Er is in principe niet zoveel mis met een flat zonder lift (hoewel ik er wel eentje met lift nodig heb omdat ik chronisch ziek ben), maar ik wil gewoon erg graag een tuin! Ook voor mijn kat is dat wel leuk natuurlijk, en misschien willen mijn vriend en ik wel kinderen over een paar jaar (of niet, daar zijn we nog niet over uit) en dan is een tuin natuurlijk wel een enorm pluspunt.quote:Op donderdag 12 maart 2009 23:29 schreef Cothen het volgende:
Ik heb via de woningbouw in Rotterdam 2 jaar lang anti-kraak in 3 flats gewoond, met het idee om na mijn studie snel een fatsoenlijk flatje te bewonen. Resultaat is dat ik na mijn afstuderen dermate veel ben gaan verdienen dat ik in mijn eentje niet eens meer in aanmerking kom voor een flat van de sociale woningbouw
Nu dus maar een flat gekocht.
Wat is er trouwens mis met een flat zonder lift? Scheelt je ook weer een tuin die je moet onderhouden.
Das via Woningnet toch? Heb je de voorwaarden al doorgelezen? Ik heb zelf geen idee.quote:Op donderdag 12 maart 2009 23:36 schreef Aoristus het volgende:
Ik heb net een woning geaccepteerd, in een 'Marokkanenwijk', na 10 jaar woonduur in Amsterdam. Is het mogelijk om je woonduur mee te nemen? En zo ja, hoe moet je dat dan aanpakken?
Ik ben aan de kleine lettertjes begonnen, mijn bril is niet toereikend genoegquote:Op donderdag 12 maart 2009 23:44 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Das via Woningnet toch? Heb je de voorwaarden al doorgelezen? Ik heb zelf geen idee.
"Bijzondere doelgroep" = gezinnen met kinderen met een laag inkomen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 07:42 schreef Fixers het volgende:
Ben aan het wachten op een woning in Breda. Het woonloket aldaar heeft een hel apart systeem. In plaats van dat je reageert op een huis wat beschikbaar is, neem je 'opties'. Dat gaat dus voor álle huizen in het bestand, of beter gezegd alle straten/complexen. Als er dan een woning vrijkomt dán pas gaan ze kijken welke optiehouder de langste wachttijd heeft. Dat alles betekent dat je dus geen flauw idee hebt wanneer je een woning kan krijgen.
Het meest frustrerende vind ik zelf dat ruim de helft van de huizen aan een "bijzondere doelgroep" wordt toegewezen. (dat is nog geen urgentie) Ik snap dat sociale woningbouw de functie heeft om juist voor minder zwakkeren in de samenleving te zorgen. Maar het komt een beetje oneerlijk over dat álle eensgezinswoningen die in Breda de afgelopen week zijn vergeven aan "bijzondere doelgroep".
Een ruilwoning zou ik echt zo doen, daar hoef ik niet over na te denken! Helaas komen wij daarvoor niet in aanmerking, omdat de flat waar we nu wonen gesloopt gaat worden. Maar woningruil lijkt me echt een goede optie. Dan moet je wel zorgen dat je een enigzins gelijkwaardige woning ervoor terugkrijgt, toch?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 01:17 schreef Kaar68 het volgende:
Wij stonden net een week ingeschreven voor een woning in Brabant, toen we op het idee kwamen om naar een ruilwoning te gaan zoeken. Een maand later konden we al verhuizen.
Met woningruil ontwijk je de wachtlijsten, en het is meestal toegestaan. Je zoekt dus iemand die in jouw huis wil, en jij in hun huis, gaat samen naar de woningbouw o.i.d. en laat de contracten omzetten.
Voordelen zijn dus, dat je de wachtlijsten omzeilt. Verder dat je niets aan je oude woning hoeft te veranderen, niet terug in oude staat brengen.
Nadelen zijn dat de verhuurder niets aan de woning doet, je accepteert hem zoals je hem aantreft. Ga je er ooit weer uit, dan ben jij aansprakelijk voor de aangebrachte veranderingen.
Een ander nadeel is dat je op dezelfde dag moet verhuizen als de ruilers, wij stonden al met onze spullen voor de deur toen zij nog aan het inpakken waren (ging niet zo georganiseerd). Je hebt dus ook geen tijd om van tevoren het huis schoon te maken, of om te behangen. Of je zou moeten zorgen voor opslag van je spullen, en tijdelijk onderdak voor jezelf.
woningruil.nl kun je op zoeken, of bij marktplaats.
Nee hoor, hoeft helemaal niet gelijkwaardig te zijn, je hebt mensen die bijvoorbeeld graag van een flatje naar een huis willen, en je hebt mensen (ouderen bijvoorbeeld) die geen zin meer hebben in een tuin, en liever een flatje willen. Zolang je het samen eens kunt worden, is het goed.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 11:36 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Een ruilwoning zou ik echt zo doen, daar hoef ik niet over na te denken! Helaas komen wij daarvoor niet in aanmerking, omdat de flat waar we nu wonen gesloopt gaat worden. Maar woningruil lijkt me echt een goede optie. Dan moet je wel zorgen dat je een enigzins gelijkwaardige woning ervoor terugkrijgt, toch?
Wij hebben allebei geen rijbewijs. Als we dus de stad uit willen zijn we in de meeste gevallen aangewezen op het openbaar vervoer. We wonen dus graag niet te ver van het station.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:22 schreef HarryP het volgende:
[..]
"Bijzondere doelgroep" = gezinnen met kinderen met een laag inkomen.
Maar waarom neem je geen optie op een woning in Teteringen dan ben je hoogstwaarschijnlijk sneller aan de beurt.
Ze hebben nogal strenge regels mbt zwangerschap, je moet minstens 6 maanden zwanger zijn. Ik neem dus wel aan dat ze dat controleren. Een doktersverklaring/zwangerschapstest is tenslotte een kleine moeite. En met 6 maanden zal het wel al zichtbaar zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 19:05 schreef Fixers het volgende:
[..]
Als ik nu eens de coorporatie wijsmaak dat mijn vriendin zwanger is, controleren ze dat? Krijg ik misschien sneller een woning. Bij wonen Breburg is me verteld dat de bijzondere doelgroep mensen zijn die van de overheid uit een woning toegewezen krijgen, vluchtelingen enzo. Urgentie is nog weer anders. Als een paar kinderen fokken dan ook al helpt, vind ik een beetje oneerlijk. Kinderen neem je, dat kan je ook een beetje plannen.
Handig nummerquote:Op vrijdag 13 maart 2009 22:56 schreef Aoristus het volgende:
tip voor woningnet (=Amsterdam en omstreken?)
Wooninformatiecentrum, telefoon: 0900-2023072 (¤ 0,10 pm).
Het kost je wel 60 euri per jaar, voor niets meer dan een registratie. En als je 1x in de 2 weken een vlekkerig blaadje wil ontvangen in plaats van het op internet te bekijken, dan is het nog eens 20 euro porto en drukkosten daar bovenop.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 23:04 schreef Pyjama het volgende:
[..]
Handig nummer![]()
Ik zit erover na te denken om me ook bij woningnet in te schrijven. Misschien wil ik wel in Amsterdam een woning huren over een jaar of tien. Zijn hier nog mensen in meerdere regio's ingeschreven?
Dat wist ik niet, ik dacht het alleen eenmalig die inschrijfkosten waren die je moest betalen (dat is bij mijn regio namelijk zo). Dat verandert de zaak!quote:Op vrijdag 13 maart 2009 23:10 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Het kost je wel 60 euri per jaar, voor niets meer dan een registratie. En als je 1x in de 2 weken een vlekkerig blaadje wil ontvangen in plaats van het op internet te bekijken, dan is het nog eens 20 euro porto en drukkosten daar bovenop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |