abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128006540
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:38 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Buiten de stad tref ik nooit stoplichten.

En motorrijders pesten is natuurlijk altijd goed :Y)
Je hebt geen stoplicht nodig om goed hard op te trekken.

Men moet gewoon hun koekblik fatsoenlijk onderhouden.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Spellchecker woensdag 19 juni 2013 @ 21:39:59 #152
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_128006580
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:39 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Je hebt geen stoplicht nodig om goed hard op te trekken.

Men moet gewoon hun koekblik fatsoenlijk onderhouden.
Die van mij loost zijn roet altijd het beste in de 1e paar versnellingen :Y
Tevens -purist.
pi_128006701
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:39 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Die van mij loost zijn roet altijd het beste in de 1e paar versnellingen :Y
Ook dat kan prima zonder stoplicht.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Spellchecker woensdag 19 juni 2013 @ 21:42:26 #154
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_128006754
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:41 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ook dat kan prima zonder stoplicht.
Maar nog steeds niet (met enig fatsoen) op de snelweg.
Tevens -purist.
pi_128006979
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:42 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Maar nog steeds niet (met enig fatsoen) op de snelweg.
Dan doe je dat alsnog maar ergens anders, en niet midden in de stad.

Als dat hok van jou geen normaal ritje kan maken zonder zo'n gigantische stofwolk uit te spugen wordt het tijd om hem naar de sloop te brengen.
  Spellchecker woensdag 19 juni 2013 @ 21:48:00 #156
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_128007142
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:45 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dan doe je dat alsnog maar ergens anders, en niet midden in de stad.

Als dat hok van jou geen normaal ritje kan maken zonder zo'n gigantische stofwolk uit te spugen wordt het tijd om hem naar de sloop te brengen.
Ach maak je geen zorgen joh; is sowieso maar eens per 3/4 weken nodig, -juist- omdat ik dat verder nooit doe en rustig rijd en optrek ;)
Tevens -purist.
pi_128019133
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:37 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Mja, maar dit was geen stevig optrekken, dit was als 4e in een rij voor een stoplicht wegrijden. Ook voor zo'n bak niet stevig. En daarnaast, als je dat al gaat doen, dan doe je dat ten eerste niet in de stad en ten tweede niet als er een motorrijder achter je zit.
Ja want je kan ook echt even de rook schakelaar uitzetten als er een motor achter je staat :')
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_128019425
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:52 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ja want je kan ook echt even de rook schakelaar uitzetten als er een motor achter je staat :')
Nee, je hebt gewoon je vehikel goed te onderhouden zodat er geen complete roetwolk uitkomt.

Ik heb het hier echt niet over 'een beetje rook' maar over een flinke zwarte walm die bijzonder oncomfortabel was aan de luchtwegen.

Over normale uitlaatgassen hoor je mij niet zeuren, ook van een diesel niet, maar er zijn grenzen.
  Spellchecker donderdag 20 juni 2013 @ 02:04:30 #159
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_128021011
De weg is en blijft het domein van de => 4-wielers. Daar hoort dat soort dingen nou éénmaal bij.

Dus prima dat je motor wilt rijden, maar houd dan ook gewoon je smoel over zaken die inherent zijn aan een infrastructuur die gedomineerd wordt door auto's.
Tevens -purist.
pi_128021260
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 02:04 schreef NoBody122 het volgende:
De weg is en blijft het domein van de => 4-wielers. Daar hoort dat soort dingen nou éénmaal bij.

Dus prima dat je motor wilt rijden, maar houd dan ook gewoon je smoel over zaken die inherent zijn aan een infrastructuur die gedomineerd wordt door auto's.
Dat is mijn probleem niet. Mijn probleem is dat er mensen zijn die hun hok niet fatsoenlijk onderhouden.
pi_128024603
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 02:29 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat is mijn probleem niet. Mijn probleem is dat er mensen zijn die hun hok niet fatsoenlijk onderhouden.
Zegt iemand uit de groep die tegen een apk keuring voor motoren is :D
pi_128024672
Ik heb nu dus rijlessen, we gingen zoeen weg naast de snelweg op, als je moet invoegen heb je dan van die haaietanden enz. Heel goed gekeken weg op, ik rij pak 'm beet 20 meter en kwam net op de toegestane 80 km pu, komt er achter me vol toeterend een Porsche Cayenne langs gereden. Op zulke momenten zakt me dan echt de moed in me schoenen..
GGGG
  donderdag 20 juni 2013 @ 10:19:47 #163
386014 DDriver
Sla niet, prei wel
pi_128024817
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 10:14 schreef einszweiachtung het volgende:
Ik heb nu dus rijlessen, we gingen zoeen weg naast de snelweg op, als je moet invoegen heb je dan van die haaietanden enz. Heel goed gekeken weg op, ik rij pak 'm beet 20 meter en kwam net op de toegestane 80 km pu, komt er achter me vol toeterend een Porsche Cayenne langs gereden. Op zulke momenten zakt me dan echt de moed in me schoenen..
Als jij gewoon netjes hebt ingevoegd en snel op de maximum snelheid zit dan heb je niks fout gedaan hoor. Dat die Cayenne-rijder het nodig vindt om daar 120 te gaan rijden is niet jou probleem. Ik zal zelf nog even flink op die rem trappen.
Werken is gezond, laat het over aan de zieken.
pi_128024850
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 10:12 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Zegt iemand uit de groep die tegen een apk keuring voor motoren is :D
Staat er volledig los van of de bak goed onderhouden wordt. Je hebt dat gewoon te onderhouden, keuring of niet.

Daarnaast zie ik maar heel zelden slecht onderhouden motoren om het simpele feit dat een motor die niet in topconditie is vrijwel meteen niet meer fatsoenlijk te bereiden valt.
pi_128025851
Ik moet iedere dag linksaf op dit kruispunt. Het punt is nu dat het gras daar ondertussen 68 meter hoog staat, zowel op de veldjes als in de bermen. Je ziet pas of er wat van links of rechts aankomt, op het moment dat het al te laat is. Je rijdt daar een 50 weg op, maar genoeg klojo's die er met 60 of 70 aankomen geracet. Het is daar iedere keer op hoop van zegen met slippende banden de weg oprijden.

Op een dag gaat het daar goed mis, maar de gemeente doet er natuurlijk niets aan.
pi_128026249
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 10:54 schreef Hartigan het volgende:
Ik moet iedere dag linksaf op dit kruispunt. Het punt is nu dat het gras daar ondertussen 68 meter hoog staat, zowel op de veldjes als in de bermen. Je ziet pas of er wat van links of rechts aankomt, op het moment dat het al te laat is. Je rijdt daar een 50 weg op, maar genoeg klojo's die er met 60 of 70 aankomen geracet. Het is daar iedere keer op hoop van zegen met slippende banden de weg oprijden.

Op een dag gaat het daar goed mis, maar de gemeente doet er natuurlijk niets aan.
Dat is al mis gegaan pas geleden in Dronten. 67 jarige wielrenner wilde een weg oversteken maar doordat de gemeente de berm niet had onderhouden stond er erg hoog gras. Vervolgens heeft hij denk ik die auto niet gezien en is vol geraakt helaas met dodelijk afloop... Gemeente heeft het nu wel kort gemaaid, maar een beetje te laat.
pi_128026836
Er gebeuren trouwens op de snelweg A6 opvallend veel (eenzijdige)aanrijdingen, bijna elke dag wel 1. Ik ben bezorgd hoeveel aanrijdingen er nog moeten volgen voordat de gemeente/wegbeheerder er eindelijk eens wat aan gaat doen!
pi_128029899
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 02:04 schreef NoBody122 het volgende:

Pardon??
Ten 1e is de weg heul niet het domein van de 4-wielers, hoe kom je daar nou weer bij?
Zeg dat eens tegen een vrachtwagenchauffeur. _O-
De weg is voor iedere weggebruiker maar blijkbaar voel jij je verheven boven alles wat geen personenauto rijdt. Best triest.....

Ten 2e: Waarom moet BlackLining zijn smoel houden (dat toontje ook :N ) over infrastructuur waar hij gebruik van maakt en van mág maken als motorrijder?
Ook een motorrijder is een weggebruiker en alle weggebruikers horen rekening met elkaar te houden.
Ik vraag me af hoe jij in het verkeer bent gezien je uitspraken maar íets zegt me dat jij zo een bent die levensgevaarlijk kleeft bij een motor omdat die motor er volgens jou niet hoort te rijden.
De weg is immers het domein van de 4-wielers?

Ik vind dat je er hele rare, aparte gedachtes op nahoudt.
pi_128030173
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 11:23 schreef Balpenn het volgende:
Er gebeuren trouwens op de snelweg A6 opvallend veel (eenzijdige)aanrijdingen, bijna elke dag wel 1. Ik ben bezorgd hoeveel aanrijdingen er nog moeten volgen voordat de gemeente/wegbeheerder er eindelijk eens wat aan gaat doen!
Wat moeten ze doen dan volgens jou?

Wat is de oorzaak van die ongevallen?
pi_128032015
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 12:49 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Wat moeten ze doen dan volgens jou?

Wat is de oorzaak van die ongevallen?
Het is een drukke 2 baans snelweg. Word veel hard gereden, gekleefd. Veel auto's belanden in de middenberm (waar dus geen vangrail is) en slaan over de kop. Op de site van omroep Flevoland staan ook reacties waarin mensen klagen over de snelweg A6. Ik ben dus niet de enige! Ik ben niet zo'n voorstander van snelheidsbeperkende maatregelen maar als dat nou bijdraagt aan de veiligheid, minder ongelukken? De weg breder maken en vangrails zou ook een optie zijn. :)
  Spellchecker donderdag 20 juni 2013 @ 13:38:25 #171
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_128032082
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 12:42 schreef vannelle het volgende:

[..]

Pardon??
Ten 1e is de weg heul niet het domein van de 4-wielers, hoe kom je daar nou weer bij?
Zeg dat eens tegen een vrachtwagenchauffeur. _O-
De weg is voor iedere weggebruiker maar blijkbaar voel jij je verheven boven alles wat geen personenauto rijdt. Best triest.....

Ten 2e: Waarom moet BlackLining zijn smoel houden (dat toontje ook :N ) over infrastructuur waar hij gebruik van maakt en van mág maken als motorrijder?
Ook een motorrijder is een weggebruiker en alle weggebruikers horen rekening met elkaar te houden.
Ik vraag me af hoe jij in het verkeer bent gezien je uitspraken maar íets zegt me dat jij zo een bent die levensgevaarlijk kleeft bij een motor omdat die motor er volgens jou niet hoort te rijden.
De weg is immers het domein van de 4-wielers?

Ik vind dat je er hele rare, aparte gedachtes op nahoudt.
Nee, dan heb je mijn post echt niet begrepen dus.

Het teken ">=" betekent gelijk of meer dan, dus ik bedoel alles met 4 of meer wielen. Dat ik het vervolgens over 4-wielers heb is meer omdat ik dat niet iedere keer helemaal uit ga zitten typen op m'n GSM.

Rekening met elkaar houden is logisch en normaal, maar ergens gaan rijden waar vooral auto's (of 'koekblikkers', zoals veel motorrijders het dapper noemen) rijden om daar vervolgens over te zeuren (wat ik motorrijders regelmatig zie doen en nee, ongetwijfeld niet allemaal)... Dat is als naar een discotheek gaan om vervolgens te klagen over de harde muziek 8)7

Dus nee, weinig tegen motorrijders. Heb zélf nota bene het A-rijbewijs. Dat gezeik echter soms...
Tevens -purist.
pi_128032175
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 13:38 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Het teken ">=" betekent gelijk of meer dan, dus ik bedoel alles met 4 of meer wielen. Dat ik het vervolgens over 4-wielers heb is meer omdat ik dat niet iedere keer helemaal uit ga zitten typen op m'n GSM.

Rekening met elkaar houden is logisch en normaal, maar ergens gaan rijden waar vooral auto's (of 'koekblikkers', zoals veel motorrijders het dapper noemen) rijden om daar vervolgens over te zeuren (wat ik motorrijders regelmatig zie doen en nee, ongetwijfeld niet allemaal)... Dat is als naar een discotheek gaan om vervolgens te klagen over de harde muziek 8)7

Dus nee, weinig tegen motorrijders. Heb zélf nota bene het A-rijbewijs. Dat gezeik echter soms...
Maar het is zo lekker stoer om te kankeren op koekblikkers. KIJK MIJ EENS EEN STOERE MOTORRIJDER ZIJN JA HEUS! (aldus de persoon met motor in haar nickname, maargoed :') ). 't Gaat nog steeds om de persoon die het voertuig bestuurt, of dat nou een automobilist, een fietser, een vrachtwagenchauffeur of zelfs een tractorboer is; als dat een debiele blinde mongool is, dan is die dat in elk voertuig.

Verkeersdeelname O+ tof O+
Malloten :N niet tof :N
Ja doei.
pi_128032253
quote:

[..]

Over het uit het verband trekken van posts gesproken zeg :')

Ik zeg dat mensen hun bak fatsoenlijk moeten onderhouden. Je hoort simpelweg geen gigantische wolken roet uit te spugen bij licht optrekken. Volgens mij begrijp je de proporties waar ik het over heb ook niet helemaal, het gaat hier niet om normale uitlaatgassen. Die ken ik, ga ik mee akkoord als motorrijder en heb ik geen problemen mee. Ik heb het hier echter over een mate van rook die te vergelijken valt met een brandende autoband.

Er zijn meer redenen dat je gewoon moet zorgen dat het uitlaatsysteem van je auto in orde is. Dit zag er meer uit als een katalysator of iets dergelijks die er langzaam uitgeblazen werd. De rook prikte namelijk ook stevig op mijn nek, er zaten zeker weten ook vaste deeltjes in.

Dat ik daar als motorrijder nóg meer last van heb dan jij in je auto, is niet de hoofdreden dat een auto goed onderhouden dient te worden. Er is ook nog zoiets als milieu en wandelaars. En nou ben ik echt geen heilige wat dat betreft, maar er zijn grenzen.

Dergelijke hokken als er daar één voor mij reed, dienen gewoon naar de sloop gebracht te worden. Te vervuilend.

Leuk trouwens dat je ook A hebt en af loopt te geven op motorrijders die afgeven op koekblikkers, want 'ik ben zo niet!', maar je vergeet daarbij dat het twee kanten op gaat. Vanuit auto's wordt net zo hard afgegeven op motoren, als dat er vanop motoren wordt afgegeven op auto's.

Het gaat hier niet over auto vs motor. Dat maak jij ervan. Laat wel weer zien waar de haat zit. Feit is echter wel dat ik er als motorrijder net wat meer last van heb dan jij, en daarom kaart ik het aan. Dat is echter niet de hoofdreden, slechts een gevolg.

[ Bericht 3% gewijzigd door BlackLining op 20-06-2013 13:48:43 ]
pi_128032263
quote:

[..]

Oké, dan heb ik het verkeerd begrepen.
Schrap dan dat zinnetje over vrachtwagenchauffeurs maar en de rest van mijn post blijf ik achter staan. Domein, smoel............ echt onfatsoenlijk.

En je schrijft "weinig" tegen motorrijders maar dus wel íets. Bleek ook al uit je eerdere post waarin je schreef dat de weg het domein is van alles op 4 of meer wielen.
En dat jij ook je A hebt doet daar niks aan af, je hebt geschreven wat er staat en dat komt niet echt positief over tov motorrijders.
  Spellchecker donderdag 20 juni 2013 @ 13:55:16 #175
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_128032745
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 13:42 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Over het uit het verband trekken van posts gesproken zeg :')

Ik zeg dat mensen hun bak fatsoenlijk moeten onderhouden. Je hoort simpelweg geen gigantische wolken roet uit te spugen bij licht optrekken. Volgens mij begrijp je de proporties waar ik het over heb ook niet helemaal, het gaat hier niet om normale uitlaatgassen. Die ken ik, ga ik mee akkoord als motorrijder en heb ik geen problemen mee. Ik heb het hier echter over een mate van rook die te vergelijken valt met een brandende autoband.

Er zijn meer redenen dat je gewoon moet zorgen dat het uitlaatsysteem van je auto in orde is. Dit zag er meer uit als een katalysator of iets dergelijks die er langzaam uitgeblazen werd. De rook prikte namelijk ook stevig op mijn nek, er zaten zeker weten ook vaste deeltjes in.

Dat ik daar als motorrijder nóg meer last van heb dan jij in je auto, is niet de hoofdreden dat een auto goed onderhouden dient te worden. Er is ook nog zoiets als milieu en wandelaars. En nou ben ik echt geen heilige wat dat betreft, maar er zijn grenzen.

Dergelijke hokken als er daar één voor mij reed, dienen gewoon naar de sloop gebracht te worden. Te vervuilend.
Jouw 1e post is alleen maar de aanleiding tot dit gesprek, niet de context.
quote:
Leuk trouwens dat je ook A hebt en af loopt te geven op motorrijders die afgeven op koekblikkers, want 'ik ben zo niet!', maar je vergeet daarbij dat het twee kanten op gaat. Vanuit auto's wordt net zo hard afgegeven op motoren, als dat er vanop motoren wordt afgegeven op auto's.
Klopt, dat zijn van die eeuwige 'discussies', van het kaliber mannen/vrouwen, HBO/Universiteit, etc. Nu heb je dus weer de 2 cents van een automobilist :P
Tevens -purist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')