23:44:27 #109
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129528714
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:42 schreef Budapestenaar het volgende:
Wat een kutsituatie TS. Zo lang moeten wachten op die ontmoeting en tot die tijd balanceren tussen hoop en vrees. Net als de meeste andere posters zie ik het weinig rooskleurig in. Je vriendin is om de een of andere reden tot de conclusie gekomen dat ze niet met je verder wil en heeft je dat op een weinig chique manier duidelijk gemaakt. Na vijf jaar had dat met wat meer respect gemogen. Ik ben benieuwd wat ze je maandag te vertellen heeft.

Veel sterkte! En: het is een cliché, maar het leven gaat door. Echt waar.
Wat is er precies niet zo chique aan?
Resistance is futile.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 23:48:01 #110
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129528851
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:40 schreef love-and-hate het volgende:

[..]

Ik ben een emotioneel wrak dus ik maak van een mug een olifant ;)

Het contact afkappen voor deze laatste week vind ik pijnlijk omdat ik graag met haar spreek, maar begrijpelijk van haar kant en uiteindelijk beter want ik zou haar helemaal gek maken met mijn eindeloze gebreuzel.

Dat ik haar niet mag afhalen verandert in feite weinig maar het benadrukt in mijn ogen dat ik nu niet meer op de eerste plaats sta bij haar.
:* . Mag best hoor, na 5 jaar is er niks mis mee om even door een diep dal te gaan.

Contact afkappen is een beetje als de pleister er in een keer aftrekken. Pijnlijk zeker, maar in mijn optiek is dat vrijwel altijd de makkelijkste manier om het losmaken in gang te zetten, niet alleen voor haar. Je krijgt de kans om je vragen te stellen en de dialoog aan te gaan, en wie weet zullen jullie er wel vaker dan eens over praten. Maar een beetje afstand nu, je ziet dat je *poef* in een klap een fase verder bent in de verwerking.
Resistance is futile.
pi_129528987
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:14 schreef Scorpie het volgende:
Ze heeft een ander ontmoet in Afrika.
Mandingo ~O>

Maar ontopic:

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 10:08 schreef love-and-hate het volgende:

Situatie nu: over 10 dagen komt ze terug naar Nederland. Ik weet nu zo'n drie weken dat dit speelt. Sindsdien hebben we weinig contact gehad. Het contact dat we hadden waren zware gesprekken over onze situatie. Ik geef aan niks ervan te snappen, zij geeft aan niks zeker te weten. Ze is niet vreemd gegaan, dat speelt hier gelukkig niet, maar het is verdomd kut.

Hoe weet jij dat ze niet vreemd is gegaan?

Als je relatie al spontaan over kan gaan zonder dat jij iets merkt, dan merk je ook niet of er een ander is.
pi_129529029
Mocht ik haar niet meer zien of spreken en het zou zo eindigen dan is het niet zo chique dat dat niet eens face to face kan of zelfs maar via de telefoon.. met überhaupt nauwelijks woorden..

Maar er is (nog) niks voorbij, maandag wordt het spannend, ik denk dat het dan niet wordt uitgesproken, maar snel merkbaar is welke kant op het muntje gaat vallen.

Dank jullie allemaal so far voor jullie support en ongezouten meningen! Jullie zijn meer hulp voor me dan ik op had kunnen hopen :*
  dinsdag 30 juli 2013 @ 23:54:20 #113
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129529117
Spreek het zelf gewoon uit maandag, dit is toch niks zo man. Spreek het uit, ben even verdrietig, en ga vol goede moed en zonder zorgen naar de VS! :)
pi_129529420
Als ik het maandag toch wil beëindigen dan net zo goed nu. Maar die paar (lange) dagen kan ik ook nog wel wachten. Dan kan de hele boel beëindigen altijd dinsdag nog.

Jullie worden op de hoogte gehouden!

Maandag vanaf 14:00 een live blog van minuut tot minuut, en een livestream voor de die hard fans ;)
  woensdag 31 juli 2013 @ 00:04:29 #115
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_129529533
Jullie zijn nog zo jong. Alles kan nog.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
  woensdag 31 juli 2013 @ 00:04:44 #116
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_129529539
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 00:01 schreef love-and-hate het volgende:

Jullie worden op de hoogte gehouden!

Maandag vanaf 14:00 een live blog van minuut tot minuut, en een livestream voor de die hard fans ;)
Misschien ook wat "love-and-hate" fanspullen zoals t-shirts laten drukken.
pi_129529906
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:02 schreef love-and-hate het volgende:
Kingstown, bedankt voor het delen van je persoonlijke ervaringen. Zeer bruikbaar. Dit is inderdaad precies wat er speelt bij haar. Nu maar hopen dat de twee weken die we samen hebben in Nederland voldoende zijn om erachter te komen of ze haar gevoelens terug kan vinden.

Dat ze me niet wil weerzien op het vliegveld vind ik zelf ook bizar en verdrietig, maar ik maak mezelf maar wijs dat ik haar begrijp daarin... het is gelukkig maar een kwestie van een paar uur voordat ik haar alsnog zie.

Of ze al verder zit in het proces, dat denk ik niet. Ze zit volgens mij in geen enkel proces, ze is ons gevoel gewoon vergeten. Of dat nog terug komt als we weer samen zijn... I don't know... ik hoop het.
Yw, maar zoals ik al zei....ik ben een man en die reageren niet altijd hetzelfde als dat vrouwen dat doen, maar wat ik tussen de regels uit jouw verhaal lees, komt me niet helemaal onbekend voor. ;)

Wat je zegt over dat ze het gevoel vergeten is, is ook heel herkenbaar....dan kwam ik na 8 maanden weer terug en dan dacht ik....ow ja....nu moet ik heel blij zijn om m'n vriendin weer te zien, maar dat was puur rationeel....gevoelsmatig was het er niet. Als je niet de kans hebt om op regelmatige basis het gevoel te onderhouden, dan gaat het slijten en dan duurde het bij mij echt een paar weken voordat ik weer een beetje gesetteld was.

Het goede nieuws is dat het gevoel niet weg is, maar weggestopt en dat het tijd nodig heeft om weer naar boven te komen en of dat bij jouw vriendin gaat gebeuren kan niemand je helaas garanderen.

Succes!

Edit:

Over dat vreemdgaan....dat zie ik veel minder als optie, dan dat velen hier dat doen.
pi_129530977
Wauw wat een kutsituatie man:s veel succes maandag
pi_129533276
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:44 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat is er precies niet zo chique aan?
Er is geen pijnloze manier om een relatie te verbreken maar vanuit Afrika roepen dat je twijfelt over je gevoelens en geen duidelijkheid geven of het nu wel of niet uit is vind ik niet zo netjes. Wees duidelijk zodat TS ook verder kan met zijn leven.
  woensdag 31 juli 2013 @ 10:14:16 #120
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_129535801
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 06:38 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Er is geen pijnloze manier om een relatie te verbreken maar vanuit Afrika roepen dat je twijfelt over je gevoelens en geen duidelijkheid geven of het nu wel of niet uit is vind ik niet zo netjes. Wees duidelijk zodat TS ook verder kan met zijn leven.
Idd, of houd dat laatste weekje ook nog even je mond en begin er over in NL ofzo, kan je er tenminste fatsoenlijk over praten.
Maar ja, snap ook wel weer dat dat voor haar heel kut is. Het is gewoon een kut situatie.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  woensdag 31 juli 2013 @ 10:41:07 #121
405222 Ataturko
Mussie Kemal
pi_129536571
Ze heeft, althans dat denk ik, de smaak te pakken gekregen van de Afrikaanse Haan.
  woensdag 31 juli 2013 @ 10:50:38 #122
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_129536876
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 06:38 schreef Budapestenaar het volgende:
Er is geen pijnloze manier om een relatie te verbreken maar vanuit Afrika roepen dat je twijfelt over je gevoelens en geen duidelijkheid geven of het nu wel of niet uit is vind ik niet zo netjes. Wees duidelijk zodat TS ook verder kan met zijn leven
Kan me het anders wel voorstellen hoor, als ze er mee wacht totdat ze terug is staat TS haar vol verwachting op te wachten op Schiphol en verwacht hij weer net als vanouds bij zijn vriendin te kunnen zijn terwijl bij haar blijkbaar het gevoel al weg is. Wat dat betreft snap ik wel dat ze het al vanuit Afrika aankaart om pijnlijke situaties bij thuiskomt te voorkomen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_129539490
Ook ik heb een aantal lange afstandsrelaties gehad, en het zelfs afgezworen en er toch weer in belandt. Je merkt op een gegegeven moment wel of een ander de kleine dingen die je op afstand wel kan doen ook daadwerkelijk doet, of juist de boel gaat ontlopen omdat ze het elke keer zien als een confrontatie van gemis. Ik ben flink pissig geweest om de keren dat het uiteindelijk niet lukte de afstand te overbruggen (en heb soms ook bewust de confrontatie gezocht zodat er een point of no return was bereikt en zo mijn valse hoop achter me te laten), maar veel later vond ik het toch wel menselijk dat men verder ging het hun leven. Na mijn afzwering voor een lange afstand relatie toch weer voor iemand ver weg gevallen, en besloot het een kans te geven omdat ze imo wel over karaktereigenschappen te beschikken (lees levenservaring) om het een succes te laten worden. Ze is uiteindelijk mijn vrouw is geworden en hebben samen een kind.

Terug naar jou situatie: je benaderd nu alles nog vanuit het perspectief dat je situatie een probleem is, maar je hebt er veel meer aan dit als een oplossing te zien. Je hebt geluk dat dit nu gebeurd en niet veel later. Er gaan zoveel relaties stuk omdat de partner niet mee kan in veranderende omstandigheden. Conclusie: misschien wel de juiste persoon, maar niet de juiste plaats en/of het juiste moment. Je weet nu in ieder geval wat je wel zoekt in een partner en wat je niet trekt, dus je volgende "keuze" zal alleen maar beter zijn.

Juiste beslissingen berusten op ervaring. Ervaring berust op onjuiste beslissingen.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_129559608
Jaja, ervaring is de optelsom van al je stommiteiten.. maar nu heb ik niets aan die wijsheden want ik kan me alleen maar vastklampen aan de mogelijkheid van een goede afloop.

Het voelt namelijk zo onwerkelijk, we hadden het best al uitgestippeld, afstuderen, een baantje zoeken en een mooi appartementje huren. Toen ze zelfs halverwege in Afrika zat heeft ze voorgesteld om als we allebei terug waren in Nederland voor ons tweeën af te spreken dat we samen ons leven willen leiden, een officieuze verloving zeg maar.

Dat voelde zo goed, ik ben zo gehecht geraakt aan die zekerheid en mijn leven met haar, dat ik nog niet weet hoe ik dat ga kunnen loslaten.

Nog 4 dagen... contact vermijden is nog steeds gelukt maar goh, wat vreet ik mezelf op van binnen.......
pi_129559892
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 21:54 schreef love-and-hate het volgende:
Jaja, ervaring is de optelsom van al je stommiteiten.. maar nu heb ik niets aan die wijsheden want ik kan me alleen maar vastklampen aan de mogelijkheid van een goede afloop.

Het voelt namelijk zo onwerkelijk, we hadden het best al uitgestippeld, afstuderen, een baantje zoeken en een mooi appartementje huren. Toen ze zelfs halverwege in Afrika zat heeft ze voorgesteld om als we allebei terug waren in Nederland voor ons tweeën af te spreken dat we samen ons leven willen leiden, een officieuze verloving zeg maar.

Dat voelde zo goed, ik ben zo gehecht geraakt aan die zekerheid en mijn leven met haar, dat ik nog niet weet hoe ik dat ga kunnen loslaten.

Nog 4 dagen... contact vermijden is nog steeds gelukt maar goh, wat vreet ik mezelf op van binnen.......
Ik lurk al een tijdje mee :@

Als je belangrijkste houvast voor je toekomst dreigt weg te vallen, zal het aankomen op je mentale weerbaarheid.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')