abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128526364
Gia, voor dat we kinderen gingen inenten stierven veel kinderen aan kinderziekten. Of ze hielden er blijvende handicaps aan over, zoals bv bij polio. Inenten is wel degelijk een vooruitgang!
  woensdag 3 juli 2013 @ 10:06:07 #102
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128528795
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 07:30 schreef Worteltjestaart het volgende:
De antroposofische Amsterdamse grachtengordelyuppen die weigeren hun Storm, Vlinder, Faye of weetikweel in te enten omdat het 'een gevoelig sterrenkind is', heb ik evenmin begrip voor.

Zeer specifieke gevallen daargelaten, vind ik het op niet-wetenschappelijke gronden weigeren van een vaccinatie niet prima.

Eens. Ik vind het ook riskant. Ik zie ook dat dat soort mensen naar allerlei vage niet-wetenschappelijke onderzoeken verwijzen als ze hun punt willen onderbouwen dat het volgens hen schadelijk is in te enten. En zodra er dan wetenschappelijk bewijs is van de werking of het nut van vaccinatie, doen ze daar moeilijk over. Ik vind het letterlijk spelen met het leven van je kind.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 3 juli 2013 @ 10:32:47 #103
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_128529580
Het is eigenlijk nog erger: ze hebben geen wetenschappelijk bewijs om aan te tonen dat vaccins schadelijk zijn, maar concluderen zoiets 'uit eigen onderzoek op het internet', maar als je met gedegen wetenschappelijk bewijs van het nut van vaccins aankomt, 'loop je achter de grote farmareuzen aan'...

Lees voor de grap maar eens de reacties onder dit artikel.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:12:06 #104
3542 Gia
User under construction
pi_128532778
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 08:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
Gia, voor dat we kinderen gingen inenten stierven veel kinderen aan kinderziekten. Of ze hielden er blijvende handicaps aan over, zoals bv bij polio. Inenten is wel degelijk een vooruitgang!
Jaha, maar moet je deze vooruitgang verplicht stellen?

Kijk naar bosjesvolk in een oerwoud. Komen daar ineens ontwikkelde mensen aan. Je moet alle stamgewoontes afleren, vrouwen moeten kleren dragen, kinderen worden gevaccineerd, moeten naar school, enz...
Waren die mensen ongelukkig zonder die beschaving? Ik denk het niet.

Akkoord, extreem voorbeeld, maar de achterliggende gedachte is duidelijk.

Voorlichting, prima, maar verplichten? Nee, vind ik niet kunnen.

Je gaat dan voor andere mensen bepalen wat, volgens jou, regering, goed is voor hun kinderen. Hoever mag men daar mee gaan?
  woensdag 3 juli 2013 @ 12:13:40 #105
3542 Gia
User under construction
pi_128532845
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 07:30 schreef Worteltjestaart het volgende:

Jammer genoeg heeft voorlichting geen zin, en jij bent het lichtend voorbeeld: ondanks de wetenschappelijke juiste en onderbouwde feiten over mazelen en het vaccin, vind jij vaccinatie eigenlijk maar onnodig. Jij trekt je dus niets aan van voorlichting.
Ik wel. Mijn kinderen hebben alle vaccinaties gehad. Mijn keuze.
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:38:29 #106
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128536140
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 10:32 schreef Worteltjestaart het volgende:
Het is eigenlijk nog erger: ze hebben geen wetenschappelijk bewijs om aan te tonen dat vaccins schadelijk zijn, maar concluderen zoiets 'uit eigen onderzoek op het internet', maar als je met gedegen wetenschappelijk bewijs van het nut van vaccins aankomt, 'loop je achter de grote farmareuzen aan'...

Lees voor de grap maar eens de reacties onder dit artikel.
Precies, deze weet het zo te draaien dat alle vaccins een soort probeerseltje zijn en hun kinderen de proefkonijnen:
quote:
@Wiebe 1:Ik wacht rustig op het moment waarop jij het rapport op tafel legt (uiteraard mogen andere pro-vaxers meehelpen). Waarschijnlijk wacht ik over 50 jaar nog steeds om de simpele reden dat een dergelijk wetenschappelijk rapport NIET BESTAAT. . Je weet wat dat betekend? Geen EVB betekend dat het een EXPERIMENTELE behandeling is :-)
Hoezo paranoïde...

Of deze :D Haar bronnen/bewijs: Youtube :D :'( :D
quote:
botervlootje
ter info: . . . . . . . Facebook: Kritisch prikken. . . Voor wie nog niet overtuigd is: volg kinderen goed na hun vaccinatie! De meeste kinderen worden ziek of veranderen in gedrag. . . Angst is een slechte graadmeter! En dat wordt gezaaid, overal... in de hele wereld!
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 3 juli 2013 @ 13:54:02 #107
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_128536927
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Jaha, maar moet je deze vooruitgang verplicht stellen?

Kijk naar bosjesvolk in een oerwoud. Komen daar ineens ontwikkelde mensen aan. Je moet alle stamgewoontes afleren, vrouwen moeten kleren dragen, kinderen worden gevaccineerd, moeten naar school, enz...
Waren die mensen ongelukkig zonder die beschaving? Ik denk het niet.

Akkoord, extreem voorbeeld, maar de achterliggende gedachte is duidelijk.

Voorlichting, prima, maar verplichten? Nee, vind ik niet kunnen.

Je gaat dan voor andere mensen bepalen wat, volgens jou, regering, goed is voor hun kinderen. Hoever mag men daar mee gaan?
Ik heb de hele discussie niet gevolgt hoor maar nu bepalen de ouders wat goed is voor hun kinderen. Als die geen fatsoenlijk verstand hebben (mijn mening) dan moet die keuze voor ze gemaakt worden.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 3 juli 2013 @ 14:09:58 #108
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_128537700
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2013 12:13 schreef Gia het volgende:
Ik wel. Mijn kinderen hebben alle vaccinaties gehad. Mijn keuze.
Waarom dan wel?
Jij vindt de vooruitgang toch maar zogenaamd? En jij hebt vroeger de mazelen gehad en bent er ook niet aan dood gegaan?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  donderdag 4 juli 2013 @ 13:28:34 #109
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_128577669
quote:
Aantal mazelenpatiënten gestegen naar 230

Het aantal meldingen van mazelenpatiënten is de afgelopen week gestegen van 161 naar 230. In deze periode zijn opnieuw twee mensen in het ziekenhuis opgenomen, heeft het RIVM donderdag gemeld. Het RIVM vermoedt dat het werkelijke aantal gevallen van mazelen stukken hoger ligt, omdat lang niet alle patiënten naar de huisarts stappen. .

In totaal zijn er zeven mensen met mazelen in het ziekenhuis opgenomen, zes kinderen in de leeftijd van 1 tot 18 en een persoon van boven de 41.

Er zijn de afgelopen week ook scholen bijgekomen waar de mazelen heerst: drie basisscholen en een middelbare school. Het totaal aantal scholen dat getroffen is door mazelen is niet bekend.

Bible belt
De mazelenepidemie concentreert zich in de zogeheten bible belt. Daar wonen veel mensen van reformatorische gezindte die vanwege hun geloof vaak afzien van vaccinatie. Buiten deze regio zijn geen gevallen van mazelen bekend, laat het RIVM weten.

De stijging van het aantal mazelenpatiënten is geheel volgens verwachting van het instituut. De grootste piek moet nog komen, zegt het RIVM.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_128588920
quote:
De mazelenepidemie concentreert zich in de zogeheten bible belt.
Het is nu ook in Montfoort.
  donderdag 4 juli 2013 @ 18:09:00 #111
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_128589053
-

[ Bericht 100% gewijzigd door PowerLoungen op 04-07-2013 18:13:07 ]
RED ONS HENNIEGOD
  donderdag 4 juli 2013 @ 18:15:26 #112
405257 Fred0w
Life is Music
pi_128589217
Hier op Tholen (waar veel strenge gelovigen wonen) 3 bevestigde gevallen.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 08:08:48 #113
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_128609588

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_128609809
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 18:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, hoezeer ik je antipathie tegen deze mensen ook deel; in het belang van de gezondheid van heel Nederland is het het beste als ook alle gereformeerden zich laten vaccineren. On kinderen waarbij het vaccin faalt of die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden te beschermen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Frutsel op 05-07-2013 11:28:27 ]
pi_128609941
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 08:27 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Nee, hoezeer ik je antipathie tegen deze mensen ook deel; in het belang van de gezondheid van heel Nederland is het het beste als ook alle gereformeerden zich laten vaccineren.
En het gaat sowieso ook om kinderen.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 09:34:36 #116
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128610964
pi_128611927
Ach, de kinderen van de overburen hebben gewoon al hun inentingen gehad en die mensen zijn ook gereformeerd. Binnen hun kerk heb je ook van die figuren die alles als een act of God zien, de kind-dood/ziek-straf-van-God-types en die doen dus niet aan inentingen.
Get it and Bet it
pi_128612286
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Spijtig erg spijtig..
Wat vind je precies spijtig in het artikel?
pi_128612306
Triest dat de sociale controle zo groot is dat mensen hun kinderen stiekem laten inenten.

Ik kan me er dus niks bij voorstellen dat anderen wel weten wat goed is voor mijn kind. Eng hoor, brrr....
pi_128612767
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Triest dat de sociale controle zo groot is dat mensen hun kinderen stiekem laten inenten.

Dat is lang niet zo erg als al deze berichten laten vermoeden hoor, er zijn ook veel gereformeerden die hun kinderen wél laten inenten, en over het algemeen doen die dat niet stiekem. En volgens mij wordt de groep die wel laat inenten ook steeds groter.
  Admin vrijdag 5 juli 2013 @ 10:43:51 #121
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_128612783
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 09:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
Echt, als je op andere sites ook de argumenten ziet voorbij komen:
'aan het inenten zijn ondertussen al veel meer kinderen heel ziek geworden en overleden'
'van inenten krijgt je kind autisme'

:')
Er zijn meer Lambiekjes dan je denkt.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 10:49:03 #122
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128612937
quote:
Dit zal niet het eerste zijn dat ze stiekem doen :P Daarom heb ik niks met refo's, vanwege dat stiekeme altijd.
pi_128613494
quote:

Ik kan me er dus niks bij voorstellen dat anderen wel weten wat goed is voor mijn kind. Eng hoor, brrr....
Dat is wel het dubbele van het hele verhaal. Ouders die vinden dat het beter voor hun kind is om ze niet in te laten enten worden dan ook weer eng gevonden. Anderen die menen te weten dat het goed is om ze juist wel in te laten enten zijn dan opeens niet meer eng.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 11:14:22 #124
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_128613826
quote:
9s.gif Op donderdag 4 juli 2013 18:04 schreef Specularium het volgende:

[..]

Het is nu ook in Montfoort.
Montfoort valt toch ook onder de belt? Sowieso deze hele regio. Allemaal hoog aantal SGP stemmers, school met de bijbel etc etc.

ah de uitbraak is ook op de school met de bijbel.

http://www.rtvutrecht.nl/(...)l-met-de-bijbel.html
pi_128614133
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 11:05 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat is wel het dubbele van het hele verhaal. Ouders die vinden dat het beter voor hun kind is om ze niet in te laten enten worden dan ook weer eng gevonden. Anderen die menen te weten dat het goed is om ze juist wel in te laten enten zijn dan opeens niet meer eng.
Je ziet dat als veel mensen bij elkaar wonen die niet inenten dat het niet goed is in ieder geval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')