Valt Rotterdam niet onder de randstad dan?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:41 schreef Pyjama het volgende:
Hij is voor mij uit Rotterdam verhuisd om samen te wonen in een huis in de randstad.
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:41 schreef Pyjama het volgende:
Zo heeft hij in de eerste paar maanden mij indirect maar met opzet veel (fysieke) pijn gedaan. Dit is echter maar eenmalig voorgekomen.
Zoek een baan, vraag een uitkering aan, ga tijdelijk bij vrienden/ouders wonen, ga in ieder geval weg.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:41 schreef Pyjama het volgende:
Ik heb geen gevoelens meer voor hem. Maar, hoe kan ik hem verlaten? Ik heb niet genoeg geld, hij betaalt de hypotheek grotendeels en vrijwel al het andere. Ook heeft hij zijn hele oude leven opgegeven voor mij!
Verhuizen, zijn oude vriendengroep niet meer zien.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:44 schreef Smack10 het volgende:
Wat is zijn hele oude leven opgeven dan?
Wat heeft geld hier nu mee te maken?
Dan kun je dus lenen bij DUO, probleem qua geld opgelostquote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:47 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Verhuizen, zijn oude vriendengroep niet meer zien.
Hij heeft heel veel voor me betaald en ik voel me schuldig. Ik kan bovendien niet weg omdat ik zowel fysiek gehandicapt als student ben en dus weinig geld heb.
Tenzij ze dat niet wil en liever heeft dat anderen de zaken voor haar regelenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:48 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dan kun je dus lenen bij DUO, probleem qua geld opgelost
We zaten in de auto en ik was net aan mijn rug geopereerd. Hij is toen met opzet hard gaan rijden en over verkeersdrempels heengereden.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:44 schreef Pienata het volgende:
Hoe doe je iemand indirect maar opzettelijk fysiek pijn?
Welke bron(nen) van inkomsten heb je wél?
Het was niet Rotterdam, ik wilde het zo anoniem mogelijk houden.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:45 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Valt Rotterdam niet onder de randstad dan?
[..]
[..]
Zoek een baan, vraag een uitkering aan, ga tijdelijk bij vrienden/ouders wonen, ga in ieder geval weg.
dan is t iets lastiger om even een baantje te vinden he.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:48 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dan kun je dus lenen bij DUO, probleem qua geld opgelostSnap overigens niet waarom het uitmaakt dat je gehandicapt bent.
Jezus, kan je niet terug naar je ouders? Dat klink als een sadistquote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:50 schreef Pyjama het volgende:
[..]
We zaten in de auto en ik was net aan mijn rug geopereerd. Hij is toen met opzet hard gaan rijden en over verkeersdrempels heengereden.
Ik heb een kleine wajong en studiefinanciering
Ze krijgt wajong, dus dat is dan in plaats van een bijbaantje. Verder blijft lenen van toepassing.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:51 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dan is t iets lastiger om even een baantje te vinden he.
Beetje raar dat hij dat met opzet doet.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:50 schreef Pyjama het volgende:
[..]
We zaten in de auto en ik was net aan mijn rug geopereerd. Hij is toen met opzet hard gaan rijden en over verkeersdrempels heengereden.
Waarom zou hij dat doen?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:50 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Omdat ik had gezegd dat ik de sprinkhanen die hij net als voer voor zijn reptielen gekocht had niet voor in de auto wilde hebben.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:53 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Waarom zou hij dat doen?
En waarom ben je op hem gevallen dan?
Nee, helaas kan ik niet terug naar mijn ouders. Sowieso heeft hij me nogal van de buitenwereld afgesloten.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Jezus, kan je niet terug naar je ouders? Dat klink als een sadist
Ik heb deze gevoelens nog nooit naar hem geuit nee. Ik ben bang voor wat hij zal doen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:51 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dan is t iets lastiger om even een baantje te vinden he.
Heb je deze gevoelens wel eens naar hem geuit?
en is dit geen optie?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:55 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Nee, helaas kan ik niet terug naar mijn ouders. Sowieso heeft hij me nogal van de buitenwereld afgesloten.
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:53 schreef Brocco_Li het volgende:
Je kunt wel weg. Rot voor hem dat 'ie een huis heeft gekocht, maar bij de koop was niet inbegrepen dat 'ie jou verrot mocht schelden.
http://www.blijfzhz.nl/
http://www.kwintes.nl/opvang
Dus van de één op de andere dag is hij een monster geworden, zonder signalen vooraf? Sorry, daar geloof ik niet in..quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:54 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Omdat ik had gezegd dat ik de sprinkhanen die hij net als voer voor zijn reptielen gekocht had niet voor in de auto wilde hebben.
Ik ben op hem gevallen omdat hij in het begin gewoon totaal anders was.
Hij was in het begin anders maar hij heeft je meteen al wel fysiek mishandeld?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:54 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Omdat ik had gezegd dat ik de sprinkhanen die hij net als voer voor zijn reptielen gekocht had niet voor in de auto wilde hebben.
Wat bedoel je precies hiermee? Wat heeft hij gedaan dan?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:56 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Ik heb deze gevoelens nog nooit naar hem geuit nee. Ik ben bang voor wat hij zal doen.
quote:Mijn vriend heeft een nogal opvliegend karakter. Zo heeft hij in de eerste paar maanden mij indirect maar met opzet veel (fysieke) pijn gedaan.
Nee, hij is niet van de een op de andere dag een monster geworden. Het is er langzaam ingeslopen en hij is zo veel beter met woorden dan ik, hij lult me altijd in een hoek. Ik was naief genoeg te denken dat het gewoon stress was en dat ik hem wel kon veranderen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dus van de één op de andere dag is hij een monster geworden, zonder signalen vooraf? Sorry, daar geloof ik niet in..
Je kan ook stoppen met jezelf als eeuwig slachtoffer te zien en gewoon eens iets ondernemen om het beter te maken..
Laat dit tot je doordringen: de totaal andere lieve vent die hij was is niet zijn ware persoonlijkheid. In het begin deed hij zich beter voor dan hij was, tot hij zijn act kon laten vallen. De eikel die jou achterlijk noemt, dat is zijn ware persoonlijkheid.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:54 schreef Pyjama het volgende:
Omdat ze helemaal niks met die tips wil/gaat doen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:57 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Hij was in het begin anders maar hij heeft je meteen al wel fysiek mishandeld?
In ieder geval ontgaat mij één ding volledig. Namelijk: je opent een topic over een probleem, vraagt om tips en vervolgens reageer je alleen op de mensen die opheldering willen waardoor steeds meer details naar voren komen over jouw relatie. Maar je geeft geen reactie op de tips. Waarom is dat?
Meestal sluipt zoiets erin. Het is natuurlijk niet zo dat zulke personen een partner meteen helemaal tot moes slaan.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dus van de één op de andere dag is hij een monster geworden, zonder signalen vooraf? Sorry, daar geloof ik niet in..
Je kan ook stoppen met jezelf als eeuwig slachtoffer te zien en gewoon eens iets ondernemen om het beter te maken..
Ik denk dat dat laatste is omdat het er zo is ingeslopen dat ik mezelf moet verbaal moet verdedigen. Ik ga me nu richten op de tips, je hebt helemaal gelijk.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:57 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Hij was in het begin anders maar hij heeft je meteen al wel fysiek mishandeld?
In ieder geval ontgaat mij één ding volledig. Namelijk: je opent een topic over een probleem, vraagt om tips en vervolgens reageer je alleen op de mensen die opheldering willen waardoor steeds meer details naar voren komen over jouw relatie. Maar je geeft geen reactie op de tips. Waarom is dat?
Nou ik heb maar één tip en dat is wegwezen daar en snel ook, die vent veranderd niet hoor,quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:00 schreef Pyjama het volgende:
Ik
[..]
Ik denk dat dat laatste is omdat het er zo is ingeslopen dat ik mezelf moet verbaal moet verdedigen. Ik ga me nu richten op de tips, je hebt helemaal gelijk.
veilig?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:02 schreef Pyjama het volgende:
Ik ben ook bang om weg te gaan, omdat ik dan weer helemaal overnieuw moet beginnen. Ik heb jaren antikraak gewoond en woon nu eindelijk in een veilig, mooi huis. Dit topic openen is een eerste stap voor mij, misschien heeft CherryOnTop wel gelijk en doe ik uiteindelijk niks...
Veilig huis? Ik denk het niet als ik dat zo lees, maar als jij een mooi huis belangrijkerquote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:02 schreef Pyjama het volgende:
Ik ben ook bang om weg te gaan, omdat ik dan weer helemaal overnieuw moet beginnen. Ik heb jaren antikraak gewoond en woon nu eindelijk in een veilig, mooi huis. Dit topic openen is een eerste stap voor mij, misschien heeft CherryOnTop wel gelijk en doe ik uiteindelijk niks...
Die gaf Brocco_Li maar dat maakt verder niet uit! Als je maar gaat!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:04 schreef Pyjama het volgende:
Ik ga nu even naar die websites die FANNvanhetlaatsteuur heeft gegevenBedankt!
Misschien is het niet zijn ware persoonlijkheid, maar vindt hij haar daadwerkelijk achterlijk. Misschien zijn deze twee personen geen goede match waardoor zijn vervelende kant erg naar boven komt.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:59 schreef Brocco_Li het volgende:
[..]
Laat dit tot je doordringen: de totaal andere lieve vent die hij was is niet zijn ware persoonlijkheid. In het begin deed hij zich beter voor dan hij was, tot hij zijn act kon laten vallen. De eikel die jou achterlijk noemt, dat is zijn ware persoonlijkheid.
Laat zien dat je niet achterlijk bent, vertrek en kijk niet meer achterom.
Je spullen pakken en weggaan?quote:
Foute mannen en labiele, onzekere vrouwen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:05 schreef HSG het volgende:
Vrouwen en foute mannen.... het zijn twee magneten.
Ik denk dat hiermee de eerste stap wel is gezet. Stichting Kwintes spreekt mij erg aan, ik ga ze als mijn vriend niet thuis is bellen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:05 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Die gaf Brocco_Li maar dat maakt verder niet uit! Als je maar gaat!
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:10 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Ik denk dat hiermee de eerste stap wel is gezet. Stichting Kwintes spreekt mij erg aan, ik ga ze als mijn vriend niet thuis is bellen.
Misschien ben ik weleens labiel en onzeker, maar ik heb zeker ook goede kanten en ik verdien deze behandeling van hem niet.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:10 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Foute mannen en labiele, onzekere vrouwen.
Hou die gedachte vast!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:12 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Misschien ben ik weleens labiel en onzeker, maar ik heb zeker ook goede kanten en ik verdien deze behandeling van hem niet.
Ja en dat zou ik ook tegenover hem niet doen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:13 schreef Pyjama het volgende:
Over de Wajong en mijn locatie waar ik wil gaan wonen laat ik verder niks los i.v.m privacy, ik hoop dat jullie dat begrijpen.
Alsof labiliteit en onzekerheid per definitie slecht zijn, dat is iedereen wel eens. Het gaat erom dat dit soort mannen vaak (ook niet altijd) op bepaalde types vallen. Types die dat soort walgelijke gedrag accepteren.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:12 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Misschien ben ik weleens labiel en onzeker, maar ik heb zeker ook goede kanten en ik verdien deze behandeling van hem niet.
Fijn te horen dat je je dat besseftquote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:12 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Ik was serieus.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:47 schreef Hyaenidae het volgende:
- Reageer nou eens serieus in R&P man. -
Ik weet het inderdaad ook heel goed, ik denk dat ik wacht op het goede moment ofzo. Het liefst ga ik naar het buitenland. En het is inderdaad zo, dat ondanks het 'verbal abuse' hij toch een soort van veilige haven is. Hij neemt me weleens mee uit eten en heeft laatst bloemen voor me meegebracht.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:05 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:
Volgens mij weet je zelf goed wat de (enige) goede oplossing is. Maar ik snap je gevoel wel om te blijven... toch een soort "veilige" haven.
Toch, probeer weg te gaan daar, zul je geen spijt van krijgen..
Ik geloof ook niet dat hij voor jou verhuisd is uit "Rotterdam", maar het kan natuurlijk wel handig uitkomen op sommige momenten...
Ik ben er vrij zeker van dat het aan zijn persoonlijkheid ligt, over vorige relaties heeft hij verteld dat hij een ex bijna gewurgd en uit zijn appartement gesleurd heeft.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:08 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Misschien is het niet zijn ware persoonlijkheid, maar vindt hij haar daadwerkelijk achterlijk. Misschien zijn deze twee personen geen goede match waardoor zijn vervelende kant erg naar boven komt.
Nou ja, je moet niet elk bloemetje gelijk uitvergroten , kan best lief bedoeld zijn.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:26 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Ik weet het inderdaad ook heel goed, ik denk dat ik wacht op het goede moment ofzo. Het liefst ga ik naar het buitenland. En het is inderdaad zo, dat ondanks het 'verbal abuse' hij toch een soort van veilige haven is. Hij neemt me weleens mee uit eten en heeft laatst bloemen voor me meegebracht.
Zo ontzettend waar. Helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:59 schreef Brocco_Li het volgende:
[..]
Laat dit tot je doordringen: de totaal andere lieve vent die hij was is niet zijn ware persoonlijkheid. In het begin deed hij zich beter voor dan hij was, tot hij zijn act kon laten vallen. De eikel die jou achterlijk noemt, dat is zijn ware persoonlijkheid.
Laat zien dat je niet achterlijk bent, vertrek en kijk niet meer achterom.
Dat verdien je absoluut niet!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:12 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Oh je gaat gelijk de bruiloft cancellen?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:50 schreef Pyjama het volgende:
Maar jullie vinden met dus geen bitch als ik zomaar wegga na alles wat hij voor me gedaan heeft? Vakanties betalen, sieraden voor me kopen, sparen voor een bruiloft, studietrips betalen, een huis kopen dat groot genoeg is voor kinderen...
Wat denk je zelf? Mhaw hij heeft zoveel uitgegeven, dus nu kan hij dit doen en zeggen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:50 schreef Pyjama het volgende:
Maar jullie vinden met dus geen bitch als ik zomaar wegga na alles wat hij voor me gedaan heeft? Vakanties betalen, sieraden voor me kopen, sparen voor een bruiloft, studietrips betalen, een huis kopen dat groot genoeg is voor kinderen...
Wellicht is dat allemaal met voorbedachte rade gedaan om je bij hem te lokken en je van hem afhankelijk te maken zodat hij jou als voetveeg kon gaan behandelen. Wat hij ook voor goeds heeft gedaan, dat weegt toch niet op tegen zijn gedrag? Of wil je de volgende zijn met zijn handen om de nek in een wurggreep?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:50 schreef Pyjama het volgende:
Ja, dan wel ja...quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:52 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Oh je gaat gelijk de bruiloft cancellen?
Ware liefde.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:58 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Ik was naief genoeg te denken dat het gewoon stress was en dat ik hem wel kon veranderen.
Licht dit eens toe?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:52 schreef Pyjama het volgende:
Ik ben achter in de 20 en was een heel stuk zelfstandiger en mondiger voor deze relatie helemaal fout ging.
Ik denk niet dat het met voorbedachte rade is gedaan. Hij zegt meerdere malen per dag dat hij van me houdt (hij heeft alleen niet eens gemerkt dat ik zijn verlovingsring al weken niet meer draag).quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:56 schreef Peter het volgende:
[..]
Wellicht is dat allemaal met voorbedachte rade gedaan om je bij hem te lokken en je van hem afhankelijk te maken zodat hij jou als voetveeg kon gaan behandelen. Wat hij ook voor goeds heeft gedaan, dat weegt toch niet op tegen zijn gedrag? Of wil je de volgende zijn met zijn handen om de nek in een wurggreep?
Beetje een profiteur ben je wel.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:50 schreef Pyjama het volgende:
Heb je het idee dat hij er zelf aan wil werken? En niet dat hij dat zegt omdat jij dat graag wil horen, maar omdat hij dat zelf wil?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:59 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het met voorbedachte rade is gedaan. Hij zegt meerdere malen per dag dat hij van me houdt (hij heeft alleen niet eens gemerkt dat ik zijn verlovingsring al weken niet meer draag).
Nja, hij zij dat ze het wel uitlokte. In hoeverre dat de waarheid is weet ik niet. Ik weet dat sommige vrouwen het bloed onder de nagels vandaan kunnen halen.
Maar dan hoeft ze dit gedrag nog steeds niet te pikken. En de liefde is ook over. Wat voor zin heeft een huwelijk / samen blijven dan?quote:
Ik ben op mijn 15e uit huis gegaan en heb zelfstandig een kamer gevonden. Ik moest helaas stoppen met mijn middelbare school om de huur te kunnen betalen (ik was nog niet fysiek afgekeurd). Ik heb na een MBO opleiding mijn VWO diploma in de avonduren gehaald naast werk. Daarna ben ik een universitaire opleiding begonnen. Als iets me niet beviel (zoals mijn overbuurman die keihard Frans Bauer draaide om 4 uur s'nachts terwijl hij zijn bank in lichterlaaie zette) was ik niet bang om naar buiten te stormen en te vragen of hij daar aub mee op kon houden.quote:
Tja, hij stond erop. Ik heb vaak genoeg geweigerd maar dan stopte hij bijvoorbeeld stiekem geld in mijn portemonnee (en werd heel erg kwaad als ik dat weigerde). Of hij boekte reizen zonder dat ik ervan afwist. Wat had ik dan moeten doen, niet meegaan?quote:
Waarom ben je dan afgekeurd?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:05 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Ik ben op mijn 15e uit huis gegaan en heb zelfstandig een kamer gevonden. Ik moest helaas stoppen met mijn middelbare school om de huur te kunnen betalen (ik was nog niet fysiek afgekeurd). Ik heb na een MBO opleiding mijn VWO diploma in de avonduren gehaald naast werk. Daarna ben ik een universitaire opleiding begonnen. Als iets me niet beviel (zoals mijn overbuurman die keihard Frans Bauer draaide om 4 uur s'nachts terwijl hij zijn bank in lichterlaaie zette) was ik niet bang om naar buiten te stormen en te vragen of hij daar aub mee op kon houden.
Ik weet het eerlijk gezegd echt niet, soms denk ik van wel, maar andere keren denk ik dat, zelf al zou hij het willen, hij het niet zou kunnen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:01 schreef Peter het volgende:
[..]
Heb je het idee dat hij er zelf aan wil werken? En niet dat hij dat zegt omdat jij dat graag wil horen, maar omdat hij dat zelf wil?
Ehmm nee, interesse.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:15 schreef Pyjama het volgende:
Mijn vriend komt nu naar bed, ik moet kappen.
En vanwaar al die vragen Smack10? Testen hoe slaafs ik wel niet ben?
Mijn reactie kwam voort uit het feit dat je nu niet echt vriendelijk gereageerd hebt (met die PI's) enzo. Maar mijn excuus.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:17 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ehmm nee, interesse.
Maar goed, laat maar zitten dan
Ja, zo kun je dat wel stellen ja, dat hij mijn leven gekocht heeft.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:53 schreef Arthur_Dent het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Mhaw hij heeft zoveel uitgegeven, dus nu kan hij dit doen en zeggen.
Dat is een beetje je leven kopen he?
En dat voelde destijds wel prettig?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:36 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Ja, zo kun je dat wel stellen ja, dat hij mijn leven gekocht heeft.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:05 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Als iets me niet beviel (zoals mijn overbuurman die keihard Frans Bauer draaide om 4 uur s'nachts terwijl hij zijn bank in lichterlaaie zette) was ik niet bang om naar buiten te stormen en te vragen of hij daar aub mee op kon houden.
Iets zegt me dat dit verhaal niet helemaal klopt, wellicht omdat het allemaal zo over the top is.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:50 schreef Pyjama het volgende:
Ach, er zijn zoveel schizofrenen. De een steekt een bank in brand en de ander breekt 's nachts het hele huis af.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:43 schreef TerryStone het volgende:
[..]
[..]
Iets zegt me dat dit verhaal niet helemaal klopt, wellicht omdat het allemaal zo over the top is.
Is er toevallig een nieuwe interessante man die je eigenlijk wel ziet zitten ten tonele verschenen en dat je nu aan het rationaliseren bent waarom je weg moet bij je vriend?
Het is mogelijk maar ik vind het dubieus als iemand met zo'n zielig verhaal komt aanzetten waarbij er zoveel gebeurd is en zoveel ook zo over the top is en tegelijkertijd is ze bij hem gebleven, zit er nog steeds en blijkt er ook nog eens een financieel motief in het spel te zijn... ik geloof er weinig van.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:47 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Ach, er zijn zoveel schizofrenen. De een steekt een bank in brand en de ander breekt 's nachts het hele huis af.
Inderdaad, maar voor het geval dat het echt is, toch maar serieus op reageren. Ik bedoel heb gekker gehoord/meegemaakt.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:50 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Het is mogelijk maar ik vind het dubieus als iemand met zo'n zielig verhaal komt aanzetten waarbij er zoveel gebeurd is en zoveel ook zo over the top is en tegelijkertijd is ze bij hem gebleven, zit er nog steeds en blijkt er ook nog eens een financieel motief in het spel te zijn... ik geloof er weinig van.
En dat geeft hem het recht je de rest van je leven te kleinerenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:41 schreef Pyjama het volgende:
Ook heeft hij zijn hele oude leven opgegeven voor mij!
Dan geloof je het niet. Ik weet wat er echt aan de hand is en daar gaat het om. Als je dat verhaal van dat bankstel in de fik niet gelooft, ik heb een aantal jaar terug een column over geschreven op de Fok! Frontpage. http://frontpage.fok.nl/column/133250/1/1/50/een-prachtwijk.htmlquote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:43 schreef TerryStone het volgende:
[..]
[..]
Iets zegt me dat dit verhaal niet helemaal klopt, wellicht omdat het allemaal zo over the top is.
Is er toevallig een nieuwe interessante man die je eigenlijk wel ziet zitten ten tonele verschenen en dat je nu aan het rationaliseren bent waarom je weg moet bij je vriend?
Nee, I guess not...quote:Op zaterdag 29 juni 2013 02:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
En dat geeft hem het recht je de rest van je leven te kleineren
Wil je alsjeblieft niet de gehele bevolkingsgroep met een pemel er de schuld van geven.. Maar goed, nogmaals zorg dat je wegkomt uit die relatie. En denk maar dat je hem terug betaald hebt in naturaquote:Op zaterdag 29 juni 2013 02:51 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Dan geloof je het niet. Ik weet wat er echt aan de hand is en daar gaat het om. Als je dat verhaal van dat bankstel in de fik niet gelooft, ik heb een aantal jaar terug een column over geschreven op de Fok! Frontpage. http://frontpage.fok.nl/column/133250/1/1/50/een-prachtwijk.html
Er is bovendien ABSOLUUT geen stiekeme liefde aan de gang of iets dergelijks. Ik heb het voorlopig wel even gehad met mannen.
Nee, geestelijk en lichamelijk mishandeld worden is idd een vreemde reden om weg te willenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 01:43 schreef TerryStone het volgende:
[..]
[..]
Hahaha, sorry. Maar ik meen het wel, ik denk dat als ik eenmaal loskom uit deze relatie het wel weer even kan duren voor ik me 'normaal' (niet schichtig) kan gedragen en iemand kan vertrouwen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 03:10 schreef Arthur_Dent het volgende:
[..]
Wil je alsjeblieft niet de gehele bevolkingsgroep met een pemel er de schuld van geven..
Goed, maar battered wife syndrome leid je wel aan. WEGWEZEN!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 03:26 schreef Pyjama het volgende:
Ik ben geen fucking troll! Jezus, waarom denken mensen dat? Zo ongeloofwaardig is mijn verhaal toch niet?
Zoals gezegd ik heb gekker meegemaakt. Maar goed, al eerder aangegeven. GA WEG EN VER EN HARD.. De gevolgen zullen niet te overzien zijn als je er veel langer blijft. En met een gezonde achterdocht tegen mannen is niks is. Alleen tja, je hebt jezelf zo laten inpakken. En je bent jezelf nu aan het tegenhouden om weg te gaan. Dat is niet de schuld van mannen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 03:26 schreef Pyjama het volgende:
Ik ben geen fucking troll! Jezus, waarom denken mensen dat? Zo ongeloofwaardig is mijn verhaal toch niet?
Nee, het is ook de schuld van de meisjes en niet van de loverboys toch?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 03:34 schreef Arthur_Dent het volgende:
[..]
Zoals gezegd ik heb gekker meegemaakt. Maar goed, al eerder aangegeven. GA WEG EN VER EN HARD.. De gevolgen zullen niet te overzien zijn als je er veel langer blijft. En met een gezonde achterdocht tegen mannen is niks is. Alleen tja, je hebt jezelf zo laten inpakken. En je bent jezelf nu aan het tegenhouden om weg te gaan. Dat is niet de schuld van mannen.
Even op de rem trappen.. Onder bedreiging van geweld blijven, tja dat is nog te begrijpen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 03:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, het is ook de schuld van de meisjes en niet van de loverboys toch?
BWS, dat zei ik al eerder..quote:Op zaterdag 29 juni 2013 03:41 schreef Arthur_Dent het volgende:
[..]
Even op de rem trappen.. Onder bedreiging van geweld blijven, tja dat is nog te begrijpen.
Maaarrrr... Als je weet dat het slecht voor je is, en zoals de ts weten dat je weg moet. Maar het niet durven want huis of andere dingen en dus met het excuus komen: "Hij betaald dingen voor me" "Ach het valt mee, hij is ook wel eens lief", of deze gouwe ouwe "Ik verander hem wel"
Je eigen domme rotschuld... Misschien hard, zeker zwart - wit en scherp gesteld. Maar wel de vervelende waarheid.
Google is je vriendquote:Op zaterdag 29 juni 2013 03:44 schreef Arthur_Dent het volgende:
Een vergelijkbaar iets als Stockholm? Ik heb er nooit van gehoord?
Op wiki, worden er vier symptomen omschreven waar ze niet echt aan voldoet. En ze heeft zelf al aangegeven dat ze snapt dat dit niet is hoe een man hoort om te gaan met zijn verloofde. Vandaar, maar ik dacht misschien heb ik het mis en kan er iets anders zijn wat ik in mijn snelle blik erover gemist heb.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 03:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Google is je vriend![]()
Het wordt ook wel aangeduid als "battered women syndrome" en "battered person syndrome"..
Vertel...quote:Op zaterdag 29 juni 2013 03:57 schreef Arthur_Dent het volgende:
[..]
Op wiki, worden er vier symptomen omschreven waar ze niet echt aan voldoet. En ze heeft zelf al aangegeven dat ze snapt dat dit niet is hoe een man hoort om te gaan met zijn verloofde. Vandaar, maar ik dacht misschien heb ik het mis en kan er iets anders zijn wat ik in mijn snelle blik erover gemist heb.
Daar niet van, ondanks alles denk ik toch echt dat er ook bij dit soort dingen een eigen verantwoordelijkheid is bij mensen.
Dat is ze wel, en handelen is maar zeer de vraag (en zegt ze letterlijk zelf).quote:Op zaterdag 29 juni 2013 04:11 schreef Arthur_Dent het volgende:
The abused thinks that the violence was his or her fault.
The abused has an inability to place the responsibility for the violence elsewhere.
The abused fears for his/her life and/or the lives of his/her children (if present).
The abused has an irrational belief that the abuser is omnipresent and omniscient.
Uit de dingen die ze hier post blijkt dat ze nog niet op dit niveau is.
En ja ik snap dat geestelijk misbruik er voor zorgt dat ze niet stevig in haar schoenen staat. En ja zoals gezegd TS is het slachtoffer hier.
Maar ik ben van mening dat TS ook wel weet dat ze moet handelen, anders had ze deze post ook nooit gemaakt. En ja ondanks het feit dat de lage levensvorm waarmee ze een relatie heeft het natuurlijk in haar hoofd geprent heeft dat "het niet kan" of iets dergelijks is het TS eigen verantwoordelijkheid om weg te gaan, nu ze het nog scherp ziet. Als ze blijft terwijl ze overduidelijk weet dat ze dat niet moet doen. Dan is dat toch haar eigen verantwoording? En als ze toch trouwt en kinderen neemt met deze man terwijl ze een post maakt met: ik voel niks voor hem ik wil weg, dit verdien ik niet. HOE is dat dan anders dan de verkeerde keuze.
Owh, dat is het?? En dat zijn de gevolgen?? Hmmm.. Ik zie dat anders..quote:Op zaterdag 29 juni 2013 04:20 schreef Arthur_Dent het volgende:
als je niet van iemand houd weet dat je kut behandeld wordt en geestelijk wordt gejend elke dag. Maar je gaat toch trouwen doe je zelf iets verkeerd.
leuk voor jou, verder irrelevantquote:Op zaterdag 29 juni 2013 04:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh, dat is het?? En dat zijn de gevolgen?? Hmmm.. Ik zie dat anders..
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat ze gevangen zit in BWS en zo dom is hem te verdedigen en er waarschijnlijk (en helaas) niet zelf uit zal komen.. Ik hoop dat ik het mis heb en dat dit topic haar de zet geeft WEL te vertrekken..quote:Op zaterdag 29 juni 2013 04:28 schreef Arthur_Dent het volgende:
Dat kan..Jij ziet het meer als.. Ze heeft geen keuze of vrije wil meer?
Want dat lijkt me toch gek..
2 jaar iemand slecht behandelen en complete macht over een persoon. Rasta Rostelli is er niets bij.
Laat ik dat nou over jouw post denken.. Uitermate dom en volkomen irrelevant.quote:
potverdorie, wat toevalligquote:Op zaterdag 29 juni 2013 04:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Laat ik dat nou over jouw post denken.. Uitermate dom en volkomen irrelevant.
Daarom moet er ook aangegeven worden dat zij en zij alleen verantwoordelijk is voor de actie die genomen moet worden. Zonder die mindset kun je namelijk niet jezelf losmaken uit zo'n relatie.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 04:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat ze gevangen zit in BWS en zo dom is hem te verdededigen en er waarschijnlijk (en helaas) niet zelf uit zal komen.. Ik hoop dat ik het mis heb en dat dit topic haar de zet geeft WEL te vertrekken..
BWS. Niks te scherp.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 04:38 schreef Arthur_Dent het volgende:
[..]
Daarom moet er ook aangegeven worden dat zij en zij alleen verantwoordelijk is voor de actie die genomen moet worden. Zonder die mindset kun je namelijk niet jezelf losmaken uit zo'n relatie.
Ik denk dat ik het te scherp heb geschreven voor een "plat" medium als een forum. Het is niet een aanval, maar een statment. Jij hebt die kans en mogelijkheid en zelfs verantwoordelijkheid voor jezelf om hier een einde aan te maken. Zo niet ga je naar een punt toe waarop je hele leven kut is en je dus NIET meer de regie zelf in handen hebt. Omdat je compleet afhankelijk word gemaakt door zo'n klapjosti.
Hij zegt dat hij zelfmoord pleegt als ik weg ga.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 03:41 schreef Arthur_Dent het volgende:
[..]
Even op de rem trappen.. Onder bedreiging van geweld blijven, tja dat is nog te begrijpen.
OMG, wat een fokking sadist ben je dan?!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:50 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Als ik lees waar je vriend allemaal toe in staat is zou het me niets verbazen als we je echte naam een keer in een tragisch nieuwsbericht lezen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 06:45 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij zelfmoord pleegt als ik weg ga.
Lichamelijke en geestelijke mishandeling, het maakt niet uit wat hij ooit allemaal voor je gedaan heeft, er is NIETS dat dit soort gedrag kan rechtvaardigen. Meid, ik zou het wel willen schreeuwen naar je en ik doe het dan ook: GA WEG EN WEL ZO SNEL MOGELIJK. Is dit de manier waarop je de rest van je leven wilt doorbrengen? Zonder een serieuze vorm van therapie gaat dit never nooit goed komen. Ik weet niet of je in de toekomst kinderen wilt maar is dit het type vader wat je voor ogen hebt?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 06:56 schreef Pyjama het volgende:
Ik herken trouwens wel veel van dat Battered Wife Person. Ook dat hij altijd wil weten waar ik ben. Hij biedt dan bijvoorbeeld aan om me te halen en brengen als ik ergens heen ga en dat lijkt lief, maar is in werkelijkheid best verstikkend. Hij vond ook dat ik te veel dronk (hij vond dat ik een alcoholist was met 3/4 biertjes in de week) en heeft me 'gedwongen' helemaal te stoppen met het drinken van alcohol. Ook met roken ben ik gestopt, want anders kwam ik het bed niet meer in en moest ik op de bank slapen.
Emotionele chantage, meer is het niet.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 06:45 schreef Pyjama het volgende:
Dank je wel.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 07:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Emotionele chantage, meer is het niet.
Pyjama, het gaat alleen maar erger worden. (lees dat even rustig 10x)
Heel erg veel sterkte en ik hoop dat je je los kan maken van hem. Je kan hier altijd je ei kwijt, maar ik hoop dat je ook irl mensen om je heen hebt waar je terecht kan.
Ik kan niet nu gaan, ik heb een vriend beloofd vier maanden op zijn katten te passen terwijl hij op reis is. Straks zet hij die beestjes op straat!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:09 schreef Tinkepink het volgende:
Wat isa zegt. Ik weet dat het moeilijk is en dat je redenen aan het zieken bent om nog niet te gaan, maar ga. Liefst dit weekend nog.
Hoe langer je bij hem blijft, hoe moeilijker het gaat worden, hoe gemener hij gaat zijn, hoe groter je schuldgevoel wirdt, hoe slechter je over jezelf gaat denken, hoe langer het duurt voor je dit ooit verwerkt hebt,
Heb je de sleutel van het huis van die vriend? Dan heb je, samen met die katten, meteen vier maanden onderdak.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:24 schreef Pyjama het volgende:
Ik kan niet nu gaan, ik heb een vriend beloofd vier maanden op zijn katten te passen terwijl hij op reis is. Straks zet hij die beestjes op straat!
Daar heb je een goed punt, dank je wel. Ik weet alleen nog niet of ik mentaal klaar ben weg te gaan.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Heb je de sleutel van het huis van die vriend? Dan heb je, samen met die katten, meteen vier maanden onderdak.
Ja. Ik.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:24 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Ik kan niet nu gaan, ik heb een vriend beloofd vier maanden op zijn katten te passen terwijl hij op reis is. Straks zet hij die beestjes op straat!
Heeft er iemand hier persoonlijke ervaring met mentaal misbruik (dat fysieke was maar 1 keer en lang geleden). Is dit wel mentaal misbruik? Ik twijfel zo, toen ik dit topic opende was dat meer in een opwelling maar na jullie reacties lijkt het allemaal zo serieus opeens.
Dat ga je nooit worden als je alleen maar angstig beren op de weg blijft zien. Die eerste stap is het moeilijkst, maar eenmaal gezet, geeft die ook de grootste opluchting. En vrijheid. Dus over die drempel, met de katten.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:30 schreef Pyjama het volgende:
Daar heb je een goed punt, dank je wel. Ik weet alleen nog niet of ik mentaal klaar ben weg te gaan.
Maar je hebt nooit aangegeven dat je weg wil gaan.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 06:45 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Nee, hij heeft dat gezegd zonder dat ik dat heb aangegeven. Het was een soort liefdesverklaring 'Als jij ooit bij me weg gaat pleeg ik zelfmoord'.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:38 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Maar je hebt nooit aangegeven dat je weg wil gaan.
Nounou, wat ben jij een slachtoffer zeg.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 06:56 schreef Pyjama het volgende:
Ik herken trouwens wel veel van dat Battered Wife Syndrome. Ook dat hij altijd wil weten waar ik ben. Hij biedt dan bijvoorbeeld aan om me te halen en brengen als ik ergens heen ga en dat lijkt lief, maar is in werkelijkheid best verstikkend. Hij vond ook dat ik te veel dronk (hij vond dat ik een alcoholist was met 3/4 biertjes in de week) en heeft me 'gedwongen' helemaal te stoppen met het drinken van alcohol. Ook met roken ben ik gestopt, want anders kwam ik het bed niet meer in en moest ik op de bank slapen.
Ik weet het niet.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:44 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Nounou, wat ben jij een slachtoffer zeg.
Ik zie alleen maar verhaaltjes waardoor wij jouw situatie erger gaan vinden, geen concrete plannen. Prima, hoor, maar waarom open je een topic? Aandacht? Medelijden?
nou dat doet hij dan toch lekker? Zijn keuze.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:42 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Nee, hij heeft dat gezegd zonder dat ik dat heb aangegeven. Het was een soort liefdesverklaring 'Als jij ooit bij me weg gaat pleeg ik zelfmoord'.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:46 schreef Pyjama het volgende:
Ik denk omdat ik wil weten of dit echt wel misbruik is. Het is in mijn ogen niet zo erg, misschien maak ik het groter dan het is.
Misbruik is niet verplicht om een relatie te beëindigen. Dat recht heb je altijd.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:46 schreef Pyjama het volgende:
Ik denk omdat ik wil weten of dit echt wel misbruik is. Het is in mijn ogen niet zo erg, misschien maak ik het groter dan het is.
Nja, maar in je eerste bericht wist je al zeker dat je hem wil verlaten en huilde je om een pizza.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:46 schreef Pyjama het volgende:
Als mijn vriend de dingen tegen mij zou zeggen die jouw vriend tegen jou zegt, dan weet ik dat hij minachting voor me voelt. Ik wil geen partner die me minacht. Ik wil een partner die van me houdt, die wil dat ik gelukkig ben, die me respecteert (en dat woord wordt tegenwoordig helaas veel te vaak mis/gebruikt, maar hier vind ik het wel thuis horen). Dat verdien jij ook.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:46 schreef Pyjama het volgende:
Ja, dat wil ik ook! Ik zou willen dat ik met een toverstafje zou kunnen zwaaien en dat mijn vriend zo zou zijn!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als mijn vriend de dingen tegen mij zou zeggen die jouw vriend tegen jou zegt, dan weet ik dat hij minachting voor me voelt. Ik wil geen partner die me minacht. Ik wil een partner die van me houdt, die wil dat ik gelukkig ben, die me respecteert (en dat woord wordt tegenwoordig helaas veel te vaak mis/gebruikt, maar hier vind ik het wel thuis horen). Dat verdien jij ook.
Maar dat is hij niet en dat wordt hij niet.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:56 schreef Pyjama het volgende:
Ja, dat wil ik ook! Ik zou willen dat ik met een toverstafje zou kunnen zwaaien en dat mijn vriend zo zou zijn!
Het is allemaal zo gemaakt. Je opent een topic: hoe kan ik weggaan? Vervolgens geven mensen erg goede tips, reageer je daar niet op en kom je met nog meer verhalen over zijn enge gedrag. Vervolgens kom je met allerlei smoezen om niet weg te hoeven gaan. Tsja, vind ik raar.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:55 schreef Pyjama het volgende:
Ik vind het erg kwetsend dat jullie denken dat ik een troll ben.
Hoe dan ook, ik ga binnenkort twee weken weg zonder hem. Dan ga ik alles eens op een rijtje zetten.
Ja, dat weet ik eigenlijk ook wel denk ik...quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar dat is hij niet en dat wordt hij niet.
Je kunt nu al vier maanden alles op een rij zetten.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:55 schreef Pyjama het volgende:
Ik vind het erg kwetsend dat jullie denken dat ik een troll ben.
Hoe dan ook, ik ga binnenkort twee weken weg zonder hem. Dan ga ik alles eens op een rijtje zetten.
De katten komen vier maanden nadat ik twee weken weg ben geweest.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je kunt nu al vier maanden alles op een rij zetten.
Dus die vriend is nog helemaal niet weg en je kan die afspraak dus nog steeds cancelen? Dit soort nagekomen mededelingen maakt dat je verhaal gaat rammelen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:02 schreef Pyjama het volgende:
De katten komen vier maanden nadat ik twee weken weg ben geweest.
Ik zou vooral niets cancelen, maar die vriend voorstellen om 4 maanden op de katten in hun eigen huis te passenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:04 schreef Copycat het volgende:
Dus die vriend is nog helemaal niet weg en je kan die afspraak dus nog steeds cancelen? Dit soort nagekomen mededelingen maakt dat je verhaal gaat rammelen.
Net als die twee weken weg die er plotseling bij komen.
Dat zei ik al eerder. Maar ik doel eerder op het 'excuus' dat ze hiermee had. Wat dus niet meer geldt.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:07 schreef Isabeau het volgende:
Ik zou vooral niets cancelen, maar die vriend voorstellen om 4 maanden op de katten in hun eigen huis te passen
Ze kan het beloofd hebben, die ene vriend van haar kan anders helemaal geen kennissen, vrienden of familie hebben waardoor hij op haar rekent, ze wil het liever niet afzeggen. Dat kan dus kloppen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat zei ik al eerder. Maar ik doel eerder op het 'excuus' dat ze hiermee had. Wat dus niet meer geldt.
Alles kan, ook het vergezochte. Eerst doet ze het voorkomen alsof dat nu al speelt, daarna is het pas nadat ze 'binnenkort' twee weken zonder hem weggaat. Dan gaan mijn wenkbrauwen omhoog.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:15 schreef Krullie. het volgende:
Ze kan het beloofd hebben, die ene vriend van haar kan anders helemaal geen kennissen, vrienden of familie hebben waardoor hij op haar rekent, ze wil het liever niet afzeggen. Dat kan dus kloppen.
En dat ook. Als het allemaal waar is, moet TS haar eigen plan gaan trekken. En snel. En niet met halve voornemens.quote:Het ligt er alleen wat te dik op. Iemand krijgt tips, gaat daar niet op in en maakt 't verhaal enkel erger waardoor iedereen reageert met: 'wat erg, wat eng'. Schiet niks op.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 06:56 schreef Pyjama het volgende:
Ik herken trouwens wel veel van dat Battered Wife Syndrome. Ook dat hij altijd wil weten waar ik ben. Hij biedt dan bijvoorbeeld aan om me te halen en brengen als ik ergens heen ga en dat lijkt lief, maar is in werkelijkheid best verstikkend.
Dit klikt een beetje tegenstrijdig, eerst zeg je dat je het eigenlijk vervelend vind dat hij aanbiedtquote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:55 schreef Pyjama het volgende:
Ik heb het woord troll nog niet genoemd hoor, ik vroeg me alleen maar iets af, het is dan tenminstequote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:32 schreef Pyjama het volgende:
Kennelijk willen jullie graag dat ik een troll ben dus whatever.
1. Twee weken zijn verplichte studiereis in het buitenland en ja hij brengt en haalt me maar hij kan er niet bij zijn omdat hij werkt. Het aanbod gebracht en gehaald te worden kan ik niet afslaan, dan wordt hij boos.
2. Die vriend heeft een round-the-world ticket geboekt en dat zou hem nogal veel geld kosten het af te zeggen. Ik ben de enige optie voor hem. En ik mag met hem omgaan omdat hij homo is.
3. Ik zit nu even ingelogd omdat mijn vriend naar de winkel is om een cadeau voor zijn ouders te kopen.
4. Sommige dingen heb ik qua tijdsduur veranderd omdat ik anoniem wil blijven.
Iedereen die me geprobeerd heeft te steunen, hartelijk dank en sorry dat ik zo'n pain in the ass ben. Fijne dag verder.
Ik weet het wel zeker. Om over een half jaar weer een dergelijk topic te openen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:45 schreef SonicVolcano het volgende:
Ik verwacht dat de TS gewoon bij haar vriend blijft.
Ja ik snap dat ook niet waarom zij niet in dat huis van die vriend gaat zitten, maar die raad isquote:Op donderdag 1 november 2012 12:50 schreef Pyjama het volgende:
Kickje.
Ik ga een huis kopen (of eigenlijk, mijn vriend gaat een huis kopen en ik ga bij hem wonen). Blij als ik straks van de sociale woningbouw af ben zeg, het is nu niet bepaald leuker, goedkoper of makkelijker geworden...
Ik ook, maar dat komt doordat ze er nog niet aan toe is te vertrekken. Ze zoekt nu waarschijnlijk de fout bij zichzelf, denkt dat het allemaal wat overdreven is zoals ze dingen gebracht heeft, dat het toch in elke relatie wel voorkomt dat iemand je te dom om te poepen of psychisch gestoord noemt, dat het heel normaal is dat je eigenlijk bang voor je vriend bent, dat hij je steeds aan het huilen maakt, dat hij je zijn regels oplegt waar je eigenlijk niet blij mee bent etc.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:45 schreef SonicVolcano het volgende:
Ik verwacht dat de TS gewoon bij haar vriend blijft.
Dit. De conclusie in a nutshell.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ook, maar dat komt doordat ze er nog niet aan toe is te vertrekken. Ze zoekt nu waarschijnlijk de fout bij zichzelf, denkt dat het allemaal wat overdreven is zoals ze dingen gebracht heeft, dat het toch in elke relatie wel voorkomt dat iemand je te dom om te poepen of psychisch gestoord noemt, dat het heel normaal is dat je eigenlijk bang voor je vriend bent, dat hij je steeds aan het huilen maakt, dat hij je zijn regels oplegt waar je eigenlijk niet blij mee bent etc.
Het dringt niet door tot Pyjama dat dit soort gedrag doorgaans alleen maar steeds erger wordt en dat die lieve jongen van het begin van hun relatie is verdwenen. Oh, die bestaat overigens nog wel, als ze serieus opstapt, dan gaat hij haar manipulatief paaien om haar het gevoel te geven dat ze weer bij hem in kan trekken ('ik kan veranderen, heus!' - ja, een paar weken maximaal).
Ze kan er voor kiezen de pleister er snel af te trekken (korte tijd veel pijn, maar dan kan ze daarna verder met haar leven) of tergend traag (chronisch pijn, niet het leven leiden wat je wilt). Je kiest er dan of voor om altijd in de schaduw van een ander te leven die je zal blijven vernederen (wel lekker vertrouwd, toch?) of je eigen leven te leven met de kans op een vele malen leukere partner die je gelukkig maakt.
Doe wat je wilt uiteraard. Maar het leven is geen generale repetitie van iets wat ooit gaat komen. Dit is het. Dit wat je nu leeft. Meer heb je niet.
Dat is toch wel lief dat hij dat voor een achterlijke over heeft.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:26 schreef Pyjama het volgende:
Ik weet het inderdaad ook heel goed, ik denk dat ik wacht op het goede moment ofzo. Het liefst ga ik naar het buitenland. En het is inderdaad zo, dat ondanks het 'verbal abuse' hij toch een soort van veilige haven is. Hij neemt me weleens mee uit eten en heeft laatst bloemen voor me meegebracht.
En dan gaat er geen belletje rinkelen?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:32 schreef Pyjama het volgende:
Het aanbod gebracht en gehaald te worden kan ik niet afslaan, dan wordt hij boos.
Nou ja, als er hier niet eens een belletje ging rinkelen dan ben je wel Oost Indisch doof denk ik.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:00 schreef Brocco_Li het volgende:
[..]
En dan gaat er geen belletje rinkelen?
quote:Dit is maar een voorbeeldje, in de afgelopen tijd heeft hij mij ook 'psychisch gestoord' genoemd, 'te dom om te poepen' en nog een hoop andere dingen die ik hier maar niet herhaal.
dat is niet indirect mop. Dat is gewoon mishandeling.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:50 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Het gebeurt nl nooit dat mensen in een slechte relatie jarenlang vast blijven zittenquote:Op zondag 30 juni 2013 12:24 schreef Eenskijken het volgende:
TS99% trollen.
Kut voor je als het echt is maar jij hebt die debiele beslissingen gemaakt (samenwonen, trouwen).. Weet je hoe ongelooflijkwaardig dat klinkt na jouw verhaal.
Bedankt voor de steun iedereen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:03 schreef Isabeau het volgende:
Maar het leven is geen generale repetitie van iets wat ooit gaat komen. Dit is het. Dit wat je nu leeft. Meer heb je niet.
gelukkig werkt dat niet altijd zo.. Soms is even de dingen op n rijtje zetten voor jezelf wel handig en daar is tijd voor nodig.quote:
quote:Ik heb nog steeds erg de neiging alles goed te willen praten.
Hij is wel degelijk een monster. Je verdient beter.quote:Hij is namelijk geen monster, hij heeft problemen.
Ik hoop het ook niet.quote:Op maandag 1 juli 2013 08:35 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
gelukkig werkt dat niet altijd zo.. Soms is even de dingen op n rijtje zetten voor jezelf wel handig en daar is tijd voor nodig.
Ik hoop wel dat TS er niet té lang over doet en niet meer in z'n mooie praatjes trapt.
Succes iig!
Soms denk ik (ondanks dat wat ik eerder gepost heb) dat ik het om de een of andere reden wel verdien. Ik weet rationeel dat dat een belachelijke gedachte is, maar ik kan niet voorkomen dat af en toe in mijn opkomt. En ja dat isquote:
Rugproblemen en vermoeidheid voornamelijk... Ik wil er niet al te ver over uitweiden maar als je het echt graag wil weten kun je me een PM sturen.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:03 schreef Mascha2205 het volgende:
wat een lul! gauw weg... wat voor een handicap heb je?
Hij is zeker niet de eerste man die je probeerde te veranderen ?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:58 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Nee, hij is niet van de een op de andere dag een monster geworden. Het is er langzaam ingeslopen en hij is zo veel beter met woorden dan ik, hij lult me altijd in een hoek. Ik was naief genoeg te denken dat het gewoon stress was en dat ik hem wel kon veranderen.
Er is natuurlijk geen enkele reden om je te laten behandelen als een voetveeg, maar als je in eenquote:Op maandag 1 juli 2013 06:28 schreef Pyjama het volgende:
Hij is namelijk geen monster, hij heeft problemen. Maar zijn problemen zijn natuurlijk niet mijn probleem.
Als je écht helemaal niets meer om hem geeft is het niet erg netjes én ook niet slim om alleenquote:Ik ga, als ik die twee weken weg ben, nadenken en mogelijk ook aan iemand anders IRL hun mening vragen. Ik sta dan niet zo onder zijn invloed. Ik rond met een half jaar mijn studie aan de uni af en dan red ik het wel in mijn eentje (ik zeg niet dat ik nog een half jaar bij hem blijf, maar wel dat mijn perspectieven in mijn eentje goed zijn, mijn vriend heeft mij altijd gepushed mijn studie af te maken vanwege de centjes).
Ik heb het misschien een beetje verkeerd verwoord, ik heb het specifiek over zijn problemen met agressie. Op andere vlakken heb ik hem altijd gesteund, zoals gesprekken tot diep in de nacht als hij het ergens moeilijk mee had, massages als hij zich niet lekker voelde, elke dag zorgen dat het eten klaarstaat, het huishouden doen, hem ondersteunen bij het maken van moeilijke beslissingen etc. Gewoon alles wat bij een relatie hoort.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 07:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Er is natuurlijk geen enkele reden om je te laten behandelen als een voetveeg, maar als je in een
relatie zit kan je natuurlijk niet al zijn problemen afdoen met , ''dat is zijn probleem'' want die
houding krijg je dan zéker terug! Dus het ligt er een beetje aan wat voor problemen hij dan heeft,
maar nogmaals, dat is géén reden om je partner zo te behandelen!
[..]
Als je écht helemaal niets meer om hem geeft is het niet erg netjes én ook niet slim om alleen
nog maar bij hem te blijven voor de centjes natuurlijk, ik begrijp dat je financieel niet erg sterk
staat, maar als je écht zeker weet dat je toch al bij hem weg wilt gaan, probeer dat dan niet
tot het laatste moment te rekken, dan gaat het een beetje op profiteren lijken eigenlijk.
Bovendien, wil je je écht nog een half jaar op deze manier laten behandelen?
Succes in elk geval!
p.s.
Wees in elk geval blij dat hij je gepushed heeft om je studie af te maken, misschien kan je zorgen
dat je nooit meer financieel afhankelijk bent van een ander, dat zou al een stuk schelen natuurlijk.
Ah, oké dan had ik dat verkeerd begrepen, agressie is inderdaad zijn probleem waar hij aanquote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:18 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Ik heb het misschien een beetje verkeerd verwoord, ik heb het specifiek over zijn problemen met agressie. Op andere vlakken heb ik hem altijd gesteund, zoals gesprekken tot diep in de nacht als hij het ergens moeilijk mee had, massages als hij zich niet lekker voelde, elke dag zorgen dat het eten klaarstaat, het huishouden doen, hem ondersteunen bij het maken van moeilijke beslissingen etc. Gewoon alles wat bij een relatie hoort.
Het stomme is dat als hij gewoon normaal doet (en dat kan hij af en toe), ik nog wel gevoelens voor hem heb. Ik weet dat dat niet is wat ik in de OP zei, maar zoals ik al aangaf heb ik dit topic geopend op een moment dat ik erg emotioneel was. Op momenten dat hij mij slecht behandelt verandert dat echter in afkeer en kan ik niet verplaatsen in zijn situatie (ik zou nooit de dingen tegen iemand zeggen die hij tegen mij zegt, ook niet als ik extreem boos ben). Als ik wegga is dat over drie weken, over een half jaar ben ik klaar met studeren. Ik heb het er dus meer over dat ik die korte periode moet overbruggen (4 maanden bij die vriend in huis, dus dan nog maar 2 maanden over).
Zoals ik al zei, hij is geen monster. Het was niet alleen maar negatief, hij heeft ook goede kanten. Maar de slechte kanten beginnen steeds meer die goede kanten te overheersen.
Dank je wel voor je succeswens!
Elke seriemoordenaar/terrorist/dierenmishandelaar/kraker/hippie/loverboy/whatever heeft een goede/lieve kant.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:18 schreef Pyjama het volgende:
Gewoon alles wat bij een relatie hoort.
[..]
Op momenten dat hij mij slecht behandelt verandert dat echter in afkeer en kan ik niet verplaatsen in zijn situatie (ik zou nooit de dingen tegen iemand zeggen die hij tegen mij zegt, ook niet als ik extreem boos ben).
[..]
Zoals ik al zei, hij is geen monster. Het was niet alleen maar negatief, hij heeft ook goede kanten. Maar de slechte kanten beginnen steeds meer die goede kanten te overheersen.
Ik ben het met je eens dat huisvrouw zijn geen probleem is hoor, kan heel bevredigend zijn. We hadden het zo geregeld omdat hij 50/60 uur werkte in de week en ik alleen maar studeerde. Maar ik heb nu al 1 internationale wetenschappelijke publicatie op mijn naam staan. Ik ben daar erg trots op, aangezien ik mijn bachelor nog niet eens binnen heb. Ik dacht eerst 'later' dan met man en eventueel kindertjes parttime te gaan werken, maar nu begint het idee van lekker in mijn eentje een academische carrière te starten me steeds meer te trekken.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ah, oké dan had ik dat verkeerd begrepen, agressie is inderdaad zijn probleem waar hij aan
moet werken en jij niet het slachtoffer van mag zijn.
Ik had inderdaad ook begrepen dat je totaal geen gevoelens meer voor hem had, maar dat ligt
dus ietsje anders begrijp ik nu.
Maar toch zou het wel lekker zijn als je in de toekomst niet meer financieel afhankelijk hoeft te zijn
van een man, want om nou je hele leven te moeten zorgen dat het eten klaarstaat en het huishouden te doen voor een man is denk ik ook niet wat je wil.
Of misschien ook wel hoor, maar als je een gelijkwaardige relatie hebt en allebei de centjes binnenbrengt is het meestal ook zo dat je allebei iets in het huishouden doet,
Niets mis met een full time huisvrouw hoor als jij dat wil, maar als je er dan plotseling alleen
voorstaat kan je bij de bijstand aankloppen, is ook geen prettig vooruitzicht.
Maar goed, ik geloof dat je het allemaal wel een beetje op een rijtje hebt nu, dus nogmaals succes
Ik ben lichamelijk gezien wel veilig denk ik. Vorige week heeft hij nog een klein schopje tegen mijn voeten gegeven toen hij enorm in de stress zat en ik in de weg zat, maar verder blijft het bij verbaal misbruik. Hij staat bijvoorbeeld wel met zijn telefoon in zijn handen om 112 te bellen als hij hoort dat de buren elkaar dreigen in elkaar te meppen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:45 schreef Brocco_Li het volgende:
[..]
Elke seriemoordenaar/terrorist/dierenmishandelaar/kraker/hippie/loverboy/whatever heeft een goede/lieve kant.
Ben je veilig als hij een woedeuitbarsting heeft? Dat is de enige vraag die relevant is.
Gezellige buurt....quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:00 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Ik ben lichamelijk gezien wel veilig denk ik. Vorige week heeft hij nog een klein schopje tegen mijn voeten gegeven toen hij enorm in de stress zat en ik in de weg zat, maar verder blijft het bij verbaal misbruik. Hij staat bijvoorbeeld wel met zijn telefoon in zijn handen om 112 te bellen als hij hoort dat de buren elkaar dreigen in elkaar te meppen.
Oh, dan is het goed.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:00 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Ik ben lichamelijk gezien wel veilig denk ik. Vorige week heeft hij nog een klein schopje tegen mijn voeten gegeven toen hij enorm in de stress zat en ik in de weg zat, maar verder blijft het bij verbaal misbruik. Hij staat bijvoorbeeld wel met zijn telefoon in zijn handen om 112 te bellen als hij hoort dat de buren elkaar dreigen in elkaar te meppen.
Hmm, ik denk dat het meer 1 jaar was. Die ene keer lichamelijke mishandeling was in het begin van onze relatie en hij is daar zelf ook zo van geschrokken dat hij mij een tijdlang als een prinsesje behandelde.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:55 schreef -Strawberry- het volgende:
Hoe en waarom heb je het twee jaar volgehouden met die maniac.
Is nog nooit eerder voorgekomen, ik denk dat ze gaan scheiden (sneu, want twee jonge kinderen).quote:
Ik weet ook wel dat het niet goed is. Maar ik krijg geen blauwe plekken oid. En dat mentale ben ik wel gewend.quote:
Hij heeft trouwens wel eens 112 gebeld toen ik zwaar gewond raakte (buiten zijn schuld om) en hij heeft mij ook regelmatig naar de eerste hulp gebracht (ik loop door mijn ziekte snel verwondingen op).quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:01 schreef Brocco_Li het volgende:
Potdomme, wie belt 112 als jij in gevaar bent? Hij niet in ieder geval.
Als hij een woedeaanval heeft, is hij zijn lieve zelf niet. Fijn als hij achteraf spijt heeft, maar daar koop je niks voor. Een hoop problemen kunnen binnen een relatie worden opgelost, problemen met een combo van agressie, woede en controle-issues niet. Die wil je eerst oplossen voor je jezelf weer aan die persoon blootstelt.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:08 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Hij heeft trouwens wel eens 112 gebeld toen ik zwaar gewond raakte (buiten zijn schuld om) en hij heeft mij ook regelmatig naar de eerste hulp gebracht (ik loop door mijn ziekte snel verwondingen op).
Zo snel al? Er werd eerder al over gepost en toen zei ik dat ik me er wel in herkende, maar ik vrees niet voor mijn leven en dat schijnt toch wel een van de symptomen te zijn.quote:
Ben jij TS?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:49 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Zo snel al? Er werd eerder al over gepost en toen zei ik dat ik me er wel in herkende, maar ik vrees niet voor mijn leven en dat schijnt toch wel een van de symptomen ten zijn.
Ik ben TS, maar ik ben ingelogd bij een familielid onder haar gebruikersnaam omdat ik mijn wachtwoord niet meer wist. Daar heb ik wel toestemming voor. Ik heb haar in vertrouwen genomen (wat doodeng was!)quote:
Dus jij bent niet Sinceria? (Het is zo wel verwarrend!)quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:54 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Ik ben TS, maar ik ben ingelogd bij een familielid onder haar gebruikersnaam omdat ik mijn wachtwoord niet meer wist. Daar heb ik wel toestemming voor. Ik heb haar in vertrouwen genomen (wat doodeng was!)
Nee, ik ben niet Sinceria, ik post alleen even onder haar naam. Maar ik heb nog heel wat te bespreken met mijn nichtje (aangetrouwd en al jaren niet gezien dus ik vond het het makkelijkst het aan haar op te biechten).quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus jij bent niet Sinceria? (Het is zo wel verwarrend!)
Sorry hoor maar hier wil ik toch nog even op reageren, wie je ook bent, want dit is inderdaadquote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:00 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Je kan gewoon een nieuw wachtwoord op laten sturen...... (als je niet gewoon per ongeluk onder je verkeerde naam ingelogd bent that is).quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:54 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Ik ben TS, maar ik ben ingelogd bij een familielid onder haar gebruikersnaam omdat ik mijn wachtwoord niet meer wist. Daar heb ik wel toestemming voor. Ik heb haar in vertrouwen genomen (wat doodeng was!)
Echt? Holy shit wat ben jij agressief dan en dat terwijl zo'n schopje eerder het equivalent is van een tikje op de schouder, deel je dan ook gelijk een vuistslag uit?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Sorry hoor maar hier wil ik toch nog even op reageren, wie je ook bent, want dit is inderdaad
verwarrend, maar ''een klein schopje tegen je voeten geven'' omdat je meneer even in de weg
staat is NIET normaal!
Als jij dat normaal gedrag vind en niet zo erg dan zal je je ook zo gedragen in je eventuele volgende
relatie.
Serieus, als mijn man mij een schopje tegen mijn voeten geeft als ik hem even in de weg sta, geef ik hem een enorme schop terugik word al pissig als ik daar aan denk
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:27 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Echt? Holy shit wat ben jij agressief dan en dat terwijl zo'n schopje eerder het equivalent is van een tikje op de schouder, deel je dan ook gelijk een vuistslag uit?
Schopje tegen de voeten is wel wat anders dan een schop, of doe je nou met opzet alsof je dom bent. Mocht ik je ooit voor de voeten lopen en je geeft me een tikje op m'n schouder weet ik nu dat het volkomen normaal is om je een flinke stomp op je neus te geven als reactie.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:28 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]Nee
maar ik vind het maar raar om een schop te krijgen als je even in de weg staat dat
doe je niet eens bij een hond.
Zal wel aan mij liggen dan
Doe niet zo mal. Mijn betere wederhelft schopt ook wel eens mijn voeten aan de kant als ze er niet langs kan en ik te lui ben om mijn voeten op te tillen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Sorry hoor maar hier wil ik toch nog even op reageren, wie je ook bent, want dit is inderdaad
verwarrend, maar ''een klein schopje tegen je voeten geven'' omdat je meneer even in de weg
staat is NIET normaal!
Als jij dat normaal gedrag vind en niet zo erg dan zal je je ook zo gedragen in je eventuele volgende
relatie.
Serieus, als mijn man mij een schopje tegen mijn voeten geeft als ik hem even in de weg sta, geef ik hem een enorme schop terugik word al pissig als ik daar aan denk
Hoe de fuck kan jij je schuldig voelen tegenover iemand die jou zo behandeld?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:47 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Verhuizen, zijn oude vriendengroep niet meer zien.
Hij heeft heel veel voor me betaald en ik voel me schuldig. Ik kan bovendien niet weg omdat ik zowel fysiek gehandicapt als student ben en dus weinig geld heb.
Ja je hebt schoppen en schoppen, ik zag het voor me dat ze een schop kreeg, als ze even voorquote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:29 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Doe niet zo mal. Mijn betere wederhelft schopt ook wel eens mijn voeten aan de kant als ze er niet langs kan en ik te lui ben om mijn voeten op te tillen.
Daar agressief van worden en dan beweren dat de ander een probleem heeft.
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja je hebt schoppen en schoppen, ik zag het voor me dat ze een schop kreeg, als ze even voor
zijn voeten liep ofzo, misschien begreep ik dat dan verkeerd, maar als dat zo is vind ik het niet
normaal, maar wij schoppen elkaar nooit, misschien ligt het daar aan
je hoeft natuurlijk niet alle symptomen te hebben, iemand met diabetes hoeft ook niet verplicht veel te plassen bij wijze van spreken. Maar ik zie excuses genoeg om zijn gedrag te relativerenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:49 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Zo snel al? Er werd eerder al over gepost en toen zei ik dat ik me er wel in herkende, maar ik vrees niet voor mijn leven en dat schijnt toch wel een van de symptomen te zijn.
Echt het lijkt er niet eens op.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:26 schreef Re het volgende:
[..]
je hoeft natuurlijk niet alle symptomen te hebben, iemand met diabetes hoeft ook niet verplicht veel te plassen bij wijze van spreken. Maar ik zie excuses genoeg om zijn gedrag te relativeren
Jij denkt trouwens dat ik echt alles wat ik denk en voel en meemaak post hierzo.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:48 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Echt het lijkt er niet eens op.
http://en.wikipedia.org/wiki/Battered_person_syndrome
(a) re-experiencing the battering as if it were recurring even when it is not, (b) attempts to avoid the psychological impact of battering by avoiding activities, people, and emotions, (c) hyperarousal or hypervigilance, (d) disrupted interpersonal relationships, (e) body image distortion or other somatic concerns, and (f) sexuality and intimacy issues.[6]
Additionally, repeated cycles of violence and reconciliation can result in the following beliefs and attitudes:[7]
The abused has an inability to place the responsibility for the violence elsewhere.
The abused fears for his/her life and/or the lives of his/her children (if present).
The abused has an irrational belief that the abuser is omnipresent and omniscient.
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:49 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Zo snel al? Er werd eerder al over gepost en toen zei ik dat ik me er wel in herkende, maar ik vrees niet voor mijn leven en dat schijnt toch wel een van de symptomen te zijn.
het zal allemaal niet precies overeen komen maar de kenmerken zijn er gewoon, je hebt natuurlijk verschillende gradatiesquote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:48 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Echt het lijkt er niet eens op.
http://en.wikipedia.org/wiki/Battered_person_syndrome
(a) re-experiencing the battering as if it were recurring even when it is not, (b) attempts to avoid the psychological impact of battering by avoiding activities, people, and emotions, (c) hyperarousal or hypervigilance, (d) disrupted interpersonal relationships, (e) body image distortion or other somatic concerns, and (f) sexuality and intimacy issues.[6]
Additionally, repeated cycles of violence and reconciliation can result in the following beliefs and attitudes:[7]
Dus iemand geeft haar wachtwoord aan jou terwijl jullie elkaar al tijden niet gezien hebben?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:06 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet Sinceria, ik post alleen even onder haar naam. Maar ik heb nog heel wat te bespreken met mijn nichtje (aangetrouwd en al jaren niet gezien dus ik vond het het makkelijkst het aan haar op te biechten).
Als ik thuis ben post ik weer onder mijn eigen nickname, Pyjama
Ik ga ervanuit dat het verhaal of anders ligt of compleet een broodje aap is.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:22 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Jij denkt trouwens dat ik echt alles wat ik denk en voel en meemaak post hierzo.
Ja, ze is super aardig en supportive. Daarnaast hebben we elkaar wel al heel wat jaartjes op Facebook.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:34 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Dus iemand geeft haar wachtwoord aan jou terwijl jullie elkaar al tijden niet gezien hebben?
Wat jij wil.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:36 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ik ga ervanuit dat het verhaal of anders ligt of compleet een broodje aap is.
Je zou mijn wachtwoord ook wel mogen eigenlijk. Toch is het wel een beetje vreemd allemaal. Ik dacht eerder dat Sinceria jouw echte account is en dit jouw anonieme account voor problemen ofzo.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:36 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Ja, ze is super aardig en supportive. Daarnaast hebben we elkaar wel al heel wat jaartjes op Facebook.
Afstudeerprojectquote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:36 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Zeer attent van hem.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:00 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Hoe wil je zoiets doen via een forum? Leg uit, vind ik interessant. En het doel? Reacties checken van mensen op huiselijk geweld?quote:
En het dan ook nog relatie brengen met een vak dat zeg maar het tegenovergestelde van Psychologie is?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:43 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Hoe wil je zoiets doen via een forum? Leg uit, vind ik interessant. En het doel? Reacties checken van mensen op huiselijk geweld?
99% kans dat dat ook gewoon het geval is.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:41 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Je zou mijn wachtwoord ook wel mogen eigenlijk. Toch is het wel een beetje vreemd allemaal. Ik dacht eerder dat Sinceria jouw echte account is en dit jouw anonieme account voor problemen ofzo.En dat je per ongeluk hebt gepost via Sinceria.
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:36 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Betekent dit dat we weer eens in de maling zijn genomen?quote:
Ja lieve FANN! TS en Sinceria zijn inderdaad dezelfde persoon. Haar vriend zit ook gewoon op FOK!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
[..]
Betekent dit dat we weer eens in de maling zijn genomen?
Ik reageer vanaf nu nooit meer op een kloonzit je je daarvoor je best te doen
quote:Sinceria, eerstejaars Algemene Sociale Wetenschappen
Godverdommequote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:08 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Ja lieve FANN! TS en Sinceria zijn inderdaad dezelfde persoon. Haar vriend zit ook gewoon op FOK!
En: SES / Universiteit van Amsterdam
[..]
Goed werk Feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeblequote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:08 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Ja lieve FANN! TS en Sinceria zijn inderdaad dezelfde persoon. Haar vriend zit ook gewoon op FOK!
[..]
Thanksquote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:14 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Goed werk Feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeble
quote:
Ja, dat zeker! Hoef ik me niet meer druk te maken ook, ga ik ook nooit meer doen metquote:
ding dong!!!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:20 schreef Lienekien het volgende:
Per ongeluk posten onder je 'echte' usernaam en dan koortsachtig een uitweg verzinnen. Ja, mijn aangetrouwde nicht die ik al jaren niet had gezien.
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]volgens mij zit die tut achter dit topic
dat vertrouwde ik ook op een gegeven moment niet
meer.
R&P / Zwangerschap vertellen?
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:30 schreef zara05 het volgende:
[..]
Ik had gehoopt op eventuele ervaringen van anderen. Wat de redenen zijn geweest voor hun of anderen die zij kennen om het kind te houden of die abortus te doen.
Die ook in de buurt van Haarlem woontquote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:20 schreef Lienekien het volgende:
Per ongeluk posten onder je 'echte' usernaam en dan koortsachtig een uitweg verzinnen. Ja, mijn aangetrouwde nicht die ik al jaren niet had gezien.
Wel hé? zelfde stijl en ook te stom om te poepenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:24 schreef Feeeeble het volgende:
[..]zou heel goed kunnen inderdaad! Straks even verder lezen daar...
[..]
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:18 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dit idee kreeg ik er ook bij en dan blijkt mijn skepsis correct... bier voor iedereen![]()
![]()
En hier heeft ze het andersom weer over een vriendinquote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:20 schreef Lienekien het volgende:
quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:25 schreef Willempie1989 het volgende:
Hoi Fokkers. Ik ben geen kloon, maar nieuw op dit forum. Ik zit het met het volgende probleem....:
Heeft iemand ervaringen en/of suggesties in deze? Vrijwel alles is welkom...
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Wel hé? zelfde stijl en ook te stom om te poepen
Hoi Willempie! Alles goed?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:31 schreef Pyjama het volgende:
Ik ben niet dezelfde persoon als Sinceria. En zelfs als dat wel zo zou zijn, wat zou dat uitmaken? Ik heb de waarheid verteld.
p.s. Ik zou een kloon zijn van Sinceria, maar aangezien ik langer lid ben zou Sinceria eerder een kloon van mij zijn.
Daar heb ik serieus ook aan zitten denkenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Volgens mij speelt ze ook Willempie![]()
R&P / Ik loop vast...
[..]
Wie is dat?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Hoi Willempie! Alles goed?
écht, ik reageer NOOIT meer op die kutklonenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:31 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Daar heb ik serieus ook aan zitten denken![]()
Ik heb even snel de eerste paar pagina's doorgelezen, maar ik zie niet wat dat met mij te maken heeft?quote:
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:31 schreef Pyjama het volgende:
Ik ben niet dezelfde persoon als Sinceria. En zelfs als dat wel zo zou zijn, wat zou dat uitmaken? Ik heb de waarheid verteld.
p.s. Ik zou een kloon zijn van Sinceria, maar aangezien ik langer lid ben zou Sinceria eerder een kloon van mij zijn.
Ik kan je post niet quoten maar in dit topic zeg je (Sinceria) dit:quote:Op zondag 9 november 2008 19:54 schreef Pyjama het volgende:
Wow, nog een hoop mensen met epilepsie in op de eerste paar pagina's.
Ikke:
- Epilepsie(pas sinds een paar jaar)
- PCOS (verminderd vruchtbaar)
- Ehler-Danlos syndroom (hypermobiel syndroom, met allerlei uiteenlopende gewrichtsklachten/ontstekingen/ontwrichtingen en altijd moe)
- Prikkelbaar darmsyndroom (maar dit hoort waarschijnlijk bij de EDS)
- Winterdepressie (geen last van met lichttherapie)
quote:Ik heb EDS, net als kwiwi. Het enige wat ik kwijt wil is: sommige artsen zijn idioten.
Dit stond niet in het scriptquote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:39 schreef Pyjama het volgende:
Als ik en Sinceria dezelfde persoon zouden zijn, dan zou ik toch nooit het risico nemen dat hij dat topic leest aangezien de vriend van Sinceria kennelijk ook lid is van Fok!?
Je postte onder kloon Pyama, hoe zou de vriend van Sinceria dan weten dat deze dezelfde persoon zijn?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:39 schreef Pyjama het volgende:
Als ik en Sinceria dezelfde persoon zouden zijn, dan zou ik toch nooit het risico nemen dat hij dat topic leest aangezien de vriend van Sinceria kennelijk ook lid is van Fok!?
Ik ga het later allemaal even lezen, leukquote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Mocht je niet zeggen, want dan kreeg je Dr. Lily op je dak
Word, verandert... is dit dan wat ze tegenwoordig universitair noemen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:50 schreef Pyjama het volgende:
Nogmaals: hoe zou het verder verschil uitmaken? Ik wordt geestelijk mishandeld, daar veranderd niets aan.
Je vindt dat je geestelijk mishandeld wordt, maar je wil wel in zijn koophuis blijven wonen en door hem onderhouden worden. Kloon of niet, je deugt niet.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:50 schreef Pyjama het volgende:
Nogmaals: hoe zou het verder verschil uitmaken? Ik wordt geestelijk mishandeld, daar verandert niets aan.
ja, dat lees ik idd ookquote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:52 schreef computergirl het volgende:
[..]
Je vindt dat je geestelijk mishandeld wordt, maar je wil wel in zijn koophuis blijven wonen en door hem onderhouden worden. Kloon of niet, je deugt niet.
Als het wel echt is dan lijkt mij dit hele topic alleen maar bedoeld om haar gedrag als parasiet te rechtvaardigen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:52 schreef computergirl het volgende:
[..]
Je vindt dat je geestelijk mishandeld wordt, maar je wil wel in zijn koophuis blijven wonen en door hem onderhouden worden. Kloon of niet, je deugt niet.
Wacht, hoe/wat is iemand nou ontmaskerd? Ik volg het niet meer.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:08 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
[..]
Ik ben gestressed en moe, dan ga ik typefouten maken.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:51 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Word, verandert... is dit dan wat ze tegenwoordig universitair noemen.
Je bent al ontmaskerd cupcake, parasiet of kloon, take your pick.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:57 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Ik ben gestressed en moe, dan ga ik typefouten maken.
het lijkt me vrij logisch dat je, áls je al bekend bent op fok, dit soort dingen niet onder je normale account gaat posten...quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:59 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Je bent al ontmaskerd cupcake, parasiet of kloon, take your pick.
Ook zonder al dat gedoe was het al een zeer dubieus verhaal...quote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:02 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
het lijkt me vrij logisch dat je, áls je al bekend bent op fok, dit soort dingen niet onder je normale account gaat posten...
Dat moet ook geen ene zak uitmaken eigenlijk.
En inlogfouten.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 21:57 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Ik ben gestressed en moe, dan ga ik typefouten maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |