Wat ik zie is dat het al mis ging in feite voor de bocht, hetgeen de vraag opwerpt of dit ongeluk alleen te wijten valt aan te hoge snelheid.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:51 schreef RAVW het volgende:
[..]
het lijkt wel als of de voorste gedeelte remt en het achterste gedeelte gewoon zijn snelheid behoud waardoor die 2 de of 3de wagon in elkaar gedrukt word en dus van het spoor geduwd wordt
of alleen het voorste gedeelte remde en de achterste gedeelte dus niet dan heb je ook ene groot probleem
quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:04 schreef Loekie1 het volgende:
Dát is makkelijk terroristje spelen, je wordt machinist en je laat je trein gigantisch uit de bocht vliegen.
dat denk ik ookquote:Op donderdag 25 juli 2013 16:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik zie is dat het al mis ging in feite voor de bocht, hetgeen de vraag opwerpt of dit ongeluk alleen te wijten valt aan te hoge snelheid.
Dat spoor waar het mis ging was toch ook geen spoorlijn specifiek voor hogesnelheidstreinen, maar ook voor gewoon treinverkeer? Misschien dat dat eraan bij heeft gedragen....quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik zie is dat het al mis ging in feite voor de bocht, hetgeen de vraag opwerpt of dit ongeluk alleen te wijten valt aan te hoge snelheid.
Ojee, internetten tijdens je werk.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:18 schreef Alentejana het volgende:
Die Facebook foto is van vorigjaar, maar het verhaal dat er bij hoort, geeft wel aan dat hij best van hoge snelheid hield.
(En aan het internetten is terwijl hij werkt, dat bedoel ik maar...)
Vlak voordat de trein ontspoort zie je iets bewegen bij die betonnen wand. Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?quote:
Ik vind het een wonder dat er 'maar' 80 doden zijn.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:18 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Lijkt meer een spelletje, om het cru te zeggen. Wat een knal.
Dat moment dat de trein nog níet is gecrasht maar je wel een seconde of twee merkt dat-ie van de rails is geschoten, lijkt me werkelijk doodeng.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik vind het een wonder dat er 'maar' 80 doden zijn.
Reflectie van de lampen van de trein..?quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:34 schreef YazooW het volgende:
[..]
Vlak voordat de trein ontspoort zie je iets bewegen bij die betonnen wand. Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?
Inderdaad. Verschrikkelijk filmpje.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:36 schreef superworm het volgende:
[..]
Dat moment dat de trein nog níet is gecrasht maar je wel een seconde of twee merkt dat-ie van de rails is geschoten, lijkt me werkelijk doodeng.
Niet alleen dat, je hebt de verantwoording over honderden mensen. Het gaat niet om wat jij leuk vindt om te doen, maar om die mensen veilig van A naar B te brengen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:35 schreef remcoP het volgende:
[..]
Euh, als bestuurder van een voertuig lijkt mij dat niet echt veilig.
Ik zit op de limiet, als ik harder ga, bekeuren ze me.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:26 schreef superworm het volgende:
Zijn bijschrift bij de foto was:
'Estoy en el límite, no puedo correr más, si no me multan.'
wat betekent dat?
Bedankt, aangepast in de updatequote:Op donderdag 25 juli 2013 16:50 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Ik zit op de limiet, als ik harder ga, bekeuren ze me.
Dank, heb vakantie dus dan kom je nog eens aan dit soort zaken toe.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Inderdaad. Verschrikkelijk filmpje.
Goed werk Superworm, met de FP-updates.
Het kloptquote:Op donderdag 25 juli 2013 16:52 schreef Alentejana het volgende:
Als het klopt met portugees Estou no limite, não posso correr mais, se não me multam, en daar lijkt het wel op.
Die talen lijken dus veel meer op elkaar dan je puur aan de klank ervan zou verwachten.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:52 schreef Alentejana het volgende:
Als het klopt met portugees Estou no limite, não posso correr mais, se não me multam, en daar lijkt het wel op.
Pijnlijk waar gebleken comment.quote:Op donderdag 25 juli 2013 02:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Precies.. 13 wagons waren ontspoord, zo'n 240 mensen aan boord dus ongeveer 20 per wagon. Als dat gemiddelde zo'n beetje klopt voor die ene wagon, gaan we de 80 nog halen.
Zo te zien veel wissels daar, op dat soort plaatsen hebben ze vaker camera's hangen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:58 schreef superworm het volgende:
Trouwens bizar eigenlijk dat er een filmpje van is. Wat is de kans dat er juist op dat honderden kilometers lange traject in díe bocht een camera hangt? Of hing die daar om een reden?
Dat hele traject staat vol met camera's, net na de tunnel voor de bocht staat ook een camera. Goed te zien op 31:30quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:58 schreef superworm het volgende:
Trouwens bizar eigenlijk dat er een filmpje van is. Wat is de kans dat er juist op dat honderden kilometers lange traject in díe bocht een camera hangt? Of hing die daar om een reden?
quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:01 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zo te zien veel wissels daar, op dat soort plaatsen hebben ze vaker camera's hangen.
Ah ik zie het ja, bedankt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:02 schreef MicDis het volgende:
[..]
Dat hele traject staat vol met camera's, net na de tunnel voor de bocht staat ook een camera. Goed te zien op 31:30
Niet zo vreemd gezien het feit dat daar mensen op het spoor kunnen komen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:05 schreef MicDis het volgende:
Als ik even snel tel staan er in die bocht maarliefst 4 camera's.
Inderdaad..er komen nou tenminste geen nieuwe slachtoffers van de plaats des onheils zelf, maar uit ziekenhuizen, geen idee..quote:
Zitten er met zijn tweeën hè. Dat kon best op moment zijn gebeurd dat hij niet bestuurder wasquote:Op donderdag 25 juli 2013 17:34 schreef Alentejana het volgende:
Tja, en volgens kowloon moet internetten op z´n werk kunnen, he.
Je hebt de levens van honderden mensen in je handen (per keer), je raast met 200 km per uur over een spoor waar ook gewoon een koe op kan komen om maar wat te noemen en waar dus ook bochten in zitten, en dan ga je rustig foto´s nemen en op Facebook zetten. Allemaal heel normaal.
Ik wil die machinist niet aanvallen, ik weet niet wat hij voor het moment van het ongeluk aan het doen was, maar ik vind internetten op dat soort werk ongepast, sorry.
Aan de posts die op dat moment gaande waren was het duidelijk dat hij het wel was.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:45 schreef franklop het volgende:
[..]
Zitten er met zijn tweeën hè. Dat kon best op moment zijn gebeurd dat hij niet bestuurder was
Nou eerder op de erop volgende posts op Facebook. Niet de foto op zich.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:39 schreef opgebaarde het volgende:
Niemand hier weet hoe het bestaan er van een machinist uitziet noch kunnen we iets oordelen over een gemaakte foto van hem.
quote:"Joder si vas a 200", pero el conductor vuelve a matizar: "El velocímetro no está trucado". En ese momento, se une otro usuario que le alerta de su conducta: "Como te pille la Guardia Civil te quedas sin puntos".
El último comentario a la fotografía es del propio Garzón Amo que explica su deseo: "Qué gozada sería ir en paralelo con la Guardía Civil y pasarles haciendo saltar el rádar". "Je je, menuda multa para Renfe", sentencia.
Kut zeg.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:02 schreef Strani het volgende:
Dat meisje waar ik het vannacht over had, dat op zoek was naar haar zus; dat is niet goed afgelopen want die zus heeft het niet overleefd, ondanks dat ze in de minder getroffen zesde wagon zou moeten hebben gezeten.
Het is populistisch gehuil van je. Er is op zich niks mis met internetten op het werk en het plaatsen van een foto van je werk op Facebook (wat nog niet eens internetgebruik tijdens het werk impliceert). Jij suggereert dat de machinist daardoor niet oplettend zou zijn geweest, maar daar heb je geen enkel bewijs voor. Hoe denk je dat het bij piloten gaat? Die begeven zich op een snelheid waarbij een trein in het niet valt maar eten ook gewoon maaltijden tussendoor, maken een praatje en genieten van het uitzicht. De suggestie dat je vanwege de hoge snelheid en de verantwoordelijkheid over passagiers 100 % van de tijd intensief met de baan bezig dient te zijn is onzin, er zijn tal van momenten van relatieve rust waarbij je even iets anders kunt doen. Dat lijkt mij zelfs wenselijk want dat verhoogt de concentratie op de momenten waarop dat wel nodig is.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:48 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Niet alleen dat, je hebt de verantwoording over honderden mensen. Het gaat niet om wat jij leuk vindt om te doen, maar om die mensen veilig van A naar B te brengen.
Als je je op hoge snelheid begeeft, moet je niet andere dingen gaan doen, punt.
Een koe daar merkt een trein van honderden tonnen echt helemaal niks van, afgezien van schade aan de carrosserie. Maar je doet het hier weer, jij meent te weten hoe de job van een machinist er in de dagelijkse praktijk uit ziet en velt daar als een volleerd Telegraaflezer even snel een oordeel over.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:34 schreef Alentejana het volgende:
Je hebt de levens van honderden mensen in je handen (per keer), je raast met 200 km per uur over een spoor waar ook gewoon een koe op kan komen om maar wat te noemen en waar dus ook bochten in zitten, en dan ga je rustig foto´s nemen en op Facebook zetten. Allemaal heel normaal.
Volgens mij is de trein al aan het ontsporen bij seconde 3 of 4...quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:34 schreef YazooW het volgende:
[..]
Vlak voordat de trein ontspoort zie je iets bewegen bij die betonnen wand. Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?
Ik heb het over de Nederlandse intercity in een HSL is dat wellicht weer anders geregeld.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:30 schreef Alentejana het volgende:
[..]
En weet je wel hoeveel afstand je aflegt in 1 minuut over de 200 km per uur gaat? Zelfs met 80 km per uur is een minuut al een hele afstand hoor!
Een paar seconden ergens anders mee bezig zijn kan al fataal zijn...
Ja, voor de bocht idd...quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Volgens mij is de trein al aan het ontsporen bij seconde 3 of 4...
Update hierover: De vrouw was inderdaad gevonden, maar al direct na het ongeluk gisteren. Dus er is sowieso één slachtoffer die niet in de trein zat. De hond kwam overigens wél uit de trein.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:57 schreef Strani het volgende:
Op TVE nu toch nog een melding dat er wellicht nog een dode vrouw met (tevens dode) hond zijn gevonden in het parkje net naast die bocht. Die zou dan dus geraakt zijn door een onderdeel van de trein, neem ik aan.
Ik zeg er wel bij dat het vooralsnog vrij vaag klinkt.
Ze zeggen er ook bij dat er eigenlijk een feest(je) gepland stond in dat park maar omdat het licht regende waren er op dat moment weinig mensen.
dat lijkt me een vreemde conclusie... maar is het een recht stuk of een doordraaiende bocht?quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, voor de bocht idd...
Dus misschien was hij ook gaan ontsporen met 80km/u.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |