succes !quote:Op vrijdag 19 juli 2013 07:41 schreef Dekatria het volgende:
Nou daar gaan we dan - drie jaar aan werk komt er nu dus op aan. Stukkie rijden, jeuj!
De Alp heeft van de week nieuw rubber, olie, oliefilter en wiellagers gekregen, dus al het nodige onderhoud zit er nu op. Ikzelf, ik laat het allemaal maar over me heen komen. Als de hulpbereidheid van de Grieken een indicatie is zal het me daar in elk geval aan niets ontbreken.
Onderweg zal ik, waar mogelijk, kleine (foto-)updates op de Facebook-pagina zetten. Na de trip komt er natuurlijk een uitgebreid reisverslag online, tesamen met alle foto's en filmpjes.
Als je dat nog niet gedaan hebt, werp ff een blik op alle dingen die in September onder de hamer zullen gaan. Of tag jezelf anders in de 'send-off tekening' - het is voor een goed doel tenslotte!
DIE TOPICPOLIZEI GRÜSST DIR!!1 aber zuerst ein bisschen wasser, jawohl
[ afbeelding ]
Veel plezier dudequote:Op vrijdag 19 juli 2013 07:41 schreef Dekatria het volgende:
Nou daar gaan we dan - drie jaar aan werk komt er nu dus op aan. Stukkie rijden, jeuj!
De Alp heeft van de week nieuw rubber, olie, oliefilter en wiellagers gekregen, dus al het nodige onderhoud zit er nu op. Ikzelf, ik laat het allemaal maar over me heen komen. Als de hulpbereidheid van de Grieken een indicatie is zal het me daar in elk geval aan niets ontbreken.
Onderweg zal ik, waar mogelijk, kleine (foto-)updates op de Facebook-pagina zetten. Na de trip komt er natuurlijk een uitgebreid reisverslag online, tesamen met alle foto's en filmpjes.
Als je dat nog niet gedaan hebt, werp ff een blik op alle dingen die in September onder de hamer zullen gaan. Of tag jezelf anders in de 'send-off tekening' - het is voor een goed doel tenslotte!
[ afbeelding ]
go deka!!!!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 07:41 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Jemigquote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:06 schreef StateOfMind het volgende:
Vanmiddag nog een Buell zien staan hier in Nijmegen. Google leert mij dat het een Buell 1125CR moet zijn geweest.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat was ook mijn gedachte toen ik 'm zag staan.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:11 schreef Sounddragon het volgende:
Zonder die 2 gezwellen aan de tank zou het misschien wel een grappig ding zijn
Sowieso veel te veel Starwars Viper-dingen aan de nieuwe modellen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:11 schreef Sounddragon het volgende:
Zonder die 2 gezwellen aan de tank zou het misschien wel een grappig ding zijn
Zelfde als die ik heb lijkt het, maar andere kleur. De overstap van rijschoolhelm naar deze had ik ook veel eerder moeten doenquote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:20 schreef pindaplukker het volgende:
Nieuwe helm, een verbetering tov mijn oude helm. Fucking stil![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wauwquote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:41 schreef Geerd het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)eer_terug_geven.html
Volgens mij heeft die brommer rijder vies geluk dat die knakker zo snel reageert, hij pleurt hem gewoon der voor gevalletje dode hoek? Hij kijkt ook niet eens over zijn schouder zie ik.
Maar om daarna die brommer te proberen te beuken hoeft ook niet weer.
Wat zoek je dan?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:18 schreef Piles het volgende:
Bomen/bos bij het zoeken naar een eerste motor
Had ik eindelijk een mooie, is ie al verkocht
[..]
Zelfde als die ik heb lijkt het, maar andere kleur. De overstap van rijschoolhelm naar deze had ik ook veel eerder moeten doen
Hebben mn zinnen gezet op iets van een Transalp ofzo, lijkt me een prima beginnersmotor. Ook voor m'n 1.9m lengte.quote:
Mooie XTZ750quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Hebben mn zinnen gezet op iets van een Transalp ofzo, lijkt me een prima beginnersmotor. Ook voor m'n 1.9m lengte.
Vriend tipte nog Aprilia Pegaso 650 of BMW f650.
Oh, budget van ongeveer 3000 euro.
Ziet er ook goed uit jaquote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:47 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Mooie XTZ750zijn er ook wel voor onder de 3000 en zijn fijne motoren.
Ik las het net ja, dus had m al weer beetje geschraptquote:F650 lijkt me wat klein, me vriendin heeft er nu dus 1 en met mijn 1.88 vind ik hem net te klein, of dat komt door vergelijking.
Laten we maar beginnen met injectie danquote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:49 schreef Sounddragon het volgende:
Wil je zelf sleutelen of laat je alles doen? je zit te wippen tussen een carb- en een injectiefiets
Zelf sleutelen -> Alp, zonder twijfel. Ga je iemand anders opzadelen met je onderhoud -> injectiefiets; is dan goedkoper denk ik.
Dat is zo.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:51 schreef Sounddragon het volgende:
Voor de goede fiets moet je gewoon niet moeilijk doen en een stukkie willen rijden![]()
Hopelijk ook regelmatig woon-werk als het bevalt (35km enkele reis)quote:Wat ga je ermee doen? woon-werk of alleen recreatief rijden?
'Regelmatig' dus als het kutweer is ga je met de toetquote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat is zo.
[..]
Hopelijk ook regelmatig woon-werk als het bevalt (35km enkele reis)
Niet direct weersafhankelijk, maar meer of het in het algemeen bevalt om te doen. Kan ik nu nog niet zo inschatten eigenlijkquote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
'Regelmatig' dus als het kutweer is ga je met de toetMet de Alp kun je ook nog een lekker stukkie onverhard pakken, tot redelijk extreem, met een brommert met een klein voorwiel kan dat niet (zo makkelijk), mocht je daar om geven
Ik mag allesquote:Heb je een beperkt rbw? of mag je alles rijden?
Niet in de bodem van de markt winkelen, dat is vragen om problemen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:57 schreef KneusTeun het volgende:
http://www.speurders.nl/o(...)l-distance_value=25#
Nieuwere alps vallen bijna in budget
Edit:
Vallen in budget
http://www.speurders.nl/o(...)l-distance_value=25#
Check ook eens de Yammie TDMquote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:59 schreef Piles het volgende:
Ik wil best een eindje rijden voor een motor, maar je rekt het wel heel ver Teun
[..]
Niet direct weersafhankelijk, maar meer of het in het algemeen bevalt om te doen. Kan ik nu nog niet zo inschatten eigenlijk
[..]
Ik mag alles
Ook leuk...quote:
Je kunt gaan kijken, gebreken komen wel aan het licht als je even alles naloopt.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Niet in de bodem van de markt winkelen, dat is vragen om problemen.
[..]
Check ook eens de Yammie TDM
Ben ik ook niet echt van plan hoorquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:10 schreef KneusTeun het volgende:
TDM is ook we een goede, maar wel erg road georiënteerd, echt door zand ploegen hoef je niet te doen denk ik.
Let wel op dat je 2 verschillende Alpjes zit te bekijken nu hequote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:08 schreef Piles het volgende:
http://www.motoport.nl/ep(...)ducts/RHC00062012421
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
http://www.motoroccasion.(...)-600-v-transalp.html
http://www.motoroccasion.(...)-650-v-transalp.html
Die heb ik tot nu toe (snel) gevonden. Is het verstandig om je eerste motor, als je niks van techniek weet, bij een particulier of bedrijf te kopen? Of maakt dat weinig uit?
[..]
Ook leuk...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |