Inderdaad..er komen nou tenminste geen nieuwe slachtoffers van de plaats des onheils zelf, maar uit ziekenhuizen, geen idee..quote:
Zitten er met zijn tweeën hè. Dat kon best op moment zijn gebeurd dat hij niet bestuurder wasquote:Op donderdag 25 juli 2013 17:34 schreef Alentejana het volgende:
Tja, en volgens kowloon moet internetten op z´n werk kunnen, he.
Je hebt de levens van honderden mensen in je handen (per keer), je raast met 200 km per uur over een spoor waar ook gewoon een koe op kan komen om maar wat te noemen en waar dus ook bochten in zitten, en dan ga je rustig foto´s nemen en op Facebook zetten. Allemaal heel normaal.
Ik wil die machinist niet aanvallen, ik weet niet wat hij voor het moment van het ongeluk aan het doen was, maar ik vind internetten op dat soort werk ongepast, sorry.
Aan de posts die op dat moment gaande waren was het duidelijk dat hij het wel was.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:45 schreef franklop het volgende:
[..]
Zitten er met zijn tweeën hè. Dat kon best op moment zijn gebeurd dat hij niet bestuurder was
Nou eerder op de erop volgende posts op Facebook. Niet de foto op zich.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:39 schreef opgebaarde het volgende:
Niemand hier weet hoe het bestaan er van een machinist uitziet noch kunnen we iets oordelen over een gemaakte foto van hem.
quote:"Joder si vas a 200", pero el conductor vuelve a matizar: "El velocímetro no está trucado". En ese momento, se une otro usuario que le alerta de su conducta: "Como te pille la Guardia Civil te quedas sin puntos".
El último comentario a la fotografía es del propio Garzón Amo que explica su deseo: "Qué gozada sería ir en paralelo con la Guardía Civil y pasarles haciendo saltar el rádar". "Je je, menuda multa para Renfe", sentencia.
Kut zeg.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:02 schreef Strani het volgende:
Dat meisje waar ik het vannacht over had, dat op zoek was naar haar zus; dat is niet goed afgelopen want die zus heeft het niet overleefd, ondanks dat ze in de minder getroffen zesde wagon zou moeten hebben gezeten.
Het is populistisch gehuil van je. Er is op zich niks mis met internetten op het werk en het plaatsen van een foto van je werk op Facebook (wat nog niet eens internetgebruik tijdens het werk impliceert). Jij suggereert dat de machinist daardoor niet oplettend zou zijn geweest, maar daar heb je geen enkel bewijs voor. Hoe denk je dat het bij piloten gaat? Die begeven zich op een snelheid waarbij een trein in het niet valt maar eten ook gewoon maaltijden tussendoor, maken een praatje en genieten van het uitzicht. De suggestie dat je vanwege de hoge snelheid en de verantwoordelijkheid over passagiers 100 % van de tijd intensief met de baan bezig dient te zijn is onzin, er zijn tal van momenten van relatieve rust waarbij je even iets anders kunt doen. Dat lijkt mij zelfs wenselijk want dat verhoogt de concentratie op de momenten waarop dat wel nodig is.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:48 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Niet alleen dat, je hebt de verantwoording over honderden mensen. Het gaat niet om wat jij leuk vindt om te doen, maar om die mensen veilig van A naar B te brengen.
Als je je op hoge snelheid begeeft, moet je niet andere dingen gaan doen, punt.
Een koe daar merkt een trein van honderden tonnen echt helemaal niks van, afgezien van schade aan de carrosserie. Maar je doet het hier weer, jij meent te weten hoe de job van een machinist er in de dagelijkse praktijk uit ziet en velt daar als een volleerd Telegraaflezer even snel een oordeel over.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:34 schreef Alentejana het volgende:
Je hebt de levens van honderden mensen in je handen (per keer), je raast met 200 km per uur over een spoor waar ook gewoon een koe op kan komen om maar wat te noemen en waar dus ook bochten in zitten, en dan ga je rustig foto´s nemen en op Facebook zetten. Allemaal heel normaal.
Volgens mij is de trein al aan het ontsporen bij seconde 3 of 4...quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:34 schreef YazooW het volgende:
[..]
Vlak voordat de trein ontspoort zie je iets bewegen bij die betonnen wand. Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?
Ik heb het over de Nederlandse intercity in een HSL is dat wellicht weer anders geregeld.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:30 schreef Alentejana het volgende:
[..]
En weet je wel hoeveel afstand je aflegt in 1 minuut over de 200 km per uur gaat? Zelfs met 80 km per uur is een minuut al een hele afstand hoor!
Een paar seconden ergens anders mee bezig zijn kan al fataal zijn...
Ja, voor de bocht idd...quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Volgens mij is de trein al aan het ontsporen bij seconde 3 of 4...
Update hierover: De vrouw was inderdaad gevonden, maar al direct na het ongeluk gisteren. Dus er is sowieso één slachtoffer die niet in de trein zat. De hond kwam overigens wél uit de trein.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:57 schreef Strani het volgende:
Op TVE nu toch nog een melding dat er wellicht nog een dode vrouw met (tevens dode) hond zijn gevonden in het parkje net naast die bocht. Die zou dan dus geraakt zijn door een onderdeel van de trein, neem ik aan.
Ik zeg er wel bij dat het vooralsnog vrij vaag klinkt.
Ze zeggen er ook bij dat er eigenlijk een feest(je) gepland stond in dat park maar omdat het licht regende waren er op dat moment weinig mensen.
dat lijkt me een vreemde conclusie... maar is het een recht stuk of een doordraaiende bocht?quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, voor de bocht idd...
Dus misschien was hij ook gaan ontsporen met 80km/u.
Voordat hij de bocht ingaat, ongeveer bij/in 0:04 zie je de eerste wagon (wrs, dus de wagon na de loc) al omhoog komen, volgens mij.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:01 schreef Re het volgende:
[..]
dat lijkt me een vreemde conclusie... maar is het een recht stuk of een doordraaiende bocht?
http://maps.google.com/ma(...)27778&hl=en&t=m&z=13quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:04 schreef Re het volgende:
komt hij vanaf een recht stuk was meer de vraag, lijkt me al dat de bocht veel eerder begint... iemand een luchtfoto?
Volgens mij wel, zie hier een filmpje dat ergens staat, hij komt uit een tunnel en gaat dan recht vooruit naar die bocht toe.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:04 schreef Re het volgende:
komt hij vanaf een recht stuk was meer de vraag, lijkt me al dat de bocht veel eerder begint... iemand een luchtfoto?
Nee, ik zie geen flinke doordraai.Het is te begrijpen dat-ie zo'n draai (bijna een haakse bocht en daarna nog één) met 80km/u moet doen ook. Dus snelheid is wel wrs de grootste boosdoener hier.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:13 schreef Re het volgende:
flinke doordraai bocht dus (begint al voor de autostrada die je op de achtergrond ziet?)
Toch gek dat-ie die snelheid nog had, komen even later (en 190 km/u is 52 m/s) drie bijna haakse bochten...quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:26 schreef CafeRoker het volgende:
Als je het zo ziet is het best een wonder dat hij het met deze snelheid in ieder geval nog bijna kon halen zonder uit de bocht te vliegen.
Ik lees geen Telegraaf en het kan me niet schelen of die koe aan stukken gaat en hoe de baan van de machinist er uit ziet. Als je de verantwoording hebt over mensen is het niet logish dat je gaat zitten opscheppen over hoe hard je wel niet kan etc.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Een koe daar merkt een trein van honderden tonnen echt helemaal niks van, afgezien van schade aan de carrosserie. Maar je doet het hier weer, jij meent te weten hoe de job van een machinist er in de dagelijkse praktijk uit ziet en velt daar als een volleerd Telegraaflezer even snel een oordeel over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |