abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129324811
Maar het is wel duidelijk en officieel dat hij te hard reed. ;)
pi_129324858
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:59 schreef Alentejana het volgende:
Maar het is wel duidelijk en officieel dat hij te hard reed. ;)
Ja, maar wat de reden daarvan is kan van alles zijn, en voordat dat bekend is is het enkel speculeren.
  donderdag 25 juli 2013 @ 12:03:22 #103
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_129324929
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:59 schreef Alentejana het volgende:
Maar het is wel duidelijk en officieel dat hij te hard reed. ;)
Dat zou hij inderdaad direct na het ongeluk verklaard hebben.
pi_129325209
Overigens had men het in het vorige topic over hoe tegenwoordig veel te veel bloederige scenes vrij worden gegeven, waarop ik zie dat het komt omdat iedereen maar met mobieltjes kan foto´s nemen.
Voorbeeld daarvan is nu op Faceboek gaande. Gruwelijke filmbeelden van een busongeluk bij Sćo Paulo, (echt net gebeurd) inclusief onthoofde personen.
Dat hoeft van mij dus niet he.
Wacht dan even tot de hulpploegen er zijn en dingen zijn afgedekt en maak je liever nuttig met helpen ipv filmen!!!!!
  donderdag 25 juli 2013 @ 12:18:45 #105
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_129325425
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:59 schreef Alentejana het volgende:
Maar het is wel duidelijk en officieel dat hij te hard reed. ;)
190 waar ie 80 mocht las ik......

:{
pi_129325512
Kan buiten zijn schuld om zijn, maar daar men officieel van een menselijke fout spreekt (en de machinist kan het navertellen, dus die zal het wel weten) is een technische fout eigenlijk uitgesloten.
Dat is geen speculeren, maar afgaan op wat er is verklaard door de autoriteiten.
pi_129325679
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 12:20 schreef Alentejana het volgende:
Kan buiten zijn schuld om zijn, maar daar men officieel van een menselijke fout spreekt (en de machinist kan het navertellen, dus die zal het wel weten) is een technische fout eigenlijk uitgesloten.
Dat is geen speculeren, maar afgaan op wat er is verklaard door de autoriteiten.
Nou ja, mijn ervaring is dat bij zo'n grote ramp de scenario's kunnen veranderen in latere berichtgeving, dat het toch anders blijkt te liggen dan dat men aanvankelijk dacht. Dat bedoel ik meer.
pi_129325850
Kan, maar gaan nadenken over wat of dat er nog meer aan de hand kan zijn is meer speculeren dan gewoon afgaan op wat de machinist heeft verklaard, zoals we nu doen.

Overigens moeten ze daar een scherpe bocht maken die op een hoek van 90 graden lijkt, en dan lijkt zelfs 80 nog best hard...
pi_129326056
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:55 schreef Alentejana het volgende:
Tja, jaren geleden is hier in Portugal in de regio waar ik toen woonde, bij het binnenkomen in een station een trein boven op een stilstaande trein gebotst en daarover heen geschoven.
Dat ging om een dingetje dat in nederland als metro gezien zou worden en er waren goddank niet veel mensen aan boord (een is bij het instappen tussen de stilstaande metro en perron gekomen), maar de (2) machinisten en een leerling waren wel dood, dus helaas geen verklaring hoe je met z´n drieėn, als je notabene een leerling bij je hebt, niet ziet dat je op een verkeerd spoor zit en op een stilstaande trein af gaat en minstens een sein negeert....
Sindsdien vraag ik me serieus af of ze zich zitten te vermaken ipv op te letten.
Filmpje kijken, berichtjes versturen? Het is saai werk, kan het me zo voorstellen.
Ik zit in elk geval een stuk minder gerust in treinen.
Het is ook negen van de tien keer een menselijke fout.
Goed mogelijk idd. Die TGV's rijden op een speciaal geoutilleerde baan, meen ik, zullen weinig wissels tussendoor aanwezig zijn. Als de routine toeslaat ben je niet zo waakzaam meer.
Ook piloten in vliegtuigen hebben niet zo gek veel meer te doen na opstijgen en landen, schijnt. Daarvoor zal hetzelfde gelden.
I´m back.
  donderdag 25 juli 2013 @ 12:59:13 #110
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_129326724
Op zoomnews.es staan beelden van het moment waarop hij ontspoort. Hij gaat écht loeihard!
  donderdag 25 juli 2013 @ 13:04:18 #111
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_129326942
Sjesus... :{
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_129327027
Holy fuck

Verbaas me altijd weer dat dit soort beelden naar buiten komen
  donderdag 25 juli 2013 @ 13:10:04 #114
262 Re
Kiss & Swallow
pi_129327065
tyfus... de locomotief bleef nog wel in het spoor dus
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_129327099
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:55 schreef Alentejana het volgende:
Tja, jaren geleden is hier in Portugal in de regio waar ik toen woonde, bij het binnenkomen in een station een trein boven op een stilstaande trein gebotst en daarover heen geschoven.
Dat ging om een dingetje dat in nederland als metro gezien zou worden en er waren goddank niet veel mensen aan boord (een is bij het instappen tussen de stilstaande metro en perron gekomen), maar de (2) machinisten en een leerling waren wel dood, dus helaas geen verklaring hoe je met z´n drieėn, als je notabene een leerling bij je hebt, niet ziet dat je op een verkeerd spoor zit en op een stilstaande trein af gaat en minstens een sein negeert....
Sindsdien vraag ik me serieus af of ze zich zitten te vermaken ipv op te letten.
Filmpje kijken, berichtjes versturen? Het is saai werk, kan het me zo voorstellen.
Ik zit in elk geval een stuk minder gerust in treinen.
Het is ook negen van de tien keer een menselijke fout.
In Nederland moet de machinist elke minuut ofzo op een knopje drukken anders gaat de trein stil staan dus hij kan niet in slaap vallen of compleet met iets anders bezig zijn.
pi_129327207
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 13:08 schreef opgebaarde het volgende:
Holy fuck

Verbaas me altijd weer dat dit soort beelden naar buiten komen
Overal staan camera's tegenwoordig...

Zit je naar de dood te kijken van 77 mensen... :{.

Voor de toedracht is een dergelijke footage wrs wel belangrijk toch...
I´m back.
pi_129327352
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 13:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Overal staan camera's tegenwoordig...

Zit je naar de dood te kijken van 77 mensen... :{.

Voor de toedracht is een dergelijke footage wrs wel belangrijk toch...
Ja dat er overal camera's staan, daar ben ik me van bewust maar een bedrijf wil dat toch niet uploaden? Dus dan zal een medewerker dat waarschijnlijk doen en dat kost je mag ik hopen je baan
pi_129327365
quote:
Lijkt meer een spelletje, om het cru te zeggen. Wat een knal.
  donderdag 25 juli 2013 @ 13:31:11 #120
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_129327872
Tering, wat een crash, veelste hard de bocht door..
pi_129327948
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 13:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja dat er overal camera's staan, daar ben ik me van bewust maar een bedrijf wil dat toch niet uploaden? Dus dan zal een medewerker dat waarschijnlijk doen en dat kost je mag ik hopen je baan
Met al die camera's overal kun je als bedrijf wrs niet voorkomen dat deze of gene medewerker, die zich altijd al, al dan niet misplaatst in dit geval, had willen ontpoppen als een Julian Assange/Edward Snowdon, de boel upload, vermoed ik.
I´m back.
pi_129328054
Mensen in circa de 3e coupe waren kansloos, maken frontale botsing met die muur... machinisten hebben echt verschrikkelijk veel geluk gehad dat het bij hun al niet mis ging..
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Frontpage donderdag 25 juli 2013 @ 13:48:28 #123
145738 superworm
is erbij
pi_129328561
Wordt de machinist nou verantwoordelijk gehouden?

Segśn ha informado el Tribunal Superior de Justicia de Galicia, el juez tomarį declaración al maquinista en calidad de imputado.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_129328662
Kijk naar die laatste wagon, als alle andere wagons crashen wordt de laatste wagon soort van losgekoppeld van de rest, en lijkt ietwat rustiger en in het spoor verder te rijden.
pi_129328737
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 13:50 schreef DeParo het volgende:
Kijk naar die laatste wagon, als alle andere wagons crashen wordt de laatste wagon soort van losgekoppeld van de rest, en lijkt ietwat rustiger en in het spoor verder te rijden.
In de laatste seconde zie je die ook net kantelen (zal wel komen door de voorgaande wagons), maar eerst lijkt hij wel even verder te gaan idd
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')