Brommertje weer opgehaald? alles weer toppie voor de reiZ?quote:
Wat Sala zegt. Zaterdag gebracht, monteur vraagt aan mij wanneer'ie klaar is.. al een slecht teken aan de wand als een monteur dat vraagt. Blijkt dat ze die dag een Harley-dag hebben, en hij de enige is die in de garage staatquote:Op maandag 15 juli 2013 19:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Brommertje weer opgehaald? alles weer toppie voor de reiZ?
http://nooooooooooooooo.com/quote:Op maandag 15 juli 2013 19:47 schreef KneusTeun het volgende:
En vriendin heeft afgezien van de Guzzien haalt Vrijdag een F650 op.
moet om 12:30 op mijn werk zijn anders had ik wel even uitgezwaaid / voor wat extern pov beeldmateriaal gezorgdquote:
Ik vertrek 's morgens al heaquote:Op maandag 15 juli 2013 19:54 schreef Salatrel het volgende:
[..]
moet om 12:30 op mijn werk zijn anders had ik wel even uitgezwaaid / voor wat extern pov beeldmateriaal gezorgd
Dat van die HD dag had ik gelezen idd, maar ik dacht dat je in die post ook vermeldde dat hij vandaag klaar zou zijnquote:Op maandag 15 juli 2013 19:50 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Wat Sala zegt. Zaterdag gebracht, monteur vraagt aan mij wanneer'ie klaar is.. al een slecht teken aan de wand als een monteur dat vraagt. Blijkt dat ze die dag een Harley-dag hebben, en hij de enige is die in de garage staatdaar maak ik ook echt een afspraak voor maanden van tevoren.
Puntje bij paaltje: morgen dus op z'n vroegst klaar. Monteur is een goeie gast verders (enige die ook aan de Alp werkt daar), het is alleen kutbeleid van z'n chef.
welke motortoko is op maandag open dan he? NOU HE? ZEG DAN!!!!!quote:Op maandag 15 juli 2013 20:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat van die HD dag had ik gelezen idd, maar ik dacht dat je in die post ook vermeldde dat hij vandaag klaar zou zijnVerkeerd gelezen zeker
![]()
Welke toko is dat dan?
Motoport Rockanje. Prima zaak verders hoor, altijd wel goeie service... behalve als het Harley dag is, zo blijktquote:Op maandag 15 juli 2013 20:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat van die HD dag had ik gelezen idd, maar ik dacht dat je in die post ook vermeldde dat hij vandaag klaar zou zijnVerkeerd gelezen zeker
![]()
Welke toko is dat dan?
Nou. Deze bijvoorbeeld: http://motostoreboxmeer.nl/quote:Op maandag 15 juli 2013 20:01 schreef Salatrel het volgende:
[..]
welke motortoko is op maandag open dan he? NOU HE? ZEG DAN!!!!!
Rockanje...quote:Op maandag 15 juli 2013 20:02 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Motoport Rockanje. Prima zaak verders hoor, altijd wel goeie service... behalve als het Harley dag is, zo blijkt
quote:Op maandag 15 juli 2013 20:03 schreef Anne het volgende:
[..]
Nou. Deze bijvoorbeeld: http://motostoreboxmeer.nl/
Was pas de 2e hier uit de buurt waar ik aan dacht.
MUAHAHA.
Meer de kinderlokkerdisco enclavequote:Op maandag 15 juli 2013 20:04 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Lekker zo'n Duitse enclave 's zomers
Vandaar ook die Harley-dag.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Meer de kinderlokkerdisco enclave
En de ander zegt jaaaaaaa.quote:
Daarom is dat hem ook geworden, beetje bijklussen om hem klaar te maken in de toekomst. Valbeugels en goede bandjes.quote:Op maandag 15 juli 2013 20:36 schreef Dekatria het volgende:
Voordeel is wel weer dat je met haar kan gaan crossen
een gewone of een dakar?quote:Op maandag 15 juli 2013 20:24 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
En de ander zegt jaaaaaaa.
Probleem is lengte, dus kwamen we hier uit. Lees er van alles over, maar vriendin was helemaal enthousiast na een proefrit.
gewone, we blijven studentenquote:
minder zelfs 8-7 heb ik mailtje ontvangen dat ie het had het had ontvangen. Netjes gemarkeerd als gift motorcycle parts met een waarde van 35 paus dollarquote:
Deze foto, jaquote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:03 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Naaktcrossen![]()
http://espn.go.com/espnw/(...)-issue-espn-magazine
Tikkeltje gespierd is ze welquote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:15 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Deze foto, ja
De foto's in het filmpje echter
Da's een ernstig rappe postduif geweestquote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:35 schreef Salatrel het volgende:
[..]
minder zelfs 8-7 heb ik mailtje ontvangen dat ie het had het had ontvangen. Netjes gemarkeerd als gift motorcycle parts met een waarde van 35 paus dollar
Die deden er wel héél lang over inderdaadquote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:47 schreef Dekatria het volgende:
Sneller dan Twisted Throttle. Then again, da's ook niet zo lastig
Ik vinnut een lelijke bouwvakstert.quote:
Welk model is het dan? Guzzi of Triumph?quote:
Ziet er niet uit manquote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:03 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Naaktcrossen![]()
http://espn.go.com/espnw/(...)-issue-espn-magazine
Kijk, dit is stukken beterquote:
De Yvonne Strahovskiquote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:52 schreef KneusTeun het volgende:
Welk model is het dan? Guzzi of Triumph?
ziet er netjes uitquote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:18 schreef Anne het volgende:
Topkoffurt!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu al blij mee.
de eerstequote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:59 schreef Dekatria het volgende:
[..]
De Yvonne Strahovski
Motor lijkt me een Triumph trouwens, aan de zijkant van de tank te zien.
Nog een paar.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uhm! Ik heb er nog maar 3 km mee gereden net; Geen ideequote:
neem hem achterop dan zakt de motor ookquote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:22 schreef Anne het volgende:
Ik pas trouwens uiteraard niet op SD's motor. Kan met mijn grote teen de grond aanraken en that's it.
Dus maar geen proefritje gemaakt, helaasj.
Okay; onder het rijden gaat er eigenlijk niet zoveel in. Mijn handtas (quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:22 schreef Dekatria het volgende:
Het enige merkbare verschil vind ik pas als je er iets in hebt liggen. Ook wel logisch natuurlijk.
Je merkt eigenlijk pas hoeveel invloed het heb als je m er weer af hebt. Ik rij altijd met een dik kettingslot erin rond, dus dat voel je wel.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:25 schreef Sounddragon het volgende:
Als je de ketting van je slot erin doet ga je hem denk ik wel een beetje voelen. Persoonlijk merkte ik er niet veel van, komt ook door gewenning denk ik. Als je een dikke zijwind hebt misschien als je hem er ineens vanaf zou halen, maar anders ook niet.
Dan rijdt er een smurfje met 400+ kg wegquote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:23 schreef klawie het volgende:
[..]
neem hem achterop dan zakt de motor ook
Die neem ik denk ik alleen bij hoge uitzonderingen mee. Security maakt tegenwoordig ook rondjes buiten het hek, dus ik vind het wel veilig genoeg daarzo voor alleen een remschijfslot.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:25 schreef Sounddragon het volgende:
Als je de ketting van je slot erin doet ga je hem denk ik wel een beetje voelen. Persoonlijk merkte ik er niet veel van, komt ook door gewenning denk ik. Als je een dikke zijwind hebt misschien als je hem er ineens vanaf zou halen, maar anders ook niet.
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:28 schreef Sounddragon het volgende:
Het lijkt me ook heel sterk dat hij daar weggehaald zou worden, maar dat dacht ik hier voor de deur ook![]()
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan rijdt er een smurfje met 400+ kg weg
troost hem nog maar een keer extraquote:
Hij gaat toch in je remschijf?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:30 schreef Anne het volgende:
Volgens mij is het trouwens schijfremslot eh![]()
?
Ja.. Maar schijfremslot geeft 126.000 hits met Google. Remschijfslot maar 17.300.quote:
Schijfslotrem?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:33 schreef Anne het volgende:
Twijfeldetwijfel. Allebei maar goedkeuren gewoon?
Ik wil een klinker kopen.quote:
Yes. Wat kleine dingetjes nog, maar kisten en alles staan al klaar.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
wel vaak je blog updaten hequote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:38 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Yes. Wat kleine dingetjes nog, maar kisten en alles staan al klaar.
De Grieken horende zal het niet blijven bij bierquote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:40 schreef Anne het volgende:
Als je Griekenland in bent gereden drink je wel even een biertje op mijn verjaardag eh?
Onderweg zal ik als het kan een kleine (foto-)update online zetten via Facebook - plan is om na de reis het verslag te tikken en dan op de site te zetten incl uitgebreide fotorepoquote:
dat etuitje met gereedschap zou ik maar weg flikkeren als ik jou was geloof me daar wil je niet mee werken als je langs de weg staatquote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:44 schreef Dekatria het volgende:
[..]
De Grieken horende zal het niet blijven bij bier
[..]
Onderweg zal ik als het kan een kleine (foto-)update online zetten via Facebook - plan is om na de reis het verslag te tikken en dan op de site te zetten incl uitgebreide fotorepo
Ik heb dat etuitje geofferd, en samen met m'n normale kit een gereedschapslaken in elkaar gezet. Oprollen, tooltube in, en hoppeta. Kan heel de motor met die dinges uitelkaar trekken.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:48 schreef klawie het volgende:
[..]
dat etuitje met gereedschap zou ik maar weg flikkeren als ik jou was geloof me daar wil je niet mee werken als je langs de weg staat
verder wens ik je heel veel succes!!!!!!!
de tangen zien er niet echt goed uit ik heb anders nog wel een kniptang en combinatie tang liggen die mag je ook wel hebben andersquote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:49 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik heb dat etuitje geofferd, en samen met m'n normale kit een gereedschapslaken in elkaar gezet. Oprollen, tooltube in, en hoppeta. Kan heel de motor met die dinges uitelkaar trekken.
en een inbus voor de voorasquote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:52 schreef Sounddragon het volgende:
Ik vinnum best handig, zit een hoop in, maar idd, er kan wat meer bij, en ik miste sleutel 17 en 24 om de achteras los te kunnen maken
Precies dat, ja. Ik heb dop 7-8-9, schroefdraaierbitjes, de 2 grootste inbussleutels en de twee tangetjes van dat setje, en voor de rest dingen van m'n eigen kit. Dop 10, 11,14,17 en 24 dus, grote en kleine ratel (verloopstuk paste nietquote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:52 schreef Sounddragon het volgende:
Ik vinnum best handig, zit een hoop in, maar idd, er kan wat meer bij, en ik miste sleutel 17 en 24 om de achteras los te kunnen maken
Bij de AT 4 keer doppie 10 voor de borging en ik dacht 17 voor de as zelf. Inbus had ik dan weer nodig voor de remklauwen en voor diverse afdekkapjes die ik overal op had. En voor de DB killert.quote:
dat is bij mij wel anders steek dat ding nog een keer in de fikquote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Bij de AT 4 keer doppie 10 voor de borging en ik dacht 17 voor de as zelf. Inbus had ik dan weer nodig voor de remklauwen en voor diverse afdekkapjes die ik overal op had. En voor de DB killert.
Aan de Kawa is nog geen sleutel geweest..
hoe start je hem dan?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:02 schreef Sounddragon het volgende:
Aan de Kawa is nog geen sleutel geweest..
als je door Frankrijk gaat ook effe een blaastestje kopenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:02 schreef Dekatria het volgende:
Denk trouwens dat ik er nog een ringsleutel 10 bij doe, gezien je met een doppenset niet bij de aftapplug van de KVS kan komen.
Die wet hebben ze opgeschortquote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:08 schreef klawie het volgende:
[..]
als je door Frankrijk gaat ook effe een blaastestje kopen
onderhoudsvrije kopen?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:05 schreef klawie het volgende:
[..]
dat is bij mij wel anders steek dat ding nog een keer in de fik
Met een knoppie ergens rechts op het stuur.quote:
Zelfde bij de Alp inderdaad.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:02 schreef Sounddragon het volgende:
Bij de AT 4 keer doppie 10 voor de borging en ik dacht 17 voor de as zelf.
Klusjes waar je dat vooraf van zegt duren altijd veel langerquote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:39 schreef Salatrel het volgende:
terwijl het volgens mij een klusje van een half uur is
daarom wacht ik ookquote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:42 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Klusjes waar je dat vooraf van zegt duren altijd veel langer
Dat dus, zelfde plek als waar je zit als je in de auto zit. Hoewel ik zelf meestal meer naar het midden rij, tussen halverwege en driekwart van de baan (links). Eea afhankelijk van de positie van mijn voorgangerquote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:07 schreef Vinniiee het volgende:
In lijn met de bestuurders stoel, net naast het linkerwiel.
Op de snelweg: gewoon je lijn blijven rijden.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:12 schreef Lilliesleaf het volgende:
En dan met een bocht naar links op de lijn van de bijrijder of in de bestuurderslijn blijven zitten?
Ziet eruit alsof er wat onderdelen vanaf getrild zijn.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:14 schreef Salatrel het volgende:
https://www.facebook.com/(...)7531462617955&type=1
staat toch ook bij dattie in de tuin weer in elkaar gezet isquote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:15 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ziet eruit alsof er wat onderdelen vanaf getrild zijn.
Ok, dan deed ik dat dus fout. Ik ging dus net als op 'normale' wegen richting de buitenkant. En kwam er dus een stomme Belg die het niet nodig vond om volledig op de linkerweghelft te rijden om in te gaan halen. Op dat moment dacht ik al van; goed, dit is duidelijk dus niet hoe ik hier op de snelweg hoor te rijden.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:14 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Op de snelweg: gewoon je lijn blijven rijden.
Op 2-baans wegen (tegemoet komend verkeer): naar buitenzijde van de bocht. dan zien tegemoetkomende auto's je eerder
Zie ik anders nergens staanquote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:16 schreef Salatrel het volgende:
[..]
staat toch ook bij dattie in de tuin weer in elkaar gezet is
Sommige mensen hebben er een handje van om in te halen in bochten. Als je dan aan de rechterkant van de rijstrook gaat rijden zit je snel in een dode hoek, en met pech beland je dan in de vangrailquote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:17 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ok, dan deed ik dat dus fout. Ik ging dus net als op 'normale' wegen richting de buitenkant. En kwam er dus een stomme Belg die het niet nodig vond om volledig op de linkerweghelft te rijden om in te gaan halen. Op dat moment dacht ik al van; goed, dit is duidelijk dus niet hoe ik hier op de snelweg hoor te rijden.
Ja, kentekenbewijs zegt uit m'n hoofd: Suzuki BANDIT S 25 KWquote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:24 schreef Salatrel het volgende:
wat heb je voor documentatie over de 25kw begrenzing?staat ie ook echt zo op kenteken?
Oh oepsquote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:22 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Yamaha Motor Nederland
Yard Built XJR1300 Project X door Deus
Het verschil in koppel tussen een 250cc en een 600cc is wel aardig watquote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:23 schreef Lilliesleaf het volgende:
Trouwens, nog iets anders, mijn Bandit hoort dus beperkt te zijn tot 25 kW, maar.. als ik vergelijk met hoe de 250cc van de lessen reed met zulke snelheden heb ik niet echt bepaald het idee dat er iets beperkt is aan mijn motor... :\
Dan alsnog, snelweg was leeg en heb toen even om te kijken hoe de motor erop zou reageren en hoe het voelde even de 160 aangetikt en dat ging praktisch moeiteloos met nog laag genoeg in de toeren om nog héél veel harder te kunnen. Vandaar dat ik een beetje twijfel over die begrenzingquote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:29 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Het verschil in koppel tussen een 250cc en een 600cc is wel aardig wat.
Hmm, zou kunnen dat de begrenzing er niet zitquote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:31 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Dan alsnog, snelweg was leeg en heb toen even om te kijken hoe de motor erop zou reageren en hoe het voelde even de 160 aangetikt en dat ging praktisch moeiteloos met nog laag genoeg in de toeren om nog héél veel harder te kunnen. Vandaar dat ik een beetje twijfel over die begrenzing
vrij normaal ik leste ook op een 250cc kwam niet harden dan 110 met me er 5 tikte ik de 150 aanquote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:31 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Dan alsnog, snelweg was leeg en heb toen even om te kijken hoe de motor erop zou reageren en hoe het voelde even de 160 aangetikt en dat ging praktisch moeiteloos met nog laag genoeg in de toeren om nog héél veel harder te kunnen. Vandaar dat ik een beetje twijfel over die begrenzing
Geen idee wat de top is. Ik vond 160 eigenlijk al snel genoeg gaan en ben toen weer naar maximum teruggezakt.quote:Op woensdag 17 juli 2013 00:19 schreef klawie het volgende:
[..]
vrij normaal ik leste ook op een 250cc kwam niet harden dan 110 met me er 5 tikte ik de 150 aan
maar zou idd kunnen dat ze de begrensing eruit hebben getrokken wat is ze top?
probeer het maar pas op voor mongolen in een autoquote:Op woensdag 17 juli 2013 00:20 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Geen idee wat de top is. Ik vond 160 eigenlijk al snel genoeg gaan en ben toen weer naar maximum teruggezakt.
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:04 schreef Lilliesleaf het volgende:
Hey Guys, heb jullie ervaring nodig.
Vandaag sinds een tijd weer in m'n eentje gereden en stuk snelweg gepakt. Viel me op dat ik nog niet helemaal uit ben over de lijn waar ik in moet gaan zitten. Instinctief ga ik in de banen van de autowielen rijden, maar heb dan het gevoel dat ik erg dicht bij de linkerbaan zit of te ver aan de zijkant waardoor mensen bij het inhalen half over de linker en half over de rechter baan gaan rijden wat ik niet zo prettig vind, iets over ruimte claimen enzo. Midden in de baan zit er vaak een soort gleuf of anders wel zo'n 'plakrand' van ik gok teer ofzo waar ik in ieder geval niet in wil gaan zitten rijden... Dus, ik weet het niet zo goed. Wat doen jullie?
Ik wil hier wel even een addendum bij doen - als het druk is qua verkeer rij ik juist ter hoogte van het rechterachterwiel, omdat je dan bij evt. filevorming sneller er tussendoor kunt en meer ruimte hebt. Heeft mij al een paar keer gered.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:07 schreef Vinniiee het volgende:
In lijn met de bestuurders stoel, net naast het linkerwiel.
stickertje voor achterop je topkofferquote:Op woensdag 17 juli 2013 08:02 schreef Anne het volgende:
Ik heb niks gemerkt van 't topkoffertje.
Vanochtend wel een flapdrol die bewust een noodstop maakte, omdat ik te dicht achter hem hing.
En dat klopt, maar hij ging dan ook niet naar rechts, terwijl er vrij baan was.
Maar ik ben tijdens zijn noodstop er zelf dus maar rechts voorbij gevlogen (nadat hij nog even een gebaar naar mij maakte en ik mijn middelvinger terug op stak). Snelle reactie had ik, zo op de vroege morgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat me raden, reed je op de A7 richting Friesland?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 23:04 schreef Lilliesleaf het volgende:
Hey Guys, heb jullie ervaring nodig.
Vandaag sinds een tijd weer in m'n eentje gereden en stuk snelweg gepakt. Viel me op dat ik nog niet helemaal uit ben over de lijn waar ik in moet gaan zitten. Instinctief ga ik in de banen van de autowielen rijden, maar heb dan het gevoel dat ik erg dicht bij de linkerbaan zit of te ver aan de zijkant waardoor mensen bij het inhalen half over de linker en half over de rechter baan gaan rijden wat ik niet zo prettig vind, iets over ruimte claimen enzo. Midden in de baan zit er vaak een soort gleuf of anders wel zo'n 'plakrand' van ik gok teer ofzo waar ik in ieder geval niet in wil gaan zitten rijden... Dus, ik weet het niet zo goed. Wat doen jullie?
Hoe is het met je rechter knipper achter?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:18 schreef Anne het volgende:
Topkoffurt!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu al blij mee.
die van haar is gemonteerd door een monteur mét verstand. Niks aan de hand dus.quote:Op woensdag 17 juli 2013 08:57 schreef 1517 het volgende:
[..]
Hoe is het met je rechter knipper achter?
Mijn richtaanwijzer is half gesmolten nadat ik die laser heb gemonteerd
die ktm meneer?quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
die van haar is gemonteerd door een monteur mét verstand. Niks aan de hand dus.
nee, dat ging over rijhoogtequote:
Wil je die van voor ook nog even, ooit, vervangen, beste vriendelijke knappe monteurquote:Op woensdag 17 juli 2013 09:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
die van haar is gemonteerd door een monteur mét verstand. Niks aan de hand dus.
motoport rockanje zei je hequote:Op woensdag 17 juli 2013 11:34 schreef Dekatria het volgende:
De Alp terug, maar bij terugkomst thuis blijkt er een scheur in een zijpaneel te zitten. Zucht.
Mee eens, als je eenmaal stilstaat is het er lastig tussen komen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 07:55 schreef Dekatria het volgende:
[..]
[..]
Ik wil hier wel even een addendum bij doen - als het druk is qua verkeer rij ik juist ter hoogte van het rechterachterwiel, omdat je dan bij evt. filevorming sneller er tussendoor kunt en meer ruimte hebt. Heeft mij al een paar keer gered.
Even langsgeweest, het bewuste paneel hebben ze er niet af gehad. Waarschijnlijk is een klein scheurtje groot gewordenquote:
Straks hebben we een klushol, dan ben je aan de beurt, voor nu hou je maar lekker effe je gemak, en niet op de spiegel spetteren met die witte troepquote:Op woensdag 17 juli 2013 09:43 schreef Anne het volgende:
[..]
Wil je die van voor ook nog even, ooit, vervangen, beste vriendelijke knappe monteur?
* Anne zet een tandpasta-smile op.
Flip-up ruit, lelijk bagagerek, kleur van de onderste is een stuk betah.quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:13 schreef picodealion het volgende:
Zoek de verschillen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die bovenste heb ik zo een afspraak voor om te kijken.
I willquote:Op woensdag 17 juli 2013 12:23 schreef picodealion het volgende:
Als je ooit nog licht beschadigde kuipdelen nodig hebt moet je het maar laten weten, dat zijn de enige onderdelen van mijn oude die ik toch niet over kan gaan zetten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:56 schreef WallyPower118 het volgende:
Voor iedereen nog ff een top-tip. Trek een t-shirt aan met dit weer je de brommer gaat poetsen. (Ja ik poets mijn brommer)
Gisteren 1,5 uur buiten geweest met het poetsen van alles en heb nu rug als een gekookte kreeft![]()
Maar het resultaat mag er zijn
Waarom post je in het motor topic dat je je brommer poetst? Beetje offtopicSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik poets mijn motor trouwens ook af en toe (3-4 keer per jaar hooguit), alleen wel de meest bereikbare delen
Ketting en tandwiel laat ik ongemoeid, achtervelg doe ik wel maar niet heel intensief, motorblok blijf ik verder ook af.
[ Bericht 1% gewijzigd door Tankiej op 17-07-2013 16:16:28 ]
quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:56 schreef WallyPower118 het volgende:
Voor iedereen nog ff een top-tip. Trek een t-shirt aan met dit weer je de brommer gaat poetsen. (Ja ik poets mijn brommer)
Gisteren 1,5 uur buiten geweest met het poetsen van alles en heb nu rug als een gekookte kreeft![]()
Maar het resultaat mag er zijn
Gisteren op mijn buik in slaap gevallen op het strand, had vandaag een tourtochtje staan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ging dus niet door omdat ik mijn pak niet aan kreeg vanwege mijn verbrande schouders ~rug![]()
![]()
Mooie kleurstelling heeft je blade btw
I are Baboon
Omdat het net zo als sleutelen zijn het onderhoud hoort van een fiets?quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:08 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Waarom post je in het motor topic dat je je brommer poetst? Beetje offtopic![]()
Ik poets mijn motor trouwens ook, alleen wel de meest bereikbare delen
Ketting en tandwiel laat ik ongemoeid, achtervelg doe ik wel maar niet heel intensief, motorblok blijf ik verder ook af.
Ja, ik heb vannacht ook maar op mn buik geslapenquote:Op woensdag 17 juli 2013 16:09 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
Gisteren op mijn buik in slaap gevallen op het strand, had vandaag een tourtochtje staan.
Ging dus niet door omdat ik mijn pak niet aan kreeg vanwege mijn verbrande schouders ~rug![]()
![]()
Mooie kleurstelling heeft je blade btw
't niet poetsen vind ik vooral van het type fiets afhangen. zo'n supersport hoort gewoon mooi te blinken, Maar een baggerbrommer zoals een Alp daar mag best wat zand aan zitten.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:11 schreef Rossdale het volgende:
Poetsen doe ik niet aan, zo'n mooi egaal bruin/grijs laagje beschermt de lak mooi
Ga je zelf tenminste een keer op het zadel zittenquote:Op woensdag 17 juli 2013 16:17 schreef Gummiebeer het volgende:
De vogelstront van 2 maanden terug zit nog op de tank
Wel mooi overzicht zo op de tankquote:Op woensdag 17 juli 2013 16:18 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ga je zelf tenminste een keer op het zadel zitten
Poetsen + waxen beschermt ookquote:Op woensdag 17 juli 2013 16:11 schreef Rossdale het volgende:
Poetsen doe ik niet aan, zo'n mooi egaal bruin/grijs laagje beschermt de lak mooi
Als ie een potje keukenzout ziet zakt ie al in elkaar gok ik.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:23 schreef Gummiebeer het volgende:
Iemand nog een pekelfiets?
V&A / [TK] Yamaha XJ600s Diversion 1992
Tof ratbike projectjequote:Op woensdag 17 juli 2013 16:23 schreef Gummiebeer het volgende:
Iemand nog een pekelfiets?
V&A / [TK] Yamaha XJ600s Diversion 1992
Je snapt toch wel dat ik reageerde op het woord 'brommer' in een 'motor' topic, een brommer is geen motor.. Beetje jammer dat ik het nu uitlegquote:Op woensdag 17 juli 2013 16:17 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
Omdat het net zo als sleutelen zijn het onderhoud hoort van een fiets?![]()
En gewoon een bus goeie kettingontvetter halen. Dat + een zacht nagelborsteltje en je ketting is echt in een wip schoon(en t werkt ook mooi op de achtervelg
)
[..]
je lijkt mijn ex wel , die bitchte altijd zo als ik mijn fazer een brommer noemde.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:27 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat ik reageerde op het woord 'brommer' in een 'motor' topic, een brommer is geen motor.. Beetje jammer dat ik het nu uitleg![]()
Zolang de ketting en tandwiel lekker vet is vind ik het wel best. Een ketting hoort vet te zijn, niet blinkend schoon imo
Brommer geen probleem (ouwe schakelbrommers bijvquote:Op woensdag 17 juli 2013 16:27 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat ik reageerde op het woord 'brommer' in een 'motor' topic, een brommer is geen motor.. Beetje jammer dat ik het nu uitleg![]()
Zolang de ketting en tandwiel lekker vet is vind ik het wel best. Een ketting hoort vet te zijn, niet blinkend schoon imo
is die blonde vlecht die onder je helm vandaan komt denk ikquote:Op woensdag 17 juli 2013 16:49 schreef Anne het volgende:
Wat is dat toch met die motorrijders.
Eergisteren al eentje die me achterna kwam rijden ineens, toen ik 'm inhaalde.
En vandaag komt er zelfs eentje náást mij rijden.
Daar ben ik dan weer niet zo van gediend, want ik hoorde 'm niet eens aankomen, dus ik schrok toen ie ineens naast me zat. En ik reed ook helemaal niet echt ver links van de strook, maar een klein beetje links van het midden (aangezien ik bij het stoplicht links moest, anders reed ik op die weg helemaal in 't midden).
Als SD dat doet als we samen rijden, vind ik het niet erg, omdat ik het dan kan verwachten.
Maar dat doe je toch niet bij een onbekende.
Alweer?quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:55 schreef Salatrel het volgende:
[..]
is die blonde vlecht die onder je helm vandaan komt denk ikoplossing: kop kaal scheren
is gewoon de waarheidquote:Op woensdag 17 juli 2013 16:56 schreef Anne het volgende:
[..]
Alweer?
Dat opperde je de vorige keer ook al. Slechte ideeën heb jij!
Het was maar een grapje, jij brengt het gelijk wel erg verquote:Op woensdag 17 juli 2013 16:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
je lijkt mijn ex wel , die bitchte altijd zo als ik mijn fazer een brommer noemde.
Ik gebruik wit ketting vet, S100 spuitbus met wit spul. Maar hij wordt toch echt zwart op ten duurquote:Op woensdag 17 juli 2013 16:31 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
Brommer geen probleem (ouwe schakelbrommers bijv) Ik trek de lijn bij scooter
.
en als je wit ketting vet op een schone ketting spuit blijft t ook wit(eventjes)
Moet je er natuurlijk niet mee gan rijdenquote:Op woensdag 17 juli 2013 17:41 schreef Tankiej het volgende:
[..]
[..]
Ik gebruik wit ketting vet, S100 spuitbus met wit spul. Maar hij wordt toch echt zwart op ten duur
Eigenlijk niet nee, dan zou m'n ketting nog mooi goud van kleur zijn. Zonde eigenlijk om er mee te rijden, alles verslijt en wordt viesquote:Op woensdag 17 juli 2013 17:44 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Moet je er natuurlijk niet mee gan rijden
Oh dus dát doe ik de hele tijd verkeerd...quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:44 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Moet je er natuurlijk niet mee gan rijden
voor 550 geen geldquote:Op woensdag 17 juli 2013 19:00 schreef picodealion het volgende:
[ afbeelding ]
Deze keer is het de goede, foto net zelf gemaakt.
Duidelijk een pekelfiets geweest, kan ook wel wat onderhoud gebruiken maar hij rijdt als een tiet, en klinkt ook beter dan de vorige. Voor ¤550 toch goed te doen.
Netjes heur. Hoeveel hebtie gelopen?quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:00 schreef picodealion het volgende:
[ afbeelding ]
Deze keer is het de goede, foto net zelf gemaakt.
Duidelijk een pekelfiets geweest, kan ook wel wat onderhoud gebruiken maar hij rijdt als een tiet, en klinkt ook beter dan de vorige. Voor ¤550 toch goed te doen.
Ziet er zo, op t zadel na, nog best netjes uit.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:15 schreef picodealion het volgende:
118k, teller staat op 18 en aangezien hij (volgens de verkoper) zo goed als alleen 's winters werd gebruikt vind ik 218 niet aannemelijk.
een zadel heeft ie nogquote:Op woensdag 17 juli 2013 20:12 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
Ziet er zo, op t zadel na, nog best netjes uit.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:56 schreef WallyPower118 het volgende:
Voor iedereen nog ff een top-tip. Trek een t-shirt aan met dit weer je de brommer gaat poetsen. (Ja ik poets mijn brommer)
Gisteren 1,5 uur buiten geweest met het poetsen van alles en heb nu rug als een gekookte kreeft![]()
Maar het resultaat mag er zijn
Schitterende kleurstellingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:56 schreef WallyPower118 het volgende:
Voor iedereen nog ff een top-tip. Trek een t-shirt aan met dit weer je de brommer gaat poetsen. (Ja ik poets mijn brommer)
Gisteren 1,5 uur buiten geweest met het poetsen van alles en heb nu rug als een gekookte kreeft![]()
Maar het resultaat mag er zijn
ik baal er nog steeds van dat ze bij Hans van wijk die van mij gewassen hebben toen die voor zn 10k beurt gingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Der zijn ergere dingen in het levenquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:06 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik baal er nog steeds van dat ze bij Hans van wijk die van mij gewassen hebben toen die voor zn 10k beurt ging
Ja, precies!quote:Op woensdag 17 juli 2013 08:26 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Laat me raden, reed je op de A7 richting Friesland?
Daar hebben ze vorig jaar het asfalt vernieuwd en nu op de rechterbaan zit precies op de lijn waar jij als motorrijder wil rijden, de plek waar het asfalt 'samen' komt. Dat gaat dus kilometers lang, hebben ze vast goed over nagedacht
tellerkabel niet vergeten he ;pquote:Op donderdag 18 juli 2013 00:36 schreef picodealion het volgende:
Zo, lampje en zadel van de oude op de nieuwe gezet. Morgen de topkoffer en handvatten, dit weekend de wielen. Als ik tijd over heb ga ik ook de uitlaatbochten swappen, deze lekken helaas een beetje bij de aansluiting op de uitlaat waardoor hij flink kabaal maakt.
A7 andere kant op is het bij de nieuwe stukken ook zo. Ik snap niet echt waarom die strook precies daar moet zitten, bij andere snelwegen zit hij ook gewoon in het midden van de rijstroken onder de witte strepenquote:Op donderdag 18 juli 2013 00:29 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ja, precies!Heb me er echt dood aan zitten ergeren en dus als een idioot op zoek naar een goede lijn.
Of juist goede ideeën, maar ben jij te koppig om naar hem te luisterenquote:Op woensdag 17 juli 2013 16:56 schreef Anne het volgende:
[..]
Alweer?
Dat opperde je de vorige keer ook al. Slechte ideeën heb jij!
Dat kom ik nooit tegen, zomaar spontaan. Als ik een motorrijder tegen kom op de snelweg dan rijdt hij harder of rijd ik harder. Nooit dat er 6-7 ongeveer dezelfde snelheid aanhouden en besluiten achter elkaar te rijdenquote:Op donderdag 18 juli 2013 08:55 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind het trouwens wel tof dat als je een motorrijder voorbij gaat en hij netjes in baksteenformatie achter je gaat rijden, waarna dit principe zich nog een paar keer herhaalt en je uiteindelijk met een man of 6/7 over de snelweg naar huis rijdt
Snelweg is ubersaai, maar zulke dingen maakt het alsnog wel leuk
Echt niet?quote:Op donderdag 18 juli 2013 08:59 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat kom ik nooit tegen, zomaar spontaan. Als ik een motorrijder tegen kom op de snelweg dan rijdt hij harder of rijd ik harder. Nooit dat er 6-7 ongeveer dezelfde snelheid aanhouden en besluiten achter elkaar te rijden
en dan achter een ambulance aan tussen de file door. Maximaal veel ruimtequote:Op donderdag 18 juli 2013 08:55 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind het trouwens wel tof dat als je een motorrijder voorbij gaat en hij netjes in baksteenformatie achter je gaat rijden, waarna dit principe zich nog een paar keer herhaalt en je uiteindelijk met een man of 6/7 over de snelweg naar huis rijdt
Snelweg is ubersaai, maar zulke dingen maakt het alsnog wel leuk
nooit las van gehad, heb er toch 3 jaar lang geredenquote:Op donderdag 18 juli 2013 09:59 schreef picodealion het volgende:
Zelfde op de A12 rond Veenendaal en Ede. Kilometers lang precies een naad op mijn rijvlak.
Gewoon preventief altijd op de linkerbaan hangenquote:Op donderdag 18 juli 2013 11:01 schreef picodealion het volgende:
Haha las.
http://goo.gl/maps/jacF9
Hier rijd ik er nog wel links van, maar er zijn ook stukken waar de naad net 10 cm meer naar links zit, dan rijd ik liever op het midden van de rijstrook.
Sja chikie op een brommert geef hem eens ongelijkquote:Op donderdag 18 juli 2013 12:40 schreef Anne het volgende:
Het voelde alsof ik daarstraks weer mijn AVD-examen aflegde.
Bijna de gehele weg (20 km) binnendoor van huis naar de notaris een politiebrommert achter mij gehad.
Wel mooi baksteensgewijs gereden en toen ie afsloeg zwaaide ie nog even.
En ik heb mij braaf gehouden.
quote:
De afgelopen 3 dagen alleen maar ongelukken met vrachtwagens op de snelweg, weg met die dingenquote:Op donderdag 18 juli 2013 16:11 schreef Gummiebeer het volgende:
http://www.omroepgelderla(...)den.htm#.Uef2vVrCQej
Erg sneu voor het jochie overigens.
Nog even en de dijken zijn afgesloten voor motoren, want daar gaat het wel weer naar toe Nederland kennende.
Sja waarschijnlijk is het geen apart fietspad, en mag je er als motorrijder gewoon gebruik van maken.quote:Op donderdag 18 juli 2013 18:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
Er zijn daar bij Ochten van die wegversmallingen op de dijk gemaakt waarbij het de bedoeling is dat de fietsers er buiten omheen rijden en het snelverkeer er door.
Ik kan me allerlei dingen voorstellen die daar met 2 fietsers en een motor ongewild fout kunnen gaan.
ik denk eerder dat het fietsstrookje niet breed genoeg is voor 2 fietsers naast elkaar en 1 van de 2 zonder op of om te kijken aan de verkeerde kant van de scheiding is gaan rijdenquote:Op donderdag 18 juli 2013 18:35 schreef Geerd het volgende:
[..]
Sja waarschijnlijk is het geen apart fietspad, en mag je er als motorrijder gewoon gebruik van maken.
Bron, Koos Spee
ik denk eerder dat het fietsstrookje niet breed genoeg is voor 2 fietsers naast elkaar en 1 van de 2 zonder op of om te kijken aan de verkeerde kant van de scheiding is gaan rijdenquote:Op donderdag 18 juli 2013 18:35 schreef Geerd het volgende:
[..]
Sja waarschijnlijk is het geen apart fietspad, en mag je er als motorrijder gewoon gebruik van maken.
Bron, Koos Spee
Hoeft niet hard te gaan om daar beneden te komen volgens mijquote:Op donderdag 18 juli 2013 18:36 schreef Anne het volgende:
Gezien de ligging van de motor denk ik ook niet dat de motorrijder zich erg aan de snelheidslimiet hield. Nu hoeft dat van mij ook niet en waarschijnlijk zou ik dat zelf ook niet hebben gedaan, maar wel als je wegversmallingen en fietsers tegen komt. Het lijkt mij dat je dan wat rustiger aan doet.
[ afbeelding ]
Maargoed.. ka-lote blijft het toch. Voor beide partijen..
Als ik zo die foto's zie, moet ik weer denken aan dat filmpje van die hersenloze een tijdje geleden.die 200++ reed op die dijkweggetjesquote:Op donderdag 18 juli 2013 16:11 schreef Gummiebeer het volgende:
http://www.omroepgelderla(...)den.htm#.Uef2vVrCQej
Erg sneu voor het jochie overigens.
Nog even en de dijken zijn afgesloten voor motoren, want daar gaat het wel weer naar toe Nederland kennende.
Anticiperend rijden is de plicht van elke motorrijder. Naar 2 kanten trouwens. Naar auto's want die zijn sterker dan jij en naar fietsers want die zijn zwakker dan jij.quote:Op donderdag 18 juli 2013 18:36 schreef Anne het volgende:
Gezien de ligging van de motor denk ik ook niet dat de motorrijder zich erg aan de snelheidslimiet hield. Nu hoeft dat van mij ook niet en waarschijnlijk zou ik dat zelf ook niet hebben gedaan, maar wel als je wegversmallingen en fietsers tegen komt. Het lijkt mij dat je dan wat rustiger aan doet.
Link?quote:Op donderdag 18 juli 2013 19:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als ik zo die foto's zie, moet ik weer denken aan dat filmpje van die hersenloze een tijdje geleden.die 200++ reed op die dijkweggetjes
geen idee, zit mobiel, kwam van motormeuk, moet je daar effe zoeken, of misschien heeft iemand hier hem nog..quote:
Is dat nou zo'n speciale kevlar broek?quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:12 schreef Geerd het volgende:
[ afbeelding ]
Zo kom je ook van je inktplaatje af ja
De broek die hij aan had is iig heel gebleven; dat is puur wrijving, dat rode op zijn onderbeen.. een kevlarbroek zal je ook zoiets geven na een ekte glijer van een meter of 25 of meer. Een schaaf/brandplek is nog altijd beter als échte road rash (zie onderarm, en dat is nog lichtjesquote:Op donderdag 18 juli 2013 22:11 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Is dat nou zo'n speciale kevlar broek?
Als je dit al nasty vindt, zou ik als ik jou was maar niet googlen op afbeeldingen met de term "motorcycle injuries"quote:
Ownee, ik heb foto's gezien van een motorrijder die besloot om onder een oplegger te gaan liggen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:23 schreef Anne het volgende:
[..]
Als je dit al nasty vindt, zou ik als ik jou was maar niet googlen op afbeeldingen met de term "motorcycle injuries".
Of deze dan:quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:25 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ownee, ik heb foto's gezien van een motorrijder die besloot om onder een oplegger te gaan liggen.
Daar was zeg maar niks meer van over.
Kan ik niet zien en laat maar, ik rij zelf wel iets voorzichtiger.quote:
Helaas bepaal je vaak niet zelf wanneer je voor je sokken gereden wordtquote:Op donderdag 18 juli 2013 22:31 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Kan ik niet zien en laat maar, ik rij zelf wel iets voorzichtiger.
True, genoeg shit gezien vanuit de auto.quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:40 schreef Sounddragon het volgende:
Helaas bepaal je vaak niet zelf wanneer je voor je sokken gereden wordt![]()
Neuh, de ervaren motorrijder krijgt een zesde zintuig voor faalhazen, maar dan nog kan er altijd iets misgaan.quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:45 schreef klawie het volgende:
het klote aan motor rijden is je kan nog nog zo netjes rijden maar als er een mongool komt die niet oplet ben je er geweest
was vandaag net over de brienenoord brug wou er 1 naar links maar dat zat ikquote:Op donderdag 18 juli 2013 22:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Neuh, de ervaren motorrijder krijgt een zesde zintuig voor faalhazen, maar dan nog kan er altijd iets misgaan.
Eerlijk gezegd zijn tot nu toe bijna alle keren dat ik ben gevallen te wijten aan lomp gedrag van mezelf, of het opzoeken van grenzen. Eén keer een aanrijding waar ik niks aan kon doen, en toen stapte ik zonder een schrammetje af. zónder motorbroek ook trouwens![]()
Zie ik daar een MF sticker?quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:56 schreef klawie het volgende:
[..]
was vandaag net over de brienenoord brug wou er 1 naar links maar dat zat ik
moet me inhouden niet de spiegel van ze auto af te schoppen hij gebruikt hem toch niet
Ik niet altijd, maar ik trap geen spiegels van auto's af.quote:
succes !quote:Op vrijdag 19 juli 2013 07:41 schreef Dekatria het volgende:
Nou daar gaan we dan - drie jaar aan werk komt er nu dus op aan. Stukkie rijden, jeuj!
De Alp heeft van de week nieuw rubber, olie, oliefilter en wiellagers gekregen, dus al het nodige onderhoud zit er nu op. Ikzelf, ik laat het allemaal maar over me heen komen. Als de hulpbereidheid van de Grieken een indicatie is zal het me daar in elk geval aan niets ontbreken.
Onderweg zal ik, waar mogelijk, kleine (foto-)updates op de Facebook-pagina zetten. Na de trip komt er natuurlijk een uitgebreid reisverslag online, tesamen met alle foto's en filmpjes.
Als je dat nog niet gedaan hebt, werp ff een blik op alle dingen die in September onder de hamer zullen gaan. Of tag jezelf anders in de 'send-off tekening' - het is voor een goed doel tenslotte!
DIE TOPICPOLIZEI GRÜSST DIR!!1 aber zuerst ein bisschen wasser, jawohl
[ afbeelding ]
Veel plezier dudequote:Op vrijdag 19 juli 2013 07:41 schreef Dekatria het volgende:
Nou daar gaan we dan - drie jaar aan werk komt er nu dus op aan. Stukkie rijden, jeuj!
De Alp heeft van de week nieuw rubber, olie, oliefilter en wiellagers gekregen, dus al het nodige onderhoud zit er nu op. Ikzelf, ik laat het allemaal maar over me heen komen. Als de hulpbereidheid van de Grieken een indicatie is zal het me daar in elk geval aan niets ontbreken.
Onderweg zal ik, waar mogelijk, kleine (foto-)updates op de Facebook-pagina zetten. Na de trip komt er natuurlijk een uitgebreid reisverslag online, tesamen met alle foto's en filmpjes.
Als je dat nog niet gedaan hebt, werp ff een blik op alle dingen die in September onder de hamer zullen gaan. Of tag jezelf anders in de 'send-off tekening' - het is voor een goed doel tenslotte!
DIE TOPICPOLIZEI GRÜSST DIR!!1 aber zuerst ein bisschen wasser, jawohl
[ afbeelding ]
go deka!!!!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 07:41 schreef Dekatria het volgende:
Nou daar gaan we dan - drie jaar aan werk komt er nu dus op aan. Stukkie rijden, jeuj!
De Alp heeft van de week nieuw rubber, olie, oliefilter en wiellagers gekregen, dus al het nodige onderhoud zit er nu op. Ikzelf, ik laat het allemaal maar over me heen komen. Als de hulpbereidheid van de Grieken een indicatie is zal het me daar in elk geval aan niets ontbreken.
Onderweg zal ik, waar mogelijk, kleine (foto-)updates op de Facebook-pagina zetten. Na de trip komt er natuurlijk een uitgebreid reisverslag online, tesamen met alle foto's en filmpjes.
Als je dat nog niet gedaan hebt, werp ff een blik op alle dingen die in September onder de hamer zullen gaan. Of tag jezelf anders in de 'send-off tekening' - het is voor een goed doel tenslotte!
DIE TOPICPOLIZEI GRÜSST DIR!!1 aber zuerst ein bisschen wasser, jawohl
[ afbeelding ]
Jemigquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:06 schreef StateOfMind het volgende:
Vanmiddag nog een Buell zien staan hier in Nijmegen. Google leert mij dat het een Buell 1125CR moet zijn geweest.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat was ook mijn gedachte toen ik 'm zag staan.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:11 schreef Sounddragon het volgende:
Zonder die 2 gezwellen aan de tank zou het misschien wel een grappig ding zijn
Sowieso veel te veel Starwars Viper-dingen aan de nieuwe modellen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:11 schreef Sounddragon het volgende:
Zonder die 2 gezwellen aan de tank zou het misschien wel een grappig ding zijn
Zelfde als die ik heb lijkt het, maar andere kleur. De overstap van rijschoolhelm naar deze had ik ook veel eerder moeten doenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:20 schreef pindaplukker het volgende:
Nieuwe helm, een verbetering tov mijn oude helm. Fucking stil![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wauwquote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:41 schreef Geerd het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)eer_terug_geven.html
Volgens mij heeft die brommer rijder vies geluk dat die knakker zo snel reageert, hij pleurt hem gewoon der voor gevalletje dode hoek? Hij kijkt ook niet eens over zijn schouder zie ik.
Maar om daarna die brommer te proberen te beuken hoeft ook niet weer.
Wat zoek je dan?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:18 schreef Piles het volgende:
Bomen/bos bij het zoeken naar een eerste motor
Had ik eindelijk een mooie, is ie al verkocht
[..]
Zelfde als die ik heb lijkt het, maar andere kleur. De overstap van rijschoolhelm naar deze had ik ook veel eerder moeten doen
Hebben mn zinnen gezet op iets van een Transalp ofzo, lijkt me een prima beginnersmotor. Ook voor m'n 1.9m lengte.quote:
Mooie XTZ750quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Hebben mn zinnen gezet op iets van een Transalp ofzo, lijkt me een prima beginnersmotor. Ook voor m'n 1.9m lengte.
Vriend tipte nog Aprilia Pegaso 650 of BMW f650.
Oh, budget van ongeveer 3000 euro.
Ziet er ook goed uit jaquote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:47 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Mooie XTZ750zijn er ook wel voor onder de 3000 en zijn fijne motoren.
Ik las het net ja, dus had m al weer beetje geschraptquote:F650 lijkt me wat klein, me vriendin heeft er nu dus 1 en met mijn 1.88 vind ik hem net te klein, of dat komt door vergelijking.
Laten we maar beginnen met injectie danquote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:49 schreef Sounddragon het volgende:
Wil je zelf sleutelen of laat je alles doen? je zit te wippen tussen een carb- en een injectiefiets
Zelf sleutelen -> Alp, zonder twijfel. Ga je iemand anders opzadelen met je onderhoud -> injectiefiets; is dan goedkoper denk ik.
Dat is zo.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:51 schreef Sounddragon het volgende:
Voor de goede fiets moet je gewoon niet moeilijk doen en een stukkie willen rijden![]()
Hopelijk ook regelmatig woon-werk als het bevalt (35km enkele reis)quote:Wat ga je ermee doen? woon-werk of alleen recreatief rijden?
'Regelmatig' dus als het kutweer is ga je met de toetquote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat is zo.
[..]
Hopelijk ook regelmatig woon-werk als het bevalt (35km enkele reis)
Niet direct weersafhankelijk, maar meer of het in het algemeen bevalt om te doen. Kan ik nu nog niet zo inschatten eigenlijkquote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
'Regelmatig' dus als het kutweer is ga je met de toetMet de Alp kun je ook nog een lekker stukkie onverhard pakken, tot redelijk extreem, met een brommert met een klein voorwiel kan dat niet (zo makkelijk), mocht je daar om geven
Ik mag allesquote:Heb je een beperkt rbw? of mag je alles rijden?
Niet in de bodem van de markt winkelen, dat is vragen om problemen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:57 schreef KneusTeun het volgende:
http://www.speurders.nl/o(...)l-distance_value=25#
Nieuwere alps vallen bijna in budget
Edit:
Vallen in budget
http://www.speurders.nl/o(...)l-distance_value=25#
Check ook eens de Yammie TDMquote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:59 schreef Piles het volgende:
Ik wil best een eindje rijden voor een motor, maar je rekt het wel heel ver Teun
[..]
Niet direct weersafhankelijk, maar meer of het in het algemeen bevalt om te doen. Kan ik nu nog niet zo inschatten eigenlijk
[..]
Ik mag alles
Ook leuk...quote:
Je kunt gaan kijken, gebreken komen wel aan het licht als je even alles naloopt.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Niet in de bodem van de markt winkelen, dat is vragen om problemen.
[..]
Check ook eens de Yammie TDM
Ben ik ook niet echt van plan hoorquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:10 schreef KneusTeun het volgende:
TDM is ook we een goede, maar wel erg road georiënteerd, echt door zand ploegen hoef je niet te doen denk ik.
Let wel op dat je 2 verschillende Alpjes zit te bekijken nu hequote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:08 schreef Piles het volgende:
http://www.motoport.nl/ep(...)ducts/RHC00062012421
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
http://www.motoroccasion.(...)-600-v-transalp.html
http://www.motoroccasion.(...)-650-v-transalp.html
Die heb ik tot nu toe (snel) gevonden. Is het verstandig om je eerste motor, als je niks van techniek weet, bij een particulier of bedrijf te kopen? Of maakt dat weinig uit?
[..]
Ook leuk...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |