Wat versta jij niet over "een ieder"?quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:14 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Wat zegt het artikel over fietsers, rook of voetbal?
Nou? Oh ga je een nieuwe leugen verzinnen?
enig dierquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Wat versta jij niet over "een ieder"?
zeker weten? heb je dna laten testen?quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:15 schreef YokiKater het volgende:
[..]
En dan ben ik zelf nog fietser ook..
Om nou voor eens en altijd dat gezwam van je te stoppen:quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:47 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat fietsers zich ook als weggebruiker zich aan de snelheid dienen te houden.
Fotoboek van Userquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:17 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
zeker weten? heb je dna laten testen?
das geen wielrenner dus speciale regels, ken jij de wet niet ofzeauquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:18 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Om nou voor eens en altijd dat gezwam van je te stoppen:
Vanaf 3:50 minuut --> Voor de fietser geldt geen maximum snelheid...
Waar denk je dat dat screenshot van die 30km zone op het Kopje van Bloemendaal vandaan komt?quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:20 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
oh, nee het is de bedoeling dat je er op gaat zitten ...
Wat versta jij niet onder artikel 5?quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:18 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Om nou voor eens en altijd dat gezwam van je te stoppen:
Vanaf 3:50 minuut --> Voor de fietser geldt geen maximum snelheid...
quote:Snelheidsbeperkingen, aangegeven door borden, gelden voor bestuurders. Dus inderdaad ook voor ligfietsers!
Een snelheidsbeperking aangegeven door een bord is geldig over het erop volgende wegvak, dus tot de volgende zijstraat. Volgt er daarna géén herhaling van de beperking, geldt de snelheidsbeperking van de algemene regel: 50 binnen de bebouwde kom en 80 daarbuiten. Maar: deze beperking geldt weer alleen voor motorvoertuigen! Met je ligfiets mag je hier dus weer gewoon zo hard als verantwoordelijk is.
Op de snelheidsbeperkingen door borden is in ieder geval 1 uitzondering: de zone, zoals de "zone 30". Dit is ook weer een snelheidsbeperking die voor alle bestuurders geldt, dus ook voor ligfietsen, maar nu over de hele zone en niet over slechts één wegvak, ongeacht zijstraten en herhalingsborden.
*weer 4 topics later*quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:25 schreef spekbek het volgende:
Alleen eerste pagina gelezen, te lui. Maar op een fietspad geld wel degelijk een snelheidlimiet. Een snorfietser mag op het fietspad en op het bromfietspad 25km/u binnen en buiten de bebouwde kom. Een bromfiets mag 30 binnen de bebouwde kom ophet bromfietspad, niset op het fietspad. Hier mogen immers geen brommerts komen. buiten de bebouwde kom is dit overal 40 op het bromfietspad. Ook als er nergens een bord staat. Als je bijvoorbeeld op een brommer met geel kenteken op een bromfietspad rijd naast een weg waar je 50 mag mag je binnen de bebouwde kom 30 en er buiten 40.
Of dit ook voor fietsen geld weet ik niet,
Opnieuw:quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:28 schreef betyar het volgende:
Mensen vvergeten nog weleens het woordje zone denk ik. Zo ook het voorbeeld dat Wokkel gaf daar staat gewoon zone bij.
Een ieder die de verkeersveiligheid in gevaar brengt.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:26 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
wat versta JIJ er nou onder, dat is pas een magisch concept
Ik bedoelde gewoon helemaal niet rijden. Lijkt me beste voor iedereen, ook voor jezelf.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:14 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
zelfs na een art 5 mag ik gewoon 50+ rijden op mijn racefiets, zonder bel
Ik heb het niet over artikel 5. Jij beweert hier met je gezwam dat fietsers zich aan de maximum snelheid dienen te houden. Wettelijk gezien is er geen maximumsnelheid voor fietsers, zoals de agent in het betreffende filmpje van blik op de weg ook al zegt.quote:
Snelheidsbeperkingen gelden voor bestuurders.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:29 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Opnieuw:
waar staat zone in het sr/wvw/rvv? anywheeere?
En je bron voor de gestelde art5's?
Maar ik mag het wel, dus vreet jezelf maar helemaal op, want ik ga straks weerquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:32 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Ik bedoelde gewoon helemaal niet rijden. Lijkt me beste voor iedereen, ook voor jezelf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |