Kan me het anders wel voorstellen hoor, als ze er mee wacht totdat ze terug is staat TS haar vol verwachting op te wachten op Schiphol en verwacht hij weer net als vanouds bij zijn vriendin te kunnen zijn terwijl bij haar blijkbaar het gevoel al weg is. Wat dat betreft snap ik wel dat ze het al vanuit Afrika aankaart om pijnlijke situaties bij thuiskomt te voorkomen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 06:38 schreef Budapestenaar het volgende:
Er is geen pijnloze manier om een relatie te verbreken maar vanuit Afrika roepen dat je twijfelt over je gevoelens en geen duidelijkheid geven of het nu wel of niet uit is vind ik niet zo netjes. Wees duidelijk zodat TS ook verder kan met zijn leven
Ik lurk al een tijdje meequote:Op woensdag 31 juli 2013 21:54 schreef love-and-hate het volgende:
Jaja, ervaring is de optelsom van al je stommiteiten.. maar nu heb ik niets aan die wijsheden want ik kan me alleen maar vastklampen aan de mogelijkheid van een goede afloop.
Het voelt namelijk zo onwerkelijk, we hadden het best al uitgestippeld, afstuderen, een baantje zoeken en een mooi appartementje huren. Toen ze zelfs halverwege in Afrika zat heeft ze voorgesteld om als we allebei terug waren in Nederland voor ons tweeën af te spreken dat we samen ons leven willen leiden, een officieuze verloving zeg maar.
Dat voelde zo goed, ik ben zo gehecht geraakt aan die zekerheid en mijn leven met haar, dat ik nog niet weet hoe ik dat ga kunnen loslaten.
Nog 4 dagen... contact vermijden is nog steeds gelukt maar goh, wat vreet ik mezelf op van binnen.......
Mijn mentale weerbaarheid heeft momenteel het nulpunt wel bereiktquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:00 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik lurk al een tijdje mee![]()
Als je belangrijkste houvast voor je toekomst dreigt weg te vallen, zal het aankomen op je mentale weerbaarheid.
Only way is upquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:49 schreef love-and-hate het volgende:
[..]
Mijn mentale weerbaarheid heeft momenteel het nulpunt wel bereikt
Hoort erbij, maar daarna gaat het alleen maar beterquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:59 schreef love-and-hate het volgende:
Moah, ik vrees voor een tijdelijke stagnatie
Snap ik wel. Het is niet alleen het feit dat je ineens geen vriendin meer hebt, maar ook moet je je toekomst noodgedwongen herzien, om maar niet te spreken van het 'verlies' van vrienden die eigenlijk meer haar vrienden zijn en haar familie. Je leven staat op zijn kop. Echt niet raar dat je even aan de grond zit met je humeur...quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:54 schreef love-and-hate het volgende:
Jaja, ervaring is de optelsom van al je stommiteiten.. maar nu heb ik niets aan die wijsheden want ik kan me alleen maar vastklampen aan de mogelijkheid van een goede afloop.
Het voelt namelijk zo onwerkelijk, we hadden het best al uitgestippeld, afstuderen, een baantje zoeken en een mooi appartementje huren. Toen ze zelfs halverwege in Afrika zat heeft ze voorgesteld om als we allebei terug waren in Nederland voor ons tweeën af te spreken dat we samen ons leven willen leiden, een officieuze verloving zeg maar.
Dat voelde zo goed, ik ben zo gehecht geraakt aan die zekerheid en mijn leven met haar, dat ik nog niet weet hoe ik dat ga kunnen loslaten.
Nog 4 dagen... contact vermijden is nog steeds gelukt maar goh, wat vreet ik mezelf op van binnen.......
Lang geleden maar heel herkenbaar, dat niet weten hoe te kunnen loslaten en vastklampen aan een goede afloop.quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:54 schreef love-and-hate het volgende:
Gast, niet slecht bedoeld hoor, maar het klinkt meer alsof je het initiatief iets meer van haar kant moet laten komen. Als ze het allemaal niet meer weet in de relatie is het laatste wat je wil doen haar (nog meer) verdrukken.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:53 schreef love-and-hate het volgende:
Ik speel met plannen om wat voor te bereiden voor maandag, iets simpels, iets liefs. Ze zit er waarschijnlijk helemaal doorheen na haar lange reis en emotioneel aan de grond nadat ze alles daar heeft moeten opgeven. Iemand enig idee... ik zou niet weten of ze überhaupt wel wat gaat willen van mij. Ik wil haar troosten, bij haar zijn, alles goedmaken.
Oh dus alsTS gewoon thuis blijft om vriendinnetje haar droom te laten najagen is het weer helmaal volmaakte relatie?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 16:56 schreef formerjellybean het volgende:
.
Een relatie kun je niet staande houden als niet een maar 2 gewoon gaan reizen en besluiten aan het andere einde van de wereld te zitten.
Ik heb met moeite je post kunnen lezen, maar ben het er totaal niet mee eens. Al je dromen opgeven op het moment dat je een relatie hebt zal je relatie zeker geen goed doen. Ik vind het erg knap als je gewoon je dromen najaagt ondanks je relatiequote:Op donderdag 1 augustus 2013 16:56 schreef formerjellybean het volgende:
Aan een kant vind ik het naar voor je maar eigenlijk wel dit je gaat zelf naar Amerika toe dan weet je toch eigenlijk ook al dat het uit elkaar groeien kan gebeuren , dat je toekomst veranderd en kijk in haar schoenen snap ik haar ook wel want aan de andere kant zij mag dan straks thuis komen om jou weer na 2 weken naar Amerika te zien gaan. Ik kan me voorstellen dat zij het juist ook moeilijk vind om je te zien omdat ze jou straks ook naar Amerika ziet gaan. En daar sta je dan minder bij stil .
Ik vind het ergens een beetje een dubbele standaard.
Als heel erg eerlijk bent en heel erg logisch nadenkt zit daar toch gewoon geen toekomst in. Jullie hebben op deze manier eigenlijk wel beiden er gewoon voor gekozen om er niet meer voor te gaan.
Een relatie kun je niet staande houden als niet een maar 2 gewoon gaan reizen en besluiten aan het andere einde van de wereld te zitten.
Ik zeg niet dat je beiden je dromen op moet geven voor een relatie maar allebei naar het andere eind van de wereld gaan op lang termijn doet de relatie gewoon niet goed als de een weg is en de andere weer meteen afscheid kan gaan nemen doet het gewoon je relatie niet goed.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 17:25 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik heb met moeite je post kunnen lezen, maar ben het er totaal niet mee eens. Al je dromen opgeven op het moment dat je een relatie hebt zal je relatie zeker geen goed doen. Ik vind het erg knap als je gewoon je dromen najaagt ondanks je relatie
TS, ik snap heel goed dat je uit wanhoop iets liefs voor haar wil doen, je wil er ten slotte alles aan doen om het niet kapot te laten gaan. Maar bespaar het jezelf en haar alsjeblieft. Voor haar is het ook niet tof als jij iets liefs voor haar doet terwijl zij het eigenlijk uit wil maken. Ik denk dat ze zich erg opgelaten zal voelen.
Laat haar ook alsjeblieft voor jou vechten en laat haar initiatief nemen. Jij bent het ook waard! En als ze dat niet doet dan weet je genoeg.
Lekkere logica hoor. Zij is 2 keer naar het buitenland gegaan en nu is het de 'schuld' van TS dat zij er geen trek meer in heeftquote:Op donderdag 1 augustus 2013 21:26 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je beiden je dromen op moet geven voor een relatie maar allebei naar het andere eind van de wereld gaan op lang termijn doet de relatie gewoon niet goed als de een weg is en de andere weer meteen afscheid kan gaan nemen doet het gewoon je relatie niet goed.
Hier is niet het geval dat er een weg is maar beiden en dat maakt het wel heel wat moeilijker om een relatie stand te laten houden .
Dat kan wel goed voelen zon afspraak, maar het is natuurlijk helemaal niks. Dat is een beetje het punt van een relatie: je kunt nooit afdwingen dat iemand voor altijd bij je blijft als die iemand dat eigenlijk niet (meer) wil. En die wil kan in theorie van dag op dag veranderen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:54 schreef love-and-hate het volgende:
Toen ze zelfs halverwege in Afrika zat heeft ze voorgesteld om als we allebei terug waren in Nederland voor ons tweeën af te spreken dat we samen ons leven willen leiden, een officieuze verloving zeg maar.
Dat voelde zo goed, ik ben zo gehecht geraakt aan die zekerheid en mijn leven met haar,
Dat moet volledig uit haarzelf komen en anders is het fake en heb je er toch niks aanquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:01 schreef love-and-hate het volgende:
Nog ideeën over hoe ik ervoor zorg dat zij er ook voor zal moeten werken?
Waarom zeg je telkens amen? Heeft God hier iets mee te maken ofzo?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |