Als jij binnen een gebied rijdt waar een snelheidslimiet is, heb je als WEGGEBRUIKER je daar aaan te houden.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als jij niet zo zou volharden in het jouw gelijk willen halen, wat afstand zou nemen en rustig alles terug zou lezen dan zou jij de fout van jouw redenatie inzien.
Ja, ook fietsers zijn weggebruikers. Ja, ook voor fietsers gelden gebodsborden en verbodsborden. Nee, voor fietsers geldt momenteel geen snelheidslimiet in Nederland om de doodeenvoudige reden dat er voor fietspaden nooit snelheidslimietborden worden gebruikt.
Goed punt, ik hoor graag van je wat de definitie is van een rijbaan. Ook zal ik je even een voorgaande post quoten:quote:De borden die langs de rijbaan staan gelden voor de rijbaan, niet voor het fietspad waarvoor andere regels gelden. Een fietspad is geen rijbaan, dus gelden de borden ofwel voor het fietspad ofwel voor de rijbaan maar niet voor beiden tenzij er twee dezelfde borden worden gebruikt: een voor de rijbaan en een voor het fietspad.
Veel duidelijker kan niet he.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Het RVV spreekt van gemotoriseerde voertuigen een fiets is geen gemotoriseerd voertuig hè. Tenzij er een bord aanwezig is waar de maximumsnelheid wordt aangegeven.
Volgens mij wordt er altijd met een bord aangegeven als je een 30 of 60 km zone binnen gaat.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:29 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Als er bord staat staat er een bord ja
Feit blijft dat er geen bord staat, dus geen bord staat, dus geen bord geld dus geen regel geld
logica is logisch
Waar staat zo'n bord zoal?quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:31 schreef betyar het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er altijd met een bord aangegeven als je een 30 of 60 km zone binnen gaat.
Het antwoord isquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:25 schreef betyar het volgende:
[..]
Graag, het antwoord heb ik immers al gegeven.
Wel RVV artikel 62.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:34 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Het antwoord is
Nee, het bord is niet geldig voor andere voertuigen dan van toepassing.
ook als ze niet van toepassing zijn op die groep voertuigen?quote:
Wees gerust ik heb de instructeursopleiding gevolgd.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ook als ze niet van toepassing zijn op die groep voertuigen?
ik snap dat het voor een leek enorm moeilijk is de kern uit zon tekst te halen, maar er zijn cursusen voor die je dat leren, heb je daar interesse in?
Nee, het bord is volgens het RVV voor elke weggebruiker.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:34 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Het antwoord is
Nee, het bord is niet geldig voor andere voertuigen dan van toepassing.
Oh je bent wegmisbruikersjurist, succes ermeequote:Op woensdag 17 juli 2013 21:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Wees gerust ik heb de instructeursopleiding gevolgd.
moet een motor een inhaalverbod voor vrachtwagens naleven?quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, het bord is volgens het RVV voor elke weggebruiker.
Ik hanteer enkel het WVW en het RVV.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:40 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Oh je bent wegmisbruikersjurist, succes ermee
Is een bord voor vrachtwagens bedoeld voor andere weggebruikers? Ga je rijbewijs eens halen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:41 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
moet een motor een inhaalverbod voor vrachtwagens naleven?
Immers beide zijn weggebruikers, bestuurders EN motorvoertuigen EN er staat een bord
OHNOES WAT NU MENIER DE INSTUUKTOER
Ik heb nog de site gegeven van het RVV, lees die eerst eens goed door.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:45 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee, dat denk je, jammer genoeg, want jij zou hem echt moeten weten
Is een bord op de rijbaan bedoeld voor andere weggebruikers dan die op die rijbaan?quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Is een bord voor vrachtwagens bedoeld voor andere weggebruikers? Ga je rijbewijs eens halen.
Dat fietsers zich ook als weggebruiker zich aan de snelheid dienen te houden.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:44 schreef Wokkel het volgende:
Serieuze vraag: betyar wat probeer je nu te bewijzen?
dat er iets in de rvv staat waarvan jij denkt dat het ergens iets mee te maken heeft is voor mij niet belangrijk knulquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:46 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb nog de site gegeven van het RVV, lees die eerst eens goed door.
definitie rijbaan?quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:46 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Is een bord op de rijbaan bedoeld voor andere weggebruikers dan die op die rijbaan?
schijf je in voor een cursus rechten, je hebt het nodig voor je werk, teminste, als je dat niet genoeg uit je duim hebt gezogen, welke rijschool heb je?
Welke snelheid? Hoe moet die snelheid dan worden aangegeven volgens jou?quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:47 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat fietsers zich ook als weggebruiker zich aan de snelheid dienen te houden.
met borden zoals:quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:48 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Welke snelheid? Hoe moet die snelheid dan worden aangegeven volgens jou?
Ik zie graag een voorbeeld, maar ik kan het je wel geven hoor:quote:
Wat is je punt?quote:rijbaan: elk voor rijdende voertuigen bestemd weggedeelte met uitzondering van de fietspaden en de fiets/bromfietspaden;
In een 30km zone rijdt een fietser altijd op de rijbaan, dan geldt het bord natuurlijk ook voor hem.quote:
en 60 km zones?quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:52 schreef Wokkel het volgende:
[..]
In een 30km zone rijdt een fietser altijd op de rijbaan, dan geldt het bord natuurlijk ook voor hem.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:46 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Is een bord op de rijbaan bedoeld voor andere weggebruikers dan die op die rijbaan?
schijf je in voor een cursus rechten, je hebt het nodig voor je werk, teminste, als je dat niet genoeg uit je duim hebt gezogen, welke rijschool heb je?
quote:
quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:51 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik zie graag een voorbeeld, maar ik kan het je wel geven hoor:
Dan heb je volgens mij altijd een apart fietspad, is de max snelheid ook aangegeven bij het fietspad?quote:
Op de rijbaan of het voetpad ofzo?quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:52 schreef betyar het volgende:
[..]
In gebieden waar je maar 30 km per uur mag.
Dat ik de opleiding heb gevolg wil niet zeggen dat ik een rijschool heb. Dat verhaal heeft niks te maken met de discussie.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:46 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Is een bord op de rijbaan bedoeld voor andere weggebruikers dan die op die rijbaan?
schijf je in voor een cursus rechten, je hebt het nodig voor je werk, teminste, als je dat niet genoeg uit je duim hebt gezogen, welke rijschool heb je?
Oh je was gezakt..quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat ik de opleiding heb gevolg wil niet zeggen dat ik een rijschool heb. Dat verhaal heeft niks te maken met de discussie.
Een fietser mag niet op het voetpad. Dus dient hij gebruik te maken van de rijbaan. wat is de snelheidslimiet op de rijbaan in een 30 km zone?quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:55 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Op de rijbaan of het voetpad ofzo?
Of moet ik helpen?
Moet ik je nu helpen of niet? Kies zelf, of ik help je wel en geef je de antwoorden of ik help je niet en ik lach je uit maar ik ga niet wisselenquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Een fietser mag niet op het voetpad. Dus dient hij gebruik te maken van de rijbaan. wat is de snelheidslimiet op de rijbaan in een 30 km zone?
Zo hard als hij wil.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:06 schreef Wokkel het volgende:
betyar,
Hoe hard mag een fietser op deze weg denk je, na het bord?
[ afbeelding ]
Geef me de antwoorden, ik hunker ernaar.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:02 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Moet ik je nu helpen of niet? Kies zelf, of ik help je wel en geef je de antwoorden of ik help je niet en ik lach je uit maar ik ga niet wisselen
het maakt voor jouw punt toch niet uit waar het bord staat? iedere bestuurder moet zich er toch aan houden, of niet?
quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:06 schreef Wokkel het volgende:
betyar,
Hoe hard mag een fietser op deze weg denk je, na het bord?
[ afbeelding ]
Dat hoeft ook niet, je gaat als weggebruiker een ZONE binnen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:13 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Geen idee, ik zie geen weg of fietspad.
Geldt uitsluitend voor de weggebruiker die gebruikt maakt van de baan waar het bord naast staat.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:14 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet, je gaat als weggebruiker een ZONE binnen.
Er staan geen snelheidsbeperkende borden op het fietspad, dus niet van toepassing, klaar, the end, period.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:10 schreef betyar het volgende:
[..]
Geef me de antwoorden, ik hunker ernaar.
Waar kan ik 'zone' terugvinden in de wet?quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:14 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet, je gaat als weggebruiker een ZONE binnen.
Welk fietspad?quote:http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op woensdag 17 juli 2013 22:17 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Er staan geen snelheidsbeperkende borden op het fietspad, dus niet van toepassing, klaar, the end, period.
Dat kan je pas zeggen als je weet hoe hij op die weg / in de zone terecht is gekomen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:31 schreef betyar het volgende:
[..]
Fietser met 55 km per uur. Is hij in overtreding?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:32 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat kan je pas zeggen als je weet hoe hij op die weg terecht is gekomen.
Als hij erin is gekomen via een fietspad wat geen beperking kende, en het bord zone is niet herhaald na de aansluiting van fietspad-weg dan geldt voor de fietser geen beperking.quote:
Artikel 5.........quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:25 schreef Life2.0 het volgende:
Hoe luidt de boete voor 10 kilometer overschreiding op de fiets?
Onzin.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:33 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als hij erin is gekomen via een fietspad wat geen beperking kende, en het bord zone is niet herhaald dan geldt voor de fietser geen beperking.
Kopje van Bloemendaal.. staat overal een 30km zone bord.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:33 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als hij erin is gekomen via een fietspad wat geen beperking kende, en het bord zone is niet herhaald na de aansluiting van fietspad-weg dan geldt voor de fietser geen beperking.
quote:
quote:RTIKEL 5 WEGENVERKEERSWET
Wanneer de politie van mening is dat iemand de verkeersveiligheid in gevaar heeft gebracht of heeft gehinderd, kan zij hiervan proces-verbaal opmaken. De politie zal dit dan vaak doen op grond van artikel 5 Wegenverkeerswet. Dit artikel luidt:
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Dit artikel richt zich tot eenieder. Het verbod geldt derhalve niet alleen voor de verkeersdeelnemer maar ook voor derden. Bijvoorbeeld een boer die naast een weg hooi verbrandt met de nodige rookontwikkeling tot gevolg. De politie kan dan ter zake van artikel 5 Wegenverkeerswet proces-verbaal tegen de boer opmaken.
Bij het gevaar moet het gaan om een reële kans op een ongeval. Er is een zekere mate van concreet gevaarscheppend gedrag vereist. Het enkel maken van één verkeersfout is onvoldoende.
Bij hinder moet het gaan om een inbreuk op doorstroming van het verkeer of een kans daarop. Er is een zekere mate van concrete hinder vereist. Blijkens de wetsgeschiedenis zijn slechts evidente vormen van hinder strafbaar.
Soms is er sprake van een samenloop met andere strafbepalingen. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn bij een overschrijding van de maximumsnelheid. Deze overschrijding kan soms tevens een overtreding van artikel 5 Wegenverkeerswet opleveren. De officier van justitie moet bij zijn vervolging dan een keuze maken tussen de strafbepaling in het RVV en artikel 5 Wegenverkeerswet.
Indien voor een gedraging reeds een transactie of administratieve sanctie is opgelegd, mag deze niet meer bij de vervolging van art. 5 WVW worden betrokken. Zie Hoge Raad 23 juni 1998, NJ 1999,47. Achterliggende reden is het in artikel 68 Wetboek van Strafrecht neergelegde ne bis in idem-beginsel. Een zogenaamde primair/ subsidiaire tenlastelegging is echter wel toegestaan.
Artikel 5 Wegenverkeerswet is een overtreding. Op overtreding van artikel 5 WVW staat een maximale hechtenis van twee maanden en een geldboete van de tweede categorie (¤ 3.900,-). Daarnaast kan als bijkomende straf worden opgelegd een onvoorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid van maximaal twee jaar.
Bij recidive binnen twee jaar na een eerdere veroordeling dan wel strafbeschikking is een maximale onvoorwaardelijke rijontzegging mogelijk van vier jaar.
Vanwege het feit dat artikel 5 Wegenverkeerswet een overtreding is, vinden dagvaardingen op grond van dit artikel (alleen) plaats voor de Kantonrechter. Nadeel van zittingen bij de Kantonrechter is dat er vaak veel mensen tegelijk worden opgeroepen. De zorgvuldige behandeling van zaken ter terechtzitting wil daardoor nog weleens onder druk staan.
Gelet op het feit dat berechtingen voor artikel 5 Wegenverkeerswet zware verdenkingen van verkeersovertredingen kunnen betreffen, is het belangrijk dat er een zorgvuldige behandeling plaatsvindt. Dit geldt temeer nu er in dit soort zaken niet zelden een onvoorwaardelijke rijontzegging wordt opgelegd.
Wanneer u over artikel 5 Wegenverkeerswet meer wilt weten, kunt u contact opnemen met advocaat verkeersrecht Bert Kabel. Zijn telefoonnummer is 040- 244 5600.
jawel, wielrenners dus altijd een art 5quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:34 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Artikel 5 wordt daar niet voor gebruikt. Niet voor 10km/hr.
Als er overal zo'n bord staat én er is geen sprake van aparte fietspaden dan geldt max 30.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:35 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Kopje van Bloemendaal.. staat overal een 30km zone bord.
Als ze voor gevaar zorgen wel ja.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:36 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
jawel, wielrenners dus altijd een art 5
Die borden zie ik graag van je. Die borden namelijk in de berm.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:36 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als er overal zo'n bord staat én er is geen sprake van aparte fietspaden dan geldt max 30.
Zijn er aparte fietspaden dan moet het fietspad aparte bebording krijgen.
Waarom? De wet ( RVV en WvW) zeggen toch genoeg?quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:37 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Wijs mij 1 zaak aan waar een fietser werd bekeurd via art 5 voor 10km/hr overschrijding.
Omdat art 5 daarvoor niet gebruikt wordt, door geen enkele agent.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Waarom? De wet ( RVV en WvW) zeggen toch genoeg?
Huh wat?quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:37 schreef betyar het volgende:
[..]
Die borden zie ik graag van je. Die borden namelijk in de berm.
Voor jou wel, dat zegt meer dan 4 topicsquote:Op woensdag 17 juli 2013 22:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Waarom? De wet ( RVV en WvW) zeggen toch genoeg?
quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik zou graag 30 km zones zien met een aparte fietsstrook.
quote:
hoe hard mag de fietser?quote:Fietsers rijden op de rijbaan of op een gemarkeerde strook die deel uitmaakt van de rijbaan.
Dit kan nog beperkt worden door verbodsborden, verkeerstekens of aanwijzingen.quote:De bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is.
Yep, de automobilist verricht een bijzondere verrichting.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:52 schreef YokiKater het volgende:
Dat lijkt mij niet, en als je dan met 60km per uur op zo'n auto klapt die van een oprit komt is het zeker de schuld van de automobilist?
Nee, in vrijwel geen enkel geval juistquote:Op woensdag 17 juli 2013 22:56 schreef betyar het volgende:
Daarnaast biedt artikel 5 uitkomst. Ten alle tijde.
Wel.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:57 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee, in vrijwel geen enkel geval juist
suggestiestrook = rijbaanquote:
Dan LIJKT het mij dat jij de wet er niet bij hebt gepakt?quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:52 schreef YokiKater het volgende:
Dat lijkt mij niet, en als je dan met 60km per uur op zo'n auto klapt die van een oprit komt is het zeker de schuld van de automobilist?
Graag het bordje fietspad.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:58 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
suggestiestrook = rijbaan
op de foto is een fietspad zichtbaar, derhalve ongelimiteerd
knowledge boy, get it.
Yep.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:00 schreef Life2.0 het volgende:
En ook een bron dat voetballen op de weg een art5 geeft, dat beweerde jij? toch
Ik heb liever dat jij het RVV leest.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:01 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik beweer niet dat het een verplicht fietspad is
lees de wet nou man, dit is gewoon zielig
Officieel wel ja, maar je bent toch niet verstandig bezig als je als een gek langs die opritten gaat fietsen? Dat was een beetje mijn punt.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:57 schreef betyar het volgende:
[..]
Yep, de automobilist verricht een bijzondere verrichting.
Waarom? Het artikel zegt genoeg.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:02 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Bron van wat?
Pak even een rechtsspraak.nl linkje knullie
Als men een claim oa jij maakt op basis van de wet, dan weerleg ik die middels de wetquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:02 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Officieel wel ja, maar je bent toch niet verstandig bezig als je als een gek langs die opritten gaat fietsen? Dat was een beetje mijn punt.
Tja, je hebt een punt, maar als je een bijzondere verrichting uitvoert ben je gewoon fout.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:02 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Officieel wel ja, maar je bent toch niet verstandig bezig als je als een gek langs die opritten gaat fietsen? Dat was een beetje mijn punt.
Dat lieg je.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Alles, net zoveel als die voetballers op straat of de boer die zorgt voor rookoverlast.
Leer eerst artikel 5 eens te begrijpen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:07 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat lieg je.
Art 5 zegt niets over fietsers.
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Leer eerst artikel 5 eens te begrijpen.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:13 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Het is [b]een ieder[/b] verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Ik zie nergens fietser, rook of voetbal staan, jankerige leugenaar
zelfs na een art 5 mag ik gewoon 50+ rijden op mijn racefiets, zonder belquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:11 schreef Terrorizer het volgende:
Life 2.0 kan beter niet deelnemen aan het verkeer. Die begrijpt er echt geen reet van.
Wat zegt het artikel over fietsers, rook of voetbal?quote:
OMGquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:13 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Ik zie nergens fietser, rook of voetbal staan, jankerige leugenaar
Wat versta jij niet over "een ieder"?quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:14 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Wat zegt het artikel over fietsers, rook of voetbal?
Nou? Oh ga je een nieuwe leugen verzinnen?
enig dierquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Wat versta jij niet over "een ieder"?
zeker weten? heb je dna laten testen?quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:15 schreef YokiKater het volgende:
[..]
En dan ben ik zelf nog fietser ook..
Om nou voor eens en altijd dat gezwam van je te stoppen:quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:47 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat fietsers zich ook als weggebruiker zich aan de snelheid dienen te houden.
Fotoboek van Userquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:17 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
zeker weten? heb je dna laten testen?
das geen wielrenner dus speciale regels, ken jij de wet niet ofzeauquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:18 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Om nou voor eens en altijd dat gezwam van je te stoppen:
Vanaf 3:50 minuut --> Voor de fietser geldt geen maximum snelheid...
Waar denk je dat dat screenshot van die 30km zone op het Kopje van Bloemendaal vandaan komt?quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:20 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
oh, nee het is de bedoeling dat je er op gaat zitten ...
Wat versta jij niet onder artikel 5?quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:18 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Om nou voor eens en altijd dat gezwam van je te stoppen:
Vanaf 3:50 minuut --> Voor de fietser geldt geen maximum snelheid...
quote:Snelheidsbeperkingen, aangegeven door borden, gelden voor bestuurders. Dus inderdaad ook voor ligfietsers!
Een snelheidsbeperking aangegeven door een bord is geldig over het erop volgende wegvak, dus tot de volgende zijstraat. Volgt er daarna géén herhaling van de beperking, geldt de snelheidsbeperking van de algemene regel: 50 binnen de bebouwde kom en 80 daarbuiten. Maar: deze beperking geldt weer alleen voor motorvoertuigen! Met je ligfiets mag je hier dus weer gewoon zo hard als verantwoordelijk is.
Op de snelheidsbeperkingen door borden is in ieder geval 1 uitzondering: de zone, zoals de "zone 30". Dit is ook weer een snelheidsbeperking die voor alle bestuurders geldt, dus ook voor ligfietsen, maar nu over de hele zone en niet over slechts één wegvak, ongeacht zijstraten en herhalingsborden.
*weer 4 topics later*quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:25 schreef spekbek het volgende:
Alleen eerste pagina gelezen, te lui. Maar op een fietspad geld wel degelijk een snelheidlimiet. Een snorfietser mag op het fietspad en op het bromfietspad 25km/u binnen en buiten de bebouwde kom. Een bromfiets mag 30 binnen de bebouwde kom ophet bromfietspad, niset op het fietspad. Hier mogen immers geen brommerts komen. buiten de bebouwde kom is dit overal 40 op het bromfietspad. Ook als er nergens een bord staat. Als je bijvoorbeeld op een brommer met geel kenteken op een bromfietspad rijd naast een weg waar je 50 mag mag je binnen de bebouwde kom 30 en er buiten 40.
Of dit ook voor fietsen geld weet ik niet,
Opnieuw:quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:28 schreef betyar het volgende:
Mensen vvergeten nog weleens het woordje zone denk ik. Zo ook het voorbeeld dat Wokkel gaf daar staat gewoon zone bij.
Een ieder die de verkeersveiligheid in gevaar brengt.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:26 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
wat versta JIJ er nou onder, dat is pas een magisch concept
Ik bedoelde gewoon helemaal niet rijden. Lijkt me beste voor iedereen, ook voor jezelf.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:14 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
zelfs na een art 5 mag ik gewoon 50+ rijden op mijn racefiets, zonder bel
Ik heb het niet over artikel 5. Jij beweert hier met je gezwam dat fietsers zich aan de maximum snelheid dienen te houden. Wettelijk gezien is er geen maximumsnelheid voor fietsers, zoals de agent in het betreffende filmpje van blik op de weg ook al zegt.quote:
Snelheidsbeperkingen gelden voor bestuurders.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:29 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Opnieuw:
waar staat zone in het sr/wvw/rvv? anywheeere?
En je bron voor de gestelde art5's?
Maar ik mag het wel, dus vreet jezelf maar helemaal op, want ik ga straks weerquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:32 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Ik bedoelde gewoon helemaal niet rijden. Lijkt me beste voor iedereen, ook voor jezelf.
Even van ligfiets.net geplukt wederom:quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:32 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik heb het niet over artikel 5. Jij beweert hier met je gezwam dat fietsers zich aan de maximum snelheid dienen te houden. Wettelijk gezien is er geen maximumsnelheid voor fietsers, zoals de agent in het betreffende filmpje van blik op de weg ook al zegt.
Snap je het nu?quote:Snelheidsbeperkingen, aangegeven door borden, gelden voor bestuurders. Dus inderdaad ook voor ligfietsers!
Een snelheidsbeperking aangegeven door een bord is geldig over het erop volgende wegvak, dus tot de volgende zijstraat. Volgt er daarna géén herhaling van de beperking, geldt de snelheidsbeperking van de algemene regel: 50 binnen de bebouwde kom en 80 daarbuiten. Maar: deze beperking geldt weer alleen voor motorvoertuigen! Met je ligfiets mag je hier dus weer gewoon zo hard als verantwoordelijk is.
Op de snelheidsbeperkingen door borden is in ieder geval 1 uitzondering: de zone, zoals de "zone 30". Dit is ook weer een snelheidsbeperking die voor alle bestuurders geldt, dus ook voor ligfietsen, maar nu over de hele zone en niet over slechts één wegvak, ongeacht zijstraten en herhalingsborden.
heb je ook meer zinnetjes ingeprogrammeerd staan of alleen die twee?quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Snelheidsbeperkingen gelden voor bestuurders.
Wat zou ik niet snappenquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Even van ligfiets.net geplukt wederom:
[..]
Snap je het nu?
Mogen is nog niet kunnen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:33 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Maar ik mag het wel, dus vreet jezelf maar helemaal op, want ik ga straks weer
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_10-07-2013quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:35 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
heb je ook meer zinnetjes ingeprogrammeerd staan of alleen die twee?
je kan geen enkele bron leveren voor welke fantasie dan ook
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_10-07-2013quote:weggebruikers: voetgangers, fietsers, bromfietsers, bestuurders van een gehandicaptenvoertuig, van een motorvoertuig of van een tram, ruiters, geleiders van rij- of trekdieren of vee en bestuurders van een bespannen of onbespannen wagen;
quote:Artikel 62
Weggebruikers zijn verplicht gevolg te geven aan de verkeerstekens die een gebod of verbod inhouden.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:38 schreef Life2.0 het volgende:
art 5 voor 30+ fietsen graag![]()
![]()
art 5 voor rookontwikkeling door bbq![]()
![]()
art 5 voor voetballen op straat![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:39 schreef betyar het volgende:
[..]
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_10-07-2013
[..]
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_10-07-2013
[..]
Kunnen is nog niet handelen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:38 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Precies, jij mag mij inhalen
Maarja... as if
Zozo, betrouwbare bron hoor, ligfiets.netquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Even van ligfiets.net geplukt wederom:
[..]
Snap je het nu?
quote:
http://www.wetboek-online(...)994/artikel%205.htmlquote:Artikel 5
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Lees even de posts waar ik het RVV erbij haal.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:41 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Zozo, betrouwbare bron hoor, ligfiets.net![]()
Stuk betrouwbaarder dan een agent die bevestigd dat er geen maximum snelheid bestaat voor fietsers....
Ik pak ze wel even voor je:quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:41 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Zozo, betrouwbare bron hoor, ligfiets.net![]()
Stuk betrouwbaarder dan een agent die bevestigd dat er geen maximum snelheid bestaat voor fietsers....
nu duidelijk?quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:39 schreef betyar het volgende:
[..]
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_10-07-2013
[..]
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_10-07-2013
[..]
Het is allang duidelijk dat je onzin praat hier.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:43 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik pak ze wel even voor je:
[..]
nu duidelijk?
Bij jou zien we het in ieder geval niet.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:41 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
gewoon doen, kijk hoe lang je het durft
Lees het RVV, is gewoon vastgelegd.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:46 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het is allang duidelijk dat je onzin praat hier.
Je kan het hele RVV hier posten, een maximum snelheid voor fietsers is simpelweg niet vastgelegd.
Klik het filmpje aan, ga naar 3:50, zet je oren open en luister wat die agent bevestigd.
Hier heb ik een agent voor je die het wel even bevestigd.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:41 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Zozo, betrouwbare bron hoor, ligfiets.net![]()
Stuk betrouwbaarder dan een agent die bevestigd dat er geen maximum snelheid bestaat voor fietsers....
Antwoord docent politie-opleiding:quote:Bord A1 betekent maximumsnelheid.
Een evt categorale maxima, om een maximale snelheid voor een bepaalde categorie bestuurders wordt aangegeven middels een onderbord.
Oftewel; Nergens is bepaalde dat het niet zou gelden voor fietsers, of uitsluitend voor bestuurders van motorrijtuigen of voertuigen oid.
A1 geldt dus ook gewoon voor fietsers.
quote:Het een is het (niet) opvolgen van de gedragsregel van art. 22 RVV en het andere is het in strijd handelen met art. 62 juncto bord A1 RVV. En aangezien art. 62 voor 'weggebruikers' geldt...
Ik hoop dat de rijscholen waar bepaalde mensen hier hun rijbewijs hebben behaald failliet zijn.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:50 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Hier heb ik een agent voor je die het wel even bevestigd.
Vraag: http://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=12638
Antwoord agent:
[..]
Antwoord docent politie-opleiding:
[..]
Ik ga gewoon ook alles negeren wat jij ooit zegt, scheelt dat ik niemand hoef te overtuigenquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:42 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
http://www.wetboek-online(...)994/artikel%205.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat is hetquote:Op donderdag 18 juli 2013 00:02 schreef betyar het volgende:
Het RVV negeer je maar voor je eigen bestwil?
rvvquote:§ 8. Maximumsnelheid
Artikel 20
Binnen de bebouwde kom gelden de volgende maximumsnelheden:
a. voor motorvoertuigen 50 km per uur;
b. voor bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor:
1. op het fietspad of het fiets/bromfietspad 30 km per uur;
2. op de rijbaan 45 km per uur;
c. voor gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor, en snorfietsen als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel e, subonderdeel d, van de wet op het trottoir of het voetpad 6 km per uur.
x100.quote:Het een is het (niet) opvolgen van de gedragsregel van art. 22 RVV en het andere is het in strijd handelen met art. 62 juncto bord A1 RVV. En aangezien art. 62 voor 'weggebruikers' geldt...
quote:weggebruikers: voetgangers, fietsers, bromfietsers, bestuurders van een gehandicaptenvoertuig, van een motorvoertuig of van een tram, ruiters, geleiders van rij- of trekdieren of vee en bestuurders van een bespannen of onbespannen wagen;
http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/geldigheidsdatum_18-07-2013quote:Artikel 62
Weggebruikers zijn verplicht gevolg te geven aan de verkeerstekens die een gebod of verbod inhouden.
weer maar blij dat je niet in de auto zat, had je 2 jaar gekostquote:Op donderdag 18 juli 2013 00:06 schreef betyar het volgende:
Ik sloeg net een mug dood, zou zomaar life2.0 kunnen zijn.
Op deze manier krijgt hij vanzelf wel een ban of zo.. zelden zoiets kinderachtigs gezien.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:09 schreef betyar het volgende:
[..]
Jij bent echt zo dom als de stront van mijn hond.
oprechte fan, ben t in dit topic niet met je eens maar vind je een leuke userquote:Op donderdag 18 juli 2013 00:10 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
altijd leuk om een fan te ontmoeten
De verfilming is onderwegquote:Op donderdag 18 juli 2013 00:13 schreef Faux. het volgende:
[..]
oprechte fan, ben t in dit topic niet met je eens maar vind je een leuke user
Enkel waneer de fietser op de rijbaan moetquote:Op donderdag 18 juli 2013 00:12 schreef sig000 het volgende:
Het verhaal is simpel, een fietser heeft zich ook te houden aan de borden die er staan om maximum snelheid aan te geven.
Een fietspad naast een provinciale weg is dat 80, in de bebouwde kom 50 Km/u.
Daarnaast zijn er dan 60 Km/u wegen, woonerven en 30 Km/u zones.
Fout.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Enkel waneer de fietser op de rijbaan moet
Goed voorbeeld doet volgen..quote:
Ik had je hoger ingeschat.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Goed voorbeeld doet volgen..
Ik moet wel een boegbeeld zijn want jij maakt zelfs topics voor mij
quote:
In je reet ja. Alhoewel ik die daar al behoorlijk heb ingetrapt in dit topic.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:17 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
probeer je nu een wit voetje te halen?
nee ik vraag of je mag liegen van allahquote:Op donderdag 18 juli 2013 00:17 schreef betyar het volgende:
Hihihihi, life denkt dat ik een moslim ben.
Nee op het fietspad is het ook gewoon 80 en 50.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Enkel waneer de fietser op de rijbaan moet
wil je homoerotische toespelingen via de pm houden verdomme, mijn reputatiequote:Op donderdag 18 juli 2013 00:17 schreef betyar het volgende:
[..]
In je reet ja. Alhoewel ik die daar al behoorlijk heb ingetrapt in dit topic.
gooi nou maar dicht, het is dezelfde bagger als sinds deel 1quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:18 schreef sp3c het volgende:
kappen met de fucking spam life2.0
topic blijft gewoon open maar jij kan er wmb af op deze manier ...
Nee, want geen motorvoertuig en geen rijbaan.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:18 schreef sig000 het volgende:
[..]
Nee op het fietspad is het ook gewoon 80 en 50.
neequote:Op donderdag 18 juli 2013 00:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
gooi nou maar dicht, het is dezelfde bagger als sinds deel 1
Verkeersdeelnemer en wat is een fietspad langs een weg dan?quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:20 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee, want geen motorvoertuig en geen rijbaan.
geen rijbaan, staat expliciet in de rvv; fietspad = geen rijbaanquote:Op donderdag 18 juli 2013 00:22 schreef sig000 het volgende:
[..]
Verkeersdeelnemer en wat is een fietspad langs een weg dan?
quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:23 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
geen rijbaan, staat expliciet in de rvv; fietspad = geen rijbaan
je mag met de auto niet op het fietspad, tot zo ver gaat het goed ja?
quote:weggebruikers: voetgangers, fietsers, bromfietsers, bestuurders van een gehandicaptenvoertuig, van een motorvoertuig of van een tram, ruiters, geleiders van rij- of trekdieren of vee en bestuurders van een bespannen of onbespannen wagen;
quote:Weggebruikers zijn verplicht gevolg te geven aan de verkeerstekens die een gebod of verbod inhouden.
het verschil tussen rijbaan en fietspad en suggestiestrookquote:
Met een gestroomlijnde ligfiets wel en dan geldt ook daarvoor de op die weg geldende maximum snelheid.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:23 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
geen rijbaan, staat expliciet in de rvv; fietspad = geen rijbaan
je mag met de auto niet op het fietspad, tot zo ver gaat het goed ja?
quote:Artikel 63
Verkeerstekens gaan boven verkeersregels, voor zover deze regels onverenigbaar zijn met deze tekens.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:27 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
het verschil tussen rijbaan en fietspad en suggestiestrook
geldigheid borden, borden zijn geldig voor de rijbaan waar ze aan staan, niet voor wegen anders dan die, ook niet anders dan voortuigen bestemd voor die rijbaan
blijkbaar is het erg ingewikkeld
waarom?quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Of fietsers zich aan een snelheidslimiet moeten houden.
Maar dat komt voordat hij breder is dan 75cm, dat is de wettelijke toegestande breedte voor fietsers.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:27 schreef sig000 het volgende:
[..]
Met een gestroomlijnde ligfiets wel en dan geldt ook daarvoor de op die weg geldende maximum snelheid.
Is vrij ontopic. Sommige users zijn van mening dat fietsers vrijspel hebben in het verkeer en sommige zeggen van niet, alles naar aanleiding van de OP.quote:
Dat hebben ze ookquote:Op donderdag 18 juli 2013 00:29 schreef betyar het volgende:
[..]
Is vrij ontopic. Sommige users zijn van mening dat fietsers vrijspel hebben in het verkeer en sommige zeggen van niet, alles naar aanleiding van de OP.
Je bent inmiddels overtuigd dat zones met een snelheidsbeperking voor alle weggebruikers geldt?quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:29 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Er staan geen borden op fietspaden, blijf je dit volhouden?
Fietsers zijn geen weggebruikers?quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:31 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat hebben ze ook
Er zijn vrijwel geen regels voor fietsers
quote:weggebruikers: voetgangers, fietsers, bromfietsers, bestuurders van een gehandicaptenvoertuig, van een motorvoertuig of van een tram, ruiters, geleiders van rij- of trekdieren of vee en bestuurders van een bespannen of onbespannen wagen;
quote:Weggebruikers zijn verplicht gevolg te geven aan de verkeerstekens die een gebod of verbod inhouden.
Ik ben het niet eens met jouw incorrecte stelling, en jij kan dat zelf ook niet zijn; zie foto van dat bloemendaal? stukjequote:Op donderdag 18 juli 2013 00:31 schreef betyar het volgende:
[..]
Je bent inmiddels overtuigd dat zones met een snelheidsbeperking voor alle weggebruikers geldt?
Morgen zullen ongetwijfeld meer users zich in de discussie mengen. Ik ga nu lekker naar bed.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:32 schreef sp3c het volgende:
ja maar echt heel veel verder dan stukjes rechtboek quoten die de desbetreffende mening ondersteunen lijken jullie niet meer te komen
dan lijkt me beter om terug te keren naar het nieuwsfeitje in kwestie dan verder te gaan et deze semantische discussie
Vandaarquote:Op donderdag 18 juli 2013 00:32 schreef sp3c het volgende:
ja maar echt heel veel verder dan stukjes rechtboek quoten die de desbetreffende mening ondersteunen lijken jullie niet meer te komen
dan lijkt me beter om terug te keren naar het nieuwsfeitje in kwestie dan verder te gaan et deze semantische discussie
Waarom staat dat verkeersbord aan de linkerkant?quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:33 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met jouw incorrecte stelling, en jij kan dat zelf ook niet zijn; zie foto van dat bloemendaal? stukje
Zou je stellen dat wanneer de fietsers op de rijbaan moet rijden, hij die snelheid aan moet houden ja.. maar dat zeg je niet
vraag het de wegbeheerder, als er geen juridische grond voor is moet je niet bij mij wezenquote:Op donderdag 18 juli 2013 00:34 schreef betyar het volgende:
[..]
Waarom staat dat verkeersbord aan de linkerkant?
Er moet een elektrische fiets rijbewijs komen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:32 schreef sp3c het volgende:
dan lijkt me beter om terug te keren naar het nieuwsfeit
damn rightquote:Op donderdag 18 juli 2013 00:36 schreef sig000 het volgende:
[..]
Er moet een elektrische fiets rijbewijs komen.
Eens.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:36 schreef sig000 het volgende:
[..]
Er moet een elektrische fiets rijbewijs komen.
Omdat nederlandse wet dat niet mogelijk maakt omdat maar max 0.25kw toe is gestaan, dat is te weinig voor een 3wieler (laat staan dat er dan nog boodschappen/dik persoon op kan)quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:38 schreef sp3c het volgende:
ja waarom niet eigenlijk
met een 3wieler kom ik makkelijker thuis na een avondje stappen
Brommerrijbewijs is er al, het hoeft niet gelijk een autorijbewijs te zijn maar voertuigbeheersing en wat extra kennis kan geen kwaad lijkt me voor degene die toch op een fiets stappen met extra aandrijving en hogere snelheid dan ze gewend zijn.quote:
Nou brommerijbewijs (wat een hoax maar ok) is er alquote:Op donderdag 18 juli 2013 00:41 schreef sig000 het volgende:
[..]
Brommerrijbewijs is er al, het hoeft niet gelijk een autorijbewijs te zijn maar voertuigbeheersing en wat extra kennis kan geen kwaad lijkt me voor degene die toch op een fiets stappen met extra aandrijving en hogere snelheid dan ze gewend zijn.
Op zich een goed idee om die te geven bij verkoop van zo'n elekrische fiets.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:45 schreef Life2.0 het volgende:
men gaat gewoon leren rijden bij de rijopleiding
Dan is het allang te laat, dat zijn merendeel ouderen, met de grootste moeite kun je niets meer leren, dat zit er gewoon 40 jaar in, hoe zijn denken en verwachten dat anderen rijden..quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:48 schreef sig000 het volgende:
[..]
Op zich een goed idee om die te geven bij verkoop van zo'n elekrische fiets.
Hetzelfde probleem zie ik toch ook bij die "wielrenners" met net iets te dikke buik op zo'n racefiets die ze niet echt goed beheersen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:54 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dan is het allang te laat, dat zijn merendeel ouderen, met de grootste moeite kun je niets meer leren, dat zit er gewoon 40 jaar in, hoe zijn denken en verwachten dat anderen rijden..
niemand mag zijn papiertje halen zonder dit te verdienen! hoe is het mogelijk dat men niet minimaal een uitwijkoefening of noodstop zou moeten door bij de auto?
Hebben die een ongelukspercentage van 10x gemiddeld?quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:01 schreef sig000 het volgende:
[..]
Hetzelfde probleem zie ik toch ook bij die "wielrenners" met net iets te dikke buik op zo'n racefiets die ze niet echt goed beheersen.
Statistieken zijn wel heilig bij jou.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:05 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Hebben die een ongelukspercentage van 10x gemiddeld?
Zondagsrijders kunnen nooit goed rijden, maar die zullen wel op tijd de rem inknijpen..
statistieken zeggen dan ook meer over de werkelijkheid dan meningen..quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:19 schreef sig000 het volgende:
[..]
Statistieken zijn wel heilig bij jou.![]()
Ouderen waar er steeds meer van rondrijden zijn per definitie beperkter, je kunt er op volle snelheid langsknallen en dat gaat vaak goed omdat ze dan pas schrikken omdat je dan al voorbij bent.
Zelf knal ik op de mountainbike op de plekken waar dat kan en op het fietspad dan fiets ik gezellig uit tussen die oudjes.
Wow, ik moet zeggen: ik heb dit recentelijk ook gehad in Groningen. Ik fietste en vanachter kwam er een wielrenner aan en schreeuwde dat ik aan de kant moest. Ik moest bijna huilen omdat hij schreeuwde, ik schrok mij echt kapot.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:01 schreef Vasilevski het volgende:
Denk zelf ook nog wel eens met verwondering terug aan een wielrenner op het fietspad van de Verlengde Hereweg in Groningen van vorig jaar, die schreeuwend en kankerend iedereen voorbijscheurde. Bij de kruising met de oprit naar de snelweg kwam ik hem weer tegen, wachtend op het stoplicht. Op een gegeven moment had het hem blijkbaar te lang geduurd, stoof hij weg, reed door twee rode lichten en werd bijna aangereden door een auto die de snelweg op wilde, waarop hij zijn middelvinger opstak en de automobilist voor kankerlijer uitmaakte.
Alleen op 4 Mei van 20:00u tot 20:01u.quote:
quote:
moeten ze wel aan de kantquote:Op donderdag 18 juli 2013 01:53 schreef bzl. het volgende:
[..]
Probleem is? Trage fietsers, fiets je toch gewoon voorbij?
ja daarom schreeuw je dus wat terugquote:Op donderdag 18 juli 2013 01:55 schreef bzl. het volgende:
[..]![]()
Maar het is echt onaardig om te doen, vind je niet? Als hij geen wielrenner was (en dus niet zo snel ging) dan had ik hem wel aangesproken.
Ja, had ik niet kunnen doen, het was een oude man. Bovendien ging hij zo snel dat ik daar niet echt over nadacht. Maar ik vind het gewoon niet kunnen, ik schrok echt. Ik had ook kunnen slingeren en kunnen vallen, ofzo.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja daarom schreeuw je dus wat terug
Wanneer er zo'n dwaas achter me schreeuwt dan denk ik daar is iets aan de hand en draai dan even om met mijn mountainbike.quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja daarom schreeuw je dus wat terug
dan trap je ze de sloot inquote:Op donderdag 18 juli 2013 01:57 schreef sig000 het volgende:
[..]
Die geef je toch gewoon schouderduw.
Als ze tegemoet komen dan wordt dat wat lastiger.
Maar ik heb dat maar 1 keertje meegemaakt (recentelijk dus), ik wist niet dat wielrenners dat vaker deden. Het slaat nergens op.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:00 schreef sig000 het volgende:
[..]
Wanneer er zo'n dwaas achter me schreeuwt dan denk ik daar is iets aan de hand en draai dan even om met mijn mountainbike.
Ik ben meestal doodop wanneer ik op het fietspad tussen die oudjes zit.quote:
ik heb nog nooit iemand achter mij horen schreeuwen, behalve wat scooterjochies, omdat ik ze voorbijreed, dus ik ken het hele verschijnsel nietquote:Op donderdag 18 juli 2013 01:57 schreef bzl. het volgende:
[..]
Ja, had ik niet kunnen doen, het was een oude man. Bovendien ging hij zo snel dat ik daar niet echt over nadacht. Maar ik vind het gewoon niet kunnen, ik schrok echt. Ik had ook kunnen slingeren en kunnen vallen, ofzo.
neem een stok mee uit het bosquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:02 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik ben meestal doodop wanneer ik op het fietspad tussen die oudjes zit.
Grootste gedeelte van de fietsers gaat ook netjes aan de kant wanneer ze belletje horen en uiteraard passeer ik dan met een gepaste snelheid en dat is niet vol gas.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:01 schreef bzl. het volgende:
[..]
Maar ik heb dat maar 1 keertje meegemaakt (recentelijk dus), ik wist niet dat wielrenners dat vaker deden. Het slaat nergens op.
Ik kende het ook niet. Maar wellicht deed hij het om zekerheid en omdat het heel smal was. Toch onaardig.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:03 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ik heb nog nooit iemand achter mij horen schreeuwen, behalve wat scooterjochies, omdat ik ze voorbijreed, dus ik ken het hele verschijnsel niet
maar als hij zou bellen, wees eerlijk, zou je direct aan de kant gaan, dus zonder om te willen kijken?
Het fietspad wordt steeds drukker en onveiliger en wat mij betreft mag het naast elkaar fietsen wel op de helling.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:12 schreef Reya het volgende:
Goed dat er nog een derde deel is geopend.
is bij de 'sportieve fietser' een bekende ergernis, maar tevens gevaarlijk; je kan van een afstand bellen (zonder actief hoeven te remmen) maar dat horen ze niet.. dus toch maar remmen, PING PING! en hoppa je voorganger wil instinctief kijken wat en waarom er iets PING doet, tijdens de blik naar achter draaien de schouders (en daarmee ook het stuur) mee naar links en abrupt geeft de voorganger weer een slinger naar rechts en vind weer een stabiele rijrichting, dan is het nu tijd om in te halen, eindelijk, nog een schoudercheck en weer op snelheid komen..quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:08 schreef bzl. het volgende:
[..]
Ik kende het ook niet. Maar wellicht deed hij het om zekerheid en omdat het heel smal was. Toch onaardig.
Ja hoor, waarom niet?
het is heel simpel, pas je met zn twee op een weghelft; primaquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:17 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het fietspad wordt steeds drukker en onveiliger en wat mij betreft mag het naast elkaar fietsen wel op de helling.
Dat lijkt me net als fietsen met hoge snelheid afhankelijk van de situatie.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:17 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het fietspad wordt steeds drukker en onveiliger en wat mij betreft mag het naast elkaar fietsen wel op de helling.
Wielrenners fietsen graag in groepen en dat past niet echt goed op een fietspad.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat lijkt me net als fietsen met hoge snelheid afhankelijk van de situatie.
Als die snelheid zo hoog is, stuurt men dan toch gewoon de weg op tussen de auto's? Dan kun je toch niet zeggen dat auto's erachter gaan zitten, immers de snelheid was veel te hoog; ze moesten de weg op?quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:26 schreef sig000 het volgende:
[..]
Wielrenners fietsen graag in groepen en dat past niet echt goed op een fietspad.
Op de weg krijgen ze weer problemen met automobilisten die erachter zitten.
Een enkele snelle fietser heeft minder snelheid en meer zicht en uitwijkmogelijkheden wanneer het fout dreigt te gaan.
Vooral bij expreswegen en provinciale wegen lijkt me dat niet verstandig, inderdaad. In Bachten de Kupe zijn dan weer genoeg wegen waar überhaupt bijna geen ziel komt, dus daar kun je prima in groep wielrennenquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:26 schreef sig000 het volgende:
[..]
Wielrenners fietsen graag in groepen en dat past niet echt goed op een fietspad.
Op de weg krijgen ze weer problemen met automobilisten die erachter zitten.
Een enkele snelle fietser heeft minder snelheid en meer zicht en uitwijkmogelijkheden wanneer het fout dreigt te gaan.
Je wilt het niet snappen, een groep wielrenners gaat te hard op het fietspad en te langzaam op de rijbaan.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:27 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Als die snelheid zo hoog is, stuurt men dan toch gewoon de weg op tussen de auto's? Dan kun je toch niet zeggen dat auto's erachter gaan zitten, immers de snelheid was veel te hoog; ze moesten de weg op?
hoezo te langzaam voor de rijbaan, je mag er 50? dat is fucking peanuts met een groepquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:31 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je wilt het niet snappen, een groep wielrenners gaat te hard op het fietspad en te langzaam op de rijbaan.
Moet er wel een auto voor en achter rijden, dat kunnen niet alle recreatieve clubjes regelen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:30 schreef Life2.0 het volgende:
Belgie staat het toe om, met groepen wielrenners, de weg op te gaan, juist omdat.. de racefietsbondjes willen het, de regulierefietsbondjes willen het niet omdat een klassescheiding zou worden (wat onzin is, het is een mogelijkheid wanneer dit beter is)
In de bebouwde kom zou het kunnen, op een 80 Km weg vrees ik toch dat ze de berm in gereden worden.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:33 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
hoezo te langzaam voor de rijbaan, je mag er 50? dat is fucking peanuts met een groep
die kun je prima overbruggen middels de brede fietspadenquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:36 schreef sig000 het volgende:
[..]
In de bebouwde kom zou het kunnen, op een 80 Km weg vrees ik toch dat ze de berm in gereden worden.
De wat bredere fietspaden zijn meestal 2 richtingen en daar moet je extra oppassen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:41 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
die kun je prima overbruggen middels de brede fietspaden
ja zo zit het nou eenmaalquote:Op donderdag 18 juli 2013 02:45 schreef sig000 het volgende:
[..]
De wat bredere fietspaden zijn meestal 2 richtingen en daar moet je extra oppassen.
De ouderwetse wat smallere zitten vaak vol boomstronken.
Volgens mij gaat alles vanaf je woonplaats bergaf.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:57 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja zo zit het nou eenmaal
ah hier pak ik soms wel eens een stukje 60km omdat de weg echt belachelijk slecht is (gaan ze niets aan doen omdat het al op de vervanglijst staat) vanaf het moment dat je op de weg geen auto aan ziet komen kun je het stuk met 40+ gem net doen, zolang de auto onder de 80 rijd
Daar staat een commentaar waar ik me wel in kan vinden.quote:Op donderdag 18 juli 2013 02:25 schreef Life2.0 het volgende:
voor de beeldvorming; http://www.fietsersbond.nl/forum/wielrenners-ook-een-fietsbel
quote:ik verbaas me iedere keer weer over het aantal bochten waarin wielrenners zich wringen om hun toch vaak weinig sociale gedrag op de openbare weg goed te praten. Alles ligt altijd aan de recreant.. die reageert niet snel genoeg, niet adequaat genoeg, die slingert, is doof, die heeft zijn aandacht niet voor 100% gericht op het verkeer, vliegt niet direct aan de kant als all-mighty op zijn racefiets er aankomt, kortom die hoort eigenlijk niet thuis op de Nederlandse fietspaden.
In het woord racefiets zit racen.. Dat betekent zo snel mogelijk. De race-auto's zijn al veilig opgeborgen op circuits en als ze dan een keer op de openbare weg mogen is het tijdens officiële wegraces. Het wordt tijd dat ook de wielrenners op hun racefiets veilig worden opgeborgen.. Op speciale racefietspaden. Dan kunnen ze elkaar van de weg af rijden.
Uiteraard is dit niet haalbaar. Tot die tijd moeten wij als 'gewone' fietsers de snelheidsmaniakken op hun racefiets maar gedogen.. Tenminste, zolang ze zich sociaal gedragen. Een bel voordat men gaat passeren is een normale waarschuwing.. en wacht totdat je zeker weet dat degene die je gaat passeren dit ook weet. Valpartijen kunnen slecht aflopen.
Ik vind het eerder een nogal eenzijdige en beperkt denkende, simpele reactie.quote:Op donderdag 18 juli 2013 04:04 schreef sig000 het volgende:
[..]
Daar staat een commentaar waar ik me wel in kan vinden.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |