abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129333737
Zou hij zo hard zijn gegaan als hij op facebook had gepost?

http://www.elmundo.es/elmundo/2013/07/25/espana/1374751101.html



het komt allemaal door facebook, als dat er niet was ging hij vast niet zo populair doen met zijn snelle treintje
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_129334002
Dat filmpje blijft door mijn hoofd spoken.
pi_129334145
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 15:51 schreef RAVW het volgende:

[..]

het lijkt wel als of de voorste gedeelte remt en het achterste gedeelte gewoon zijn snelheid behoud waardoor die 2 de of 3de wagon in elkaar gedrukt word en dus van het spoor geduwd wordt

of alleen het voorste gedeelte remde en de achterste gedeelte dus niet dan heb je ook ene groot probleem
Wat ik zie is dat het al mis ging in feite voor de bocht, hetgeen de vraag opwerpt of dit ongeluk alleen te wijten valt aan te hoge snelheid.
I´m back.
pi_129334151
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 15:04 schreef Loekie1 het volgende:
Dįt is makkelijk terroristje spelen, je wordt machinist en je laat je trein gigantisch uit de bocht vliegen.
:') Het was erop wachten he? Zoiets als dit, dat kąn natuurlijk geen ongeluk zijn...
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 25 juli 2013 @ 16:17:32 #156
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_129334306
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat ik zie is dat het al mis ging in feite voor de bocht, hetgeen de vraag opwerpt of dit ongeluk alleen te wijten valt aan te hoge snelheid.
dat denk ik ook
hij zal wel te hard hebben gereden maar als je zeker weet dat je 100% fout zit dan zal je toch niet zo hard lopen schreeuwen dat je het gedaan heb , ook de treinhouder zal niet blij wezen als een van hun mensen nu al open en bloot toe geeft dat het HUN fout is.
Ze weten dat er schade claims gaan komen.

Dus openlijk zo iets zeggen voor de er onderzoek is geweest lijkt me niet gewenst voor alle partijen .

Wel als de bestuurder al weet het hij niet gevolgd gaat worden dan is het wel een stuk makkelijker praten
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_129334327
Dat filmpje hoeft niet steeds gequote!

Die Facebook foto is van vorigjaar, maar het verhaal dat er bij hoort, geeft wel aan dat hij best van hoge snelheid hield.
(En aan het internetten is terwijl hij werkt, dat bedoel ik maar...)
Hij werkt al 30 jaar bij de spoorwegen en als een jaar op dat traject, vanaf het begin van de vernieuwingen en kende het traject dus goed.
pi_129334438
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat ik zie is dat het al mis ging in feite voor de bocht, hetgeen de vraag opwerpt of dit ongeluk alleen te wijten valt aan te hoge snelheid.
Dat spoor waar het mis ging was toch ook geen spoorlijn specifiek voor hogesnelheidstreinen, maar ook voor gewoon treinverkeer? Misschien dat dat eraan bij heeft gedragen....
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Redactie Frontpage donderdag 25 juli 2013 @ 16:26:23 #159
145738 superworm
is erbij
pi_129334708
Zijn bijschrift bij de foto was:

'Estoy en el lķmite, no puedo correr mįs, si no me multan.'

wat betekent dat?
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_129334809
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:18 schreef Alentejana het volgende:
Die Facebook foto is van vorigjaar, maar het verhaal dat er bij hoort, geeft wel aan dat hij best van hoge snelheid hield.
(En aan het internetten is terwijl hij werkt, dat bedoel ik maar...)
Ojee, internetten tijdens je werk. :')
  donderdag 25 juli 2013 @ 16:34:45 #161
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_129335046
quote:
Vlak voordat de trein ontspoort zie je iets bewegen bij die betonnen wand. Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?
pi_129335052
quote:
15s.gif Op donderdag 25 juli 2013 13:18 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Lijkt meer een spelletje, om het cru te zeggen. Wat een knal.
Ik vind het een wonder dat er 'maar' 80 doden zijn.
pi_129335080
quote:
13s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:28 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ojee, internetten tijdens je werk. :')
Euh, als bestuurder van een voertuig lijkt mij dat niet echt veilig.
  Redactie Frontpage donderdag 25 juli 2013 @ 16:36:18 #164
145738 superworm
is erbij
pi_129335096
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:35 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik vind het een wonder dat er 'maar' 80 doden zijn.
Dat moment dat de trein nog nķet is gecrasht maar je wel een seconde of twee merkt dat-ie van de rails is geschoten, lijkt me werkelijk doodeng.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_129335120
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:34 schreef YazooW het volgende:

[..]

Vlak voordat de trein ontspoort zie je iets bewegen bij die betonnen wand. Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?
Reflectie van de lampen van de trein..?
  donderdag 25 juli 2013 @ 16:42:41 #166
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_129335357
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:36 schreef superworm het volgende:

[..]

Dat moment dat de trein nog nķet is gecrasht maar je wel een seconde of twee merkt dat-ie van de rails is geschoten, lijkt me werkelijk doodeng.
Inderdaad. Verschrikkelijk filmpje.

Goed werk Superworm, met de FP-updates.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_129335595
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:35 schreef remcoP het volgende:

[..]

Euh, als bestuurder van een voertuig lijkt mij dat niet echt veilig.
Niet alleen dat, je hebt de verantwoording over honderden mensen. Het gaat niet om wat jij leuk vindt om te doen, maar om die mensen veilig van A naar B te brengen.
Als je je op hoge snelheid begeeft, moet je niet andere dingen gaan doen, punt.
pi_129335657
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:26 schreef superworm het volgende:
Zijn bijschrift bij de foto was:

'Estoy en el lķmite, no puedo correr mįs, si no me multan.'

wat betekent dat?
Ik zit op de limiet, als ik harder ga, bekeuren ze me.
  Redactie Frontpage donderdag 25 juli 2013 @ 16:51:38 #169
145738 superworm
is erbij
pi_129335710
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:50 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ik zit op de limiet, als ik harder ga, bekeuren ze me.
Bedankt, aangepast in de update :)

quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:42 schreef Strani het volgende:

[..]

Inderdaad. Verschrikkelijk filmpje.

Goed werk Superworm, met de FP-updates.
Dank, heb vakantie dus dan kom je nog eens aan dit soort zaken toe.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_129335737
Als het klopt met portugees Estou no limite, nćo posso correr mais, se nćo me multam, en daar lijkt het wel op.
  donderdag 25 juli 2013 @ 16:52:43 #171
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_129335744
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:52 schreef Alentejana het volgende:
Als het klopt met portugees Estou no limite, nćo posso correr mais, se nćo me multam, en daar lijkt het wel op.
Het klopt :)
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  Redactie Frontpage donderdag 25 juli 2013 @ 16:56:37 #172
145738 superworm
is erbij
pi_129335873
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:52 schreef Alentejana het volgende:
Als het klopt met portugees Estou no limite, nćo posso correr mais, se nćo me multam, en daar lijkt het wel op.
Die talen lijken dus veel meer op elkaar dan je puur aan de klank ervan zou verwachten.

Door een gewonde die in het ziekenhuis overleed staat het dodental nu op 80, trouwens.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage donderdag 25 juli 2013 @ 16:58:07 #173
145738 superworm
is erbij
pi_129335918
Trouwens bizar eigenlijk dat er een filmpje van is. Wat is de kans dat er juist op dat honderden kilometers lange traject in dķe bocht een camera hangt? Of hing die daar om een reden?
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage donderdag 25 juli 2013 @ 16:59:20 #174
145738 superworm
is erbij
pi_129335951
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 02:15 schreef Strani het volgende:

[..]

Precies.. 13 wagons waren ontspoord, zo'n 240 mensen aan boord dus ongeveer 20 per wagon. Als dat gemiddelde zo'n beetje klopt voor die ene wagon, gaan we de 80 nog halen.
Pijnlijk waar gebleken comment.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_129336033
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:58 schreef superworm het volgende:
Trouwens bizar eigenlijk dat er een filmpje van is. Wat is de kans dat er juist op dat honderden kilometers lange traject in dķe bocht een camera hangt? Of hing die daar om een reden?
Zo te zien veel wissels daar, op dat soort plaatsen hebben ze vaker camera's hangen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_129336045
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:58 schreef superworm het volgende:
Trouwens bizar eigenlijk dat er een filmpje van is. Wat is de kans dat er juist op dat honderden kilometers lange traject in dķe bocht een camera hangt? Of hing die daar om een reden?
Dat hele traject staat vol met camera's, net na de tunnel voor de bocht staat ook een camera. Goed te zien op 31:30
  Redactie Frontpage donderdag 25 juli 2013 @ 17:03:20 #177
145738 superworm
is erbij
pi_129336084
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 17:01 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Zo te zien veel wissels daar, op dat soort plaatsen hebben ze vaker camera's hangen.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 17:02 schreef MicDis het volgende:

[..]

Dat hele traject staat vol met camera's, net na de tunnel voor de bocht staat ook een camera. Goed te zien op 31:30
Ah ik zie het ja, bedankt.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_129336136
Als ik even snel tel staan er in die bocht maarliefst 4 camera's.
pi_129336193
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:52 schreef Strani het volgende:

[..]

Het klopt :)
Dankje. Wel handig, bevestiging...
pi_129336336
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 17:05 schreef MicDis het volgende:
Als ik even snel tel staan er in die bocht maarliefst 4 camera's.
Niet zo vreemd gezien het feit dat daar mensen op het spoor kunnen komen.
  donderdag 25 juli 2013 @ 17:13:15 #181
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_129336395
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:59 schreef superworm het volgende:

[..]

Pijnlijk waar gebleken comment.
Inderdaad..er komen nou tenminste geen nieuwe slachtoffers van de plaats des onheils zelf, maar uit ziekenhuizen, geen idee..
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_129336842
Pfff.... dat een zo'n malloot in een klap zoveel levens kan verwoesten...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoė: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_129337076
Tja, en volgens kowloon moet internetten op z´n werk kunnen, he.
Je hebt de levens van honderden mensen in je handen (per keer), je raast met 200 km per uur over een spoor waar ook gewoon een koe op kan komen om maar wat te noemen en waar dus ook bochten in zitten, en dan ga je rustig foto´s nemen en op Facebook zetten. Allemaal heel normaal.

Ik wil die machinist niet aanvallen, ik weet niet wat hij voor het moment van het ongeluk aan het doen was, maar ik vind internetten op dat soort werk ongepast, sorry.
pi_129337228
Hij heeft sowieso bewust veel te hard gereden op een plek waarvan hij wist dat het niet kon, dat maakt het al onverteerbaar... los van zijn andere bezigheden
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoė: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_129337230
Niemand hier weet hoe het bestaan er van een machinist uitziet noch kunnen we iets oordelen over een gemaakte foto van hem.
pi_129337428
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 17:34 schreef Alentejana het volgende:
Tja, en volgens kowloon moet internetten op z´n werk kunnen, he.
Je hebt de levens van honderden mensen in je handen (per keer), je raast met 200 km per uur over een spoor waar ook gewoon een koe op kan komen om maar wat te noemen en waar dus ook bochten in zitten, en dan ga je rustig foto´s nemen en op Facebook zetten. Allemaal heel normaal.

Ik wil die machinist niet aanvallen, ik weet niet wat hij voor het moment van het ongeluk aan het doen was, maar ik vind internetten op dat soort werk ongepast, sorry.
Zitten er met zijn tweeėn hč. Dat kon best op moment zijn gebeurd dat hij niet bestuurder was
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_129337535
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 17:45 schreef franklop het volgende:

[..]

Zitten er met zijn tweeėn hč. Dat kon best op moment zijn gebeurd dat hij niet bestuurder was
Aan de posts die op dat moment gaande waren was het duidelijk dat hij het wel was.
pi_129337563
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 17:39 schreef opgebaarde het volgende:
Niemand hier weet hoe het bestaan er van een machinist uitziet noch kunnen we iets oordelen over een gemaakte foto van hem.
Nou eerder op de erop volgende posts op Facebook. Niet de foto op zich.

quote:
"Joder si vas a 200", pero el conductor vuelve a matizar: "El velocķmetro no estį trucado". En ese momento, se une otro usuario que le alerta de su conducta: "Como te pille la Guardia Civil te quedas sin puntos".
El śltimo comentario a la fotografķa es del propio Garzón Amo que explica su deseo: "Qué gozada serķa ir en paralelo con la Guardķa Civil y pasarles haciendo saltar el rįdar". "Je je, menuda multa para Renfe", sentencia.
  donderdag 25 juli 2013 @ 17:57:08 #189
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_129337800
Op TVE nu toch nog een melding dat er wellicht nog een dode vrouw met (tevens dode) hond zijn gevonden in het parkje net naast die bocht. Die zou dan dus geraakt zijn door een onderdeel van de trein, neem ik aan.

Ik zeg er wel bij dat het vooralsnog vrij vaag klinkt.

Ze zeggen er ook bij dat er eigenlijk een feest(je) gepland stond in dat park maar omdat het licht regende waren er op dat moment weinig mensen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  donderdag 25 juli 2013 @ 17:57:55 #190
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_129337820
Er zijn overigens nu 53 van de 80 doden geļdentificeerd.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  donderdag 25 juli 2013 @ 18:02:04 #191
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_129337931
Dat meisje waar ik het vannacht over had, dat op zoek was naar haar zus; dat is niet goed afgelopen want die zus heeft het niet overleefd, ondanks dat ze in de minder getroffen zesde wagon zou moeten hebben gezeten.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_129337983
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 18:02 schreef Strani het volgende:
Dat meisje waar ik het vannacht over had, dat op zoek was naar haar zus; dat is niet goed afgelopen want die zus heeft het niet overleefd, ondanks dat ze in de minder getroffen zesde wagon zou moeten hebben gezeten.
Kut zeg.
I´m back.
pi_129338071
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:48 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Niet alleen dat, je hebt de verantwoording over honderden mensen. Het gaat niet om wat jij leuk vindt om te doen, maar om die mensen veilig van A naar B te brengen.
Als je je op hoge snelheid begeeft, moet je niet andere dingen gaan doen, punt.
Het is populistisch gehuil van je. Er is op zich niks mis met internetten op het werk en het plaatsen van een foto van je werk op Facebook (wat nog niet eens internetgebruik tijdens het werk impliceert). Jij suggereert dat de machinist daardoor niet oplettend zou zijn geweest, maar daar heb je geen enkel bewijs voor. Hoe denk je dat het bij piloten gaat? Die begeven zich op een snelheid waarbij een trein in het niet valt maar eten ook gewoon maaltijden tussendoor, maken een praatje en genieten van het uitzicht. De suggestie dat je vanwege de hoge snelheid en de verantwoordelijkheid over passagiers 100 % van de tijd intensief met de baan bezig dient te zijn is onzin, er zijn tal van momenten van relatieve rust waarbij je even iets anders kunt doen. Dat lijkt mij zelfs wenselijk want dat verhoogt de concentratie op de momenten waarop dat wel nodig is.
pi_129338285
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 17:34 schreef Alentejana het volgende:
Je hebt de levens van honderden mensen in je handen (per keer), je raast met 200 km per uur over een spoor waar ook gewoon een koe op kan komen om maar wat te noemen en waar dus ook bochten in zitten, en dan ga je rustig foto´s nemen en op Facebook zetten. Allemaal heel normaal.
Een koe daar merkt een trein van honderden tonnen echt helemaal niks van, afgezien van schade aan de carrosserie. Maar je doet het hier weer, jij meent te weten hoe de job van een machinist er in de dagelijkse praktijk uit ziet en velt daar als een volleerd Telegraaflezer even snel een oordeel over.
  donderdag 25 juli 2013 @ 18:16:02 #195
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_129338303
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:34 schreef YazooW het volgende:

[..]

Vlak voordat de trein ontspoort zie je iets bewegen bij die betonnen wand. Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?
Volgens mij is de trein al aan het ontsporen bij seconde 3 of 4...
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_129338431
ik hoop maar dat er een hoop deskundige bij alle tv-programma's aan tafel gaan zitten zodat dit niet nog een keer kan gebeuren
pi_129338610
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 15:30 schreef Alentejana het volgende:

[..]

En weet je wel hoeveel afstand je aflegt in 1 minuut over de 200 km per uur gaat? Zelfs met 80 km per uur is een minuut al een hele afstand hoor!
Een paar seconden ergens anders mee bezig zijn kan al fataal zijn...
Ik heb het over de Nederlandse intercity in een HSL is dat wellicht weer anders geregeld.
pi_129339161
quote:
3s.gif Op donderdag 25 juli 2013 18:16 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Volgens mij is de trein al aan het ontsporen bij seconde 3 of 4...
Ja, voor de bocht idd...
Dus misschien was hij ook gaan ontsporen met 80km/u.
I´m back.
  donderdag 25 juli 2013 @ 18:51:37 #199
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_129339313
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 17:57 schreef Strani het volgende:
Op TVE nu toch nog een melding dat er wellicht nog een dode vrouw met (tevens dode) hond zijn gevonden in het parkje net naast die bocht. Die zou dan dus geraakt zijn door een onderdeel van de trein, neem ik aan.

Ik zeg er wel bij dat het vooralsnog vrij vaag klinkt.

Ze zeggen er ook bij dat er eigenlijk een feest(je) gepland stond in dat park maar omdat het licht regende waren er op dat moment weinig mensen.
Update hierover: De vrouw was inderdaad gevonden, maar al direct na het ongeluk gisteren. Dus er is sowieso één slachtoffer die niet in de trein zat. De hond kwam overigens wél uit de trein.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  donderdag 25 juli 2013 @ 19:01:00 #200
262 Re
Kiss & Swallow
pi_129339587
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 18:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, voor de bocht idd...
Dus misschien was hij ook gaan ontsporen met 80km/u.
dat lijkt me een vreemde conclusie... maar is het een recht stuk of een doordraaiende bocht?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_129339642
quote:
3s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:01 schreef Re het volgende:

[..]

dat lijkt me een vreemde conclusie... maar is het een recht stuk of een doordraaiende bocht?
Voordat hij de bocht ingaat, ongeveer bij/in 0:04 zie je de eerste wagon (wrs, dus de wagon na de loc) al omhoog komen, volgens mij.
I´m back.
  donderdag 25 juli 2013 @ 19:04:56 #202
262 Re
Kiss & Swallow
pi_129339707
komt hij vanaf een recht stuk was meer de vraag, lijkt me al dat de bocht veel eerder begint... iemand een luchtfoto?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 25 juli 2013 @ 19:08:47 #203
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_129339834
quote:
3s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:04 schreef Re het volgende:
komt hij vanaf een recht stuk was meer de vraag, lijkt me al dat de bocht veel eerder begint... iemand een luchtfoto?
http://maps.google.com/ma(...)27778&hl=en&t=m&z=13
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 25 juli 2013 @ 19:13:14 #204
262 Re
Kiss & Swallow
pi_129339975
flinke doordraai bocht dus (begint al voor de autostrada die je op de achtergrond ziet?)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_129340083
quote:
3s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:04 schreef Re het volgende:
komt hij vanaf een recht stuk was meer de vraag, lijkt me al dat de bocht veel eerder begint... iemand een luchtfoto?
Volgens mij wel, zie hier een filmpje dat ergens staat, hij komt uit een tunnel en gaat dan recht vooruit naar die bocht toe.
I´m back.
pi_129340149
quote:
3s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:13 schreef Re het volgende:
flinke doordraai bocht dus (begint al voor de autostrada die je op de achtergrond ziet?)
Nee, ik zie geen flinke doordraai.Het is te begrijpen dat-ie zo'n draai (bijna een haakse bocht en daarna nog één) met 80km/u moet doen ook. Dus snelheid is wel wrs de grootste boosdoener hier.

Overigens zie ik dat er op die plaats ongeveer ook een wissel moet zijn, ook andere treinen maken daar gebruik van hetzelfde spoor, zoals iemand al aangaf in dit topic.
Als dat wissel niet goed staat kun je dan ontsporen?

[ Bericht 9% gewijzigd door Ryan3 op 25-07-2013 19:30:00 ]
I´m back.
pi_129340309
Afgelopen oktober heb ik nog met de AVE van Zaragoza naar Madrid gereisd en die wist op de rechte stukken snelheden van 300 km/u te halen. Als ik de foto van de snelheidsmeter zie, die in dit topic gepost is, lijkt me dit een langzamer type AVE.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_129340363
Als je het zo ziet is het best een wonder dat hij het met deze snelheid in ieder geval nog bijna kon halen zonder uit de bocht te vliegen.
pi_129340526
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:26 schreef CafeRoker het volgende:
Als je het zo ziet is het best een wonder dat hij het met deze snelheid in ieder geval nog bijna kon halen zonder uit de bocht te vliegen.
Toch gek dat-ie die snelheid nog had, komen even later (en 190 km/u is 52 m/s) drie bijna haakse bochten...
I´m back.
pi_129340646
quote:
11s.gif Op donderdag 25 juli 2013 18:15 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Een koe daar merkt een trein van honderden tonnen echt helemaal niks van, afgezien van schade aan de carrosserie. Maar je doet het hier weer, jij meent te weten hoe de job van een machinist er in de dagelijkse praktijk uit ziet en velt daar als een volleerd Telegraaflezer even snel een oordeel over.
Ik lees geen Telegraaf en het kan me niet schelen of die koe aan stukken gaat en hoe de baan van de machinist er uit ziet. Als je de verantwoording hebt over mensen is het niet logish dat je gaat zitten opscheppen over hoe hard je wel niet kan etc.

Maar goed, ze moeten de rest van hun leven met dit ongeluk en de gevolgen leven.

Verder, ik ben nooit zo snel van oordelen, maar ik ben ook maar een mens met emoties en heb toevallig ook nog een enorme hekel aan mensen die te hard gaan leuk vinden. Dat kwam even samen. ;)
pi_129340661
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als dat wissel niet goed staat kun je dan ontsporen?
Met die snelheid makkelijk.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_129340804
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:37 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Met die snelheid makkelijk.
Als dat zo is, kan dat eventueel een bijdragende factor zijn.
Je ziet nl dat er voor de bocht al wat mis gaat nl.
Neemt niet weg dat het wel heel onverantwoordelijk is om met 190 km/u (als dit waar is) die bocht in te denderen.
De machinst kent het traject, weet dan dat er meerdere van zulke bochten aan komen. Voor Santiogo zijn het allemaal erg stompe bochten, bij Santiogo niet en komt er nog ander verkeer op hetzelfde traject, dus wissel.
I´m back.
  Redactie Frontpage donderdag 25 juli 2013 @ 19:44:24 #213
145738 superworm
is erbij
pi_129340872
Kunnen we a.d.h.v. het filmpje en Google Maps niet ruwweg de snelheid berekenen? 50 meter per seconde bij 190 kilometer per uur.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage donderdag 25 juli 2013 @ 19:47:55 #214
145738 superworm
is erbij
pi_129340993
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:44 schreef superworm het volgende:
Kunnen we a.d.h.v. het filmpje en Google Maps niet ruwweg de snelheid berekenen? 50 meter per seconde bij 190 kilometer per uur.
Van het viaduct tot de brug waar de voorkant tegen crasht is ongeveer 250 meter. Het duurt ook ongeveer vijf seconden voor de trein het heeft afgelegd. 180-190 km/u is dus een vrij juiste inschatting.

Mijn theorie: het traject is de laatste paar kilometer vrijwel helemaal recht en heeft werkelijk tķentallen tunnels waarvan één slechts honderd meter van de rampplek eindigt. De man zal zich vergist hebben nabij welke tunnel hij normaal gesproken moet afremmen.

[ Bericht 7% gewijzigd door superworm op 25-07-2013 19:53:13 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_129341094
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2013 18:07 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Het is populistisch gehuil van je. Er is op zich niks mis met internetten op het werk en het plaatsen van een foto van je werk op Facebook (wat nog niet eens internetgebruik tijdens het werk impliceert). Jij suggereert dat de machinist daardoor niet oplettend zou zijn geweest, maar daar heb je geen enkel bewijs voor.
Ik suggereer niets ivm dit ongeluk, want ik heb geen idee waarom hij te hard reed.Ik heb het puur en alleen over het feit dat internetten in dit soort werk gewoon niet hoort en op het moment dat hij foto´s neemt van zijn snelheidsmeter en minuten lang in gesprek is via posts daarover op Facebook (en iets roept over remmen, wat ik niet gequote heb dus hij was wel degelijk aan het werk, ik ga ook op het gesprek af, niet de foto), is hij met iets anders bezig dan zijn werk. Dįt vind ik niet kunnen.
Als wij daarin van mening verschillen is dat prima, heeft verder ook niks met het ongeluk te maken.
Piloten, breek me de bek niet open.
Veel ervaring en vertrouwen op de systemen zijn vaak medeverantwoordelijk voor redelijk onverantwoordelijk gedrag. Dat het bijna altijd goed gaat, maakt het gedrag niet okay.
Maar nogmaals, we moegn best van mening verschillen, en het is niet relevant.
pi_129341188
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:47 schreef superworm het volgende:

[..]

Van het viaduct tot de brug waar de voorkant tegen crasht is ongeveer 250 meter. Het duurt ook ongeveer vijf seconden voor de trein het heeft afgelegd. 180-190 km/u is dus een vrij juiste inschatting.

Mijn theorie: het traject is de laatste paar kilometer vrijwel helemaal recht en heeft werkelijk tķentallen tunnels waarvan één slechts honderd meter van de rampplek eindigt. De man zal zich vergist hebben nabij welke tunnel hij normaal gesproken moet afremmen.
Dat staat toch wel aangegeven? Met seinen? Er komt ook een wissel aan nl.
I´m back.
  Redactie Frontpage donderdag 25 juli 2013 @ 19:55:23 #217
145738 superworm
is erbij
pi_129341242
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat staat toch wel aangegeven? Met seinen? Er komt ook een wissel aan nl.
Neem aan van wel, maar punt is dat je bij een open landschap als in NL simpel van kilometers afstand een bocht aan kunt zien komen. Hier is er een erg scherpe bocht aangebracht meteen na een tunnel. Ik speculeer verder ook maar :P
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_129341260
Hij reed ook al een jaar op dat traject. Dan ken je de omgeving toch ook wel ?
  Redactie Frontpage donderdag 25 juli 2013 @ 19:56:21 #219
145738 superworm
is erbij
pi_129341284
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:55 schreef Alentejana het volgende:
Hij reed ook al een jaar op dat traject. Dan ken je de omgeving toch ook wel ?
Ook weer zo. Toch ingedut? Bezig met plaatjes posten op Facebook? We zullen het binnenkort wel horen...
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_129341355
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:55 schreef superworm het volgende:

[..]

Neem aan van wel, maar punt is dat je bij een open landschap als in NL simpel van kilometers afstand een bocht aan kunt zien komen. Hier is er een erg scherpe bocht aangebracht meteen na een tunnel. Ik speculeer verder ook maar :P
Volgens mij was het (adhv dat filmpje hier) ook wel wat verder dan vlak na die tunnel hoor... Nu draaide dat filmpje heel langzaam op 480p, maar toch...
Anyway ik neem toch wel aan dat die machinisten een route gewoon 1 op 1 kennen...
Blijf het nu ik die plattegrond gezien heb, heel vreemd vinden dat-ie daar nog zo hard reed, er komen maar liefst 3 bijna haakse bochten aan... deze kun je nog met 80km doen de andere 2 met minder nog denk ik...
I´m back.
pi_129341462
Het is zelfs gefilmd, cool!
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  donderdag 25 juli 2013 @ 20:09:48 #222
405257 Fred0w
Life is Music
pi_129341762
Echt ongelofelijk; de machinist zat al jaren in het vak en wist dus dat dit een gevaarlijke bocht was.
Het ging mis precies op het punt van het landelijke naar het lokale noodsysteem.
Zo triest dit, ben benieuwd wat de machinist te zeggen heeft.
pi_129341817
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:56 schreef superworm het volgende:

[..]

Ook weer zo. Toch ingedut? Bezig met plaatjes posten op Facebook? We zullen het binnenkort wel horen...
Of kijken of-tie het houdt met deze snelheid, ook vanwege de opgelopen vertraging? Anders baas boos?
Daarna versneld afremmen voor de tweede haakse bocht en op tijd Santiago-cs binnenlopen?
I´m back.
pi_129341839
Maar er moet toch een systeem te bedenken zijn waarbij een trein automatisch afremt tot 120 km per uur ofzo voor zo'n bocht?
pi_129341841
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 20:09 schreef Fred0w het volgende:
Echt ongelofelijk; de machinist zat al jaren in het vak en wist dus dat dit een gevaarlijke bocht was.
Het ging mis precies op het punt van het landelijke naar het lokale noodsysteem.
Zo triest dit, ben benieuwd wat de machinist te zeggen heeft.
Ja, voor de echte bocht idd, wrs op de wissel...
I´m back.
pi_129341842
Ik lees verschillende berichten na om te zien of er updates zijn en lees dat de bocht al berucht was omdat de trein na de renovatie van 2011 daar schudde.

quote:
Echter, El Paķs merkt op dat de bocht bekend is bij degenen die de reis tussen Madrid en Ferrol regelmatig maken, aangezien bij de inhuldiging van de nieuwe route (10 december 2011), juist in die bocht, de trein schudde.
http://www.publico.pt/mun(...)te-era-de-80-1601268


En het oude systeem wat daar zit kan niet op tijd reageren als de trein veel te hard gaat, maar dat is waarschijnlijk al genoemd.

De "zwarte doos" is al bij de rechter. Was dat ook al genoemd?
  donderdag 25 juli 2013 @ 20:16:46 #227
405257 Fred0w
Life is Music
pi_129342039
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 20:11 schreef Marcoss het volgende:
Maar er moet toch een systeem te bedenken zijn waarbij een trein automatisch afremt tot 120 km per uur ofzo voor zo'n bocht?
''ASFA is een oud systeem en stamt uit de jaren '70. Een van de dingen die ASFA niet doet is het remmen als de trein te snel gaat.
ERTMS is een nieuw veiligheidssysteem, wat uiteindelijk in heel Europa ingevoerd gaat worden. Dit systeem laat treinen wel remmen als ze te snel gaan."

De trein reed op het oude systeem ASFA (lokaal) en sprong net op ERTMS (nationaal)
pi_129342222
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 20:16 schreef Fred0w het volgende:

[..]

''ASFA is een oud systeem en stamt uit de jaren '70. Een van de dingen die ASFA niet doet is het remmen als de trein te snel gaat.
ERTMS is een nieuw veiligheidssysteem, wat uiteindelijk in heel Europa ingevoerd gaat worden. Dit systeem laat treinen wel remmen als ze te snel gaan."

De trein reed op het oude systeem ASFA (lokaal) en sprong net op ERTMS (nationaal)
Ah oké, zul je altijd zien..
  Lieve Belg donderdag 25 juli 2013 @ 20:23:43 #229
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_129342331
quote:
3s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:13 schreef Re het volgende:
flinke doordraai bocht dus (begint al voor de autostrada die je op de achtergrond ziet?)
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ik zie geen flinke doordraai.Het is te begrijpen dat-ie zo'n draai (bijna een haakse bocht en daarna nog één) met 80km/u moet doen ook. Dus snelheid is wel wrs de grootste boosdoener hier.

Overigens zie ik dat er op die plaats ongeveer ook een wissel moet zijn, ook andere treinen maken daar gebruik van hetzelfde spoor, zoals iemand al aangaf in dit topic.
Als dat wissel niet goed staat kun je dan ontsporen?
Betere luchtfoto's op Bing Maps: http://binged.it/12mOenx
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_129342412
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juli 2013 20:23 schreef Jump het volgende:

[..]

[..]

Betere luchtfoto's op Bing Maps: http://binged.it/12mOenx
Ah, okee, tunnel idd er vlak voor dus... en geen wissel, zo te zien... gewoon lokaal spoor naast tgv-spoor, toch (tot aan groot viaduct)?
Maar goed, wel eigenaardig dus idd... is zelfs niets voor een stuntje... misschien waren ze toch afgeleid oid...
I´m back.
pi_129342645
quote:
Dit is het eerste ongeval in een hoge snelheids lijn met dodelijke slachtoffers in Spanje en is de ergste rail ramp in 40 jaar. Hoewel de lijn werd vernieuwd, en aangepast aan hoge snelheid, is hetzelfde niet gebeurd met het signaleringssyteem aldus El Pais
...
De krant citeert ook een ingenieur van Adif, die verklaarde dat een trein lastig ontspoord alleen door te hard rijden en hoewel dat feit het ongeval verergerd kan hebben, moet er een andere oorzaak zijn geweest.
Uit http://economico.sapo.pt/(...)7-mortes_174214.html

Was dat al geplaatst?
pi_129342960
De machinist is in hechtenis in het ziekenhuis.
Donderdag moet hij voorkomen bij de gerechtelijk politie.

In elk geval geen alcohol in het spel.
  donderdag 25 juli 2013 @ 21:36:18 #233
203457 De_Dorstige
Chairface Chippendale
pi_129345667
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 20:01 schreef Brummetje_ het volgende:
Het is zelfs gefilmd, cool!
Het fascineert mij ook bovengemiddeld.
'De Japanners juichen, het net beweegt, maar de vis is niet gevangen.' http://www.youtube.com/watch?v=hzHKKo1oKD0
  donderdag 25 juli 2013 @ 21:37:40 #234
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_129345728
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:24 schreef DDDDDaaf het volgende:
Afgelopen oktober heb ik nog met de AVE van Zaragoza naar Madrid gereisd en die wist op de rechte stukken snelheden van 300 km/u te halen. Als ik de foto van de snelheidsmeter zie, die in dit topic gepost is, lijkt me dit een langzamer type AVE.
Klopt, dit is een Alvia en die kan 250 km/u.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  donderdag 25 juli 2013 @ 21:38:20 #235
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_129345750
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 20:01 schreef Brummetje_ het volgende:
Het is zelfs gefilmd, cool!
Lijkt me niet de juiste term in dezen, 'cool'.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  Redactie Frontpage donderdag 25 juli 2013 @ 22:08:12 #236
145738 superworm
is erbij
pi_129346974
[Video] 97-jarige schildert in MS Paint

Iedereen die net als ik toch even ondersteboven was van het vreselijke Spaanse nieuws móet even dit filmpje kijken. Zo hartverwarmend dat je de rest van de gruwelen in de wereld zou vergeten :) Geen linkdump, echt gemeend. Hielp mij de beelden van de HSL even vergeten! Prachtig dit.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_129347965
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:08 schreef superworm het volgende:
[Video] 97-jarige schildert in MS Paint

Iedereen die net als ik toch even ondersteboven was van het vreselijke Spaanse nieuws móet even dit filmpje kijken. Zo hartverwarmend dat je de rest van de gruwelen in de wereld zou vergeten :) Geen linkdump, echt gemeend. Hielp mij de beelden van de HSL even vergeten! Prachtig dit.
Wil je dat ik hier nog wat lieve kitten foto's voor je plaats? Die zijn ook prachtig.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  Redactie Frontpage donderdag 25 juli 2013 @ 22:33:46 #238
145738 superworm
is erbij
pi_129348157
quote:
15s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:29 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Wil je dat ik hier nog wat lieve kitten foto's voor je plaats? Die zijn ook prachtig.
Tssk. Ik bedoel het heus niet denigrerend, respectloos of wat ook. Echter is het zoals ik zeg fijn om iets hartverwarmends te kijken na iets vreselijks gezien te hebben. Zelfs John Stewart opende de eerste Daily Show na 9/11/01 met, jawel, een kitten.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 25 juli 2013 @ 22:44:58 #239
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_129348752
quote:
Cristóbal iba en el Alvia: "Notamos cuando entramos en la curva que toda la gente se desplazaba a la derecha. Luego empezaron los gritos. Se levantó el vagón y volcó. Perdķ el conocimiento, pero luego salķ por mi propio pie". Tiene un brazo en cabestrillo y cortes en la cabeza.
Van de website van El Paķs: "Toen we de bocht ingingen begonnen de mensen naar rechts te bewegen. Toen kwam het geschreeuw. De wagon werd opgetild en sloeg om. Ik raakte bewusteloos maar wist later op eigen kracht naar buiten te komen."
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_129348924
Je bent twintig jaar machinist en dan wil je wel eens wat uitproberen. Ik denk dat dat het geweest is.
  donderdag 25 juli 2013 @ 22:51:17 #241
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_129349021
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:48 schreef Loekie1 het volgende:
Je bent twintig jaar machinist en dan wil je wel eens wat uitproberen. Ik denk dat dat het geweest is.
Nou... 190km in een bocht waar je 80km mag is toch wel iets meer dan iets uitproberen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_129349136
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:51 schreef Strani het volgende:

[..]

Nou... 190km in een bocht waar je 80km mag is toch wel iets meer dan iets uitproberen.
Zeer waarschijnlijk heeft hij veel vaker veel te hard gereden en ging het altijd goed.
  donderdag 25 juli 2013 @ 22:55:10 #243
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_129349202
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:53 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Zeer waarschijnlijk heeft hij veel vaker veel te hard gereden en ging het altijd goed.
Niet zo hard als dit in elk geval. Maar laten we eerst de rapporten maar eens afwachten. Hij schijnt ook al vóór het ongeluk aan te hebben gegeven dat het fout ging aflopen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_129349265
En waarschijnlijk gebruikte hij antidepressiva.
  donderdag 25 juli 2013 @ 22:59:47 #245
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_129349393
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:56 schreef Loekie1 het volgende:
En waarschijnlijk gebruikte hij antidepressiva.
Kom maar op met die bron.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  donderdag 25 juli 2013 @ 23:01:31 #246
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_129349465
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:21 schreef Abed het volgende:
Sensatie TT, mist uitroeptekens.
Kneus. :')
pi_129351102
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:56 schreef Loekie1 het volgende:
En waarschijnlijk gebruikte hij antidepressiva.
Hij speelde ook Train Simulator 2013, dan krijg je dit soort dingen.
pi_129351177
Okee, topic ontspoord.
Jammer.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 01:02:19 #249
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129353590
Oh boy, ik zou echt niet in zijn schoenen willen staan. Als collega heb ik zwaar met hem te doen. Hij had het beter niet kunnen overleven. Echt. bizar.
Als je al een station voorbij raast waar je had moeten stoppen dan zit je al niet lekker in je vel.
Als de trein op zijn kont gaat zitten voel je de maag al opkomen als je het rode sein op je af zit komen.
Enfin mooie baan. Maar zoals je ziet een hoop verantwoording waar je bewust van dient te zijn.

[ Bericht 26% gewijzigd door Cherna op 26-07-2013 01:12:43 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 26 juli 2013 @ 01:04:36 #250
327202 maxburger
je krijgt die pics niet
pi_129353661
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 23:39 schreef KoningStoma het volgende:

[..]

Hij speelde ook Train Simulator 2013, dan krijg je dit soort dingen.
Alle spellen met voertuigen verbieden!!11!11
#YOLO
  vrijdag 26 juli 2013 @ 01:57:31 #251
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_129355026
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Voordat hij de bocht ingaat, ongeveer bij/in 0:04 zie je de eerste wagon (wrs, dus de wagon na de loc) al omhoog komen, volgens mij.
Heb het een aantal keer bekeken en het lijkt alsof die wagon al wankel was op het moment dat dat filmpje begint. Ben dus ergens wel benieuwd wat er aangetroffen wordt op de eerste 5km rails voor het ongeval.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 01:59:12 #252
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_129355060
quote:
12s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 01:02 schreef Cherna het volgende:
Oh boy, ik zou echt niet in zijn schoenen willen staan. Als collega heb ik zwaar met hem te doen. Hij had het beter niet kunnen overleven. Echt. bizar.
Als je al een station voorbij raast waar je had moeten stoppen dan zit je al niet lekker in je vel.
Als de trein op zijn kont gaat zitten voel je de maag al opkomen als je het rode sein op je af zit komen.
Enfin mooie baan. Maar zoals je ziet een hoop verantwoording waar je bewust van dient te zijn.

Dat jij je nog amicaal een collega durft te noemen. Hij is met 180 een 80 gebied ingedoken. Zelfmoord gone wrong? Maakt ook niet uit. Hij zal, gelukkig en terecht, levenslang gaan.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 02:06:15 #253
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129355188
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 01:59 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat jij je nog amicaal een collega durft te noemen. Hij is met 180 een 80 gebied ingedoken. Zelfmoord gone wrong? Maakt ook niet uit. Hij zal, gelukkig en terecht, levenslang gaan.
Hij heeft volgens de pers een fout gemaakt. Maar hoe dat is nog onduidelijk. En ja ik kom voor mijn collega's op zolang het geen opzet en of nalatigheid door opzet is en dat is vooralsnog niet bewezen. Neemt niet weg dat het zeer treurig(een drama) is voor de reizigers, nabestaanden en hulpverlening.
Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat de machinist de schuld kreeg(passeren rood) en nadat de banden waren getrokken hij onschuldig bleek te zijn.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 26 juli 2013 @ 02:10:14 #254
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_129355258
quote:
12s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 02:06 schreef Cherna het volgende:

[..]

Hij heeft volgens de pers een fout gemaakt. Maar hoe dat is nog onduidelijk. En ja ik kom voor mijn collega's op zolang het geen opzet en of nalatigheid door opzet is en dat is vooralsnog niet bewezen. Neemt niet weg dat het zeer treurig(een drama) is voor de reizigers, nabestaanden en hulpverlening.
Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat de machinist de schuld kreeg(passeren rood) en nadat de banden waren getrokken hij onschuldig bleek te zijn.
Hoe kan je rood passeren en onschuldig zijn?
Maar buiten dat, kom op. Als je nu 100, 120 of zelfs 135 rijdt in een 80km gebied is 1 ding, als je het traject en je materieel kent (en ja, dat is ronduit hypocriet).
Met 180 langs vlammen? Allebei ervaren bestuurders van treinen op die route?

En ja, ook in NL rijden de treinen vaak veel te hard lang perrons. Hier komen ze gedurig langs met een gangetje van 120 en harder. Erg prettig als je rustig op een perron zit....
Politie doet er, in het zicht in ieder geval, geen donder aan. (geen idee eigenlijk bij wie je moet zijn voor die ongein).
  vrijdag 26 juli 2013 @ 02:11:31 #255
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129355283
Sowieso hoe idioot is daar dan het beveiligingssysteem. Dat je zonder een deugdelijke beveiliging van een HSL naar een regulier traject in kunt duiken. Dat snap ik dus echt niet.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 26 juli 2013 @ 02:13:49 #256
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129355333
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 02:10 schreef TheThirdMark het volgende:
Hoe kan je rood passeren en onschuldig zijn?
Als een trdl het sein snel terug neemt op het tijdstip dat je het groene net wil passeren, of een sein valt af.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 26 juli 2013 @ 02:17:20 #257
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129355397
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 02:10 schreef TheThirdMark het volgende:
En ja, ook in NL rijden de treinen vaak veel te hard lang perrons. Hier komen ze gedurig langs met een gangetje van 120 en harder. Erg prettig als je rustig op een perron zit....
Politie doet er, in het zicht in ieder geval, geen donder aan. (geen idee eigenlijk bij wie je moet zijn voor die ongein).
Tja dan is het dus toegestaan. Iets met baanvaksnelheid en of plaatselijke snelheid.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 26 juli 2013 @ 02:18:08 #258
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_129355415
quote:
12s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 02:17 schreef Cherna het volgende:

[..]

Tja dan is het dus toegestaan. Iets met baanvaksnelheid en of plaatselijke snelheid.
Ah jij hebt dus duidelijk geen werk in het spoorwezen. Perrons mag je met een maximum snelheid van 95, waar 80 de standaard is, passeren.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 02:20:36 #259
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129355483
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 02:18 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Ah jij hebt dus duidelijk geen werk in het spoorwezen. Perrons mag je met een maximum snelheid van 95, waar 80 de standaard is, passeren.
Doh, Ik mag de perrons van bijvoorbeeld Echt met 130 passeren als ik er geen stop hoef te maken. Of we begrijpen elkander niet of je weet niet waar je het over hebt. Sorry
En waar is 80 de standaard? Ik heb er nog nooit van gehoord.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 26 juli 2013 @ 02:23:59 #260
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_129355565
quote:
12s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 02:20 schreef Cherna het volgende:

[..]

Doh, Ik mag de perrons van bijvoorbeeld echt met 130 passeren als ik er geen stop hoef te maken. Of we begrijpen elkander niet of je weet niet waar je het over hebt. Sorry
En waar is 80 de standaard? Ik heb er nog nooit van gehoord.
Emplacement niet voorzien van directe beveiliging waar de trein op voorbereid is. Daar mag je harder (en ja, zelfs tot 160).
Zijn er niet zo heel veel van.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 02:24:27 #261
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_129355582
Ik kan me niet herinneren dat intercity-treinen voor elk station waar ze niet stoppen, met 50km minder snelheid gaan rijden.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  vrijdag 26 juli 2013 @ 02:27:22 #262
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129355636
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 02:23 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Emplacement niet voorzien van directe beveiliging waar de trein op voorbereid is. Daar mag je harder (en ja, zelfs tot 160).
Zijn er niet zo heel veel van.
Roermond is ook een beveiligd emplacement maar als ik veilig door heb staan en hoef er niet te stoppen mag ik met 100 langs het perron. Niet alle sporen maar de plaatselijke snelheid is dan maatgevend.
Sterker nog er zijn heel veel stations waar de doosrijsnelheden hoger zijn.
Maar goed, dit heeft geen zin.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 26 juli 2013 @ 02:30:37 #263
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129355676
Arme slachtoffers, maar ook de arme machinist die deze vreselijke fout gemaakt heeft... 'a blink of an eye', en KABAMMMM!!!! 78 doden. Wat vreselijk, je zou er maar mee moeten leren leven... :'(

Sterkte voor ALLE slachtoffers, nabestaanden en... ja, ook die machinist die die fatale fout maakte. -O-
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 26 juli 2013 @ 02:30:52 #264
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129355685
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 02:24 schreef Strani het volgende:
Ik kan me niet herinneren dat intercity-treinen voor elk station waar ze niet stoppen, met 50km minder snelheid gaan rijden.
Dit. Dan zou een reis wel heel erg lang duren.
Sorry, maar ik heb te doen met de machinist. Ik beleef het mogelijk anders dan jullie. Begrijp me niet verkeerd. Het is een drama voor alle betrokkenen. Maar ik pas op om nu maar Trainsimulator, depressief, facebook etc te gebruiken. Dat gaat in mijn beleving iets te ver.
Mocht het zo zijn dat het opzet is of zware nalatigheid dan kan de straf niet hoog genoeg zijn. Maar die is nu al hoog. Geloof mij maar.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 26 juli 2013 @ 02:32:34 #265
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_129355707
quote:
12s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 02:30 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dit. Dan zou een reis wel heel erg lang duren.
Sorry, maar ik heb te doen met de machinist. Ik beleef het mogelijk anders dan jullie. Begrijp me niet verkeerd. Het is een drama voor alle betrokkenen. Maar ik pas op om nu maar Trainsimulator, depressief, facebook etc te gebruiken. Dat gaat in mijn beleving iets te ver.
Mocht het zo zijn dat het opzet is of zware nalatigheid dan kan de straf niet hoog genoeg zijn. Maar die is nu al hoog. Geloof mij maar.
Inderdaad. Maar ik denk dat vooral dat van depressie en trainsimulator gewoon getroll was.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_129355785
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 02:32 schreef Strani het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar ik denk dat vooral dat van depressie en trainsimulator gewoon getroll was.
Nee, gewoon een luchtig grapje.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 02:40:06 #267
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_129355832
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 02:37 schreef KoningStoma het volgende:

[..]

Nee, gewoon een luchtig grapje.
Mja, dat zie ik zo'n beetje als hetzelfde in een topic als dit.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  vrijdag 26 juli 2013 @ 02:40:15 #268
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_129355835
quote:
12s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 02:27 schreef Cherna het volgende:

[..]

Roermond is ook een beveiligd emplacement maar als ik veilig door heb staan en hoef er niet te stoppen mag ik met 100 langs het perron. Niet alle sporen maar de plaatselijke snelheid is dan maatgevend.
Sterker nog er zijn heel veel stations waar de doosrijsnelheden hoger zijn.
Maar goed, dit heeft geen zin.
Dus je mag er dan ook gewoon rustig met 200 langs? Of met 300? Immers, geen sein is onbeperkt en opzettelijk onbenullig? Fijn dat jij daar werkt. Mag ik je dienstnummer? Eens even navragen wat ze bij de NS en ProRail daarover te zeggen hebben. Of als dat te veel is, je lijnen.
Volgens jou is het standaard om opzettelijk alle veiligheid overboord te gooien zolang je geen bord tegenkomt.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 02:43:19 #269
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129355880
quote:
9s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 02:37 schreef KoningStoma het volgende:

[..]

Nee, gewoon een luchtig grapje.
Dat snap ik. Ook geen probleem. Maar ik haalde omdat het me ff goed uitkwam om mijn statement te maken. Maar ik snap wel dat velen deze machinist kunnen schieten. Ook daar heb ik wel begrip voor.
Maar nogmaals ik snap niet dat er geen deugdelijk beveiligingssysteem voor handen was. Dat had veel ellende kunnen voorkomen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 26 juli 2013 @ 02:47:33 #270
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_129355949
quote:
12s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 02:43 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat snap ik. Ook geen probleem. Maar ik haalde omdat het me ff goed uitkwam om mijn statement te maken. Maar ik snap wel dat velen deze machinist kunnen schieten. Ook daar heb ik wel begrip voor.
Maar nogmaals ik snap niet dat er geen deugdelijk beveiligingssysteem voor handen was. Dat had veel ellende kunnen voorkomen.
Daar heb je wel een punt btw. Maar als je bedenkt dat 99% van de Nederlandse Spoorwegen ook niet voorzien is van wat voor een beveiliging dan ook, waarom dat dan wel verwachten van een buitenlandse organisatie?

ProRail is voor minimaal 51% in handen van de overheid, geen idee hoe dat in Spanje zit. En zelfs hier heeft de overheid er geen cent voor over.

Ben ergens wel benieuwd hoe dat hele plaatje er uit zou zien.
Beveiliging aanschaffen, afschrijving en onderhoud tegen het aantal ongevallen (strikt financieel gezien om het plaatje ''schoon'' te houden) en financiele schade.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 02:47:47 #271
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129355954
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 02:40 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dus je mag er dan ook gewoon rustig met 200 langs? Of met 300? Immers, geen sein is onbeperkt en opzettelijk onbenullig? Fijn dat jij daar werkt. Mag ik je dienstnummer? Eens even navragen wat ze bij de NS en ProRail daarover te zeggen hebben. Of als dat te veel is, je lijnen.
Volgens jou is het standaard om opzettelijk alle veiligheid overboord te gooien zolang je geen bord tegenkomt.
O ja hoor maar niet op het forum.
Je gaat mij op mijn punten wijzen terwijl ik gewoon wat wil uitleggen zodat sommige die er behoefte aan hebben iets op steken. Je hoeft het niet te lezen.
Maar nogmaals baanvaksnelheid, plaatselijke snelheid en seinen geven de snelheid aan. Ik ga dus niet over de snelheid heen. Je snapt iets niet of je bent nu ook aan het trollen.

Als ik alle veiligheid over boord zou gooien had ik er al lang niet meer gewerkt. Dat is gewoonweg onmogelijk.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 26 juli 2013 @ 02:53:20 #272
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_129356043
quote:
12s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 02:47 schreef Cherna het volgende:

[..]

O ja hoor maar niet op het forum.
Je gaat mij op mijn punten wijzen terwijl ik gewoon wat wil uitleggen zodat sommige die er behoefte aan hebben iets op steken. Je hoeft het niet te lezen.
Maar nogmaals baanvaksnelheid, plaatselijke snelheid en seinen geven de snelheid aan. Ik ga dus niet over de snelheid heen. Je snapt iets niet of je bent nu ook aan het trollen.

Als ik alle veiligheid over boord zou gooien had ik er al lang niet meer gewerkt. Dat is gewoonweg onmogelijk.
Nee niet echt. Wat ik zeg is dat in het merendeel van Nederland het emplacement stelsel van orde is. Daar waar je slechts met 80kmu voorbij mag. Ja, er zijn een paar plaatsen (ja, grote / drukke plaatsen maar op het aantal plaatsen in Nederland waar de trein langs komt miniem) waar je harder langs mag, maar dat is op het aantal km perron vrij minimaal.
Wat jij echter zegt is dat wanneer een bord of signaal niet staat zoals het hoort te staan je alle maatregelen mag negeren en je gewoon het maximum mag aanhouden (wat in Nl zo'n beetje 160 is).

Kan zijn hoor. De klootviool van Westpark is ook vrijgesproken (wat civiel rechterlijk nog wel eens grappig kan gaan zijn), dus er kan wel een kern van waarheid in zitten.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 03:28:44 #273
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129356452
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Voordat hij de bocht ingaat, ongeveer bij/in 0:04 zie je de eerste wagon (wrs, dus de wagon na de loc) al omhoog komen, volgens mij.
Met dit soort snelheden worden de spoorstaven vervormd door het motorrijtuig. En dat alvorens de bocht goed en wel begonnen is. De krachten zijn enorm. De rijtuigen daarachter hebben dus al geen spoor meer omdat de Loc(motorrijtuig deze al vervormd en compleet vernield heeft).

[ Bericht 8% gewijzigd door Cherna op 26-07-2013 03:46:50 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_129356833
quote:
12s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 02:11 schreef Cherna het volgende:
Sowieso hoe idioot is daar dan het beveiligingssysteem. Dat je zonder een deugdelijke beveiliging van een HSL naar een regulier traject in kunt duiken. Dat snap ik dus echt niet.
Het komt op mij zelfs een beetje oostblok-achtig over; als prestigeproject net zo'n hypermodern transportmiddel als de westerse wereld willen hebben, maar vanwege geldgebrek allerlei essentiėle (veiligheids)voorzieningen achterwege laten. Dat had ik, eerlijk gezegd, niet van Spanje verwacht...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_129356878
Hoe kan het dat hogesnelheidstreinen gewoon los op de rails staan? Had er niet een speciale rails en wielen voor moeten ontwikkelt, zodat hele trein aan de rails blijft hangen, en niet zomaar kan ontsporen? Of een rijsysteem zoals in een achtbaan, wielen die om rails heengrijpen. Na ongeluk Duitsland had er al iets moeten veranderen aan die HSL spoorlijnen. Dit gaat dus weer politieke gevolgen hebben, en is altijd in nadeel burger. Want na ongeluk Duitsland is er toch weer een ongeluk ontstaan, want het is dus bij politiek gebleven. Spanje zal dus herhaling Duitsland gaan worden, alleen politiek en niet geavanceerdere rails en wielen (of heel modern systeem, want de ongelukken laten zien dat die systemen nooit goed zijn doorontwikkelt, door geldgebrek en werkdruk en politieke redenen(?) (hele infrastructuur is heel snel uit de grond gestampt, lijkt meer op prestige dan op serieuze en veilige hogesnelheidslijnen, want de hele infrastructuur in Europa is enorm snel uit de grond gestampt, eigenlijk in maar een decennia tijd, niet alleen de HSL)
  vrijdag 26 juli 2013 @ 06:53:57 #276
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_129356976
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 06:14 schreef Synthercell het volgende:
Hoe kan het dat hogesnelheidstreinen gewoon los op de rails staan? Had er niet een speciale rails en wielen voor moeten ontwikkelt, zodat hele trein aan de rails blijft hangen, en niet zomaar kan ontsporen? Of een rijsysteem zoals in een achtbaan, wielen die om rails heengrijpen.
Lijkt me technisch erg lastig en duur om te maken, een rails die zo sterk ligt en zo stevig verankerd zit in de grond dat die zulke torsie- en trekkrachten kan weerstaan. En zelfs dan zullen er altijd ongelukken plaatsvinden door allerlei andere oorzaken dan te hard rijden van de machinist.

Kortom het kost een hoop geld voor een heel klein beetje schijnveiligheid. Klinkt als een plan dat het goed zou doen in deze tijden :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_129357096
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 21:38 schreef Strani het volgende:

[..]

Lijkt me niet de juiste term in dezen, 'cool'.
Was wel mijn reactie toen ik het filmpje bij het nieuws zag... :D
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  vrijdag 26 juli 2013 @ 09:29:21 #278
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_129358565
http://www.volkskrant.nl/(...)hoge-snelheden.dhtml

quote:
Machinist ramptrein pochte op Facebook over hoge snelheden

Hoe kon de treinramp bij het Spaanse Santiago de Compostela gebeuren? De beschuldigende vinger wijst naar de machinist, die zou veel te hard hebben gereden. Pikant: op zijn Facebookpagina stonden berichten die erop wezen dat hij dit vaker deed en er over opschepte.

De Spaanse justitie wil vooral van machinist Francisco José Garzón - die in het ziekenhuis ligt - persoonlijk weten of hij verantwoordelijk is geweest voor het ontsporen van de hogesnelheidstrein met dertien wagons.

Aanleiding is zijn bekentenis, vlak na een van de ergste treinrampen uit de Spaanse geschiedenis, dat hij ongeveer 190 kilometer per uur heeft gereden, terwijl op die plek maximaal 80 kilometer is toegestaan.

De machinist had vanuit zijn cabine, waar hij een tijdje na het ongeluk vastzat, telefonisch contact met het station van Santiago de Compostela. 'Wij zijn mensen. Wij zijn mensen', jammerde Garzón, toen nog onwetend dat er slachtoffers waren gevallen. 'Ik hoop dat er geen doden zijn, want als ze sterven, heb ik dat op mijn geweten.'

Meegeholpen
Vlak daarna zou de machinist, die honderd kilometer eerder, in Ourense, de besturing van zijn collega-machinist had overgenomen, zich bewust zijn geworden van de omvang van de tragedie.

Ontredderd zou Garzón hebben meegeholpen met de reddingswerkzaamheden. Hij zou enkele passagiers uit de uiteengereten treinwagons hebben geholpen. Volgens omstanders zou de machinist lopend tussen de wrakstukken en de lijken op het spoor hebben geroepen: 'Ik heb hem laten ontsporen. Wat kan ik eraan doen? Wat kan ik doen?'

Niet gedronken
Waarom de machinist zo snel reed, kon hij tot nu toe niet verduidelijken. Garzón had niet gedronken, bleek uit de alcoholtest. Een eerste onderzoek zou hebben uitgewezen dat de trein technisch in orde was. Het voertuig was woensdagochtend nog gecontroleerd.

Intussen wordt in de Spaanse media en op sociale media als Facebook en Twitter volop gespeculeerd waarom Garzón, die al dertig jaar voor de Spaanse spoormaatschappij Renfe werkt, zich in de bewuste bocht niet aan de snelheidbeperking van 80 kilometer per uur heeft gehouden. Volgens een van de theorieėn zou de machinist te hard hebben gereden omdat hij de vijf minuten vertraging op het schema wilde inlopen.

Pikant
Pikanter zijn de berichten dat de machinist, die sinds juni 2012 op het traject tussen de Spaanse hoofdstad en Ferrol, de geboortestad van de voormalige Spaanse dictator Franco, zich geregeld op het spoor zou hebben misdragen. Op de Facebookpagina van de machinist - die donderdagochtend plotseling was gewist - schepte Garzón vorig jaar diverse keren op dat hij ervan hield veel te hard met de trein te rijden. Zo was op zijn Facebook een foto van een snelheidmeter te zien waarop een snelheid van ruim 200 kilometer te lezen was.

In een reactie op een Facebook-vriend die hem waarschuwde dat de Spaanse politie minder blij zou zijn, antwoordde de machinist vrolijk: 'Wat zou het toch heerlijk zijn om langs de Guardia Civil te zoeven en de radar te laten springen. Ha,ha. Wat een boete voor Renfe (de Spaanse spoormaatschappij, red.)! Ha,ha.'

De Spaanse premier Mariano Rajoy, die afkomstig is uit Santiago de Compostela, wilde donderdag niet reageren op de berichten over de machinist.
pi_129358598
quote:
12s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 02:43 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat snap ik. Ook geen probleem. Maar ik haalde omdat het me ff goed uitkwam om mijn statement te maken. Maar ik snap wel dat velen deze machinist kunnen schieten. Ook daar heb ik wel begrip voor.
Maar nogmaals ik snap niet dat er geen deugdelijk beveiligingssysteem voor handen was. Dat had veel ellende kunnen voorkomen.
Dan nog. Een beveiligingssysteem is voor onvoorziene omstandigheden, niet om de baan van de machinist te vergemakkelijken of over te nemen.
Daarbij had die de trein wellicht geremd maar hoe moet ik me dat voorstellen met een trein die ZO hard gaat, hoe langzaam krijg je die dan, en hoe gaat dat er uit zien in een bocht? Kan iemand daar wat over zeggen?

Ik ga er voor het gemak van uit dat er meer factoren hebben meegespeeld, omdat de expert gezegd heeft dat zo´n trein niet zomaar ontpoort door te hoge snelheid alleen.

En het is bij mij niet zo dat ik die machinist wel kan schieten, maar het lijkt er wel op dat hij onverantwoordelijk is geweest. Je wordt niet zomaar in hechtenis genomen.

En ik heb ook al genoemd dat hij er verder mee moet leven, en dat is best heel zwaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Alentejana op 26-07-2013 10:02:01 ]
pi_129358618
Wat vinden jullie hier dan van:

Direct na het ongeval zocht de machinist radiocontact met de spoorleiding. De treinbestuurder zat op dat moment bekneld in de cabine. Hij zei dat hij met 190 kilometer per uur de bocht was ingegaan waar de trein uitvloog. Even had hij het zelfs over 200 kilometer per uur, maar dat zwakte hij later weer af naar 190.

Volgens een regeringsfunctionaris van de regio Galiciė reed de trein overigens zelfs 220 kilometer per uur op het moment van het ongeluk.

Op het moment van radiocontact was nog niet duidelijk of er slachtoffers waren gevallen in de treinstellen achter de machinist. Hij meldde over de radio: 'Ik hoop niet dat er doden zijn gevallen, want dan heb ik die op mijn geweten.' Hij was duidelijk in paniek, en bleef maar herhalen: 'We zijn maar mensen, we zijn maar mensen'. Ook klaagde hij over pijn in zijn rug en ribben.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)km-de-bocht-in.dhtml

Worden machinisten om de zoveel jaar psychisch onderzocht of gebeurt dat helemaal niet?
pi_129358866
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 05:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Het komt op mij zelfs een beetje oostblok-achtig over; als prestigeproject net zo'n hypermodern transportmiddel als de westerse wereld willen hebben, maar vanwege geldgebrek allerlei essentiėle (veiligheids)voorzieningen achterwege laten. Dat had ik, eerlijk gezegd, niet van Spanje verwacht...
Wacht even. Er zitten wel degelijk veiligheidssystemen en een heleboel zijn vernieuwd naar de modernste, alleen op dat stuk dat in 2011 open is gegaan, is nog niet het modernste aanwezig, maar een ander systeem dat geen trein kan remmen.
(of, las ik in het spaans , geen tijd heeft om een heel snelle trein te remmen. Ik heb er geen verstand van, maar het is niet zo dat het onbeveiligd was!!!)
Overigens hebben ze al tien jaar hogesnelheidstreinen en dit is het eerste ongeluk ermee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Alentejana op 26-07-2013 10:03:40 ]
pi_129359178
Als een trein heel hard gaat, werkt het remsysteem niet, heb ik gelezen.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 10:02:33 #283
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_129359327
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 09:31 schreef Loekie1 het volgende:
Wat vinden jullie hier dan van:

Direct na het ongeval zocht de machinist radiocontact met de spoorleiding. De treinbestuurder zat op dat moment bekneld in de cabine. Hij zei dat hij met 190 kilometer per uur de bocht was ingegaan waar de trein uitvloog. Even had hij het zelfs over 200 kilometer per uur, maar dat zwakte hij later weer af naar 190.

Volgens een regeringsfunctionaris van de regio Galiciė reed de trein overigens zelfs 220 kilometer per uur op het moment van het ongeluk.

Op het moment van radiocontact was nog niet duidelijk of er slachtoffers waren gevallen in de treinstellen achter de machinist. Hij meldde over de radio: 'Ik hoop niet dat er doden zijn gevallen, want dan heb ik die op mijn geweten.' Hij was duidelijk in paniek, en bleef maar herhalen: 'We zijn maar mensen, we zijn maar mensen'. Ook klaagde hij over pijn in zijn rug en ribben.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)km-de-bocht-in.dhtml

Worden machinisten om de zoveel jaar psychisch onderzocht of gebeurt dat helemaal niet?
Idd, die vent lijkt me toch niet geheel fris in den bovenkamer, of op zijn minst niet geschikt een hogesnelheidstrein te besturen.

quote:
Machinist ramptrein pochte op Facebook over hoge snelheden

Intussen wordt in de Spaanse media en op sociale media als Facebook en Twitter volop gespeculeerd waarom Garzón, die al dertig jaar voor de Spaanse spoormaatschappij Renfe werkt, zich in de bewuste bocht niet aan de snelheidbeperking van 80 kilometer per uur heeft gehouden. Volgens een van de theorieėn zou de machinist te hard hebben gereden omdat hij de vijf minuten vertraging op het schema wilde inlopen.

Pikant
Pikanter zijn de berichten dat de machinist, die sinds juni 2012 op het traject tussen de Spaanse hoofdstad en Ferrol, de geboortestad van de voormalige Spaanse dictator Franco, zich geregeld op het spoor zou hebben misdragen. Op de Facebookpagina van de machinist - die donderdagochtend plotseling was gewist - schepte Garzón vorig jaar diverse keren op dat hij ervan hield veel te hard met de trein te rijden. Zo was op zijn Facebook een foto van een snelheidmeter te zien waarop een snelheid van ruim 200 kilometer te lezen was.

In een reactie op een Facebook-vriend die hem waarschuwde dat de Spaanse politie minder blij zou zijn, antwoordde de machinist vrolijk: 'Wat zou het toch heerlijk zijn om langs de Guardia Civil te zoeven en de radar te laten springen. Ha,ha. Wat een boete voor Renfe (de Spaanse spoormaatschappij, red.)! Ha,ha.'

De Spaanse premier Mariano Rajoy, die afkomstig is uit Santiago de Compostela, wilde donderdag niet reageren op de berichten over de machinist
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_129359594
(El Paķs)


quote:
Ahķ, los sistemas de alerta de la vķa férrea saltaron al detectar que Francisco José Garzón Amo circulaba a 190 kilómetros por hora, cuando no debķa superar los 80.La alarma, segśn el maquinista, se activó en el cuadro de mando y él intentó frenar, pero no pudo evitar la tragedia
"Daar pikten de waarschuwingssystemen van de spoorweg Francisco Jose Garzón Amo op dat hij 190 kilometer per uur ging, waar hij niet meer dan 80 mocht.
Het alarm werd, volgens de machinist, geactiveerd in het bedieningspaneel en ik probeerde hem te remmen, maar kon de tragedie niet voorkomen."

Er weer beperkt treinverkeer op dat stuk.

Eerder las ik dat er 7 dagen rouw waren afgekondigd, maar dat geldt alleen voor Galiciė. Voor de rest van Spanje is 3 dagen rouw afgekondigd.
pi_129359712
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 10:20:16 #286
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_129359718
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_129359858
Helaas heeft niemand na die verklaring op Facebook aan de bel getrokken. Of wel, maar is er door de Spaanse spoorwegen geen actie op ondernomen.
De machinist heeft in feite gewaarschuwd voor zijn eigen gekte.
pi_129360506
In de nieuwste verklaring wordt gezegd dat het normale veiligheidssysteem dat op dat stuk aanwezig is, alleen treinen remt die harder gaan dan 200 km per uur. Daaronder wordt het aan de machinist overgelaten.
Op zich ook niet zo idioot als je het hebt over een stuk met haakse bochten... Met enige logica ga je daar niet als een idioot doorheen.

13 van de 80 doden zijn nog niet geļdentificeerd, dat moet via DNA.

83 gewonden nog in het ziekenhuis, 32 liggen nog kritiek.

Er wordt gevreesd dat er in de wagon die tot pakketje schroot is gedrukt, nog een lijk kan zitten.
pi_129361935
quote:
Hubris begets Nemesis...
I´m back.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 11:39:42 #290
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_129362139
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 10:51 schreef Alentejana het volgende:
In de nieuwste verklaring wordt gezegd dat het normale veiligheidssysteem dat op dat stuk aanwezig is, alleen treinen remt die harder gaan dan 200 km per uur. Daaronder wordt het aan de machinist overgelaten.
Op zich ook niet zo idioot als je het hebt over een stuk met haakse bochten... Met enige

Er wordt gevreesd dat er in de wagon die tot pakketje schroot is gedrukt, nog een lijk kan zitten.
Op het nieuws werd gisteren gezegd dat alle wagons waren uitgekamt, en dat er geen lijken meer waren.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 11:39:58 #291
262 Re
Kiss & Swallow
pi_129362147
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 10:19 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
het stuk voor het korte rechte stuk is dat ook bochtig.... aangezien je op het filmpje kan zien dat de tweede wagon al aardig ontspoort is voordat ze die bocht inrijden

en doe machinist lijkt me, met de beperkte info, niet helemaal jofel
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_129362834
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:39 schreef Re het volgende:

[..]

het stuk voor het korte rechte stuk is dat ook bochtig.... aangezien je op het filmpje kan zien dat de tweede wagon al aardig ontspoort is voordat ze die bocht inrijden

en doe machinist lijkt me, met de beperkte info, niet helemaal jofel
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 12:04:23 #293
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_129363136
Er staat een filmpje op mn facebook met uitleg zal eens kijken of ik hem hier geplaatst krijg
  vrijdag 26 juli 2013 @ 12:07:52 #294
262 Re
Kiss & Swallow
pi_129363290
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:56 schreef Aether het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
het eerste plaatje komt niet overeen met het tweede dan... want op het tweede zie je een extra track die dus waarschijnlijk alleen voor de HSL is, dan is het wel duidelijk dat er vanuit een flink recht stuk vanuit een tunnel de bocht ingeknald is
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 26 juli 2013 @ 12:09:57 #295
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_129363366
w.youtube.com/watch?v=TK3pFMsD_a0&feature=youtube_gdata_player
  vrijdag 26 juli 2013 @ 12:17:53 #296
262 Re
Kiss & Swallow
pi_129363700
paar www'tjes erbij
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_129364029
Of die w en punt weghalen

Maar belangrijker, je moet Spaans beheersen
pi_129364492
Waarom leggen ze zo'n scherpe bocht in een spoorlijn, vlak na een lang recht stuk waar ruim 200 wordt gereden?
  vrijdag 26 juli 2013 @ 12:37:54 #299
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_129364539
Samengevat@: het digitale remsysteem heeft gefaald. Reden: bezuinigijg op onderhoud.
De politiek zal de machijist, die ook kaar een mens is, zal door hen de zwarte piet toegespeeld krijgen.
pi_129364543
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 12:36 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom leggen ze zo'n scherpe bocht in een spoorlijn, vlak na een lang recht stuk waar ruim 200 wordt gereden?
Omdat ze anders over een stad heenrijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')