abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129339642
quote:
3s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:01 schreef Re het volgende:

[..]

dat lijkt me een vreemde conclusie... maar is het een recht stuk of een doordraaiende bocht?
Voordat hij de bocht ingaat, ongeveer bij/in 0:04 zie je de eerste wagon (wrs, dus de wagon na de loc) al omhoog komen, volgens mij.
I´m back.
  donderdag 25 juli 2013 @ 19:04:56 #202
262 Re
Kiss & Swallow
pi_129339707
komt hij vanaf een recht stuk was meer de vraag, lijkt me al dat de bocht veel eerder begint... iemand een luchtfoto?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 25 juli 2013 @ 19:08:47 #203
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_129339834
quote:
3s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:04 schreef Re het volgende:
komt hij vanaf een recht stuk was meer de vraag, lijkt me al dat de bocht veel eerder begint... iemand een luchtfoto?
http://maps.google.com/ma(...)27778&hl=en&t=m&z=13
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 25 juli 2013 @ 19:13:14 #204
262 Re
Kiss & Swallow
pi_129339975
flinke doordraai bocht dus (begint al voor de autostrada die je op de achtergrond ziet?)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_129340083
quote:
3s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:04 schreef Re het volgende:
komt hij vanaf een recht stuk was meer de vraag, lijkt me al dat de bocht veel eerder begint... iemand een luchtfoto?
Volgens mij wel, zie hier een filmpje dat ergens staat, hij komt uit een tunnel en gaat dan recht vooruit naar die bocht toe.
I´m back.
pi_129340149
quote:
3s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:13 schreef Re het volgende:
flinke doordraai bocht dus (begint al voor de autostrada die je op de achtergrond ziet?)
Nee, ik zie geen flinke doordraai.Het is te begrijpen dat-ie zo'n draai (bijna een haakse bocht en daarna nog één) met 80km/u moet doen ook. Dus snelheid is wel wrs de grootste boosdoener hier.

Overigens zie ik dat er op die plaats ongeveer ook een wissel moet zijn, ook andere treinen maken daar gebruik van hetzelfde spoor, zoals iemand al aangaf in dit topic.
Als dat wissel niet goed staat kun je dan ontsporen?

[ Bericht 9% gewijzigd door Ryan3 op 25-07-2013 19:30:00 ]
I´m back.
pi_129340309
Afgelopen oktober heb ik nog met de AVE van Zaragoza naar Madrid gereisd en die wist op de rechte stukken snelheden van 300 km/u te halen. Als ik de foto van de snelheidsmeter zie, die in dit topic gepost is, lijkt me dit een langzamer type AVE.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_129340363
Als je het zo ziet is het best een wonder dat hij het met deze snelheid in ieder geval nog bijna kon halen zonder uit de bocht te vliegen.
pi_129340526
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:26 schreef CafeRoker het volgende:
Als je het zo ziet is het best een wonder dat hij het met deze snelheid in ieder geval nog bijna kon halen zonder uit de bocht te vliegen.
Toch gek dat-ie die snelheid nog had, komen even later (en 190 km/u is 52 m/s) drie bijna haakse bochten...
I´m back.
pi_129340646
quote:
11s.gif Op donderdag 25 juli 2013 18:15 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Een koe daar merkt een trein van honderden tonnen echt helemaal niks van, afgezien van schade aan de carrosserie. Maar je doet het hier weer, jij meent te weten hoe de job van een machinist er in de dagelijkse praktijk uit ziet en velt daar als een volleerd Telegraaflezer even snel een oordeel over.
Ik lees geen Telegraaf en het kan me niet schelen of die koe aan stukken gaat en hoe de baan van de machinist er uit ziet. Als je de verantwoording hebt over mensen is het niet logish dat je gaat zitten opscheppen over hoe hard je wel niet kan etc.

Maar goed, ze moeten de rest van hun leven met dit ongeluk en de gevolgen leven.

Verder, ik ben nooit zo snel van oordelen, maar ik ben ook maar een mens met emoties en heb toevallig ook nog een enorme hekel aan mensen die te hard gaan leuk vinden. Dat kwam even samen. ;)
pi_129340661
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als dat wissel niet goed staat kun je dan ontsporen?
Met die snelheid makkelijk.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_129340804
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:37 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Met die snelheid makkelijk.
Als dat zo is, kan dat eventueel een bijdragende factor zijn.
Je ziet nl dat er voor de bocht al wat mis gaat nl.
Neemt niet weg dat het wel heel onverantwoordelijk is om met 190 km/u (als dit waar is) die bocht in te denderen.
De machinst kent het traject, weet dan dat er meerdere van zulke bochten aan komen. Voor Santiogo zijn het allemaal erg stompe bochten, bij Santiogo niet en komt er nog ander verkeer op hetzelfde traject, dus wissel.
I´m back.
  Redactie Frontpage donderdag 25 juli 2013 @ 19:44:24 #213
145738 superworm
is erbij
pi_129340872
Kunnen we a.d.h.v. het filmpje en Google Maps niet ruwweg de snelheid berekenen? 50 meter per seconde bij 190 kilometer per uur.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage donderdag 25 juli 2013 @ 19:47:55 #214
145738 superworm
is erbij
pi_129340993
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:44 schreef superworm het volgende:
Kunnen we a.d.h.v. het filmpje en Google Maps niet ruwweg de snelheid berekenen? 50 meter per seconde bij 190 kilometer per uur.
Van het viaduct tot de brug waar de voorkant tegen crasht is ongeveer 250 meter. Het duurt ook ongeveer vijf seconden voor de trein het heeft afgelegd. 180-190 km/u is dus een vrij juiste inschatting.

Mijn theorie: het traject is de laatste paar kilometer vrijwel helemaal recht en heeft werkelijk tíentallen tunnels waarvan één slechts honderd meter van de rampplek eindigt. De man zal zich vergist hebben nabij welke tunnel hij normaal gesproken moet afremmen.

[ Bericht 7% gewijzigd door superworm op 25-07-2013 19:53:13 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_129341094
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2013 18:07 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Het is populistisch gehuil van je. Er is op zich niks mis met internetten op het werk en het plaatsen van een foto van je werk op Facebook (wat nog niet eens internetgebruik tijdens het werk impliceert). Jij suggereert dat de machinist daardoor niet oplettend zou zijn geweest, maar daar heb je geen enkel bewijs voor.
Ik suggereer niets ivm dit ongeluk, want ik heb geen idee waarom hij te hard reed.Ik heb het puur en alleen over het feit dat internetten in dit soort werk gewoon niet hoort en op het moment dat hij foto´s neemt van zijn snelheidsmeter en minuten lang in gesprek is via posts daarover op Facebook (en iets roept over remmen, wat ik niet gequote heb dus hij was wel degelijk aan het werk, ik ga ook op het gesprek af, niet de foto), is hij met iets anders bezig dan zijn werk. Dát vind ik niet kunnen.
Als wij daarin van mening verschillen is dat prima, heeft verder ook niks met het ongeluk te maken.
Piloten, breek me de bek niet open.
Veel ervaring en vertrouwen op de systemen zijn vaak medeverantwoordelijk voor redelijk onverantwoordelijk gedrag. Dat het bijna altijd goed gaat, maakt het gedrag niet okay.
Maar nogmaals, we moegn best van mening verschillen, en het is niet relevant.
pi_129341188
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:47 schreef superworm het volgende:

[..]

Van het viaduct tot de brug waar de voorkant tegen crasht is ongeveer 250 meter. Het duurt ook ongeveer vijf seconden voor de trein het heeft afgelegd. 180-190 km/u is dus een vrij juiste inschatting.

Mijn theorie: het traject is de laatste paar kilometer vrijwel helemaal recht en heeft werkelijk tíentallen tunnels waarvan één slechts honderd meter van de rampplek eindigt. De man zal zich vergist hebben nabij welke tunnel hij normaal gesproken moet afremmen.
Dat staat toch wel aangegeven? Met seinen? Er komt ook een wissel aan nl.
I´m back.
  Redactie Frontpage donderdag 25 juli 2013 @ 19:55:23 #217
145738 superworm
is erbij
pi_129341242
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat staat toch wel aangegeven? Met seinen? Er komt ook een wissel aan nl.
Neem aan van wel, maar punt is dat je bij een open landschap als in NL simpel van kilometers afstand een bocht aan kunt zien komen. Hier is er een erg scherpe bocht aangebracht meteen na een tunnel. Ik speculeer verder ook maar :P
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_129341260
Hij reed ook al een jaar op dat traject. Dan ken je de omgeving toch ook wel ?
  Redactie Frontpage donderdag 25 juli 2013 @ 19:56:21 #219
145738 superworm
is erbij
pi_129341284
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:55 schreef Alentejana het volgende:
Hij reed ook al een jaar op dat traject. Dan ken je de omgeving toch ook wel ?
Ook weer zo. Toch ingedut? Bezig met plaatjes posten op Facebook? We zullen het binnenkort wel horen...
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_129341355
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:55 schreef superworm het volgende:

[..]

Neem aan van wel, maar punt is dat je bij een open landschap als in NL simpel van kilometers afstand een bocht aan kunt zien komen. Hier is er een erg scherpe bocht aangebracht meteen na een tunnel. Ik speculeer verder ook maar :P
Volgens mij was het (adhv dat filmpje hier) ook wel wat verder dan vlak na die tunnel hoor... Nu draaide dat filmpje heel langzaam op 480p, maar toch...
Anyway ik neem toch wel aan dat die machinisten een route gewoon 1 op 1 kennen...
Blijf het nu ik die plattegrond gezien heb, heel vreemd vinden dat-ie daar nog zo hard reed, er komen maar liefst 3 bijna haakse bochten aan... deze kun je nog met 80km doen de andere 2 met minder nog denk ik...
I´m back.
pi_129341462
Het is zelfs gefilmd, cool!
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  donderdag 25 juli 2013 @ 20:09:48 #222
405257 Fred0w
Life is Music
pi_129341762
Echt ongelofelijk; de machinist zat al jaren in het vak en wist dus dat dit een gevaarlijke bocht was.
Het ging mis precies op het punt van het landelijke naar het lokale noodsysteem.
Zo triest dit, ben benieuwd wat de machinist te zeggen heeft.
pi_129341817
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:56 schreef superworm het volgende:

[..]

Ook weer zo. Toch ingedut? Bezig met plaatjes posten op Facebook? We zullen het binnenkort wel horen...
Of kijken of-tie het houdt met deze snelheid, ook vanwege de opgelopen vertraging? Anders baas boos?
Daarna versneld afremmen voor de tweede haakse bocht en op tijd Santiago-cs binnenlopen?
I´m back.
pi_129341839
Maar er moet toch een systeem te bedenken zijn waarbij een trein automatisch afremt tot 120 km per uur ofzo voor zo'n bocht?
pi_129341841
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 20:09 schreef Fred0w het volgende:
Echt ongelofelijk; de machinist zat al jaren in het vak en wist dus dat dit een gevaarlijke bocht was.
Het ging mis precies op het punt van het landelijke naar het lokale noodsysteem.
Zo triest dit, ben benieuwd wat de machinist te zeggen heeft.
Ja, voor de echte bocht idd, wrs op de wissel...
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')