abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129324811
Maar het is wel duidelijk en officieel dat hij te hard reed. ;)
pi_129324858
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:59 schreef Alentejana het volgende:
Maar het is wel duidelijk en officieel dat hij te hard reed. ;)
Ja, maar wat de reden daarvan is kan van alles zijn, en voordat dat bekend is is het enkel speculeren.
  donderdag 25 juli 2013 @ 12:03:22 #103
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_129324929
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:59 schreef Alentejana het volgende:
Maar het is wel duidelijk en officieel dat hij te hard reed. ;)
Dat zou hij inderdaad direct na het ongeluk verklaard hebben.
pi_129325209
Overigens had men het in het vorige topic over hoe tegenwoordig veel te veel bloederige scenes vrij worden gegeven, waarop ik zie dat het komt omdat iedereen maar met mobieltjes kan foto´s nemen.
Voorbeeld daarvan is nu op Faceboek gaande. Gruwelijke filmbeelden van een busongeluk bij Sćo Paulo, (echt net gebeurd) inclusief onthoofde personen.
Dat hoeft van mij dus niet he.
Wacht dan even tot de hulpploegen er zijn en dingen zijn afgedekt en maak je liever nuttig met helpen ipv filmen!!!!!
  donderdag 25 juli 2013 @ 12:18:45 #105
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_129325425
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:59 schreef Alentejana het volgende:
Maar het is wel duidelijk en officieel dat hij te hard reed. ;)
190 waar ie 80 mocht las ik......

:{
pi_129325512
Kan buiten zijn schuld om zijn, maar daar men officieel van een menselijke fout spreekt (en de machinist kan het navertellen, dus die zal het wel weten) is een technische fout eigenlijk uitgesloten.
Dat is geen speculeren, maar afgaan op wat er is verklaard door de autoriteiten.
pi_129325679
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 12:20 schreef Alentejana het volgende:
Kan buiten zijn schuld om zijn, maar daar men officieel van een menselijke fout spreekt (en de machinist kan het navertellen, dus die zal het wel weten) is een technische fout eigenlijk uitgesloten.
Dat is geen speculeren, maar afgaan op wat er is verklaard door de autoriteiten.
Nou ja, mijn ervaring is dat bij zo'n grote ramp de scenario's kunnen veranderen in latere berichtgeving, dat het toch anders blijkt te liggen dan dat men aanvankelijk dacht. Dat bedoel ik meer.
pi_129325850
Kan, maar gaan nadenken over wat of dat er nog meer aan de hand kan zijn is meer speculeren dan gewoon afgaan op wat de machinist heeft verklaard, zoals we nu doen.

Overigens moeten ze daar een scherpe bocht maken die op een hoek van 90 graden lijkt, en dan lijkt zelfs 80 nog best hard...
pi_129326056
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:55 schreef Alentejana het volgende:
Tja, jaren geleden is hier in Portugal in de regio waar ik toen woonde, bij het binnenkomen in een station een trein boven op een stilstaande trein gebotst en daarover heen geschoven.
Dat ging om een dingetje dat in nederland als metro gezien zou worden en er waren goddank niet veel mensen aan boord (een is bij het instappen tussen de stilstaande metro en perron gekomen), maar de (2) machinisten en een leerling waren wel dood, dus helaas geen verklaring hoe je met z´n drieėn, als je notabene een leerling bij je hebt, niet ziet dat je op een verkeerd spoor zit en op een stilstaande trein af gaat en minstens een sein negeert....
Sindsdien vraag ik me serieus af of ze zich zitten te vermaken ipv op te letten.
Filmpje kijken, berichtjes versturen? Het is saai werk, kan het me zo voorstellen.
Ik zit in elk geval een stuk minder gerust in treinen.
Het is ook negen van de tien keer een menselijke fout.
Goed mogelijk idd. Die TGV's rijden op een speciaal geoutilleerde baan, meen ik, zullen weinig wissels tussendoor aanwezig zijn. Als de routine toeslaat ben je niet zo waakzaam meer.
Ook piloten in vliegtuigen hebben niet zo gek veel meer te doen na opstijgen en landen, schijnt. Daarvoor zal hetzelfde gelden.
I´m back.
  donderdag 25 juli 2013 @ 12:59:13 #110
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_129326724
Op zoomnews.es staan beelden van het moment waarop hij ontspoort. Hij gaat écht loeihard!
  donderdag 25 juli 2013 @ 13:04:18 #111
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_129326942
Sjesus... :{
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_129327027
Holy fuck

Verbaas me altijd weer dat dit soort beelden naar buiten komen
  donderdag 25 juli 2013 @ 13:10:04 #114
262 Re
Kiss & Swallow
pi_129327065
tyfus... de locomotief bleef nog wel in het spoor dus
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_129327099
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:55 schreef Alentejana het volgende:
Tja, jaren geleden is hier in Portugal in de regio waar ik toen woonde, bij het binnenkomen in een station een trein boven op een stilstaande trein gebotst en daarover heen geschoven.
Dat ging om een dingetje dat in nederland als metro gezien zou worden en er waren goddank niet veel mensen aan boord (een is bij het instappen tussen de stilstaande metro en perron gekomen), maar de (2) machinisten en een leerling waren wel dood, dus helaas geen verklaring hoe je met z´n drieėn, als je notabene een leerling bij je hebt, niet ziet dat je op een verkeerd spoor zit en op een stilstaande trein af gaat en minstens een sein negeert....
Sindsdien vraag ik me serieus af of ze zich zitten te vermaken ipv op te letten.
Filmpje kijken, berichtjes versturen? Het is saai werk, kan het me zo voorstellen.
Ik zit in elk geval een stuk minder gerust in treinen.
Het is ook negen van de tien keer een menselijke fout.
In Nederland moet de machinist elke minuut ofzo op een knopje drukken anders gaat de trein stil staan dus hij kan niet in slaap vallen of compleet met iets anders bezig zijn.
pi_129327207
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 13:08 schreef opgebaarde het volgende:
Holy fuck

Verbaas me altijd weer dat dit soort beelden naar buiten komen
Overal staan camera's tegenwoordig...

Zit je naar de dood te kijken van 77 mensen... :{.

Voor de toedracht is een dergelijke footage wrs wel belangrijk toch...
I´m back.
pi_129327352
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 13:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Overal staan camera's tegenwoordig...

Zit je naar de dood te kijken van 77 mensen... :{.

Voor de toedracht is een dergelijke footage wrs wel belangrijk toch...
Ja dat er overal camera's staan, daar ben ik me van bewust maar een bedrijf wil dat toch niet uploaden? Dus dan zal een medewerker dat waarschijnlijk doen en dat kost je mag ik hopen je baan
pi_129327365
quote:
Lijkt meer een spelletje, om het cru te zeggen. Wat een knal.
  donderdag 25 juli 2013 @ 13:31:11 #120
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_129327872
Tering, wat een crash, veelste hard de bocht door..
pi_129327948
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 13:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja dat er overal camera's staan, daar ben ik me van bewust maar een bedrijf wil dat toch niet uploaden? Dus dan zal een medewerker dat waarschijnlijk doen en dat kost je mag ik hopen je baan
Met al die camera's overal kun je als bedrijf wrs niet voorkomen dat deze of gene medewerker, die zich altijd al, al dan niet misplaatst in dit geval, had willen ontpoppen als een Julian Assange/Edward Snowdon, de boel upload, vermoed ik.
I´m back.
pi_129328054
Mensen in circa de 3e coupe waren kansloos, maken frontale botsing met die muur... machinisten hebben echt verschrikkelijk veel geluk gehad dat het bij hun al niet mis ging..
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Frontpage donderdag 25 juli 2013 @ 13:48:28 #123
145738 superworm
is erbij
pi_129328561
Wordt de machinist nou verantwoordelijk gehouden?

Segśn ha informado el Tribunal Superior de Justicia de Galicia, el juez tomarį declaración al maquinista en calidad de imputado.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_129328662
Kijk naar die laatste wagon, als alle andere wagons crashen wordt de laatste wagon soort van losgekoppeld van de rest, en lijkt ietwat rustiger en in het spoor verder te rijden.
pi_129328737
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 13:50 schreef DeParo het volgende:
Kijk naar die laatste wagon, als alle andere wagons crashen wordt de laatste wagon soort van losgekoppeld van de rest, en lijkt ietwat rustiger en in het spoor verder te rijden.
In de laatste seconde zie je die ook net kantelen (zal wel komen door de voorgaande wagons), maar eerst lijkt hij wel even verder te gaan idd
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_129328853
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 13:52 schreef franklop het volgende:

[..]

In de laatste seconde zie je die ook net kantelen (zal wel komen door de voorgaande wagons), maar eerst lijkt hij wel even verder te gaan idd
Zou kunnen inderdaad, maar snelheid lijkt minder hoog te liggen, en wordt niet meer meegesleurd, ws, door de rest van de trein.
pi_129329106
Is dat eigenlijk niet een explosie die je ziet? op 0:06? Of raakt de wagon dan de bovenleiding en treedt daardoor een explosie op?
I´m back.
  Lieve Belg donderdag 25 juli 2013 @ 14:12:53 #128
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_129329593
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 14:01 schreef Ryan3 het volgende:
Is dat eigenlijk niet een explosie die je ziet? op 0:06? Of raakt de wagon dan de bovenleiding en treedt daardoor een explosie op?
Dat lijkt me gewoon kortsluiting te zijn van de bovenleiding.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_129329717
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juli 2013 14:12 schreef Jump het volgende:

[..]

Dat lijkt me gewoon kortsluiting te zijn van de bovenleiding.
Of hij raakt zo'n paal waar die bovenleiding aan vast zit idd.

Eerste wagon (na de loc) daar gaat het aan de achterkant verkeerd, maar eigenlijk al voor de bocht... volgens mij.
Misschien dat-ie ook met 80km was ontspoord?
I´m back.
  donderdag 25 juli 2013 @ 14:18:50 #130
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_129329791
Vreselijk, die mensen worden gewoon compleet vermorzeld in een fractie van een seconde.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_129330286
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 13:35 schreef franklop het volgende:
Mensen in circa de 3e coupe waren kansloos, maken frontale botsing met die muur... machinisten hebben echt verschrikkelijk veel geluk gehad dat het bij hun al niet mis ging..
Dat is geen toeval natuurlijk, de motorwagen is een stuk zwaarder en heeft een lager zwaartepunt dan de bakken waar de passagiers in zitten.
  donderdag 25 juli 2013 @ 14:35:45 #132
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_129330411
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 13:48 schreef superworm het volgende:
Wordt de machinist nou verantwoordelijk gehouden?

Segśn ha informado el Tribunal Superior de Justicia de Galicia, el juez tomarį declaración al maquinista en calidad de imputado.
Ze gaan hem verhoren.
pi_129331414
Dįt is makkelijk terroristje spelen, je wordt machinist en je laat je trein gigantisch uit de bocht vliegen.
pi_129331547
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 15:04 schreef Loekie1 het volgende:
Dįt is makkelijk terroristje spelen, je wordt machinist en je laat je trein gigantisch uit de bocht vliegen.
Ja of je wordt piloot, doet 20 jaar opleiding en gaat neerstorten. Echt heel makkelijk.
pi_129331650
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 15:08 schreef MicDis het volgende:

[..]

Ja of je wordt piloot, doet 20 jaar opleiding en gaat neerstorten. Echt heel makkelijk.
Dat hebben we in 2001 gezien hoe makkelijk dat is.

Overigens is het gebeurd vlak bij een christelijke bedevaartsoord.
Ik vind het raar dat een trein zo hard kan rijden in een bocht. Er is vast wel een technisch vernuftig dingetje te bedenken dat dat voorkomt. Terroristen kunnen nu helemaal op het idee gebracht worden om de 'cockpit' van de trein te gaan overvallen en de trein op volle snelheid te zetten.
pi_129331681
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 15:12 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat hebben we in 2001 gezien hoe makkelijk dat is.

Overigens is het gebeurd vlak bij een christelijke bedevaartsoord.
Iets gemist in het woord "kaping"?
pi_129331748
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 15:13 schreef MicDis het volgende:

[..]

Iets gemist in het woord "kaping"?
Is de trein gekaapt?
pi_129331947
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 15:12 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind het raar dat een trein zo hard kan rijden in een bocht. Er is vast wel een technisch vernuftig dingetje te bedenken dat dat voorkomt.
Dat soort systemen bestaan al, al heel lang zelfs, maar werden niet op de locatie van het ongeluk gebruikt.
pi_129332025
Dan zou ik als consument graag weten waar dat systeem niet wordt gebruikt in Europa.
pi_129332142
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 15:23 schreef Loekie1 het volgende:
Dan zou ik als consument graag weten waar dat systeem niet wordt gebruikt in Europa.
Succes met het uitkammen van de eigenschappen van al de treinbeveiligingssystemen in Europa. En dan wordt in de meeste landen ook nog eens mix van meerdere systemen gebruikt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Train_protection_system

En hier zitten de echte technische experts:
PTA / Treinentopic #614: Peentjes zweten
pi_129332203
x

[ Bericht 99% gewijzigd door LWD-Godius op 25-07-2013 15:32:12 ]
pi_129332302
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 13:11 schreef DeParo het volgende:

[..]

In Nederland moet de machinist elke minuut ofzo op een knopje drukken anders gaat de trein stil staan dus hij kan niet in slaap vallen of compleet met iets anders bezig zijn.
En weet je wel hoeveel afstand je aflegt in 1 minuut over de 200 km per uur gaat? Zelfs met 80 km per uur is een minuut al een hele afstand hoor!
Een paar seconden ergens anders mee bezig zijn kan al fataal zijn...
pi_129332431
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 15:12 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat hebben we in 2001 gezien hoe makkelijk dat is.

Overigens is het gebeurd vlak bij een christelijke bedevaartsoord.
Ik vind het raar dat een trein zo hard kan rijden in een bocht. Er is vast wel een technisch vernuftig dingetje te bedenken dat dat voorkomt. Terroristen kunnen nu helemaal op het idee gebracht worden om de 'cockpit' van de trein te gaan overvallen en de trein op volle snelheid te zetten.
De machinist heeft het overleefd en een verklaring afgelegd.
Dat het toevallig daar gebeurde is omdat daar nu eenmaal een heel scherpe bocht zit.
De bevolking roept dat ze dit allang aan hebben zien komen.
pi_129332691
Wow dat filmpje.. :{
Noot noot.
pi_129332742
quote:
19s.gif Op donderdag 25 juli 2013 15:39 schreef Jojoortje het volgende:
Wow dat filmpje.. :{
Zeg dat nog 1000 keer.
pi_129332765
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 15:40 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Zeg dat nog 1000 keer.
En dan?
Noot noot.
pi_129332804
Poep dan in je broek.
pi_129333031
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  donderdag 25 juli 2013 @ 15:51:35 #149
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_129333193
quote:
het lijkt wel als of de voorste gedeelte remt en het achterste gedeelte gewoon zijn snelheid behoud waardoor die 2 de of 3de wagon in elkaar gedrukt word en dus van het spoor geduwd wordt

of alleen het voorste gedeelte remde en de achterste gedeelte dus niet dan heb je ook ene groot probleem
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_129333259
Vreselijk :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')