Zou kunnen inderdaad, maar snelheid lijkt minder hoog te liggen, en wordt niet meer meegesleurd, ws, door de rest van de trein.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:52 schreef franklop het volgende:
[..]
In de laatste seconde zie je die ook net kantelen (zal wel komen door de voorgaande wagons), maar eerst lijkt hij wel even verder te gaan idd
Dat lijkt me gewoon kortsluiting te zijn van de bovenleiding.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:01 schreef Ryan3 het volgende:
Is dat eigenlijk niet een explosie die je ziet? op 0:06? Of raakt de wagon dan de bovenleiding en treedt daardoor een explosie op?
Of hij raakt zo'n paal waar die bovenleiding aan vast zit idd.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:12 schreef Jump het volgende:
[..]
Dat lijkt me gewoon kortsluiting te zijn van de bovenleiding.
Dat is geen toeval natuurlijk, de motorwagen is een stuk zwaarder en heeft een lager zwaartepunt dan de bakken waar de passagiers in zitten.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:35 schreef franklop het volgende:
Mensen in circa de 3e coupe waren kansloos, maken frontale botsing met die muur... machinisten hebben echt verschrikkelijk veel geluk gehad dat het bij hun al niet mis ging..
Ze gaan hem verhoren.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:48 schreef superworm het volgende:
Wordt de machinist nou verantwoordelijk gehouden?
Segśn ha informado el Tribunal Superior de Justicia de Galicia, el juez tomarį declaración al maquinista en calidad de imputado.
Ja of je wordt piloot, doet 20 jaar opleiding en gaat neerstorten. Echt heel makkelijk.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:04 schreef Loekie1 het volgende:
Dįt is makkelijk terroristje spelen, je wordt machinist en je laat je trein gigantisch uit de bocht vliegen.
Dat hebben we in 2001 gezien hoe makkelijk dat is.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:08 schreef MicDis het volgende:
[..]
Ja of je wordt piloot, doet 20 jaar opleiding en gaat neerstorten. Echt heel makkelijk.
Iets gemist in het woord "kaping"?quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:12 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dat hebben we in 2001 gezien hoe makkelijk dat is.
Overigens is het gebeurd vlak bij een christelijke bedevaartsoord.
Dat soort systemen bestaan al, al heel lang zelfs, maar werden niet op de locatie van het ongeluk gebruikt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:12 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind het raar dat een trein zo hard kan rijden in een bocht. Er is vast wel een technisch vernuftig dingetje te bedenken dat dat voorkomt.
Succes met het uitkammen van de eigenschappen van al de treinbeveiligingssystemen in Europa. En dan wordt in de meeste landen ook nog eens mix van meerdere systemen gebruikt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:23 schreef Loekie1 het volgende:
Dan zou ik als consument graag weten waar dat systeem niet wordt gebruikt in Europa.
En weet je wel hoeveel afstand je aflegt in 1 minuut over de 200 km per uur gaat? Zelfs met 80 km per uur is een minuut al een hele afstand hoor!quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:11 schreef DeParo het volgende:
[..]
In Nederland moet de machinist elke minuut ofzo op een knopje drukken anders gaat de trein stil staan dus hij kan niet in slaap vallen of compleet met iets anders bezig zijn.
De machinist heeft het overleefd en een verklaring afgelegd.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:12 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dat hebben we in 2001 gezien hoe makkelijk dat is.
Overigens is het gebeurd vlak bij een christelijke bedevaartsoord.
Ik vind het raar dat een trein zo hard kan rijden in een bocht. Er is vast wel een technisch vernuftig dingetje te bedenken dat dat voorkomt. Terroristen kunnen nu helemaal op het idee gebracht worden om de 'cockpit' van de trein te gaan overvallen en de trein op volle snelheid te zetten.
tering dat gaat echt hard....quote:
het lijkt wel als of de voorste gedeelte remt en het achterste gedeelte gewoon zijn snelheid behoud waardoor die 2 de of 3de wagon in elkaar gedrukt word en dus van het spoor geduwd wordtquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |