Inderdaad, bijna dagelijkse ergernis dit, vaak ouden van dagen of tokkies.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:15 schreef Reneuh het volgende:
Ik heb tijdens rijlessen altijd geleerd dat je pas de voorrangsweg op kunt als je redelijk zeker bent dat je het verkeer niet tot last bent dat reeds op de voorrangsweg rijdt. Daarmee bedoel ik, als die voorrangsweg een 80 km/u weg is, dat je ofwel moet wachten totdat de auto op de voorrangsweg voorbij is, ofwel, als er genoeg ruimte/tijd is, je op tijd snelheid moet maken zodat het verkeer achter je niet op de rem hoeft te staan (ervan uitgaande dat dit zich aan de maximum snelheid houdt).
Ik rij dagelijks op een dergelijke voorrangsweg en zowat iedere dag heb je dus mensen die vlak voor je (terwijl je dus met 80 km/u aan komt rijden) de voorrangsweg opkomen om vervolgens als een slak te accelereren en dan 60-65 km/u blijven rijden, waardoor je dus behoorlijk in de ankers moet (uiteraard wel anticiperen dat mensen zo iets kunnen doen). Vervolgens gaat de weg na een kilometer over naar een 50 km/u weg en dan rijden ze bij je weg omdat ze doodleuk dezelfde snelheid blijven aanhouden.
Er zijn ergere dingen in het leven, maar lichtelijk irritant is het wel
Nou, ik merk toch echt dat t zo goed als realtime is. Gelukkig maar. FS heeft echt een hele schare melders. Vaak piept mn FlitsNav al als de controle nog opgebouwd wordt.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 20:26 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Flitsservice is natuurlijk niet realtime hč, of dacht je soms dat die agenten zélf een melding inschieten bij hen, voor ze de camera inschakelen?
Het hangt er maar net vanaf wie het wanneer ziet en de moeite neemt om de flitser te melden
Klopt ook. Recentelijk zelf wel 1 moeten melden, die er nog niet tussen stond, maar 3 van de 4 keer staat de controle er al bij.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:56 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Nou, ik merk toch echt dat t zo goed als realtime is. Gelukkig maar. FS heeft echt een hele schare melders. Vaak piept mn FlitsNav al als de controle nog opgebouwd wordt.
Dan was het die Oxygene niet, die tegemoetkomende bestuurderquote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:55 schreef Marco001 het volgende:
Vanmiddag vond iemand het nodig om op een 100km/u weg(De N33 tussen Delfzijl en Spijk) te keren.. Erg handig..Gelukkig lette hij goed op, maar ik ken diverse mensen die door dat soort dingen een ongeluk hebben gehad(1 is daarbij zelfs in een kanaal gereden en moest gered worden door derden.. De ander heeft nog altijd borstpijn doordat hij op de kerende auto inreed(had absoluut geen kans meer om te stoppen..).. )
Reed vanmiddag ook een druktemaker achter me. Het schoot hem niet genoeg op dus besloot hij na veel geclaxoneer mij en de lesauto die voor mij reed op het veel te smalle boerenweggetje in te halen.. Ik sta er nog steeds van versteld dat er geen spiegels zijn gesneuveld.![]()
Ook heb je ergens een brug wat tijdelijk 1richtingsverkeer is(brug is door een aanvaring versmalt tot 2m.) waar ik moest wachten op tegemoetkomend verkeer. De auto achter mij kon het alleen niet hebben dat ik ook even extra wachtte omdat er nog een auto van de andere kant kwam en die ook voorrang had.(kon hem aan zien komen langs het kanaal. ) Gelukkig was de tegemoetkomende bestuurder allert genoeg om maar even zijn recht op voorrang niet te nemen.
Schijnt toch niet te boeien. In deze topicreeks worden weggedeelten zelden goed benoemd...quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Veel boeiender is hoeveel rijstroken er per rijbaan aanwezig zijn.
Hier nog een leukere. Afrit vanaf de snelweg die linksaf de bebouwde kom in draait. Mensen vanaf de snelweg komen dus voordat ze boven de 50 zitten in het gebied van de bebouwde kom. Ook leuk als je met 80 aan komt...quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:15 schreef Reneuh het volgende:
Ik heb tijdens rijlessen altijd geleerd dat je pas de voorrangsweg op kunt als je redelijk zeker bent dat je het verkeer niet tot last bent dat reeds op de voorrangsweg rijdt. Daarmee bedoel ik, als die voorrangsweg een 80 km/u weg is, dat je ofwel moet wachten totdat de auto op de voorrangsweg voorbij is, ofwel, als er genoeg ruimte/tijd is, je op tijd snelheid moet maken zodat het verkeer achter je niet op de rem hoeft te staan (ervan uitgaande dat dit zich aan de maximum snelheid houdt).
Ik rij dagelijks op een dergelijke voorrangsweg en zowat iedere dag heb je dus mensen die vlak voor je (terwijl je dus met 80 km/u aan komt rijden) de voorrangsweg opkomen om vervolgens als een slak te accelereren en dan 60-65 km/u blijven rijden, waardoor je dus behoorlijk in de ankers moet (uiteraard wel anticiperen dat mensen zo iets kunnen doen). Vervolgens gaat de weg na een kilometer over naar een 50 km/u weg en dan rijden ze bij je weg omdat ze doodleuk dezelfde snelheid blijven aanhouden.
Er zijn ergere dingen in het leven, maar lichtelijk irritant is het wel
Heb je een linkje voor me naar die beelden?quote:Op maandag 17 juni 2013 20:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik denk dat vooral de dashcam beelden hun werk hebben gedaan. Als ik alleen een melding had gedaan hadden ze er veel minder mee gedaan.
quote:Op woensdag 19 juni 2013 05:18 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Heb je een linkje voor me naar die beelden?
Wat een snelle service om 05:20 in de ochtend. Huldequote:
Astu.quote:Op woensdag 19 juni 2013 05:21 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Wat een snelle service om 05:20 in de ochtend. Hulde
Edit: Die man in dat Feenstra busje is helemaal gestoord
Dat ze die man niet hebben ontslagen. Ik zou zo'n idioot niet als uithangbord van mijn bedrijf willen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 05:23 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Astu.
Ik wist dat 'ie nog in het vorige deel moest staan, dus klikkerdeklik en hier is 'ie.
Nee maar als je net zolang wacht totdat het weer oranje is is ook zo wat,quote:Op woensdag 19 juni 2013 01:20 schreef Eenskijken het volgende:
Mensen die meteen beginnen te toeteren als een auto niet binnen 1 sec wegrijdt als het groen is idd...
Het lullige is dat je ook nog aansprakelijk bent als je zo'n idioot aanrijdt wanneer je niet snel genoeg kunt stoppen...quote:Op woensdag 19 juni 2013 11:34 schreef Iwanius het volgende:
Scenario:
Voorrangsweg, iedereen sjokt in de ochtendspits rustig met zijn wagen verder, probeert een of andere gup op een fiets voorrang te nemen zonder ook maar op enige manier naar het bord voorrangsweg te kijken. Bijna een verstoorde ochtendspits met een gewonde als niet een van ons vol op de remmen was gaan staan.
Daarom in zo'n geval altijd direct zelf politie bellen en getuigenverklaringen opnemen van iedereen die gezien heeft dat de fietser zonder kijken voorrang neemt waar hij dat niet heeft + gegevens zodat men die mensen later nog kan benaderen mocht dat nodig zijn.quote:Op woensdag 19 juni 2013 11:42 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Het lullige is dat je ook nog aansprakelijk bent als je zo'n idioot aanrijdt wanneer je niet snel genoeg kunt stoppen...
In dergelijke gevallen kunnen autocamera-beelden ook geen kwaad.quote:Op woensdag 19 juni 2013 11:56 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Daarom in zo'n geval altijd direct zelf politie bellen en getuigenverklaringen opnemen van iedereen die gezien heeft dat de fietser zonder kijken voorrang neemt waar hij dat niet heeft + gegevens zodat men die mensen later nog kan benaderen mocht dat nodig zijn.
Excuus, ik was inderdaad in de war met BigSmurf.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:35 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Gast wat lul jij?
Je vergist je denk ik met een ander. .
Wat een idioot in dat busje.quote:
daar is al over gesproken ja.quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:21 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Wat een idioot in dat busje.
Maar de opgefokte rijstijl van de filmer belooft ook niet veel goeds
dx.comquote:Op woensdag 19 juni 2013 13:23 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
daar is al over gesproken ja.
Ik ga ook maar eens op zoek naar goedkope dashboard camera's. iemand toevallig tips? hoe goedkoper hoe beter
banggood.com bevalt mij beter.quote:
Als je beeldkwaliteit wilt moet je een HD-camera aan de ruit plakken.quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:58 schreef Marco001 het volgende:
[..]
banggood.com bevalt mij beter.![]()
Beter niet te goedkoop doen trouwens, dat zie je zeer duidelijk terug in beeldkwaliteit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |