Eindelijkquote:Eén van de grootste video-aanbieders van de Verenigde Staten, Netflix, begint voor het einde van het jaar een dienst in Nederland. Het bedrijf kondigt dat vanmorgen aan.
Bij Netflix kan voor een vast bedrag per maand onbeperkt films en series worden gekeken via internet. Eenzelfde model introduceerde Spotify in de muziekwereld. Netflix is in een paar jaar tijd zo populair geworden dat het verkeer via de dienst soms meer dan een derde van al het Amerikaanse internetverkeer in beslag neemt.
Het bedrijf probeert de tv-industrie in de VS te veranderen. Zo begon het bedrijf dit jaar met het produceren van eigen televisieseries die niet meer als eerste op tv worden uitgezonden. De series House of Cards en Arrested Development zijn bijvoorbeeld mede met geld van Netflix gefinancierd.
Aanmoedigen
In de techwereld wordt er al lang gespeculeerd over de mogelijke komst van de video-dienst. Nederlandse concurrenten, zoals Pathé Thuis en Ximon.nl zeggen de komst van Netflix aan te moedigen, omdat het de markt van online videodienst zou stimuleren vanwege de aandacht.
Netflix begon als een dienst die via de post films bij mensen thuis leverde. In 2007 konden ook films via internet worden gekeken. Inmiddels heeft het bedrijf ruim 36 miljoen abonnees in 40 verschillende landen.
Ben ik ook wel benieuwd naar, 10 euro per maand voor spotify vind ik goed te doen. Download qua films en series alles wat los en vast zit, voor een schappelijk bedrag zou ik best willen betalen voor zo'n service.quote:Op woensdag 19 juni 2013 07:41 schreef Tja..1986 het volgende:
Wat ben je nu kwijt aan Netflix? En iemand enig idee wat het gaat kosten in Nederland? Op netflix.nl staat het nog niet.
Nouja voor Amerika is het iets van 10 dollar dus het zal wel max 10 zijn.quote:Op woensdag 19 juni 2013 07:41 schreef Tja..1986 het volgende:
Wat ben je nu kwijt aan Netflix? En iemand enig idee wat het gaat kosten in Nederland? Op netflix.nl staat het nog niet.
Beetje jammer. Zeker ook omdat de videokwaliteit kan wisselen, dan kan ik veel beter de web-dl downloaden.quote:When one streams a movie from Netflix or other online services, the video probably looks good, but will I get the sound of DTS-HD Master Audio or Dolby TrueHD through my system, or just Dolby Surround as one gets from cable?
I know of no online services that stream DTS-HD MA or Dolby TrueHD audio; they require more bandwidth than most homes have available. In many cases, the audio track is Dolby Surround, in which a single surround channel and the center channel are matrix-encoded into the left and right channels. A few streaming services and devicesfor example, Netflix on the PlayStation 3 and Xbox 360 as well as Vudunow provide Dolby Digital Plus, in which 5.1 discrete channels of audio are encoded. BTW, many cable channels provide Dolby Digital these days, not Dolby Surround.
As for the video, it sometimes does look pretty good, but sometimes not so much, depending on the quality of the original source file and how it was encoded. In any event, the video data is far more compressed than it is on Blu-ray, so streaming video rarely looks anywhere near as good as Blu-ray or over-the-air broadcasts or even cable and satellite signals. In general, you are trading quality for convenience with streaming.
"Ook is niet bekend hoe het Nederlandse aanbod eruit komt te zien. 'Wat er te zien is, is in ieder land anders in verband met de tv-rechten die wij kopen, dus Nederland krijgt haar eigen catalogus'"quote:Netflix komt naar Nederland: wat is dat precies?
De geruchten waren er al langer, maar vandaag maakte on-demand-dienst Netflix bekend ook naar Nederland te komen. De moderne televisiekijker bepaalt namelijk zelf wat en wanneer hij wil zien. Maar wat is dat precies, Netflix?
Netflix is een Amerikaanse on-demand-dienst. In de Verenigde Staten krijg je voor een acht dollar (zes euro) per maand toegang tot een online bibliotheek met tienduizenden films en afleveringen van series.
Een soort Spotify dus?
Ze maken inderdaad gebruik van het 'Spotify-model'. Bijna 30 miljoen Amerikanen - en 7 miljoen mensen buiten de VS - hebben inmiddels een abonnement op de dienst. De geruchten dat de dienst ook naar Nederland zou komen deden al langer de ronde. In 2010 breidde Netflix uit naar Canada een jaar later naar Latijns-Amerika. Vorig jaar kwamen daar ook nog het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Scandinavië bij. Nederland is het 41ste land waar de dienst beschikbaar zal zijn.
Hoe duur het abonnement in ons land zal worden wil Netflix niet zeggen. Ook is niet bekend hoe het Nederlandse aanbod eruit komt te zien. 'Wat er te zien is, is in ieder land anders in verband met de tv-rechten die wij kopen, dus Nederland krijgt haar eigen catalogus', laat Joris Evers van Netflix Nederland weten.
Wat valt er allemaal te zien in die immense digitale bibliotheek?
Hoeveel titels Netflix precies heeft is niet bekend, maar het wordt geschat op tienduizenden. De liefhebber van het Duits expressionisme of obscure Japanse indie zal scrollend door de Netflixdatabase teleurgesteld worden. De database bevat namelijk vooral Hollywoodproducties en andere grote titels.
En ook als je alle zeven seizoenen The Sopranos weer een keer wil terugzien of je honger naar de nieuwste Game of Thrones wil stillen, kom je bedrogen uit. Dat zijn HBO-series, een zender met een eigen concurrerende on-demand-dienst. Series die wel te zien zijn via Netflix zijn onder andere Mad Man, Dexter en Breaking Bad.
De dienst maakt gebruik van een algoritme om films en series aan te raden. Daarbij worden meer dan 100 miljoen beoordelingen gebruikt, variërend van 1 tot 5 sterren. Naast aanbieder van bestaande series en films, is Netflix ook producent.
Wat komt er allemaal uit de koker van Netflix?
De comedyserie Arrested Development, bijvoorbeeld. En de succesvolle serie House of Cards, dat bij de lancering (alle afleveringen in één keer online) begin dit jaar door de Amerikaanse media gezien werd als een kantelpunt in de bestaande mediaconsumptie.
'Het is echt vernieuwend om de serie in één keer aan de kijker aan te bieden. Maar het is ook dé manier waarop we nu tv kijken', zei Kevin Spacey, die als mede-producent kon beschikken over het astronomische budget van 100 miljoen dollar (75 miljoen euro).
'Dit is de toekomst', zei Beau Willimon, de schrijver van House of Cards, tegen The New York Times. 'Binnen vijf jaar is dit de manier waarop wij allen tv kijken. Echt iedereen is dan aan het streamen.'
Bekijk hieronder de trailer van House of Cards
Waar komt de dienst vandaan?
In 1997 is het dvd-schijfje bezig de dikke VHS-band uit te weg te ruimen. Dat er geen toekomst meer is voor die trage videodrager ziet Reed Hastings al snel in. Hij begint Netflix, een online videotheek, waar je op bestelling dvd'tjes kunt huren. Men verwacht er niet veel van. Want waarom zou je wachten tot je de dvd op de mat krijgt, terwijl er om de hoek een fysieke videotheek zit? Daarnaast heeft Netflix alleen maar dvd's en kijkt het gemiddelde Amerikaanse gezin nog gewoon via videobanden.
Maar het concept slaat aan en evolueert snel door naar onbeperkt huren voor een vast bedrag per maand. In 2005 verstuurt Netflix zo'n miljoen dvd'tjes per maand. De fysieke dvd is dan al langzaam uit het videolandschap aan het verdwijnen en dat komt de dienst - met dure posterijen door heel Amerika - alleen maar goed uit. Het concept van onbeperkt kijken voor een vast bedrag per maand blijft, maar de focus wordt verlegd naar streaming.
Wordt Netflix onderdeel van de bestaande televisieaanbieders?
Nee. Je hoeft dus niet meer te kiezen tussen UPC, Ziggo of XS4All en een Film1-achtige zender in het pakket te nemen. Je downloadt de Netflix-app en als je eenmaal een abonnement hebt kun je op vrijwel alle beelddragers met een internetverbinding de gewenste series of films bekijken.
En de concurrenten, komen die nu ook deze kant op?
Wanneer concurrenten als Warner, Amazon of LoveFilm de oversteek naar ons land durven te maken is niet bekend. In de Verenigde Staten woedt in ieder geval al wel een hevige concurrentiestrijd.
Onlangs eindigden overeenkomsten met de grote producenten MGM, Universal en Warner Bros.. Die laatste trok een deel van zijn titels terug om ze via de eigen streamdienst aan te bieden. Bij de bijna 2000 films die uit de bibliotheek verdwenen zaten bijvoorbeeld een groot aantal films uit de James Bond-reeks.
Met experimenten proberen de concurrenten Netflix de loef af te steken. Zo gooide vorige Amazon dit jaar maar liefst 14 nieuwe pilots online. Het is aan de kijker om te beslissen welke series een vervolg krijgen.
Bron: Volkskrant
twitter:evawiessing twitterde op woensdag 19-06-2013 om 14:07:39#Netflix gaat in Nederland 7,99 p mnd kosten, eerste maand gratis. Vertelt student die vorige week site moest testen voor marketingbureau. reageer retweet
twitter:evawiessing twitterde op woensdag 19-06-2013 om 15:23:57#Netflix wil 7,99 niet bevestigen. Wel dat prijs vergelijkbaar wordt met Ierland (6,99) en Finland (7,99). #nos reageer retweet
Waar baseer je dat op? Netflix heeft nog niks bekend gemaakt over het aanbod in Nederland.quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:43 schreef An_awesome_wave het volgende:
Jammer dat het aanbod redelijk beperkt is tov de US.
Gebaseerd op het aanbod in andere Europese landen tov het aanbod in de US.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:30 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Netflix heeft nog niks bekend gemaakt over het aanbod in Nederland.
quote:Ook is nog onduidelijk of de catalogus hetzelfde zal zijn als in het buitenland. In de aankondiging spreekt Netflix enkel van een 'breed aanbod'. Het bedrijf is binnen Europa al actief in Ierland en Finland, waar een maandabonnement respectievelijk 6,99 en 7,99 euro kost. Klanten mogen daarvoor onbeperkt films en series streamen.
Het aanbod bij de Europese varianten van Netflix is over het algemeen wel een stuk beperkter dan in de VS. Waar de dienst in Amerika meer dan 13000 films en tv-series beschikbaar heeft, zijn dat er in Groot-Brittannië ruim 2600 en in Zweden iets meer dan 2000
+1quote:
quote:Gouden Eeuw van de televisie breekt aan: all you can watch met Netflix
Onlinevideodienst Netflix komt naar Nederland. Dat zal verliezers geven, maar er is één winnaar: u, de kijker.
Je zult maar mediamoloch zijn. Had je jarenlang een fijn verdienmodel voor je spulletjes omdat je zowel het aanbod als de distributie in handen had, komt er ineens een groentje die alles op zijn kop zet. Het overkwam de muziekindustrie (door iTunes en Spotify), het overkwam de boekenbranche (door Amazon en bol.com), het overkwam de telecomsector (door Whatsapp met zijn gratis sms'jes). Nu overkomt het de kabelbedrijven.
Duizelingwekkend
De jongste luis in de pels van de gevestigde orde is Netflix. Het Amerikaanse concern is de Spotify onder aanbieders van films en tv-series. Netflix koppelt het principe van all you can watch aan een duizelingwekkend aanbod van films en tv-series. Hoewel de eerder deze week aangekondigde Nederlandse lancering geen verrassing is, zal de schok er niet minder om zijn.
Er zal een felle strijd oplaaien om de gunst van de kijker, die allang niet meer op de bank voor de buis zit te wachten op de volgende aflevering van Borgen, maar de hele serie kijkt vanaf tablet, laptop of smartphone op een moment dat hem dat schikt. Omroepen, de reclamewereld, bestaande aanbieders van onlinevideo zullen door de komst van Netflix rake klappen oplopen en sommige zullen sneuvelen. De winnaar is ook al bekend: dat bent u, de kijker. U krijgt meer, beter, makkelijker, goedkoper.
De opkomst van nieuwe bedrijven met nieuwe verdienmodellen komt doordat mediaconsumenten niet langer hechten aan bezit, maar aan toegang. De platenkast verdween al grotendeels uit de woonkamer en voor de boekenkast geldt hetzelfde, zij het in mindere mate. En nu kunnen ook de dvd's de deur uit.
Nevenschade
De komst van Netflix is de laatste stap in deze ontwikkeling, die ongeveer tien jaar geleden begon en het duidelijkst zichtbaar was in de muziekwereld. Daar zette iTunes het complete businessmodel van de industrie op zijn kop door losse songs te gaan verkopen, in plaats van complete albums. Muziekliefhebbers kregen meer keus, tegen een lagere prijs. Nevenschade: de tussenhandel - de platenzaak - werd gedecimeerd. Muziekdienst Spotify scherpte het concept van iTunes verder aan door luisteraars via een abonnement onbeperkt toegang te bieden tot een zee aan muziek.
Deze trend van bezit naar toegang is ook op andere gebieden zichtbaar, bijvoorbeeld bij mobiliteit. Een concept als Car2Go, waarbij deelnemers via hun mobiele telefoon een vrije auto in de buurt kunnen opsporen en die overal weer kunnen achterlaten, zal er op termijn toe leiden dat het autobezit zal afnemen.
De sleutel tot het succes van al die nieuwe diensten is een goede toegang: de klant moet krijgen wat hij zoekt (en ook datgene waarvan hij niet wist dat hij het zocht). Amazon was de eerste die dit ontdekte. In de jaren negentig had het Amerikaanse concern recensenten in dienst, die vanwege hun grote invloed op het koopgedrag van klanten enorme status hadden, met name onder uitgevers. Tot Amazon een algoritme ontwikkelde dat ook adviezen kon geven. Wat bleek: klanten bleken veel meer boeken te kopen op basis van de computeradviezen. Waarop Amazon zijn recensenten de laan uit stuurde.
In één ruk
Ook Netflix kent deze truc. Het concern weet dankzij jarenlange ervaring met de verhuur van dvd's (eind jaren negentig begon het bedrijf met het verzenden van dvd's via de post) precies wat de kijker wil zien en, misschien nog wel belangrijker, hoe hij het wil zien. Dat is niet: aflevering voor aflevering, maar soms drie afleveringen achter elkaar, of een complete serie in één ruk. Netflix zet nieuwe series daarom in één keer compleet online.
Er ontstond zelfs een term voor het nieuwe kijkgedrag: binge viewing, het in een lange teug kijken van meerdere afleveringen. Deze benadering leverde Netflix in de VS miljoenen nieuwe klanten op en verandert zelfs de manier waarop producenten hun series maken: het nieuwste seizoen van comedyserie Arrested Development (geproduceerd in opdracht van Netflix) kan in willekeurige volgorde worden bekeken, omdat het verhaal steeds vanuit een ander perspectief wordt verteld.
Het is de vraag of bestaande partijen in Nederland tegen deze goliat op kunnen. Een flink deel van het succes van Netflix in Nederland zal afhangen van het aanbod. De filmmarkt is complexer dan de muziekmarkt, omdat per land rechten voor films geregeld moeten worden. Het aanbod zal hier daardoor kleiner zijn dan in de VS, maar waarschijnlijk vele malen groter dan wat de bestaande diensten te bieden hebben. Die zullen het in navolging van de videotheken daardoor moeilijk gaan krijgen.
Vandaag in de Volkskrant: Wat betekent de komst van Netflix voor de adverteerders, de kabelaars en de omroepen?
Bron: Volkskrant
quote:Het aanbod zal hier daardoor kleiner zijn dan in de VS, maar waarschijnlijk vele malen groter dan wat de bestaande diensten te bieden hebben
Was House of Cards niet een serie die in Amerika speciaal voor Netflix is ontwikkeld? En seizoen vier van Arrested Development dat onlangs in première is gegaan op Netflix vond ik ook een toppertje.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:45 schreef Luigi het volgende:
Alleen maar oude series en seizoenen toch?
Klopt. Zullen ook best leuke dingen tussen zitten hoor maar als het én een tientje voor Netflix, én 15 euro voor HBO én 10 euro voor de volgende wordt... nah.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:50 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Was House of Cards niet een serie die in Amerika speciaal voor Netflix is ontwikkeld? En seizoen vier van Arrested Development dat onlangs in première is gegaan op Netflix vond ik ook een toppertje.
Ik heb juist niet echt interesse in de nieuwere films (ik heb namelijk al Pathe Unlimited). Ik heb op dit moment Netflix door middel van een buitenlandse DNS waarbij je dus kan kiezen welke catalogus je wilt (voornamelijk switch ik tussen USA, Canada en UK). Het aanbod vind ik wel redelijk, het is vooral erg makkelijk, ik gooi mijn 360 aan, klik op een film en speel hem (met engelse ondertiteling wat ik voor sommige series/films wel een must vind) af. Dingen die er niet opstaan download ik wel, maar die kijk ik feitelijk eigenlijk alleen op mijn computer omdat ik het veel moeite vind om ze op de tv af te spelen. Dus ik heb het puur voor het gemak.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:09 schreef Luigi het volgende:
Dit is een overview van het aanbod van Netflix UK: http://netflixukcompletelist.blogspot.co.uk
Veel stopt wel zo rond 2011 qua aanbod. Ik vind het niet erg boeiend nog, sorry. Criminal Minds uit 2005 kan ik elke week op 6 zenders zien zo'n beetje.
Ik kom al niet toe aan kijken van wat er zo af en toe op m'n NAS binnendruppelt, laat staan dat ik nog eens ga browsen tussen een enorme library van 1000en films en series. Maar ik snap dat daar wel een markt voor kan zijn ja.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:13 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Ik heb juist niet echt interesse in de nieuwere films (ik heb namelijk al Pathe Unlimited). Ik heb op dit moment Netflix door middel van een buitenlandse DNS waarbij je dus kan kiezen welke catalogus je wilt (voornamelijk switch ik tussen USA, Canada en UK). Het aanbod vind ik wel redelijk, het is vooral erg makkelijk, ik gooi mijn 360 aan, klik op een film en speel hem (met engelse ondertiteling wat ik voor sommige series/films wel een must vind) af. Dingen die er niet opstaan download ik wel, maar die kijk ik feitelijk eigenlijk alleen op mijn computer omdat ik het veel moeite vind om ze op de tv af te spelen. Dus ik heb het puur voor het gemak.
Ik huur heeeeeeeeeel sporadisch een filmpje op m'n Apple TV2 uit de iTunes store en dat gaat prima. Zelfs over wifi.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:15 schreef Thomas B. het volgende:
Ik ben benieuwd of het echt zo feilloos gaat werken. Uiteraard heeft het zich in het buitenland al bewezen, maar als ik hier zelfs nog regelmatig buffers krijg bij iets als uitzending gemist, hoe betrouwbaar is het streamen in HD kwaliteit dan? Ik heb best een goede internetverbinding.
Werkt echt prima, ik heb nooit haperingen en hij blijft bij mij in iedergeval altijd HD kwaliteit streamenquote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:15 schreef Thomas B. het volgende:
Ik ben benieuwd of het echt zo feilloos gaat werken. Uiteraard heeft het zich in het buitenland al bewezen, maar als ik hier zelfs nog regelmatig buffers krijg bij iets als uitzending gemist, hoe betrouwbaar is het streamen in HD kwaliteit dan? Ik heb best een goede internetverbinding.
Gaaf dat het in NL komt en prijs is netjes maar als het aanbod net zoals Finland en UK wordt dan hoeft het van mij niet. Je zie nu ook dat HBO Go ook een slechte rip-off is van de US versie qua aanbod en zo ook met zenders als SyFy Benelux of FOX mede door bestaande partijen zoals RTL/SBS groep/PO die voor jaren een serie/film deal hebben met de zender/aanbieder uit US waarin staat dat zij de enige aanbieder in NL zijn of het als eerste mogen uitzenden.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:31 schreef An_awesome_wave het volgende:
Ook is nog onduidelijk of de catalogus hetzelfde zal zijn als in het buitenland. In de aankondiging spreekt Netflix enkel van een 'breed aanbod'. Het bedrijf is binnen Europa al actief in Ierland en Finland, waar een maandabonnement respectievelijk 6,99 en 7,99 euro kost. Klanten mogen daarvoor onbeperkt films en series streamen.
Het aanbod bij de Europese varianten van Netflix is over het algemeen wel een stuk beperkter dan in de VS. Waar de dienst in Amerika meer dan 13000 films en tv-series beschikbaar heeft, zijn dat er in Groot-Brittannië ruim 2600 en in Zweden iets meer dan 2000
quote:'10 procent Nederlanders wel geïnteresseerd in Netflix'
Eén op de tien Nederlandse consumenten denkt een abonnement op Netflix te nemen wanneer de streaming filmdienst hier later dit jaar beschikbaar komt.
Een kwart van de Nederlanders zegt al zeker te zijn geen abonnement op de dienst te nemen, onderzocht Telecompaper. Een derde van de ondervraagden zei nog helemaal niet bekend te zijn met de streaming filmdienst.
Consumenten met een tablet zouden over het algemeen meer interesse hebben in een Netflix-abonnement dan consumenten zonder tablet. Van consumenten met twee tablets of meer zou 18 procent een abonnement op Netflix nemen, wanneer de filmdienst echter niet duurder is dan in het buitenland. Van de consumenten zonder tablet denkt maar zes procent er zo over.
De grootste interesse ligt volgens Telecompaper in de leeftijdsgroep van 20 tot 29 jaar, 15 procent van de mensen in die groep zegt een abonnement op Netflix te gaan nemen. Telecompaper ondervroeg voor zijn onderzoek 1800 consumenten.
Netflix is van plan zijn streamingdienst voor films en series nog deze maand of in september in Nederland te introduceren.
quote:Op zondag 23 juni 2013 13:01 schreef 2Happy4U het volgende:
Gebruik Media Hint voor Google Chrome, kan je de landsrestrictie omzeilen.
Ja,praat er maar overheen maar ik proef hieruit dat het weer om oude series en films gaat die je op allerlei wijzes al eerder hebt kunnen zien.Om daar nu geld voor te gaan neertellen omdat er een 'nieuwe' Dienst komt is voor mij eigenlijk het "lood om oud ijzer" verhaal.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:50 schreef Kansenjongere het volgende:
Was House of Cards niet een serie die in Amerika speciaal voor Netflix is ontwikkeld? En seizoen vier van Arrested Development dat onlangs in première is gegaan op Netflix vond ik ook een toppertje.
quote:Netflix begint op 11 september in Nederland
Door Wilbert de Vries, woensdag 21 augustus 2013 11:12, reacties: 0, views: 2 • Feedback
Netflix gaat naar alle waarschijnlijkheid op 11 september van start in Nederland. Dat valt op te maken uit uitnodigingen die de streamingfilmdienst voor een evenement op die dag aan Nederlandse journalisten heeft gestuurd.
Bij de aankondiging van de komst naar Nederland sprak Netflix over 'voor het einde van het jaar', wat later werd gespecificeerd tot het derde kwartaal. Uit uitnodigingen voor een evenement van de streamingfilmdienst valt nu op te maken dat de introductiedatum waarschijnlijk 11 september zal zijn.
De start komt niet als een verrassing; maandag bleek al dat Netflix was begonnen met het toevoegen van Nederlandstalige content, al bleek niet elke Nederlandse Netflix-abonnee met een Amerikaans account dat al te kunnen zien.
Het bedrijf kondigde half juni aan naar Nederland te komen. De dienst gaat naar alle waarschijnlijkheid 7,99 euro per maand kosten. Nederland is het zevende land in Europa waar Netflix naar uitbreidt. Over het aanbod in Nederland heeft het bedrijf nog niets losgelaten, al lijkt de uitnodiging te suggereren dat de Netflix-serie Hemlock Grove, waarin Famke Janssen een rol speelt, in ieder geval beschikbaar zal zijn. De eigen producties van Netflix, House of Cards en Arrested Development, zullen naar verwachting eveneens deel uitmaken van het aanbod.
Onbekend is nog of populaire series als Breaking Bad ook beschikbaar komen in Nederland. Wel lijkt het uitgesloten dat Game of Thrones deel zal uitmaken van het aanbod; deze serie wordt uitgezonden door betaalzender HBO.
Want?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:46 schreef funrider het volgende:
[..]
bron vermelding is altijd wel fijn.
Ikquote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:48 schreef Etcetera het volgende:
wie zegt dat wat jij erin flikkert waar is?
Bronvermelding, en nee ik hoef er niet nog 209 te hebben, maar je kunt allemaal wel iets roepen. Het is altijd wel goed om de bron van het bericht te weten om een beetje te kunnen inschatten dat het bericht verzonnen is of echt is.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:47 schreef Godtje het volgende:
[..]
Want?![]()
Maar hier heb je er nog eentje
http://www.iphoneclub.nl/(...)derland-beschikbaar/
Nog 209 hebben?
Waarschijnlijk he, is niet bevestigd.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:48 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
http://www.emerce.nl/nieuws/netflix-stille-binnensluiper
11 september! Yes
ene kwam meer over als een nieuwsbericht. Ben jij toevallig fam van derrick?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:21 schreef Godtje het volgende:
Kan je in netflix wel zoeken? Op FOK! in elk geval niet.
TR gemacht
TV / Netflix voor het einde van het jaar in Nederland
Nee, van Commissaris Rexquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:27 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
ene kwam meer over als een nieuwsbericht. Ben jij toevallig fam van derrick?![]()
Ik heb het ook, ik vind het wel ideaal als je geen zin hebt om moeite te doen om iets te vinden wat je wilt, beetje scrollen en iets kijken. Aanbod is wel redelijk, maar het is geen vervanger om te downloaden.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:40 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ik heb het al, maar maak er weinig gebruik van. Alleen docu's en een paar films maken het nog leuk om een abo te hebben. Als je het puur voor de series doet, kom je bedrogen uit.
Klopt ook.quote:Op zaterdag 7 september 2013 12:31 schreef Falco het volgende:
Dacht dat Netflix vanaf 11 September de lucht in ging.
Het idee is dat je vanwege het gemak een klein maandelijks bedrag gaat betalen ipv het gratis te downloaden. Net als Spotify premium bijv.quote:Op zaterdag 7 september 2013 16:32 schreef pervertedhermit het volgende:
Waarom is Netflix beter dan downloaden? Begrijp die hype niet zo.
Aanbod, gebruiksvriendelijkheid,quote:Op zaterdag 7 september 2013 16:32 schreef pervertedhermit het volgende:
Waarom is Netflix beter dan downloaden? Begrijp die hype niet zo.
Nee, alleen de landen waar Netflix beschikbaar is. Aanbod is in de verschillende landen wel anders, dus in Amerika kun je geen Nederlandse series bekijken met je Nederlandse account.quote:Op zaterdag 7 september 2013 16:35 schreef ElsTeyr het volgende:
Weet iemand als je dus een abo bij nitflix in Nederland hebt je dat op iedere willekeurige computer en in ieder willekeurig land kan streamen
Zo gaat het helaas in de wereld, in de gameswereld is het precies hetzelfde, steam -> origin -> Uplayquote:Op zaterdag 7 september 2013 17:20 schreef Fir3fly het volgende:
Mooi van Netflix, maar zolang het aanbod beperkt blijft heeft niemand hier wat aan. Over een jaar of wat zitten we weer met 5 concurrerende diensten met elk een ander aanbod.
En dus is het niet gek dat mensen blijven downloaden.quote:Op zaterdag 7 september 2013 17:22 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Zo gaat het helaas in de wereld, in de gameswereld is het precies hetzelfde, steam -> origin -> Uplay
En als er maar 1 is gaat die de prijs opdrijven en gaan we natuurlijk ook allemaal downloadenquote:Op zaterdag 7 september 2013 17:27 schreef Fir3fly het volgende:
En dus is het niet gek dat mensen blijven downloaden.
Met de gratis Chrome/Firefox-extentie Hola! kan je voor elke website het land kiezen waarvandaan je de website oproept, dus heb je toegang tot elke Netflix-library die er bestaat.quote:Op zaterdag 7 september 2013 16:35 schreef ElsTeyr het volgende:
Weet iemand als je dus een abo bij nitflix in Nederland hebt je dat op iedere willekeurige computer en in ieder willekeurig land kan streamen
Deze bedrijfscultuur is gewoon de werkelijkheid in de wereld. Elk bedrijf wilt geld verdienen. Steam legt voorwaarden vast , is bijvoorbeeld EA of Ubisoft het er niet mee eens lanceren zelf een service.quote:Op zaterdag 7 september 2013 17:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dus is het niet gek dat mensen blijven downloaden.
Je vergeet nog NPO's uitzendinggemist, die gaan ook een betaaldienst starten.quote:Op zondag 8 september 2013 12:53 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Deze bedrijfscultuur is gewoon de werkelijkheid in de wereld. Elk bedrijf wilt geld verdienen. Steam legt voorwaarden vast , is bijvoorbeeld EA of Ubisoft het er niet mee eens lanceren zelf een service.
Dit gaat ook zo gebeuren in NL
RTL XL / Pathe / Netflix
Anders heb je een monopolie positie , zo kunnen ze tenminste nog concurrentie hebben en dat is prima
Desuraquote:Op zaterdag 7 september 2013 17:22 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Zo gaat het helaas in de wereld, in de gameswereld is het precies hetzelfde, steam -> origin -> Uplay
Ja, bestaan genoeg mogelijkheden voor.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:18 schreef byah het volgende:
stel dat ik een NL abonnement neem, kan ik dan makkelijk het aanbod uit de US bekijken? Want als ik het zo zie is het nederlandse aanbod mij geen 8,- waard.
Kan makkelijk met Hola.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:18 schreef byah het volgende:
stel dat ik een NL abonnement neem, kan ik dan makkelijk het aanbod uit de US bekijken? Want als ik het zo zie is het nederlandse aanbod mij geen 8,- waard.
Streaming is geblokkeerd op de NS/T-Mobile wifispotsquote:Op woensdag 11 september 2013 09:29 schreef SandraJ het volgende:
Maar weet iemand dat van t-mobile/ns? Of ze dit wel gaan toestaan?
Vanochtend om 06:00 in ieder geval wel.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:29 schreef SandraJ het volgende:
De vraag is nu: Staat T-Mobile/NS me toe om films te streamen via hun gratis wifi. Dan is het zeker interessant voor in de trein alleen al! En thuis natuurlijk ook handig. Ik ga het sowieso nemen, maar ik wacht nog even een maandje, want de komende tijd heb ik bijna geen tijd.
Denk dat het wel kan maar dat je als gebruiker niet (continu) zo veel bandbreedte krijgt.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:29 schreef SandraJ het volgende:
De vraag is nu: Staat T-Mobile/NS me toe om films te streamen via hun gratis wifi. Dan is het zeker interessant voor in de trein alleen al! En thuis natuurlijk ook handig. Ik ga het sowieso nemen, maar ik wacht nog even een maandje, want de komende tijd heb ik bijna geen tijd.
Ik zit elke dag een dik half uur in de trein. Dus een afleveringetje van een sitcom is voldoende.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:34 schreef Aether het volgende:
[..]
Denk dat het wel kan maar dat je als gebruiker niet (continu) zo veel bandbreedte krijgt.
Maar afhankelijk van het tijdstip gaat dat wel of niet werken; de intercity die ik 's-middags terug heb zit zo vol met gebruikers dat Twitter laden al teveel gevraagd is.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:35 schreef SandraJ het volgende:
[..]
Ik zit elke dag een dik half uur in de trein. Dus een afleveringetje van een sitcom is voldoende.
Ik zit na het werk na de spits. Dus dan is het meestal ook niet zo druk in de trein.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:37 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Maar afhankelijk van het tijdstip gaat dat wel of niet werken; de intercity die ik 's-middags terug heb zit zo vol met gebruikers dat Twitter laden al teveel gevraagd is.
's-ochtends daarentegen kan ik rustig muziek/video streamen.
Zoals ik het lees wel ja.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:45 schreef SosuaCafe het volgende:
Dus in principe kan je een account ook delen? Verschillende netwerken tegelijk enzo?
Je kunt 6 devices koppelen, dus volgens mij moet het mogelijk zijn dat mijn vrouw thuis via de xbox kijkt en ik in de trein op m'n tablet.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:45 schreef SosuaCafe het volgende:
Dus in principe kan je een account ook delen? Verschillende netwerken tegelijk enzo?
Ja, maar je kunt een beperkt aantal apparaten aanmelden/koppelen. Al die apparaten kunnen tegelijk gebruikt worden.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:45 schreef SosuaCafe het volgende:
beter nog; heeft er iemand al door of je engelse ondertiteling ipv nederlands kunt krijgen?quote:Op woensdag 11 september 2013 09:58 schreef Luigi het volgende:
Heeft iemand al ondertiteling aan de gang op een ATV2?
Ze hebben gewoon alle 6 seizoenen hoor..quote:Op woensdag 11 september 2013 10:20 schreef waaromniet1988 het volgende:
Ze hebben alleen seizoen 1 van Lost![]()
Begint goed![]()
Ja, ik zie het nu ook.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:25 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Ze hebben gewoon alle 6 seizoenen hoor..
Bij sommige films is het mogelijk om rechtsonderin Engelse ondertiteling in te stellen, maar bij de meeste kan dat niet.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:22 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
beter nog; heeft er iemand al door of je engelse ondertiteling ipv nederlands kunt krijgen?
Best duidelijk toch? Als je met je muis op Lost gaat staan dan zie je al meteen dat er 6 seizoenen beschikbaar zijn.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:27 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Ja, ik zie het nu ook.
Hadden ze toch beter kunnen aangeven. N
Bij mij ging het meteen naar seizoen 1quote:Op woensdag 11 september 2013 10:29 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Best duidelijk toch? Als je met je muis op Lost gaat staan dan zie je al meteen dat er 6 seizoenen beschikbaar zijn.
Werk je op een telefoon/tablet?quote:Op woensdag 11 september 2013 10:23 schreef Maraca het volgende:
Ik vind het wel onduidelijk welke apparaten nu geschikt zijn voor Netflix. Klik op het logo zeggen ze , maar daar word ik ook niet veel wijzer van.
Zowel in Google Play als in de App Store zijn officiële Netflix apps te vinden voor telefoon en tablet, toch?quote:Op woensdag 11 september 2013 10:32 schreef Aether het volgende:
[..]
Werk je op een telefoon/tablet?
Lijkt daar niet op te werken.
Overzicht: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Netflix_compatible_devices
Popcorn, chips, cola en bier inslaan. Alles binnen handbereik leggen. Go.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:32 schreef remlof het volgende:
Ok, aangemeld.
Dat wordt een hoop tv kijken dit weekend.
Zit via de netflix app van google play net wall-e te kijken op het werk. gaat goedquote:Op woensdag 11 september 2013 10:38 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Zowel in Google Play als in de App Store zijn officiële Netflix apps te vinden voor telefoon en tablet, toch?
Dat had ik ook... tegen de tijd dat ik door Dr. Who 1 t/m 6 heen ben en Orphan Black is er vast wat meer content beschikbaar.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:44 schreef tompsv18 het volgende:
Ik vind sowieso het aanbod qua series meer dan prima te noemen. Het zijn misschien niet de allernieuwste series, maar je hebt wel veel keus en er zitten er nog genoeg tussen die ik graag een keer wil kijken.
Ik bedoel dat sommige delen van hun website niet goed lijken te werken op telefoons/tabletsquote:Op woensdag 11 september 2013 10:38 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Zowel in Google Play als in de App Store zijn officiële Netflix apps te vinden voor telefoon en tablet, toch?
Ook dat. Leuk dat een serie als The Bridge er tussen staat maar mijn Deens (of Zweeds, weet het geeneensquote:Op woensdag 11 september 2013 10:22 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
beter nog; heeft er iemand al door of je engelse ondertiteling ipv nederlands kunt krijgen?
Bedankt!quote:Op woensdag 11 september 2013 10:32 schreef Aether het volgende:
[..]
Werk je op een telefoon/tablet?
Lijkt daar niet op te werken.
Overzicht: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Netflix_compatible_devices
Girls en Boardwalk Empire zijn van HBO, die ga je hier nooit vinden (idem met Game of Thrones & True Blood bijv.).quote:Op woensdag 11 september 2013 11:20 schreef Aventura het volgende:
Proefabootje genomen, even rondkijken...tot nu toe mis ik wel titels...neem Borgen, Girls of Boardwalk Empire, helaas net series waar ik nu middenin zit.
Goedkoop en makkelijk? Denk toch een ATV3 dan.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:27 schreef Siempievk het volgende:
Weet iemand hoe ik het goedkoopst en makkelijkst netflix op mijn TV krijg. Ik heb een TV zonder apps, maar uiteraard wel gewoon met HDMI.
Rechtsboven in je browser heb je dat icoontje van Hola!, daarmee kan je de vlag veranderen in welk land je wilt. Je merkt vanzelf wel wanneer je toegang hebt, er zit altijd spul tussen wat je in NL niet hebt.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:24 schreef byah het volgende:
[..]
heb het volgens mij ingesteld, maar hoe kan ik nou zien of ik toegang heb tot de US content?
Ik heb hier gewoon 5.0.2 draaien met jailbreak. En ik lees op verschillende sites dat ondersteuning voor ondertitels sinds 4.4.2 beschikbaar is op de Apple TV.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:12 schreef Luigi het volgende:
Ah crap. Ik zie het al. Netflix ondertiteling is een feature vanaf versie 5.x van de Apple TV software. En ik zit op 4.4.4 aangezien ik hem gejailbreakt heb om er XBMC op te kunnen draaien. Erg lastig dit want de laatste versies zijn niet te jailbreaken en dan verlies ik dus XBMC en dat is geen optie.
Denk dat dit een dealbreaker wordt...
Netflix kun je standaard op je Apple TV gebruiken.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:35 schreef eleusis het volgende:
kan die ook direct op appletv of nie
Ohja wacht. Ik haal de versienummers weer eens door elkaar (lastig de ATV nummering en iOS nummering). Ik lees idd op http://en.wikipedia.org/wiki/IOS_version_history#iOS_4.x_2 dat het vanaf 4.4.2 beschikbaar moet zijn. Vaag dat het niet werkt dan.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:35 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik heb hier gewoon 5.0.2 draaien met jailbreak. En ik lees op verschillende sites dat ondersteuning voor ondertitels sinds 4.4.2 beschikbaar is op de Apple TV.
Android ookquote:Op woensdag 11 september 2013 11:43 schreef SandraJ het volgende:
[..]
Jazekers. Gewoon Full HD.
Alleen niet via android of wel? Anyone?
Maximaal 2 tegelijk ja.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:43 schreef waaromniet1988 het volgende:
Overigens is die 8 euro per maand alleen geldig als je op maximaal 2 apparaten netflix gebruikt, anders moet je meer betalen
Dus ik kan wel gewoon meerdere apparaten gebruiken, maar max 2 tegelijk? Dus mijn LG tv kan ik de app gebruiken en op m'n telefoon en op m'n laptop. maar wel maar 2 tegelijk.quote:
quote:Op woensdag 11 september 2013 11:52 schreef SandraJ het volgende:
[..]
Dus ik kan wel gewoon meerdere apparaten gebruiken, maar max 2 tegelijk? Dus mijn LG tv kan ik de app gebruiken en op m'n telefoon en op m'n laptop. maar wel maar 2 tegelijk.
Abonnement van ¤ 7,99 per maand.quote:Dit is je huidige abonnement (details van abonnement weergeven)
Unlimited Streaming
Kijk tegelijkertijd op maximaal 2 apparaten
Direct kijken, zo vaak je maar wilt op je pc, Mac of tv
Ja, dus eigenlijk kan je je account ook met iemand delenquote:Op woensdag 11 september 2013 11:52 schreef SandraJ het volgende:
[..]
Dus ik kan wel gewoon meerdere apparaten gebruiken, maar max 2 tegelijk? Dus mijn LG tv kan ik de app gebruiken en op m'n telefoon en op m'n laptop. maar wel maar 2 tegelijk.
Las op Tweakers iemand die voor 30 dollar een jaarabbo kocht in amerika en hier probeerde te activeren, geen idee of het gelukt is.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:58 schreef SandraJ het volgende:
Als ik nou via hola m'n account heractiveer. dan betaal ik maar $7,99 ipv ¤7,99. Niet dat die paar dubbeltjes zoveel boeien. Maar het idee...
Hmmm... Heb je link naar het topic? Kan 't zo snel niet vinden op tweakers.quote:Op woensdag 11 september 2013 12:00 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Las op Tweakers iemand die voor 30 dollar een jaarabbo kocht in amerika en hier probeerde te activeren, geen idee of het gelukt is.
ah;quote:Op woensdag 11 september 2013 12:01 schreef SandraJ het volgende:
[..]
Hmmm... Heb je link naar het topic? Kan 't zo snel niet vinden op tweakers.
Wat doet unblock-us anders dan Hola? En werkt dat dan ook voor m'n tv en telefoon?quote:Op woensdag 11 september 2013 12:04 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
ah;
http://tweakers.net/nieuw(...)en-in-nederland.html
JPDeckers
@xnpu • 11 september 2013 06:20
Je US account is overal bruikbaar, andersom weet ik niet (heb zelf alleen US account), maar vermoed van wel.
En dan de extra bespaar tip: koop op eBay een netflix gift certificate voor rond de 30$, dan kan je een jaar kijken voor minder dan 2¤/maand!
Eventueel met Unblock-Us account erbij (wat ik doe), en ik heb 1 jaar worldwide netflix voor ong. 5.50¤/maand.
geen idee daar ben ik nog niet ingedoken; zat te kijken of ik puur voor de xbox een vpn op kon zetten zodat ik daarop amerikaanse content kan kijken.quote:Op woensdag 11 september 2013 12:05 schreef SandraJ het volgende:
[..]
Wat doet unblock-us anders dan Hola? En werkt dat dan ook voor m'n tv en telefoon?
Ik vraag me af hoe lang het goed gaat als je met je account eigenlijk steeds blijft switchen tussen US en NL. Op tv nl, laptop us. etc.quote:Op woensdag 11 september 2013 12:07 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
geen idee daar ben ik nog niet ingedoken; zat te kijken of ik puur voor de xbox een vpn op kon zetten zodat ik daarop amerikaanse content kan kijken.
aan de andere kant heb ik helemaal geen zin om dat soort fratsen uit te moeten halen voor wat content, dan hou ik het voor het spul wat ik nog mis wel bij mijn torrent sites.
En dat wordt spannend natuurlijk, bij Pathé thuis zou je die film misschien nog wel direct kunnen zien bij DVD/Blu-Ray release als je 4 euro voor een film lapt.quote:[b]Op woensdag 11 september 2013 12:21 ...
Netflix: nieuwe film is niet direct beschikbaar en daarna is het maar de vraag of hij nog komt. Wat dat betreft kun je die ¤ 8,- beter in een goede Usenet server steken, dan weet je zeker dat je alles hebt.
Zelfde probleem. Dacht dat de WDTV Live ook een Netflix app had maar dat is pas het model dat een half jaar later is uitgebracht...quote:Op woensdag 11 september 2013 11:51 schreef Maraca het volgende:
Goed, zowel mijn Samsung tv als WD TV Live (beiden 2009) zijn te oud zover ik kan zien
Hoe moet het nu met ons... Geen netflix op tv?quote:Op woensdag 11 september 2013 12:42 schreef Aether het volgende:
[..]
Zelfde probleem. Dacht dat de WDTV Live ook een Netflix app had maar dat is pas het model dat een half jaar later is uitgebracht...
Heb nog wel andere mogelijkheden maar dit zou de eenvoudigste zijn geweest.quote:Op woensdag 11 september 2013 12:44 schreef Siempievk het volgende:
[..]
Hoe moet het nu met ons... Geen netflix op tv?
Die van mij dus.quote:Op woensdag 11 september 2013 12:42 schreef Aether het volgende:
[..]
Zelfde probleem. Dacht dat de WDTV Live ook een Netflix app had maar dat is pas het model dat een half jaar later is uitgebracht...
Dan is het toch gewoon een kwestie van de firmware updaten?quote:Op woensdag 11 september 2013 12:42 schreef Aether het volgende:
[..]
Precies, daarom wacht ik ook nog even af hoe het zich ontwikkelt. Misschien dat ik de gratis maand meeneem om te testen.quote:Op woensdag 11 september 2013 12:36 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
En dat wordt spannend natuurlijk, bij Pathé thuis zou je die film misschien nog wel direct kunnen zien bij DVD/Blu-Ray release als je 4 euro voor een film lapt.
Ze zijn nog druk bezig met extra content e.d. en er kwamen nog wat verrassignen aan zag ik net voorbij komen op twitter. het wordt vanzelf uitgebreider, het begin is er.
Zie ook het Spotify voorbeeld; in het begin kon ik meer dan de helft van m'n muziek er niet eens op vinden dat is nu wellicht nog maar 10%
Gewoon even een account aanmaken, eerste maand is toch gratis. En je kunt dan nog gewoon opzeggen, voordat je gaat betalen.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:13 schreef Bolters het volgende:
Het zou kunnen dat deze vraag al gesteld is, heb niet het hele topic doorgebladerd, maar kan ik ergens het huidige aanbod bekijken?
Hier: http://signup.netflix.com/BrowseGenresquote:Op woensdag 11 september 2013 13:13 schreef Bolters het volgende:
Het zou kunnen dat deze vraag al gesteld is, heb niet het hele topic doorgebladerd, maar kan ik ergens het huidige aanbod bekijken?
Dit is een oud model, eind 2009.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan is het toch gewoon een kwestie van de firmware updaten?
Mijn WDTV Live heeft het namelijk wel.
Volgens mijn WDTV live heeft hij al de laatste firmware.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan is het toch gewoon een kwestie van de firmware updaten?
Mijn WDTV Live heeft het namelijk wel.
Er is wel custom firmware maar omdat het om een hardwareuitbreiding gaat is het gewoon niet mogelijk.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:23 schreef Maraca het volgende:
[..]
Volgens mijn WDTV live heeft hij al de laatste firmware.
[ afbeelding ]
Gaat dus om deze he
Hm, tegenwoordig kan het nog wel eens pittig zijn oudere seizoenen van series te downloaden als je wat later aanhaakt, ivm de vele takedowns. Of je moet geluk hebben dat het later opnieuw gepost is. Dat vind ik juist een prima aanvulling van zoiets als Netflix. Even catchuppen met Netflix, daarna de nieuwste afleveringen downloaden met Sickbeard/etc.quote:Op woensdag 11 september 2013 12:21 schreef Mgolovic het volgende:
Netflix: nieuwe film is niet direct beschikbaar en daarna is het maar de vraag of hij nog komt. Wat dat betreft kun je die ¤ 8,- beter in een goede Usenet server steken, dan weet je zeker dat je alles hebt.
Te oudquote:Op woensdag 11 september 2013 13:23 schreef Maraca het volgende:
[..]
Volgens mijn WDTV live heeft hij al de laatste firmware.
[ afbeelding ]
Gaat dus om deze he
Ruilen?quote:Op woensdag 11 september 2013 13:26 schreef remlof het volgende:
Ah ok, ik heb deze een paar maanden geleden gekocht: http://www.wdc.com/nl/products/products.aspx?id=330
[ afbeelding ]
Die heeft het ingebouwdquote:Op woensdag 11 september 2013 13:26 schreef remlof het volgende:
Ah ok, ik heb deze een paar maanden geleden gekocht: http://www.wdc.com/nl/products/products.aspx?id=330
[ afbeelding ]
Ja, daar ben ik dus inmiddels ook achterquote:
Tevreden?quote:Op woensdag 11 september 2013 13:26 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
Vanaf het 2010 model is Netflix mogelijk.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:26 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
Heel erg ja, breng regelmatig een hele avond door met vanaf de bank youtube te kijkenquote:
Heb je 'm bedraad of via wifi aangesloten? Met m'n ATV2 kan ik 720p probleemloos via wifi streamen, die functionaliteit wil ik wel graag behouden... niet alle antennes zijn even goed van die mediadingetjes.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Heel erg ja, breng regelmatig een hele avond door met vanaf de bank youtube te kijken
Het dingetje kost ¤99 trouwens.
Bedraad. En ik gebruik 'm ook als NAS in m'n netwerk door een 1TB schijf die ik er via usb op heb aangesloten. Daar dump ik ook alle gedownloade zooi op die ik ermee kijk.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:31 schreef Luigi het volgende:
[..]
Heb je 'm bedraad of via wifi aangesloten? Met m'n ATV2 kan ik 720p probleemloos via wifi streamen, die functionaliteit wil ik wel graag behouden... niet alle antennes zijn even goed van die mediadingetjes.
Ik stream alles draadloos vanaf mijn NAS over een goedkoop AP.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:31 schreef Luigi het volgende:
[..]
Heb je 'm bedraad of via wifi aangesloten? Met m'n ATV2 kan ik 720p probleemloos via wifi streamen, die functionaliteit wil ik wel graag behouden... niet alle antennes zijn even goed van die mediadingetjes.
Pakt dat ding ook srt-bestanden?quote:
Jaquote:Op woensdag 11 september 2013 13:38 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Pakt dat ding ook srt-bestanden?
Even te lui om te googelen![]()
Topquote:
Ik zie dat MyCom hem nu voor 80 euro heeft.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Heel erg ja, breng regelmatig een hele avond door met vanaf de bank youtube te kijken
Het dingetje kost ¤99 trouwens.
Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Netflix_compatible_devicesquote:Op woensdag 11 september 2013 13:54 schreef Maraca het volgende:
Ja hoor, op mijn Wii uit 2004/2005 kan ik gewoon Netflix installeren
quote:Op woensdag 11 september 2013 13:58 schreef Aether het volgende:
[..]
Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Netflix_compatible_devices
ja, klopt. Daardoor wist ik dat het mogelijk was.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:58 schreef Aether het volgende:
[..]
Niet dat mijn WDTV Live daar tussen staat trouwensquote:Op woensdag 11 september 2013 13:58 schreef Aether het volgende:
[..]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | Netflix-functies op TV Live-streamingplayers van Western Digital Functies voor Netflix-streaming Navigatie: alle nieuwe apparaten hebben zoekfuncties en rijen waarin je door filmposters kunt bladeren. Oudere apparaten die deze navigatieopties niet bieden, zijn gemarkeerd met een asterisk (*). Ondersteunde regio's: Netflix helpt bij het oplossen van problemen met het streamen van films en tv-series op ondersteunde apparaten in de onderstaande regio's. Dit zegt niets over waar het apparaat wordt verkocht. Resolutie: de maximumresolutie wordt weergegeven; titels met een HD-symbool worden gestreamd in high-definition op compatibele apparaten met een internetverbinding van 5 MB/sec. of meer. Ondertiteling en audio: op sommige apparaten wordt ondertiteling, alternatieve audio (nasynchronisatie, andere talen) of 5.1 surround sound ondersteund indien beschikbaar. In het onderstaande schema worden de functies beschreven die beschikbaar zijn voor modellen van Western Digital. Model Ondersteunde regio's Resolutie Ondertiteling en audio Alle modellen VS, Canada 1080p Ondertiteling, alternatieve audio, 5.1 surround sound WD TV Live UK, Ierland, Denemarken, Finland, Noorwegen, Zweden 1080p Ondertiteling, alternatieve audio, 5.1 surround sound WDBREC0000 (WD TV Live Plus) Brazilië, Argentinië 1080p Ondertiteling, alternatieve audio, 5.1 surround sound WDBG3A0000NBK (WD TV Live Plus) Mexico, Colombia, Venezuela, Ecuador, Peru, Paraguay, Uruguay 1080p Ondertiteling, alternatieve audio, 5.1 surround sound |
quote:
Oh ja, jôh.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:28 schreef Ceased2Be het volgende:
met mediahint.com kun je snel de Amerikaanse variant in je browser krijgen trouwens. (vereist wel chrome).
Handig wel!!!!!quote:
quote:
Ligt natuurlijk eerder aan je verbinding.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:49 schreef Siempievk het volgende:
Weet iemand of netflix via airplay (iPhone naar TV) een beetje goed werkt? En ook mbt kwaliteit van het beeld.
Er is ook nog de WD TV Play, die is zo,n 68 euro.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:38 schreef Kremers het volgende:
Hmm, die WD is maar een paar tientjes goedkoper dan Apple tv, ga ik voor die denk ikDie ondersteunt tenminste ook SuperHD.
Mocht ik beslissen dat ik doorga met netflix
Dat is een 4s op WIFI, maar kan de iphone dat qua snelheid aan?quote:Op woensdag 11 september 2013 14:55 schreef donroyco het volgende:
[..]
Ligt natuurlijk eerder aan je verbinding.
Yep het is niet mis. Wel jammer dat de allerlaatste seizoenen van bijvoorbeeld Homeland en Californication nog ontbreken.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:03 schreef baniekje het volgende:
Account aangemaakt. Maar wat een keus!![]()
We komen zo de winter wel door!
Thanksquote:
Misschien een rare vraag, maar wat is het en wat doet het?quote:
Je krijgt toegang tot de Amerikaanse content.quote:Op woensdag 11 september 2013 16:03 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Misschien een rare vraag, maar wat is het en wat doet het?
Maar... werkt alleen via pc dan? Niet via TV/PS3 bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 11 september 2013 16:11 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Je krijgt toegang tot de Amerikaanse content.
Alleen via Chrome en Firefox ja.quote:Op woensdag 11 september 2013 16:12 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Maar... werkt alleen via pc dan? Niet via TV/PS3 bijvoorbeeld?
Thnx!quote:Op woensdag 11 september 2013 13:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Hier: http://signup.netflix.com/BrowseGenres
Dat eerste heb ik zo ingesteld staan en werkt perfect.quote:Op woensdag 11 september 2013 17:35 schreef Poemgirl het volgende:
Maar even extra verduidelijking: Als ik een Nederlands account koop en ik zet Hola aan, kom ik dus wel bij de US content?
En eigenlijk kun je toch ook een account met iemand delen? Er staat dat je maximaal op 2 apparaten tegelijk kan. Maar als ik dan bv. Lost kijk en een vriendin bij haar thuis iets anders, gaat dat dan wel? Of moet zij dan ook Lost kijken of moet ik dan kijken wat zij kijkt? In andere woorden; je kunt het wel op 2 apparaten tegelijk, maar kun je dan ook 2 verschillende dingen zien?
Dit is wel heel matig ja.quote:Op woensdag 11 september 2013 17:42 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Godverdomme, alles van Disney is Nederlands gesproken
Zelfde geldt voor Netflix via de Wii. Goed, het is geen HD, maar de kwaliteit is zeker acceptabel.quote:Op woensdag 11 september 2013 17:14 schreef Volksrepubliek- het volgende:
Tip: Tunlr voor Amerikaanse Netflix op bijv. PS3
Ik vindt Netflix trouwens verassend goede beeldkwaliteit geven op mijn 3mbit verbinding.
Kan je dat niet instellen? Ik kan bijvoorbeeld bij Kuifje voor Nederlands en Engels kiezen.quote:Op woensdag 11 september 2013 17:42 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Nopequote:Op woensdag 11 september 2013 18:05 schreef Volksrepubliek- het volgende:
[..]
Kan je dat niet instellen? Ik kan bijvoorbeeld bij Kuifje voor Nederlands en Engels kiezen.
chinees was vast verstaanbaarder geweest!quote:Op woensdag 11 september 2013 17:42 schreef RolStaart-Beer het volgende:
de series die ik kijk zijn;quote:Op woensdag 11 september 2013 13:59 schreef robdriessen het volgende:
En mensen, niet vergeten: door Netflix geld te geven, kunnen ze meer gave Netflix-exclusive series maken zoals House of Cards, Orange is the New Black en Hemlock Grove
Nee. Alleen Orphan Black. Op de US Netflix kan je Breaking Bad wel kijken.quote:Op woensdag 11 september 2013 18:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
de series die ik kijk zijn;
game of thrones
breaking bad
suits
orphan black
zijn die op netflix?
Komt vast nog wel. Alleen HBO-series krijg je er never op te zien.quote:Op woensdag 11 september 2013 18:23 schreef Maanvis het volgende:
waarom kan ik breaking bad niet op de NL netflix kijken?
oh ik dacht dat netflix er juist voor zorgde dat ik nooit meer iets hoefde te downloadenquote:Op woensdag 11 september 2013 18:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Komt vast nog wel. Alleen HBO-series krijg je er never op te zien.
Komt niet gezien Film1 de rechten heeft in Nederlandquote:Op woensdag 11 september 2013 18:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Komt vast nog wel. Alleen HBO-series krijg je er never op te zien.
Ah oke, nouaja, ik lig er niet wakker van dat het aanbod minder is dan wat er te downloaden valt. 8 euro per maand is heel redelijkquote:Op woensdag 11 september 2013 18:25 schreef Volksrepubliek- het volgende:
[..]
Komt niet gezien Film1 de rechten heeft in Nederland
Nee, je kunt wel Nederlandse ondertiteling kiezenquote:Op woensdag 11 september 2013 18:05 schreef Volksrepubliek- het volgende:
[..]
Kan je dat niet instellen? Ik kan bijvoorbeeld bij Kuifje voor Nederlands en Engels kiezen.
Komt niet in Nederland, alleen voor 2013 modellen volgens Philips op Twitter. Misschien als je het land in de TV aanpast dat je dan wel de Netflix app te zien krijgt, gezien die n het buitenland wel op oudere modellen zit.quote:Op woensdag 11 september 2013 18:35 schreef JamesTKirk het volgende:
Straks eerst maar eens kijken of er intussen een app is voor de Philips smart tv...
Staat niet in de store maar bij TV in de scroll bar gewoon met een NL account.quote:Op woensdag 11 september 2013 18:37 schreef Kensuke het volgende:
Ik kan de Netflix app nog niet in de Nederlandse PS3 store vinden. Even de Amerikaanse proberen dan.
Nou lekker is dat. Wat willen ze daar mee winnen?quote:Op woensdag 11 september 2013 18:40 schreef Volksrepubliek- het volgende:
[..]
Komt niet in Nederland, alleen voor 2013 modellen volgens Philips op Twitter. Misschien als je het land in de TV aanpast dat je dan wel de Netflix app te zien krijgt, gezien die n het buitenland wel op oudere modellen zit.
Dat je een nieuw model koopt...quote:Op woensdag 11 september 2013 18:41 schreef JamesTKirk het volgende:
[..]
Nou lekker is dat. Wat willen ze daar mee winnen?
Gaat niet gebeuren, heb deze pas een maand.quote:Op woensdag 11 september 2013 18:42 schreef Volksrepubliek- het volgende:
[..]
Dat je een nieuw model koopt...
Voor de xbox 360 heb ik gewoon de tunlr DNS adressen ingevuld bij de network settings. Dat leek te werken. aflevering star trek gekeken maar alles wat ik daarna selecteerde kreeg ik de melding dat dat nog niet te streamen was. kan toeval zijn geweest.quote:Op woensdag 11 september 2013 18:45 schreef TheGloaming het volgende:
Ideaal dat Netflix. Via pc kan ik nu Netflix met US aanod kijken dankzij dit topic. Nu nog uitzoeken hoe ik dit via ipad, android tv box en de xbox 360 voor elkaar krijg :p
Thnx! werkt perfectquote:Op woensdag 11 september 2013 19:26 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Voor de xbox 360 heb ik gewoon de tunlr DNS adressen ingevuld bij de network settings. Dat leek te werken. aflevering star trek gekeken maar alles wat ik daarna selecteerde kreeg ik de melding dat dat nog niet te streamen was. kan toeval zijn geweest.
Nu weer de nederlandse variant en daar nu een docu op aan het kijken. werkt wel soepel
Als je wat series gaat beoordelen staat ie er wel tussen met Nederlandse beschrijving, alleen dan als niet beschikbaar (nog). Net als Suits, Hell on Wheels, Drop Dead Diva, Stargate Atlantis, Battlestar Galactica en nog een paar. Bij films geldt dat ook voor een aantal zoals Simon. Verwacht dat ze binnenkort wel te zien zijn.quote:Op woensdag 11 september 2013 18:25 schreef Volksrepubliek- het volgende:
[..]
Komt niet gezien Film1 de rechten heeft in Nederland
Bij Californication bijvoorbeeld kan je wel kiezen voor Engelse ondertiteling, dus ik denk dat het van de serie/film afhangt.quote:Op woensdag 11 september 2013 19:57 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik heb een proefabonnement maar hetgeen wat me tegenvalt is dat je geen Engelse ondertiteling hebt.
Dat schijnt een fout te zijn en ze zijn bezig dat op te lossen:quote:Op woensdag 11 september 2013 20:13 schreef Farenji het volgende:
Ik heb vandaag geregistreerd en dacht zojuist te gaan genieten van mijn gratis proefmaand en ik zette Wall-E op. Tot mijn grote afgrijzen kwam ik erachter dat de audio in het nederlands is, en dat nederlands de enige keuze is. Engels is niet beschikbaar. Fuck off met je NL versie, ik wil de originele versie! WTF, Netflix!?!
Speelt die mediaspeler ook ISO'S?quote:Op woensdag 11 september 2013 19:43 schreef Cee het volgende:
*meldt*
Op m'n WDTV en m'n tablet. Ik ga maar eens aan Luther beginnen.
Ja, VOB/ISO.quote:Op woensdag 11 september 2013 20:29 schreef JamesTKirk het volgende:
[..]
Speelt die mediaspeler ook ISO'S?
Je bedoelt dat je hoopt dat HBO goedkoper wordt? Want waarom zouden ze een goedkopere dienst naast de huidige dienst zetten?quote:Op woensdag 11 september 2013 21:29 schreef n8n het volgende:
Hopelijk inspireert dit hbo om ook een streamingdienst te lanceren voor een vergelijkbare prijs ipv die 15e via ziggo.
Heb je geen andere browser, internet explorer bijvoorbeeld? Daar kan je nog gewoon de NL content bekijken dan, want daar werkt Media Hint niet voor.quote:Op woensdag 11 september 2013 22:00 schreef Mgolovic het volgende:
Chrome opnieuw starten hielp dus. Helaas verdwijnt (logisch eigenlijk) alle NL content. Voor mij geen optie i.v.m. films voor de kinderen.
Dat is wel een goeie ja, nog niet geprobeerd. Thnx.quote:Op woensdag 11 september 2013 22:16 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Heb je geen andere browser, internet explorer bijvoorbeeld? Daar kan je nog gewoon de NL content bekijken dan, want daar werkt Media Hint niet voor.
Jammer, dacht dat het duurder was omdat ziggo/upc etc. een groot stuk van de taart namen, fuck HBO dan, ik kom wel terug als ik niet 50e aan 13 diensten kwijt hoef te zijn en moet onthouden waar ik welke serie die 2 seizoenen achterloopt kan bekijken.quote:Op woensdag 11 september 2013 22:12 schreef Breuls het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je hoopt dat HBO goedkoper wordt? Want waarom zouden ze een goedkopere dienst naast de huidige dienst zetten?
HBO is in de VS ongeveer even duur als hier, dus ik zie het niet gebeuren.
Star Trek altijd +1quote:Op donderdag 12 september 2013 06:09 schreef Ceased2Be het volgende:
Las gisteravond nog dat Netflix al verantwoordelijk was voor 10% van het internetverkeer... na 1 dag(!)
Erg netjes.
2 Docu's gekeken en de eerste aflevering van Star Trek![]()
Super!
Da's echt zo gebeurd. Gewoon aanklikken (tikken, whatever) en inloggen.quote:Op donderdag 12 september 2013 07:22 schreef franklop het volgende:
Zich ook meldt. Morgenavond maar eens kijken of ik het via de ps3 werkend krijg
Schuldigquote:Op donderdag 12 september 2013 06:09 schreef Ceased2Be het volgende:
Las gisteravond nog dat Netflix al verantwoordelijk was voor 10% van het internetverkeer... na 1 dag(!)
Erg netjes.
2 Docu's gekeken en de eerste aflevering van Star Trek![]()
Super!
Ik heb Hola geinstalleerd in Chrome en daarmee kan je heel makkelijk switchen tussen Netflix NL, US en UK (en welke versie je nog meer wil), zonder opniew opstarten van de browser of dat je al je settings weer moet wijzigen.quote:Op woensdag 11 september 2013 22:00 schreef Mgolovic het volgende:
Chrome opnieuw starten hielp dus. Helaas verdwijnt (logisch eigenlijk) alle NL content. Voor mij geen optie i.v.m. films voor de kinderen.
Ok goed zo, kan ik gelijk gaan kijken haha.quote:Op donderdag 12 september 2013 08:12 schreef Breuls het volgende:
[..]
Da's echt zo gebeurd. Gewoon aanklikken (tikken, whatever) en inloggen.
Wel viel me op dat je op de PS3 niet door genres/televisie kunt bladeren, maar gewoon slechts 1 voorpagina met voorselecties hebt en daarnaast alleen een zoekfunctie. Je kunt dus niet naar bijvoorbeeld horror bladeren en daarin dan kijken wat ze allemaal te bieden hebben. Op Apple TV werkt dat wel, dus als ik niet al weet wat ik wil kijken pak ik wellicht de Apple TV-versie.
Natuurlijk kan via de website je keuze bepalen en die via PS3 zoeken ook werken.
Precies dit dus! Ik ben er toch erg enthousiast over hoor. Natuurlijk, het nieuwste van het nieuwste staat er niet op maar dan blijf ik denk ik ook gewoon downloaden met sickbeard of couchpotato. En wie weet wordt het ook gewoon steeds recenter en uitgebreider. Mensen die voor 8 euro/mnd de nieuwste bioscoopkrakers verwachten... tsja. Dat is zelfs in de VS (het land waar het het makkelijkst is om afspraken over rechten te maken) niet zo.quote:Op donderdag 12 september 2013 08:27 schreef nietzman het volgende:
Had er al veel over gehoord, maar je ontdekt een serie toch iets makkelijker door gewoon een aflevering aan te kunnen klikken in plaats van dat je er zelf moeite voor moet gaan doen.
Is dat het enige wat je hebt gedaan voor de US content?quote:Op woensdag 11 september 2013 19:26 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Voor de xbox 360 heb ik gewoon de tunlr DNS adressen ingevuld bij de network settings.
Dat is het enige wat ik heb gedaan op de 360, alleen die DNS aanpassingen.quote:Op donderdag 12 september 2013 08:58 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Is dat het enige wat je hebt gedaan voor de US content?
Niets op de PC geinstalleerd verder ofzo, alleen die tunlr DNS adressen op je 360 ingevuld?
En kun je nog wel online gamen nu dan op je 360?
Dat is waar natuurlijk, vanavond maar even die DNS settings aanpassen, ben benieuwd.quote:Op donderdag 12 september 2013 08:59 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Dat is het enige wat ik heb gedaan op de 360, alleen die DNS aanpassingen.
Geen idee qua online gaming, dat doe ik nooit. (en mocht dat een issue zijn switch je de dns weer even terug naar automatisch, de waardes onthoudt hij toch wel)
weet je al wat?quote:Op woensdag 11 september 2013 23:36 schreef Ori het volgende:
Het werkt echt geweldig. Snel, goede kwaliteit. Succesvol geprobeerd op laptop, iPad en PS3. Vooral dat laatste is fijn, gewoon lekker op de tv kunnen kijken.
Het aanbod is zeker niet slecht voor zo'n beginperiode. Maar het US-aanbod kunnen bekijken is zeker interessant. Maar het is eigenlijk een soort van 'valsspelen' toch, want je kijkt iets waarvoor de lokale NL Netflix de rechten niet heeft. Kan dat problemen opleveren? Als in:: je account kan geblokkeerd raken?
En hoe werkt betalen eigenlijk als je overschakelt?
qua betalen; ik heb een contract met netflix nederland... dat betaal ik gewoon.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |