Voordat hij de bocht ingaat, ongeveer bij/in 0:04 zie je de eerste wagon (wrs, dus de wagon na de loc) al omhoog komen, volgens mij.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:01 schreef Re het volgende:
[..]
dat lijkt me een vreemde conclusie... maar is het een recht stuk of een doordraaiende bocht?
http://maps.google.com/ma(...)27778&hl=en&t=m&z=13quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:04 schreef Re het volgende:
komt hij vanaf een recht stuk was meer de vraag, lijkt me al dat de bocht veel eerder begint... iemand een luchtfoto?
Volgens mij wel, zie hier een filmpje dat ergens staat, hij komt uit een tunnel en gaat dan recht vooruit naar die bocht toe.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:04 schreef Re het volgende:
komt hij vanaf een recht stuk was meer de vraag, lijkt me al dat de bocht veel eerder begint... iemand een luchtfoto?
Nee, ik zie geen flinke doordraai.Het is te begrijpen dat-ie zo'n draai (bijna een haakse bocht en daarna nog één) met 80km/u moet doen ook. Dus snelheid is wel wrs de grootste boosdoener hier.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:13 schreef Re het volgende:
flinke doordraai bocht dus (begint al voor de autostrada die je op de achtergrond ziet?)
Toch gek dat-ie die snelheid nog had, komen even later (en 190 km/u is 52 m/s) drie bijna haakse bochten...quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:26 schreef CafeRoker het volgende:
Als je het zo ziet is het best een wonder dat hij het met deze snelheid in ieder geval nog bijna kon halen zonder uit de bocht te vliegen.
Ik lees geen Telegraaf en het kan me niet schelen of die koe aan stukken gaat en hoe de baan van de machinist er uit ziet. Als je de verantwoording hebt over mensen is het niet logish dat je gaat zitten opscheppen over hoe hard je wel niet kan etc.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Een koe daar merkt een trein van honderden tonnen echt helemaal niks van, afgezien van schade aan de carrosserie. Maar je doet het hier weer, jij meent te weten hoe de job van een machinist er in de dagelijkse praktijk uit ziet en velt daar als een volleerd Telegraaflezer even snel een oordeel over.
Met die snelheid makkelijk.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als dat wissel niet goed staat kun je dan ontsporen?
Als dat zo is, kan dat eventueel een bijdragende factor zijn.quote:
Van het viaduct tot de brug waar de voorkant tegen crasht is ongeveer 250 meter. Het duurt ook ongeveer vijf seconden voor de trein het heeft afgelegd. 180-190 km/u is dus een vrij juiste inschatting.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:44 schreef superworm het volgende:
Kunnen we a.d.h.v. het filmpje en Google Maps niet ruwweg de snelheid berekenen? 50 meter per seconde bij 190 kilometer per uur.
Ik suggereer niets ivm dit ongeluk, want ik heb geen idee waarom hij te hard reed.Ik heb het puur en alleen over het feit dat internetten in dit soort werk gewoon niet hoort en op het moment dat hij foto´s neemt van zijn snelheidsmeter en minuten lang in gesprek is via posts daarover op Facebook (en iets roept over remmen, wat ik niet gequote heb dus hij was wel degelijk aan het werk, ik ga ook op het gesprek af, niet de foto), is hij met iets anders bezig dan zijn werk. Dát vind ik niet kunnen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:07 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het is populistisch gehuil van je. Er is op zich niks mis met internetten op het werk en het plaatsen van een foto van je werk op Facebook (wat nog niet eens internetgebruik tijdens het werk impliceert). Jij suggereert dat de machinist daardoor niet oplettend zou zijn geweest, maar daar heb je geen enkel bewijs voor.
Dat staat toch wel aangegeven? Met seinen? Er komt ook een wissel aan nl.quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:47 schreef superworm het volgende:
[..]
Van het viaduct tot de brug waar de voorkant tegen crasht is ongeveer 250 meter. Het duurt ook ongeveer vijf seconden voor de trein het heeft afgelegd. 180-190 km/u is dus een vrij juiste inschatting.
Mijn theorie: het traject is de laatste paar kilometer vrijwel helemaal recht en heeft werkelijk tíentallen tunnels waarvan één slechts honderd meter van de rampplek eindigt. De man zal zich vergist hebben nabij welke tunnel hij normaal gesproken moet afremmen.
Neem aan van wel, maar punt is dat je bij een open landschap als in NL simpel van kilometers afstand een bocht aan kunt zien komen. Hier is er een erg scherpe bocht aangebracht meteen na een tunnel. Ik speculeer verder ook maarquote:Op donderdag 25 juli 2013 19:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat staat toch wel aangegeven? Met seinen? Er komt ook een wissel aan nl.
Ook weer zo. Toch ingedut? Bezig met plaatjes posten op Facebook? We zullen het binnenkort wel horen...quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:55 schreef Alentejana het volgende:
Hij reed ook al een jaar op dat traject. Dan ken je de omgeving toch ook wel ?
Volgens mij was het (adhv dat filmpje hier) ook wel wat verder dan vlak na die tunnel hoor... Nu draaide dat filmpje heel langzaam op 480p, maar toch...quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:55 schreef superworm het volgende:
[..]
Neem aan van wel, maar punt is dat je bij een open landschap als in NL simpel van kilometers afstand een bocht aan kunt zien komen. Hier is er een erg scherpe bocht aangebracht meteen na een tunnel. Ik speculeer verder ook maar
Of kijken of-tie het houdt met deze snelheid, ook vanwege de opgelopen vertraging? Anders baas boos?quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:56 schreef superworm het volgende:
[..]
Ook weer zo. Toch ingedut? Bezig met plaatjes posten op Facebook? We zullen het binnenkort wel horen...
Ja, voor de echte bocht idd, wrs op de wissel...quote:Op donderdag 25 juli 2013 20:09 schreef Fred0w het volgende:
Echt ongelofelijk; de machinist zat al jaren in het vak en wist dus dat dit een gevaarlijke bocht was.
Het ging mis precies op het punt van het landelijke naar het lokale noodsysteem.
Zo triest dit, ben benieuwd wat de machinist te zeggen heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |