Ja, een ietwat overdreven verslag betreffende mensen die niet even naar de linkerbaan opschuiven, zodat je rustig aan kan invoegen op de 2-baans spitsstrook in het midden van de A1quote:
quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:05 schreef Q.C.Passed het volgende:
Geven en nemen.
Geven
Je gaat van de A9 de A1 op. Je kiest er voor de spitsstrook te nemen, want! Je moet richting Amersfoort en dat rijdt lekker door... dus je baant je van baantje naar baantje op weg naar huis van je baantje.... ;langzaamaan naar de linkerbaan dus. Vervolgens kan je de matrix borden al zien. Een verwijzing naar de linkerbaan, even later een rood kruis. Dit alles om de mensen die van de spitsstrook gebruik willen maken rustig in te kunnen laten voegen. Ik wil invoegen op de spitsstrook, maar een malloot in een Skoda negeerde deze signalen en staart gevoelloos voor zich uit met een mooi Christelijk verantwoord specsaver montuurtje op de rechterrijbaan.
Deze man heeft geen besef van zijn omgeving en kachelt gewoon lekker onbezorgd door. Onze snelheden waren gelijk...
Ik besloot mijn verlies te nemen, vaart te minderen en er achter in te voegen. Dit was een verstandige en veilige oplossing. Ik moest wel even wachten, omdat de Skoda besloot af te zwakken naar de 90 en er snellere auto's dan de mijne wel gehoor gaven aan de signalen... het duurde dus even voor ik weer normaal met het verkeer mee kon rijden... maar er zijn geen ongelukken gebeurt.
Nemen
Je gaat van de A9 de A1 op. Je kiest er voor de spitsstrook te nemen, want! Je moet richting Amersfoort en dat rijdt lekker door... dus je baant je van baantje naar baantje op weg naar huis van je baantje.... ;langzaamaan naar de linkerbaan dus. Vervolgens kan je de matrix borden al zien. Een verwijzing naar de linkerbaan, even later een rood kruis. Dit alles om de mensen die van de spitsstrook gebruik willen maken rustig in te kunnen laten voegen. Ik wil invoegen op de spitsstrook, maar een malloot in een Skoda negeerde deze signalen en staart gevoelloos voor zich uit met een mooi Christelijk verantwoord specsaver montuurtje op de rechterrijbaan.
Deze man heeft geen besef van zijn omgeving en kachelt gewoon lekker onbezorgd door. Onze snelheden waren gelijk...
Ik toeter en begin te schelden. Ik besloot geen centimeter op te geven om zo mijn mannelijkheid te beschermen. Ik voeg in en ik raak hem ala LAPD aan de zijkant en veroorzaak al schreeuwend van genot een enorme chaos en ravage en blokkeer de spitsstrook van de A1 met 10 tallen auto's. De boel vliegt in de fik! EXPLOSIES! Brandende slachtoffers rennen de A1 op, auto's met voltallige gezinnen branden, ze schreeuwen en ik huil van genot. Half bewust ruik ik het brandende vlees van de bestuurders en hun passagiers. Terwijl de brandweer de boel probeert te blussen.. zeg ik in mijzelf voldaan "Ja... ik had voorrang.. de Skoda moest opzij! Ik had het aan het rechte eind.....
Volgens mij wel de enige ter Fokker....quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:41 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
RF val haar niet zo lastig joh. Alsof zij de enige vrouw is die wat met een auto kan
.
Maar ik vind het wel knap van haar dat ze zich er zelf in verdiept.
En bedanktquote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:54 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Volgens mij wel de enige ter Fokker....
Hmmz ok, met jou er bij dan...quote:
Da's beterquote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:56 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Hmmz ok, met jou er bij dan...
Oeeeeeeeeh, don't make me shy voordat ik het terug neem...quote:
Breekbare spullen of volle boodschappentassen ofzo in de kofferbak? Maar da's maar 10% van de ritjes het geval natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:00 schreef AdoraBelle het volgende:
Wat ik trouwens niet snap: van die mensen die altijd 10 á 20 km boven de vmax rijden, ook in de bebouwde kom. Maar zodra er een rotonde in zicht is of een verkeersdrempel dan gaan ze vol in de remmen en gaan ze er echt op kruipsnelheid overheen.
Wat is dat toch? Wat hebben die mensen?
Ik zou verwachten dat ze dan ook wat rustiger rijden. Maarja, het blijft gissen naar het hoe en waarom.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:08 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Breekbare spullen of volle boodschappentassen ofzo in de kofferbak? Maar da's maar 10% van de ritjes het geval natuurlijk.
Ik doe dat ook, maar meer om omdat ik een verlaagde auto heb.....quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:00 schreef AdoraBelle het volgende:
Wat ik trouwens niet snap: van die mensen die altijd 10 á 20 km boven de vmax rijden, ook in de bebouwde kom. Maar zodra er een rotonde in zicht is of een verkeersdrempel dan gaan ze vol in de remmen en gaan ze er echt op kruipsnelheid overheen.
Heb je de veren ingekort of is 'ie alleen verlaagd wanneer jij erin zit?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:15 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Ik doe dat ook, maar meer om omdat ik een verlaagde auto heb.....
Haha, ikzelf niet.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:17 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Heb je de veren ingekort of is 'ie alleen verlaagd wanneer jij erin zit?.
Een hoop mensen kunnen alleen maar hard rijden zolang ze rechtdoor gaan. Zodra de weg een beetje afwijkt van de rechte lijn kunnen ze ineens niet meer ermee omgaan.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:00 schreef AdoraBelle het volgende:
Klopt, maar ik zag een keertje een blondje in een civic toch HEEEL mooi gooi en smijtwerk doen, mocht ze ook met mij maar kon haar niet bijhouden met mijn eco bak toendertijd.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:38 schreef Daeron het volgende:
[..]
Een hoop mensen kunnen alleen maar hard rijden zolang ze rechtdoor gaan. Zodra de weg een beetje afwijkt van de rechte lijn kunnen ze ineens niet meer ermee omgaan.
Ik had een keer een Jaguar, komt voorbij gescheurd met 130 ofzo bij wegwerkzaamheden, na de wegwerkzaamheden ligt er een mooie bocht en daar haal ik hem weer in omdat die niet harder dan 90 erdoor durfde en na de bocht komt die weer voorbij gejakkerd.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 17:15 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Klopt, maar ik zag een keertje een blondje in een civic toch HEEEL mooi gooi en smijtwerk doen, mocht ze ook met mij maar kon haar niet bijhouden met mijn eco bak toendertijd.
Dit ja, of bij tunnels, komen ze in een tunnel durven ze op eens niet meer in te halenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:10 schreef Daeron het volgende:
[..]
Ik had een keer een Jaguar, komt voorbij gescheurd met 130 ofzo bij wegwerkzaamheden, na de wegwerkzaamheden ligt er een mooie bocht en daar haal ik hem weer in omdat die niet harder dan 90 erdoor durfde en na de bocht komt die weer voorbij gejakkerd.
vlak na Eemnes hoorde ik daarover op de radio, kwam vanuit Zwolle. Bij Bussum eraf gegaan met als doel binnendoor te gaan. Afrit gemist waardoor ik weer vrolijk de file inreed. Na een half uur eindelijk bij Muiderberg gekomen en advies van radio 1 gevolgd: A6, A27, A12 en A2. Draai ik net de afrit op naar de A27, hoor ik dat die brug weer open was. Vervolgens bij Eemnes weer in de file gestaan en voor de zekerheid maar aan Utrecht vast gehouden. Heeft me uiteindelijk anderhalf uur extra reistijd gekost.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:02 schreef DDriver het volgende:
En toen stond vooraan bij de Vechtbrug in de A1 die niet meer dicht wilde. 2 uur lang lopen lamballen met andere automobilisten. Ondanks het lange wachten wel de gezelligste file ooit gehad
Hahaha, snap ik. Ik stond als 6e in de rij vooraan op de wisselbaan, kon geen kant op. Uiteindelijk dus ruim 2 uur in de rij gestaan. Al met al was je dus nog wel snellerquote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:16 schreef Luco het volgende:
[..]
vlak na Eemnes hoorde ik daarover op de radio, kwam vanuit Zwolle. Bij Bussum eraf gegaan met als doel binnendoor te gaan. Afrit gemist waardoor ik weer vrolijk de file inreed. Na een half uur eindelijk bij Muiderberg gekomen en advies van radio 1 gevolgd: A6, A27, A12 en A2. Draai ik net de afrit op naar de A27, hoor ik dat die brug weer open was. Vervolgens bij Eemnes weer in de file gestaan en voor de zekerheid maar aan Utrecht vast gehouden. Heeft me uiteindelijk anderhalf uur extra reistijd gekost.
Frustratie was aardig hoog op dat punt
Bewust een aanrijding veroorzaken door vol op je rem te trappen levert je minimaal artikel 5 op, misschien zelfs poging tot doodslag. Weet niet wie er dan treurt... Rij nou maar gewoon normaal door, ga aan de kant zodra dat kan, dan heb je de minste last van elkaar.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:18 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Lekker HARD je rem intrappen....
Geloof me, hij zal treuren om zijn voorkant....
Haha artikel 5?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:28 schreef JF_ het volgende:
[..]
Bewust een aanrijding veroorzaken door vol op je rem te trappen levert je minimaal artikel 5 op, misschien zelfs poging tot doodslag. Weet niet wie er dan treurt... Rij nou maar gewoon normaal door, ga aan de kant zodra dat kan, dan heb je de minste last van elkaar.
Ja want er rijd nooit iemand in de buurt als je op de linkerbaan rijd die tegen je kan getuigen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:47 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Haha artikel 5?
Een beetje teveel CSI gekeken jij....![]()
(Jij bent zeker zo'n type die denkt dat de politie binnen no time gearriveerd is?)
Over huurmoordenaars nog te zwijgen...![]()
Iets zeggen is natuurlijk 1 ding, iets werkelijk praktiseren is natuurlijk 2......
(wel een beetje nagaan wat geloofwaardig is hier op Fok.....)
Alsof jij een getuige kan benoemen die op dat moment 120 km per uur rijdt.....quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:54 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Ja want er rijd nooit iemand in de buurt als je op de linkerbaan rijd die tegen je kan getuigen.
Alsof er niemand gaat stoppen als er een IDIOOT zonder rede vol op de rem trapt.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 18:56 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Alsof jij een getuige kan benoemen die op dat moment 120 km per uur rijdt.....
(mijn snelheid ligt er meestal ruim boven)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door Martijn93 op 29-06-2013 19:11:29 ]
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:00 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Alsof er niemand gaat stoppen als er een IDIOOT zonder rede vol op de rem trapt.Alsof iedereen een reactietijd heeft van een Superman?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
Waar heb ik het over reactietijd?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:14 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Alsof iedereen een reactietijd heeft van een Superman?
Lees je zin terug, misschien snap je me dan...quote:
Ga jij dan ook je rijcursusboeken teruglezen?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:16 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Lees je zin terug, misschien snap je me dan...
Niet nodigquote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:19 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ga jij dan ook je rijcursusboeken teruglezen?
Laat maar zitten, hoop dat ik je nooit tegen zal komen op de weg.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:16 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Lees je zin terug, misschien snap je me dan...
Haha vanwaar die haat?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:24 schreef Martijn93 het volgende:
[..]
Laat maar zitten, hoop dat ik je nooit tegen zal komen op de weg.
Borden, wat zijn dat? Je TomTom volgen en de taximeter in de gaten houden is al moeilijk genoeg.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:41 schreef Spezza19 het volgende:
Sorry, maar als je als taxichauffeur geen borden kan lezen, SODEFLIKKER DAN LEKKER VAN DE WEG... Ga fietsen ofzo...
Zal waarschijnlijk ook "Artikel 5" op z'n dak krijgen...quote:Op zaterdag 29 juni 2013 19:41 schreef Spezza19 het volgende:
Gisternacht weer 1 of andere AMSTERDAMSE taxichauffeur (of course) die zich king of the road waant... Je komt vanaf Zwolle, A28... de 2 linkerstroken vervolgen de A28, daar waar de rechterstroken aftakken richting Kampen...
De eerste borden die deze scheiding aangaven waren al geweest, dus ik schuif netjes naar links, want ik moet de A28 hebben. Na een paar honderd meter rijdt er, op dezelfde strook als ik, een taxi achter mij die het nodig vindt om flink met zijn groot licht te seinen. Waarschijnlijk dacht deze lul dat ik onnodig links reed ofzo... Uiteraard haalde ik mijn schouders op en bleef lekker doortuffen. Meneer de taxi klojo komt dicht op mijn bumper, terwijl de meest linkerstrook gewoon vrij was. Het 2e bord dat de splitsing aangeeft komt voorbij en die taxiklojo beseft zich waarschijnlijk dat het een loser 1e klas is en besluit toch maar in te halen. Uiteraard durft hij mij niet aan te kijken als ie mij inhaalt....
Sorry, maar als je als taxichauffeur geen borden kan lezen, SODEFLIKKER DAN LEKKER VAN DE WEG... Ga fietsen ofzo...
Geloof me, enkele getuigen of nog beter, een dashcam en jij zal treuren om je verzekering en als je even pech hebt ook nog om je rijbewijs. En roep alsjeblieft niet dat het niet zo is, een vermelding op het schadeformulier dat e.e.a. anders ging dan beschreven en dat alles op beeld staat vinden verzekeringen heel erg interessant.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:18 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Voortaan gewoon gangster terug doen...
Lekker HARD je rem intrappen....
Geloof me, hij zal treuren om zijn voorkant....
Heel veel schade gebeurt er tussendoor ook al, zonder dat iemand daarvoor zijn rijbewijs kwijt raakt, laat staan over de verzekering. (denk aan blikschade etc.)quote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Geloof me, enkele getuigen of nog beter, een dashcam en jij zal treuren om je verzekering en als je even pech hebt ook nog om je rijbewijs. En roep alsjeblieft niet dat het niet zo is, een vermelding op het schadeformulier dat e.e.a. anders ging dan beschreven en dat alles op beeld staat vinden verzekeringen heel erg interessant.
Een agent (als je dat al bent) die niet weet wat artikel 5 is en wat dat allemaal inhoud. Wat je bovendien al leert met je auto-theorie.quote:Op zondag 30 juni 2013 12:25 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
Heel veel schade gebeurt er tussendoor ook al, zonder dat iemand daarvoor zijn rijbewijs kwijt raakt, laat staan over de verzekering. (denk aan blikschade etc.)
Sommige rijden zelfs weg....(oh w8, daarvoor krijg je natuurlijk ook artikel 5 op je dak, want zo werkt dat hier op Fok...
)
Btw, net alsof iedereen op elke auto let, en alsof iedereen een dashcam in zijn waggie heeft?
Waarom, wáárom rijdt die vent op de tweede foto op de derde baan?quote:Op zondag 30 juni 2013 01:11 schreef Spezza19 het volgende:
Standaard beeld op de A1
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen idee.... maar dit beeld heb ik dus ALTIJD als ik over dat stuk A1 rijd....quote:Op zondag 30 juni 2013 12:51 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Waarom, wáárom rijdt die vent op de tweede foto op de derde baan?
Dan heeft ie alsnog niks daar te zoeken....quote:
Als ie inderdaad geen 180 reed, heeft ie er niets te zoeken. Als ie dat wel reed, geef ik hem groot gelijk om daar te blijven rijden. Doe ik ook.quote:Op zondag 30 juni 2013 12:57 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Dan heeft ie alsnog niks daar te zoeken....
En nee, 180 reed ie zeker niet
Luiheid en gemakszucht vooral.... Altijd grappig dat mensen mij boos aankijken als ik ze rechts inhaal...quote:Op zondag 30 juni 2013 13:02 schreef BigSmurf het volgende:
Ik snap ook echt niet waarom mensen zo vaak linksrijden. Onoplettendheid, luiheid, gemakszucht? Hoe moeilijk is het om gewoon een baantje op te schuiven zodra het kan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |