Hahaha, sorry. Maar ik meen het wel, ik denk dat als ik eenmaal loskom uit deze relatie het wel weer even kan duren voor ik me 'normaal' (niet schichtig) kan gedragen en iemand kan vertrouwen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 03:10 schreef Arthur_Dent het volgende:
[..]
Wil je alsjeblieft niet de gehele bevolkingsgroep met een pemel er de schuld van geven..
Goed, maar battered wife syndrome leid je wel aan. WEGWEZEN!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 03:26 schreef Pyjama het volgende:
Ik ben geen fucking troll! Jezus, waarom denken mensen dat? Zo ongeloofwaardig is mijn verhaal toch niet?
Zoals gezegd ik heb gekker meegemaakt. Maar goed, al eerder aangegeven. GA WEG EN VER EN HARD.. De gevolgen zullen niet te overzien zijn als je er veel langer blijft. En met een gezonde achterdocht tegen mannen is niks is. Alleen tja, je hebt jezelf zo laten inpakken. En je bent jezelf nu aan het tegenhouden om weg te gaan. Dat is niet de schuld van mannen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 03:26 schreef Pyjama het volgende:
Ik ben geen fucking troll! Jezus, waarom denken mensen dat? Zo ongeloofwaardig is mijn verhaal toch niet?
Nee, het is ook de schuld van de meisjes en niet van de loverboys toch?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 03:34 schreef Arthur_Dent het volgende:
[..]
Zoals gezegd ik heb gekker meegemaakt. Maar goed, al eerder aangegeven. GA WEG EN VER EN HARD.. De gevolgen zullen niet te overzien zijn als je er veel langer blijft. En met een gezonde achterdocht tegen mannen is niks is. Alleen tja, je hebt jezelf zo laten inpakken. En je bent jezelf nu aan het tegenhouden om weg te gaan. Dat is niet de schuld van mannen.
Even op de rem trappen.. Onder bedreiging van geweld blijven, tja dat is nog te begrijpen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 03:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, het is ook de schuld van de meisjes en niet van de loverboys toch?
BWS, dat zei ik al eerder..quote:Op zaterdag 29 juni 2013 03:41 schreef Arthur_Dent het volgende:
[..]
Even op de rem trappen.. Onder bedreiging van geweld blijven, tja dat is nog te begrijpen.
Maaarrrr... Als je weet dat het slecht voor je is, en zoals de ts weten dat je weg moet. Maar het niet durven want huis of andere dingen en dus met het excuus komen: "Hij betaald dingen voor me" "Ach het valt mee, hij is ook wel eens lief", of deze gouwe ouwe "Ik verander hem wel"
Je eigen domme rotschuld... Misschien hard, zeker zwart - wit en scherp gesteld. Maar wel de vervelende waarheid.
Google is je vriendquote:Op zaterdag 29 juni 2013 03:44 schreef Arthur_Dent het volgende:
Een vergelijkbaar iets als Stockholm? Ik heb er nooit van gehoord?
Op wiki, worden er vier symptomen omschreven waar ze niet echt aan voldoet. En ze heeft zelf al aangegeven dat ze snapt dat dit niet is hoe een man hoort om te gaan met zijn verloofde. Vandaar, maar ik dacht misschien heb ik het mis en kan er iets anders zijn wat ik in mijn snelle blik erover gemist heb.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 03:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Google is je vriend![]()
Het wordt ook wel aangeduid als "battered women syndrome" en "battered person syndrome"..
Vertel...quote:Op zaterdag 29 juni 2013 03:57 schreef Arthur_Dent het volgende:
[..]
Op wiki, worden er vier symptomen omschreven waar ze niet echt aan voldoet. En ze heeft zelf al aangegeven dat ze snapt dat dit niet is hoe een man hoort om te gaan met zijn verloofde. Vandaar, maar ik dacht misschien heb ik het mis en kan er iets anders zijn wat ik in mijn snelle blik erover gemist heb.
Daar niet van, ondanks alles denk ik toch echt dat er ook bij dit soort dingen een eigen verantwoordelijkheid is bij mensen.
Dat is ze wel, en handelen is maar zeer de vraag (en zegt ze letterlijk zelf).quote:Op zaterdag 29 juni 2013 04:11 schreef Arthur_Dent het volgende:
The abused thinks that the violence was his or her fault.
The abused has an inability to place the responsibility for the violence elsewhere.
The abused fears for his/her life and/or the lives of his/her children (if present).
The abused has an irrational belief that the abuser is omnipresent and omniscient.
Uit de dingen die ze hier post blijkt dat ze nog niet op dit niveau is.
En ja ik snap dat geestelijk misbruik er voor zorgt dat ze niet stevig in haar schoenen staat. En ja zoals gezegd TS is het slachtoffer hier.
Maar ik ben van mening dat TS ook wel weet dat ze moet handelen, anders had ze deze post ook nooit gemaakt. En ja ondanks het feit dat de lage levensvorm waarmee ze een relatie heeft het natuurlijk in haar hoofd geprent heeft dat "het niet kan" of iets dergelijks is het TS eigen verantwoordelijkheid om weg te gaan, nu ze het nog scherp ziet. Als ze blijft terwijl ze overduidelijk weet dat ze dat niet moet doen. Dan is dat toch haar eigen verantwoording? En als ze toch trouwt en kinderen neemt met deze man terwijl ze een post maakt met: ik voel niks voor hem ik wil weg, dit verdien ik niet. HOE is dat dan anders dan de verkeerde keuze.
Owh, dat is het?? En dat zijn de gevolgen?? Hmmm.. Ik zie dat anders..quote:Op zaterdag 29 juni 2013 04:20 schreef Arthur_Dent het volgende:
als je niet van iemand houd weet dat je kut behandeld wordt en geestelijk wordt gejend elke dag. Maar je gaat toch trouwen doe je zelf iets verkeerd.
leuk voor jou, verder irrelevantquote:Op zaterdag 29 juni 2013 04:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh, dat is het?? En dat zijn de gevolgen?? Hmmm.. Ik zie dat anders..
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat ze gevangen zit in BWS en zo dom is hem te verdedigen en er waarschijnlijk (en helaas) niet zelf uit zal komen.. Ik hoop dat ik het mis heb en dat dit topic haar de zet geeft WEL te vertrekken..quote:Op zaterdag 29 juni 2013 04:28 schreef Arthur_Dent het volgende:
Dat kan..Jij ziet het meer als.. Ze heeft geen keuze of vrije wil meer?
Want dat lijkt me toch gek..
2 jaar iemand slecht behandelen en complete macht over een persoon. Rasta Rostelli is er niets bij.
Laat ik dat nou over jouw post denken.. Uitermate dom en volkomen irrelevant.quote:
potverdorie, wat toevalligquote:Op zaterdag 29 juni 2013 04:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Laat ik dat nou over jouw post denken.. Uitermate dom en volkomen irrelevant.
Daarom moet er ook aangegeven worden dat zij en zij alleen verantwoordelijk is voor de actie die genomen moet worden. Zonder die mindset kun je namelijk niet jezelf losmaken uit zo'n relatie.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 04:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat ze gevangen zit in BWS en zo dom is hem te verdededigen en er waarschijnlijk (en helaas) niet zelf uit zal komen.. Ik hoop dat ik het mis heb en dat dit topic haar de zet geeft WEL te vertrekken..
BWS. Niks te scherp.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 04:38 schreef Arthur_Dent het volgende:
[..]
Daarom moet er ook aangegeven worden dat zij en zij alleen verantwoordelijk is voor de actie die genomen moet worden. Zonder die mindset kun je namelijk niet jezelf losmaken uit zo'n relatie.
Ik denk dat ik het te scherp heb geschreven voor een "plat" medium als een forum. Het is niet een aanval, maar een statment. Jij hebt die kans en mogelijkheid en zelfs verantwoordelijkheid voor jezelf om hier een einde aan te maken. Zo niet ga je naar een punt toe waarop je hele leven kut is en je dus NIET meer de regie zelf in handen hebt. Omdat je compleet afhankelijk word gemaakt door zo'n klapjosti.
Hij zegt dat hij zelfmoord pleegt als ik weg ga.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 03:41 schreef Arthur_Dent het volgende:
[..]
Even op de rem trappen.. Onder bedreiging van geweld blijven, tja dat is nog te begrijpen.
OMG, wat een fokking sadist ben je dan?!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:50 schreef Pyjama het volgende:
[..]
We zaten in de auto en ik was net aan mijn rug geopereerd. Hij is toen met opzet hard gaan rijden en over verkeersdrempels heengereden.
Ik heb een kleine wajong en studiefinanciering
Als ik lees waar je vriend allemaal toe in staat is zou het me niets verbazen als we je echte naam een keer in een tragisch nieuwsbericht lezen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 06:45 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij zelfmoord pleegt als ik weg ga.
Lichamelijke en geestelijke mishandeling, het maakt niet uit wat hij ooit allemaal voor je gedaan heeft, er is NIETS dat dit soort gedrag kan rechtvaardigen. Meid, ik zou het wel willen schreeuwen naar je en ik doe het dan ook: GA WEG EN WEL ZO SNEL MOGELIJK. Is dit de manier waarop je de rest van je leven wilt doorbrengen? Zonder een serieuze vorm van therapie gaat dit never nooit goed komen. Ik weet niet of je in de toekomst kinderen wilt maar is dit het type vader wat je voor ogen hebt?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 06:56 schreef Pyjama het volgende:
Ik herken trouwens wel veel van dat Battered Wife Person. Ook dat hij altijd wil weten waar ik ben. Hij biedt dan bijvoorbeeld aan om me te halen en brengen als ik ergens heen ga en dat lijkt lief, maar is in werkelijkheid best verstikkend. Hij vond ook dat ik te veel dronk (hij vond dat ik een alcoholist was met 3/4 biertjes in de week) en heeft me 'gedwongen' helemaal te stoppen met het drinken van alcohol. Ook met roken ben ik gestopt, want anders kwam ik het bed niet meer in en moest ik op de bank slapen.
Emotionele chantage, meer is het niet.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 06:45 schreef Pyjama het volgende:
Dank je wel.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 07:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Emotionele chantage, meer is het niet.
Pyjama, het gaat alleen maar erger worden. (lees dat even rustig 10x)
Heel erg veel sterkte en ik hoop dat je je los kan maken van hem. Je kan hier altijd je ei kwijt, maar ik hoop dat je ook irl mensen om je heen hebt waar je terecht kan.
Ik kan niet nu gaan, ik heb een vriend beloofd vier maanden op zijn katten te passen terwijl hij op reis is. Straks zet hij die beestjes op straat!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:09 schreef Tinkepink het volgende:
Wat isa zegt. Ik weet dat het moeilijk is en dat je redenen aan het zieken bent om nog niet te gaan, maar ga. Liefst dit weekend nog.
Hoe langer je bij hem blijft, hoe moeilijker het gaat worden, hoe gemener hij gaat zijn, hoe groter je schuldgevoel wirdt, hoe slechter je over jezelf gaat denken, hoe langer het duurt voor je dit ooit verwerkt hebt,
Heb je de sleutel van het huis van die vriend? Dan heb je, samen met die katten, meteen vier maanden onderdak.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:24 schreef Pyjama het volgende:
Ik kan niet nu gaan, ik heb een vriend beloofd vier maanden op zijn katten te passen terwijl hij op reis is. Straks zet hij die beestjes op straat!
Daar heb je een goed punt, dank je wel. Ik weet alleen nog niet of ik mentaal klaar ben weg te gaan.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Heb je de sleutel van het huis van die vriend? Dan heb je, samen met die katten, meteen vier maanden onderdak.
Ja. Ik.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:24 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Ik kan niet nu gaan, ik heb een vriend beloofd vier maanden op zijn katten te passen terwijl hij op reis is. Straks zet hij die beestjes op straat!
Heeft er iemand hier persoonlijke ervaring met mentaal misbruik (dat fysieke was maar 1 keer en lang geleden). Is dit wel mentaal misbruik? Ik twijfel zo, toen ik dit topic opende was dat meer in een opwelling maar na jullie reacties lijkt het allemaal zo serieus opeens.
Dat ga je nooit worden als je alleen maar angstig beren op de weg blijft zien. Die eerste stap is het moeilijkst, maar eenmaal gezet, geeft die ook de grootste opluchting. En vrijheid. Dus over die drempel, met de katten.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:30 schreef Pyjama het volgende:
Daar heb je een goed punt, dank je wel. Ik weet alleen nog niet of ik mentaal klaar ben weg te gaan.
Maar je hebt nooit aangegeven dat je weg wil gaan.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 06:45 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Nee, hij heeft dat gezegd zonder dat ik dat heb aangegeven. Het was een soort liefdesverklaring 'Als jij ooit bij me weg gaat pleeg ik zelfmoord'.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:38 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Maar je hebt nooit aangegeven dat je weg wil gaan.
Nounou, wat ben jij een slachtoffer zeg.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 06:56 schreef Pyjama het volgende:
Ik herken trouwens wel veel van dat Battered Wife Syndrome. Ook dat hij altijd wil weten waar ik ben. Hij biedt dan bijvoorbeeld aan om me te halen en brengen als ik ergens heen ga en dat lijkt lief, maar is in werkelijkheid best verstikkend. Hij vond ook dat ik te veel dronk (hij vond dat ik een alcoholist was met 3/4 biertjes in de week) en heeft me 'gedwongen' helemaal te stoppen met het drinken van alcohol. Ook met roken ben ik gestopt, want anders kwam ik het bed niet meer in en moest ik op de bank slapen.
Ik weet het niet.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:44 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Nounou, wat ben jij een slachtoffer zeg.
Ik zie alleen maar verhaaltjes waardoor wij jouw situatie erger gaan vinden, geen concrete plannen. Prima, hoor, maar waarom open je een topic? Aandacht? Medelijden?
nou dat doet hij dan toch lekker? Zijn keuze.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:42 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Nee, hij heeft dat gezegd zonder dat ik dat heb aangegeven. Het was een soort liefdesverklaring 'Als jij ooit bij me weg gaat pleeg ik zelfmoord'.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:46 schreef Pyjama het volgende:
Ik denk omdat ik wil weten of dit echt wel misbruik is. Het is in mijn ogen niet zo erg, misschien maak ik het groter dan het is.
Misbruik is niet verplicht om een relatie te beëindigen. Dat recht heb je altijd.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:46 schreef Pyjama het volgende:
Ik denk omdat ik wil weten of dit echt wel misbruik is. Het is in mijn ogen niet zo erg, misschien maak ik het groter dan het is.
Nja, maar in je eerste bericht wist je al zeker dat je hem wil verlaten en huilde je om een pizza.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:46 schreef Pyjama het volgende:
Als mijn vriend de dingen tegen mij zou zeggen die jouw vriend tegen jou zegt, dan weet ik dat hij minachting voor me voelt. Ik wil geen partner die me minacht. Ik wil een partner die van me houdt, die wil dat ik gelukkig ben, die me respecteert (en dat woord wordt tegenwoordig helaas veel te vaak mis/gebruikt, maar hier vind ik het wel thuis horen). Dat verdien jij ook.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:46 schreef Pyjama het volgende:
Ja, dat wil ik ook! Ik zou willen dat ik met een toverstafje zou kunnen zwaaien en dat mijn vriend zo zou zijn!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als mijn vriend de dingen tegen mij zou zeggen die jouw vriend tegen jou zegt, dan weet ik dat hij minachting voor me voelt. Ik wil geen partner die me minacht. Ik wil een partner die van me houdt, die wil dat ik gelukkig ben, die me respecteert (en dat woord wordt tegenwoordig helaas veel te vaak mis/gebruikt, maar hier vind ik het wel thuis horen). Dat verdien jij ook.
Maar dat is hij niet en dat wordt hij niet.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:56 schreef Pyjama het volgende:
Ja, dat wil ik ook! Ik zou willen dat ik met een toverstafje zou kunnen zwaaien en dat mijn vriend zo zou zijn!
Het is allemaal zo gemaakt. Je opent een topic: hoe kan ik weggaan? Vervolgens geven mensen erg goede tips, reageer je daar niet op en kom je met nog meer verhalen over zijn enge gedrag. Vervolgens kom je met allerlei smoezen om niet weg te hoeven gaan. Tsja, vind ik raar.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:55 schreef Pyjama het volgende:
Ik vind het erg kwetsend dat jullie denken dat ik een troll ben.
Hoe dan ook, ik ga binnenkort twee weken weg zonder hem. Dan ga ik alles eens op een rijtje zetten.
Ja, dat weet ik eigenlijk ook wel denk ik...quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar dat is hij niet en dat wordt hij niet.
Je kunt nu al vier maanden alles op een rij zetten.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:55 schreef Pyjama het volgende:
Ik vind het erg kwetsend dat jullie denken dat ik een troll ben.
Hoe dan ook, ik ga binnenkort twee weken weg zonder hem. Dan ga ik alles eens op een rijtje zetten.
De katten komen vier maanden nadat ik twee weken weg ben geweest.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je kunt nu al vier maanden alles op een rij zetten.
Dus die vriend is nog helemaal niet weg en je kan die afspraak dus nog steeds cancelen? Dit soort nagekomen mededelingen maakt dat je verhaal gaat rammelen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:02 schreef Pyjama het volgende:
De katten komen vier maanden nadat ik twee weken weg ben geweest.
Ik zou vooral niets cancelen, maar die vriend voorstellen om 4 maanden op de katten in hun eigen huis te passenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:04 schreef Copycat het volgende:
Dus die vriend is nog helemaal niet weg en je kan die afspraak dus nog steeds cancelen? Dit soort nagekomen mededelingen maakt dat je verhaal gaat rammelen.
Net als die twee weken weg die er plotseling bij komen.
Dat zei ik al eerder. Maar ik doel eerder op het 'excuus' dat ze hiermee had. Wat dus niet meer geldt.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:07 schreef Isabeau het volgende:
Ik zou vooral niets cancelen, maar die vriend voorstellen om 4 maanden op de katten in hun eigen huis te passen
Ze kan het beloofd hebben, die ene vriend van haar kan anders helemaal geen kennissen, vrienden of familie hebben waardoor hij op haar rekent, ze wil het liever niet afzeggen. Dat kan dus kloppen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat zei ik al eerder. Maar ik doel eerder op het 'excuus' dat ze hiermee had. Wat dus niet meer geldt.
Alles kan, ook het vergezochte. Eerst doet ze het voorkomen alsof dat nu al speelt, daarna is het pas nadat ze 'binnenkort' twee weken zonder hem weggaat. Dan gaan mijn wenkbrauwen omhoog.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:15 schreef Krullie. het volgende:
Ze kan het beloofd hebben, die ene vriend van haar kan anders helemaal geen kennissen, vrienden of familie hebben waardoor hij op haar rekent, ze wil het liever niet afzeggen. Dat kan dus kloppen.
En dat ook. Als het allemaal waar is, moet TS haar eigen plan gaan trekken. En snel. En niet met halve voornemens.quote:Het ligt er alleen wat te dik op. Iemand krijgt tips, gaat daar niet op in en maakt 't verhaal enkel erger waardoor iedereen reageert met: 'wat erg, wat eng'. Schiet niks op.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 06:56 schreef Pyjama het volgende:
Ik herken trouwens wel veel van dat Battered Wife Syndrome. Ook dat hij altijd wil weten waar ik ben. Hij biedt dan bijvoorbeeld aan om me te halen en brengen als ik ergens heen ga en dat lijkt lief, maar is in werkelijkheid best verstikkend.
Dit klikt een beetje tegenstrijdig, eerst zeg je dat je het eigenlijk vervelend vind dat hij aanbiedtquote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:55 schreef Pyjama het volgende:
Ik heb het woord troll nog niet genoemd hoor, ik vroeg me alleen maar iets af, het is dan tenminstequote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:32 schreef Pyjama het volgende:
Kennelijk willen jullie graag dat ik een troll ben dus whatever.
1. Twee weken zijn verplichte studiereis in het buitenland en ja hij brengt en haalt me maar hij kan er niet bij zijn omdat hij werkt. Het aanbod gebracht en gehaald te worden kan ik niet afslaan, dan wordt hij boos.
2. Die vriend heeft een round-the-world ticket geboekt en dat zou hem nogal veel geld kosten het af te zeggen. Ik ben de enige optie voor hem. En ik mag met hem omgaan omdat hij homo is.
3. Ik zit nu even ingelogd omdat mijn vriend naar de winkel is om een cadeau voor zijn ouders te kopen.
4. Sommige dingen heb ik qua tijdsduur veranderd omdat ik anoniem wil blijven.
Iedereen die me geprobeerd heeft te steunen, hartelijk dank en sorry dat ik zo'n pain in the ass ben. Fijne dag verder.
Ik weet het wel zeker. Om over een half jaar weer een dergelijk topic te openen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:45 schreef SonicVolcano het volgende:
Ik verwacht dat de TS gewoon bij haar vriend blijft.
Ja ik snap dat ook niet waarom zij niet in dat huis van die vriend gaat zitten, maar die raad isquote:Op donderdag 1 november 2012 12:50 schreef Pyjama het volgende:
Kickje.
Ik ga een huis kopen (of eigenlijk, mijn vriend gaat een huis kopen en ik ga bij hem wonen). Blij als ik straks van de sociale woningbouw af ben zeg, het is nu niet bepaald leuker, goedkoper of makkelijker geworden...
Ik ook, maar dat komt doordat ze er nog niet aan toe is te vertrekken. Ze zoekt nu waarschijnlijk de fout bij zichzelf, denkt dat het allemaal wat overdreven is zoals ze dingen gebracht heeft, dat het toch in elke relatie wel voorkomt dat iemand je te dom om te poepen of psychisch gestoord noemt, dat het heel normaal is dat je eigenlijk bang voor je vriend bent, dat hij je steeds aan het huilen maakt, dat hij je zijn regels oplegt waar je eigenlijk niet blij mee bent etc.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:45 schreef SonicVolcano het volgende:
Ik verwacht dat de TS gewoon bij haar vriend blijft.
Dit. De conclusie in a nutshell.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ook, maar dat komt doordat ze er nog niet aan toe is te vertrekken. Ze zoekt nu waarschijnlijk de fout bij zichzelf, denkt dat het allemaal wat overdreven is zoals ze dingen gebracht heeft, dat het toch in elke relatie wel voorkomt dat iemand je te dom om te poepen of psychisch gestoord noemt, dat het heel normaal is dat je eigenlijk bang voor je vriend bent, dat hij je steeds aan het huilen maakt, dat hij je zijn regels oplegt waar je eigenlijk niet blij mee bent etc.
Het dringt niet door tot Pyjama dat dit soort gedrag doorgaans alleen maar steeds erger wordt en dat die lieve jongen van het begin van hun relatie is verdwenen. Oh, die bestaat overigens nog wel, als ze serieus opstapt, dan gaat hij haar manipulatief paaien om haar het gevoel te geven dat ze weer bij hem in kan trekken ('ik kan veranderen, heus!' - ja, een paar weken maximaal).
Ze kan er voor kiezen de pleister er snel af te trekken (korte tijd veel pijn, maar dan kan ze daarna verder met haar leven) of tergend traag (chronisch pijn, niet het leven leiden wat je wilt). Je kiest er dan of voor om altijd in de schaduw van een ander te leven die je zal blijven vernederen (wel lekker vertrouwd, toch?) of je eigen leven te leven met de kans op een vele malen leukere partner die je gelukkig maakt.
Doe wat je wilt uiteraard. Maar het leven is geen generale repetitie van iets wat ooit gaat komen. Dit is het. Dit wat je nu leeft. Meer heb je niet.
Dat is toch wel lief dat hij dat voor een achterlijke over heeft.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:26 schreef Pyjama het volgende:
Ik weet het inderdaad ook heel goed, ik denk dat ik wacht op het goede moment ofzo. Het liefst ga ik naar het buitenland. En het is inderdaad zo, dat ondanks het 'verbal abuse' hij toch een soort van veilige haven is. Hij neemt me weleens mee uit eten en heeft laatst bloemen voor me meegebracht.
En dan gaat er geen belletje rinkelen?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 11:32 schreef Pyjama het volgende:
Het aanbod gebracht en gehaald te worden kan ik niet afslaan, dan wordt hij boos.
Nou ja, als er hier niet eens een belletje ging rinkelen dan ben je wel Oost Indisch doof denk ik.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:00 schreef Brocco_Li het volgende:
[..]
En dan gaat er geen belletje rinkelen?
quote:Dit is maar een voorbeeldje, in de afgelopen tijd heeft hij mij ook 'psychisch gestoord' genoemd, 'te dom om te poepen' en nog een hoop andere dingen die ik hier maar niet herhaal.
dat is niet indirect mop. Dat is gewoon mishandeling.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:50 schreef Pyjama het volgende:
[..]
We zaten in de auto en ik was net aan mijn rug geopereerd. Hij is toen met opzet hard gaan rijden en over verkeersdrempels heengereden.
Ik heb een kleine wajong en studiefinanciering
Het gebeurt nl nooit dat mensen in een slechte relatie jarenlang vast blijven zittenquote:Op zondag 30 juni 2013 12:24 schreef Eenskijken het volgende:
TS99% trollen.
Kut voor je als het echt is maar jij hebt die debiele beslissingen gemaakt (samenwonen, trouwen).. Weet je hoe ongelooflijkwaardig dat klinkt na jouw verhaal.
Bedankt voor de steun iedereen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 14:03 schreef Isabeau het volgende:
Maar het leven is geen generale repetitie van iets wat ooit gaat komen. Dit is het. Dit wat je nu leeft. Meer heb je niet.
gelukkig werkt dat niet altijd zo.. Soms is even de dingen op n rijtje zetten voor jezelf wel handig en daar is tijd voor nodig.quote:
quote:Ik heb nog steeds erg de neiging alles goed te willen praten.
Hij is wel degelijk een monster. Je verdient beter.quote:Hij is namelijk geen monster, hij heeft problemen.
Ik hoop het ook niet.quote:Op maandag 1 juli 2013 08:35 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
gelukkig werkt dat niet altijd zo.. Soms is even de dingen op n rijtje zetten voor jezelf wel handig en daar is tijd voor nodig.
Ik hoop wel dat TS er niet té lang over doet en niet meer in z'n mooie praatjes trapt.
Succes iig!
Soms denk ik (ondanks dat wat ik eerder gepost heb) dat ik het om de een of andere reden wel verdien. Ik weet rationeel dat dat een belachelijke gedachte is, maar ik kan niet voorkomen dat af en toe in mijn opkomt. En ja dat isquote:
Rugproblemen en vermoeidheid voornamelijk... Ik wil er niet al te ver over uitweiden maar als je het echt graag wil weten kun je me een PM sturen.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:03 schreef Mascha2205 het volgende:
wat een lul! gauw weg... wat voor een handicap heb je?
Hij is zeker niet de eerste man die je probeerde te veranderen ?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:58 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Nee, hij is niet van de een op de andere dag een monster geworden. Het is er langzaam ingeslopen en hij is zo veel beter met woorden dan ik, hij lult me altijd in een hoek. Ik was naief genoeg te denken dat het gewoon stress was en dat ik hem wel kon veranderen.
Er is natuurlijk geen enkele reden om je te laten behandelen als een voetveeg, maar als je in eenquote:Op maandag 1 juli 2013 06:28 schreef Pyjama het volgende:
Hij is namelijk geen monster, hij heeft problemen. Maar zijn problemen zijn natuurlijk niet mijn probleem.
Als je écht helemaal niets meer om hem geeft is het niet erg netjes én ook niet slim om alleenquote:Ik ga, als ik die twee weken weg ben, nadenken en mogelijk ook aan iemand anders IRL hun mening vragen. Ik sta dan niet zo onder zijn invloed. Ik rond met een half jaar mijn studie aan de uni af en dan red ik het wel in mijn eentje (ik zeg niet dat ik nog een half jaar bij hem blijf, maar wel dat mijn perspectieven in mijn eentje goed zijn, mijn vriend heeft mij altijd gepushed mijn studie af te maken vanwege de centjes).
Ik heb het misschien een beetje verkeerd verwoord, ik heb het specifiek over zijn problemen met agressie. Op andere vlakken heb ik hem altijd gesteund, zoals gesprekken tot diep in de nacht als hij het ergens moeilijk mee had, massages als hij zich niet lekker voelde, elke dag zorgen dat het eten klaarstaat, het huishouden doen, hem ondersteunen bij het maken van moeilijke beslissingen etc. Gewoon alles wat bij een relatie hoort.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 07:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Er is natuurlijk geen enkele reden om je te laten behandelen als een voetveeg, maar als je in een
relatie zit kan je natuurlijk niet al zijn problemen afdoen met , ''dat is zijn probleem'' want die
houding krijg je dan zéker terug! Dus het ligt er een beetje aan wat voor problemen hij dan heeft,
maar nogmaals, dat is géén reden om je partner zo te behandelen!
[..]
Als je écht helemaal niets meer om hem geeft is het niet erg netjes én ook niet slim om alleen
nog maar bij hem te blijven voor de centjes natuurlijk, ik begrijp dat je financieel niet erg sterk
staat, maar als je écht zeker weet dat je toch al bij hem weg wilt gaan, probeer dat dan niet
tot het laatste moment te rekken, dan gaat het een beetje op profiteren lijken eigenlijk.
Bovendien, wil je je écht nog een half jaar op deze manier laten behandelen?
Succes in elk geval!
p.s.
Wees in elk geval blij dat hij je gepushed heeft om je studie af te maken, misschien kan je zorgen
dat je nooit meer financieel afhankelijk bent van een ander, dat zou al een stuk schelen natuurlijk.
Ah, oké dan had ik dat verkeerd begrepen, agressie is inderdaad zijn probleem waar hij aanquote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:18 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Ik heb het misschien een beetje verkeerd verwoord, ik heb het specifiek over zijn problemen met agressie. Op andere vlakken heb ik hem altijd gesteund, zoals gesprekken tot diep in de nacht als hij het ergens moeilijk mee had, massages als hij zich niet lekker voelde, elke dag zorgen dat het eten klaarstaat, het huishouden doen, hem ondersteunen bij het maken van moeilijke beslissingen etc. Gewoon alles wat bij een relatie hoort.
Het stomme is dat als hij gewoon normaal doet (en dat kan hij af en toe), ik nog wel gevoelens voor hem heb. Ik weet dat dat niet is wat ik in de OP zei, maar zoals ik al aangaf heb ik dit topic geopend op een moment dat ik erg emotioneel was. Op momenten dat hij mij slecht behandelt verandert dat echter in afkeer en kan ik niet verplaatsen in zijn situatie (ik zou nooit de dingen tegen iemand zeggen die hij tegen mij zegt, ook niet als ik extreem boos ben). Als ik wegga is dat over drie weken, over een half jaar ben ik klaar met studeren. Ik heb het er dus meer over dat ik die korte periode moet overbruggen (4 maanden bij die vriend in huis, dus dan nog maar 2 maanden over).
Zoals ik al zei, hij is geen monster. Het was niet alleen maar negatief, hij heeft ook goede kanten. Maar de slechte kanten beginnen steeds meer die goede kanten te overheersen.
Dank je wel voor je succeswens!
Elke seriemoordenaar/terrorist/dierenmishandelaar/kraker/hippie/loverboy/whatever heeft een goede/lieve kant.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:18 schreef Pyjama het volgende:
Gewoon alles wat bij een relatie hoort.
[..]
Op momenten dat hij mij slecht behandelt verandert dat echter in afkeer en kan ik niet verplaatsen in zijn situatie (ik zou nooit de dingen tegen iemand zeggen die hij tegen mij zegt, ook niet als ik extreem boos ben).
[..]
Zoals ik al zei, hij is geen monster. Het was niet alleen maar negatief, hij heeft ook goede kanten. Maar de slechte kanten beginnen steeds meer die goede kanten te overheersen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |