Eens. Je raakt dan in een fundamenteel principe.quote:
Mwah, we verplichten ouders bijvoorbeeld ook om hun kind in de auto op een bepaalde manier vast te riemen, of om te voldoen aan een bepaalde zorgplicht wanneer vaststaat dat jij de ouder ben van het kind. Als er nou een redelijk argument tegenover stond, maar nee, het is puur een vage deductie uit een boek van meer dan duizend jaar oud....quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:20 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Eens. Je raakt dan in een fundamenteel principe.
Wat ik vooral wil zeggen, is dat er op zich een wettelijk afdekbare reden zou kunnen zijn om vaccineren te verplichten.
Of je het moet willen, is de vraag.
Ik ben absoluut vóór vaccineren. En eigenlijk zou ik het, gezien het feit dat het belang breder is dan dat van het individu, bijna verplicht willen kunnen stellen.
Maar ik twijfel wel of het ethisch is aangezien je een belangrijke vrijheid afneemt. Moet je dat willen?
Die meneer op TV is verder niet zo belangrijk en we hebben het hier over de mazelen....een doodnormale kinderziekte. Ben jij er ook voor dat iedereen verplicht moet worden ingeënt tegen de griep?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:36 schreef Toekito het volgende:
Die man op tv gisteren bij Knevel en vd Brink heeft me niet weten te overtuigen. Dus mijn mening blijft: verplicht inenten.
Het vaccinatieprogramma heeft als nadeel voor mensen die niet vaccineren dat ze steeds minder met de betreffende ziekteverwekkers in aanraking komen, en dat die daardoor steeds gevaarlijker worden voor hun kinderen en henzelf.quote:Op de opiniepagina van deze krant signaleert Cisca Buis dat vaccinatie tegen mazelen heeft geleid tot een afname van de beschermende immuniteit die moeders aan hun kinderen meegeven. Deze is gedaald van 12 tot 15 maanden in het prevaccinatietijdperk naar 5,5 maanden nu bij ongevaccineerden en 3,3 maanden bij baby’s van gevaccineerde moeders. „Een alarmerende trend”, aldus Buis, die hoofdredacteur is van het kwartaalblad van de Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken (NVKP). „Pasgeboren baby’s aan wie het vaccin nog niet mag worden toegediend, worden daarmee dus steeds kwetsbaarder.”
Des te meer reden om wel te verplichten in te enten want dan wordt de kans dat men met een kleine baby in aanraking komt met mazelen veel kleiner.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:08 schreef poemojn het volgende:
http://www.refdag.nl/acht(...)ders_alleen_1_751249
[..]
Het vaccinatieprogramma heeft als nadeel voor mensen die niet vaccineren dat ze steeds minder met de betreffende ziekteverwekkers in aanraking komen, en dat die daardoor steeds gevaarlijker worden voor hun kinderen en henzelf.
Zie ook http://www.ntvg.nl/public(...)d-tegen-bmr/volledig
ik ben geen statisticus maar dit lijkt mij een wat magere studie voor vergaande conclusies.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:08 schreef poemojn het volgende:
[..]
Het vaccinatieprogramma heeft als nadeel voor mensen die niet vaccineren dat ze steeds minder met de betreffende ziekteverwekkers in aanraking komen, en dat die daardoor steeds gevaarlijker worden voor hun kinderen en henzelf.
Zie ook http://www.ntvg.nl/public(...)d-tegen-bmr/volledig
Pasgeborenen worden steeds kwetsbaarder. Met dien verstande dat als ze in de eerste 6 maanden geen mazelen krijgen, de kans dat ze het daarna wel krijgen als ze meedoen aan het Rijksvaccinatieprogramma, nihil is.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:08 schreef poemojn het volgende:
Ah ja, het 'het is niet zo erg'-argument.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:33 schreef Gia het volgende:
Over het algemeen ga je van de mazelen niet dood, hooguit van de complicaties die kunnen optreden. Maar dat kan ook bij longontsteking en/of griep.
Vroeger kregen bijna alle kinderen de mazelen. Heb zelf bmr gehad, ziektes, niet de enting, want dat bestond toen nog niet.
Waarom deed niet iedereen dat?quote:Toen mijn kinderen op de basisschool zaten, waren er twee gevallen van hersenvliesontsteking. Iedereen kon toen zijn/haar kind laten enten, maar niet iedereen deed dat.
Nu zit het in het inentingsprogramma, en zijn er nog steeds mensen die het niet willen.
Antwoord is heel simpel:quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:24 schreef Worteltjestaart het volgende:
Vage deductie, ja.
Maar mensen zijn vrij om daar in te geloven, hoe onzinnig, onlogisch en inconsequent dat ook is.
De grote vraag is waar vrijheid ophoudt en verplichting kan worden ingesteld.
De feiten zijn dat er in de afgelopen 15 jaar in totaal 4 mensen zijn overleden aan de mazelen en dat waren alle 4 ook nog eens mensen die al verzwakt waren.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:32 schreef Worteltjestaart het volgende:
Daarnaast, get your facts straight.
We hebben het dus over honderdduizenden gevallen per jaar die zijn voorkomen. Dan kan de mortaliteit in geval van een gezonde bevolking weliswaar maar 0.3% zijn, maar bij 300.000 gevallen zijn dat nog steeds 900 sterfgevallen die te voorkomen zijn.
ook omdat het een risico oplevert voor anderen. De enige twee kinderen met mazelen die ik ken zijn nog te jong om te vaccineren, en wel gevaccineerd maar toch ziek geworden.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:03 schreef Kingstown het volgende:
Kortom: Selectieve verontwaardiging, vanwege het feit dat het op de biblebelt gebeurt.
En hoe komt het denk je, dat er nu maar enkele doden per jaar te betreuren zijn in de ontwikkelde landen, tegen duizenden per jaar vroeger?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:03 schreef Kingstown het volgende:
De feiten zijn dat er in de afgelopen 15 jaar in totaal 4 mensen zijn overleden aan de mazelen en dat waren alle 4 ook nog eens mensen die al verzwakt waren.
Ja, dat is de werkelijkheid.quote:Nou snap ik dat het indrukwekkend klinkt als je begint over 900 sterfgevallen die te voorkomen zijn, maar dat soort angststatistieken komen dus niet overeen met de werkelijkheid.
Dat je mazelen en griep direct vergelijkt, toont aan dat je te weinig weet van de achtergrond. Mazelen is het gevolg van een 'statische' infectie, dwz het virus muteert niet.quote:Als we naar de hoeveelheid mensen kijken in dezelfde periode die aan de gevolgen van griep zijn overleden, dan zijn dat er honderden. Niet statistisch of mogelijk, maar daadwerkelijk en een verplichte griepprik is nooit een onderwerp van discussie geweest.
Selectieve verontwaardiging?quote:Kortom: Selectieve verontwaardiging, vanwege het feit dat het op de biblebelt gebeurt.
Tolerantie is afhankelijk van de massa.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:02 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Gewoon allemaal verplichten, dan krijg je ook geen gezeik van massa uitbraken. Het wordt tijd dat geloofswaanzin met harde hand wordt aangepakt. Als jij gelooft dat Elvis voor je deur staat en je achtervolgt ben je gek, maar als je hetzelfde denkt over een onzichtbare man in de wolken dan moet je opeens gerespecteerd worden? Dacht het niet.
Dus jij wil ook de griepprik verplichten voor ouderen en risicogroepen?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 13:32 schreef Worteltjestaart het volgende:
Waarom deed niet iedereen dat?
Om dezelfde reden als de inenting tegen BMK? Lekker hypen?
Als je goed leest, vraag ik me af of verplichten niet een te grote inbreuk is op de vrijheid van mensen om zelf te beschikken.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:42 schreef Gia het volgende:
Dus jij wil ook de griepprik verplichten voor ouderen en risicogroepen?
Baarmoederhalskanker.quote:En wat is BMK?
Bedoelt-ie niet BMR? (Bof/mazelen/rode hond?)quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus jij wil ook de griepprik verplichten voor ouderen en risicogroepen?
En wat is BMK?
Zie hierbovenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:50 schreef SEMTEX het volgende:
Bedoelt-ie niet BMR? (Bof/mazelen/rode hond?)
Bedoel je dan niet HPV?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |