Vorig topic:quote:Mazelenuitbraak gestegen naar 107 gevallen
Het aantal geregistreerde gevallen van mazelen in Nederland is tot donderdag gestegen naar 107. Dat meldde het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Een week geleden waren er 67 gevallen geregistreerd.
Het daadwerkelijke aantal zieken ligt waarschijnlijk nog veel hoger, omdat lang niet alle patiënten naar de huisarts stappen.
Het gaat vooral om kinderen van 4 tot 12 jaar op reformatorische scholen in het Land van Heusden en Altena, de Bommelerwaard en de Alblasserwaard.
Het is volgens het RIVM waarschijnlijk dat de ziekte zich de komende tijd verder gaat verspreiden, omdat lang niet alle kinderen in deze regio's zijn ingeënt.
quote:Mazelen-patiënt in het ziekenhuis
In het Land van Heusden en Altena in Brabant is iemand met mazelen in het ziekenhuis opgenomen. Er is sprake van ernstige complicaties. Voor zover bekend is dit het eerste slachtoffer van de huidige uitbraak van de mazelen dat in het ziekenhuis belandt.
De GGD zegt niets over de aard van de complicaties en ook niet of het om een kind gaat.
Zeker 161 mensen hebben de mazelen. Dat is een stijging van ruim vijftig geregistreerde gevallen in vergelijking met vorige week, zegt Roel Coetinho van het Centrum Infectieziektebestrijding van het RIVM.
Volgens Coutinho ligt het werkelijke aantal gevallen veel hoger. ''We krijgen signalen van GGD's en scholen dat het op behoorlijk grote schaal aan het circuleren is.'' Bij een vorige epidemie bleek het werkelijke aantal patiënten tien keer zo groot te zijn.
Piek volgt nog
Coutinho verwacht de piek pas over een paar maanden. Hij durft geen uitspraken te doen over hoeveel mensen dan de mazelen hebben.
''De besmetting blijft vrijwel beperkt tot kinderen die om religieuze redenen niet gevaccineerd zijn'', legt Coutinho uit. ''En dan met name de kinderen van 4 tot 12 jaar.'' Mogelijk verloopt de verspreiding van de mazelen de komende tijd minder snel door de schoolvakanties, wanneer kinderen minder met elkaar in contact komen.
quote:'Vijf kinderen doodziek door mazelen'
Vijf kinderen die besmet zijn met de mazelen zijn doodziek opgenomen in het ziekenhuis. In totaal zijn bij tien kinderen complicaties vastgesteld. Dat meldt het RIVM, het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu, zo schrijft het AD zaterdag. .
Twee kinderen zijn opgenomen met een hersenvliesontsteking, twee met een longontsteking. Van één patiënt is nog onduidelijk wat de complicaties zijn. Vrijdag was al bekend dat een patiënt met mazelen uit het Land van Heusden en Altena in Brabant in het ziekenhuis was opgenomen met ernstige complicaties.
Tja, slimme mensen laten hun kinderen inenten. Domme mensen zeggen domme dingen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
Echt, als je op andere sites ook de argumenten ziet voorbij komen:
'aan het inenten zijn ondertussen al veel meer kinderen heel ziek geworden en overleden'
'van inenten krijgt je kind autisme'
Godgeklaagd dit...quote:Mazelen: Bidden...of toch maar inenten?
Bewaar
Door: redactie
29-6-13 - 09:31 bron: Algemeen Dagblad
’Heere, ik ga nu even op Uw stoel zitten’
© Hollandse Hoogte/ANP.
Vijf kleine kinderen met mazelen zijn met ernstige complicaties opgenomen in het ziekenhuis. Inmiddels zijn 161 kinderen officieel besmet, maar het werkelijke aantal ligt veel hoger. Streng gereformeerden bidden om het onheil te weren. Sommigen twijfelen of ze nu toch een prik moeten halen. Dat meldt het Algemeen Dagblad.
Bij de GGD Rivierenland in Tiel vaccineren artsen dezer dagen gereformeerden die dat bij een vorige uitbraak nog niet wilden. Ze komen uit omliggende dorpen en gaan het liefst ongezien via de achterdeur naar binnen. Want senang voelen ze zich niet bij hun nieuwe kijk op vaccineren.
'Bidden het krachtigste wapen'
Scriba (secretaris van een protestantse kerk, red.) Antony Zondag van de Oud Gereformeerde Gemeente in Geldermalsen zegt dat iedere ouder zelf de beslissing moet nemen of er wel of niet ingeënt wordt. Hij is niet veranderd. 'Je moet niet spelen met de voorzienigheid.' Zondag, die zijn woning niet heeft verzekerd tegen brand en ander onheil, heeft acht volwassen kinderen en twintig kleinkinderen.' Natuurlijk was ik bang voor mijn kinderen als er mazelen heersten of polio. Dan ging ik bidden. Dat is het krachtigste wapen', zegt hij tegen het Algemeen Dagblad.
Zijn kinderen werden niet geënt. En zijn kleinkinderen nu ook niet. 'Daar zou ik ook niet mee verblijd zijn als ze dat zouden doen.'
Het verschuift in de gereformeerde kerk
In het naburige Waardenburg, een Betuws dorpje met twee gereformeerde en twee hervormde kerken, zijn al enkele mazelenpatiënten. Een 56-jarige vrouw die niet met haar naam in de krant wil, heeft haar vijf kinderen nooit laten prikken tegen de mazelen of welke andere ziekte dan ook. Bij een gevaarlijke besmettelijke ziekte deed ook zij wat haar is geleerd: bidden.
Ze vertrouwt op de voorzienigheid. Een autogordel draagt ze alleen omdat hij verplicht is. Toch verschuift het in de gereformeerde kerk, denkt ze. 'Als ik nu als jonge moeder voor de vraag zou staan wel of niet inenten, zou ik het misschien wel doen. Ik weet het niet', zegt ze tegen het Algemeen Dagblad.
In het najaar wordt zij voor de eerste keer oma. Als haar dochter en schoonzoon besluiten om de kleine wel in te laten enten, heeft ze daar alle begrip voor. 'Dat moeten ze als jonge ouders helemaal zelf weten.'
Aantal besmettingen loopt op
Het aantal besmettingen met mazelen loopt zienderogen op. Vorige week 107, nu 161 kinderen. Bijna allemaal tussen de 0 en 12 jaar. Dat zijn de zieke kinderen die de huisarts heeft gezien.
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) verwacht dat de piek van de huidige uitbraak pas over enkele maanden komt. De vorige mazelen-epidemie (in 1999/2000) duurde bijna een jaar. Destijds raakten 3000 mensen besmet, van wie er 150 in het ziekenhuis belandden. Drie overleden aan complicaties.
Tegenstrijdige geluiden kerken
De Nederlandse Patiënten Vereniging heeft 3 maanden geleden een brochure uitgebracht waarin de worsteling van de gelovigen, wel of niet vaccineren, aan de hand van de verhalen van drie dominees wordt geïllustreerd. Een voorstander, een tegenstander en iemand die op de wip zit, komen aan het woord.
Dominee Reinier van Kooten van de Hersteld Hervormde Gemeente in Apeldoorn noemt de principiële afwijzing 'een misverstand'. Hij ziet de verandering in de kerken. 'In de afgescheiden kerken werd het vanaf de spreekstoel verkondigd dat het een zonde was, dat je niet op God vertrouwde. Maar zodra het kritiek wordt, gaan mensen denken: wordt dit wel van me gevraagd? Het is een zegen dat de brochure van de NPV er nu is. Voorheen werd wat de dominee zei als waarheid gezien - in de hervormde kerk wat minder natuurlijk, maar bij de anderen is wat de dominee zegt rücksichtslos als feit gezien. En daar hield men zich aan. De wereld ligt nu meer open. Men denkt wat zelfstandiger. Vooral als er een epidemie is, zoals nu, worden mensen gedwongen om persoonlijk na te denken.'
Tegenover de goedkeurende woorden van dominee Van Kooten staat de strenge veroordeling van predikant Weststrate van de Gereformeerde Gemeente in Nederland te Terneuzen. 'Vaccineren is vooruitlopen op de Heere en is ook het verzoeken van de Heere. Je zegt: 'Heere, ik ga nu even op Uw stoel zitten, want er komen zo veel gevaren op me af of kunnen ooit op me afkomen, dat ik nu alvast mezelf maar ziekteverwekkers toe laat dienen',' zegt hij in de NPV-brochure.
'Werk van satan'
Scriba Zondag wil het nog scherper stellen. Hij noemt de aandacht voor de mazelen en ook dit artikel 'het werk van satan'. 'Altijd wordt geprobeerd om de christenen weg te krijgen. Het zal satan niet lukken. Gaat u schrijven over abortus, verslaafden en moorden.'
Die kennen hun Bijbel dan ook beter:quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:14 schreef Jano9 het volgende:
Die laatste man aan het woord
Dit slaat toch nergens op eigenlijk, het frappante vind ik dat je dit eigenlijk nauwelijks ziet bij Katholieken. Ik hoop dat er veel verstandige mensen zijn die hun kinderen we inenten.
Mattheüs 4:5-7quote:[5] Vervolgens nam de duivel hem mee naar de heilige stad en zette hem op het hoogste punt van de tempel. [6] Hij zei tegen hem: ‘Als u de Zoon van God bent, spring dan naar beneden. Want er staat geschreven: “Zijn engelen zal hij opdracht geven om u op hun handen te dragen, zodat u uw voet niet zult stoten aan een steen.”’ [7] Jezus antwoordde: ‘Er staat ook geschreven: “Stel de Heer, uw God, niet op de proef.”’
Je ziet het ook nauwelijks bij protestanten. Het is echt iets van gereformeerden in kleine gemeenschappen waarin er grote controle is op elkaar en het bijna een wedstrijdje vroom zijn is.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:14 schreef Jano9 het volgende:
Dit slaat toch nergens op eigenlijk, het frappante vind ik dat je dit eigenlijk nauwelijks ziet bij Katholieken. Ik hoop dat er veel verstandige mensen zijn die hun kinderen we inenten.
En dan is het nog maar een zeer selecte groep onder de gereformeerden die inentingen afwijzen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:47 schreef alors het volgende:
[..]
Je ziet het ook nauwelijks bij protestanten. Het is echt iets van gereformeerden in kleine gemeenschappen waarin er grote controle is op elkaar en het bijna een wedstrijdje vroom zijn is.
Genoeg christenen die de wetenschap als gunst van God zien en juist vinden dat het heel kwalijk is om daar geen gebruik van te maken.
Zulke ouders spelen inderdaad niet alleen met het leven van hun kinderen, maar ook met die van andermans kinderen. Leg dat maar eens als "gewetensbezwaarde" uit aan je niet- of niet-strenggelovige buren als ze een baby moeten begraven als gevolg van de mazelen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:56 schreef De_Guidance het volgende:
Punt is dat ook anderen in gevaar komen.
Baby's zijn na 6 maanden vatbaar maar worden een stuk later ingeënt.
minimaal moordquote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:59 schreef bastibro het volgende:
Als zo`n kind komt te sterven is het op zijn minst doodslag lijkt me.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:59 schreef bastibro het volgende:
Als zo`n kind komt te sterven is het op zijn minst doodslag lijkt me.
Als jij zo gelooft in dat spuitje is er toch niks aan de handquote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:04 schreef Specularium het volgende:
[..]
En daarvoor de volksgezondheid in gevaar brengen, [ afbeelding ].
Wel als zijn baby van een paar maanden besmet wordt door anderen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:05 schreef xzaz het volgende:
[..]
Als jij zo gelooft in dat spuitje is er toch niks aan de hand
Ja precies, dat vind ik zo bizar. Ze slikken bijvoorbeeld ook wel statines. Althans, ik kon het ze zonder problemen voorschrijven.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:58 schreef June. het volgende:
En vervolgens het kind wel naar het ziekenhuis brengen, want alleen bidden is dan ineens niet meer voldoende..
En ze hebben vast wel paracetamol/ibuprofen in huis, en hoestsiroop, en een verbandtrommel, etc.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 23:02 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ja precies, dat vind ik zo bizar. Ze slikken bijvoorbeeld ook wel statines. Althans, ik kon het ze zonder problemen voorschrijven.
Fijn ook dat die kinderen zelf er niks over te vertellen hebben....quote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:27 schreef Herpderphawk het volgende:
Mensen die hun kinderen niet laten inenten vanwege zo'n sprookjesboek![]()
Die kinderen zijn helaas al vanaf hun jongste jaren gebrainwashed met het sprookjesboek...quote:Op zondag 30 juni 2013 12:16 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Fijn ook dat die kinderen zelf er niks over te vertellen hebben....
De combinatie "religie" en "logisch nadenken" is een zeer moeizame.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:55 schreef MichaelScott het volgende:
Jammer dat dit soort mensen nooit eens consequent is, waarom niet je kind laten inenten maar er wel mee naar het ziekenhuis gaan zodra het een hersenvliesontsteking heeft?
Nee, want ze betalen geen zorgpremie. Zij hebben een andere regeling, aangezien ze meer gelijk zijn dan anderen.quote:Op zondag 30 juni 2013 14:57 schreef HardMetal het volgende:
Krijgen we ipv nieuwsberichten dat dikke mensen meer ziekenkostenpremie zouden moeten betalen nu berichten dat rellioten ook meer premie zouden moeten betalen ivm. hogere kosten risico?
Dat komt omdat katholieken wel van hun kinderen houden.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:14 schreef Jano9 het volgende:
Ik weet van jehova's dat ze ook donorbloed en volgens mij ook donor organen niet accepteren om dezelfde reden. Dus als die een ernstig ongeluk krijgen, dan laten ze ze vermoedelijk doodbloedenquote:Op maandag 1 juli 2013 12:31 schreef athlonkmf het volgende:
Als de kinderen van relimensen mazelen hebben, gaan ze dan wel naar de dokter? Worden ze niet beter met een gebed?
Of na een ongeluk, voor een bevalling, ziekte?
Hoe hebben ze ooit zo lang overleefd? Evolutie en shit. Of telt hun religie opeens niet meer als ze zelf ziek worden?
quote:"In overeenstemming met de heilige Geest hebben wij namelijk besloten u geen andere verplichtingen op te leggen dan wat strikt noodzakelijk is: onthoud u van offervlees dat bij de afgodendienst is gebruikt, van bloed, van vlees waar nog bloed in zit, en van ontucht. Als u zich hier aan houdt, doet u wat juist is. Het ga u goed."
Ja, in plaats daarvan betalen ze een vervangende belasting, net zo veel als een zorgverzekering zou kosten, en daarnaast ook nog hun zorgkosten (want ze zijn niet verzekerd).quote:Op zondag 30 juni 2013 15:19 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nee, want ze betalen geen zorgpremie. Zij hebben een andere regeling, aangezien ze meer gelijk zijn dan anderen.
quote:'Wel of niet vaccineren is niet alleen aan de ouders'
In de 'Biblebelt' is na veertien jaar een nieuwe mazelenepidemie uitgebroken. Ten minste 160 kinderen zijn besmet, waarvan er vijf zijn opgenomen in het ziekenhuis. Ruim twaalfduizend ouders in de regio hebben een oproep gekregen kinderen van 6 tot 14 maanden alsnog te vaccineren. Het is echter de vraag of zij hieraan wel gehoor zullen geven, nadat ze eerder uit religieuze overtuiging ervoor hebben gekozen hun kind niet in te enten.
De nieuwe mazelenepidemie toont aan dat individuele godsdienstvrijheid op gespannen voet staat met de publieke verantwoordelijkheid voor goede gezondheidszorg. Hoe lager de vaccinatiegraad, hoe meer risico alle inwoners in de omgeving lopen te worden besmet. De beslissing wel of niet te vaccineren is derhalve geen louter individuele keuze en mag daarom niet zonder meer worden geaccepteerd met een beroep op de godsdienstvrijheid.
Dit is wel een hele lastige discussie. Mensen dwingen hun kinderen in te laten enten gaat ook wel heel ver... Hoezeer ik de hypocriete gereformeerden in deze ook veracht overigens.quote:
Precies. Wat is dan het volgende? Want ik las elders dat er ook al bepaalde mensen uit de ouderlijke macht zijn ontzet vanwege het weigeren van donorbloed voor hun kinderen?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 08:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit is wel een hele lastige discussie. Mensen dwingen hun kinderen in te laten enten gaat ook wel heel ver... Hoezeer ik de hypocriete gereformeerden in deze ook veracht overigens.
Het is ook wel lastig, een kind dat ziek is behandeling weigeren is nog weer anders (en erger wat mij betreft) dan preventie door vaccinatie weigeren.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 08:41 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Precies. Wat is dan het volgende? Want ik las elders dat er ook al bepaalde mensen uit de ouderlijke macht zijn ontzet vanwege het weigeren van donorbloed voor hun kinderen?
Dat is het zeker, maar wel eentje die het waard is gevoerd te worden. Dat volwassenen weigeren zichzelf (preventief) te laten behandelen is hun eigen keuze. Maar het betreft hier kinderen die sowieso nog geen beslissingsvrijheid hebben.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 08:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit is wel een hele lastige discussie. Mensen dwingen hun kinderen in te laten enten gaat ook wel heel ver... Hoezeer ik de hypocriete gereformeerden in deze ook veracht overigens.
Dat is wel een erg hellend vlak...quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:19 schreef Worteltjestaart het volgende:
Er kan natuurlijk een grond gevonden worden om vaccinaties te verplichten: namelijk op grond van kindermishandeling (als je het achterwege laat).
Eens. Je raakt dan in een fundamenteel principe.quote:
Mwah, we verplichten ouders bijvoorbeeld ook om hun kind in de auto op een bepaalde manier vast te riemen, of om te voldoen aan een bepaalde zorgplicht wanneer vaststaat dat jij de ouder ben van het kind. Als er nou een redelijk argument tegenover stond, maar nee, het is puur een vage deductie uit een boek van meer dan duizend jaar oud....quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:20 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Eens. Je raakt dan in een fundamenteel principe.
Wat ik vooral wil zeggen, is dat er op zich een wettelijk afdekbare reden zou kunnen zijn om vaccineren te verplichten.
Of je het moet willen, is de vraag.
Ik ben absoluut vóór vaccineren. En eigenlijk zou ik het, gezien het feit dat het belang breder is dan dat van het individu, bijna verplicht willen kunnen stellen.
Maar ik twijfel wel of het ethisch is aangezien je een belangrijke vrijheid afneemt. Moet je dat willen?
Die meneer op TV is verder niet zo belangrijk en we hebben het hier over de mazelen....een doodnormale kinderziekte. Ben jij er ook voor dat iedereen verplicht moet worden ingeënt tegen de griep?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:36 schreef Toekito het volgende:
Die man op tv gisteren bij Knevel en vd Brink heeft me niet weten te overtuigen. Dus mijn mening blijft: verplicht inenten.
Het vaccinatieprogramma heeft als nadeel voor mensen die niet vaccineren dat ze steeds minder met de betreffende ziekteverwekkers in aanraking komen, en dat die daardoor steeds gevaarlijker worden voor hun kinderen en henzelf.quote:Op de opiniepagina van deze krant signaleert Cisca Buis dat vaccinatie tegen mazelen heeft geleid tot een afname van de beschermende immuniteit die moeders aan hun kinderen meegeven. Deze is gedaald van 12 tot 15 maanden in het prevaccinatietijdperk naar 5,5 maanden nu bij ongevaccineerden en 3,3 maanden bij baby’s van gevaccineerde moeders. „Een alarmerende trend”, aldus Buis, die hoofdredacteur is van het kwartaalblad van de Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken (NVKP). „Pasgeboren baby’s aan wie het vaccin nog niet mag worden toegediend, worden daarmee dus steeds kwetsbaarder.”
Des te meer reden om wel te verplichten in te enten want dan wordt de kans dat men met een kleine baby in aanraking komt met mazelen veel kleiner.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:08 schreef poemojn het volgende:
http://www.refdag.nl/acht(...)ders_alleen_1_751249
[..]
Het vaccinatieprogramma heeft als nadeel voor mensen die niet vaccineren dat ze steeds minder met de betreffende ziekteverwekkers in aanraking komen, en dat die daardoor steeds gevaarlijker worden voor hun kinderen en henzelf.
Zie ook http://www.ntvg.nl/public(...)d-tegen-bmr/volledig
ik ben geen statisticus maar dit lijkt mij een wat magere studie voor vergaande conclusies.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:08 schreef poemojn het volgende:
[..]
Het vaccinatieprogramma heeft als nadeel voor mensen die niet vaccineren dat ze steeds minder met de betreffende ziekteverwekkers in aanraking komen, en dat die daardoor steeds gevaarlijker worden voor hun kinderen en henzelf.
Zie ook http://www.ntvg.nl/public(...)d-tegen-bmr/volledig
Pasgeborenen worden steeds kwetsbaarder. Met dien verstande dat als ze in de eerste 6 maanden geen mazelen krijgen, de kans dat ze het daarna wel krijgen als ze meedoen aan het Rijksvaccinatieprogramma, nihil is.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:08 schreef poemojn het volgende:
Ah ja, het 'het is niet zo erg'-argument.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:33 schreef Gia het volgende:
Over het algemeen ga je van de mazelen niet dood, hooguit van de complicaties die kunnen optreden. Maar dat kan ook bij longontsteking en/of griep.
Vroeger kregen bijna alle kinderen de mazelen. Heb zelf bmr gehad, ziektes, niet de enting, want dat bestond toen nog niet.
Waarom deed niet iedereen dat?quote:Toen mijn kinderen op de basisschool zaten, waren er twee gevallen van hersenvliesontsteking. Iedereen kon toen zijn/haar kind laten enten, maar niet iedereen deed dat.
Nu zit het in het inentingsprogramma, en zijn er nog steeds mensen die het niet willen.
Antwoord is heel simpel:quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:24 schreef Worteltjestaart het volgende:
Vage deductie, ja.
Maar mensen zijn vrij om daar in te geloven, hoe onzinnig, onlogisch en inconsequent dat ook is.
De grote vraag is waar vrijheid ophoudt en verplichting kan worden ingesteld.
De feiten zijn dat er in de afgelopen 15 jaar in totaal 4 mensen zijn overleden aan de mazelen en dat waren alle 4 ook nog eens mensen die al verzwakt waren.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:32 schreef Worteltjestaart het volgende:
Daarnaast, get your facts straight.
We hebben het dus over honderdduizenden gevallen per jaar die zijn voorkomen. Dan kan de mortaliteit in geval van een gezonde bevolking weliswaar maar 0.3% zijn, maar bij 300.000 gevallen zijn dat nog steeds 900 sterfgevallen die te voorkomen zijn.
ook omdat het een risico oplevert voor anderen. De enige twee kinderen met mazelen die ik ken zijn nog te jong om te vaccineren, en wel gevaccineerd maar toch ziek geworden.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:03 schreef Kingstown het volgende:
Kortom: Selectieve verontwaardiging, vanwege het feit dat het op de biblebelt gebeurt.
En hoe komt het denk je, dat er nu maar enkele doden per jaar te betreuren zijn in de ontwikkelde landen, tegen duizenden per jaar vroeger?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:03 schreef Kingstown het volgende:
De feiten zijn dat er in de afgelopen 15 jaar in totaal 4 mensen zijn overleden aan de mazelen en dat waren alle 4 ook nog eens mensen die al verzwakt waren.
Ja, dat is de werkelijkheid.quote:Nou snap ik dat het indrukwekkend klinkt als je begint over 900 sterfgevallen die te voorkomen zijn, maar dat soort angststatistieken komen dus niet overeen met de werkelijkheid.
Dat je mazelen en griep direct vergelijkt, toont aan dat je te weinig weet van de achtergrond. Mazelen is het gevolg van een 'statische' infectie, dwz het virus muteert niet.quote:Als we naar de hoeveelheid mensen kijken in dezelfde periode die aan de gevolgen van griep zijn overleden, dan zijn dat er honderden. Niet statistisch of mogelijk, maar daadwerkelijk en een verplichte griepprik is nooit een onderwerp van discussie geweest.
Selectieve verontwaardiging?quote:Kortom: Selectieve verontwaardiging, vanwege het feit dat het op de biblebelt gebeurt.
Tolerantie is afhankelijk van de massa.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:02 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Gewoon allemaal verplichten, dan krijg je ook geen gezeik van massa uitbraken. Het wordt tijd dat geloofswaanzin met harde hand wordt aangepakt. Als jij gelooft dat Elvis voor je deur staat en je achtervolgt ben je gek, maar als je hetzelfde denkt over een onzichtbare man in de wolken dan moet je opeens gerespecteerd worden? Dacht het niet.
Dus jij wil ook de griepprik verplichten voor ouderen en risicogroepen?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:32 schreef Worteltjestaart het volgende:
Waarom deed niet iedereen dat?
Om dezelfde reden als de inenting tegen BMK? Lekker hypen?
Als je goed leest, vraag ik me af of verplichten niet een te grote inbreuk is op de vrijheid van mensen om zelf te beschikken.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:42 schreef Gia het volgende:
Dus jij wil ook de griepprik verplichten voor ouderen en risicogroepen?
Baarmoederhalskanker.quote:En wat is BMK?
Bedoelt-ie niet BMR? (Bof/mazelen/rode hond?)quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus jij wil ook de griepprik verplichten voor ouderen en risicogroepen?
En wat is BMK?
Zie hierbovenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:50 schreef SEMTEX het volgende:
Bedoelt-ie niet BMR? (Bof/mazelen/rode hond?)
Bedoel je dan niet HPV?quote:
Dat was ook in de jaren '80 ook een behoorlijk issue bij HIV-geïnfecteerden en de benadering van die geïnfecteerden. Als je echter besmettelijk bent/kunt zijn, gaat het niet meer alleen om jouw lijf.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:02 schreef Luigi het volgende:
Hoe atheististisch ik ook ben, het druist ook tegen mijn gevoel voor vrijheid in om mensen te verplichten... als ik dat gewoon niet in MIJN lijf wil hebben... je lijf is je eigen bezit en dat vind ik ook een groot, groot goed.
Lastig punt.
Nouja, mogen, mogen. Is er echt een wet die je als ebolalijder verbiedt om in de openbare ruimte rond te lopen? Vooropgesteld dat je nog kunt lopen dusquote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:14 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat was ook in de jaren '80 ook een behoorlijk issue bij HIV-geïnfecteerden en de benadering van die geïnfecteerden. Als je echter besmettelijk bent/kunt zijn, gaat het niet meer alleen om jouw lijf.
Net zo min mag een ebolalijder lekker in de openbare ruimte rondlopen, hoesten en zijn bloed rondspetteren om dezelfde reden
Dat kun je ook alleen verplichten bij grote, ernstige epidemiën, denk ik. En vooralsnog is niet half Nederland ziek door de mazelen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:17 schreef Luigi het volgende:
Ik vind het nogal wat hoor, om mensen te verplichten zich iets in hun lijf te laten spuiten.
Daarom idd in dit geval niet verplichten wmb. Hoe vervelend dat in individuele gevallen ook kan zijn.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:22 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat kun je ook alleen verplichten bij grote, ernstige epidemiën, denk ik. En vooralsnog is niet half Nederland ziek door de mazelen.
Haha, ja die wet is er zeker. (even uit mijn hoofd) De wet publieke gezondheid stelt dat bij enkele besmettelijke ziektes het hoofd van de veiligheidsregio zieken in quarantaine moet/kan zetten.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:17 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nouja, mogen, mogen. Is er echt een wet die je als ebolalijder verbiedt om in de openbare ruimte rond te lopen? Vooropgesteld dat je nog kunt lopen dus.
Ik vind het nogal wat hoor, om mensen te verplichten zich iets in hun lijf te laten spuiten.
Dacht het al wel hoorquote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:27 schreef Fides het volgende:
[..]
Haha, ja die wet is er zeker. (even uit mijn hoofd) De wet publieke gezondheid stelt dat bij enkele besmettelijke ziektes het hoofd van de veiligheidsregio zieken in quarantaine moet/kan zetten.
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:22 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat kun je ook alleen verplichten bij grote, ernstige epidemiën, denk ik. En vooralsnog is niet half Nederland ziek door de mazelen.
Dwangbehandeling (in het kader van infectieziektes) is momenteel onmogelijk. Alleen gedwongen quarantaine en gedwongen diagnostisch onderzoek is mogelijk onder de Wpg. Dan gaat het vooral om ziekten zoals virale hemorragische koorts (Ebola en zulks), pokken, polio, pest en rabies.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:27 schreef Fides het volgende:
[..]
Haha, ja die wet is er zeker. (even uit mijn hoofd) De wet publieke gezondheid stelt dat bij enkele besmettelijke ziektes het hoofd van de veiligheidsregio zieken in quarantaine moet/kan zetten.
Neuh. Ook hier: erg simpel.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:02 schreef Luigi het volgende:
Hoe atheististisch ik ook ben, het druist ook tegen mijn gevoel voor vrijheid in om mensen te verplichten... als ik dat gewoon niet in MIJN lijf wil hebben... je lijf is je eigen bezit en dat vind ik ook een groot, groot goed.
Lastig punt.
Hier.quote:Schippers vindt niet inenten 'onverantwoord'
Ouders die hun kinderen niet laten inenten tegen de mazelen, zouden daar nog eens goed over moeten nadenken, meent minister Edith Schippers (Volksgezondheid).
De minister zei dinsdag dat zij dit persoonlijk onverantwoord vindt, maar ze voelt niets voor verplicht vaccineren. ''We leven in een vrij land en ouders kunnen dit doen bij de gratie van andere ouders die wel laten inenten.''
Schippers: ''Niet laten inenten is zeker onverstandig. Mazelen is geen onschuldige ziekte''.
De bewindsvrouw hoopt dat er in de zogeheten 'biblebelt' tussen de Veluwe en Zeeland en ook in de grachtengordel met aanhangers van antroposofie, nog eens goed wordt nagedacht over de vraag om wel of niet in te enten.
"Er zijn groepen die zeggen: inenten is gif spuiten en dat moet je niet doen. Dat is een weinig wetenschappelijke manier van benaderen, maar deze mensen zijn vaak moeilijk te overtuigen, zeker door iemand die liberaal is. Maar ik denk: het feit dat er vaccinaties zijn zou ook iets kunnen zijn dat door god gegeven is."
Extra vaccinatie
Vorige week maandag liet het Rijksinstituut voor Zorg en Milieu (RIVM) weten dat kinderen die een verhoogd risico lopen om met mazelen besmet te raken, een extra vaccinatie kunnen krijgen.
Twee groepen kinderen komen in aanmerking voor de prik. Het gaat om kinderen van 6 tot 14 maanden oud die wonen in gemeenten waar minder dan 90 procent van de kinderen is ingeënt tegen de ziekte. Kinderen van een half tot 19 jaar oud die behoren tot de reformatorische gezindte, krijgen ongeacht hun woonplaats een uitnodiging.
De PvdA heeft er bij Schippers op aangedrongen om meer kinderen in de biblebelt in te enten tegen de mazelen. De regeringspartij maakt zich zorgen over het toenemende aantal besmettingen.
Uitbraak
Het gebied kampt sinds eind vorige maand met een uitbraak van mazelen. Afgelopen donderdag was van 161 mensen bekend dat zij op dit moment de mazelen hebben. Vijf kinderen zijn opgenomen in het ziekenhuis.
Waarschijnlijk ligt het daadwerkelijke aantal besmettingen nog veel hoger, omdat niet iedereen naar de huisarts gaat.
De vorige uitbraak van mazelen was in 1999-2000. Die kostte aan drie mensen het leven
Nou ja, ligt eraan hoe je het doet. Als je geen bouwvergunning afgeeft voor enorme refokerken (maar alleen voor kleintjes, verspreid over het land) en geen grote nieuwbouwprojecten start in gemeentes met veel bevindelijk gereformeerden, dan schiet het wellicht al een beetje op.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:53 schreef Worteltjestaart het volgende:
Dat druist weer in tegen andere vrijheden
Jeumig.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 15:57 schreef dotKoen het volgende:
[ afbeelding ] Dit (nu 1500, wordt 2000 zitplaatsen) schiet niet op.
ja, Gereformeerde Gemeenten vaak wel, maar dan weer wel de zwaardere gereformeerde gemeenten. Dat verschilt regionaal.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:07 schreef dotKoen het volgende:
Overigens weet ik niet of de gebruikers van die kerk (de gereformeerde gemeente Scherpenzeel) ook de smaak gereformeerden zijn die hun kinderen vaccinaties onthouden, weet nooit precies hoe al die stromingen werken.
Weliswaar een andere discussie, maar zaten die mensen daar wel te wachten op de zogenaamde beschaving? Oftewel, ook daar dringen we mensen iets op zonder te vragen of ze dat wel wilden.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:07 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik vind het veel hypocrieter dat er zoveel miljoenen aan een nieuw kerkgebouw wordt gespendeerd dan aan waar gelovigen het monopolie op menen te hebben, namelijk humaan zijn...
Als dat geld nou gespendeerd zou worden in het verbeteren van onderwijs in Afrika bijvoorbeeld...
Nou ja, dat is een punt ja.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Weliswaar een andere discussie, maar zaten die mensen daar wel te wachten op de zogenaamde beschaving? Oftewel, ook daar dringen we mensen iets op zonder te vragen of ze dat wel wilden.
Het is allemaal een kwestie van zogenaamde vooruitgang.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 20:34 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Nou ja, dat is een punt ja.
Laten we het dan gooien op de vraag waarom die miljoenen niet naar de voedselbank in Nederlandse achterstandswijken gaan dan.
Ja, en door vaccinatie krijg je ook antistoffen. Het verschil maakt dus niet uit. Die eventuele complicaties komen nu minder voor omdat veel mensen wel gevaccineerd zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is allemaal een kwestie van zogenaamde vooruitgang.
Vroegah kregen kinderen de mazelen en bouwden daardoor antistoffen op tegen de ziekte. Tegenwoordig spuiten we onze kinderen vol met medicijnen, bang gemaakt voor de, eventuele, complicaties van de betreffende ziekte.
Zogenaamd?quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:58 schreef Gia het volgende:
Het is allemaal een kwestie van zogenaamde vooruitgang.
Lees je dit topic wel?quote:Vroegah kregen kinderen de mazelen en bouwden daardoor antistoffen op tegen de ziekte. Tegenwoordig spuiten we onze kinderen vol met medicijnen, bang gemaakt voor de, eventuele, complicaties van de betreffende ziekte.
Nee hoor.quote:Allemaal prima, behalve wanneer je vanwege je geloof weigert.
Jammer genoeg heeft voorlichting geen zin, en jij bent het lichtend voorbeeld: ondanks de wetenschappelijke juiste en onderbouwde feiten over mazelen en het vaccin, vind jij vaccinatie eigenlijk maar onnodig. Jij trekt je dus niets aan van voorlichting.quote:Voorlichting, prima, maar verplichten vind ik niet kunnen.
Eens. Ik vind het ook riskant. Ik zie ook dat dat soort mensen naar allerlei vage niet-wetenschappelijke onderzoeken verwijzen als ze hun punt willen onderbouwen dat het volgens hen schadelijk is in te enten. En zodra er dan wetenschappelijk bewijs is van de werking of het nut van vaccinatie, doen ze daar moeilijk over. Ik vind het letterlijk spelen met het leven van je kind.quote:Op woensdag 3 juli 2013 07:30 schreef Worteltjestaart het volgende:
De antroposofische Amsterdamse grachtengordelyuppen die weigeren hun Storm, Vlinder, Faye of weetikweel in te enten omdat het 'een gevoelig sterrenkind is', heb ik evenmin begrip voor.
Zeer specifieke gevallen daargelaten, vind ik het op niet-wetenschappelijke gronden weigeren van een vaccinatie niet prima.
Jaha, maar moet je deze vooruitgang verplicht stellen?quote:Op woensdag 3 juli 2013 08:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
Gia, voor dat we kinderen gingen inenten stierven veel kinderen aan kinderziekten. Of ze hielden er blijvende handicaps aan over, zoals bv bij polio. Inenten is wel degelijk een vooruitgang!
Ik wel. Mijn kinderen hebben alle vaccinaties gehad. Mijn keuze.quote:Op woensdag 3 juli 2013 07:30 schreef Worteltjestaart het volgende:
Jammer genoeg heeft voorlichting geen zin, en jij bent het lichtend voorbeeld: ondanks de wetenschappelijke juiste en onderbouwde feiten over mazelen en het vaccin, vind jij vaccinatie eigenlijk maar onnodig. Jij trekt je dus niets aan van voorlichting.
Precies, deze weet het zo te draaien dat alle vaccins een soort probeerseltje zijn en hun kinderen de proefkonijnen:quote:Op woensdag 3 juli 2013 10:32 schreef Worteltjestaart het volgende:
Het is eigenlijk nog erger: ze hebben geen wetenschappelijk bewijs om aan te tonen dat vaccins schadelijk zijn, maar concluderen zoiets 'uit eigen onderzoek op het internet', maar als je met gedegen wetenschappelijk bewijs van het nut van vaccins aankomt, 'loop je achter de grote farmareuzen aan'...
Lees voor de grap maar eens de reacties onder dit artikel.
Hoezo paranoïde...quote:@Wiebe 1:Ik wacht rustig op het moment waarop jij het rapport op tafel legt (uiteraard mogen andere pro-vaxers meehelpen). Waarschijnlijk wacht ik over 50 jaar nog steeds om de simpele reden dat een dergelijk wetenschappelijk rapport NIET BESTAAT. . Je weet wat dat betekend? Geen EVB betekend dat het een EXPERIMENTELE behandeling is :-)
quote:botervlootje
ter info: . . . . . . . Facebook: Kritisch prikken. . . Voor wie nog niet overtuigd is: volg kinderen goed na hun vaccinatie! De meeste kinderen worden ziek of veranderen in gedrag. . . Angst is een slechte graadmeter! En dat wordt gezaaid, overal... in de hele wereld!
Ik heb de hele discussie niet gevolgt hoor maar nu bepalen de ouders wat goed is voor hun kinderen. Als die geen fatsoenlijk verstand hebben (mijn mening) dan moet die keuze voor ze gemaakt worden.quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Jaha, maar moet je deze vooruitgang verplicht stellen?
Kijk naar bosjesvolk in een oerwoud. Komen daar ineens ontwikkelde mensen aan. Je moet alle stamgewoontes afleren, vrouwen moeten kleren dragen, kinderen worden gevaccineerd, moeten naar school, enz...
Waren die mensen ongelukkig zonder die beschaving? Ik denk het niet.
Akkoord, extreem voorbeeld, maar de achterliggende gedachte is duidelijk.
Voorlichting, prima, maar verplichten? Nee, vind ik niet kunnen.
Je gaat dan voor andere mensen bepalen wat, volgens jou, regering, goed is voor hun kinderen. Hoever mag men daar mee gaan?
Waarom dan wel?quote:Op woensdag 3 juli 2013 12:13 schreef Gia het volgende:
Ik wel. Mijn kinderen hebben alle vaccinaties gehad. Mijn keuze.
quote:Aantal mazelenpatiënten gestegen naar 230
Het aantal meldingen van mazelenpatiënten is de afgelopen week gestegen van 161 naar 230. In deze periode zijn opnieuw twee mensen in het ziekenhuis opgenomen, heeft het RIVM donderdag gemeld. Het RIVM vermoedt dat het werkelijke aantal gevallen van mazelen stukken hoger ligt, omdat lang niet alle patiënten naar de huisarts stappen. .
In totaal zijn er zeven mensen met mazelen in het ziekenhuis opgenomen, zes kinderen in de leeftijd van 1 tot 18 en een persoon van boven de 41.
Er zijn de afgelopen week ook scholen bijgekomen waar de mazelen heerst: drie basisscholen en een middelbare school. Het totaal aantal scholen dat getroffen is door mazelen is niet bekend.
Bible belt
De mazelenepidemie concentreert zich in de zogeheten bible belt. Daar wonen veel mensen van reformatorische gezindte die vanwege hun geloof vaak afzien van vaccinatie. Buiten deze regio zijn geen gevallen van mazelen bekend, laat het RIVM weten.
De stijging van het aantal mazelenpatiënten is geheel volgens verwachting van het instituut. De grootste piek moet nog komen, zegt het RIVM.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Nee, hoezeer ik je antipathie tegen deze mensen ook deel; in het belang van de gezondheid van heel Nederland is het het beste als ook alle gereformeerden zich laten vaccineren. On kinderen waarbij het vaccin faalt of die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden te beschermen.quote:
En het gaat sowieso ook om kinderen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 08:27 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nee, hoezeer ik je antipathie tegen deze mensen ook deel; in het belang van de gezondheid van heel Nederland is het het beste als ook alle gereformeerden zich laten vaccineren.
Dat is lang niet zo erg als al deze berichten laten vermoeden hoor, er zijn ook veel gereformeerden die hun kinderen wél laten inenten, en over het algemeen doen die dat niet stiekem. En volgens mij wordt de groep die wel laat inenten ook steeds groter.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Triest dat de sociale controle zo groot is dat mensen hun kinderen stiekem laten inenten.
Er zijn meer Lambiekjes dan je denkt.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
Echt, als je op andere sites ook de argumenten ziet voorbij komen:
'aan het inenten zijn ondertussen al veel meer kinderen heel ziek geworden en overleden'
'van inenten krijgt je kind autisme'
Dit zal niet het eerste zijn dat ze stiekem doenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Triest dat de sociale controle zo groot is dat mensen hun kinderen stiekem laten inenten.
Dat is wel het dubbele van het hele verhaal. Ouders die vinden dat het beter voor hun kind is om ze niet in te laten enten worden dan ook weer eng gevonden. Anderen die menen te weten dat het goed is om ze juist wel in te laten enten zijn dan opeens niet meer eng.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 10:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik kan me er dus niks bij voorstellen dat anderen wel weten wat goed is voor mijn kind. Eng hoor, brrr....
Montfoort valt toch ook onder de belt? Sowieso deze hele regio. Allemaal hoog aantal SGP stemmers, school met de bijbel etc etc.quote:
Je ziet dat als veel mensen bij elkaar wonen die niet inenten dat het niet goed is in ieder geval.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:05 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat is wel het dubbele van het hele verhaal. Ouders die vinden dat het beter voor hun kind is om ze niet in te laten enten worden dan ook weer eng gevonden. Anderen die menen te weten dat het goed is om ze juist wel in te laten enten zijn dan opeens niet meer eng.
Alsof die mensen continue zo ziek zijn..quote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je ziet dat als veel mensen bij elkaar wonen die niet inenten dat het niet goed is in ieder geval.
Wat bedoel je? Meer mensen die zich niet inenten die bij elkaar wonen maakt de kans op een uitbraak groter.quote:
Als mensen bij elkaar wonen is de kans sowieso groter. We hebben ook bijna elk jaar een griep epidemie waar zo'n 250 mensen aan dood gaan.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:30 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Meer mensen die zich niet inenten die bij elkaar wonen maakt de kans op een uitbraak groter.
Inderdaad, veel meer dan aan mazelen kinderen sterven.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:10 schreef xzaz het volgende:
[..]
Als mensen bij elkaar wonen is de kans sowieso groter. We hebben ook bijna elk jaar een griep epidemie waar zo'n 250 mensen aan dood gaan.
Ja, maar dat zijn meestal al oude en verzwakte mensen, en geen jonge kinderen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:10 schreef xzaz het volgende:
[..]
Als mensen bij elkaar wonen is de kans sowieso groter. We hebben ook bijna elk jaar een griep epidemie waar zo'n 250 mensen aan dood gaan.
Omdat mazelen hier door vaccinatie bijna is uitgestorven...quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:23 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Inderdaad, veel meer dan aan mazelen kinderen sterven.
Met den Bijbel.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:14 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Montfoort valt toch ook onder de belt? Sowieso deze hele regio. Allemaal hoog aantal SGP stemmers, school met de bijbel etc etc.
ah de uitbraak is ook op de school met de bijbel.
http://www.rtvutrecht.nl/(...)l-met-de-bijbel.html
Mwah....voordat de mazelenvaccinatie werd geintroduceerd (1976) stierven er al amper meer mensen aan de mazelen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat mazelen hier door vaccinatie bijna is uitgestorven...
Maar je kunt er ook blijvende handicaps aan overhouden, zoals blindheid.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:29 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Mwah....voordat de mazelenvaccinatie werd geintroduceerd (1976) stierven er al amper meer mensen aan de mazelen.
[ afbeelding ]
Hier in Nederland komt dat niet tot nauwelijks meer voor.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Maar je kunt er ook blijvende handicaps aan overhouden, zoals blindheid.
Dus is het maar goed dat we ons inenten want we gaan er redelijk vaak op vakantie of dat we we er komen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:35 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hier in Nederland komt dat niet tot nauwelijks meer voor.
Wereldwijd is het idd nog wel een groot probleem en dan m.n. in ontwikkelingslanden.
Als jij met je familie geregeld naar ontwikkelingslanden gaat, dan zul je ongetwijfeld een hele rits aan inentingen/pillen krijgen. Er zijn daar nog wel meer ziektes die hier niet tot nauwelijks meer voor komen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dus is het maar goed dat we ons inenten want we gaan er redelijk vaak op vakantie of dat we we er komen.
Er is contact dus besmettingsgevaar.
Genoeg mensen die het niet doen hoor.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:43 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als jij met je familie geregeld naar ontwikkelingslanden gaat, dan zul je ongetwijfeld een hele rits aan inentingen/pillen krijgen. Er zijn daar nog wel meer ziektes die hier niet tot nauwelijks meer voor komen.
Dat is ook goed, maar het is nog steeds zelf de keuze die mensen mogen maken.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dus is het maar goed dat we ons inenten want we gaan er redelijk vaak op vakantie of dat we we er komen.
Er is contact dus besmettingsgevaar.
En dan is het minder erg natuurlijk...quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:25 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, maar dat zijn meestal al oude en verzwakte mensen, en geen jonge kinderen.
Eh, ja?quote:
Ja want 95 worden door middel van honderden soorten medicijnen is lekker natuurlijkquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Eh, ja?
Het is natuurlijk erger als een jong en gezond kind sterft dan dat een 95 jarige verzwakte oudere sterft ja.
Huh? Want dat kan niet zonder allerlei medicijnen? Mensen konden vroeger ook erg oud worden, alleen lag de gemiddelde leeftijd van sterven een stuk lager door de hoge kindersterfte.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:30 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ja want 95 worden door middel van honderden soorten medicijnen is lekker natuurlijk
Wat is je punt nou, iedereen moet alles slikken om een zo hoog mogelijke leeftijd te bereiken. Indien ze dat niet willen dient dit plichtmatig te worden voorgeschreven?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Huh? Want dat kan niet zonder allerlei medicijnen? Mensen konden vroeger ook erg oud worden, alleen lag de gemiddelde leeftijd van sterven een stuk lager door de hoge kindersterfte.
Ik vraag me af wat jouw punt is, want je begint zelf steeds over wat anders.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:39 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wat is je punt nou, iedereen moet alles slikken om een zo hoog mogelijke leeftijd te bereiken. Indien ze dat niet willen dient dit plichtmatig te worden voorgeschreven?
Uitzonderingen daar gelatenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Huh? Want dat kan niet zonder allerlei medicijnen?
En dat is dus "natuurlijk".quote:Mensen konden vroeger ook erg oud worden, alleen lag de gemiddelde leeftijd van sterven een stuk lager door de hoge kindersterfte.
Leeftijd is niet van toepassing op sterfte, allebei is even erg je zal het voor de levenden onder ons erger kunnen noemen omdat een jong kind nog een toekomst zou kunnen hebben maar het dat niet gegund is. Dit is wel erg abstract bekeken, het verdriet bij een sterven van een kind is altijd enorm.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Eh, ja?
Het is natuurlijk erger als een jong en gezond kind sterft dan dat een 95 jarige verzwakte oudere sterft ja.
quote:ZEIST - De GGD overweegt ook leerlingen op scholen met een antroposofische inslag op te roepen voor een mazelenvaccinatie. Het gaat voornamelijk om vrije scholen in en rondom Zeist. Dat heeft arts infectieziektebestrijding Frits Woonink van de GGD tegen RTV Utrecht gezegd.
Ouders die de antroposofische leer aanhangen staan kritisch tegenover vaccineren. Antroposofen willen dat kinderen het leven ten volle meemaken en daar horen ook kinderziektes bij, is hun overtuiging. Antroposofen halen over het algemeen wel een vaccinatie als het gaat om levensbedreigende ziekten.
Het gebied waar veel antroposofen wonen, grenst aan het gebied met veel orthodox christelijke inwoners. Daar wordt uit religieuze overtuiging niet gevaccineerd en woedt de mazelen in alle hevigheid. Onder meer in Veenendaal heeft de GGD ouders opgeroepen om alsnog een prik te komen halen. Daar wordt mondjesmaat gehoor aan gegeven.
De GGD heeft orthodox christelijke ouders per brief laten weten desgewenst ook thuis te komen vaccineren. Dat wordt aan antroposofische ouders vooralsnog niet aangeboden, zegt Woonink, omdat in die kring vaccineren minder gevoelig ligt.
Woonink benadrukt dat ouders niet af hoeven te wachten tot de GGD met een tijd en datum komt om te vaccineren. "Ouders kunnen zich altijd bij de GGD melden om een prik komen te halen."
Bron
Ja joh, wat maken die paar kinderen nou uit.quote:Op zondag 7 juli 2013 12:43 schreef tribalwars het volgende:
je mag toch nog wel zelf bepalen of je eigen laat vaccineren of een kind. Vind het een zeer gevaarlijk ontwikkeling dadelijk wordt niet vaccineren strafbaar. Hallo maar dan pak ik het eerst vliegtuig en ben weg uit de schapenland. Zien jullie niet waar dit heen gaat. Hoeveel kinderen zijn er in de bijbelgordel gestorven door de mazelen hoogst waarschijnlijk maar een paar dus waar maak mensen zich druk om.
Als je zo denkt kun je overal voor in laten enten.quote:Op zondag 7 juli 2013 15:31 schreef Injetta het volgende:
In mijn tijd was er geen inenting tegen mazelen, dus zowat elk kind kreeg het.
Ik dacht dat het een redelijk onschuldige kinderziekte was en net als met zoveel ziektes kan er in een enkel geval een complicatie optreden of blijkt het bij iemand verkeerd uit te pakken.
Het lijkt nu alsof we het over pokken of pest hebben. Niet inenten betekent een zekere dood....
Maar aan de andere kant: je kind niet laten inenten omdat God dat niet zou willen....![]()
![]()
Hallo en waar ga je dan naartoe?quote:Op zondag 7 juli 2013 12:43 schreef tribalwars het volgende:
Hallo maar dan pak ik het eerst vliegtuig en ben weg uit de schapenland.
ergens waar je wel prive hebt. Wees maar niet bang want ik ga waarschijnlijk pas over een paar jaar.quote:
Waar komt dit plaatje vandaan?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:29 schreef Kingstown het volgende:
Mwah....voordat de mazelenvaccinatie werd geintroduceerd (1976) stierven er al amper meer mensen aan de mazelen.
[ afbeelding ]
De vraag is meer: wanneer eindigt het recht op vrije keuze voor de niet-vaccinerende ouder(s) en waar begint het belang van de maatschappij?quote:Op zondag 7 juli 2013 12:43 schreef tribalwars het volgende:
je mag toch nog wel zelf bepalen of je eigen laat vaccineren of een kind. Vind het een zeer gevaarlijk ontwikkeling dadelijk wordt niet vaccineren strafbaar.
Lees het topic nu eens.quote:Op zondag 7 juli 2013 15:31 schreef Injetta het volgende:
In mijn tijd was er geen inenting tegen mazelen, dus zowat elk kind kreeg het.
Ik dacht dat het een redelijk onschuldige kinderziekte was en net als met zoveel ziektes kan er in een enkel geval een complicatie optreden of blijkt het bij iemand verkeerd uit te pakken.
Het lijkt nu alsof we het over pokken of pest hebben. Niet inenten betekent een zekere dood....
Nee? Jij zou een ziekte als de pokken niet hebben willen uitbannen?quote:
dat zeg ik nietquote:Op maandag 8 juli 2013 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee? Jij zou een ziekte als de pokken niet hebben willen uitbannen?
Het bestaat alleen nog in laboratoriaquote:Op maandag 8 juli 2013 10:14 schreef dotKoen het volgende:
Eh, pokken is uitgeroeid. Als het goed is.
Wie lezen kan heeft echt voordelenquote:Op maandag 8 juli 2013 10:14 schreef dotKoen het volgende:
Eh, pokken is uitgeroeid. Als het goed is.
http://www.nationaalkompa(...)len/omvang-en-trendsquote:Op maandag 8 juli 2013 07:54 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Waar komt dit plaatje vandaan?
[..]
Het plaatje zegt dus helemaal niet dat de mazelen ook al vóór introductie van het vaccin op zijn retour was.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:57 schreef Kingstown het volgende:
http://www.nationaalkompa(...)len/omvang-en-trends
Je doet wel heel veel moeite om alles te downplayen. Lees het onderstaande stukje nog maar eens door (van dezelfde site):quote:Op woensdag 10 juli 2013 07:40 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Het plaatje zegt dus helemaal niet dat de mazelen ook al vóór introductie van het vaccin op zijn retour was.
Het laat zien dat er mogelijk een dalende trend was vlak vóór introductie van het vaccin, voor wat betreft het aantal sterfgevallen. Ten eerste is het belangrijk om niet alleen naar het aantal sterfgevallen te kijken, maar zéker naar het aantal geregistreerde besmettingen: het kan ook heel goed zijn dat behandeling eerder gestart kon worden door bewustwording, en daardoor de overlijdenskans afnam. Ten tweede, en dat is ook heel belangrijk in dit soort onderzoek, is dat je naar de statistiek moet kijken. Als je naar het plaatje kijkt, zie je dat de jaren 1951 en 1953 er erg uit springen. Dat zouden best outliers kunnen zijn die een neerwaartse trend vóór 1976 doen impliceren terwijl die er niet is.
Ergo, door enkel dit plaatje te posten kun je helemaal niet concluderen dat de mazelen al vóór introductie van het vaccin overwonnen werd en dat daarom de vaccins onnodig zouden zijn. Want dát is wat je wil impliceren.
Prima als jij wilt suggereren dat vaccinatie voor de grootste daling heeft gezorgd, maar het RIVM is het niet met je eens.quote:In de jaren ’30 van de vorige eeuw varieerde de sterfte aan mazelen tussen 200-300 gevallen per jaar. Het aantal sterfgevallen werd steeds lager, uitgezonderd een uitschieter aan het einde van de Tweede Wereldoorlog. Toen vaccinatie werd ingevoerd in 1976 was de sterfte in Nederland al gedaald naar enkele tot enkele tientallen gevallen per jaar. In 1998 was er een sterfgeval door mazelen en in het epidemische jaar 1999-2000 stierven 3 patiënten aan mazelen. Ook in 2003 was er een sterfgeval. In de andere jaren tussen 1997 en 2009 zijn er geen mensen overleden aan mazelen (zie figuur 2).
Ik geef aan dat het aantal sterfgevallen ook kan dalen vóór introductie van het vaccin vanwege o.a. betere of eerdere behandeling.quote:Op woensdag 10 juli 2013 07:40 schreef Worteltjestaart het volgende:
Het plaatje zegt dus helemaal niet dat de mazelen ook al vóór introductie van het vaccin op zijn retour was.
Het laat zien dat er mogelijk een dalende trend was vlak vóór introductie van het vaccin, voor wat betreft het aantal sterfgevallen. Ten eerste is het belangrijk om niet alleen naar het aantal sterfgevallen te kijken, maar zéker naar het aantal geregistreerde besmettingen: het kan ook heel goed zijn dat behandeling eerder gestart kon worden door bewustwording, en daardoor de overlijdenskans afnam. .
Waarom blijf je dan toch proberen het vaccin onderuit te halen?quote:Mazelen belangrijkste doodsoorzaak voor kinderen wereldwijd
Wereldwijd is mazelen de belangrijkste oorzaak van sterfte bij kinderen. De WHO schat dat mazelen verantwoordelijk is voor 50 tot 60% van de totale kindersterfte aan ziekten die in principe vermijdbaar zijn door vaccinaties. Vooral in ontwikkelingslanden is ziekte en sterfte door mazelen nog een groot probleem, met name door gevolgen als longonsteking, ondervoeding en diarree. Ook is mazelen de belangrijkste oorzaak van vermijdbare blindheid (WHO, mazelen).
Nu ook rodehond in de Biblebeltquote:Op woensdag 10 juli 2013 14:38 schreef bianconeri het volgende:
Ps: Inmiddels ook al rode hond uitbraak daar
Gaat lekker daar.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nu ook rodehond in de Biblebelt
Als ziekte een straf van god is, is god behoorlijk pissig op de biblebelt
En op zwangere vrouwen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nu ook rodehond in de Biblebelt
De Pestquote:Op woensdag 10 juli 2013 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Nu nog Difterie, Kinkhoest, Tetanus, Polio
Tegen de pest geeft dat gen geen immuniteit.quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:32 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
De Pest![]()
[ afbeelding ]
Kunnen we eindelijk zien wie het immuniteitsgen heeft en wie niet
Kennelijk bidden ze nog niet hard genoeg. Of zou het toch gewoon onzin zijn?quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:48 schreef Perrin het volgende:
Niet weten wat vaccineren isquote:Op woensdag 10 juli 2013 19:16 schreef tribalwars het volgende:
bidden heeft meer zin dan zo'n vaccinatie. 99% overleeft de mazzelen. waarom zou je voor die 1 % gaan vaccineren. En je bouwt een natuurlijk weerstand op als je niet vaccineert.
Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 10 juli 2013 19:16 schreef tribalwars het volgende:
bidden heeft meer zin dan zo'n vaccinatie. 99% overleeft de mazzelen. waarom zou je voor die 1 % gaan vaccineren. En je bouwt een natuurlijk weerstand op als je niet vaccineert.
Knappe prestatie om met zoveel overtuiging zoveel domheid te etaleren.quote:Op woensdag 10 juli 2013 19:16 schreef tribalwars het volgende:
quote:Op woensdag 10 juli 2013 19:16 schreef tribalwars het volgende:
Maar vooral niks aan doen.quote:De Biblebelt is in 2004 en 2005 getroffen door een grote uitbraak van rodehond. Toen raakten 32 zwangeren besmet. Twee van hun kinderen overleden en veertien kinderen werden met geboorteafwijkingen geboren.
quote:Op woensdag 10 juli 2013 19:16 schreef tribalwars het volgende:
Inderdaad je kunt geen conclusie trekken op 32 kinderen.quote:
Je ziet het echt niet of je trollt. Welk van de twee is het?quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:17 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Inderdaad je kunt geen conclusie trekken op 32 kinderen.
de eerstquote:Op woensdag 10 juli 2013 20:22 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Je ziet het echt niet of je trollt. Welk van de twee is het?
Geloof me, tribalwars trollt niet maar 'denkt' echt zo.quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:22 schreef Ferdo het volgende:
Maar serieus ze hebben geen serieus bewijs of rapport dat aantoont dat er 32 zieken zijn. Dat laten ze in ieder geval niet zin in die bron van je. Ze zeggen alleen dat er 32 zijn voor hetzelfde geld kunnen ze ook liegen of het erger laten lijken dan het is.quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:22 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Vertel, hoe groot is de statistische afwijking bij een populatie van 32 tov een populatie van 320?quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:17 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Inderdaad je kunt geen conclusie trekken op 32 kinderen.
Jonguh! Ze kunnen liegen! Zo lang tribalwaus die 32 zieken niet met eigen ogen heeft gezien, zijn ze er niet. Bangmakerij van de overheid die je wil vermoorden voor de illuminti.quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Vertel, hoe groot is de statistische afwijking bij een populatie van 32 tov een populatie van 320?
quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jonguh! Ze kunnen liegen! Zo lang tribalwaus die 32 zieken niet met eigen ogen heeft gezien, zijn ze er niet. Bangmakerij van de overheid die je wil vermoorden voor de illuminti.
tquote:Op woensdag 10 juli 2013 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertel, hoe groot is de statistische afwijking bij een populatie van 32 tov een populatie van 320?
Wat boeit dat nou op 32 mensen kun je geen onderzoek maken. En ik wil eerst waterdicht bewijs zien voor ik zo iets zie. Ieder halve lul bij de telegraaf kan zeggen wat hij willen over zo iets want mensen zoals jullie slikken het toch allemaal wel.quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Net gezien op tv, die vent lijkt dus echt compleet van een andere wereld. Enge vent, heb ook geen enkele keer zijn ogen kunnen zien.quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:37 schreef Emm16 het volgende:
Wtf.. 120 kinderen zijn ziek op een basisschool en de directeur ziet er niets in om maatregelen te nemen.
Dus we moeten volgens jouw allemaal netjes doen wat de overheid adviseert.quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:53 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Net gezien op tv, die vent lijkt dus echt compleet van een andere wereld. Enge vent, heb ook geen enkele keer zijn ogen kunnen zien.
Zelfs de EO brandde al die ouders in oa Staphorst volledig af op hun keuze niet te vaccineren.
En die Geformeerde moeder: waarom moet ik vaccineren, er sterven elk jaar meer mensen door in een auto te stappen.![]()
Wat een slecht argument zeg!
In ieder geval bij een mazelen en nu rode hond uitbraak niet lijdzaam Gods wil afwachten met z'n allen!quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:00 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dus we moeten volgens jouw allemaal netjes doen wat de overheid adviseert.
Maar het is toch niet verstandig om je conclusie te trekken op 32 kinderen. Het veel betrouwbaarder om een conclusie te trekken om 1000 mensen en meer.quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
In ieder geval bij een mazelen en nu rode hond uitbraak niet lijdzaam Gods wil afwachten met z'n allen!
Misschien moet je daarnaast ook nog die twee overleden kinderen opgraven voordat hij een beetje wakker wordt.quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jonguh! Ze kunnen liegen! Zo lang tribalwaus die 32 zieken niet met eigen ogen heeft gezien, zijn ze er niet. Bangmakerij van de overheid die je wil vermoorden voor de illuminti.
Breng 'm nou niet op ideeën!quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:18 schreef Ferdo het volgende:
Misschien moet je daarnaast ook nog die twee overleden kinderen opgraven voordat hij een beetje wakker wordt.
God werkt niet meer op de directe methode, hij is nu een sadist die de artsen, chirurgen en andere medische specialisten hun hersenen laat pijnigen en als ze het echt niet meer weten een helder inzicht geeft waardoor ze de patiënt kunnen genezen, of voorkomen dat mensen ziek worden.quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:08 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
In ieder geval bij een mazelen en nu rode hond uitbraak niet lijdzaam Gods wil afwachten met z'n allen!
Oh tribal tochquote:Op woensdag 10 juli 2013 21:00 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dus we moeten volgens jouw allemaal netjes doen wat de overheid adviseert.
Wat is hier mis mee.quote:
Jazeker. Sommigen wat beter dan anderen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:33 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Wat is hier mis mee.
Iedereen kan toch wel zelf nadenken over deze zaken of niet soms.
Ja dat klopt jammer dat ik het moet horen van mensen die dat niet kunnen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jazeker. Sommigen wat beter dan anderen.
Nou als we stoppen met vaccineren dan hoeven we waarschijnlijk niet lang te wachten om een onderzoek te kunnen doen onder 1000 mensen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:12 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Maar het is toch niet verstandig om je conclusie te trekken op 32 kinderen. Het veel betrouwbaarder om een conclusie te trekken om 1000 mensen en meer.
Dan vallen er een stuk minder doden. als we daar nou eens op bezuinigen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:42 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Nou als we stoppen met vaccineren dan hoeven we waarschijnlijk niet lang te wachten om een onderzoek te kunnen doen onder 1000 mensen.
Vast. Maar jij wou een veel groter onderzoek onder besmette zwangere vrouwen maar dat gaat niet lukken vanwege ons vaccinatie programma.quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:43 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dan vallen er een stuk minder doden. als we daar nou eens op bezuinigen.
Dat kan Rutte wel voor zorgen. Het schraapt van af morgen heel het vaccinatieprogramma. het vind het totaal nutteloze en voelt zich schuldige over al dat vergif in onschuldige lichaampjes.quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:46 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Vast. Maar jij wou een veel groter onderzoek onder besmette zwangere vrouwen maar dat gaat niet lukken vanwege ons vaccinatie programma.
Ok en nu ben ik je kwijt.quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:47 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dat kan Rutte wel voor zorgen. Het schraapt van af morgen heel het vaccinatieprogramma. het vind het totaal nutteloze en voelt zich schuldige over al dat vergif in onschuldige lichaampjes.
Ik doe iemand na die in de tweede kamer zit en hoe hij zou reageren als ze wel aan ons dachten.quote:
Jij bent een duidelijk voorbeeld dat dat dus blijkbaar niet kanquote:Op woensdag 10 juli 2013 21:33 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Wat is hier mis mee.
Iedereen kan toch wel zelf nadenken over deze zaken of niet soms.
Is maar waar je een voorbeeld in ziet.quote:Op donderdag 11 juli 2013 07:02 schreef June. het volgende:
[..]
Jij bent een duidelijk voorbeeld dat dat dus blijkbaar niet kan
Je hebt je er nooit in verdiept dus je weet niet waar over praat. En de rest van je woorden gaan bij mij in de prullenbak.quote:Op donderdag 11 juli 2013 07:20 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik denk dat het het verstandigst is tribal gewoon lekker te negeren.
Zóveel onzin, over zo'n ernstig onderwerp, het heeft geen zin hem met argumenten te bestrijden.
Zijn domheid kent geen grenzen. En het is bijna zielig dat hij niet begrijpt hoe dom hij is.
Goh, zo denken wij nou ook over jou.quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:02 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Je hebt je er nooit in verdiept dus je weet niet waar over praat. En de rest van je woorden gaan bij mij in de prullenbak.
Nee ik ga geen vaccinatie propaganda kijken. Ooit wel eens bij stilgestaan hoe belangrijk tv is in de gedachten en meningen van mensen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Goh, zo denken wij nou ook over jou.![]()
En heb je de vijfde dag gezien gisteren, van de EO, met die gehandicapte vrouw wiens ouders ook weigerden haar in te enten toen ze nog een gezond kind was? Wat denk je wat ze van je mening vindt? Of wat zij het liefste had gehad dat haar ouders hadden gedaan?
Idd, het is een groot complot. En natuurlijk ook een grote leugen in de geschiedenisboeken dat vroeger zo veel kinderen overleden aan kinderziektes.quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:13 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Nee ik ga geen vaccinatie propaganda kijken. Ooit wel eens bij stilgestaan hoe belangrijk tv is in de gedachten en meningen van mensen.
Bedankt zal ik zeker doen. Je hebt nog nooit een blik geworpen op die site's dus het zijn allemaal vooroordelen van jouw. Je hebt geen idee hoe groot de invloed is van de MSM.quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Idd, het is een groot complot. En natuurlijk ook een grote leugen in de geschiedenisboeken dat vroeger zo veel kinderen overleden aan kinderziektes.
Wend jij je maar lekker tot zweef-en complotsites als jij meent dat je dan wel betrouwbare informatie krijgt.
Wacht, ga jij nou als 17-jarig snotneusje tegen iemand die al bijna 10 jaar in medisch-wetenschappelijk onderzoek zijn brood verdient zeggen, dat ie niet weet waar ie over praat?quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:02 schreef tribalwars het volgende:
Je hebt je er nooit in verdiept dus je weet niet waar over praat. En de rest van je woorden gaan bij mij in de prullenbak.
quote:Aantal mazelenpatiënten stijgt verder naar 321
Het aantal meldingen van mazelenpatiënten is in de afgelopen week verder gestegen van 230 naar 321 gevallen.
Een week gelden was het aantal patiënten al gestegen van 161 naar 230. Ten opzichte van vorige week zijn er 8 nieuwe ziekenhuisopnames bijgekomen. Ook is er deze week voor het eerst een besmetting in de regio Twente.
Het RIVM tekent zelf al aan dat er signalen zijn dat dit aantal een "grote onderschatting is van het werkelijk aantal ziektegevallen". Het werkelijke aantal gevallen van mazelen ligt waarschijnlijk stukken hoger, omdat lang niet alle patiënten naar de huisarts stappen. In de regio Zeeland is het aantal besmettingen opvallend toegenomen.
Martijn Alberda en Micha Kat samen door de bocht!quote:
Zelfs de dwingelandjes van D'66 hebben hun standpunt inmiddels bijgesteld. Tijdens de uitbraak van rond de eeuwwisseling waren ze nog voor verplicht inenten, tegenwoordig heeft men daar middel Pia Dijkstra een andere mening over.quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:49 schreef DrParsifal het volgende:
Het is niet verstandig om niet te vaccineren, maar verplichten gaat veel te ver.
Zware vaccinatie propaganda . Wist je trouwens dat propaganda ook al in de tweede wereld oorlog gebruikt werd. Hitler gebruikt het om het volk aan zijn voeten te krijgen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 18:21 schreef Perrin het volgende:
EO docu over religieuze inentingsweigeraars:
http://www.eo.nl/tv/devij(...)-ze-niet-vaccineren/
Haha, gekkie. Alles wat niet in jouw religieuze straatje past noem je propaganda. Dat niet vaccineren kinderlevens kost, boeit je blijkbaar niet.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:58 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Zware vaccinatie propaganda . Wist je trouwens dat propaganda ook al in de tweede wereld oorlog gebruikt werd. Hitler gebruikt het om het volk aan zijn voeten te krijgen.
Wist je dat Hitler ook naar de wc ging?quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:58 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Zware vaccinatie propaganda . Wist je trouwens dat propaganda ook al in de tweede wereld oorlog gebruikt werd. Hitler gebruikt het om het volk aan zijn voeten te krijgen.
Hij trolltquote:Op donderdag 11 juli 2013 22:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Haha, gekkie. Alles wat niet in jouw religieuze straatje past noem je propaganda. Dat niet vaccineren kinderlevens kost, boeit je blijkbaar niet.
Om hoeveel levens zou het gaan. Mensen bouwen ook een natuurlijk weerstand op ooit wel eens aan gedacht. Ik schat dat we het over een paar duizend doden hebben dat is niet eens in project dus waar maken we ons uberhaupt zorgen over. Er vallen waarschijnlijk meer doden door de bijwerkingen van vaccinaties dan de mensen die niet vaccineren.quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Haha, gekkie. Alles wat niet in jouw religieuze straatje past noem je propaganda. Dat niet vaccineren kinderlevens kost, boeit je blijkbaar niet.
Kweenie, kijk zijn postgeschiedenis maar. Ik denk dat ie gewoon niet zo slim is, maar wel denkt de wijsheid in pacht te hebben.quote:
Nope.quote:
Das eigenlijk nog triesterquote:Op donderdag 11 juli 2013 22:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kweenie, kijk zijn postgeschiedenis maar. Ik denk dat ie gewoon niet zo slim is, maar wel denkt de wijsheid in pacht te hebben.
Yep.quote:
Tja, jij niet he? Want daar heb je een brain voor nodigquote:Op donderdag 11 juli 2013 22:24 schreef tribalwars het volgende:
In de tweede wereld oorlog werd propaganda gebruikt om bepaalde doelen te bereiken. Wie zegt dat ze daar mee gestopt zijn. Je mag tegenwoordig ook maar een nieuws bron kijken en die heet MSM. Dan is de kans ook heel groot dat ze propaganda gebruiken ooit wel eens aan gedacht. Ooit wel eens aan gedacht hoe makkelijk mensen te beïnvloeden zijn. Heel veel mensen op fok zijn het grote voorbeeld dat ze totaal gebrainwasted zijn door de media.
Eerst ook maar nu niet meer. Je hebt geen idee hoe makkelijk de tv je hersens verkracht met onzin.quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, jij niet he? Want daar heb je een brain voor nodig
Ja dus we maken ons druk over 13 mensen die in het ziekenhuis liggen. Waarschijnlijk komt de meer dan de helft weer thuis. Een risico sluit je nooit helemaal uit.quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:28 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Interessant om te volgen (de posts van zekere users daargelaten). Ik kan me zelf absoluut niet voorstellen dat je je kind moedwillig een vaccin zou onthouden - ik zou mijn kind willen beschermen tegen alle ziektes waarbij dat mogelijk is. Er zijn al genoeg dingen die niet te voorkomen zijn...
Voor geinteresseerden:
http://www.bloglovin.com/(...)ame=1&click=0&user=0
Dit is de blog van Teunie, een gereformeerde vrouw en moeder van 10 kinderen. Momenteel hebben er een paar de mazelen, waarvan één in het ziekenhuis is opgenomen. Zij is dus één van de (ik geloof inmiddels 13?) opgenomen kinderen. Ze spreekt niet over het wel of niet vaccineren, maar een persoonlijk verhaal is misschien wel interessant. In de meest recente blog ligt het dochtertje al in het ziekenhuis, in één blog daarvoor heeft ze het voor het eerst over de mazelen.
En als het jouw broertje of zusje is? Of later je kind? Dan maakt het ook niet uit?quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:30 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja dus we maken ons druk over 13 mensen die in het ziekenhuis liggen. Waarschijnlijk komt de meer dan de helft weer thuis. Een risico sluit je nooit helemaal uit.
Er is niets veranderd sinds het schoolplein. Het rare jongetje van de klas pesten en uitlachen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:28 schreef Samson het volgende:
Veel mensen zitten hier wel Tribal te bashen, maar mazelen is op zich veelal helemaal geen dodelijke ziekte, dus dan is het toch helemaal geen ramp dat er mensen zijn die ervoor kiezen hun kinderen niet in te laten enten? Ik ben ook nooit ingeent, bijvoorbeeld voor de bof, heb het gehad en ik leef ook gewoon nog.
quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:31 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
En als het jouw broertje of zusje is? Of later je kind? Dan maakt het ook niet uit?
Dan wel . Maar dat is niet dus ik maak me er niet druk om. wat maakt die 0,001 % doden door de mazelen nou uit. Je kunt net zo goed in een dwangbuis leven dan heb je geen risico's op vroeg tijdig dood gaan.quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:31 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
En als het jouw broertje of zusje is? Of later je kind? Dan maakt het ook niet uit?
Ik heb alle vaccinaties al in me werd ook pas 8 maanden geleden wakker. Maar ik weet nu wel ik neem nooit meer een vaccinatie.quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:31 schreef Samson het volgende:
Blind je maar in laten enten, ja dat is net zo slim als blind bepaalde medicijnen slikken. Vertel dat eens aan kinderen van DES moeders.... Een collega heeft ook heel erg getwijfeld of haar dochter nu wel of niet ingeent moest worden tegen baarmoederhalskanker en ze was niet de enige. Het is allemaal niet zo zwart wit alsof het enige juiste is om je maar in te laten enten.
Helaas, een afwijkende mening in een topic durven te geven lijkt op Fok! altijd wel te werken als een rode lap bij een stier. Ik kan het altijd wel waarderen als mensen elkaar niet enkel en alleen maar topics lang aan het nablaten zijn en gewoon kritisch durven te zijn.quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:32 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er is niets veranderd sinds het schoolplein. Het rare jongetje van de klas pesten en uitlachen.
Dom kuddegedrag.
Kritisch zijn is tegenwoordig een zeldzame zieken.quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:34 schreef Samson het volgende:
[..]
Helaas, een afwijkende mening in een topic durven te geven lijkt op Fok! altijd wel te werken als een rode lap bij een stier. Ik kan het altijd wel waarderen als mensen elkaar niet enkel en alleen maar topics lang aan het nablaten zijn en gewoon kritisch durven te zijn.
Gast, dat betekent dat er circa 6 overlijden!quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:30 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja dus we maken ons druk over 13 mensen die in het ziekenhuis liggen. Waarschijnlijk komt de meer dan de helft weer thuis. Een risico sluit je nooit helemaal uit.
Maar goed dat jij daar geen last van hebtquote:Op donderdag 11 juli 2013 22:27 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Eerst ook maar nu niet meer. Je hebt geen idee hoe makkelijk de tv je hersens verkracht met onzin.
quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:34 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Kritisch zijn is tegenwoordig een zeldzame zieken.
Kritische mensen kijken ook kritisch naar hun eigen (voor)oordelen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:34 schreef Samson het volgende:
[..]
Helaas, een afwijkende mening in een topic durven te geven lijkt op Fok! altijd wel te werken als een rode lap bij een stier. Ik kan het altijd wel waarderen als mensen elkaar niet enkel en alleen maar topics lang aan het nablaten zijn en gewoon kritisch durven te zijn.
In deel 1 van dit topic werd er over 3000 doden gesproken....nu zijn we al bij 6 aanbeland.quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:38 schreef mootie het volgende:
[..]
Gast, dat betekent dat er circa 6 overlijden!
Waar maken we ons druk om?
Linkje?quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:56 schreef Kingstown het volgende:
[..]
In deel 1 van dit topic werd er over 3000 doden gesproken....nu zijn we al bij 6 aanbeland.
.
Dat doet er toch niet toe?quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:56 schreef Kingstown het volgende:
[..]
In deel 1 van dit topic werd er over 3000 doden gesproken....nu zijn we al bij 6 aanbeland.
Aan het einde van het verhaal zijn het er nul.
Laten we eens bij de hoofdissue blijven lijkt me. Zoals al gezegd is mazelen (in de meeste gevallen) helemaal geen dodelijke ziekte) dus waarom zo belangrijk om je in te laten enten? Zouden er nu echt ook geen nadelen aan inenten kunnen zitten. Weet jij dat 100% zeker? Laat mensen vrij in hun keuze om zoiets wel of niet te doen, anders gaan we nog meer naar een big-brother samenleving.quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
[..]
Kritische mensen kijken ook kritisch naar hun eigen (voor)oordelen.
En kuddegedrag is menselijk, maar zorg dan tenminste dat je tot de verstandige kudde behoort. Dat is dus de 95% van de mensen die geen irrationele angst tegen spuitjes heeft, en niet de 5% die dat wel heeft en daarmee de terugkeer van allerlei virusziekten in de hand werkt waar we nu juist vanaf zijn in NL en ook nog eens de levens van kinderen onnodig in gevaar brengt.
Ik snap best dat die 5% niet met rationele argumenten te overtuigen is. Maar om dan zo ongegeneerd je eigen stupiditeit te etaleren, dat gaat mij veel te ver. Dat verdient een weerwoord, overal en altijd.
Tijdens een gemiddelde griepepidemie in de winter gaan er in Nederland 250 tot 2.000 personen direct aan de griep of aan de gevolgen ervan dood. Daar hoor je toch ook niemand schande over spreken?quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:21 schreef mootie het volgende:
[..]
Dat doet er toch niet toe?
Ik stoor me vooral aan het gemak waarmee tw 6 kinderen afschrijft.
Ik zie het niet staan, maar het is iig duidelijk dat je niet begrijpt waar het over gaat, want dan zouden we het hebben over 2,2 miljoen ziektegevallen, (mensen met mazelen)quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:05 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Deel 1.
4400 doden werden zelfs genoemd, want 0,2%.
We maken ons druk over 6 levens mogelijk overleven ze het allemaal. Als je oud wil worden zonder aan ziektes te sterven ga dan in een isoleercel zitten. Een risico sluit je nooit helemaal uit zelfs als je vaccineert is de kans nog flink aanwezig dat je ziek wordt.quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:38 schreef mootie het volgende:
[..]
Gast, dat betekent dat er circa 6 overlijden!
Waar maken we ons druk om?
Dacht het dus niet gast ik bepaal zelf wel wat ik doen en niet deze corrupte overheid. Dit is allemaal propaganda om er voor te zorgen dat er nog meer mensen gaan vaccineren. En het lukt. Hetzelfde lukt met de CO2 propaganda het klimaat warmt niet op maar koelt juist af. kritisch denken is het zwarte schaap van de kudde proberen te zijn het schaap dat het minst luistert. Ook wel het schaap dat het meest zijn eigen visie en mening heeft.quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
[..]
Kritische mensen kijken ook kritisch naar hun eigen (voor)oordelen.
En kuddegedrag is menselijk, maar zorg dan tenminste dat je tot de verstandige kudde behoort. Dat is dus de 95% van de mensen die geen irrationele angst tegen spuitjes heeft, en niet de 5% die dat wel heeft en daarmee de terugkeer van allerlei virusziekten in de hand werkt waar we nu juist vanaf zijn in NL en ook nog eens de levens van kinderen onnodig in gevaar brengt.
Ik snap best dat die 5% niet met rationele argumenten te overtuigen is. Maar om dan zo ongegeneerd je eigen stupiditeit te etaleren, dat gaat mij veel te ver. Dat verdient een weerwoord, overal en altijd.
Niet te vergelijken. Daar is nog niet fatsoenlijk tegen te vaccineren.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 07:18 schreef Samson het volgende:
[..]
Tijdens een gemiddelde griepepidemie in de winter gaan er in Nederland 250 tot 2.000 personen direct aan de griep of aan de gevolgen ervan dood. Daar hoor je toch ook niemand schande over spreken?
Maar het is ook helemaal niet nodig om te vaccineren tegen in ziekte waar niet eens 1 % van de bevolking dood aan gaat.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:40 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Niet te vergelijken. Daar is nog niet fatsoenlijk tegen te vaccineren.
Maar wel heel wat meer mensen en kinderen blijvende handicaps aan overhouden.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:42 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Maar het is ook helemaal niet nodig om te vaccineren tegen in ziekte waar niet eens 1 % van de bevolking dood aan gaat.
je kunt je inderdaad beter druk maken over de illuminati he?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:36 schreef tribalwars het volgende:
[..]
We maken ons druk over 6 levens mogelijk overleven ze het allemaal.
Gewoon een straf van God. Beetje dom van Teunie om te denken dat God een blog op het duivelse internet acceptabel vind.quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:28 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Interessant om te volgen (de posts van zekere users daargelaten). Ik kan me zelf absoluut niet voorstellen dat je je kind moedwillig een vaccin zou onthouden - ik zou mijn kind willen beschermen tegen alle ziektes waarbij dat mogelijk is. Er zijn al genoeg dingen die niet te voorkomen zijn...
Voor geinteresseerden:
www.eenvoudigleven.blogspot.com
Dit is de blog van Teunie, een gereformeerde vrouw en moeder van 10 kinderen. Momenteel hebben er een paar de mazelen, waarvan één in het ziekenhuis is opgenomen. Zij is dus één van de (ik geloof inmiddels 13?) opgenomen kinderen. Ze spreekt niet over het wel of niet vaccineren, maar een persoonlijk verhaal is misschien wel interessant. In de meest recente blog ligt het dochtertje al in het ziekenhuis, in één blog daarvoor heeft ze het voor het eerst over de mazelen.
Sorry, link klopte net niet, nu wel.
ja dat was hypothetisch, iemand had het erover dat er zoveel kinderen overblijven en dat het niet erg was als daar 1% van af zou sterven ofzoiets en dat we daarom maar helemaal niet moesten inentenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zie het niet staan, maar het is iig duidelijk dat je niet begrijpt waar het over gaat, want dan zouden we het hebben over 2,2 miljoen ziektegevallen, (mensen met mazelen)
1% klinkt vast als heel weinig, maar als 1% van de bevolking hier het loodje legt moeten we 160000 gaten in de grond graven.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:42 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Maar het is ook helemaal niet nodig om te vaccineren tegen in ziekte waar niet eens 1 % van de bevolking dood aan gaat.
Dan help ik graag mee met gaten graven beter dan vergif in mijn lichaam.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:22 schreef mootie het volgende:
[..]
1% klinkt vast als heel weinig, maar als 1% van de bevolking hier het loodje legt moeten we 160000 gaten in de grond graven.
Jij bent behoorlijk van de pot gerukt.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:23 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dan help ik graag mee met gaten graven beter dan vergif in mijn lichaam.
waarschijnlijk sterven nog minder dan 1 % aan de mazzelen dus dan hoef ik nog minder gaten te vullen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:23 schreef mootie het volgende:
[..]
Jij bent behoorlijk van de pot gerukt.
Zie je nu zelf eigenlijk wel wat je zegt? Je hebt liever dat er 16000 mensen sterven dan dat je gevaccineerd wordt (wat je overigens al bent).quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:26 schreef tribalwars het volgende:
[..]
waarschijnlijk sterven nog minder dan 1 % aan de mazzelen dus dan hoef ik nog minder gaten te vullen.
0,1 % komt beter in de buurt dan 1 %.
Wat maakt het nou uit als die sterven. Het gaat maar om heel weinig mensen. Dus dan is vaccineren zinloos want ik durf te wedden dat er meer mensen aan de bijwerkingen van de vaccinaties sterven dan aan de mazelen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:29 schreef mootie het volgende:
[..]
Zie je nu zelf eigenlijk wel wat je zegt? Je hebt liever dat er 16000 mensen sterven dan dat je gevaccineerd wordt (wat je overigens al bent).
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:26 schreef tribalwars het volgende:
[..]
waarschijnlijk sterven nog minder dan 1 % aan de mazzelen dus dan hoef ik nog minder gaten te vullen.
0,1 % komt beter in de buurt dan 1 %.
Ik durf te wedden dat jij zwakbegaafd bent.quote:want ik durf te wedden dat er meer mensen aan de bijwerkingen van de vaccinaties sterven dan aan de mazelen.
En ik durf te wedden dat je niet kritisch bent.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:31 schreef ems. het volgende:
[..]
[..]
Ik durf te wedden dat jij zwakbegaafd bent.
Dude als er iemand niet kritisch is dan ben jij het. Een keertje kritisch kijken naar je eigen (knettergekke) overtuigingen zou je niet misstaan.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
En ik durf te wedden dat je niet kritisch bent.![]()
![]()
Bekijk het lekker.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:30 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Wat maakt het nou uit als die sterven. Het gaat maar om heel weinig mensen. Dus dan is vaccineren zinloos want ik durf te wedden dat er meer mensen aan de bijwerkingen van de vaccinaties sterven dan aan de mazelen.
Dan laat je lekker toch tegen alles vaccineren want mevrouw is bang dat ze dood gaat. als er niet eens 1 % aan overlijdt dan is het niet nuttig om te vaccineren dat is het zo wie zo al niet maar dat is een andere verhaal.quote:
Ga eens weg met die 1%, je hebt geen flauw idee hoeveel mensen dat zijn.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:40 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dan laat je lekker toch tegen alles vaccineren want mevrouw is bang dat ze dood gaat. als er niet eens 1 % aan overlijdt dan is het niet nuttig om te vaccineren dat is het zo wie zo al niet maar dat is een andere verhaal.
Jammer genoeg wel.quote:
Wat maakt het uit, het is niet eens 1% van de bevolking. Helegaar niemand eigenlijk.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:46 schreef Copycat het volgende:
Misschien je kinderen niet vaccineren. Hopelijk krijgen ze dan nooit dodelijke of mismakende ziektes. En zo wel, hoop ik dat jij er niet te veel verdriet van krijgt.
Voor het grotere goed.
Je zal die twee randdebielen op je schoolplein hebben rondlopen en filmen.....quote:Op donderdag 11 juli 2013 18:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Martijn Alberda en Micha Kat samen door de bocht!
Jij hebt je ingelezen, zeg je.... hoeveel kinderen overlijden jaarlijks als gevolg van het vaccinatieprogramma van het RIVM?quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:06 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Om hoeveel levens zou het gaan. Mensen bouwen ook een natuurlijk weerstand op ooit wel eens aan gedacht. Ik schat dat we het over een paar duizend doden hebben dat is niet eens in project dus waar maken we ons uberhaupt zorgen over. Er vallen waarschijnlijk meer doden door de bijwerkingen van vaccinaties dan de mensen die niet vaccineren.
Ik had niet door dat het die 2 waren toen ik dat filmpje posttequote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je zal die twee randdebielen op je schoolplein hebben rondlopen en filmen.....
Mag dat trouwens wel? Volgens mij is een schoolplein geen openbaar terrein.
Ik ben blij dat ik het gezien heb, nou weet ik iig ook hoe Alberda er uitziet.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik had niet door dat het die 2 waren toen ik dat filmpje postte
1 % is geen probleem?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:40 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dan laat je lekker toch tegen alles vaccineren want mevrouw is bang dat ze dood gaat. als er niet eens 1 % aan overlijdt dan is het niet nuttig om te vaccineren dat is het zo wie zo al niet maar dat is een andere verhaal.
Die durf ik wel aan. Voor hoeveel wedden we?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:30 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Wat maakt het nou uit als die sterven. Het gaat maar om heel weinig mensen. Dus dan is vaccineren zinloos want ik durf te wedden dat er meer mensen aan de bijwerkingen van de vaccinaties sterven dan aan de mazelen.
Dito!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:25 schreef DonJames het volgende:
[..]
Die durf ik wel aan. Voor hoeveel wedden we?
En 1% van de bevolking dood laten gaan terwijl dat zo makkelijk en veilig te voorkomen is vind je wel een goed idee?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:42 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Laat ik het zo formuleren: daar heeft hij geen moeite mee.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:39 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En 1% van de bevolking dood laten gaan terwijl dat zo makkelijk en veilig te voorkomen is vind je wel een goed idee?
Laten we het eens omdraaien dan. Vanaf welk punt vind je het dan wel nodig om te vaccineren?
Dan moet hij dat gewoon zeggen, en niet het "gevaar" van vaccineren als nog groter neerzetten.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 16:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Laat ik het zo formuleren: daar heeft hij geen moeite mee.
Oh maar dat zegt hij ook:quote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan moet hij dat gewoon zeggen, en niet het "gevaar" van vaccineren als nog groter neerzetten.
Als 1% van de kinderen zou overlijden aan vaccinaties dan was het hele programma allang stopgezet.
Wat een waardeloos argument. geeft wel je niveau aan.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:45 schreef Copycat het volgende:
Maak je druk om de illuminti!
En om de bogeyman!
Maar goed, hoeveel mensen sterven er in Nederland als gevolg van vaccinaties? Dat vind ik wel een interessant punt.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:49 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Wat een waardeloos argument. geeft wel je niveau aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |