Dat vond ik ook. Gooi er even een mailtje achterna.quote:
Ik denk het ook wel. Laten we eerlijk zijn. Ze doen dit alleen om hun eigen imago te beschermen.quote:Op maandag 17 juni 2013 19:33 schreef Descendent het volgende:
Leuk; ik denk dat ze bij Feenstra hebben meegelezen met dit topic.
Dus? Goede manier om dat te doen.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:22 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik denk het ook wel. Laten we eerlijk zijn. Ze doen dit alleen om hun eigen imago te beschermen.
True. Maar ik vraag me af of dit alleen is gedaan omdat het op fok staat.quote:
Of dat zo is ja of nee maakt niet uit, het gaat erom dat er excuses zijn aangeboden. Of dat met of zonder chocolade was. Een brief had al een goed gebaar geweest. Het bedrijf verliest nou niet veel aanzien van de 15 mensen die dit topic volgen,quote:Op maandag 17 juni 2013 20:29 schreef delano.888 het volgende:
[..]
True. Maar ik vraag me af of dit alleen is gedaan omdat het op fok staat.
Klopt. Het is netjes.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:30 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Of dat zo is ja of nee maakt niet uit, het gaat erom dat er excuses zijn aangeboden. Of dat met of zonder chocolade was. Een brief had al een goed gebaar geweest. Het bedrijf verliest nou niet veel aanzien van de 15 mensen die dit topic volgen,
Onredelijkheid wordt vanuit commercieel oogpunt dus ook nog beloond. Wat mij betreft had je een dikke vinger van hen gekregenquote:
Waarom onredelijkheid?quote:Op maandag 17 juni 2013 21:15 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Onredelijkheid wordt vanuit commercieel oogpunt dus ook nog beloond. Wat mij betreft had je een dikke vinger van hen gekregen
Natuurlijk, iedereen kan zoiets zeggen, maar visueel bewijs is lastig te ontkennen.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik denk dat vooral de dashcam beelden hun werk hebben gedaan. Als ik alleen een melding had gedaan hadden ze er veel minder mee gedaan.
Lol wat? De onredelijke hier was toch echt het busje.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:15 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Onredelijkheid wordt vanuit commercieel oogpunt dus ook nog beloond. Wat mij betreft had je een dikke vinger van hen gekregen
Die discussie is al gevoerd en dus zinloos om allemaal nogmaals te benoemen.quote:
Haha netjes van ze! Toch geen kunstchocolaatjes?quote:
quote:Op maandag 17 juni 2013 21:50 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Die discussie is al gevoerd en dus zinloos om allemaal nogmaals te benoemen.
Wat mij betreft ben jij in ieder geval gewoon een onmogelijke, onredelijke, hork in het verkeer. Daarbij vind je het kennelijk niet erg om terloops nog even iemand in de rug te steken ook.
Dat is 't wel
En nu het weer! Zijn alle airco's alweer gecheckt?quote:
Joh ik gebruik hem al 2 maanden ofzo. Ik heb het snel warmquote:Op maandag 17 juni 2013 22:31 schreef DDriver het volgende:
[..]
En nu het weer! Zijn alle airco's alweer gecheckt?
Dat soort mensen kan ik echt van genieten. Dan gaat namelijk m'n cruise control op 20 km/h onder de maximumsnelheid en leun ik heerlijk achterover, iets wat ik normaal eigenlijk nooit doe.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:43 schreef Spezza19 het volgende:
Wat een gezeik op oxygene zeg... Ja het bumperkleven is niet netjes, maar wat die gast van Feenstra deed is natuurlijk 4x erger.....
Goed, nu weer over tot de orde van de dag... Vanochtend een bumperklever achter me... Sorry, maar zolang hij niet mijn boetes betaalt ga ik niet harder dan 80....
Vervolgens haalt ie mij in waar het niet eens mag en zit ie vervolgens 8km lang bij een ander op de bumper te drukken want inhalen kon ie niet ivm drukte
Oh ja, en als ik dan weer achter die bumperklever rij, moet ik zeker ook 20 onder Vmax gaan rijden omdat jij zo nodig, al dan niet terecht, iemand meent te moeten neten?quote:Op maandag 17 juni 2013 23:01 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat soort mensen kan ik echt van genieten. Dan gaat namelijk m'n cruise control op 20 km/h onder de maximumsnelheid en leun ik heerlijk achterover, iets wat ik normaal eigenlijk nooit doe.
Als er meer dan 5-6 auto's achter rijden geef ik wel weer wat gas bij tot aan de Vmax. Bumper kleven is het irritantste wat er is en gevaarlijk, waar 80 rijden op een 100-weg slechts licht vervelend is en leidt tot 5 minuutjes later op je bestemming.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Oh ja, en als ik dan weer achter die bumperklever rij, moet ik zeker ook 20 onder Vmax gaan rijden omdat jij zo nodig, al dan niet terecht, iemand meent te moeten neten?
Rij gewoon normaal.
Oh dus pas als er 5 auto's hinder van jou ondervinden ga je weer gas geven? Lekker is dat.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:31 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Als er meer dan 5-6 auto's achter rijden geef ik wel weer wat gas bij tot aan de Vmax. Bumper kleven is het irritantste wat er is en gevaarlijk, waar 80 rijden op een 100-weg slechts licht vervelend is en leidt tot 5 minuutjes later op je bestemming.
Het gaat mij echter in het geheel niet om een minuutje later aankomen op mijn bestemmingquote:Op maandag 17 juni 2013 23:44 schreef BigSmurf het volgende:
Ach, de tijd dat zo iemand achter je blijft zitten is hooguit enkele minuten, waarbij je dus een minuutje later op je bestemming komt. Big deal. Dat mensen de tandafdrukken in hun stuur hebben zitten daardoor is eigenlijk lachwekkend. Ik mag namelijk ook zelf uitmaken of ik 80 rij op die weg om een klever wat geduld bij te brengen. Vaak gebruik ik zo'n moment overigens om een telefoontje te plegen, ideaal.
Ach, het gebeurt niet dagelijks, en ook niet wekelijks. Wees gerust.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het gaat mij echter in het geheel niet om een minuutje later aankomen op mijn bestemmingIk vind het prettiger om harder te rijden.
Dat je 80 rijdt mag je inderdaad zelf weten en is op zich weinig mis mee, maar dat je dat doet omdat je iemand anders wilt neten en daarbij ook anderen meeneemt is érg irritant. Daarbij lok je ook ander gedrag uit, ik haal je dan namelijk gewoon in, links of rechts, maar ik zal absoluut niet achter figuren als jij gaan rijden.
Dat doet me denken aan die parkeerwachters die een taart hadden gekregen waar laxeermiddel doorheen zatquote:Op maandag 17 juni 2013 21:56 schreef einschtein het volgende:
Zat springstof in, zodra hij een hapje neemt, BOEM.
'MET JE ZWARTMAKERIJ VOOR DIE 15 MAN!!1111'
Inderdaad, in plaats van dat die mensen een heldendaad verrichten is het strontirritant en soms zelfs nog gevaarlijk want je gaat er niet vanuit dat die auto voor je gaat stoppen terwijl die voorrang heeft!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 01:25 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik heb echt een grafhekel aan het tokkievolk dat met de auto midden op de weg gaat stilstaan om doodleuk met een voorbijganger te gaan ouwehoeren. Dan sta je daar te wachtenDat soort volk aanspreken heeft ook geen enkel nut.
Kan jij geen dashcam nemen om dagelijks videoverslag uit te brengen? Hebben we wat te lachen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 07:41 schreef Spezza19 het volgende:
10 minuten onderweg en de frusties schieten me alweer druk voorbij....waarom kunnen mensen niet gewoon relaxed zijn?
Want jij bent zo'n geweldige chauffeur die alles goed doet?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:28 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Kan jij geen dashcam nemen om dagelijks videoverslag uit te brengen? Hebben we wat te lachen.
Nee hoor. Maar gefrustreerd ben ik echt vrijwel nooit wat haast betreft, alleen als het een gevaarlijke situatie is.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:00 schreef DW457 het volgende:
[..]
Want jij bent zo'n geweldige chauffeur die alles goed doet?
Want mensen die graag stevig doorrijden zijn standaard frusti's?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:21 schreef Spezza19 het volgende:
Ik rijd altijd lekker relaxed.... Laat anderen lekker frusty zijn... Maar vind het wel irritant dat ze mij bij hun frustratie proberen te trekken...
Als je anderen van de weg wilt drukken ben je aardig gefrustreerd jaquote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Want mensen die graag stevig doorrijden zijn standaard frusti's?
Dit is het meest relaxe wat er is...quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:30 schreef Posergoth6667 het volgende:
Relaxed rijden is één ding, de boel ophouden een ander.
Als je relaxed wilt rijden dan rij je op de rechterbaan. Als er maar 1 baan beschikbaar is, probeer je, mits de situatie dat toe laat, de maximum snelheid aan te houden.
Ik rij redelijk rustig alleen vandaag ook maar een auto binnen de bebouwde kom ingehaald. Een leeg busje van de RTC die het nodig vond om tijdens spitsuur met maximaal 30 door de bebouwde kom te gaan rijden. stapvoets door bochten waar je makkelijk met 30/40 door heen kan, zelf als het regent. Hierdoor zaten er een stuk of 30 auto's achter dat busje aan te toeteren. Ik ben er langs gegaan net als veel anderen. Ik zag in mijn spiegel dat het bijna misging toen een auto een meisje net niet aan reed die over wilde steken op een zebrapad (de auto haalde het RTC busje in over het zebrapad). ze stopte gelukkig op tijd. Als die taxi gewoon normaal had gereden was er niks aan de hand.
We hebben hier een slingerbocht. Het is echt irritant. Aan beide kanten is een fietspad met een doorgetrokken streep. Hier mag je dus niet overheen. Nou snijd 90% gewoon de bocht af over het fietspad. Ik ga hier echt nog een keer een frontale aanrijding krijgen. Ik ben vroeger op de middelbareschool een keer van mijn fiets af gegooid omdat die auto afsneed. Ook een keer door een vrachtwagen in de bosjes beland bij dat stuk. Het is echt gevaarlijk.
hier een meesterlijke paint tekening
[ afbeelding ]
daar een tekening. ik mag niet op het fietspad rijden (ook gevaarlijk vanwege de hoeveelheid fietsers) maar de tegenliggers eisen dat ik die gevaarlijke verkeersovertreding maak.
als ik de juiste apparatuur had zou ik het leuk vinden s'nachts op de stippellijn gaten boren en paaltjes monteren. ik hou me aan de verkeersregels.
Zulke bimbo's moeten gewoon een automaat aanschaffen, precies goed voor hun....quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:35 schreef Spezza19 het volgende:
Tijd voor een dashcam. Klojo in een Volvo die zo druk met bellen was dat ie stilvalt midden op de rotonde.... Want ja schakelen hand ie zijn hand niet voor vrij
Precies vmax gaan rijden, oke.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:01 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat soort mensen kan ik echt van genieten. Dan gaat namelijk m'n cruise control op 20 km/h onder de maximumsnelheid en leun ik heerlijk achterover, iets wat ik normaal eigenlijk nooit doe.
Baksteen door hun ruit....quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:56 schreef NoBody122 het volgende:
Tsjechen en hun onmogelijke inhaalacties
Gebruik je geen Flitsmeister?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:02 schreef kikoooooo het volgende:
Geflitst worden met 117@100 op de A13, terwijl de bebording daar voor geen ene flikker klopt en het dus gewoon 130 is. (Kilometers lang na meerdere opritten alleen aan de rechterkant een bord 100.)
Kost allemaal weer teringveel moeite voor 102 euro. Kut overheid. Heb je zaken voor elkaar, of ga er niet staan te flitsen. Achterlijke cash cow en achterlijk volk dat klakkeloos zn boetes betaald.
Flitsnav. Altijd.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:05 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Gebruik je geen Flitsmeister?
En toch beboet?quote:
Ik zat niet op t letten gok ik, rij bijna nooit boetes ondanks 80.000km per jaar en altijd doorrijden.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:06 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
En toch beboet?
Hmmz, strange...
Ach ja, kan gebeuren.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:07 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik zat niet op t letten gok ik, rij bijna nooit boetes ondanks 80.000km per jaar en altijd doorrijden.
T is mn werk->slaapplaats route. Ze stonden wss op de vaste plek @ 11.1 bij delft-zuid, zoals zo vaak. Maar zelfs dat staat niet in de beschikking en dat moet je allemaal opvragen.
Vorig jaar een keer aan de kant gezet door een VROS. Geflitst word ik 1x per jaar ofzo.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:14 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Ach ja, kan gebeuren.
Vind daarentegen dat je het wel netjes doet tov het aantal gereden km's per jaar...
Alsnog netjes...quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:15 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Vorig jaar een keer aan de kant gezet door een VROS. Geflitst word ik 1x per jaar ofzo.
Het betreft in mijn situatie een 2 baans weg waar je niet mag inhalen. 80km/h en veel controles. Lijkt mij geen kwestie van de boel ophoudenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:30 schreef Posergoth6667 het volgende:
Relaxed rijden is één ding, de boel ophouden een ander.
Als je relaxed wilt rijden dan rij je op de rechterbaan. Als er maar 1 baan beschikbaar is, probeer je, mits de situatie dat toe laat, de maximum snelheid aan te houden.
Alleen als het heel bont is en diegene echt door m'n bumper heen wil. Nu klinkt 't alsof ik het bij iedereen doe die op minder dan een autolengte achter me zit.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:56 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Precies vmax gaan rijden, oke.
Maar 20 km/u onder vmax?
Veel boeiender is hoeveel rijstroken er per rijbaan aanwezig zijn.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:19 schreef Spezza19 het volgende:
Het betreft in mijn situatie een 2 baans weg waar je niet mag inhalen. 80km/h en veel controles. Lijkt mij geen kwestie van de boel ophouden![]()
Excuus. 1 baan, 2 stroken..quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Veel boeiender is hoeveel rijstroken er per rijbaan aanwezig zijn.
Als jij daar 60 aan het rijden bent met als enige reden het neten van diegene achter je, al dan niet terecht, dan ben je gewoon de boel aan het ophouden.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:19 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Het betreft in mijn situatie een 2 baans weg waar je niet mag inhalen. 80km/h en veel controles. Lijkt mij geen kwestie van de boel ophouden
Gelukkig zit er een verschil in mogen en kunnen inhalen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als jij daar 60 aan het rijden bent met als enige reden het neten van diegene achter je, al dan neit terecht, dan ben je gewoon de boel aan het ophouden.
Ja, precies. Als ik zoiets zie knal ik er ook gewoon voorbij. Links of rechts, streep of geen streep.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gelukkig zit er een verschil in mogen en kunnen inhalen.![]()
Ik vind het heel relaxed om flink door te rijden. Gewoon, gas erop.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, precies. Als ik zoiets zie knal ik er ook gewoon voorbij. Links of rechts, streep of geen streep.
En dan komt hij waarschijnlijk weer hier zeuren dat ie rechts ingehaald wordt. Dan moet je dus gewoon normaal rijden en andere niet jouw 'relaxed' (lees: irritante) rijstijl opleggen.
Gast wat lul jij?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als jij daar 60 aan het rijden bent met als enige reden het neten van diegene achter je, al dan niet terecht, dan ben je gewoon de boel aan het ophouden.
Figuren als jij, dat zijn na de bumberklevers zelf misschien nog wel de grootste ergernis in het verkeer.
Met mij denk ik.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:35 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Gast wat lul jij?
Je vergist je denk ik met een ander. .
Flitsservice is natuurlijk niet realtime hè, of dacht je soms dat die agenten zélf een melding inschieten bij hen, voor ze de camera inschakelen?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:06 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
En toch beboet?
Hmmz, strange...
Leuk, maar ik denk dat het voor jou een stuk veiliger is om alsnog wél over die streep te gaan. Zeker met die types die significant onder de vmax rijden..quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, precies. Als ik zoiets zie knal ik er ook gewoon voorbij. Links of rechts, streep of geen streep.
En dan komt hij waarschijnlijk weer hier zeuren dat ie rechts ingehaald wordt. Dan moet je dus gewoon normaal rijden en andere niet jouw 'relaxed' (lees: irritante) rijstijl opleggen.
Scheelt in mijn geval ook dat ik motor rij, waarbij het nog eens gevaarlijk kan zijn ook om ver onder V-max te rijden vanwege achteropkomend verkeer. Én ik hoef de doorgetrokken streep niet over om in te halen.
Dan moet je wel verdomd hard kunnen gooienquote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:57 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Baksteen door hun ruit....
Opgelost...
Inderdaad, bijna dagelijkse ergernis dit, vaak ouden van dagen of tokkies.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:15 schreef Reneuh het volgende:
Ik heb tijdens rijlessen altijd geleerd dat je pas de voorrangsweg op kunt als je redelijk zeker bent dat je het verkeer niet tot last bent dat reeds op de voorrangsweg rijdt. Daarmee bedoel ik, als die voorrangsweg een 80 km/u weg is, dat je ofwel moet wachten totdat de auto op de voorrangsweg voorbij is, ofwel, als er genoeg ruimte/tijd is, je op tijd snelheid moet maken zodat het verkeer achter je niet op de rem hoeft te staan (ervan uitgaande dat dit zich aan de maximum snelheid houdt).
Ik rij dagelijks op een dergelijke voorrangsweg en zowat iedere dag heb je dus mensen die vlak voor je (terwijl je dus met 80 km/u aan komt rijden) de voorrangsweg opkomen om vervolgens als een slak te accelereren en dan 60-65 km/u blijven rijden, waardoor je dus behoorlijk in de ankers moet (uiteraard wel anticiperen dat mensen zo iets kunnen doen). Vervolgens gaat de weg na een kilometer over naar een 50 km/u weg en dan rijden ze bij je weg omdat ze doodleuk dezelfde snelheid blijven aanhouden.
Er zijn ergere dingen in het leven, maar lichtelijk irritant is het wel
Nou, ik merk toch echt dat t zo goed als realtime is. Gelukkig maar. FS heeft echt een hele schare melders. Vaak piept mn FlitsNav al als de controle nog opgebouwd wordt.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:26 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Flitsservice is natuurlijk niet realtime hè, of dacht je soms dat die agenten zélf een melding inschieten bij hen, voor ze de camera inschakelen?
Het hangt er maar net vanaf wie het wanneer ziet en de moeite neemt om de flitser te melden
Klopt ook. Recentelijk zelf wel 1 moeten melden, die er nog niet tussen stond, maar 3 van de 4 keer staat de controle er al bij.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:56 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Nou, ik merk toch echt dat t zo goed als realtime is. Gelukkig maar. FS heeft echt een hele schare melders. Vaak piept mn FlitsNav al als de controle nog opgebouwd wordt.
Dan was het die Oxygene niet, die tegemoetkomende bestuurderquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:55 schreef Marco001 het volgende:
Vanmiddag vond iemand het nodig om op een 100km/u weg(De N33 tussen Delfzijl en Spijk) te keren.. Erg handig..Gelukkig lette hij goed op, maar ik ken diverse mensen die door dat soort dingen een ongeluk hebben gehad(1 is daarbij zelfs in een kanaal gereden en moest gered worden door derden.. De ander heeft nog altijd borstpijn doordat hij op de kerende auto inreed(had absoluut geen kans meer om te stoppen..).. )
Reed vanmiddag ook een druktemaker achter me. Het schoot hem niet genoeg op dus besloot hij na veel geclaxoneer mij en de lesauto die voor mij reed op het veel te smalle boerenweggetje in te halen.. Ik sta er nog steeds van versteld dat er geen spiegels zijn gesneuveld.![]()
Ook heb je ergens een brug wat tijdelijk 1richtingsverkeer is(brug is door een aanvaring versmalt tot 2m.) waar ik moest wachten op tegemoetkomend verkeer. De auto achter mij kon het alleen niet hebben dat ik ook even extra wachtte omdat er nog een auto van de andere kant kwam en die ook voorrang had.(kon hem aan zien komen langs het kanaal. ) Gelukkig was de tegemoetkomende bestuurder allert genoeg om maar even zijn recht op voorrang niet te nemen.
Schijnt toch niet te boeien. In deze topicreeks worden weggedeelten zelden goed benoemd...quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Veel boeiender is hoeveel rijstroken er per rijbaan aanwezig zijn.
Hier nog een leukere. Afrit vanaf de snelweg die linksaf de bebouwde kom in draait. Mensen vanaf de snelweg komen dus voordat ze boven de 50 zitten in het gebied van de bebouwde kom. Ook leuk als je met 80 aan komt...quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:15 schreef Reneuh het volgende:
Ik heb tijdens rijlessen altijd geleerd dat je pas de voorrangsweg op kunt als je redelijk zeker bent dat je het verkeer niet tot last bent dat reeds op de voorrangsweg rijdt. Daarmee bedoel ik, als die voorrangsweg een 80 km/u weg is, dat je ofwel moet wachten totdat de auto op de voorrangsweg voorbij is, ofwel, als er genoeg ruimte/tijd is, je op tijd snelheid moet maken zodat het verkeer achter je niet op de rem hoeft te staan (ervan uitgaande dat dit zich aan de maximum snelheid houdt).
Ik rij dagelijks op een dergelijke voorrangsweg en zowat iedere dag heb je dus mensen die vlak voor je (terwijl je dus met 80 km/u aan komt rijden) de voorrangsweg opkomen om vervolgens als een slak te accelereren en dan 60-65 km/u blijven rijden, waardoor je dus behoorlijk in de ankers moet (uiteraard wel anticiperen dat mensen zo iets kunnen doen). Vervolgens gaat de weg na een kilometer over naar een 50 km/u weg en dan rijden ze bij je weg omdat ze doodleuk dezelfde snelheid blijven aanhouden.
Er zijn ergere dingen in het leven, maar lichtelijk irritant is het wel
Heb je een linkje voor me naar die beelden?quote:Op maandag 17 juni 2013 20:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik denk dat vooral de dashcam beelden hun werk hebben gedaan. Als ik alleen een melding had gedaan hadden ze er veel minder mee gedaan.
quote:Op woensdag 19 juni 2013 05:18 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Heb je een linkje voor me naar die beelden?
Wat een snelle service om 05:20 in de ochtend. Huldequote:
Astu.quote:Op woensdag 19 juni 2013 05:21 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Wat een snelle service om 05:20 in de ochtend. Hulde
Edit: Die man in dat Feenstra busje is helemaal gestoord
Dat ze die man niet hebben ontslagen. Ik zou zo'n idioot niet als uithangbord van mijn bedrijf willen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 05:23 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Astu.
Ik wist dat 'ie nog in het vorige deel moest staan, dus klikkerdeklik en hier is 'ie.
Nee maar als je net zolang wacht totdat het weer oranje is is ook zo wat,quote:Op woensdag 19 juni 2013 01:20 schreef Eenskijken het volgende:
Mensen die meteen beginnen te toeteren als een auto niet binnen 1 sec wegrijdt als het groen is idd...
Het lullige is dat je ook nog aansprakelijk bent als je zo'n idioot aanrijdt wanneer je niet snel genoeg kunt stoppen...quote:Op woensdag 19 juni 2013 11:34 schreef Iwanius het volgende:
Scenario:
Voorrangsweg, iedereen sjokt in de ochtendspits rustig met zijn wagen verder, probeert een of andere gup op een fiets voorrang te nemen zonder ook maar op enige manier naar het bord voorrangsweg te kijken. Bijna een verstoorde ochtendspits met een gewonde als niet een van ons vol op de remmen was gaan staan.
Daarom in zo'n geval altijd direct zelf politie bellen en getuigenverklaringen opnemen van iedereen die gezien heeft dat de fietser zonder kijken voorrang neemt waar hij dat niet heeft + gegevens zodat men die mensen later nog kan benaderen mocht dat nodig zijn.quote:Op woensdag 19 juni 2013 11:42 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Het lullige is dat je ook nog aansprakelijk bent als je zo'n idioot aanrijdt wanneer je niet snel genoeg kunt stoppen...
In dergelijke gevallen kunnen autocamera-beelden ook geen kwaad.quote:Op woensdag 19 juni 2013 11:56 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Daarom in zo'n geval altijd direct zelf politie bellen en getuigenverklaringen opnemen van iedereen die gezien heeft dat de fietser zonder kijken voorrang neemt waar hij dat niet heeft + gegevens zodat men die mensen later nog kan benaderen mocht dat nodig zijn.
Excuus, ik was inderdaad in de war met BigSmurf.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:35 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Gast wat lul jij?
Je vergist je denk ik met een ander. .
Wat een idioot in dat busje.quote:
daar is al over gesproken ja.quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:21 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Wat een idioot in dat busje.
Maar de opgefokte rijstijl van de filmer belooft ook niet veel goeds
dx.comquote:Op woensdag 19 juni 2013 13:23 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
daar is al over gesproken ja.
Ik ga ook maar eens op zoek naar goedkope dashboard camera's. iemand toevallig tips? hoe goedkoper hoe beter
banggood.com bevalt mij beter.quote:
Als je beeldkwaliteit wilt moet je een HD-camera aan de ruit plakken.quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:58 schreef Marco001 het volgende:
[..]
banggood.com bevalt mij beter.![]()
Beter niet te goedkoop doen trouwens, dat zie je zeer duidelijk terug in beeldkwaliteit.
Ach, zo'n ding heb je niet voor de prachtige gebalanceerde HD kwaliteit.quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:58 schreef Marco001 het volgende:
[..]
banggood.com bevalt mij beter.![]()
Beter niet te goedkoop doen trouwens, dat zie je zeer duidelijk terug in beeldkwaliteit.
Ik zou er best eentje willen hebben in de auto, maar ik vind het zo onhandig om hem voor elk ritje aan te sluiten en dat je weer een 12V-snoer hebt lopen. Het mooiste zou een klein apparaatje op een accu zijn, die met klittenband oid achter je binnenspiegel kan worden geplakt. Bestaan die voor weinig geld?quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ach, zo'n ding heb je niet voor de prachtige gebalanceerde HD kwaliteit.
Dat is nog veel onhandiger. Die moet je namelijk elke dag opladen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:09 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik zou er best eentje willen hebben in de auto, maar ik vind het zo onhandig om hem voor elk ritje aan te sluiten en dat je weer een 12V-snoer hebt lopen. Het mooiste zou een klein apparaatje op een accu zijn, die met klittenband oid achter je binnenspiegel kan worden geplakt. Bestaan die voor weinig geld?
* Iets met een dubbeltje en eerste rang.
of je hebt beide voor een fatsoenlijke prijs.quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:10 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Als je beeldkwaliteit wilt moet je een HD-camera aan de ruit plakken.
Als maar voldoende zichtbaar is wat er allemaal gebeurt, daar zijn die autocamera's voor.
Waarom elke keer eraf halen? Je laat hem zitten tot je iets gefilmd hebt. Deze heeft een micro-USB aansluiting en gaat automagisch aan met de auto. Mijn camera zie ik ook amper vanuit mijn stoel, heb hem achter de spiegel verstoptquote:Op woensdag 19 juni 2013 15:09 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik zou er best eentje willen hebben in de auto, maar ik vind het zo onhandig om hem voor elk ritje aan te sluiten en dat je weer een 12V-snoer hebt lopen. Het mooiste zou een klein apparaatje op een accu zijn, die met klittenband oid achter je binnenspiegel kan worden geplakt. Bestaan die voor weinig geld?
* Iets met een dubbeltje en eerste rang.
I know, maar heel vaak zitten ze op dezelfde plekken.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:26 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Flitsservice is natuurlijk niet realtime hè, of dacht je soms dat die agenten zélf een melding inschieten bij hen, voor ze de camera inschakelen?
Het hangt er maar net vanaf wie het wanneer ziet en de moeite neemt om de flitser te melden
Haha, heb zelfs al een paar moorden op m'n naam staan...quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:32 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dan moet je wel verdomd hard kunnen gooien
Iemand op z'n bek slaan helpt ook echt.quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:19 schreef Spezza19 het volgende:
Tijd voor een knuppel in de auto ipv een dashcam.... Sommige mensen
Ik sla er vandaag nog een keer 1 op zijn bek
Riskante post. De laatste keer dat ik mij hier beklaagde over de betutteling, de volstrekt idiote boetebedragen en de manier van flitsen (in de auto in de berm liggen pitten terwijl de flitskast zijn werk doet), kreeg ik een gigantische stortvloed aan moraalridders over me heen hier die zelf nooit te hard rijdenquote:Op woensdag 19 juni 2013 17:25 schreef DDriver het volgende:
En toen lag er weer fanmail uit Leeuwarden op de deurmat. Gelukkig kunnen beperken tot slechts ¤35,-!
Hahaha, ik rij graag door en ben me daarbij ervan bewust dat ik het risico loop. Eigen schuld toch? Ik houd het daarbij wel veilig en als het niet kan doe ik het ook niet. Is mijn laagste boete ooit! Eindelijk een positief record.quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Riskante post. De laatste keer dat ik mij hier beklaagde over de betutteling, de volstrekt idiote boetebedragen en de manier van flitsen (in de auto in de berm liggen pitten terwijl de flitskast zijn werk doet), kreeg ik een gigantische stortvloed aan moraalridders over me heen hier die zelf nooit te hard rijden
Tja. Gelukkig is de pakkans erg klein als je een beetje oplet. En dat is maar goed ook, want als ze je wel pakken zijn de boetebedragen belachelijk hoog. Ik heb er inmiddels een paar maanden geen meer gekregen, en dat is ook best wel een recordquote:Op woensdag 19 juni 2013 17:31 schreef DDriver het volgende:
[..]
Hahaha, ik rij graag door en ben me daarbij ervan bewust dat ik het risico loop. Eigen schuld toch? Ik houd het daarbij wel veilig en als het niet kan doe ik het ook niet. Is mijn laagste boete ooit! Eindelijk een positief record.
Ook irritatie waardig inderdaad, die zondvloed aan moraalridders in deze topic reeks.quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Riskante post. De laatste keer dat ik mij hier beklaagde over de betutteling, de volstrekt idiote boetebedragen en de manier van flitsen (in de auto in de berm liggen pitten terwijl de flitskast zijn werk doet), kreeg ik een gigantische stortvloed aan moraalridders over me heen hier die zelf nooit te hard rijden
Ik had twee weken terug ¤140quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:25 schreef DDriver het volgende:
En toen lag er weer fanmail uit Leeuwarden op de deurmat. Gelukkig kunnen beperken tot slechts ¤35,-!
Het erge was dat dit nog een vaste paal was ook. Helaas een regio waar ik niet zo vaak kom. Even niet opletten (of in dit geval te laat) en je bent de sjaak. Risico van het vakquote:Op woensdag 19 juni 2013 18:05 schreef motorbloempje het volgende:
Echt, hoe zien mensen een 240kg wegend groot rood gevaarte over 't hoofd bij het opdraaien van een weg. HOE?_!
Ehm. Wat? Ik had het over mijzelf op mijn motor.quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:10 schreef DDriver het volgende:
[..]
Het erge was dat dit nog een vaste paal was ook. Helaas een regio waar ik niet zo vaak kom. Even niet opletten (of in dit geval te laat) en je bent de sjaak. Risico van het vak
Ah, ik dacht al dat ik gek aan het worden wasquote:Op woensdag 19 juni 2013 18:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ehm. Wat? Ik had het over mijzelf op mijn motor.
Geel is ook een opvallende kleur zou je denken.....quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:05 schreef motorbloempje het volgende:
Echt, hoe zien mensen een 240kg wegend groot rood gevaarte over 't hoofd bij het opdraaien van een weg. HOE?_!
quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:47 schreef JackLucifer het volgende:
Reed net een trut voor me met ingeklapte spiegels....hoe dom ben je dan??
Hebben we ooit bij iemand geflikt die net z'n rijbewijs had. Spiegels ingeklapt vlak voor we weg gingen (richting uitwedstrijd), en maar vragen of ie wel goed in z'n spiegels keek. Ja, meneer keek goed in z'n spiegels hoor, hij zag alles.quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:47 schreef JackLucifer het volgende:
Reed net een trut voor me met ingeklapte spiegels....hoe dom ben je dan??
Je kunt het ook anders bekijken, of ze kan heel goed rijden zonder spiegels..quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:47 schreef JackLucifer het volgende:
Reed net een trut voor me met ingeklapte spiegels....hoe dom ben je dan??
Not sure if trollin'...quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:57 schreef RogerFederer_17 het volgende:
Ik gebruik m'n zijspiegels ook amper....
Geldt natuurlijk niet voor m'n binnenspiegel...quote:
Waar rij jij normaal gesproken en in wat voor auto? Dan kan ik bij je uit de buurt blijven als ik op de motor zit.quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:05 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Geldt natuurlijk niet voor m'n binnenspiegel...![]()
(maar heel vaak heb ik de zijspiegels niet nodig)
Doe alles op gevoel, en kijk als een bezetene door alle ramen.....
Heb zelfs een oogje over voor de stoere Ducatti rijders...quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Waar rij jij normaal gesproken en in wat voor auto? Dan kan ik bij je uit de buurt blijven als ik op de motor zit.
Oh dus als ik jou op mijn Suzuki inhaal rij je me zo plat?quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:07 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Heb zelfs een oogje over voor de stoere Ducatti rijders...
Nog nooit gebeurd, kijk als een bezetene remember?quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:06 schreef einschtein het volgende:
'Op gevoel'
Nou, als jij een motorrijder over het hoofd ziet weten we in ieder geval dat het 'met gevoel' is gedaan.
Lol, tuurlijk niet...quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:08 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Oh dus als ik jou op mijn Suzuki inhaal rij je me zo plat?
Fijn![]()
Nogmaals de vraag, waar rij jij normaal gesproken en waar in?
Oeh! Autodief alarm!!!!quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:09 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Lol, tuurlijk niet...
Vanwaar die agressie dan?
Rij in verschillende auto's....(VW/Mercedes/Audi)
Haha, zo maar..quote:
Ja, km stand en chassisnummers aub.quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:40 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Haha, zo maar..
Mercedes (van mij)
VW (vrouw, maar op mijn naam)
Audi (bedrijfsauto)
meer weten?
Alsof ik dat uit m'n hoofd ken?quote:
Wellicht weet je het 'op gevoel'?quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:49 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Alsof ik dat uit m'n hoofd ken?
Zo nu en dan stevig optrekken (en daarmee van die wolken achterlatend) is juist onderdeel van het onderhoudquote:Op woensdag 19 juni 2013 17:00 schreef BlackLining het volgende:
Ik had er gisteren ook twee zeg
Één figuur wat voor me reed, en ik zag al een TomTom werkelijk midden op de voorruit hangen. Dan gaan er bj mij meteen alarmbellen rinkelen. Toch verwachtte ik niet dat hij ineens, al halverwege voorbij een afslag, vól op de rem zou gaan om toch nog de draai te maken met als gevolg dat ik nóg harder op de rem moest. Wel gehaald maar erg prettig is zoiets niet. Gelukkig zag de man in de auto het ook gebeuren en stak hij bij het maken van de bocht zijn hand verontschuldigend op. Dan is het bij mij al snel vergeven, als mensen even iets van sorry gebarenFoutje maken kan altijd. En ik zat er ook iets te dicht achterop, dus helemaal zijn fout was het niet eens.
Verder in de stad kwam ik terecht achter zo'n voor-oorlogse diesel. Zo één de bij het wegrijden een grote zwarte roetwolk uitblaastLeuk als je daar op de motor achter rijd. Alsof het nog niet warm en benauwd genoeg was
Kreeg er spontaan longkanker van zeg. Wanneer leren mensen nou eens die hokken te onderhouden?
Mja, maar dit was geen stevig optrekken, dit was als 4e in een rij voor een stoplicht wegrijden. Ook voor zo'n bak niet stevig. En daarnaast, als je dat al gaat doen, dan doe je dat ten eerste niet in de stad en ten tweede niet als er een motorrijder achter je zit.quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:36 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Zo nu en dan stevig optrekken (en daarmee van die wolken achterlatend) is juist onderdeel van het onderhoud
Buiten de stad tref ik nooit stoplichten.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mja, maar dit was geen stevig optrekken, dit was als 4e in een rij voor een stoplicht wegrijden. Ook voor zo'n bak niet stevig. En daarnaast, als je dat al gaat doen, dan doe je dat ten eerste niet in de stad en ten tweede niet als er een motorrijder achter je zit.
Je hebt geen stoplicht nodig om goed hard op te trekken.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:38 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Buiten de stad tref ik nooit stoplichten.
En motorrijders pesten is natuurlijk altijd goed
Die van mij loost zijn roet altijd het beste in de 1e paar versnellingenquote:Op woensdag 19 juni 2013 21:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je hebt geen stoplicht nodig om goed hard op te trekken.
Men moet gewoon hun koekblik fatsoenlijk onderhouden.
Ook dat kan prima zonder stoplicht.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:39 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Die van mij loost zijn roet altijd het beste in de 1e paar versnellingen
Maar nog steeds niet (met enig fatsoen) op de snelweg.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ook dat kan prima zonder stoplicht.
Dan doe je dat alsnog maar ergens anders, en niet midden in de stad.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:42 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Maar nog steeds niet (met enig fatsoen) op de snelweg.
Ach maak je geen zorgen joh; is sowieso maar eens per 3/4 weken nodig, -juist- omdat ik dat verder nooit doe en rustig rijd en optrekquote:Op woensdag 19 juni 2013 21:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dan doe je dat alsnog maar ergens anders, en niet midden in de stad.
Als dat hok van jou geen normaal ritje kan maken zonder zo'n gigantische stofwolk uit te spugen wordt het tijd om hem naar de sloop te brengen.
Ja want je kan ook echt even de rook schakelaar uitzetten als er een motor achter je staatquote:Op woensdag 19 juni 2013 21:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mja, maar dit was geen stevig optrekken, dit was als 4e in een rij voor een stoplicht wegrijden. Ook voor zo'n bak niet stevig. En daarnaast, als je dat al gaat doen, dan doe je dat ten eerste niet in de stad en ten tweede niet als er een motorrijder achter je zit.
Nee, je hebt gewoon je vehikel goed te onderhouden zodat er geen complete roetwolk uitkomt.quote:Op donderdag 20 juni 2013 00:52 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja want je kan ook echt even de rook schakelaar uitzetten als er een motor achter je staat
Dat is mijn probleem niet. Mijn probleem is dat er mensen zijn die hun hok niet fatsoenlijk onderhouden.quote:Op donderdag 20 juni 2013 02:04 schreef NoBody122 het volgende:
De weg is en blijft het domein van de => 4-wielers. Daar hoort dat soort dingen nou éénmaal bij.
Dus prima dat je motor wilt rijden, maar houd dan ook gewoon je smoel over zaken die inherent zijn aan een infrastructuur die gedomineerd wordt door auto's.
Zegt iemand uit de groep die tegen een apk keuring voor motoren isquote:Op donderdag 20 juni 2013 02:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is mijn probleem niet. Mijn probleem is dat er mensen zijn die hun hok niet fatsoenlijk onderhouden.
Als jij gewoon netjes hebt ingevoegd en snel op de maximum snelheid zit dan heb je niks fout gedaan hoor. Dat die Cayenne-rijder het nodig vindt om daar 120 te gaan rijden is niet jou probleem. Ik zal zelf nog even flink op die rem trappen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:14 schreef einszweiachtung het volgende:
Ik heb nu dus rijlessen, we gingen zoeen weg naast de snelweg op, als je moet invoegen heb je dan van die haaietanden enz. Heel goed gekeken weg op, ik rij pak 'm beet 20 meter en kwam net op de toegestane 80 km pu, komt er achter me vol toeterend een Porsche Cayenne langs gereden. Op zulke momenten zakt me dan echt de moed in me schoenen..
Staat er volledig los van of de bak goed onderhouden wordt. Je hebt dat gewoon te onderhouden, keuring of niet.quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:12 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Zegt iemand uit de groep die tegen een apk keuring voor motoren is
Dat is al mis gegaan pas geleden in Dronten. 67 jarige wielrenner wilde een weg oversteken maar doordat de gemeente de berm niet had onderhouden stond er erg hoog gras. Vervolgens heeft hij denk ik die auto niet gezien en is vol geraakt helaas met dodelijk afloop... Gemeente heeft het nu wel kort gemaaid, maar een beetje te laat.quote:Op donderdag 20 juni 2013 10:54 schreef Hartigan het volgende:
Ik moet iedere dag linksaf op dit kruispunt. Het punt is nu dat het gras daar ondertussen 68 meter hoog staat, zowel op de veldjes als in de bermen. Je ziet pas of er wat van links of rechts aankomt, op het moment dat het al te laat is. Je rijdt daar een 50 weg op, maar genoeg klojo's die er met 60 of 70 aankomen geracet. Het is daar iedere keer op hoop van zegen met slippende banden de weg oprijden.
Op een dag gaat het daar goed mis, maar de gemeente doet er natuurlijk niets aan.
Pardon??quote:Op donderdag 20 juni 2013 02:04 schreef NoBody122 het volgende:
De weg is en blijft het domein van de => 4-wielers. Daar hoort dat soort dingen nou éénmaal bij.
Dus prima dat je motor wilt rijden, maar houd dan ook gewoon je smoel over zaken die inherent zijn aan een infrastructuur die gedomineerd wordt door auto's.
Wat moeten ze doen dan volgens jou?quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:23 schreef Balpenn het volgende:
Er gebeuren trouwens op de snelweg A6 opvallend veel (eenzijdige)aanrijdingen, bijna elke dag wel 1. Ik ben bezorgd hoeveel aanrijdingen er nog moeten volgen voordat de gemeente/wegbeheerder er eindelijk eens wat aan gaat doen!
Het is een drukke 2 baans snelweg. Word veel hard gereden, gekleefd. Veel auto's belanden in de middenberm (waar dus geen vangrail is) en slaan over de kop. Op de site van omroep Flevoland staan ook reacties waarin mensen klagen over de snelweg A6. Ik ben dus niet de enige! Ik ben niet zo'n voorstander van snelheidsbeperkende maatregelen maar als dat nou bijdraagt aan de veiligheid, minder ongelukken? De weg breder maken en vangrails zou ook een optie zijn.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:49 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Wat moeten ze doen dan volgens jou?
Wat is de oorzaak van die ongevallen?
Nee, dan heb je mijn post echt niet begrepen dus.quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:42 schreef vannelle het volgende:
[..]
Pardon??
Ten 1e is de weg heul niet het domein van de 4-wielers, hoe kom je daar nou weer bij?
Zeg dat eens tegen een vrachtwagenchauffeur.![]()
De weg is voor iedere weggebruiker maar blijkbaar voel jij je verheven boven alles wat geen personenauto rijdt. Best triest.....
Ten 2e: Waarom moet BlackLining zijn smoel houden (dat toontje ook) over infrastructuur waar hij gebruik van maakt en van mág maken als motorrijder?
Ook een motorrijder is een weggebruiker en alle weggebruikers horen rekening met elkaar te houden.
Ik vraag me af hoe jij in het verkeer bent gezien je uitspraken maar íets zegt me dat jij zo een bent die levensgevaarlijk kleeft bij een motor omdat die motor er volgens jou niet hoort te rijden.
De weg is immers het domein van de 4-wielers?
Ik vind dat je er hele rare, aparte gedachtes op nahoudt.
Maar het is zo lekker stoer om te kankeren op koekblikkers. KIJK MIJ EENS EEN STOERE MOTORRIJDER ZIJN JA HEUS! (aldus de persoon met motor in haar nickname, maargoedquote:Op donderdag 20 juni 2013 13:38 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Nee, dan heb je mijn post echt niet begrepen dus.
Het teken ">=" betekent gelijk of meer dan, dus ik bedoel alles met 4 of meer wielen. Dat ik het vervolgens over 4-wielers heb is meer omdat ik dat niet iedere keer helemaal uit ga zitten typen op m'n GSM.
Rekening met elkaar houden is logisch en normaal, maar ergens gaan rijden waar vooral auto's (of 'koekblikkers', zoals veel motorrijders het dapper noemen) rijden om daar vervolgens over te zeuren (wat ik motorrijders regelmatig zie doen en nee, ongetwijfeld niet allemaal)... Dat is als naar een discotheek gaan om vervolgens te klagen over de harde muziek
Dus nee, weinig tegen motorrijders. Heb zélf nota bene het A-rijbewijs. Dat gezeik echter soms...
Over het uit het verband trekken van posts gesproken zegquote:Op donderdag 20 juni 2013 13:38 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Nee, dan heb je mijn post echt niet begrepen dus.
Het teken ">=" betekent gelijk of meer dan, dus ik bedoel alles met 4 of meer wielen. Dat ik het vervolgens over 4-wielers heb is meer omdat ik dat niet iedere keer helemaal uit ga zitten typen op m'n GSM.
Rekening met elkaar houden is logisch en normaal, maar ergens gaan rijden waar vooral auto's (of 'koekblikkers', zoals veel motorrijders het dapper noemen) rijden om daar vervolgens over te zeuren (wat ik motorrijders regelmatig zie doen en nee, ongetwijfeld niet allemaal)... Dat is als naar een discotheek gaan om vervolgens te klagen over de harde muziek
Dus nee, weinig tegen motorrijders. Heb zélf nota bene het A-rijbewijs. Dat gezeik echter soms...
Oké, dan heb ik het verkeerd begrepen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:38 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Nee, dan heb je mijn post echt niet begrepen dus.
Het teken ">=" betekent gelijk of meer dan, dus ik bedoel alles met 4 of meer wielen. Dat ik het vervolgens over 4-wielers heb is meer omdat ik dat niet iedere keer helemaal uit ga zitten typen op m'n GSM.
Rekening met elkaar houden is logisch en normaal, maar ergens gaan rijden waar vooral auto's (of 'koekblikkers', zoals veel motorrijders het dapper noemen) rijden om daar vervolgens over te zeuren (wat ik motorrijders regelmatig zie doen en nee, ongetwijfeld niet allemaal)... Dat is als naar een discotheek gaan om vervolgens te klagen over de harde muziek
Dus nee, weinig tegen motorrijders. Heb zélf nota bene het A-rijbewijs. Dat gezeik echter soms...
Jouw 1e post is alleen maar de aanleiding tot dit gesprek, niet de context.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Over het uit het verband trekken van posts gesproken zeg
Ik zeg dat mensen hun bak fatsoenlijk moeten onderhouden. Je hoort simpelweg geen gigantische wolken roet uit te spugen bij licht optrekken. Volgens mij begrijp je de proporties waar ik het over heb ook niet helemaal, het gaat hier niet om normale uitlaatgassen. Die ken ik, ga ik mee akkoord als motorrijder en heb ik geen problemen mee. Ik heb het hier echter over een mate van rook die te vergelijken valt met een brandende autoband.
Er zijn meer redenen dat je gewoon moet zorgen dat het uitlaatsysteem van je auto in orde is. Dit zag er meer uit als een katalysator of iets dergelijks die er langzaam uitgeblazen werd. De rook prikte namelijk ook stevig op mijn nek, er zaten zeker weten ook vaste deeltjes in.
Dat ik daar als motorrijder nóg meer last van heb dan jij in je auto, is niet de hoofdreden dat een auto goed onderhouden dient te worden. Er is ook nog zoiets als milieu en wandelaars. En nou ben ik echt geen heilige wat dat betreft, maar er zijn grenzen.
Dergelijke hokken als er daar één voor mij reed, dienen gewoon naar de sloop gebracht te worden. Te vervuilend.
Klopt, dat zijn van die eeuwige 'discussies', van het kaliber mannen/vrouwen, HBO/Universiteit, etc. Nu heb je dus weer de 2 cents van een automobilistquote:Leuk trouwens dat je ook A hebt en af loopt te geven op motorrijders die afgeven op koekblikkers, want 'ik ben zo niet!', maar je vergeet daarbij dat het twee kanten op gaat. Vanuit auto's wordt net zo hard afgegeven op motoren, als dat er vanop motoren wordt afgegeven op auto's.
Dat heb je inderdaad goed opgepikt. Door hoe veel motorrijders zich verkeerstechnisch gedragen in mijn ervaring op de weg, heb ik een bepaald beeld van de gemiddelde motorrijder gekregen, dat niet overwegend positief is.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:42 schreef vannelle het volgende:
[..]
Oké, dan heb ik het verkeerd begrepen.
Schrap dan dat zinnetje over vrachtwagenchauffeurs maar en de rest van mijn post blijf ik achter staan. Domein, smoel............ echt onfatsoenlijk.
En je schrijft "weinig" tegen motorrijders maar dus wel íets. Bleek ook al uit je eerdere post waarin je schreef dat de weg het domein is van alles op 4 of meer wielen.
En dat jij ook je A hebt doet daar niks aan af, je hebt geschreven wat er staat en dat komt niet echt positief over tov motorrijders.
Ja, je hebt gelijk. Hokken die continu in hoge mate roken zijn voor iedereen vervelend en ook gewoon erg slecht voor 't milieu.quote:Op donderdag 20 juni 2013 13:57 schreef BlackLining het volgende:
Ja, en dan alleen even op de eerste en laatste zin reagerenDiscussier jij altijd zo? Wel lekker makkelijk zeg.
Die 'eeuwige discussie' maak jij ervan. Ik heb aangegeven waarom ik toevoegde dat ik daar op de motor last van heb, echter het probleem blijft. Of ik nou in een motor, in een auto, in een vrachtwagen of op een TukTuk zit.
Het gaat hier niet over auto vs motor!
Je bent wel erg goed met mensen woorden in de mond te leggen, hé? Waar zie jij vannelle zeggen dat je motorrijders dood zou willen hebben?quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:02 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat heb je inderdaad goed opgepikt. Door hoe veel motorrijders zich verkeerstechnisch gedragen in mijn ervaring op de weg, heb ik een bepaald beeld van de gemiddelde motorrijder gekregen, dat niet overwegend positief is.
Dat wil echter nog niet zeggen dat ik ze, zoals jij impliceert, dood wil hebben. Au contraire, dus
Welk aspect van 'impliceren' is jou onbekend?quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je bent wel erg goed met mensen woorden in de mond te leggen, hé? Waar zie jij vannelle zeggen dat je motorrijders dood zou willen hebben?
Zelfs met het woordenboek ernaast kan ik nergens vinden waar vannelle jou daarvan zou beschuldigen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:09 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Welk aspect van 'impliceren' is jou onbekend?
Nou, stel dat je bewust bij motorrijders zou bumperkleven, dan betekent dat toch echt wel dat je ze érgens graag dood wilt hebben, of in ieder geval zwaar verongelukt wilt zien..quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zelfs met het woordenboek ernaast kan ik nergens vinden waar vannelle jou daarvan zou beschuldigen.
Dat impliceer ik dus helemaal niet.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:02 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat heb je inderdaad goed opgepikt. Door hoe veel motorrijders zich verkeerstechnisch gedragen in mijn ervaring op de weg, heb ik een bepaald beeld van de gemiddelde motorrijder gekregen, dat niet overwegend positief is.
Dat wil echter nog niet zeggen dat ik ze, zoals jij impliceert, dood wil hebben. Au contraire, dus
2 of 4 wielen is helemaal geen relevante discussie als het gaat om slecht onderhouden voertuigen. Als de ramen van mijn auto zwart zouden worden door de ellende die uit de uitlaat van een motor komt had ik net zo goed gaan klagen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:33 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat impliceer ik dus helemaal niet.
Het bumperkleven is vreselijk irritant en gevaarlijk maar dat houdt niet automatisch in dat het tot een ongeval leidt, dat zeg ik nergens.
Zo zijn er wel meer gevaarlijke gedragingen die heel lang goed kunnen gaan, dit is maar 1 voorbeeld.
Maar verdedig nou eens je uitspraak dat de weg het domein is van voertuigen op meer dan 4 wielen?
En waarom mag iemand (met een toen nog in jouw ogen afwijkende mening, ik lees dat dat inmiddels duidelijk is) niet meepraten omdat hij wat anders rijdt?
Sterker nog, je schrijft dat hij zijn smoel moet houden.
Ook dat heb ik al een paar keer aangehaald en ook daar reageer je niet op.
Misschien heb je moeite met tussen de regels doorlezen dus ik zal die 2 vragen even direct stellen:
-Waarom is de weg volgens jou het domein van voertuigen op 4 of meer wielen?
-Vind jij het normaal om in een discussie tegen iemand te zeggen dat hij zijn smoel moet houden?
Ben ik echt benieuwd naar.
Klopt, zeer zeker, maar dat is een andere klachtquote:Op donderdag 20 juni 2013 14:42 schreef motorbloempje het volgende:
De openbare weg is (helaas) het domein van vierwielers. Kruisingen, vangrailzen, etc. zijn allemaal ingericht op niet-balans-voertuigen die ook nog eens een stuk kleiner zijn. Wat te denken van wegmarkeringen, plaatsing van putdeksels. Allemaal negeren zij de motorrijder en houden geen rekening met het feit dat bij regenval deze dingen levensbedrijgend kunnen zijn, en dat vangrailzen (waar de MAG wel voor actievoert) een soort kaasschaven zijn; daar wordt domweg niet bij nagedacht of de motorrijders worden bij het aanleggen van wegen verwaarloosd omdat ze aanzienlijk minder deel uitmaken van het verkeer.
Klopt, 2 of 4 wielen is in deze ook niet relevant maar het ging me meer om het woordje "domein" wat ik nogal bezitterig en arrogant over vind komen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
2 of 4 wielen is helemaal geen relevante discussie als het gaat om slecht onderhouden voertuigen. Als de ramen van mijn auto zwart zouden worden door de ellende die uit de uitlaat van een motor komt had ik net zo goed gaan klagen.
Doet er overigens niks aan af dat zijn post wat dat betreft alsnog onzin was, maar het dwaalt zo af van wat ik bedoel. Zo kan ik ook discussie voeren ja.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
80-90% van de voertuigen op de weg is gesloten voertuig op 4 of meer wielen. Dan mag je wel stellen dat het een auto-domein is, of niet?quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:33 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maar verdedig nou eens je uitspraak dat de weg het domein is van voertuigen op meer dan
-Waarom is de weg volgens jou het domein van voertuigen op 4 of meer wielen?
Ja, soms wel. Als bepaalde groepen mensen steeds blijven zeuren over onvermijdelijke zaken, is 't op een gegeven moment een keer klaar en moet je gewoon je smoel houden en het accepteren, of er weg blijven. Een kind dat steeds om dezelfde dingen zeurt vertel je uiteindelijk ook dat het z'n smoel moet houden (alleen dan niet in die bewoording).quote:-Vind jij het normaal om in een discussie tegen iemand te zeggen dat hij zijn smoel moet houden?
Ben ik echt benieuwd naar.
Ik snap je punt maar zelfs al deze punten maken het nog steeds geen domein. Je kan hooguit zeggen dat het voor bijvoorbeeld motorrijders niet overal fijn is aangelegd.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:42 schreef motorbloempje het volgende:
De openbare weg is (helaas) het domein van vierwielers. Kruisingen, vangrailzen, etc. zijn allemaal ingericht op niet-balans-voertuigen die ook nog eens een stuk kleiner zijn. Wat te denken van wegmarkeringen, plaatsing van putdeksels. Allemaal negeren zij de motorrijder en houden geen rekening met het feit dat bij regenval deze dingen levensbedrijgend kunnen zijn, en dat vangrailzen (waar de MAG wel voor actievoert) een soort kaasschaven zijn; daar wordt domweg niet bij nagedacht of de motorrijders worden bij het aanleggen van wegen verwaarloosd omdat ze aanzienlijk minder deel uitmaken van het verkeer.
Hangt er maar vanaf wat je als 'weg' beschouwt. Verkeerstechnisch gezien horen fietspaden en stoepen ook bij de weg, maar de meesten, mijzelf incluis, zien 'de weg' als het autogedeelte.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:55 schreef vannelle het volgende:
[..]
Buiten dat is de weg niet alleen ingericht voor 4 wielers. Er zijn ook voet- en fietspaden die ook tot de openbare weg behoren.
Daarom vind ik jouw uitspraak niet helemaal terecht al snap ik wel heel goed wat je bedoelt.
(Ben trouwens nog nooit onderuit gegaan door een putdeksel of gladde belijning)
Nee, maar motorrijders betalen wel gewoon wegenbelastingquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:07 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Hangt er maar vanaf wat je als 'weg' beschouwt. Verkeerstechnisch gezien horen fietspaden en stoepen ook bij de weg, maar de meesten, mijzelf incluis, zien 'de weg' als het autogedeelte.
En ja, fietsers en voetgangers hebben hun eigen gedeelte op veel plaatsen, dat gedeelte is 'hun' gedeelte, waar ook geen auto's komen, niet eens mógen komen.
Motorrijders hebben daarentegen geen eigen gedeelte.
Automobilisten hebben ook geen eigen gedeelte.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:07 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Hangt er maar vanaf wat je als 'weg' beschouwt. Verkeerstechnisch gezien horen fietspaden en stoepen ook bij de weg, maar de meesten, mijzelf incluis, zien 'de weg' als het automotorvoertuigengedeelte.
En ja, fietsers en voetgangers hebben hun eigen gedeelte op veel plaatsen, dat gedeelte is 'hun' gedeelte, waar ook geen auto's komen, niet eens mógen komen.
Motorrijders hebben daarentegen geen eigen gedeelte.
Dat bedoel ik maar. Een weg=een weg. Een rijbaan=een rijbaan. Domein=bezit.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:13 schreef RealBizkit666 het volgende:
Pff. Het is wat hier met dat topic.
Als iedereen een eigen betekenis heeft voor een bepaalde term (weg, domein, baan), dan kom je nooit tot een einde uiteraard.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Joh, waar wil je het nou eigenlijk over hebben, exacte woorddefinities of inhoud?quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:16 schreef vannelle het volgende:
[..]
Automobilisten hebben ook geen eigen gedeelte.
En de weg loopt idd van berm tot berm plat gezegd, zo hebben we dat ook geleerd.
Door dingen anders te gaan noemen kweek je verwarring. Als je rijbaan bedoelt, zég dan ook rijbaan.
Nee, ik laat niet-relevante stukken weg om de overzichtelijkheid te behouden.quote:Maar je quote nogal selectief. Mag ik er daarom van uit gaan dat je het eens bent met hetgeen je niet quote?
Als je niet de correcte definities hanteert, dan kun je het inhoudelijk helemaal nergens over houden. Het referentiekaders moet gelijk zijn, anders zijn discussies zinloos.quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:56 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Joh, waar wil je het nou eigenlijk over hebben, exacte woorddefinities of inhoud?
[..]
Nee, ik laat niet-relevante stukken weg om de overzichtelijkheid te behouden.
Het net weggeknipte gedeelte ben ik in een andere post al op ingegaan immers..
Hmmz ok...quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wellicht weet je het 'op gevoel'?
Laat maar, dit begint wel heel erg offtopic te gaan.quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:56 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Joh, waar wil je het nou eigenlijk over hebben, exacte woorddefinities of inhoud?
[..]
Nee, ik laat niet-relevante stukken weg om de overzichtelijkheid te behouden.
Het net weggeknipte gedeelte ben ik in een andere post al op ingegaan immers..
Wellicht een interessante reeks voor in DIG: mensen die het Europees computerrijbewijs bij een pak Brinta hebben gekregenquote:Op donderdag 20 juni 2013 17:41 schreef vannelle het volgende:
[..]
Laat maar, dit begint wel heel erg offtopic te gaan.
Volgende deel wordt: "Irritaties achter het toestenbord" als we niet uitkijken.
Ik hou er over op iig.
Jupquote:Op vrijdag 21 juni 2013 21:16 schreef DDriver het volgende:
Nog mensen die gister hebben gezwommen met de auto in het Oosten des lands?
Hier geven ze zelfs netjes richting aan als ze willen parkeren op hun oprit(okay, zijn dan wel Bulgaren maar toch..)quote:
Was laatst op National Geographic een leerzaam stukje over bij "Test your brain". Vaak is het een onderbewust mechanisme van je hersenen. Men is er zo op gefocust dat ze een auto zien, dat simpelweg het beeld van een motorrijder door je hersenen er automatisch uitgefilterd worden. Ik zal eens kijken of ik het terug kan vinden.quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:05 schreef motorbloempje het volgende:
Echt, hoe zien mensen een 240kg wegend groot rood gevaarte over 't hoofd bij het opdraaien van een weg. HOE?_!
Moet je bij de wetgever zijn met je klacht. Zij zijn degenen die die kutbegrenzers in hebben gesteld.quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:44 schreef DDriver het volgende:
Vandaag weer een aantal van die nare vrachtwagenchauffeurs die bult op een andere vrachtwagen in gaan halen. ZWAAAARRR irritant! Gek he, waar al die files vandaan komen..
Oeh, ik heb hier te maken met een vrachtwagenchauffeur? :p Ik snap het gewoon niet, ik geloof er niks van dat het verschil maakt of je nu 84 rijdt of 86quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:58 schreef vannelle het volgende:
[..]
Moet je bij de wetgever zijn met je klacht. Zij zijn degenen die die kutbegrenzers in hebben gesteld.
Ach ja, die BMW rijders he...quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:04 schreef Mokkels het volgende:
Vanmiddag een stukje de snelweg op (vermijd ik normaal al met m'n auto, kan niet zo heel hard enz). Zit er op de invoegstrook, nou ook niet niet.. dat stuk waar je snelheid kunt maken, een BMW te drukken niet normaal. Knipperen met de lichten.
Kerel, je ziet toch dat ik niet sneller kan in zo'n soort auto?!
Ik snap echt niet dat zoiets nodig is..
Dat zijn de echte rijders...quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:14 schreef -Erick- het volgende:
Kwam vandaag een mevrouw tegen voor me die haar zijspiegels ingeklapt hadZe zat nog een beste tijd voor me ook.. had echt de neiging om voor het stoplicht uit te stappen en de spiegeltjes even voor haar uit te klappen.. maarja die gebruikt ze toch niet.
Wat voor soort auto.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:04 schreef Mokkels het volgende:
Vanmiddag een stukje de snelweg op (vermijd ik normaal al met m'n auto, kan niet zo heel hard enz). Zit er op de invoegstrook, nou ook niet niet.. dat stuk waar je snelheid kunt maken, een BMW te drukken niet normaal. Knipperen met de lichten.
Kerel, je ziet toch dat ik niet sneller kan in zo'n soort auto?!
Ik snap echt niet dat zoiets nodig is..
Een kever. Wat dus ongeveer maximaal 110 kan.quote:
Wat een asoquote:Op donderdag 27 juni 2013 19:04 schreef Mokkels het volgende:
Vanmiddag een stukje de snelweg op (vermijd ik normaal al met m'n auto, kan niet zo heel hard enz). Zit er op de invoegstrook, nou ook niet niet.. dat stuk waar je snelheid kunt maken, een BMW te drukken niet normaal. Knipperen met de lichten.
Kerel, je ziet toch dat ik niet sneller kan in zo'n soort auto?!
Ik snap echt niet dat zoiets nodig is..
Ik dacht altijd dat die dingen wel harder konden.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:12 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Een kever. Wat dus ongeveer maximaal 110 kan.maar daarover doe je wel een aantal meters als het nog geen km's zijn.
Dat kan ook wel. Als je van herrie houd.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:16 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat die dingen wel harder konden.
Voortaan gewoon gangster terug doen...quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:12 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Een kever. Wat dus ongeveer maximaal 110 kan.maar daarover doe je wel een aantal meters als het nog geen km's zijn.
Ik vind mijn eigen auto te mooi er voor om zulke dingen te doen. En mij kende zal ik wel de enige zijn die pech heeft.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:18 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Voortaan gewoon gangster terug doen...
Lekker HARD je rem intrappen....
Geloof me, hij zal treuren om zijn voorkant....
Dat doe je met een leasebak, niet met een oldtimer Kever.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:18 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Voortaan gewoon gangster terug doen...
Lekker HARD je rem intrappen....
Geloof me, hij zal treuren om zijn voorkant....
quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:19 schreef Caland het volgende:
Tsja. Aan de andere kant moet je je afvragen of het in het huidige verkeer wel handig is om met dergelijke auto's de snelweg op te gaan.
Doet ze toch.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:04 schreef Mokkels het volgende:
(vermijd ik normaal al met m'n auto, kan niet zo heel hard enz).
Vandaar deze tekst in mijn 'klacht'.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:19 schreef Caland het volgende:
Tsja. Aan de andere kant moet je je afvragen of het in het huidige verkeer wel handig is om met dergelijke auto's de snelweg op te gaan.
Een auto is maar een materialistisch iets, je kunt je schade toch weer oplappen bij de verzekering.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:18 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Ik vind mijn eigen auto te mooi er voor om zulke dingen te doen. En mij kende zal ik wel de enige zijn die pech heeft.
ik doe het met alle soorten auto's....quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:20 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat doe je met een leasebak, niet met een oldtimer Kever.
[..]
[..]
Doet ze toch.![]()
Precies.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:20 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat doe je met een leasebak, niet met een oldtimer Kever.
[..]
[..]
Doet ze toch.![]()
Mijn auto een materialistisch iets?! Haha, dacht het niet. Daar is heel wat werk en geld in gaan zitten. Dat is mij te kostbaar voor zo'n kut automobilist die drukt.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:21 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Een auto is maar een materialistisch iets, je kunt je schade toch weer oplappen bij de verzekering.
Want achteropkomend verkeer zitten meestal fout en krijgen deze ook toegewezen.
Dus gewoon doen....
Plus de tijd en de administratieve rompslomp die je van een aanrijding hebt.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:22 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Mijn auto een materialistisch iets?! Haha, dacht het niet. Daar is heel wat werk en geld in gaan zitten. Dat is mij te kostbaar voor zo'n kut automobilist die drukt.
Op zich eens, maar als je binnen de bebouwde kom kan rijden in een grote stad, dan kan je op een drukke snelweg ook wel uit de voeten.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:23 schreef Caland het volgende:
Ah. Overheen gelezen.
Trouwens wel raadzaam om het in een normale auto juist als je net je rijbewijs hebt veel te doen. Vooral in de randstad kan het echt maatwerk zijn, dan is het wel handig om er een beetje ervaren in te zijn
Al is dit misschien niet het juiste topic voor dergelijke tips.
Ach, voor je het weet rij je de nieuwste VW Beetle....quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:22 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Mijn auto een materialistisch iets?! Haha, dacht het niet. Daar is heel wat werk en geld in gaan zitten. Dat is mij te kostbaar voor zo'n kut automobilist die drukt.
Maakt niks uit.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:23 schreef Caland het volgende:
Ah. Overheen gelezen.
Trouwens wel raadzaam om het in een normale auto juist als je net je rijbewijs hebt veel te doen. Vooral in de randstad kan het echt maatwerk zijn, dan is het wel handig om er een beetje ervaren in te zijn
Al is dit misschien niet het juiste topic voor dergelijke tips.
Handy girl gesignaleerd.....quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:25 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Maakt niks uit.
Ik rij ook wel in normale auto's maar dat rijd toch niet zo fijn als m'n eigen.Gelukkig woon ik niet in de randstand maar in een boeren stuk dus wat dat betreft.
En door deze auto ben ik zeker een stuk beter met auto's geworden. Denk aan niet starten, een startmotor wat er afligt.. Ik kan het allemaal zelf oplossen.
Even aangepast.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:27 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Handy girlIemand die niet afhankelijk zijn van anderen gesignaleerd.....
Mijn ervaring is dat invoegen op hele drukke snelwegen voor veel mensen toch een verhaal apart is.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:23 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Plus de tijd en de administratieve rompslomp die je van een aanrijding hebt.
[..]
Op zich eens, maar als je binnen de bebouwde kom kan rijden in een grote stad, dan kan je op een drukke snelweg ook wel uit de voeten.
Wanneer kom je mijn waggie maken?quote:
Gewoon je KONT erin pompen jonguuuuuuuuuuuuuhquote:Op donderdag 27 juni 2013 19:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat invoegen op hele drukke snelwegen voor veel mensen toch een verhaal apart is.
Hoe vaak je wel niet ruimte moet maken voor de invoeger omdat die gewoon stoicijns dezelfde snelheid blijft aanhouden en verwacht dat jij iets doet
Niet? Jij wil botsingen maken. Los je het ook maar zelf op.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:31 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Wanneer kom je mijn waggie maken?
[..]
Gewoon je KONT erin pompen jonguuuuuuuuuuuuuh
Botsingen? Haha, wie heeft het over botsingen?quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:32 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Niet? Jij wil botsingen maken. Los je het ook maar zelf op.
Uhu.. dat is iets wat ik meteen zou geloven natuurlijk.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:34 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Botsingen? Haha, wie heeft het over botsingen?
Ik ben de meest beschaafde rijder ter Fokker....
You better be....quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:34 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Uhu.. dat is iets wat ik meteen zou geloven natuurlijk.
RF val haar niet zo lastig johquote:Op donderdag 27 juni 2013 19:31 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Wanneer kom je mijn waggie maken?
Waarschijnlijk zal haar auto totall loss verklaard worden(gezien de dagwaarde..)quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:21 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Een auto is maar een materialistisch iets, je kunt je schade toch weer oplappen bij de verzekering.
Want achteropkomend verkeer zitten meestal fout en krijgen deze ook toegewezen.
Dus gewoon doen....
Ja, remmen testen als er iemand op je bumper zit is handig. Je komt uren later aan op je eindbestemming, maar als je toch genoeg tijd hebt maakt dat niet uit.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:21 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Een auto is maar een materialistisch iets, je kunt je schade toch weer oplappen bij de verzekering.
Want achteropkomend verkeer zitten meestal fout en krijgen deze ook toegewezen.
Dus gewoon doen....
Dudequote:Op donderdag 27 juni 2013 23:05 schreef Q.C.Passed het volgende:
Geven en nemen.
Geven
Je gaat van de A9 de A1 op. Je kiest er voor de spitsstrook te nemen, want! Je moet richting Amersfoort en dat rijdt lekker door... dus je baant je van baantje naar baantje op weg naar huis van je baantje.... ;langzaamaan naar de linkerbaan dus. Vervolgens kan je de matrix borden al zien. Een verwijzing naar de linkerbaan, even later een rood kruis. Dit alles om de mensen die van de spitsstrook gebruik willen maken rustig in te kunnen laten voegen. Ik wil invoegen op de spitsstrook, maar een malloot in een Skoda negeerde deze signalen en staart gevoelloos voor zich uit met een mooi Christelijk verantwoord specsaver montuurtje op de rechterrijbaan.
Deze man heeft geen besef van zijn omgeving en kachelt gewoon lekker onbezorgd door. Onze snelheden waren gelijk...
Ik besloot mijn verlies te nemen, vaart te minderen en er achter in te voegen. Dit was een verstandige en veilige oplossing. Ik moest wel even wachten, omdat de Skoda besloot af te zwakken naar de 90 en er snellere auto's dan de mijne wel gehoor gaven aan de signalen... het duurde dus even voor ik weer normaal met het verkeer mee kon rijden... maar er zijn geen ongelukken gebeurt.
Nemen
Je gaat van de A9 de A1 op. Je kiest er voor de spitsstrook te nemen, want! Je moet richting Amersfoort en dat rijdt lekker door... dus je baant je van baantje naar baantje op weg naar huis van je baantje.... ;langzaamaan naar de linkerbaan dus. Vervolgens kan je de matrix borden al zien. Een verwijzing naar de linkerbaan, even later een rood kruis. Dit alles om de mensen die van de spitsstrook gebruik willen maken rustig in te kunnen laten voegen. Ik wil invoegen op de spitsstrook, maar een malloot in een Skoda negeerde deze signalen en staart gevoelloos voor zich uit met een mooi Christelijk verantwoord specsaver montuurtje op de rechterrijbaan.
Deze man heeft geen besef van zijn omgeving en kachelt gewoon lekker onbezorgd door. Onze snelheden waren gelijk...
Ik toeter en begin te schelden. Ik besloot geen centimeter op te geven om zo mijn mannelijkheid te beschermen. Ik voeg in en ik raak hem ala LAPD aan de zijkant en veroorzaak al schreeuwend van genot een enorme chaos en ravage en blokkeer de spitsstrook van de A1 met 10 tallen auto's. De boel vliegt in de fik! EXPLOSIES! Brandende slachtoffers rennen de A1 op, auto's met voltallige gezinnen branden, ze schreeuwen en ik huil van genot. Half bewust ruik ik het brandende vlees van de bestuurders en hun passagiers. Terwijl de brandweer de boel probeert te blussen.. zeg ik in mijzelf voldaan "Ja... ik had voorrang.. de Skoda moest opzij! Ik had het aan het rechte eind.....
Ja, een ietwat overdreven verslag betreffende mensen die niet even naar de linkerbaan opschuiven, zodat je rustig aan kan invoegen op de 2-baans spitsstrook in het midden van de A1quote:
quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:05 schreef Q.C.Passed het volgende:
Geven en nemen.
Geven
Je gaat van de A9 de A1 op. Je kiest er voor de spitsstrook te nemen, want! Je moet richting Amersfoort en dat rijdt lekker door... dus je baant je van baantje naar baantje op weg naar huis van je baantje.... ;langzaamaan naar de linkerbaan dus. Vervolgens kan je de matrix borden al zien. Een verwijzing naar de linkerbaan, even later een rood kruis. Dit alles om de mensen die van de spitsstrook gebruik willen maken rustig in te kunnen laten voegen. Ik wil invoegen op de spitsstrook, maar een malloot in een Skoda negeerde deze signalen en staart gevoelloos voor zich uit met een mooi Christelijk verantwoord specsaver montuurtje op de rechterrijbaan.
Deze man heeft geen besef van zijn omgeving en kachelt gewoon lekker onbezorgd door. Onze snelheden waren gelijk...
Ik besloot mijn verlies te nemen, vaart te minderen en er achter in te voegen. Dit was een verstandige en veilige oplossing. Ik moest wel even wachten, omdat de Skoda besloot af te zwakken naar de 90 en er snellere auto's dan de mijne wel gehoor gaven aan de signalen... het duurde dus even voor ik weer normaal met het verkeer mee kon rijden... maar er zijn geen ongelukken gebeurt.
Nemen
Je gaat van de A9 de A1 op. Je kiest er voor de spitsstrook te nemen, want! Je moet richting Amersfoort en dat rijdt lekker door... dus je baant je van baantje naar baantje op weg naar huis van je baantje.... ;langzaamaan naar de linkerbaan dus. Vervolgens kan je de matrix borden al zien. Een verwijzing naar de linkerbaan, even later een rood kruis. Dit alles om de mensen die van de spitsstrook gebruik willen maken rustig in te kunnen laten voegen. Ik wil invoegen op de spitsstrook, maar een malloot in een Skoda negeerde deze signalen en staart gevoelloos voor zich uit met een mooi Christelijk verantwoord specsaver montuurtje op de rechterrijbaan.
Deze man heeft geen besef van zijn omgeving en kachelt gewoon lekker onbezorgd door. Onze snelheden waren gelijk...
Ik toeter en begin te schelden. Ik besloot geen centimeter op te geven om zo mijn mannelijkheid te beschermen. Ik voeg in en ik raak hem ala LAPD aan de zijkant en veroorzaak al schreeuwend van genot een enorme chaos en ravage en blokkeer de spitsstrook van de A1 met 10 tallen auto's. De boel vliegt in de fik! EXPLOSIES! Brandende slachtoffers rennen de A1 op, auto's met voltallige gezinnen branden, ze schreeuwen en ik huil van genot. Half bewust ruik ik het brandende vlees van de bestuurders en hun passagiers. Terwijl de brandweer de boel probeert te blussen.. zeg ik in mijzelf voldaan "Ja... ik had voorrang.. de Skoda moest opzij! Ik had het aan het rechte eind.....
Volgens mij wel de enige ter Fokker....quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:41 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
RF val haar niet zo lastig joh. Alsof zij de enige vrouw is die wat met een auto kan
.
Maar ik vind het wel knap van haar dat ze zich er zelf in verdiept.
En bedanktquote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:54 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Volgens mij wel de enige ter Fokker....
Hmmz ok, met jou er bij dan...quote:
Da's beterquote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:56 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Hmmz ok, met jou er bij dan...
Oeeeeeeeeh, don't make me shy voordat ik het terug neem...quote:
Breekbare spullen of volle boodschappentassen ofzo in de kofferbak? Maar da's maar 10% van de ritjes het geval natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:00 schreef AdoraBelle het volgende:
Wat ik trouwens niet snap: van die mensen die altijd 10 á 20 km boven de vmax rijden, ook in de bebouwde kom. Maar zodra er een rotonde in zicht is of een verkeersdrempel dan gaan ze vol in de remmen en gaan ze er echt op kruipsnelheid overheen.
Wat is dat toch? Wat hebben die mensen?
Ik zou verwachten dat ze dan ook wat rustiger rijden. Maarja, het blijft gissen naar het hoe en waarom.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:08 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Breekbare spullen of volle boodschappentassen ofzo in de kofferbak? Maar da's maar 10% van de ritjes het geval natuurlijk.
Ik doe dat ook, maar meer om omdat ik een verlaagde auto heb.....quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:00 schreef AdoraBelle het volgende:
Wat ik trouwens niet snap: van die mensen die altijd 10 á 20 km boven de vmax rijden, ook in de bebouwde kom. Maar zodra er een rotonde in zicht is of een verkeersdrempel dan gaan ze vol in de remmen en gaan ze er echt op kruipsnelheid overheen.
Wat is dat toch? Wat hebben die mensen?
Heb je de veren ingekort of is 'ie alleen verlaagd wanneer jij erin zit?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:15 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Ik doe dat ook, maar meer om omdat ik een verlaagde auto heb.....
Haha, ikzelf niet.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:17 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Heb je de veren ingekort of is 'ie alleen verlaagd wanneer jij erin zit?.
Een hoop mensen kunnen alleen maar hard rijden zolang ze rechtdoor gaan. Zodra de weg een beetje afwijkt van de rechte lijn kunnen ze ineens niet meer ermee omgaan.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:00 schreef AdoraBelle het volgende:
Wat ik trouwens niet snap: van die mensen die altijd 10 á 20 km boven de vmax rijden, ook in de bebouwde kom. Maar zodra er een rotonde in zicht is of een verkeersdrempel dan gaan ze vol in de remmen en gaan ze er echt op kruipsnelheid overheen.
Wat is dat toch? Wat hebben die mensen?
Klopt, maar ik zag een keertje een blondje in een civic toch HEEEL mooi gooi en smijtwerk doen, mocht ze ook met mij maar kon haar niet bijhouden met mijn eco bak toendertijd.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:38 schreef Daeron het volgende:
[..]
Een hoop mensen kunnen alleen maar hard rijden zolang ze rechtdoor gaan. Zodra de weg een beetje afwijkt van de rechte lijn kunnen ze ineens niet meer ermee omgaan.
Ik had een keer een Jaguar, komt voorbij gescheurd met 130 ofzo bij wegwerkzaamheden, na de wegwerkzaamheden ligt er een mooie bocht en daar haal ik hem weer in omdat die niet harder dan 90 erdoor durfde en na de bocht komt die weer voorbij gejakkerd.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:15 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Klopt, maar ik zag een keertje een blondje in een civic toch HEEEL mooi gooi en smijtwerk doen, mocht ze ook met mij maar kon haar niet bijhouden met mijn eco bak toendertijd.
Dit ja, of bij tunnels, komen ze in een tunnel durven ze op eens niet meer in te halenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:10 schreef Daeron het volgende:
[..]
Ik had een keer een Jaguar, komt voorbij gescheurd met 130 ofzo bij wegwerkzaamheden, na de wegwerkzaamheden ligt er een mooie bocht en daar haal ik hem weer in omdat die niet harder dan 90 erdoor durfde en na de bocht komt die weer voorbij gejakkerd.
vlak na Eemnes hoorde ik daarover op de radio, kwam vanuit Zwolle. Bij Bussum eraf gegaan met als doel binnendoor te gaan. Afrit gemist waardoor ik weer vrolijk de file inreed. Na een half uur eindelijk bij Muiderberg gekomen en advies van radio 1 gevolgd: A6, A27, A12 en A2. Draai ik net de afrit op naar de A27, hoor ik dat die brug weer open was. Vervolgens bij Eemnes weer in de file gestaan en voor de zekerheid maar aan Utrecht vast gehouden. Heeft me uiteindelijk anderhalf uur extra reistijd gekost.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:02 schreef DDriver het volgende:
En toen stond vooraan bij de Vechtbrug in de A1 die niet meer dicht wilde. 2 uur lang lopen lamballen met andere automobilisten. Ondanks het lange wachten wel de gezelligste file ooit gehad
Hahaha, snap ik. Ik stond als 6e in de rij vooraan op de wisselbaan, kon geen kant op. Uiteindelijk dus ruim 2 uur in de rij gestaan. Al met al was je dus nog wel snellerquote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:16 schreef Luco het volgende:
[..]
vlak na Eemnes hoorde ik daarover op de radio, kwam vanuit Zwolle. Bij Bussum eraf gegaan met als doel binnendoor te gaan. Afrit gemist waardoor ik weer vrolijk de file inreed. Na een half uur eindelijk bij Muiderberg gekomen en advies van radio 1 gevolgd: A6, A27, A12 en A2. Draai ik net de afrit op naar de A27, hoor ik dat die brug weer open was. Vervolgens bij Eemnes weer in de file gestaan en voor de zekerheid maar aan Utrecht vast gehouden. Heeft me uiteindelijk anderhalf uur extra reistijd gekost.
Frustratie was aardig hoog op dat punt
Bewust een aanrijding veroorzaken door vol op je rem te trappen levert je minimaal artikel 5 op, misschien zelfs poging tot doodslag. Weet niet wie er dan treurt... Rij nou maar gewoon normaal door, ga aan de kant zodra dat kan, dan heb je de minste last van elkaar.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:18 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Lekker HARD je rem intrappen....
Geloof me, hij zal treuren om zijn voorkant....
Haha artikel 5?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:28 schreef JF_ het volgende:
[..]
Bewust een aanrijding veroorzaken door vol op je rem te trappen levert je minimaal artikel 5 op, misschien zelfs poging tot doodslag. Weet niet wie er dan treurt... Rij nou maar gewoon normaal door, ga aan de kant zodra dat kan, dan heb je de minste last van elkaar.
Ja want er rijd nooit iemand in de buurt als je op de linkerbaan rijd die tegen je kan getuigen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:47 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Haha artikel 5?
Een beetje teveel CSI gekeken jij....![]()
(Jij bent zeker zo'n type die denkt dat de politie binnen no time gearriveerd is?)
Over huurmoordenaars nog te zwijgen...![]()
Iets zeggen is natuurlijk 1 ding, iets werkelijk praktiseren is natuurlijk 2......
(wel een beetje nagaan wat geloofwaardig is hier op Fok.....)
Alsof jij een getuige kan benoemen die op dat moment 120 km per uur rijdt.....quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:54 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Ja want er rijd nooit iemand in de buurt als je op de linkerbaan rijd die tegen je kan getuigen.
Alsof er niemand gaat stoppen als er een IDIOOT zonder rede vol op de rem trapt.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:56 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Alsof jij een getuige kan benoemen die op dat moment 120 km per uur rijdt.....
(mijn snelheid ligt er meestal ruim boven)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door Martijn93 op 29-06-2013 19:11:29 ]
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:00 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Alsof er niemand gaat stoppen als er een IDIOOT zonder rede vol op de rem trapt.Alsof iedereen een reactietijd heeft van een Superman?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
Waar heb ik het over reactietijd?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:14 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Alsof iedereen een reactietijd heeft van een Superman?
Lees je zin terug, misschien snap je me dan...quote:
Ga jij dan ook je rijcursusboeken teruglezen?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:16 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Lees je zin terug, misschien snap je me dan...
Niet nodigquote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:19 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ga jij dan ook je rijcursusboeken teruglezen?
Laat maar zitten, hoop dat ik je nooit tegen zal komen op de weg.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:16 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Lees je zin terug, misschien snap je me dan...
Haha vanwaar die haat?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:24 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Laat maar zitten, hoop dat ik je nooit tegen zal komen op de weg.
Borden, wat zijn dat? Je TomTom volgen en de taximeter in de gaten houden is al moeilijk genoeg.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:41 schreef Spezza19 het volgende:
Sorry, maar als je als taxichauffeur geen borden kan lezen, SODEFLIKKER DAN LEKKER VAN DE WEG... Ga fietsen ofzo...
Zal waarschijnlijk ook "Artikel 5" op z'n dak krijgen...quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:41 schreef Spezza19 het volgende:
Gisternacht weer 1 of andere AMSTERDAMSE taxichauffeur (of course) die zich king of the road waant... Je komt vanaf Zwolle, A28... de 2 linkerstroken vervolgen de A28, daar waar de rechterstroken aftakken richting Kampen...
De eerste borden die deze scheiding aangaven waren al geweest, dus ik schuif netjes naar links, want ik moet de A28 hebben. Na een paar honderd meter rijdt er, op dezelfde strook als ik, een taxi achter mij die het nodig vindt om flink met zijn groot licht te seinen. Waarschijnlijk dacht deze lul dat ik onnodig links reed ofzo... Uiteraard haalde ik mijn schouders op en bleef lekker doortuffen. Meneer de taxi klojo komt dicht op mijn bumper, terwijl de meest linkerstrook gewoon vrij was. Het 2e bord dat de splitsing aangeeft komt voorbij en die taxiklojo beseft zich waarschijnlijk dat het een loser 1e klas is en besluit toch maar in te halen. Uiteraard durft hij mij niet aan te kijken als ie mij inhaalt....
Sorry, maar als je als taxichauffeur geen borden kan lezen, SODEFLIKKER DAN LEKKER VAN DE WEG... Ga fietsen ofzo...
Geloof me, enkele getuigen of nog beter, een dashcam en jij zal treuren om je verzekering en als je even pech hebt ook nog om je rijbewijs. En roep alsjeblieft niet dat het niet zo is, een vermelding op het schadeformulier dat e.e.a. anders ging dan beschreven en dat alles op beeld staat vinden verzekeringen heel erg interessant.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:18 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Voortaan gewoon gangster terug doen...
Lekker HARD je rem intrappen....
Geloof me, hij zal treuren om zijn voorkant....
Heel veel schade gebeurt er tussendoor ook al, zonder dat iemand daarvoor zijn rijbewijs kwijt raakt, laat staan over de verzekering. (denk aan blikschade etc.)quote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Geloof me, enkele getuigen of nog beter, een dashcam en jij zal treuren om je verzekering en als je even pech hebt ook nog om je rijbewijs. En roep alsjeblieft niet dat het niet zo is, een vermelding op het schadeformulier dat e.e.a. anders ging dan beschreven en dat alles op beeld staat vinden verzekeringen heel erg interessant.
Een agent (als je dat al bent) die niet weet wat artikel 5 is en wat dat allemaal inhoud. Wat je bovendien al leert met je auto-theorie.quote:Op zondag 30 juni 2013 12:25 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Heel veel schade gebeurt er tussendoor ook al, zonder dat iemand daarvoor zijn rijbewijs kwijt raakt, laat staan over de verzekering. (denk aan blikschade etc.)
Sommige rijden zelfs weg....(oh w8, daarvoor krijg je natuurlijk ook artikel 5 op je dak, want zo werkt dat hier op Fok...
)
Btw, net alsof iedereen op elke auto let, en alsof iedereen een dashcam in zijn waggie heeft?
Waarom, wáárom rijdt die vent op de tweede foto op de derde baan?quote:Op zondag 30 juni 2013 01:11 schreef Spezza19 het volgende:
Standaard beeld op de A1
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen idee.... maar dit beeld heb ik dus ALTIJD als ik over dat stuk A1 rijd....quote:Op zondag 30 juni 2013 12:51 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Waarom, wáárom rijdt die vent op de tweede foto op de derde baan?
Dan heeft ie alsnog niks daar te zoeken....quote:
Als ie inderdaad geen 180 reed, heeft ie er niets te zoeken. Als ie dat wel reed, geef ik hem groot gelijk om daar te blijven rijden. Doe ik ook.quote:Op zondag 30 juni 2013 12:57 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Dan heeft ie alsnog niks daar te zoeken....
En nee, 180 reed ie zeker niet
Luiheid en gemakszucht vooral.... Altijd grappig dat mensen mij boos aankijken als ik ze rechts inhaal...quote:Op zondag 30 juni 2013 13:02 schreef BigSmurf het volgende:
Ik snap ook echt niet waarom mensen zo vaak linksrijden. Onoplettendheid, luiheid, gemakszucht? Hoe moeilijk is het om gewoon een baantje op te schuiven zodra het kan?
Waarschijnlijk omdat hij later weer in moet halen en het er op die foto niet de schijn van heeft dat hij er op korte termijn iemand anders mee hindert.quote:Op zondag 30 juni 2013 12:51 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Waarom, wáárom rijdt die vent op de tweede foto op de derde baan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |