abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130139978
In Delft moet het ook nog beginnen.
pi_130149384
Was dinsdag en woensdag in Groningen en zowel Aegir als Gyas hadden over aandacht niet te klagen van wat ik er van zag.. en de truck van Aegir maakte veel indruk bij de KEI parade.

Donderdag zag ik in Utrecht vooral veel ORCA op het Chill-Uit festival..

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 17:56 schreef Sjobber het volgende:
De introw is hier in Tilburg nog niet begonnen volgens mij. Is tenminste armzalig stil bij Vidar ...
Volgende week zal het er ontzettend druk zijn in de middagen.. en woensdag en vrijdag zijn er de grootste feesten van de hele introweek. Tip: ga laat in de avond roeien en pak daarna een biertje (of twee als het gezellig is)
pi_130285615
Morgen de roeiers tegen de voetballers! 19.30 Bureausport, Nederland 3!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:45:18 #79
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_130382296

O+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_130411609
Laatst ben ik na opmerkingen van anderen eens op de ergo in de sportschool gaan zitten. Ik kwam echter nauwelijks onder de 2m op de 500m, terwijl ik boven de 1 meter 95 en redelijk sterk ben. Hoe kan dit, en hoe kan ik beter worden?
“I'm not about caring; I'm about winning.”
- Harvey Specter
“Take a step back, look at the bigger picture.”
pi_130412192
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:27 schreef PowerData het volgende:
Laatst ben ik na opmerkingen van anderen eens op de ergo in de sportschool gaan zitten. Ik kwam echter nauwelijks onder de 2m op de 500m, terwijl ik boven de 1 meter 95 en redelijk sterk ben. Hoe kan dit, en hoe kan ik beter worden?
Hoe het kan is simpel, je techniek zal niet voldoende zijn. Hoe je beter kan worden? Iemand zoeken die je uitlegt hoe het werkt.
pi_130412756
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:58 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Hoe het kan is simpel, je techniek zal niet voldoende zijn. Hoe je beter kan worden? Iemand zoeken die je uitlegt hoe het werkt.
Oké, bedankt voor je opmerking. Ik zal dat sowieso doen, ook omdat ik weinig voel met mijn benen en het gevoel heb dat vrijwel alles uit mijn rug en armen komt en volgens mij is dat verkeerd.
“I'm not about caring; I'm about winning.”
- Harvey Specter
“Take a step back, look at the bigger picture.”
pi_130418908
Wan is op vakantie?
pi_130419151
quote:
9s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:00 schreef BEFEM het volgende:
Wan is op vakantie?
Hij zit in Korea
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_130486794
Ik vind de prestaties in Korea vrij goed. Zeker als je kijkt waar we vorig jaar op de spelen stonden. Van de ploegen die nog een herkansing moeten zijn er eigenlijk geen ploegen die kansloos lijken.

En ik ben onder de indruk van de prestaties van de lichte dames. Dat heeft Josy erg goed op de rails gekregen. Zonder hem zou het WK voor de lichte dames echt heel anders zijn verlopen.
pi_130489292
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 19:41 schreef wvdwest het volgende:
Ik vind de prestaties in Korea vrij goed. Zeker als je kijkt waar we vorig jaar op de spelen stonden. Van de ploegen die nog een herkansing moeten zijn er eigenlijk geen ploegen die kansloos lijken.

En ik ben onder de indruk van de prestaties van de lichte dames. Dat heeft Josy erg goed op de rails gekregen. Zonder hem zou het WK voor de lichte dames echt heel anders zijn verlopen.
Werd in ieder geval tijd dat er iemand op werd gezet. De individuele kwaliteiten van de lichte dames waren al een tijdje prima, in ieder geval was het gemiddelde niveau al wat dichter bij de wereldtop dan bij de zware dames, en het ontbrak inderdaad aan iemand die de boel wat bij elkaar harkte.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_130489665
En inderdaad zijn de resultaten zeker goed te noemen tot nu toe, vooral als je bedenkt hoe bij de meeste secties de voorbereiding is geweest deze winter :)
pi_130490373
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:37 schreef pullup het volgende:

[..]

Werd in ieder geval tijd dat er iemand op werd gezet. De individuele kwaliteiten van de lichte dames waren al een tijdje prima, in ieder geval was het gemiddelde niveau al wat dichter bij de wereldtop dan bij de zware dames, en het ontbrak inderdaad aan iemand die de boel wat bij elkaar harkte.
Klopt inderdaad. Het niveau was er zeker al. Er werd alleen niks mee gedaan. Nu gelukkig wel. Nu nog iemand die dat bij de zware dames gaat doen. Want de selectie, als je het zo mag noemen, voor de 8 op het WK is natuurlijk nogal bijzonder.

quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:45 schreef pullup het volgende:
En inderdaad zijn de resultaten zeker goed te noemen tot nu toe, vooral als je bedenkt hoe bij de meeste secties de voorbereiding is geweest deze winter :)
Ja precies. Het EK was al goed, maar toen deed onder andere Engeland niet mee. Luzern en ook nu op het WK geven aan dat we er toch aardig bijzitten. Voor een top5 moet er natuurlijk ook gewonnen gaan worden. En bij de olympische ploegen zie ik er nog niet direct een. Of het moet de M4- zijn.
pi_130542068
En zo doet nog steeds iedereen mee voor de knikkers, ook de zo verguisde damesacht die zojuist een hele strakke pot hebben gevaren. :D
pi_130551838
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 05:48 schreef pullup het volgende:
En zo doet nog steeds iedereen mee voor de knikkers, ook de zo verguisde damesacht die zojuist een hele strakke pot hebben gevaren. :D
Heel mooi inderdaad. Al blijf ik erbij dat het proces wat geleid heeft tot die acht echt niet voor herhaling vatbaar is. Voor mij heeft die onvoorspelbaarheid ertoe geleid dat ik voor komend seizoen weinig verwacht van die selectie voor mijn dames. Als ik dan vergelijk hoe zorgvuldig de selectie bij de lichte dames is gegaan dan is het verschil helemaal stuitend.

Het succes is mooi, maar als coach van zware dames met ambitie is het op dit moment niet echt plezierig.
pi_130560307
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:50 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Heel mooi inderdaad. Al blijf ik erbij dat het proces wat geleid heeft tot die acht echt niet voor herhaling vatbaar is. Voor mij heeft die onvoorspelbaarheid ertoe geleid dat ik voor komend seizoen weinig verwacht van die selectie voor mijn dames. Als ik dan vergelijk hoe zorgvuldig de selectie bij de lichte dames is gegaan dan is het verschil helemaal stuitend.

Het succes is mooi, maar als coach van zware dames met ambitie is het op dit moment niet echt plezierig.
Mjah proces, een proces was er natuurlijk niet echt gedurende dit jaar, het leek eerder een coach afvalrace.

De eerste stappen begin dit jaar waren simpel.
Er waren zonder iets te testen al wat ploegen benoemd die carte blanche kregen, dat had niet moeten gebeuren.
Een deel van het overige aanwezige fysieke talent werd bepaald en op basis daarvan werd er een voorlopige groep samengesteld en richting Avis gestuurd. Dat gebeurde vier jaar geleden precies zo met de aankomende Olympische groep en vervolgens werd met die groep de nodige stappen vrij snel dat jaar gezet waarna het lastig was er tussen te komen voor de rest van Nederland, tot Inge en Ellen aan toe.
Helaas werd er dit jaar voor de middels testen uitgezochte groep geen vastigheid in begeleiding geboden en werden wat nu weer blijkt nuttige oudgedienden ruim te snel afgeserveerd.

Deels vond ik het mismanagement van Albeda onder meer richting de aanwezige coaches ( die dan ook verdwenen) en deels was het ook wel gewoon pech dat vervolgens Rene ziek werd.

Daarna was het een tijdje redelijke chaos zonder sturing en de grootste misser was in mijn ogen de vreemde verdeling van de groep met bijbehorende statussen en beloften richting roeisters na de Hollandia. Er kwamen alleen maar meer vastgelegde programma's en losstaande ploegen met bijbehorende coaches bij.

Eigenlijk was het de bedoeling dat er al ruim voor Luzern iets met een acht gedaan zou worden maar er lag het een en ander dwars.

Ik vind eigenlijk dat Diederik Simon na Luzern supergoed zijn verantwoordelijkheid heeft genomen voor een acht en op zijn eigen wijze de selectie heeft gemaakt, voor een deel op basis van wat er dit jaar is gebeurd, waarbij hij helaas voor hem vanwege de korte tijd ook wat aparte besluiten heeft moeten nemen. Dat gebeurde bij de vorming van de mannenacht in een eerder stadium ook wel zo volgens mij maar daar vielen wat minder mensen over.

Deze selectie was duidelijk niet zoals Josy bij die lichte dames dat heeft gedaan maar daar was na Luzern gewoon de tijd niet meer voor, bij zware dames zijn er ook wat meer variabelen te bedenken om tot ploegvorming te komen, en m.i. is de manier van Josy ook niet zaligmakend en heeft ook zijn subjectieve elementen uiteindelijk.

Wat niet inhoud dat ik zelf niet hoop dat er volgend jaar een beetje meer lijn in gaat zitten bij de zware damesgroep :D
pi_130563905
Wat voor variabelen?
pi_130564371
quote:
5s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:07 schreef BEFEM het volgende:
Wat voor variabelen?
Wie gaat voor welke ploeg in aanmerking komen.?
Wat zijn de prioriteitsboten om medailles te halen ? ( bij lichte roeisters heb je er maar een)
Wie gaat er scullen?
Wie gaat er boordroeien?
Gaan er tussendoor nog mensen van het ene project naar het andere doorgeschoven kunnen worden?
pi_130566819
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:19 schreef pullup het volgende:

[..]

Wie gaat voor welke ploeg in aanmerking komen.?
Wat zijn de prioriteitsboten om medailles te halen ? ( bij lichte roeisters heb je er maar een)
Wie gaat er scullen?
Wie gaat er boordroeien?
Gaan er tussendoor nog mensen van het ene project naar het andere doorgeschoven kunnen worden?
Op de tweede na geldt dat toch ook allemaal voor licht?
pi_130568325
quote:
5s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:15 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Op de tweede na geldt dat toch ook allemaal voor licht?
Er zijn maar 2 plekken voor lichte dames :)
pi_130577212
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 20:46 schreef pullup het volgende:

[..]

Er zijn maar 2 plekken voor lichte dames :)
Dat snap ik maar er zijn nu 2 lichte damesploegen. Die voorlopig beide ook goed presteren. Je hebt dus daar net zo goed de vraag wie voor welke ploeg in aanmerking komt en of er geschoven wordt tussen beide boten.
pi_130578855
quote:
5s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 23:19 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Dat snap ik maar er zijn nu 2 lichte damesploegen. Die voorlopig beide ook goed presteren. Je hebt dus daar net zo goed de vraag wie voor welke ploeg in aanmerking komt en of er geschoven wordt tussen beide boten.
Er zijn echt maar twee plekken voor lichte dames dat Josy er wat franje omheen heeft gewerkt doet niet ter zake.
pi_130600412
Vrijdag zijn de de halve finales van de skiff, weet iemand hoelaat NL tijd? Ik zie dat Braas een plekje heeft weten te bemachtigen. Heb het de laatste jaren onvoldoende in de gaten gehouden, maar hoe roeit hij nog? Destijds (3 jaar geleden) was zijn techniek zwaar onder de maat.
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
pi_130614803
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 16:51 schreef draadstalig het volgende:
Vrijdag zijn de de halve finales van de skiff, weet iemand hoelaat NL tijd? Ik zie dat Braas een plekje heeft weten te bemachtigen. Heb het de laatste jaren onvoldoende in de gaten gehouden, maar hoe roeit hij nog? Destijds (3 jaar geleden) was zijn techniek zwaar onder de maat.
Onder welke maat? Hij roeide toen ook nog helemaal niet lang dus lijkt me niet vreemd.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_130623707
Hoezo zou ik op vakantie zijn? Ben ik al tijden niet geweest. Een jaar of vier niet.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')