Ja, maar wat de reden daarvan is kan van alles zijn, en voordat dat bekend is is het enkel speculeren.quote:Op donderdag 25 juli 2013 11:59 schreef Alentejana het volgende:
Maar het is wel duidelijk en officieel dat hij te hard reed.
Dat zou hij inderdaad direct na het ongeluk verklaard hebben.quote:Op donderdag 25 juli 2013 11:59 schreef Alentejana het volgende:
190 waar ie 80 mocht las ik......quote:Op donderdag 25 juli 2013 11:59 schreef Alentejana het volgende:
Nou ja, mijn ervaring is dat bij zo'n grote ramp de scenario's kunnen veranderen in latere berichtgeving, dat het toch anders blijkt te liggen dan dat men aanvankelijk dacht. Dat bedoel ik meer.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:20 schreef Alentejana het volgende:
Kan buiten zijn schuld om zijn, maar daar men officieel van een menselijke fout spreekt (en de machinist kan het navertellen, dus die zal het wel weten) is een technische fout eigenlijk uitgesloten.
Dat is geen speculeren, maar afgaan op wat er is verklaard door de autoriteiten.
Goed mogelijk idd. Die TGV's rijden op een speciaal geoutilleerde baan, meen ik, zullen weinig wissels tussendoor aanwezig zijn. Als de routine toeslaat ben je niet zo waakzaam meer.quote:Op donderdag 25 juli 2013 11:55 schreef Alentejana het volgende:
Tja, jaren geleden is hier in Portugal in de regio waar ik toen woonde, bij het binnenkomen in een station een trein boven op een stilstaande trein gebotst en daarover heen geschoven.
Dat ging om een dingetje dat in nederland als metro gezien zou worden en er waren goddank niet veel mensen aan boord (een is bij het instappen tussen de stilstaande metro en perron gekomen), maar de (2) machinisten en een leerling waren wel dood, dus helaas geen verklaring hoe je met z´n drieėn, als je notabene een leerling bij je hebt, niet ziet dat je op een verkeerd spoor zit en op een stilstaande trein af gaat en minstens een sein negeert....
Sindsdien vraag ik me serieus af of ze zich zitten te vermaken ipv op te letten.
Filmpje kijken, berichtjes versturen? Het is saai werk, kan het me zo voorstellen.
Ik zit in elk geval een stuk minder gerust in treinen.
Het is ook negen van de tien keer een menselijke fout.
In Nederland moet de machinist elke minuut ofzo op een knopje drukken anders gaat de trein stil staan dus hij kan niet in slaap vallen of compleet met iets anders bezig zijn.quote:Op donderdag 25 juli 2013 11:55 schreef Alentejana het volgende:
Tja, jaren geleden is hier in Portugal in de regio waar ik toen woonde, bij het binnenkomen in een station een trein boven op een stilstaande trein gebotst en daarover heen geschoven.
Dat ging om een dingetje dat in nederland als metro gezien zou worden en er waren goddank niet veel mensen aan boord (een is bij het instappen tussen de stilstaande metro en perron gekomen), maar de (2) machinisten en een leerling waren wel dood, dus helaas geen verklaring hoe je met z´n drieėn, als je notabene een leerling bij je hebt, niet ziet dat je op een verkeerd spoor zit en op een stilstaande trein af gaat en minstens een sein negeert....
Sindsdien vraag ik me serieus af of ze zich zitten te vermaken ipv op te letten.
Filmpje kijken, berichtjes versturen? Het is saai werk, kan het me zo voorstellen.
Ik zit in elk geval een stuk minder gerust in treinen.
Het is ook negen van de tien keer een menselijke fout.
Overal staan camera's tegenwoordig...quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:08 schreef opgebaarde het volgende:
Holy fuck
Verbaas me altijd weer dat dit soort beelden naar buiten komen
Ja dat er overal camera's staan, daar ben ik me van bewust maar een bedrijf wil dat toch niet uploaden? Dus dan zal een medewerker dat waarschijnlijk doen en dat kost je mag ik hopen je baanquote:Op donderdag 25 juli 2013 13:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Overal staan camera's tegenwoordig...
Zit je naar de dood te kijken van 77 mensen....
Voor de toedracht is een dergelijke footage wrs wel belangrijk toch...
Met al die camera's overal kun je als bedrijf wrs niet voorkomen dat deze of gene medewerker, die zich altijd al, al dan niet misplaatst in dit geval, had willen ontpoppen als een Julian Assange/Edward Snowdon, de boel upload, vermoed ik.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja dat er overal camera's staan, daar ben ik me van bewust maar een bedrijf wil dat toch niet uploaden? Dus dan zal een medewerker dat waarschijnlijk doen en dat kost je mag ik hopen je baan
In de laatste seconde zie je die ook net kantelen (zal wel komen door de voorgaande wagons), maar eerst lijkt hij wel even verder te gaan iddquote:Op donderdag 25 juli 2013 13:50 schreef DeParo het volgende:
Kijk naar die laatste wagon, als alle andere wagons crashen wordt de laatste wagon soort van losgekoppeld van de rest, en lijkt ietwat rustiger en in het spoor verder te rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |