abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221842424
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2026 21:40 schreef TLC het volgende:
Ben benieuwd naar de nieuwe monster saga; die van Lizzie Borden :D
Ik vond het wel weer interessant, maar wel de minste van deze serie tot nu toe en vrij langdradig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
٩๏̯͡๏)۶
pi_221842460
quote:
14s.gif Op maandag 21 september 2026 19:41 schreef Seven. het volgende:
We hebben Fauda seizoen 5 gekeken. Het keek wel weer lekker weg, maar ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen hier schuimbekkend naar zouden kijken. Er wordt in twee van de afleveringen ook teruggeblikt op de gebeurtenissen in Israël op 7 oktober 2023 en die afleveringen vond ik best heftig om te zien. Ze hebben het mooi verweven in de verhaallijn. Ik vond het wel gewaagd van de makers om er zo direct op in te spelen.

Ik ben niet anti-Joods maar ik ben wel van mening dat Netanyahu veel te ver is gegaan. Deze serie nuanceert mijn blik op het conflict wel, het maakt een connectie met zowel de Israeli's als de Palestijnen. Het blijft wel een Israëlische lens natuurlijk.

Al met al is de hele serie best de moeite. Het is verre van perfect, Doron is eigenlijk net te dik voor de rol die hij speelt :+ , niet alle acteurs zijn even sterk, de dialogen en verhaallijnen missen het net te vaak op diepgang, waardoor e.e.a. net niet geloofwaardig is. Maar al met al is het wel meeslepend genoeg, het zet je als kijker ook wel aan het denken over het conflict in het Midden-Oosten. Het legt ook wel de onderlinge verhoudingen bloot tussen de verschillende partijen. En het is ook geen commitment van maandenlang elke dag 2-3 afleveringen.

Dus als je nog een prima serie zoekt voor tussendoor, deze zou ik zeker overwegen.
Helemaal eens ^O^
  woensdag 23 september 2026 @ 13:19:23 #228
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_221842842
Is Fauda 5 te volgen zonder de eerste vier seizoenen te hebben gezien?
Gourmetten of steengrillen?
  roze woensdag 23 september 2026 @ 13:20:45 #229
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_221842849
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 11:46 schreef Ronald het volgende:

[..]
Ik vond het wel weer interessant, maar wel de minste van deze serie tot nu toe en vrij langdradig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch lees ik niet heel veel positieve reacties.
Your beauty never ever scared me.
pi_221842891
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 13:19 schreef Silenus het volgende:
Is Fauda 5 te volgen zonder de eerste vier seizoenen te hebben gezien?
Nee, zou ik niet doen.
Je mist teveel achtergrondinformatie, geschiedenis, relaties tussen (overleden) karakters etc.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_221843144
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 13:20 schreef Ama het volgende:

[..]
Toch lees ik niet heel veel positieve reacties.
Ja lees ik nu ook inderdaad. Had bewust even niks over de serie opgezocht om geen spoilers te krijgen. Maar snap de kritiek wel, er blijkt ook wel erg veel gewoon verzonnen te zijn in de serie. Iets te veel naar mijn mening.

Ik las trouwens ook dat de acteur die Andrew Borden speelt ook Ed Gein speelde, was mijn geen moment opgevallen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_221843178
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 14:30 schreef Ronald het volgende:

[..]
Ja lees ik nu ook inderdaad. Had bewust even niks over de serie opgezocht om geen spoilers te krijgen. Maar snap de kritiek wel, er blijkt ook wel erg veel gewoon verzonnen te zijn in de serie. Iets te veel naar mijn mening.

Ik las trouwens ook dat de acteur die Andrew Borden speelt ook Ed Gein speelde, was mijn geen moment opgevallen.
Was bij de vorige series toch ook wel zo?
  Spellchecker woensdag 23 september 2026 @ 21:30:48 #233
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221845300
The Middle _O_

En Brick O+ met zijn gefluister gefluister
  woensdag 23 september 2026 @ 21:37:15 #234
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221845331
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2026 11:46 schreef Ronald het volgende:

[..]

SPOILER
Kan niet anders, gezien dat hun huis best wel klein was met veel deuren naar andere kamers.
Het kan onmogelijk zo zijn dat Lizzy en de huishoudster niks gemerkt hebben van de moorden.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_221845974
SPOILER: Covers
SPOILER: Trailers
Delusion - Thailand 2026 16 S01 | Drama, Duister, Misdaad, Mysterie, Psychologisch, Thriller
Het leven van een vrouw ontspoort wanneer haar vader door zijn dementie de hoofdverdachte wordt in een moordzaak en de dorpsbewoners denken dat hij bezeten is door een kwade geest.

A Different World - VS 2026 12 S01 | Comedy, Drama, Romantisch
School, romantisch drama en een familiegeschiedenis: deze eerstejaars en haar groep trouwe vrienden op een historisch zwarte universiteit krijgen heel wat voor hun kiezen.

Dil Dhadakne Do - India 2015 6 2:53 uur | Romantisch
Een rijk, disfunctioneel gezin organiseert een cruisevakantie voor familie en vrienden, maar moet de harde waarheid achter de onberispelijke façade onder ogen zien.

Don - India 2006 16 2:48 uur | Actie, Misdaad
Een meedogenloze misdaadbaas annex drugsbaron wordt opgepakt en vastgehouden door de overheid. Ze sturen zijn naïeve lookalike om de bende van de man te infiltreren.

Fukrey - India 2013 12 2:15 uur | Comedy, Drama
Dit Bollywood-tienerdrama vol muziek gaat over vier opgroeiende naïeve jonge mannen en hoe ze omgaan met de uitdagingen en onverwachte catastrofes die ze op hun pad vinden.

Mis muertos tristes - Argentinië 2026 16 Miniserie | Drama
Emma kan de doden zien. Maar met de komst van haar nichtje worden duizenden levens opgeschud in deze ijzingwekkende miniserie die is gebaseerd op de verhalen van Mariana Enriquez.

Shaque: Trust No One - India 2026 16 S01 | Drama, Misdaad, Mysterie, Psychologisch, Thriller
Negen jaar nadat haar baby is ontvoerd, stuit een moeder tijdens haar onvermoeibare zoektocht op geheimen. Niets wat ze ziet, lijkt nog te vertrouwen.
pi_221852955
SPOILER: Covers
SPOILER: Trailers
Blood Legacy - Zuid-Afrika 2026 16 S02 | Drama
Als hun vijanden gewaagder te werk gaan, moeten Khanyi en haar broers hun oude wrok opzijzetten om hun familie bij elkaar te houden en Spears reputatie te redden.

El problema final - Spanje 2026 12 Miniserie | Drama, Misdaad, Mysterie
Een voormalige steracteur gebruikt de detectivevaardigheden van zijn beroemde personage om een suspecte dood te onderzoeken in een afgelegen hotel waar iedereen wordt verdacht.

UNABOMBER - VS 2026 12 | Drama, Misdaad, Psychologisch, Thriller
In dit op feiten gebaseerde drama wordt belicht hoe Harvard-wonderkind en -proefpersoon Ted Kaczynski verandert in de Unabomber, terwijl de FBI hem op de hielen zit.

STEEL BALL RUN JoJo’s Bizarre Adventure - Japan 2026 12 | Actie, Fantasie
In de 2nd STAGE leggen Johnny en Gyro 1200 kilometer af in een woestijn. Onheilspellende incidenten en conflicterende motieven geven aan dat deze race meer is dan een wedstrijd.
pi_221856492
Begonnen aan de Lizzie Borden Story. Erg prettig weer en behoorlijk absurdistisch. Leuk om 'Ed' weer te zien uit de vorige Monster serie.
Allemaal cabaretteketet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')