abonnement Unibet Coolblue
pi_128721023


Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl men in een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die er bestaat.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

De volgende FOK!-leden roeien:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ons rijke verleden:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 |

Belangrijke sites:

Foto's:
NLroei - Voor al uw foto's, de laatste weetjes en nog veel meer. Zo kan je er je eigen trainingslog op aanmaken zodat je kan bijhouden hoeveel kilometers je vaart.
Merijn Soeters - De huisfotograaf van de Roeien is op praktisch alle wedstrijden aanwezig en maakt zeer mooie plaatjes. Te herkennen aan de karakteristieke morsetekens!
Roeifotograaf.nl - Jorrit Salverda was vroeger huisfotograaf van Gyas, maar heeft tegenwoordig zijn aandachtsveld verbreed door ook andere verenigingen te fotograferen. Met succes! Prima kwaliteit!
Jan-Edwin.nl - Niet altijd aanwezig op wedstrijden (eigenlijk alleen op langebaan), maar de foto's zijn net als op NLroei en bij Jorrit prima te doen! Voor al uw Winterwedstrijden / H4K / Head nostalgie.
A-foto's - Pieter Appelman, oud-roeier van Okeanos, schiet eveneens frequent zijn foto's.
Aviron - relatief nieuwe website met foto's gemaakt door Wouter Nuijten van Vidar.

Algemeen
KNRB - De site van de Koninklijke Nederlandse Roeibond. Start je een wedstrijd? Controleer hier wie je tegenstand is via inschrijvingen.knrb.nl
KNSRB - Overkoepelende orgaan voor de studentenroeiverenigingen. Organiseert ook de mooiste wedstrijd van het jaar (de Varsity). Ook bereikbaar via www.varsity.nl
World Rowing / FISA - Site van FISA (Internationale Roeibond), met allerhande informatie. Zo kan je in de gaten houden wat er nou precies gebeurt op de Australische Nationale Kampioenschappen, en wat Olaf Tufte nou weer aan het uitspoken is op zijn boerderij in Noorwegen. Ook filmpjes van eerdere WK's te zien via Media!
RowingOne - Benieuwd naar het (roei)verleden van die ene toproeier? Hoop je te achterhalen hoe oud die leuke roeister van de wereldbeker is? Of wil je gewoon je ego strelen door jezelf te vinden in de database van de internationale roeiwereld?
Roei.tv - De site met allerlei bewegend beeldmateriaal omtrent de roeisport in al zijn facetten.
TopRow - Toprow biedt roeicursussen en bedrijfsroeien aan. De cursussen worden nu gegeven in onze roeicentra in Tilburg, Den Haag, Groningen en Rotterdam.
pi_128721658
Trots op mijn roeiers! Alle tien beginneling af dit jaar en de acht knap tweede in het nsk 8 veld!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 8 juli 2013 @ 16:54:03 #3
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_128725606
NSRF toch gebleken dat het seizoen stiekem wat te lang was, zeker met alle chaos.

Wel de 3e plek weten vast te houden en als bonus het sprintklassement verovert. Geen slecht resultaat voor mijn laatste coachjaar.

Overigens ook erg genoten van de LB8+ finale tussen Proteus en Laga
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_128726061
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:54 schreef Dodona het volgende:
NSRF toch gebleken dat het seizoen stiekem wat te lang was, zeker met alle chaos.

Wel de 3e plek weten vast te houden en als bonus het sprintklassement verovert. Geen slecht resultaat voor mijn laatste coachjaar.

Overigens ook erg genoten van de LB8+ finale tussen Proteus en Laga
Ja! Dat was wel heel spannend, zeg! Uiteindelijk tien laga-mannen beginneling-af (deel samen met de jongens van la_tramposa). Die moeten een leuk feestje gehad hebben!

Onze chicks wilden in kleine nummers roeien en we hebben twee 4-'s en een 2- gemaakt. Een vier ging goed, die had doorgegaan als ze in een andere voorronde lagen. De ander lag op een finaleplek, totdat ze ergens in de laatste 500m van baan zes naar de oproeibaan verplaatsten. Het is goed afgekomen dus achteraf is het heel erg lollig. De twee blikte, wat wel heel vet voor ze was. En voor ons. ;-)

Nu is de tijd gekomen om veel te slapen en terug te kijken op het seizoen. Ik vond het coachen echt vet!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 8 juli 2013 @ 17:14:23 #5
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_128726129
Coachen is awesome.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_128749466
Is er iemand die nog vervoer zoekt naar luzerne? Donderdag ochtend heen, maandag avond weer terug.mijn vriend rijdt en heeft nog een plek over in de auto.. Stuur maar een berichtje!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!fossiel dinsdag 9 juli 2013 @ 23:17:25 #7
1455 Keroppi
kool kikker
pi_128778981
Wat leer je zoal bij 'de burgers'? Nou op 1 been in je skiff staan bijvoorbeeld ;)



Dit was bij de cursus 'Hoe weer in je skiff te klimmen" waarbij je van te voren even mocht proberen wat je allemaal kon uithalen in je skiff, ik zou het nu ook wel eens op 1 been met losse handen willen proberen ;)
Chick on a mission
pi_128815151
Voor de mensen die gaan: veel plezier in Luzern! Volgend jaar ben ik er een keer bij. :-D
  donderdag 11 juli 2013 @ 20:56:30 #9
407545 JoostGaatRoeien
Roeien met die riemen!
pi_128847673
Hallo allemaal,

Ben net klaar met middelbare school en ga volgend jaar studeren in een andere stad.
Zou graag bij een studentenroeivereniging gaan en dan volop voor het wedstrijdroeien.
In het verleden allerlei sporten gedaan en de laatste twee jaar krachttraining. Vernam van de site dat je bij wedstrijdroeien 6-8 keer per week traint. Ik ben de laatste tijd bezig met een nieuw programma voor meer kracht met veel full body exercises (zoals pull-up, dips, deadlift, benchpress, bent over row, overhead press, squats). Ik zag dat er op het roeicomplex ook een fitnessruimte aanwezig is en zou graag 2-3 keer per week deze oefeningen willen blijven doen. Mijn vraag is hoe ik dit het beste kan combineren met het intensieve trainingsschema. Heeft er iemand toevallig al ervaring mee?

Heb ook al aantal jaar een gezonde leefstijl dus qua voeding zit ik goed :)

Heb laatst ook voor het eerst op de ergometer gezeten bij de sportschool. Roeide 1:45 op de 500m. Is dit een beetje oke?

Bedankt :)
pi_128849272
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 20:56 schreef JoostGaatRoeien het volgende:
Hallo allemaal,

Ben net klaar met middelbare school en ga volgend jaar studeren in een andere stad.
Zou graag bij een studentenroeivereniging gaan en dan volop voor het wedstrijdroeien.
In het verleden allerlei sporten gedaan en de laatste twee jaar krachttraining. Vernam van de site dat je bij wedstrijdroeien 6-8 keer per week traint. Ik ben de laatste tijd bezig met een nieuw programma voor meer kracht met veel full body exercises (zoals pull-up, dips, deadlift, benchpress, bent over row, overhead press, squats). Ik zag dat er op het roeicomplex ook een fitnessruimte aanwezig is en zou graag 2-3 keer per week deze oefeningen willen blijven doen. Mijn vraag is hoe ik dit het beste kan combineren met het intensieve trainingsschema. Heeft er iemand toevallig al ervaring mee?

Heb ook al aantal jaar een gezonde leefstijl dus qua voeding zit ik goed :)

Heb laatst ook voor het eerst op de ergometer gezeten bij de sportschool. Roeide 1:45 op de 500m. Is dit een beetje oke?

Bedankt :)
Hoi Joost, Mooi voornemen! Het is echt hartstikke gaaf om in je studententijd bij een vereniging te roeien. Je kan je het best in de introductieweek van je stad aanmelden bij een vereniging en aangeven dat je interesse hebt in wedstrijdroeien. De eerste weken leer je de vereniging kennen en wordt de basis van het roeien aangeleerd in een introductieploegje. Daarna beginnen de selecties voor het wedstrijdroeien, meestal in een boot met 8 roeiers met stuurman of -vrouw. Als je daar doorheen komt dan wordt er van je verwacht dat je je aan de ploegtrainingen houdt. In het eerste jaar bestaan die voornamelijk uit roeien (binnen op de ergometer en buiten op het water), kracht en uithoudingsvermogen en soms hardlopen. Ik zou daarnaast niet ook nog aan van die zware fitnessapparaten gaan hangen en waarschijnlijk mag dit niet eens van je coach omdat je al je energie nodig hebt voor je roeitrainingen. Waarom wil je dat eigenlijk? Als je je eerste jaar goed door komt kan je in je tweede jaar met extra krachttraining beginnen.

Gewoon uit nieuwsgierigheid, in welke stad ga je studeren? En hoe lang en zwaar ben je? Bij wedstrijdroeien heb je twee gewichtscategorieën: licht (onder 72,5 kg) en zwaar.
  donderdag 11 juli 2013 @ 21:44:46 #11
407545 JoostGaatRoeien
Roeien met die riemen!
pi_128849894
@C.est_Bon Ik hoop volgend jaar in Maastricht te studeren. Moet wel nog loten voor geneeskunde, anders is biomedische wetenschappen een optie. Ben ongeveer 1.90m lang en weeg iets meer dan 80 kg, dus licht zal niet gaan denk ik :)
pi_128861278
Je doet ook kracht training in combinatie met het wedstrijdroeien. In het eerste jaar vooral romp stabiliteit maar later ook de oefeningen die jij noemt. Maar je zult merken dat je van het roeien sowieso al gespierder wordt, en je coach zal het beste weten wat daarnaast nog handig is aan oefeningen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_128861299
Oh ja en je 500 meter tijd moeten nog wel zo'n 15 sec vanaf om de selectie te halen maar dat leer je vanzelf in de introductie tijd ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 12 juli 2013 @ 09:01:51 #14
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_128861472
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 08:51 schreef La_Tramposa het volgende:
Oh ja en je 500 meter tijd moeten nog wel zo'n 15 sec vanaf om de selectie te halen maar dat leer je vanzelf in de introductie tijd ;)
Ach als hij 6.40 als nulmeting doet kom je al een eind in de goede richting. En het is Maastricht hè.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_128899583
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 09:01 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Ach als hij 6.40 als nulmeting doet kom je al een eind in de goede richting. En het is Maastricht hè.
Om 6.40 op 2k te willen trappen lijkt 1.30 op een 500 metertje me niet onredelijk?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_128910639
Oh ja ik zit dus niet in Luzern want mijn eerste vlucht had vertraging en daardoor kon ik de tweede niet halen :'(
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_128932857
Licht roeit zich weer op de kaart w/
pi_128957937
Heijbrock die ff zegt dat ze jaren ruzieden met de Muda's. Lijkt me wel een flinke tik :o

En roeide de Holland 8 nu gewoon in die DSM boot?
  maandag 15 juli 2013 @ 00:51:00 #19
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_128958498
quote:
11s.gif Op maandag 15 juli 2013 00:31 schreef BEFEM het volgende:
Heijbrock die ff zegt dat ze jaren ruzieden met de Muda's. Lijkt me wel een flinke tik :o

En roeide de Holland 8 nu gewoon in die DSM boot?
Ik heb Heijbrock er meermaals over horen hintten, maar hij wilde er nooit iets over kwijt - zoals hij hier ook aangeeft. Hij zei vandaag dat het vooral ook te maken heeft met de coaching, dat John veel tijd en energie moest stoppen in de Muda's en dat dit ten koste ging van de ontwikkeling van de andere roeiers - van hemzelf. Dat hij nu veel meer stappen zet.

Dat er geruziet werd en de roeiers helemaal niet op één lijn zaten is niet nieuw, stond hier ook al in. http://nlroei.nl/artikelen/2012-10-opstaan-en-weer-doorgaan. En in dit bericht schemert ook al genoeg door http://nlroei.nl/artikele(...)nomineerd-voor-fanny

De olympische boot was niet van de KNRB, maar van Albert Steenman (vader van Mitchel). Er is dus geen 'betere' boot op het moment. En vergeet niet dat de reden dat de mannen er vorig jaar niet in wilden varen meer te maken had met risicovermijding - men voelde zich niet senang met de oranje boot - dan dat het ding door en door slecht was.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_128963254
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 00:51 schreef WanEnOonlie het volgende:

Ja dat bedoel ik ook. Ik wist ook wel dat ze vaak ruzie hadden maar heb het niemand zo voor de camera zien vertellen, klinkt een beetje als een opluchting van Heijbrock. Wat ik me ook best kan voorstellen.

En dat bedoel ik ja met die botenwissel, de jonge mennekes roeien erin zonder te zeuren én presteren. Kan de ploeg van vorig jaar nog wat van leren heb ik het idee.
pi_128977119
Op NLroei hebben ze ook vragen over de DSM 8, ze lezen hier gewoon mee 8-)
pi_128986076
Heeft Vidar nou de Aegon bestuurs bokaal gewonnen ? :') Terwijl ze dit jaar echt bijna niets hebben klaargespeeld.
Vond dit echt een waardeloos en vooral inactief bestuur, en zo denken een aantal oud Vidraten er ook over. Vind het niet de bokaal waardig, maargoed.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_128989491
quote:
6s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:17 schreef BEFEM het volgende:
Op NLroei hebben ze ook vragen over de DSM 8, ze lezen hier gewoon mee 8-)
Maar daar hebben ze wel het enige juiste antwoord: https://www.facebook.com/(...)87367&type=1&theater

Neemt niet weg dat je in dat oranje ding blijkbaar vrij hard kan varen.
pi_129092648
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 23:25 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Maar daar hebben ze wel het enige juiste antwoord: https://www.facebook.com/(...)87367&type=1&theater

Neemt niet weg dat je in dat oranje ding blijkbaar vrij hard kan varen.
Zie ook de reactie van Blink. En wat ik dus ook al zei.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_129092713
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:01 schreef BEFEM het volgende:

[..]

En dat bedoel ik ja met die botenwissel, de jonge mennekes roeien erin zonder te zeuren én presteren. Kan de ploeg van vorig jaar nog wat van leren heb ik het idee.
Zeuren en protesteren? Het gaat toch om de Spelen? Ik kan me voorstellen dat je, als je acht vlak voor het belangrijkste sporttoernooi in je carrière scheurt en kraakt, je liever een ander bootje onder je billen wilt hebben. Nogal een vreemde conclusie om de toproeiers van vorig jaar sterallures te verwijten.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_129094536
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 17:45 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Zeuren en protesteren? Het gaat toch om de Spelen? Ik kan me voorstellen dat je, als je acht vlak voor het belangrijkste sporttoernooi in je carrière scheurt en kraakt, je liever een ander bootje onder je billen wilt hebben. Nogal een vreemde conclusie om de toproeiers van vorig jaar sterallures te verwijten.
Ik lees nu het verhaal van Blink en dan lijkt me de beslissing om te wisselen de beste ja. Van scheuren en weet ik veel had ik nog nooit gehoord.

Rectificatie dus bij deze :P
  zondag 21 juli 2013 @ 22:14:19 #27
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_129200258
Waar is topic 60 trouwens gebleven?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_129204813
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 22:14 schreef WanEnOonlie het volgende:
Waar is topic 60 trouwens gebleven?
Befem was wat overijverig blijkbaar :')
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  FOK!fossiel maandag 22 juli 2013 @ 08:02:28 #29
1455 Keroppi
kool kikker
pi_129211104
Chick on a mission
pi_129211114
quote:
Ik heb er helaas geen ervaring mee.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_129211331
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 23:45 schreef pullup het volgende:

[..]

Befem was wat overijverig blijkbaar :')
Net als op het water ben ik jullie online ook te snel.
pi_129284845
Hittegolf in Linz lees ik. Hopelijk is het buiten 13.00 en 16.00 een beetje te doen. Ben benieuwd, vooral naar de prestaties van mijn ex-ploeggenootjes natuurlijk :D
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_129287113
Misschien een leuk onderwerp voor Wan, het aantal winnende sjaarsploegen (of top 3) dat mensen levert aan de bond. Ik heb het idee dat ploegen die het klassement winnen maar heel weinig roeiers leveren uiteindelijk.

Als ik het me goed herinner heeft Tramposa ook niet het klassement gewonnen in haar jaar maar doen die mensen het nu dus blijkbaar wel goed.
pi_129290366
quote:
11s.gif Op woensdag 24 juli 2013 12:56 schreef BEFEM het volgende:
Misschien een leuk onderwerp voor Wan, het aantal winnende sjaarsploegen (of top 3) dat mensen levert aan de bond. Ik heb het idee dat ploegen die het klassement winnen maar heel weinig roeiers leveren uiteindelijk.

Als ik het me goed herinner heeft Tramposa ook niet het klassement gewonnen in haar jaar maar doen die mensen het nu dus blijkbaar wel goed.
Klopt, wij waren 5e. Monica zit nu in de SB equipe. Joanneke is pas in mijn 2e jaar bij mij in de ploeg gekomen en zit ook in de SB equipe, maar had daarvoor al internationale ervaring.
Maar volgens mij is er weinig peil op te trekken, in elke ploeg kunnen grote talenten zitten, en andersom leiden 1 of 2 grote talenten in je ploeg ook niet automatisch tot winst. Veel dames van Orca die bij de bond zitten hebben wel het klassement gewonnen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_129294899
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:08 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Klopt, wij waren 5e. Monica zit nu in de SB equipe. Joanneke is pas in mijn 2e jaar bij mij in de ploeg gekomen en zit ook in de SB equipe, maar had daarvoor al internationale ervaring.
Maar volgens mij is er weinig peil op te trekken, in elke ploeg kunnen grote talenten zitten, en andersom leiden 1 of 2 grote talenten in je ploeg ook niet automatisch tot winst. Veel dames van Orca die bij de bond zitten hebben wel het klassement gewonnen.
In de U23 equipe zitten veel roeiers met junioren WK ervaring, vooral in de scullnummers. Van de huidige equipe hebben 12 van de 13 roeiers in een scullboot 1 of meer junioren WK's achter de rug, alleen Martje in de LW2x heeft geen internationale ervaring. In de boordnummers zijn er 3 met junioren WK ervaring en 16 niet.
pi_129296008
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 16:18 schreef wvdwest het volgende:

[..]

In de U23 equipe zitten veel roeiers met junioren WK ervaring, vooral in de scullnummers. Van de huidige equipe hebben 12 van de 13 roeiers in een scullboot 1 of meer junioren WK's achter de rug, alleen Martje in de LW2x heeft geen internationale ervaring. In de boordnummers zijn er 3 met junioren WK ervaring en 16 niet.
En van die 16 hoeveel hebben daar het sjaarsroeien gedaan? En dan daarvan, hoeveel hebben er top 3 gehaald in het klassement? :P

Is vast wel een artikel waard in verband met de discussie jeugdroeiers/studentenroeiers.
pi_129296513
quote:
17s.gif Op woensdag 24 juli 2013 16:55 schreef BEFEM het volgende:

[..]

En van die 16 hoeveel hebben daar het sjaarsroeien gedaan? En dan daarvan, hoeveel hebben er top 3 gehaald in het klassement? :P

Is vast wel een artikel waard in verband met de discussie jeugdroeiers/studentenroeiers.
Ja, dat is meer werk om uit te zoeken :P Die junioren ken ik allemaal. Van de niet junioren weet ik niet van iedereen wat ze gedaan hebben. Voor degene die ik ken het volgende:
Laga:
M8+
de Graaf - Zat in een eerstejaars 4+ in 2011 niet in de 8+.
Lengkeek - Zat in de eerstejaars 8+ in 2011. Deze 8 haalde geen punten in het klassement. Wel een oud junior die coupe heeft gevaren in de 4-
van der Spek en de Rooij - Beiden zaten vorig jaar in de winnende eerstejaars 8+ van Laga.
Postma (stuur) - Heeft twee jaar eerstejaars dames gestuurd.
LM4-
van Ewijk - Oud junior met Coupe ervaring, zat in de winnende zware eerstejaars 8 van Laga in 2010.

Overigens zegt dit niet zoveel. De lagaaiers zijn als ploeg in de 8+ geplaatst. Daarmee kan je niet zeggen dat ze het individueel ook hadden gehaald. Was een knap staaltje van de coach om dit te realiseren, maar voor jouw vraag is dit wel lastig.
pi_129314236
Van der Spek heeft ook Coupe geroeid (2010).
En nog Kuyt in de LM4-, maar die heeft het hele eerstejaars roeien over geslagen.
pi_129314753
quote:
6s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:17 schreef Nicholaz het volgende:
Van der Spek heeft ook Coupe geroeid (2010).
En nog Kuyt in de LM4-, maar die heeft het hele eerstejaars roeien over geslagen.
Die coupe was ik vergeten, thanks voor de aanvulling. Kuyt viel onder de WK junioren, dus vandaar niet genoemd. Dus alleen de Rooij voldoet vanuit Laga aan het profiel 'begonnen met roeien in een succesvolle eerstejaars 8'.
pi_129336379
Ai, die W4x in de herkansing niet door.. wat zuur!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 25 juli 2013 @ 17:23:02 #41
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_129336719
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 17:12 schreef La_Tramposa het volgende:
Ai, die W4x in de herkansing niet door.. wat zuur!
Zou toch zekerheidje voor een medaille zijn toch?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_129336751
quote:
5s.gif Op donderdag 25 juli 2013 17:23 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Zou toch zekerheidje voor een medaille zijn toch?
Dat nu ook weer niet, zeker niet nu Kirsten niet mee kon doen, maar dom en zuur is het zeker. :{w
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 25 juli 2013 @ 17:26:22 #43
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_129336817
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 17:24 schreef pullup het volgende:

[..]

Dat nu ook weer niet, zeker niet nu Kirsten niet mee kon doen, maar dom en zuur is het zeker. :{w
Ah Kirsten was geblesseerd?

Maar teleurstellend dus.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_129336869
quote:
5s.gif Op donderdag 25 juli 2013 17:26 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Ah Kirsten was geblesseerd?

Maar teleurstellend dus.
Ze waren eigenlijk al in een keer door naar de finale na een spannende voorwedstrijd maar werden als laatste gekwalificeerd nadat de boot was uitgewogen en moesten vandaar met de herkansing meedoen. Waarin ze het vandaag dus niet gehaald hebben.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 25 juli 2013 @ 17:29:21 #45
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_129336898
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 17:28 schreef pullup het volgende:

[..]

Ze waren eigenlijk al in een keer door naar de finale na een spannende voorwedstrijd maar werden als laatste gekwalificeerd nadat de boot was uitgewogen en moesten vandaar met de herkansing meedoen. Waarin ze het vandaag dus niet gehaald hebben.
Helder, bummer.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_129337414
quote:
9s.gif Op donderdag 25 juli 2013 17:29 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Helder, bummer.
Een van de standaard riedeltjes die je als coach op een internationaal toernooi op orde moeta hebben, even met je boot langs de weging lopen en zorgen dat er voldoende extra gewicht ingeplaatst is.

Ik zelf ben niet zo'n held met de grens opzoeken en zorg meestal gewoon voor 1 a 2 ons speling voor mijn gemoedsrust en kreeg in Nieuw-Zeeland alsnog een hartverzakking toen de boot bij de weging exact op gewicht op bleek na wat daagjes in de zon te hebben lopen bakken en ondanks de aloude truc om een plens water in de schoenen te gooien voordat je aanlegt.
Hier zijn ze als ik het verhaal goed begrijp van een fout minimum gewicht uitgegaan.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_129361469
Niet heel veel overtuigende resultaten nog tot nu toe.. LM4- dacht ik dat die wel hard gingen, maar ook geen A-finale. Lijken nogal ingestort te zijn in hun herkansing.
W2x op 6 honderdste geen A finale, dat is wel echt zuur natuurlijk. Maar tot nu toe heeft nog ongeveer iedereen de herkansing nodig gehad..
Frans Goutier wel door naar de halve finale, en de M2- ook zie ik!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_129362055
Zo dat was spannend de herkansing van de w8! :D Wel leuk

Ik kan trouwens geen commentaar horen bij de live tracker.. jullie wel?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_129362168
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:37 schreef La_Tramposa het volgende:
Zo dat was spannend de herkansing van de w8! :D Wel leuk

Ik kan trouwens geen commentaar horen bij de live tracker.. jullie wel?
Ik heb wel commentaar op de live tracker.
pi_129362236
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:40 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Ik heb wel commentaar op de live tracker.
Dan is het mijn crappy werk-computer :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_129363533
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 11:37 schreef La_Tramposa het volgende:
Zo dat was spannend de herkansing van de w8! :D Wel leuk

Ik kan trouwens geen commentaar horen bij de live tracker.. jullie wel?
Alles onder controle blijkbaar :D Phew
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_129363950
Hmm m8 ook na de 1000m afgezakt naar de 4e plek, jammer :( Ik dacht dat Nederlandse ploegen juist altijd langzaam starten en dan op gang komen, de trend lijkt omgedraaid!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_129376800
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 12:23 schreef La_Tramposa het volgende:
Hmm m8 ook na de 1000m afgezakt naar de 4e plek, jammer :( Ik dacht dat Nederlandse ploegen juist altijd langzaam starten en dan op gang komen, de trend lijkt omgedraaid!
Deze acht heeft nooit gelopen dit jaar en dit raceverloop is wel redelijk typerend voor als je een categorietje te hoog moet starten en het ook weet.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_129396913
Indrukwekkende race van Frans. Dat wordt een mooie finale morgen.

Balen voor de 2-. Zo dichtbij en toch B-Finale.

[ Bericht 31% gewijzigd door wvdwest op 27-07-2013 09:43:10 ]
pi_129428552
De lichte scullers zorgen in ieder geval al voor 2 medailles. ^O^
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_129438354
Ja, netjes hoor van de lichte units. Hoop zeker ook voor de LM2x dat ze nog veel kunnen groeien, want zo heel lang roeien die ook nog niet samen. Doel staat in ieder geval op Rio.

In ander roeinieuws: volgende week lekker naar Hongarije! Op 2augustus vind weer de jaarlijkse Budapest-Baja (165km) plaats! Hoop dat het net zo loopt als de Ringvaart, want dan ben ik relatief snel thuis :D http://bpbajaregatta.com/
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_129439781
Zouden er twee Nederlandse LM2x naar Rio kunnen? Mag dat uberhaupt wel?
pi_129439803
quote:
5s.gif Op zondag 28 juli 2013 18:56 schreef BEFEM het volgende:
Zouden er twee Nederlandse LM2x naar Rio kunnen? Mag dat uberhaupt wel?
Nee
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_129439828
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 18:07 schreef Sjobber het volgende:
Ja, netjes hoor van de lichte units. Hoop zeker ook voor de LM2x dat ze nog veel kunnen groeien, want zo heel lang roeien die ook nog niet samen. Doel staat in ieder geval op Rio.

In ander roeinieuws: volgende week lekker naar Hongarije! Op 2augustus vind weer de jaarlijkse Budapest-Baja (165km) plaats! Hoop dat het net zo loopt als de Ringvaart, want dan ben ik relatief snel thuis :D http://bpbajaregatta.com/
Klinkt super leuk :) veel plezier daar
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_129467094
Heel mooi idd die LM2x en LM1x. Toch verder wel een tikje teleurstellend het SB wk, ik had toch bij een aantal boten het idee dat er meer in gezeten had..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_129506234
Sybrand van Haersma Buma in de Elsevier over zijn tijd bij Aegir (en ook Stef Blok komt voorbij).

<vanaf onderaan de middelste kolom, tot het eind van de pagina>
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_129575580
pi_129595869
Wat betekent AAF & ATF?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_129597449
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 23:19 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat betekent AAF & ATF?
AAF: adverse analytical finding
quote:
Adverse Analytical Finding (AAF)
Report from a WADA-accredited laboratory or other WADA-approved testing entity that identifies in a doping control sample the presence of a prohibited substance or its metabolites or markers (including elevated quantities of endogenous substances) or evidence of the use of a prohibited method. An adverse analytical finding does not necessarily lead to an anti-doping rule violation, since an athlete may have a Therapeutic Use Exemption for this particular substance. An adverse analytical finding may also correspond to a measurement performed on an athlete as part of a longitudinal study.
ATF: atypical finding
quote:
‘Atypical Finding’ (ATF): a report from a Laboratory or other WADA-approved entity which requires further investigation as provided by the International Standard for Laboratories or related Technical Documents prior to the determination of an Adverse Analytical Finding.


[ Bericht 31% gewijzigd door wvdwest op 02-08-2013 00:09:36 ]
pi_129602673
quote:
1s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 23:59 schreef wvdwest het volgende:

[..]

AAF: adverse analytical finding

[..]

ATF: atypical finding

[..]



Nou, goede scores dan lijkt me?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_129627749
Ik ga dit topic volgen.

Dit jaar start ik namelijk met een studie aan de Leidse universiteit en ik overweeg zeer om te gaan roeien bij de corporale studentenroeivereniging Njord. Hoor regelmatig dat dit soort roeiverenigingen naast de 'sport' zelf ook een actief verenigingsleven hebben. Kan iemand hier mij wellicht wat meer over vertellen? :)

Daarnaast nog een praktische vraag: mijn oren zijn helaas niet zo goed. Ik draag met één oor een gehoorapperaat, en met het andere oor hoor ik niks. Dit is bij zwemmen natuurlijk kut, maar in hoeverre denken jullie dat bij roeien vervelend is? Kan zo'n boot omflikkeren/kan je heel nat worden? En hoeveel wordt er geluld in zo'n boot, of kan je met liplezen volstaan? Afwegingen, afwegingen..
"Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."
pi_129629446
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:15 schreef Loekoe het volgende:
Ik ga dit topic volgen.

Dit jaar start ik namelijk met een studie aan de Leidse universiteit en ik overweeg zeer om te gaan roeien bij de corporale studentenroeivereniging Njord. Hoor regelmatig dat dit soort roeiverenigingen naast de 'sport' zelf ook een actief verenigingsleven hebben. Kan iemand hier mij wellicht wat meer over vertellen? :)

Daarnaast nog een praktische vraag: mijn oren zijn helaas niet zo goed. Ik draag met één oor een gehoorapperaat, en met het andere oor hoor ik niks. Dit is bij zwemmen natuurlijk kut, maar in hoeverre denken jullie dat bij roeien vervelend is? Kan zo'n boot omflikkeren/kan je heel nat worden? En hoeveel wordt er geluld in zo'n boot, of kan je met liplezen volstaan? Afwegingen, afwegingen..
Welkom. :)

Over hoe het op Njord allemaal aan toegaat kunnen je anderen in dit topic beter inlichten.

Ik denk zelf dat er geen problemen zullen zijn over het algemeen qua omslaan, het komt voor maar zelden. Het is wel handig om de aanwijzingen van de stuur of coach kant moeten kunnen volgen om gelijk te roeien en te reageren bijvoorbeeld.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_129783928
Één van de redenen dat ik uiteindelijk ben gaan roeien was omdat ik niet meer weg te slaan was bij de borrels op Njord. Sinds Njord een "open" vereniging is geworden (open voor mensen die niet lid zijn bij Minerva, het corps) is het steeds meer een eigen verenigingsleven gaan vormen. De trend is dat de meeste studentenroeiverenigingen de laatste tijd steeds meer leden krijgen. Deze komen echter lang niet allemaal om heel fanatiek te gaan wedstrijdroeien. Er is dus genoeg verenigingsleven buiten het roeien om :). Dit geldt overigens voor de meeste studentenroeiverenigingen. In sommige steden concurreren deze steeds meer met de pure gezelligheidsverenigingen.

Als Njord-lid kan ik natuurlijk niet anders dan alleen maar ontzettend positief zijn over Njord zelf. Daarom stel ik voor dat je volgende week in de El-Cid zelf komt kijken op Njord om de sfeer te proeven, met leden te praten en het is zelfs mogelijk om je eerste roeihalen te maken :).
pi_129784061
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:15 schreef Loekoe het volgende:
Ik ga dit topic volgen.

Dit jaar start ik namelijk met een studie aan de Leidse universiteit en ik overweeg zeer om te gaan roeien bij de corporale studentenroeivereniging Njord. Hoor regelmatig dat dit soort roeiverenigingen naast de 'sport' zelf ook een actief verenigingsleven hebben. Kan iemand hier mij wellicht wat meer over vertellen? :)

Daarnaast nog een praktische vraag: mijn oren zijn helaas niet zo goed. Ik draag met één oor een gehoorapperaat, en met het andere oor hoor ik niks. Dit is bij zwemmen natuurlijk kut, maar in hoeverre denken jullie dat bij roeien vervelend is? Kan zo'n boot omflikkeren/kan je heel nat worden? En hoeveel wordt er geluld in zo'n boot, of kan je met liplezen volstaan? Afwegingen, afwegingen..
Ik roei toevallig bij asopos, maar een van mijn huisgenootjes is lentelid bij Njord geworden. Zij heeft het er volgens mij best naar haar zin. Maar het beste wat je kan doen is in de El Cid gewoon even een keertje langsgaan, stap een keertje in een boot, ga er eens een keertje avondeten, dan proef je de sfeer wel wat. Vertellen ze je ook meteen over het verenigingsleven. (En kom ook gewoon even bij asopos kijken :D misschien bevalt dat wel veel beter :D!)

Verder is er in mijn jaar een meisje wat ook een gehoorapparaat had. Ik weet wel dat het haar wat beperkte, maar het is niet zo dat het echt onmogelijk was om te roeien. Het enige probleem wat zij had, ik weet niet of dat bij jou ook zo zou zijn, is dat ze in boten met een cox erin niets kon verstaan. Bij haar had dat te maken met het gehoorapparaat wat kennelijk het geluid niet helemaal kon opvangen ofzo. Heb je alleen mee te maken in bijvoorbeeld een acht. Als ze dan dicht bij de stuur zat kon ze wel gewoon de stuur horen praten, was het probleem opgelost. Boten kunnen altijd omgaan, maar in de boten waar je in leert roeien is dat best moeilijk, daar zou ik me in ieder geval niet zo veel zorgen om maken. Nat worden kan altijd, het is en blijft een watersport, maar het meisje wat bij ons roeide had er in ieder geval niet echt last van, dus volgens mij valt het allemaal mee. Je kunt het dus in ieder geval prima proberen.
pi_129879649
Dank voor de reacties. Ik ga zeker kijken bij Njord én Asopos. :) Dan neem ik rustig een beslissing.

Fijn ook dat gehoorapparaat geen (groot) probleem is. Dat geeft hoop aan de mensheid, haha. :)
"Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."
pi_130070132
Zo, die 165km van Budapest naar Baja ook weer overleefd. Heb er welgeteld 13u34 over gedaan. Dat is dik 2.5u langer dan in mijn planning stond. Na 30km al pijn aan me kont niet te houden, geen puf in de benen en ook nog lekker 36 graden met geen wolkje in de lucht. Heb telkens 10km gevaren en boot langs de kant gelegd, want me kont kon het echt niet meer verdragen. Heb 3dagen niet fatsoenlijk zonder pijn kunnen zitten. Vandaag 2wkn later weer even in de boot gezeten en mijn linker bil voelt het nog steeds wat ... Volgende keer maar een bankje vanuit Nederland meenemen dus ...

En me 10/13 is op de terugweg bij de douane in beslag genomen :') Mocht het vliegtuig niet in ... pfff
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_130071099
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:01 schreef Sjobber het volgende:
Zo, die 165km van Budapest naar Baja ook weer overleefd. Heb er welgeteld 13u34 over gedaan. Dat is dik 2.5u langer dan in mijn planning stond. Na 30km al pijn aan me kont niet te houden, geen puf in de benen en ook nog lekker 36 graden met geen wolkje in de lucht. Heb telkens 10km gevaren en boot langs de kant gelegd, want me kont kon het echt niet meer verdragen. Heb 3dagen niet fatsoenlijk zonder pijn kunnen zitten. Vandaag 2wkn later weer even in de boot gezeten en mijn linker bil voelt het nog steeds wat ... Volgende keer maar een bankje vanuit Nederland meenemen dus ...

En me 10/13 is op de terugweg bij de douane in beslag genomen :') Mocht het vliegtuig niet in ... pfff
Wel stoer dat je het hebt uitgeroeid.
pi_130127544
Hoe zijn de introductiedagen bij andere verenigingen verlopen? Bij Triton echt goed, weer een record aantal inschrijvingen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!fossiel vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:55:10 #74
1455 Keroppi
kool kikker
pi_130137311
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 12:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Hoe zijn de introductiedagen bij andere verenigingen verlopen? Bij Triton echt goed, weer een record aantal inschrijvingen!
Kwam zeker door die BavariaBar ;)
Chick on a mission
pi_130137356
Dat uitroeien blijft sowieso ook een prestatie, dat ben ik met je eens. Maar op het moment van finishen baal je gewoon ontzettend dat het niet liep zoals je wilde. Zal wel weer met mijn zotte kop voor de herkansing gaan over een aantal jaar ...

De introw is hier in Tilburg nog niet begonnen volgens mij. Is tenminste armzalig stil bij Vidar ...
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_130139978
In Delft moet het ook nog beginnen.
pi_130149384
Was dinsdag en woensdag in Groningen en zowel Aegir als Gyas hadden over aandacht niet te klagen van wat ik er van zag.. en de truck van Aegir maakte veel indruk bij de KEI parade.

Donderdag zag ik in Utrecht vooral veel ORCA op het Chill-Uit festival..

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:56 schreef Sjobber het volgende:
De introw is hier in Tilburg nog niet begonnen volgens mij. Is tenminste armzalig stil bij Vidar ...
Volgende week zal het er ontzettend druk zijn in de middagen.. en woensdag en vrijdag zijn er de grootste feesten van de hele introweek. Tip: ga laat in de avond roeien en pak daarna een biertje (of twee als het gezellig is)
pi_130285615
Morgen de roeiers tegen de voetballers! 19.30 Bureausport, Nederland 3!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:45:18 #79
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_130382296


O+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_130411609
Laatst ben ik na opmerkingen van anderen eens op de ergo in de sportschool gaan zitten. Ik kwam echter nauwelijks onder de 2m op de 500m, terwijl ik boven de 1 meter 95 en redelijk sterk ben. Hoe kan dit, en hoe kan ik beter worden?
“I'm not about caring; I'm about winning.”
- Harvey Specter
“Take a step back, look at the bigger picture.”
pi_130412192
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:27 schreef PowerData het volgende:
Laatst ben ik na opmerkingen van anderen eens op de ergo in de sportschool gaan zitten. Ik kwam echter nauwelijks onder de 2m op de 500m, terwijl ik boven de 1 meter 95 en redelijk sterk ben. Hoe kan dit, en hoe kan ik beter worden?
Hoe het kan is simpel, je techniek zal niet voldoende zijn. Hoe je beter kan worden? Iemand zoeken die je uitlegt hoe het werkt.
pi_130412756
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:58 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Hoe het kan is simpel, je techniek zal niet voldoende zijn. Hoe je beter kan worden? Iemand zoeken die je uitlegt hoe het werkt.
Oké, bedankt voor je opmerking. Ik zal dat sowieso doen, ook omdat ik weinig voel met mijn benen en het gevoel heb dat vrijwel alles uit mijn rug en armen komt en volgens mij is dat verkeerd.
“I'm not about caring; I'm about winning.”
- Harvey Specter
“Take a step back, look at the bigger picture.”
pi_130418908
Wan is op vakantie?
pi_130419151
quote:
9s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:00 schreef BEFEM het volgende:
Wan is op vakantie?
Hij zit in Korea
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_130486794
Ik vind de prestaties in Korea vrij goed. Zeker als je kijkt waar we vorig jaar op de spelen stonden. Van de ploegen die nog een herkansing moeten zijn er eigenlijk geen ploegen die kansloos lijken.

En ik ben onder de indruk van de prestaties van de lichte dames. Dat heeft Josy erg goed op de rails gekregen. Zonder hem zou het WK voor de lichte dames echt heel anders zijn verlopen.
pi_130489292
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 19:41 schreef wvdwest het volgende:
Ik vind de prestaties in Korea vrij goed. Zeker als je kijkt waar we vorig jaar op de spelen stonden. Van de ploegen die nog een herkansing moeten zijn er eigenlijk geen ploegen die kansloos lijken.

En ik ben onder de indruk van de prestaties van de lichte dames. Dat heeft Josy erg goed op de rails gekregen. Zonder hem zou het WK voor de lichte dames echt heel anders zijn verlopen.
Werd in ieder geval tijd dat er iemand op werd gezet. De individuele kwaliteiten van de lichte dames waren al een tijdje prima, in ieder geval was het gemiddelde niveau al wat dichter bij de wereldtop dan bij de zware dames, en het ontbrak inderdaad aan iemand die de boel wat bij elkaar harkte.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_130489665
En inderdaad zijn de resultaten zeker goed te noemen tot nu toe, vooral als je bedenkt hoe bij de meeste secties de voorbereiding is geweest deze winter :)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_130490373
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:37 schreef pullup het volgende:

[..]

Werd in ieder geval tijd dat er iemand op werd gezet. De individuele kwaliteiten van de lichte dames waren al een tijdje prima, in ieder geval was het gemiddelde niveau al wat dichter bij de wereldtop dan bij de zware dames, en het ontbrak inderdaad aan iemand die de boel wat bij elkaar harkte.
Klopt inderdaad. Het niveau was er zeker al. Er werd alleen niks mee gedaan. Nu gelukkig wel. Nu nog iemand die dat bij de zware dames gaat doen. Want de selectie, als je het zo mag noemen, voor de 8 op het WK is natuurlijk nogal bijzonder.

quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:45 schreef pullup het volgende:
En inderdaad zijn de resultaten zeker goed te noemen tot nu toe, vooral als je bedenkt hoe bij de meeste secties de voorbereiding is geweest deze winter :)
Ja precies. Het EK was al goed, maar toen deed onder andere Engeland niet mee. Luzern en ook nu op het WK geven aan dat we er toch aardig bijzitten. Voor een top5 moet er natuurlijk ook gewonnen gaan worden. En bij de olympische ploegen zie ik er nog niet direct een. Of het moet de M4- zijn.
pi_130542068
En zo doet nog steeds iedereen mee voor de knikkers, ook de zo verguisde damesacht die zojuist een hele strakke pot hebben gevaren. :D
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_130551838
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 05:48 schreef pullup het volgende:
En zo doet nog steeds iedereen mee voor de knikkers, ook de zo verguisde damesacht die zojuist een hele strakke pot hebben gevaren. :D
Heel mooi inderdaad. Al blijf ik erbij dat het proces wat geleid heeft tot die acht echt niet voor herhaling vatbaar is. Voor mij heeft die onvoorspelbaarheid ertoe geleid dat ik voor komend seizoen weinig verwacht van die selectie voor mijn dames. Als ik dan vergelijk hoe zorgvuldig de selectie bij de lichte dames is gegaan dan is het verschil helemaal stuitend.

Het succes is mooi, maar als coach van zware dames met ambitie is het op dit moment niet echt plezierig.
pi_130560307
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:50 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Heel mooi inderdaad. Al blijf ik erbij dat het proces wat geleid heeft tot die acht echt niet voor herhaling vatbaar is. Voor mij heeft die onvoorspelbaarheid ertoe geleid dat ik voor komend seizoen weinig verwacht van die selectie voor mijn dames. Als ik dan vergelijk hoe zorgvuldig de selectie bij de lichte dames is gegaan dan is het verschil helemaal stuitend.

Het succes is mooi, maar als coach van zware dames met ambitie is het op dit moment niet echt plezierig.
Mjah proces, een proces was er natuurlijk niet echt gedurende dit jaar, het leek eerder een coach afvalrace.

De eerste stappen begin dit jaar waren simpel.
Er waren zonder iets te testen al wat ploegen benoemd die carte blanche kregen, dat had niet moeten gebeuren.
Een deel van het overige aanwezige fysieke talent werd bepaald en op basis daarvan werd er een voorlopige groep samengesteld en richting Avis gestuurd. Dat gebeurde vier jaar geleden precies zo met de aankomende Olympische groep en vervolgens werd met die groep de nodige stappen vrij snel dat jaar gezet waarna het lastig was er tussen te komen voor de rest van Nederland, tot Inge en Ellen aan toe.
Helaas werd er dit jaar voor de middels testen uitgezochte groep geen vastigheid in begeleiding geboden en werden wat nu weer blijkt nuttige oudgedienden ruim te snel afgeserveerd.

Deels vond ik het mismanagement van Albeda onder meer richting de aanwezige coaches ( die dan ook verdwenen) en deels was het ook wel gewoon pech dat vervolgens Rene ziek werd.

Daarna was het een tijdje redelijke chaos zonder sturing en de grootste misser was in mijn ogen de vreemde verdeling van de groep met bijbehorende statussen en beloften richting roeisters na de Hollandia. Er kwamen alleen maar meer vastgelegde programma's en losstaande ploegen met bijbehorende coaches bij.

Eigenlijk was het de bedoeling dat er al ruim voor Luzern iets met een acht gedaan zou worden maar er lag het een en ander dwars.

Ik vind eigenlijk dat Diederik Simon na Luzern supergoed zijn verantwoordelijkheid heeft genomen voor een acht en op zijn eigen wijze de selectie heeft gemaakt, voor een deel op basis van wat er dit jaar is gebeurd, waarbij hij helaas voor hem vanwege de korte tijd ook wat aparte besluiten heeft moeten nemen. Dat gebeurde bij de vorming van de mannenacht in een eerder stadium ook wel zo volgens mij maar daar vielen wat minder mensen over.

Deze selectie was duidelijk niet zoals Josy bij die lichte dames dat heeft gedaan maar daar was na Luzern gewoon de tijd niet meer voor, bij zware dames zijn er ook wat meer variabelen te bedenken om tot ploegvorming te komen, en m.i. is de manier van Josy ook niet zaligmakend en heeft ook zijn subjectieve elementen uiteindelijk.

Wat niet inhoud dat ik zelf niet hoop dat er volgend jaar een beetje meer lijn in gaat zitten bij de zware damesgroep :D
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_130563905
Wat voor variabelen?
pi_130564371
quote:
5s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:07 schreef BEFEM het volgende:
Wat voor variabelen?
Wie gaat voor welke ploeg in aanmerking komen.?
Wat zijn de prioriteitsboten om medailles te halen ? ( bij lichte roeisters heb je er maar een)
Wie gaat er scullen?
Wie gaat er boordroeien?
Gaan er tussendoor nog mensen van het ene project naar het andere doorgeschoven kunnen worden?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_130566819
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:19 schreef pullup het volgende:

[..]

Wie gaat voor welke ploeg in aanmerking komen.?
Wat zijn de prioriteitsboten om medailles te halen ? ( bij lichte roeisters heb je er maar een)
Wie gaat er scullen?
Wie gaat er boordroeien?
Gaan er tussendoor nog mensen van het ene project naar het andere doorgeschoven kunnen worden?
Op de tweede na geldt dat toch ook allemaal voor licht?
pi_130568325
quote:
5s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:15 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Op de tweede na geldt dat toch ook allemaal voor licht?
Er zijn maar 2 plekken voor lichte dames :)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_130577212
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:46 schreef pullup het volgende:

[..]

Er zijn maar 2 plekken voor lichte dames :)
Dat snap ik maar er zijn nu 2 lichte damesploegen. Die voorlopig beide ook goed presteren. Je hebt dus daar net zo goed de vraag wie voor welke ploeg in aanmerking komt en of er geschoven wordt tussen beide boten.
pi_130578855
quote:
5s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 23:19 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Dat snap ik maar er zijn nu 2 lichte damesploegen. Die voorlopig beide ook goed presteren. Je hebt dus daar net zo goed de vraag wie voor welke ploeg in aanmerking komt en of er geschoven wordt tussen beide boten.
Er zijn echt maar twee plekken voor lichte dames dat Josy er wat franje omheen heeft gewerkt doet niet ter zake.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_130600412
Vrijdag zijn de de halve finales van de skiff, weet iemand hoelaat NL tijd? Ik zie dat Braas een plekje heeft weten te bemachtigen. Heb het de laatste jaren onvoldoende in de gaten gehouden, maar hoe roeit hij nog? Destijds (3 jaar geleden) was zijn techniek zwaar onder de maat.
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_130614803
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 16:51 schreef draadstalig het volgende:
Vrijdag zijn de de halve finales van de skiff, weet iemand hoelaat NL tijd? Ik zie dat Braas een plekje heeft weten te bemachtigen. Heb het de laatste jaren onvoldoende in de gaten gehouden, maar hoe roeit hij nog? Destijds (3 jaar geleden) was zijn techniek zwaar onder de maat.
Onder welke maat? Hij roeide toen ook nog helemaal niet lang dus lijkt me niet vreemd.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_130623707
Hoezo zou ik op vakantie zijn? Ben ik al tijden niet geweest. Een jaar of vier niet.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_130624787
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 05:03 schreef WanEnOonlie het volgende:
Hoezo zou ik op vakantie zijn? Ben ik al tijden niet geweest. Een jaar of vier niet.
Arme jongen ;)

Respect voor Inge en Roel! En balen voor de LM4-, blijkt toch elke keer weer een tombola dat nummer.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_130625170
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 05:03 schreef WanEnOonlie het volgende:
Hoezo zou ik op vakantie zijn? Ben ik al tijden niet geweest. Een jaar of vier niet.
Noem Korea maar geen vakantie :+

Ik zat te wachten op de voorbeschouwing :9 Zie het als een compliment dat je gemist wordt O+
pi_130625306
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 22:21 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Onder welke maat? Hij roeide toen ook nog helemaal niet lang dus lijkt me niet vreemd.
Om op hoog niveau mee te acteren... Leek me duidelijk toch.

Inmiddels finales begrijp ik. Wanneer vinden deze plaats?
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_130625997
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:20 schreef draadstalig het volgende:

[..]

Om op hoog niveau mee te acteren... Leek me duidelijk toch.

Inmiddels finales begrijp ik. Wanneer vinden deze plaats?
In 2009 won hij zilver op het WK onder 23 dus je praat een beetje onzin.
Het is niet de meest technische roeier maar om van één van de grootste roeitalenten van deze generatie te zeggen dat zijn niveau onder de maat is slaat nergens op.

Informatie over het toernooi kun je hier vinden: www.worldrowing.com
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 31 augustus 2013 @ 08:28:08 #105
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_130664931
Brons voor Nederland in de mannen twee zonder ^O^

Nog 3 Nederlandse boten in de finales vandaag.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 31 augustus 2013 @ 09:12:15 #106
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_130665186
Goud op de mannen vier zonder :D

Wat een fantastische eindsprint zeg _O- _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_130665220
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 09:12 schreef heywoodu het volgende:
Goud op de mannen vier zonder :D

Wat een fantastische eindsprint zeg _O- _O_
Die commentator op Eurosport had het halverwege al bijna opgegeven _O-
pi_130665241
Mooi dat ze het roeien weer echt professioneel aanpakken in NL... Dat kan in Rio echt een mooie medaillevloot worden in potentie
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 31 augustus 2013 @ 09:20:00 #109
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_130665248
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 09:17 schreef Max23 het volgende:

[..]

Die commentator op Eurosport had het halverwege al bijna opgegeven _O-
Australië lag ook wel heel ver voor, echt gaaf hoe ze aan het eind steeds sneller steeds dichterbij kwamen :P

Nog 2 finales, met nu de laatste Nederlandse boot vandaag.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_130665360
Net geen plak voor de dames, 4e plek
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_130665429
Wat een topochtend!!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_130665892
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 09:34 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat een topochtend!!
Ja, het is een tijd geleden dat er zo snel achter elkaar zoveel leuks te zien was.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_130665983
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 10:16 schreef pullup het volgende:

[..]

Ja, het is een tijd geleden dat er zo snel achter elkaar zoveel leuks te zien was.
Ik probeerde even te zoeken wanneer Nederland voor het laatst een wereldtitel in een olympische klasse had, ik dacht de vorige Holland 4- maar die hebben alleen wereldbekers gewonnen. Weet jij het?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_130666038
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 10:21 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik probeerde even te zoeken wanneer Nederland voor het laatst een wereldtitel in een olympische klasse had, ik dacht de vorige Holland 4- maar die hebben alleen wereldbekers gewonnen. Weet jij het?
Ah, snel antwoord op twitter:

1994 in Eagle Creek de vrouwen 4- (1966 M2+, 1988 LW2x Vermulst/Meliesie, 1989 M4x, 1991 M2x Rienks/Zwolle, 1994 W4-)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:03:54 #115
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_130666630
Toch even die 4- race teruggekeken, eindsprintje hoor :7
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_130667750
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 10:25 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ah, snel antwoord op twitter:

1994 in Eagle Creek de vrouwen 4- (1966 M2+, 1988 LW2x Vermulst/Meliesie, 1989 M4x, 1991 M2x Rienks/Zwolle, 1994 W4-)
1994 W4- was geen olympisch nummer :) om maar even aan te geven hoe uniek de prestatie is.
En in 1988 was de LW2x ook nog niet olympisch
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_130667801
Welke twitter was dat dan (ik zie dat pas staan nu ik antwoord heb gegeven :D )
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_130684669
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 09:34 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat een topochtend!!
Inderdaad, en je ziet ook wat een combi van talent, visie, geld en topsportklimaat kan betekenen....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_130695045
Die Noorse roeier net, wat een held :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_130695049
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 08:31 schreef TheVulture het volgende:
Die Noorse roeier net, wat een held :D
Haha mooie vent ja.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_130695131
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 21:44 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Inderdaad, en je ziet ook wat een combi van talent, visie, geld en topsportklimaat kan betekenen....
Daar is de vinger best lastig op te leggen :D Zo gestructureerd was het niet dit jaar.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 1 september 2013 @ 08:57:46 #122
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_130695212
6e plek voor Nederland bij de vrouwen acht. Ik hoorde dat het een vrijwel compleet nieuwe ploeg is? Dan denk ik dat je ook helemaal niet ontevreden hoeft te zijn als er op een WK uiteindelijk maar 5 beter zijn :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_130695237
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 08:57 schreef heywoodu het volgende:
6e plek voor Nederland bij de vrouwen acht. Ik hoorde dat het een vrijwel compleet nieuwe ploeg is? Dan denk ik dat je ook helemaal niet ontevreden hoeft te zijn als er op een WK uiteindelijk maar 5 beter zijn :)
Volgend jaar gaat er met een beetje meer sturing nog veel meer inzitten.
Als die Amerikanen niet enorm rare dingen doen dan lijken ze me tot de volgende spelen eigenlijk al niet meer te kloppen. Wat een topploeg is dat :)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 1 september 2013 @ 09:01:17 #124
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_130695243
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 09:00 schreef pullup het volgende:

[..]

Volgend jaar gaat er met een beetje meer sturing nog veel meer inzitten.
Als die Amerikanen niet enorm rare dingen doen dan lijken ze me tot de volgende spelen eigenlijk al niet meer te kloppen. Wat een topploeg is dat :)
Hey dan is het in Amsterdam zie ik :o
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_130695264
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 09:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Hey dan is het in Amsterdam zie ik :o
Ja :)

Het is een streven om in ieder geval voor elk veld goede Nederlandse bezetting te krijgen.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 1 september 2013 @ 09:04:52 #126
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_130695269
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 09:03 schreef pullup het volgende:

[..]

Ja :)

Het is een streven om in ieder geval voor elk veld goede Nederlandse bezetting te krijgen.
En het is geen Olympisch jaar, dus dan zijn net als nu toch ook alle klassen er weer bij?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_130695291
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 09:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En het is geen Olympisch jaar, dus dan zijn net als nu toch ook alle klassen er weer bij?
Ja precies dit toernooi, duurt een week in totaal en gaat erg mooi worden als deze lijn qua prestaties word doorgezet, er zijn dan veel meer plekken te vullen in alle velden.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 1 september 2013 @ 09:11:13 #128
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_130695333
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 09:06 schreef pullup het volgende:

[..]

Ja precies dit toernooi, duurt een week in totaal en gaat erg mooi worden als deze lijn qua prestaties word doorgezet, er zijn dan veel meer plekken te vullen in alle velden.
Dat lijkt me dan wel leuk om een weekje naartoe te gaan ^O^

Die Cubaan trouwens, was nog bijna z'n zilver kwijt zo _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_130771727
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 08:31 schreef TheVulture het volgende:
Die Noorse roeier net, wat een held :D
Nils-Jakob Hoff. Ik vroeg hem of hij er lang over had nagedacht. Hij zei "een paar dagen", met een grote grijns.

http://nlroei.nl/fotoalbu(...)-sunday/fotos/114849
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_130771806
Hoe vonden jullie de video's?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_130777530
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:12 schreef WanEnOonlie het volgende:
Hoe vonden jullie de video's?
Leuk! Ik heb die van de lichte dames 4x gezien, van de zware mannen 2- en 4- en een samenvatting over WK amsterdam. Waren er nog meer?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_130785088
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:08 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Nils-Jakob Hoff. Ik vroeg hem of hij er lang over had nagedacht. Hij zei "een paar dagen", met een grote grijns.

http://nlroei.nl/fotoalbu(...)-sunday/fotos/114849
O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_130789942
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:12 schreef WanEnOonlie het volgende:
Hoe vonden jullie de video's?
Video's waren leuk! lekker informeel kijkje achter de schermen.
pi_130919557
De video's waren een goede mix van inhoud en informeel vond ik, het gaf voor mijzelf een goed beeld van dat de equipe veel meer een team is dan de losse eilandjes van vroeger..

Sowieso hadden Roeibond en NLroei het goed voor elkaar met de tweets/artikelen en dus de video's!

[ Bericht 2% gewijzigd door Aviron op 07-09-2013 19:00:27 ]
pi_130924499


Ik ga proberen om met de NBC de Head of the Charles te roeien! Niets buitengewoon fanatieks, maar wel erg leuk om te doen nu ik toch hier ben. Alleen waarom willen ze perse om 5 uur 's ochtends roeien..!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_130949955
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 19:14 schreef La_Tramposa het volgende:
[ afbeelding ]

Ik ga proberen om met de NBC de Head of the Charles te roeien! Niets buitengewoon fanatieks, maar wel erg leuk om te doen nu ik toch hier ben. Alleen waarom willen ze perse om 5 uur 's ochtends roeien..!
Dat is volgens mij in Amerika heel normaal. Ik begrijp daar ook helemaal niks van. Maar veel plezier in ieder geval.

[ Bericht 0% gewijzigd door wvdwest op 08-09-2013 15:48:59 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 8 september 2013 @ 15:30:02 #137
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_130950000
Nou we zijn weer begonnen *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_131006094
Ja viel mij in Chicago destijds ook al op. Daar was het destijds om 6u al licht, en viel de hitte nog mee. Overdag was het gewoon te warm om actief te zijn op het water.
Je ziet dan 's ochtends ook veel sporters, die na hun sport gaan studeren of werken.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_131012923
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:33 schreef Sjobber het volgende:
Ja viel mij in Chicago destijds ook al op. Daar was het destijds om 6u al licht, en viel de hitte nog mee. Overdag was het gewoon te warm om actief te zijn op het water.
Je ziet dan 's ochtends ook veel sporters, die na hun sport gaan studeren of werken.
Mja maar hier is het niet heel heet, en volgens mij is het om 5.30 nog wel donker. Dus vreemd!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_131049070
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 22:33 schreef Sjobber het volgende:
Ja viel mij in Chicago destijds ook al op. Daar was het destijds om 6u al licht, en viel de hitte nog mee. Overdag was het gewoon te warm om actief te zijn op het water.
Je ziet dan 's ochtends ook veel sporters, die na hun sport gaan studeren of werken.
Wij hadden afgelopen jaar, toen de zonsop- en ondergangen nog wat arelaxt waren, ook regelmatig trainingen om 07:00 omdat roeisters naar stage of college moesten. En gezien de universiteit Twente is over gestapt op een nieuw onderwijsmodel waar alle eerstejaars opeens gehele dagen verplichte lessen hebben 5 dagen per week, zal dat alleen maar vaker gaan gebeuren.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_131049454
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 01:31 schreef SeanFerdi het volgende:

[..]

Wij hadden afgelopen jaar, toen de zonsop- en ondergangen nog wat arelaxt waren, ook regelmatig trainingen om 07:00 omdat roeisters naar stage of college moesten. En gezien de universiteit Twente is over gestapt op een nieuw onderwijsmodel waar alle eerstejaars opeens gehele dagen verplichte lessen hebben 5 dagen per week, zal dat alleen maar vaker gaan gebeuren.
7 uur trainen vind ik prima, maar 5.30 in het donker :s

Maarja tot nu toe hebben ze alleen maar 50+ boten ingeschreven voor de HOCR waar nog een plekje is dus ik weet niet eens of het wel gaat lukken..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_131167228
Is er al iets bekend over de stand van nieuwe leden? Vorig jaar was daar een mooi artikel over op nlroei, komt die binnenkort weer? Kan zijn dat ik wat te vroeg hiervoor ben natuurlijk ... maar ben wel nieuwsgierig.

Vandaag weer eens in de 2- gezeten. Ging na 4maanden wel weer lekker, niet onder de 13.3km/u gekomen op tempo 17. Dus we waren wel tevreden.
Tevens is Triton nu hier in Hilvarenbeek, maar die hebben het met het weer helaas niet zo getroffen ... Leek me overigens een beduidend kleinere intro groep dan zowel bij Njord als Vidar.

[ Bericht 44% gewijzigd door Sjobber op 14-09-2013 16:58:11 ]
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_131169447
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 16:52 schreef Sjobber het volgende:
Is er al iets bekend over de stand van nieuwe leden? Vorig jaar was daar een mooi artikel over op nlroei, komt die binnenkort weer? Kan zijn dat ik wat te vroeg hiervoor ben natuurlijk ... maar ben wel nieuwsgierig.

Vandaag weer eens in de 2- gezeten. Ging na 4maanden wel weer lekker, niet onder de 13.3km/u gekomen op tempo 17. Dus we waren wel tevreden.
Tevens is Triton nu hier in Hilvarenbeek, maar die hebben het met het weer helaas niet zo getroffen ... Leek me overigens een beduidend kleinere intro groep dan zowel bij Njord als Vidar.
Van wat ik zo her en der heb opgevangen is het zich aanmelden weer minimaal net zo massaal als vorig jaar. Het lid worden van een roeivereniging is populairder en populairder aan het worden.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_131195434
Er worden elk jaar meer mensen lid. Ik vraag me echter wel altijd af hoeveel meer nieuwe leden uiteindelijk blijven hangen bij hun vereniging. Ik heb het idee dat er veel moeite wordt gedaan om nieuwe leden binnen te halen, maar dat deze nieuwe leden het daarna vaak maar zelf een beetje uit moeten zoeken. Ik zie nou niet per sé veel meer inschrijvingen bij wedstrijden of iets dergelijks.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 15 september 2013 @ 14:02:54 #145
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_131195646
162 nieuwe leden bij Okeanos volgens mij. En dat is ledenstop.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_131195843
Overigens ruim de ledenstop van 200 bij Asopos.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 15 september 2013 @ 15:05:53 #147
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_131197885
Voor de liefhebbers, de Canal-Cup live op ARD, 12.6km met achten :P

Geen idee hoe bekend/prestigieus het is, maar als ik het goed begrijp zijn in elk geval de wereldkampioenen erbij om tegen de Olympisch kampioenen te roeien :)

"Das härteste Ruderrennen der Welt" ^O^
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 15 september 2013 @ 15:07:24 #148
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_131197948
Ah, het zijn Polen, GBR, Duitsland en de VS tegen elkaar.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_131198613
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 16:52 schreef Sjobber het volgende:
Is er al iets bekend over de stand van nieuwe leden? Vorig jaar was daar een mooi artikel over op nlroei, komt die binnenkort weer? Kan zijn dat ik wat te vroeg hiervoor ben natuurlijk ... maar ben wel nieuwsgierig.

Vandaag weer eens in de 2- gezeten. Ging na 4maanden wel weer lekker, niet onder de 13.3km/u gekomen op tempo 17. Dus we waren wel tevreden.
Tevens is Triton nu hier in Hilvarenbeek, maar die hebben het met het weer helaas niet zo getroffen ... Leek me overigens een beduidend kleinere intro groep dan zowel bij Njord als Vidar.
Hmm dat lijkt me sterk, Triton heeft een ledenstop van 250 waar we al jaren overheen gaan dus het aantal toekomstige leden is hetzelfde als altijd, en ik kan me niet voorstellen dat Njord er meer toe laat dan dat. Vidar misschien, die hebben de ruimte, maar heel veel meer zullen het er ook niet zijn.
Misschien zit het verschil in het aantal ouderejaars dat aanwezig is bij het kamp, dat probeert Triton wel te beperken tot de mensen die echt nodig zijn.

@JKlaassens over het behouden van leden wordt uiteraard ook hard nagedacht, ik denk niet dat er een relatie zit tussen hoeveel leden je aanneemt en hoe lang ze blijven, maar het is meer een algemeen probleem van de laatste jaren door de kabinetsmaatregelen en de toegenomen studiedruk.

En bij wedstrijden; bij ons kunnen soms niet alle ploegjes meedoen aan de NOOC, ik weet dat dat bij Nereus ook zo is. Dat is wel jammer.
Verder ga je natuurlijk niet ineens 2 EJ8en maken als je meer leden hebt, tenzij het niveau uitzonderlijk hoog is en je genoeg coaching en materiaal hebt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_131201776
Laga had dit jaar iets minder inschrijvingen dan de afgelopen 3 jaar, maar nog steeds 326 meen ik. Vanaf de tweede dag dat de inschrijvingen open waren werd er geloot en in totaal zijn er rond de 240 begonnen aan de 'opvang' periode.

Verder deed Proteus het in Delft volgens mij net als vorig jaar ook weer best lekker, wederom rond de 200 inschrijvingen als ik het goed heb.

Gisteren op de Erasmus Sprints was het weer een feestje. Alleen de voorrondes werden met stoplicht verroeid, vanaf de herkansingen was het weer slecht en werd er tbv snelheidswinst tegelijk weggestart en achteraf gecorrigeerd. Dat hielp niet echt, want de uitloop was weer enorm en bovendien hebben de snellere ploegen geen idee of ze nu goed of slecht aan het varen zijn.

Het concept van de wedstrijd is leuk, maar de organisatie kan nog wel wat leren. En misschien is het handig om grote en kleine nummers uit elkaar te halen want de correcties zijn soms bizar groot (90 seconden over 1000 meter).
pi_131205757
Ik moet toegeven dat de groep van Triton vandaag beduidend groter was. Het tentenkamp was in vergelijking tot die van Njord wel de helft kleiner ... zal ook wel deels aan het weer liggen natuurlijk. Al was het vandaag goed vertoeven op het water!
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_131226438
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 18:56 schreef Sjobber het volgende:
Ik moet toegeven dat de groep van Triton vandaag beduidend groter was. Het tentenkamp was in vergelijking tot die van Njord wel de helft kleiner ... zal ook wel deels aan het weer liggen natuurlijk. Al was het vandaag goed vertoeven op het water!
Oh, ja, maar dat zijn dus alleen ouderejaars..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_131226441
Anyway... wie wint de Amstelbeker? :D
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_131227238
De Abcoude Amsterdam is veel belangrijker joh :Z
pi_131228534
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 01:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Anyway... wie wint de Amstelbeker? :D
Bij de dames Orca. Bij de heren Nereus.

[ Bericht 3% gewijzigd door wvdwest op 16-09-2013 10:52:09 (Inschrijving Nereus bekend) ]
  maandag 16 september 2013 @ 16:13:53 #156
412079 tebrak
ik ben, dus ik besta
pi_131241720
Phocas had een record aantal inschrijvingen van 422!:)

Ik geef laga ook een goede kans op de amstelbeker, met siegelaar aan boord en de henley winnaars.
Kan een mooi potje worden als ze tegen nereus moeten.
pi_131244804
De dames van de Maas zullen ook wel weer een sterke acht hebben denk ik.. zeker als ze een beetje tactisch roeien ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!fossiel donderdag 19 september 2013 @ 15:37:18 #158
1455 Keroppi
kool kikker
pi_131349990
A.s. maandag is de afl van Feuten waar ze net doen alsof het de Varsity is. Heb de afl via de app alvast bekeken en blijkbaar is de Varsity opeens op de Bosbaan en kun je winnen met een stuur van minimaal 80 kg ;) ze roeiden nog net niet in een C4 :).

Maar goed, het is fictie :)
Chick on a mission
pi_131355078
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:37 schreef Keroppi het volgende:
A.s. maandag is de afl van Feuten waar ze net doen alsof het de Varsity is. Heb de afl via de app alvast bekeken en blijkbaar is de Varsity opeens op de Bosbaan en kun je winnen met een stuur van minimaal 80 kg ;) ze roeiden nog net niet in een C4 :).

Maar goed, het is fictie :)
inderdaad, opnames waarin tijdens afgelopen asopos najaarswedstrijden.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_131368831
Het grappige vond ik, dat de filmcrew het niet bepaald had begrepen (verschrikkelijke paupers), om over wat ze van roeien wisten (en er in de serie mee gingen doen) nog maar te zwijgen.. ben wel maar zo aardig geweest ze een stukje rond te varen: https://twitter.com/Wouter87/status/262277440741711872
  FOK!fossiel vrijdag 20 september 2013 @ 07:35:59 #161
1455 Keroppi
kool kikker
pi_131372522
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 23:23 schreef Aviron het volgende:
Het grappige vond ik, dat de filmcrew het niet bepaald had begrepen (verschrikkelijke paupers), om over wat ze van roeien wisten (en er in de serie mee gingen doen) nog maar te zwijgen.. ben wel maar zo aardig geweest ze een stukje rond te varen: https://twitter.com/Wouter87/status/262277440741711872
Meer details en behind the scenes info! ;) :p
Chick on a mission
pi_131391560
Zo, terug van weggeweest. Jaartje Bestuur achter de rug, was mooi :-)
Hoe staat het er hier voor?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_131391848
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_131405658
quote:
Leuk dat een roeiprestatie zelfs bij deze 'poll' bovenaan komt. :)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_131412216
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 08:31 schreef pullup het volgende:

[..]

Leuk dat een roeiprestatie zelfs bij deze 'poll' bovenaan komt. :)
Ja vooral veel social media gebruikt denk ik!

Erg leuk dat ze gewonnen hebben, al vond ik de medaille van Dafne Schippers ook wel erg mooi, helaas was het in dezelfde maand :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 23 september 2013 @ 21:46:07 #166
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_131494950
Toch wel leuk gedaan :P

Feuten dus.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_131518064
Echt? Ik vond het hilarisch slecht gedaan haha. Vergelijk met The Social Network.. daar gaat natuurlijk meer geld in om, maar het is echt wel mogelijk om op een goede manier een bepaalde roeiwedstrijd na te bootsen.
Wel weer grappig dat het enige waar ze zich wel in verdiept hadden de commandos van de stuurman waren.. waarbij het blijkbaar niet uitmaakte dat deze 40 kg overgewicht meesleept.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 24 september 2013 @ 19:26:34 #168
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_131523438
Ahjoh, kneuterig Nederland. In dat beeld kon het prima :P
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  FOK!fossiel dinsdag 24 september 2013 @ 20:00:57 #169
1455 Keroppi
kool kikker
pi_131524889
Zou de acteur in kwestie ook zelf geroeid hebben (na een spoed-lesje) of hebben ze een stand-in gebruikt? Zelf dacht ik het laatste :)
Chick on a mission
pi_131525047
Je hebt ook nog de Jdorama genaamd "Ganbatte ikimasshoi". Lijkt beetje op eerstejaars regioroeien. Was wel lachen.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_131526303
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 20:00 schreef Keroppi het volgende:
tie ook zelf geroeid hebben (na een spoed-lesje) of hebben ze een stand-in gebruikt? Zelf dacht ik het laatste :)
Nou aan het niveau te zien denk ik dat hij het zelf was :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_131526307
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 16:52 schreef La_Tramposa het volgende:
Echt? Ik vond het hilarisch slecht gedaan haha. Vergelijk met The Social Network.. daar gaat natuurlijk meer geld in om, maar het is echt wel mogelijk om op een goede manier een bepaalde roeiwedstrijd na te bootsen.
Wel weer grappig dat het enige waar ze zich wel in verdiept hadden de commandos van de stuurman waren.. waarbij het blijkbaar niet uitmaakte dat deze 40 kg overgewicht meesleept.
Wel mooi dat Flappie in een boot zat die obesitas heette en dat ook vrij prominent in beeld kwam met die stuur erboven. En dat de directe tegenstander nu net de enige vereniging is die niet meedoet in de oude vier :)
  dinsdag 24 september 2013 @ 21:40:37 #173
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_131530170
Teringjantje, ik ben verhuisd naar Groningen maar wat is het burgerroeien hier idioot duur! Ik ben dus voorlopig weer even roeier af tot er een schip met goud binnenkomt hier.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_131531943
Damn ... slechts 356 euro en dan ook nog eenmalig 50 euro omdat je nieuw lid bent. Wat maakt deze vereniging zo duur, dat ze eigenlijk teveel leden hebben?
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  FOK!fossiel dinsdag 24 september 2013 @ 22:53:24 #175
1455 Keroppi
kool kikker
pi_131534901
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 21:40 schreef Pluizel het volgende:
Teringjantje, ik ben verhuisd naar Groningen maar wat is het burgerroeien hier idioot duur! Ik ben dus voorlopig weer even roeier af tot er een schip met goud binnenkomt hier.
Pfff die bedragen die Sjobber noemt zijn inderdaad niet mis zeg...

Daar kan ik bij mijn burgervereniging bijna twee jaar voor roeien. Daar hebben we hier echt een hele mooie vloot voor en ik heb ook nog nooit hoeven betalen voor het vervoer met de botenwagen naar wedstrijden.

Ben ook benieuwd waardoor het zo duur is. Willen ze het lekker elitair houden of is het een vereniging met weinig reserves/sponsoren/etc
Chick on a mission
pi_131538565
@Feuten, ik weet niet of ik er nou om moet lachen of om moet huilen. In ieder geval vond ik het op deze manier absoluut geen reclame voor het (studenten)roeien of voor de wedstrijd die het moest voorstellen.

Als je het leuk en kneuterig vond, dan is dat denk ik omdat je bij één van de twee "deelnemende" verenigingen hoort, of niet? ;) Man man wat sneu, in een sociëteit met (paarse) petjes achter de bar staan :|W ik hou er maar over op :')
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 25 september 2013 @ 00:26:29 #177
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_131538904
Ahjoh, niet zo serieus nemen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_131540612
Ik vind het vooral zonde omdat de Varsity zoiets moois en historisch is, gecombineerd met toproeien. Als ze ook maar een vleugje van dat gevoel hadden weten overbrengen was het echt geweldig geweest.

Grappig eigenlijk, ik vond de Varsity altijd maar een poepwedstrijd met teveel golven en te weinig voorzieningen om zichzelf serieus te nemen. Maar sinds afgelopen jaar, toen ik zag hoe onze oude vier er steeds meer in groeide en de hele vereniging meeleefde tijdens de finale, ben ik pas besmet met het Varsity gevoel ;) Moet je nagaan als we een keer zouden winnen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_131541090
Successupporter :(!
pi_131550649
quote:
12s.gif Op woensdag 25 september 2013 07:10 schreef BEFEM het volgende:
Successupporter :(!
Nou, 2e worden betekent op de Varsity nog geen succes. Bovendien is Triton al vaker hoog geeindigd. Maar vorig jaar was het gewoon speciaal en begreep ik het gewoon ineens of zo ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_131556251
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:00 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nou, 2e worden betekent op de Varsity nog geen succes. Bovendien is Triton al vaker hoog geeindigd. Maar vorig jaar was het gewoon speciaal en begreep ik het gewoon ineens of zo ;)
Je hebt, met andere woorden, jarenlang voor de verkeerde partij lopen prediken? ;)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_131556295
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 21:40 schreef Pluizel het volgende:
Teringjantje, ik ben verhuisd naar Groningen maar wat is het burgerroeien hier idioot duur! Ik ben dus voorlopig weer even roeier af tot er een schip met goud binnenkomt hier.
Ik weet niet wat de kosten zijn, maar misschien moet je het omdraaien: studentenverenigingen zijn stiekem relatief goedkoop? Je maakt gebruik van topmateriaal voor een prikkie.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_131564176
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:43 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Je hebt, met andere woorden, jarenlang voor de verkeerde partij lopen prediken? ;)
Ik snap je niet helemaal geloof ik?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_131567378
Zo, kamprechter(B) examen gehad.

Was eigenlijk die cursus ingestapt om wat meer regelkennis op te doen voor het coachen, en wilde absoluut niet kamprechter gaan spelen. Maar stiekem is het misschien wel een beetje leuk, dus misschien ga ik dit jaar nog wel een keertje een wedstrijd doen.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
  woensdag 25 september 2013 @ 22:52:47 #185
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_131572296
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:44 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Ik weet niet wat de kosten zijn, maar misschien moet je het omdraaien: studentenverenigingen zijn stiekem relatief goedkoop? Je maakt gebruik van topmateriaal voor een prikkie.
Ik heb al bij 3 burgerverenigingen geroeid en nog nooit heb ik meer dan 200 euro hoeven lappen voor een jaar roeien. Leuk dat topmateriaal, maar je doet er ook met z'n honderden mee en het is allemaal prima verzekerd.
En bij studentenverenigingen in topmateriaal roeien :') de beste roeiers van de vereniging ja, die zitten in mooie empachers en weet ik wat, maar ik werd toch echt doorverwezen naar oude meuk al die jaren.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  FOK!fossiel donderdag 26 september 2013 @ 00:34:24 #186
1455 Keroppi
kool kikker
pi_131576057
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 22:52 schreef Pluizel het volgende:

[..]

En bij studentenverenigingen in topmateriaal roeien :') de beste roeiers van de vereniging ja, die zitten in mooie empachers en weet ik wat, maar ik werd toch echt doorverwezen naar oude meuk al die jaren.
Dat dus.

Ik zag deze lente op de Skollcup bij Orca nog steeds dezelfde houten boten waar ik nog in geroeid had. Acht jaar geleden was dat al oude merk. En ipv dat wedstrijdboten doorgeschoven werden, werden die vaak doorverkocht aan andere verenigingen.
Chick on a mission
pi_131576816
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 00:34 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Dat dus.

Ik zag deze lente op de Skollcup bij Orca nog steeds dezelfde houten boten waar ik nog in geroeid had. Acht jaar geleden was dat al oude merk. En ipv dat wedstrijdboten doorgeschoven werden, werden die vaak doorverkocht aan andere verenigingen.
Dan moet je gaan wedstrijdroeien ;)
Dat van dat doorverkopen is niet waar trouwens, ik ken het botenplan zowel bij Orca als bij Triton. Misschien voor minder gangbare 'compo' boottypes zoals een 4-.

En niets mis met (goed onderhouden) houten boten, ik denk dat het voor de meeste compo's veel geschikter is om in te roeien dan een Filippi die doorgeschoven wordt. Die zijn ten eerste lastiger om in te roeien, en als je er slecht mee omgaat/ontechnisch in roeit worden ze sneller slechter dan een houten boot.
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat er een bepaald niveau en kennis nodig is om in goede boten te roeien. Bij burgerverenigingen hebben ze soms geld en boten teveel en daar mag het wel, maar die hebben weer het voordeel dat de meeste leden niet hard (a la reupen) willen roeien maar slechts fijn en technisch, toch iets beter voor de boten.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 26 september 2013 @ 10:30:23 #188
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_131579744
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 02:47 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dan moet je gaan wedstrijdroeien ;)
Dat van dat doorverkopen is niet waar trouwens, ik ken het botenplan zowel bij Orca als bij Triton. Misschien voor minder gangbare 'compo' boottypes zoals een 4-.

En niets mis met (goed onderhouden) houten boten, ik denk dat het voor de meeste compo's veel geschikter is om in te roeien dan een Filippi die doorgeschoven wordt. Die zijn ten eerste lastiger om in te roeien, en als je er slecht mee omgaat/ontechnisch in roeit worden ze sneller slechter dan een houten boot.
Het lijkt mij niet meer dan logisch dat er een bepaald niveau en kennis nodig is om in goede boten te roeien. Bij burgerverenigingen hebben ze soms geld en boten teveel en daar mag het wel, maar die hebben weer het voordeel dat de meeste leden niet hard (a la reupen) willen roeien maar slechts fijn en technisch, toch iets beter voor de boten.
Dan moet je ingeselecteerd worden ;)

En dat goed onderhouden, daar zit het hem in. Dat onderhoud wordt geregeld door een matcom die dat een jaartje doet omdat het goed op zijn cv staat. En zeker de houten bootjes (dus de C4-tjes, B4-tjes en de skiffjes, dubbelvieren en 2x'en die bestemd zijn voor de niet-wedstrijdroeiers) zijn notoir slecht afgesteld, hebben afgeragde waardeloze riemen en zijn lood en loodzwaar. Want als er niet jaarlijks in geblikt wordt, is het de moeite niet waard.
Ik snap best dat wedstrijdroeiers voorrang hebben omdat het de toppers zijn, maar de niet-toppers die ook graag roeien zijn wel degenen die het meeste geld in het laatje brengen (in aantallen en in consumpties).
En ik krijg al jeuk als ik denk aan de jaren dat ik daar was en de wedstrijdroeiers alleen maar met me wilden praten als ze gedronken hadden :')

Lang verhaal kort: ik mis het studentenroeien als kiespijn :P
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_131591120
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:30 schreef Pluizel het volgende:

[..]

Dan moet je ingeselecteerd worden ;)

En dat goed onderhouden, daar zit het hem in. Dat onderhoud wordt geregeld door een matcom die dat een jaartje doet omdat het goed op zijn cv staat. En zeker de houten bootjes (dus de C4-tjes, B4-tjes en de skiffjes, dubbelvieren en 2x'en die bestemd zijn voor de niet-wedstrijdroeiers) zijn notoir slecht afgesteld, hebben afgeragde waardeloze riemen en zijn lood en loodzwaar. Want als er niet jaarlijks in geblikt wordt, is het de moeite niet waard.
Ik snap best dat wedstrijdroeiers voorrang hebben omdat het de toppers zijn, maar de niet-toppers die ook graag roeien zijn wel degenen die het meeste geld in het laatje brengen (in aantallen en in consumpties).
En ik krijg al jeuk als ik denk aan de jaren dat ik daar was en de wedstrijdroeiers alleen maar met me wilden praten als ze gedronken hadden :')

Lang verhaal kort: ik mis het studentenroeien als kiespijn :P
Ik ken geen materiaalcommissaris die het niet zou waarderen als je met je ploegje een middagje langskomt om samen aan de boot te klussen.
Ik heb zowel gecompetitieroeid als gewedstrijdroeid, en natuurlijk is het competitiemateriaal soms treurig, maar het is ook vaak een kwestie van onverschilligheid van de meeste competitieroeiers. Afstellen kun je natuurlijk zelf (desnoods vraag je een ervaren coach om hulp) en dat opknappen kan een materiaalcommissaris gewoon eenvoudigweg niet allemaal alleen, ook niet met een commissie. Dat ze zwaar zijn is geen probleem, dat zijn de boten van de tegenstanders ook en vaak komt het niet aan op een seconde. Het lijkt mij belangrijker dat je er fijn in kan roeien. Als wedstrijdcoach moet ik ook mijn toegewezen boten opknappen en meerdere keren per jaar afstellen (uiteraard zet ik mijn roeiers wel als hulptroepen bij in :P ).
Wel jammer dat je zo'n slechte ervaring hebt op die studentenroeivereniging, ik ervaar het zelf heel anders.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!fossiel donderdag 26 september 2013 @ 18:13:49 #190
1455 Keroppi
kool kikker
pi_131592511
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 10:30 schreef Pluizel het volgende:

[..]

Dan moet je ingeselecteerd worden ;)

En dat goed onderhouden, daar zit het hem in. Dat onderhoud wordt geregeld door een matcom die dat een jaartje doet omdat het goed op zijn cv staat. En zeker de houten bootjes (dus de C4-tjes, B4-tjes en de skiffjes, dubbelvieren en 2x'en die bestemd zijn voor de niet-wedstrijdroeiers) zijn notoir slecht afgesteld, hebben afgeragde waardeloze riemen en zijn lood en loodzwaar. Want als er niet jaarlijks in geblikt wordt, is het de moeite niet waard.
Ik snap best dat wedstrijdroeiers voorrang hebben omdat het de toppers zijn, maar de niet-toppers die ook graag roeien zijn wel degenen die het meeste geld in het laatje brengen (in aantallen en in consumpties).
En ik krijg al jeuk als ik denk aan de jaren dat ik daar was en de wedstrijdroeiers alleen maar met me wilden praten als ze gedronken hadden :')

Lang verhaal kort: ik mis het studentenroeien als kiespijn :P
Pluizel, bij welke studentenvereniging heb jij gezeten?

Ach ja... dat eeuwige "gedoe" tussen wedstrijd- en comporoeiers. Ik vond het zelf niet zo extreem als jij het noemt maar er liep wel een significant deel bij wat zich duidelijk superieur voelde omdat hij/zij wedstrijdroeier was. Maar een van onze toenmalige coaches heeft een jaar zelf bij de middengroep dames geroeid én ons 1x per week gecoached. En mijn oud-huisgenoot was én wedstrijdroeier én roeide bij Triton ( ;) ) en dat is ook een sympathieke gast.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 02:47 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dan moet je gaan wedstrijdroeien ;)
Dat van dat doorverkopen is niet waar trouwens, ik ken het botenplan zowel bij Orca als bij Triton. Misschien voor minder gangbare 'compo' boottypes zoals een 4-.

En niets mis met (goed onderhouden) houten boten, ik denk dat het voor de meeste compo's veel geschikter is om in te roeien dan een Filippi die doorgeschoven wordt. Die zijn ten eerste lastiger om in te roeien, en als je er slecht mee omgaat/ontechnisch in roeit worden ze sneller slechter dan een houten boot.
Haha dat argument hoorde ik destijds ook altijd :). Maar je hebt ook competitieploegen die wél hard willen roeien, en dan werkt het best wel demotiverend als jij nét steeds achter die andere ploeg in hun mooie gele Empacher over de finish komt met je houten slagschip (ook een Empacher, dat dan weer wel ;) ).


Overigens heb ik het bij Orca echt heel erg naar mijn zin gehad hoor. En een beetje heen-en-weer gekibbel tussen compo- en wedstrijdroeiers hoort dat gewoon een beetje bij ;)
Chick on a mission
pi_131592885
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:13 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Pluizel, bij welke studentenvereniging heb jij gezeten?

Ach ja... dat eeuwige "gedoe" tussen wedstrijd- en comporoeiers. Ik vond het zelf niet zo extreem als jij het noemt maar er liep wel een significant deel bij wat zich duidelijk superieur voelde omdat hij/zij wedstrijdroeier was. Maar een van onze toenmalige coaches heeft een jaar zelf bij de middengroep dames geroeid én ons 1x per week gecoached. En mijn oud-huisgenoot was én wedstrijdroeier én roeide bij Triton ( ;) ) en dat is ook een sympathieke gast.

[..]

Haha dat argument hoorde ik destijds ook altijd :). Maar je hebt ook competitieploegen die wél hard willen roeien, en dan werkt het best wel demotiverend als jij nét steeds achter die andere ploeg in hun mooie gele Empacher over de finish komt met je houten slagschip (ook een Empacher, dat dan weer wel ;) ).

Overigens heb ik het bij Orca echt heel erg naar mijn zin gehad hoor. En een beetje heen-en-weer gekibbel tussen compo- en wedstrijdroeiers hoort dat gewoon een beetje bij ;)
Welke verenigingen geven gele empachers aan hun competitieroeiers? Die zijn toch wel op een hand te tellen lijkt mij. Misschien een clubacht hier en daar, maar dat zijn dan ook vaak boten van 15 jaar oud..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_131597542
Even over een andere boeg ... zaterdag eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen! :)
Met gps ... volgen! Invallen bij team 16 ^^ http://www.suiviregate.ch/mapapps.html?reg_id=TLA13
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  FOK!fossiel donderdag 26 september 2013 @ 22:11:53 #193
1455 Keroppi
kool kikker
pi_131601436
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 20:45 schreef Sjobber het volgende:
Even over een andere boeg ... zaterdag eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen! :)
Met gps ... volgen! Invallen bij team 16 ^^ http://www.suiviregate.ch/mapapps.html?reg_id=TLA13
Veel plezier!

Wij gaan binnenkort ook weer een paar wedstrijden starten. Om te beginnen de Tromp Boatrace. Waar we volledig kansloos zijn, maar het is een leuke generale voor November vieren :)
Chick on a mission
pi_131609151
Jaaaa maar de Tromp is wel awesome! Wij moeten nog kijken in welk nummer we die gaan starten. Nov444 doen we sowieso ... geen idee of ik daar blij van moet worden majah :P Nu op naar Geneve! :D
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  vrijdag 27 september 2013 @ 14:40:11 #195
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_131618536
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:21 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik ken geen materiaalcommissaris die het niet zou waarderen als je met je ploegje een middagje langskomt om samen aan de boot te klussen.
Ik heb zowel gecompetitieroeid als gewedstrijdroeid, en natuurlijk is het competitiemateriaal soms treurig, maar het is ook vaak een kwestie van onverschilligheid van de meeste competitieroeiers. Afstellen kun je natuurlijk zelf (desnoods vraag je een ervaren coach om hulp) en dat opknappen kan een materiaalcommissaris gewoon eenvoudigweg niet allemaal alleen, ook niet met een commissie. Dat ze zwaar zijn is geen probleem, dat zijn de boten van de tegenstanders ook en vaak komt het niet aan op een seconde. Het lijkt mij belangrijker dat je er fijn in kan roeien. Als wedstrijdcoach moet ik ook mijn toegewezen boten opknappen en meerdere keren per jaar afstellen (uiteraard zet ik mijn roeiers wel als hulptroepen bij in :P ).
Wel jammer dat je zo'n slechte ervaring hebt op die studentenroeivereniging, ik ervaar het zelf heel anders.
Nah dat was het probleem een beetje: ik wist zelf niet hoe het moest en onze coach kon het ook maar tot op zekere hoogte. Ik herinner me een middagje boot afstellen voor de head waarbij met een of andere stalen buis in de dol gewoon letterlijk de rigger gebogen moest worden om de boel recht te zetten. En dat deed de matcom dan. Dat noemen we dan afstellen. En een nieuw voetenbord of een nieuw bankje was al helemaal een brug te ver.
Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik ook niet enorm hard heb geprobeerd om dingen zelf te regelen, ik was allang blij dat ik een coach had met tijd en dat we regelmatig konden trainen en wedstrijden starten.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:13 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Pluizel, bij welke studentenvereniging heb jij gezeten?

Ach ja... dat eeuwige "gedoe" tussen wedstrijd- en comporoeiers. Ik vond het zelf niet zo extreem als jij het noemt maar er liep wel een significant deel bij wat zich duidelijk superieur voelde omdat hij/zij wedstrijdroeier was. Maar een van onze toenmalige coaches heeft een jaar zelf bij de middengroep dames geroeid én ons 1x per week gecoached. En mijn oud-huisgenoot was én wedstrijdroeier én roeide bij Triton ( ;) ) en dat is ook een sympathieke gast.

[..]

Haha dat argument hoorde ik destijds ook altijd :). Maar je hebt ook competitieploegen die wél hard willen roeien, en dan werkt het best wel demotiverend als jij nét steeds achter die andere ploeg in hun mooie gele Empacher over de finish komt met je houten slagschip (ook een Empacher, dat dan weer wel ;) ).

Overigens heb ik het bij Orca echt heel erg naar mijn zin gehad hoor. En een beetje heen-en-weer gekibbel tussen compo- en wedstrijdroeiers hoort dat gewoon een beetje bij ;)
Ik heb bij Aegir geroeid. En de arrogantie vond ik toch wel echt misplaatst.

Achteraf had ik misschien beter bij gyas kunnen gaan roeien. Dan had ik tenminste in de zomer zonder mouwen en met een zonnebril op kunnen roeien 8-)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  FOK!fossiel vrijdag 27 september 2013 @ 18:38:41 #196
1455 Keroppi
kool kikker
pi_131624300
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:40 schreef Pluizel het volgende:

Achteraf had ik misschien beter bij gyas kunnen gaan roeien. Dan had ik tenminste in de zomer zonder mouwen en met een zonnebril op kunnen roeien 8-)
:D 8-) :D
Chick on a mission
pi_131625760
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:40 schreef Pluizel het volgende:

[..]

Nah dat was het probleem een beetje: ik wist zelf niet hoe het moest en onze coach kon het ook maar tot op zekere hoogte. Ik herinner me een middagje boot afstellen voor de head waarbij met een of andere stalen buis in de dol gewoon letterlijk de rigger gebogen moest worden om de boel recht te zetten. En dat deed de matcom dan. Dat noemen we dan afstellen. En een nieuw voetenbord of een nieuw bankje was al helemaal een brug te ver.
Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik ook niet enorm hard heb geprobeerd om dingen zelf te regelen, ik was allang blij dat ik een coach had met tijd en dat we regelmatig konden trainen en wedstrijden starten.

[..]

Ik heb bij Aegir geroeid. En de arrogantie vond ik toch wel echt misplaatst.

Achteraf had ik misschien beter bij gyas kunnen gaan roeien. Dan had ik tenminste in de zomer zonder mouwen en met een zonnebril op kunnen roeien 8-)
Dat heet een buigharry (ja echt :P http://eurow.eu/empacher-buigharry.html) en dat is vaak nodig om buisriggers recht te zetten. Dus je matcom was niet gestoord ;)
Maar wel jammer dat niemand het uit wilde leggen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_131637156
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 21:31 schreef SeanFerdi het volgende:
Zo, kamprechter(B) examen gehad.

Was eigenlijk die cursus ingestapt om wat meer regelkennis op te doen voor het coachen, en wilde absoluut niet kamprechter gaan spelen. Maar stiekem is het misschien wel een beetje leuk, dus misschien ga ik dit jaar nog wel een keertje een wedstrijd doen.
en inmiddels ook bericht dat ik het examen gehaald heb. Dus binnenkort komt er een KNRB-das deze kant op.

Kreeg begin van de middag al via de mail een uitnodiging om ergens te kamprechteren over de mailinglist waar ik op was gezet., en 's avonds laat pas een mail dat ik het examen gehaald had. :P
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 28 september 2013 @ 12:19:08 #199
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_131642045
Dit zijn toch wel de betere 'op-je-fiets-mee-beweeg-dagen'.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_131643119
Wat een gemiep over dat materiaal en de afstelling. Natuurlijk zijn die boten slecht afgesteld als elke 'imbeciel' maar wat doet met het opriggeren, en er ringetjes onder gooit omdat 'er bij die andere rigger ook drie onder zitten en vier boven'. Door wie denk je dat de goede boten afgesteld worden? Meestal ook door de roeiers zelf hoor ;)

Op Laga overigens weinig te klagen over het competitie materiaal, het enige dat écht vervelend was was het gebrek aan een acht voor de clubachten in het voorseizoen, maar volgens mij zit dat vanaf dit jaar ook weer goed (door de aanschaf van een extra wedstrijdacht).
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 19:38 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat heet een buigharry (ja echt :P http://eurow.eu/empacher-buigharry.html) en dat is vaak nodig om buisriggers recht te zetten. Dus je matcom was niet gestoord ;)
Maar wel jammer dat niemand het uit wilde leggen..
Oh wow, ik dacht dat wij die dingen zelf gemaakt hadden van een oude hendel en een stuk staal, en dat iemand vorig jaar zelf die naam bedacht heeft en er op heeft gestickerd. :D
pi_131670988
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 22:11 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Veel plezier!

Wij gaan binnenkort ook weer een paar wedstrijden starten. Om te beginnen de Tromp Boatrace. Waar we volledig kansloos zijn, maar het is een leuke generale voor November vieren :)
Ah leuk! In het clubveld toch? Ik probeer mijn ploegje over te halen de November Vieren te starten maar we zitten echt veel te weinig in de boot de laatste tijd dus we moeten maar even kijken... :)
  FOK!fossiel zondag 29 september 2013 @ 21:40:31 #202
1455 Keroppi
kool kikker
pi_131689396
quote:
14s.gif Op zondag 29 september 2013 13:37 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Ah leuk! In het clubveld toch? Ik probeer mijn ploegje over te halen de November Vieren te starten maar we zitten echt veel te weinig in de boot de laatste tijd dus we moeten maar even kijken... :)
Nu het weer vroeg donker is trainen wij ook maar 1x per week. Tsja daar ga je niet mee winnen, maar meedoen was belangrijker toch? ;)
Chick on a mission
pi_131692630
Het probleem bij competitiemateriaal is niet de boot maar de binnenkant. Kapotte schoenen, geen voetenboord, kapotte riemen etc... Echt alles is zo snel naar de tyfus en er wordt bijna nooit wat aan gedaan.

Heb de NCN gestart dit jaar, na 200 meter was er een riem kapot. Nog nooit zo boos geweest.
pi_131697606
Weer terug uit Geneve .. tour du Leman was echt een epische ervaring! Damn wat was dat gaaf! Weer zat ook mee, met nauwelijks wind en voornamelijk een lichte deining in plaats van hoge golven. Zeer mooie omgeving ook om te roeien tussen de bergen en langs die mooie stadjes. Zeker een aanrader :)
Uiteindelijk naar een 7de plaats overal gevaren en 2 bekers mee naar huis mogen nemen. Winnaar in het mixed veld en winnaar van de novice. Kostte ons wel 13u44min, maar dit was gewoon legendarisch!

Nu bijslapen :D

Owja, nu jullie het over materiaal hebben ... te grote dolhoekdopjes in de dollen zetten is ook niet slim. Wij hadden 5 uitgescheurde dollen op de boot zitten. Hield het allemaal wel ... maar bevorderlijk voor het materiaal is het sowieso niet :P
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_131700099
Goed gedaan Sjobber!

Dat lijkt me een geweldige tocht.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_131727094
Ja, hij was echt onwijs gaaf. Maar we hadden het met het weer ook getroffen. Ong. 18-22 graden, soms wat bewolkt en af en toe de zon erdoor. Windkracht 2 max. Wel golfjes op het meer, maar dat heb je al snel daar. En als je zo langs die wijnstreek roeit van Geneve naar lausanne naar montreux ... echt adembenemend mooi!
Grote huizen, veel oude stadjes, bergtreintjes die je ziet rijden ...
De hele tocht is overigens ook gefilmd vanuit de andere Nederlandse boot :P

En ook wat je krijgt voor je inschrijfgeld, is gewoon goed te noemen. Constant een volgboot, Dag voor de tocht nog een borrel met gratis drank, 's ochtends simpel ontbijtje voor je gaat roeien. Na het roeien een soep en erg lekkere lasagne. Evt massage. De volgende middag nog een dinner. Slaapplaats in een atoomschuilkelder :P Fles champagne van 50 euro, tinnen bekertje als aandenken. Ook hebben ze een leuk boekje gedrukt over het evenement zelf.
Nadeel is wel dat je 160km mag gaan roeien :P
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_131739987
Het klinkt geweldig! Werd dit vanuit je vereniging geopperd of heb je zelf alles geregeld?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_131740513
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 september 2013 13:15 schreef Nicholaz het volgende:
Wat een gemiep over dat materiaal en de afstelling. Natuurlijk zijn die boten slecht afgesteld als elke 'imbeciel' maar wat doet met het opriggeren, en er ringetjes onder gooit omdat 'er bij die andere rigger ook drie onder zitten en vier boven'. Door wie denk je dat de goede boten afgesteld worden? Meestal ook door de roeiers zelf hoor ;)

Op Laga overigens weinig te klagen over het competitie materiaal, het enige dat écht vervelend was was het gebrek aan een acht voor de clubachten in het voorseizoen, maar volgens mij zit dat vanaf dit jaar ook weer goed (door de aanschaf van een extra wedstrijdacht).

[..]

Oh wow, ik dacht dat wij die dingen zelf gemaakt hadden van een oude hendel en een stuk staal, en dat iemand vorig jaar zelf die naam bedacht heeft en er op heeft gestickerd. :D
Hij is volgens mij wel vernoemd naar de oude bootsman van Laga, Harry.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_131791469
Ik wil even hier reageren op het stukje van NLroei over het aantal inschrijvingen per vereniging. Het zit mij een beetje dwars namelijk, vooral nu na de laatste reacties over het vele aantal afvallers in Utrecht.
Misschien kunnen de Orcanen het eens toegeven dat zij elke dag opnieuw de inschrijvingen open zetten tijdens de Introductietijd, waardoor je inderdaad ruim 650 aanmeldingen krijgt. Het is misschien wel de moeite waard om het erbij te zetten, op de huidige manier krijg je totaal scheve verhoudingen en kloppen de totaalcijfers ook niet echt meer.
Hoe zit dat bij andere verenigingen? Elke dag opnieuw inschrijven of uitgeloot=uitgeloot?
Well I was walkin' down the street, chillin', as you do. When who should come up behind me but, Donald Duck. Well, hey, it had to be the way. And he had a few words to say to me. And they were:
pi_131796392
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 21:27 schreef AHappelstroop het volgende:
Ik wil even hier reageren op het stukje van NLroei over het aantal inschrijvingen per vereniging. Het zit mij een beetje dwars namelijk, vooral nu na de laatste reacties over het vele aantal afvallers in Utrecht.
Misschien kunnen de Orcanen het eens toegeven dat zij elke dag opnieuw de inschrijvingen open zetten tijdens de Introductietijd, waardoor je inderdaad ruim 650 aanmeldingen krijgt. Het is misschien wel de moeite waard om het erbij te zetten, op de huidige manier krijg je totaal scheve verhoudingen en kloppen de totaalcijfers ook niet echt meer.
Hoe zit dat bij andere verenigingen? Elke dag opnieuw inschrijven of uitgeloot=uitgeloot?
Het beeld bij Euros is ook wel een beetje vertekend. De '180 aanmeldingen' van een paar jaar geleden, die waren volgens mij hoeveel kandidaats-leden de na-introductie in zijn gegaan, niet hoeveel er echt lid zijn geworden (volgens mij hadden we dat jaar een behoorlijk slecht conversie-percentage, tussen na-introductieaanmeldingen en daadwerkelijk lid geworden personen). De andere 3 getallen van hoeveel er daadwerkelijk lid zijn geworden.

Wij hadden altijd een Na-introductieperiode van 6 weken, voordat mensen definitief lid werden, een jaar geleden is dit teruggeschroefd naar 3 weken. En het hangt er waarschijnlijk een beetje vanaf wanneer er naar het ledenaantal gevraagd is, en hoe het bestuur die vraag opgevat heeft.

ninja-edit: ik heb het even in een secretarieel jaarverslag opgezocht: de echte hoeveelheid nieuwe leden aan het begin van het jaar 2011-2012 was 115 (van die 180 voor-aanmeldingen). Het omgekeerde is het geval dit jaar: Het getal 120 gaat over daadwerkelijke nieuwe leden, waar we iets van 150-160 vooraanmeldingen hadden.

[ Bericht 1% gewijzigd door SeanFerdi op 02-10-2013 23:16:18 ]
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_131801899
Het zijn elk jaar wel aardige staatjes, waarbij er natuurlijk verschillen zijn in hoe clubs de aanmeldingen verwerken of er voor zorgen dat de gewenste aantallen bereikt worden. Een zo slim mogelijke procedure zorgt er bovendien voor dat je kan sturen in wie je lid wil maken lijkt me.

Interessant is dan wat het percentage is dat na de introductie en/of na een jaar lidmaatschap besluit lid te blijven

En om het beeld een beetje compleet te maken ben ik dan benieuwd naar de totale verdeling van de lidmaatschapsduur per vereniging en of de totale grootte van de verenigingen de laatste jaren is toegenomen.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_131821523
Lidmaatschapspercentages zeggen misschien wel iets, maar het is nog steeds een beetje moeilijk. Met een basiscontributie van een paar tientjes zijn er in ieder geval bij ons ook wel wat slapende leden. Verschillend van 'uitgeroeide' vijfdejaars, tot mensen die 4e jaars zijn maar ik in mijn 3 behoorlijk actieve jaren nog nooit tegen ben gekomen op de vereniging of daar buiten.
  FOK!fossiel donderdag 3 oktober 2013 @ 22:41:46 #213
1455 Keroppi
kool kikker
pi_131827209
Een paar weken geleden waren bij ons "De Onderlinge", een dag waarbij de hele dag door leden onderling tegen elkaar gestreden werd. Vooral allemaal voor de gein, met nummers als "De familie 2x" en de "Instap 8" waarbij iedereen, ook als je niet kan boordroeien (burgervereniging he ;) ) ook even 500 m kan knallen in een acht.

Mijn basispermissie-instructeur, een man die de 80 al gepasseerd is, heeft van een aantal heats foto's en filmpjes gemaakt. Het filmpje is voor niet-leden niet eens zo interessant maar ik vond het vooral grappig hoe een man van in de 80 zoiets in elkaar geknutseld heeft, inclusief ingemonteerde filmpjes :D (wel opvallend dat er voornamelijk vrouwen figureren ;) ).

Kijk vooral even in wat voor gave Empacher dubbeltweetjes wij mochten starten (zijn officieel wedstrijdboten) en hoe een knullige sloepbestuurder bijna over onze vier heenwalst als we voor de start aan het oplijnen zijn.


(De dames in de Filippi 2x'n zijn pas deze zomer begonnen met roeien en hadden nog nooit in een dubbeltwee geroeid, vandaar dat ze niet zo snel gaan ;) )
Chick on a mission
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:45:49 #214
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_131827374
Goh, zo kom je alleen kijken, en zo ga ik zondag de vechtrace sturen. Kommaar water <3
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  FOK!fossiel donderdag 3 oktober 2013 @ 23:45:03 #215
1455 Keroppi
kool kikker
pi_131830135
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:45 schreef Pluizel het volgende:
Goh, zo kom je alleen kijken, en zo ga ik zondag de vechtrace sturen. Kommaar water <3
Hahaha als je kan/wil sturen ben je altijd populair ;)
Chick on a mission
  donderdag 3 oktober 2013 @ 23:47:21 #216
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_131830245
Ja klopt, en het is natuurlijk altijd leuk dat er een plek is waar ik binnen kan komen hobbelen en iedereen dan "PLUIS!!!" roept. O+ En er is taart. Wat wil een meisje nog meer?
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_131878943
Nico Rienks is voortaan onafhankelijk technisch adviseur bij de KNRB. Rienks, één van Nederlands' meest succesvolle roeiers, gaat zijn werk onbezoldigd doen. Rienks krijgt een vrije rol en geeft gevraagd en ongevraagd advies. Zowel technisch, uitvoerend bij de dagelijkse trainingen (toproeien), als op strategisch beleidsniveau in de bedrijfsvoering.

Hessel Evertse, technisch directeur KNRB: "Een groot compliment voor Nico dat hij zich belangeloos inzet voor het toproeien in Nederland. Ik vind dat heel bijzonder. Hij is te allen tijde welkom en heeft een vrijbrief om elke meeting, bijeenkomst of training bij te wonen en met een ieder een gesprek aan te gaan. Hij staat er voor open om ons met raad en daad bij te staan, van roei(st)er, coach tot sponsor. We zijn er van overtuigd dat Nico in deze vrije rol volledig tot zijn recht zal komen en de belangen van roei(st)ers en het roeien volledig zal dienen."
pi_131879791
Een onafhankelijke adviseur kan volgens mij nooit goed gaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_131879913
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 19:50 schreef BEFEM het volgende:
Een onafhankelijke adviseur kan volgens mij nooit goed gaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar haal je dit nu vandaan ?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_131881040
KNRB site, van afgelopen donderdag.

HEB IK GEWOON EERDER NIEUWS DAN JIJ OOK AL STAAT HET GEWOON ONLINE EN IS HET 2 DAGEN OUD!?!?! :D
pi_131881080
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 20:29 schreef BEFEM het volgende:
KNRB site, van afgelopen donderdag.

HEB IK GEWOON EERDER NIEUWS DAN JIJ OOK AL STAAT HET GEWOON ONLINE EN IS HET 2 DAGEN OUD!?!?! :D
Whoeptiedoe :6
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_131882477
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 20:31 schreef pullup het volgende:

[..]

Whoeptiedoe :6
Uitgeprint en boven mijn bed gehangen O+

Ik ben zoooooooo benieuwd naar de eerste wedstrijden!
pi_131933524
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 21:27 schreef AHappelstroop het volgende:
Ik wil even hier reageren op het stukje van NLroei over het aantal inschrijvingen per vereniging. Het zit mij een beetje dwars namelijk, vooral nu na de laatste reacties over het vele aantal afvallers in Utrecht.
Misschien kunnen de Orcanen het eens toegeven dat zij elke dag opnieuw de inschrijvingen open zetten tijdens de Introductietijd, waardoor je inderdaad ruim 650 aanmeldingen krijgt. Het is misschien wel de moeite waard om het erbij te zetten, op de huidige manier krijg je totaal scheve verhoudingen en kloppen de totaalcijfers ook niet echt meer.
Hoe zit dat bij andere verenigingen? Elke dag opnieuw inschrijven of uitgeloot=uitgeloot?
Heb toch echt het idee dat je niet goed hebt gelezen. Op bijna al je vragen/kwesties wordt in deze alinea antwoord gegeven.

"Weer andere verenigingen kiezen voor een lotingssysteem omdat ze al sinds jaar en dag tegen hun limiet aanlopen. De loting geschiedt meestal aan het einde van de introductieweek van de universiteiten cq. hogescholen, maar Orca is hierin de vreemde eend in de bijt. Daar wordt dagelijks geloot: als je maandag niet tot de gelukkigen hoort kan je het daarom dinsdag nog een keer proberen. Net zolang tot je succes hebt – of niet natuurlijk. In totaal had de Utrechtse vereniging daarom 799 inschrijvingen te verwerken, maar daar zaten volgens het bestuur van Orca veel dubbele aanmeldingen tussen. Het aantal unieke personen lag daarom volgens de niet-corporale Utrechters eerder rond de 650. Nereus (701) spant daarom de kroon qua interesse, gevolgd door Orca (650), Triton (501), Phocas (422), Skøll (420) en Gyas (416)."
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_131933582
Overigens zijn de cijfers verre van zaligmakend. Maar het is een indicatie.

Schaamteloze zelfpromotie: zag opeens dat Ranomi had besloten om het artikel op NLroei integraal (met bronvermelding) op haar website te zetten. Haha :)

http://www.ranomi.nl/?p=1389
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  FOK!fossiel maandag 7 oktober 2013 @ 14:51:43 #225
1455 Keroppi
kool kikker
pi_131936527
Net een "rondje stad" in de skiff gemaakt. Eerst buitenom en op de terugweg door de grachten van Leiden. Het is wel even opletten met alle bruggetjes maar het heeft wel wat, zo door het centrum skiffen. In de zomer is dat niet echt een optie vanwege alle sloepen maar op zo'n mooie herfstdag kan het prima :)
Chick on a mission
pi_132076703
Pullup gefeliciteerd!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_132103304
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 19:25 schreef La_Tramposa het volgende:
Pullup gefeliciteerd!
Merci :D
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_132119016
Abcoude - Amsterdam *O*

Ben blij dat ik niet start :X
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 13 oktober 2013 @ 11:54:25 #229
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_132119031
Wat een kutweer idd.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_132119087
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2013 11:53 schreef BEFEM het volgende:
Abcoude - Amsterdam *O*

Ben blij dat ik niet start :X
Je had wind mee gehad
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  FOK!fossiel zondag 13 oktober 2013 @ 12:02:36 #231
1455 Keroppi
kool kikker
pi_132119236
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2013 11:53 schreef BEFEM het volgende:
Abcoude - Amsterdam *O*

Ben blij dat ik niet start :X
M'n ploeggenootje stuurt een wherry... Wij hebben vanochtend vroeg getraind, toen waaide het wel hard maar was het tenminste wel droog :)
Chick on a mission
pi_132121227
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 11:56 schreef pullup het volgende:

[..]

Je had wind mee gehad
Op de heen- of terugweg? :+
pi_132121388
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2013 13:14 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Op de heen- of terugweg? :+
Tijdens de race natuurlijk !! Ideaal om je PR te verbeteren.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_132122496
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 13:20 schreef pullup het volgende:

[..]

Tijdens de race natuurlijk !! Ideaal om je PR te verbeteren.
Volgend jaar misschien, ben niet echt in vorm momenteel :P

Zit er wel weer aan te denken om de kruikenrace te starten, op de ergo tenminste. Wil ik wel mijn PR verbeteren dus moet ik gaan trainen de komende tijd :(!
pi_132128983
quote:
11s.gif Op zondag 13 oktober 2013 14:01 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Volgend jaar misschien, ben niet echt in vorm momenteel :P

Zit er wel weer aan te denken om de kruikenrace te starten, op de ergo tenminste. Wil ik wel mijn PR verbeteren dus moet ik gaan trainen de komende tijd :(!
Inmiddels heeft iedereen het gehaald vandaag.

het scheen toch best ruig te zijn na de aankomst waar je altijd een uurtje moest wachtenwant ik hoorde dat de cafe eigenaarwaar men normaal verbleef al die kleddernatte roeiers niet wilde binnen laten en men in de regen moest wachten.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_132135126
quote:
11s.gif Op zondag 13 oktober 2013 14:01 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Volgend jaar misschien, ben niet echt in vorm momenteel :P

Zit er wel weer aan te denken om de kruikenrace te starten, op de ergo tenminste. Wil ik wel mijn PR verbeteren dus moet ik gaan trainen de komende tijd :(!
Waarom wil jij altijd alleen maar ergoen :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_132135850
En soms blijk je iets te ver te zijn gegaan en dan loopt je bootje vol

Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_132137775
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 20:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Waarom wil jij altijd alleen maar ergoen :P
Ik heb gisteren nog geroeid :(! Morgen weer waarschijnlijk :P

In de winter zijn niet zoveel roeiwedstrijden :')
  FOK!fossiel zondag 13 oktober 2013 @ 21:39:07 #239
1455 Keroppi
kool kikker
pi_132138254
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 17:29 schreef pullup het volgende:

[..]

Inmiddels heeft iedereen het gehaald vandaag.

het scheen toch best ruig te zijn na de aankomst waar je altijd een uurtje moest wachtenwant ik hoorde dat de cafe eigenaarwaar men normaal verbleef al die kleddernatte roeiers niet wilde binnen laten en men in de regen moest wachten.
Volgens m'n ploeggenootje was ze door haar regenbroek heen natgeworden...
Chick on a mission
pi_132142385
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2013 20:57 schreef pullup het volgende:
En soms blijk je iets te ver te zijn gegaan en dan loopt je bootje vol

[ afbeelding ]
NIce, hoe hadden jullie dat voor elkaar gekregen?
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_132143800
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 22:58 schreef Virmes het volgende:

[..]

NIce, hoe hadden jullie dat voor elkaar gekregen?
Ik was deze keer niet de schuldige :D
Het betreft hier een bootje van een Laga middengroep die door de regen en wat golfslag net te ver onderliep blijkbaar.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_132150698
Klopt, en dan ben je het zakje als je alleen maar luchtkamers onder je taft hebt. Met T26 beuken, tussentijds hozen en tot slot nog tubbend hozen hebben ze geprobeerd Proteus te halen, maar met nog 800m te gaan liep de boot over.

Roeiers zijn naar de kant gezwommen en naar PE gerend, stuur is door coaches geholpen en met de motorboot van PE is het bootje opgehaald ^O^
pi_132152641
Gisteren 4 eerstejaars mannetjes de Abcoude laten starten. Ze hebben het prima gehouden als lichte instapcombi met een maand roei-ervaring, een mooie vuurdoop!
pi_132235579
Wan, even mierenneuken, dat mag als het om Ajax gaat :+

quote:
Je gaat je bijna afvragen wanneer Sven Kramer een keer in de boot stapt, of Ajax 1
Je kan Ajax 1 wel zeggen maar normaler is 'het eerste van Ajax' of gewoon 'Ajax'. Ajax 1 is een term, ondanks dat het zo op ajax.nl staat, die eigenlijk nooit gebruikt wordt ;)
pi_132238252
Oja het lijkt me leuk als iedereen zijn of haar doelen opstelt voor het nieuwe jaar.

1: Heel blijven
2: Mix 2x winnen
3: Onder de 7.00 gaan op de ergo als ik normaal kan blijven trainen
pi_132245835
quote:
12s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:29 schreef BEFEM het volgende:
Oja het lijkt me leuk als iedereen zijn of haar doelen opstelt voor het nieuwe jaar. [ afbeelding ]

1: Heel blijven
2: Mix 2x winnen
3: Onder de 7.00 gaan op de ergo als ik normaal kan blijven trainen
Leuk idee!
1. Mijn ploeg naar de top 3 van het EJK coachen.
2. Zelf beter gaan skiffen, hardlopen en schaatsen voor de pvp 2014
3. Als ik tijd heb, een compo skiff wedstrijd starten (en winnen natuurlijk :p)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_132317444
Tot zover de Tromp in de V2x. Partner smsde rond 0:30 dat hij ivm omstandigheden niet meer kon! Had er wel zin in, boot liep en zouden rond de 15.4km/u komen. Nu dus maar even last minute vervanging zoeken :(
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_132319116
Ik zou me bijna aanbieden.
  FOK!fossiel zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:05:59 #249
1455 Keroppi
kool kikker
pi_132319312
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 06:22 schreef Sjobber het volgende:
Tot zover de Tromp in de V2x. Partner smsde rond 0:30 dat hij ivm omstandigheden niet meer kon! Had er wel zin in, boot liep en zouden rond de 15.4km/u komen. Nu dus maar even last minute vervanging zoeken :(
Vervelend zeg. Maar klinkt wel als iets ernstigs als je een halve dag van te voren moet cancelen.

Ik zit nog lekker thuis want wij starten rond half 5 pas. Net voor het donker binnen ;)

(Geen D4+ clubveld dus we starten tegen tweede/derdejaars wedstrijdroeiers. Hoezo kansloos :D)
Chick on a mission
pi_132328870
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:05 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Vervelend zeg. Maar klinkt wel als iets ernstigs als je een halve dag van te voren moet cancelen.

Ik zit nog lekker thuis want wij starten rond half 5 pas. Net voor het donker binnen ;)

(Geen D4+ clubveld dus we starten tegen tweede/derdejaars wedstrijdroeiers. Hoezo kansloos :D)
Dat is er nooit op de Tromp volgens mij. Zie dat er nog wel 2 andere clubboten waren van aardig vergelijkbaar niveau als jullie toch?

Mijn jongetjes van vorig jaar waren 1e, 3e en 4e! Mooi.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_132330129
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 06:22 schreef Sjobber het volgende:
Nu dus maar even last minute vervanging zoeken :(
Haha dat is wel goed gelukt, ik zag al iets op Twitter voorbij komen, maar 't is dus echt waar:
Ploegnaam: TOR/Gyas
Veld V 2x (VA2x)
Boeg Michiel
Slag Blink
pi_132335219
Haha ja. Vond het wel briljant. Iedereen wel geloof ik :P
Dacht ik hang een briefje op met invaller gezocht. En toen belde Rogier ... was allang blij dat er iemand nog wilde instappen :)
Mooi verhaal voor thuis in ieder geval :) Owja, blik V2x catA :') wel 2de overall ... hadden zelf het gevoel dat we op de andere ploeg waren uitgelopen, maar dat bleek dus niet zo te zijn. Heb me vooral vermaakt.

Is inderdaad gewoon één groot 4'en veld. Maakt de competitie er niet zo fair op, maar deze wedstrijd kan je ook gewoon voor de mooi starten toch. Zag jullie nog voorbij strompelen over het water. Stond 400m voor de finish in het gras langs de weg :)
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_132336136
Haha Sjobber, ik had geen idee dat jij het met Rogier in de twee was. Iedereen vroeg me al wie dat was en mijn mede coach vond je nog best goed varen.

Tevreden over de resultaten in de skiffjes van mijn roei(st)ers en als klein kersje op de taart nog een baanrecord voor het funproject Skoll DSA 2x. Met toch echt wind tegen was dat dus gewoon goed.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:44:00 #254
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_132336265
M'n lichte meisjes deden het goed *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_132337464
Ooh, ik kan best wel prima roeien hoor :). Maar vandaag was het probleem vooral dat Rogier me er volledig uittrapte, mede door zijn lengte. Hierdoor zal het er voornamelijk ook slordig hebben uitgezien bij de uitpik, dus trek uit dit optreden maar geen conclusies :P

Maar daarom zeg ik ook, vond het wel echt een topactie en heb me erg goed vermaakt :) En daar ging het mij ook om. Ben toch blij dat er iemand bij me is ingestapt :D
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_132337487
Ik heb ook weer een leuk dagje gehad. Tromp blijft een leuke wedstrijd. En als je roeier wint uiteraard nog meer ;)
pi_132342705
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:08 schreef Sjobber het volgende:
Ooh, ik kan best wel prima roeien hoor :). Maar vandaag was het probleem vooral dat Rogier me er volledig uittrapte, mede door zijn lengte. Hierdoor zal het er voornamelijk ook slordig hebben uitgezien bij de uitpik, dus trek uit dit optreden maar geen conclusies :P

Maar daarom zeg ik ook, vond het wel echt een topactie en heb me erg goed vermaakt :) En daar ging het mij ook om. Ben toch blij dat er iemand bij me is ingestapt :D


Je doet iig wel goed je best, maar het gaat hier al iets eerder fout dan de uitpik :P Wel een onwijs gave actie!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!fossiel zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:52:58 #258
1455 Keroppi
kool kikker
pi_132344475
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 17:42 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat is er nooit op de Tromp volgens mij. Zie dat er nog wel 2 andere clubboten waren van aardig vergelijkbaar niveau als jullie
Het ging erg lekker, maar bij de eerste brug werden we van twee kanten klem gevaren (nog even gecheckt bij de wedstrijdleiding, een van die ploegen zat fout). Hierdoor letterlijker stil komen te liggen. Balen want anders hadden we Breda er zeker uitgevaren.

Het ging -afgezien van het brug incident- eigenlijk best lekker. Op een gegeven moment probeerde een andere ploeg ons in te halen en die hebben we nog best lang naast ons weten te houden.

Vond het een leuke wedstrijd, goed georganiseerd. Op naar NovemberVieren.
Chick on a mission
  FOK!fossiel zondag 20 oktober 2013 @ 00:03:24 #259
1455 Keroppi
kool kikker
pi_132344881
Zit nog eens de uitslagen te bekijken, als het niet bij die brug was misgegaan hadden we zelfs nog de snelste van de drie burgerploegen kunnen zijn.

Maarja.... als...als..als. Het is gebeurd, hoort erbij. Ik kan me er eigenlijk niet zo druk om maken.

Wel leuk trouwens, de man van onze stuur gaat altijd mee naar wedstrijden en die neemt dan een halve picknickmand mee. Kopjes koffie of thee, roze koek of stroopwafel. Banaantje voor de wedstrijd, het is er allemaal. Zo lief :)
Chick on a mission
pi_132348923
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:09 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Je doet iig wel goed je best, maar het gaat hier al iets eerder fout dan de uitpik :P Wel een onwijs gave actie!
Ja, dat zal de laatste kilometer zijn. Toen leefde ik niet meer. Techniek kwam toen op de laatste plaats. En Rogier maar zeggen: sterk zitten, gewoon op die benen doe ik de rest wel haha.
Wat een onwijs erge foto, echt :P
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_132352280
Echt een briljant verhaal _O_

Ga ik ook een keer proberen :P Gewoon zorgen dat ik met mijn ploeggenoot ben, stiekem briefje ophangen dat ik een vervanger zoek en als er dan een stoere roeier in wil vallen dan snel mijn ploeggenoot dumpen :+
pi_132354155
Mooie actie inderdaad :D
Zo roei je nog eens met een olympiër...
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_132369488
Hmm, op boeg roei ik toch een stuk beter dan op slag. Makkelijker om de schouders voor het bankje te houden en de stevige zithouding. Vandaag weer in de 2x gezeten en halverwege even van positie geruild. Merk wel een duidelijk verschil. Weet ik mijn plaats ook weer voor het vervolg :'(
Neemt niet weg dat de skiff foto van mij op larsveling ook gruwelijk slecht is :')

Ghehe ja, olympiër. Maar met wie ik zou starten is een ex-wereldbeker ganger. Dus ook niet verkeerd. Alleen met meer fysio sessies en een hogere leeftijd :+
Volgend jaar eens pijlen of Rogier het weer ziet zitten maar dan ga ik op boeg, want dat bevalt me toch een stuk beter :P
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  FOK!fossiel zondag 20 oktober 2013 @ 22:41:32 #264
1455 Keroppi
kool kikker
pi_132378066
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 20:08 schreef Sjobber het volgende:

Neemt niet weg dat de skiff foto van mij op larsveling ook gruwelijk slecht is :')

Ja altijd weer lekker confronterend :/

Ik stem ervoor dat roeifoto's enkel tijdens de recover gemaakt mogen worden. Staat een stuk charmanter :p (ondergetekende is natuurlijk enorm ijdel ;))
Chick on a mission
pi_132383960
De Head of the Charles was mooi om te zien! Het gaat zo snel voorbij en de rivier is vrij breed dus echt veel van het roeien zie je niet, maar supergaaf om mee te maken, zeker met zoveel Nederlands succes!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_132384577
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 05:57 schreef La_Tramposa het volgende:
De Head of the Charles was mooi om te zien! Het gaat zo snel voorbij en de rivier is vrij breed dus echt veel van het roeien zie je niet, maar supergaaf om mee te maken, zeker met zoveel Nederlands succes!
Dat is een mooie bonus op je verblijf daar :)

Dat die lichte meisjes zouden winnen was wel te verwachten maar dat de mannen dit gewoon wonnen verrast me en is supercool.
De winst van Inge en haar Great eight was ook niet helemaal verwacht, ze waren voor mij enigszins de underdog tegen de Amerikaanse acht maar het waren mooie lange halen en ze roeiden vanaf het eerste meetpunt dus gewoon sneller.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_132392987
quote:
99s.gif Op maandag 21 oktober 2013 08:32 schreef pullup het volgende:

[..]

Dat is een mooie bonus op je verblijf daar :)

Dat die lichte meisjes zouden winnen was wel te verwachten maar dat de mannen dit gewoon wonnen verrast me en is supercool.
De winst van Inge en haar Great eight was ook niet helemaal verwacht, ze waren voor mij enigszins de underdog tegen de Amerikaanse acht maar het waren mooie lange halen en ze roeiden vanaf het eerste meetpunt dus gewoon sneller.
Jaaa echt leuk! Met zo'n klein verschil ook allebei, oef! Maar heel erg verdiend :D
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_132395950
Zaterdag Asopos Najaars! Wie is er bij?

Ik zal proberen de dag nog leuker te maken met nuttig als nutteloos commentaar. Dit jaar ook te volgen via een livestream.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:38:17 #269
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_132430402
hollandacht twitterde op dinsdag 22-10-2013 om 13:36:44 Wat voor acht moeten we dit jaar hebben volgens jullie? Filippi of Empacher? Of iets heel anders? reageer retweet
Euhm, ja?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_132431526
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:38 schreef Dark_Angelus het volgende:
hollandacht twitterde op dinsdag 22-10-2013 om 13:36:44 Wat voor acht moeten we dit jaar hebben volgens jullie? Filippi of Empacher? Of iets heel anders? reageer retweet
Euhm, ja?
Hahaha ze steken er wel lekker de draak mee :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:10:20 #271
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_132431578
Doe maar zo'n oranje.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_132535218
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:30 schreef JKlaassens het volgende:
Zaterdag Asopos Najaars! Wie is er bij?

Ik zal proberen de dag nog leuker te maken met nuttig als nutteloos commentaar. Dit jaar ook te volgen via een livestream.
Zeker onder het mom van Asopos, even geen cent te makken. Zolang Berdt er de kracht maar voor heeft.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:59:28 #273
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_132541435
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 27 oktober 2013 @ 09:15:03 #274
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_132608189
Goed stuk over de Apesop

ik mis alleen een beetje waarom de DEj-c4+ maar 4 finalisten had?
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_132611701
Lekker weertje om mee te fietsen met onze bazen *O*
pi_132614227
De damesfinale werd vlak voor de start teruggebracht naar 4 deelnemers door uitsluiting van Laga en Phocas. Ze zouden met andere roeiers in de boot zitten dan in de vw.
  FOK!fossiel zondag 27 oktober 2013 @ 22:11:44 #277
1455 Keroppi
kool kikker
pi_132637799
quote:
17s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:59 schreef BEFEM het volgende:
Lekker weertje om mee te fietsen met onze bazen *O*
Hier aan de kust zat het vandaag tegen vaarverbod aan. Maar met de vier was het nog te doen.

Normaal ga ik op maandag skiffen of dubbeltweeën maar ik denk dat ik morgen even over sla.
Chick on a mission
pi_132638081
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 13:18 schreef De_Brok het volgende:
De damesfinale werd vlak voor de start teruggebracht naar 4 deelnemers door uitsluiting van Laga en Phocas. Ze zouden met andere roeiers in de boot zitten dan in de vw.
:o :|W
Echt, wanneer gaan mensen nou eens begrijpen dat het "maar" de asopos is... En dat is dus meer reden om níet vals te spelen. Niet een reden om pragmatisch met de regels om te gaan.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_132638792
Ging het niet meer van: "Dit is een compowedstrijd in een C4. In de NOOC kan je ook gewoon met meerdere roeiers per wedstrijd starten. Kan dat vijfde meisje ook nog een keer starten."

In plaats van: "Om dit te winnen hebben we onze extreem fitte roeister nodig die vandaag nog niet 2x 500m heeft gestart en dus in topvorm is voor de finale."
  FOK!fossiel maandag 28 oktober 2013 @ 06:36:37 #280
1455 Keroppi
kool kikker
pi_132644239
quote:
6s.gif Op zondag 27 oktober 2013 22:27 schreef Nicholaz het volgende:
Ging het niet meer van: "Dit is een compowedstrijd in een C4. In de NOOC kan je ook gewoon met meerdere roeiers per wedstrijd starten. Kan dat vijfde meisje ook nog een keer starten."

Als oud C4 compo-roeier 8-) denk ik dus dit.

Veel van dit soort ploegjes hebben 5 of zelfs wel 6 roeiers (moet ook wel want je hebt geen vaste stuur dus dat moet je zelf per toerbeurt doen).
Chick on a mission
  maandag 28 oktober 2013 @ 10:56:20 #281
395483 R.O.11
ooit coach, nu wedstrijdjes
pi_132647920
Afroeiwedstrijd = compowedstrijd??
pi_132647969
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 10:56 schreef R.O.11 het volgende:
Afroeiwedstrijd = compowedstrijd??
Ja ;)
  FOK!fossiel maandag 28 oktober 2013 @ 21:01:00 #283
1455 Keroppi
kool kikker
pi_132671351
Weet iemand een site waar ik dit type dopsleutel in maatje 10 kan krijgen. Of zijn ze gewoon bij elke zichzelf respecterende bouwmarkt verkrijgbaar?



Als ik google op "dopsleutel + 10" krijg ik bij m'n hits voornamelijk van die opzetbitjes, en ik wil zo'n ding. Gaat een stuk sneller dan met m'n ouderwetsche 10/13 ;) En bij de oudere scull opgeriggerde boten zijn ze bijna essentieel ;)

Maar zoals gezegd, als ze bij alle bouwmarkten liggen dan doe ik wel een rondje Gamma/Karwei
Chick on a mission
pi_132671592
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 21:01 schreef Keroppi het volgende:
Weet iemand een site waar ik dit type dopsleutel in maatje 10 kan krijgen. Of zijn ze gewoon bij elke zichzelf respecterende bouwmarkt verkrijgbaar?

[ afbeelding ]

Als ik google op "dopsleutel + 10" krijg ik bij m'n hits voornamelijk van die opzetbitjes, en ik wil zo'n ding. Gaat een stuk sneller dan met m'n ouderwetsche 10/13 ;) En bij de oudere scull opgeriggerde boten zijn ze bijna essentieel ;)

Maar zoals gezegd, als ze bij alle bouwmarkten liggen dan doe ik wel een rondje Gamma/Karwei
Rondje Gamma is het slimste ja ;)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:42:05 #285
395483 R.O.11
ooit coach, nu wedstrijdjes
  FOK!fossiel woensdag 30 oktober 2013 @ 18:15:35 #286
1455 Keroppi
kool kikker
pi_132731760
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 21:04 schreef pullup het volgende:

[..]

Rondje Gamma is het slimste ja ;)
Nou dat viel een beetje tegen. Ben vandaag bij een Gamma én een Praxis geweest (beide geen mega-vestigingen) maar helaas niet gevonden.

Bij de Gamma nog even het artikel opgevraagd wat Row hierboven had gepost, maar die zat niet in het assortiment van die vestiging.
Chick on a mission
pi_132772064
Wie gaat Greidanus opvolgen in de LM4-!?

Gok hier op wie!

Ik denk Klomp. Weg van de 2x en voor een Olympisch nummer gaan.
pi_132798348
Ey jongens doe eens ff gezellig mee :'(
  FOK!fossiel vrijdag 1 november 2013 @ 17:24:42 #289
1455 Keroppi
kool kikker
pi_132798401
***Edit***

Eerst goed lezen... dan roepen...

[ Bericht 88% gewijzigd door Keroppi op 01-11-2013 17:56:51 ]
Chick on a mission
pi_132801865
Vraag het me af met Klomp. Is niet voor niets dat hij vorig seizoen ging shinen in de Lm2x samen met Lukkes. En heb het gevoel dat hij zijn eigen plan trekt. Maar je weet het nooit.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_132822724
quote:
14s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:33 schreef BEFEM het volgende:
Wie gaat Greidanus opvolgen in de LM4-!?

Gok hier op wie!

Ik denk Klomp. Weg van de 2x en voor een Olympisch nummer gaan.
LM2x is toch ook gewoon Olympisch?
pi_132824169
Die was te verwachten. De Muda's gaan ze niet eruit roeien :6

Ik zag ze net nog in een viertje voorbij komen.

DE MUDA'S HEBBEN HAREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_132826271
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 november 2013 15:23 schreef BEFEM het volgende:
Die was te verwachten. De Muda's gaan ze niet eruit roeien :6

Ik zag ze net nog in een viertje voorbij komen.

DE MUDA'S HEBBEN HAREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Leuke suggestie..
Maar voor zowel de 2x en de 4- lijkt het mij persoonlijk slimmer om de groep groter te maken tot er snelle boten gemaakt kunnen worden op een bepaald moment voor een belangrijk toernooi. Tot nu toe hebben ze steeds aan vaste boten vastgehouden en dat heeft nou niet echt gewerkt. De stap naar de A-boten is nu ook best wel groot voor de subtop, maar als er eerst samen getraind zou worden kan die stap kleiner worden.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_132846496
Heuj, november444. En wie heeft er weer een invaller nodig? :') Gaat echt soepel zo, dit seizoen.
Over paar weken de suikerrace, zal ook wel weer zo'n debacle worden lol.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  FOK!fossiel zondag 3 november 2013 @ 15:26:17 #295
1455 Keroppi
kool kikker
pi_132854851
Zo NovemberVieren was weer geslaagd! Het weer was prachtig tot de start. Die trouwens ernstig vertraagd was. Nou waren we een van de laatsten maar we hebben echt heel lang moeten wachten...

Roeien ging ook best lekker! Coach was niet ontevreden en zei dat we mooie lange halen hadden gemaakt. Beetje tegenvaller dat we in het clubveld alsnog als laatste (op een tiende van een seconde...) zijn geworden van de 5 ploegen. Voelt toch altijd een beetje jammer.

Maar toen ik later zag dat we in het veteranenveld vierde van de 13 ploegen geworden zouden zijn, werd ik toch weer een beetje blij ;)

Nou ja... Vanaf volgend jaar zijn we officieel allemaal VeteranenA 8-)


Vond het trouwens prima geregeld op het Nuonterrein. We waren gelukkig als een van de eersten op het water want andere ploegen moesten vrij lang wachten tot ze het water in konden. Paar extra vlotjes was wel fijn geweest.
Chick on a mission
pi_132879067
Ghehe. Bij ons dikke drama joh. Bij skoll erin gegaan, geen probleem. Strak geregeld daar, nauwelijks een ploeg te zien :P Nuon terrein is ook wel goed geregeld inderdaad.
Maar wedstrijd zelf ... Opzicht een waardige vervanger geregeld die ook lekker mee kon tikken. Tot de eerste brug liepen we ook lekker, maar mochten toen 2 ploegen tegelijkertijd inhalen ... waarvan 1tje er echt geen ruimte gaf (nummer 443. Wij hadden het koningsnummer 444 ^^ ). Onze stuur lekker fel roepen, maar niet wijken he. Toen ik zowat al de stuur kon aanraken kon ik me ook niet meer inhouden en heb ik ook maar even wat geroepen ... ;) Als ik dat doe, dan is het ook nodig overigens. Alleen vanaf dat punt stortte het ook wel in elkaar eigenlijk. Toch jammer dat het zo moet. Pas bij de omval weer wat weg kunnen duwen van die andere ploeg, en vanaf Nereus was het weer gezamenlijk staan met slecht bladwerk :P

Gelukkig wel de buitjes gemist :)
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_132903589
Heb de buitjes niet gemist, de tering wat een dag. Nog een tijdje naast #444 gelegen trouwens :W


Om 6u15 in het donker begonnen, vol gas Bosbaan en Nieuwe Meer over, sluisjes door en tijdens zonsopkomst richting Amstel gevaren. Om 8u30 boeien uitgelegd, Novembervieren geregeld en terug met alles in omgekeerde volgorde, weer op de donkere Bosbaan om 19u15.
pi_132907437
Hehehe :W
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_132923733
Weet iemand waarom de Muda's voor de Amstel uitkwamen afgelopen zondag? Op hun site staat te lezen dat het de eerste keer was. Maar waarom de Amstel? Ik had eerder verwacht dat ze terug zouden gaan naar RIC als ze niet meer voor Skoll uitkomen.
pi_132924631
Misschien goede deal met materiaal?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_132931736
Je kan tegenwoordig ook stagiair-roeier zijn blijkbaar :P http://knrb.nl/content.php/nl/110?id=2576,nl
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')