BWS. Niks te scherp.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 04:38 schreef Arthur_Dent het volgende:
[..]
Daarom moet er ook aangegeven worden dat zij en zij alleen verantwoordelijk is voor de actie die genomen moet worden. Zonder die mindset kun je namelijk niet jezelf losmaken uit zo'n relatie.
Ik denk dat ik het te scherp heb geschreven voor een "plat" medium als een forum. Het is niet een aanval, maar een statment. Jij hebt die kans en mogelijkheid en zelfs verantwoordelijkheid voor jezelf om hier een einde aan te maken. Zo niet ga je naar een punt toe waarop je hele leven kut is en je dus NIET meer de regie zelf in handen hebt. Omdat je compleet afhankelijk word gemaakt door zo'n klapjosti.
Hij zegt dat hij zelfmoord pleegt als ik weg ga.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 03:41 schreef Arthur_Dent het volgende:
[..]
Even op de rem trappen.. Onder bedreiging van geweld blijven, tja dat is nog te begrijpen.
OMG, wat een fokking sadist ben je dan?!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 23:50 schreef Pyjama het volgende:
[..]
We zaten in de auto en ik was net aan mijn rug geopereerd. Hij is toen met opzet hard gaan rijden en over verkeersdrempels heengereden.
Ik heb een kleine wajong en studiefinanciering
Als ik lees waar je vriend allemaal toe in staat is zou het me niets verbazen als we je echte naam een keer in een tragisch nieuwsbericht lezen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 06:45 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij zelfmoord pleegt als ik weg ga.
Lichamelijke en geestelijke mishandeling, het maakt niet uit wat hij ooit allemaal voor je gedaan heeft, er is NIETS dat dit soort gedrag kan rechtvaardigen. Meid, ik zou het wel willen schreeuwen naar je en ik doe het dan ook: GA WEG EN WEL ZO SNEL MOGELIJK. Is dit de manier waarop je de rest van je leven wilt doorbrengen? Zonder een serieuze vorm van therapie gaat dit never nooit goed komen. Ik weet niet of je in de toekomst kinderen wilt maar is dit het type vader wat je voor ogen hebt?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 06:56 schreef Pyjama het volgende:
Ik herken trouwens wel veel van dat Battered Wife Person. Ook dat hij altijd wil weten waar ik ben. Hij biedt dan bijvoorbeeld aan om me te halen en brengen als ik ergens heen ga en dat lijkt lief, maar is in werkelijkheid best verstikkend. Hij vond ook dat ik te veel dronk (hij vond dat ik een alcoholist was met 3/4 biertjes in de week) en heeft me 'gedwongen' helemaal te stoppen met het drinken van alcohol. Ook met roken ben ik gestopt, want anders kwam ik het bed niet meer in en moest ik op de bank slapen.
Emotionele chantage, meer is het niet.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 06:45 schreef Pyjama het volgende:
Dank je wel.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 07:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Emotionele chantage, meer is het niet.
Pyjama, het gaat alleen maar erger worden. (lees dat even rustig 10x)
Heel erg veel sterkte en ik hoop dat je je los kan maken van hem. Je kan hier altijd je ei kwijt, maar ik hoop dat je ook irl mensen om je heen hebt waar je terecht kan.
Ik kan niet nu gaan, ik heb een vriend beloofd vier maanden op zijn katten te passen terwijl hij op reis is. Straks zet hij die beestjes op straat!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:09 schreef Tinkepink het volgende:
Wat isa zegt. Ik weet dat het moeilijk is en dat je redenen aan het zieken bent om nog niet te gaan, maar ga. Liefst dit weekend nog.
Hoe langer je bij hem blijft, hoe moeilijker het gaat worden, hoe gemener hij gaat zijn, hoe groter je schuldgevoel wirdt, hoe slechter je over jezelf gaat denken, hoe langer het duurt voor je dit ooit verwerkt hebt,
Heb je de sleutel van het huis van die vriend? Dan heb je, samen met die katten, meteen vier maanden onderdak.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:24 schreef Pyjama het volgende:
Ik kan niet nu gaan, ik heb een vriend beloofd vier maanden op zijn katten te passen terwijl hij op reis is. Straks zet hij die beestjes op straat!
Daar heb je een goed punt, dank je wel. Ik weet alleen nog niet of ik mentaal klaar ben weg te gaan.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Heb je de sleutel van het huis van die vriend? Dan heb je, samen met die katten, meteen vier maanden onderdak.
Ja. Ik.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:24 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Ik kan niet nu gaan, ik heb een vriend beloofd vier maanden op zijn katten te passen terwijl hij op reis is. Straks zet hij die beestjes op straat!
Heeft er iemand hier persoonlijke ervaring met mentaal misbruik (dat fysieke was maar 1 keer en lang geleden). Is dit wel mentaal misbruik? Ik twijfel zo, toen ik dit topic opende was dat meer in een opwelling maar na jullie reacties lijkt het allemaal zo serieus opeens.
Dat ga je nooit worden als je alleen maar angstig beren op de weg blijft zien. Die eerste stap is het moeilijkst, maar eenmaal gezet, geeft die ook de grootste opluchting. En vrijheid. Dus over die drempel, met de katten.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:30 schreef Pyjama het volgende:
Daar heb je een goed punt, dank je wel. Ik weet alleen nog niet of ik mentaal klaar ben weg te gaan.
Maar je hebt nooit aangegeven dat je weg wil gaan.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 06:45 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Nee, hij heeft dat gezegd zonder dat ik dat heb aangegeven. Het was een soort liefdesverklaring 'Als jij ooit bij me weg gaat pleeg ik zelfmoord'.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:38 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Maar je hebt nooit aangegeven dat je weg wil gaan.
Nounou, wat ben jij een slachtoffer zeg.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 06:56 schreef Pyjama het volgende:
Ik herken trouwens wel veel van dat Battered Wife Syndrome. Ook dat hij altijd wil weten waar ik ben. Hij biedt dan bijvoorbeeld aan om me te halen en brengen als ik ergens heen ga en dat lijkt lief, maar is in werkelijkheid best verstikkend. Hij vond ook dat ik te veel dronk (hij vond dat ik een alcoholist was met 3/4 biertjes in de week) en heeft me 'gedwongen' helemaal te stoppen met het drinken van alcohol. Ook met roken ben ik gestopt, want anders kwam ik het bed niet meer in en moest ik op de bank slapen.
Ik weet het niet.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:44 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Nounou, wat ben jij een slachtoffer zeg.
Ik zie alleen maar verhaaltjes waardoor wij jouw situatie erger gaan vinden, geen concrete plannen. Prima, hoor, maar waarom open je een topic? Aandacht? Medelijden?
nou dat doet hij dan toch lekker? Zijn keuze.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:42 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Nee, hij heeft dat gezegd zonder dat ik dat heb aangegeven. Het was een soort liefdesverklaring 'Als jij ooit bij me weg gaat pleeg ik zelfmoord'.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:46 schreef Pyjama het volgende:
Ik denk omdat ik wil weten of dit echt wel misbruik is. Het is in mijn ogen niet zo erg, misschien maak ik het groter dan het is.
Misbruik is niet verplicht om een relatie te beëindigen. Dat recht heb je altijd.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:46 schreef Pyjama het volgende:
Ik denk omdat ik wil weten of dit echt wel misbruik is. Het is in mijn ogen niet zo erg, misschien maak ik het groter dan het is.
Nja, maar in je eerste bericht wist je al zeker dat je hem wil verlaten en huilde je om een pizza.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 08:46 schreef Pyjama het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |